(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 10 اسفند  1391 - شماره 20442

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جليلي در پايان مذاكرات هسته اي قزاقستان:
غني سازي را ادامه مي دهيم چه 5 درصد چه 20درصد
هديه به خوانندگان
چشم به راه سپيده
اخبار ادبي و هنري
بازتاب مذاكرات آلماتي در رسانه هاي جهان
لس آنجلس تايمز: پيشنهاد 1+5 «هويج كوچك» است
رايزني هاي لاريجاني با رئيس جمهور و نخست وزير هند
از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت
اختصاص ضرايب خاص كنكوري به زلزله زدگان آذربايجان
در حاشيه هيئت دولت صورت گرفت
سخنان سوال برانگيز رئيس جمهور درباره انتخابات نظام پزشكي
عراق درخواست آمريكا براي اجراي تحريم ها عليه ايران را رد كرد
مسئول روابط عمومي كل سپاه :
اقدام اطلاعات سپاه درباره انتخابات نظام پزشكي كاملا قانوني بوده است
در سفر به استان گلستان اعلام كرد
آملي لاريجاني: مشكلات قضايي استان ها را برطرف مي كنيم
در سنندج اتفاق افتاد
 شهادت عضو سپاه پاسداران بر اثر حمله تروريستي
لرستان رتبه برتر جشنواره عشاير كشور را كسب كرد
راه اندازي ايستگاه هاي خدمات رسان در كرج
وزير نفت:
بخش عمده اي از تجهيزات نفتي در داخل ايران ساخته مي شود
فرمانده نيروي انتظامي كشور:
سال 91 امن ترين سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي بود
فرش كاشان زير پاي مردم افغانستان
برگزاري همايش ملي شهر اسلامي در اصفهان
توقيف 5 فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب هاي بوشهر


جليلي در پايان مذاكرات هسته اي قزاقستان:

