(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 13 اسفند  1391 - شماره 20444

حديث دشت عشق
گيتي پسند جام قهرماني را از دستان صبا درآورد
پايان ليگ فوتسال با اما و اگرهاي بسيار
جام قهرماني به اصفهان رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
سفر نايب قهرمان المپيك به آمريكا
شوراي تامين صاحب اختيار پلي آف واليبال شد
گزارش جهت دار الجزيره و اظهار نظر سرمربي سابق تيم ملي
علي آبادي توپ را به زمين وزارت ورزش انداخت
آنها بايد پاسخگوي دو شرط IOC باشند
انتقال مالكيت 4 مجموعه ورزشي بزرگ كشور
تشريح آخرين شرايط تيم ملي واليبال از زبان سرمربي
 ولاسكو: بداخلاق ها را دعوت نكنم، مجبورم با جوانان كار كنم!
تزريق پول به برخي فدراسيون هاي ورزشي
راهكارهايي براي حفظ كشتي در المپيك
نامه فدراسيون دوچرخه سواري ايران به UCI
غيبت كاپيتان تيم ملي جودو در مسابقات قهرماني آسيا
خواندني از ورزش ايران
تصميم رئيس فدراسيون فوتبال تغيير كرد
ايران در انتخابات رياست AFC نامزد ندارد
مسي به ركورد دي استفانو رسيد
 پيروزي مجدد رئال مقابل بارسلونا به فاصله 4 روز


حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «محمدتقي بشارت»
يكي از سه شهيد خانواده
تحصيلاتش را در سه حوزه علميه اصفهان، قم و مشهد مقدس در سطح عالي فقه و اصول دنبال كرد.قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل سخنراني هاي افشاگرانه عليه رژيم پهلوي توسط ساواك دستگير و ممنوع المنبر شد. شهيد بشارت پس از پيروزي انقلاب در سمت هاي نمايندگي امام در جهاد سازندگي، سرپرست بنياد شهيد و كميته انقلاب سميرم، نماينده امام در گچساران، نمايندگي مردم كهكيلويه و بويراحمد در مجلس خبرگان و سپس در مجلس شوراي اسلامي فعاليت نمود.
داراي شور و نشاطي فوق العاده و بسيار خستگي ناپذير بود و خود را وقف مردم كرده بود. احداث مراكز متعدد آموزشي، بازسازي و ترميم جاده هاي شهري و روستايي، احداث پل ها در مناطق صعب العبور، بهره برداري از امكانات تلفني و مخابراتي و... از فعاليت هاي بيست ماه نمايندگي ايشان محسوب مي شود. از شهيد آثار علمي زير به جاي مانده است:
1- خوارج از ديدگاه نهج البلاغه
2- ترجمه قسمتي از مجموعه ورام به عربي
3- خطرناك ترين دشمن انقلاب
4- آغاز حركت انقلابي در مصر با همكاري دوستانش در 228 صفحه
5- مطالبي در زمينه بيت المال و ماليات در اسلام.
او هنگامي كه در حال عبور از خيابان صباي جنوبي تهران بود مورد اصابت گلوله منافقين قرار گرفت و به درجه شهادت رسيد؛ او سومين شهيد از خانواده شهيد پرور خويش است.
روحاني شهيد «محمدتقي بشارت» سال 1324 در دهاقان متولد شد و در 7/10/1360به ضرب گلوله منافقين در تهران به شهادت رسيد.
 


