(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 اسفند  1391 - شماره 20446

ديروز مردم ورزقان صبح خود را با 8زمين لرزه آغاز كردند
سازمان حمايت اعلام كرد
تخلف 45ميليارد توماني شركت پخش فرآورده هاي نفتي
انهدام باند قاچاق 40 ميليارد توماني سوخت در كرمان
پليس راه كشور:
اتوبوس هاي داراي نقص فني اجازه تردد ندارند
پايگاه استنادي جهان اسلام اعلام كرد
 دكتر عزيزي دانشمند برتر ايراني
ارائه خدمات توانبخشي هلال احمر در نوروز
تشريح برنامه هاي پليس در ايام نوروز
دستگيري 200 هزار مجرم مواد مخدر در سال 91
در ايام نوروز خودروي رانندگان متخلف توقيف مي شود
از ديروز آغاز شد
 ثبت نام فروش هداياي رئيس جمهور
سانحه رانندگي جان 5نفر را گرفت
آمادگي 145 هزار پايگاه نيكوكاري در سراسر كشور
كشف 100 كيلو روان گردان شيشه در استان مركزي
مادري كه نام فرزندش را فروخت
مرگ 11 دانش آموز در تصادف
سقوط مرگبار سرباز عربستاني
طوفان جنوب روسيه را خاموش كرد
30 مجروح در زلزله چين
300 هزار سال حبس


ديروز مردم ورزقان صبح خود را با 8زمين لرزه آغاز كردند

ورزقاني ها ديروز ،صبح خود را با 8زمين لرزه آغاز كردند كه قوي ترين آن ها 2/4درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز نخستين زمين لرزه رخ داده ديروز در ورزقان، 29دقيقه و 2ثانيه بامداد به قدرت 2/4درجه در مقياس ريشتر زمين را لرزاند تا مردم اين منطقه روز خود را نيز با زلزله آغاز كنند.
اين زمين لرزه در عمق 18كيلومتري زمين و در موقعيت جغرافيايي 42/38درجه عرض شمالي و 71/46درجه طول شرقي در فاصله 11كيلومتري ورزقان، 311كيلومتري اهر و 32كيلومتري خواجه به وقوع پيوست.
پس از اين زمين لرزه، منطقه ورزقان 7بار ديگر نيز لرزيد. در ساعت هاي 47دقيقه بامداد زمين لرزه اي به قدرت 1/1ريشتر، 5/1دقيقه به قدرت 8/1ريشتر، 11/1به قدرت 6/1ريشتر، 20/1 به قدرت 7/1ريشتر، 22/1زمين لرزه به قدرت 2/1ريشتر ساعت 44/1 به قدرت 3/3ريشتر، و ساعت 18/3 زمين لرزه اي به قدرت 4/1 ريشتر رخ داد.مديركل مديريت بحران آذربايجان شرقي گفت: زمين لرزه 2/4ريشتري بامداد ديروز دوشنبه ورزقان خسارتي نداشته است.
خليل ساعي اظهار كرد: خوشبختانه گزارشي دال بر وارد آمدن خسارت به افراد و اموال و املاك در مناطق روستايي و شهري ورزقان نداشتيم.براساس اين گزارش، پس از زمين لرزه 2/6ريشتري بيست و يكم مرداد اهر و ورزقان كه موجب كشته شدن 260نفر از هموطنانمان شد بيش از 4هزار و 200 پس لرزه و زمين لرزه در اين منطقه رخ داده است.زلزله 2/6ريشتري ورزقان و اهر بيش از 10هزار ميليارد ريال خسارت به بارآورد.
 


