(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 19 اسفند  1391 - شماره 20449

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
ولايتي: 1+5 در آلماتي بخشي از مواضع ايران را پذيرفت
وزير اطلاعات:
عوامل دشمن از نامزدي حمايت مي كنند كه بدهي زيادي به ملت دارد
مدير كل پيشين آژانس:
هيچ مدركي دال بر نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران وجود ندارد
در مكتب امام
كريستين ساينس مانيتور:
غرب فرصت مذاكره با ايران را غنيمت بشمارد
در همايش دفاع ملي مطرح شد
ايران از ايجاد ديكتاتوري بين المللي جلوگيري كرد
سبك زندگي مهمترين دغدغه رهبر انقلاب -1
هسته واقعي تمدن
نماينده مسكو در سازمان ملل:
تحريم ها عليه ايران غيرسازنده است
رزمايش« الي بيت المقدس« در يزد برگزار شد
سردار نقدي : ملت فريب قرآن بالاي نيزه را نمي خورد
معاون دستگاه قضا:
علني بودن دادگاه مهدي هاشمي به نظر قاضي پرونده بستگي دارد


كوتاه از انتخابات

نگراني از ائتلاف اصولگرايان
حداد عادل با بيان اينكه تشكيل ائتلاف سه گانه اصولگرايان، موجب نگراني اصلاح طلبان شده است گفت: شايعه كنار كشيدن يكي از اعضاي ائتلاف به نفع هاشمي رفسنجاني خط اصلاح طلبان است.
عضو ائتلاف سه گانه اصول گرايان در خصوص برخي اخبار مبني بر پيوستن كانديداهاي اصول گرا به اين ائتلاف اظهار كرد: هيچ كس تاكنون رسماً از ما نخواسته به ائتلاف سه گانه بپيوندد و ما نيز رسماً از كسي دعوت نكرده ايم.
غلامعلي حداد عادل افزود: البته باز هم اعلام مي كنم كه در ائتلاف سه گانه اصول گرايان به روي همه كانديداهاي اصول گرا باز است.
عضو ائتلاف سه گانه اصول گرايان در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما بين چند كانديداي نهايي جبهه پايداري هستيد؟ اظهار داشت: نه، اين گونه نيست و تنها اين بحث ها گمانه زني رسانه اي است و هيچ بحثي بين بنده و جبهه پايداري مطرح نبوده است. البته بنده با اعضاي جبهه پايداري در مجلس نيز ارتباط دوستانه اي دارم، اما مطالب اخير مطرح شده تنها در حد رسانه ها بوده است.
هركسي احساس تكليف نكند!
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر حفظ وحدت در انتخابات رياست جمهوري گفت: هنر اين نيست كه افراد به طور مدام براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري احساس وظيفه كنند، زيرا بيشتر از يك رئيس جمهوري نمي خواهيم.
آيت الله سيد احمد خاتمي در توصيه اي به نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري و پرهيز از بداخلاقي ها، اظهار كرد: كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، مصلحت كشور را بيشتر از مصلحت خودشان ببينند و مدام احساس تكليف كردن مبني بر اين كه وارد عرصه انتخابات شوند يك هنر نيست.
وي يادآور شد: اين همه اعلام موجوديت براي شركت در انتخابات رياست جمهوري، لازم نيست هر چند اصل نشاط انتخاباتي لازم است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اين كه هر روز شاهد اعلام موجوديت يك كانديدا باشيم گاهي هم در كنار آن مصلحت است كه نيايند تا در تعداد محصور شود.
برگزاري همايش « جبهه مردمي اصلاحات»
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات از برگزاري همايش اين جبهه خبر داد و گفت: اين همايش صبح جمعه با حضور اعضاي جبهه مردمي اصلاحات برگزار شد.
حجت الاسلام زارع فومني با بيان اينكه در اين همايش اعضاي شوراي مركزي و استان هاي اين جبهه شركت كردند، افزود: در اين همايش تصميمات خوبي اتخاذ شد كه يكي از آن تصميمات حضور پرقدرت جبهه مردمي اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا بود.
وي ادامه داد: همچنين در خصوص بعضي از كانديداهاي انتخابات نيز بحث و بررسي شد و مقرر شد شوراي راهبردي جبهه مردمي اصلاحات به جمع بندي برسد و نظر خود را در خصوص نامزد اين جبهه در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات خاطرنشان كرد: هرگاه به جمع بندي نهايي در خصوص نامزد خود در انتخابات رياست جمهوري برسيم، رسماً آن را اعلام خواهيم كرد.
لزوم پايبندي به اخلاق انتخاباتي
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران با بيان اينكه در اين دوره به اخلاق اسلامي در تبليغات و مناظره هاي انتخاباتي سخت پايبنديم گفت: هرگونه تهمت، افترا و تخريب را شرعاً و قانوناً جايز نمي دانيم و از اين نظريه خود به شدت دفاع مي كنيم.
احمد نجابت با اشاره به انتخابات رياست جمهوري يازدهم اظهار كرد: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بعد از بحث ها و جلسه هاي مفصل در خصوص شاخص هاي كانديداي رياست جمهوري از هفته آينده وارد بررسي و انتخاب مصاديق خواهد شد.
