(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 اسفند  1391 - شماره 20446

حديث دشت عشق
پرونده هفته بيست و هشتم ليگ برتر بسته شد
توقف استقلال ، پيروزي تراكتورسازي و سپاهان
پنالتي، آبي پوشان را به صدر جدول بازگرداند
اخبار كوتاه از فوتبال
تعويق ديدار معوقه ليگ برتر كشتي فرنگي!
رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا
فاتحان ال كلاسيكو در قلعه شياطين
ذوب آهن- پرسپوليس؛
ناكامان ليگ در جستجوي موفقيت
موافقت استانداري با برگزاري مسابقات در تهران و ورامين
متين تهديد كرد، فدراسيون كوتاه آمد
تشكيل كارگروه بررسي اساسنامه كميته ملي المپيك
علي آبادي: وزير بگويد انتخابات را برگزار مي كنم اما تبعاتش را بپذيرد
رئيس فدراسيون قايقراني:
تعليق كار داخلي ها بود


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «ولي الله تاك»
كربلايي بيت المقدس!
بعد از آنكه سوسنگرد را از شر متجاوزان بعثي عراق آزاد كردند، در سوسنگرد ماند و مدتي در اين شهر به دفاع پرداخت، تا آنكه همسنگرانش او را شهردار سوسنگرد لقب دادند. تجسم ادب و بزرگواري بود و تبلور صبر و بردباري.تحصيلاتش را ابتدا در مدرسه علميه شهرضا شروع كرد و سپس براي تكميل مباحث علمي به شهر علم و معرفت، آستان نيلوفر كوير، فاطمه معصومه(س) رهسپار شد و در آنجا از محضر فرزانگان معارف بهره ها برد.
شهيد ولي الله تاك، اين دلاور بي باك، گوهر علم و عمل را به هم آميخت و در كلاس جهاد اكبر و جهاد اصغر پيروز ميدان گرديد. در جبهه نبرد نيز رزمندگان را با قرآن و احكام آشنا مي نمود و خود نيز به خودسازي مي پرداخت تا عاقبت در عمليات بيت المقدس به شرف شهادت نايل آمد. طلبه شهيد «ولي الله تاك»، سال 1337 در شهرضا متولد شد و در 20/12/1361 در عمليات بيت المقدس به شهادت رسيد.
 


پرونده هفته بيست و هشتم ليگ برتر بسته شد

توقف استقلال ، پيروزي تراكتورسازي و سپاهان
پنالتي، آبي پوشان را به صدر جدول بازگرداند

