(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 اسفند  1391 - شماره 20445

احمدي مقدم:
هيچ جاي كشور جولانگاه اشرار و تروريست ها نيست
كشف مين هاي ضد نفر از سارقان طلافروشي مشيريه!
تأييد حكم اعدام عامل جنايت خيابان مدني
حوادث كوتاه از كشور
با موافقت رئيس قوه قضائيه
 بازداشت بدل از جزاي نقدي روزانه 30 هزار تومان شد
مرخصي زندانيان سابقه دار اصفهان تا پايان نوروز لغو شد
نقش راهبردي كشورهاي مسلمان
در حفاظت از محيط زيست دريايي
پزشكي قانوني
زنگ خطر افزايش تلفات حوادث كار را به صدا درآورد
رونمايي از 4 نوآوري پزشكي
دستگيري 41 سارق مسلح و اراذل و اوباش در لرستان
اخلالگر بازار مرغ گيلان به مراجع قضايي معرفي شد
قطع دست و پاي يك دزد
ترفند زنان چيني براي تصاحب صندلي مترو
اعتياد دختري به ضدعرق!
13 سال حبس براي خاخام صهيونيست
آزادي هزاران زنداني در آمريكا


احمدي مقدم:

هيچ جاي كشور جولانگاه اشرار و تروريست ها نيست

فرمانده نيروي انتظامي گفت: امروز به بركت تقويت صحيح مرزباني مي توانيم ادعا كنيم هيچ منطقه اي در كشور جولانگاه اشرار و تروريست ها نيست.
سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم ديروز در همايش فرماندهان مرزباني كشور افزود: 13-12 سال پيش به علت ضعف در كنترل مرزها، كاروان هاي مسلح مواد مخدر تا اطراف استان تهران با تيربار و دوشكا مي آمدند و يكي دو دهه قبل نيز پايگاه هاي ثابت اشرار تا كاشمر، تربت حيدريه و اطراف مشهد نيز رسيده بود و با توپخانه و خمپاره با آنها مي جنگيديم.
وي با بيان اينكه اگر مرزها كنترل نشود انواع ناامني در كشور پيش مي آيد افزود: امروزه با تلاش مرزباني امنيت در كشور حاكم است البته نبايد خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در برخورد با اشرار و تروريست هاي پژاك در آذربايجان غربي ناديده بگيريم.
فرمانده ناجا در ادامه گفت: اكنون حتي در منطقه سراوان كه از مناطق صعب العبور و كوهستاني و تقريباً غير قابل كنترل است، با قاچاقچيان و اشرار برخورد مي شود و سال آينده اگر اين بخش از مرز نيز تقويت شود هيچ جاي مرزي نخواهد بود كه تحت حاكميت ما نباشد. سردار احمدي مقدم با بيان اينكه امروز به جرأت مي توانيم بگوييم هيچ منطقه اي در كشور ما براي سرمايه گذاري اقتصادي و گردشگري نا امن نيست، افزود: البته نمي گويم هيچ ناامني وجود ندارد اما اين ناامني ها جرايم عادي است كه فرقي بين استان تهران با استان ها و شهرهاي مرزي نيست و در واقع در همه شهرها امنيت يكپارچه عمومي را شاهديم. وي ادامه داد: اين امنيت به بركت سختكوشي و راهبرد صحيحي است كه در مرزباني و درياباني ما صورت گرفته است.
فرمانده نيروي انتظامي از قاچاق روزانه 8 ميليارد تومان سوخت قاچاق از مرز سراوان خبر داد و گفت: به دولت گفته ايم كه پول يك هفته اين قاچاق را به ما بدهد تا بتوانيم اين مرزها را مسدود كنيم. در اين مرز مواد مخدر با تن هاي بالا كشف مي شود و قاچاقچيان اين منطقه را بارانداز مواد مخدر كرده اند.
كاهش ورود كالاي قاچاق چيني به كشور
وي همچنين با بيان اينكه قاچاق جنس چيني به كشور محدود و در حد صفر است، تصريح كرد: از زماني كه قاچاق جنس چيني به كشور متوقف شده است شاهد رونق توليد در نساجي، كفاشي و دوزندگي هستيم.