گيتي پسند جام قهرماني را از دستان صبا درآورد

پايان ليگ فوتسال با اما و اگرهاي بسيار
جام قهرماني به اصفهان رسيد

سرويس ورزشي-
تيم فوتسال شهيد منصوري قرچك با پيروزي برابر صباي قم معادلات قهرماني ليگ برتر فوتسال را به هم زد تا گيتي پسند اصفهان با غلبه بر حريف خود به عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات برسد.
هفته بيست و ششم و پاياني ليگ برتر فوتسال ايران عصر ديروزبا انجام 6 مسابقه به صورت همزمان از ساعت 16 آغاز شد.بازي هاي هفته پاياني همان طور كه از قبل پيش بيني مي شد حوادث جالب توجهي را به همراه داشت. مهم ترين اتفاق روز پاياني مسابقات، قهرماني گيتي پسند اصفهان و نايب قهرماني صباي قم بود. صبا تا پيش از ديدارهاي هفته پاياني با يك امتياز بيشتر نسبت به گيتي پسند در صدر جدول قرار داشت. گيتي پسند در آخرين ديدار خود در ليگ برتر فوتسال با نتيجه 5 بر 3 شهرداري تبريز را شكست داد تا با 58 امتياز قهرمان رقابت ها لقب بگيرد. صبا هم با نتيجه سنگين 6 بر 3 در ورامين از شهيد منصوري شكست خورد تا در يك قدمي قهرماني ليگ برتر، جام را دو دستي به رقيب اصفهاني اش واگذار كند.
اين در حالي است كه صباي قم در صورت پيروزي مي توانست عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را به نام خود كند، ولي تيم منصوري معادلات قهرماني را به هم زد تا صبا با 56 امتيازبه عنوان نايب قهرماني اين مسابقات برسد.در انتهاي جدول نيز ارژن شيراز با وجود كسب پيروزي به دليل تفاضل گل پايين تر نسبت به گاز خوزستان و هلال احمر به ليگ دسته يك سقوط كرد. نتايج كامل اين مسابقات به شرح زير است:¤ فرش آرا يك - ارژن شيراز 2¤ شهيد منصوري 6 - صباي قم 3¤ شهرداري تبريز 3 - گيتي پسند 5¤ گاز خوزستان يك - دبيري تبريز صفر¤راه ساري 2 - شهرداري ساوه 4¤ هلال احمر 4 - ميثاق تهران 4.
مطرح شدن شائبه تباني از سوي مسئولان صبا
اما اين پايان داستان ليگ برتر فوتسال نبود زيرا ساعاتي پس از قهرماني تيم گيتي پسند، مسئولان باشگاه صباي قم مدعي شدند كه شائبه تباني مطرح است. قمي ها معتقد بودند در ديدار هفته گذشته منصوري و گيتي پسند اتفاقات غير طبيعي رخ داده و بازيكنان منصوري در زمين راه مي رفتند تا بازي را واگذار كنند، همچنين آنها اعتقاد داشتند عدم حضور تماشاگر در اين ديدار يك شائبه بزرگ است. ناصر شريفي مدير تيم فوتبال صبا در گفت و گويي با خبرگزاري فارس از رد و بدل شدن 100 ميليون تومان بين تيم هاي منصوري و گيتي پسند خبر داد و گفت: اينكه منصوري مقابل گيتي پسند بازي را با نتيجه 4 بر صفر مي بازد نشان از چيست؟ اما اين تيم مقابل ما با انگيزه بالايي ظاهر مي شود، تمام اين مسائل باعث شد تا بار ديگر مسائل مربوط به تباني سال گذشته مطرح شود و مسئولان صبا نسبت به بازي منصوري در هفته گذشته برابر گيتي پسند معترض بودند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش نام 34 ملي پوش را به فدراسيون داد