سرويس ورزشي -
توقف استقلال و پيروزي سپاهان و تراكتورسازي پايان بخش هفته بيست و هشتم رقابت هاي ليگ برتر بود.
پرونده هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاري سه ديدار بسته شد. در دورود تيم هاي سپاهان و گهر دورود به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان زردپوشان اصفهاني با يك برد پرگل زمين را ترك كردند. در اين بازي كه در وزشگاه تختي شهر دورود برگزار شد شاگردان زلاتكو كرانچار با نتيجه 4 بر يك برابر تيم پايين جدولي گهر دورود به برتري دست يافتند. گل هاي اين بازي را جواهير سوكاي(9)، محمدرضا خلعتبري(45)، فرشيد طالبي(49) و احمد جمشيديان(70) براي سپاهان به ثمر رساندند. تنها گل تيم گهر هم در وقت هاي اضافه به ثمر رسيد. از اواسط نيمه دوم اين ديدار محمد مايلي كهن سرمربي اين تيم نيمكت گهر را ترك كرد تا نماينده دورود بدون سرمربي به كار خود ادامه دهد! ظاهرا او از شعار هواداران گهر دلخور شده بود.
در تبريز تيم هاي فوتبال تراكتورسازي و نفت تهران به ديدار هم رفتند كه اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر يك به سود تراكتورسازي به پايان رسيد. تراكتورسازي ابتدا در دقيقه 34 با ضربه سر سيد مهدي سيد صالحي به گل اول رسيد. دو دقيقه بعد جواد كاظميان موفق شد روي اشتباه فاحش دروازه بان نفت گل دوم تراكتورسازي را به ثمر برساند ولي يكي از اين گل ها خيلي زود و در دقيقه 38 با ضربه سر عليرضا عزتي كاپيتان نفت جبران شد. در نيمه دوم و در حالي كه بارش باران شروع شده بود، دو تيم بازي متعادلي را به نمايش گذاشتند. البته بازيكنان تراكتورسازي براي حفظ پيروزي بيشتر به لاك دفاعي فرو رفتند ولي تلاش هر دو تيم براي باز كردن دروازه تيم حريف بي نتيجه ماند.
در قم و در آخرين بازي از هفته بيست و هشتم تيم هاي فوتبال صباي قم و استقلال به مصاف هم رفتند كه در پايان دو تيم با تساوي يك - يك به كار خود پايان دادند. ايمان رزاقي راد (29)، تك گل صبا را به ثمر رساند. در ادامه بازي استقلال براي جبران گل خورده با نفرات بيشتري حمله كرد و تا دقايق پاياني نيمه دوم نتوانست عقب ماندگي را جبران كند. شوت هاي از راه دور و بازي مستقيم و سانترهاي آبي ها جواب نداد. در دقيقه 89 بازي سانتر خسرو حيدري از سمت راست پس از رد و بدل شدن توپ ميان دو سه بازيكن استقلال و صبا به برخورد مدافع صبا با اميرحسين صادقي انجاميد كه جهانبازي داور مسابقه اين صحنه را پنالتي تشخيص داد و آرش برهاني با گل كردن اين پنالتي بازي را براي استقلال به تساوي كشاند تا قلعه نويي و تيمش از پنجمين شكست فصل فرار كنند. در لحظات پاياني اين بازي سهراب بختياري زاده كاپيتان صبا با دريافت كارت زرد دوم از بازي اخراج شد.
استقلال به لطف اين تساوي 56 امتيازي شد و بالاتر از تراكتورسازي در صدر جدول قرار گرفت. صبا هم با 37 امتياز به رده دهم جدول صعود كرد.


