(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 اسفند  1391 - شماره 20446

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لازم نيست اعتراف كند ! (يادداشت روز)
فيزيو ! (گفت و شنود)
گزارش خبري كيهان
 تهديد به افزايش فشار همزمان با درخواست مذاكره
عباسي: طرف هاي مذاكره
توان علمي ايران در برنامه هسته اي را دريافته اند
پورمحمدي خبر داد
بازداشت يك نفر در پرونده اختلاس پتروشيمي
آغاز نشست فصلي شوراي حكام آژانس
 آمانو ادعاي خود درباره پارچين را تكرار كرد
كيهان و خوانندگان
مفهوم مذاكرات قزاقستان كارگر نشدن حربه تحريم هاست (خبر ويژه)
خيز لابي آيپك در آمريكا براي كارشكني در توافق قزاقستان (خبر ويژه)
تحرك اصلاح طلبان براي خروج از بن بست فتنه (خبر ويژه)
از اپوزيسيون حركت از اسرائيل و انگليس بركت! (خبر ويژه)


لازم نيست اعتراف كند ! (يادداشت روز)

1- چند سال قبل به مناسبتي در همين ستون به اعترافات مستند پطروس غالي دبيركل اسبق سازمان ملل اشاره كرديم كه سال ها پس از دبيركلي بزرگ ترين سازمان بين المللي در قالب كتابي با عنوان «نگاهي به جهان فردا» به صراحت گفته بود؛ «من دبيركل سازمان ملل نبودم تابع دستورات آمريكا و اسراييل بودم»!
اكنون اين روزها و پس از آنكه احمد شهيد گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در امور ايران، چهارمين گزارش خود عليه ايران را منتشر كرده و بنابر ادعاهايي بي پايه و اساس كشورمان را به نقض حقوق بشر متهم كرده است؛ آنچه در اين ماجرا رخ داده نشان مي دهد او تابع دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي در پرونده سازي حقوق بشري عليه ملت ايران است و در اين ماموريت آنچنان ناشيانه عمل كرده است كه لازم نيست سال ها بعد اعتراف كند من تابع بودم و المامور معذور! چرا؟ در ادامه بخوانيد...
2- احمد شهيد 28 فوريه- 10 اسفند 1391- چهارمين گزارش به اصطلاح حقوق بشري عليه ايران را در وبسايت شوراي حقوق بشر سازمان ملل منتشر كرده تا در 21 اسفند- 11 مارس 2013- به شوراي حقوق بشر ارايه دهد.
پيش از اين آقاي گزارشگر 3 گزارش در تاريخ هاي اكتبر 2011(مهر1390)، مارس 2012 (اسفند1390) و اكتبر 2012 (مهر1391) بر ضد كشورمان منتشر كرده بود و در ترجيع بند همه آنها ايران را به نقض حقوق بشر متهم نموده است.
گزارش اخير احمد شهيد به لحاظ شكلي و محتوايي با گزارش هاي قبلي او تفاوت چنداني ندارد و بنابر يك رويه ثابت اين گزارش در چند فصل مختلف به ادعاهايي چون «افزايش اعدام ها در ايران»، «نقض حقوق زنان»، «ناديده گرفتن حقوق اقليت ها»، «نقض حقوق زندانيان، روزنامه نگاران و همجنس گرايان» و... پرداخته است.
تفاوت محسوس اين گزارش با 3 گزارش قبلي احمد شهيد اين است كه او تلاش كرده چهارمين گزارش خود را بسيار مفصل تر از گذشته فراهم كند و براي همين منظور گزارش هاي بيست و چند صفحه اي او، اكنون به يك گزارش 77 صفحه اي تبديل شده است.
نكته ديگر اين است كه روش احمد شهيد در استناد به «دلايل»، محدود شده به اشخاصي كه در خارج از ايران از آنها مصاحبه شده و در نهايت آقاي گزارشگر سخنان و اظهارات آنها را كه معمولا بصورت روزانه در رسانه هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين منتشر مي شود را مبناي عمل قرار داده و در قضاوتي كه مدعي است بيطرفانه! و در استقلال كامل! بوده حكم به نقض حقوق بشر جمهوري اسلامي داده است!
اكنون بايد ديد چرا گزارش اخير احمد شهيد نيز مانند گزارش هاي قبلي فاقد وجاهت حقوقي است و كاملا در راستاي اهداف مغرضانه و سياسي دشمنان ملت ايران تنظيم، تدوين و منتشر شده است؟
اولا؛ احمد شهيد در حالي ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي كند كه براي ادعاهاي خود دلايل و بينه اقامه نمي كند و يا اگر به اصطلاح شبه دلايلي مطرح كرده مخدوش است.
آيا نبايد ميان ادعاها و تهمت هاي دشمنان ايران با ادعاهاي گزارشگري كه قرار است به عنوان گزارشگر شوراي حقوق بشر سازمان ملل انجام وظيفه كند تفاوتي وجود داشته باشد؟ مي شود از دست ضد انقلاب رونويسي كرد و اتهامات و ادعاهاي خصومت آميز آنها عليه ايران را در قالب گزارشي به اصطلاح حقوقي و مستند جا زد؟!
به عنوان نمونه آقاي احمد شهيد در حالي جمهوري اسلامي را پيرامون اجراي مجازات اعدام به نقض حقوق بشر متهم مي كند كه توضيح نداده است آيا به مجازات رساندن آدم كشان، قاچاقچيان مواد مخدر و اشرار و مفسدين اجتماعي كه سلب كننده امنيت عموم مردم و ملت ايران هستند نقض حقوق بشر است؟ آقاي احمد شهيد منظورتان از «بشر» كدام «بشر» است؟
با اين حساب در منظومه حقوقي آقاي احمد شهيد به مجازات رساندن تروريستي مثل عبدالمالك ريگي نيز كه دستش به كشتار افراد پرشماري آلوده است نقض حقوق بشر قلمداد مي شود!
ثانيا؛ چرا هر بار كه آقاي احمد شهيد عليه ايران گزارش به اصطلاح حقوق بشري منتشر مي كند قبل از او دشمنان كشورمان و يا رسانه هاي وابسته به آنها اين خط خصومت را به بيرون درز مي دهند؟
