(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 اسفند  1391 - شماره 20445

افشاي ديدارهاي محرمانه پادشاه اردن
 با نخست وزير رژيم صهيونيستي
تظاهرات ضد آمريكايي مردم اسلامبول
براي برچيدن پايگاه هاي ناتو در تركيه
يورش ماموران آل خليفه و آل سعود به معترضان
در خيابان هاي منامه
در مصاحبه با نشريه ساندي تايمز
بشاراسد: هيچ كشوري در خاورميانه به انگليس اعتماد ندارد
فراسوي رويدادها
درگيري هاي شديد مالي
بيش از50 كشته بر جاي گذاشت
در اعتراض به مداخلات واشنگتن در قاهره
مردم مصر پرچم آمريكا و تصوير جان كري را آتش زدند
رقيب انتخاباتي برلوسكني
نسبت به فروپاشي ايتاليا هشدار داد
درگيري هاي نژادي مقدونيه را فرا گرفت
تجمع ضدصهيونيستي مردم آمريكا مقابل اجلاس آيپك
4 شهيد و 14 مجروح در عمليات تروريستي كربلا
تشديد بحران در اروپا تظاهرات ميليوني در 20 شهر پرتغال ؛
رياضت اقتصادي را تحمل نمي كنيم
23 كشته و 70 زخمي درانفجارهاي پاكستان


افشاي ديدارهاي محرمانه پادشاه اردن

با نخست وزير رژيم صهيونيستي

پادشاه اردن و نخست وزير رژيم صهيونيستي در امان درباره روند به اصطلاح صلح خاورميانه مخفيانه ديدار كردند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، يك منبع ديپلماتيك كه خواست نامش فاش نشود از ديدارهاي محرمانه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل و ملك عبدالله دوم پادشاه اردن طي دو ماه اخير خبر داد.
وي اظهار داشت، در آخرين ديدار كه هفته گذشته انجام شد دو طرف درباره روند صلح خاورميانه گفت وگو كردند.
اين ديدارهاي محرمانه در حالي است كه روند مذاكرات ميان مقام هاي رژيم اسرائيل و تشكيلات خودگردان فلسطين از سپتامبر 2010 ميلادي به دليل فعاليت هاي شهرك سازي غيرقانوني رژيم تل آويو متوقف شده است.
از اسرائيل نيز خبر مي رسد كه كاركنان وزارت امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در اعتراض به خلف وعده وزارت دارايي در افزايش دستمزدها دست به اعتصاب زدند.
 


تظاهرات ضد آمريكايي مردم اسلامبول

براي برچيدن پايگاه هاي ناتو در تركيه

هواداران 20 نهاد غيردولتي با برگزاري تظاهرات در اسلامبول و سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي، خواستار برچيده شدن همه پايگاه هاي آمريكا و ناتو از خاك تركيه شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، صدها نفر از شهروندان ترك با تجمع در ميدان «تقسيم» اسلامبول، عليه استقرار پايگاه هاي آمريكايي و ناتو در خاك تركيه شعار دادند و هجوم فرهنگي غرب به اين كشور را محكوم كردند.
«ما با ناتو و امپرياليسم مقابله مي كنيم»، «پايگاه هاي ناتو بايد تعطيل شود» و «آمريكاي قاتل از خاورميانه گم شو» از جمله شعارهايي بود كه معترضان در اسلامبول سر مي دادند.
سخنگوي معترضان گفت: امپرياليسم و ماشين جنگي ناتو سال هاست كه در جهان و براي ما اشك و خون به ارمغان مي آورد.
 


يورش ماموران آل خليفه و آل سعود به معترضان

در خيابان هاي منامه

نيروهاي مورد حمايت عربستان سعودي در بحرين به تظاهركنندگان اين كشور كه به خودداري رژيم آل خليفه از تحويل پيكر شهيد الجزيري اعتراض كرده بودند حمله ور شدند و تعداد زيادي را مجروح كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، ده ها هزار نفر از مردم بحرين در تظاهراتي به سوي ميدان كرانه در غرب منامه حركت كردند و از رژيم آل خليفه خواستند پيكر شهيد محمود عيسي الجزيري را به خانواده اش تحويل دهند.اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با پرتاب گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي به سوي تظاهركنندگان حمله ور شدند و تعدادي را مجروح كردند.10 روز از شهادت الجزيري شهيد 20 ساله بحريني كه از فاصله بسيار نزديك هدف گلوله گاز سمي نيروهاي آل خليفه قرار گرفت مي گذرد اما مسئولان رژيم از تحويل پيكر اين شهيد به خانواده اش خودداري مي كنند.از سوي ديگر، شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت الوفاق بحرين به رژيم آل خليفه درباره فريبكاري در مذاكرات هشدار داد. وي افزود، مردم آگاه هستند و حيله هاي آل خليفه ديگر كارساز نيست و مردم به غير از تحقق مطالباتشان به چيز ديگري راضي نمي شوند.
شيخ علي سلمان خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط بازداشت شدگان سياسي شد و گفت، بهتر است آل خليفه صادقانه در پي يافتن راه حل واقعي باشد تا با اجراي اين راه حل مردم از عدالت، آزادي، دموكراسي و نظام سياسي مردمي برخوردار شوند و منافع آنها تامين گردد.
از ديگر اخبار بحرين اينكه بحريني ها در اعتراض به اقدام آل خليفه در تخريب مساجدي كه به دست نيروهاي رژيم آل خليفه با پشتيباني نظاميان اشغالگر سعودي تخريب شده نماز خواندند و اعلام كردند ارعاب، تخريب و سركوب مردم نمي تواند در اراده آنان براي سقوط نظام خللي وارد كند.
 


