(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 13 اسفند  1391 - شماره 20444

معاون امور گردشگري شهرداري تهران خبر داد
تورهاي روزانه براي 3 ميليون تهراني
با حضور معاون امور اجتماعي شهرداري تهران انجام شد
رونمايي از تمبر تعزيه
تيموري: سگ هاي زنده ياب به رادار پيشرفته مجهز مي شوند
شوراي شهر تهران خواستار شد:
اقدام جدي شهرداري براي تعويض كاتاليست تاكسي هاي پايتخت
هشدار هواشناسي به بارش برف و باران در تهران
بازداشت سارق زن نما در دانشگاه
توزيع بن كارت هاي مهرآفتاب ميان زنان سرپرست خانوار
مجري سابق طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران اعلام كرد
شيوع انواع سرطان در پايتخت
كشف 3 موميايي تقلبي در فرودگاه امام(ره)
2 صياد چابهاري در درياي عمان كشته و مفقود شدند
با نهايي شدن لايحه حمايت از خانواده
پرداخت تا 110 سكه مهريه اجرايي مي شود
دستگيري 2 هكر دستگاه pos مغازه هاي اصفهان
مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران خبرداد
خروج شيميايي فروشان ناصرخسرو تا پايان هفته جاري
رئيس شبكه دامپزشكي گناباد خبر داد
تولد بزغاله 4 دست در روستاي گيسور گناباد
غش كردن راننده اتوبوس
توزيع غذاي آلوده در اردوگاه آوارگان سوري
چاه مردي را بلعيد
معلمان آمريكايي با سلاح مدرسه مي روند
قتل بي رحمانه راننده تاكسي به دست پليس
هتل مردگان


معاون امور گردشگري شهرداري تهران خبر داد

تورهاي روزانه براي 3 ميليون تهراني

معاون توسعه رفاهي، اجتماعي و امور گردشگري شهرداري تهران در تشريح برنامه هاي نوروزي گفت: معاونت امور گردشگري آماده پذيرايي از سه ميليون نفر در قالب طرح «نوروز را مهمان تهران باشيد» است.
بتو در گفت وگو با ايسنا در حاشيه جشن بزرگ كمك به آزادي زندانيان جرايم غيرعمد با بيان اينكه بنا به دستور شهردار تهران، هزينه برگزاري اين جشن توسط شهرداري تهران تقبل مي شود، افزود: شهردار تهران نيز سال هاي قبل كمك هاي زيادي براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كرده بود.
وي با بيان اينكه سال گذشته يك ميليارد تومان از سوي شهرداري تهران براي آزادي زندانيان هديه داده شد، گفت: امسال نيز علاوه بر تقبل هزينه هاي برگزاري جشن، به نظر مي رسد مبلغي به مانند سال گذشته نيز هديه شود.
معاون توسعه رفاهي، اجتماعي و امور گردشگري شهرداري تهران همچنين در مورد برنامه هاي معاونت امور گردشگري براي نوروز 92، با اشاره به اجرايي شدن طرح «نوروز را مهمان تهران باشيد»، عنوان كرد: اين طرح به طور ويژه در دستور كار امور گردشگري شهرداري تهران قرار دارد.
بتو با بيان اينكه به نظر مي رسد نوروز امسال شهروندان كمتر به مسافرت بروند، گفت: تورهاي يك روزه، نيم روزه و همچنين استقرار چادرهاي خيرمقدم به مهمانان در مبادي ورودي تهران و برپايي كمپ هاي استقرار با هزينه هاي كمتر در دستور كار قرار دارد.
وي در تشريح برنامه هاي طرح «نوروز را مهمان ما باشيد»، گفت: تورهاي تهران گردي، گردشگري تهران قديم با محوريت «منطقه 12» گردشگري مذهبي با محوريت «منطقه 20»، گردشگري طبيعت با محوريت «منطقه 1» در دستور كار قرار دارد.
معاون توسعه رفاهي، اجتماعي و امور گردشگري شهرداري تهران با بيان اينكه شهرداري تهران، آماده استقبال از سه ميليون نفر در طرح «نوروز را مهمان ما باشيد» است، افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده در اين طرح، آماده پذيرايي از سه ميليون نفر هستيم، اما مي توان ظرفيت ها را تا پنج ميليون نفر نيز افزايش داد.
گفتني است، جشن بزرگ كمك به آزادي زندانيان غيرعمد گلريزان با مشاركت شهرداري تهران و ستاد ديه در ميدان امام حسين(ع) برگزار شد.