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه سرمربي تيم ملي براي اردوي تداركاتي امارات كه قبل از ديدار با كويت برگزار خواهد شد، نام 34 بازيكن را در اختيار كميته بين الملل فدراسيون كشورمان قرار داده است.جمالي در خصوص اردوي تيم ملي فوتبال در امارات گفت: فهرستي كه كي روش به ما داده به عنوان ليست اوليه است و سرمربي تيم ملي تصميم مي گيرد كه در نهايت با چند بازيكن به اردوي امارات و سپس كويت اعزام شود. وي يادآور شد: تيم ملي براي برپايي اردوي تداركاتي امارات روز 28 اسفندماه به امارات اعزام مي شود و سپس در روز چهارم فروردين ماه 92 براي برگزاري بازي با كويت مستقيما از امارات راهي اين كشور خواهد شد. ضمن اين كه هيچ درخواستي براي بازي تداركاتي در اردوي امارات در اختيار فدراسيون قرار نگرفته است. ديدار تيم هاي ايران و كويت در چارچوب رقابتهاي انتخابي جام ملت هاي آسيا روز ششم فروردين ماه 92 به ميزباني كويت برگزار مي شود. اين دو تيم در نخستين ديدارهاي خود برابر حريفان برنده شدند. ايران با 5 گل لبنان را در تهران شكست داد و كويت هم در بانكوك برابر تايلند 3 بر يك پيروز شد.
جريمه 10 درصدي بازيكنان آلومينيوم هرمزگان
مديرعامل آلومينيوم هرمزگان از جريمه 10 درصدي بازيكنان اين تيم به دليل عملكرد ضعيفشان در بازي با فجرسپاسي خبر داد. مديرعامل اين باشگاه به دنبال باخت سنگين تيمش ديروز جلسه اي را با بازيكنان برگزار كرد. جباري زاده درباره اين جلسه عنوان كرد: در اين نشست نه دنبال مقصر مي گشتيم و نه كسي را محاكمه كرديم. فقط از آنها خواستيم، اتحاد و همدلي دوباره به تيم برگردد و بازيكنان ازاين شكست درس بگيرند اما اگر احساس كنيم كساني دلشان با تيم نيست و مي خواهند چند روز باقي مانده را بگذرانند، خودم آنها را كنار مي گذارم تا ديگر عذاب نكشند و راحتشان كنم.
لغواردوي تيم نوجوانان به خاطر مسايل امنيتي
سرپرست كميته جوانان فدراسيون فوتبال علت لغو اردوي تداركاتي تيم ملي نوجوانان ايران در عراق را مخالفت AFC به خاطر مسايل امنيتي در اين كشور عنوان كرد. ميرشاد ماجدي درباره وضعيت تيم زير17 سال و دليل لغو اردوي اين تيم در عراق گفت: قرار بود اين تيم 14 اسفند به عراق برود و در عراق اردويي داشته باشد و دو ديدار دوستانه هم با تيم ملي زير17 سال عراق داشته باشد اما براي سفر به عراق كنفدراسيون فوتبال آسيا در هر رده اي بايد مجوز حضور در عراق را براي هر كشوري در آسيا صادر كند. ما دو بار نامه زديم تا از كنفدراسيون فوتبال آسيا استعلام بگيريم كه جواب مشخصي نگرفتيم. نمي توانستيم به دليل شرايط اردويي صبر كنيم و زمان را از دست مي داديم. امنيت بازي مهم بود و به همين دليل وقتي ديديم كنفدراسيون فوتبال آسيا مجوز حضور را صادر نكرد، اردوي ديگري را در بندرعباس براي تيم ملي زير17 سال تدارك ديديم.
زمان بازي استقلال - سپاهان امروز مشخص مي شود
زمان قطعي بازي استقلال - سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي امروز تعيين مي شود.عصر ديروز جلسه اي با حضور مهدي تاج سرپرست سازمان ليگ، عزيزمحمدي رييس اتحاديه فوتبال و مديران سه باشگاه استقلال، سپاهان و تراكتورسازي برگزار شد اما اين جلسه بدون تعيين تاريخ قطعي بازي تيم هاي استقلال و سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي به پايان رسيد.در اين جلسه مديران نظراتشان را داده و پيشنهاداتي را ارايه خواهند كرد تا سازمان ليگ نهايتا امروز تصميم نهايي را بگيرد. همچنين قرار است تاريخ فينال جام حذفي و همينطور هفته هاي سي ويكم تا سي وچهارم ليگ هم تعيين شود.
كسر 3 امتياز از تيم نساجي با حكم فيفا
