(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 17 اسفند  1391 - شماره 20448

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در پيامي به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»:
 زن تاريخ ساز ايراني مردانه ترين ميدان ها را فتح كرده است
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
چشم به راه سپيده
در حاشيه جلسه هيئت دولت صورت گرفت
 پاسخ وزرا و معاونين رئيس جمهور به سؤالات خبرنگاران
فارين پاليسي:
 1+5 در آلماتي از درخواست بستن فردو عقب نشست
جنبش نم در نشست فصلي شوراي حكام تاكيد كرد
تداوم مذاكرات بدون پيش شرط تنها راه حل موضوع هسته اي ايران
سردار وحيدي در ديدار وزير كشور عراق مطرح كرد
آمادگي همكاري ايران براي افزايش هرچه بيشتر ضريب امنيتي در عراق
كارشناسان مطرح كردند
ايران تعيين كننده آينده تحولات منطقه است
تاج شكوفه بر سر درختان
در نيويورك مطرح شد
پيشنهادات مجلس ايران براي پيشگيري از خشونت عليه زنان در جهان
در نامه اي به احمدي نژاد
رئيس مجلس مصوبه دولت را مغاير قانون اعلام كرد
ژنرال آمريكايي:
تشديد تحريم ها عليه ايران كارساز نبوده است
40 درصد ظرفيت قطارهاي نوروزي خالي است
آيت الله مكارم شيرازي:
 شيعيان در برابر جنايات پاكستان ساكت نباشند
بارش برف و باران در جاده هاي كشور
رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي:
مردم بليت هواپيما را با نرخ مصوب بخرند
عضو كميسيون صنعت و معدن خبر داد
توليد خودروي سبك و سنگين با برند خارجي در آذربايجان شرقي
استاندار اصفهان:
حقابه كشاورزان شرق اصفهان را به رسميت مي شناسيم
اقتصاد ما بايد مقاومتي و مقابله اي با تحريم ها باشد
برپايي نمايشگاه دگرديسي گروهك تروريستي منافقين در اردبيل
محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته جاده هاي كشور
اجراي 210 طرح آبخيزداري در سطح استان اردبيل
فرماندار ساري:
مازندران متولي زباله در صنعت گردشگري شده است !
5 هوبره در منطقه حفاظت شده گناباد رهاسازي شد


رهبر انقلاب در پيامي به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»:

 زن تاريخ ساز ايراني مردانه ترين ميدان ها را فتح كرده است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور»، نقش زن مسلمان ايراني در معرفي الگوي جديد از «زن» را تاريخ ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن، با روحيه كربلايي در صحنه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، خاطرنشان كردند: اقتدار و جذبه تازه اي به بركت خون اين زنان مجاهد در عصر جديد، ظهور كرده است كه دير يا زود در سرنوشت و جايگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.
در اين پيام كه بعد از ظهر چهارشنبه از سوي حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، در كنگره «هفت هزار زن شهيد كشور» قرائت شد، حضرت آيت الله خامنه اي با ياد كردن از زنان شهيد ايران اسلامي كه در تغيير مسير تاريخ اسلام، نقش شايسته ايفا كردند، افزودند: اين لشكر از فرشتگان كه از جان مقدس خويش در راه اسلام مايه گذاردند؛ قدم در ميدان عمل نهادند و در نقش معماران ايران جديد ظاهر شدند.
ايشان با اشاره به نگاه موجود به زن در نظام هاي شرق و غرب جهان، بعنوان عنصري در حاشيه و يا ابزاري جنسي براي مردان، به تبيين نقش شيرزنان ايران در انقلاب و دفاع مقدس بعنوان الگويي جديد با شاخصه «زن نه شرقي، نه غربي» پرداختند.
رهبر انقلاب اسلامي در توصيف ويژگي هاي اين الگو تصريح كردند: زن مسلمان ايراني، تاريخ جديدي را پيش چشم زنان جهان گشود و ثابت كرد كه مي توان زن بود، عفيف بود، محجبه و شريف بود و در عين حال، در متن و مركز، نقش آفريني كرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
ايشان، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را صحنه ظهور زناني دانستند كه اوج احساس، لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد، شهادت و مقاومت درآميختند و مردانه ترين ميدانها را با شجاعت و اخلاص و فداكاري خود فتح كردند و مي توانند بن بست هاي بزرگ را درهم بشكنند.
ايشان، با اشاره به آثار فراگير مجاهدت زنان شهيد خاطرنشان كردند: اقتدار و جذبه تازه اي به بركت خون اين زنان مجاهد در عصر جديد، ظهور كرده است كه زنان را ابتدا در جهان اسلام، تحت تاثير قرار داد و دير يا زود در سرنوشت و جايگاه زنان جهان، دست خواهد برد.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري نقش زنان بزرگ تاريخ اسلام افزودند: تا آفتاب درخشان حضرت خديجه كبري و حضرت فاطمه زهرا و حضرت زينب كبري مي درخشد، طرح هاي كهنه و نوي «ضد زن» به نتيجه نخواهد رسيد.
ايشان همچنين افزودند: هزاران زن كربلايي ما نه تنها خطوط سياه ستم هاي ظاهري را درهم شكسته اند بلكه ستم هاي مدرن به زن را نيز رسوا و بي آبرو كرده و نشان داده اند كه حق كرامت الهي زن، بالاترين حقوق زن است كه در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناخته شدن آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر ضرورت نشان دادن جهاد بزرگ زن ايراني مسلمان به دنيا، خاطرنشان كردند: اميدوارم كه به بركت خون اين زنان شريف و مجاهد، رسانه ها و هنرمندان و فرزانگان و سينماگران بتوانند جهاد بزرگ زن ايراني مسلمان را به دنيا بنمايانند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره) خطاب به آمريكا: ما را نترسانيد كه نظامي مي آوريم، ما نيروهاي نظامي شما را اينجا دفن مي كنيم...
 