 


با حضور معاون امور اجتماعي شهرداري تهران انجام شد

رونمايي از تمبر تعزيه

با حضور معاون امور اجتماعي شهرداري تهران از تمبر تعزيه رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نخستين گردهمايي اصحاب تعزيه كه همزمان با رونمايي از تمبر تعزيه برگزار شد، از راه اندازي كانون هنرهاي نمايشي و آييني در سراهاي محله خبر داد.
سيدمحمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در نخستين گردهمايي اصحاب تعزيه كه با حضور آيت الله اشرفي اصفهاني و جمعي از استادان دانشگاه، دهم اسفند در بنياد علمي و فرهنگي تعزيه و همايش هاي آييني برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: ايران به عنوان خاستگاه و مهد شكل گيري هنرآييني و نمايشي تعزيه مطرح است و اين مهم ضرورت توجه به توسعه اين هنر و ترويج ارزش هاي آن، را يادآوري مي كند.
وي گفت: هنرمندان بسياري نظير بهرام بيضايي كارگردان فيلم «روز واقعه» ارزشمند تاريخ سينماي ايران ابتكار و ذوق سرشار هنري خود را از تعزيه وام گرفته اند، اين هنر توانايي جذب تماشاگران بسياري را دارد و مي توان از آن در جلب گردشگر بهره گرفت.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ادامه داد: هالكالي نام مكاني در كشور تركيه است كه هر ساله با اجراي هنر نمايشي تعزيه پذيراي 850 هنرمند و بيش از 300 هزار نفر تماشاگر است.
ايازي ادامه داد: شبيه خواني اگر منطبق با واقعيت باشد و با بهره گيري از هنر ناب و تماشاگر پسند اجرا شود به طور قطع در دل ها نفوذ خواهد كرد و جايگاه گذشته خود را به دست مي آورد.
وي با اشاره به اهداف اجراي پروژه پياده راه فرهنگي شهدا تصريح كرد: پروژه ميدان امام حسين(ع) به منظور ايجاد قطب فرهنگي و مذهبي در پايتخت اجرا شده خانه نمايش هاي آييني خواهد بود. برگزاري مراسم تعزيه در ايام محرم و صفر سال جاري در اين مكان، استقبال قابل توجه شهروندان را به همراه داشت كه اين امر نشانگر پاسخگويي به نياز و خواسته اي بوده كه در پايتخت وجود داشته است.
در اين مراسم كه با حضور قائم مقام شهردار منطقه 17 و مديرعامل بنياد علمي و فرهنگي تعزيه و همايش هاي آييني برگزار شد، از تمبر رونمايي و پايگاه اطلاع رساني www.tazienews.ir راه اندازي شد.
 


تيموري: سگ هاي زنده ياب به رادار پيشرفته مجهز مي شوند

سرپرست مركز آموزش و نگهداري سگ هاي تجسس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از تحويل دستگاه هاي زنده ياب به مربيان سگ هاي نجات خبر داد.
مرتضي تيموري در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: براساس تجربه 15 ساله جمعيت هلال احمر در مورد سگ هاي تجسس و دستگاه هاي زنده ياب مشخص شد كه خلائي در يافتن مفقودان و زيرآوارماندگان وجود دارد.
وي با بيان مصداقي در اين رابطه گفت: وقتي بهمني ريزش مي كند، اگر روزنه اي در بهمن وجود نداشته باشد، سگ هاي زنده ياب موفق به يافتن فرد مفقود شده ، نيستند.
تيموري گفت: براساس موافقت رئيس سازمان امداد و نجات مقرر شد؛ يك دوره آموزشي براي مربيان سگ هاي زنده ياب برگزار شود كه در آن استفاده از دستگاه هاي بيورادار نيز به مربيان آموزش داده شود كه در صورت نياز مسئولان توان استفاده از سگ ها و دستگاه هاي زنده ياب را در كنار هم داشته باشند.
سرپرست مركز آموزش و نگهداري سگ هاي تجسس سازمان امداد و نجات با اشاره به كافي بودن تعداد سگ هاي زنده ياب در سازمان امداد و نجات گفت: ما به تعداد كافي سگ هاي زنده ياب را در اختيار داريم اما به طور معمول هر استان دو قلاده سگ زنده ياب در اختيار دارد. اما استان تهران شش قلاده و استان هايي نظير كرمان، اردبيل و اصفهان هر كدام با سه قلاده، بيشترين تعداد سگ هاي زنده ياب را در اختيار دارند.
سرپرست مركز آموزش و نگهداري سگ هاي تجسس با بيان اينكه در حال حاضر قادر به تكثير اين سگ ها نيستيم، گفت: سگ هاي زنده ياب با نژاد ژرمن شفرد كه كمتر از شش ماه دارند خريداري شده اند و تا هفت سالگي مي توانند در مأموريت هاي امدادي شركت كنند.
تيموري تأكيد كرد: پس از اين مدت به تدريج حس بينايي و بويايي خود را از دست داده و بايد سگ هاي جديد جايگزين آنها شوند.
تيموري از تغيير نام اداره آن ست در آينده نزديك خبر داد و گفت: اداره آن ست در سازمان امداد و نجات به دليل استفاده همزمان از سگ هاي زنده ياب و دستگاه هاي بيورادار به اداره جستجو تغيير نام مي دهد.
به گفته تيموري براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش است، تا سه ماهه اول سال 92 دستگاه هاي زنده ياب (بيورادار) به مربيان سگ هاي زنده ياب سراسر استان ها تحويل داده شود.
 