غني سازي را ادامه مي دهيم چه 5 درصد چه 20درصد

مذاكرات دو روزه ايران و 1+5 ديروز در حالي در آلماتي قزاقستان پايان يافت كه منابع نزديك به هيئت ايراني تصريح كردند غرب در اين دور از مذاكرات به نحو بي سابقه اي از مواضع پيشين خود كوتاه آمده است.
در همين ارتباط يك منبع نزديك به هيئت مذاكره كننده ايران به خبرنگاران حاضر در آلماتي اعلام كرد كه ايران در اين دور از مذاكرات، پاسخ پيشنهادهاي خود در اجلاس مسكو را گرفت.
روز گذشته دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان و كاترين اشتون پس از دو روز مذاكره ايران و 1+5، هركدام در نشستي خبري، نتيجه و گفت وگوهاي ميان طرفين را تشريح كردند.
سعيد جليلي در جمع خبرنگاران با تشكر از دولت قزاقستان به دليل ميزباني مناسب، درباره نتيجه مذاكرات گفت: تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران 9 ماه پيش در مسكو طرح جامعي براي گفت وگوها ارائه كرد. اين طرح پنج محور براي همكاري داشت و اصول و اهداف گفت وگوها را تعيين كرده بود قرار شد اين طرح بررسي و به ما پاسخ داده شود. روز گذشته طرف مقابل در پاسخ به اين پيشنهاد ايران پيشنهاداتي را ارائه كرده كه اين پيشنهادات ناظر بر برخي پيشنهادهاي طرح پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران بود.
وي افزود: برخي نكاتي كه در اين پاسخ مطرح شده نسبت به آنچه در قبل مطرح مي شد واقع بينانه تر بود و سعي شده بود كه در برخي موارد به ديدگاه هاي ايران نزديك شود كه اين را مثبت تلقي مي كنيم؛ اگرچه تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم.
16 و 17 فروردين دور بعدي مذاكرات
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: 1+5 پيشنهاد كرده است كه براي شش ماه آينده گام هاي ملموس اعتمادسازي متقابل برداشته شود و پيشنهادهايي نيز در اين زمينه ارائه شد.
جليلي در ادامه نشست خبري خود گفت: تاكيد جمهوري اسلامي ايران بر متوازن و هم زمان بودن گام ها بود.
وي ادامه داد: اين پيشنهادات نبايد نافي حقوق جمهوري اسلامي باشد. در اين مبنا قرار شد جلسه كارشناسي در تاريخ 28 اسفند در شهر اسلامبول برگزار شود و در تاريخ 16و 17 فروردين ماه جلسه سياسي ميان ايران با 1+5 مجددا در آلماتي برگزار شود. اين گفت وگوها را گامي مثبت مي دانيم كه مي تواند با رويكرد سازنده و برداشته شدن گام هاي متقابل تكميل شود.
جليلي در خصوص ادعاي برخي رسانه هاي غربي مبني بر توقف غني سازي 20درصدي از سوي ايران، گفت: يكي از بحث هايي كه مطرح شد اين است كه هر پيشنهادي كه مطرح مي شود چه براي شفاف سازي و چه براي اعتمادسازي، بايد بر مبناي پذيرفته شدن حقوق جمهوري اسلامي ايران، حقوق هسته اي جمهوري اسلامي از جمله حق غني سازي اورانيوم باشد.
وي ادامه داد: در پيشنهاداتي كه آنها ارائه كردند اين پيشنهادات واقع بينانه تر و منطقي تر به نظر مي رسيد من فكر مي كنم اين نشان مي دهد امروز بعد از اين همه فشارها آنها هستند كه به اين نتيجه رسيده اند كه رويكرد خود را تغيير دهند.
بحثي از تعطيلي فردو نشد
جليلي در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره اين كه غرب خواسته است غني سازي اورانيوم در ايران كاهش يابد و يا برخي از سايت هاي هسته اي بسته شوند نيز گفت: ما براي همكاري ها همان طور كه در مسكو مطرح كرديم ديدگاه هاي خود را گفته ايم آنها در نشست قزاقستان به پيشنهاد ما در مسكو نزديك تر شدند.
وي در ادامه نشست خبري اش در آلماتي افزود: ما غني سازي خود را بسته به نيازمان ادامه مي دهيم چه 5درصد و چه 20درصد، اما موضوع همكاري و در اين زمينه كه بررسي كنيم همكاري ها به چه صورت باشد، آنها امروز پس از 8 ماه به اين نتيجه رسيدند كه بايد گام هاي واقع بينانه تري را براي نزديك شدن به ايران تعريف كنند.
خبرنگاري پرسيد آيا اين امكان وجود دارد كه ايران سايت فردو را تعطيل كند، كه جليلي گفت: سايت فردو يك سايت قانوني و كاملا شناخته شده براي آژانس است. زير نظر آژانس كار مي كند. آژانس فعاليت هاي آن را بررسي مي كند و كاملا طبق ضوابط آژانس فعاليت هايش را انجام مي دهد و بسته شدن آن هيچ توجيهي ندارد. اين درخواست را آنها هم نداشتند.
وي درباره انجام گفت وگوهاي همزمان ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز گفت: آنچه كه در تعاملات ايران با آژانس وجود دارد اين است كه ايران به عنوان يك عضو ان پي تي و آژانس شايد فعال ترين و بيشترين همكاري ها را با آژانس داشته كه اين يك ادعاي صرف نيست و شواهد آن وجود دارد. ما در چارچوب ان پي تي و آژانس بيشترين همكاري ها را داشته ايم چون از رفتار خودمان مطمئن هستيم و مشكلي با شفاف سازي نداريم اما اگر اين همكاري ها بخواهد فراتر از اين بحث ها باشد طبيعتا ايران براي خود چارچوب هايي دارد.
جليلي در ادامه نشست خبري اش در آلماتي، اضافه كرد: همچنين پيشنهادهايي براي همكاري هاي متقابل در زمينه هاي اعتمادسازي و شفاف سازي و همكاري هاي متعارف هسته اي و همچنين همكاري هاي منطقه اي بيان كرديم. نكته مثبت آنها در هشت ماه گذشته كه موضوع را بررسي كردند اين بود كه يك گام به پيشنهادهاي ايران نزديك شدند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ادامه داد: آنها سعي كردند به پيشنهادهاي ايران نزديك شوند كه اين نگاه واقع بيانه است كه آن را مثبت تلقي مي كنيم.
وي توضيح داد: پيشنهادي كه ارائه داديم همان مجموعه پيشنهادات مسكو بود و اينكه چگونه مي شود اين پيشنهادات را اجرايي كرد. جديد بودن پيشنهادات ما اين بود كه درباره ساز و كار اجرايي شدن آنها هم پيشنهادهايي ارائه كرده ايم.
گفتني است بخش اول سخنان جليلي بيانيه مكتوب ايران بود كه از سوي وي قرائت شد.
اشتون: طرح ما براي اعتمادسازي است
همچنين كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره مذاكرات آلماتي گفت: اميدواريم كه آنها (ايران) به طرح ما نگاه مثبت داشته باشند. ما به طور جمعي كار كرديم و به نمايندگي از سازمان ملل اين اقدامات را داشتيم تا به نتايج ملموسي برسيم. طرح ما براي اعتمادسازي است تا جلو رويم.
اشتون ادامه داد: به دنبال راه حلي هستيم كه براساس ان.پي .تي و شوراي امنيت و حكام پيش رويم. 1+5 طرحي اصلاح شده به طرف ايراني ارايه داده كه سازنده بوده است و نگراني هاي بين المللي را در آن انعكاس مي دهد. در اين طرح اصلاح شده پيشنهادات ايران نيز لحاظ شده است.
وي در پاسخ به اين كه پيشنهادات 1+5 به ايران چه بود؟ گفت: من نمي توانم درباره طرح سخن بگويم چون مي خواهيم اولا فرصت به ايران دهيم تا درباره طرح مطالعه كند و هم چنين كارشناسان بايد درباره آن بحث و بررسي داشته باشند و بهتر است بگذاريم اين فرآيند طي شود.
اشتون درباره اين مذاكرات با اشاره به نگاه مثبت طرف ايراني ابراز خرسندي كرد و افزود: اگر آقاي جليلي گفتند مثبت است اين خوب است. بايد ديد در قدم بعدي كارشناسان چطور كار مي كنند.
او در پاسخ به اين پرسش كه جليلي گفت در پيشنهاد 1+5 سخني از تعطيلي فردو نبود اظهار كرد: من درباره طرح وارد جزييات نمي شوم. در دو روز گذشته سعي كرديم طرحي را به طرف ايراني ارايه كنيم و مي خواهيم به آن ها فرصت دهيم كه به آن نگاه كنند.
گفتني است تاكنون سه دور مذاكره بين ايران و گروه 1+5 در ژنو و دو دور در استانبول، يك دور در بغداد و يك دور در مسكو برگزار شده است.
تيرماه 1387، مهر ماه 1388 و آذرماه 89 به ترتيب مذاكرات ژنو يك، دو و سه برگزار و استانبول در بهمن 1389 و همچنين 26 فروردين ماه 1391 ميزبان دور بعدي گفت وگوها بود. اين مذاكرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه سال جاري نيز در مسكو برگزار شد.
ديدار جليلي با وزير خارجه قزاقستان
همچنين نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي پس از برگزاري دور دوم گفت وگوهاي ايران و 1+5 با يرلان ادريسوف، وزير امور خارجه قزاقستان ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي با بيان وجود ظرفيت هاي اقتصادي فراوان ميان دو كشور به ويژه خطوط مواصلاتي كالا، فعال سازي و بهره برداري از اين ظرفيت ها را داراي اهميت راهبردي و موجب رشد اقتصادي در منطقه دانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي بر گسترش روابط دو جانبه به ويژه در زمينه هاي اقتصادي و امنيتي تاكيد كرد.
همچنين در اين ديدار يرلان ادريسوف، وزير امور خارجه قزاقستان ضمن استقبال از پيشنهاد ايران براي انتخاب آلماتي به عنوان محل مذاكرات آينده، گسترش روابط اقتصادي دو كشور را مورد تاكيد قرار داد.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: كساني كه در دوران دفاع مقدس سر از پا نشناخته و در صفوف دفاع مقدس شركت مي كردند منتظران حقيقي بودند.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEH@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

ما را ببخش
بعد تو چندين قيامت دير شد، ما را ببخش
م هر مرد و ماه در زنجير شد، ما را ببخش
راوي اين قصه از يعقوب يادي هم نكرد
يوسف اين قصه ديگر پير شد، ما را ببخش
نازنينا، عدل ما را كشت، تو ديگر مكش
مهربانا! ظلم عالمگير شد، ما را ببخش
از حديث قدسي چشمت كسي شرحي نخواند
مصحف زلف تو بد تفسير شد، ما را ببخش
ما ندانستيم راز عقل و سر عشق چيست
عقل مرد و عاشق تحقير شد، ما را ببخش
تيرمان بر سنگ خورد و خونمان بر خاك ريخت
سهم ما دنياي پر نخجير شد، ما را ببخش
مدتي گر عاشقي از ياد رفت از ما مرنج
اندكي گر مثنوي تأخير شد، ما را ببخش
عليرضا قزوه
¤¤¤

امام باران
مانند كوير خشك و بي جان هستيم
دلواپس لحظه هاي طوفان هستيم
از آخر شب تا سحر هر جمعه
ما منتظر امام باران هستيم
محمد مهدي عبدالهي

¤¤¤
شايد او آمده و...
شايد او آمده و بار دگر برگشته
واي بر حال من و تو كه اگر برگشته
نصف يك روز در اين شهر اقامت كرده
سرشب آمده و وقت سحر برگشته
زانوي غم به بغل داشته در ندبه خويش
گريه كرده است و با ديده تر برگشته
چقدر خون دل از دست من و تو خورده است
با دو پيمانه از اين خون جگر برگشته
از چه معلوم كه اين وقت كه ما منتظريم
چقدر آمده اينجا چقدر برگشته
شايد اين مرد به كرات سفر كرده و باز
طبق تشخيص خود او ز سفر برگشته
آه اي مرد، جهان منتظر مقدم توست
باز برگرد كه امروز خطر برگشته
نادر حسيني
 