اخبار ادبي و هنري

گردهمايي براي بررسي راه هاي تحقق رهنمودهاي رهبر انقلاب در سينما
همايش اكران كننده هاي مردمي جشنواره فيلم عمار براي بررسي راه هاي تحقق رهنمودهاي مقام معظم رهبري در ديدار اخير برگزار مي شود.
اين همايش پنجشنبه و جمعه 17 و 18 اسفند، در حسينيه هنر برگزار مي شود. بنابراين گزارش در اين همايش رهنمودهاي مهم مقام معظم رهبري در ديدار با دست اندركاران جشنواره و راه هاي تحقق هرچه بهتر آن مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
رونمايي از 2 سرود انقلابي
در محضر علامه مصباح
در همايش «استقامت رمز پيشرفت» دو سرود انقلابي با مضامين ظهور حضرت حجت عليه السلام و سجاياي رهبر معظم انقلاب در محضر علامه مصباح يزدي رونمايي خواهد شد.
به گزارش رجانيوز، در همايش «استقامت رمز پيشرفت» كه با حضور و سخنراني علامه مصباح يزدي، حجت الاسلام پناهيان و حجت الاسلام آقاتهراني در دانشگاه شريف برگزار مي شود، پدر شهيد احمدي روشن از دانش آموختگان اين دانشگاه به علامه مصباح يزدي خيرمقدم خواهد گفت. همچنين در اين همايش از دو سرود انقلابي كه توسط گروه سرود رهپويان ولايت اجرا مي شود با موضوع امام زمان عجل الله تعالي و رهبر معظم انقلاب رونمايي خواهد شد.
اين همايش ساعت 15 روز پنجشنبه 17 اسفند در مسجد دانشگاه شريف و در جوار شهداي گمنام اين دانشگاه برگزار مي شود.
استفاده ابزاري از هنرمندان
اين بار در «جشن هنر مشايي»
در حالي كه برگزاري ميتينگ هاي مبتذل و جشن هاي به اصطلاح هنري و استفاده ابزاري از هنرمندان يكي از شيوه هاي مسبوق به سابقه مدعيان اصلاحات بود، حلقه انحرافي نيز اقدام به برگزاري مراسمي مشابه نمود.
«جشن هنر» سه شنبه شب با حضور اسفنديار رحيم مشايي و جمعي از بازيگران در تالار اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد. جشني كه يادآور ميتينگ هاي تبليغاتي حزب منحله مشاركت و جشن هاي مجله زرد «چلچراغ» بود. برنامه هاي شرم آوري كه در دوران دولت موسوم به اصلاحات با حضور سران فتنه برگزار مي شد. شگفت آنكه ليدر جريان انحرافي بدون درس عبرت گرفتن از اين گونه روش ها، اقدام به تقليد از آن ورشكستگان سياسي نموده است. نكته جالب توجه اين است كه اين مراسم توسط مشاور فرهنگي يكي از سران فتنه و سردبير نشريه اي كه به خاطر چاپ مطالب و عكس هاي مستهجن لغو امتياز شده بود اجرا شد.
از حواشي اين مراسم، سخنان مشايي در تاييد اظهارات سخيف يكي از بازيگران بود كه گفت «من اول ايراني هستم، بعد مسلمان. ناراحتم چرا فيلم كورش ساخته نشده است.» مشايي پس از اين سخنان توهين آميز و سياه، پشت تريبون رفت و گفت: «اساتيد گرانقدري همچون آقاي... كه پيش از من در اينجا صحبت كردند، سخنان مهمي بيان كردند كه به نظر من تمام آنها درس است.»
مدير پرس تي وي
جنگ رسانه اي عليه ايران را محكوم كرد
مدير شبكه پرس تي وي جنگ رسانه اي صهيونيست ها عليه ايران را محكوم كرد.
دكتر محمد سرافراز، مدير شبكه انگليسي زبان پرس تي وي، در نامه اي سرگشاده، هجمه هدايت شده توسط روزن، رئيس فرانسوي- اسرائيلي شركت ماهواره اي يوتل ست، عليه رسانه هاي ايران را محكوم كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: هجمه آقاي روزن عليه رسانه هاي ايران آشكارا در تضاد با اصول و معيارهاي اساسي آزادي بيان قرار دارد. پرس تي وي و ديگر شبكه هاي ايران، حق قانوني خود مي دانند كه عليه اين هجمه بي سابقه غرب بر ضد آزادي بيان، اقامه دعوي كنند. علاوه بر اين، رسانه هاي ايران تلاش خواهند كرد كه افكار عمومي جهان را نسبت به رياكاري و معيارهاي دوگانه آناني كه ادعا مي كنند از زمان رنسانس، بيشترين ارزش را براي حقوق بشر به ويژه آزادي بيان قائل بوده اند، آگاه كنند. اين رويداد بدون ترديد لكه ننگي است بر پيشاني يوتل ست و مدير آن؛ فردي كه يك تبعه اسرائيلي است و از دستورات لابي صهيونيسم در آمريكا و اروپا پيروي مي كند.
مايكل جكسون
قرباني سودجويي كمپاني آمريكايي
شركت «اي.ايي.جي» متهم اصلي قتل مايكل جكسون شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اي.ام.دي. بي، خانواده مايكل جكسون يك قدم به محكوم كردن «اي.ايي.جي» براي مرگ مايكل جكسون نزديك شده اند. يك قاضي لس آنجلسي اعلام كرد كه وكلاي خانواده جكسون شواهد كافي مبني بر روشن شدن دلايل مرگ مايكل جكسون را در ماه آينده به دادگاه ارائه مي كنند. اين تصميم زماني گرفته شد كه تيم جكسون ايميلي با عنوان «اسلحه شليك شده» را كه ظاهراً نشان مي دهد «اي.ايي.جي» پزشك شخصي جكسون يعني دكتر «كنراد مري» را كه محكوم به قتل غيرعمد شده بود و هم اكنون در حال گذراندن دوره چهار ساله محكوميت خويش است تحت كنترل داشته است. دكتر «موري» بر تزريق دز كشنده اي از پروپوفول بيهوشي و آرام بخش ها به اين خواننده محكوم شده بود. خانواده جكسون ادعا مي كنند كه فشار زياد اين شركت بر «موري» براي اينكه جكسون را علي رغم خستگي زياد او براي اجراي 2009 اش در سالن «O2» آماده كند سبب مرگ وي گرديده است.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEHkayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
تمام هستي دين
براي همچو شمايي نوشتن آسان نيست
نه اينكه كار دلم نيست، نه فقط آن نيست
در آن مقام كه حق وصف شانتان فرمود
مجال عرضه اندام بهر انسان نيست
اگر كه دست به دامانتان نهادم هم
خداست شاهد من بهر غصه نان نيست
بهشت بي علويون جهنمي تلخ است
قفس به عشق شما جنت است، زندان نيست
شماست گفته تان عين گفته قرآن
وگرنه آنكه سر نيزه هاست قرآن نيست
ولايت است و امامت تمام هستي دين
كه همچو پيكره اي ناتوان و بي جان نيست
شما كه واسطه فيض حق تعالي ايد
به جز رضايتتان هيچ شرط غفران نيست
سيده فاطمه نوري

خدا مي داند
كي به پايان رسد اين درد، خدا مي داند
ماه ساكن شود و سرد، خدا مي داند
در سكوت شب هر كوچه اين شهر خراب
گم شود ناله شبگرد، خدا مي داند
مردم شهر همه منتظر يك مردند
چه زماني رسد آن مرد، خدا مي داند
برگها طعمه بي غيرتي پائيزند
راز اين مرثيه زرد، خدا مي داند
خنده غنچه گلها به حقيقت زيباست
شايد اين است ره آورد، خدا مي داند
¤¤¤
سال فرج
هر راه بجز راه تو كج خواهد شد
بي لطف تو آسمان فلج خواهد شد
ما منتظران اگر بخواهيم همه،
امسال همان سال فرج خواهد شد
¤¤¤
به نام تو مي نازم
من را نمي شناخت كسي اينجا، گمنامم و به نام تو مي نازم
شادم كه مثل عده معدودي، شعري براي نام نمي سازم
شعرم براي توست شعاري نيست، كشتي براي موج سواري نيست
باور مكن كه دل به زمين دادم، وقتي تويي بهانه پروازم
هر جا كه نام نامي تو آنجاست، قلبم بهانه غزلي دارد
اين سوز ريشه اي ازلي دارد، پس با غم عزيز تو دمسازم
شعرم اگر چه هيچ نمي ارزد، سوزانده است نام و نشانم را
مي سوزم و به هيزم ابياتم، بيتي به عشق شعله مي اندازم
يا صاحب الزمان و زمين موعود، داناي هر كه آمد و هر چه بود
گمنامم و تويي تو، كه مي داني، تنها به نام سبز تو مي نازم
 


