(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 13 اسفند  1391 - شماره 20444

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهور
شبكه هاي سلامت و تماشا به طور رسمي افتتاح شد
پاي درس علي (ع)
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
سفيران جنبش عدم تعهد تصويب كردند
حمايت بيش از 100 كشور جهان از برنامه هسته اي ايران
سناتور سابق آمريكا درگفت وگو با فارين پاليسي:
آيت الله خامنه اي رهبر مذهبي و با نفوذ تمام شيعيان جهان است
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر داد
 20 خرداد پايان امتحانات نهايي دانش آموزان دبيرستاني
آخرين وضعيت تفحص از دانشگاه آزاد
آغاز ويرايش مدارك داوطلبان آزمون دستياري تخصصي
حيدرپور درباره جمع بندي كميسيون امنيت ملي:
حوادث قم سازماندهي شده بود
معاون عمليات بسيج:
هدف از برگزاري رزمايش الي بيت المقدس حفظ آمادگي بسيج است
خسارت ميليوني روسيه
از عدم تحويل سامانه اس300 به ايران
جنبش الحوثي:
 ادعاي مطرح شده عليه ايران ساختگي است
رئيس مجلس لبنان:
ايران نمونه واقعي همزيستي مذاهب مختلف است
جها داسلامي شايعات حضور نيروهاي ايران در غزه را رد كرد
دهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» افتتاح شد
مفتي سوريه:
ايران قدرتي در برابر قدرت هاي استكباري جهان است
برپايي 5 كمپ مسافران نوروزي در كيش
برگزيدگان جشنواره لاله هاي سرخ در انديمشك تجليل شدند
قائم مقام صندوق توسعه ملي:
اعتبار صندوق براي توسعه كشور هزينه مي شود
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
مجتمع فرهنگي قيصر امين پور در گتوند افتتاح شد
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور:
سياست ما شفاف سازي حقوق مالكان و رفع اختلافات است


با حضور رئيس جمهور

شبكه هاي سلامت و تماشا به طور رسمي افتتاح شد

گروه ادب و هنر-
شبكه هاي سلامت و تماشا به عنوان نوزدهمين و بيستمين شبكه هاي سيماي جمهوري اسلامي با حضور رئيس جمهوري به طور رسمي افتتاح شد.
در آيين افتتاح رسمي اين دو شبكه تلويزيوني كه روز گذشته در ساختمان 12 اسفند صدا و سيما برگزار شد، علاوه بر حضور رئيس رسانه ملي، سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدحسن طريقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، معاونين و مديران شبكه هاي مختلف سيما، نيز حضور داشتند.
محمود احمدي نژاد در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: امروز تنوع شبكه ها و توليدات كاملا مشهود است.
رئيس جمهور تصريح كرد: هرچه جلوتر مي رويم، نقش رسانه گسترده تر و پيچيده تر مي شود. از منظر انقلاب اسلامي، جايگاه و نقش رسانه ملي بي بديل و منحصر به فرد است و علت اصلي اين است كه رسانه ملي ايران حامل يك پيام است، پيامي متعالي در برابر پيام هاي گوناگوني كه در فضاي عمومي منتشر مي شود و اگر شما اعضاي صدا و سيما حامل اين پيام نبوديد، كارتان به سختي امروز نبود.
وي با اشاره به اين كه ما امروز دعوت كننده به توحيد و عدالت، كمال، سعادت انسان و راه انبياي الهي هستيم، افزود: صدا و سيماي جمهوري اسلامي بايد آيينه تمام نماي انجام اين رسالت تاريخي و الهي باشد.
رئيس جمهور با بيان اين كه اطلاع رساني ما بايد بسيار دقيق باشد، خاطرنشان كرد: صرف نظر از اين كه رسانه بايد به طور كامل مورد اعتماد مخاطب باشد، ما يك رسانه مكتبي هستيم و بايد عميق و دقيق اطلاع رساني كنيم.
رئيس سازمان صدا و سيما نيز در مراسم افتتاح رسمي شبكه هاي سلامت و تماشا تصريح كرد: تقريبا هر دو سه هفته يك بار شبكه هاي ما را قطع مي كنند. چند روز قبل به دستور مستقيم آمريكايي ها پرس فيلم و آي فيلم قطع شد. اين جاي سوال است كه چرا شبكه «آي فيلم» كه فقط به پخش سريال هاي ايراني و خارجي مي پردازد قطع مي شود و اين نشان دهنده اثرگذاري برنامه هاي رسانه ملي و هراس غرب و خصوصا آمريكا از اين اثرگذاري است.
عزت الله ضرغامي درباره قطع شبكه هاي «پرس تي وي»، «العالم» و نيز شبكه «آي فيلم» تصريح كرد: دولت آمريكا چندي پيش اين سه شبكه را از روي ماهواره قطع كرد و نشان داد كه وحشت بسياري از شبكه هاي ايراني و به خصوص آي فيلم دارد.
وي اظهار داشت: همكاران ما اين شبكه ها را از طريق سيگنال هاي ديگري به روي آنتن برگردانده اند و امروزه خوشبختانه رسانه ملي با تنوع و افتتاح اين دو شبكه نشان داد كه مردم بيشتر خواهان تماشاي برنامه هاي رسانه ملي هستند.
ضرغامي همچنين از راه اندازي شبكه «آي فيلم» انگليسي زبان در آينده اي نزديك خبر داد.
رئيس رسانه ملي با تاكيد بر اينكه با وجود امكانات كم در مدتي كوتاه توانسته ايم به صورت آزمايشي اين شبكه ها را به روي آنتن ببريم، در خصوص عملكرد فعلي دو شبكه «سلامت» و «تماشا» گفت: شبكه هاي روي آنتن به آرامي مشغول به كار هستند و در واقع چرخش توليدي به گونه اي است كه با حداقل انرژي توانستيم آن ها را هدايت كنيم.
ضرغامي با اشاره به نياز مردم به اين دو شبكه ادامه داد: شبكه سلامت براي ارتقاي حوزه سلامت مردم و اطلاع رساني در حوزه بهداشت طراحي شده است.
در حوزه درماني، مغز و اعصاب، قلب و مسائل مربوط به ساير اعضا همه متخصصان به صورت تعاملي به اين شبكه مي آيند و اطلاعات درست و به روزي را در خدمت مردم و نيز استان ها قرار مي دهند.
گفتني است، شبكه هاي سلامت و تماشا پنجمين و ششمين شبكه هاي تلويزيوني هستند كه تاكنون توسط رئيس جمهور افتتاح شده اند. شبكه سلامت از پنجم مهرماه 1391 فعاليت آزمايشي خود را آغاز كرد و از 25 بهمن از طريق گيرنده ديجيتال در سراسر كشور قابل دريافت است. پزشكي، سلامت خانواده و جامعه و بهداشت فردي محورهاي فعاليت اين شبكه تلويزيوني است. شبكه تماشا نيز به عنوان بيستمين شبكه سيماي جمهوري اسلامي ايران از 30 آذرماه فعاليت آزمايشي خود را آغاز كرده است. اين شبكه به پخش سريال هاي ايراني و خارجي اختصاص دارد و از 25 بهمن سال جاري از طريق گيرندگان ديجيتال در سراسر كشور قابل دريافت است.
 


