(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 اسفند  1391 - شماره 20443

در اولين واكنش پس از دو ماه انتصاب صورت گرفت
 نگراني سرپرست وزارت بهداشت و درمان از مشكلات و دردسرهاي پزشكان و مردم
درخواست جدي پليس از خانواده ها در روزهاي پاياني سال
 براي حفظ جان شهروندان حتي لوازم شخصي فرزندانتان را هم مديريت كنيد
سردار كمالي:
طرح «سرباز قهرمان» شامل قهرمانان سال گذشته هم مي شود
اسماعيلي خبر داد
انتقال 10هزار زنداني مواد مخدر به اردوگاه هاي كار اجباري
از سال آينده
زيارت قبور شهداي بهشت زهرا 24 ساعته مي شود
6 ميليون موتورسيكلت بيمه نامه ندارند
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران خبر داد
آغاز طرح پيامك انتقال خودروهاي متخلف از امروز
حوادث كوتاه از كشور
خبرنگاران راهنماي تور مي شوند
اعدام 2 قاچاقچي در شهرهاي كاشان و ساري
بازار هند سوخت
رستوران شناور عامل مرگ 5 عراقي
آخر خلاقيت!
19 سال زندان در انتظار ملوانان متجاوز آمريكايي
جريمه تلويزيون تركيه به دليل نمايش فيلم ضد ايراني