گفتني است؛ گزارش چهارم احمد شهيد در حالي 10 اسفند منتشر شد كه يك روز قبل از آن ايمون گيلمور وزير خارجه ايرلند كه در حال حاضر رئيس دوره اي اتحاديه اروپاست خواستار افزايش فشارها به ايران درباره «نقض حقوق بشر» مي شود؟
شايد گفته شود اين اظهارنظر و همخواني آن با گزارش احمد شهيد تصادفي است. ولي سابقه نشان مي دهد نه تنها تصادفي نيست بلكه كاملا هماهنگ شده است؛ مانند اعضاي يك تيم فوتبال كه به همديگر پاس مي دهند و مي خواهند موقعيت «گل» ايجاد نمايند.
به عنوان نمونه در گزارش اول احمد شهيد عليه ايران نيز اين هماهنگي و رد پاي مغرضانه آنها ديده مي شود.
در اكتبر 2011 پيش از آنكه احمد شهيد اولين گزارش حقوق بشري بر ضد ايران را منتشر نمايد رسانه معلوم الحالي چون بي بي سي اين گزارش را منتشر كرد و به تشريح و تحليل آن پرداخت!
سوال اين است كه چطور و چگونه گزارش يك نهاد رسمي سازمان ملل پيش از انتشار در اختيار بنگاه خبرپراكني بي بي سي قرار مي گيرد كه ماهيت رسانه اي هم ندارد و ابزار فريب و سياسي كاري سياست هاي انگليسي و صهيونيستي است؟
آيا ارائه يك سند سري و محرمانه به يك رسانه مغرض آن هم قبل از تسليم آن به سازمان ملل اقدامي مجرمانه نيست؟
حال با اين فضاحت خنده آور و مضحك نيست كه آقاي احمد شهيد در گزارش هاي خود ادعا مي كند؛ «گزارشگر ويژه بر مبناي اصول بي طرفي و استقلال و تعهدات بين المللي كار خود را پيش خواهد برد»؟!
3- احمد شهيد در گزارش اخير خود چند بار اين موضوع را مطرح كرده است كه مقامات ايران اجازه بدهند تا او به كشورمان سفر كند و در اين باره چند نكته گفتني است؛
يكم- احمد شهيد مي داند وقتي يك سري اتهامات بي پايه و اساس و ادعاهاي واهي عليه ايران مطرح كرده و حتي در گزارش چهارم اين دروغ ها و تهمت ها را آنچنان افزايش داده كه به چند برابر گزارش هاي قبلي رسيده، نمي تواند اجازه جمهوري اسلامي را كسب كند. پس علت اين اصرار را بايد در جاي ديگري واكاوي كرد.
او مي خواهد روند و فرآيند نامشروع و غيرقانوني كه به موجب آن عنوان پرطمطراق «گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران» را كسب كرده است به نوعي تطهير كند چرا كه مجوز ايران براي ورود او به كشورمان، القاء مي كند انتخاب احمد شهيد به اين سمت و گزارش هاي او فرآيند قانوني را طي كرده و ايران آماده همكاري با آقاي گزارشگر است.
و اين در حالي است كه ماجراي احمد شهيد و تعيين گزارشگر حقوق بشر در امور ايران از همان ابتدا نامشروع و غيرقانوني بوده است.
ماجرا از آنجا كليد خورد كه چهارم فروردين 90، شوراي حقوق بشر سازمان ملل با صدور قطعنامه 16/9 تعيين گزارشگر ويژه براي وضعيت حقوق بشر ايران را تصويب كرد.
اين قطعنامه با راي ضعيف 22 راي موافق و 19 راي مخالف و ممتنع با لابي گري آشكار آمريكا به اسم «حقوق بشر»! به تصويب رسيد. جالب اينجاست كه حتي «صداي آمريكا» در گزارشي در همان ايام به نقش پشت پرده واشنگتن در تصويب اين قطعنامه اعتراف كرد. در پي اين قطعنامه، احمد شهيد در خرداد 90 به عنوان گزارشكر حقوق بشر در امور ايران انتخاب شد كه باز به اذعان رسانه هاي آمريكايي و از جمله VOA، انتخاب احمد شهيد، كار كاخ سفيد بود.
و از همه مهمتر اين كه نفس تعيين گزارشگر ويژه براي ايران كاملا غيرقانوني بود و هيچ توجيه حقوقي و منطقي نداشت چون ايران در قالب مكانيسم يو پي آر (Universal Periodic Review)- بررسي دوره اي و جهاني حقوق بشر- تعامل همه جانبه اي با شوراي حقوق بشر د اشت و حتي در خرداد سال 89 گزارش نهايي حقوق بشر جمهوري اسلامي در قالب ياد شده با اجماع در صحن شوراي حقوق بشر در ژنو به تصويب رسيد و بهانه اي براي صدور يك قطعنامه عليه كشورمان براي تعيين «گزارشگر ويژه» باقي نگذاشته بود.
ضمن آن كه تعيين گزارشگر حقوق بشر، آن هم به صورت كلي و با شكلي خاص براي يك كشور خارج از رويه حقوق بشري است.
دوم- احمد شهيد مي خواهد با آمدن به ايران اين ژست را بگيرد كه او نماينده شوراي حقوق بشر سازمان ملل است نه آمريكا چرا؟ چون هر چهار گزارش او عليه ايران به وضوح نشان مي دهد از اوليات يك گزارش به اصطلاح حقوقي بي بهره است و بر مبناي «گفته»ها و «گزارش»هاي رسانه هاي خارجي مخالف نظام و سايت هاي ضد انقلاب تهيه شده است.
اما مشكل اينجاست كه او حتي با آمدن به ايران نمي تواند سرسپردگي به كاخ سفيد و ماموريت آمريكايي خود را انكار نمايد. آقاي احمد شهيد حتما به خاطر دارد كه «آيلين داناهو» نماينده دائم آمريكا در شوراي حقوق بشر درباره او چه گفت؟ به گفته داناهو، احمد شهيد موظف است تحقيق همه جانبه اي- بخوانيد آنچه خواست آمريكاست- نسبت به نقض حقوق بشر در ايران انجام دهد ولو اجازه ورود به ايران را كسب نكند!
البته آقاي گزارشگر از مدت ها پيش تر اين افتخار را داشته كه در پوشش كنفرانس هاي بين المللي جايزه بگيرد. يادتان هست كه آقاي احمد شهيد جايزه پر رمز و راز «مسلمان دموكرات»! را در سال 2009 دريافت كرد.
اين داستان ادامه دارد و شواهد و قرائن نشان مي دهد طي چند هفته آينده تحركات ديگري در پوشش گزارش احمد شهيد براي پرونده سازي حقوق بشري عليه كشورمان انجام خواهد گرفت. در آينده اين موضوع را پي مي گيريم.
حسام الدين برومند
 


فيزيو ! (گفت و شنود)