سازمان حمايت اعلام كرد

تخلف 45ميليارد توماني شركت پخش فرآورده هاي نفتي

مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت از تشكيل پرونده تخلفاتي براي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي خبر داد.
محمدحسين مولاخواه در گفت وگو با مهر با اشاره به اينكه شركت پخش فرآورده هاي نفتي بدون مجوز اقدام به افزايش قيمت محصولات خود كرده است گفت: با توجه به اينكه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي براي افزايش قيمت فرآورده هاي نفتي خود در بازار، بايد از كارگروه كنترل بازار مجوز دريافت مي كرد لذا اين كارگروه در مصوبه اي كه به تازگي داشته، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان را مكلف به تشكيل پرونده تخلف براي شركت فوق كرده است.
مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان افزود: قيمت فرآورده هاي نفتي در دي ماه سال جاري 77 درصد افزايش را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه عليرغم آن، مطابق با بررسي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، در بهمن و اسفندماه در مجموع 10درصد ديگر به اين قيمت ها افزايش يافت، بنابراين در طول مدت سه ماه، قيمت فرآورده هاي نفتي 90درصد افزايش يافت كه اين امر بي ثباتي قيمت ها و عدم برنامه ريزي را در پي داشت.
وي تصريح كرد: براساس مصوبه كارگروه كنترل بازار، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان مكلف شده است كه براي پالايشگاه ها و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي، پرونده تخلفاتي تشكيل دهد كه در اين رابطه، پرونده تخلف براي 4 پالايشگاه به ارزش 45 ميليارد تومان تشكيل شده است؛ اين پرونده هم اكنون به وزارت دادگستري ارسال شده تا اين وزارتخانه با ابزارهاي قانوني در اختيار، به اين تخلف رسيدگي كند.
مولاخواه در گفت وگو با ايسنا هم از توافق براي افزايش 30درصدي قيمت روغن موتور خبر داد و گفت: با توجه به افزايش قيمت تمام شده مواد اوليه روغن موتور، انجمن صنفي مربوط به روغن موتور هماهنگي هايي را با سازمان حمايت انجام داد و توافق نامه اي با اين انجمن امضا شد.
مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت درباره جزييات اين توافق نامه بيان كرد: قرار شده است انجمن صنفي مربوطه قيمت روغن موتور را تا مقداري كه ما به آن ها اعلام مي كنيم افزايش دهند.
وي با تاكيد بر اين كه سازمان حمايت بايد علاوه بر افزايش قيمت تمام شده توليد روغن موتور افزايش سفرهاي نوروزي و افزايش مصرف روغن موتور را درنظر مي گرفت خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش قيمت تمام شده، سازمان حمايت تمايل نداشت در حالي كه سفرهاي درون شهري و بين شهري در ايام عيد افزايش مي يابد باعث شود كه مردم متحمل هزينه هاي سنگين تري شوند لذا سازمان حمايت با افزايش 30درصدي قيمت روغن موتور موافقت كرده و پس از اعلام ميزان مجاز افزايش قيمت آن قرار شد اتحاديه مربوطه به ميزان كافي نياز بازار براي ايام پاياني سال را تامين كند.
وي، سپس به قيمت مصوب روغن موتور پرداخت و تصريح كرد: با توجه به افزايش 30درصدي قيمت روغن موتور، مردم بايد بدانند كه قيمت مصوب روغن موتورهاي بنزيني 4 ليتري با توجه به كيفيت آن بين 23هزار تومان تا 26هزار تومان و براي روغن موتورهاي ديزلي كه 20 ليتري است، با توجه به كيفيت بين 84 تا 93هزار تومان تعيين شده است.
به گفته مولاخواه، مردم اگر روغن موتور را با قيمتي بالاتر از اين خريداري كردند، مراتب را با شماره تلفن 124 به بازرسان سازمان حمايت اطلاع دهند.
وي اظهار داشت: اميدواريم وزارت دادگستري با ابزار قانوني خود، كاهش قيمت ها را صورت دهد.
مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در پايان خاطرنشان كرد: هر ماهه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي بايد نرخ فرآورده هاي ويژه نفتي را در بورس جهت مصارف داخلي اعلام كند، بنابراين افزايش قيمت ها با عامليت اين شركت صورت گرفته و پرونده اين شركت به دادگستري ارائه مي شود.
 


انهدام باند قاچاق 40 ميليارد توماني سوخت در كرمان

دادستان عمومي و انقلاب كرمان گفت: اين باند بيش از 4 ميليون ليتر فرآورده هاي نفتي، به ارزش 40 ميليارد تومان، قاچاق و از كشور خارج كرده اند.
يدالله موحد در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و طي يكسري اقدامات اطلاعاتي اعضاي يك باند قاچاق سوخت در استان كرمان شناسايي و مورد ضربه قرار گرفتند.
وي افزود: در اين پرونده ابتدا مأموران دايره عمليات اداره اطلاعات پس از اخذ دستور قضايي، منزل يكي از عناصر باند را در شهرستان كرمان مورد بازرسي قرار داده و در نتيجه آن تعداد زيادي مهر و اسناد جعلي مربوط به شركت نفت و نيز دستگاه هاي مرتبط با جعل را كشف كردند.
موحد ابراز داشت: در روند انجام تحقيقات، دستور دستگيري ساير مرتبطان صادر و تاكنون در مجموع تعداد 9 متهم دستگير و تفهيم اتهام شده اند.
اين مقام قضايي گفت: برخي از متهمان مذكور با توجه به نوع جرم پس از تفهيم اتهام كماكان تحت قرار بازداشت موقت در زندان به سر مي برند و برخي هم با قرار تأمين كيفري متناسب آزاد شده اند.
موحد تصريح كرد: طي كارشناسي و بررسي هاي صورت گرفته اعضاي اين باند تاكنون بيش از 4 ميليون ليتر فرآورده هاي نفتي را از كشور به ارزش 40 ميليارد تومان خارج كرده اند.
وي با تشريح نحوه قاچاق سوخت توسط اين باند، اذعان داشت: سودجويان پس از انبار كردن فرآورده هاي نفتي در يكي از مخازن پمپ بنزين در شهر كرمان، با تهيه بارنامه هاي جعلي مواد سوختي را به شهرستان هاي زابل و زاهدان قاچاق و در آن جا بين مشتريان خود توزيع و سپس به خارج از كشور منتقل مي كردند.
موحد اذعان داشت: تحقيقات تكميلي اين پرونده كماكان در شعبه ششم دادياري دادسراي عمومي و انقلاب كرمان در حال انجام است.