وي افزود: به دنبال اين هستيم تا كانديداي جمعيت ايثارگران در انتخابات رياست جمهوري با ارائه مدل جديد وزرا و مسئولان كليدي كابينه يازدهم را به مردم معرفي كند و لذا كانديداي جمعيت ايثارگران معاون اول رئيس جمهور و وزراي كشور، اقتصاد، امور خارجه، اطلاعات و... را معرفي مي كند.
نجابت به نحوه انتخاب كانديداي نهايي جمعيت ايثارگران اشاره و خاطرنشان كرد: هنگامي كه كانديداها بررسي مي شوند، براساس شاخصه ها به هر نفر نمره اي داده مي شود كه براساس آن كانديداي نهايي انتخاب خواهد شد.
از وزن كشي تا عدم عقب نشيني
وزير اسبق اطلاعات كه براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري اعلام آمادگي كرده است، گفت: من مي آيم، محكم هم هستم، عقب نشيني هم نمي كنم و به نفع هيچ كس هم كنار نمي روم.
حجت الاسلام والمسلمين علي فلاحيان اظهار كرد: از آن جا كه من وزير اطلاعات بودم، بيشترين آشنايي را با نيروهاي كارآمد دارم، دولت من دولتي است كه براساس كار كارشناسي و مديريت كارآمد عمل مي كند؛ چرا كه از بهترين مديران و كارشناسان استفاده خواهد كرد.
وي همچنين درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات پيش رو گفت: اصلاح طلبان در اين عرصه حضور پيدا مي كنند؛ چرا كه اگر حضور نداشته باشند، دچار مرگ سياسي خواهند شد.
فلاحيان تصريح كرد: براساس چينشي كه اصلاح طلبان دارند، مشخص است كه آن ها در حال وزن كشي هستند، مثلاً مي خواهند آقاي عارف را براي دانشگاهيان، آقاي كمالي را براي كارگران، آقاي شريعتمداري را براي بازرگانان و آقاي اسحاق جهانگيري را براي كارخانه دارها و صنعتگران به عرصه بياورند، اما آن طور كه خودشان مي گويند شانسي براي پيروزي ندارند.
راهبرد مشترك فتنه و انحراف
معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه با حساس و پيچيده و چند وجهي خواندن انتخابات 92، راهبرد مشترك فتنه و انحراف را در اين انتخابات ايجاد تكثر در اصولگرايان توصيف كرد.
حميدرضا مقدم فر با اشاره به اينكه گروه هاي انحراف و فتنه، در داخل خود به دنبال ايجاد وحدت حداكثري و معرفي گزينه واحد هستند ولي در ميان اصولگرايان، تكثر و چندگانگي را دنبال مي كنند، گفت: برخي جريانات در ظاهر با يكديگر معارض هستند اما در باطن اشتراكات زيادي دارند و يكي از اشتراكات مهم آنان را مي توان در مواجهه با جريان اصيل انقلاب اسلامي كه همانا جريان اصولگرايي ناب است، مشاهده كرد.
وي افزود: فتنه و انحراف به عنوان دو گروه در ظاهر معارض و در باطن مشترك، يكي از راهبردهاي اصلي خود در انتخابات 92 را به ايجاد تكثر در ميان اصولگرايان اختصاص داده اند.
وحدت تاكتيكي
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه انشقاق عمده اي در ميان گروه هاي موسوم به اصلاح طلب وجود دارد، گفت: وحدت گروه هاي موسوم به اصلاح طلب به صورت تاكتيكي است.
«محمد عظيمي» با اشاره به وحدت اصولگرايان در مقاطع مختلف كشور اظهار كرد: وحدت اصولگرايان در چارچوب نظام است و كسب قدرت در مرحله بعد قرار مي گيرد، چرا كه حفظ چارچوب نظام در اولويت قرار دارد و اصولگرايان از خواسته هاي خود نيز براي حمايت از نظام صرف نظر مي كنند.
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه ساكتين و عوامل فتنه حق شركت در انتخابات را ندارند، گفت: از ميان گروه هاي موسوم به اصلاح طلب نيز تنها كساني مي توانند در انتخابات وارد عرصه رقابتي شوند كه در فتنه 88 نقش نداشته و موضع گيري آنان شفاف و روشن باشد.
وي افزود: اصلاح طلبان بر سر منافع و كسب قدرت با يكديگر متحد شده اند، بنابراين زمينه هاي بسياري براي انشقاق آنان وجود دارد.
پرهيز از بازي در پازل دشمن
رئيس تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت با بيان اينكه فشارهاي دشمن تا انتخابات 92 ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: انتخابات 92 يك جهاد است و بايد همه نگاه جهادي داشته باشيم.
پرويز سروري با اشاره به اينكه لازم است نيروهاي انقلاب از اين انتخابات سرافراز بيرون بيايند، اظهار كرد: عده اي در داخل تحت عنوان انحراف سعي در بازسازي مجدد فتنه 88 دارند و با طيف هاي مختلفي در جبهه ضد انقلاب تماس گرفتند و براي اولين بار نيز جرياناتي كه در ظاهر با هم مخالفند و پوزيشن مخالفت داشتند، امروز كنار هم مي نشينند به عنوان مثال منافقين و سلطنت طلبان كه با هم مخالف بودند، امروز كنار هم مي نشينند. وي با بيان اينكه عده اي درون كشور عامدانه و يا غير عامدانه در پازل دشمن قرار گرفته اند، گفت: اين عده همان كاري را انجام مي دهند كه دشمن مي خواهد اما رهبر معظم انقلاب همه تلاش خود را كرده تا فضاي كشور آرام باشد؛ اصولگراياني كه مدعي ولايتمداري، حركت در چارچوب نظام هستند، نبايد شاهد اختلاف در بين آنها باشيم و نبايد بگذاريم جبهه اي كه در داخل و خارج براي التهاب سازي فضاي كشور شكل داده اند، موفق شود.