گفت: روزنامه زنجيره اي آرمان با انتخاب يك تيتر دستكاري شده از مصاحبه دكتر ولايتي، شدت عصبانيت مدعيان اصلاحات از احتمال كانديداتوري ولايتي را بروز داد.
گفتم: ولايتي در پاسخ به احتمال كناره گيري وي به نفع هاشمي گفته بود تابع تصميمات ائتلاف سه گانه هستم و از اين طريق هاشمي را بيرون از دايره اصولگرايان دانسته بود، چه رسد به اينكه به نفع وي كنار برود.
گفت: ولي ارگان مدعيان اصلاحات، پرسش احتمالي را به جواب تبديل كرد و تيتر زده بود «احتمال كناره گيري ائتلاف 1+2 به نفع آيت الله هاشمي»!
گفتم: مثل اينكه از مدعيان اصلاحات بپرسند آيا «ممكن است سران فتنه از خجالت وطن فروشي خودكشي كنند»؟ و بعد تيتر بزنند «احتمال خودكشي سران فتنه از خجالت وطن فروشي»!
گفت: اصحاب فتنه را بگو كه مأموريت دروغ پراكني عليه اصولگرايان را به چه آدم هاي ناشي و گيجي سپرده اند!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يارو پرسيدند اسم دكترت چيه؟ گفت؛ تراپي! گفتند چه اسم عجيبيه؟! شايد اشتباه مي كني؟ اسم كوچيكش چيه؟ و يارو گفت؛ فيزيو!
 


گزارش خبري كيهان

 تهديد به افزايش فشار همزمان با درخواست مذاكره

سرويس سياسي-
همزمان با تكرار ادعاي كاخ سفيد درباره آمادگي براي مذاكره با ايران و استقبال اين كشور از نتيجه مذاكرات اخير در آلماتي، برخي مقامات آمريكايي در رويكردي متناقض تلاش هاي جديدي براي افزايش فشارها عليه ايران آغاز كرده اند.
«جان كري» وزير خارجه آمريكا ديروز در نشستي خبري با همتاي سعودي خود در رياض بار ديگر مدعي شد كه كاخ سفيد آماده گفت و گو با ايران است.
به گزارش العربيه، وي با اشاره به گفت وگو با مقامات سعودي در مورد مسائل مهم منطقه از جمله موضوع هسته اي ايران تأكيد كرد كه واشنگتن و رياض راه حل ديپلماسي را در حل پرونده هسته اي ترجيح مي دهند.
وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه اين مسأله مهمي است كه ايران بايد آن را بداند كه آمريكا خواستار راهكار ديپلماتيك براي مسأله هسته اي ايران است اما پنجره اين راهكار براي هميشه باز نيست و تاريخ محدودي دارد.
ادعاي كري درباره آمادگي براي مذاكره با ايران در حالي مطرح مي شود كه شواهد و قرائن از تلاش دولت اين كشور براي تشديد فشارها و تحريم ها عليه ايران حكايت دارد.
در همين رابطه، وزارت امور خارجه آمريكا تهديد كرده كه در صورت نهايي شدن قرارداد خط لوله گاز توسط پاكستان، تحريم هايي را عليه اسلام آباد اعمال خواهد كرد.
آمريكا مدعي است اجراي اين طرح ناقض تحريم هاي اعمال شده عليه برنامه هسته اي ايران است.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا هشدار داد نهايي شدن اين قرارداد به صورت جدي قوانين تحريمي آمريكا را نقض مي كند.
«پاتريك ونترل» گفت: اگر قرارداد احداث خط لوله گازي بين ايران و پاكستان نهايي شود اين موضوع نگراني هاي جدي درباره قانون تحريم هاي ايران ايجاد خواهد كرد. اين موضوع هنوز در حد يك فرضيه است اما در اين باره صريح هستيم.
وي ادعا كرد براساس قانون هرگونه سرمايه گذاري در بخش نفتي ايران ناقض قانون تحريم هاست و در صورت نهايي شدن قرارداد، واشنگتن تحريم هايي عليه پاكستان اعمال خواهد كرد.
«آصف علي زرداري» رئيس جمهور پاكستان پس از سفر به تهران تأكيد كرد كه اسلام آباد با وجود مخالفت آمريكا به اجراي قرارداد هفت ميليارد و پانصد ميليون دلاري با ايران ادامه خواهد داد.
همزمان با اين اقدام وزارت خارجه آمريكا، رسانه هاي اين كشور گزارش دادند كه قانونگذاران آمريكايي قرار است در اقدامي خصمانه عليه ايران قطعنامه اي را به سنا معرفي كنند كه مطابق آن آمريكا از اقدام نظامي رژيم صهيونيستي عليه برنامه هسته اي ايران حمايت مي كند.
پايگاه خبري «سالون» در اين باره گزارش داد كه اين قطعنامه كه قرار است توسط سناتور ليندسي گراهام و سناتور رابرت مندز به سنا معرفي شود از حمايت دوحزبي و نيز آيپك برخوردار است.
به گزارش سالون، اين لايحه از نظر كنگره آمريكا را به حمايت فعالانه از يك اقدام نظامي احتمالي توسط رژيم صهيونيستي عليه ايران متعهد مي كند، اقدامي كه به عقيده كارشناسان مي تواند عواقبي جدي مانند بي ثبات كردن هر چه بيشتر منطقه، نتايج اقتصادي منفي در جهان و حتي وا داشتن ايران به دستيابي به سلاح هسته اي به همراه داشته باشد.
اگرچه طرفداران اين لايحه تأكيد كرده اند كه اين لايحه از جنگ يا استفاده از زور حمايت نمي كند، زبان غيرالزام آور اين قطعنامه بسيار قوي است.
روزنامه هافينگتون پست در اين باره در تحليلي به قلم «رابرت نايمن» به پيوند سناتورهاي جنگ طلب آمريكايي با لابي رژيم صهيونيستي در آمريكا مي پردازد و مي افزايد «آيپك و گراهام همدست با يكديگر خواهان آن هستند تا سناتورهاي دموكرات را نيز با خود همراه سازند. آنان خواهان مسلط شدن اهداف و نيات لابي جنگ طلب نئومحافظه كاران در آمريكا هستند.» نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه دو سناتور مذكور كه از حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران حمايت كرده اند «پيش تر مخالف حمله آمريكا عليه عراق بوده اند و در آن زمان آنها با اين موضع گيري خود بسياري از فعالان صلح را نيز در آمريكا فريب دادند.»
وي در ادامه به رياكاري سياستمداران آمريكايي مي پردازد و مي افزايد: آنان در آن زمان به تجاوز نظامي آمريكا عليه عراق رأي منفي دادند اما اكنون از حمايت از حمله احتمالي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران سخن مي گويند.
 