در اولين واكنش پس از دو ماه انتصاب صورت گرفت

نگراني سرپرست وزارت بهداشت و درمان از مشكلات و دردسرهاي پزشكان و مردم

سرپرست وزارت بهداشت و درمان با اشاره به آسيب هاي اجتماعي ناشي از برخوردار نبودن به موقع مردم از نيازهاي بهداشتي درماني از مشكلات و دردسرهاي موجود در بهداشت و درمان ابراز نگراني كرد.
دكتر محمدحسن طريقت منفرد در هفتاد و چهارمين اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي تاكيد كرد: سال آينده سالي است كه مبارزه جدي تر ما با استكبار در اين عرصه شكل مي گيرد و اين مبارزه به مراتب سخت تر از يك درگيري نظامي است. وي تصريح كرد: من در جلسه اخير دولت تاكيد كرده ام كه اگر ما اظهار نگراني نمي كنيم علتش اين نيست كه دردسر بهداشت و درمان كمتر است.
طريقت منفرد افزود: اگر يك بيماري جلوي بيمارستان حقش ادا نشود به هيچ وجه نمي توان آن ر ا تحمل كرد بنابراين غفلت در اين بخش مي تواند قطره اي باشد كه ظرف را لبريز مي كند و لازم است به شدت براي حفظ استقلالمان و آمادگي جهت رفع نيازهاي حياتي مردم تلاش كنيم.
به رغم هزينه 40 هزار ميلياردي
مردم راضي نيستند
سرپرست وزارت بهداشت و درمان با اشاره به هزينه حدود 40 هزار ميلياردتوماني سال گذشته در بخش بهداشت و درمان تصريح كرد: با توجه به اينكه بالغ بر 25 هزار ميليارد تومان آن از مردم دريافت شده است اي كاش در مقابل اين هزينه ها اكثريت مردم از رضايتي كه ما همواره به دنبال آن هستيم برخوردار مي شدند.طريقت منفرد با اشاره به سرانه درمان 200 دلاري در كشور گفت: براساس يافته هاي علمي، كمبود منابع بهداشت و درمان مبحثي جهان شمول است و دغدغه دنيا اين است كه از منابع محدود براي خواسته هاي نامحدود حداكثر بهره برداري را داشته باشد اما متاسفانه اين موضوع در كشور ما برعكس است و تا امروز كوچكترين ضابطه اي براي بهره برداري حداكثري از امكانات محدود نداشته ايم.
وي تاكيد كرد: در اين ظرفي كه كف ندارد اگر مردم از جيب خود بيش از 25 هزار ميليارد تومان يا حتي تمام زندگي شان را هم هزينه كنند آن درماني كه درشأن آن هاست به دست نخواهد آمد.
قانون پزشك خانواده
بايد 17 سال پيش اجرا مي شد!
سرپرست وزارت بهداشت و درمان در ادامه سخنان خود با انتقاد شديد از عملكرد وزراي بهداشت و درمان در دولت هاي گذشته گفت: در اين رابطه درد دل هاي زيادي دارم و نمي توان از برخي بي توجهي ها در 17 سال گذشته عبور كرد و آن ها را نگفت.
وي تصريح كرد: برنامه پزشك خانواده قانون امروز نيست. اين قانون در سال 1374 تصويب شده است و از 17 سال پيش تكليف قانوني وزارت بهداشت بوده است و در برنامه هاي توسعه سوم، چهارم و پنجم نيز بر آن تاكيد شده است اما متاسفانه هنوز در اول كار هستيم.
سرپرست وزارت بهداشت گفت: هنوز نتوانسته ايم حتي الگوي اجراي اين برنامه را جمع و جور كنيم، در حالي كه اولين دستور رئيس دولت نهم به وزراي بهداشت و رفاه، اجراي برنامه پزشك خانواده بوده است، من هيچ توجيهي براي اين كوتاهي و بي توجهي نمي بينيم و معتقدم مسئولاني كه در اين زمينه كوتاهي كرده اند بايد استغفار كنند.
تعرفه گذاري خدمات پزشكي
به شيوه 30 سال پيش
طريقت منفرد افزود: در مورد نادرستي و اشكالات موجود در تعرفه هاي پزشكي هم خود ما مسئول هستيم تعيين ارزش نسبي خدمت پزشكي كار پيچيده اي است و فقط يك شركت در آمريكا اين كار را انجام مي دهد اما با وجود روزآمد شدن نظام تعرفه گذاري خدمات پزشكي ما هنوز از سيستم 30 سال پيش پيروي مي كنيم و نتوانسته ايم نظام اقتصاد درمان كشور را اصلاح كنيم.
وي ادامه داد: از چند سال پيش در زمان وزارت دكتر لنكراني سيستم جديد تعرفه گذاري خدمات سلامت تعريف شده و در زمان دكتر دستجردي ابلاغ شد اما عده اي آمدند و اعتراض كردند تا جايي كه كتاب جديد تعرفه هاي خدمات پزشكي جمع شد و دوباره به سيستم معيوب گذشته برگشتيم.
وي گفت: من شخصا فردي هستم كه هميشه نيمه خالي ليوان را مي بينم و به دنبال پر كردن آن هستم وگر نه نيمه پر ليوان را مسئولان قبلي پر كرده اند و نيازي به حضور ما ندارد.
طريقت منفرد گفت: تمام تلاش ما اين است كه در تعرفه هاي جديد، تبعيض را بين گروه هاي مختلف خدمات دهنده در حوزه سلامت كم كنيم و فاصله درآمدي بين اين گرو ه ها را به حداقل برسانيم. ضمن اينكه براي اولين بار تعرفه خدمات هتلينگ را براي بيمارستان هاي خصوصي كه از دولت سوبسيد نمي گيرند نيز تصويب خواهيم كرد.
وي با اشاره به اعلام تعرفه هاي جديد تا پايان سال افزود: هم اكنون حدود 60 درصد هزينه هاي درماني را مردم از جيبشان پرداخت مي كنند كه اين عادلانه نيست و بايد طبق قانون كاهش پيدا كند.
دليلي بر افزايش قيمت دارو وجود ندارد
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره گران شدن قيمت برخي داروها از جمله داروي بيماران ام.اس گفت: از آنجا كه ارز دارو هنوز ارز مرجع است دليلي براي افزايش قيمت وجود ندارد.
سرپرست وزارت بهداشت تاكيد كرد: بحث هايي درباره استفاده بهينه از امكانات دارويي داريم و بايد اين امكانات را به نحواحسن براي مردم تهيه كنيم و از طرفي از حيف و ميل داروها نيز جلوگيري كنيم.
دكتر طريقت منفرد در پاسخ به سوال ديگري درباره بلاتكليفي داروهايي كه با ارز آزاد وارد كشور شده و هم اكنون در گمرك مانده است گفت: قرار است ارز مرجع براي آن ها نيز تخصيص يابد تا قيمت داروها در كشور يكسان شود.وي تاكيد كرد: هفته گذشته بانك مركزي اختصاص 200 ميليون دلار ارز مرجع ديگر براي دارو را تصويب كرد كه با تخصيص آن برخي از داروهايي كه اكنون در گمرك مانده اند بزودي ترخيص خواهند شد.