در حاشيه جلسه هيئت دولت صورت گرفت

پاسخ وزرا و معاونين رئيس جمهور به سؤالات خبرنگاران

در پايان جلسه هيئت دولت، وزرا و معاونين رئيس جمهور با حضور در حياط پاستور به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
«غلامحسين الهام» در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اين كه نشان فرهنگ به اسفنديار مشايي اعطا خواهد شد، گفت: دولت نشان ها را تصويب مي كند و بعدا به پاس خدماتي كه انجام شده است، در مراسمي نشان ها به افراد اعطا مي شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر قياس هاي اخير رئيس جمهور با «بني صدر»، با بيان اينكه احمدي نژاد بني صدر نيست، اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد در برابر قانون هيچگاه نايستاده است.
همچنين «محمدرضا ميرتاج الديني» معاون اجرايي قانون اساسي نيز در واكنش به پخش مستندي با عنوان «سرانجام نامبارك» از رسانه ملي، گفت: انتظار از صداوسيما نبود كه چنين اقدامي را انجام دهد.
الهام همچنين درباره فعاليت هاي انتخاباتي دولت در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: فعاليت هاي انتخاباتي براي دولت حرام است.
دستاوردهاي جديد هسته اي
رئيس سازمان انرژي اتمي در حاشيه جلسه هيئت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر پارچين بخواهد مورد بازديد قرار گيرد اول بايد مداركي درباره پارچين ارائه شود تا ما قانع شويم و بعد با مسئولين نظامي صحبت كنيم تا آنها تصميم گيري كنند.
«فريدون عباسي» در ادامه ضمن مثبت ارزيابي كردن مذاكرات «آلماتي1» اظهار داشت: مذاكرات آلماتي 2 از مذاكرات آلماتي 1 مثبت تر خواهد بود.
وي با بيان اين كه ملت ايران سال ها تحريم ها را تمرين مي كنند، افزود: اين پايداري و ايستادگي ملت ايران تاثير خود را بر روي مذاكرات گذاشته است.
عباسي خاطر نشان كرد: در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان به دستاوردهاي جديدي رسيده ايم كه آنها را به زودي اعلام مي كنيم.
پرتاب ماهواره فجر به فضا در نيمه اول سال 92
همچنين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان جلسه هيئت دولت با اشاره به آماده شدن زمينه ها براي پرتاب ماهواره هاي جديد به فضا افزود: از جمله دستاوردهاي ماهواره فجر كه قرار است به فضا پرتاب شود، فناوري هاي نوين آن در حوزه قدرت مانورمداري است و دستاوردهاي خوبي در حوزه فناوري دارد.
وي ابراز اميدواري كرد كه در سال آينده با انجام اقدامات و تمهيدات لازم پرتاب ماهواره فجر انجام شود.
از ويژگي هاي مهم اين ماهواره ايراني، دوربين بسيار پيشرفته آن است كه تصاوير دريافت شونده قابل استفاده در مراكز مختلف خواهد بود.
تصويربرداري جهت مصارف گوناگوني همچون بررسي وضعيت هاي هواشناسي و نقشه برداري از جمله كاربردهاي تصاوير اين دوربين است.
«مصطفي محمد نجار» نيز در حاشيه جلسه هيئت دولت با بيان اينكه «وزارت كشور هر ساله دستورالعمل هايي را در ايام نوروز براي بسيج تمام دستگاه ها به استانداران ابلاغ مي كند»، گفت: امسال نيز دستورالعمل 21 ماده اي براي استانداران در راستاي ارائه خدمات هرچه بيشتر به مسافران نوروزي ابلاغ كرده ايم.
نظارت بر مكان هاي ارائه خدمات به مسافران نوروزي و تلاش نيروي انتظامي در برقراري امنيت و رفع برخي مشكلات احتمالي براي مسافران از جمله موارد مورد اشاره در اين ابلاغيه است.
 


فارين پاليسي:

 1+5 در آلماتي از درخواست بستن فردو عقب نشست

يك نشريه آمريكايي در گزارشي درباره نشست هسته اي آلماتي، نوشت:1+5 در اين نشست از درخواست قبلي خود مبني بر بستن فردو عقب نشيني كرد.
نشريه «فارين پاليسي» در گزارشي به بررسي رويكرد آمريكا در نشست آلماتي پرداخت و نوشت: در ماه هاي پيش از برگزاري مذاكرات قزاقستان، بسياري از تحليل گران واشنگتن را ترغيب مي كردند رويكرد «بيشتر در قبال بيشتر» را اتخاذ كند. اين به آن معنا بود كه به ايران پيشنهاد لغو تحريم هاي بيشتر داده شود و در ازاي آن، تهران امتيازات هسته اي بيشتري ارائه كند.
در ادامه اين مطلب آمده: اكنون روشن است واشنگتن به جاي به كارگيري رويكرد «بيشتر در قبال بيشتر»، رويكرد «بيشتر در قبال كمتر» را اتخاذ كرده است. در واقع، آسودگي بيشتر از تحريم ها به ايران پيشنهاد شد اما در عوض، امتيازات كمتري از تهران درخواست شد. به ويژه، گروه 1+5، از درخواست قبلي خود مبني بر اينكه ايران تاسيسات غني سازي خود در فردو را تعطيل كند، عقب نشست. در واقع رويكرد 1+5 در قبال مذاكرات دچار نقص بود.
به گزارش فارس، فارين پاليسي در اين رابطه نوشت: موفقيت در هر مذاكراتي به وجود «چارچوب مذاكراتي» بستگي دارد. به بيان ديگر، موفقيت مذاكرات به طيفي از نتايج احتمالي بستگي دارد كه هر دو طرف آن را بهتر از فقدان توافق قلمداد مي كنند.
اين نشريه آمريكايي در ادامه آورده است: در مذاكرات 1+5، تحليل گران دائما بي اعتمادي، فقدان رابطه يا ساير مسائل تاكتيكي را عامل بن بست بلندمدت ميان طرف هاي درگير قلمداد مي كردند، اما در واقع، علت اصلي شكست مذاكرات و نرسيدن به نتيجه، به نبود چارچوب توافق مربوط مي شود.
به نوشته فارين پاليسي، سه راه براي ايجاد چارچوب توافق وجود دارد. يك از طريق تحميل هزينه به طرفي كه با دستيابي به توافق مخالفت مي كند. دوم از طريق ارائه امتياز. البته 1+5 هر دو اين مسيرها را آزموده و بدون ترديد اخيرا بيشتر بر اعمال فشار متمركز شده تا ارائه امتياز. با اين حال، روش سومي براي ايجاد چارچوب مذاكراتي در گفت وگوها وجود دارد و آن تغيير خط قرمز هر يك از طرفين است. به نظر مي رسد اين رويكرد 1+5 در آلماتي بود كه با سختگيري ايران روبرو شد. در واقع اين گروه پذيرفت آنچه قبلا غيرقابل قبول مي دانست را پذيرد و آن تاسيسات غني سازي فردو بود.

 