پاي درس علي (ع)

بزرگ ترين گناه
سخت ترين (و بزرگ ترين) گناهان، گناهي است كه:
گناهكار آن را سبك (و كوچك) بشمارد.
نهج البلاغه
حكمت 477
 


هديه به خوانندگان

عارف وارسته مرحوم آيت الله سيدعلي قاضي:سريان فيوضات و خيرات از مسير حضرت سيدالشهداء عليه السلام است و پيشكار اين فضيلت هم حضرت قمر بني هاشم، اباالفضل العباس عليه السلام است.
 


اخبار ادبي و هنري

مجيد شاه حسيني:
اسكار به همان دليلي به «آرگو» داده شد كه به «جدايي...» داده شده بود
يك كارشناس سينما گفت: جايزه اسكار به همان دليلي به «آرگو» داده شد كه سال گذشته به فيلم «جدايي نادر از سيمين» داده شده بود.
دكتر مجيد شاه حسيني، در برنامه «هفت» با اشاره به مراسم اسكار امسال عنوان كرد: اسكار به همان دليلي به «آرگو» تعلق گرفت كه به فيلم «جدايي نادر از سيمين». پيام هر دو فيلم اين است كه ايران جهنمي است براي زيستن و بايد از آن گريخت. پس نبايد بگوييم كه اسكار سال گذشته خوب بوده و اسكار امسال بد. فهم اين مسئله اصلا دشوار نيست.
شاه حسيني توضيح داد: چون مفهوم مي گويد سوژه هر دو فيلم يكي است پس اسكار دچار تناقض نشده است.
در اين برنامه همچنين محمدتقي فهيم، نايب رئيس اسبق انجمن منتقدان با بيان اينكه اسكار، يك جايزه استعماري است، گفت: يكي از دلائل اعتبار هنرمنداني چون مارلون براندو و چارلي چاپلين نزد نسل ما اين بود كه آن ها حاضر به گرفتن جايزه اسكار نشدند.
وي افزود: انتخاب يك فيلم ضعيف سياسي پيام دار نشان داد كه برخي دوستان ما اشتباه مي كنند. اسكار جايزه اي سياسي است و نشان داد كه اگر سينما گران ما نگاهي به اسكار دارند راه به جايي نمي برند. پيام روشن اين فيلم مشخص كرد كه شركت در اسكار مزيتي براي سينماگران ما به حساب نمي آيد.
آخرين وضعيت احمد عزيزي
و بنياد فرهنگي او
احمد عزيزي شاعر انقلاب و اهل بيت(ع) پنج سال به دليل كاهش سطح هوشياري به وضعيت كما رفت و با اين حال هنوز تغيير چنداني در سطح هوشياري او حاصل نشده است.
احمد عزيزي شاعر و مداح اهل بيت(ع) 15 اسفند 1386 به دليل كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي به وضعيت كما رفت و از آن روز تاكنون يعني حدود 5 سال در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري است. اين روزها اما احمد عزيزي شرايط سختي را پشت سر مي گذارد و بيماري صعب العلاجش پس از پنج سال همچنان او را آزار مي دهد. زينب عزيزي خواهر احمد عزيزي درباره آخرين وضعيت جسمي او به مهر گفت: وضعيت جسمي احمد خوب است؛ علائم حياتي از جمله تنفس، فشار خون و ضربان قلب او در حد مطلوبي است و در مورد تغذيه هم مشكلي براي خوردن غذا از طريق دهان ندارد.
وي همچنين اضافه كرد: اما سطح هوشياري احمد تغييري نكرده و روي همان عدد 10 و 11 در نوسان است و اين با سطح هوشياري نرمال كه 15 است، اختلاف زيادي دارد. به گفته خواهر اين شاعر انقلاب و اهل بيت(ع) و براساس اعلام پزشكان، رسيدن به اين سطح از هوشياري (نرمال) مستلزم چيزي شبيه شوك است.
وي همچنين درباره آخرين خبرها از بنياد فرهنگي احمد عزيزي كه قرار است از سوي حوزه هنري تاسيس شود، گفت: به تازگي با آقاي مومني (رئيس حوزه هنري) صحبت كردم ولي واقعيت اين است كه امسال سال مالي جالبي نيست و راه اندازي چنين بنيادي نيازمند بودجه و صرف مخارج سنگين و از همه مهمتر مشاركت نهادهاي ديگر از جمله وزارت ارشاد است.
خواهر احمد عزيزي يادآور شد: در هر صورت تا جايي كه من پيگير اين وعده بوده ام، هر اتفاقي كه بشود به اتكاي آن خبري داد، نيفتاده است. وي همچنين درباره وضعيت كتاب هاي احمد عزيزي كه قرار بود برخي از آنها پس از سال ها تجديد چاپ شوند، به دليل اينكه بيشتر وقتش را براي پرستاري از او در بيمارستان صرف مي كند، اظهار بي اطلاعي كرد.
اظهارات كارگردان «مختارنامه»
درباره سريال سلمان فارسي
كارگردان «مختارنامه» از نگارش فيلمنامه سريال سلمان فارسي خبر داد.
داود ميرباقري فيلمنامه نويس و كارگردان سينما و تلويزيون در ويژه برنامه افتتاحيه دو شبكه تماشا و سلامت در پاسخ به اينكه اين سريال به چه مقطعي از زندگي سلمان مي پردازد، گفت: طرحي كه 12 سال نوشتم تولد تا مرگ سلمان را شامل مي شد. اين روزها كه مجدد قرار است كار را راه اندازي كنيم مرجع و مبنا همان متن است كه البته احتياج به بازنويسي دارد.
وي افزود: طي مذاكراتي كه داشتيم يك سال وقت خواستم تا فيلمنامه را بازنويسي كنم و در صورتي كه پس از اين زمان، شرايط ساخت فراهم باشد، حوزه حركت سلمان به لحاظ جغرافيايي بسيار گسترده است و به لوكيشن هاي بسياري نياز دارد. او ابتدا از ايران باستان خود را به اروپا مي رساند و درباره آيين مسيحيت تحقيق مي كند كه از فلسطين تا تركيه را در برمي گيرد. پس از آن به حجاز مي آيد و مكه و مدينه را مي بيند و سرانجام به ايران پس از اسلام مراجعت مي كند.
اين كارگردان تصريح كرد: بنابراين كار چهار چغرافيا دارد كه چهار برابر «مختارنامه» گسترده و سخت است. من به زندگي سلمان علاقمندم و در اصل يك جورهايي عاشق او هستم. او به من كمك كرد و در پاره اي اوقات از پرتاب ها و سقوط هايي نجاتم داد. من با او 10 سال رفاقت كردم و همسفر هم بوديم و توفيقي نصيبم شد تا بتوانم اين پروژه را به انجام برسانم.
اساسنامه اصلاحي خانه منحله سينما
چرا امضا نشد؟
يك عضو هيئت اصلاح اساسنامه خانه منحله سينما از عدم امضاي اين اساسنامه توسط دو نفر از اعضاي هيئت مذكور با هدف افزودن عنوان «جمهوري اسلامي ايران» به اساسنامه جديد خبر داد.
جمال شورجه عضو هيئت هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سينما در گفت وگو با فارس درباره اصلاح يك بند از اساسنامه گفت: اصلاح اساسنامه توسط هيئت هفت نفره انجام شد. دوستان پيشنهاد دادند تا يك بند در تعريف خانه سينما اضافه شود مبني بر اينكه «در آرم و كليه مكاتبات داخلي و بين المللي ذكر كامل نام خانه سينماي جمهوري اسلامي ايران همراه با پرچم ملي كشور الزامي است.» اين بند جزء اهداف است كه به دنبال اسم خانه سينما «جمهوري اسلامي ايران» ذكر شود.
وي در ادامه افزود: اضافه شدن «جمهوري اسلامي ايران» به خانه سينما از اهميت خاصي برخوردار است زيرا اگر اين نام وجود نداشته باشد خانه سينما مي تواند مربوط به هر كشوري باشد. آوردن كلمه جمهوري اسلامي الزاماتي براي خانه سينما فراهم مي كند و مقيد و متعهد مي شود به الزامات و التزام به قوانين جمهوري اسلامي ايران.
شورجه در ادامه گفت: مجموعه اساسنامه مشكل خاصي ندارد، اين يك بند به عقيده من هم در تعريف خانه سينما بيايد. نام جمهوري اسلامي ايران به دنبال خانه سينما در كليه آرم ها، سربرگ ها، پرچم، مراسلات خانه سينما قرار مي گيرد و اين خانه تنها تشكل قانوني صنوف سينمايي جمهوري اسلامي است. دو عزيز در اين هيئت پيشنهاد دادند كه به عقيده من هم لازم و ضروري است. جلسات بررسي اصلاح اساسنامه به اتمام رسيد و همين يك مورد وجود دارد كه مشاوره هاي لازم صورت گيرد تا اين بند هم اضافه شده و عزيزان اساسنامه را امضا كنند.
 