مسئول روابط بين الملل سازمان ليگ برتر خبر داد سه امتياز از تيم نساجي قائمشهر كسر شده است.كسرايي در اين باره گفت: با حكم فيفا، سه امتياز از تيم نساجي قائمشهر كسر شد و به دستور فيفا سه امتياز در جدول ليگ يك اعمال و به فيفا ارسال شد.كسرايي در پايان گفت: در صورت عدم پرداخت بدهي هاي باشگاه نساجي، در موعدي كه اعلام شده است، پرونده اين تيم به كميته انضباطي فيفا ارسال و اين تيم به يك دسته پايين تر سقوط خواهد كرد.
كاظميان و سوكاي در ميان بهترين هاي ليگ قهرمانان آسيا
بهترين بازيكنان ديدارهاي هفته اول ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد. در ديدار تيم هاي تراكتورسازي تبريز و الجزيره امارات جواد كاظميان بهترين بازيكن ميدان شناخته شد.در بازي تيم هاي سپاهان اصفهان و النصر امارات، جواهير سوكاي بهترين بازيكن ميدان و در بازي الريان قطر و استقلال تهران، رودريگو باربوسا تاباتا، بازيكن شماره 10 الريان قطر از سوي كميته فني رقابت ها به عنوان بهترين بازيكنان ميدان انتخاب شدند.
نيلسون: قلبم مي گويد بمانم
دروازه بان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: از پيشنهاد رويانيان مديرعامل پرسپوليس تشكر مي كنم و قطعا تا انتهاي فصل به صورت جدي به آن فكر مي كنم.نيلسون كوريا در خصوص پيشنهاد باشگاه پرسپوليس به وي گفت: زياد نبايد درباره آخر فصل عجله كنم، اما همانطور كه بارها گفتم در ايران راحتم. من از پيشنهاد رويانيان كه مديرعامل زحمتكشي است، تشكر مي كنم و قلبم مي گويد بايد بمانم اما بايد همه چيز را به آخر فصل موكول كنيم.
استقبال از طرح 100 ميلياردي
پيشنهاد اخير مديرعامل باشگاه پرسپوليس با استقبال فدراسيون فوتبال مواجه شد. روز گذشته روابط عمومي سازمان ليگ اعلام كرد: با توجه به اعلام محمد رويانيان مديرعامل محترم باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس مبني بر واگذاري تبليغات محيطي ليگ برتر به وي در قبال 100 ميليارد تومان، ضمن تشكر از ايشان خواهشمند است درخواست كتبي و رسمي خود را ظرف مدت يك هفته جهت طرح و تصويب در هيئت رئيسه سازمان ليگ به اين سازمان ارسال فرمايند.
روايت مدافع استقلال از اتفاقات بازي با الريان
مدافع استقلال يكي از بدترين روزهاي فوتبالي خود را در ديدار با الريان پشت سر گذاشت. عمران زاده در گفت و گويي با سايت باشگاه استقلال به اتفاقات آن بازي اشاره كرد و گفت: فوتبال است و هزار جور اتفاق در آن رخ مي دهد. بسياري از بزرگان فوتبال هم گل به خودي زده اند كه از اين بدتر بوده است. من بسيار ناراحت و شرمنده همه استقلالي ها هستم اما باور كنيد آنچه رخ داد در حركت طبيعي فوتبال بود. وي ادامه داد: در حال حركت با مهاجمي بودم كه بايد با او يارگيري مي كردم كه توپ به سرم خورد و گل شد. اين توپ به سر هر كسي مي تواست بخورد اما از بدشانسي به سر من خورد. مطمئنم اگر به من نمي خورد رحمتي حتما توپ را جمع مي كرد. عمران زاده درباره ضربه پنالتي هم گفت: توپ از دومتري به دست من خورد و كارشناسان داوري گفتند پنالتي نبوده است. من نمي توانم سر و دستم را ببرم. دارم با همين ها فوتبال بازي مي كنم.
مظفري زاده، داور ديدار ژاپن و چين
تيم داوري ايراني ديدار تيم هاي كاشيوا ريزول ژاپن و گويژورن چين را در گروه هشتم ليگ قهرمانان آسيا قضاوت خواهند كرد. اين بازي سوم ارديبهشت 92 در كاشيوا ژاپن برگزار مي شود. سعيد مظفري زاده ، سعيد علي نژاديان و رسول فروغي داور و دو كمك داور بازي انتخاب شده اند. داور چهارم اين بازي از كشور ميانمار و ناظر بازي از كشور چين تايپه و ناظر داوري از كره جنوبي انتخاب شده اند.
 


