(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 اسفند  1391 - شماره 20446

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
سرلشكر سليماني:
امروز «يك كشور عباس» در اختيار «حسين زمان» است
در مكتب امام
وزير اطلاعات:
بازداشت شبكه دست نشانده استكبار دشمنان را آشفته كرد
ثروتي: تكليف فاز دوم هدفمندي
 بعد از تصويب بودجه 92 مشخص مي شود
رحماني فضلي تاكيد كرد
آمادگي ديوان محاسبات براي بررسي معوقات بانكي
شيخ الاسلام: هدف از سفر جان كري به منطقه
 حفظ امنيت رژيم صهيونيستي است
رايزني مقامات وزارت كشور ايران و عراق در تهران
روحاني اصلاح طلب افشاء كرد
 تحركات مشاركتي ها با همدستي براندازها و دين ستيزها عليه نظام
توسط مهمانپرست مطرح شد
 اعتراض ايران به بيانيه وزير امورخارجه كانادا
سفير ايران در بيروت:
 نشانه هاي شكست دشمنان در سوريه آشكار شده است
دبير سياسي مهرنامه بازداشت شد


كوتاه از انتخابات

با فتنه و انحراف ائتلاف نمي كنيم
سخنگوي ستاد ائتلاف سه گانه اصولگرايان اعلام كرد: با هيچ اصلاح طلب يا افراد مرتبط با جريان فتنه و انحراف ائتلاف نمي كنيم.
حسين مظفر با اشاره به نشست ائتلاف سه گانه در پژوهشگاه باقر العلوم اظهار داشت: همان طور كه بارها تكرار كرده ايم ضمن احترامي كه براي تمام نامزدهاي انتخابات آتي قائل هستيم اين ائتلاف به نفع شخص يا گروهي كنار نمي كشد چرا كه اين مجموعه از سوي شوراي ائتلاف، خود را مرجع تصميم گيري براي ارزيابي وضعيت نامزدهاي اصولگرا و معرفي نامزد اصلح از طيف اصولگرايان مي داند.
وي افزود: ائتلاف سه گانه اصولگرايان آمادگي كامل براي تعامل و همكاري و بهره گيري از ظرفيت هاي نامزدهاي اصولگرايان دارد و با هيچ اصلاح طلب يا افراد مرتبط با جريان فتنه و انحراف ائتلاف نمي كند.
آبادگران به دنبال اجماع اصولگرايان
سخنگوي جمعيت آبادگران با بيان اينكه اصولگرايان بايد با جدايي از منيت ها به كانديداي واحد برسند، گفت: بايد تلاش كنيم تا اجماعي صورت بگيرد.
«بيت الله بدرلو» با اشاره به انتخابات رياست جمهوري به عنوان يكي از رئوس جلسه جمعيت آبادگران اظهار داشت: در انتخابات رياست جمهوري مطرح شدن گزينه هاي متعدد اصولگرا نشان دهنده عدم همگرايي در جامعه اصولگرايي كشور است.
سخنگوي جمعيت آبادگران ادامه داد: اصولگرايان بايد با جدايي از منيت ها به كانديداي واحد برسند كه توانايي تامين مشكلات معيشتي مردم و افزايش رفاه آن ها را داشته باشد؛ هم چنين در مسائل خارجي از تدبير مورد نياز براي حفظ منافع و آرمان هاي ملي نظام و گذر از گردنه مواجهه با غرب بهره مند باشد.بدرلو افزود: موضوع حزب و جايگاه تحزب در كشور از ديگر مسائل مطرح در اين جلسه بود كه اعضا معتقد بودند خلأ حزب باعث عدم بهره برداري بهينه از پتانسيل هاي سياسي كشور مي شود.
سخنگوي جمعيت آبادگران خاطر نشان كرد: توصيه ما به اصلاح طلبان اين است كه به جاي بهانه جويي برنامه ريزي جهت حضور پرقدرت در انتخابات داشته باشند و ما براي اصلاح طلبان به عنوان يك رقيب احترام قائليم.
هماهنگي با ائتلاف سه گانه را لازم مي دانيم
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين اعلام كرد كه هماهنگي و همكاري با ائتلاف سه گانه اصولگرايان را لازم مي دانيم اما اين موضوع بستگي به اين دارد كه آنها مي آيند و به ما بپيوندند و يا اينكه مي خواهند كار جداگانه اي انجام دهند.
محمدرضا باهنر در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به همكاري برخي از نمايندگان ادوار و گروه هاي صنفي با جامعه اسلامي مهندسين براي انتخابات اين تشكل سياسي ليست جداگانه اي براي انتخابات شوراها خواهد داد، تصريح كرد: ما تمايل داريم در انتخابات شوراها مجموعه اصولگرايان به يك نقطه واحد برسند اما ممكن است در نهايت به اين هدف نرسيم، با اين حال تلاش اين است كه تا حد ممكن تعداد ليست ها كاسته شود.
نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري، همچنين در مورد ائتلاف 4 نفره كانديداهاي جبهه پيروان متشكل از باهنر، يحيي آل اسحاق و منوچهر متكي به همراه مصطفي پورمحمدي به عنوان كانديداي جامعه روحانيت مبارز گفت: اين مجموعه با هم كار مي كنند و در نهايت تلاش داريم با يك ساز و كار مشخص به يك نفر برسيم اما قطعا از ديگر كانديداهاي جبهه اصولگرايي نيز دعوت مي كنيم كه به اين ائتلاف بپيوندند.
باهنر در پاسخ به اين سوال كه آيا برنامه اي براي پيوستن به ائتلاف سه گانه داريد اظهار كرد: بالاخره هماهنگي و همكاري با هيات سه نفره را لازم مي دانيم اما اين موضوع بستگي به اين دارد كه آنها مي آيند و به ما بپيوندند و يا اينكه مي خواهند كار جداگانه اي انجام دهند.
آمدنم قطعي شد
محسن رضايي كانديداتوري خود در انتخابات رياست جمهوري يازدهم را رسما اعلام كرد.
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع مرزبانان غيور استان كردستان با اعلام كانديداتوري در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، برخي دلايل حضورش در اين عرصه را اعلام كرد.