اخبار ادبي و هنري

كتاب آيت الله خوشوقت ناياب شد
در حالي كه كمتر از يك هفته از رحلت آيت الله خوشوقت مي گذرد، كتاب زندگينامه اين استاد اخلاق تحت عنوان «درّ مكنون علامه طباطبايي» در بازار نشر ناياب شد، تا جايي كه نويسنده و ناشر هم نسخه اي از آن را در اختيار ندارند.
به گزارش فارس، پس از ارتحال آيت الله عزيز خوشوقت و اقامه نماز بر پيكر مطهرش توسط رهبر معظم انقلاب، اقبال بسياري براي مطالعه زندگي و شخصيت اين استاد اخلاق نزد عموم وجود دارد اما در قبال اين تشنگي، منابع بسيار اندكي براي ارائه موجود است.
شايد تنها منبع رسمي و مكتوب دراين باره كتاب «درّ مكنون علامه طباطبايي» به كوشش عباسعلي مردي با پيشگفتار حجت الاسلام علي اكبر رشاد است كه سال گذشته توسط موسسه انتشارات اميركبير در يك هزار نسخه روانه بازار نشر شد. اين كتاب در خرداد سال 1390 و شب ولادت حضرت علي(ع) طي مراسم نكوداشت آيت الله خوشوقت در تالار شيخ صدوق حرم عبدالعظيم(ع) رونمايي شد اما اكنون در بازار نشر ناياب است. اين اثر در هيچ يك از كتابفروشي هاي خيابان انقلاب هم براي فروش موجود نيست.
با توجه به ناياب بودن اين كتاب از يك سو و علاقه مخاطبان به مطالعه زندگي نامه آيت الله خوشوقت از سوي ديگر، تجديد چاپ آن- با ويراستاري جديد و اضافات احتمالي- ضروري به نظر مي رسد و چه نيكوست اين مهم تا چهلمين روز درگذشت آيت الله خوشوقت صورت گيرد.
توهين رئيس سازمان سينمايي به منتقدانش
رئيس محترم سازمان سينمايي بار ديگر منتقدان خود را با الفاظ نامحترمانه اي نواخت.
جواد شمقدري كه روز گذشته در جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت حضور يافته بود، با اشاره به حرف هاي اخيرش درباره لابي گري براي كسب جايزه اسكار، انكاركنندگان و تمسخركنندگان اين حرف را عقب مانده ذهني معرفي كرد! رئيس سازمان سينمايي در حالي به بخش اعظم جامعه رسانه اي ايران توهين كرده است كه پيش از اين براي اثبات ادعاي خود مبني بر لابي گري با اسكار هيچ دليل و مدرك و حتي توضيح ساده اي ارائه نكرده بود. ضمن اينكه اساسا اسكار يك جريان سياسي و اقتصادي و آلت دست صهيونيست هاي جنگ طلب حاكم بر آمريكاست. بنابراين حتي فرض درست بودن ادعاي جناب شمقدري نيز عذر بدتر از گناه است.
ذوق زدگي مامور سابق سيا
از اهداي اسكار به آرگو
توني مندز، مأمور سازمان سيا، ضمن دفاع از اعطاي جايزه اسكار به «آرگو» در توجيه دروغ گو بودن اين فيلم گفت: «آرگو» يك فيلم است، به نظر من مردم اين را درك مي كنند، اين يك مستند نيست، اصولاً هاليوود در برخورد با حقايق خودمختارانه عمل مي كند.
«توني مندز» كه در فيلم «آرگو» قهرمان اصلي حادثه گروگان گيري معرفي شده است، گفت: در مراسم اسكار امسال و لحظاتي كه قرار بود نام برنده نهايي جايزه بهترين فيلم اعلام شود، آنچنان ترس و اضطرابي را تجربه كردم كه طي اين همه سال كار در سازمان سيا، هرگز تجربه نكرده بودم.
به گزارش فارس، وي افزود: زماني كه جايزه به آرگو رسيد، نمي توانستم باور كنم، واقعاً لحظات هيجان برانگيز و متحيركننده اي بود، هيچ يك از كارهايي كه طي اين سال ها در سازمان سيا انجام دادم به اين اندازه ترسناك نبود ولي خوب به همان اندازه عالي بود.
خبرنگار بي بي سي:
ما دروغ مي گوييم
در تازه ترين رسوايي شبكه سلطنتي بي بي سي فارسي، كاركنان اين بنگاه ضدايراني اذعان كردند كه بسياري از خبرهاي آن ها راست نبوده و هرچه دولت انگليس از آن ها بخواهد را منتشر مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته ويدئويي از يك مجري بي بي سي فارسي به همراه تصويربردار او در فضاي مجازي منتشر شد كه محتويات اين فيلم حاوي نكات قابل تاملي از پاسخ خبرنگار بي بي سي به سوال يك شهروند است.
براساس اين گزارش؛ زماني كه گروه خبري بي بي سي مشغول ضبط برنامه اي در خيابان هاي لندن بودند شهروندي به طرف آن ها آمد و در حالي كه با گوشي همراه خود از آن ها فيلم مي گرفت، از ميزان صداقت برنامه هاي اين شبكه سلطنتي سوال كرد.
تصويربردار بي بي سي در پاسخ به اين سوال اذعان مي كند: «ما همان چيزي كه دولت از ما مي خواهد را گزارش مي دهيم.»
خبرنگار بي بي سي هم صحبت هاي همكار خود را تاييد كرده و ضمن تاييد اين كه بي بي سي همه حقيقت را بازگو نمي كند، اذعان مي كند؛ «بي بي سي بسياري اوقات اخبار دروغ منعكس مي كند.»
گفتني است، شبكه سلطنتي بي بي سي در ابتدا، كار خود را با شعار «سرعت، دقت، صحت» آغاز كرد. اما با گذشت زمان كم كم پشت پرده خبرهاي ضد ايراني شبكه سلطنتي برملا شد.
محمد باباوند كارگردان تئاتر درگذشت
محمد باباوند بازيگر، نمايشنامه نويس و كارگردان تئاترهاي مذهبي و دفاع مقدس شب سه شنبه در سن 28 سالگي بر اثر عارضه قلبي درگذشت.
وي از جمله كارگردان هاي جوان و موفق تئاترهاي متعهد و مذهبي بود كه توانسته بود چندين بار جوايز مهم جشنواره هاي تئاتر را از آن خود كند.
فشار صهيونيست ها براي حذف العالم
از يك ماهواره ديگر
با ادامه فشارهاي لابي صهيونيستي عليه رسانه هاي جمهوري اسلامي ايران، پخش برنامه هاي شبكه العالم شامگاه چهارشنبه از ماهواره «AB7»، متوقف شد.
شركت يوتل ست مالك ماهواره « AB7» ، اعلام كرد كه پخش شبكه العالم از ساعت 20 امروز (ديشب) به وقت گرينويچ متوقف مي شود. پيش از اين ميشل دروزن، رئيس فرانسوي شركت خدمات ماهواره اي اروپايي يوتل ست كه تابعيت رژيم صهيونيستي را نيز دارد، به شركت هاي ماهواره اي دستور داده كه شبكه هاي ايراني را حذف كنند.
دروزن با هشدار به اين شركت ها در خصوص پيامدهاي سرپيچي از اين دستور، مدعي شده بود كه حذف شبكه هاي ايراني در راستاي تحريم هاي اروپا و آمريكا عليه رياست سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اتخاذ مي شود. دروزن شركت هاي ماهواره اي را تهديد كرد كه اگر شبكه هاي ايراني را قطع نكنند دارايي هاي آنها طبق تحريم هاي جديد واشنگتن عليه تهران در آمريكا مسدود مي شود و مسئولان آنها حق مسافرت به ايالات متحده را نخواهند داشت.
عذرخواهي تركيه از صدا و سيما
شوراي عالي نظارت بر راديو و تلويزيون هاي تركيه شبكه «اي تي وي» اين كشور را به علت اهانت به ايرانيان جريمه كرد.
به گزارش جهان، يك روز پس از آنكه مركز امور بين الملل صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در نامه اي اعتراض خود را نسبت به پخش سريال ضد ايراني «دره گرگ ها» به شوراي عالي نظارت بر راديو و تلويزيون هاي تركيه اعلام كرد، اين شورا شبكه مذكور را به جريمه نقدي محكوم كرد.
به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، اين شورا شبكه «اي تي وي» را 267 هزار لير برابر با 150هزار دلار نقدي جريمه كرد.
سيدمحمد حسيني در اين نامه آورده بود: بخش هايي از اين سريال با دستمايه قرار دادن موضوعي انتزاعي، چهره ناپسندي از سركنسولگري ايران در استانبول و ديپلمات هاي ايراني ارائه مي كند كه خلاف واقعيت است. وي اين گونه رفتارها را مغاير با اصول دوستي ميان دو كشور ارزيابي كرده بود و از همتايان تركيه اي خواسته بود، در مسير همدلي و همبستگي دو ملت مسلمان ايران و تركيه گام بردارند.
«ملكه» نوروز مي آيد
معاونت توليد و پشتيباني بنياد سينمايي فارابي از احتمال اكران فيلم «ملكه» در نوروز خبر داد.
عزت الله عليزاده در گفت و گو با خبرنگار كيهان با اشاره به مذاكراتي كه با يكي از اعضاي شوراي صنفي نمايش داشته است، گفت: براساس گفتگوهاي انجام شده با سيدضيا هاشمي عضو شوراي صنفي نمايش، اميدواريم فيلم ملكه كه اثري با موضوع دفاع مقدس است در فهرست اكران نوروزي قرار گيرد.
وي افزود: قرار بود اين فيلم در آذر سال جاري اكران شود كه به دليل جابه جايي زمان نمايش توسط شوراي صنفي از درخواست اكران انصراف داديم!
 