سفيران جنبش عدم تعهد تصويب كردند

حمايت بيش از 100 كشور جهان از برنامه هسته اي ايران

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي از حمايت بيش از 100 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها از برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
علي اصغر سلطانيه با اشاره به حمايت كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: در نشست سفيران جنبش غيرمتعهدها در وين موضوعاتي از جمله بيانيه مربوط به حمايت جنبش غيرمتعهدها از فعاليت هاي هسته اي ايران مطرح و تصويب شد.
وي با بيان اينكه يك گروه كاري در مدت يك هفته بر روي متن اين بيانيه كار كرده است افزود: اين بيانيه بار ديگر براي حمايت از جمهوري اسلامي ايران تصويب شد و من از طرف جنبش غيرمتعهدها هفته آينده آن را در شوراي حكام قرائت خواهم كرد.
سلطانيه تصريح كرد: اين يك پيام بسيار مثبت است از اين كه بيش از 100 كشور جهان در آژانس بين المللي انرژي اتمي از اصول مربوط به استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي مطابق معاهده (ان پي تي) و اساسنامه آژانس و از فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كنند كه ما قدردان اين حمايت هاي بي دريغ در 10 سال گذشته هستيم.
نماينده كشورمان در آژانس انرژي اتمي در گفت وگو با واحد مركزي خبر در وين افزود: موضوعات ديگري هم از جمله ديدار تروئيكاي عدم تعهد (سفيران جمهوري اسلامي ايران، ونزوئلا و مصر) با رئيس شوراي حكام و نيز موضوع انتخاب مجدد مديركل در اين نشست مطرح شد.
 


سناتور سابق آمريكا درگفت وگو با فارين پاليسي:

آيت الله خامنه اي رهبر مذهبي و با نفوذ تمام شيعيان جهان است

يك سناتور سابق آمريكا پس از سفر به تهران، ضمن انتقاد از رويكردهاي واشنگتن در قبال ايران، آيت الله خامنه اي را رهبرمذهبي و با نفوذ شيعيان جهان خواند.
ايران اخيرا ميزبان كنفرانسي با موضوع «هاليووديسم» در تهران بود كه با حضور گروه هاي بين المللي فعالان، شخصيت هاي ديني، فيلم سازان، سياستمداران برگزار شد و محور آن بحث درباره ايدئولوژي فيلم هاي هاليوودي بود.
بسياري از شركت كنندگان در اين كنفرانس به صورت خاص به بحث درباره فيلم هايي مانند «آرگو» كه يك فيلم ضدايراني با دستور كار اسلام هراسي بود و اخيرا برنده جايزه اسكار نيز شد، پرداختند.
يكي از شركت كنندگان در اين كنفرانس كه حضورش بسيار تعجب آور بود، چهره اي به نام «مايك گراول» سناتور دو دوره قبل ايالت «آلاسكا» آمريكا بود كه در انتخابات مقدماتي رياست جمهوري سال 2008 ميلادي ميان حزب دموكرات شركت داشت و بيشتر شهرت وي به دليل افشاي اسناد وزارت دفاع آمريكا «پنتاگون» است.
گراول از زماني كه سياست هاي انتخاباتي را ترك كرد، در حمايت از پايگاه افشاگرانه اسناد محرمانه آمريكا موسوم به «ويكي ليكس» سخنراني داشته و خواستار تحقيقات جديد درباره حملات تروريستي 11 سپتامبر شده است.
براساس نوشته روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز»، اين سناتور سابق آمريكا در كنفرانس هاليووديسم اينطور استدلال كرده است كه بحث درباره راه هاي صنعت سينماي آمريكا براي به تصوير كشيدن ايران به منظور جلوگيري از به راه افتادن يك جنگ احمقانه، اساسي است.
مجله آمريكايي «فارين پاليسي» اخيرا در تماسي تلفني با اين چهره آمريكايي 83 ساله كه در كاليفرنيا زندگي مي كند گفت وگو كرده است.
تحريم ايران را مستقل كرده است
گزارشگر فارين پاليسي درباره برداشت هاي كلي گراول از ايران پرسيد كه وي پاسخ داد: من نمي توانم به شما بگويم كه مردم ايران چقدر صميمانه برخورد مي كنند و چقدر اهل بخشش و با ملاحظه هستند و چيزي كه براي من بسيار تعجب آور بود اين است كه اگر شما رسانه هاي آمريكا را دنبال كنيد، اينطور فكر مي كنيد كه ايراني ها در وضعيت بدي قرار دارند اما من به شما مي گويم كه ترديدي نيست كه تحريم ها موجب ناراحتي مي شوند اما در بلندمدت بهترين اتفاقي هستند كه براي ايران افتاده است.
گراول گفت: تحريم ها ايران را به طور كلي مستقل ساخته است و آنها را وادار كرده تا فعاليت اقتصادي خود را دروني كنند. ما حدود 10 مايل داخل پايتخت ايران، جائي كه يك بزرگراه عالي در حال ساخته شدن است، حركت كرديم. من به شما مي گويم كه تهران يك محل كار شگفت انگيز بود. بنابراين اين شهر مانند يك شهري بود كه كاملا طبيعي رونق داشت. تهران رفاه داشت و شما مي توانيد اين موضوع را از روي ترافيك شهري بفهميد.
آيت الله خامنه اي رهبر با نفوذ شيعيان جهان است
به گزارش فارس، گراول درباره رويكرد فشار و تحريم آمريكا عليه ايران گفت:
من فكر نمي كنم كه آمريكا از اين موضوع آگاهي داشته باشد كه كاري كه در حال انجام آن با ايران به بهانه رسيدن به يك راه حل در آن گوشه جهان است، نتيجه معكوس داشته باشد.
خبرنگار فارين پاليسي در ادامه از تفكر گراول درباره اجتناب ناپذيري جنگ ميان آمريكا و ايران پرسيد كه اين سناتور سابق آمريكايي اينطور پاسخ داد كه از ديدگاه او تحمل مردم آمريكا در برابر تهاجم به ايران بيشتر از 30 روز طول نخواهد كشيد اما سياستمداران فكر مي كنند كه مي توانند هر كاري را مي خواهند، انجام دهند.
گراول افزود: اجازه دهيد اظهارات خود را تكميل كنم. تحريم ها غيرقانوني هستند و من نمي دانم كه ايران چه كاري كرده است كه مجوز اعمال اين تحريم ها عليه آنها داده شده است. اگر شما مي خواهيد كسي را تحريم كنيد، عربستان سعودي كه وهابيت و نفرت از امت ها را پرورش مي دهد، را تحريم كنيد. اين رويكرد شيعه نيست. شيعه بخش لطيف تر اسلام است و آيت الله خامنه اي به معناي واقعي كلمه رهبر مذهبي با نفوذ تمام شيعيان جهان است.
آمريكا از مدل ايران الگو بگيرد
اين شخصيت آمريكايي گفت: چيزي كه مرا مجذوب خود كرده اين بود كه من در طول 25 تا 30 سال گذشته توجه خود را روي ساختار دولت ايران و چگونگي تلاش شان در جامعه براي حاكميت بر خودشان متمركز كردم و به دنبال الگو بودم مانند الگوي سوئيس براي دموكراسي مستقيم. اما ايراني ها يك الگوي جالب دارند. آنها نظامي سياسي و يك حكومت ديني دارند و به نظر مي رسد كه كارآمد نيز بوده است.
گراول افزود: اكنون تمام آن چيزي كه مي توانم به شما بگويم اين است كه دليلي براي ترس وجود ندارد و آنچه ما بايد انجام دهيم، تشويق مدل هايي مانند مدل ايران است تا ببينيم چطور فعاليت مي كنند و چه سهمي در كمك به دولت دارند.
خبرنگار فارين پاليسي در انتهاي مصاحبه خود با گراول، از وي پرسيد كه آيا از نظر او آمريكايي ها مي توانند از الگوي سياسي ايران درس بگيرند يا خير، كه گراول در پاسخ گفت: بله من فكر مي كنم كه ما مي توانيم. در چندين نشست من مجبور بودم بنشينم و به فكر فرو بروم در حالي كه ايراني ها نماز مي خواندند و دعا مي كردند. اين امر حاوي يك پيام براي ماست. ايراني ها يك كشور موفق دارند و هيچ شكي دراين باره وجود ندارد. آنها يك كشور بسيار موفقند و در حال رنج بردن از نتيجه بي عدالتي هاي ما هستند.
 


رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر داد

 20 خرداد پايان امتحانات نهايي دانش آموزان دبيرستاني

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه برنامه امتحانات نهايي دانش آموزان رشته هاي متوسطه به استان ها ابلاغ شده است، گفت: تمام امتحانات نهايي و داخلي دانش آموزان متوسطه 20 خرداد پايان مي يابد.
عبدالامير عرفي در گفت و گو با ايرنا افزود: برنامه هاي امتحاني به استان ها ارسال و تأكيد شده است كه برنامه هاي هماهنگ داخلي و استاني در يك دوره زماني معين برگزار شود به نحوي كه همه امتحانات 20 خرداد به پايان برسد.
وي اضافه كرد: همچنين به استان ها در مورد برگزاري امتحانات پايه ششم ابتدايي تأكيد شده تا يك فاصله زماني را در برگزاري امتحانات اين دانش آموزان در نظر بگيرند تا آنها هم با آمادگي بيشتر در امتحانات شركت كنند و ارزشيابي تحصيلي را با موفقيت پشت سر بگذارند.
عرفي گفت: زمان برگزاري امتحانات بين 25 ارديبهشت تا 20 خرداد است. سليمي همچنين اعلام كرد كه كميسيون آموزش سه شنبه و چهارشنبه براي بررسي بودجه تشكيل جلسه مي دهد.
 


آخرين وضعيت تفحص از دانشگاه آزاد

سخنگوي كميته تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از اين دانشگاه و پيشرفت كار را تشريح كرد.
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: كميته هاي تفحص مشخص شدند و اين كميته ها در حال انجام وظايف خود هستند.
وي با بيان اينكه برخي كميته ها به سراغ اسناد رفته اند، تصريح كرد:اين اسناد از دانشگاه و بيرون دانشگاه جمع آوري شده است؛ تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد به دليل وسعت دانشگاه كار سنگين و گسترده اي است.
 


آغاز ويرايش مدارك داوطلبان آزمون دستياري تخصصي

مركز سنجش پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، فرصت ويرايش مدارك اوليه متقاضيان شركت در آزمون دستياري تخصصي را 14 تا 16 اسفند ماه جاري اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نتايج بررسي مدارك اوليه متقاضيان شركت در آزمون پذيرش دستياري تخصصي 14 تا 16 اسفند ماه جاري بر روي سايت سازمان سنجش پزشكي به نشاني www.sanjesh.ir قرار مي گيرد.
بنا بر اين گزارش متقاضيان شركت در چهلمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي پزشكي مي توانند با مراجعه به اين سايت نسبت به نتايج بررسي مدارك شان اطلاعات لازم را كسب كرده و به ويرايش نواقص مدارك خود اقدام كنند.
 


حيدرپور درباره جمع بندي كميسيون امنيت ملي:

حوادث قم سازماندهي شده بود

عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: كميته ويژه بررسي اتفاقات 22 بهمن قم به اسناد سازماندهي بودن اخلال در سخنراني رئيس مجلس دست يافته است.
عوض حيدرپور در گفت وگو با تسنيم با اشاره به عملكرد كميته ويژه بررسي اتفاقات 22 بهمن قم، اظهار داشت: اين كميته تاكنون چندين جلسه با مبادي اطلاعاتي و امنيتي در شهرستان قم و تهران داشته است.
وي افزود: همچنين قرار است اعضاي كميته طي هفته هاي آينده مجددا با وزير اطلاعات و مسئولان انتظامي و امنيتي ديدار كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تاكيد كرد: كميته ويژه مجلس به فيلم ها و عكس هايي دسترسي پيدا كرده كه نشان مي دهد اساس كار اخلال در سخنراني رئيس مجلس سازماندهي شده بوده است.
حيدرپور با بيان اينكه جمع بندي هاي كميسيون امنيت ملي حاكي از سازماندهي بودن حوادث 22 بهمن قم است، افزود: اين اقدام با اطلاع قبلي و براساس يك برنامه مدون انجام شده بوده و به هيچ وجه كار خودجوش نبوده است.
وي با اشاره به اينكه بررسي هاي كميته ويژه مجلس به نيمه رسيده و 50 درصد تحقيقات انجام شده است، گفت: كميسيون امنيت ملي به دنبال اين است تا يك گزارش كامل و جامع از اتفاقات 22 بهمن قم تهيه شود و موضوع كاملا ريشه يابي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي و سپاه پاسداران به صورت جدي در حال روشن كردن زواياي پنهان حادثه 22 بهمن قم هستند، گفت: هم اكنون كارگروه ويژه اي در وزارت اطلاعات موضوع را به صورت دقيق و جدي دنبال مي كند.
 


معاون عمليات بسيج:

هدف از برگزاري رزمايش الي بيت المقدس حفظ آمادگي بسيج است

معاون عمليات سازمان بسيج مستضعفين گفت: هدف از برپايي رزمايش بيت المقدس حفظ آمادگي بسيج در تمامي مقاطع است.
به گزارش فارس از قم به نقل از روابط عمومي سپاه استان قم، نصرت الله سيف در حاشيه برگزاري رزمايش الي بيت المقدس استان قم اظهار كرد: منافع استكبار جهاني به سركردگي آمريكا در جهان با وجود انقلاب اسلامي به خطر افتاده است.
وي به آمادگي براي مقابله با تهديدات دشمن اشاره كرد و گفت: به دليل الگو بودن كشور ايران براي كشورهاي مسلمان جهان بايد همواره آمادگي خود را حفظ كرده و سعي در بالا بردن اين آمادگي داشته باشيم. معاون عمليات سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: استان قم به عنوان بيست و نهمين استان كشور، اجراكننده اين رزمايش بزرگ است و تا پايان سال شاهد برگزاري 3 رزمايش ديگر در ساير استان ها خواهيم بود.
وي هدف اين رزمايش را به رخ كشيدن آمادگي ايران دانست و اضافه كرد: با توجه به تهديدات مقابله با جنگ نرم، نيمه نرم و سخت دشمن برپايي اين گونه رزمايش ها باعث ناراحتي دشمن مي شود چرا كه مي بيند جوانان اين كشور تا آخرين نفس پاي نظام و انقلابشان ايستاده اند و كوتاه نمي آيند.
سيف بازرسي مسئولان استان هاي كشور از رزمايش انجام شده را جمع آوري محاسن و معايب آنها دانست و خاطرنشان كرد: يك رزمايش خوب بايد براساس سناريوهاي طراحي شده در مقابله با دشمن فرضي اجرا و در ميدان پياده شود.
 