شوراي شهر تهران خواستار شد:

اقدام جدي شهرداري براي تعويض كاتاليست تاكسي هاي پايتخت

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران خواستار اقدام جدي شهرداري تهران براي تعويض كاتاليست تاكسي هاي پايتخت شد.
حمزه شكيب در گفت وگو با ايسنا، با تأكيد بر ضرورت تعويض كاتاليست تاكسي هاي تهران به منظور كاهش آلودگي هوا، اظهار داشت: اگر يك خودروساز در تأمين قطعه كاتاليست با مشكل مواجه است، شهرداري مي تواند از طريق شركت هاي خصوصي ديگري اين قطعه را وارد كند.
وي گفت: شوراي شهر طي چند سال اخير بارها مبالغ قابل توجهي را براي ارتقاي كيفيت تاكسي ها پيش بيني كرده، اما اين اعتبارات براي اموري كه بايد، هزينه نشده است.
شكيب ادامه داد: كارشكني مجري تعويض كاتاليست تاكسي ها معنا ندارد، چرا كه اگر شهرداري بخواهد، مي تواند به روش ديگري براي توزيع اين قطعه ميان تاكسي داران اقدام كند و شوراي شهر انتظار دارد كه اين اقدام هرچه زودتر از سوي مسئولان شهرداري انجام شود.
به گزارش ايسنا، در حالي كه قرار بود كاتاليست 3000 تاكسي پرايد در تهران تا پايان سال جاري با همكاري گروه خودروسازي سايپا تعويض شود، به تازگي معاون سازمان تاكسيراني از كارشكني اين خودروساز در انجام تعهدات خود در اين باره خبر داد و گفت: در ابتدا هزينه 70 هزار توماني براي اين منظور پيش بيني شده بود، اما در طول اجراي اين طرح سايپا قيمت را به 200 هزار تومان افزايش داد. با وجود اينكه اين اقدام سايپا برخلاف تفاهمنامه بود، شهرداري با افزايش قيمت هم كنار آمد و آن را پذيرفت؛ اما سايپا باز هم به تعهدات خود عمل نكرد.
وي تأكيد كرد كه شركت سايپا به دليل عمل نكردن به تعهدات خود بايد خسارت بپردازد.
بنا به اين گزارش با اين حال سايپا در جوابيه اي كه به خبرگزاري ايسنا ارسال كرد، وجود مشكل عمده در توزيع كاتاليست را تكذيب كرد و مدعي شد كه كاتاليست مورد اشاره معاون سازمان تاكسيراني در نمايندگي هاي مجاز گروه خودروسازي سايپا در سراسر كشور وجود داشته است.
در اين جوابيه به وارداتي بودن كاتاليست هم اشاره شده و نوسانات ارز و تحريم ها عامل افزايش قيمت اين قطعه اعلام شده است و اين گروه خودروسازي بار ديگر بر نبود مشكل در تأمين و توزيع قطعه كاتاليست در نمايندگي هاي سايپا تأكيد كرده است. ضمن اينكه در بخشي از اين جوابيه همچنين، تلويحاً به مورد استقبال قرار نگرفتن طرح تعويض كاتاليست از سوي رانندگان تاكسي اشاره شده است.
با اين همه، مشخص نيست كه اگر سايپا مشكلي در تأمين قطعه ندارد و تاكسيراني هم كوتاهي در فراخوان طرح تعويض كاتاليست ميان رانندگان نداشته، چرا هنوز بخش قابل توجهي از اين طرح اجرايي نشده است؟
درخواست نمايندگان مردم در شوراي شهر تهران هم اين است كه به جاي بحث بي سرانجام در اين باره، شهرداري از روش ديگري اين اقدام حداقلي در ارتقاي كيفيت تاكسي ها و كمك به بهبود وضعيت هواي پايتخت را دنبال كند.