احمدي مقدم با اشاره به وضعيت بازار ارز گفت: بازار ارز اگرچه نابساماني هايي دارد اما اين امر آثار مثبتي نيز به همراه داشته است. دشمنان گفته اند اگر كوتاه مدت اين نابساماني ها ادامه يابد منجر به اغتشاش مي شود اما اين وضع اقتصاد در دراز مدت به نفع ما شد. همه ما تا 6 ماه پيش نگران بوديم اما امروز مي بينيم كه اوضاع به حالت عادي برگشته است. ارز توسط دولت در شش ماه گذشته نسبت به سال قبل 30 درصد كاهش داشته است. اگرچه واردات نيز در اين مدت 10 درصد كاهش يافته است. اين امر نشان دهنده كاهش وابستگي ما به نفت است و واردات از طريق پول صادرات غير نفتي انجام مي شود.
وي ادامه داد: امروز دولت 60 تا 70 درصد ميزان تصدي گري اش در بازار ارز را كاهش داده است.
مخالفت پليس با هرگونه تجمع و برگزاري چهارشنبه سوري
در پارك ها
فرمانده نيروي انتظامي از افزايش سه برابري كشف مواد منفجره پرخطر خبر داد و اظهار داشت: اگرچه ما مخالف تخليه هيجان جوانان در چهارشنبه سوري نيستيم اما با برگزاري اين مراسم ها در پارك ها به صورت هدفمند به دليل ايجاد مشكلاتي از جمله درگيري و نزاع مخالفيم.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نزديكي ايام چهارشنبه آخر سال با تاكيد بر اينكه با هرگونه تجمعي تحت عنوان هماهنگ شده و... مخالفيم اظهار كرد: ناجا تجربه خوبي از تجمع در پارك ها و اماكن عمومي نداشته است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش فرماندهان مرزباني سراسر كشور گفت: در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال اگر روند حوادث طي يك دهه اخير را نظاره كنيم مشخص مي شود كه اين حوادث همواره كاهش داشته به طوري كه در گذشته از اوايل اسفندماه عده اي با استفاده از مواد منفجره به استقبال چهارشنبه آخر سال مي رفتند اما در سال هاي اخير اين حوادث تنها به يكي دو ساعت در شب چهارشنبه سوري محدود شده است.
وي با بيان اينكه مراسم چهارشنبه آخر سال در كنار خانواده برگزار مي شود، تصريح كرد: متاسفانه افرادي هستند كه از اين روزها سوءاستفاده مي كنند كه ما روي اين موارد و افراد كنترل داريم به طوري كه كشفيات ما تاكنون به سه برابر سال گذشته افزايش داشته است.
احمدي مقدم با بيان اينكه با همراهي مردم امسال شرايط بهتري خواهيم داشت، گفت: براساس هماهنگي ها با دستگاه قضايي، پليس با هر فردي كه در اين روز اقدام به آزار و اذيت ديگران و اوباشگري كند، برخورد خواهد كرد.
فرمانده ناجا همچنين در خصوص فروش و توزيع محصولات استاندارد وزارت دفاع براي ايام چهارشنبه آخر سال گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم اما در گذشته كه موضوع آن را به شوراي امنيت آوردند، محصولات توليد شده توان رقابت با محصولات چيني را نداشتند كه اميدوارم امروز با مسائل به وجود آمده اين مشكل برطرف شده باشد.
به گفته احمدي مقدم پليس با هرگونه تجمعي تحت عنوان تجمع هماهنگ شده و... مخالف است و بر اين باور است كه تجربه كوچه و محله محور تجربه موفق تري است كه بايد امسال نيز اجرايي شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه برگزاري جشن ها به صورت هدفمند در پارك ها تجربه موفقي نبود، تصريح كرد: ما مخالف برگزاري جشن هاي چهارشنبه سوري به صورت هدفمند در برخي بوستان هاي پايتخت هستيم چرا كه اين موضوع باعث ايجاد درگيري و مزاحمت براي شهروندان مي شود و در برخي موارد ماموران پليس مجبور به دخالت در برخي جشن هايي كه تا ساعت 3 بامداد نيز در اين پارك ها طول مي كشيد، شده اند. ما مخالف هرگونه تجمع هدفمند هستيم و به نظرمان بهترين جشن حضور فرزندان در كنار والدين به صورت محله محور است.
 


كشف مين هاي ضد نفر از سارقان طلافروشي مشيريه!