اخبار كوتاه از فوتبال

بعيد است مجوز كفاشيان تمديد شود
وزير ورزش و جوانان گفت: اگر براي ارايه مجوز فعاليت مجدد كفاشيان در فدراسيون فوتبال راهكار قانوني وجود داشته باشد، اين كار را مي كنيم، اما اين مساله معمول نيست و بعيد است اين اتفاق بيفتد و مجوز صادر شود. سال قبل هم وزارت خانه موافق نبود كه خلاف قوانين فردي كه نمي تواند كانديدا شود ورود كند اما متاسفانه دولت در اين زمينه مظلوم واقع شد و براي احترام به راي مجمع مجبور شديم براي قانوني شدن كار مجوز بدهيم.
هديه اي كه دردسرساز شد
باشگاه پرسپوليس با نامه اي كه از فيفا دريافت كرده است به پرداخت 270 هزار دلار به نلو وينگادا محكوم شده است.باز هم پرونده شكايت يك خارجي از باشگاه پرسپوليس درحال دردسرساز شدن براي سرخپوشان است. اين بار پرسپوليسي ها تا 25 اسفند وقت دارند تا شاكي خود را راضي كنند.بدون شك اگر اين بدهي سال 88 پرداخت مي شد مديران وقت باشگاه مي توانستند با حدود 300 ميليون تومان و شايد هم كمتر اين بدهي را پرداخت كنند!اما بدهي كه همان 3 سال پيش مي توانست پرداخت شود، الان بايد با 920 ميليون تومان (با قيمت هر دلار 3400 تومان) آن هم در كمتر از 2 هفته به صاحبش برسد. نلو وينگادا در زمان مديريت حسين هدايتي به عنوان سرمربي به جمع سرخپوشان پيوست و جالب اين كه هدايتي پس از جذب وينگادا در حضور اين مربي اعلام كرد اين مربي خارجي هديه او به هواداران پرسپوليس است و تمام مبلغ قرارداد وينگادا را به عنوان يك شاخه گل رز به هواداران اين تيم تقديم مي كند.
رضايت كرانچاز از پيروزي سپاهان
زلاتكو كرانچار در نشست خبري پس از بازي گهر و سپاهان گفت: اگر با اختلاف يك گل هم مي برديم راضي بوديم چون براي ما مهم كسب سه امتياز بود تا در كورس قهرماني بمانيم. استرس داشتم كه بچه ها مغرور شوند و حريف را دست كم بگيرند كه خوشبختانه اين گونه نشد.
يك اشتباه ديگر در فدراسيون فوتبال
رئيس فدراسيون فوتبال در واكنش به اين كه چرا براي رياست AFC كانديدا نشد، گفت: ما با شرايطي كه داريم نمي توانيم خودمان را بچرخانيم، چه برسيد به AFC . علي كفاشيان همچنين درباره چرايي فرستاده نشدن مدارك شجاعي براي AFC گفت: بخش بين الملل فدراسيون اشتباه كرده است. از منطقه آسياي مركزي يك نفر از بنگلادش راي آورده و عضو AFC است، بنابراين منطقه آسياي مركزي ديگر سهميه اي براي معرفي يك زن ديگر ندارد. ما ديگر شانسي نداريم. من هم كانديدا نشده ام.
بازي با آي دي كارت المثني
بازيكنان و مربي تيم فوتبال گهر با در دست داشتن آي دي كارت هاي المثني توانستند براي ديدار با سپاهان وارد ورزشگاه دورود شوند. سرپرست گهر با تاييد اين موضوع گفت: آي دي كارت هاي اصلي 11 بازيكن ما دست مدير هتل پرديس كرج بوده و به همين خاطر ما از فدراسيون كارت هاي المثني گرفتيم تا بازيكنان براي حضور در بازي مشكلي نداشته باشند. از باشگاه گهر خبر مي رسد كه فدراسيون فوتبال براي صدور هر كارت المثني براي بازيكنان اين تيم يك ميليون تومان دريافت كرده است.
ماجراي پاداش 5 ميليوني
مسئولان فوتسال صباي قم از اختصاص پاداش 5 ميليون توماني باشگاه گيتي پسند به بازيكنان منصوري قرچك پرده برداشتند اما مديرعامل منصوري و گيتي پسند اين موضوع را از ريشه كذب خواندند. ليگ برتر فوتسال در هفته پاياني دستخوش اتفاقاتي شد تا جايي كه مسئولان صبا كماكان اعتقاد دارند در اين هفته از مسابقات تباني صورت گرفته است.
چلسي و سپاهان بهترين تيم هاي جهان و ايران
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فهرست برترين تيم هاي باشگاهي جهان را از مارس 2012 تا 28 فوريه 2013 اعلام كرد كه از ايران تيم سپاهان در در رده 108 قرار دارد. استقلال نيز در رده 135 جاي گرفته است. پرسپوليس در رده 274 و تراكتورسازي نيز در رده 397 قرار دارند. در اين فهرست چلسي به عنوان بهترين تيم جهان معرفي شده است.
9 فروردين زمان برگزاري بازي سپاهان - استقلال
ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و سپاهان در نيمه نهايي جام حذفي بدون تغيير 9 فروردين 92 ساعت 14:30، برگزار مي شود.
جنجال عكس ساختگي مارادونا
پس از شكست بارسلونا برابر رئال مادريد تصويري ساختگي از ديگو مارادونا در اينترنت منتشر شد كه دردسرهاي زيادي را به پا كرد. مارادونا در اين عكس دستكاري شده نوشته اي را در دست داشت كه روي آن نوشته شده بود: رونالدو بهتر از مسي است. اين در حالي است كه دست نوشته اين عكس از طريق فتوشاپ دستكاري شده بود و واقعيت نداشت.
 


تعويق ديدار معوقه ليگ برتر كشتي فرنگي!