رضايي كه در استان كردستان حضور دارد گفت: پيشنهاد شده بود در تهران كانديداتوري خود را اعلام كنم تا از امكانات وسيع رسانه اي استفاده كنم اما با اعلام كانديداتوري در اين شهر، بر رويكردم نسبت به پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور و حل مشكلات مردم تاكيد مي كنم.
براساس اعلام سايت شخصي محسن رضايي قرار است وي به زودي در بيانيه اي رسمي مواضعش را در اين خصوص اعلام كند.
آمادگي رسانه ملي براي برگزاري مناظره هاي انتخاباتي
مشاور و معاون برنامه ريزي و نظارت سازمان صدا و سيما گفت: روند مناظرات انتخاباتي براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در رسانه ملي تكميل شده است.
حسن خجسته با اشاره به اينكه در مناظره هاي انتخاباتي هر كانديدايي مي تواند خودش را براساس واقعيت ها عرضه كند اظهار كرد: مناظره ها فرصتي است كه در چارچوب عقلاني مي تواند نقش خوبي در روند انتخابات داشته باشد تا مردم شناخت عميق تري نسبت به كانديداها پيدا كنند.
مشاور رئيس سازمان صدا و سيما گفت: شبكه هاي سيما و صدا برنامه هاي متعددي در مورد انتخابات تدارك ديده اند كه تعدد و نوع اين برنامه ها به تعداد كانديداها بستگي دارد.
خجسته تأكيد كرد: مردم به عنوان مخاطب قدرت تفسيرگري دارند و براساس ذهنيتشان تفسيرگري مي كنند، اما صدا و سيما هم از نظر قانوني و هم از نظر شرعي خودش را بي طرف در انتخابات مي داند.
عدالت مهم ترين گفتمان انتخابات 92
رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا با تأكيد بر اهميت عدالت در انتخابات 92 گفت: عدالت اهميت و اولويت بيشتري دارد و بايد مانند چتري بر فضاي اين كشور گسترده باشد.
آيت الله سيدمحمد خامنه اي درباره مهمترين گفتمان انتخابات رياست جمهوري آينده اظهار داشت: جمهوري اسلامي به رغم گذشت حدود 34 سال با وجود خدماتي تأسيسي و تأكيدي كه نظام به كشور داشته است به سبب دو دسته عوامل مانع و مخرب، يعني حضور دشمنان خارجي در كمين و ضعف يا خيانت برخي از دولت هاي اين سه دهه، كشور ما به جز در مقطعي كوچك به اهداف و آرمان هاي اسلامي خود از جمله اجراي كامل عدالت در همه بخش هاي اجتماعي بازماند.وي افزود: با وجود اهميت و لزوم پيشرفت و رشد اقتصادي و علمي در مقايسه اين پيشرفت با عدالت، مسلماً عدالت اهميت و اولويت بيشتري دارد و بايد مانند چتري بر فضاي اين كشور گسترده باشد، گرچه به آرزو بيشتر شبيه است.
ارائه ليست اصولگرايان اصلاح طلب
براي انتخابات شوراها
سخنگوي حزب اصولگرايان اصلاح طلب گفت: ليست اين حزب براي انتخابات شوراي شهر در حال تكميل شدن است.
عليرضا متاني با اشاره به برگزاري انتخابات شوراها در سال آتي اظهار داشت: ليست اين حزب براي انتخابات شورا در اكثر شهرهاي كشور در حال كامل شدن است.
سخنگوي حزب اصولگرايان اصلاح طلب در خصوص انتخابات رياست جمهوري و اعلام حمايت اين حزب از يك كانديدا گفت: حزب اصولگرايان اصلاح طلب با توجه به معيارهاي مورد تأييد خود كانديدايي را معرفي خواهد كرد.
نشست خبري جبهه پيشگامان خدمت
دبيركل جبهه پيشگامان خدمت اعلام كرد كه نشست خبري متكي امروز برگزار مي شود.
«مسعود جوراب لو» جبهه متبوعش را ظرفيت جديدي از حاميان كانديداتوري متكي براي انتخابات رياست جمهوري دانست و گفت: از ساير گروه هاي سياسي و مسئولان سابق در كابينه نهم نيز برخي افراد به اين ائتلاف اضافه مي شوند.وي افزود: نشست خبري متكي براي تشريح مواضع انتخاباتي امروز برگزار مي شود.دبيركل جبهه پيشگامان خدمت با اشاره به فعاليتش در ستاد قاليباف در سال 84 تصريح كرد: جبهه پيشگامان از چند مجموعه اصولگرايي تشكيل شده و در آينده از ساير گروه هاي سياسي و مسئولان سابق در كابينه نهم نيز به اين ائتلاف مي پيوندند.
به تكليف قطعي برسم كانديدا مي شوم
محمدحسن ابوترابي فرد با بيان اينكه ايثارگران و آزادگان از من براي حضور در عرصه انتخابات و كانديداتوري دعوت كرده اند گفت: در صورتي كه به تكليف قطعي برسم و شرايط فراهم شود در كنار ديگر كانديداها وارد عرصه انتخابات خواهم شد.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در حاشيه مراسم اختتاميه همايش سالانه مديران ديوان محاسبات كه در محل اين ديوان برگزار شد، در پاسخ به سؤالي كه آيا بحث كانديداتوري وي براي انتخابات رياست جمهوري جدي است، اظهار كرد: در جمع دوستاني از جامعه روحانيت مبارز، دوستان دانشگاهي، اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و در مجموع نهادهاي عملي و مجامع روحاني و حوزه علميه قم و همچنين ايثارگران و آزادگان مذاكرات و گفتگوهايي انجام شده كه اين حقير توفيقي براي حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري داشته باشم.وي در پاسخ به اين سؤال كه چه زماني كانديداتوري خود را رسماً اعلام خواهد كرد گفت: بايد ببينيم چه پيش خواهد آمد.
 