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از كشف مهمات جنگي مهم از جمله 3 مين ضدنفر جنگي از سارقان طلافروشي در پايتخت خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان ديروز در تشريح جزئيات پرونده «سرقت مسلحانه از طلافروشي مشيريه»، با بيان اينكه در ساعت 45:10 صبح هشتم اسفندماه سال جاري، وقوع يك سرقت مسلحانه از طلافروشي واقع در خيابان «صالحي» در محله «مشيريه» به مركز فوريتي پليسي 110 اعلام شد، گفت: با حضور ماموران گشت كلانتري در محل و تعيين صحت و سقم خبر دريافتي، بلافاصله موضوع به دادسراي جنايي ناحيه 27 تهران اعلام و كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي به محل اعزام شدند.
وي با بيان اينكه با حضور كارآگاهان در محل و آغاز تحقيقات، مشخص شد كه گروه سه نفره از سارقان مسلح با اسلحه كمري و كلاشينكف به محل طلافروشي مراجعه كرده و با تيراندازي داخل و بيرون از مغازه و پس از شكستن شيشه طلافروشي با پتك اقدام به جمع كردن طلاهاي داخل ويترين كردند اما هنگام فرار دسته جمعي موتورسيكلت يكي از سارقان روشن نشد.
محمديان با بيان اينكه در پي روشن نشدن موتورسيكلت يكي از سارقان، شهروندان قصد دستگيري و زمين گير كردن سارقان را داشتند، گفت: سارقان كه خود را در محاصره مردم ديدند، براي گريز از معركه اقدام به تيراندازي و استفاده از سلاح گرم كردند.
وي افزود: تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده و همچنين ثبت اظهارات شهود نشان داد كه سارقان طلافروشي مشيريه در ماجراي دو سرقت مسلحانه ديگر از طلافروشي ها نقش داشتند.
محمديان افزود: با سرنخ هاي جديد حدود پنج ساعت پس از وقوع سرقت، كارآگاهان اداره يكم پليسي آگاهي تهران بزرگ، هويت واقعي متهمان را شناسايي كردند.
محمديان با بيان اينكه با تعيين هويت دقيق سارقان، شناسايي مخفيگاه و پاتوق هاي احتمالي اين افراد در دستور كار قرار گرفت، گفت: 24 ساعت پس از وقوع سرقت مسلحانه طلافروشي مشيريه، محل اختفاي هر سه سارق شناسايي شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه پس از شناسايي محل اختفاي سه سارق در عملياتي مشترك، اين افراد دستگير شدند، گفت: از آنجايي كه احتمال متواري شدن اين افراد وجود داشت، اين سارقان طلافروشي در عملياتي مشترك و يكپارچه در روز پنجشنبه دستگير شدند.
محمديان با بيان اينكه مقداري طلاي مسروقه كه متعلق به آخرين سرقت اين افراد بود نيز در مخفيگاهشان كشف و ضبط شد، افزود: يك قبضه كلاشينكف و كلت كمري نيز از مخفيگاه اين افراد به دست آمد، اما بررسي هاي آزمايشگاهي و فني پليس نشان داد كه اسلحه هاي مكشوفه داخل مخفيگاه اين افراد با گلوله هاي به جا مانده از محل سرقت، يكسان نيست، به همين دليل اين افراد در اعترافات خود، محل اختفاي ديگر سلاح هاي خود را به پليس معرفي كردند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه پنج قبضه اسلحه شامل دو قبضه كلاشينكف، دو قبضه كلت كمري و يك قبضه اسلحه جنگي برنو از متهمان كشف و ضبط شد، گفت: 600 فشنگ و سه مين جنگي ضدنفر نيز از محل اختفاي اين افراد كشف و ضبط شد كه بررسي ها نشان داد اين افراد قصد داشتند اگر در حين سرقت افرادي نسبت به تعقيب آنها اقدام كردند، اين مين ها را در مسير سرقت مورد استفاده قرار دهند.
به گفته وي بيش از سه كيلوگرم از طلاهاي مسروقه نيز از محل اختفاي اين افراد كشف و ضبط شد.
محمديان با اشاره به انجام اقدامات آزمايشگاهي و علمي در سرقت مسلحانه طلافروشي مشيريه، گفت: بررسي ها نشان داد كه اين سارقان در دهم خرداد ماه امسال نيز اقدام به سرقت از طلافروشي در محدوده ميدان شوش كرده اند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ تاكيد كرد: بررسي هاي آزمايشگاهي از تجهيزات به جا مانده و چهره نگاري ها نشان داد كه متهمان در حادثه سرقت از طلافروشي 22 خرداد ماه سال 90 كه در محدوده خيابان «فلاح» رخ داد نيز نقش داشتند.
محمديان با بيان اينكه اين متهمان 30، 35 و 40 ساله هستند، گفت: بررسي ها در مورد چگونگي آشنايي اين افراد ادامه دارد، اما تاكنون مشخص شده است كه سارقان از بچه محل هاي قديمي هم بوده اند و جرايم ديگري همچون زورگيري، كيف قاپي و سابقه موادمخدر نيز در پرونده هاي خود دارند.
وي با بيان اينكه بر اساس اقرار متهمان، قرار بود اين افراد به يك صرافي نيز حمله كنند، گفت: خوشبختانه با دستگيري زودهنگام اين سارقان نقشه آنان خنثي شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره وضعيت سرقت هاي مسلحانه در كشور، افزود: 95 درصد از سرقت هاي مسلحانه سال جاري، كشف شده است.