در مصاحبه با نشريه ساندي تايمز

 بشاراسد: هيچ كشوري در خاورميانه به انگليس اعتماد ندارد

رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، انگليس مورد اعتماد كشورهاي خاورميانه نيست و نقش اين كشور به عنوان يك كشور غيرسازنده در خاورميانه از مدت ها قبل نمايان شده است.
به گزارش خبرگزاري ها بشاراسد در يك مصاحبه اختصاصي با روزنامه ساندي تايمز ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت، ما به صداقت انگليس براي حل وفصل مسائل خاورميانه اعتماد نداريم.
وي ضمن هشدار به انگليس درباره اينكه خود را درگير بحران سوريه نكند گفت، كشوري كه خود عامل ايجاد بحران و آتش افروزي در سوريه است نمي تواند به حل بحران كمك كند.
رئيس جمهور سوريه گفت، قطر، تركيه، عربستان، فرانسه، انگليس و آمريكا به صورت مستقيم و غيرمستقيم نظامي و غيرنظامي پشتيبان تروريست ها هستند.
بشار اسد اظهار دشت، دشمنان تلاش مي كنند سوريه را تحت انقياد خود در بياورند اما من مطمئن هستم كه سوريه سقوط نخواهد كرد و با حمايت مردم و ارتش به مقاومت خود ادامه مي دهد.
وي اعزام نيروي نظامي از ايران يا حزب الله براي مقابله با شورشيان را تكذيب كرد و گفت، ما هرگز به هيچ عنوان درباره سلاح هايمان با هيچ كس صحبت نمي كنيم؛ ما 23 ميليون جمعيت داريم، ارتش ملي داريم، نيروهاي امنيتي قدرتمندي داريم بنابراين نياز نداريم كه ديگران از كشور ما حمايت كنند.
بشار اسد تصريح كرد، ايران، حزب الله و روسيه از ملت سوريه در جنگ با تروريست ها حمايت مي كنند نقش روسيه
رئيس جمهور سوريه همچنين يادآور شد راه حل بحران سوريه حذف تروريست ها، تعقيب باندهاي مسلح، جلوگيري از ورود تسليحات و تجهيزات نظامي از كشورهاي همسايه، مقابله با خرابكاري و اجراي نظم و قانون است.
اسد درباره تلاش اتحاديه عرب براي متوقف كردن بحران گفت، اتحاديه عرب مي خواهد زمينه را براي مداخله نظامي غرب آماده كند.
وي درباره آمار مرگ وميرها اظهار داشت، آمار مرگ وميرها اغراق آميز است بسياري از افرادي كه مخالفان مي گفتند كشته شده اند هنوز زنده اند.
بشاراسد درباره حمله اسرائيل به يك مركز تحقيقاتي در ماه ژانويه گفت، كشور من همواره از اسرائيل ضربه خورده است اما اين به معني اين نيست كه ما سريعا به اين حمله پاسخ دهيم.
وي افزود، ما براي مجازات اسرائيل راه خود را داريم و آنها منظور از تلافي ما را كاملا مي فهمند.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد و اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل در امور سوريه در يك بيانيه مشترك آمادگي خود را براي ميانجيگري در زمينه گفت وگو بين دولت بشاراسد و جناح مخالف سوريه اعلام كردند.
اين در حالي است كه آمريكا و اتحاديه اروپا پس از اجلاس موسوم به «دوستان سوريه» در رم پايتخت ايتاليا كمك هاي مالي و نظامي خود را به مخالفان دولت سوريه افزايش داده اند.
در همين رابطه سليم ادريس كه عنوان رئيس ستاد مشترك شوراي عالي نظامي مخالفان سوري را يدك مي كشد در يك واكنش خشمگينانه به كمك 60 ميليون دلاري آمريكا به تروريست ها گفت، ما جز اسلحه چيز ديگري نمي خواهيم.
وي افزود، وعده كمك هاي غذايي و تجهيزات پزشكي بي معني است و آنچه كه نياز داريم سلاح است.
اهالي دمشق ازمناطق مختلف به سمت زينبيه راهپيمايي كردند
مردم مناطق مختلف پايتخت سوريه دراعتراض به محاصره حرم حضرت زينب(س)، ازمناطق مختلف به طرف منطقه زينبيه راهپيمايي كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، شمار زيادي از سوري ها با هدف شكستن محاصره حرم حضرت زينب(س) درمنطقه زينبيه، ديروز به سمت اين منطقه درريف دمشق راهپيمايي كرده وخواستار استقرار امنيت درآن شدند.
خبرنگار اين شبكه در گزارشي از ريف دمشق كه با تصاويري از زنان، مردان و كودكان شركت كننده در اين راهپيمايي همراه بود به نقل ازراهپيمائي كنندگان گفت «امروز به اينجا آمده ايم تا به حق صاحب عزيز اين بارگاه از خداوند بخواهيم امنيت را به سوريه بازگرداند.»
ديگر شركت كننده نيز با اشاره به حرم حضرت زينب سلام الله عليها گفت: اگر دست و پاهاي ما را قطع كنند ما باز هم روي زمين مي خزيم و به اينجا مي آييم. گلوله ها و اقدامات تروريستي آنها نمي تواند ما را بترساند. ما بر حق هستيم و به مبارزه ادامه مي دهيم و از ايمان و عقيده خود و حرم حضرت زينب (س) دفاع مي كنيم.
يكي ديگر از شركت كنندگان گفت: ما با افتخار مي گوييم كه هيچ چيز گرانبهاتر از اهل بيت نداريم و هزينه آن را نيز مي پردازيم.
گفتني است اين راهپيمايي ها در حالي برگزار مي شود كه اين منطقه بارها هدف حمله تروريست هاي مسلح قرار گرفته است.
ساير رويدادها
¤ هفته نامه آلماني اشپيگل از تصميم اتحاديه اروپا براي آموزش نظامي مخالفان سوري خبر داد.
¤ ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام كرد، جبهه النصره وابسته به القاعده، دو آواره فلسطيني را به اتهام ارتباط با دولت سوريه در اردوگاه يرموك به دار آويخت.
¤ منابع عراقي از درگيري شديد ميان مخالفان سوري و ارتش سوريه در مرز عراق خبر دادند كه در پي آن شش تن كشته و ده ها تن ديگر زخمي شدند.
¤ گروه هاي مسلح تروريستي روستاي مسيحي نشين ربله واقع در مرزهاي شرقي لبنان و سوريه را هدف رگبار قرار دادند.
¤ ارتش سوريه كنترل روستاهاي واقع در مسير جاده بين دو استان حماه و حلب را كه در اختيار گروه هاي مسلح بود به دست گرفت.
¤ برخي منابع غيررسمي از اهتزاز پرچم رژيم صهيونيستي در شهر حمص توسط تروريست ها در سوريه خبر دادند.
 


