(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 اسفند  1391 - شماره 20446

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب با اشاره به انحطاط تمدن غرب خواستار شدند
 طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با اعتماد به جوانان
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
به بهانه پرده برداري از ضريح جديد سيدالشهدا(ع)
ضريح مطهر گل سرخ
كتاب جديد رهبر انقلاب رونمايي شد
رونمايي از ضريح جديد امام حسين(ع) امروز در كربلا
رئيس سازمان فضايي:
دانش و فناوري ماهواره ها كاملا ايراني است
رئيس جمعيت اسلامي پرستاران كشور خبر داد
 ضرورت وجود 4 پرستار براي هر تخت بيمارستاني
حركت ساخت مترو اصفهان تند مي شود
آيت الله صديقي:
آيت الله خوشوقت بر رعايت تقواي سياسي تاكيد داشت
با حضور معاون اول رئيس جمهور
فاز اول مجتمع پترو صنعت گامرون در هرمزگان افتتاح شد
پرواز 4 فروند بالگرد هلال احمر
در ايام نوروز براي امدادرساني
200 طرح ملي مهر ماندگار به مرحله بهره برداري رسيد
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي:
سخنان نوروز 92 رهبر انقلاب در حرم رضوي به 5زبان منتشر مي شود
رئيس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس:
شهدا كوتاهي در حق ولايت فقيه را نمي بخشند
تشييع 2 شهيد ايراني عمليات تروريستي در بين الحرمين


رهبر انقلاب با اشاره به انحطاط تمدن غرب خواستار شدند

طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت با اعتماد به جوانان

اعضاي شوراي عالي مركز طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و انديشكده هاي مرتبط صبح ديروز با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
در اين ديدار كه جمعي از انديشمندان، نخبگان و اساتيد رشته هاي مختلف از دانشگاه و حوزه حضور داشتند، در خصوص مباحث علمي و تئوريك انجام گرفته براي طراحي مباني الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، بحث و تبادل نظر شد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت را كاري بسيار بزرگ، فاخر، بلندمدت و عميق خواندند و تأكيد كردند: لازمه تحقق الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و رسوخ آن در ميان نخبگان، گفتمان سازي آن در جامعه است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت در واقع ارائه محصول انقلاب اسلامي و طراحي يك تمدن جديد و پيشرفته در همه عرصه ها بر مبناي تفكر و انديشه اسلام است، بنابراين افق كار بايد بلندمدت و همراه با افزايش عمق، ديده شود.
ايشان با اشاره به تحت تأثير بودن دنياي امروز از الگوي تمدن و پيشرفت غرب و تسلط تمدن غربي بر همه عرصه هاي زندگي، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت نيازمند جرأت، شجاعت و انگيزه بسيار قوي است.
رهبر انقلاب اسلامي فكر و انديشه را روح اصلي اين حركت دانستند و با اشاره به قابل اصلاح بودن هرگونه نقص يا اشكال احتمالي در اين فرآيند بلندمدت، افزودند: در اين حركت بايد ضمن پرهيز از هرگونه شتاب زدگي، از تجربه هاي جديد و استعدادهاي جوان نيز استفاده شود تا موتور حركت، هيچگاه خاموش نشود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حضور دانشمندان جوان و پرانگيزه و بانشاط كشور در مراكز علمي پيشرفته همچون فناوري هاي نانو و هسته اي و همچنين مراكز صنايع دفاعي، تأكيد كردند: بايد به جوانها اعتماد كرد زيرا جوان و انگيزه و نشاط او تمام نشدني است.
رهبر انقلاب، مباني اسلامي را اساس كار در طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت دانستند و خاطرنشان كردند: در تمام مراحل طراحي اين الگو بايد مباني اسلامي بصورت جامع و دقيق مد نظر قرار گيرد و در اين خصوص هيچ ملاحظه و رودربايستي هم نشود.
ايشان استفاده از ظرفيت حوزه هاي علميه را در اين موضوع ضروري و لازم برشمردند و افزودند: بايد در طراحي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، بر چهار عرصه فكر، علم، معنويت و زندگي تكيه شود كه در اين ميان موضوع «فكر» بنياني تر از بقيه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامي، تمدن غربي و مراحل شكل گيري، اوج و نهايتاً آشكار شدن نشانه هاي انحطاط آن در زمان كنوني را نمونه عيني به منظور بررسي اشكالات و نقايص يك تمدن، دانستند و خاطرنشان كردند: تمدن غربي بر پايه تفكر اومانيسم و نگاه به قدرت سياسي و سپس نگاه سرمايه محور، شكل گرفته است و بعد از دوران اوج خود، اكنون نشانه هاي تباهي و انحطاط آن نمايان شده كه مهمترين آن، انحطاط جنسي و رواج بي بند و باري هاي اخلاقي و جنسي است.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از اشكالات اساسي تمدن غرب را، تعداد بسيار بالاي جنگ هاي ويران كننده در اروپا، در چند قرن اخير برشمردند و تأكيد كردند: بروز اشكالات و انحطاط ها در تمدن غرب، به دليل نبود معنويت بوده است.
ايشان شرط اصلي ساختن يك تمدن پيشرفته و داراي كمترين اشكالات را، معنويت متكي بر دين اسلام دانستند و افزودند: معنويت ديني زمينه ساز شناخت استعدادها و بهره گيري مناسب از آنها و پيشرفت مطلوب در همه ابعاد و با كمترين آسيب خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه انجام اين كار بلندمدت و بسيار مهم و دقيق، نيازمند روحيه جهادي و اخلاص است، خاطرنشان كردند: گفتمان سازي شرط اصلي تحقق الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت است.
حضرت آيت الله خامنه اي، رسوخ اين الگو در فكر و جان نخبگان و سپس جوانان و آحاد مردم را منوط به گفتمان سازي دانستند و افزودند: بايد از طريق گفتمان سازي و بهره گيري از ديدگاه هاي نخبگان و صاحب نظران، و با صبر و حوصله، الگويي فاخر، مستحكم و ارزشمند تدوين شود.
در ابتداي اين نشست آقاي دكتر صادق واعظ زاده رئيس مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت در سخناني با اشاره به روند شكل گيري مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت و 28 انديشكده مرتبط با آن، به اقدامات صورت گرفته براساس وظايف مصوب اين مركز پرداخت.
دكتر واعظ زاده تعيين خطوط و زمينه هاي پژوهشي مورد نياز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، ايجاد هماهنگي ميان حلقه ها و كانون هاي تفكر و طراحي الگو در كشور، برگزاري نشست ها و كارگاه هاي علمي و دوره هاي تخصصي، برقراري ارتباط با شخصيت ها و مجامع علمي، استفاده از ظرفيت هاي ملي در جهت گفتمان سازي و ترويج الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، بسترسازي براي حضور پرنشاط جوانان در عرصه تفكر و نظريه پردازي، طراحي و تدوين پيش نويس الگو مبتني بر ارزشها و اصول و ارزيابي و آسيب شناسي و آينده پژوهي در پيشرفت كشور را از مهمترين سرفصل هاي كار مركز ملي الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت بيان كرد.
همچنين در ادامه 6 نفر از اساتيد و صاحبنظران اين مركز از جمله آقايان:
-حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدحسين ميرمعزي از انديشكده عدالت
- دكتر صالحي از انديشكده علم
- حجت الاسلام و المسلمين دكتر علي دوست از انديشكده فقه و حقوق اسلامي
- دكتر زاهدي وفا از انديشكده اقتصاد
- دكتر زالي از كارگروه كشاورزي
- دكتر ثبوتي از اساتيد دانشگاه
- و خانم دكتر فرهمندپور از انديشكده خانواده
به طرح مباحث تخصصي مربوط به انديشكده هاي مركز الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت پرداختند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: شما مسئولان كشور و همه ما، مديون آحاد مردم و بخصوص ايثارگران از مردم هستيم كه با جان و توان و زحمات خود اين امكان را براي ما فراهم كردند.
 