 


تأييد حكم اعدام عامل جنايت خيابان مدني

رئيس اداره دفتر ديوان عالي از تاييد حكم اعدام عامل جنايت خيابان مدني توسط قضات ديوان خبر داد.
سعيد عمراني رئيس اداره دفتر ديوان عالي كشور در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: قضات ديوان عالي كشور پس از بررسي پرونده نهايتا حكم دادگاه را تاييد كردند.عامل جنايت خيابان مدني پسر جواني به نام حسين بود كه در مهرماه امسال با استفاده از يك چاقوي قصابي 11 نفر از شهروندان را مجروح كرد كه يك نفر از آنها به قتل رسيد.
قاضي صلواتي رئيس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران پس از محاكمه حسين براي اين فرد حكم اعدام صادر كرد كه اين حكم از سوي ديوان عالي كشور تاييد شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

لرزش زمين در بلداجي
بروجن- ايرنا: دو زمين لرزه به بزرگي 4و6دهم و 4 و 5دهم ريشتر شامگاه شنبه بلداجي از توابع شهرستان بروجن را به لرزه درآورد. تا لحظه تنظيم اين خبر از تلفات و خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه گزارشي مخابره نشده است.
جان دادن در صف برنج هندي
كرج- البرز آنلاين: در يكي از بازارهاي نوروزي كرج كه برنج هندي توزيع مي شد مرد 65 ساله اي در صف ايستاده بود تا نوبتش شود اما با فردي بر سر نوبت جر و بحثش شد. اين موضوع سبب شد تا پيرمرد از شدت عصبانيت جان به جان آفرين تسليم كند، حتي فرصت بستن چشمهايش را نداشت.
قربانيان مرگ خاموش
اردبيل- فارس: در اثر گازگرفتگي در يك واحد مسكوني در شهرستان اردبيل 6 نفر جان خود را از دست دادند. به گفته مديرعامل سازمان آتش نشاني استان اردبيل، قربانيان اين حادثه اعضاي يك خانواده سه نفره و ميهمانان آن بوده اند.
دستگيري قاتل
پارس آباد- فارس: به دنبال وقوع قتلي در شهرستان پارس آباد كارآگاهان پليس آگاهي اين شهرستان طي عملياتي موفق شدند قاتل را در كمتر از 3 ساعت دستگير كنند. به گفته فرمانده نيروي انتظامي پارس آباد، قاتل با تشكيل پرونده اي تحويل مراجع قضايي شد، گفتني است قاتل برادر مقتول است.
 


با موافقت رئيس قوه قضائيه

بازداشت بدل از جزاي نقدي روزانه 30 هزار تومان شد

رئيس قوه قضاييه با درخواست افزايش مبلغ بازداشت بدل از جزاي نقدي به ازاي روزانه 30 هزار تومان موافقت كرد.
به استناد ذيل ماده يك قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي ميزان محاسبه يك روز بازداشت بدل از جزاي نقدي هر 3 سال يك بار محاسبه و بعد از درخواست وزير دادگستري و تاييد رئيس قوه قضاييه، ابلاغ و اجرايي مي شود.
براساس اين گزارش، 18 اسفندماه سال جاري مدت سه سال ياد شده به اتمام مي رسد.
بر اين اساس، مبلغ بازداشت بدل از جزاي نقدي هم اكنون روزانه 20 هزار تومان است كه از ابتداي سال آينده به 30هزار تومان افزايش مي يابد.
موافقت رئيس قوه قضائيه با درخواست وزير دادگستري مبني بر افزايش بازداشت بدل از جزاي نقدي به روزانه 30 هزار تومان، در روزنامه رسمي انتشار يافته است.
 