سفر نايب قهرمان المپيك به آمريكا

نايب قهرمان پرتاب ديسك بازي هاي المپيك لندن امشب به منظور حضور در مسابقات دووميداني جايزه بزرگ آمريكا، تهران را به مقصد اين كشور ترك مي كند.
حدادي با تاييد اين خبر گفت: براي شركت در مسابقات جايزه بزرگ آمريكا كه فروردين سال 92 در كاليفرنيا برگزارمي شود، به آمريكا مي روم. اميدوارم در اين رقابت ها بتوانم ركورد خود را محك زده و نتيجه تلاش هايم را بگيرم. اين پرتاب كننده ديسك ادامه داد: باتوجه به اينكه شوراي برون مرزي با اعزام من موافقت نكرده است، مجبورم هزينه هاي سفر و تمرين را به صورت شخصي تامين كنم درغيراين صورت ازديگر حريفان عقب خواهم ماند. احسان حدادي كه براي شركت در مسابقات جهاني آمريكا تمرين مي كند،حدود يك ماه قبل به ايران بازگشت. وي هنوز بدون مربي و ماساژور تمرينات خود را ادامه مي دهد. مسابقات دووميداني قهرماني جهان تابستان سال 92 در روسيه برگزار مي شود.
 


شوراي تامين صاحب اختيار پلي آف واليبال شد

محل برگزاري مسابقات پلي آف ليگ برتر واليبال با نظر شوراي تامين استان تهران مشخص خواهد شد.
بعد از اعلام فدراسيون واليبال در خصوص برگزاري بازي هاي پلي آف ليگ برتر واليبال در سالن 12 هزار نفري آزادي به منظور تسهيل در حضور تماشاگران و اصحاب رسانه و عدم تكرار مسايل هفته هاي گذشته به دليل حساسيت بالاي مسابقات و مخالفت تيم هاي متين ورامين و پيكان تهران با اين موضوع، فدراسيون واليبال تصميم گيري در اين خصوص را به شوراي تامين استان تهران محول كرد.
رئيس فدراسيون واليبال با ارسال نامه اي به شوراي تامين استان تهران در خصوص تامين امنيت ورزشگاههاي ورامين و خانه واليبال تهران تاكيد كرد، در صورتي كه اين شورا برگزاري اين مسابقات را در ورامين و سالن خانه واليبال تضمين كند، بازي سوم مرحله پلي آف در ورامين و خانه واليبال تهران برگزار مي شود، در غير اينصورت اين مسابقات در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار خواهد شد.ضمن اينكه صبح امروز در جلسه اي با حضور نمايندگان 4 تيم حاضر در پلي آف در محل فدراسيون واليبال در اين خصوص تصميم گيري مي شود.محمدرضا داورزني در اين خصوص اظهار داشت: اگر شوراي تامين بتواند شرايط حفظ و امنيت مسابقه و پس از بازي را تامين كند رقابت ها در خانه واليبال تهران و ورامين به انجام خواهد رسيد.
 


گزارش جهت دار الجزيره و اظهار نظر سرمربي سابق تيم ملي

پايگاه اينترنتي شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي جهت دار به نقش افراد سياسي در فوتبال ايران اشاره كرد.
در اين گزارش افشين قطبي درباره شرايط فوتبال ايران گفت: تجربه من به عنوان سرمربي تيم ملي ايران اين است كه فوتبال نقش مهمي در مسير سياسي، اجتماعي و حتي اقتصادي كه دولت اتخاذ مي كند دارد و مسئولاني كه اين تصميم ها را اتخاذ مي كنند، مداوم از فوتبال براي تبليغات سياسي خود استفاده مي كنند. البته اين اتفاق نكات مثبت و منفي دارد. نكات مثبت آن اين است كه دولت فوتبال را حمايت مالي مي كند، اما نكته منفي آن حضور افراد سياسي در فوتبال است و باعث مي شود فوتبال به سياست متكي باشد و فوتبال تبديل به نوعي بيزينس براي سياستمداران مي شود! افشين قطبي كه هم اكنون به دليل بدهي مالياتي به ايران نمي آيد در حالي اين صحبت ها را مطرح كرده كه خودش روزگاري با استفاده از برخي روابط پشت پرده به نيمكت سرمربيگري تيم ملي رسيد و پس از ناكامي تيم ملي در جام ملت هاي آسيا 2011 بدون اينكه به ايران بازگردد، راه ژاپن را در پيش گرفت.
 


علي آبادي توپ را به زمين وزارت ورزش انداخت

آنها بايد پاسخگوي دو شرط IOC باشند

رئيس كميته ملي المپيك مي گويد وزارت ورزش و جوانان بايد در رابطه با دو شرط از شروط كميته بين المللي المپيك (IOC) پاسخگو باشد.
محمد علي آبادي درباره نشست ديروز هيأت اجرايي كميته ملي المپيك گفت: اساسنامه بررسي شده و تغييرات نهايي اعمال شده است. در نشست هم انديشي با اعضاي مجمع هم كليات مطرح مي شود. طي يكي، دو روز آينده اساسنامه ترجمه و براي IOC ارسال خواهد شد، البته بخش عمده ترجمه اساسنامه انجام شده و فكر مي كنم طي يكي، دو روز آينده ارسال خواهد شد. وي در پاسخ به اين پرسش كه يك شرط IOC اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك و دو شرط ديگر مربوط به وزارت ورزش و جوانان است. آنها چه اقداماتي انجام دادند؟ تأكيد كرد: وزارت ورزش و جوانان بايد پاسخگوي دو شرط ديگر باشد.
محمد علي آبادي در واكنش به خبرنگاري كه گفت: وزير اعلام كرده رؤساي بركنار شده قانوني كنار رفته اند و هيچ يك بر سر كارشان برنخواهند گشت، خاطرنشان كرد: اگر IOC بپذيرد ما مشكلي نداريم و انتخابات را برگزار مي كنيم، IOC ديدگاه خاصي دارد. ما هم بايد شرايط را تلطيف كنيم. رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه چقدر اميدوار هستيد كه انتخابات كميته ملي المپيك برگزار شود، اضافه كرد: ما سعي خودمان را مي كنيم.
 