 


درخواست جدي پليس از خانواده ها در روزهاي پاياني سال

براي حفظ جان شهروندان حتي لوازم شخصي فرزندانتان را هم مديريت كنيد

رييس پليس پيشگيري ناجا بار ديگر به خاطيان چهارشنبه آخرسال هشدار داد و گفت:عوامل انتظامي با افرادي كه بخواهند سلامت ديگران را به خطر بياندازند و براي آنان مزاحمت ايجاد كنند، قطعا برخورد مي كنند .
سردار تقي مهري با اشاره به انفجار چندي پيش مواد محترقه در تهرانپارس تهران كه سبب مرگ چهار تن شد، تاكيد كرد: علت چنين اتفاقاتي را بايد در سودجويي افرادي يافت كه براي كسب منافعي از طريق فروش مواد محترقه، اقدام به انبار كردن اين مواد در واحد مسكوني كرده بودند .
مهري با اشاره به آمارهاي به دست آمده از حوادث چهارشنبه آخر سال طي ساليان گذشته، افزود: بر اساس اين آمارها، 60 درصد از افرادي كه در اين ايام دچار حادثه شده اند نوجوان هستند .
رييس پليس پيشگيري ناجا با تاكيد بر نقش والدين در كنترل و پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال، تصريح كرد: خانواده ها بايد فرزندان خود را مديريت كنند و به آنان اجازه ندهند كه چنين موادي را بسازند. همچنين آنان بايد لوازم شخصي فرزندان خود را در زمان هاي مناسب چك كرده و آنان را نسبت به خطرات مواد محترقه آگاه سازند .
وي با بيان اينكه در سنت هاي پيشين ايرانيان، آتش زدن و انفجار مواد محترقه به هيچ وجه وجود نداشته، ادامه داد: پليس مخالف شادي و سرور نيست، اما قطعا با افرادي كه با اقدامات خود در چهارشنبه پايان سال، سلامت ديگران را به خطر انداخته و براي ديگر شهروندان ايجاد مزاحمت كنند، برخورد جدي و قاطع خواهد كرد.
توصيه پليس براي خريدهاي شب عيد
مهري با اشاره به افزايش خريد در ايام اسفند ماه و شب عيد گفت: ناجا و به تبع آن پليس پيشگيري تدابير خاصي را براي ايجاد امنيت مردم و كسبه در مراكز تجاري و معابر پرتردد پيش بيني كرده است .
وي با اشاره به ضرورت تعريف مقصدي مشخص براي انجام خريدهاي شب عيد، اضافه كرد: همچنين نامشخص بودن مقصد براي انجام خريد، سبب مي شود كه افراد بيشتر در معرض آسيب هايي نظير سرقت و ... قرار بگيرند .
مهري از افرادي كه قصد انجام خريد از مراكز تجاري را دارند، خواست كه تنها به خريد نروند و حتما حداقل يك نفر را با خود همراه كنند و تا حد ممكن نيز از جابجايي و حمل پول نقد در چنين مراكزي خودداري كنند .
رييس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به خريدهايي كه از طريق كارت هاي بانكي و عضو شبكه شتاب انجام مي شود، گفت: افرادي كه قصد دريافت وجه از عابر بانك را دارند، بايد توجه كنند كه كسي رمز آنان را نبيند و همچنين در صورت خريد از مغازه هايي كه مجهز به سيستم كارتخوان هستند نيز بايد خودشان رمز كارت را وارد كنند و از اعلام آن به كسبه و فروشندگان خودداري كنند .
مراقب نظافتچي ها باشيد
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سنت »خانه تكاني » كه در ايام پيش از عيد در ميان خانواده هاي ايراني رواج دارد نيز گفت: شهرونداني كه اقدام به شستن فرش در منازل خود مي كنند، نبايد آن را در ديوار خارجي منزل پهن كنند، چرا كه امكان سرقت آن وجود دارد .
مهري همچنين با اشاره به ورود نظافتچي ها به ساختمان ها به درخواست مالكين گفت : حتي نبايد به آگهي هايي كه در روزنامه ها در خصوص ارائه خدمات نظافت منزل ارائه مي شود، اعتماد كرد و بهتر است شهرونداني كه قصد دارند براي انجام نظافت منزل خود، از نيروهاي خدماتي استفاده كنند، اين نيروها را از شركت هاي معتبري كه داراي سابقه روشن در اين زمينه هستند، طلب كنند و تنها به صرف درج يك آگهي در روزنامه ها توجه نكنند .
به گفته رييس پليس پيشگيري ناجا، يكي از فوايد درخواست نيروي خدمات از شركت هاي معتبر اين است كه در صورت بروز حادثه، امكان پيگيري براي پليس وجود دارد در غير اين صورت امكان يافتن سارق، سخت تر خواهد شد .
وي افزود: شهروندان همچنين بايد مراقب افرادي كه تحت عنوان متكدي و مامور دستگاه هاي دولتي و خدماتي نظير پست، آب، برق، گاز و ... كه قصد ورود به منازل را دارند، باشند و حتما پيش از باز كردن در خانه، از هويت آنان مطمئن شوند؛ چرا كه ممكن است اين افراد قصد انجام سرقت را داشته باشند .
مهري كه در يك برنامه تلويزيوني سخن مي گفت همچنين به شهرونداني كه قصد مسافرت يا ترك خانه را دارند توصيه كرد كه حتما از قفل بودن در منزل مطمئن شوند .
رييس پليس پيشگيري ناجا همچنين با اشاره به خانه هاي استيجاري گفت : افرادي كه اقدام به اجاره خانه اي كرده اند، بايد حتما نسبت به تعويض كليد در ورودي اقدام كنند، چرا كه ممكن است مستاجر قبلي اقدام به سوء استفاده از كليد قبلي كند .