جنبش نم در نشست فصلي شوراي حكام تاكيد كرد

تداوم مذاكرات بدون پيش شرط تنها راه حل موضوع هسته اي ايران

جنبش غيرمتعهدها در آژانس بين المللي انرژي اتمي در بيانيه خود درباره ايران در نشست شوراي حكام تاكيد كرد: ديپلماسي و گفت و گو و همچنين مذاكرات محتوايي بدون پيش شرط تنها راه حل فراگير و پايدار براي موضوع هسته اي ايران است.
متن كامل بيانيه جنبش غيرمتعهدها درباره اجراي موافقت نامه هاي پادمان معاهده منع اشاعه هسته اي (NPT) و قطعنامه هاي ذي ربط شوراي امنيت در جمهوري اسلامي ايران در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي عصر سه شنبه توسط علي اصغر سلطانيه، نماينده دائم ايران در آژانس و رئيس تروئيكاي جنبش غيرمتعهد در آژانس قرائت شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: جنبش غيرمتعهدها بر حق اوليه و غيرقابل انكار كليه كشورها براي توسعه، تحقيق، توليد و استفاده از انرژي اتمي براي مقاصد صلح آميز، بدون هرگونه تبعيض و منطبق با تعهدات قانوني مترتب، تاكيد مي كند. بنابراين هيچ موردي نبايد به گونه اي تفسير شود كه به ايجاد ممنوعيت يا محدوديت حقوق كشورها در توسعه انرژي اتمي براي مقاصد صلح آميز منجر شود.
در اين بيانيه تاكيد شده است: جنبش غيرمتعهدها، آژانس بين المللي انرژي اتمي را به عنوان تنها مرجع ذيصلاح براي راستي آزمايي تعهدات پادماني مترتب بر اعضا مورد شناسايي قرار داده و تاكيد مي كند كه هيچ فشار يا مداخله غيرمقتضي در فعاليت هاي آژانس به ويژه در فرآيند راستي آزمايي كه مي تواند كارآيي و اعتبار آژانس را به مخاطره اندازد، نبايد وجود داشته باشد.
اعضاي جنبش نم در بيانيه خود آورده اند: جنبش غيرمتعهدها مصونيت فعاليت هاي هسته اي صلح آميز را مورد تاييد مجدد قرار داده و تأكيد مي كند هرگونه حمله يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي صلح آميز اعم از در حال فعاليت يا در حال ساخت كه بشريت و محيط زيست را در معرض خطر جدي قرار داده و نقض عمده حقوق بين الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و آيين نامه آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شود.
در بيانيه جنبش غيرمتعهدها تاكيد شده است: غيرمتعهدها تاكيد مي كند كه ديپلماسي و گفت و گو از طريق صلح آميز و همچنين مذاكرات محتوايي بدون پيش شرط بين طرف هاي ذيربط بايد به عنوان تنها روش هايي كه از طريق آنها يك راه حل فراگير و پايدار براي موضوع هسته اي ايران قابل دستيابي است، باقي بماند.
جنبش غيرمتعهدها در بيانيه خود آورده اند: جنبش غيرمتعهدها تاكيد مي كند كه موضوع منع اشاعه بايد از طريق ابزارهاي سياسي و ديپلماتيك حل و فصل شود و اقدامات و ابتكاراتي كه در اين رابطه اتخاذ مي شوند بايد در چارچوب حقوق بين الملل، كنوانسيون هاي ذي ربط و منشور سازمان ملل باشند.
خاطرنشان مي شود در حالي كه 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد با صدور بيانيه اي از حق مسلم جمهوري اسلامي ايران در توسعه فناوري هاي هسته اي صلح آميز به صراحت دفاع كردند و آژانس بين المللي انرژي اتمي را به عنوان تنها مرجع رسيدگي كننده به پرونده هسته اي ايران قطع نظر از سياست هاي دوگانه و تبعيض آميز مورد تاكيد قرار دادند، «ژوزف ماكمانوس»، فرستاده ايالات متحده به شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، ايران را به اقدامات تحريك آميز متهم كرد كه يكي از آنها نصب سانتريفيوژهاي جديد بوده است.
وي در سخناني فرافكنانه اظهار داشت: «ما عميقا نگران تعهد بي وقفه ايران به فريب، سركشي و تاخير هستيم.» ماكمانوس اين سخنان را خطاب به شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي و پشت درهاي بسته گفته است.
 


سردار وحيدي در ديدار وزير كشور عراق مطرح كرد

آمادگي همكاري ايران براي افزايش هرچه بيشتر ضريب امنيتي در عراق

وزير دفاع كشورمان در ديدار با وزير كشور عراق بر همكاري ايران در افزايش هرچه بيشتر ضريب امنيتي در عراق و توسعه و تقويت مناسبات دفاعي و امنيتي دو كشور تاكيد كرد.
سردار وحيدي در اين ديدار با اشاره به افزايش ضريب امنيتي در عراق پس از خروج نيروهاي آمريكايي از اين كشور گفت: خرسنديم كه عراق با غلبه بر بخش بزرگي از مشكلات قبلي در كنار اقتدار نيروي نظامي و امنيت خود از مراحل سخت گذشته عبور كرده و اين نشان از كارآمدي امنيت بومي و منطقه اي است.وي، توسعه ثبات و امنيت در عراق را يك ضرورت اجتناب ناپذير توصيف كرد و گفت: عراق امن و پيشرفته در معادلات منطقه اي و حتي جهاني اثرگذار است، برگزاري اجلاس سران اتحاديه عرب و اجلاس 1+5 در عراق مويد اين واقعيت است.
وزير دفاع، تضعيف و نابودي جبهه مقاومت و مسلط كردن رژيم صهيونيستي بر منطقه را از اهداف اصلي ايجاد بحران در سوريه ذكر كرد و گفت: بيشترين سود را از بحران سوريه رژيم صهيونيستي مي برد و كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهاي همسايه سوريه بايد در يك همكاري دسته جمعي براي توقف اين روند تلاش كنند.
در اين ديدار وزير كشور عراق نيز با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران گفت: ما در ارتباط و گسترش مناسبات با ايران براي خود محدوديتي قائل نيستيم و معتقديم بايد در همه حوزه ها همكاري خوب و رو به توسعه داشته باشيم.
عدنان الاسدي در ادامه با اشاره به پيشرفت هاي علمي و فني ايران در عرصه هاي گوناگون تصريح كرد: اين پيشرفت ها قابل توجه و احترام است و موجب خشنودي مسلمانان و علاقه مندان به ايران در سرتاسر جهان مي شود.وي گفت: ايران و عراق در كنار يكديگر مي توانند نقش مهمي در امنيت و ثبات منطقه و همكاري هاي منطقه اي داشته باشند.
وزير كشور عراق در ارتباط با گروهك تروريستي منافقين اظهار داشت: اينها خائنان و قاتلان مردم عراق و ايران هستند و حضورشان مخل امنيت و ثبات عراق است.عدنان الاسدي در پايان تصريح كرد: عراق براي گسترش امنيت در سرتاسر كشور نيازمند همكاري و استفاده از تجارب ارزشمند ايران است.

 


كارشناسان مطرح كردند

ايران تعيين كننده آينده تحولات منطقه است

كارشناسان در سومين نشست همايش بين المللي خليج فارس با اشاره به نقش تعيين كننده ايران در آينده تحولات منطقه از كاهش نفوذ رقباي منطقه اي ايران با توجه به پيشرفت هاي اين كشور سخن گفتند.
در ادامه سومين جلسه تخصصي همايش بين المللي خليج فارس كه با عنوان «انقلاب هاي عربي و محور مقاومت؛ فرصت هاي همگرايي اسلام» برگزار شد «يحيي تانكو بابا» پژوهشگر نيجريه اي به موضوع برنامه هسته اي ايران و ديناميك ژئوپليتيك در منطقه خليج فارس پرداخت و گفت: برنامه هسته اي ايران سبب پيشرفت ايران در زمينه فناوري و اقتصادي شده است. از اين رو اين برنامه طي دهه اخير اهميت ويژه اي يافته و به موضوعي مهم در تحولات خاورميانه تبديل شده است.
اين پژوهشگر در ادامه با اشاره به نگراني قدرت هاي غربي و منطقه اي از پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: بهار عربي سبب تغيير رژيم در كشورهاي منطقه شده و ديكتاتورهايي را كه زماني طولاني حاكم بودند، سرنگون كرد، اين رژيم ها، دوست اصلي اسرائيل در منطقه به شمار مي رفتند و مورد حمايت غرب بودند، اين در حالي است كه روابط ايران با اين كشورها متاثر از روابط آنها با اسرائيل است. اين موضوع حساسيت غرب را برانگيخته است. مصر يكي از اين كشورها است كه پس از جنگ با اسرائيل و با تلاش هاي آمريكا، با اين رژيم صلح كرد.
تانكو بابا با بيان اينكه غرب مدعي نظامي بودن برنامه هسته اي ايران است يادآور شد: ايران در رقابت با اسرائيل قرار دارد و از اين رو غرب و متحدان منطقه اي اش نگران پيشرفت ايران در زمينه هسته اي هستند. نگراني اصلي آنها اين است كه ايران از اين توان خود عليه اسرائيل استفاده كند.
وي گفت: با آغاز بهار عربي، منطقه خاورميانه و شمال آفريقا شاهد تغييرات بزرگي بود، همپيمانان منطقه اي اسرائيل و غرب سقوط كردند و توازن قدرت به نفع ايران تغيير كرد. اين در حالي است كه روابط ايران با عربستان، قطر، بحرين و ديگر كشورهاي عربي متاثر از اختلاف افكني قدرت هاي خارجي است. ريشه اين اختلافات نه در تفاوت هاي مذهبي و فرقه اي بلكه در مداخلات غرب و اختلاف افكني آنها در راستاي منحرف كردن اذهان كشورهاي اسلامي از مسئله فلسطين است.
آخرين سخنران اين بخش از جلسه «محمد سلطاني نژاد» كارشناس مسائل خاورميانه بود. به گفته وي، منطقه خليج فارس پيش از تحولات بيداري اسلامي شاهد سه قطب ايران، عربستان و بازيگران منطقه اي به رهبري آمريكا بود و در اين ميان عربستان نقش حامي نظام پادشاهي محافظه كار را داشت. بر اين اساس علت تهديدهاي خارجي به دليل نبود موازنه بين دولت و ملت و تهديدهاي داخلي نيز ناشي از تنش هاي قومي و قبيله اي در ميان مردم بود.
به گزارش مهر، وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: ايران از اين تحولات به عنوان بيداري اسلامي ياد مي كند و مخالف مداخله قدرت هاي خارجي در مسائل كشورها است. اين تحولات باعث تشديد رقابت ايران و عربستان شده است. از جمله موارد رقابت بين دو كشور انقلاب مصر است. ايران در حال بازسازي روابط خود با اين كشور است. از سوي ديگر وابستگي شديد اقتصاد مصر به خارج را شاهد هستيم، با اين حال انتظار مي رود روابط ايران و مصر در آينده به زيان عربستان رقم بخورد.
 