پاي درس علي (ع)

شيوه درست حكومت كردن
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به زياد بن ابيه حاكم فارس: عدالت را بگستران و از ستمكاري پرهيز كن
زيرا!
ستم رعيت (مردمي كه بايد رعايت حالشان را بكني) را به آوارگي مي كشاند
و بيدارگري(در نهايت) به مبارزه و شمشير (كشيدن و رويارويي) مي انجامد.
نهج البلاغه -حكمت 476
 


اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد در پاسخ به خبرنگار كيهان:
برخورد با جشنواره هاي محفلي
وظيفه نهادهاي امنيتي است
سيدمحمد حسيني گفت: جشنواره هاي محفلي و زيرزميني از ما مجوزي اخذ نكرده اند اما برخورد با آنها وظيفه وزارت ارشاد نيست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري كانون هاي فرهنگي مساجد در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان گفت: نمي خواهيم همه امور فرهنگي را تصدي گري كنيم و از گروه هاي مردمي كه بخواهند فعاليت فرهنگي و هنري داشته باشند استقبال مي كنيم. حسيني افزود: برخي نهادها درباره وضعيت جشنواره هاي زيرزميني از ما استعلام مي كنند كه به آنها هم اعلام مي شود كه اين جشنواره ها از ما مجوزي ندارند اما برخورد با آنها وظيفه نهادهاي امنيتي است. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه، مسجد تنها پايگاهي براي اقامه نماز جماعت يا برگزاري مراسم ترحيم نيست، نقش كانون هاي فرهنگي و هنري را در فعال سازي مساجد مطلوب دانست.
سيدمحمد حسيني خاطرنشان كرد: استعمار در كشورهاي اسلامي كوشيده است تا رنگ و نقش مسجد را كمرنگ كرده و آن را صرفا به برگزاري نماز محدود كند اما بعد از انقلاب اسلامي مساجد رونق بيشتري يافت و تبديل به پايگاه مردمي شد كه كانون هاي مساجد هم از اين الگو پيروي مي كنند.
وي با اشاره به راه اندازي كتابخانه در مساجد آن را يكي از اقدامات قابل توجه كانون ها دانست و افزود: چهار هزار و 500 كتابخانه مخزن دار و پنج هزار و 500 باب كتابخانه باز در اختيار اين كتابخانه ها است. اين آمار رقم خوبي است و نشانگر اين است كه بالغ بر 10 هزار كتابخانه در مساجد كشور فعاليت مي كنند؛ اما هنوز جاي كار دارد. براساس قانون برنامه پنجم بايد فعاليت را به جايي برسانيم كه 25 درصد مساجد كشور داراي كانون باشند.
وزير فرهنگ و ارشاد در توضيح فعاليت هايي ديگر از اين كانون ها تاكيد كرد: تلاوت نور و قرائت روزانه قرآن از ديگر برنامه هايي است كه مساجد در حال اجرايي كردن آن هستند و 28 هزار مسجد با ايجاد چنين بستري زمينه را براي تامل و تدبر در قرآن فراهم آورده است. رئيس ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد نيز با بيان اينكه نقش مساجد در شكل گيري انقلاب بر كسي پوشيده نيست، گفت: براي اينكه مساجد بتوانند نقش واقعي خود را ايفا كنند بايد مسئولين به تمام كاركردهاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و... كه در شأن مسجد است عمل كنند. با توجه به اين جهت گيري از سال 71 و بعد از گفته هاي رهبري مبني بر تهاجمات دشمن، شوراي عالي انقلاب فرهنگي طرحي را مصوب كرده و به وزارت ارشاد ابلاغ كرد تا به همكاري ساير نهادها در جهت راه اندازي كانون ها تلاش صورت بگيرد. حجت الاسلام ارباب سليماني با تاكيد بر اينكه غير از كانون هاي تخصصي، كانون هاي مصلي را نيز راه اندازي كرده ايم، اظهار داشت: 100 كانون مصلي در شهرستان ها و 10 كانون در مراكز استان ها شكل گرفته است؛ تلاش مي كنيم براساس اين كانون ها، نوجوانان و جوانان را در جهت جذب به مساجد هدايت كنيم.
فروش بيش از 60هزار نسخه از يك كتاب دفاع مقدسي
چاپ سيزدهم كتاب «بابايي به روايت همسر شهيد» روانه بازار نشر شد. اين اثر به قلم علي فارسي نژاد، خاطرات صديقه حكمت، همسر شهيد سرلشكر خلبان عباس بابايي را در قالبي مستند روايت مي كند. تاكنون از اين كتاب 63هزار و 800 نسخه به فروش رسيده است. فارسي نژاد در گفت وگو با خبرگزاري كتاب، درباره چاپ سيزدهم كتاب «بابايي به روايت همسر شهيد» با موضوع خاطرات همسر شهيد سرلشكر خلبان عباس بابايي اظهار كرد: اين اثر نخستين بار در سال 1380 به عنوان جلد پنجم مجموعه «نيمه پنهان ماه» از سوي انتشارات روايت فتح منتشر شد و چاپ هاي بعد آن در قالب كتابي از مجموعه «آسمان» از سوي همين ناشر به بازار آمد.
وي دليل فروش و تجديد چاپ كتاب را به جذابيت روايت و ماجراهاي زندگي شهيد بابايي وابسته دانست و گفت: انتشارات روايت فتح تبليغي براي آثارش انجام نمي دهد و استقبال مخاطب از اين نوع كتاب ها بيشتر به دليل پشتوانه قوي كار تيمي مجموعه روايت فتح در قبل از چاپ و توليد كتاب است.