 


پليس راه كشور:

 اتوبوس هاي داراي نقص فني اجازه تردد ندارند

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به نقص فني 23 درصد اتوبوس هاي كنترل شده در مرحله اول طرح ضربتي ارتقاي ايمني اتوبوس هاي مسافربري گفت: تمامي اتوبوس هاي داراي نقص فني توقيف و مديران فني شركت هاي مربوطه به كميسيون ماده 11 راهداري معرفي شدند.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به نتايج اجراي مرحله اول طرح ضربتي ارتقاي ايمني اتوبوس هاي مسافربري در استان هاي تهران، قم، قزوين و البرز افزود: براين اساس 2937 دستگاه اتوبوس مورد كنترل قرار گرفتند كه 20 درصد آنها راننده و مسافرانشان از كمربند ايمني استفاده نمي كردند. از سوي ديگر 1/5 درصد نيز مسافر اضافه داشتند.
وي با اشاره به اينكه 23 درصد اتوبوس هاي كنترل شده فاقد ايمني لازم لاستيك مناسب، شيشه جلوي سالم و چراغ هاي سالم بودند، افزود: اين در حالي است كه تنها 04/0 درصد يعني معادل 13 دستگاه فاقد برگه معاينه فني بودند.
فرمانده پليس راه كشور ادامه داد: 6/5درصد اين اتوبوس ها نيزتجهيزات ايمني ضروري مانند كپسول آتش نشاني، جعبه كمك هاي اوليه، زنجير چرخ، مخروطي و مثلث شبرنگ نداشتند. از سوي ديگر 04/0 درصد نيز فاقد بيمه نامه شخص ثالث بوده و 4/2 درصد نيز فاقد صورت وضعيت مسافربري بودند.
به گفته وي 2/6 درصد از اتوبوس هاي كنترل شده نيز راننده كمكي نداشتند.
وي با اشاره به اينكه 23 درصد اتوبوس هاي مذكور نقص ايمني داشتند اما 04/0 درصد فاقد برگه معاينه فني بودند، تصريح كرد: اين بدان معناست كه تعدادي از اتوبوس ها اقدام به خريد برگه معاينه فني كرده بودند كه اين امر موجب به خطر افتادن ايمني وسيله نقليه و جان سرنشينان آن مي شود.وي با اشاره به برنامه هاي پليس راه كشور در اين خصوص گفت: اتوبوس هاي داراي نقص فني تا رفع نقص اجازه تردد ندارند و در پاركينگ متوقف شدند و برگه معاينه فني آنها نيز از همان لحظه ابطال شد.
فرمانده پليس راه كشور افزود: از سوي ديگر در طرح ضربتي كه از هفته آينده اجرا مي شود، كارشناسان پليس راه كشور با استقرار در پايانه هاي استان تهران به صورت تصادفي نسبت به كنترل اتوبوس ها و هدايت آنها به مراكز معاينه فني مستقر در پايانه ها اقدام و با نظارت كارشناسان پليس راه سلامت و ايمني اتوبوس مذكور كنترل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در صورت عدم تاييد سلامت و ايمني وسيله نقليه ضمن برخورد با مركز معاينه فني صادركننده اين برگه با شركت مسافربري و مدير فني شركت كه مسئوليت كنترل ايمني اتوبوس را برعهده دارد برخورد شده و اين افراد به كميسيون ماده 11 معرفي مي شوند.مهماندار از آغاز مرحله دوم طرح ضربتي ارتقاي ايمني اتوبوس هاي مسافربري از روز سه شنبه به مدت 48 ساعت خبر داد و به ايسنا گفت: مرحله دوم اين طرح در پاسگاه هاي پليس راه ساري، آمل، قزوين- زنجان، قزوين- رشت، جاجرود، تهران- سمنان و دماوند به مرحله اجرا گذاشته مي شود و در تلاشيم با اجراي اين طرح ها پيش از آغاز سفرهاي نوروزي خودروهاي ناايمن را از ناوگان مسافربري كشور خارج كنيم.
 