تاج شكوفه بر سر درختان

وقتي درختان گوجه سبز در مازندران شكوفه مي زند حكايت از آمدن بهار دارد. گويا امسال بهار خيلي عجله داشت تا خودش را به ايران برساند و تاج شكوفه ها را بر سر درختان بگذارد و حياتي نو در كالبد طبيعت بدمد.
بابل - خبرنگار كيهان
 


در نيويورك مطرح شد

پيشنهادات مجلس ايران براي پيشگيري از خشونت عليه زنان در جهان

نماينده اصفهان در نشست مشترك اتحاديه بين المجالس با نهاد زنان سازمان ملل متحد اقدامات و دستاوردهاي مجلس شوراي اسلامي ايران براي مقابله با خشونت عليه زنان را تشريح و پيشنهاداتي براي پيشگيري از خشونت در جوامع مختلف ارائه كرد.
نيره اخوان بي طرف كه براي شركت در اجلاس اتحاديه بين المجالس در خصوص امحاء خشونت عليه زنان كه در چارچوب نشست سال جاري كميسيون مقام زن سازمان ملل متحد برگزار مي شود، به نيويورك سفر كرده است، با اشاره به اين كه «پديده خشونت نسبت به زنان امري نوظهور نبوده و داراي پيشينه اي تاريخي است اما در حال حاضر به عنوان معضلي اجتماعي، مقوله اي جديد به شمار مي رود» افزود: در اصل اهميت دادن به موضوع خشونت نسبت به زنان بدان سبب است كه مي تواند زمينه ساز بسياري از آسيب هاي فردي و اجتماعي گشته و كانون خانواده را به عنوان مهمترين نهاد اجتماعي به مخاطره اندازد.
وي در ادامه پيشنهادهاي هيئت نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به منظور جلوگيري از خشونت در جهان را ارائه داده و گفت: توجه به فطرت و كرامت انساني زن و باز توليد مفاهيمي چون آزادي، حقوق بشر و... بر اساس اخلاق و معنويت مطرح شده از سوي اديان الهي، برنامه ريزي در جهت احياء ساختار خانواده به عنوان محور كنترل سلامت رواني، فكري و اجتماعي نسل هاي آينده، بشري، ايجاد اهرم و ساز و كارهاي قانوني براي جلوگيري از برخوردهاي دوگانه با خشونت و نقض حقوق بشر در سازمان ها و مجامع بين المللي و توجه جدي و قاطع به ريشه جنگ ها و مناقشات مسلحانه كه منجر به ايجاد خشونت در سطح كلان مي گردند از جمله پيشنهادات ايران براي پيشگيري از خشونت در جوامع مختلف جهان است.
 


در نامه اي به احمدي نژاد

رئيس مجلس مصوبه دولت را مغاير قانون اعلام كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به رئيس جمهور يكي از مصوبات دولت را مغاير قانون اعلام كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان مصوبه هيئت وزيران در مورد صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقي به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و يكصد و سي و هشتم (138) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران» را مغاير قانون اعلام كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: نظر به اينكه طبق بند (11) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 كه مفاد آن در ماده (29) و بند «ت» ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران- مصوب 1389- نيز تنفيذ شده است، تصويب مصوبات داراي بار مالي مستلزم پيش بيني قبلي اعتبارات لازم در بودجه كل كشور يا بودجه سالانه دستگاه يا صندوق ذيربط بوده و از طرف ديگر براساس ماده (7) قانون محاسبات عمومي كشور- مصوب 1366- «اعتبار عبارت از مبلغي است كه براي مصرف يا مصارف معين... به تصويب مجلس... مي رسد»، عليهذا، مصوبات دولت... از حيث عدم تصريح به محاسبه بار مالي و تأمين آن به يكي از روش هاي مقرر در قانون، نسبت به سال 1389 مغاير با بند (11) قانون بودجه سال 1389 كل كشور و براي سال هاي بعد، مغاير ماده (29) و بند «ت» ماده (224) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مي باشد.
لاريجاني در اين نامه تأكيد كرده است: به موجب ماده (23) قانون مديريت خدمات كشوري «ايجاد و اداره هرگونه مهمانسرا، زائرسرا، مجتمع مسكوني، رفاهي، واحدهاي درماني و آموزشي، فضاهاي ورزشي، تفريحي و نظاير آن توسط دستگاه هاي اجرائي ممنوع مي باشد.» مگر اينكه براساس تبصره (1) همين ماده «دستگاه هايي كه براساس وظايف قانوني خود براي ارائه خدمات به مردم عهده دار انجام برخي از امور فوق مي باشند، با رعايت احكام اين فصل از حكم اين ماده مستثني مي باشند.» عليهذا، اطلاق عبارت ناظر به احداث و اداره تأسيسات مذكور از حيث عدم استفاده در حوزه ارائه خدمات قانوني مغاير با قانون است.
 


ژنرال آمريكايي:

تشديد تحريم ها عليه ايران كارساز نبوده است

فرمانده آمريكا در خاورميانه طي سخناني در سناي آمريكا اذعان كرد تشديد تحريم ها عليه ايران كارساز نبوده است.
ژنرال «جيمز ماتيس» رئيس فرماندهي مركزي آمريكا در خاورميانه در يك كميته سنا گفت: برنامه تحريم ها و تلاش هاي ديپلماتيك دولت اوباما براي متوقف كردن دستيابي ايران به قابليت هاي هسته اي كارآمد نيست.
وي بدون ارائه هرگونه مدركي مدعي شد كه ايران برنامه غني سازي را براي اهدافي فراتر از اهداف صلح آميز دنبال مي كند. به گزارش آسوشيتدپرس، جيمز ماتيس، در كميته نيروهاي مسلح سنا در اظهاراتي كينه توزانه مدعي شد كه ايران از انجام مذاكرات براي خريد زمان استفاده مي كند.
گفتني است، اين فرمانده آمريكايي در حالي ايران را به خريد زمان متهم مي كند كه كشورهاي عضو گروه 1+5 حدود هشت ماه به دليل مشكلات داخلي و انتخابات رياست جمهوري آمريكا مذاكرات با ايران را به تعويق انداختند.
 