خسارت ميليوني روسيه

از عدم تحويل سامانه اس300 به ايران

رئيس سرويس همكاري نظامي- فني روسيه اعلام كرد كه به دليل انجام نشدن ارسال سامانه دفاع موشكي اس300 به ايران، مسكو خسارت چند ميليون دلاري را متحمل شده است.
«الكساندر فومين» در گفت وگو با راديو مسكو اظهار كرد: توافق نامه اي را براي فروش سامانه هاي اس300 به ايران امضا كرديم كه به توليد آن پرداختيم، اما به دليل تحريم هاي سازمان ملل نتوانستيم آنها را عرضه كنيم و علاوه بر آن نتوانستيم به اجراي اين قرارداد بپردازيم.
وي ادامه داد: به دنبال اين مسئله ما خسارت هاي مالي را متحمل شديم؛ الان نمي توانيم اين سامانه را بفروشيم. خسارت هاي مالي ما به ميليون ها دلار رسيده است.
فومين گفت: سامانه اس300 كه مخصوص صادرات به ايران ساخته شده را تقريبا نمي توان به كشور ديگري فروخت.
به گزارش ايسنا، اين مقام نظامي روسيه خاطرنشان كرد: البته سامانه اس300 پيچيده است؛ چرا كه در ساختار آن ابزارهاي مخرب و وسايل ارتباطي و رادار و ديگر تجهيزات به كار برده شده است.
 


جنبش الحوثي:

ادعاي مطرح شده عليه ايران ساختگي است

نماينده جنبش الحوثي يمن با تكذيب ادعاهاي ساختگي عليه ايران مبني بر ارسال كشتي حامل سلاح، اينگونه ادعاها را با هدف از بين بردن مسئله جنوب يمن و حمايت از دخالت هاي خارجي دانست.
به گزارش العالم، هزاران يمني عصر جمعه با حضور در تظاهراتي گسترده كه در استان صعده برگزار شد، سرنگوني دولت موسوم به «وفاق» را خواستار شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات، حملات نيروهاي امنيتي و باندهاي وابسته رژيم به ساكنان استان هاي جنوبي يمن را محكوم كردند.
«يحيي ضيف الله» نماينده جنبش الحوثي در اين تظاهرات گفت: تلاش هاي رژيم براي سرپوش گذاشتن بر همه جنايت هاي خود در استان هاي جنوبي و ديگر مناطق كشور از طريق مطرح كردن ادعاهاي ساختگي مانند ارسال كشتي هاي حامل سلاح ايران براي ساكنان جنوب، شكست خورده است. ما اينگونه اقدامات را با هدف حمايت آشكار و مستقيم رژيم از دخالت هاي خارجي و تلاشي براي از بين بردن مساله جنوب يمن مي دانيم.
يحيي المهدي قائم مقام استاندار صعده نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما حملات عليه برادرانمان در استان هاي جنوبي و قتل شهروندان بي گناه را به شدت محكوم مي كنيم.
بنابراين گزارش يمني ها كه از استان هاي مختلف براي شركت در اين تظاهرات به استان صعده آمده بودند با درخواست براي كناره گيري دولت، از ملت يمن خواستند براي حفظ وحدت در قبال ظلم سكوت نكنند.
 


رئيس مجلس لبنان:

ايران نمونه واقعي همزيستي مذاهب مختلف است

رئيس مجلس لبنان تاكيد كرد علي رغم تبليغات مسموم و دروغين مدعيان حقوق بشر مبني بر اينكه ايران صرفا از حقوق شيعيان حمايت مي كند، اين كشور نمونه واقعي همزيستي مذاهب مختلف است.
نماينده آشوريان در مجلس شوراي اسلامي و دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان كه براي ديدار با جمعي از شخصيت هاي مسيحي به لبنان سفر كرده با «نبيه بري» رئيس مجلس لبنان ديدار كرد.
«يوناتن بت كليا» ضمن تشريح وضعيت بسيار مناسب مسيحيان از جمله آشوريان در كشورمان اظهار داشت: اقليت هاي ديني از جمله 25 هزار نفر آشوري در كنار جمعيت هفتاد ميليوني ايران، با كمال آرامش و محبت زندگي مي كنند و از حقوق كاملا برابري برخوردار هستند. جمهوري اسلامي ايران تنها كشور دنيا است كه بودجه خاصي براي اقليت هاي ديني اختصاص داده و براساس عهدنامه امام علي(ع) با مسيحيان رفتار و تعامل دارد.
نماينده آشوريان در مجلس با بيان اينكه جمهوري اسلامي حتي در مواردي امتيازات خاصي نيز براي اقليت هاي ديني لحاظ كرده، افزود: به عنوان مثال براساس قانون اساسي كشور، هر شهري با دارا بودن پانصد هزار نفر جمعيت مي تواند در مجلس شوراي اسلامي نماينده داشته باشد، اما اقليت هاي مسيحي كه در حدود دويست هزار نفر هستند، داراي 5 نماينده در مجلس شوراي اسلامي هستند.
در ادامه اين ديدار «نبيه بري» رئيس مجلس لبنان نيز با اشاره به ديدارهاي خود از جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در اين سفرها، انس و الفت ميان مسلمانان و مسيحيان را از نزديك شاهد بودم و حتي مشاهده كردم كه ايرانيان علي رغم دشمني با اسرائيل، با خاخام هاي يهودي نيز با احترام برخورد مي كنند. چنين رفتاري نشانه درك درست از دين اسلام است.
رئيس مجلس لبنان با اشاره به تبليغات مسموم و دروغين رسانه هاي وابسته به استكبار جهاني در وارونه جلوه دادن حقايق اظهار داشت: اكنون طرفداران دروغين حقوق بشر چنين تبليغ مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران صرفا از حقوق شيعيان حمايت مي كند در حالي كه در اين كشور، شيعه، سني، مسلمان و مسيحي با حفظ حقوقي برابر در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
نبيه بري ضمن تأكيد بر ضرورت اهتمام به موضوع اطلاع رساني، پيشنهاد كرد در برابر اينگونه تبليغات مسموم و دروغين، جمهوري اسلامي ايران نيز تلاش بيشتري را براي تبيين واقعيت ها داشته باشد چرا كه نمونه واقعي همزيستي همراه با محبت و صميميت در ايران وجود داشته و اين مسئله مي تواند الگويي براي جهانيان باشد.
 