فراسوي رويدادها

قاره «فسقلي»!
هيچ مي دانيد اخيرا قاره اي به قاره هاي پنج گانه دنيا اضافه شده كه وسط اقيانوس هند قرار دارد و تا به حال هيچ كس روحش از وجود آن خبر نداشته است؟!
در واقع، اين كشف شگفت انگيز كه اخيرا خبرش در مجله «ناتور ژئوسيانس» چاپ شده، به قاره اي واقعا «فسقلي» مربوط مي شود كه به دوران ماقبل تاريخ تعلق دارد و از ميليون ها سال پيش در اعماق اقيانوس هند مدفون شده است! حالا، مي گويند كه اين قاره فسقلي كه «موريسيا» نام گرفته و به لطف ذرات ريزي در سواحل جزيره «موريس» پيدا شده، 85 ميليون سال پيش از محل تولدش - بين ماداگاسكار و هند- جدا شده و امروز بين جزاير «موريس» و «رئونيون» جاخوش كرده است. كشف كنندگان اين قاره كوچك مي گويند اين «فسقلي» جديد البته در نوع خودش بي نظير نيست و «فسقلي» هاي ديگري هم زنجيره وار تا جزاير «سيشل» در اعماق اقيانوس هند دفن شده اند. مي گويند، به دليل وجود «موريسيا» است كه قشر اقيانوسي در بعضي نقاط اين منطقه از دنيا 15 تا 20 كيلومتر صخيم تر از بقيه جاهاست.
¤ سرويس خارجي كيهان
 