40 درصد ظرفيت قطارهاي نوروزي خالي است

مدير بازرگاني و برنامه ريزي شركت حمل و نقل ريلي رجا از پيش فروش 704 هزار بليت قطارهاي اين شركت براي ايام نوروز خبر داد.
مرتضي جعفري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: 550 هزار صندلي قطارهاي رجا براي ايام نوروز حضوري فروخته شده و 154 هزار بليت نيز اينترنتي پيش فروش شده است.وي گفت: ظرفيت قطارهاي نوروزي رجا يك ميليون و 170 هزار صندلي است كه با توجه به پيش فروش 704 هزار بليت، همچنان 40 درصد ظرفيت ايجادي قطارهاي اين شركت در مسيرهاي مختلف خالي است.
جعفري تأكيد كرد: هنوز ظرفيت خالي براي برخي مسيرها همچون مشهد در دور دوم سفرهاي نوروزي كه از پنجم فروردين ماه آغاز مي شود، موجود است همچنين در برخي مسيرها از جمله شمالغرب كشور، زنجان و ميانه براي نيمه اول تعطيلات نوروزي ظرفيت خالي است.مدير بازرگاني و برنامه ريزي شركت حمل و نقل ريلي رجاء با اشاره به ايجاد ظرفيت حمل 4900 دستگاه خودرو در ايام نوروز 92، گفت: تاكنون بليت حمل 3875 دستگاه خودرو فروخته شده است.
وي تأكيد كرد: براي خودروهايي كه داراي ارتفاع بيش از 158 سانتي متر و عرض 180 سانتي متر باشد امكان بارگيري وجود ندارد.
به گفته جعفري خدمت حمل خودرو در سال آينده در برخي مسيرها شاهد افزايش حمل خودرو و در برخي مسيرها امكان حمل ريلي خودرو از جمله مسيرهاي تهران- گرگان و كرج- مشهد ايجاد خواهد شد.به گفته مدير بازرگاني و برنامه ريزي شركت حمل و نقل ريلي رجاء، دريافت پرينت بليت خريداري شده به صورت اينترنتي، رايگان است، همچنين مسافران در صورت مفقود شدن بليت در اسرع وقت مي توانند به يكي از ايستگاه هاي قطار مراجعه و نسبت به صدور بليت المثني اقدام كنند.
 


آيت الله مكارم شيرازي:

شيعيان در برابر جنايات پاكستان ساكت نباشند

يكي از مراجع تقليد ساكن در قم با اعتراض به كشتار مردم كراچي پاكستان، گفت: دروس حوزه هاي علميه در اعتراض به اين حادثه در روز شنبه تعطيل شده و طلاب در مسجد اعظم قم تجمع كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي ديروز در جلسه درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به انفجار اخير در كراچي پاكستان گفت: پيش از اين در كويته پاكستان از سوي وهابيون تكفيري عده زيادي به خاك و خون كشيد شده و بسياري ديگر مجروح شدند.
وي تصريح كرد: انفجار 150 كيلو مواد منفجره به كشته شدن 45 نفر و مجروح شدن صدها تن ديگر منجر شده است و نبايد در برابر اين مسائل سكوت كرد.
استاد حوزه علميه قم بيان كرد: مراجع تقليد تصميم گرفتند روز شنبه نسبت به تعطيلي حوزه اقدام كرده و در ساعت 10 صبح طلاب در مسجد اعظم تجمع كرده و پيام خود را به گوش حكام پاكستان برسانند و با شيعيان اين كشور اعلام همبستگي كنند.
وي گفت: پيام ما به دولت پاكستان اين است كه واقعاً اگر نمي توانيد جان شهروندان خود را حفظ كنيد كنار برويد تا افراد قوي تر بر سر كار بيايند؛ نخستين كاري كه هر دولتي برعهده دارد تأمين امنيت است و شما از تأمين آن عاجز هستيد.
آيت الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اينكه شيعيان دنيا بايد نسبت به اين جنايات اعتراض كنند تصريح كرد: عده اي وهابي تكفيري بي ايمان در دنيا چنين وضعي را به وجود آورده اند.
اين مرجع تقليد گفت: دولت ايران هم بايد در برابر اين جنايات اعتراض قوي تر داشته باشد و آهسته از كنار اين مسائل رد نشود؛ بايد اعتراض كرد و فرياد زد.
اعتراض به حذف تعطيلي مناسبت هاي مذهبي
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به مطرح شدن طرحي از سوي نمايندگان مجلس در ارتباط با حذف تعطيلي برخي مناسبت هاي مذهبي بيان كرد: طرح حذف تعطيلي روزهاي شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام صادق(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) مطرح شده و گفته اند كه در ازاي حذف اين تعطيلي ها بين التعطيل ها را به رسميت بشناسند.
وي تأكيد كرد: ما براي مجلسيان احترام قائليم ولي آنهايي كه اين فكر خام را در سر مي پرورانند بايد بدانند تمام ملت در مقابل آنها خواهند ايستاد.
استاد حوزه علميه قم گفت: اين كار به هيچ قيمت عملي نخواهد شد، پيشنهادهاي خنده داري مطرح مي شود و انگار برخي نمي دانند در كدام مملكت زندگي مي كنند.
آيت الله مكارم شيرازي بيان كرد: گفته اند كه شهادت امام رضا(ع) در مشهد تعطيل بوده و شهادت حضرت زهرا نيز در قم تعطيل باشد، مگر امام رضا(ع) فقط براي مشهد و حضرت زهرا(س) فقط براي قم هستند؟ چه افراد ناداني هستند كه اين طرز تفكرها را دارند.
وي گفت: 50 روز در سال پنجشنبه است و خيلي جاها در پنجشنبه ها به صورت كامل تعطيل است، چهار روز از اين تعطيلات را كم كنيد چرا كه به فكر حذف تعطيلات مناسبت هاي بزرگ مذهبي هستيد؟ البته كساني كه اين سخنان را مطرح كرده اند عده معدودي هستند و ما به اكثريت مجلسيان احترام مي گذاريم و فعلاً در اين خصوص تذكر داده ايم.
 


بارش برف و باران در جاده هاي كشور

رئيس مركز كنترل و فرماندهي راهور از بارش برف و باران در اكثر محورهاي مواصلاتي كشور خبر داد.
سرهنگ رضا سلبي، رئيس مركز كنترل و فرماندهي راهور ناجا گفت: براساس گزارش هاي دريافتي از پليس راه استان هاي كشور در محورهاي استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان و محورهاي دامنه اصفهان به شهركرد- اصفهان به تهران در استان اصفهان، جاده كرج- چالوس در استان البرز، محورهاي ديلمان- اشكورات- اسالم به خلخال و گردنه حيران در استان گيلان، محورهاي هراز- فيروزكوه و كندوان در استان مازندران و محورهاي آزادشهر به شاهرود و توسكستان به شاهرود در استان گلستان بارش برف گزارش شده است.
وي افزود: همچنين از تمامي محورهاي استان هاي گلستان، گيلان، مازندران، كهگيلويه و بويراحمد و كردستان بارش باران گزارش شده است. سرهنگ سلبي تأكيد كرد: با توجه به وضعيت جوي و لغزندگي سطح جاده ها همراه داشتن تجهيزات زمستاني از جمله زنجير چرخ و رعايت فاصله طولي و سرعت مطمئنه به تمام رانندگان توصيه مي شود.
 


رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي:

مردم بليت هواپيما را با نرخ مصوب بخرند

رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي با تأكيد بر اينكه نرخ بليت هواپيما در پروازهاي داخلي و خارجي نوروز امسال افزايشي ندارد و مردم نبايد بليت هواپيما را گران تر از نرخ مصوب بخرند، گفت: با آژانس هاي متخلف برخورد مي شود.
سيدعبدالرضا موسوي در گفت و گو با فارس درباره نرخ بليت هاي هواپيما در پروازهاي داخلي و خارجي در ايام نوروز، اظهار داشت: نرخ هاي بليت هواپيما هيچ افزايشي نيافته و مسافران به هيچ وجه بليت پروازهاي داخلي را گران نخرند.
رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي تصريح كرد: در پروازهاي خارجي نرخ بليت هواپيما سقف ندارد و براساس عرضه و تقاضا تعيين مي شود، اما ايرلاين ها قصد افزايش نرخ هايي را كه از قبل تعيين كرده اند ندارند.
موسوي تأكيد كرد: هر آژانس فروش بليت هواپيما كه وجه بيشتري را خارج از نرخ هاي مصوب پروازها از مسافران مطالبه كند، تخلف كرده و سازمان هواپيمايي كشوري، سازمان حمايت از مصرف كننده و سازمان تعزيرات با اين تخلف ها برخوردهاي قانوني و محكم خواهند داشت. رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي تأكيد كرد: معتقديم در آژانس هاي فروش بليت نبايد حتي يك تخلف هم صورت گيرد و بايد حق به حقدار برسد.
موسوي با تأكيد بر اينكه شركت هاي هواپيمايي قطعاً نرخ هاي مصوب را رعايت خواهند كرد، افزود: ايرلاين ها خود اقدام به گرانفروشي نمي كنند.
وي اضافه كرد: اگر آژانس هاي طرف قرارداد شركت هاي هواپيمايي تخلف كنند، سازمان هواپيمايي كشوري قطعاً با آنها برخورد خواهد كرد. رئيس انجمن شركت هاي هواپيمايي تأكيد كرد: سازمان هواپيمايي كشوري در ابلاغيه اي به همه دفاتر خدمات مسافرت هوايي فعال در سراسر كشور اخطار داده است در صورت رعايت نكردن نرخ هاي مصوب و تخلف، با آنها برخورد قانوني خواهد شد.
 


عضو كميسيون صنعت و معدن خبر داد

توليد خودروي سبك و سنگين با برند خارجي در آذربايجان شرقي

خط توليد خودروي يك برند خارجي در بخش سبك و سنگين در آذربايجان شرقي راه اندازي مي شود.
عضو كميسيون صنعت و معدن مجلس ديروز در گفت وگو با خبرگزاري فارس در تبريز اظهار كرد: به زودي خط توليد خودروي سواري و كاميون با برند خارجي در بخش سبك و سنگين در آذربايجان شرقي راه اندازي مي شود.
علي عليلو افزود: اين خط توليد ابتدا با مونتاژ كار خود را آغاز خواهد كرد و سپس در برنامه زمان بندي 6 ساله و كمتر از آن مارك بومي سازي و توليد داخلي بر روي اين محصول نصب خواهد شد.
نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر توان صنعتي اين استان گفت: در آذربايجان شرقي اين ظرفيت، قابليت و توانايي وجود دارد كه توليد كننده خودرو باشد.
وي پيشينه صنعتي آذربايجان شرقي را بيش از 50 سال اعلام كرد و گفت: وقتي اين سابقه و توانايي وجود دارد چرا بايد مونتاژ كار محصولاتي با كيفيت پايين باشيم كه غير اقتصادي هستند و محصولي با قيمت بالا را براي مصرف كننده عرضه مي كنند.
اين عضو كميسيون صنعت و معدن، قطعه سازان استان را هم داراي مزيت رقابتي غيرقابل انكاري دانست كه مي توانند در بالفعل كردن ظرفيت هاي موجود براي بخش خودروسازي مؤثر واقع شوند.
وي گفت: سايت هاي خودروسازي كه در استان هاي كشور براساس روابط راه اندازي شده اند به دنبال تصميمات غيرحرفه اي و غير توجيهي استارت خورده اند.
عليلو افزود: چگونه خط توليد خودروسازي كه خود با انواع بحران ها و مشكلات دست به گريبان است مي تواند توجيه داشته باشد يا چگونه از سوي اين مجموعه پشتيباني، حمايت شود.
وي با اشاره به اينكه چشمه بايد از سرچشمه آب داشته باشد نه اينكه با آب ريختن در آن عنوان چشمه را به آن داد، گفت: وقتي آذربايجان شرقي از اين ظرفيت و توانايي برخوردار است كه خود توليد كننده خودرو باشد چرا بايد دست به دامن خودروسازان شده و صرفاً مونتاژ كار اين مجموعه ها بود.
نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي ضمن برشمردن تعدادي از خطوط توليدي خودرو موجود گفت: ما در اين خطوط صرفاً مونتاژ كار هستيم در حالي كوچك ترين توجيه اقتصادي براي آنان متصور نيست.
 


استاندار اصفهان:

حقابه كشاورزان شرق اصفهان را به رسميت مي شناسيم

اصفهان- خبرنگاركيهان:
استاندار اصفهان گفت: زندگي كشاورزان شرق اصفهان به آب وابسته است و درصدد حل هرچه سريعتر اين مشكل هستيم.
عليرضا ذاكر اصفهاني گفت: حقابه كشاورزان شرق اصفهان را به رسميت مي شناسيم و توجه ويژه اي به حقوق كشاورزان اين منطقه داريم.
وي با بيان اينكه عده اي سودجو با هم صدايي با رسانه هاي بيگانه از جمله بي بي سي سعي بر سياسي جلوه دادن مشكلات كشاورزان شرق اصفهان دارند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر اوضاع در شرق اصفهان به طور كامل آرام است.
استاندار اصفهان به جلسات متعدد مسئولان استان اصفهان با وزيران كشور و نيرو و همچنين مقامات دولتي از جمله معاون اول رئيس جمهور در رابطه با حل مشكل آب كشاورزان اصفهان اشاره كرد و گفت: تلاش مديران استان براي اجراي كامل توافق هاي صورت گرفته با كشاورزان است.
وي با تاكيد بر لزوم مديريت يكپارچه منابع آبي حوضه زاينده رود افزود: با اعمال مديريت صحيح در آب زاينده رود مي توان آب آشاميدني استان هاي اصفهان، يزد و چهارمحال و بختياري و همچنين آب بخش كشاورزي و صنعت را تامين كرد.
ذاكر اصفهاني به مصوبه شوراي تامين استان اشاره كرد و گفت: طبق اين مصوبه هرگونه برخورد با كشاورزان منع شده بود و برخي از اين درگيري ها هم به صورت غيرمترقبه اتفاق افتاد و تمام تلاش ما به حفظ خويشتنداري و جلوگيري از آسيب وارد شدن به مردم بوده است.
 


اقتصاد ما بايد مقاومتي و مقابله اي با تحريم ها باشد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل فولاد مباركه اصفهان با بيان اينكه اقتصاد ما نبايد دور زدن تحريم ها باشد، گفت: اقتصاد ما براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري بايد مقاومتي، درازمدت و مقابله اي با تحريم ها باشد.
«محمدمسعود سميعي نژاد» در نشستي با خبرنگاران بزرگترين ضعف شركت هاي فولادي كشور را نداشتن تفكر در رابطه با تامين مواد اوليه دانست و افزود: تامين مواد اوليه يكي از چالش هاي ما در سال هاي آينده بود كه با دستور شخص رئيس جمهور كه ما در حاشيه افتتاح طرح شهيد خرازي در فولاد سنگان سرمايه گذاري را شروع كرديم.
وي با بيان اينكه نبايد مواد خام را صادر كنيم، گفت: بايد ايجاد ارزش افزوده را مد نظر قرار دهيم و ما نيز در مجتمع فولاد مباركه سياست صادرات محصولات را عوض كرده و به سمت توليد با ارزش افزوده بالا حركت را آغاز كرده ايم.
سميعي نژاد با بيان اينكه بايد از توليدات داخلي حمايت كنيم، اضافه كرد: امسال بيش از 40درصد از حجم صادرات فولاد مباركه را كاهش داديم و بيش از 71درصد از قطعات را در داخل كشور بومي سازي كرديم.
وي گفت: امروز فولاد مباركه يك مدل و الگوي مناسب صنعتي براي يك كشور بلكه منطقه و جهان به شمار مي آيد. به طوري كه امسال بيش از 35 هزار قطعه بومي سازي و در مدار توليد فولاد مباركه قرار گرفت.
مديرعامل فولاد مباركه با بيان اينكه بيش از 40 هزار قطعه صندلي معكوس شده در ماشين آلات و 2/71 درصد قطعات يدكي را بومي سازي كرديم، گفت: در مواد مصرفي 44درصد و مواد اوليه 2/85 درصد از توليدات، داخلي شده است و نياز فولاد مباركه را به خارج كاهش داده ايم.
سميعي نژاد فولاد مباركه اصفهان را مولود انقلاب اسلامي دانست و اضافه كرد: امروز توسعه هاي فولاد مباركه مولود جنگ غرب در كشور است.
وي گفت: امروز فولاد مباركه بزرگترين توليدكننده صنعت فولاد در خاورميانه است و اين يك غرور اسلامي است كه ما بايد آن را حفظ و توسعه دهيم.
مديرعامل فولاد مباركه همچنين با بيان اينكه سهم توليد فولاد مباركه 45درصد هدف گذاري كرده ايم خاطرنشان كرد: امروز اين سهم به 8/49درصد در كشور رسيده است.
 