سرلشكر سليماني:

 امروز «يك كشور عباس» در اختيار «حسين زمان» است

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران تأكيد كرد امروز يك كشور عباس در اختيار حسين زمان است و همه ما به عنوان سربازان و خدمتگزاران ولايت هدفي جز خدمت و دفاع نداريم.
سرلشكر «قاسم سليماني» فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران صبح ديروز در مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيد «احمد سليماني» كه در سالن خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تشكر از دست اندركاران برگزاري اين مراسم و به خصوص تلاش سپاه پاسداران كرمان اظهار داشت: هيچ جلسه اي بين جلسات كه در كشور ما در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي برگزار شده، پرتأثيرتر از اين جلسات نيست خصوصاً آن كه آغاز آن جلسه با كلام خالصانه فرزند شهيد جان بگيرد.
فرمانده نيروي قدس سپاه با بيان اينكه تاريخ پرافتخار عشاير مربوط به دوره انقلاب نمي شود و از مدتها قبل رايج بوده است، گفت: حقيقتاً در مجموع حوادث تاريخ ايران عشاير مهمترين تكيه گاه و حامي اين كشور بوده اند و نقش اول را در تهاجمات قاجار و حتي قبل از قاجار داشته اند.
وي با بيان اينكه ارتباط بين دين و عشاير يك ارتباط بسيار ارزشمند، طولاني مدت و عميق است، گفت: در گذشته به مانند امروز امكان رساندن صحبت ها از طريق راديو و تلويزيون به گوش مردم مؤثر نبود ولي با اين حال رابطه عشاير با دين يك رابطه بسيار عميقي بود.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در ادامه به بحث زكات در عشاير اشاره و تصريح كرد: زكات در عشاير جزء ساري ترين، عالي ترين و الزام آورترين موضوع بود و از مدت ها قبل اين فرهنگ وجود داشت.
سرلشكر سليماني با بيان اينكه به زعم اينكه عشاير در مكان خاصي ثابت نبودند، خاطرنشان كرد: اما هيچگاه اين متغير بودن باعث نشد كه ارتباط فرهنگ عشاير با فرهنگ شيعه و اسلام كمرنگ شود؛ بعد از انقلاب نيز اين فرهنگ وسعت بيشتري پيدا كرد كه نمونه بارز آن دفاع از انقلاب بود.
وي تأكيد كرد: من قاطعانه مي گويم كه سر سپرده ترين قشر به انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي عشاير هستند و در رضايت مندي از انقلاب، به زعم تمام محروميت ها، ناب ترين افراد و پاكترين دلها را نسبت به ولايت دارند.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با بيان اينكه عشاير، ايلات و طوايف ما پادگان هاي بالقوه جمهوري اسلامي ايران در همه زمان ها هستند، تصريح كرد: عشاير سربازان حقيقي دين و انقلاب هستند.
به گزارش تسنيم، سرلشكر سليماني در بخش ديگري از سخنانش به ويژگي هاي بارز شهيد احمد سليماني اشاره كرد و افزود: انسان در تحول روحيه و معنوي نيازمند وقت است اما گاهي اوقات مي بينيم كه به يكباره تحت تأثير وتحول آني قرار مي گيرد. در جبهه و جنگ و دوران دفاع مقدس، اين تحول عمقي و در عين حال آني و سريع در بين رزمندگان صورت گرفت و كسي كه وارد جبهه مي شد، اين تحول در او به صورت آني وارد مي شد و تمام وجود آن را دگرگون مي كرد.
وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: در اثر آن تحول آني، همه رزمندگان حس و حال ديگري را در دفاع از كيان انقلاب اسلامي در خود و همرزمانشان مشاهده مي كردند كه در واقع اين تحول در رهبران و فرمانده هاي شهيد ما در دوران جنگ بروز كرد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با اشاره به تأثير معنوي امام بر كل جامعه تصريح كرد: هر چند كه امام با تك تك آحاد مردم صحبت نمي كرد و توصيه هايي را مستقيماً نداشتند ولي ايشان به تنهايي منشأ تحول در آحاد جامعه بودند كه تحول به وجود آمده در جبهه ها نيز ناشي از اين تأثير رهبر كبير انقلاب اسلامي بود كه امروز باعث شده است تا جنگ دوران دفاع مقدس جايگاه و تقدس خاصي را در بين مردم داشته باشد.
سرلشكر سليماني با بيان اينكه براثر تابش تحول عظيم امام(ره) فرماندهان شهيد دوران دفاع مقدس نيز تأثيرات عميق را در جبهه ها به وجود آورد، تصريح كرد: شهيد سليماني يكي از اين فرماندهاني بود كه در قله ها حضور داشت.
وي افزود: من با سردار شهيد احمد سليماني از دوران كودكي به خاطر تقدير سرنوشت، با هم بوديم و حتي در زمان شهادت او، بالاي سرش بودم و اگر بخواهم اينجا كلمه اي را اختصاصاً و حقيقتاً به عنوان مشخصه اين شهيد ذكر كنم، «انسان پاك» لايق اين شهيد بزرگوار است؛ در واقع كساني مي توانند اين مفهوم را داشته باشند كه بعد از معصوم بتوانند به درجه اي از صالح بودن برسند.
سرلشكر سليماني با اشاره به روز شهادت شهيد سليماني، خاطرنشان كرد: وقتي كه چهره او را پس از شهادت ديدم، نصف صورتش را خون پوشانده بود و نصف صورتش مثل مهتاب مي درخشيد و حقيقتاً آرامش خاصي در چهره او پيدا بود كه باعث شد ديدن اين صحنه جزو ديدني ترين صحنه عمرم در دوران دفاع مقدس باشد.
فرمانده نيروي قدس سپاه اظهار داشت: او در طول جانشيني فرماندهي لشگر ثارالله هيچ گاه خود را در جايگاه فرمانده نشان نداد و هيچ كس احساس نكرد كه او مسئوليتي در جبهه دارد. با همه فرمانده ها ارتباط داشت و حتي براي اينكه بتواند در عمليات ها به جبهه و صحنه جنگ نزديك باشد يك موتورسيكلت داشت كه پيوسته خود را به آتش ها مي رساند، انسان والامقامي در سجاياي اخلاق بود؛ او قبل از سن تكليف به واجبات خود عمل مي كرد.
سرلشكر سليماني اضافه كرد: وقتي كه در شب شهادت خود مشغول خواندن دعاي كميل بود حال عجيبي داشت از اول تا آخر دعا سر به سجده بود و انگار الهام شده بود كه قرار است فردا 10 صبح به شهادت برسد.
وي با بيان اينكه شهيد سليماني در اخلاق و رفتار و برخورد با ديگران سرآمدترين ها بود و هيچ كس كلمه درشتي را از زبان او نشنيد، خطاب به عشاير حاضر در اين مراسم گفت: قبور شهداي ما مثل امامزاده ها مورد احترام و توجه است و شما برادران عزيز عشاير بايد به اين تاريخ پرافتخار و شهداي خودتان مثل شهيد سليماني و ساير شهدا بباليد.
وي با بيان اينكه اميدواريم سرباز مخلصي براي انقلاب باشيم، تصريح كرد: امروز يك كشور عباس در اختيار حسين زمان است و همه ما به عنوان سربازان و خدمتگزاران ولايت هدفي جز دفاع و خدمت نداريم.
 