بازتاب مذاكرات آلماتي در رسانه هاي جهان

لس آنجلس تايمز: پيشنهاد 1+5 «هويج كوچك» است

پس از پايان مذاكرات ايران و گروه 1+5 در قزاقستان، رسانه هاي جهان در گزارش هاي خود به انعكاس اخبار اين موضوع پرداخته و گمانه هايي نيز منتشر كردند.
در همين راستا روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد: كشورهاي عضو گروه 1+5 از ايران مي خواهند كه در اولين گام دست از غني سازي اورانيوم با غناي 20 درصد بكشد و ذخاير اورانيوم با غناي بالاي خود را به خارج از كشور صادر كند. شش كشور عضو گروه 1+5 علاوه بر آن از ايران مي خواهند كه كارخانه غني سازي فردو را تعطيل كند. آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان در ازاي اين اقدامات از جانب ايران پيشنهاد رفع تحريم هاي بيشتر را داده اند كه طبق گزارشات شامل از سرگيري تجارت طلا و فلزات گرانبها و نيز برخي فعاليت هاي بانكداري و تجارت نفت است.
همچنين روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز به پيشنهاد اندك گروه 1+5 اشاره كرد و نوشت كه قدرت هاي جهان پيشنهاد دادند كه ايران تجارت هاي خود را با طلا و ديگر فلزهاي باارزش انجام دهد و همچنين پيشنهاد دادند كه فروش مواد پتروشيمي و برخي محدوديت هاي بانكي را تسهيل كنند.
كشورهاي 1+5 در قبال اين پيشنهاد اندك از ايران خواستند تا توليد اورانيوم با درصد غناي 20 را در تاسيسات فردو متوقف كند.
اين نشريه از پيشنهاد 1+5 با عنوان «هويج كوچك» نام برده است.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي به قلم «ماركوس جورج» تصريح كرد: اگر راهي براي مصالحه درخصوص برنامه هسته اي ايران باشد، اين راه از مسير سعيد جليلي مي گذرد، مردي كه براي دفاع از ايران و انقلاب اسلامي، در جنگ با خارجيان جراحت برداشته است.
رويترز سپس يك بيوگرافي كوتاه از آقاي جليلي ارائه كرده است و به اينكه وي پاي راست خود را در جنگ 8 ساله با عراق از دست داده است، اشاره كرده و به نقل از «محمد مرندي»، دانشيار دانشگاه تهران تصريح كرده است كه جليلي آمريكا و اروپا را به خاطر حمايت از عراق در اين جنگ مقصر مي شناسد.
وي مي افزايد: «جليلي مذاكره كننده سرسختي است كه قويا به برنامه هسته اي ايران و حق حاكميت ايران باور دارد. او كسي نيست كه امتيازات بزرگي به غربي ها بدهد.»
از سوي ديگر پايگاه صهيونيستي «عاروتص شوآ» با اشاره به تاريخ جديد مذاكرات ميان ايران و 1+5، نوشت: مذاكرات فعلي روز چهارشنبه در حالي پايان يافت كه شواهد نشان مي دهد برخي پيشرفت هايي در اين مورد حاصل شده است.
همچنين روزنامه «جروزالم پست» نوشت: مقامات اسرائيلي روز سه شنبه مدعي شدند، اعلام آمادگي ايران براي ارائه پيشنهاد به گروه 1+5 در مذاكرات آلماتي «نقشه» است.
براساس اين گزارش، مقامات اسرائيل هرچند نسبت به هرگونه پيشرفت اين دور از مذاكرات، ترديد دارند، اما دقت دارند هيچ سخني درباره اشتباه يا غيرسازنده بودن اين گفت وگوها بر زبان نياورند.
پايگاه «ال مانيتور» نيز نوشت: دور پاياني مذاكرات آلماتي در حالي انجام شد كه مذاكرات به طرز غيرمنتظره اي مثبت تر از ادوار قبل بوده است.
روسيه و چين مذاكرات آلماتي را سازنده و مفيد دانستند
«سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه و مذاكره كننده هسته اي ارشد اين كشور اعلام كرد كه مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در آلماتي سازنده و مفيد بود.
همچنين وزارت خارجه چين اعلام كرد كه مذاكرات آلماتي درخصوص برنامه هسته اي ايران به شيوه اي صريح و سازنده برگزار شد.
 