 


سردار كمالي:

طرح «سرباز قهرمان» شامل قهرمانان سال گذشته هم مي شود

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از اجراي طرح سرباز قهرمان از سال 92 خبر داد.
سردار موسي كمالي در گفت و گو با ايسنا با اشاره به تصويب طرح سرباز قهرمان در مجلس و ابلاغ آن گفت: اين طرح نيازمند آيين نامه است و آيين نامه آن تاكنون اجرايي نشده است.
وي با بيان اينكه اين طرح از سال 92 اجرا خواهد شد.، گفت: پس از اجراي اين طرح افرادي كه تكليف سربازي شان مشخص شده باشد، مي توانند از اين طرح استفاده كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين در خصوص آن دسته از قهرمانان ورزشي كه در حال حاضر مشمول اين قانون هستند نيز گفت: با مساعدت ستادكل قهرمانان سال گذشته نيز مي توانند از اين قانون استفاده كنند و اين قانون شامل آنان نيز خواهد شد.
 


اسماعيلي خبر داد

 انتقال 10هزار زنداني مواد مخدر به اردوگاه هاي كار اجباري

رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور از انتقال 10 هزار زنداني محكوم مواد مخدر به اردوگاه هاي كار اجباري خبر داد.
غلامحسين اسماعيلي ديروز در جمع خبرنگاران گفت: اين زندانيان، به اردوگاه هاي كار اجباري در استان هاي اصفهان و خراسان رضوي منتقل شده اند.
رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور در ادامه درباره تاخير در ساخت اردوگاه هاي كار اجباري در استان هاي تهران، كرمان و سيستان و بلوچستان گفت: متاسفانه اوضاع بودجه در سال جاري، خيلي از طرح ها را با مشكل مواجه كرد كه اين طرح ها نيز مستثني نبودند.رئيس سازمان زندان ها همچنين درباره استفاده از دست بند و پابندهاي الكترونيك براي زندانيان جرايم غيرعمد گفت: در صورتي كه بودجه لازم تامين و قانون آيين دادرسي كيفري ابلاغ شود، از اين دست بند ها و پابندها به عنوان مجازات هاي جايگزين زندان استفاده مي شود.
 