پايگاه استنادي جهان اسلام اعلام كرد

دكتر عزيزي دانشمند برتر ايراني

در اجلاس وزراي آموزش عالي كشورهاي اسلامي كه در خارطوم پايتخت سودان برگراز شد، دكتر فريدون عزيزي رئيس پژوهشكده علوم غدد درون ريز و متابوليسم علوم پزشكي شهيد بهشتي به عنوان دانشمند برتر ايراني به انتخاب پايگاه استنادي جهان اسلام معرفي شد.
اين نهاد كه سهم بسزايي در تأسيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام داشته است در اين دوره بخش قابل ملاحظه اي ر ا به فعاليت هاي اين پايگاه در ثبت و رده بندي عملكرد علمي كشورهاي اسلامي اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده علوم غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، بر اساس بررسي هاي انجام شده كه به شكل جامع و از جنبه هاي گوناگون فعاليت هاي علمي و پژوهشي را در كشورهاي مختلف بررسي و مقايسه مي كند، محققاني كه داراي بيشترين توليدات علمي بودند نيز مشخص گرديد.
اين بررسي نشان مي داد كه در كشور ايران، در بين تمامي علوم، اعم از پزشكي و غير پزشكي، دكتر فريدون عزيزي، رئيس پژوهشكده علوم غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، بالاترين ميزان توليدات علمي را در بين دانشمندان ايراني داشته است.
دكتر عزيزي با بيان اينكه تعداد مقالات و كتاب هايي را كه منتشر كرده ام، طي سي و چند سال گذشته به هزار و شش اثر رسيده و از مرز هزار تأليف علمي گذشته است گفت: اين دستاورد نيز ممكن است از جمله ملاك هاي انتخاب پايگاههاي استنادي به شمار رود.
وي با اشاره به تلاش براي كاربردي كردن تحقيقات علمي در كشور مي گويد: اكنون توليد علم در ايران به قدري سريع پيش مي رود كه از رتبه پنجاهم يا شصتم به جايگاه هفدهم در بعضي از پايگاهها و حدود هجدهم يا نوزدهم در برخي ديگر رسيده ايم.
عزيزي تأكيد مي كند: اما قطعاً آنچه مورد انتظار محققين و سياستگذاران علم هست تنها توليد و انتشار مقاله نيست بلكه مقالات بايستي كاربردي بوده و نتايجي را نيز در پي داشته باشد.
 


ارائه خدمات توانبخشي هلال احمر در نوروز

مديركل توانبخشي جمعيت هلال احمر گفت: كلينيك هاي مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر در نوروز آماده ارائه خدمت به بيماران هستند.
سيدمسعود مرعشيان افزود: همه كلينيك هاي مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر در تهران از هفته دوم تعطيلات نوروز در ساعات اداري آماده خدمت به بيماران هستند. وي در خصوص افتتاح مراكز جديد توانبخشي در استان هاي كشور گفت: در نيمه اول سال 92 در شهرستان هاي سبزوار و تربت حيدريه از توابع استان خراسان رضوي و شهرضا از توابع استان اصفهان سه مركز ارتوپدي فني به بهره برداري مي رسد.اين مقام مسئول در هلال احمر افزود: مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر در تهران داراي كلينيك هاي فيزيوتراپي، شنوايي سنجي، بينايي سنجي، كاردرماني، گفتاردرماني، آرتروز، پروتز و كفش طبي است.مرعشيان گفت: اين مركز در خيابان ولي عصر(عج)، بالاتر از ميرداماد، خيابان رشيد ياسمي، شماره 1362 معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر واقع است.
 