 


هشدار هواشناسي به بارش برف و باران در تهران

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به بارش برف و باران در تهران و ورود توده گرد و غبار به كشور خبر داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا براي برخي نقاط استان هاي چهارمحال و بختياري، شمال خراسان رضوي، خراسان شمالي و ارتفاعات البرز مركزي، ارتفاعات شمال خوزستان بارش باران، رعد و برق و وزش باد پيش بيني كرد.
وي با اشاره به اين كه طي امروز و فردا وزش باد گرم در استان هاي اردبيل، گيلان و مازندران شدت مي يابد، افزود: از اين رو طي اين مدت دماي هوا در اين استان بين 5 تا 10 افزايش مي يابد و وزش باد در روز دوشنبه در استان اردبيل مي تواند به تاسيسات شهري و روستايي خسارت وارد كند. مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: طي امروز و فردا سرعت باد در روي عراق افزايش مي يابد و سبب توليد گرد و خاك شده و پيش بيني مي شود اين گرد و خاك روز دوشنبه مرزهاي غربي استان هاي كرمانشاه، ايلام و خوزستان را تحت تاثير قرار دهد. وي خاطرنشان كرد: يك سامانه بارشي نيز فردا از نوار غربي وارد كشور مي شود و تا پايان هفته جاري به تناوب در بخش هاي مختلف شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال، مركز، تهران، شمال شرق، شرق و دامنه هاي شرقي زاگرس مركزي سبب بارش باران و برف، وزش باد و سپس كاهش دما مي شود.
 


بازداشت سارق زن نما در دانشگاه

سارق جواني كه با پوشيدن لباس زنانه پس از ورود به سرويس هاي بهداشتي زنانه يكي از دانشگاه هاي اطراف تهران، اموال دختران دانشجو را به سرقت مي برد، شناسايي و دستگير شد.
سروان محمدحسين هاشمي رئيس كلانتري 171 مصطفي خميني تهران در تشريح جزييات اين خبر گفت: پس از گزارش چندين فقره سرقت اموال شخصي از دانشجويان يكي از دانشگاه هاي اطراف حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) پرونده اي در اين رابطه تشكيل و در دستور كارآگاهان دايره تجسس كلانتري مصطفي خميني قرار گرفت.
وي در ادامه افزود: با ارجاع اين پرونده به دايره تجسس، تيمي از كارآگاهان مسئوليت رسيدگي به پرونده را به عهده گرفته و تحقيقات گسترده خود را آغاز كردند. در جريان تحقيقات پليسي مشخص شد فرد يا افرادي در سرويس هاي بهداشتي زنانه، لپ تاپ، كيف پول، تلفن همراه شخصي دانشجويان دختر را به سرقت مي برند.
به دنبال اين موضوع با تدابير ويژه پليسي و با همكاري كاركنان حراست دانشگاه ماموران موفق شدند سارق جواني كه با پوشش زنانه وارد سرويس بهداشتي دانشگاه شده و در حال سرقت بود را شناسايي و دستگير كنند.
سروان هاشمي تصريح كرد: متهم پس از دستگيري بلافاصله به كلانتري منتقل و تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفت به طوري كه تاكنون به چندين فقره سرقت اعتراف كرده است.
 


توزيع بن كارت هاي مهرآفتاب ميان زنان سرپرست خانوار

رييس سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: بن كارت هاي مهر آفتاب به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزيستي تعلق مي گيرد.
همايون هاشمي در گفت و گو با ايرنا افزود: بن كارت مهر آفتاب نوعي كارت الكترونيكي است كه شارژ آن بر اساس ميزان مستمري و تعداد افراد خانوار تعيين مي شود.
وي با بيان اينكه اين بن كارت ها براي خريد اقلام مورد نياز زنان سرپرست خانوار و تمامي مددجويان تحت پوشش بهزيستي، تعبيه شده است، افزود: بن كارت هاي مهر آفتاب تا آخر اسفند جاري از طريق ادارات بهزيستي سراسر كشور واگذار مي شود.
هاشمي با تأكيد براين كه زمان توزيع اين بن كارت ها درشهرستان ها، هفته سوم اسفند تعيين شده است، گفت: علاوه بر اين ، بهزيستي تعدادي از اين كارت ها را براي خانواده هاي داراي بيماران مزمن رواني در نظر گرفته است.
وي با بيان اينكه مبلغ بن كارت هاي مهر آفتاب بر اساس ميزان مستمري هر فرد مشخص شده است، گفت: براي هر فرد مجرد كه سرپرست خود محسوب مي شود، مبلغ 40 هزار تومان واريز مي شود. وي تأكيد كرد: زنان سرپرست خانوار و مددجويان مي توانند با اين بن كارت ها از فروشگاه هاي دولتي اتكا در سراسر كشور خريد كنند. هاشمي با اشاره به پرداخت هاي موردي بن رفاه به برخي از افراد، گفت: سازمان بهزيستي در كنار اعطاي بن كارت مهر آفتاب، برگه هاي بن رفاه را ميان افراد نيازمند توزيع مي كند.
بر اساس اعلام بهزيستي، سه ميليون و 200 هزار مددجو و معلول تحت پوشش اين سازمان هستند.