مرخصي زندانيان سابقه دار اصفهان تا پايان نوروز لغو شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
جانشين فرماندهي انتظامي استان اصفهان از توافق با سازمان زندان ها و دادگستري مبني بر لغو مرخصي زندان مجرمان حرفه اي و سارقان سابقه دار تا پايان نوروز خبر داد.
سرهنگ حسين حسين زاده گفت: با توافقي كه صورت گرفته براي اينكه مردم و مسافران دغدغه اي در اين خصوص نداشته باشند، هيچ يك از مجرمان حرفه اي و سابقه دار، به ويژه سارقان تا پايان نوروز به مرخصي اعزام نخواهند شد.
وي افزود: البته مجرماني كه از استان هاي ديگر دوره مرخصي خود را به سر مي برند و احتمال سفر به استان را داشته باشند هم تحت كنترل عوامل انتظامي قرار دارند و كنترل هاي لازم در تمامي پاسگاه هاي ورودي و پايانه هاي مسافربري انجام خواهد شد.جانشين فرماندهي انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: با نزديك شدن به سال جديد، پليس استان طرح هاي ويژه اي را براي ارتقاي امنيت و ايجاد فضايي امن و آرام براي مسافران نوروزي اجرا خواهد كرد.سرهنگ حسين زاده با اشاره به فرا رسيدن مراسم سنتي چهارشنبه آخر سال به افراد سودجو و فرصت طلب و فروشندگان مواد محترقه و آتش زاي خطرناك هشدار داد و گفت: با برخوردهاي قانوني از بروز حوادث ناگوار جلوگيري خواهيم كرد.

 


نقش راهبردي كشورهاي مسلمان

در حفاظت از محيط زيست دريايي

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور خواستار تدوين برنامه ملي براي حفاظت از محيط زيست دريايي منطقه «راپمي» شد.
محمدجواد محمدي زاده در نخستين كنفرانس و نمايشگاه بين المللي چالش زيست محيطي منطقه دريايي راپمي گفت: هم اكنون دانشمندان و محققان برجسته اي در هشت كشور عضو منطقه دريايي راپمي شامل ايران، عراق، كويت، عمان، قطر، عربستان سعودي، امارات متحده عربي و بحرين فعاليت دارند كه با استفاده از اين كارشناسان مي توان نيازهاي اساسي براي ارتقاي وضعيت زيست محيطي منطقه را برطرف كرد.
وي افزود: محورهايي همچون بهره گيري از فناوري هاي پيشرفته در صنايع نفت، استفاده پايدار از منابع نفت دريايي، حفاظت از صخره هاي مرجاني، لاك پشت هاي سبز، درختان حرا و ديگر واحدهاي بوم شناسي منحصر به فرد منطقه، ايجاد گارد دريايي براي حفاظت از محيط زيست منطقه دريايي راپمي و توسعه ايستگاه هاي پايش لحظه اي محيط زيستي منطقه اي از جمله مهمترين محورهايي هستند كه بايد براي حفاظت از محيط زيست دريايي راپمي مد نظر قرار گيرد.
به گفته وي همچنين ايجاد درمانگاه منطقه اي براي نجات حيات وحش دريايي و تدوين ساير پروتكل ها از جمله پروتكل ارزيابي اثرات زيست محيطي فرا مرزي از ديگر محورهاي مهم براي حفاظت از محيط زيست دريايي منطقه راپمي است.
وي اظهار داشت: كنوانسيون كويت در سال 1978 توسط هشت كشور ساحلي منطقه دريايي راپمي امضا شد و تاكنون چهار پروتكل توسط كشورهاي ساحلي اين منطقه به منظور مقابله با آلودگي هاي مختلف با منشا دريا و خشكي امضا شده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: با اين حال تاكنون توجه كمي به زيست شناسي منحصر به فرد و متنوع منطقه دريايي راپمي شده است از اين رو بايد با شتاب بيشتري در زمينه حفظ محيط زيست دريايي اين منطقه گام برداشت.
محمدي زاده تاكيد كرد: اعضاي راپمي به عنوان كشورهاي مسلمان بايد نقش راهبردي در زمينه حفاظت از محيط زيست دريايي داشته باشند. اين در حالي است كه اغلب اين كشورهاي ساحلي از لحاظ مالي غني هستند از اين رو اجراي برنامه هاي مرتبط با حفاظت از محيط زيست دريايي منطقه راپمي با مشكل روبه رو نخواهد شد.
وي در مورد اهميت تعادل آب بين بخش هاي دروني و بيروني منطقه دريايي راپمي گفت: نصب و راه اندازي ايستگاه هاي پايش در هر دو طرف تنگه هرمز براي برقراري اين تعادل لازم است و بايد اين ايستگاه ها هرچه سريعتر راه اندازي شوند.
 