تشريح برنامه هاي پليس در ايام نوروز

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از استقرار 250 ايستگاه جديد و 150 ايستگاه مستقر در سطح شهر تهران در ايام نوروز خبر داد.
سردار ساجدي نيا در اين رابطه گفت: طرح نوروزي امسال در دو مرحله از 15 اسفند تا 15 فروردين ماه اجرا خواهد شد كه در مرحله اول اين طرح از 15اسفند تا 30 اسفند خواهد بود طرح پوشش مراكز تجاري و برخورد با سارقين خود در معابر شهر خواهد بود.
سردار ساجدي نيا افزود: امسال ما 150 ايستگاه مستقر در سطح شهر تهران داريم كه از اول فروردين ماه 250 ايستگاه جديد به اين ايستگاه ها اضافه خواهد شد كه مأمورين ما در قالب مأمورين پياده، خودرو و موتورسوار است كه امنيت را در سطح شهر تهران برقرار خواهند كرد.
وي گفت: ايام نوروز واحد 110 ما بدون تعطيلي آماده است تا هرگونه اطلاعات مردمي را كسب كند.
ساجدي نيا همچنين از طرح ساماندهي دست فروشان در معابر خبر داد كه توسط پليس پيشگيري و پليس راهبر تهران بزرگ انجام مي شود و طي اين ساعت با هماهنگي كه با شهرداري تهران صورت گرفته مناطقي را براي استقرار دست فروشان در نظر گرفته اند كه تردد در معابر به آساني صوررت بگيرد و محدوديتي براي ترافيك به اين سبب نداشته باشيم.
وي در خصوص فعاليت هاي پليس آگاهي در اين ايام گفت: مأموران پليس آگاهي همچون گذشته در سطح شهر و به خصوص در اين ايام در سطح نمايشگاه ها، مراكز خريد به صورت نامحسوس براي مقابله با سرقت و جيب بري و همچنين سرقت هاي خودرويي به صورت آماده باش هستند همچنين در بخش اداري پليس آگاهي افزايش خدمات اداري را براي شهروندان عزيز داريم و اين پليس در بحث شناسايي مجرمين از زندان آزاد شده و سارقيني كه پرونده هاي سنگين دارند و كنترل اين افراد برنامه هاي خاصي را دارند.سردار ساجدي نيا افزود: با هماهنگي هايي كه با قوه قضائيه انجام گرفته است از اين سازمان درخواست كرديم كه در اين ايام با مرخصي افرادي كه مرتكب جرايم سنگيني در خصوص امنيت جامعه شده اند مخالفت كنند.
وي در ادامه گفت: طرح مشتركي نيز بين پليس آگاهي و پليس پيشگيري اجرا مي شود كه سارقين فراري كه با مرخصي از زندان ديگر به محل هاي محكوميت خود مراجعه نكرده اند دستگير و به زندان بازگردانده شوند.
وي در ادامه صحبت هايش اظهار كرد: در ايام پايان سال واحدهاي صنفي كه مجوزهاي لازم را داشته باشند و فقط تخلف صنفي دارند و منع قضايي براي فعاليت آنها صادر نشده باشد اجازه دارند كه در ايام نوروز به فعاليت خود ادامه دهند و اين تسهيلات را پليس اماكن تهران بزرگ براي ادامه كسب و كار واحدهاي صنفي در نظر گرفته است.
ساجدي نيا گفت: با مراكز پليس +10 هماهنگ شده كه افسران گذرنامه تا ساعات بيشتري در اين مراكز حضور داشته باشند تا صدور گذرنامه براي افرادي كه مي خواهند در ايام عيد به مسافرت خارج از كشور بروند سريعتر انجام بگيرد و همچنين اتباع خارجي كه براي تجديد زمان رواديد مراجعه مي كنند پليس اتباع خارجي هم زمان بيشتري را براي رسيدگي به اين درخواست ها اختصاص مي دهند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اجراي طرح هاي مربوط به نوروز افزود: در خصوص مسائل ترافيكي از 15 تا 30 اسفند ترافيك سنگيني را در شهر تهران داريم و ما تلاشمان بر اين است كه ممنوعيت ايجاد نكنيم و بيشتر براي تردد مردم تسهيلات ايجاد كنيم.
وي اضافه كرد: با آماده باشي كه به همكاران خود در اين زمينه داده ايم ساعات حضور مأموران در سطح شهر تهران براي تسهيل رفت و آمد مردم بيشتر شده است و از مردم تقاضا داريم در هنگام تردد با مأموران انتظامي خصوصاً مأموران راهنمايي و رانندگي همكاري بيشتري داشته باشيم.
ساجدي نيا گفت: در خصوص بحث ترافيك پنجشنبه آخر سال هماهنگي هايي براي تبليغات و اطلاع رساني با سازمان بهشت زهرا و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ صورت گرفته است كه مردم تردد خوبي را در اين منطقه داشته باشند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص مواد محترقه و مراسم چهارشنبه سوري آخر سال گفت: در خصوص مواد محترقه اقدامات خوبي صورت گرفته است و با تلاش همكاران ما در مرزباني ورود اين مواد به تهران خيلي كمتر شده است. مردم هم استقبال كمتري از خريد مواد محترقه در امسال داشته اند.
 