در مكتب امام

از كاغذبازي هاي طاغوتي اجتناب كنيد!
(نمايندگان مجلس) طرح ها و پيشنهادهايي كه مربوط به عمران و رفاه حال ملت، خصوصا مستضعفين است، انقلابي و باسرعت تصويب كنيد.
و از نكته سنجي ها و تغيير عبارات غيرلازم كه موجب تعويق امر است اجتناب كنيد.
و از وزارتخانه ها و ماموران اجرا بخواهيد كه از كاغذبازي ها و غلط كاريهاي زمان طاغوت اجتناب كنند.
آئين انقلاب اسلامي- ص 462
 


وزير اطلاعات:

بازداشت شبكه دست نشانده استكبار دشمنان را آشفته كرد

وزير اطلاعات گفت: بازداشت و احضار خبرنگاران شبكه رسانه اي دست نشانده استكبار موجب آشفتگي و برهم ريختگي دشمنان نظام جمهوري اسلامي شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حيدر مصلحي در همايش ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان افزود: مجموعه اي متشكل از600 خبرنگار كه 150 نفر آنان در داخل كشور و مابقي در خارج كشور فعاليت رسانه اي خود را هماهنگ مي كردند، مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفتند.
وي افزود: برخي عوامل رسانه هاي داخلي مرتبط با شبكه هاي ضدانقلاب بودند كه شناسايي آنها باعث شد برنامه هاي دشمن بارديگر با شكست مواجه شود. وزير اطلاعات گفت: راه اندازي شبكه هاي مختلف تلويزيوني ضدانقلاب در سال هاي اخير در قالب برنامه هاي تحليلي و گفت وگو از سوي جبهه استكبار طراحي شده است تا از رويارويي مسلمانان با جبهه استكبار جلوگيري كند. مصلحي تصريح كرد: اين برنامه ها بدنبال آن است تا خشم و عصبانيت مسلمانان را از استكبار بي اثر كند.
وي انتخابات رياست جمهوري 92را انتخابات گفتمان ها توصيف و مهمترين گفتمان را گفتمان انقلاب اسلامي،امام(ره) و رهبري بيان كرد و گفت: اين گفتمان تعيين كننده رييس جمهوري آينده و نه احزاب، گروه ها و افراد خواهد بود. وزير اطلاعات با برشمردن طراحي و برنامه هاي جبهه استكبار براي ضربه زدن به نظام از زمان پيروزي انقلاب تاكنون اظهار كرد: دشمنان هميشه از مديريت و نقش جايگاه ولايت فقيه ضربات و آسيب هاي فراواني دريافت كرده است.
وي تاكيد كرد:حمله سنگين به ولايت فقيه و گفتمان امام(ره)و رهبري و بزرگنمايي مشكلات و خبرسازي در دستور كار جدي آنان براي تضعيف انقلاب قرار گرفته است. وزير اطلاعات همچنين به بازخواني زواياي پيچيده فتنه 88 و برنامه و طراحي فتنه گران امروز مركب از دو حلقه داخل و خارج كشور پرداخت و هدف اصلي فتنه گران در انتخابات آتي را انتقام گيري و ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب دانست.
وزير اطلاعات تاكيد كرد: هدف ما جلوگيري از بوجود آمدن فتنه، قبل از انتخابات است. وي همچنين به موفقيت هاي علمي بزرگي ايران اشاره كرد و افزود: نظام به دستاوردهاي بزرگي دست يافته كه باعث شده است دشمن بشدت دچار آسيب جدي شود.
به گزارش ايرنا، وزارت اطلاعات، ماه گذشته در اطلاعيه اي از بازداشت تعدادي از عوامل شبكه مرتبط با سازمان عمليات رواني انگليس موسوم به بي بي سي، خبر داده بود.
در اين اطلاعيه آمده بود: اين شبكه از لحاظ گستردگي، پرشمارتر از شاخه داخلي بوده و اكثريت قابل توجه اعضاي آن را عناصر فراري فتنه 88 و همكاران سابق روزنامه هاي موسوم به زنجيره اي تشكيل مي دهند.
وزارت اطلاعات دراطلاعيه خود افزوده بود: هسته مركزي مستقر در لندن علاوه بر فعاليت بظاهر رسانه اي و خبري، ماموريت توليد سوژه براي جريان سازي را نيز به عوامل داخلي ابلاغ كرده بود.
 


ثروتي: تكليف فاز دوم هدفمندي

بعد از تصويب بودجه 92 مشخص مي شود

عضو كميسيون برنامه و بودجه گفت: روشن شدن تكليف فاز دوم هدفمندي منوط به تصويب نهايي بودجه است.
موسي الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اقدام دولت در تأمين اعتبار براي اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها در لايحه بودجه 92، گفت: درخواست دولت براي اجراي فاز دوم هدفمندي در جلسات كميسيون تلفيق مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه مجلس مخالفتي به اجراي فاز دوم هدفمندي ندارد اما معتقد است كه بايد اين مهم با در نظر گرفتن شرايط و به صورت دقيق اجرا شود، تصريح كرد: آمار و ارقامي كه دولت براي فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها پيشنهاد كرده است، بايد به رأي نمايندگان گذاشته شود.
ثروتي با تأكيد بر اينكه فاز دوم هدفمندي بدون مصوبه مجلس امكان اجرا ندارد، خاطرنشان كرد: رقمي كه در بودجه 92 براي فاز دوم هدفمندي پيشنهاد شده، ممكن است تورم زا باشد و بر همين اساس مجلس اقدام شتابزده را تأييد نمي كند.
نماينده مردم بجنورد گفت: به احتمال بسيار زياد لايحه بودجه در خرداد ماه به صورت نهايي تصويب شود و بر همين اساس بايد گفت تكليف فاز دوم هدفمندي بعد از تصويب نهايي لايحه بودجه در مجلس مشخص خواهد شد.
جلسه تلفيق سال آينده آغاز مي شود
سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس نيز اعلام كرد جلسات كميسيون تلفيق براي رسيدگي تخصصي به بندهاي مختلف بودجه 92 سال آينده آغاز مي شود.
وي درباره روند بررسي لايحه بودجه سال 1392 كل كشور در خانه ملت، اظهار داشت: فرصت ارائه پيشنهادات وكلاي ملت به كميسيون هاي تخصصي درباره بودجه 92 از 12 اسفند ماه آغاز شده و 22 اسفند به پايان مي رسد.
سبحاني نيا افزود: مهلت تنظيم و ارائه گزارش كميسيون هاي تخصصي به كميسيون تلفيق هم از 12 اسفند آغاز شده و تا 27 اسفند ادامه دارد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه يادآور شد: بررسي لايحه بودجه سال آينده در كميسيون تلفيق عملاً بعد از پايان مهلت بررسي اين لايحه در كميسيون هاي تخصصي خواهد بود، اميدواريم كميسيون هاي تخصصي گزارش خود را تا روز يكشنبه 27 اسفند ماه به كميسيون تلفيق تقديم كنند.
سبحاني نيا اضافه كرد: هر يك از كميسيون هاي تخصصي هفته آينده دو نفر از اعضاي خود را براي عضويت در كميسيون تلفيق بودجه 92 معرفي مي كنند و احتمالاً هفته بعد، كميسيون تلفيق جلسات مقدماتي را براي انتخاب هيئت رئيسه اين كميسيون و تصويب آيين نامه داخلي برگزار مي كند.
سبحاني نيا در گفت وگو با فارس تصريح كرد: جلسات بودجه اي كميسيون تلفيق براي رسيدگي تخصصي به بندهاي مختلف لايحه بودجه 92، سال آينده آغاز مي شود، البته ممكن است تلفيق پيش از پايان سال جاري نشست هاي مقدماتي با كارشناسان دولتي درباره درآمدها و هزينه هاي بودجه 92 داشته باشد.