از سال آينده

زيارت قبور شهداي بهشت زهرا 24 ساعته مي شود

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اين كه از ابتداي سال آينده زيارت از قبور شهدا 24 ساعته خواهد شد، گفت: به زودي فاز دوم بازسازي در بهشت زهرا و در بخش قبور شهدا آغاز خواهد شد.
اكبر توكلي، مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام(ره) در گفت وگو با فارس با اشاره به اجراي پروژه هاي عظيم رفاهي در قطعات مطهر شهدا كه با نظر مساعد و استقبال گسترده خانواده هاي معظم شهدا همراه بود، تصريح كرد: توانستيم در گام اول پروژه كفسازي و سنگفرش معابر و خيابان هاي قطعات شهدا را اجرا كنيم و امروز با كمال اطمينان مي گويم كه 97 درصد پروژه انجام شده و خانواده هاي معظم شهدا رضايت كامل از اجراي اين پروژه دارند ضمن اين كه از ابتداي سال آينده زيارت از قبور شهدا 24 ساعته خواهد شد و با اشاره به احداث پرچم هفتاد متري به عنوان نماد و نشانه حريم آن از تمام نقاط سازمان بهشت زهرا(س) و اطراف آن اظهار داشت: علاوه بر افراشته شدن پرچمي هفتاد متري در پيشاني اين قطعات، تغييراتي را هم در ايستگاه هاي صلواتي كه در گذشته شرايط خوبي نداشتند و سيار و ابتدايي بودند به وجود آورديم آنها را تبديل به ايستگاه هاي صلواتي ثابت و بسامان كه بتوانند از زيارت كنندگان و خانواده هاي معظم شهدا پذيرايي كنند، كرديم.
توكلي با تاكيد بر اين مطلب كه مديريت سازمان بهشت زهرا(س) تمام تلاش خود را مي كند تا نمادها و المان هاي قابل احترام و ماندگار در فرهنگ دفاع مقدس كه در اذهان عمومي مردم داراي احترام است را ارزشمند بداند و در راستاي ثبت و بقاي آن بكوشد، گفت: هيچ نماد و الماني نيست كه به دست ما تخريب شده باشد و معتقديم با اين مفاهيم قدرتمند بايد به مهرباني و با ديد كارشناسي برخورد شود.
وي به برپايي كانكس پزشك خانواده به صورت صلواتي در قطعات مطهر شهدا اشاره كرد و افزود: ما براي پنجشنبه ها كه بسياري از مردم براي زيارت مزار شهدا به اين مكان مقدس مي آيند برنامه داريم و هر هفته تعدادي دستگاه خودرو ون براي نقل و انتقال مادران و خانواده هاي شهدا در مزار مطهر داريم كه اين عزيزان را منتقل مي كند.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه به ايجاد قطعه جديد در بهشت زهرا(س) به نام نام آوران دفاع مقدس براي اولين بار اشاره كرد و گفت: اين قطعه ويژه نام آوران و همچنين والدين دو يا سه شهيد به بالا مي باشد كه از جمله آنها مي توان به پدر شهيدان افراسيابي و حاجي بخشي و... اشاره كرد و توجه و تكريم خانواده هاي شهدا و مادران صبور شهدا را در اين زمينه پيگيري مي كنيم.
توكلي به انجام فعاليت هاي ديني و مذهبي گسترده در سازمان بهشت زهرا(س) با محوريت قطعات نوراني شهدا اشاره و تصريح كرد: به زودي با احداث برج هاي نور در قطعات شهدا محل هاي تردد زائرين و خانواده هاي معظم شهدا نوراني و منور خواهد شد به نحوي كه امكان خدمت به زائران محترم شهدا در هر زمان از شبانه روز فراهم مي شود.
 


6 ميليون موتورسيكلت بيمه نامه ندارند

مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني بيمه مركزي كشور گفت: از هشت ميليون موتورسيكلت در كشور، حدود شش ميليون آن فاقد بيمه نامه هستند.
به گزارش ايرنا، رضا جعفري افزود: با وجود قانون بيمه نامه اجباري، از مجموع 24 ميليون دستگاه انواع خودرو، هشت ميليون دستگاه آن فاقد بيمه نامه هستند.
وي گفت: از حدود 50 درصد بخش تصادفات جاده اي كشور، يك طرف آن موتورسيكلت بوده و از هر چهار دستگاه حادثه رانندگي در كشور كه يك طرف آن موتورسيكلت است يك تن جان خود را از دست داده است.جعفري ابراز داشت: مطالعات نشان مي دهد اكثريت موتورسيكلت سواران يا راكبان آنان از ناحيه سر و گردن به بالا آسيب جدي ديده كه اين نشان مي دهد كه آنان از كلاه ايمني استفاده نكردند.
مديرعامل صندوق تامين خسارت هاي بدني بيمه مركزي كشور ضرورت بيمه موتورسيكلت ها را به منظور جبران خسارت هاي وارده مورد تاكيد قرار داد و گفت: برخي از زندانيان افرادي هستند كه بيمه موتورسيكلت نداشته و قادر نيستند خسارت وارده را پرداخت كنند.
جعفري افزود: تمهيدات و تسهيلاتي براي صدور بيمه نامه براي موتورسيكلت ها در نظر گرفته شده است كه از 20 اسفندماه جاري اجرايي خواهد شد.وي تاكيد كرد: متولي صدور بيمه نامه، شركت بيمه توسعه است و به موجب آن دارنده هر موتورسيكلت تنها با پرداخت 300 هزار ريال وجه نقد و يك ميليون تسهيلات ارزان قيمت كه از سوي موسسه مالي اعتباري توسعه تامين خواهد شد، مي توانند بيمه نامه دريافت كنند.
 