انتقال مالكيت 4 مجموعه ورزشي بزرگ كشور

مديريت چهار مجموعه ورزشي بزرگ و اصلي پايتخت همراه با پيست هاي اسكي و سواركاري به دليل واگذاري شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي از اختيارات اين شركت خارج و به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد.
مجموعه هاي ورزشي انقلاب، آزادي، شهيد كشوري و شهيد شيرودي و همچنين پيست هاي اسكي و سواركاري تهران از جمله مجموعه هايي بودند كه چگونگي مديريت و اداره آنها در حوزه اختيارات شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي بود اما از آنجا كه اين شركت در پروسه واگذاري به بخش خصوصي قرار گرفته است، حوزه مديريت و اداره اين مجموعه ها و پيست ها هم تغيير مي كند. بر اين اساس مديريت و اداره هر چهار مجموعه ورزشي انقلاب، آزادي، شهيد كشوري و شهيد شيرودي و پيست هاي اسكي و سواركاري از شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي گرفته شده و به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است.

 


تشريح آخرين شرايط تيم ملي واليبال از زبان سرمربي

ولاسكو: بداخلاق ها را دعوت نكنم، مجبورم با جوانان كار كنم!

سرمربي تيم ملي واليبال مي گويد اگر قرار باشد از بازيكنان بي اخلاق ليگ در تيم ملي استفاده نكند، مجبور است از بازيكنان جوان استفاده كند.
دور جديد تمرينات تيم ملي واليبال از ديروز آغاز شد؛ شروع مجدد تمرينات بهانه اي براي ولاسكو شد تا به تشريح آخرين شرايط تيم ملي بپردازد. گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ تورنمنتي را در بلغارستان تدارك ديده ايم و به احتمال فراوان در آن مسابقات حضور پيدا خواهيم كرد، فكر مي كنم با توجه به شرايطي كه داريم اين رقابت ها جنبه تداركاتي خوبي داشته باشد.
¤ بازيكناني كه قرار است به اردو دعوت شوند را خودم تصميم مي گيرم انتخاب كنم و اگر قرار باشد كه به دليل حاشيه ها بازيكناني را دعوت نكنيم و آنهايي كه مشكل اخلاقي و درگيري داشتند كنار بگذاريم، مجبورم با تيم جوانان كار كنم! من سال قبل با بازيكنان ملي پوش صحبت كردم و به آنها گفتم كه شما بايد الگوي جوانترها باشيد، ولي خيلي از آنها اين شرايط را رعايت نكردند.
 


تزريق پول به برخي فدراسيون هاي ورزشي

وزارت ورزش و جوانان بخشي از بودجه فدراسيون هاي ورزشي را پرداخت كرد.
در حالي كه به دليل كمبود اعتبارات و پرداختي ها، فدراسيون هاي ورزشي سال 91 را به سختي پشت سر گذاشتند، در فاصله كمتر از يك ماه تا پايان سال بخشي از اعتبارات امسال فدراسيون ها پرداخت شد. حدود يك هفته قبل معاونت مالي وزارت ورزش و جوانان مبالغ متعددي درحدود 20 تا 60ميليون تومان براساس بودجه سال 91، به فدراسيون ها پرداخت كرد. با اين پرداختي تاكنون پنج مرحله به فدراسيون ها بودجه تزريق شده است. با اين همه فدراسيون هاي ورزشي تاكنون كمتر از 50درصد اعتبارات سال 91 خود را دريافت كرده اند. وزارت ورزش و جوانان پس از پرداخت اين مبالغ به فدراسيون ها تاكيد كرد كه با توجه به نزديكي عيد نوروز اين اعتبار را صرف هزينه هاي مربوط به حقوق، عيدي و مزاياي كاركنانشان كنند. شنيده مي شود كه برخي از فدراسيون ها از جمله فدراسيون بوكس با اين پول به دنبال اعزام تيم ملي جوانان اين رشته به مسابقات آسيايي است.
 


راهكارهايي براي حفظ كشتي در المپيك

نناد لالوويچ براي حفظ كشتي در رقابت هاي المپيك 2020 با توماس باخ نايب رئيس كميته بين المللي المپيك ديدار كرد.
در اين ديدار توماس باخ، راهكارهايي در مورد حفظ كشتي در رقابت هاي المپيك ارائه داد. در ادامه لالوويچ رئيس موقت فدراسيون جهاني كشتي گفت: فيلا درنظر دارد تا اين رشته براي جوانان سراسر جهان جذاب تر و محبوب تر شود و از اصول كميته بين المللي المپيك تابعيت كند. وي از توصيه هاي باخ تقدير كرده و اظهار داشت: فيلا اين توصيه ها را مد نظر قرار داد تا كشتي در رقابت هاي المپيك باقي بماند. مانفرد ورنر رئيس فدراسيون كشتي آلمان درباره اين ديدار كه در شهر فرانكفورت برگزار شد، گفت: جلسه بسيار خوبي برگزار شد و اميدوارم با حمايت همه كشورهاي عضو فيلا، كشتي در المپيك باقي بماند.
 