جها داسلامي شايعات حضور نيروهاي ايران در غزه را رد كرد

يكي از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي شايعات صهيونيست ها مبني بر حضور كارشناسان سپاه پاسداران ايران در نوار غزه را تكذيب كرد.
شيخ «نافذ عزام» در مصاحبه با پايگاه «عربي برس» گفت كه شايعات صهيونيست ها درباره حضور كارشناسان سپاه پاسداران ايران در نوار غزه، نوعي تحريك اسرائيلي عليه فلسطينيان و مقاومت است.
وي افزود: جهانيان همه مي بينند كه اسرائيل عامل خشونت است و اين اسرائيل است كه محاصره كرده و هزاران نفر از ملت فلسطين را بازداشت كرده است و جهان اسرائيل را هرگز باور نخواهد كرد.
گفتني است، اخيرا پايگاه اسرائيلي «والا» به نقل از برخي منابع فلسطيني مدعي شده كه كارشناسان ايراني از سپاه پاسداران در نوار غزه حضور دارند تا به جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي براي توسعه موشك هاي دور برد كمك كنند.
 


دهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» افتتاح شد

دهمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» دقايقي پيش با حضور شهردار تهران، رئيس مجلس اسلامي و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در باغ كتاب افتتاح شد.
در ابتداي اين مراسم رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، بيان داشت: قطعا از افتخاراتي كه در دوره فعلي مديريت شهري در تهران مي توانيم به صورت سهولت و سريع اشاره كنيم مجموعه فعاليت هاي مركزي است كه كارها براساس يك اولويت موضوعي و رويكرد مشخص برنامه ريزي شده است.
براساس اين گزارش، در اين نمايشگاه بيش از 25هزار عنوان كتاب و تعداد زيادي نشر تازه ارائه خواهد شد. همچنين تخفيف ويژه 25درصدي خريد در دهمين نمايشگاه ياد يار مهربان فرصت مناسبي براي تهيه و گزينش كتاب هاي مورد نياز دانش آموزان را فراهم مي كند.
 


مفتي سوريه:

ايران قدرتي در برابر قدرت هاي استكباري جهان است

مفتي سوريه گفت كه روابط ايران و سوريه براساس ايستادگي ايران در برابر قدرت هاي استكبار جهاني است.
به نوشته سايت المحيط، احمد بدرالدين حسون با بيان اينكه روابط ايران و سوريه براساس مذهب نيست بيان كرد كه اين روابط براساس ايستادگي ايران در برابر قدرت هاي استكبار جهاني و حمايت آن از قدس و فلسطين است. وي در ادامه با رد اين ادعا كه سوريه استان سي و پنجم ايران است، آن را كم اهميت خواند و تصريح كرد كه نبايد به اين گونه اظهارنظرها توجه كرد چرا كه سوريه دولتي داراي حاكميت بوده و از تاريخ و تمدن برخوردار است و دنباله رو ايران نيست.
 


برپايي 5 كمپ مسافران نوروزي در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
5 كمپ موقت براي استقرار مسافران نوروزي در نقاط مختلف جزيره كيش در نظر گرفته شده است.
اين كمپ ها مجهز به سرويس هاي بهداشتي، حمام، آتش نشاني، چادرهاي هلال احمر، پزشك و دارو و سوپرماركت براي خريد هستند.
همچنين در ايام تعطيلات نوروزي در سال 1392 دو كمپ براي مواقع اضطراري و يك كمپ نيز به عنوان پشتيباني در نظر گرفته شده است.
سال گذشته بيش از 210 هزار نفر گردشگر از داخل و خارج از كشور در ايام تعطيلات نوروزي به جزيره كيش سفر كردند.
 


برگزيدگان جشنواره لاله هاي سرخ در انديمشك تجليل شدند

انديمشك-خبرنگار كيهان:
برگزيدگان بيستمين جشنواره نمايشي لاله هاي سرخ طي آئيني در تالار خورشيد انديمشك تجليل شدند.
در اين مراسم مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: شكوفايي هنر متعالي با ظهور انقلاب اسلامي مقارن گرديد و هنرمندان اين عرصه با پيوستن به جريان متعهد ديني در طي سي و چهار سال بهار آزادي حماسه آفرينان عرصه هنري شدند.
سيدلطف الله سپهر افزود: هنر امروز زباني ارزشمند براي اشاعه ارزش هاي اسلامي و انقلابي در جامعه است كه بايد به بهترين شكل ممكن تقويت شود. وي اظهار داشت: خوزستان سرزمين سرسبز هنر ايران اسلامي است و هنرمندان اين استان زرخيز نقش برجسته اي در اعتلاي پرچم پرافتخار ايران عزيز با عطر و آواي هنر متعالي داشته اند.
در اين آئين پس از بيانيه هيئت داوران هنرمندان برگزيده با تنديس جشنواره و هدايايي تجليل شدند.
 


قائم مقام صندوق توسعه ملي:

اعتبار صندوق براي توسعه كشور هزينه مي شود

سيدمحمد قاسم حسيني اظهار كرد: ميزان منابع و اعتباري كه در صندوق توسعه ملي وجود دارد در مسير توسعه كشور هزينه مي شود.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، قائم مقام صندوق توسعه ملي گفت: در دهه هاي 60 و 70 مشكلاتي در زمينه فروش نفت با قيمت ارزان وجود داشت و الان نيز كشور با مشكل كاهش فروش نفت روبرو است ولي مسئولان همچون گذشته، كشور را به خوبي اداره كرده اند و ملت مشكلات را با سربلندي پشت سر مي گذارد.
وي با اشاره به اين كه صندوق توسعه ملي با تدبير رهبر معظم انقلاب راه اندازي شده است، درباره روند پرداخت تسهيلات صندوق توسعه ملي يادآور شد، براي پرونده هاي دريافت تسهيلات ارزي، طرح بايد به تاييد كارگروه اشتغال استان برسد و سپس از آن به بانك هاي عامل معرفي شود تا پس از بررسي توجيه فني، اقتصادي و مالي طرح براي پرداخت به صندوق ارسال شود.
حسيني در جلسه شوراي برنامه ريزي استان يزد خاطرنشان كرد: در هفته آينده، نامه اي را تنظيم مي كنيم كه بر اساس آن، طرح ها پس از تاييد كارگروه اشتغال استان مستقيما به بانك ها ارسال شود تا پرداخت تسهيلات در كوتاه ترين زمان ممكن صورت پذيرد.
اين مقام مسئول با بيان اين كه اساسنامه صندوق به گونه اي تنظيم شده است كه منابع صندوق در اختيار بخش خصوصي و تعاوني ها قرار بگيرد، تصريح كرد: آمادگي خود را به همه بانك ها اعلام كرده ايم تا در روند ارائه تسهيلات به متقاضيان شاهد تراكم در يك بانك خاص نباشيم.
حسيني با تاكيد بر تعامل هر چه بيشتر بانك ها با صندوق توسعه ملي كشور، اظهار اميدواري كرد: در آينده نزديك صندوق توسعه ملي كشور به يكي از بزرگترين نهاد مالي كشور تبديل مي شود.
قائم مقام صندوق توسعه ملي در خصوص پرداخت تسهيلات ريالي گفت: در حال حاضر طرح هاي ريالي بايد در كارگروهي كه در وزارت صنعت و معدن و تجارت تشكيل شده به تصويب برسد ولي از سال آينده خود صندوق اين كار گروه را تشكيل مي دهد تا پرونده ها در وزارتخانه معطل نشود.
حسيني گفت: طبق مجوز مجلس شوراي اسلامي 20 درصد منابع صندوق به صورت تسهيلات ريالي پرداخت مي شود كه پيشنهاد داده ايم كه اين منابع را به همه بخش ها اختصاص دهيم.
بر اين اساس تعداد 22 طرح ارزي از استان يزد در صندوق توسعه ملي به تصويب رسيده و استان يزد رتبه دوم استفاده از منابع صندوق توسعه ملي را كسب كرده است.
 