عباسي: طرف هاي مذاكره

توان علمي ايران در برنامه هسته اي را دريافته اند

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اين كه توان علمي ايران بر مذاكرات ايران و 1+5 تاثيرگذار است گفت: مردم در آينده اي نزديك ثمره موفقيت هاي هسته اي كشورمان را به چشم مي بينند.
فريدون عباسي با اشاره به پيشنهاد غربي ها در نشست اخير 1+5 اظهار كرد: بعد از كارهاي كارشناسي شده پيشنهادهاي 1+5 را پاسخ و در صورت لزوم رسانه اي مي كنيم.
وي با بيان اينكه گروه هاي مذاكره كننده در برنامه هسته اي، توان علمي جمهوري اسلامي را بر برنامه هاي هسته اي دريافته اند تصريح كرد: مردم ما بايد بدانند در آينده اي نزديك ثمره موفقيت هاي هسته اي كشورمان را به چشم مي بينند.
عباسي با بيان اينكه هر چه روند رشد علم در كشور بالا رود بر روي مذاكرات تاثير مي گذارد اذعان كرد: قبل از انقلاب موضوع هسته اي در ايران توسط خود كشورهاي غربي شكل گرفت.
وي ادامه داد: برخورد با برنامه هسته اي ايران يك برخورد سياسي است و نمي توان گفت اين برخورد يك برخورد علمي و پژوهشي يا نظامي است و ملت ايران تكليفي بيشتر از آنچه كه امضاء كرده است، نمي پذيرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اينكه تمام اين مذاكرات بر سر كنترل توان هسته اي ايراني است، اضافه كرد: ما نيز جواب آنها را با بكارگيري فناوري هاي هسته اي در حوزه سلامت، كشاورزي و صنعت مي دهيم.
عباسي در گفت و گو با فارس با بيان اينكه در صورت احترام متقابل مذاكره ثمربخش است، اظهار كرد: به دليل پشتوانه قوي تيم سياسي ايران در كشور، مذاكرات هسته اي با حساسيت دنبال مي شود.
 


پورمحمدي خبر داد

بازداشت يك نفر در پرونده اختلاس پتروشيمي

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: پرونده اختلاس پتروشيمي با بازداشت فرد مورد نظر در حال رسيدگي است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده اختلاس پتروشيمي اظهار داشت: برخورد با اين پرونده قوي نبوده اما اخيرا فرد مورد نظر از سوي دستگاه نظارتي بازداشت شده است.
وي ادامه داد: با وجود پرونده هاي قبلي و پرونده هاي جديدي كه مطرح شده دستگاه قضا اين پرونده را مورد رسيدگي قرار داده است.
پورمحمدي در مورد پيگيري معوقات بانكي گفت: بحث معوقات بانكي بحث مستمري بوده كه هرچه زودتر بايد حل شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: برخي از معوقات بانكي به دليل مباحث اقتصادي گره خورده است. چرا كه شناسايي افرادي كه واقعا توانايي پرداخت را ندارند و كساني كه از موقعيت سوءاستفاده كرده و معوقات خود را نمي پردازند مشكل بوده اما دستگاه قضا به جد اين مسئله را پيگيري كرده و به شناسايي اين افراد مي پردازد.
 