درگيري هاي شديد مالي

بيش از50 كشته بر جاي گذاشت

ارتش مالي و شورشيان از درگيري هاي شديد بين اعضاي جنبش وحدت و جهاد در غرب آفريقا با نظاميان ماليايي و فرانسوي نزديك گائو خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، سخنگوي جنبش وحدت و جهاد در غرب آفريقا گفت: ما از روز جمعه با نيروهاي مالي و همدستان فرانسوي آنها در 60 كيلومتري شرق گائو وارد درگيري شديدي شديم.
ابو وليد صحراوي افزود: نيروهاي ما همچنين براي جهاد با فرانسه به سوي كيدال حركت كردند. گائو و كيدال، دو شهر اصلي در شمال مالي به مدت 10 ماه درتصرف گروه هاي اسلام گرا بود و بعد از عمليات نظامي فرانسه كه يازدهم ژانويه آغاز شد، از كنترل آنها خارج شد. گائو بزرگترين شهر شمال مالي در تصرف جنبش توحيد و جهاد در غرب آفريقا يكي از گروه هاي وابسته به القاعده در مغرب اسلامي بود. اين شهر در جنوب كيدال در 1200 كيلومتري باماكو قرار دارد. كيدال در1500 كيلومتري شمال شرق پايتخت واقع است. درهمين حال ارتش مالي اعلام كرد كه ظرف دو روز گذشته دستكم 50 شبه نظامي در شمال مالي كشته شدند.
خبرگزاري فرانسه همچنين ازقول يك منبع نظامي مالي گزارش داد، دست كم پنجاه شبه نظامي عضو جنبش توحيد و جهاد در غرب آفريقا يكي از گروه هاي مسلح شمال مالي در دو روز اخير در درگيري با نيروهاي نظامي فرانسه و چاد نزديك شهر گائو در شمال اين كشور آفريقايي كشته شدند. اين منبع نظامي گفت: درگيري ها ميان شبه نظاميان و نظاميان مالي كه از حمايت نيروهاي فرانسوي برخوردار هستند در شمال گائو ادامه دارد. وي افزود :دست كم پنجاه شبه نظامي عضو جنبش توحيد و جهاد در غرب آفريقا از زمان آغاز درگيري ها در روز جمعه تا كنون كشته شده اند. ازسوي ديگر ، دولت فرانسه از كشته شدن سومين سرباز فرانسوي در مالي خبر داد. سرباز فرانسوي در كوهستان هاي ايفوگاس نزديك مرز الجزاير كه نظاميان فرانسوي و ماليايي در آنجا در تعقيب گروه هاي مسلح هستند كشته شده است. سرهنگ «تييري بوركارد» به خبرگزاري فرانسه گفت كه چتربازان فرانسوي از صبح شنبه درگيري با عناصر تروريست را آغاز كرده بودند و اين چتر باز در حال حمله به يك پايگاه تروريست ها در 50 كيلومتري جنوب تساليت كشته شد.
 