پزشكي قانوني

زنگ خطر افزايش تلفات حوادث كار را به صدا درآورد

سازمان پزشكي قانوني كشور نسبت به روند رو به رشد تلفات حوادث ناشي از كار در سال هاي اخير هشدار داد.
براساس اعلام سازمان پزشكي قانوني در سه سال اخير آمار تلفات حوادث ناشي از كار روند افزايشي داشته به نحوي كه در سال 1390 اين آمار 1507 تن بود، در حالي كه تنها در 10 ماهه امسال اين آمار به 1517 تن افزايش يافته است.
براساس اين گزارش آمار مرگ و مير حوادث ناشي از كار در سال 1389 بالغ بر 1290 نفر (19 زن و 1271 مرد)، بوده كه با 8/16 درصد افزايش به 1507 نفر (20 زن و 1487 مرد) در سال 1390 و 1517 تن (20 زن و1497 مرد) در 10 ماهه امسال رسيده است.
افزايش موارد سقوط از بلندي
براساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني، در سال هاي اخير موارد سقوط از بلندي در حوادث ناشي از كار نيز با افزايش قابل توجهي مواجه بوده، اين آمار در سال 1389 بالغ بر 434 تن ( دو زن و 432مرد) بوده اما در سال 1390 به 571 مورد (سه زن و 568 مرد) و در 10 ماهه امسال به 658 مورد ( پنج زن و 653 مرد) رسيده است.
همچنين در سه سال اخير آمار مرگ هاي ناشي از برق گرفتگي در محل كار رشد چشمگيري داشته است به نحوي كه اين آمار در سال 1389 حدود 173 مورد (172 مرد و يك زن)، در سال 1390 ، 187 مورد (184 مرد و سه زن) و در 10 ماهه امسال 247 مورد (246 مرد و يك زن) بود.حوادث ناشي از كار شامل مواردي همچون سقوط از بلندي، برخورد جسم سخت، سوختگي، برق گرفتگي، مسموميت با گاز، غرق شدگي، كمبود اكسيژن و ساير موارد را در بر مي گيرد.

 


رونمايي از 4 نوآوري پزشكي

چهارنوآوري پزشكي در زمينه هاي دارويي، تجهيزات پزشكي، عمل جراحي و مديريت بيمارستاني ديروز با حضور دست اندركاران نظام سلامت در سالن همايش هاي رازي تهران رونمايي شد.
دبير ستاد نوآوري دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان اين مطلب به ايرنا گفت: امروز چهار ماده اوليه دارويي كه داراي گواهينامه هاي ثبت اختراع بين المللي است، رونمايي شد.
دكتر «ماشاءالله ترابي» افزود: اين نوآوري ها شامل چهار ابزار توانبخشي و يك ايده باليني در زمينه جراحي قرنيه در شرايط جديد پزشكي است.
وي، هوش بيمارستاني را يكي ديگر از اين نوآوري ها عنوان كرد و افزود: مديريت بيمارستان ها با اين سامانه نرم افزاري متحول مي شود.
ترابي ادامه داد: تاكنون 682 نوآوري پزشكي از مراكز اين دانشگاه جمع آوري شده است.
ديروز همچنين از چهار جلد كتاب با عنوان نوآوري، اولين ها، فهرست بهبودها و فهرست ايده ها رونمايي مي شود.
 


دستگيري 41 سارق مسلح و اراذل و اوباش در لرستان

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
فرماندهي انتظامي لرستان گفت: 41 نفر از سارقان مسلح و اراذل و اوباش در عمليات پاكسازي دستگير شدند.
سرتيپ كاظم عليزاده اظهار داشت: 41 نفر از توزيع كنندگان موادمخدر، سارقان مسلح و اراذل و اوباش در عمليات فاز اول پاك سازي بخشي از منطقه حاشيه رودخانه كرگانه و خيابان مولوي خرم آباد دستگير شدند.
وي ادامه داد: در اين عمليات كه حدود 3 ساعت به طول انجاميد 3 قبضه اسلحه، 4 دستگاه اتومبيل و 4 دستگاه موتورسيكلت مسروقه و مقادير فراواني لوازم خانگي سرقتي از جمله قطعات خودرو و مقاديري موادمخدر از دستگيرشدگان كشف و ضبط گرديد.
عليزاده افزود: تعدادي از اشرار و سارقان مسلح با ايجاد پايگاه در اين منطقه مبادرت به زورگيري، سرقت، تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت و عرضه موادمخدر مي كردند، كه بعضي از آنان بيش از 20 بار سابقه دستگيري و ار تكاب جرم دارند.
وي گفت: در اين عمليات كه حدود 50 واحد مسكوني به عنوان پايگاه باندهاي مذكور مورد استفاده قرار گرفته بود توسط نيروهاي پليس محاصره و مورد بازرسي قرار گرفت.سرتيپ عليزاده گفت: در بعضي از واحدهاي مسكوني با ايجاد كانال از درون و انتقال آن به بيرون از طريق زيرزمين به طرز ماهرانه اي موادمخدر منتقل مي گرديد به گونه اي كه افراد عادي متوجه رد و بدل موادمخدر از اين طريق نمي شدند.
فرمانده انتظامي استان گفت: بعضي از واحدهاي مسكوني با استفاده از آهن آلات بصورت گنبد آهنين استتار شده بود تا پليس هنگام انجام عمليات نتواند داخل شود و قاچاقچيان فرصت كافي براي امحاء موادمخدر را داشته باشند.اين فرمانده انتظامي گفت: شمار زيادي از 41 نفر دستگير شده در قالب چندين باند به شرارت و ناامني مبادرت مي كردند تعدادي از همدستانشان متواري گرديدند كه تحت تعقيب پليس قرار دارند.
وي گفت: تعدادي از همدستان اين عناصر كه در سرقت، تهيه و توزيع موادمخدر و ديگر جرائم ايفاي نقش مي كردند زن هستند.
سرتيپ عليزاده با اعلام اين خبر كه عمليات تا پاكسازي كامل منطقه از لو ث اين قماش ادامه دارد، از مردم خواست اطلاعات مربوط به اينگونه افراد را از طريق پليس 110 ارائه دهند.
برپايه اين گزارش شمار زيادي از مردم منطقه با استقبال از اجراي طرح پاكسازي تلاش هاي فرماندهي انتظامي استان و ماموران شركت كننده در عمليات را ارج نهادند و خواستار قدرداني از آنان شدند.
 