 


ولايتي: 1+5 در آلماتي بخشي از مواضع ايران را پذيرفت

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: اگرچه برخورد غربي ها نسبت به ايران كاملا مثبت نشده اما نسبت به مذاكرات قبلي در آلماتي مناسب تر بود.
علي اكبر ولايتي در گفت وگو با تسنيم، در خصوص مطرح شدن كاهش تحريم ها از سوي گروه 1+5 عليه ايران گفت: بنده اطلاعي از كاهش تحريم ها عليه ايران ندارم و وزير امور خارجه بايد توضيح دهند.
وي با اشاره به مذاكرات اخير ايران و گروه 1+5 در قزاقستان اظهار داشت: به نظر مي رسد گروه 1+5 در مذاكرات آلماتي بخشي از مواضع به حق ايران را پذيرفته باشند.
مشاور امور بين المللي مقام معظم رهبري ادامه داد: البته برخورد غربي ها نسبت به گذشته كاملا مثبت نشده، اما تا حدودي مناسب تر از قبل بود. ولايتي تصريح كرد: اميدواريم اين مسير تا جايي كه غربي ها به حقوق جمهوري اسلامي ايران در رابطه با مسائل هسته اي اعتراف كامل داشته باشند، ادامه پيدا كند.
 


وزير اطلاعات:

عوامل دشمن از نامزدي حمايت مي كنند كه بدهي زيادي به ملت دارد

وزير اطلاعات گفت: فردي كه همه شبكه هاي ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال كانديداتوري وي هستند بدهي هاي زيادي به ملت ايران دارد و صرف سوابق وي در گذشته نمي تواند پرونده وي را به فراموشي بسپارد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي صبح پنج شنبه در همايش روحانيان سپاه با اشاره به انتخابات پيش رو اظهار داشت: در انتخابات 92 جريان فتنه در داخل، ضدانقلاب خارج نشين و غربي ها برنامه ريزي هاي سنگيني را انجام داده اند و چشم بسياري به انتخابات است كه تاكنون با توجه به بررسي هاي انجام شده 11 گفتمان دسته بندي شده است كه مهم ترين آن گفتمان مبتني بر اسلام، انقلاب اسلامي، انديشه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري است كه گفتمان غالب ماست ولي نبايد از گفتمان هايي همچون گفتمان فتنه و گفتمان گروه هاي التقاطي و سازش هم غافل شد؛ گفتمان هاي تركيبي و نوظهور هم در اين انتخابات به دنبال پيدا كردن جايگاه هستند كه در برخي موارد با گفتمان ضدانقلاب ادغام مي شوند و به يك نقطه مشترك مي رسند.
وزير اطلاعات يادآور شد: استراتژي تغيير نظام، امروز به استراتژي تغيير رفتار تبديل شده است، دشمن هم براي اين استراتژي از هر ابزاري استفاده مي كند؛ گاهي اوقات براي تغيير رفتار برخي مسئولان با چند واسطه دست به كار مي شوند بدون اينكه آن مسئول متوجه شود پشت اين واسطه ها سرويس هاي اطلاعاتي قرار گرفته اند.
وي با اشاره به اينكه در انتخابات سال 88 دشمن هدفش پياده سازي كودتاي مخملين با تمسك به تقلب بوده است، گفت: البته دشمن بعد از 88 هم بيكار ننشست و در سال 90 تاكتيك تضعيف قدرت ملي و عدم مشاركت مردم را براي انتخابات پايه گذاري كرد ولي به دليل هوشياري مردم و انسجام بين دستگاه هاي مختلف كشوري اين انتخابات به يكي از بهترين ادوار انتخابات تبديل شد به طوري كه اين هماهنگي بين دستگاه هاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي آنقدر بي نظير بود كه كوچكترين درگيري و نزاع قومي كه در دوره هاي قبلي انتخابات مجلس يافت مي شد صورت نگرفت و حتي يك نفر هم در اين انتخابات آسيب نديد.
حجت الاسلام مصلحي يكي از اهداف اصلي گفتمان هاي فتنه، اصلاحات و سازندگي را مقابله با رهبري خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبري و حضور در صحنه در حال ساماندهي خود هستند اما اين حضور در صحنه چگونه امكان پذير است وقتي كه به طور مثال يكي از اين افراد كه همه شبكه هاي ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال كانديداتوري وي هستند بدهي هاي زيادي به ملت ايران دارد و صرف سوابق مسئوليت وي در گذشته نمي تواند پرونده گذشته وي را به دست فراموشي بسپارد.
وزير اطلاعات ادامه داد: اردوگاه و تيم اين فرد چگونه سخن از فقدان انتخابات آزاد به ميان مي آورند در حالي كه 8 سال صدارت دوم خردادي ها بر مبناي همين انتخابات صورت پذيرفته است، اي كاش امكان انتشار اسنادي مربوط به همين افراد از جلسه خصوصي شان وجود داشت كه در اين جلسه جسارت هايشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولايت فقيه را توسط همين فرد برملا مي شد كه در جلسه مي گويد امام هم تحت فشار مقوله ولايت فقيه را قبول كرد!!
وي با اشاره به اين سوابق تصريح كرد: اين افراد چگونه مي توانند به خود اجازه دهند كه با كمال پررويي ضربه هايي كه در فتنه 88 به مردم و انقلاب زدند و باعث خسران بسيار شده اند را فراموش كرده و با كمال پررويي به دنبال كانديداتوري هم باشند در حالي كه اصل انتخابات در كشور را زير سوال مي برند.
فتنه سبز فرصتي براي آمريكا
مصلحي در ادامه گفت: مديرعامل انديشكده واشنگتن به صراحت حركت دوباره موج به اصطلاح سبز را يكي از فرصت هاي آمريكا مي داند و مي گويد كه بايد واشنگتن راهي براي كمك به فعالان سبز در ايران پيدا كند تا به واسطه آن رژيم را تغيير دهيم.
وزير اطلاعات گفت: از لحاظ اقتدار ملي و بين المللي در سطحي قرار داريم كه به رغم همه توطئه هاي استكبار و عواملش از جمله رسانه هاي استكباري، همه نقشه هاي آنان به واسطه تدابير جمهوري اسلامي خنثي و بي نتيجه مانده است.
به گزارش فارس وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روساي برخي سرويس هاي اطلاعاتي منطقه در ديدارهايي كه با من داشته اند بارها به گرفتن انتقام از بشار اسد تاكيد كرده اند، انتقامي كه ناشي از حمايت بشار اسد از جريان مقاومت است و بايد گفت اوضاع امروز سوريه انتقام غربي ها از جريان مقاومت است نه از سوريه.
گفتني است افشاگري هاي وزير اطلاعات در رابطه با نامزد مورد حمايت ضدانقلاب بازتاب گسترده اي در رسانه هاي فتنه، بيگانه و اپوزيسيون خارج نشين داشته است.
 