در اعتراض به مداخلات واشنگتن در قاهره

 مردم مصر پرچم آمريكا و تصوير جان كري را آتش زدند

صدها تن از مردم مصر در اعتراض به سفر وزير خارجه آمريكا پرچم اين كشور را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم مصر در اعتراض به سفر «جان كري» وزير خارجه آمريكا به قاهره، با تجمع در مقابل ساختمان وزارت خارجه، اقدام به آتش زدن پرچم آمريكا و سر دادن شعارهاي ضد آمريكايي كردند.
براساس اين گزارش، معترضان در حالي كه تصاوير جان كري را در كنار پرچم آمريكا به آتش كشيدند خشم و نفرت خود را از دخالت كاخ سفيد در امور داخلي مصر و حمايت از رژيم صهيونيستي ابراز كردند.
به گزارش شاهدان عيني برخي از تظاهركنندگان قصد داشتند وارد ساختمان وزارت خارجه مصر كه محل مذاكرات هيئت آمريكايي با همتايان مصري بود، شوند اما با ممانعت نيروهاي امنيتي و پليس مواجه شدند.
از سوي ديگر و در پي افزايش معترضان، شماري از سربازان امنيت مركزي و نيروهاي امنيتي با لباس شخصي در ساختمان وزارت خارجه مستقر شدند.
تظاهرات روز شنبه در قاهره از سوي جنبش مصري «بپا خيزيد» سازماندهي و برگزار شد و اين جنبش در بيانيه هايي خواستار تداوم اعتراضات ضدآمريكا همزمان با حضور جان كري در قاهره شد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، جان كري در كنفرانس مشتركي با «محمد كامل عمرو» همتاي مصري خود از تمامي گروه هاي سياسي از جمله مخالفان دولت خواست تا براي عبور از بحران مالي كنوني در روند امور سياسي مشاركت كنند.
وي در واكنش به اظهارنظرها مبني بر جانبداري آمريكا از اخوان المسلمين تاكيد كرد: آمريكا به هيچ وجه از گروه خاصي در مصر حمايت نمي كند و ديدار من از قاهره، دخالت در امور داخلي مصر نيست و واشنگتن قصد اين كار را ندارد و براي شنيدن سخنان همه به مصر آمده ايم.
گزارش هاي دريافتي حكايت از اين دارد كه وزير خارجه آمريكا روز يكشنبه با «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر در كاخ الاتحاديه ديدار و گفت وگو كرد.
در همين حال سفارت آمريكا در قاهره روز يكشنبه از ترس حملات انتقام جويانه تعطيل شد و نيروهاي امنيتي مصر به طرز بي سابقه اي خيابان هاي منتهي به آن را تحت نظر قرار دادند.
وزارت خارجه مصر دو كيلومتر با ساختمان سفارت آمريكا در قاهره فاصله دارد و هر دو در نزديكي ميدان التحرير قرار دارند، اما شواهد حكايت از آن دارد كه آمريكا از ترس گسترش تظاهرات مصري ها و انتقال آن از مقابل وزارت خارجه به سفارت واشنگتن، تصميم به تعطيلي آن گرفته است.
شايعات تائيد نشده در مصر نيز حكايت از آن دارد كه بحث درباره بسته كمك مالي جنجالي واشنگتن به قاهره در دستور كار نشست جان كري با سران اين كشور قرار دارد.
روزنامه المصريون نيز به نقل از منابع مطلع فاش كرد كه سران جبهه نجات ملي با وزير خارجه آمريكا ديدار و به رايزني پرداختند.
به گفته يك عضو جبهه نجات ملي، موضوع انتخابات پارلماني و تلاش براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري زودهنگام در مصر براي جان كري در اين ديدار تشريح شد و مخالفان خواستار فشار آوردن واشنگتن به محمد مرسي براي تن دادن به خواسته هاي شان شدند.
در زمينه تحولات داخلي، «سمير ابوالمعاطي» رئيس كميته عالي انتخابات مصر اعلام كرد كه ثبت نام از نامزدهاي انتخابات پارلماني از روز شنبه آينده (19 اسفند) آغاز مي شود و به مدت 8 روز ادامه خواهد داشت.
به گفته اين مقام مصري، براساس دستورات رئيس جمهور، اقداماتي در رابطه با برگزاري انتخابات پارلماني انجام شده است كه از جمله آن به روز كردن اطاعات راي دهندگان و اطلاعات مربوط به مصري هاي مقيم خارج است.
همچنين خبرگزاري رسمي مصر (شرق الاوسط) روز يكشنبه اعلام كرد دادگاه رسيدگي به اتهامات حسني مبارك رئيس جمهور سابق مصر و سران بلندپايه رژيم سابق روز 13 آوريل در قاهره برگزار خواهد شد.
مبارك ديكتاتور سابق مصر، هم اكنون در يك بيماستان نظامي مجهز در قاهره دوران محكوميت خود را ( كه حبس ابد است) سپري مي كند.
از سوي ديگر، دادگاه جنايي قاهره روز يكشنبه محاكمه غيابي «احمد شفيق» آخرين نخست وزير دوران مبارك و «ابراهيم مناع» وزير هواپيمايي سابق مصر را به اتهام دزدي اموال عمومي و حيف و ميل ثروت ملي آغاز كرد.
 