 


مجري سابق طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران اعلام كرد

شيوع انواع سرطان در پايتخت

مجري سابق طرح جامع كاهش آلودگي هوا با بيان اينكه بيشترين آلودگي هواي تهران مربوط به وجود ذرات معلق زير 5/2ميكرون در هواي اين كلانشهر است، گفت: مديران به اين مهم بي توجه هستند و درك درستي از آن ندارند.
فتح الله امي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: بيشترين آلودگي هواي تهران مربوط به وجود ذرات معلق زير 5/2ميكرون است و هواي اين كلانشهر به لحاظ وجود اين ذرات معلق ناسالم است.
مجري سابق طرح جامع كاهش آلودگي هوا در ادامه بيان داشت: متاسفانه هيچكدام از مديران به اين مهم اشاره نمي كنند. بايد به استحضار مردم رساند كه ذرات معلق زير 5/2ميكرون ناشي از استفاده از سوخت غيراستاندارد در كشور است.
وي بيان داشت: بخشي از اين امر مربوط به اعمال تحريم ها است. سوختي كه هم اكنون در كشور توليد مي شود فاقد استاندارد است.
عضو هيئت علمي بخش مهندسي دانشگاه تربيت مدرس، افزود: مردم اگر متوجه شوند سوختي كه مورد استفاده قرار مي گيرد فاقد استاندارد است بدون شك سعي مي كنند كمتر از وسايل نقليه شخصي خود استفاده كنند.
وي بيان داشت: كشور هم اكنون براي توليد سوخت مورد نياز خودروها، از تركيبات حلقوي پتروشيمي كه بسيار دودزا است استفاده مي كند.
عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس افزود: از بين بردن ذرات معلق زير 5/2 ميكروني هيچ راهكاري به جز اصلاح سوخت مصرفي وسايل نقليه ندارد.مجري سابق طرح جامع كاهش آلودگي هوا اضافه كرد: ذرات معلق زير 5/2 ميكرون بسيار خطرناك هستند به طوري كه در نهايت موجب بروز انواع بيماري ها از جمله شيوع سرطان در كشور مي شود.
امي متذكر شد: براي كاهش آلودگي هوا بايد راهكار قانوني در پيش گرفت. اما متاسفانه به دليل درك نكردن اهميت موضوع قابل اجرا نيست.
 


كشف 3 موميايي تقلبي در فرودگاه امام(ره)

فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور از كشف 3 موميايي و تخته سنگ تقلبي منقش به طرح سرباز هخامنشي دربار همراه يكي از مسافرين خط پروازي به مقصد تركيه خبر داد.
به گزارش پايگاه پليس سرهنگ حسن مهري درباره جزئيات اين كشف گفت: ماموران گيت بازرسي مستقر در ترمينال فرودگاه امام(ره) در بازرسي از يك چمدان سه جسد مشكوك به موميايي كودك و همچنين يك عدد تخته سنگ منقش به طرح سرباز هخامنشي را كه به طرز ماهرانه اي داخل فويل آلومينيومي در چمدان متهم جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.
سرهنگ «مهري» گفت: متهم در تحقيقات پليسي اعتراف كرد كه اقلام مكشوفه را حدود يك ماه قبل در كوچه محل سكونت خود كنار سطل زباله، داخل چمدان كه به صورت بلاصاحب رها شده بود، پيدا كرده و قصد داشته آنها را به استانبول و سپس جهت فروش در انگلستان، از كشور خارج كند.
به گفته فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور برابر اعلام سازمان ميراث فرهنگي، اجساد مذكور و سنگ مورد نظر تقلبي است؛ همچنين استخوان هاي اجساد از قبرستان به سرقت رفته و سپس با روش تقلبي به شكل موميايي و اسكلت قديمي بازسازي شده است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه عتيقه تقلبي فوق فاقد اصالت و ارزش تاريخي است، گفت: همچنين سر سرباز هخامنشي نيز پس از كپي برداري از روي آثار حجاري تخت جمشيد به وسيله دستگاه «فرز» سنگ بري ساخته شده است.وي با اشاره به اينكه در اجراي دستور مقام قضايي، تخته سنگ تحويل سازمان ميراث فرهنگي شد، گفت: همچنين اجساد جهت بررسي و تعيين علت و زمان مرگ به پزشكي قانوني استان تهران ارسال شدند كه كارشناسان مربوطه اعلام كردند اجساد متعلق به دو كودك 8 ماهه و يك ساله دختر است و آثار شكستگي يا ضرب و جرح در آنها مشاهده نمي شود.
 