استقبال از آثار هنري ايران در لبنان
در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران با وزير فرهنگ لبنان، دو طرف بر تسريع در اجرايي شدن توافق نامه ها و گسترش روابط فرهنگي ميان دو كشور تاكيد كردند.
سيدمحمد حسيني وزير ارشاد در حاشيه ضيافت شام با حضور وزير فرهنگ لبنان در محل هتل آزادي در جمع خبرنگاران گفت: در ديدار با «گابي ليون» وزير فرهنگ لبنان بر اجرايي شدن توافق نامه هاي دو كشور درباره گسترش روابط فرهنگي بويژه در ساخت فيلم، نمايشگاه ها، حضور هنرمندان ايران و لبنان در كشورهاي يكديگر و استفاده از بسترهاي مناسب هنري و ادبي ميان تهران و بيروت تاكيد شد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر نشان كرد: برنامه هاي فرهنگي ميان ايران و لبنان مي تواند از تبليغات سوء و نامناسب دشمن مشترك دو كشور يعني رژيم صهيونيستي، پيشگيري و آنها را خنثي كند. وزير فرهنگ لبنان نيز با يادآوري اينكه لبنان و ايران از ديرباز روابط بسيار گسترده اي با هم دارند، افزود: تاكنون بيشتر مناسبات دو كشور در زمينه هاي سياسي و اقتصادي بوده است اما از اين پس تلاش داريم مبادلات فرهنگي را از جمله در بخش هاي هنري و سينمايي توسعه دهيم.
ليون، با بيان اينكه آثار هنري، سينمايي و همچنين توليدات فرهنگي ايران در لبنان در نمايشگاه هاي مختلف مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: در ايران نيز آثار هنرمندان لبناني به نمايش درآمده است.
تجليل از آيت الله تهراني در بيست و سومين جايزه كتاب فصل
آيين پاياني بيست و سومين جايزه كتاب فصل در حالي امروز در سراي اهل قلم برگزار مي شود كه در آن از آيت الله مجتبي تهراني، استاد فقيد اخلاق تجليل به عمل مي آيد. جايزه كتاب فصل جمهوري اسلامي ايران در واپسين گام خود در سال جاري امروز از برگزيدگان و آثار شايسته تقدير و تجليل مي كند. در اين مراسم كه از ساعت 15 تا 17 در سراي اهل قلم مؤسسه خانه كتاب برگزار مي شود، از كتاب «سلوك عاشورايي» تأليف استاد آقامجتبي تهراني كه چندي پيش دارفاني را وداع گفت، در بخش سيره از گروه دين تجليل خواهد شد.
رونمايي لوگوي پروژه ضد ايراني جديد هاليوود
روز يكشنبه كمپاني صهيونيستي برادران وارنر كه در زمينه ساخت فيلم هاي ضد ايراني سابقه اي طولاني دارد از لوگوي «300: رستاخيز يك امپراطوري» به طور رسمي رونمايي كرد.
به گزارش تسنيم، اين فيلم كه قرار است دوم آگوست 2013 اكران شود به كارگرداني يك اسرائيلي در حال ساخت است. نوام مورو كه هيچ فيلم شاخصي در پرونده كاريش ندارد قسمت دوم 300 را كارگرداني خواهد كرد.
ظاهراً درونمايه ضد ايراني فيلم موهن 300 در قسمت اول به اندازه كافي نبوده و اين كمبود در فيلم جديد جبران خواهد شد. اگر چه قرار است پروژه جديد داستاني مجزا از فيلم قبل داشته باشد تا كساني كه فيلم قبل را نديده اند راحت تر با اين تحريف تاريخ ارتباط برقرار كنند.
يك بازيگر: بر جواني استثمار شده ام در هاليوود مي گريم
«جيمي كرتيس»، بازيگر هاليوود و يكي از اعضاء آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي در انتقاد از اسكار امسال گفت: اسكار به جهنم مي رود، همواره بر جواني بر باد رفته و استثمار شده ام در هاليوود مي گريم. وي در مقاله اي با عنوان «اسكار به... جهنم مي رود» در هافينگتون، اسكار را جايي معرفي كرده كه در آن زنان تحقير مي شوند و به جاي تقدير از هنر و هنرمندان به محل ارائه شوي پر زرق و برق رقص و آواز تبديل شده است. «جيمي كرتيس»، 55 ساله در ادامه اين مقاله افزود: من يك بازيگرم و براي آنكه بتوانم در نقشي ظاهر شوم بارها از من خواسته شد كه برهنه شوم. چون اين نقش ها در حرفه من از اهميت خاصي برخوردار بودند. در همان موقع هم دوست نداشتم اين كار را بكنم ولي راهي نداشتم، من آن كاري را انجام دادم كه از من خواسته مي شد و جزئي از نقش من بود، البته به خوبي مي دانم اكنون كه يك زن ميانسالم كه بيشتر به مادر بزرگ ها مي مانم، خيلي ها در هاليوود مرا به خاطر آنچه كه امروز هستم مورد نيشخند قرار مي دهند. هرگاه به گذشته نگاه مي كنم به جواني استثمار شده ام در هاليوود مي گريم. اين گريه ها براي من بسيار سخت است چون جسم من تمام سرمايه و حرفه من بود.
 


به بهانه پرده برداري از ضريح جديد سيدالشهدا(ع)