 


رحماني فضلي تاكيد كرد

آمادگي ديوان محاسبات براي بررسي معوقات بانكي

رئيس ديوان محاسبات گفت: اين ديوان آمادگي دارد كه متولي بررسي معوقات بانكي باشد.
رحماني فضلي در دومين روز نشست چهارمين اجلاس مديران ديوان محاسبات با بيان اينكه اين مركز آمادگي دارد كه موضوع رسيدگي به فساد را متولي شده و پيگيري كند گفت: توان، ظرفيت ساختاري، جايگاه و نيروي انساني نيز در اين زمينه وجود دارد اما در بخش قضايي نياز داريم كه پرونده ها سريعتر رسيدگي شود.
وي تاكيد كرد: بنابراين ا گر ديوان محاسبات متولي باشد كه خود مي تواند امور را رسيدگي كند اما اگر نهاد ديگري متولي بود اين آمادگي توسط ديوان محاسبات وجود دارد كه به آنها كمك كند.
رحماني فضلي در ادامه با تاكيد بر اين كه ديوان محاسبات آمادگي دارد كه متولي بررسي معوقات بانكي باشد گفت: متاسفانه اين كار را نكردند و چرايي آن را نيز نمي دانيم اما حتي از بنده كه عضو رسمي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي هستم دعوت نمي كنند كه در جلسات شركت كنم.
وي تصريح كرد: اما اگر دولت بگويد كه ديوان محاسبات متولي ساماندهي و مديريت معوقات بانكي باشد اين كار را دنبال خواهيم كرد؛ گرچه كار سختي است اما مي توانم آزمايش كنم.
همكاري خوب دستگاه هاي اجرايي با ديوان
رئيس ديوان محاسبات كشور سپس به تشريح شرايط حاكم بر اجراي قوانين و بي ثباتي و نوسانات اقتصادي پرداخت و افزود: در حوزه اجراي قوانين و مقررات موفق تر بوديم و دستگاه هاي اجرايي همكاري بهتري در سال جاري با ديوان محاسبات داشتند اما در دولت و در بين دستگاه هاي اجرايي به ويژه در حوزه نفت و بانك با مشكلات عديده اي روبرو هستيم كه البته گزارش اين مشكلات به مجلس شوراي اسلامي ارسال شده است.
رحماني فضلي افزود: بي ثباتي و نوسانات اقتصادي به ويژه در حوزه ارز و طلا كاملا مشهود است كه آثار زيان باري بر اقتصاد داشت، بي ثباتي ارز نسبت به نرخ ارز آثار مخرب تري بر اقتصاد داشته است.
ورود ديوان محاسبات پيشگيرانه است
وي با تاكيد بر اينكه ديوان محاسبات در سال آينده نقش مهمي بر عهده خواهد داشت، گفت: استراتژي تبديل منافع ملي به قدرت ملي، استراتژي ديوان در سال آينده است هر اقدامي كه به اين سياست كمك كند منجر به شكل گيري استراتژي ديوان خواهد شد، به عنوان ناظران و تعيين كنندگان نحوه استفاده از بيت المال نقش استراتژي در بخش ها و دستگاه هاي مختلف داريم و اصلا رشد اقتصادي كشور در گرو انجام درست وظايف ديوان محاسبات است.
رحماني فضلي تاكيد كرد: ورود ديوان محاسبات به مسائل كشور ورود پيشگيرانه است. نقطه شروع كارمان نيز تفريغ بودجه و همراه كردن نظرات ديوان توامان با ارائه گزارش تفريغ بودجه سالانه به مجلس است. نظرات مان را همراه با تفريغ بودجه به مجلس مي دهيم و پيگير تحقق نظرات مان در كميسيون تلفيق، كميسيون هاي تخصصي و صحن علني مجلس هستيم و علاوه بر آن پس از تبديل اين نظرات به قانون، پيگير تحقق آنها در دستگاه هاي اجرايي خواهيم بود.
تاكيد بر اقدامات پيشگيرانه براي كاهش تخلفات
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش تاكيد كرد: اقدامات پيشگيرانه در فرايند حسابرسي و نظارت راه را براي كاهش تخلفات و ارتقاي سلامت كار هموار مي كند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد اظهار داشت: يافته هاي حسابرسي نسبت به بودجه 88 و 89 كاهش 43 درصدي واخواهي ها و تخلفات را نشان مي دهد و در اين ميزان كاهش قطعا بدون ترديد نقش ديوان محاسبات يك نقش محوري است البته نمي خواهيم نقش دولت را در اين مقوله ناديده بگيريم.
نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در ادامه با اشاره به تشكيل كارگروه هاي تخصصي در حوزه هاي بنيادين اقتصادي در اين همايش گفت: اين اقدام صحيحي است كه با نگاه ويژه به حوزه هايي مانند نفت، ماليات، هدفمندي يارانه ها، اجراي اصل 44، بانكها و قدم كليدي و محوري در اصلاح ستون فقرات اجرايي كشور و نه فقط اقتصادي برداشته شود.
مصوب شدن 152 طرح و موضوع در مسائل استراتژيك
رئيس شوراي راهبردي چهارمين همايش سالانه مديران ديوان محاسبات كشور نيز گفت: كارگروه هاي اين همايش در جلسات خود طي روز يكشنبه در موضوعات كلان و استراتژيك سازمان 152 طرح را مصوب كرده اند.
همتي، رئيس شوراي راهبردي اين همايش با بيان اين مطلب افزود: با تشكيل هشت كارگروه در موضوعات مختلف كاري موضوعات كلان سازماني در حوزه عملكرد ديوان تصميم گيري شد.
 