2 صياد چابهاري در درياي عمان كشته و مفقود شدند

دو صياد اهل روستاي رمين از توابع شهرستان بندري چابهار بر اثر واژگوني قايق صيادي آنها در آب هاي خروشان درياي عمان كشته و مفقود شدند.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان چابهار روز جمعه و در جريان عمليات جست وجوي هوايي در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: خانواده دو نفر از صيادان شهرستان چابهار كه براي صيد، به درياي عمان رفته بودند خبر مفقود شدن آنان را دادند.
«محمدرضا وظيفه دان شهركي» افزود: اكيپ امدادي متشكل از پنج نجاتگر به همراه يك نفر از اعضاي خانواده مفقودان به وسيله بالگرد هلال احمر براي پيدا كردن قايق و سرنشينان آن در آبهاي درياي عمان به پرواز درآمد.
وي بيان كرد: در اين عمليات تمام سواحل چابهار، بريس، پسابندر و حتي مرز آبي ايران و پاكستان مورد جست وجو قرار گرفت اما متاسفانه بجز قايق واژگون شده صيادان اثر ديگري از مفقودان به دست نيامد.
به گفته وي، در حالي كه تيم امدادي همچنان مشغول گشت زني و جست وجو بود، خانواده مفقودان در تماس تلفني اعلام كردند جسد يك نفر از صيادان مفقود شده در مرز جيوني پاكستان كشف و شناسايي شده است.
به گفته وظيفه دان عمليات جست وجو براي پيدا كردن صياد دوم در سواحل، توسط امدادگران همچنان ادامه دارد.
 


با نهايي شدن لايحه حمايت از خانواده

پرداخت تا 110 سكه مهريه اجرايي مي شود

رييس ستاد ديه كشور اعلام كرد: با نهايي شدن لايحه حمايت از خانواده، الزام پرداخت مهريه تا 110 سكه اجرايي خواهد شد.
سيد اسدالله جولايي در گفت وگو با ايرنا افزود: اين لايحه در حال حاضر به دليل اعتراض و پيشنهاد يكي از نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در دست بررسي بيشتر شوراي نگهبان و مجلس قرار دارد كه بزودي نهايي خواهد شد.
وي ابراز اميدواري كرد اين لايحه تا پايان ماه جاري به اجرا گذاشته شود.
جولايي گفت: با اجراي اين لايحه، پرداخت فقط 110 سكه بابت مهريه از سوي همسر الزامي خواهد بود.
رييس ستاد ديه كشور اظهار داشت: هم اينك دو هزار و 395 زنداني جرايم غيرعمد محكوم به دليل ناتواني از پرداخت نفقه و مهريه در زندان ها به سر مي برند كه براي آزادي آنها نياز به 390 ميليارد تومان پول نقد است.
وي ابراز اميدواري كرد: با اجراي لايح? حمايت از خانواده مشكل زندانيان نفقه و مهريه حل شود.
 


دستگيري 2 هكر دستگاه pos مغازه هاي اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
دو هكر حرفه اي كه با عنوان كارمند بانك، دستگاه pos مغازه ها را جمع آوري و با دستكاري در آنها قصد كلاهبرداري و اخاذي 20ميلياردي از بانك را داشتند توسط پليس فتاي اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي وصول شكاياتي از كسبه شهر اصفهان مبني بر سرقت دستگاه pos (پايانه پرداخت الكترونيكي) و دستكاري در اين دستگاه ها توسط افرادي ناشناس، ماموران پليس با بررسي هاي دقيق و فني بر روي دستگاه هاي pos دريافتند فرد يا افرادي خاص با سرقت دستگاه هاي الكترونيك و جاسازي تجهيزات جانبي و دستكاري آنان، باعث مختل شدن عملكرد آنها شده، به طوري كه كنترل دستگاه توسط متهم وجود داشت.
سرهنگ ستار خسروي اضافه كرد: كارشناسان پليس فتا پس از انجام تحقيقات تكميلي موفق شدند متهمان را كه دو نفر بوده و قصد داشتند با جعل عنوان كارمند بانك اقدام به خريد كلان طلا از طريق اين دستگاه ها كنند شناسايي و دستگير كنند.
وي اظهار داشت: دو هكر دستگير شده در بازجويي گفتند، قصد داشتيم با تهديد جدي تني چند از مسئولان بانك 20ميليارد ريال از آنان اخاذي كنيم كه ضمن ناكامي توسط پليس شناسايي و دستگير شديم.رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان افزود: در بازرسي از متهمان تعدادي دستگاه و تجهيزات جانبي كشف و ضبط شد و متهمان نيز به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران خبرداد