نامه فدراسيون دوچرخه سواري ايران به UCI

با وجود تاكيد و تذكر اتحاديه جهاني دوچرخه سواري و دعوت رسمي كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا مبني بر حضور ركابزنان ايران در رقابتهاي قهرماني آسيا، سفارت هند هنوز رواديد ركابزنان ايراني را صادر نكرده است.
سي و سومين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در رده سني بزرگسالان و بيستمين دوره رقابتهاي جوانان، از 17 تا 27 اسفند ماه سال جاري در بخش هاي (بانوان، آقايان و زير 23 سال مردان) و در مواد پيست و جاده ، در سطح يك اتحاديه بين المللي دوچرخه سواري
( UCI )، به ميزباني كشور هندوستان و در شهر «دهلي نو» برگزار مي شود.با و جود تاكيد و تذكر اتحاديه جهاني ( UCI ) و دعوت رسمي كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا ( ACC ) مبني بر حضور ركابزنان ملي پوش ايران در اين دوره از رقابتهاي قهرماني آسيا، سفارت هند هنوز رواديد حضور دوچرخه سواران ايراني را در اين مسابقات صادر نكرده است.
به منظور بر طرف كردن اين مسئله و طي مكاتبات صورت گرفته بين مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري ايران با اتحاديه جهاني دوچرخه سواري ( UCI ) مقرر شد كه رئيس اين اتحاديه در نامه اي به دنبال رفع مشكل پيش آمده باشد.
 


غيبت كاپيتان تيم ملي جودو در مسابقات قهرماني آسيا

كاپيتان سنگين وزن تيم ملي جودوي ايران به دليل آسيب ديدگي و همچنين عمل جراحي دوباره حضور در مسابقات قهرماني آسيا را از دست مي دهد.
محمدرضا رودكي گفت: قبل از بازي هاي المپيك به دليل آسيب ديدگي شديد از ناحيه زانو و همچنين پارگي عضله چهار سر ران مجبور شدم پايم را جراحي كنم و با گذشت بيش از هشت ماه مقداري مصدوميتم بهتر شده بود كه پس از معاينات پزشكم تشخيص داد كه دوباره جراحي كنم. قهرمان جودوي آسيا در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني قرار است عمل دوم پايش را انجام دهد، گفت: همه چيز به نظر پزشكم بستگي دارد، اما فكر مي كنم كه هفته آينده جراحي كنم. قهرمان بازي هاي آسيايي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به عمل جراحي دوم خود چه زماني مي تواند به اردوهاي تيم ملي برگردد و آيا به مسابقات قهرماني آسيا مي رسد؟ ادامه داد: مسابقات قهرماني آسيا حدود دو ماه ديگر در تايلند برگزار خواهد شد و با توجه به مصدوميتي كه دارم و عمل جراحي كه انجام خواهم داد، قطعاً به مسابقات آسيايي نخواهم رسيد. من طلاي دوره قبل مسابقات را در ازبكستان دارم و دوست داشتم كه اين بار هم اين مدال را تكرار كنم، اما گويا نمي شود.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ تيم بسكتبال پتروشيمي در 2 بازي اول فينال ليگ برتر ميزبان مهرام خواهد بود.تيم پتروشيمي با توجه به رتبه بالاترش نسبت به مهرام در دور مقدماتي حق انتخاب ميزباني و ميهماني در ديدار فينال را دارد و بر همين اساس اين تيم جنوبي در 2 بازي اول روزهاي 17 و 18 اسفند ميزبان مهرام در ماهشهر خواهد بود.
¤ در حالي كه قرار بود مسابقات كشتي فرنگي قهرماني كشور در شيراز برگزار شود، با انصراف هيات كشتي استان فارس، مسابقات به تهران منتقل شد. مسابقات كشتي فرنگي بزرگسالان قهرماني كشور روزهاي 19 و 20 اسفندماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار خواهد شد.
¤ تيم نفت اميديه براي چهارمين سال پياپي عنوان قهرماني دهمين دوره مسابقات شناي باشگاههاي كشور - جام خليج فارس - را بدست آورد .پس از نفت اميديه ، تيم هاي مقاومت بسيج و نفت تهران به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين دوره از مسابقات را كسب كردند.
¤ شش تكواندو كار ديگر از تيم ملي تكواندوي مردان خط خوردند تا تعداد نفرات حاضر در اردو 28 نفر شود.به گفته مرتضي كريمي، سرمربي تيم ملي تكواندو دور جديد اردوهاي تيم ملي با 28 نفر ادامه خواهد يافت و اگر در طول اردوها هم نفراتي ضعيف عمل كنند آنها هم خط خواهند خورد.
 