رايزني هاي لاريجاني با رئيس جمهور و نخست وزير هند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با نخست وزير هند ديدار و گفت و گو كرد، مسائل اقتصادي و همكاري هاي منطقه اي محور مذاكرات دو طرف در اين ديدار بود.
علي لاريجاني پس از ديدار با مانموهان سينگ در جمع خبرنگاران اظهار كرد: به نظرم مذاكره نسبتاً كامل و سازنده اي بود كه در آن همه بخش هاي مورد علاقه دو كشور در حوزه مسائل اقتصادي، توسعه روابط اقتصادي، همكاري هاي منطقه اي و مسائل فرهنگي را شامل مي شد.
وي افزود: من فكر مي كنم ان شاءالله ايشان دستورات لازم را براي پيشرفت كار خواهند داد.
گفتني است ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي با نخست وزير هند در محل پارلمان اين كشور برگزار شده بود كه اين مجلس در حال بررسي بودجه سالانه هند است.
همچنين علي لاريجاني در جريان سومين روز از سفر كاري خود به هند با پراناب مو كرجي رئيس جمهور اين كشور در كاخ رياست جمهوري ملاقات كرد.
 


از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت

اختصاص ضرايب خاص كنكوري به زلزله زدگان آذربايجان

شوراي عالي انقلاب فرهنگي در راستاي حل مشكلات به وجود آمده براي زلزله زدگان استان آذربايجان به داوطلبان آزمون سراسري اين مناطق، سهميه خاص كنكوري اختصاص داد.
در هفتصد و سي امين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با توجه به وقوع زلزله در مناطق اهر، ورزقان و هريس استان آذربايجان شرقي و به منظور جبران مشكلات به وجود آمده براي دانش آموزان و محصلان اين مناطق مصوب شد تا داوطلبان آزمون سراسري از مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي تا زماني كه مشكلات آنان برطرف شده و شرايط تحصيل براي محصلان در اين مناطق به حالت عادي بازگردد، براي شركت در آزمون سراسري از سهميه مناطق محروم با ضرايب خاص خود استفاده كنند تا بتوانند براي ادامه تحصيل به مراكز آموزش عالي كشور وارد شوند.
در اين جلسه موضوع ادامه تحصيل جانبازان نخاعي كشور در يك مقطع تحصيلات تكميلي بالاتر بدون آزمون و در چارچوب ضوابط آموزش عالي كشور نيز به تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
بررسي سند مهندسي فرهنگي كشور نيز در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به پايان رسيد و تمامي راهبردهاي ملي و بخش مهمي از اقدامات اساسي ذيل اين سند به جز بخش نگاشت نهادي آن كه متولي اجرايي شدن سند است، به تصويب رسيد؛ قرار است ستاد راهبردي اجراي نقشه مهندسي فرهنگي مشابه ستاد راهبردي اجراي نقشه جامع علمي كشور تشكيل شود.
 


در حاشيه هيئت دولت صورت گرفت

سخنان سوال برانگيز رئيس جمهور درباره انتخابات نظام پزشكي

رئيس جمهور پس از پايان جلسه چهارشنبه هيئت دولت، در جمع خبرنگاران به سوالات آنها در موضوعات داخلي و بين المللي پاسخ داد.
محمود احمدي نژاد در پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد روند تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي اظهار داشت: همه چيز در كشور بايد براساس قانون باشد.
وي افزود: اگر نهادها و دستگاه هايي هم در مسائل قانوني دخالت كرده و فراقانوني عمل كنند، آن هم اعتباري ندارد.
رئيس جمهور تصريح كرد: نظام پزشكي قانوني دارد كه مشخص است، تنها بايد راجع به افراد استعلام كنند و آن با كاري كه براي نمايندگان مجلس يا وزارت انجام مي شود، تفاوت دارد.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه نظام پزشكي يك نهاد صنفي است گفت: اين نهاد متعلق به جامعه پزشكي و درمان كشور است و نبايد نهادهايي كه مسئول نيستند به ويژه نهادهاي امنيتي در آن دخالت كنند.
وي افزود: اين بد است كه اطلاعات سپاه و اطلاعات غير سپاه بيايند و دخالت كنند.
رئيس قوه مجريه با بيان اين كه در نظام پزشكي بايد نمايندگان واقعي اين نهاد باشند يادآور شد: در اين صورت است كه نمايندگان نظام پزشكي مي توانند كارها را اصلاح و كمك كنند.
احمدي نژاد گفت: پس از اين كه گزارش انتخابات نظام پزشكي آمد تصميم خواهد گرفت. سخنان رئيس جمهور درباره انتخابات نظام پزشكي در حالي است كه پيش از اين رئيس هيئت نظارت بر انتخابات نظام پزشكي، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي در واكنش به مواضع و سخنان احمدي نژاد تاكيد كردند درخواست تجديدنظر در روند برگزاري اين انتخابات خلاف قانون و غير قابل اجرا است.
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا لايحه بودجه را خودتان به مجلس شوراي اسلامي ارائه نكرديد، گفت: تمام اعضاي كابينه خود من هستند، همه رئيس جمهور هستند و رئيس جمهور يعني 76 ميليون نفر.
وي در پاسخ به اين سوال كه بعضا صدا و سيما برنامه هايي را عليه دولت پخش مي كند و منتقدين عليه دولت صحبت مي كنند اظهار كرد: من اين برنامه ها را نمي بينم، حرف ها عليه دولت تكراري است.
رئيس جمهور درباره معرفي وزير جديد بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و زمان آن گفت: زمان آن موقعي است كه من آن را به مجلس بنويسم. وزير كار نيز در همين دولت به مجلس معرفي خواهد شد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره سفر به تركمنستان و همزماني آن با سفر به كشور تاجيكستان تاكيد كرد: من فكر نمي كنم اين دو با هم همزمان باشند. در حال برنامه ريزي براي سفر جداگانه به اين كشور هستم. ما ان شاءالله كارهايي كه در روز اول نوروز داريم در سي ام اسفند انجام خواهيم داد و روز اول براي شركت در جشن جهاني نوروز عيد عازم كشور تركمنستان خواهيم شد.
وي درباره برنامه هاي سفر به كشور تاجيكستان گفت: اگر بشود از تركمنستان به اين كشور سفر خواهيم كرد، در غير اين صورت اين سفر به صورت جداگانه انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره زمان برگزاري نشست خبري با خبرنگاران خاطرنشان كرد: ان شاءالله يك نشست خبري با خبرنگاران قبل از عيد برگزار خواهيم كرد.
 