ديدار معوقه هفته دوم از دور رفت ليگ برتر كشتي فرنگي، يك بار ديگر به تعويق افتاد.
ديدار معوقه از هفته دوم ليگ برتر كشتي فرنگي بين تيم هاي هيئت كشتي خوزستان و پرسپوليس تهران كه قرار بود فردا برگزار شود، روز دوشنبه 28 اسفند ماه در خوزستان برگزار خواهد شد.
همچنين برنامه رقابت هاي هفته چهارم از دور رفت ليگ برتر كشتي فرنگي مشخص شد كه اولين مسابقه روز پنجشنبه 24 اسفند ماه بين تيم هاي هيئت كشتي فارس و هيئت كشتي خوزستان در شيراز برگزار خواهد شد و ديدار بين تيم هاي صباي قم و فولاد ماهان سپاهان روز دوشنبه 28 اسفند ماه در شهرستان قم انجام مي شود.
 


رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا

فاتحان ال كلاسيكو در قلعه شياطين

ديدار برگشت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب در حالي بين تيم هاي منچستريونايتد و رئال مادريد برگزار مي شود كه هر دو تيم هفته موفقي را در ليگ هاي داخلي خود پشت سر گذاشته اند.
تيم فوتبال رئال مادريد در ديدار رفت كه در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار شد با وجود بازي بهتر، به نتيجه تساوي يك بر يك دست پيدا كرد. اين نتيجه براي منچستريونايتد نتيجه خوبي محسوب مي شود چرا كه در خانه حريف قدرتمندي چون رئال به يك تساوي با گل دست پيدا كرده است. با اين اوصاف نمي توان شانس اين تيم را براي صعود به مرحله يك چهارم نهايي چندان بالا دانست چرا كه رئال مادريد در حالي گام به اولدترافورد مي گذارد كه هفته گذشته دو بار موفق شده رقيب ديرينه خود بارسلونا را شكست دهد. رئالي ها سرمست از شكست بارسا، براي پيروزي به اولدتراورد مي آيند. البته من يونايتد هم در آستانه قهرماني زودهنگام ليگ برتر است.
رقابت سرمربيان اين دو تيم هم در نوع خود جالب توجه است. «سرآلكس فرگوسن» و «خوزه مورينيو» رفقاي نزديك براي يكديگر محسوب مي شوند اما فردا در جامه رقيب و چه بسا دشمن رو در روي هم قرار مي گيرند. ركورد «خوزه مورينيو» مقابل فرگوسن عالي است. سرمربي رئال در 16 رويارويي گذشته فقط دو بار به فرگي باخته است. 6 پيروزي و 7 تساوي حاصل ديگر بازي ها بوده است. از ديگر نكات جالب بازي فرداشب بازگشت «كريستيانو رونالدو» به اولدترافورد پس از گذشت 6 سال است.
در ديگر ديدار امشب تيم دورتموند كه فرصت قهرماني در رقابت هاي بوندس ليگا و جام حذفي آلمان را از دست داده ميزبان شاختار دونتسك اوكراين است. بازي رفت اين دو تيم با نتيجه تساوي 2 بر 2 به پايان رسيده و به نظر نمي رسد نماينده آلمان در بازي برگشت كه امشب در «سيگنال ايدونا پارك» برگزار مي شود چندان مشكلي داشته باشد.
 