رئيس راهنمايي و رانندگي تهران خبر داد

آغاز طرح پيامك انتقال خودروهاي متخلف از امروز

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز طرح اعلام انتقال خودروهاي پارك شده به پاركينگ در تهران از طريق ارسال پيامك خبر داد.
سردار حسين رحيمي ديروز جمعه در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه يكي از عمده ترين مشكلات رانندگان و درخواست هاي آنها عدم اطلاع رساني پليس پس از انتقال خودروي پارك شده به پاركينگ بود افزود: بر اين اساس طرح ويژه اي از روز شنبه 12 اسفند ماه سال جاري به اجرا گذاشته مي شود تا هر خودرويي كه توسط جرثقيل هاي تحت اختيار پليس راهور تهران به پاركينگ منتقل شود مراتب از طريق پيامك به اطلاع مالكين در همان لحظه مي رسد.
وي با اشاره به اينكه در پيامك ارسالي شماره تلفني براي دريافت اطلاعات بيشتر و نشاني دقيق پاركينگ محل انتقال درج مي شود گفت: بر اين اساس شهروندان به راحتي مي توانند از محل توقيف خودروي خود مطلع شده و مشكلات قبلي در اين خصوص برطرف شود.
رئيس راهور تهران با اشاره به درج تلفن هاي ثابت در پيامك مذكور گفت: اين تلفن ها به صورت شبانه روزي در حال پاسخگويي خواهند بود.
وي افزود: در عين حال از كليه شهروندان درخواست مي كنيم در صورتي كه تلفن همراه و نشاني آنها تغيير كرده است مراتب را هرچه سريعتر به پليس +10 اطلاع دهند تا اطلاعات آنها در سامانه راهنمايي و رانندگي اصلاح شود.رحيمي تاكيد كرد: در عين حال تمامي خودروهايي كه توسط اين جرثقيل ها به پاركينگ منتقل مي شوند تا سقف 400 ميليون تومان بيمه هستند.
رئيس راهور تهران از افزايش تعداد مراكز ترخيص خودرو و موتورسيكلت در پايتخت خبر داد و گفت: هم اكنون تعداد مراكز ترخيص خودرو به پنج مركز افزايش يافته است و به زودي تعداد اين مراكز بيشتر خواهد شد.

 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق
فارس- قزوين: به دنبال شكايت هاي پي درپي شهروندان مبني بر سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره و در حال ساخت قزوين، ماموران پليس آگاهي با انجام تحقيقات فني يكي از سارقان سابقه دار را در اين ارتباط شناسايي و دستگير كردند.
سارق 30 ساله در بازجويي هاي پليس به ارتكاب 40 مورد سرقت ساختمان هاي در حال ساخت قزوين اعتراف كرد و با همكاري وي، مالخر اين اموال نيز دستگير شد.
برخورد با فروشندگان مواد آتش زا
مراغه- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي مراغه از كشف 31 هزار و 736 عدد انواع مواد آتش زا در اين شهرستان در طي 24 ساعت اخير خبر داد و افزود: ماموران يگان امداد با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، پس از شناسايي محل فعاليت يك نفر توزيع كننده مواد آتش زا، در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير كردند.
سارقان گاردريل به دام افتادند
رشت- خبرنگار كيهان: اكيپ هاي عملياتي كلانتري 11 در گشت زني هاي خود در جاده قديم رشت-تهران به 2 نفر كه با يك دستگاه خودروي كاميونت در حال بازكردن حفاظ كنار جاده (گاردريل) بودند مشكوك شده و آنان را دستگير كردند.
وي در ادامه با اشاره به اين كه متهمان در بازجويي هاي پليس به سرقت حفاظ كنار جاده اعتراف كردند افزود: اين 2 متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي و روانه زندان شدند.
كشف مواد آتش زا
نيشابور- خبرنگار كيهان: در پي گزارش هاي مردمي مبني بر فروش و توزيع مواد محترقه توسط يك واحد صنفي در نيشابور، در بازرسي به عمل آمده از اين واحد 4 هزار و 676 عدد انواع مواد محترفه كشف و ضبط شد.
انهدام باند سرقت
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، باند هشت نفره سارقان به عنف كه در پوشش مسافركشي اقدام به سرقت وجوه نقد و اشياي با ارزش همراه مسافران در شهرستان هاي شرق و غرب استان تهران مي كردند توسط كارآگاهان پليس آگاهي پاكدشت دستگير شدند.
واژگوني خودرو در ساوه
فارس- اراك: بر اثر واژگوني يك دستگاه خودروي پرايد كه در محور فرعي خورشيدآباد، حد فاصل ساوه و مامونيه رخ داد مادر و فرزندي جان خود را از دست دادند. علت حادثه عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه و عدم توجه به جلو راننده، خودروي پرايد اعلام شده است.
 