مدير كل پيشين آژانس:

هيچ مدركي دال بر نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران وجود ندارد

مدير كل پيشين آژانس بين المللي انرژي اتمي با تأكيد بر اينكه هيچ مدركي و سندي درباره اينكه تهران به دنبال سلاح اتمي است وجود ندارد گفت: روايت غرب از برنامه هسته اي ايران مبالغه آميز است.
به گزارش پرس تي وي، «هانس بليكس» با اشاره به موضوع هسته اي ايران گفت: ايران تاكنون ان پي تي را نقض نكرده است و هيچ مدرك و سندي وجود ندارد كه ايران سلاح اتمي توليد مي كند. وي افزود: انجام اقدامي عليه فعاليت هاي هسته اي ايران تنها با ظن يا اهدافي كه وجود ندارد قابل توجيه نيست.
آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون بارها در گزارش هاي خود اعلام كرده است كه ايران هيچ انحرافي در برنامه هسته اي اش نداشته است و بارها جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده كه هدف از دستيابي به انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز است، اما برخي از كشورهاي غربي مدعي هستند كه نگراني هايي از برنامه هسته اي ايران دارند.
در همين رابطه، «ميدل ايست آنلاين»، نيز گزارش داد كه هانس بليكس، خطاب به گروهي كوچك از روزنامه نگاران در دوبي ضمن اشاره به اينكه «حافظه ها ضعيف اند»، گفته است: «خاطرات شكست و اشتباهات تراژيك عراق به اندازه كافي جدي گرفته نمي شوند.»
وي افزود: «در خصوص عراق، تلاشي از سوي برخي كشورها براي ريشه كن كردن تسليحات كشتار جمعي غيرموجود انجام شد و امروز نيز صحبت از آن است كه در خصوص ايران هم مقاصدي ريشه كن شوند كه ممكن است وجود نداشته باشند. اميدوارم چنين چيزي پيش نيايد.»
هانس بليكس از سال 2000 ميلادي تا سال 2003، رياست بازرسان تسليحاتي سازمان ملل در عراق را برعهده داشت و مسئوليت يافتن تسليحات كشتار جمعي كه آمريكا و بريتانيا ادعا مي كردند صدام حسين آنها را مخفي مي كند برعهده او بود.
 


در مكتب امام

تلاش كنيد كلمه توحيد را
به باور قلبي تبديل كنيد
كوشش كن كلمه توحيد را كه بزرگترين كلمه است و والاترين جمله است از عقلت به قلبت برساني، كه حظ عقل همان اعتقاد جازم برهاني است و اين حاصل برهان اگر با مجاهدت و تلقين به قلب نرسد، فايده و اثرش ناچيز است.
چه بسا بعضي از همين اصحاب برهان عقلي و استدلال فلسفي بيشتر از ديگران در دام ابليس و نفس خبيث مي باشند ( پاي استدلاليان چوبين بود) و آنگاه اين قدم برهاني و عقلي تبديل به قدم روحاني و ايماني مي شود كه از افق عقل به مقام قلب برسد و قلب باور كند آنچه را استدلال اثبات عقلي كرده است.
آيين انقلاب اسلامي، ص 225
 


كريستين ساينس مانيتور:

غرب فرصت مذاكره با ايران را غنيمت بشمارد

يك روزنامه آمريكايي در تحليلي با اشاره به مذاكرات اخير آلماتي به قدرت هاي غربي توصيه كرد كه از فرصت پيش آمده مذاكره با ايران استفاده كرده و موضع سلطه جويانه گذشته خود را تكرار نكنند.
«كريستين ساينس مانيتور» در اين تحليل كه به قلم «يوسف بات» نوشته شده، آورده است: «براي نخستين بار در چند سال اخير، بارقه اي از اميد در جريان مذاكرات هسته اي ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 حاصل شده است. با اين حال تداوم اين بارقه به نتايج ادامه مذاكرات در چندين هفته آينده بستگي دارد. دور بعدي مذاكرات در ماه آوريل برگزار خواهد شد. بايستي در اين دور اعتمادسازي كرد. اين براي رسيدن به يك توافق بسيار اهميت دارد. مسئله مهم در اينجا آن است كه اولويت هاي اساسي مد نظر دو طرف قرار گيرند و موارد حاشيه اي و داراي درجه اهميت كمتر كنار گذاشته شوند و به بحث و بررسي بعدي موكول شوند.»
وي در ادامه با هشدار به مقامات غربي خاطرنشان مي سازد كه غربي ها مي بايستي از فرصت مذاكره با جمهوري اسلامي ايران به نحو احسن بهره گيرند و در اين باره مي افزايد «هرگونه از دست دادن فرصت مذاكره با ايران به ايرانيان اين امكان را مي دهد كه از فرصت به دست آمده براي پيشرفت برنامه هسته اي شان استفاده نمايند. كشورهاي عضو گروه 1+5 نبايستي فرصت مذاكره با ايران را از دست دهند. اگر غرب واقعا نگران برنامه هسته اي ايران است بايستي پيشنهادات خوبي به آن كشور ارائه دهد و تحريم ها را كاهش دهد.»
نويسنده با اذعان به صلح آميز بودن ماهيت برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران مي افزايد: هيچ گونه شواهدي مبني بر اينكه ماهيت برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران ماهيت نظامي داشته باشد وجود ندارد. در واقع، مقامات امنيتي و اطلاعاتي دولت آمريكا نيز به اين مسئله اذعان نمودند. «جيمز كلاپر» رئيس بخش اطلاعات ملي دولت آمريكا نيز در مارس سال 2011 ميلادي با اطمينان بسيار اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران در پي دستيابي به سلاح هسته اي نيست و برنامه هسته اي آن كشور داراي ماهيتي صلح آميز است.
نويسنده با انتقاد از زورگويي هاي كشورهاي غربي در قبال برنامه هسته اي كشورمان مي نويسد «كشورهاي غربي خواهان پيوستن جمهوري اسلامي ايران به پروتكل الحاقي آژانس بين المللي انرژي اتمي هستند تا طبق آن بازرسان بيشتري به تاسيسات هسته اي ايران دسترسي داشته باشند. حملات سايبري اي كه عليه برنامه هسته اي ايران از سوي كشورهاي غربي انجام شده است پيام آور موضعي خصمانه از سوي آن كشورها براي ايران است و همين مسئله باعث مي شود تا جمهوري اسلامي ايران در برابر غرب مقاومت بيشتري از خود نشان دهد.»
وي در ادامه به كشورهاي غربي متذكر مي شود كه در مورد مذاكره با كشورمان دچار «توهم» نشوند و از موضع سلطه جويانه سخن نگويند «شايد كشورهاي غربي اينگونه تصور كنند كه به دليل تحريم هايي كه عليه ايران اعمال كرده اند مي توانند با جمهوري اسلامي ايران از موضع سلطه جويانه سخن بگويند اما واقعيت اين است كه اين كار باعث مي شود تا مذاكرات نتيجه معكوس داشته باشند.»
اين تحليلگر هسته اي در پايان با اذعان به اينكه غربي ها بايستي گام مناسب را در مورد برنامه هسته اي ايران بردارند مي نويسد «امروز توپ در زمين قدرت هاي غربي است. آنان بايستي به صورت جدي تحريم هاي ضد ايراني را رفع نمايند. قدرت هاي عضو گروه 1+5 مي بايستي از اين مسئله به خوبي استفاده كنند. چرا كه در صورتي كه اين اتفاق روي ندهد وضعيت بدتر خواهد شد.»
 