شيخ الاسلام: هدف از سفر جان كري به منطقه

حفظ امنيت رژيم صهيونيستي است

دبيركميته حمايت از انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي گفت: هدف اصلي از سفر جان كري به منطقه حفظ امنيت رژيم صهيونيستي است زيرا آمريكايي ها ثبات خود را در گرو حفظ امنيت رژيم صهيونيستي مي دانند.
حسين شيخ الاسلام، مشاور امور بين الملل و سياست خارجي رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بحث آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطين عنوان كرد: با توجه به اين كه زندانيان فلسطيني در نهايت مظلوميت و تحت شكنجه و ظلم بسياري از سوي رژيم صهيونيستي قرار گرفته اند حرف از انتفاضه سوم به ميان آمده است.
وي افزود: برخي از اسراي فلسطيني كه درگذشته آزاد شده بودند دوباره به اسارت اسرائيلي ها درآمدند كه اين امر كاملا حقه و دسيسه رژيم صهيونيستي محسوب مي شود.
شيخ الاسلام با انتقاد از سكوت سازمان ها و نهادهاي بين المللي در مورد جنايات رژيم صهيونيستي عنوان كرد: دروغ بودن ادعاهاي آمريكايي ها، كليه سازمان هاي بين المللي و نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري با سكوت آن ها در قبال رفتارهاي رژيم صهيونيستي نسبت به مردم فلسطين و به خصوص غيرنظاميان كاملا مشهود است. و بايد بگويم كه اوباما كاملا در جريان وقايعي كه در غزه و فلسطين رخ مي دهد بوده و از وضعيت اسيران فلسطيني هم مطلع است و او به خوبي مي داند كه در سرزمين هاي اشغالي چه مي گذرد.
وي با اشاره به سفر جان كري به منطقه خاطر نشان كرد: هدف اصلي سفر او به منطقه حفظ برتري نظامي-سياسي و امنيت اسرائيل است زيرا آن ها اسرائيل را زاده و دست پرورده خود مي دانند و امنيت رژيم صهيونيستي را هم با منافع خود گره خورده مي دانند؛ بنابراين به دنبال حفظ ثبات اين رژيم هستند.
دبير كميته حمايت از انتفاضه فلسطين مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به گزارش كيسنجر افزود: در اين گزارش پيش بيني شده كه اسرائيل احتمالا در 10 سال آينده ديگر وجود نخواهد داشت. بايد گفت كه به طور كلي امروزه تصور غرب نسبت به وقايع فلسطين تغيير كرده است يعني آن ها هم شعار امام خميني(ره) را مبني بر اين كه رژيم صهيونيستي بايد نابود شود، را پذيرفته اند و مي دانند كه اين امر تحقق خواهد يافت؛ بنابراين طبيعي است كه آن ها در اين زمينه عكس العمل هايي را هم انجام دهند.
 


رايزني مقامات وزارت كشور ايران و عراق در تهران

در ديدار وزير كشور و سرپرست وزارت كشور عراق بر اهميت گسترش مناسبات بين دو كشور در زمينه هاي اقتصادي، تجاري، سياسي و فرهنگي مورد تاكيد قرار گرفت.
مصطفي محمدنجار بعد از ديدار با سرپرست وزارت كشور عراق با بيان اين كه سفر سرپرست وزارت كشور عراق به ايران به دعوت جمهوري اسلامي ايران انجام شد، اظهار داشت: ايران و عراق دو كشوري هستند كه در طول تاريخ اشتراك زيادي داشتند و مقامات دو كشور نيز بر اهميت گسترش مناسبات دو كشور در زمينه هاي مختلف از جمله اقتصادي، تجاري، سياسي و فرهنگي تاكيد كردند.
وي با اشاره به گفت و گوهاي صورت گرفته در اين ديدار و همچنين برخي مفادي كه در تفاهم نامه بين دو كشور وجود خواهد داشت، اظهار داشت: از جمله مباحث مطرح شده توسعه همكاري بين استان هاي مرزي دو كشور بود به نحوي كه از قابليت هاي اين استان ها در زمينه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي استفاده بيشتري شود.
وزير كشور همچنين به اهميت مراقبت از مرزها و مسائل مرزي اشاره كرد و گفت: در اين تفاهم نامه كه در آينده انعقاد خواهد شد به مسائلي چون مبارزه با جرايم سازمان يافته، تروريسم، مراقبت از مرزها، تسهيل در رفت و آمد رانندگان كاميون ها و حمل بار بين دو كشور و همچنين تسهيل در رفت و آمد زائران اشاره شده است.
نجار با بيان اين كه مباحثي در زمينه صدور ويزاي كثير تردد براي رانندگان و كساني كه رفت و آمدهاي زيادي بين دو كشور مي كنند مطرح شده است گفت: اميدواريم در آينده سطح مبادلات تجاري بين دو كشور در زمينه هاي مختلف از جمله در زمينه گاز و برق گسترش پيدا كرده و زمينه براي انتقال آن به ساير كشورها از جمله سوريه فراهم شود.
همچنين عدنان الاسدي سرپرست وزارت كشور عراق با ابراز خرسندي از سفر به ايران و با بيان اين كه تاكنون دومين بار است كه با وزير كشور ايران ديدار مي كند، گفت: ايران و عراق داراي مرزهاي طولاني هستند و روز به روز سطح همكاري هاي بين دو كشور در حال گسترش است و قطعا اين ديدارها منجر به تعميق هر چه بيشتر روابط بين دو كشور در زمينه هاي اقتصادي، تجاري و امنيتي خواهد بود.
وي با بيان اين كه افرادي مشخص خواهند شد تا توافقات و مباحث مطرح شده بين دو كشور را در زمينه هاي مختلف از جمله در ارتباط با ايجاد تسهيلاتي براي زائرين دو كشور، تجار ايراني در عراق و كاميون هاي حمل بار در بين دو كشور و... پيگيري كنند در پاسخ به سؤالي در ارتباط با رخ دادن حوادث تروريستي در داخل و همچنين مرزهاي اين كشور گفت: وجود اختلافات سياسي در سوريه موجب بروز برخي از مشكلات امنيتي در مرزهاي عراق شده بود و برخي سازمان هاي تروريستي از جمله القاعده از اين موضوع بهره برداري مي كردند و ما تلاش كرديم جلوي اقدامات آنها را بگيريم و همه باندها و گروه هاي تروريستي كه اين اقدامات تروريستي را در كشور ما انجام مي دادند، بازداشت شده اند.
 