آغاز نشست فصلي شوراي حكام آژانس

 آمانو ادعاي خود درباره پارچين را تكرار كرد

اولين نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در سال جديد ميلادي ديروز در وين آغاز شد.
اعضاي شوراي حكام آژانس قرار است در اين نشست گزارش اخير مديركل درباره فعاليت هاي هسته اي ايران را مورد بررسي قرار دهند.
يوكيا آمانو، 14 اسفند گزارش جديدي در اين باره در اختيار 35 عضو شوراي حكام قرار داده است.
«يوكيا آمانو»، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در سخنان افتتاحيه اين نشست بار ديگر از ايران خواسته است تا فورا دسترسي بازرسان اين آژانس را به پايگاه نظامي پارچين فراهم كند.
به گزارش رويترز وي كه خطاب به شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي سخن مي گفت، مدعي شد كه فراهم آوردن دسترسي بازرسان آژانس به پارچين گام مثبتي خواهد بود كه نشان مي دهد ايران در خصوص نگراني هاي آژانس قصد همكاري دارد.
آمانو همچنين گفته است كه نمي تواند پيشرفتي را در خصوص مذاكرات ايران و آژانس گزارش دهد. وي كه بر اساس اسناد ويكي ليكس خود را در خصوص مساله هسته اي ايران، هم موضع واشنگتن مي داند، از ابتداي بر سر كار آمدنش ادبياتي تند و منفي عليه ايران به كار گرفته است.
اين در حالي است كه شش كشور مذاكره كننده با ايران، موسوم به 1+5، در مذاكرات اخير آلماتي از ادبياتي نرم تر در خصوص پرونده هسته اي ايران استفاده كرده و سطح خواسته هاي خود را پايين آورده اند.
آمانو همچنين گفته است كه آژانس متعهد به گفت و گوي سازنده با ايران است اما ادامه داده است كه گفت و گوها بايد با فوريت و با تمركز بر دست يابي به نتايج ملموس دنبال شود.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تقاضاي خود از ايران در خصوص پارچين را در گزارش اخير آژانس هم مطرح كرده بود. ايران تاكيد كرده است كه بازرسي از پارچين پس از تعيين مداليته بازرسي ها قابل بررسي است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اكنون كه ايران با فراز و نشيب هاي فراوان در چند قدمي فتح قله قرار گرفته هرگونه نرمش در مقابل زياده خواهي آمريكا و غرب خيانت به خون شهداست.
0568---0911
¤ بنده به عنوان يك ايثارگر هشت سال دفاع مقدس به دشمنان جمهوري اسلامي مي گويم اگر دست از لجاجت هاي خود در مورد حقوق هسته اي ما بر ندارند، ما هميشه آماده هستيم و از كشور و حقوق آن دفاع خواهيم كرد. و به كسي اجازه نمي دهيم كه كشور ما را مورد تهديد قرار دهد الان هنگام اين تهديدها نيست و هرگز با آمريكا رابطه اي برقرار نخواهيم كرد. ما بسيجيان جانباز هر لحظه گوش به فرمان رهبر هستيم. ما ملت ايران اسلامي زنده و بيدار هستيم.
يك جانباز بسيجي
¤ بهتر است دولت عراق قبل از آنكه دچار مشكلات دولت و مردم سوريه شود با جديت مواظب مرزهاي خود باشد تا كشورهايي كه به خود اجازه دخالت در كشور عراق را مي دهند اسلحه و مزدور به داخل عراق نفرستند، همان طرفداران صدام كه طرفدار آمريكا هستند براي ايجاد دردسر در عراق كفايت مي كنند. بنابراين بايد از ورود افراد القاعده كه از طرف كشورهاي ديگر ارسال مي شوند جلوگيري نمايند.
يك شهروند
¤ گردانندگان پشت پرده زر و زور و تزوير در جهان تا زماني كه بتوانند اسرائيل و يك درصد سرمايه دار دنياطلب را ارضاء كنند از ريختن خون ديگر مردم دنيا يا سياستمداران غير همسو با خود ابايي ندارند و پس از آنكه به مطامع خود رسيدند براي آنكه خود را مدافع آزادي نشان دهند از اسطوره هايي مثل نلسون ماندلا پيكر مي تراشند. مگر همين آمريكا و انگليس مدافع سرسخت آفريقاي جنوبي نژادپرست نبودند؟
سعيدي
¤ با توجه به اينكه در آستانه انتخابات سال 92 قرار داريم از نامزدهاي اين دوره تقاضا داريم خدا و مردم را شاهد و ناظر خود بدانند و به آنچه مي گويند عمل كنند. و با توجه به ظرفيت و پتانسيل هاي كشور وعده دهند تا ان شا ءالله شاهد برپايي انتخابات شكوهمندي در كشور باشيم انتخاباتي كه چشم دشمنان را كور كند و همه به كشور ما غبطه بخورند.
7853---0911
¤ بايد در سازمان ملل و شوراي امنيت را گ ل گرفت چون با سكوت خود موجب مي شوند كشورهايي به خودشان اين اجازه را بدهند كه با اعزام مزدور آدمكش و مسلح كردن آنها به كشور سوريه و عراق كه عضو سازمان ملل هستند مردم بي دفاع آنها را قتل عام كنند و اسم خود را طرفدار حقوق بشر بگذارند. اگر اين سازمان اضافه است پس بايد بسته شود وگرنه بايد از اقدامات غير اصولي كشورهاي آمريكا، فرانسه و انگليس كه به نيابت از آنها در كشورهايي مانند سوريه، عراق، لبنان و ميانمار آدم كشي مي كنند، جلوگيري به عمل آيد نه اينكه با سكوت خود اعمال غيرقانوني آنها را در كشورهاي ديگر نظاره گر باشند.
يك دبير بازنشسته
¤ با توجه به تعطيلي 15 روزه نوروز چرا نمايندگان به جاي كاهش اين ايام به فكر كاهش تعطيلات ايام شهادت ائمه اطهار(ع) افتاده اند؟! واقعا كه متاسفم؟!
1910---0915 و 1998---0912
¤ از كارشناسان ديني و رسانه ملي درخواست مي شود نسبت به ترويج معارف ديني و تبيين فلسفه حجاب و عفاف به فرهنگ سازي در مدارس و دانشگاه ها و مساجد و همت گمارند كه دشمن در جنگ و تهاجم نرم تلاش مي كند فرزندانمان را از اسلام به سوي كفر بكشاند. دشمنان از الگو شدن جمهوري اسلامي و زنان و مردانمان در وحشت و اضطرابند.
6263---0938
¤ افرادي كه در اين مدت طي نوسانات به وجود آمده در قيمت ها ميلياردر شدند و امروز پولشان از پارو بالا مي رود زياد خوشحال نباشند، چون بنا به فرمايش حضرت علي(ع) در نهج البلاغه نمي بينم ثروت فراواني را مگر آنكه در كنار آن حقي ضايع شده باشد، ميلياردر شدن اين آقايان حاصل خاكستر نشين شدن بخشي از جامعه است بنابراين بايد حساب پس بدهند.
عليمرداني
¤ چاپ پيام بنده كه زنداني زندان كرمانشاه هستم در اين ستون باعث شد گروه بازرس اعزامي از اين زندان سركشي كنند و طي جلسه اي به مشكل بنده رسيدگي شود نتيجه اين شد كه با جمع آوري كمك هاي مردمي و مساعدت مسئولين و كسب رضايت شاكي بعد از 30 سال زنداني كشيدن آزاد بشوم. خوشحال هستم كه با چاپ درخواستم در اين ستون وسيله آزادي ام را فراهم كرديد.
ولي خاني از زندان كرمانشاه
¤ قيمت بليط قطار از اصفهان به تهران از 7 هزار و 400 تومان به 18 هزار و 600 تومان افزايش يافته است. چه مرجعي مسئول رسيدگي به اين گرانفروشي است در حالي كه وزير اعلام كرده است قيمتها 31 درصد افزايش داشته است در اين نرخ شاهد افزايش 100 درصدي هستيم!
يك شهروند
¤ در برخي از نمايشگاه هاي بهاره قيمت برخي از اجناس گران تر از بيرون است و متاسفانه نظارتي بر عرضه اين اجناس و كيفيت آنها نيست و برخي هرچه جنس بنجل داشته اند در اين نمايشگاه ها عرضه مي كنند.
5431---0912
¤ از سازمان تعزيرات شهر ري مي خواهيم كه بر كيفيت غذاهاي چلوكبابي هاي اطراف حرم حضرت عبدالعظيم(ع) نظارت و كنترل بيشتري داشته باشند.
4487---0912
¤ بيمارستان امام خميني(ره) اهواز نوبت دهي هوشمند در فضاي باز بيمارستان را افتتاح نموده كه شبانه روزي است و صداي آن باعث سلب آسايش همسايگان بيمارستان شده است. از مسئولين امر انتظار رسيدگي دارم.
انصاري
¤ علي رغم وعده دولت بر عدم افزايش قيمت داروهاي خاص متاسفانه قيمت انسولين دوهزار تومان افزايش يافت؟ چرا؟
يك بيمار ديابتي
¤ از شهرداري و ديگر متوليان امور قم درخواست مي شود در چاپ نقشه قم و اهداي آن به زائرين محترم نقشه جديدي را كه تمامي معابر و خيابان ها را شامل شود توزيع كنند. توزيع نقشه هاي سال هاي قبل مشكلاتي را براي زائران ناآشنا به وجود مي آورد.
7869---0919
¤ چرا شهرداري تهران اجازه مي دهد اتوبوس هاي شركت واحد در ابتداي خط توقف بيش از حد داشته و مسافران را سرپا سوار كنند؟ از مسئولين شهرداري درخواست مي كنم يك بار خودشان در اوج ترافيك در ساعت 7 صبح و ظهر و غروب با اتوبوس و مترو و بي آرتي تردد كنند تا شايد با عنايت آنان، مردم نفسي تازه كنند.
8853---0912
¤ به خاطر عدم پرداخت طلبم توسط افراد شياد با چك هاي بي محل فرصت 10 روزه از قوه قضائيه گرفته ام و اگر تا 10 روز نتوانم چهل ميليون تومان را پرداخت كنم بايد به زندان بروم از افراد متمكن و خير درخواست قرض الحسنه دارم تا بتوانم بدهي خود را پرداخت كنم و نسبت به بازپرداخت قرض الحسنه با كار و تلاش اقدام نمايم. چندين سال است كه به توزيع لوازم التحرير مشغولم و بسياري از بازاريان قديم مرا مي شناسند ولي چه كنم از بي تدبيري و بي انصافي برخي مشتريان كه با چك هاي بي محل مرا به اين روز انداختند.
نام و مشخصات پيام دهنده براي شناخت و بررسي و پيگيري
خيرين احتمالي در دفتر كيهان محفوظ است
¤ در ورامين تعداد افغاني ها از ساكنين بومي اين شهرستان بالاتر رفته است. بسياري از مشكلات و ناهنجاري ها ريشه در بالا بودن تعداد مهاجرين افغاني در اين منطقه دارد و بايد براي حل اين معضل فكري بشود.
8704---0935
پاسخ روابط عمومي شركت حمل و نقل ريلي رجا
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 8/12/1391، شماره 20440، «ستون كيهان و خوانندگان» زير عنوان «اختلاف شركت رجا و جوپار» به آگاهي مي رساند:
عمليات فروش بليت قطارهاي نوروز 92، امسال برخلاف سال هاي گذشته از طريق سه سامانه (راه آهن، جوپار و شركت رجاء) انجام مي شود و هركدام از اين شركت ها به طور جداگانه اقدام به فروش بليت هاي خود مي كنند. (البته راه آهن بليت هاي مربوط به 8 شركت خصوصي ديگر را از طريق سامانه خود انجام مي دهد.)
در همين راستا، شركت رجاء صرفا مديريت و عمليات فروش بليت قطارهاي خود را برعهده داشته و تنها پاسخگوي مشكلات مربوط به سامانه فروش خود بوده و هرگونه اختلال و قطعي در سيستم فروش بليت ساير شركت ها از جمله شركت جوپار ربطي به رجاء ندارد و در اين ارتباط خود اين شركت ها و راه آهن ج.ا.ا بايد پاسخگوي مشكلات به وجود آمده در امر فروش بليت سامانه خود باشند.
 