در همايش دفاع ملي مطرح شد

 ايران از ايجاد ديكتاتوري بين المللي جلوگيري كرد

همايش «دفاع ملي دفاع همه جانبه» پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه عالي دفاع ملي و با حضور چهره هاي سياسي و نظامي برگزار شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در اين همايش، دفاع را داراي ابعاد مختلفي از جمله نظامي، فرهنگي و سياسي خواند و افزود: بايد موضوع تهاجم را در حوزه هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي سيال بدانيم و متوجه باشيم كه در اين عرصه ها سوت آغاز جنگ را اعلام نمي كنند.
وي بيان كرد: اين عرصه ها در كشورها همواره در معرض تهاجم هستند و بنابراين تهاجم جريان دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت واكسينه كردن و مقاوم كردن جامعه تاكيد كرد و گفت: اين امر مي تواند عمليات دشمن را از نظر زماني و مكاني محدود كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در يك دهه قبل اين گونه جا افتاده بود كه بايد يك مديريت جهاني را پذيرفت و حتي عده اي از نخبگان جهان در زمان بوش، رئيس جمهور سابق آمريكا بيانيه اي ارائه كردند كه در آن تاكيد شده بود ارزش هاي مسلط بر جهان امروز همان ارزش هاي فرهنگي آمريكاست و به گونه اي نظريه پايان تاريخ را مطرح كردند.
وي افزود: اما شرايط امروز متفاوت است و جمهوري اسلامي توانست از ديكتاتوري بين المللي جلوگيري كند و با استراتژي هوشمند و دقيقي كه داشت و آمريكايي ها نيز آن را درك كردند، خدمت بزرگي به اين گرفتگي بين المللي كرد.
لاريجاني در ادامه با اشاره به قدرت اقتصادي و رسانه اي در صحنه بين المللي تصريح كرد: شرايط دنياي امروز به نحوي است كه دو قدرت مهم اقتصادي و رسانه اي جلوه هاي بيشتري در تهاجم و دفاع پيدا مي كنند.
رئيس مجلس تاكيد كرد گرچه حمله نظامي در اولويت دشمنان ايران نيست اما موضوع دفاع نظامي بايد همواره روي ميز ما باشد و در اين زمينه هوشيار باشيم.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ترفند كاهش محوريت ولايت فقيه در جامعه گفت: رفتارهاي بي بي سي و انگليسي ها نشان مي دهد كه آنها تقليل و تخريب جايگاه ولايت فقيه را نشانه گيري كرده اند.
لاريجاني با بيان اين كه ولايت فقيه عنصر وحدت بخش كشور است افزود: در فراز و فرودهايي كه جامعه داشته، ولايت فقيه توانسته كشور را سامان دهد و نيروها را تجميع كند ولي وقتي آن را تخريب مي كنند، آرا متعدد مي شود و كشور دچار اختلاف خواهد شد.
وي با اشاره به رويكرد بي بي سي مبني بر اين كه ديگر كلام رهبري در جامعه ايران خاتمه دهنده نيست، توضيح داد: آنها به دنبال تقليل اين جايگاه هستند و با توجه به اين كه ولايت فقيه عنصر مهم پايداري كشور ما است، همواره غرب از اين شگرد استفاده كرده است.
لزوم بسيج ده ها ميليوني
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در اين همايش گفت: زماني كه حضرت آقا مي گويند بسيج ده ها ميليوني براي دفاع و ايستادگي در برابر استكبار جهاني، منظورشان اين نيست كه ده ها ميليون بسيجي مسلح داشته باشيم بلكه يعني ده ها ميليون ملت ايران در هر شغل و سمتي كه هستند به فكر ايستادگي، استقامت و پيشرفت انقلاب اسلامي باشند و عاشقانه به ميدان بيايند.
وي تاكيد كرد: الان بسيج بسيار قدرتمندي داريم اما زير سقف 30 ميليون است. ده ها ميليون، 30 ميليون نيست، زن ها به تنهايي ده ها ميليون هستند و اين نشان مي دهد در اين حوزه بخوبي كار نكرده ايم. بسيج مردمي بايد از نظر سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ... كامل باشد و مورد حمايت حاكميت قرار بگيرد. يعني مجلس، قوه قضاييه و دولت بايد بسيج مردمي را مورد حمايت قرار دهند.
فيروزآبادي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در درددلي به من گفتند: «برخي كه هي مي گويند فرمايشات فرمايشات، اين چه حرفي است؟ من دارم دستور مي دهم، هيچ حرفي نمي زنم، مگر آنكه موضع و دستور باشد» كه ما نيز در ستاد كل سخنان ايشان را تبديل به دستور و اجرا مي كنيم.
ضرورت دفاع با توجه
به ماهيت جنگ آينده
همچنين سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين همايش پيرامون مشخصه و ماهيت جنگ احتمالي آينده اظهار داشت: مشخصه و ماهيت جنگ احتمالي آينده از نظر اهداف و مولفه هاي قدرت نظامي با جنگ گذشته متفاوت خواهد بود و بايد مفهوم دفاع و الزامات دفاع همه جانبه با توجه به ماهيت جنگ احتمالي آينده مورد توجه قرار گيرد.
سردار رشيد در پايان سخنان خود با اشاره به اين فرمايش امام خامنه اي كه مي فرمايد «ما عناصر قدرت فراواني داريم اينها را بايد روز به روز افزايش دهيم» گفت: دشمنان در طي سه دهه گذشته، مولفه هاي قدرت ما را درك كرده اند و با توجه به موقعيت ژئوپلتيك بي نظير ايران اسلامي، چنانچه در محاسبه دچار خطاي راهبردي شوند، يقينا شكست خواهند خورد.
قرارگاه هاي شبانه روزي دشمن براي تهديد ايران
سردار سرلشكر محمد باقري معاون اركان و امور مشترك ستاد كل نيروهاي مسلح در همايش دفاع ملي دفاع همه جانبه گفت: امروزه تهديدات و فرصت هاي بسيار متنوعي عليه ما از بعد نرم تا سخت وجود دارد و دشمن قرارگاه هاي كامل و شبانه روزي براي تحريم اقتصادي، تهديد نظامي، تهاجم فرهنگي و... سازماندهي كرده و از تمام توان دنياي استكبار عليه ما استفاده مي شود.
باقري ادامه داد: از طرف ديگر فرصت هاي بسياري در اختيار كشور ما است و همچنين بيداري اسلامي با ابعاد گوناگونش آغاز شده و هيچكس توان مقابله با آن را ندارد.
 