دستگيري 200 هزار مجرم مواد مخدر در سال 91

ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: 200 هزار نفر از مجرمان مواد مخدر طي 9 ماهه امسال دستگير شده اند كه 82 درصد آنها را قاچاقچيان و 16 درصد را معتادان تشكيل مي دادند.
براساس اين گزارش طي اين مدت 15 نفر از نيروهاي انتظامي نيز در درگيري با اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر به شهادت رسيده اند.
همچنين طي سال هاي اخير در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر سالانه بطور متوسط حدود يكهزار و 400 عمليات و درگيري مسلحانه عليه باندها، گروهها، اشرار و قاچاقچيان مواد مخدر صورت مي گيرد.
بطور ميانگين حدود دو هزار و 300 شبكه و باند مواد مخدر هر سال منهدم مي شود.ارزش افزوده بسيار بالاي تجارت، قاچاق مواد مخدر و درآمدهاي سرشار حاصل از اين فرآيند مخوف و غيرقانوني در كشور يكي از مهمترين عوامل گرايش، جذب افراد در گروه ها، باندها، شبكه هاي كوچك و بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر است.براساس اين گزارش، اين موضوع سبب تحميل تهديدات، هزينه هاي مالي، انساني گسترده اي به كشور و ساختارهاي مختلف اقتصادي، اجتماعي شده است.
 


در ايام نوروز خودروي رانندگان متخلف توقيف مي شود

رئيس پليس ترافيك شهري گفت: خودروي رانندگاني كه در ايام نوروز مرتكب دو تخلف حادثه ساز در شهرها شوند سه روز توقيف خواهد شد.
سرهنگ محسن مهرايي در گفت وگو با مهر اظهار داشت: طرح نوروزي پليس در شهرها از 19 اسفند آغاز مي شود و تا پايان طرح تمامي نيروهاي پليس ترافيك شهري در آماده باش هستند. تمهيدات ويژه اي را علاوه بر تمامي شهرها براي استانهاي مسافر فرست و مسافرپذير در نظر گرفته ايم و تمامي اين شهرها با حضور مأموران پوشش ترافيكي داده مي شوند.
وي با بيان اينكه پليس با تخلفات حادثه ساز قاطعانه برخورد مي كند، گفت: علاوه بر جاده ها مأموران پليس در شهرها نيز با تمامي تخلفات به ويژه تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت، انحراف، نداشتن كلاه و كمربند ايمني برخورد كرده و خودرو متخلف را اعمال قانون مي كنند.
به گفته رئيس پليس ترافيك شهري در حالي كه پليس تمايل ندارد از ابزار جريمه در نوروز استفاده كند تا كام هموطنان تلخ نشود اما با تخلفات حادثه ساز قاطعانه برخورد مي شود و اگر خودرويي مرتكب دو تخلف حادثه ساز همزمان شود سه روز توقيف و راننده از رانندگي در اين مدت محروم مي شود.
مهرآيي با اشاره به اينكه درصد بسيار ناچيزي از رانندگان از قانون تخطي مي كنند، گفت: نمي گذاريم اين عده كم حقوق ديگر رانندگان و هموطنان راتضييع كنند و به شدت با اين افراد برخورد مي كنيم.
وي تصريح كرد: در ايام نوروز نمرات منفي براي رانندگان متخلف اعمال مي شود و آنها بايد بدانند كه اگر تخلف داراي نمره منفي مرتكب شوند حتماً مأموران پليس براي آنها نمره منفي در نظر مي گيرند.
 


از ديروز آغاز شد

ثبت نام فروش هداياي رئيس جمهور

رئيس سازمان بهزيستي كشور از آغاز ثبت نام فروش هداياي رئيس جمهور از ديروز خبر داد.
همايون هاشمي تصريح كرد: هموطنان مي توانند با مراجعه به سايت سازمان بهزيستي جهت خريد هداياي رئيس جمهور اقدام كنند.
وي بيان داشت: عوايد فروش از هداياي رئيس جمهور طبق مرحله اول در بخش سهم آورده مسكن معلولان و مددجويان هزينه مي شود.
 


سانحه رانندگي جان 5نفر را گرفت

كاشان- خبرنگار كيهان:
سانحه رانندگي در جاده ابوزيدآباد از توابع شهرستان آران و بيدگل پنج كشته بر جاي گذاشت.
برخورد يك دستگاه خودرو پژو آردي با 5سرنشين به علت سرعت زياد و انحراف به چپ با تريلي حادثه آفرين شد.
تيم امداد و نجات آتش نشاني آران و بيدگل پس از اطلاع از اين حادثه، بلافاصله در محل حاضر شدند و اجساد حادثه ديدگان را با شكافتن سقف اتاق خودرو از داخل آن خارج كردند.
 