عراق درخواست آمريكا براي اجراي تحريم ها عليه ايران را رد كرد

وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه در نشست هاي دولت با فرستاده آمريكا به عراق هيچ توافقي درباره اجراي تحريم ها عليه ايران و سوريه حاصل نشد.
به گزارش «لبيد عباوي»، معاون وزير خارجه عراق گفت كه دولت عراق از طرف آمريكايي خواست تا اين كشور را از تحريم عليه ايران مستثني كند. عراق اجراي تحريم ها عليه سوريه را نيز رد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه الرافدين، وي تاكيد كرد: در نشستي كه ميان ما و فرستاده آمريكا درباره اعمال تحريم ها عليه سوريه و ايران برگزار شد، به هيچ توافقي نرسيديم و اين نشست تنها به تبادل ديده گاه ها با معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور تروريسم محدود شد.
عباوي ادامه داد: ما به آن ها گفتيم كه پايبندي ما به اجراي قطعنامه هاي بين المللي نبايد عليه منافع عراق باشد. وي افزود: از طرف آمريكايي خواستيم كه ما را از اجراي تحريم ها عليه ايران مستثني كند چرا كه روابط اقتصادي ما با ايران مستمر است و در تعارض با قطعنامه هاي بين المللي نيست.
عباوي درباره درخواست آمريكا براي همكاري عراق با آن ها در اجراي تحريم ها عليه سوريه نيز گفت: ما مخالف تحريم ها عليه سوريه هستيم و در تحريم آن همكاري نخواهيم كرد. روابط اقتصادي ما با سوريه به دليل اوضاع امنيتي اين كشور و حملات افراد مسلح در نزديكي مرزها متوقف شده است.
در همين حال سفارت آمريكا در بغداد با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه «ديويد كوهن»، معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور تروريسم در راستاي تلاش اين وزارت خانه براي رويارويي با تهديدات ناشي از سرمايه گذاري در مسير تروريسم و هم چنين اجراي تحريم هاي بين المللي عليه ايران و سوريه به بغداد سفر كرده است.
براساس اين بيانيه، كوهن سلسله ديدارهايي با مسئولان ارشد عراقي داشته و طي آن اهميت آن چه كه «اعمال تحريم هاي اقتصادي امضاء شده براي فشار بر ايران به منظور پاسخگويي به نگراني هاي جامعه جهاني در قبال برنامه هسته اي اين كشور» خوانده شده، را مورد بررسي قرار داد.
 


مسئول روابط عمومي كل سپاه :

اقدام اطلاعات سپاه درباره انتخابات نظام پزشكي كاملا قانوني بوده است

سردار رمضان شريف در واكنش به برخي اظهار نظرها پيرامون دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشكي تأكيد كرد: اقدام اطلاعات سپاه كاملا قانوني بوده و در پاسخ به استعلام مراجع قانوني صورت پذيرفته است .
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در واكنش به برخي اظهار نظرها در زمينه دخالت نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي سپاه در امر انتخابات نظام پزشكي گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسي صلاحيت ها در انتخابات نظام پزشكي «قانوني» بوده و به درخواست مراجع قانوني صورت پذيرفته است .
وي افزود: قرائن و مستندات موجود نشان مي دهد مرجع قانوني، قبل از سپاه از ديگر نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي نيز استعلام كرده است و در خصوص ردّ صلاحيت شدگان پاسخ همه آنها «منفي» بوده است .
سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه «بهتر بود عزيزان قبل از رسانه اي كردن اين قضيه، به امكان بررسي و پيگيري دقيق موضوع از مجاري قانوني و دلائل متقن و محكم ردّ صلاحيت ها مي انديشيدند»، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و يكپارچگي در كشور نيازمند عزم ملي و تمكين قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همواره سعي كرده است از ورود به مسائلي كه ممكن است به تشويش و انحراف اذهان و افكار عمومي منجر شود، پرهيز نمايد و به وظايف قانوني خود بپردازد .
شريف در پايان تأكيد كرد: بديهي است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانوني در زمينه انتخابات نظام پزشكي، يك كار خلاف قانون محسوب مي شد .
 


در سفر به استان گلستان اعلام كرد

آملي لاريجاني: مشكلات قضايي استان ها را برطرف مي كنيم

رئيس قوه قضائيه در فرودگاه گرگان گفت: تلاش مي كنيم مشكلات قضايي استان ها برطرف شود.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در ادامه سفرهاي استاني خود، به منظور بررسي مسائل قضايي و ديدار با مسئولان، قضات و كاركنان دادگستري استان گلستان وارد شهر گرگان شد.
رئيس قوه قضائيه در بدو ورود به فرودگاه گرگان، مورد استقبال نماينده ولي فقيه در گلستان و برخي مسئولان اين استان قرار گرفت.
وي در فرودگاه شهر گرگان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: سفرهاي استاني آثار بسيار خوبي براي دستگاه قضايي دارد كه طي آن مشكلات قضايي، نقص ها و كمبودهاي قضايي در استان ها را بررسي مي كنيم و در حد ممكن براي دادگستري و سازمان هاي تابعه تصميم گيري مي شود.
وي افزود: براساس تجربه، اين سفرها آثار خوبي داشته و ان شاءالله تصميم اين است كه به استان ها به طور نوبه اي رسيدگي كنيم و در حد توان، مشكلات استان ها را برطرف كنيم.
رئيس دستگاه قضايي گفت: ملاقات مردمي، ملاقات با ائمه جماعات، ديدار با خانواده شهدا و عرض ادب نسبت به آنها براي خود من تجربه خوبي است.
در اين سفر مسئولان عالي قضايي و رؤساي سازمان هاي تابع دستگاه قضايي، رئيس قوه قضائيه را همراهي مي كنند.
حضور آيت الله آملي لاريجاني
در گلزار شهداي گرگان
در نخستين برنامه از نخستين روز سفر رئيس قوه قضائيه به استان گلستان، آيت الله آملي لاريجاني در گلزار شهداي شهر گرگان حضور يافت.
آيت الله صادق آملي لاريجاني پس از ورود به استان گلستان در گلزار شهداي شهر گرگان حاضر شد و با اهداي گل و قرائت فاتحه به مقام شهداي اين شهر اداي احترام كرد.
رئيس قوه قضائيه پيش از ظهر روز چهارشنبه نيز با خانواده شهدا و ايثارگران استان گلستان ديدار مي كند.
رئيس كل دادگستري استان گلستان گفت: با ورود آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به فرودگاه گرگان، برنامه هاي سفر دو روزه ايشان به استان گلستان آغاز شد.
احمد فاضليان صبح ديروز در فرودگاه بين المللي گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: آيت الله آملي لاريجاني در نخستين روز سفر به استان گلستان در گلزار شهداي گرگان حضور يافته و به مقام شامخ شهدا اداي احترام مي كند.
وي افزود: رئيس قوه قضائيه سپس به ديدار خانواده هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران استان رفته و بعدازظهر امروز نيز با قضات استان ديدار مي كند.
رئيس كل دادگستري استان گلستان خاطرنشان كرد: رئيس قوه قضائيه به منظور ديدار با مديران استاني در جلسه شوراي اداري استان حضور مي يابد.
فاضليان تصريح كرد: سفر آيت الله آملي لاريجاني به استان گلستان دو روزه و با هدف بررسي مشكلات قضايي مردم و ديدار با قضات و كاركنان دادگستري استان است.
وي ابراز اميدواري كرد كه در اين سفر بخشي از مشكلات قضايي مردم استان گلستان رفع شود.
رئيس كل دادگستري استان گلستان اظهار داشت: سفر رئيس قوه قضائيه به استان گلستان براي نخستين بار در طول 34 سال گذشته صورت گرفته است.
فاضليان اضافه كرد: به طور قطع اين سفر مي تواند براي مردم، كاركنان و قضات استان دستاوردهاي مثبتي به همراه داشته باشد.
به گفته وي، همزمان با اين سفر، امشب، هنگام نمازمغرب و عشاء، پنج نفر از مسئولان عالي قضايي به نمايندگي از رئيس قوه قضائيه مساجد گلشن، جامع، امام رضا(ع)، آذربايجاني ها و جوادالائمه(ع) گرگان حضور يافته و از نزديك با مشكلات مردم آشنا مي شوند.
رئيس كل دادگستري استان گلستان ادامه داد: علاوه بر اين، يك هيئت هفت نفره متشكل از مسئولان عالي قضايي نيز به نمايندگي از آيت الله لاريجاني با مردم شهرهاي آزادشهر، آق قلا، بندر تركمن، كردكوي، كلاله، گنبدكاووس و علي آباد كتول ديدار مي كنند.
سفر دو روزه رئيس قوه قضائيه شامگاه پنجشنبه، دهم اسفندماه 1391، با تشكيل جلسه شوراي عالي قضايي به رياست وي و مصاحبه با خبرنگاران در فرودگاه گرگان خاتمه مي يابد.
 