مفهوم مذاكرات قزاقستان كارگر نشدن حربه تحريم هاست (خبر ويژه)

وزير خارجه اسبق اسرائيل با اشاره به مذاكرات قزاقستان گفت ايران در برابر فشارها موضع خود را تغيير نخواهد داد.
شلومو بن عامي در پايگاه اينترنتي پراجكت سينديكت (متعلق به اتحاديه روزنامه نگاران آمريكا) نوشت: هيچ كس واقعا باور نداشت كه در آخرين دور مذاكرات هسته اي با ايران در آلماتي اتفاقي رخ دهد. جاي تعجب نيست كه ايران به رغم پيشنهادها و امتيازات داده شده، حاضر به عقب نشيني نيست. بنابراين لااقل ثابت شد اين باور كه اعمال تحريم هاي شديد مي تواند ايران را وادار به تغيير موضع كند، غيرواقع بينانه است.
به نوشته عامي، ايران با كمك كشورهايي مانند چين، روسيه، هند و ونزوئلا موفق به دستيابي به فرصت هاي راهبردي شد كه به آن كشور امكان مقاومت در برابر فشارهاي غرب را داده است.
وي مي افزايد: مهمتر اينكه اعمال تحريم هاي شديد به سركردگي آمريكا نه تنها ناكافي است، بلكه تنها موجب افزايش بيشتر مقاومت ايران در برابر طرح هاي آمريكا مي شود. اين در حالي است كه قدرت هاي غربي شديدترين و بي سابقه ترين تحريم ها را عليه ايران در پيش گرفتند.
 


خيز لابي آيپك در آمريكا براي كارشكني در توافق قزاقستان (خبر ويژه)