آمادگي 145 هزار پايگاه نيكوكاري در سراسر كشور

جشنواره نيكوكاري از 12 تا 18 اسفند با رويكرد مسجد محوري، مدرسه محوري و اصناف محوري در سراسر كشور برگزار مي شود.
عباس دارايي مديركل روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره) در اين رابطه گفت: امسال جشنواره نيكوكاري با شعار «سلامت، توانمندي و تحكيم نهاد خانواده» برگزار مي شود.
دارايي با اشاره به 14 اسفند مصادف با سالگرد تأسيس كميته امداد امام(ره) و روز احسان و نيكوكاري افزود: جشن نيكوكاري در 16 اسفند در 100 هزار پايگاه در مدارس براي دانش آموزان با همكاري وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزي جهت جمع آوري كمك هاي دانش آموزان، در 17 اسفند با برپايي 15هزار پايگاه كميته امداد امام (ره) و 30 هزار مسجد در سراسر كشور با همكاري سازمان بسيج مستضعفين، سازمان صدا و سيما و با حضور گروه هاي مختلف مردم و در روز جمعه 18 اسفند در پايگاه هاي برگزاري نمازجمعه و مسيرهاي راهپيمايي خانوادگي برگزار مي شود.وي با اشاره به اينكه برگزاري نمايشگاه هايي از توانمندي مددجويان كميته امداد از جمله برنامه هاي اين هفته است، گفت: همچنين در اين هفته جشن هاي ازدواج و خودكفايي مددجويان تحت پوشش در سراسر كشور برگزار مي شود.
دارايي حسينيه ارشاد، مسجد النبي، امامزاده صالح، ميدان شهرري، هفت تير و پارك دانشجو را از پايگاه هاي اصلي كه شبكه هاي مختلف رسانه ملي حضور خواهند داشت، جهت جمع آوري كمك هاي مردمي در تهران معرفي كرد و افزود: در اين پايگاه ها معاونان و مديران كميته امداد امام(ره)، هنرمندان، ورزشكاران و شخصيت هاي ملي و كشوري حضور خواهند داشت.
گفتني است در 16اسفند ماه نيز زنگ نيكوكاري به صورت نمادين در مدرسه راهنمايي دخترانه نور واقع در كريمخان استان تهران با حضور حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) و جمعي ديگر از مسئولان اين نهاد و سازمان آموزش و پرورش نواخته خواهد شد.
 


كشف 100 كيلو روان گردان شيشه در استان مركزي

فرمانده نيروي انتظامي استان مركزي گفت: يكصد كيلوگرم ماده مخدر روان گردان شيشه در شهرستان فراهان، كشف و ضبط شد.
به گزارش ايرنا، از مركز اطلاع رساني معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي، سرهنگ عزيزالله ملكي، اين كشف و ضبط را ناشي از دريافت گزارشات مردمي خواند.
وي گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر ساخت و توليد مواد روان گردان شيشه، در باغ ويلايي واقع در حوالي شهرستان فراهان، تحقيقات ويژه در اين ارتباط آغاز شد.به گفته اين فرمانده انتظامي، پس از شناسايي محل و اجراي كنترل نامحسوس، نيروهاي پليس موفق شدند طي عملياتي، سه مرد و يك زن را دستگير و اين ميزان ماده مخدر را كشف كنند.به باور كارشناسان و پزشكان، ماده روان گردان شيشه از نظر ميزان مسموميت و خطر، در راس تمام مواد مخدر و روان گردان ها قرار دارد.

 


مادري كه نام فرزندش را فروخت

«ناتاشا هيل» كه قرار است فرزند خود را در ماه سپتامبر به دنيا آورد، حق نامگذاري او را به پنج هزار دلار فروخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران او هنوز نمي داند فرزندش دختر است يا پسر، اما تصميم گرفته غريبه ها براي نام او تصميم بگيرند.يك وب سايت اين حق را از خانم هيل به قيمت 5000دلار خريده و در سايت خود پنج نام پسر و پنج نام دختر را قرار داده تا مردم به آنها راي دهند و در نهايت نامي كه بيشترين راي را آورد، روي نوزاد گذاشته مي شود.
اين وب سايت از هر كس كه بخواهد نام جديدي به ليست اضافه كند، پول مي گيرد، اما اسامي برندها، كشورها يا ديگر اسامي غيرعادي پذيرفته نمي شوند.
خانم هيل تصميم دارد اين پول را براي آينده فرزند خود پس انداز كند و مي گويد:«بسيار خوشحالم كه مي توانم كاري مثبت براي فرزندم انجام دهم.»
 