سبك زندگي مهمترين دغدغه رهبر انقلاب -1

هسته واقعي تمدن

پيام فضلي نژاد
مفهوم «سبك زندگي» را بايد در ادامه گفتمان ايجابي- انتقادي اي دانست كه رهبر انقلاب در قامت يك آسيب شناس حاذق در سپهر اجتماعي و منظومه فكري ما طرح كرده اند. نقطه آغازين گفتمان ايشان طرح مفهوم «تهاجم فرهنگي» در سال 1368 است كه با انتقادات ايشان به «ايدئولوژي سرمايه داري ليبرال» همراه بود و براي نمونه، تجمل گرايي را به عنوان يكي از تبعات سرمايه داري نقد كردند. ايشان سال 1385 در جمع دانشگاهيان سمنان به صورتبندي مفهوم «ناتوي فرهنگي» پرداختند و آن را در دل استراتژي «جنگ نرم» غرب عليه انقلاب اسلامي تعريف كردند، اما رهبر معظم انقلاب به همين قدر بسنده نفرمودند و نقطه نزاع با غرب سكولار را در شهريور 1388 با نگاهي انتقادي به علوم انساني سكولار مشخص كردند و فرمودند«با شجاعت وارد نقد علوم انساني غرب شويد.» نقطه نزاع ما با غرب سكولار، يك نزاع معرفت شناختي است و مقام معظم رهبري در 3 سال گذشته جد و جهد بسياري كردند تا اين گفتمان انقلابي براي احياء تمدن اسلامي پا بگيرد و اكنون مي بينيم محافل فكري و دانشگاهي ما به اين مفاهيم رويكرد تازه اي دارند. مفهوم سبك زندگي كه روز 23 مهر ماه 1391توسط رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان خراسان شمالي مطرح شد، هم يك نقطه عطف تاريخي در فرآيند گفتمان سازي تمدن نوين اسلامي و هم يك زنگ خطر جدي است.
مفهوم سبك زندگي يكي از اركان اصلي علوم انساني است و از اين حيث نسبت وثيقي با «پيشرفت» و «تمدن سازي» دارد. سبك زندگي- چنان كه رهبر انقلاب تبيين و توصيف كردند- تابع «تفسير آدميان از زندگي» و همچنين معيار «قضاوت درباره يك تمدن» است، چون مفهومي در «متن زندگي» و «اساس تمدن نوين اسلامي» است. بنابراين يك عنصر ابزاري نيست، بلكه زيربناي عقلانيت ابزاري و تكنيكال را مي سازد. سبك زندگي منظومه اي نرم افزاري شامل «رفتار اجتماعي، مدل ها و شيوه هاي زيستن و غذا خوردن و لباس پوشيدن و آراستگي ظاهر رفتار سياسي، رسم الخط و آداب زباني، نوع معماري، الگوهاي مصرف و...» است و منظومه اي عظيم و البته مفهومي پرعظمت را دربرمي گيرد. خروجي يك تمدن در سبك زندگي مردم ديده مي شود و از اين حيث «بخش واقعي تمدن» را تشكيل مي دهد. به همين دليل معتقديم با طرح اين بحث توسط رهبري به يك نقطه عطف گفتماني رسيده ايم. مفهوم سبك زندگي آن قدر تبعات و آثار مهم و حياتي دارد كه اگر مسخ شود و سبك زندگي ديني كم رنگ گردد، تمام پيشرفت هاي صنعتي، تكنولوژيك و علمي ما را با آسيب جدي روبه رو مي كند و به نظر مي رسد نگراني رهبر انقلاب در طرح اين بحث نيز به چنين آسيب پذيري اي بازمي گشت. ايشان هشدار دادند كه بعد از پيروزي انقلاب پيشرفت ما در بسط سبك زندگي اسلامي- مشرقي اندك بوده است. اين زنگ خطري كه رهبري به صدا در آوردند، نشان از يك دغدغه عميق دارد كه بايد به آن پرداخت.
از نقطه نظر علوم انساني اسلامي، سبك زندگي يكي از غني ترين مفاهيم، داراي طولاني ترين تاريخ پيدايش و متناظر با معناي «عقل معاش» است. ريشه ترمينولوژيك سبك زندگي به ادبيات عرب و لغت «السنه» مي رسد و از آن با عنوان «سنت زندگي» ياد مي شود. در تشيع، «سنت» به همين معنا يكي از 4 مرجع «استنباط حكم خدا» در كنار عقل، كتاب و اجماع و مفهوم آن همانا قول و فعل و تقرير رسول الله(ص) و معصومين (عليهم السلام) است كه به حيات طيبه مي رسد. يعني، سبكي از زندگي كه خروجي آن در مسير تكامل الهي آدميان است و نقطه شروع آن در تفكر ديني مقارن با آغاز رسالت حضرت خاتم الانبيا(ص) است. بنابراين، سبك زندگي در تاريخ تمدن اسلامي و نيز در تاريخ مشرق زمين داراي ريشه هاي غني اي است كه قابل قياس با ريشه هاي مدرن آن نمي باشد. در برابر ريشه هاي عميق ديني- تاريخي سبك زندگي در علوم اسلامي، انگلستان در پايان قرن هفدهم ميلادي پس از واقعه موسوم به «انقلاب باشكوه» و ايالات متحده آمريكا نيز از سال .1929م مفهوم life style (سبك زندگي) را بر مبناي فلسفه ماترياليستي ( مادي گرا) مورد توجه و ترويج قرار داده اند.
ريشه هاي «مد» و «تجمل گرايي» كه از مظاهر برجسته در تشخيص سبك زندگي شناخته مي شوند به دوره پس از كودتاي ماسون ها در انگلستان در سال .1688 م مي رسد كه آن را «انقلاب باشكوه» ناميده اند؛ يعني 325 سال پيش. در كتاب در دست چاپ «شاه كليد انگليسي» (از مجموعه نيمه پنهان) رساله اي با عنوان «تئوري و عمل در فلسفه انگليسي نوشته و درباره مبدأ سبك زندگي انگليسي بحث كرده ايم. سه تاريخدان برجسته مانند «كلاريس سويشر»، «موريس اشلي» و «ويل دورانت» در آثار خود اين دوره زماني را كاويده اند. براي نمونه، سويشر در كتاب «انقلاب باشكوه» مي نويسد:« رونق و رفاه ناشي از انقلاب .1688م توجه خاص به مد را نيز به همراه آورد و به ثروتمندان فرصت مي داد تا ثروت خود را به سبك هاي جديدي به نمايش بگذارند.» البته تعداد كمي از اين مورخان اشاره كرده اند كه اين رفاه حاصل برده داري اشراف انگليس و نيز غارت معادن مشرق زمين توسط آنان بود.
«ويل دورانت» اشارات كوتاهي به اين موضوع دارد و با روايت «سبك زندگي انگليسي» در همين بازه زماني به توصيف نقش «جواهرآلات شرق» مي پردازد و مي نويسد: «صورت زنان انگليسي پوشيده از لوسيون، كرم پودر و ابروهاي قابل تنظيم بود؛ و همه جواهرآلات شرق را آورده بودند تا زينت بخش مو، گوشها، گردن، دستها و لباس و كفش هاي آنان باشد.»
در ايالات متحده بحث «سبك زندگي» از ابتدا با تفكر «مهندسي اجتماعي» پيوندهاي تنگاتنگي داشته است. نقطه آغاز «سبك زندگي» در مباحثات تئوريك آمريكا به پايان قرن نوزدهم و تولد «مكتب شيكاگو» بازمي گردد.جان ديويي، فيلسوف بزرگ آمريكايي، يكي از پيشروان برجسته اين مكتب و از شارحان «ليبراليسم عملي» بود كه تئوري تعليم و تربيت او، مدل ساخت يك انسان ليبرال شد. ديويي ابتداي قرن بيستم در مركزيت مكتب شيكاگو نشست. ديويي به ساخت فلسفه اي تربيتي مي انديشيد تا «ليبراليسم عملي» را از سنين كودكي در ذهن و روان شهروندان دروني سازد. تحقق چنين هدفي، نيازمند يك انقلاب علمي- آموزشي در جهان بود كه بذرهاي آن را با تأسيس مدرسه آزمايشگاهي (معروف به مدرسه تجربي ديويي) در سال 1896 كاشتند.
آوازه ديويي در دهه 1910 از ايالات متحده تا شوروي را درنورديد و مدارس زيادي بر پايه آموزه هاي او در كتاب دموكراسي و تعليم و تربيت تجديد بنا مي شدند. لب تئوري او اين بود كه «رشد ليبرالي، غايت آموزش است» و از همين نقطه طرح يك «نظام آموزشي» و «مهندسي اجتماعي» براي ساخت انسان ليبرال را ارائه كرد. نظريه ديويي از سال 1932 بر كرسي نظريه پردازي «طرح نوين» فرانكلين روزولت براي بازسازي آمريكا نشست كه البته امروز در غرب آن نظريه ها را سبب عقب ماندگي ايالات متحده مي دانند؛ اما در ايران و در زمان رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي مدارس دولتي اي به «سبك جان ديويي» ساختند تا دانش آموزان از رهگذر اين شيوه هاي آموزشي، سبك زندگي مطلوب آمريكايي ها را بياموزند!
 