نشست سالانه لابي آيپك به صحنه كش و قوس تازه ميان آمريكا و اسرائيل تبديل شده است.
اين نشست روز يكشنبه در حالي در واشنگتن دي سي و با حضور 13 هزار نفر از سياستمداران آمريكايي حامي اسرائيل آغاز به كار كرد كه نه شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و نه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در آن حضور نخواهند داشت. نتانياهو نخست وزير اسرائيل نيز برخلاف برخي سالهاي گذشته ترجيح داده از طريق كنفرانس ويدئويي و از تل آويو براي حاضران در نشست ايپك سخنراني كند.آيپك نفوذ گسترده اي در كنگره آمريكا دارد و به همين دليل پيشنهاد برخي تحريم هاي تازه در دستور كار كنگره قرار گرفته است.
ايهود باراك وزير جنگ مستعفي اسرائيل در سخنراني افتتاحيه آيپك گفت خطر دستيابي ايران به سلاح اتمي بزرگ ترين تهديد براي اسرائيل، منطقه و جهان است.
ايهود باراك ضمن ابراز ترديد از اين كه مذاكرات نتيجه اي در پي داشته باشد، گفت: «با اين كه استفاده از همه راه هاي ديپلماتيك خسته كننده براي حل مناقشه اتمي ايران قابل درك است، اما ترديد دارم كه اين روش ها نتيجه دهد و حكومت ايران از ادامه برنامه اتمي خود منصرف شود. بنابراين معتقدم كه همه گزينه ها در برخورد با ايران بايد همچنان مدنظر باشد.»
از سوي ديگر بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در نشست كابينه اين رژيم ضمن ابراز ترديد درباره نتيجه نشست آلماتي گفت: «برداشت من اين است كه ايران صرفاً به دنبال آن است كه زمان بيشتري را به دست آورد و با استفاده از اين زمان به غني سازي اورانيوم لازم براي ساخت سلاح اتمي ادامه دهد.»
وي گفت: از نظر ما مذاكرات اخير، اتلاف وقت و دادن فرصت به ايران است.
در همين حال روزنامه صهيونيستي «اسرائيل هيوم» در گزارشي نوشت: اظهارات باراك در اجلاس آيپك نشان مي دهد تحريم هاي غرب عليه ايران كارايي نداشته است.
فشار صهيونيست ها به آمريكا براي عدم پذيرش حقوق ملت ايران و كارشكني در مذاكرات هسته اي باعث انتقاد محافل سياسي و رسانه اي از جمله در آمريكا شده است. پل پيلار از مقامات سابق سازمان سيا در اين زمينه از اوباما خواست فرصت بزرگي را كه در نشست آلماتي قزاقستان براي توافق ايجاد شد، از بين نبرد.
وي در پايگاه اينترنتي نشنال اينترست نوشت: به اعتقاد من اقدامات جديد ضد ايراني در مجلس سنا و نمايندگان، هيزم ريختن بر آتش بدگماني ايران نسبت به اهداف و نيات واشنگتن است.
وي افزود: ايراني ها به سخنان و اقدامات آمريكا با سوءظن مي نگرند. نظر غالب در ميان مردم ايران اين است كه آمريكا درصدد براندازي است و قصد دارد به مردم ايران فشار بياورد.
اين كارشناس آمريكايي كه 28 سال در سيا كار كرده است، معتقد است: با وجود چنين بي اعتمادي شديدي، مذاكرات ايران و گروه 1+5 (پنج كشور عضو دائم شوراي امنيت و آلمان) در قزاقستان اميدواركننده بود.
مقام سابق سيا افزود: اكنون كه ايران و گروه 1+5 اندكي موضع خود را تغيير داده اند، بدترين كار اين است كه به آتش بدگماني ايران نسبت به اهداف و نيت هاي ايالات متحده هيزم ريخته شود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر دو قطعنامه در خصوص تشديد تحريم ها عليه ايران و حمايت از رژيم صهيونيستي در برابر ايران در كنگره به جريان افتاده است، استدلال مي كند: «اعضاي كنگره دقيقاً در حال هيزم ريختن به آتش بدگماني ايران به آمريكا هستند. چيزي كه از طرح تشديد تحريم هاي ايران بدتر است قطعنامه سنا است كه «ليندزي گراهام» و «رابرت منندز» طراحان آن بوده اند. طبق اين طرح از اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران حمايت مي شود.»
اين مأمور سابق سيا كه در جنگ ويتنام نيز حاضر بوده با اشاره به برگزاري كنفرانس سالانه «كميته روابط عمومي آمريكا- اسرائيل» (آيپك) مي نويسد: بسياري از اعضاي كنگره آمريكا انگيزه چنداني براي طرفداري از اعمال تهاجمي رژيم صهيونيستي ندارند اما كنفرانس آيپك انگيزه لازم را به آنها مي دهد. اين سازمان بهتر از هر زمان ديگري مي تواند نشان دهد كه از انتصاب «هيگل» به عنوان وزير دفاع آمريكا نترسيده و عقب نكشيده است.
پيلار در بخش پاياني مقاله اش نوشت: كه آمريكا در سال 2002 فرصت همكاري با ايران را از دست داد.
 


تحرك اصلاح طلبان براي خروج از بن بست فتنه (خبر ويژه)

انتشار خبر درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب، با نگراني و پرخاشگري طيف تندرو اين جريان مواجه شده است.
محمد جواد حق شناس نايب رئيس جبهه اصلاح طلبان روز گذشته با تأييد خبر تقديم نامه درخواست جمعي از اصلاح طلبان براي ديدار با رهبر معظم انقلاب گفت اين نامه حدود دو هفته پيش ارسال شده است.
وي در گفت وگو با مهر و ايسنا خاطرنشان كرد: جبهه اصلاح طلبان متشكل از 18 حزب شناسنامه دار به همراه جبهه اعتدال گرايان (گروه هاي حامي هاشمي در انتخابات سال 84) نامه اي را حدود دو هفته پيش براي دفتر رهبري ارسال كردند و تقاضاي ديدار جمعي از اعضاي احزاب اصلاح طلب با ايشان را داشته اند.
وي با بيان اينكه «هنوز از سوي دفتر مقام معظم رهبري پاسخي به اين درخواست داده نشده، افزود: براي تهيه و ارائه اين درخواست، پيشتر با بزرگان اصلاح طلب مشورتهايي انجام شده است. معتقديم به منظور برقراري فضاي گفت وگو براي عبور از بحراني كه از سال 88 در كشور بوجود آمد نياز است تا فضاي سوء تفاهم كاهش پيدا كند و تفكرهاي راديكال در اين فضا جايگاهي ندارد.
در همين حال مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان به سايت روزآنلاين گفت: يك تيم چند نفره مشخص شد تا نامه را تهيه كنند. اين نامه با كمال ادب و احترام تهيه و در قالب آن تقاضاي ديدار با رهبري مطرح شد.
وي مي گويد: «مي خواهيم به حضور رهبر انقلاب برسيم تا هم به اشارات ايشان گوش دهيم و هم زمينه يك رقابت سالم و سازنده در انتخابات يازدهم را پيش رو داشته باشيم.»
وي مي گويد جبهه متبوع آنها تاكنون مشكلي براي برگزاري كنگره نداشته است.
چند هفته پيش از اين مجيد انصاري، موسوي لاري و جهانگيري به محضر رهبر معظم انقلاب رسيده بودند كه بحث هاي گوناگوني را در ميان محافل تندرو و ضد انقلاب حامي فتنه سبز برانگيخت.
انتشار اين گونه خبرها با واكنش هاي متفاوتي در محافل حامي اصلاح طلبان مواجه شده است. برخي از اين رسانه ها و محافل ترجيح دادند براي جلوگيري از اثرات فرسايشي خبرهاي اخير در طيف هاي تندرو، آن را سانسور كنند. اما شمار ديگري از اين محافل تاب نياورده و به ناسزاگويي عليه اصلاح طلبان پرداختند. از جمله مشاور كروبي و سردبير فراري روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد ضمن حمله به اصلاح طلبان در گويانيوز نوشت: اين قبيل ديدارها براي اصلاح طلبان، يك بازي با سه باخت است. آنها نشان دادند هر چه فشار بيشتر باشد، بيش از گذشته از ادعاهاي خويش فاصله مي گيرند. حاكميت مي داند از ميان اصلاح طلبان تنها عده اي خاص بر مواضع خود شامل انتخابات آزاد پا فشاري مي كنند. متأسفانه اصلاح طلبان مشتاق حكومت، علناً از شروط 3 سال گذشته و تعهد عدم عبور از خط قرمز تعهد آزادي همراه با بازگشت موسوي و كروبي به عرصه سياست عقب نشيني كرده اند. اين همكاري داوطلبانه يعني حذف پيش شرط هاي سابق.
واحدي با بيان اينكه «ملاقات اخير در ادامه عقب نشيني هاي گذشته است و چهره اي قدرتمند و غير قابل مقابله از حاكميت و رهبري ترسيم مي كند، نوشت: اين باخت بزرگي براي اصلاح طلبان است(!).
مشاور متواري كروبي تأييد كرده كه حاكميت به فتنه گران امتياز نداده و اين باخت براي آنها محسوب مي شود.
گفته مي شود برخي عناصر فريب خورده و تندروي فراري به برخي سران فتنه در داخل پيغام هاي تندي فرستاده اند مبني بر اينكه اگر قرار بود از مواضع خود توبه كنيد، چرا ما را به خارج فرستاده و در به در كرديد؟
از سوي ديگر پايگاه اينترنتي تهران ريويو وابسته به ضد انقلاب خارج نشين، به تمايل رهبر انقلاب براي احياي جريان چپ از دو دهه قبل اشاره كرد و نوشت: دو عضو مجمع روحانيون و يك عضو حزب كارگزاران كه با آيت الله خامنه اي ديدار كردند، از جمله مدافعان حضور فعال اصلاح طلبان در فضاي سياسي بوده و حمايت صريحي از جنبش سبز نداشته اند. نام هر سه چهره نيز در دوره هاي مختلف براي حضور در انتخابات آينده به عنوان كانديداي اصلاح طلبان شنيده شده است و رسانه ها و چهره هاي اصولگرا نيز از محوريت چنين چهره هايي در ميان اصولگرايان ناخشنود نبوده اند. با اين تفاصيل، آيا مي توان گفت ويژگي هاي شخصيتي و فكري سه چهره حاضر در ملاقات و مقدمه سازي هاي رسانه اي دو سال گذشته براي تعيين هويت و خطوط سياسي جديد براي اصلاح طلبان، نشان دهنده تلاش عملي براي برآوردن يك شاخه جديد در ميان اصلاح طلبان است؟
نويسنده احتمال مي دهد كه اين روند از سوي اصلاح طلبان منجر به كمرنگ شدن نقش افرادي چون خاتمي شود كه از نظر حاكميت در حوادث سال 88 دخالت داشته اند. تهران ريويو مي گويد اين كار موجب مسخ جنبش [فتنه] سبز مي شود.
صرف نظر از اين گمانه زني ها آنچه روشن است لزوم مرزبندي و اعلام برائت فعالان سياسي از دست اندركاران خيانت بزرگ فتنه 88 است. فتنه گران در آشوبگري 8 ماهه عليه اسلام و جمهوري اسلامي و امام و رهبري هتاكي كرده و به نيابت از آمريكا و اسرائيل درصدد ساختارشكني بودند.
 