ضريح مطهر گل سرخ

كربلاي معلي- حامد حجتي
هميشه اتفاقاتي هست كه اصلا نمي توان آن را با معادلات امروز دنيايي رقم زد اما از چه نفس حقي است كه اين گونه ناممكن ها ممكن مي شود؟ خدا مي داند! اين را از اين جهت گفتم كه بدانيم امروز در كشوري نفس مي كشيم كه بيشتر از اينكه فكرش را بكنيم به دعاي خير خوبان عالم چرخ هايش مي چرخد. نمي خواهم شعار بنويسم اما واقعيت آن است كه خون جوانان اين مرز و بوم آنقدر زيبا به گل نشسته است كه عطر اين گل هاي محمدي عالم را مست كرده است. بگذريم از كج سليقگي هاي داخلي كه بسيار هم زجرآور است اما دنيا به مردم ايران به چشم آدم هاي معطري نگاه مي كند كه پيرو مكتب گل سرخند.
ضريح
اينكه جوانان برومندمان هشت سال پشت پيراهن هايشان بنويسند زائر كربلا، بنويسند راه قدس از كربلا مي گذرد، بنويسند يا حسين فقط چند سال بعد آرزوي زيارت قبر شش گوشه كه تحقق پيدا مي كند هيچ- همان ضريح شش گوشه كه عاشقانه براي در آغوش كشيدنش اشك مي ريختيم به دست فرزندان همين خاك عاشق ساخته و پرداخته مي شود. اين مگر جز برآمده از خون شهيدان است؟
حاج حسين مي گفت اولين باري كه آمدم كربلا چند نفر داشتند پنجره هاي ضريح را تعمير مي كردند آنقدر ايستادم و نگاهشان كردم تا بالاخره توانستم يك ميخ كوچك از آنها به تبرك بگيرم... كي فكرش را مي كردم روزي برسد كه بيايم براي نصب ضريح امام حسين؟!
ضريح پاره دل مردم
وقتي قرار شد كه ضريح را با كمك مردم ايران بسازند، آمدند و گفتند تمام پول ضريح را يكجا مي دهيم اما هيات امنا قبول نمي كرد مي خواست همه شريك شوند اين حكايت شركت تا جايي رسيد كه هرچه طلا خواهران و مادران و همسران ما هديه كردند همان ها در بدنه ضريح استفاده شد. يعني به عبارت ديگر كاش يك چشم بينايي مي ديد كه به هر قطعه اين ضريح نقره اي زيبا چقدر دل دخيل بسته است. چقدر چشم گريان آمدند و دل بسته اند.
حاج محمود مي گفت داخل دفتر كارگاه ضريح نشسته بوديم خانم پيرزني آمد و گفت مي خواهم كمك كنم وقتي به داخل راهنمايي اش كرديم از همان بيرون كفش هايش را درآورد. در و ديوار دفتر را مي بوسيد و گريه مي كرد آمد وسط دفتر دو ركعت نماز خواند بعد چهل و سه هزار تومان درآورد و گفت اين تمام پس انداز يك ساله ام شده است كه تقديم به امام حسين. پيرزن گفت من گوني مي دوزم و بابت هرگوني مبلغ كمي مي گيرم و اين همه دارايي ام كه فداي اربابم. حالا اگر اين پاره هاي دل نيست چيست؟ اين رفتار عاشقانه را كجا بايد پيدا كنيم.
شيدايي هنر ايراني
همه اين حرف هاي دلي را كه كنار بگذاري حالا كه از «باب السلام» وارد مي شوم و در يك نگاه تمام ضريح در چشم هايم جا مي شود مي فهمم كه هنر ايراني چقدر شيدايي دارد. والگي ايراني هاي عاشق حسين را مي تواني در همين ضريح ببيني. شايد اين حرف خوبي نباشد اما واقعا ضريح برازنده اي است، رشيد است، بلندبالاست، خرامان خرامان در چشم ها مي نشيند. آنقدر تركيب شيريني دارد كه من يقين دارم آنهايي كه براي اولين بار مي بينند تا لحظاتي بستگي به شيدايي شان مست خود ضريح هم مي شوند. هرچه گل و بوته است رو به آسمان اند يعني سرشاخه هاي تمام گل ها و بوته ها رو به آسمان است كمي كه از دور نگاه كني فكر مي كني كسي يك عكس از نماي بالاي يك دسته عزاداري گرفته است كه دارد شور مي زند و هروله مي كند و مي چرخد...
هر چه خط است آنچنان استوار بر سينه ضريح نشسته است كه انگار يك دسته عزاداري در صف هاي منظم روبروي هم ايستاده اند و سينه مي زنند و شما نمايي را مي بينيد كه همه عزاداران دستهايشان رو به آسمان كشيده شده است. ضريح تابلويي است از عزاداري ما از شور زدن هايمان، از سينه زدن هايمان از شروه خواني ما از لطمه زدن هاي داخل هيئت.
اين جمله را نمي خواستم بنويسم اما مي نويسم به نيت شهدا: وقتي بالاي سر مي ايستي فكر مي كني تمام اين نقره ها دارند صورتشان را خراش مي دهند...
نكته آخر اين كه اگر آمديد كربلا و دلتان خواست خدا با شما حرف بزند بياييد پيش روي حضرت، سرتان را بالا بگيريد آن وقت مي بينيد كه در بالاي تاج ضريح سوره فجر به خط استاد موحد چشم نوازي مي كند. سوره فجري كه متعلق به حضرت سيدالشهداست سوره اي كه هر وقت دل آدم مي گيرد مي تواند آن را بخواند و وقتي صدق الله آخرش را مي گويد احساس آرامش مي كند.
 


كتاب جديد رهبر انقلاب رونمايي شد

كتاب درس هاي پيامبر اعظم(ص) گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره شخصيت و بعثت نبي مكرم اسلام(ص) صبح ديروز در دانشگاه تهران رونمايي شد.
كتاب درس هاي پيامبر اعظم(ص) با عنوان نام احمد نام جمله انبياء است، گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره شخصيت و بعثت نبي مكرم اسلام(ص) صبح ديروز با حضور آيت الله تسخيري مشاور مقام معظم رهبري در تقريب مذاهب، حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه، دكتر رجبي دواني محقق و استاد دانشگاه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران رونمايي شد.
اين كتاب گزيده اي از بيانات حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره شخصيت، ويژگي ها و بعثت نبي مكرم اسلام(ص) است كه از سال 86 تا شهريور سال 91، از ميان مطالب مرتبط با زندگي و شخصيت آن حضرت، درس هاي زندگي و بعثت پيامبر كه مورد نياز همه انسان ها و جوامع انساني در طول تاريخ و به ويژه دوران معاصر است انتخاب شده است.
براساس اين گزارش، مخاطب رهبر معظم انقلاب در اين كتاب نخبگان، روشنفكران و زمامداران كشورهاي اسلامي است. اين كتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامي وابسته به موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي منتشر شده است.
 


رونمايي از ضريح جديد امام حسين(ع) امروز در كربلا

سرويس شهرستان ها-
طي مراسمي با حضور مسئولان كشورهاي اسلامي از جمله ايران و عراق ضريح جديد اباعبدالله الحسين(ع) امروز رسما افتتاح مي شود.
به گزارش محمدحسين مجيدي خبرنگار اعزامي كيهان به كربلاي معلا، عمليات نصب ضريح مطهر امام حسين(ع) كه چند روزي است به پايان رسيده، قرار است امروز در مراسمي رسمي افتتاح شود.
در اين مراسم از ايران كساني چون آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و دكتر علي اكبر صالحي وزيرامور خارجه ايران شركت دارند.
براساس گزارش خبرنگار كيهان زائران اباعبدالله الحسين از ساعت 21 يكشنبه از فاصله 6 متري به زيارت ضريح جديد نايل آمدند كه پس از افتتاح آن مي توانند مستقيما ضريح جديد را زيارت كنند.
ضريح جديد سالار شهيدان در شهرمقدس قم طي 4 سال توسط هنرمندان ايراني ساخته شده و اواخر آذرماه سال جاري پس از گذشتن از چند استان كشور در ميان استقبال و بدرقه پرشور هموطنان به عراق منتقل شده است و نصب آن پس از ماه صفر آغاز شد و حدود 50 روز طول كشيد.
 