برپايي نمايشگاه دگرديسي گروهك تروريستي منافقين در اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه دگرديسي گروهك تروريستي منافقين در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل آغاز به كار كرد.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه با حضور جمعي از علاقه مندان و مسئولان برگزار شد، استاندار اردبيل در سخناني گفت: معاندان از پيروزي انقلاب تاكنون به اشكال مختلف براي اغفال جوانان كشور برنامه ريزي كرده و هرگاه در مقابل عظمت اين ملت درمانده اند با توسل به ناجوانمردانه ترين روش ها يعني ترور، بزرگان ما را به شهادت رسانده اند.
اكبر نيكزاد افزود: در شرايط كنوني نيز هجمه بر عليه كشور ما شديد است به گونه اي كه هيچ كشوري در دنيا نمي تواند ادعا كند كه در حد جمهوري اسلامي ايران هدف هجمه هاي استكبار قرار گرفته است.
وي ادامه داد: مسئولان و خدمتگزاران، از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج) با پشتوانه مردم در برابر اين شيطنت ها ايستاده اند و دوستداران نظام بايد با نصب العين قراردادن رهنمودهاي داهيانه رهبر معظم انقلاب هرطور كه مي توانند به خدمت رساني خود بويژه در عرصه هايي مانند توليد و اشتغال زايي استمرار بخشند.
لازم به يادآوري است در اين نمايشگاه كه به همت دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل برگزار شده، بيش از 100 تابلو و فيلم هاي ويديويي در پيوند با بازشناسي افكار، ترورها، جنايات و خيانت هاي فرقه تروريستي منافقين به نمايش گذاشته شده است.اين نمايشگاه كه از ديروز كار خود را آغاز كرده، با استقبال خوب مردم ولايتمدار اردبيل مواجه شده و تا 22اسفندماه برپا خواهد بود.
 


محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته جاده هاي كشور

مركز مديريت راه هاي ناجا، محدوديت هاي ترافيكي روزهاي 17 و 18 اسفندماه در محورهاي مواصلاتي كشور را اعلام كرد.
براساس اعلام اين مركز، تردد موتور سيكلت ها از ساعت 00:12 ظهر روز پنج شنبه مورخ 17/12/91 الي ساعت 00:22 روز جمعه 18/12/91 از محورهاي كرج - چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعكس ممنوع است.
تردد انواع تريلر و كاميون در محور كرج-چالوس و تردد همه تريلرها در محور هراز كماكان ممنوع است.
تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15:14 الي 30:21 روز جمعه مورخ 18/12/91 از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 الي 30:21 از 15 كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزبن) به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.
محور هراز
تردد همه كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختني و فاسدشدني از ساعت 00:12 الي 30:21 روز پنج شنبه مورخ 17/12/91 و ساعت 00:6 الي ساعت 30:21 روز جمعه 18/12/91 از محور هراز ممنوع است.
محور دماوند
تردد تمامي تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 00:6 الي ساعت 21 روز جمعه 18/12/91 از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
محور زاهدان - زابل
تردد تمامي كاميون ها و تريلرها به استثناي حاملين موادسوختي و فاسدشدني از ساعت 00:14 الي 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه مورخ 17 و 18/12/91 از محور زابل-زاهدان و بالعكس ممنوع است.
هموطنان مي توانند براي دريافت خلاصه آخرين وضعيت راه هاي كشور، عدد 141 را به شماره 1000141، پيامك كنند.
جهت دريافت مشروح اطلاعات جاده ها، به سايت iran141.ir، مركز مديريت راه هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، مراجعه كنند؛ براي دريافت پاسخ سوالات موردي، با شماره تلفن هاي گوياي 88925252 يا 141، تماس برقرار كنند.
 


اجراي 210 طرح آبخيزداري در سطح استان اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري اردبيل از احداث 210 بند تاخيري آبخيزداري در اين استان تا سال جاري خبر داد.
اسدا... محسن زاده در مصاحبه با خبرنگاران افزود: اين تعداد بند احداث شده توانايي استحصال سالانه 18 ميليون متر مكعب روان آب سطحي را دارد و در حال حاضر 40 پروژه آبخيزداري از محل اعتبارات استاني و ملي در سطح استان در دست اجراست.
وي افزود: هدف عمده آبخيزداري استحصال 20 درصد روان آب ها و هرز آب ها در استان است كه براساس برنامه 5 ساله پنجم توسعه اين ميزان، يعني 200 ميليون متر مكعب بايد تحقق يابد.
محسن زاده در پايان گفت: انجام مطالعات تفصيلي و اجرايي حوزه هاي آبخيزداري در 304 هزار هكتار، تهيه بانك اطلاعات سيل، زمين لغزش و آبخيزداري از مهم ترين فعاليت هاي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان به شمار مي آيد.
 


فرماندار ساري:

مازندران متولي زباله در صنعت گردشگري شده است !

ساري-خبرنگار كيهان:
فرماندار مركز استان مازندران مديريت جذب گردشگري را ضعيف دانست و گفت: در حال حاضر مازندران متولي زباله در صنعت گردشگري شناخته شده است.
جواد واحدي در جلسه ستاد گردشگري و توسعه سفر شهرستان ساري گفت: صنعت گردشگري در مازندران ظرفيتي مهم براي ايجاد اشتغال پايدار است.وي با بيان اينكه جاذبه هاي گردشگري مركز استان بايد اطلاع رساني شود؛ اظهار داشت: زيرساخت هاي گردشگري بايد با جديت پيگيري شود و نصب نمادهاي فرهنگي و تاريخي در ورودي شهر و ايجاد نمايشگاه صنايع دستي در ساري ضروري است.واحدي در پايان از تشكيل ستاد تسهيلات سفر در آستانه نوروز 1392 خبر داد.
 


5 هوبره در منطقه حفاظت شده گناباد رهاسازي شد

گناباد- خبرنگار كيهان:
پنج قطعه هوبره در عرصه هاي طبيعي حفاظت شده منطقه «هنگام» شهرستان گناباد رهاسازي شدند.
مسئول حفاظت از محيط زيست گناباد ضمن اعلام خبر فوق افزود: پرنده هاي رهاسازي شده كه توسط يگان حفاظت از محيط زيست اين شهرستان از شكارچيان كشف شده بود، پس از تيمار در سرمحيط باني كلاته ميان واقع در منطقه حفاظت شده «هنگام» رهاسازي شده اند.
محمد يوسف نژاد اظهار داشت: هوبره با نام علمي «Houbrra ustand» از گونه هاي حمايت شده به شمار مي رود كه پراكنش و جمعيت كمي دارد و اغلب در دشت هاي باير و خشك مناطق بياباني و نيمه بياباني ديده مي شود.
وي گفت: عوامل گوناگوني همچون تخريب زيستگاه، شكار بي رويه و قاچاق پرنده و تخم آن نسل هوبره را تهديد مي كند.
يوسف نژاد گفت: از آنجا كه تخم گذاري پرنده ماده در لانه اي ساخته شده از گون، روي زمين صورت مي گيرد، منطقه حفاظت شده هنگام زيست گاهي مناسب و امن براي اين گونه است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10