خبرنگاران راهنماي تور مي شوند

مديركل مراكز اقامتي و خدمات گردشگري كشور گفت:خبرنگاران مي توانند مدارك خود را براي ثبت نام در دوره هاي آموزش راهنماي گردشگري به سازمان ميراث فرهنگي ارائه كنند تا براي آنها پس از پايان دوره، كارت تورليدري صادر شود.
مرتضي شريفي به مهر گفت: حدود 20 نفر از خبرنگاران، راهنماي گردشگري هستند و ما آمادگي داريم تا مدارك بقيه خبرنگاران را نيز دريافت كرده و برايشان دوره هاي آموزشي برگزار كنيم تا به عنوان تور ليدر فعاليت كنند.
وي گفت: خبرنگاران مي توانند به عنوان بازرس نيز نحوه فعاليت هاي دفاتر خدمات مسافرتي را رصد كرده و به كمك سازمان ميراث فرهنگي بيايند.
وي همچنين از برگزاري دوره هاي آموزش تورليدر انقلابي خبر داد و گفت: برخي از مكان رخدادهاي انقلاب اسلامي در فهرست ميراث ملي ثبت شده كه براي معرفي آنها به راهنماي گردشگري نياز داريم بنابراين قرار است دوره هاي آموزشي براي معرفي اين مكان رويدادها و تربيت «راهنماي گردشگري مكان رويدادهاي انقلاب اسلامي» را برگزار كنيم.
شريفي بيان كرد: دوره هاي آموزشي مخصوص معرفي اين مكان رخدادها و جزئيات اتفاقات افتاده در آنهاست. كساني كه دراين باره اطلاعاتي دارند بايد بتوانند يافته ها و خاطرات خود را به نسلهاي بعد انتقال دهند.
وي از راه اندازي تورهاي ويژه مكان رخداد، پس از آموزش راهنمايان گردشگري انقلابي خبر داد.

 


اعدام 2 قاچاقچي در شهرهاي كاشان و ساري

سرويس شهرستان ها ـ
2 قاچاقچي مواد مخدر در شهرهاي كاشان و ساري اعدام شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از كاشان، عليرضا -ن 31 ساله به جرم وارد كردن 3 كيلوگرم هرويين از استان هاي همجوار به اعدام محكوم شد.
وي در سال 89 توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر كاشان دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
قاچاقچي دستگير شده توسط دادگاه عمومي و انقلاب شهرستان كاشان به اعدام محكوم و نامبرده در زندان مركزي اين شهرستان به دار آويخته شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، يك قاچاقچي مواد مخدر با حضور دادستان مركز استان مازندان در ساري اعدام شد.
اين فرد كه داراي سوابق متعدد كيفري در امر خريد و فروش مواد مخدر بود، در محوطه زندان ساري اعدام شد.

 


بازار هند سوخت

پليس هند از وقوع آتش سوزي در يكي از بازارهاي اين كشور و كشته شدن 18 تن خبر داد.
پليس شهر «كلكته» اعلام كرد: اين آتش سوزي اوايل صبح در ساختمان يك بازار 6 طبقه فروش پلاستيك اتفاق افتاد و 18 تن جان خود را از دست دادند.نيروهاي امداد و نجات ملي شهر «كلكته» با حضور در محل حادثه تلاش كردند تا از گسترش بيشتر شعله هاي آتش جلوگيري كنند اما انتشار گازهاي سمي عمليات امدادرساني را با سختي روبرو كرد.
گفته شده است در اين حادثه 8 تن ديگر نيز دچار مجروحيت شدند و از آنجايي كه وضعيت جسماني آنان وخيم است، احتمال دارد تلفات حادثه آتش سوزي افزايش يابد.
به نظر مي رسد اتصال سيم هاي برق علت وقوع حادثه باشد.

 


رستوران شناور عامل مرگ 5 عراقي

در پي غرق شدن يك رستوران شناور در رودخانه دجله در بغداد، پنج نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين حادثه عصر پنجشنبه در منطقه «الكراده» واقع در مركز پايتخت در حالي رخ داد كه حدود 50 نفر بر روي اين رستوران شناور حضور داشتند.يك مقام مسئول در وزارت كشور عراق علت واژگوني رستوران شناور را استفاده بيش از حد از ظرفيت آن عنوان كرد.اين شناور به يك رستوران لبناني در خيابان المسيح در منطقه الكراده واقع در مركز بغداد تعلق داشت كه در گذشته ميزبان برخي كنفرانس هاي رسمي دولتي بود.
خبرگزاري فرانسه افزود: پس از بروز اين حادثه نيروهاي پليس راه هاي منتهي به اين رستوران را به روي خودروها بستند و از ورود خبرنگاران جلوگيري كردند.گفته مي شود كشته شدگان 3 مرد و 2 زن بودند و يك زن ديگر نيز مفقود شده است.
 