ذوب آهن- پرسپوليس؛

ناكامان ليگ در جستجوي موفقيت

مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي، امروز در حالي با برگزاري ديدار تيم هاي ذوب آهن و پرسپوليس به پايان مي رسد كه هر دو تيم براي پشت سرگذاشتن بحران هاي فصل جاري و ناكامي ليگ برتر چشم به قهرماني در جام حذفي دوخته اند.
در اين مسابقه كه براساس قرعه كشي در اصفهان برگزار مي شود، پرسپوليسي ها اميدوار به كسب پيروزي و راهيابي به نيمه نهايي همچنان به كسب يك جام از بازي هاي امسال هستند.
به گفته سرمربي و بازيكنان اين تيم پر مهره كه در ابتداي فصل براي قهرماني در ليگ برتر بسته شد، اما ناكامي هاي پي در پي شان آنها را از جمع مدعيان دور كرد، قهرماني در جام حذفي اولويت اصلي بوده و از هر تلاشي براي رسيدن به آن مضايقه نمي كنند. پرسپوليس پيش از اين از سد تيم هاي قدرتمندي چون ملوان و نفت تهران گذشت و در صورت غلبه بر ذوب آهن با داماش كه اين روزها شرايط مساعدي ندارد در مرحله نيمه نهايي روبرو خواهد شد.
از طرفي ذوب آهن هم كه از سد تيم هاي حفاري و گهر عبور كرده و اخيرا پيروزي خوبي در هفته بيست و هشتم ليگ برتر مقابل داماش كسب كرد، با روحيه مساعدي ميزبان پرسپوليس است. ذوب آهن هم كه مانند پرسپوليس در ليگ امسال توفيقي نداشت، مي كوشد تا در جام حذفي جبران مافات كند. سبزپوشان اصفهاني البته اين فصل ستاره هاي دو فصل گذشته خود را در اختيار ندارند و از آن تيم مدعي در سطح آسيا فاصله زيادي گرفته اند.
اين مسابقه امروز ساعت 30:14 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي شود و برنده بازي هم طبق آخرين تاريخ توافق شده نهم فروردين در نيمه نهايي به ديدار داماش مي رود.
 


موافقت استانداري با برگزاري مسابقات در تهران و ورامين

 متين تهديد كرد، فدراسيون كوتاه آمد

شوراي تامين استان تهران مسئوليت برگزاري مسابقات پلي آف در شهرهاي ورامين و تهران را بر عهده گرفت.
در پي اعلام فدراسيون واليبال درخصوص برگزاري مسابقات پلي آف ليگ برتر در سالن 12 هزار نفري به منظور برقراري نظم و امنيت و جلوگيري از بروز حواشي بازي هاي قبل، در پي اعتراض تيم هاي متين و پيكان به اين موضوع، فدراسيون واليبال با توجه به مقررات اعلام شده، تصميم نهايي در اين خصوص را منوط شوراي تامين استان تهران واگذار كرد.صبح روز دوشنبه 14 اسفند استانداري تهران با ارسال نامه اي اعلام كرد كه شوراي تامين استان تهران مسئوليت تامين امنيتي، حفاظتي و ترافيك اين مسابقات در سالن هاي شهيد گل عباسي ورامين و خانه واليبال تهران را برعهده مي گيرد تا اين مسابقات روز چهارشنبه 16 اسفندماه در اين دو ورزشگاه برگزار شود.
به اين ترتيب بازي سوم از مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال براي معرفي تيم هاي فيناليست روز چهارشنبه 16 اسفندماه به طور همزمان در ساعت 30:15 دقيقه در تهران و ورامين برگزار مي شود كه طبق برنامه در تهران تيم پيكان ميزبان كاله مازندران است و در ورامين هم تيم متين ورامين از سايپا البرز ميزباني مي كند.اين در حالي است كه وراميني ها پيش از اين اعلام كرده بودند كه اگر بازي در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار شود از حضور در اين مسابقه انصراف خواهند داد. به اين ترتيب فدراسيون واليبال از موضع خود كوتاه آمد و پذيرفت كه بازي سوم پلي آف در ورامين و تهران به انجام برسد.
 