نماينده مسكو در سازمان ملل:

تحريم ها عليه ايران غيرسازنده است

نماينده دائم روسيه در سازمان ملل بار ديگر بر غيرسازنده بودن تحريم هاي وضع شده عليه ايران تاكيد كرد.
نماينده دائم روسيه در سازمان ملل تصريح كرده است به باور مسكو تحريم هاي وضع شده عليه ايران غيرسازنده هستند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه راديويي «صداي روسيه»، ويتالي چوركين كه در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورك سخن مي گفت همچنين افزود بسياري از اين تحريم ها برون مرزي و بنابراين نقض آشكار قوانين بين المللي هستند.
وي بار ديگر تاكيد كرد اختلافات هسته اي با ايران بايد تنها از روش هاي ديپلماتيك حل شوند.
همچنين «وانگ مين» معاون نماينده دائم چين در سازمان ملل متحد تاكيد كرد كه چين همواره با به كارگيري يا تهديد به استفاده از زور مخالف است.
وي افزود: پكن از اعمال فشار بيش از حد يا تحريم هاي جديد عليه ايران حمايت نمي كند.
به گفته وانگ، چين پيوسته از راه حل مسالمت آميز براي مسئله هسته اي ايران از طريق گفت وگو و مذاكرات حمايت مي كند.
وانگ مين همچنين گفت: همه طرف هاي دخيل بايد تماس ها را با اعتمادي بالاتر افزايش دهند، به منظور پيشبرد روند گفت وگو انعطاف پذيري و صداقت نشان دهند تا اينكه شرايطي را براي رسيدن به راه حلي جامع، بلندمدت و مناسب براي مسئله هسته اي ايران ايجاد كنند. وي افزود: چين با تحريم هاي يكجانبه برخي كشورها، كه دامنه تحريم ها را افزايش داد و به منافع و حقوق قانوني و مشروع ديگر كشورها آسيب زد، به شدت مخالف است.
سخنگوي وزارت خارجه چين نيز در يك كنفرانس خبري ضمن اعلام مخالفت كشورش از اعمال تحريم ها عليه ايران، بر حمايت چين از حق مشروع ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز تاكيد كرد.
«هوا چانينگ» تاكيد كرد ايران به عنوان كشوري كه پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي را امضا كرده است، حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را در چارچوب قوانين بين المللي دارد. وي با اشاره به اينكه تحريم هاي كور غرب نقشي در حل مساله هسته اي ايران نخواهد داشت و اعمال زور و فشار به هيچ وجه پذيرفته نيست تاكيد كرد: گفت وگو و مذاكره تنها راه براي حل مساله هسته اي ايران است.
سخنگوي وزارت خارجه چين با تاكيد بر اهميت ادامه مذاكرات و پيشرفت آن اظهار اميدواري كرد مساله هسته اي ايران با روش جامعي حل و فصل شود.
«هوا» با اشاره به نتايج خوبي كه ايران و 1+5 در آخرين دور مذاكرات خود در آلماتي قزاقستان بدست آورده اند به هر دو طرف تاكيد كرد تلاش هاي ديپلماتيك خود را براي انجام اقدامات منعطف و عملي بكار گيرند و دور بعدي مذاكرات را در آينده نزديك برگزار كنند.
 