خروج شيميايي فروشان ناصرخسرو تا پايان هفته جاري

مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران از خروج شيميايي فروشان ناصرخسرو تا پايان هفته جاري خبر داد.
رضا قديمي در گفت وگو با فارس افزود: بازار كيميا آماده است تا اين صنف را به آنجا منتقل كنيم.
وي با اشاره به اينكه قرعه كشي نيز انجام شده و تمام مراحل كار صورت گرفته است، يادآور شد: تا پايان هفته شيميايي فروشان از مركز شهر منتقل خواهند شد.مديرعامل شركت ساماندهي مشاغل شهر تهران در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده برخي از كسبه در برابر انتقال مقاومت كرده اند، گفت: به هر حال در مقابل هر تغيير مقاومت هايي وجود دارد اما مشكلي براي انتقال وجود ندارد.وي اضافه كرد: برنامه ريزي هاي لازم براي اين كار انجام شده است.
 


رئيس شبكه دامپزشكي گناباد خبر داد

تولد بزغاله 4 دست در روستاي گيسور گناباد

رئيس شبكه دامپزشكي گناباد از تولد بزغاله اي با 4 دست در روستاي گيسور اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از گناباد، عليرضا قدرتي صبح ديروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بزغاله اي 4 دست چند روز پيش در روستاي گيسور متولد شده كه از نژاد محلي است.وي افزود: اين بزغاله در ساير قسمت هاي بدن سالم بوده و فقط داراي 2 دست اضافه است كه مشكلاتي را در حركت حيوان به وجود مي آورد.قدرتي گفت: اين نقص ريشه ژنتيكي دارد و تاكنون سابقه تولد چنين بزغاله اي وجود نداشته است.

 


غش كردن راننده اتوبوس

در پي غش كردن يك راننده اتوبوس حين رانندگي، دو مسافر زن بلافاصله خودرو را كنترل كردند و جان 20 مسافر ديگر را نجات دادند.
اين دو زن كه به دليل شجاعتشان عنوان قهرمان گرفتند، گفتند: راننده اتوبوس حين رانندگي به يكباره از هوش رفت. براي نجات جان مسافران بايد كاري مي كرديم كه در آن زمان توانستيم بهترين تصميم را بگيريم.يكي از مسافران اتوبوس گفت: تمامي 20 مسافر اتوبوس از ترس در حال فرياد كشيدن بودند و اگر تصميم به موقع اين دو زن نبود، اتوبوس با سرعت زياد پيش مي رفت و دچار حادثه اي مرگبار مي شد.
يكي از اين دو زن كه «آيرينا» نام دارد در اين باره گفت: من گواهينامه رانندگي ندارم با اين حال نمي دانم چگونه توانستم خودرو را هدايت كنم.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، پليس لهستان اعلام كرد: در اين حادثه به هيچ يك از مسافران آسيبي وارد نشد و راننده اتوبوس نيز به بيمارستان انتقال يافت.
 


توزيع غذاي آلوده در اردوگاه آوارگان سوري

160 آواره سوري در تركيه، به علت مصرف غذاي مسموم بيمار شدند.
به گزارش روزنامه «راديكال» تركيه، 160 آواره سوري ساكن در شهرك چادري منطقه «ساري چام» در استان «آدانا» به علت مصرف غذاي آلوده دچار مسموميت شدند.
براساس اين گزارش مسموم شدگان سوري به وسيله آمبولانس و ميني بوس به بيمارستان منتقل شدند. وضعيت آوارگان سوري پس از مداوا رضايت بخش اعلام شده است.
تحقيقات درباره علت مسموميت غذايي همچنان ادامه دارد.
تركيه، ميزبان 180 هزار پناهجوي سوري در اردوگاه ها در جنوب اين كشور است.
 