رقيب انتخاباتي برلوسكني

نسبت به فروپاشي ايتاليا هشدار داد

رهبر حزب پيروز انتخابات پارلماني ايتاليا اعلام كرد نظام سياسي اين كشور تا 6ماه ديگر فرو مي پاشد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «بپه گريلو»، رهبر جنبش سياسي «پنج ستاره» كه در انتخابات چند روز پيش ايتاليا توانست 25درصد آرا را از آن خود كند گفت: نظام سياسي اين كشور تا 6ماه ديگر سقوط خواهد كرد. وي كه با مجله «فوكوس» چاپ آلمان مصاحبه مي كرد افزود: وضعيت سياسي فعلي حاكم بر ايتاليا طوري است كه قادر به پرداخت حقوق بخش هاي دولتي و حقوق مستمري بگيران نيست و اين وضع تا چندماه آينده نقطه پايان احزاب و سيستم سياسي ايتاليا را تشكيل خواهد داد.وي گفت بايد فكري به حال بدهي هاي دولتي كرد چرا كه ايتاليا بيش از اينكه تحت فشار يورو باشد تحت فشار بدهي هاي دولتي است.«گريلو» افزود: اگر سقف ماليات ها به 100 ميليارد يورو در سال برسد، مردم دوام نخواهند آورد و اگر شرايط تغيير نكند ايتاليا حوزه يورو را ترك و به ليره برمي گردد.رئيس جنبش پنج ستاره ايتاليا همچنين تاكيد كرد كه وي نه با «پير لوئيچي برساني»، رئيس حزب چپ ميانه و نه با «سيلويو برلوسكني»، رئيس حزب راست ميانه ائتلاف تشكيل نخواهد داد.وي همچنين با برشمردن پيش شرط هايي همچون تغيير فوري قانون انتخابات گفت كه در صورتي كه دولت هاي مدنظر برساني و برلوسكني چنين تغييراتي را بپذيرند، ما نيز از اين دولت حمايت مي كنيم. اما آنها هرگز چنين تغييراتي را نخواهند پذيرفت.گفتني است ايتاليا اين روزها با يك بن بست سياسي جدي مواجه شده است كه باعث نگراني رهبران اروپا شده است. انتخابات پارلماني اخير اين كشور كه پس از استعفاي دولت «ماريو مونتي» برگزار شد، با پيروزي بسيار ضعيف سه حزب كه به هيچ وجه حاضر به تشكيل دولت ائتلافي با يكديگر نيستند به پايان رسيد. بدين ترتيب به بحران مالي اين كشور مهم اروپايي يك بحران سياسي نيز اضافه شد. چندي پيش سازمان اطلاعات ايتاليا با انتشار گزارشي خطاب به سياستمداران اين كشور هشدار داد به زودي شورش هاي اجتماعي سراسر اين كشور را فرا خواهد گرفت. اتحاديه اروپا به شدت نسبت به اوضاع حاكم بر ايتاليا نگران است چرا كه معتقد است باز نشدن گره ها در اين كشور مي تواند تبعات سنگيني بر ساير كشورهاي اين منطقه به همراه داشته باشد. خبر ديگر اينكه پايگاه اينترنتي روزنامه «ايل جورنالد» افشا كرد نيمي از شركت هاي ايتاليايي به دليل بحران مالي قادر به پرداخت حقوق كاركنان خود نيستند.
 


درگيري هاي نژادي مقدونيه را فرا گرفت

وقوع درگيري هاي شديد بين آلبانيايي تبارها، مقدونيه اي تبارها و نيروهاي امنيتي در «اسكوپيه» ده ها زخمي و ميليون ها خسارت برجاي گذاشت.
انتخاب وزير دفاع جديد مقدونيه از بين نژاد «آلبانيايي» كافي بود تا «مقدونيه اي»تبارهاي مقدونيه براي ابراز مخالفت به برگزاري تظاهرات خياباني بسنده نكرده با حمله به نيروهاي امنيتي و آتش زدن ده ها خودرو سواري و اتوبوس خشم خود را بروز دهند.
ماجرا از سه روز قبل و پس از انتصاب «طلال شافري» كه به سمت وزارت دفاع آغاز شد. وي كه يكي از فرماندهان ارشد گروه هاي مسلح مخالف دولت بوده اين روزها با دريافت پست مهم وزارت دفاع، حساسيت هاي قوميتي را برانگيخته است. اما از طرف ديگر «آلبانيايي تبارها» كه از اين انتصاب بسيار خوشحال هستند در حمايت از «شافري» به خيابان ها آمدند و با مخالفان به شدت درگير شدند. در اين درگيري ها حداقل 22 نفر از جمله 13مامور پليس مجروح و شمار نسبتا زيادي خودرو و اتوبوس به آتش كشيده شد.
پليس مقدونيه براي متفرق كردن معترضاني كه با سنگ و چوب و بطري با يكديگر و نيروهاي امنيتي درگير شده بودند مجبور به استفاده از گاز اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي شد. معترضان شماري از فروشگاه ها را نيز تخريب كردند.
به گفته پليس در اين درگيري ها 18نفر نيز بازداشت شدند. برخي گزارش ها حاكي است اين درگيري ها ميليون ها دلار هزينه بر اين كشور تحميل كرده است.
گفتني است آلبانيايي تبارها 25درصد جمعيت مقدونيه را تشكيل مي دهند.
تنش هاي طايفه اي اخير در حالي درگرفته كه مقدونيه به تازگي تجربه 8 ماه درگيري هاي مسلحانه اي را كه نهايتا هم با دخالت نيروهاي ناتو پايان يافت پشت سر گذاشته است. در اين درگيري ها 80 نفر كشته شدند.
 