رزمايش« الي بيت المقدس« در يزد برگزار شد

سردار نقدي : ملت فريب قرآن بالاي نيزه را نمي خورد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در رزمايش 15 هزار نفري بسيجيان استان يزد گفت: پيشنهاد مذاكره آمريكا در شرايطي كه خصمانه ترين تحريم ها را عليه ايران به كار گرفته، مضحك و خنده آور است.
سردار محمدرضا نقدي پيش از ظهر ديروز در رزمايش 15 هزار نفري بسيجيان استان يزد اظهار داشت: اين رزمايش با كمك همه نهادها برگزار مي شود تا اين پيام را به دشمن برساند كه ملت ايران در عمق كشور نيز به مقابله بر مي خيزد و تمام قد پشت سر ولايت ايستاده است.
وي با بيان اينكه آمادگي همه جانبه در برابر تهاجم اقتصادي، تحريم ها و فشارهاي دشمن از پيام هاي اصلي اين رزمايش به دشمن است، افزود: جاي جاي اين كشور اسلامي و وجب به وجب خاك آن از حضور بسيجيان سرشار است و دشمنان بايد بدانند كه ملت ايران در قبال اين تهديدات محكم ايستاده اند.
نقدي عنوان كرد: آمادگي ما محدود و منحصر به جبهه ها نيست و آماده ايم تا در مقابل تهاجم فرهنگي، اقتصادي و هر نوع هجمه اي كه دشمن دارد بايستيم.
سردار نقدي عنوان كرد: تشكيل و حضور گردان هاي عاشورا، بيت المقدس و الزهرا (س) نماد تحقق خواسته الهي اولياي خدا و رهروان آن ها است.
وي بيان داشت: ملت ايران فريب قرآن هاي بالاي نيزه و شعارهاي دروغ صلح طلبانه آمريكا را نمي خورد و قرار نيست با اين عوام فريبي ها از حقوق خود صرف نظر كند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه در پس هر سختي آساني نمايان است، ادامه داد: بسيجيان ما بايد خود را براي تحقق آرمان امام خميني(ره) و آزادسازي قدس شريف از دست رژيم جنايتكار صهيونيسم آماده كنند و با تحمل سختي ها در اين راه، عقايد و ايمان خود را تقويت كنند.
وي افزود: دشمنان ايران بدانند كه بايد از اين درس هايي كه ملت ايران در طول اين 34 سال داده اند عبرت بگيرند و تحريم ها و توطئه هاي خود را كم كنند چرا كه ما محكم تر از گذشته ايستاده ايم.
سردار نقدي اضافه كرد: آمريكاي جنايتكار، حيله گرانه از مذاكره و سازش با ايران دم مي زند در حالي كه هيچگاه در طول تاريخ روابطي به اين حد خصمانه از خود بر عليه اين كشور اسلامي نشان نداده است.
وي تصريح كرد: خصومت هاي آمريكا به اوج خود رسيده و حتي به رشته هاي ورزشي نيز سرايت كرده است كه اين رفتارها نمي تواند نشان از تمايل براي مذاكره باشد.
سردار نقدي در ادامه با بيان اينكه رزمندگان با شعار انقلاب اسلامي به ميدان آمدند و در دفاع مقدس افتخار آفريني كردند، گفت: 347 هزار بسيجي در اين خطه جمع شده اند تا آمادگي از اين ميراث به جا مانده از 4هزار و 100 شهيد استان را نشان دهند. وي استان يزد را داراي مردماني سختكوش خواند كه ميراثي غني و شكوهمند دارند و حقي بزرگ به گردن همه ملت ايران دارند.
سردار نقدي عنوان كرد: احمد متوسليان، شهيد جوكار، آقا بابايي، منتظرقائم و ساير شهدا هر كدام نام نيكي در دفاع مقدس به جا گذاشته اند و بسيجيان ميراث دار آن ها هستند و بايد راه آن ها را با همان عظمت و شكوه ادامه دهند. وي بيان داشت: مردم يزد براي نخستين بار در دهم فروردين سال 57 با تكبيرهاي خود تظاهرات كردند و تكبير را به عنوان شعار انقلاب اسلامي نهادينه كردند. وي تقديم 4 هزار و 100 شهيد از يزد به اين انقلاب را از ديگر افتخارات و ميراث يزدي ها دانست و گفت: يزدي كه هميشه در آرامش و سكوت بوده و از جنگ آوري دور بوده است تعداد زيادي از رزمندگان خود را در جبهه هاي نبرد در راه دفاع از اسلام داده است كه اين افتخار بزرگي است.
 


معاون دستگاه قضا:

علني بودن دادگاه مهدي هاشمي به نظر قاضي پرونده بستگي دارد

معاون اول قوه قضاييه گفت: قاضي پرونده مهدي هاشمي تعيين شده و نحوه علني يا غيرعلني بودن اين دادگاه بستگي به نظر قاضي پرونده دارد.
حجت الاسلام «علي رئيسي» معاون اولي قوه قضاييه در حاشيه همايش دفاع ملي دفاع همه جانبه كه بعد از ظهر پنجشنبه در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبني بر زمان اجراي حكم متهمان پرونده فساد بزرگ بانكي گفت: اين حكم توسط ديوان عالي كشور تاييد شده و اجراي آن روند قانوني خود را طي خواهد كرد.
رئيسي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه قرار بود محاكمه قاضي كهريزك علني باشد، گفت: علني يا غيرعلني بودن اين پرونده بستگي به نظر قاضي اين پرونده دارد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد پرونده مهدي هاشمي گفت: قاضي پرونده مهدي هاشمي تعيين شده و نحوه علني يا غيرعلني بودن اين دادگاه نيز بستگي به نظر قاضي پرونده دارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10