در سنندج اتفاق افتاد

شهادت عضو سپاه پاسداران بر اثر حمله تروريستي

سنندج- خبرنگار كيهان:
يك عضو سپاه پاسداران در سنندج توسط افراد ناشناس هدف حمله تروريستي قرار گرفت و به شهادت رسيد.
پاسدار ابراهيم محمدي روز دوشنبه در محل باغ خود واقع در محور قديمي سنندج -مريوان توسط فرد يا افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و بر اثر اصابت چند گلوله شهيد شد.
شهيد محمدي از نيروهاي بومي سپاه بود و جواني خود را در اين نهاد انقلابي صرف خدمت به مردم متدين كردستان كرد.
پيكر مطهر اين شهيد والامقام ديروز در سنندج با حضور انبوه دوستداران و مردم قدرشناس اين شهرستان تشييع و در بهشت محمدي به خاك سپرده شد.
 


لرستان رتبه برتر جشنواره عشاير كشور را كسب كرد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
استان لرستان توانست رتبه برتر در جشنواره عشاير كشور كه به مناسبت دهه مبارك فجر در تهران برگزار شد را كسب كند.
مدير كل ميراث فرهنگي لرستان با اعلام خبر فوق افزود: براساس رأي هيأت داوران جشنواره استان لرستان در 8 موضوع موفق به كسب رتبه برتر در بين استان هاي كشور شد.
وي گفت: اين موفقيت مرهون تدابير و تلاش هاي دكتر حبيب الله دهمرده استاندار لرستان است كه با خلاقيت و تدابير كارشناسانه موجب تحول در انجام امور شده است.
سيد قاسم قرباني با بيان اين مطلب كه صنايع دستي، موسيقي، سياه چادر، برپايي مراسم واقعي عروسي و... مورد توجه ويژه بازديدكنندگان قرار گرفت، ابراز داشت: اين جلوه ها به عنوان بخشي از صنعت گردشگري در استان مورد توجه قرار خواهند گرفت.
وي گفت: شب فرهنگي لرستان بي نظير بود و در اين بخش فقط استان لرستان از ميان استان هاي شركت كننده به عنوان استان برتر انتخاب شد.
 


راه اندازي ايستگاه هاي خدمات رسان در كرج

كرج-خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري كرج از ايجاد ايستگاه هاي خدمات رسان نوروزي در ورودي و خروجي شهر كرج خبر داد.
مصطفي رضاحسيني گفت: به منظور استقبال از بهار و ورود مسافران به اين شهر، بنرهاي تبريك نوروز و خوشامدگويي به مسافران در نقاط مهم كرج نصب و در ورودي هاي شهر نيز ايستگاه هايي ايجاد خواهد شد تا به مسافران خدمات رساني كنند.
وي به تهيه نقشه راهنماي اماكن اسكان مسافران نوروزي اشاره كرد و يادآور شد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده چادرهاي نماز نيز در جنب ايستگاه ها تعبيه شده است.
حسيني اظهار داشت: به منظور رفاه حال مسافران نوروزي، كتابچه راهنما حاوي نقشه كرج، شماره تلفن ها و مكان هاي اسكان مسافران و عكس هايي از سيما و منظر اين شهر چاپ و توزيع مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در ايام نوروز اماكن و فضاهايي براي ورزش هاي متعارف كه با امكانات ابتدايي قابل اجراست پيش بيني شده است.
 


وزير نفت:

بخش عمده اي از تجهيزات نفتي در داخل ايران ساخته مي شود

وزير نفت گفت: بخش عمده اي از تجهيزات مورد نياز صنعت نفت و گاز در داخل كشور ساخته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، رستم قاسمي در مراسم افتتاح نيروگاه گازي حافظ شيراز اظهار داشت: ميدان پارس جنوبي 60 ميليارد دلار قرارداد و فعاليت در حال اجراء دارد كه پيشرفت خوبي داشته است.
وي افزود: تكميل زنجيره ملي شدن صنعت نفت زماني رخ مي دهد كه هيچ كالايي در اين بخش وارد نشود.
قاسمي اضافه كرد: در شرايط فعلي مشكل جدي در صنعت نفت كشور نداريم و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته روز به روز به جلو پيش مي رويم.
در مراسم افتتاح نيروگاه گازي حافظ شيراز توسط رئيس جمهور، آيت الله اسدالله ايماني نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز، وزير نيرو، استاندار فارس و معاونان وي، مديركل راه آهن فارس، مديركل امور اقتصاد و دارايي فارس، فرماندار شهرستان شيراز و جمع ديگري از مسئولان كشوري و استاني حضور داشتند.
 