از اپوزيسيون حركت از اسرائيل و انگليس بركت! (خبر ويژه)

مفسر راديو اسرائيل ضمن ابراز خشم نسبت به ناتواني غرب در مقابل ايران، از گروه هاي اپوزيسيون خواست به حمايت هاي غرب اميد نبندند و خود كاري بكنند.
منوشه امير مي گويد رفتار غرب در برابر برنامه اتمي ايران عبرت آموز است و بايد از آن درس عبرت گرفت. رفتار كشورهاي غربي در گفت وگوهاي اتمي در آلماتي قزاقستان و ارزيابي هاي نسبتا خوش بينانه اي كه از جانب بلندپايگان ايراني مطرح شد، و اصولا شيوه رفتار اروپا و آمريكا در مذاكرات هسته اي با جمهوري اسلامي ايران، مي تواند براي مخالفان رژيم كه اميد به غرب دوخته اند بسيار آموزنده باشد.
وي مي افزايد: شيوه رفتار كشورهاي غربي است كه براي جلوگيري از اتمي شدن حكومت ايران، از بخش اعظم منافع اقتصادي خويش صرفنظر كرده و با اجراي تحريم هاي فزاينده تلاش مي كنند رژيم ايران را از ادامه برنامه هاي اتمي بازدارند. ولي پرسش دقيقا در اين جاست كه اگر غرب به سود خود مي داند از اتمي شدن حكومت ايران جلوگيري كند، پس اين مماشات چيست؟ چرا غرب قاطعيت نشان نمي دهد و هربار كه يك دور از گفت وگوهاي اتمي بدون نتيجه پايان مي يابد و به عبارتي ديگر، كاملا به شكست مي انجامد بلافاصله قرار دور بعدي مذاكرات را مي گذارند كه مبادا اين تصور ايجاد شود كه آب در هاون مي كوبند و وقت خود را تلف مي كنند و با اين رفتار به رژيم ايران امكان مي دهند كه همچنان برنامه هاي هسته اي را دنبال كند.
منوشه امير (منوچهر ساچمه چي) كه نزديك 50 سال است به فلسطين اشغالي رفته و در خدمت رژيم صهيونيستي درآمده، همچنين گفته است: بي ترديد غرب همانند من و شما به خوبي آگاهي دارد كه حكومت ايران به موشك هايي مجهز گرديده كه نه تنها تا اسرائيل مي رسند، بلكه قادرند كشورهاي غربي را نيز هدف قرار دهند. همان موشك ايراني كه ظاهرا آن ميمون را به فضا برد و به ادعاي حكومت ايران سالم به زمين بازگرداند، روزي كه تنظيم شود خواهد توانست پايتخت هاي همه كشورهاي اروپايي از رم و برلين تا پاريس و لندن را هدف قرار دهد. اكنون ساليان دراز است كه حكومت ايران پنهاني مشغول طراحي و تلاش براي توليد موشكي است كه برد آن به ده هزار كيلومتر و بيشتر برسد. چنين موشكي در آينده خواهد توانست كرانه هاي خاوري كشور پهناور ايالات متحده را نيز (از ايالت نيويورك تا ايالت فلوريدا) هدف قرار دهد.
او با بيان اينكه غربي ها راه مماشات و بطالت را در پيش گرفته اند و قاطعانه در برابر ايران نمي ايستند، افزود: بارها از جانب افراد اپوزيسيون شنيده ايم كه خيزش مخالفان بدون پشتيباني قاطع و عملي غرب امكان پذير نخواهد بود زيرا حكومت، آشوب را پيش از آن كه شكل بگيرد در نطفه خفه خواهد كرد. اما بايد گفت ابتدا از مخالفان حركت و پس از آن از كشورهاي غربي بركت[!]
در حالي كه سران رژيم صهيونيستي جريان آشوب طلب را سرمايه خود معرفي كرده بودند، منوشه امير توصيه مي كند: اين را اپوزيسيون در داخل و خارج بدانند و آويزه گوش كنند كه بي آن كه در انتظار چراغ سبز بيگانگان باشند، بكوشند خود جنبش درست كنند.
وي توضيح نمي دهد كه نوكران منفور آمريكا و اسرائيل و انگلستان چگونه بايد چيزي جز نفرت و انزجار در ملت ايران برانگيزند؟
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10