مرگ 11 دانش آموز در تصادف

در سانحه برخورد اتوبوس مدرسه با يك دستگاه كاميون در شمال هندوستان 11 دانش آموز كشته شدند.
بنابر اعلام مقامات پليس، در اين حادثه كه صبح ديروز در شمال ايالت پنجاب هندوستان رخ داد، راننده اتوبوس به همراه 11 دانش آموز آن جان باختند، 13 تن ديگر نيز به دليل شدت جراحات به بيمارستان محلي اعزام شدند.
يكي از مقامات كه نمي خواست نامش فاش شود به خبرگزاري ها گفت: اين سانحه هنگامي رخ داد كه اتوبوس مدرسه از جلو با يك دستگاه كاميون برخورد كرد و هفت دانش آموز به همراه راننده اتوبوس در دم جان باختند. بنابراين گزارش، چهار تن ديگر نيز در مسير بيمارستان به دليل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.
به گزارش شينهوا، ساير دانش آموزان آسيب ديده به بيمارستان محلي اعزام شدند كه حال برخي از آنان وخيم گزارش شده است.
 


سقوط مرگبار سرباز عربستاني

روزنامه الحيات تصاويري را از لحظه سقوط يك سرباز عربستاني از بالگرد و مرگ وي منتشر كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ الحيات نوشت: سرباز يكم «عبدالعزيز عبدالله القحطاني» هنگام انجام ماموريت در رياض، ناگهان از بالگرد سقوط كرد و جان سپرد.اين حادثه هنگام مانور مراسم روز جهاني «پدافند غيرعامل» روي داد.
 


طوفان جنوب روسيه را خاموش كرد

طوفان قدرتمند و كولاك شديد در جنوب روسيه سبب قطع برق 12 پناهگاه در اين منطقه شد كه در پي آن بيش از 10 هزار تن با مشكل خاموشي روبرو شدند.
به گزارش ايسنا، اين طوفان سهمگين كه با سرعت 38 متر بر ثانيه در حركت بود، يكشنبه جزاير «ساخالين» را درنورديد كه در پي آن برق جنوب اين جزيره قطع شد و اين ناحيه در تاريكي مطلق فرو رفت.
گزارش ها حاكيست، جنوب جزاير «ساخالين» همچنان تحت تاثير طوفان است اما جاده هاي «يوژنو-ساخالينسك» در مسير شهرهاي «كورساكوف» و «دولينسك» با استفاده از بولدوزر از برف پاكسازي شده اند.
به گفته مقامات محلي در شهر «نولسك» همچنان تردد خودروها امكان پذير نيست، ضمن اين كه حدود 20 كيلومتر از جاده هاي منتهي به اين شهر در نواحي كوهستاني پوشيده از برف هستند و رفت و آمد خودروها از يوژنو- ساخالينسك به بندر خولمسك همچنان غيرممكن است.
به گزارش ايتارتاس، اين طوفان همچنين پس از عبور از شمال ژاپن و مجمع الجزاير «ساخالين» در شمال اين كشور كه متعلق به روسيه هستند، وارد مجمع الجزاير «كيپ لوپاتكا» واقع در «كامچاتكا» شد.
مقامات محلي نسبت به سقوط بهمن در كوهستان هاي اين ناحيه هشدار داده اند. ضمن اين كه به جهانگردان، مسافران و شكارچيان هشدار داده شده است از جاده هاي كوهستاني اين نواحي تردد نكنند.
مركز هواشناسي كامچاتكا نسبت به وقوع طوفان در جنوب تنگه برينگ و شمال غرب اقيانوس آرام و نواحي مركزي و شرقي نزديك جزاير اليوت هشدار داده اند. با وجود اين طوفان تمام پرواز هاي فرودگاه «يلي زوف» طبق برنامه در حال انجام است.
 


30 مجروح در زلزله چين

در پي زمين لرزه نسبتا شديد در جنوب غربي چين صدها خانه ويران و 30 تن مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين زلزله با شدت 55. ريشتر در عمق 31 كيلومتري زمين و در فاصله 51 كيلومتري شهر دالي واقع در استان يانان چين رخ داد كه حال سه تن از مجروحان وخيم گزارش شده است.اين زلزله با آسيب رساندن به بيش از 2500 خانه، 700خانه را نيز به كلي ويران كرد و بيش از 55 هزار تن سرپناه خود را از دست دادند.بنابراين گزارش ارسال كمك به مناطق زلزله زده آغاز شده و 6هزار چادر نيز براي اسكان زلزله زدگان در اين مناطق تدارك ديده شده است.تاكنون 34 پس لرزه در اين ناحيه به ثبت رسيده است.
 


300 هزار سال حبس

يك متهم آمريكايي به دليل ارتكاب به چند مورد جرم از جمله تجاوز به كودكان به 300 هزار سال حبس محكوم شد و ركورد طولاني ترين حكم زندان جهان را از آن خود كرد.
«چارلز اسكات رابينسون» در يكي از دادگاه هاي آمريكا به اين مدت زمان حبس در زندان محكوم شد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين ركورد در دسامبر سال 1994 ميلادي بدست آمد.

 


(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10