تجمع ضدصهيونيستي مردم آمريكا مقابل اجلاس آيپك

مردم آمريكا در آستانه برگزاري كنفرانس سالانه «آيپك» تظاهرات كردند و خواستار حذف بودجه اين كنفرانس شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه تلويزيوني پرس تي وي، در آستانه برگزاري كنفرانس سالانه «آيپك» گروهي از شهروندان كاليفرنيا با تجمع مقابل مقر كميته روابط عمومي اسرائيل و آمريكا موسوم به «آيپك» از دولتمردان خود خواستند بودجه آيپك را حذف كنند.
به اعتقاد معترضان، بودجه هاي تصويب شده براي اين كميته صهيونيستي براي برپايي جنگ، گسترش شهرك سازي در كرانه باختري و همچنين نقض حقوق بشر مي شود.
براساس اين خبر، تظاهرات كنندگان راهپيمايي اعتراض آميز خود را داخل شهرك هاي مقوايي و همچنين با آدمك «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي برگزار كردند.
ساير نمادهايي كه در اين تجمع اعتراض آميز ديده مي شد، نشان دهنده ديوار نژادپرستي ساخت اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي فلسطين بود.
براساس گزارش پرس تي وي، تظاهرات كنندگان آمريكايي كه از تنش هاي ادامه دار بين فلسطينيان و اسرائيلي ها به ستوه آمده اند، از قانونگذاران آمريكا خواستند تا تامين بودجه آيپك را مسدود كنند.
گروه هاي حامي حقوق بشر نيز خواستار تغيير در رويكرد واشنگتن در برابر رژيم صهيونيستي شده و اعلام كرده اند كه چنين رويكردي تركيب خطرناكي از پول و سياست است.
گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهند كه كنفرانس آيپك از روز يكشنبه هفته جاري(ديروز) تا روز سه شنبه برگزار خواهد شد و انتظار مي رود در آن فشارهايي اعمال شود تا آمريكا با تصويب لايحه هايي براي اولين بار رژيم صهيونيستي را در فهرست «متحدان استراتژيك اصلي» خود قرار دهد. دولت آمريكا در حالي خود را موظف به ارائه كمك هاي سنگين مالي و نظامي به رژيم صهيونيستي مي كند كه اين كشور چند روزي است با بحران اقتصادي موسوم به «صخره مالي» مواجه شده است. پس از شكست مذاكرات جمهوريخواهان با باراك اوباما، 85 ميليارد دلار از بودجه دولتي به صورت خودكار حذف شد و همين روزهاست كه پس لرزه هاي آن به شكل اخراج ده ها هزار نيروي كار و... خود را علني كند.
 


4 شهيد و 14 مجروح در عمليات تروريستي كربلا

 عمليات انتحاري در كربلاي معلي چهار شهيد و 14 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز فردي كه لباس مهندسان فعال در منطقه بين الحرمين را به تن داشت، دست به عمليات انتحاري در همين منطقه زد. اين عمليات جان عامل انتحاري را گرفت و چهار زائر شيعه را به شهادت رساند. شمار زخمي هاي اين حادثه تروريستي نيز 14 نفر اعلام شده است كه سه تن از آنها ايراني هستند.
احتمال افزايش تلفات وجود دارد. «جمال شهرستاني» يك مقام مسئول روابط عمومي حرم امام حسين(ع) گفت: يك مهندس كه براي شركت «المنصور» براي بازسازي بين الحرمين كار مي كرد، اين عمليات انتحاري را انجام داد.ديروز علاوه بر كربلا، تروريست ها در شهرهاي بغداد و موصل نيز دست به حملات تروريستي زدند كه جمعا سه شهيد و 13 مجروح به دنبال داشت، در فلوجه نيز مهاجمان مسلح ناشناس يك خودروي شخصي را هدف تيراندازي قرار دادند و راننده آن را كشتند.
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، نيروهاي دولتي عراق با انجام عمليات گسترده در مناطق نزديك به سوريه، توانستند 124 تروريست القاعده و يا عضو گروه «النصره» را بازداشت كنند و مقادير زيادي سلاح و مهمات آماده حمل به داخل سوريه را نيز كشف و ضبط كنند. خمپاره، بمب، راكت هاي كاتيوشا و مقاديري سلاح هاي سبك از جمله سلاح هاي كشف شده در اين عمليات است. يكي از افراد دستگير شده مفتي شبكه القاعده است. «احسان عوادي» عضو كميسيون امنيت و دفاع در مجلس عراق گفت: عمليات قاچاق سلاح از تركيه و شمال عراق به سوريه ادامه دارد و دولت بغداد نيز تدابير گسترده اي را در مناطق مرزي به اجرا درآورده است و نيروهاي ارتش عراق اكنون اوضاع را تحت نظر دارند.
 