آخر خلاقيت!

يك معلم هندي به تازگي در اقدامي بسيار عجيب با استفاده از 11 ليتر خون مجسمه اي ساخته است كه بسيار استثنايي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجسمه سازي هنري است كه نياز به تمرين و استعداد زيادي دارد. همچنين در اين هنر بايد از مواد اوليه خاصي استفاده شود اما يك هندي اين قانون را زير پا گذاشته است.
اين معلم هندي كه فقط تصاوير وي منتشر شده و نام اصلي اش مشخص نيست، دست به كاري بسيار عجيب زده است و مجسمه فرماندار ايالت محل زندگي اش را با 11 ليتر خون ساخته است.
اين هندي كه معلم تيراندازي است در ايالت «تاميل نادو» زندگي مي كند و با استفاده از 11 ليتر خون يخ زده خودش و 32 دانش آموز ديگر اين مجسمه را ساخته و آن را با خون تزئين كرده است.
او طي 8 سال 5/6 ليتر خون خود را جمع كرد ولي براي اتمام كارش نياز به 5/4 ليتر ديگر خون داشت كه دانش آموزانش براي او تهيه كردند.
اين معلم گفته اول طرح هاي اوليه را ساخته و پس از جمع شدن خون آنها را در قالب ريخته و پس از دو ماه نگهداري در 27 درجه سانتي گراد زير صفر به شكل مورد نظرش درآورده است.
او هدف اصلي خود را از اين كار تشويق مردم به اهداي خون اعلام كرده است.
 


19 سال زندان در انتظار ملوانان متجاوز آمريكايي

دادگاهي در ژاپن روز پنجشنبه دو تفنگدار نيروي دريايي آمريكا را به جرم تجاوز به يك زن ژاپني در جزيره اوكيناوا به 9 و 10 سال حبس محكوم كرد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از خبرگزاري جي جي ژاپن اعلام كرد: «كريستوفر براونينگ» 24 ساله و «اسكايلر دوزير واكلر» 23 ساله به ترتيب به 10 و 9 سال حبس محكوم شدند.هر دو دريانورد آمريكايي سه شنبه گذشته در نخستين روز محاكمه در منطقه ناها (Naha) در جزيره اوكيناوا در جنوب ژاپن به جرم خود اعتراف كرده بودند.
در پي اين ماجرا ارتش آمريكا براي 47 هزار سربازش كه در ژاپن مستقرند مقررات منع رفت و آمد را براي مدتي نامعلوم اجرا كرده است.به رغم اين تدبير حوادث متعددي كه نظاميان آمريكايي در آنها دست داشتند از آن تاريخ به بعد نيز رخ داد و جز افزايش احساسات ضدآمريكايي در بين مردم جزيره اوكيناوا نتيجه ديگري نداشته است.
گفتني است، حدود 22 هزار سرباز آمريكايي در جزيره اوكيناوا مستقرند و مردم اين منطقه مرتب از ناامني ناشي از حضور نيروهاي آمريكايي شكايت دارند.
 


جريمه تلويزيون تركيه به دليل نمايش فيلم ضد ايراني

شبكه تلويزيوني «آ.تي.وي» تركيه كه در سريال «دره گرگ ها» سكانس هاي ضد ايراني پخش كرده بود، به پرداخت 150 هزار دلار جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش ايرنا، شبكه تلويزيوني خصوصي موسوم به «آ.تي وي» در سريال «دره گرگ ها» به دليل بد نشان دادن چهره ديپلمات هاي ايراني، از سوي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مورد اعتراض قرار گرفته بود.
شوراي عالي نظارت بر راديو تلويزيون هاي تركيه نيز به خاطر پخش صحنه هاي خشونت آميز، اين شبكه تلويزيوني را به پرداخت 267 هزار ليتر ترك معادل 150 هزار دلار آمريكا محكوم كرد.
مركز امور بين الملل صدا و سيماي ايران در نامه اي اعتراض آميز به رئيس شوراي عالي نظارت بر راديو تلويزيون هاي تركيه، درباره پخش سكانس هاي ضد ايراني در اين سريال تأكيد كرده بود كه ارائه چهره ناپسند و غيرواقعي از سركنسولگري ايران در استانبول و ديپلمات هاي ايراني و فضاسازي هاي غيرواقعي مي تواند در درازمدت تأثير ناپسندي بر افكار عمومي مردم تركيه داشته باشد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10