فرمانده نيروي انتظامي كشور:

 سال 91 امن ترين سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي بود

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي كشور گفت: استقلال واقعي شرايطي است كه انسان خودش تصميم مي گيرد و در اين شرايط تحت هيچ فشاري اهداف و آرمانها از بين نمي رود.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در صبحگاه مشترك نيروي انتظامي استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان جايي است كه دندان طمع دشمنان در آن كشيده شد و بايد در مقابل ايثارگري هايي كه در اين استان اتفاق افتاد، سر تعظيم فرود آورد. هزاران شهيد و صدها جانباز سرمايه هاي اين كشور هستند، خوزستان كربلاي ايران است كه ناخودآگاه در انسان احساس معنويتي ايجاد مي كند كه قابل توصيف نيست.
وي خاطرنشان كرد: دشمن با اين فشارها قصد دارد ملت ايران را به زانو در آورد تا ملت نقش دشمن را در مقابل حكومت ايفا كند. اما اين فشارها با فشارهاي دوران دفاع مقدس قابل قياس نيست و پاسخ مردم در 22 بهمن بسيار دندان شكن بود.
احمدي مقدم با بيان اينكه بايد مراقب بود و اجازه نداد نقش ولايت و رهبري فراموش شود گفت: با وجود همه تهديدها و جنگ رواني، كشور امروز از امنيت بالايي برخوردار است و سال 91 امن ترين سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي بوده است و امروز نقطه اي در كشور وجود ندارد كه براي سرمايه گذاري امنيت نداشته باشد.
وي در ادامه گفت: مرزها استحكام كامل دارند و براي كاهش ورود مشروبات الكلي، سلاح و كالا گام هاي بلند و مؤثري برداشته شده است همچنين آمار تصادفات سال 91 شبيه به آمار تصادفات سال 77 است در حالي كه در سال هاي اخير تعداد وسايل حمل و نقل كشور 4 برابر افزايش يافته است.
وي از كاهش 38 درصدي ناآرامي ها و مسايل صنفي در درون كشور نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: اشراف اطلاعاتي در كشور بسيار خوب است و دشمن حتي اگر اقدام به غافلگيري كند، در زمان كوتاهي توطئه ها ناكام مي شود.
فرمانده ناجا همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران از كاهش سرقت از آبان ماه سال جاري تاكنون خبر داد و گفت: با توجه به اين كه در شهريور و مهر ماه سال جاري افزايش سرقت و زورگيري در كشور مشاهده شد، تلاش هاي نيروي انتظامي نيز در اين زمينه سرعت گرفت كه موجب كاهش آمار سرقت در آذر ماه و ماه هاي پس از آن شد.
احمدي مقدم همچنين از بهبود آمار كاهش جرايم در زمينه سرقت مسلحانه، قتل، مشكلات مرزي و قاچاق سلاح در كشور خبر داد و افزود: در آستانه نوروز امنيت خريد، كاهش ترافيك و كاهش محدوديت براي واحدهاي تجاري در ساعات شب و نيز امنيت تردد و خريد در شب نيز تقويت خواهد شد.
 


فرش كاشان زير پاي مردم افغانستان

كاشان- خبرنگار كيهان:
بالغ بر 10 ميليون متر مربع فرش ماشيني در سال جاري از منطقه كاشان به خارج صادر شده كه 85 درصد آن به كشور افغانستان بوده است.
مسئول خوشه صنعتي فرش ماشيني شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل با اعلام اينكه اين ميزان صادرات فرش در 11 ماه گذشته، 200 ميليون دلار ارز آوري داشته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزايش نشان مي دهد اعلام كرد: 5 درصد بقيه صادرات به كشور عراق و بقيه نيز به 30 كشور ديگر دنيا صادر شده است.
محمود برادران پيش بيني كرد تا پايان امسال اين ميزان صادرات به حدود 13 ميليون متر مربع برسد.
وي با تاكيد بر اين كه منطقه كاشان رتبه نخست توليد فرش ماشيني كاشان را به خود اختصاص داده است، گفت: 75 درصد از توليدات فرش ماشيني كشور در دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل توليد مي شود.
وي افزود: ميزان توليد فرش ماشيني در اين شهرستان از ابتداي سال جاري تاكنون افزون بر 80 ميليون متر مربع بوده است.
 


برگزاري همايش ملي شهر اسلامي در اصفهان

همايش دو روزه ملي شهر اسلامي در دانشگاه آزاد خوراسگان اصفهان با حضور شهردار تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، اين همايش با رويكرد تحقق پذيري كاربردي گامي در راستاي تجميع سرمايه فرهنگي و ارائه راهكار در اين مسير برگزار شده است.
هدف از برگزاري اين همايش احياي هويت معماري و شهرسازي ايراني-اسلامي و دستيابي به الگوهاي جديد و همسو با فرهنگ ديني و ملي، تعيين مولفه شهر اسلامي در شكل گيري فضاي كالبدي شهر اسلامي، ارائه راهكارهاي عملياتي براي دستيابي به شاخصه هاي معماري و شهرسازي اسلامي، گسترش انديشه شهر اسلامي در سطح كشور و تلاش براي بسط تفكر آرماني شهر اسلامي و جهت دهي به فعاليت هاي فرهنگي و اجرايي در راستاي مولفه هاي شهر اسلامي، مقايسه تطبيقي شهر اسلامي با شهر اروپايي است.
همچنين اين همايش حول 10 محور فعاليت شهر اسلامي، هويت فرهنگي و معنوي و ساحت قدسي انسان، ارائه الگوها و مدل معماري و شهرسازي اسلامي ايران، شهر اسلامي، هنر و زيباشناسي، شهر اسلامي، الگوي پيشرفت و توسعه پايدار، شهر اسلامي و امنيت شهري، شهر اسلامي، رفاه شهروندان و عدالت اجتماعي، شهر اسلامي، وقف و اموال عمومي، شهر اسلامي و گردشگري، شهر اسلامي و حمل و نقل شهري، شهر اسلامي و مدرنيته برگزار شده است.
تاكنون بيش از 490 مقاله در محورهاي مختلف همايش دريافت شده است كه بيش از 32 مورد از مقالات به عنوان مقالات برتر شناخته شده و در اين همايش از آنها تقدير مي شود.
 


توقيف 5 فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب هاي بوشهر

جانشين فرماندهي درياباني استان بوشهر از شناسايي و توقيف پنج فروند شناور حامل 24 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب هاي اين استان خبر داد.
عبدالرحيم اسكندري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در تشريح اين خبر گفت: مأموران سه پايگاه در ياباني بوشهر، كنگان و گناوه با تشديد اقدامات كنترلي و گزارشات دريافتي از منابع، موفق به شناسايي 5 فروند موتور لنج حامل 24 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آبهاي استان شدند.
وي افزود: در اين زمينه ده ها نفر قاچاقچي سوخت دستگير و ارزش محموله سوختي كشف شده بالغ بر 720ميليون ريال برآورد شد.
از سوي ديگر فرمانده درياباني استان بوشهر از توقيف سه فروند موتور لنج حامل كالاي قاچاق به ارزش 17ميليارد و 500ميليون ريال در آب هاي اين استان خبر داد و گفت: در بازرسي از شناورهاي توقيف شده بيش از 35 نوع كالاي قاچاق شامل يك هزار و 60كيلوگرم پودر نيروزا، 147هزار عدد قرص نيروزا، 450دستگاه تلويزيون LCD، 8 هزار و 700قلم انواع لوازم آرايشي، بهداشتي و پزشكي، 288هزار حلقه سي دي، 450دستگاه انواع لوازم برقي و الكتريكي و ... كشف و جهت سير مراحل قانوني به انبار گمركات انتقال داده شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10