رئيس سازمان فضايي:

 دانش و فناوري ماهواره ها كاملا ايراني است

رئيس سازمان فضايي كشور با تشريح زمان بندي ها براي ارسال ماهواره هاي مخابراتي تاكيد كرد فعاليت هاي فضايي ما تماما مبتني بر دانش ايراني و فناوري هايي است كه در كشور توسعه خواهد يافت.
«حميد فاضلي» با اشاره به دستاوردهاي فضايي كشورمان اظهار كرد: يكي از آخرين دستاوردهاي اخير سازمان فضايي پرتاب موجود زنده تا ارتفاع 120 كيلومتري بود و به لطف خداوند با موفقيت بازيابي شد.
وي با بيان اين كه سازمان فضايي ايران اكنون در شرايط ايده آلي قرار دارد افزود: اكنون در حال تكميل يك برنامه عظيم ملي براي اعزام انسان به فضا هستيم، كه ان شاءالله در سال هاي آينده در پرتاب زير مداري مانند ميمون كه در زير مدار پرتاب شد، انسان را به زير مدار پرتاب و بازيابي خواهيم كرد.
تاييد موفقيت ايران در
ارسال موجود زنده از سوي سازمان هاي معتبر بين المللي
فاضلي خاطرنشان كرد: ما حدود دو هفته پيش، برنامه ارسال ميمون پيشگام به فضا را با مستندات و فيلم ها به دفتر فني كميته استفاده صلح آميز از فضاي ماوراي جو (كوپوس) با حضور 70 كارشناس فضايي كشورهاي عضو اين كميته ارائه داديم، و بسيار مورد توجه و تحسين كارشناسان فضايي دنيا قرار گرفت و هيچ كارشناسي نگفت كه اين برنامه عيب و ايرادي داشت.
پرتاب ماهواره كاربردي و عملياتي
رئيس سازمان فضايي افزود: ما قادر خواهيم بود ماهواره هاي سنگين با طول عمر بيشتر (3 تا 5 سال) را به فضا پرتاب كنيم، در چنين حالتي مي توانيم يك ماهواره تمام عيار سنجشي به فضا بفرستيم كه قابليت تصويربرداري، فيلمبرداري، هواشناسي و كاربردهاي آموزشي، پزشكي از راه دور، مديريت بحرانها و حوادث غيرمترقبه را داشته باشد.
وي درباره اسامي ماهواره هاي ارسالي در آينده گفت: ماهواره هايي كه توسط سيمرغ به هوا خواهند رفت، طلوع، ظفر، مصباح و ان شاءالله ماهواره دانشجويي دانشگاه امير كبير خواهند بود.
رئيس سازمان فضايي خاطرنشان كرد: اميدواريم ماهواره فجر در ماه هاي آينده پرتاب شود، البته كارهاي فضايي زمانبر است.
ارسال نسخه نهايي «ايران ست»
فاضلي با اشاره به طراحي ماهواره «ايران ست» اظهار كرد: اين ماهواره مي تواند ساعات بيشتري از پخش تلويزيوني را پوشش دهد. يك سال بعد هم نسخه نهايي ايران ست به مدار ژئو پرتاب خواهد شد كه داراي 2 ترنسپوندر خواهد بود و مي تواند 5 شبكه تلويزيوني را تحت پوشش تمام وقت خود قرار دهد. وزن آن 250 كيلوگرم است و توسط ماهواره بر سرير به موقعيت 250 كيلومتري در مدار پاركينگ ارسال خواهد شد و بعد از طريق رانشگرها با تغيير شيب 31 درجه به موقعيت 12 و نيم درجه شرقي منتقل مي شود.
وي افزود: اين نخستين ماهواره حرفه اي ايراني خواهد بود كه از تمام قابليت هاي يك ماهواره مخابراتي برخوردار است. به اين ترتيب ما تمام دانش فني مربوط به پرتاب ماهواره و پخش برنامه از طريق آن را خواهيم داشت، و بعد از آن تلاش ما معطوف به توسعه حامل هاي سنگين تر خواهد شد كه بتواند ماهواره هايي در حد يك تن را با نيروي پيشران بيشتر آماده كنيم.
فاضلي خاطرنشان كرد: يكي از برنامه هاي ما دست يابي به ماهواره قائم است كه 12 ترانسپوندر در باندهاي مختلف در موقعيت مداري خاص ايران استقرار خواهد يافت.
دانش ماهواره ها
كاملا ايراني است
وي تاكيد كرد: اين فعاليت ها تماما مبتني بر دانش ايراني و فناوري هايي است كه در كشور توسعه خواهد يافت؛ البته ما علاقمند هستيم اين فعاليت هاي صلح آميز فضايي را با همكاري ساير كشورها انجام دهيم و اگر آنها علاقمند به كمك باشند، ما حتما استفاده خواهيم كرد؛ اما تا به حال با وجود اظهار علاقه برخي كشورها، متاسفانه آنها به دليل فشارهاي بين المللي نتوانسته اند به تعهدات خود عمل كنند.
رئيس سازمان فضايي خاطرنشان كرد: اگر تحريم و فشارهاي سياسي خارجي مانع آنها نباشد ما استقبال خواهيم كرد. اما در شرايط كنوني خودمان تلاش كرديم كه الحمدلله تا اينجا هم موفق بوده ايم. در ماهواره هاي «اميد»، «رصد» و «نويد» و «ناهيد» و «ان شاءالله»، ماهواره «فجر» از هيچ كشوري كمك فني نگرفتيم، و ما همه را با فكر و ظرفيت هاي دانشمندان و نخبگان ايراني و مراكز تحقيقاتي ايراني انجام داديم. حتي پرتاب ميمون كه نام آن را پيشگام گذاشتيم بدون كمك خارجي انجام شد.
ارسال ماهواره تمام عيار مخابراتي تا 5 سال آينده
فاضلي تصريح كرد: ما قادر خواهيم بود تا 5 سال آينده ماهواره مخابراتي تمام عيار ايراني را در موقعيت مداري كه در حال ثبت آن در آي تي يو هستيم، مستقر كنيم.
رئيس سازمان فضايي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين ماهواره قادر به پوشش شبكه هاي ماهواره اي ايراني خواهد بود يا نه، اظهار داشت: بله اين ماهواره مي تواند پوشش هاي خوبي را براي برنامه هاي راديو و تلويزيون ايجاد كند.
فاضلي در پايان گفت وگوي خود با شبكه العالم تاكيد كرد: فعاليت فضايي ما صلح آميز است و ما جزو اولين اعضا و پايه گذاران كوپوس هستيم؛ و همچنان به استفاده صلح آميز از فضا پايبنديم. فضا ميراث مشترك همه ملت ها است و بايد همگان از فضا به صورت صلح آميز استفاده كنند. ادعاهايي كه درباره استفاده غير صلح آميز ايران ار فضا مطرح مي شود، بي اساس است.
 