چاه مردي را بلعيد

ريزش چاه فاضلاب يك ساختمان مسكوني در ايالت فلوريداي آمريكا موجب ايجاد حفره اي 6 متري و بلعيده شدن يكي از ساكنان آن شد.
نيروهاي امداد و نجات فلوريدا اعلام كردند: در پي فروكش كردن چاه فاضلاب در اين ساختمان مسكوني، يكي از اتاق هاي خواب به زيرزمين ريزش كرد و مردي 36 ساله در حفره اي با عمق 6 متر افتاد.
نيروهاي امداد و نجات اين ايالت همچنين اظهار داشتند: پس از اطلاع از وقوع اين حادثه به محل اعزام شديم و عمليات امدادرساني را آغاز كرديم اما نتوانستيم نشانه اي از اين مرد پيدا كنيم و احتمال مي دهيم، فوت كرده باشد.
برادر قرباني در اين رابطه گفت: نيمه هاي شب بود كه از صداي مهيبي بلند شدم و فريادهاي برادرم را شنيدم كه از من درخواست كمك مي كرد.از آنجا كه احتمال مي رود اين چاه فاضلاب دوباره دچار ريزش شود ماموران آتش نشاني از ساكنان اطراف اين منزل خواسته اند، خانه هاي خود را تخليه كنند.

 


معلمان آمريكايي با سلاح مدرسه مي روند

قانونگذاران «داكوتاي جنوبي» آمريكا، لايحه اي را به تصويب در آوردند كه از اين پس معلمان و پرسنل مدارس اين ايالت مجهز به سلاح مي شوند.
به گزارش شبكه «راشاتودي»، سناتورهاي اين ايالت با 21 راي موافق در مقابل 14 راي مخالف، لايحه اي را به تصويب درآوردند كه به منظور امن تر كردن مدارس داكوتاي جنوبي، معلمان و كاركنان مدارس اين منطقه مجهز به سلاح مي شوند.
حاميان اين لايحه مدعي هستند تجهيز معلمان مي تواند از بروز تراژدي هايي چون آنچه كه در 14 دسامبر سال گذشته ميلادي به وقوع پيوست و يك جوان 20 ساله با سلاح نيمه خودكار خود 20 كودك 6 تا 7 سال و 7 نفر از معلمان و پرسنل دبستان «سندي هوك» ايالت «كانتيكت» را كشت، جلوگيري شود.
افرادي كه از اين قانون حمايت مي كنند، همچنين اعلام كردند كه معلمان زماني مي توانند مجهز به سلاح شوند كه در «برنامه نگهباني مدارس» مشاركت كنند كه اين برنامه در اختيار آنها سلاح قرار مي دهد و توسط افسران پليس تحت آموزش قرار مي گيرند.
براساس اين گزارش، هيچ معلمي مجبور نيست در اين برنامه شركت كند و اجازه دارد در مدارس بدون سلاح حضور پيدا كند.
مخالفان اين قانون كه حتي شامل بسياري از معلمان مي شود، همچنان احساس خوبي درباره چشم انداز حمل سلاح هاي خطرناك در مدارس دارند.
 


قتل بي رحمانه راننده تاكسي به دست پليس

انتشار فيلم قتل بي رحمانه يك راننده تاكسي در آفريقاي جنوبي به تظاهرات عليه خشونت پليس در اين كشور منجر شد.
به گزارش فارس، آفريقاي جنوبي 8 افسر پليس اين كشور را كه به قتل بي رحمانه يك راننده تاكسي متهم هستند، از خدمت معلق كرد.
در حادثه اي كه در شهر «ديوتن» آفريقاي جنوبي به وقوع پيوست، پليس اين كشور مردي با دستان دستبند زده شده را به عقب يك خودرو بست و سپس در يك خيابان شلوغ روي زمين كشاند.
يك رهگذر از اين صحنه فيلمبرداري كرد و آن را به يك روزنامه محلي داد. انتشار اين فيلم به تظاهرات هايي عليه خشونت پليس اين كشور منجر شد.
در گزارش اصلي پليس آمده است كه مقتول يك راننده تاكسي 27 ساله بوده كه به علت ايجاد ترافيك و مقاومت در برابر پليس دستگير شده بود.
فيلمي كه از اين حادثه ضبط شده است حاوي صحنه هاي دلخراشي است.
 


هتل مردگان

هتل مردگان در حومه شهر «يوكاهاما» در ژاپن قرار دارد و اجساد مردگان در تابوت هاي يخچال دار نگهداري مي شوند.
مردگان در اين هتل چند صباحي در تابوت هاي يخچال دار به انتظار مي مانند تا نوبت سوزاندن آنها فرا برسد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10