با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

مجتمع فرهنگي قيصر امين پور در گتوند افتتاح شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از «قيصر امين پور» به عنوان شاعري انقلابي، آئيني و متعهد نام برد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب، «قيصر امين پور» از رويش هاي انقلاب اسلامي است.
به گزارش ايرنا، سيدمحمدحسيني در آئين گراميداشت ياد «قيصر امين پور» در شهرستان گتوند زادگاه اين شاعر نامي از شاعران ايراني به عنوان نام آوراني كه نام ايران را در جهان بلندآوازه كرده اند ياد كرد و افزود: قيصر امين پور يكي از اين شاعران نام آور است.
وي با بيان اينكه قيصر از دل مردم برخاست و رسالت خود را به خوبي شناخت و به منصه ظهور رسانيد گفت: قيصر در شعر و شاعري هم ذوق خدادادي داشت و هم علم آن را كسب كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تازگي، طراوت و روان بودن را از جمله ويژگي هاي شعر قيصر دانست و گفت: قيصر با اشعار زيباي خود توانست به دلها نفوذ كند.
حسيني از قيصر امين پور به عنوان يك شاعر برجسته انقلاب اسلامي نام برد و گفت: اشعار قيصر با نبض مردم هماهنگ بود.
وي گفت: قيصر در سرودن اشعار از مضامين بالاي انساني استفاده مي كرد و در اشعارش انسانها را به صلح، آرامش، عدالت، آباداني و حفظ كرامت انساني دعوت مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تلاش رسانه هاي غربي براي مصادره قيصر به نفع خود افزود: قيصر امين پور هرگز از نظام جدا نشد بلكه با نظام گره خورده بود و مردم به ويژه مردم گتوند نبايد به رسانه هاي مغرض غربي فرصت سوءاستفاده از قيصر را بدهند.
وي با قرائت شعر، «مبادا خويشتن را واگذاريم امام خويش را تنها گذاريم» از قيصر امين پور گفت: اين شعر بيانگر روح ولايت پذيري در قيصر است.
برپايه همين گزارش، در ادامه مجتمع فرهنگي قيصر امين پور توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور پاسداشت اين شاعر نامي در زميني با زير بناي يك هزار و 100 متر مربع در دو طبقه در گتوند به بهره برداري رسيد.
ساخت اين مجتمع كه مجهز به سالن اجتماعات با گنجايش 250 نفر است با صرف اعتباري بالغ بر 9 ميليارد ريال آغاز به كار كرد.
لازم بذكر است، در ادامه اين سفر «سيد محمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در يادمان شهداي هويزه ضمن احترام به مقام شامخ شهدا با حضور خود ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اهواز را نيز افتتاح كرد.
 


رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور:

سياست ما شفاف سازي حقوق مالكان و رفع اختلافات است

آق قلا-خبرنگار كيهان:
شفاف سازي براي مالكيت و برطرف شدن اختلافات يكي از مهم ترين فعاليت هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور است.
معاون قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور طي سفري كه با رئيس قوه قضائيه به استان گلستان داشت، در دومين روز از اين سفر در جلسه شوراي اداري شهرستان آق قلا حاضر شد و به نقش و جايگاه سازمان ثبت و اسناد و املاك كشور پرداخت.
تويسركاني ضمن عنوان مطلب فوق افزود: سياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور شفاف سازي حقوق مالكان و برطرف كردن اختلافات در حوزه تثبيت مالكيت هاي اموال غيرمنقول، امور املاك، امور اسناد و عرصه هاست و در اين راه قدم هاي خوبي نيز برداشته شده است. وي به نقش و جايگاه اراضي و منابع طبيعي نيز اشاره كرد و اظهار داشت: دستگاه هايي كه متولي حفاظت و حراست از اراضي هستند، بايد توجه خاصي داشته باشند و بدانند كه تعدي به جنگل و اراضي ملي موضوع بسيار مهمي است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور همچنين در مصاحبه با خبرنگار ما، هدف از سفر رئيس قوه قضاييه و هيئت همراه را به استان گلستان بررسي مسائل مردم و عمدتا مسايل قضايي استان عنوان كرد.
وي افزود: حضور مقامات و مسئولان قضايي در استان گلستان باعث خواهد شد تا نيازمنديها و نواقص موجود در برخي حوزه ها ملموس تر شده و به نحو دقيق تري بررسي شود و در برنامه ريزي ها و تصميمات آتي تاثيرات بهتري داشته باشد و سعي شود كمبودها و نواقص مرتفع گردد.
تويسركاني گفت: حضور بنده به عنوان نماينده رئيس قوه قضاييه در جلسه شوراي اداري شهرستان آق قلا براي بررسي موضوعات و مشكلات در حوزه نظم و انضباط اجتماعي و تثبيت حدود مالكيت و جلوگيري از تعدي به حقوق عمومي و كاهش اختلافات و دعاوي است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10