تشكيل كارگروه بررسي اساسنامه كميته ملي المپيك

علي آبادي: وزير بگويد انتخابات را برگزار مي كنم اما تبعاتش را بپذيرد

نشست هم انديشي كميته ملي المپيك با حضور اعضاي مجمع و وزير ورزش و جوانان برگزار شد.
نشست هم انديشي اعضاي مجمع كميته ملي المپيك براي بحث و بررسي و اطلاع آن ها از چگونگي اصلاح اساسنامه از ساعت 15 ديروز در محل آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك برگزار شد. در اين جلسه كه مسئولان عاليرتبه ورزش حضور داشتند ، گزارشي از چگونگي اصلاح اساسنامه ارايه شد.
گلايه هاي علي آبادي
علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك در اين جلسه از ارسال نامه گلايه آميز به IOC براي تاخير در ارسال پاسخ اساسنامه ارسالي ايران خبر داد و گفت: ما گله اي كرديم كه چرا IOC به قولش عمل نكرد. قرار بود پاسخ اساسنامه قبل از مجمع 30 بهمن ارسال شود. من به نمايندگي از اعضاي هيات اجرايي مي گويم كه به هيچ وجه اين طور نيست كه ما نخواهيم انتخابات برگزار شود. اگر دوستان بخواهند همين جا نامه اي تنظيم كنند و به ما بگويند كه مجمع را برگزار كنيم، ديگر مسئوليت با خود شماست و با ما نيست. اين قسمت از صحبت هاي علي آبادي اشاره اي به مصاحبه هاي قبلي وزير ورزش براي برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك است. رئيس كميته ملي المپيك يادآور شد: من از برخي دوستان گله دارم. يكي از روساي فدراسيون ها كه جانشين نفر قبلي شده گفت، چطور خود را به مجامع بين المللي معرفي كرده است. گفت، يك نامه نوشته و گفته كه حسن رفته و من آمده ام! امروز نياز نيست كه تغييرات را براي اطلاع به مجامع جهاني اعلام كنيم. به محض اينكه وزير حكمي بزند و خبر آن روي سايت وزارت، فدراسيون و رسانه ها قرار بگيرد همه آن را مي بينند، پس از آن هم فرد جديد بايد نامه اي بزند و خودش را معرفي كند.
كاش مجمع به تعويق نمي افتاد
در همين جلسه وزير ورزش و جوانان نيز سخناني را ايراد كرد. محمد عباسي گفت: ما يك كشور باتمدن در منطقه هستيم. مسائلي را كه وجود دارد، ميان خودمان بگوييم ولي بيرون از مرزها نگوييم. اي كاش مجمع به تعويق نمي افتاد. من معتقد نيستم كه براي تنظيم اساسنامه بايد انتخابات 5 ماه به تعويق مي افتاد. وي ادامه داد: من خودم در ديدار با مسئولان IOC گفتم كه شما اعلام مي كنيد بركنارشده ها بايد برگردند و گفتم ديگر اين حرف را نگوييد زيرا غير اخلاقي است. من گفتم در كشور ما سال هاست اين قضيه اجرا مي شود و كار جديدي نيست، اين حرف هايي كه شما مي زنيد غيرمنطقي است و سيستم ورزش كشور را متزلزل مي كند.
تشكيل كارگروه هفت نفره
در پايان نشست هم انديشي مجمع كميته ملي المپيك مقرر شد يك كارگروه هفت نفره علاوه بر اعضاي هيات اجرايي طي مدت سه روز اساسنامه ارسالي به كميته ملي المپيك را مورد بررسي و ارزيابي قرار داده و آنرا به IOC ارسال كنند.
 


رئيس فدراسيون قايقراني:

تعليق كار داخلي ها بود

رئيس فدراسيون قايقراني مدعي شد مستنداتي قابل ارائه دارد كه ثابت مي كند برخي در داخل كشور به بحث تعليق قايقراني دامن مي زنند.
سيد شروين اسبقيان اظهار داشت: چطور مي شود كه فدراسيون شنا بعد از عزل و نصب رييس فدراسيون و حضور يك قهرمان ارزشمند به عنوان سرپرست، مشكلاتش برطرف مي شود و ورزشكاران اجازه حضور در مسابقه ها را پيدا مي كنند اما اين اتفاق در قايقراني نمي افتد. دليلش اين است كه گزارش هاي متعددي از داخل كشور ارسال مي شود تا جايي كه حتي بحث تعليق داوران هم مطرح شده است. ما بازي هاي آسيايي و المپيك برزيل را در پيش داريم. همه مي گويند قايقراني رشته پرمدال است. ورزشكارم آمده به من مي گويد خبرنگاران از مسابقه هاي پيش رو مي پرسند. وقتي پاسخ دادم كه براي مسابقه ها آماده مي شوم مي گويند كه براي مسابقه هايي كه اعزام نمي شويد؟!
 


(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10