رئيس جمعيت اسلامي پرستاران كشور خبر داد

ضرورت وجود 4 پرستار براي هر تخت بيمارستاني

كيش- خبرنگاركيهان:
به ازاي هر تخت بيمارستاني بايد 4 پرستار وجود داشته باشد.
رئيس جمعيت اسلامي پرستاران كشور با بيان اين مطلب افزود: اين نسبت در كشورهاي آسيايي 2 دهم و در ايران 7 دهم به ازاي هر تخت بيمارستاني است. دكتر سيامك عزيزي كه در حاشيه همايش قدرداني از پرستاران شايسته كشور در كيش سخن مي گفت، اظهار داشت: سختي كار، مشكلات معيشتي و مالي مهم ترين علت استقبال نكردن از حرفه پرستاري در كشور است.
وي تصريح كرد: پرستاري در دنيا از لحاظ سختي كار دومين حرفه محسوب مي شود. با وجود اين، حقوق و مزاياي اين حرفه در ايران پايين تر از ساير كارمندان است. دكتر عزيزي در ارتباط با همايش قدرداني از پرستاران شايسته كشور گفت: 300نفر از استادان، اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها مديران دانشگاه ها، مديران پرستاري و بيمارستانها و كارشناسان پرستاري از سراسر كشور در اين همايش شركت و در خصوص مسائل و مشكلات پرستاري با يكديگر تبادل نظر كردند. وي افزود: از يكصد مقاله ارسالي به دبيرخانه اين همايش 10مقاله برتر شناخته شدند. در پايان اين همايش از پرستاران نمونه با اهداي جوايزي تجليل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگاركيهان، تمام هزينه شركت در اين همايش كه نفري 4ميليون ريال بود، توسط خود پرستاران پرداخت شده است و كارت هاي عابر بانك اهدايي به آنان فاقد موجودي بود كه يكي از مسئولان برگزاركننده اين همايش گفت: نبايد اين اتفاق مي افتاد گويا كفگير ما به ته ديگ خورده است.
 


حركت ساخت مترو اصفهان تند مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني شهري شهرداري اصفهان گفت: شهرداري اصفهان 2 هزار ميليارد ريال براي پروژه قطار شهري در سال جديد اختصاص داده است.
عليرضا قاري قرآن در نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه روند بودجه هاي دولتي به متروي اصفهان به كندي انجام مي شود، به تصميم جدي شهرداري در اجراي اين پروژه اشاره كرد و افزود: شهرداري اصفهان با 10 برابر كردن بودجه مترو، در تلاش است با تكميل ايستگاه هاي آن هر چه سريعتر خط اول اين پروژه را در اختيار شهروندان قرار دهد.
وي همچنين به پروژه تراموا اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه صنعت تراموا تنها محدود به چند كشور است و هم اكنون براي ورود تجهيزات آن به كشور با مشكل مواجه هستيم اما اين طرح يكي از پروژه هاي اولويت دار شهرداري است و براي اجراي آن پافشاري مي كند. معاون عمراني شهرداري اصفهان از اجراي قرارداد تراموا با يك شركت خارجي خبر داد و افزود: شركت طرف قرارداد پيگير ورود تجهيزات به كشور و استان اصفهان است.
وي با بيان اينكه فاز دوم پروژه عظيم امام علي(ع) و شهر روياهاي اصفهان تا پايان دور شوراها به بهره برداري مي رسد، اضافه كرد: با تجهيز شدن شهر روياها اوايل سال آينده پروژه شهربازي روياها تكميل و در تابستان به كودكان اصفهاني هديه مي شود. قاري قرآن با اشاره به اين كه پروژه امام علي(ع) اصفهان يكي از طرح هاي بي نظير در دنياست، اضافه كرد: اين طرح با تمام ظرفيت و به صورت شبانه روزي در حال اجراست كه فاز دوم شامل ميدان اصلي و بدنه ميدان نيز تا پايان دوره شوراها تكميل و به بهره برداري مي رسد.
 


آيت الله صديقي:

آيت الله خوشوقت بر رعايت تقواي سياسي تاكيد داشت

مراسم بزرگداشت مرحوم آيت الله خوشوقت در مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين مراسم امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين كه آيت الله خوشوقت تقواي سياسي را همواره مورد تاكيد قرار مي داد افزود: آن مرحوم همواره به ديگران اميد مي داد و فتنه گران و كساني كه در مقابل ولايت مي ايستادند را هيچ گاه قبول نداشت.
آيت الله كاظم صديقي با بيان اين كه حساسيت نسبت به موضوع تولي و تبري در مرحوم آيت الله خوشوقت ديده مي شد گفت: ايشان را مي توان نوري دانست كه خاموش شده و دري از رحمت هاي الهي بود كه به روي ملت ايران بسته شد. صديقي تقوا، ذكر و انديشه بسيار را جزو ويژگي هاي اخلاقي آيت الله خوشوقت برشمرد و عنوان داشت: اين عالم وارسته تا زماني كه زمينه سخن فراهم نمي شد هيچ گاه حرفي نمي زد و قبل از اينكه لب به سخن بگشايد نيز مدت ها تامل و تفكر مي كرد.
استاد اخلاق حوزه علميه قم گفت: مرحوم آيت الله خوشوقت داراي استعداد ذاتي و ظرفيت پذيرش امر خداوند بود و همين عوامل سبب موفقيت او شد؛ رهيافته حقيقت و ارباب كشف و شهود از جمله عناويني هستند كه مي توان براي اين عالم روحاني به كار برد.
وي با اشاره به ارادت خاص آيت الله خوشوقت به علامه طباطبايي بيان داشت: ايشان شاگرد آن دانشمند بزرگ بود و همواره مقام استادي علامه را ارج مي نهاد و تكريم مي كرد.