روحاني اصلاح طلب افشاء كرد

 تحركات مشاركتي ها با همدستي براندازها و دين ستيزها عليه نظام

يك روحاني وابسته به جريان اصلاح طلب در اظهاراتي افشاگرانه از همدستي مشاركتي ها با دين ستيزان و براندازها براي اقدام عليه نظام خبر داد.
اين روحاني اصلاح طلب كه در اوايل دي ماه گذشته، عليه تحركات طيف افراطي اصلاح طلبان داخل و هسته مشكوك خارج نشين فتنه مطالبي مطرح كرده بود، با شكست پروژه ابلاغي از خارج، مجدداً به سخن آمد و دغدغه ها، درد دلها و هشدارهاي خود را بازگفت.
اين روحاني وابسته به اردوگاه موسوم به اصلاح طلبان، پس از انتشار مستند مثلث كه اخيراً از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي پخش شد، اظهار داشت: دو ماه پيش كه فرستاده اي از طرف مشاركتي ها نزد من آمد و طرحي به اسم «طرح آزادي رهبران جنبش سبز!؟» را آورده بود، به او گفتم طرح شما عملي نيست، كسي به طور جدي پاي آن نخواهد آمد، شرايط جامعه و حتي شرايط خود شما اصلاح طلبان آماده عملي شدن چنين وهمياتي نيست و حتي به او- و بعداً به ساير دوستان اصلاح طلب- گفتم كه اين طرح مشكوك است و نكند كه بچه اطلاعاتي ها برايتان چاله اي كنده باشند؟ طرف جواب داد: نه اين طرح را دوستان ما در پاريس پخت پز كرده اند و به وقتش دولت هاي غربي، سازمان هاي بين المللي، شيرين عبادي، احمد شهيد و ديگران هم پاي كار مي آيند و تا 25 بهمني كه گذشت، به حصر آن دو نفر خاتمه مي دهيم! حالا نه تنها حصر آن دو نفر رفع نشد بلكه وضعشان بدتر هم شد و با سندي كه حكومت پخش كرد، معلوم شد حكومت هم حرفهايي دارد كه هنوز نگفته و براي روز مبادا گذاشته و عزمش هم خيلي بيشتر از حدي كه ما فكر مي كنيم، جزم است.
وي در ادامه مي گويد: جوابيه خانواده آقاي كروبي هم جوابيه خيلي ناشيانه اي بود و نه تنها ادعاهاي آن فرد- محمود زماني- را رد نكرد بلكه مهر تأييدي بود بر دوستي و روابطش با آقاي كروبي. من دفعه پيش از قول يكي از فرزندان شيخ (محمدتقي.ك) گفتم كه مادر اين خانواده عامل تحريك بچه ها هم هست، به من فحش دادند.
بعداً شنيدم كه مدير سايت اين خانواده (سحام نيوز) هم به برخي از دوستانش گفته بود كه به شدت از سوي مادر خانواده تحت فشار است تا در سايتشان از اخبار تند و تيز عليه حكومت استفاده كنند تا شيخ از ذهن مردم فراموش نشود! از طرف ديگر فرزند كوچكترش (حسين.ك) پيغام مي دهد كه ما نبايد در انتخابات شركت كنيم چون موجب مشروعيت حكومت مي شود! اين روحاني اصلاح طلب با ابراز تعجب از اين گفته افزوده است: يعني اصلاح طلبان به جايي رسيده اند كه نظام جمهوري اسلامي را هم مي خواهند نامشروع نشان دهند؟ يا اين را مادر خانواده به اين بچه القاء كرده؟ تازه چه كسي مي گويد كه عدم شركت آن دو نفر در انتخابات به معناي عدم مشروعيت دولت بعدي مي شود؟ در همان روزهايي كه پيك مشاركت پيش من آمده بود، آقاي خاتمي در جلسه اي با حضور بيست، سي نفر از اصلاح طلبان و كارگزارانيها مي گويد كه «اگر در انتخابات رياست جمهوري سال 84 آن اشتباه استراتژيك و عظيم را نكرده بوديم و دوستانمان بي جهت كانديدا نمي شدند، آقاي هاشمي راي مي آورد و امروز به اين وضع گرفتار نمي شديم و اگر در انتخابات 88 اين دو نفر (موسوي و كروبي) شركت نمي كردند و يا وقتي هم شركت كردند، اگر آن سبك بازي ها را درنمي آوردند، حالا وضعمان اينگونه نبود.»
به گزارش فارس روحاني اصلاح طلب مورد نظر در پايان سخنان خود مي گويد: اين درست كه من به آقاي خاتمي خيلي انتقاد دارم، اما حرفش در مورد سبك بازي آن دو نفر در انتخابات سال 88 را كاملاً قبول دارم و غير از من، اكثر قريب به اتفاق عقلاي اصلاح طلب هم معتقدند كه آن دو نفر مرتكب اقدامات سخيفي شدند و كل اصلاح طلبان را بدنام كردند و دست همه را در حنا گذاشتند؛ اما فرق بقيه با من اين است كه من نظرم را مي گويم و از مشاركتي ها، سازماني ها و امثال خوئيني ها فحش مي خورم، اما ديگران همين نظر را يا درگوشي مي گويند يا اصلاً نمي گويند تا فحش نخورند... حالا هم مشاركتي ها مثلاً فعال شده اند كه «موج آفريني» كنند، با همان بچه بازي هاي سال 88؛ خبردار شدم كه با افراد ضد حكومت، براندازها و دين ستيزها همدست شده اند تا نامه اي سرگشاده، مثلاً از طرف دانشگاهيان، به رهبري بنويسند و بگويند ما با همه مخالفين جمهوري اسلامي، يكي شده ايم. خوب مسلماً حكومت تحمل اين كارها را نمي كند و همه اصلاح طلبان چوبش را مي خورند. ما هم اين جور اقدامات مشاركتي ها و اين نوع اتحادها را اصلاً قبول نداريم و حاضر نيستيم با بي دين ها و براندازها يكي بشويم... مجدداً خاتمي را هم دارند بازي مي دهند تا او را هم مثل موسوي و كروبي خانه نشين كنند!
 