اخلالگر بازار مرغ گيلان به مراجع قضايي معرفي شد

رشت- خبرنگار كيهان:
مدير كل تعزيرات حكومتي استان گيلان گفت: يك اخلال گر بازار مرغ در گيلان به جرم فروش جوجه يكروزه، بالاتر از نرخ مصوب فروش به مراجع قضايي معرفي شد.
رضا قشقايي، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين اخلال گر به جرم 3 ميليارد و 82 ميليون ريال گرانفروشي 600 هزار قطعه جوجه يكروزه، شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شد.
وي اضافه كرد: اين اخلال گر بازار مرغ، هر قطعه جوجه يكروزه را 13 هزار ريال فروخته بود، در حالي كه قيمت مصوب فروش آن 7 هزار و 863 ريال است.

 


قطع دست و پاي يك دزد

پزشكان دولتي در سودان دست راست و پاي چپ يك محكوم به سرقت را بريدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان هاي حقوق بشري به نقل از منبع مورد اعتماد گفته اند: قطع دست راست و پاي چپ «عثمان المثني» در روز 14 فوريه (ماه گذشته ميلادي) در بيمارستان وزارت كشور سودان انجام شد.
سازمان ديده بان حقوق بشر كه مقر آن در نيويورك آمريكاست دراين باره اعلام كرد: عثمان 30 ساله به دليل حمله مسلحانه به يك اتوبوس مسافربري، محكوم شده است.
اجراي احكام قطع عضو بدن انسان ها از زمان حكمراني «جعفر النميري» رئيس جمهور سابق سودان و اجراي قوانين اسلامي در اين كشور در سال 1983 آغاز شده است.با اين حال از سال 2001 تاكنون خبري درباره مجازات قطع عضو در سودان منتشر نشده است.
سازمان هاي حقوق بشري مي گويند دولت سودان براساس قوانين خود، به طور متوالي احكام مجازات شلاق را صادر مي كند. دادگاه هاي سودان در سال گذشته ميلادي هم دو حكم مجازات سنگسار به اتهام زنا صادر كردند كه از سوي عالي ترين دادگاه، نقض شدند.
 


ترفند زنان چيني براي تصاحب صندلي مترو

زنان چيني با استفاده از شكم مصنوعي تظاهر به بارداري مي كنند تا مسافران را فريب دهند و در قطارهاي شلوغ جايي براي نشستن پيدا كنند.
به گزارش مشرق، يك زن چيني هنگام استفاده از اين ترفند براي اينكه مسافران با خيال اينكه وي باردار است صندلي خود را به او تعارف كنند گير افتاد و حسابي خجالت زده و شرمسار شد.اين زن كه كمربند شكم مصنوعي اش را محكم نبسته بود هنگام ورود به مترو متوجه شد كه شكمش روي زمين افتاده است و اين مسئله باعث شد اكثر حاضران در مترو او را مورد تمسخر و نكوهش قرار دهند.
بيش از 2 ميليون و صدهزار نفر روزانه با متروي شهر پكن در چين تردد مي كنند و همين شلوغي زنان را به استفاده از اين ترفند براي راحت تر بودن در قطارها وادار كرده است. بسياري از زنان چيني به استفاده از اين ترفند براي بدست آوردن امتياز زنان باردار به خصوص در امر حمل و نقل عادت كرده اند.جالب است بدانيد اين شكم ها كه از جنس سيليكون است داراي سايزهاي مختلف بين 2 تا 4 ماه، 5 تا 7 ماه و 8 تا 9ماه هستند و قيمت آن 50 دلار است.
 