 


با حضور معاون اول رئيس جمهور

فاز اول مجتمع پترو صنعت گامرون در هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
با حضور معاون اول رئيس جمهور فاز نخست مجتمع پترو صنعت گامرون به بهره برداري رسيد.
در آئين افتتاحيه اين مجتمع محمدرضا رحيمي گفت: راه اندازي مجتمع پترو صنعت گامرون نقش بسزايي در اشتغالزايي جوانان هرمزگاني دارد. وي افزود: لازمه به كمال رسيدن انسان تامين معيشت و معيشت نيز لازمه حركت است. بنابراين، بايد براي ايجاد اشتغال تلاش كرد و اين امر باعث شادي دل مردم خواهد شد.
رحيمي در بخش ديگري از سخنانش به دستور رئيس جمهور براي آزادي 10 هزار زنداني اشاره كرد و گفت: براساس اين دستور 10 هزار زنداني كه به خاطر بدهي مالي در زندان به سر مي برند. همچنين يك هزار و 500 زنداني ديه تا پايان امسال آزاد خواهند شد.
فاز نخست مجتمع پترو صنعت گامرون «پتروپارس» با اعتباري بالغ بر يك هزار ميليارد ريال و ظرفيت توليد 71هزار تن محصولات تكميلي پتروشيمي، فرمالين، هگزامين و اوره فرماليد ديروز به بهره برداري رسيد.
با بهره برداري از اين طرح 50 شغل به صورت مستقيم و 250 شغل به طور غيرمستقيم ايجاد خواهد شد. به گزارش خبرنگار كيهان عمليات اجرايي طرح توسعه مجتمع پترو صنعت گامرون همزمان با بهره برداري از فاز نخست آن با حضور معاون اول رئيس جمهور و مسئولان استان هرمزگان شروع شد. بهره برداري از طرح توسعه بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس با اعتبار 250 ميليارد ريال، افتتاح بيمارستان بقيه الله اعظم بشاگرد، پل بزرگ حسن لنگي، 6 هزار و 500 واحد مسكن مهر، بازديد از سواحل درياي عمان، فرودگاه جاسك و منطقه 5 نيروي دريايي و شركت در آئين افتتاحيه همايش بين المللي خليج فارس تحت عنوان جهان در حال گذار؛ تحولات ژئوپليتيك جهان اسلام و خليج فارس، از ديگر برنامه هاي رحيمي در مدت سفر دو روزه به استان هرمزگان است.
 


پرواز 4 فروند بالگرد هلال احمر

در ايام نوروز براي امدادرساني

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان از خريد 4 فروند بالگرد امداد و نجات توسط سازمان هلال احمر در كشور خبر داد.
محسن مومني در نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه استان اصفهان يكي از استان هاي گردشگري و مسافرپذير در ايام نوروز است، افزود: با توجه به تردد زياد به اين استان در ايام نوروز و همجواري آن با 8 استان كشور، يكي از اين بالگردها در سطح استان اصفهان به حادثه ديدگان محورهاي مواصلاتي خدمت رساني مي كند.
وي با اعلام اينكه اين 4 فروند بالگرد به عنوان دوره اي به استان هاي پرتردد واگذار مي شود، اضافه كرد: براساس تصميمات هيأت دولت و تاكيد رئيس جمهور، به زودي به هر استان كشور يك فروند بالگرد براي عمليات امداد و نجات اختصاص خواهد يافت.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان از اجراي طرح ملي راهنماي مسافران نوروزي با شعار راهنمايان جوان، ايمني، نشاط و آرامش از 25 اسفند ماه تا 15 فروردين ماه سال آينده در استان اصفهان خبر داد.
وي با بيان اينكه 680 نفر در اين طرح حضور دارند، افزود: علاوه بر راهنمايي مسيرهاي مسافران در مبادي ورودي و خروجي استان اصفهان مهدهاي كودك موقت در پايگاه هاي مستقر در جاده ها داير مي شود و برنامه هاي ويژه و متنوعي براي كودكان مسافر اجرا خواهد شد.
وي از استقرار 35 پايگاه امداد و نجات در جاده هاي استان اصفهان خبر داد.
 


200 طرح ملي مهر ماندگار به مرحله بهره برداري رسيد

دستيار ويژه رئيس جمهوري در پيگيري طرح هاي مهر ماندگار گفت: بيش از 200 طرح مهر ماندگار در كشور به مراحل نهايي و بهره برداري رسيده است.
«علي اكبر محرابيان» يكشنبه شب در نشست جمع بندي پروژه هاي مهر ماندگار استان سمنان افزود: در مهر ماندگار بيش از 900طرح در قالب بيش از يك هزار پروژه در برنامه قرار دارد.
وي با بيان اينكه مجموعه منابع كشور براي اجراي اين پروژه ها بسيج شده اند گفت: پروژه هاي بخش نفت، راه و شهرسازي از پيشرفت خوبي برخوردارند.
وي افزود: اغلب اين طرح ها تا شش ماه ابتدايي سال 92 به بهره برداري مي رسند.
وي با اشاره به بازديد از طرح هاي مهر ماندگار استان سمنان اظهار كرد: سرعت برخي از پروژه ها كم شده كه مورد قبول نيست و بايد طرح ها با جديت پيگيري شود و منابع مالي نيز تامين مي شود.
وي با اشاره به برخي از طرح هاي مهر ماندگار در استان سمنان افزود: طرح هاي بزرگ در اين استان پيشرفت خوبي دارند و در زمان مقرر به بهره برداري مي رسند.
وي گفت: در بخش راه و شهرسازي پروژه حرم تا حرم حد فاصل قم تا گرمسار در حال اجراست و در محدوده استان سمنان بخش قابل توجهي از مسير آسفالت شده است.
وي تقاطع هاي غيرهمسطح و قطعه 29كيلومتري كاهك- عباس آباد را از ديگر پروژه هاي اين بخش برشمرد و گفت: محور مذكور خردادماه زير بار ترافيك قرار مي گيرد.
دستيار ويژه رئيس جمهوري اظهار كرد: در بخش صنعت از چهار طرح مصوب دو طرح به مرحله توليد رسيده و يك طرح در نيمه اول سال آينده راه اندازي مي شود و طرح داروسازي نيز نياز به بررسي دارد.
وي گفت: در بخش بهداشت و درمان نيز پنج طرح مهر ماندگار در استان سمنان در حال اجراست كه دو طرح در شاهرود شامل بيمارستان 160تختخوابي و قلب در اوايل سال آينده با تامين اعتبارات به بهره برداري مي رسند.
وي دانشكده بهداشت دامغان، بيمارستان 96 تختخوابي گرمسار و مهديشهر را از ديگر طرح ها برشمرد و گفت: بيمارستان گرمسار 70 درصد پيشرفت دارد كه با تخصيص 100 درصد اعتبار شش ماه اول سال آينده تكميل مي شود و بيمارستان مهديشهر نيز مرحله اول آن اجرا شده و مرحله دوم نيز شروع مي شود.
دستيار ويژه رئيس جمهوري گفت: ورزشگاه 15 هزار نفري سمنان نيز با تخصيص 100درصد اعتبار مراحل پاياني را مي گذراند و اوايل سال آينده به بهره برداري مي رسد.
«محرابيان» يكشنبه شب همچنين در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان گفت: پروژه انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي از طرح هاي مصوب و اجرايي كشور است و مجوز ماده 215 برنامه پنجم نيز براي اين پروژه اخذ شده است.
وي با بيان اينكه استان سمنان در مرحله اول طرح انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي قرار دارد افزود: رئيس جمهوري بر اجراي اين طرح تاكيد دارد و مطالعات اين طرح نيز انجام شده است و عقد قرارداد با پيمانكار نيز پيشرفت خوبي دارد.
دستيار ويژه رئيس جمهوري گفت: مراحل انجام اين پروژه در بخش هاي مختلف در حال پيگيري است.
 


معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي:

سخنان نوروز 92 رهبر انقلاب در حرم رضوي به 5زبان منتشر مي شود

پيام نوروزي و سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستين روز سال 1392 در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، به پنج زبان ترجمه و منتشر مي شود.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اين سخنان طي 24 ساعت در قالب 10 هزار جلد كتابچه با عنوان بهار در بهار به زبان هاي انگليسي، عربي، اردو، آذري و فارسي ترجمه و چاپ خواهد شد و در اختيار زائران قرار مي گيرد.
حجت الاسلام سيدجلال حسيني گفت: علاوه بر آن نسخه هاي اينترنتي از ترجمه سخنان معظم له به زبان هاي عربي،انگليسي، اردو و آذري تهيه مي شود تا در اختيار كاربران غيرايراني قرار گيرد.
وي اظهار داشت: نسخه اينترنتي متن سخنان نوروزي رهبر معظم انقلاب براي هفت هزار مشترك غيرايراني مديريت امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي در پنج قاره دنيا نيز ارسال مي شود.
وي گفت: پوشش مراسم سخنراني رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) و تحويل سال، افزون بر تمام صحن ها به صورت زنده از طريق شبكه razavi.tv نيز براي تمام دنيا پخش مي شود.
دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در نخستين روز فروردين سال آينده در رواق هاي دارالرحمه و غدير بارگاه منور رضوي به صورت همزمان به زبان هاي عربي و انگليسي ترجمه و پخش خواهد شد.
وي اظهار داشت: پيش از اين سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوي در نخستين روز سال، فقط در اتاق هاي گفت و گو به صورت زنده براي زائران غيرايراني ترجمه و پخش مي شد.
 


رئيس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس:

شهدا كوتاهي در حق ولايت فقيه را نمي بخشند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
سومين يادواره سرداران و 190 شهيد يگان مستقل 60 زرهي عمارياسر گنبدكاووس در مصلاي امام جعفرصادق(ع) گنبدكاووس برگزار شد.
در اين مراسم كه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گمنام، 500 شهيد گنبدكاووس و 5000 شهيد استان گلستان و تمجيد از وحدت و يكدلي 146 شهيد اهل تسنن همراه بود، رئيس سازمان موزه انقلاب و دفاع مقدس، با بيان اينكه كوتاهي كردن در حق ولايت فقيه گناهي است كه شهدا آن را نمي بخشند اظهار داشت: ما امروز سرپا ايستاده ايم و زنده ايم، چرا كه سرداران بزرگي مانند صمد اسودي، مصطفي صفايي، عليرضا كوهستاني، سيدعبدالرضا حسيني طلب، سيدمهدي حسيني واعظ، عليرضا سرايلو، اسماعيل قهرماني، احمد زارعي، عادل دادخواه، سيدمختار حسيني، محمد فردوس شاهي و همه شهداي عزيزمان با از خودگذشتگي در برابر دشمن ايستادند تا اسلام، انقلاب و اين حكومت الهي آسيب نبيند و از گزند دشمن در امان باشد.
سرتيپ پاسدار مرتضي قرباني با اشاره به خاطرات مربوط به هشت سال دفاع مقدس و تمجيد از شجاعت و جسارت شهيد اسودي خاطرنشان كرد: اين سردار شهيد و همرزمان او راه خود را پيدا و در مسير رسيدن به اهداف متعالي كه در سر داشتند به كلام خدا عمل مي كردند و امكان نداشت كلامي جز كلام خدا كه حق بود را بپذيرند و همين تفكر صحيح بود كه آنها را خدايي كرد و به او رساند.
وي تصريح كرد: شب هاي عمليات با توجه به اينكه اسلحه و مهمات ما در مقايسه با دشمن كه توسط كشورهاي زيادي حمايت مي شدند، كمتر بود، جوانان بي ريا و انقلابي قرآن هاي كوچك را در دست مي گرفتند و در كنار انبار تسليحات راز خود را به خدا مي گفتند و «يارب يارب» گويان از او استعانت مي جستند و در نهايت از لطف و عنايت الهي بهره مند مي شدند.
قرباني افزود: امروز دشمن به طرق مختلف سعي دارد عزت، عظمت و بزرگي ما را از بين ببرد، بنابراين شايسته است در مسير ولايت فقيه كه مسير سالم و ايمني است و راه رسيدن به خدا را به ما نشان مي دهد، حركت كنيم و اجازه ندهيم دشمن به دستاوردهاي اين نظام و انقلاب ضربه بزند و فراموش نكنيم كه حمايت هميشگي از ولايت فقيه و پيمودن راه حق و حقيقت خواسته شهدايي است كه جان خود را براي اين هدف گذاشتند و ما اجازه نداريم با افكار و اعمال خود آنها را نگران كنيم.
اين مراسم با حضور حجت الاسلام داوود صمدي آملي، استاد حوزه و دانشگاه و ائمه جمعه شرق استان و مسئولان استاني و شهرستاني، خانواده هاي شهدا و ايثارگران، مردم شهيدپرور و انقلابي شهرستان گنبدكاووس و شهرهاي مجاور همراه بود كه خاطره گويي سرداران هشت سال دفاع مقدس مرتضي قرباني، كميل ايماني، علي شاليكار، عبدالله عمراني، كسائيان، رحيميان، نانواكناري، اتابكي، تقي مهري، ناصر رزاقيان، صادقي مقدم، محمدعلي باراني، محمد قاسم آبادي، عيسي اتراچالي و تقي ايزد حال و هواي خاصي به اين يادواره بخشيده بود؛ ضمن اينكه محور كلي خاطره ها مربوط به حماسه آفريني ها و شجاعت هاي سردار شهيد صمد اسودي و نحوه به شهادت رسيدن وي از زبان همرزمانش بود.
 


تشييع 2 شهيد ايراني عمليات تروريستي در بين الحرمين

درچه- خبرنگار اعزامي كيهان به كربلا:
اسامي دو تن از شهداي ايراني زائر كربلاي معلي اعلام شد.
بر اثر انفجار تروريستي در بين الحرمين كه روز يكشنبه روي داد دو تن از زائران ايراني شهيد و تعدادي ديگر مجروح شدند.
در اثر اين انفجار انتحاري حجت الاسلام والمسلمين قدوسي 35 ساله از كاروان تشنگان زمزم و فرات كرج و همچنين سيدمحسن رضازاده از اصفهان شهيد شدند.
پيكر پاك اين دو شهيد پس از تشييع در كربلاي معلي روز يكشنبه به نمايندگي سازمان حج و زيارت ايران در كربلا براي انتقال به ايران تحويل داده شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10