تصميم رئيس فدراسيون فوتبال تغيير كرد

ايران در انتخابات رياست AFC نامزد ندارد

رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان مي گويد در انتخابات رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا شركت نمي كند.
در حالي كه پيش از اين علي كفاشيان از عزم جدي خود براي شركت در انتخابات رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داده بود، روز گذشته از مواضع قبلي اش كوتاه آمد و گفت: با توجه به اين كه براي رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا روي يكي، دو نفر به اجماع مي رسند و از ما مي خواهند كه از آنها حمايت كنيم ، من هم ديگر در انتخابات شركت نخواهم كرد، ولي سعي داريم يك نفر را در هيات رئيسه داشته باشيم كه به همين دليل فريده شجاعي را معرفي كرديم. وي درباره ميزباني ايران در مسابقات جوانان و فوتسال ادامه داد: ما ميزباني مسابقات جوانان و فوتسال را درخواست كرديم و به دنبال گرفتن مجوزهاي لازم هستيم. يكسري ارگانها بايد تضمين دولتي بدهند تا ميزباني بگيريم. ما توانمندي داريم و حق داريم كه به گرفتن ميزباني فكر كنيم. رئيس فدراسيون فوتبال درباره حكم محروميت كي روش در بازي قطر اضافه كرد: فيفا به ما قول مساعدي نداده است و اعلام كرده كه بخشش محروميت كارلوس كي روش دست كميته انضباطي فيفاست. اين كميته هم زير نظر فيفا نيست. به پيشنهاد فيفا و تاثير مجمع اين حكم برداشته مي شود.
 


مسي به ركورد دي استفانو رسيد

پيروزي مجدد رئال مقابل بارسلونا به فاصله 4 روز

تيم فوتبال رئال مادريد پس از 4 روز مجددا بر رقيب سنتي خود بارسلونا پيروز شد.
در مهم ترين ديدار از هفته بيست و ششم لاليگا اسپانيا شب گذشته تيم فوتبال رئال مادريد در ورزشگاه سانتياگو برنابئو و در ال كلاسيكويي ديگر ميزبان بارسلوناي صدرنشين بود كه اين بازي در پايان با نتيجه 2 بر يك به سود قوهاي سپيد خاتمه يافت. رئال مادريد در حالي در اين بازي پا به ميدان گذاشت كه رونالدو در تركيب اصلي اين تيم حاضر نبود و موراتا جانشين وي در خط حمله خيلي خوب جواب اعتماد مورينيو را داد و توانست در دقيقه ششم با پاس گل خود بنزما را در موقعيت تك به تك قرار دهد تا اين بازيكن گل اول رئال را به ثمر برساند. در دقيقه 18 ليونل مسي در اولين موقعيت خود توانست دروازه ديه گو لوپز را باز كند تا ضمن به ثمر رساندن گل تساوي با 18 گل زده با ركورد آلفردو دي استفانو در تعداد گل زده در ال كلاسيكو برابري كند. همچنين مسي با گلي كه به ثمر رساند، شانزدهمين بازي پياپي در لاليگا است كه موفق به گلزني شده است. نيمه اول با همين نتيجه تساوي يك - يك به پايان رسيد.
در دقيقه 57 نيمه دوم رونالدو و خديرا به ترتيب به جاي بنزما و كاكا به ميدان رفتند تا نيروي هجومي رئال مادريد با آمدن رونالدو بيشتر شود. در دقيقه 64 ضربه كاشته رونالدو را ويكتور والدز از زير تيرك افقي دروازه بيرون كشيد. اما حملات رئال بالاخره جواب داد و سرخيو راموس در دقيقه 81 گل دوم رئال را به بارسلونايي كه نيمه دوم را خوب بازي نمي كرد، زد تا رئال مادريد 2 بر يك از بارسا پيش افتد. در دقيقه 87 نيز ضربه ايستگاهي رونالدو با بدشانسي به تيرك افقي دروازه برخورد كرد و وارد دروازه نشد. در اين بازي پيكه، دني آلوز، آلبا، اينيستا و تياگو از بارسلونا و بنزما، كوئنترائو، آربلوا و موراتا از رئال مادريد از داور كارت زرد دريافت كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10