اعتياد دختري به ضدعرق!

«نيكول» دختر 19 ساله اي است كه از چهار سالگي علاقه خاصي به ضدتعرق ها داشته است او از آن سال تا به امروز دئودرانت مي خورد و از آن لذت مي برد.
به گزارش مشرق، نيكول صبح ها كه از خواب بيدار مي شود اول از همه به جاي سرك كشيدن در يخچال، سراغ كشوي ميزش مي رود و يك دئودرانت خوشمزه برمي دارد و مشغول خوردنش مي شود.
اين نوجوان تا 17 سالگي رژيم غذايي درستي داشت اما پس از آن به دئودرانت معتاد شد و هم اكنون دو سال است فقط اين ماده شيميايي را مي خورد.
اين دختر كه ساكن نيويورك آمريكاست همه جاي خانه را با دئودرانت هاي مختلف پر كرده است تا هر وقت ميلش كشيد آنها را بخورد.
اين رژيم عجيب باعث شده است كه دهان و بدن او خشك شود و به همين علت هميشه بايد دهانش را اسپري كند تا از تركيدگي زبان و لبانش جلوگيري شود.
او مي گويد كه ديگر كنترلي روي اين عادتش ندارد و نه تنها احساسش، بلكه مغزش هم دستور مي دهد تا دئودرانت بخورد.
 


13 سال حبس براي خاخام صهيونيست

دادگاه قدس يك خاخام صهيونيست را به جرم تجاوز به يك كودك 8ساله اسرائيلي به 13 سال حبس محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه صهيونيستي «يسرائيل هيوم» نوشت كه دادگاه قدس «سمحاه كايوكوب» (44ساله) را به 13 سال حبس اجرايي به جرم تجاوز جنسي به يك كودك 8 ساله در سال 2008، محكوم كرد.
به نوشته اين روزنامه «كايوكوب» اين كودك اسرائيلي را در خيابان اغفال كرده و با خود به يكي از پناهگاه هاي منطقه برده بود و با تهديد به قتل اقدام كثيف خود را عملي كرده بود.
اين روزنامه همچنين نوشت كه والدين اين كودك پس از آنكه متوجه شدند فرد متجاوز يك خاخام است، به شدت شوكه شدند.
اين نخستين بار نيست كه يك خاخام صهيونيست به دليل ارتكاب تجاوز جنسي به حبس محكوم مي شود.
 


آزادي هزاران زنداني در آمريكا

مقام هاي اداره امنيت ملي و مهاجرت آمريكا به دليل ناتواني كنگره براي حل موضوع كاهش هزينه ها و كاسته شدن از بودجه بخش هاي دولتي و عمومي، در يك هفته گذشته 2 هزار مهاجر غيرقانوني را از زندان آزاد كرده اند.
به گزارش ايرنا پس از شكست دو حزب جمهوريخواه و دموكرات براي توافق بر سر كاهش هزينه ها كه به كسر 85 ميليارد دلار بودجه بخش هاي دولتي و عمومي انجاميد، اداره امنيت ملي و مقام هاي اداره مهاجرت 2 هزار غيرقانوني را كه در زندان هاي ايالت هاي آريزونا، تگزاس، كاليفرنيا و جورجيا نگهداري مي شدند، آزاد كردند.
به گزارش شبكه سي ان ان، قرار است در هفته هاي آينده 3هزار نفر ديگر نيز آزاد شوند تا به اين ترتيب اداره مهاجرت بتواند بخشي از كسر بودجه خود را جبران كند.
به گفته مقام هاي آمريكايي نگهداري هر زنداني در روز 119 دلار خرج روي دستان اداره امنيت ملي آمريكا مي گذارد.
آزادي مهاجران غيرقانوني خشم جمهوريخواهان را برانگيخته است كه مي گويند دولت اوباما با اين كار قصد بهره برداري سياسي و تهديد جمهوريخواهان را دارد.
به دليل اختلاف دو حزب حاكم در آمريكا و توافق نكردن جمهوريخواهان و دموكرات ها بر سر كاهش هزينه ها، 85 ميليارد دلار از بودجه بخش هاي دولتي از جمله پنتاگون كاسته شده است.
اين كاهش بودجه تاثير گسترده اي بر بخش هاي آموزش، بهداشت و بسياري از بخش هايي كه از بودجه فدرال تغذيه مي شوند خواهد گذاشت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10