تشديد بحران در اروپا تظاهرات ميليوني در 20 شهر پرتغال ؛

رياضت اقتصادي را تحمل نمي كنيم

ميليون ها نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي اتحاديه اروپا در 20 شهر پرتغال تظاهرات كردند.
ميليون ها نفر از مردم بحران زده پرتغال روز شنبه دستكم در 20 شهر اين كشور به خيابان ها ريختند و ضمن سر دادن شعارهاي ضددولتي، خواستار توقف فوري سياست هاي رياضتي اقتصادي اتحاديه اروپا شدند.
سايت شبكه تلويزيوني «يورونيوز» در اين باره نوشت: «تنها در شهر «ليسبون» پايتخت اين كشور بيش از 200 هزار نفر با رساندن خود مقابل ساختمان وزارت اقتصاد، خواستار استعفاي دولت «راست ميانه» شدند؛ معترضاني كه چند سالي است همزمان با افزايش نرخ بيكاري، با بيشترين افزايش ماليات در طول عمر خود روبه رو شده اند.»
يكي از معترضان در گفت وگو با خبرنگار يورونيوز گفت: «من فقط مي خواهم به نخست وزير بگويم حق داريم فرياد بكشم و بي كفايتي شما را به همه نشان دهم. شما در تمام جاها بي كفايت هستيد.»
شبكه تلويزيوني الجزيره نيز با اعلام خبرگزاري «تظاهرات بزرگ و سراسري» پرتغال نوشت: معترضان دست نوشته هايي حمل مي كردند كه روي آنها شعارهايي عليه تروئيكاي اروپا (صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و بانك مركزي اروپا) نوشته شده بود. معترضان همچنين به طور هماهنگ سرودهاي انقلابي دهه 70 اين كشور را مي خواندند.
براساس اين گزارش پرتغال سومين دور رياضت اقتصادي خود را در سال 2013 آغاز مي كند. رياضت هايي كه به شكل حذف هزاران فرصت شغلي جديد و افزايش مجدد ماليات خواهد بود. نرخ رسمي بيكاري در اين كشور حدود 17 درصد است و اين نرخ در ميان جوانان پرتغالي به رقم بالاي 40 درصد رسيده است.
تظاهرات ضددولتي يونان
هزاران نفر از دانشجويان، استادان و معلمان يوناني نيز روز شنبه با برپايي تظاهرات در خيابان هاي «آتن» سياست هاي رياضت اقتصادي دولت اين كشور را كه مدتي است باعث مرگ شهروندان مي شود، محكوم كردند.
افزايش قيمت سوخت كه در راستاي اجراي سياست هاي رياضتي در دستور كار دولتمردان يونان قرار گرفتند چند روز پيش به مرگ دو دانشجوي دانشگاه آتن منجر شد. ماجرا از اين قرار است كه اين دانشجويان براي نجات از هزينه بالاي سوخت اقدام به ساخت بخاري دست سازي كرده بودند كه دچار سانحه شد و اين دو دانشجو جان باختند. معترضان با برگزاري راهپيمايي ضددولتي، دولت و تروئيكاي اروپايي را «قاتلان» دو دانشجو دانسته و از آنها خواستند سياست هاي رياضتي را هر چه سريعتر متوقف كنند.
گفتني است بحران اقتصادي پيش از اين به اشكال مختلف از جمله خودكشي، يا خودسوزي قرباني گرفته بود. بيشتر اين قربانيان اعلام كرده بودند با ادامه چنين وضعي قادر به ادامه زندگي نيستند.
اما اين مسئله تاكنون نتوانسته سياستمداران اروپايي را به توقف اجراي سياست هاي اقتصادي تروئيكاي اروپايي مجاب كند. از طرفي رهبراني هم كه اعلام كرده اند خواستار تجديدنظر در اجراي چنين سياست هايي هستند به اخراج از اتحاديه اروپا يا منطقه يورو تهديد شده اند.
 


23 كشته و 70 زخمي درانفجارهاي پاكستان

بر اثر وقوع دو انفجار پيا پي در شهر كراچي مركز تجاري پاكستان 10 نفر كشته و 60 نفر نيز مجروح شدند.
به گزاش ايرنا به نقل از مقامات پليس كراچي ، ديروزدو انفجار در منطقه پرترافيك و شلوغ «عباس تاون» در خيابان اصفهاني در كراچي مركز ايالت سند بوقوع پيوست كه بيش از 10 كشته و60 زخمي درپي داشت.
قمر احمد افسر پليس كراچي گفت: تروريست ها دو بمب را در دو موتورسيكلت پارك شده جاسازي كرده و با استفاده از دستگاه كنترل از راه دور آنرا منفجر كردند كه دود غليظ ناشي از انفجار در سطح شهر قابل مشاهده بود.
برپايه اين گزارش، نيروهاي امدادي با حضور در محل حادثه مجروحين را به بيمارستان هاي كراچي منتقل كردند.
منابع بيمارستاني گزارش دادند: وضعيت جسماني برخي زخمي ها مساعد نيست و احتمال افزايش تعداد قربانيان اين حادثه وجود دارد.
برخي شبكه هاي خبري گزارش دادند كه اين انفجار ها در نزديكي يك زيارتگاه ( امام بارگاه شيعيان ) در منطقه عباس تاون كراچي بوقوع پيوسته و قربانيان اين انفجار ها از شيعيان پاكستاني هستند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10