توسط مهمانپرست مطرح شد

اعتراض ايران به بيانيه وزير امورخارجه كانادا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با انتقاد از بيانيه وزير خارجه كانادا در ارتباط با خط لوله گاز ميان ايران و پاكستان، اظهار داشت: كانادا مي بايست از تبديل شدن به منبع تنش در روابط ميان ملتها و تهديد صلح و امنيت جهاني خودداري كند.
رامين مهمانپرست بيانيه وزير خارجه كانادا در ارتباط با خط لوله گاز ميان ايران و پاكستان را مصداق بارز رفتار غير مسئولانه دولت افراطي كانادا و اخلال نسبت به گسترش روابط ميان كشورها در راستاي تقويت صلح بين المللي و رفاه ملت ها ارزيابي كرد.
وي ادامه داد: اين نوع دخالت هاي بي منطق در امور داخلي ملتهاي منطقه نشان دهنده عدم درك و شناخت درست دولتمردان كانادايي از تحولات نظام بين الملل و واقعيات منطقه است.
مهمانپرست ادامه داد: اولويت نخست سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تلاش درجهت تقويت صلح و ثبات در منطقه از طريق توسعه همكاريهاي نزديكتر با همسايگان ازجمله كشور دوست پاكستان است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با توصيه به مقامات دولت كانادا براي توقف رفتارهاي غيرمتعارف، اظهار داشت: كانادا بايد از تبديل شدن به منبع تنش در روابط ميان ملتها و تهديد صلح و امنيت جهاني خودداري كند.
همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اتهامات مطروحه در بيانيه نشست اخير وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس درباره جمهوري اسلامي ايران را مردود و دخالت نابجا در امور داخلي ايران توصيف كرد.
مهمانپرست با تاكيد بر اينكه جزاير ابوموسي ،تنب بزرگ و تنب كوچك جزء جدايي ناپذير جمهوري اسلامي ايران است افزود: طرح ادعاهاي بي اساس نمي تواند تغييري در واقعيتهاي موجود ايجاد نمايد و كشورهاي منطقه بهتر است به جاي طرح اتهامات واهي ، رويكردهاي مثبت و سازنده را در قبال جمهوري اسلامي ايران در دستور كار قرار دهند و اين امر به سود ملتهاي منطقه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاي شوراي همكاري مبني بر عدم پيشرفت در مذاكرات آلماتي ميان جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 را نشانه عدم آگاهي كافي در اين زمينه دانست و ابراز اميدواري نمود كه اعضاي اين شورا با دقت بيشتر و درك صحيح از واقعيات به اعلام مواضع بپردازند.
 


سفير ايران در بيروت:

نشانه هاي شكست دشمنان در سوريه آشكار شده است

غضنفر ركن آبادي سفير ايران در لبنان با تشريح توطئه دشمنان در خصوص سوريه گفت : اين كشور به عنوان حامي مقاومت مورد هدف دشمنان قرار گرفته و اكنون پس از گذشت دو سال عمق فتنه و نشانه هاي شكست دشمنان آشكار شده است.
به گزارش ايرنا، وي همزمان با بيست و نهمين سالگرد شهادت شيخ «راغب حرب» از رهبران مقاومت اسلامي حزب الله با حضور در منزل وي و ديدار با خانواده ايشان و جمعي از فرزندان شهداي لبناني در «جبشيت» در جنوب لبنان اين مطلب را اعلام كرد.
در اين ملاقات كه شيخ «عبدالكريم عبيد» مسئول امور اجتماعي حزب الله ، شيخ «اسماعيل حرب» برادر شهيد و «جواد نورالدين» رئيس بنياد شهيد لبنان نيز حضور داشتند ؛ ركن آبادي با اشاره به مساله سوريه افزود: جمهوري اسلامي ايران از همان ابتداي اين بحران تأكيد كرد كه راه حلي جز راه هاي سياسي وجود ندارد و تلاش هاي گسترده اي نيز براي حل سياسي بحران انجام داد و اكنون بسياري از حاميان خارجي گروه هاي مسلح آمادگي خود را براي پذيرش راه حل سياسي اعلام كردند.
وي همچنين با اشاره به مقام والاي شهدا گفت: همانگونه كه امام خميني (ره) فرمودند خانواده معزز شهدا از جايگاه رفيعي برخوردار مي باشند و چشم و چراغ ملت هستند.
 


دبير سياسي مهرنامه بازداشت شد

محمدجواد روح دبير سياسي ماهنامه مهرنامه با حكم مراجع قضايي بازداشت شد.
محمدجواد روح عصر يكشنبه در منزل خود بازداشت شد.
به گزارش بولتن نيوز وي سابقه فعاليت در روزنامه هاي شرق، هم ميهن، كارگزاران و نشريه شهروند امروز را نيز دارد و عمدتا حوزه فعاليت و همكاري رسمي خود را با محمد قوچاني تعريف مي كند.
از روز ششم بهمن ماه تاكنون تعداد 19 نفر از خبرنگاران كه همگي در نشريات متعلق به اصلاح طلبان فعاليت داشتند، بازداشت شدند كه از اين ميان پنج نفر كماكان در بازداشت بسر مي برند و بقيه با قيد وثيقه تا زمان برگزاري دادگاه و يا احضار مجدد جهت تكميل تحقيقات آزاد شده اند.
وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران تاكنون با صدور سه بيانيه توضيحاتي در مورد دلايل بازداشت هاي اخير ارائه كرده است. در اطلاعيه شماره سه وزارت اطلاعات از شبكه اي با محوريت بي بي سي فارسي خبر داده شد كه وظيفه خط دهي به تعدادي از عوامل رسانه اي را بر عهده داشت كه اين شبكه علاوه بر هشت سايت اصلي ضدانقلاب و برخي چهره هاي شناخته شده فراري از كشور، از ميان برخي عناصر رسانه اي داخلي نيز يارگيري كرده بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10