(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 19 اسفند  1391 - شماره 20449

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان :
غربي ها در آلماتي كار مهمي نكردند صداقت 1+5 در اجلاس بعدي مشخص مي شود
هديه به خوانندگان
اخبار ادبي و هنري
تجديد ميثاق نمايندگان مجلس خبرگان با آرمان هاي امام
درپرتو وحي
بازتاب بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي جهان
با سفر به ونزوئلا
احمدي نژاد در مراسم تشييع چاوز شركت كرد
آيت الله موحدي كرماني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
عصبانيت دشمن نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي است
سياري خبر داد
ناو گروه ارتش به زودي راهي اقيانوس اطلس مي شود
امام جمعه قم:
علماي اسلام بايد فضا را از دست تكفيري ها و افراطيون خارج كنند
پايان جشنواره تئاتر، سرود
و تواشيح سپاه پاسداران با معرفي برترين ها
اوايل سال آينده آب سرشاخه هاي دز به قم مي رسد
امروز در اعتراض به كشتار مسلمانان پاكستان انجام مي شود
تجمع علما و طلاب در مسجد اعظم قم
آيت الله جوادي آملي كشتار شيعيان پاكستان را محكوم كرد
رئيس سازمان بسيج مستضعفان:
پيشنهاد مذاكره مضحك است
مدير كل تدوين قوانين قوه قضائيه:
قانون جديد مجازات اسلامي آماده ابلاغ است
استاندار: آب خط انتقالي به روي مردم يزد باز شد
صدور يك ميليون كارت اهداي عضو در كشور
تشييع پيكر شهيد صادق محمد علي پور در شوشتر
براي نخستين بار در كشور
فاضلاب شهرهاي اطراف مجتمع فولاد مباركه به آب صنعتي تبديل مي شود


رهبر انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان :

غربي ها در آلماتي كار مهمي نكردند صداقت 1+5 در اجلاس بعدي مشخص مي شود

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنج شنبه در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان در سخنان مهمي ضمن ارائه تحليلي جامع از حركت رو به جلو و پيشرفتهاي شگرف ملت ايران بعد از گذشت 34 سال و چالش هاي پيش روي او، نگاه بلندمدت در مسير حركت به سوي آرمانها و اهداف نظام اسلامي را بسيار ضروري دانستند و تاكيد كردند: ايمان به اسلام، عزم راسخ، تكيه به مردم و حفظ و تقويت روحيه اميد، عوامل اصلي استمرار حركت رو به جلو و رسيدن به موفقيتهاي بزرگتر و عبور از موانع و سختي هاي مقطعي است.
رهبر انقلاب اسلامي، نگاه بلندمدت به مسائل مديريتي و تشكيلاتي و همچنين اهداف و آرمانهاي نظام را از لوازم مهم حركت مستمر و صحيح به سوي اهداف تعيين شده نظام اسلامي برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسير حركت، شناخت درستي وجود دارد و بر همين اساس، سختي ها و فراز و نشيب ها قابل پيش بيني است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اگر در دوران مبارزه، چنين نگاه بلندمدتي وجود نداشت، قطعا مبارزه به شكست منتهي مي شد اما امام بزرگوار(ره) با ايمان و استقامت و استحكام روحي و اميد به آينده، ايستاد و سرانجام مبارزه با همه سختي هاي خود به پيروزي رسيد.
ايشان شرايط كنوني را نسبت به دوران مبارزه، به مراتب دشوارتر و پيچيده تر توصيف كردند و افزودند: در اين شرايط بايد از نگاه هاي كوتاه مدت و مقطعي دوري و با ايمان به اسلام و تكيه به مردم و روحيه اميدوارانه، استمرار حركت رو به جلو را تضمين كرد.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از وظايف علما و روحانيون را حفظ و تقويت روحيه اميد در مردم بويژه جوانان دانستند و تاكيد كردند: بايد دائما در كوره اميد دميده شود، بخصوص كه نشانه هاي اميد فراوان است.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از نشانه هاي اميد را، استمرار موفقيت هاي روز افزون ملت ايران ارزيابي و خاطرنشان كردند: عظمت كنوني و مركزيت فكري ملت ايران در دنياي اسلام، تسلط گفتمان ديني دركشور، پيشرفتهاي علمي و فناوري، نفوذ سياسي و بين المللي نظام اسلامي و اقدامات زيربنايي عدالت محور در كشور، دستاوردهاي شگرفي است كه قبل از انقلاب اسلامي و يا در ابتداي پيروزي آن، غيرقابل تصور بود.
ايشان اين دستاوردها را نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي دانستند و افزودند: يكي ديگر از نشانه هاي پيشرفت، سراسيمگي، عصبانيت و شدت عمل دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: اگر نظام اسلامي پيشرفت نداشت، دشمنان تا اين حد سراسيمه و عصباني نمي شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي، موضوع هسته اي را يكي از چالش هاي پيش روي نظام اسلامي برشمردند و خاطرنشان كردند؛ البته اين چالش به زيان ما نبوده و نخواهد بود.
ايشان با اشاره به نشست اخير جمهوري اسلامي ايران و 1+5 در آلماتي قزاقستان افزودند: در اين ديدار غربي ها كار مهمي انجام ندادند كه از آن تعبير به دادن امتياز شود بلكه آنها فقط به بخشي از حقوق ملت ايران، اعتراف كوچكي كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سابقه غربي ها در ناديده گرفتن صحبت ها و يا توافقات خود، تأكيد كردند: براي سنجش صداقت غربي ها در نشست اخير با ايران، بايد منتظر اجلاس بعدي بود.
حضرت آيت الله خامنه اي تحريم ها را يكي ديگر از چالش ها برشمردند و در تبيين علت آن گفتند: بهانه تحريم ها به ظاهر موضوع هسته اي است اما علت اصلي آن يك هدف بلندمدتي است كه غربي ها به دنبال آن هستند.
ايشان، رو در رو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامي را هدف اصلي از تحريم ها دانستند و افزودند: اميد غربي ها اين بود كه با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار گيرند اما آنچه كه در 22 بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آنها بود.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور گسترده و پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال را موضوعي بزرگ و مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: برآوردهاي دقيق و بررسي هاي افراد خبره و صاحب تجربه نشان مي دهد كه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال نسبت به سالهاي گذشته بيشتر، متراكم تر، گرم تر و با نشاط تر بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با طرح اين سؤال كه چنين حضوري بخصوص حضور شاداب مردم، با وجود مشكلات اقتصادي، آن هم بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامي، چه معنايي دارد؟ افزودند: معناي اين حضور پرصلابت در واقع پاسخ ملت ايران به آنچه كه آنها «تحريم هاي فلج كننده» مي ناميدند، بود و تأثير اين حضور، در ميدان هاي بين المللي نيز مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور مردم در انتخابات سال آينده رياست جمهوري را نيز نقش آفرين و تأثيرگذار خواندند و تأكيد كردند: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دلهاي مردم به سمت حركت انتخاباتي تمايل پيدا خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات در نظام جمهوري اسلامي را يكي از بهترين، آزادترين و استانداردترين انتخابات در دنيا برشمردند و افزودند: اينكه برخي تلاش دارند، بررسي صلاحيت ها در انتخابات را به عنوان يك اشكال نظام اسلامي مطرح كنند، سخن غيرفني و ناشيانه اي است زيرا بررسي صلاحيت كانديداها و عبور آنها از صافي هاي قانوني، در دموكراسي هاي دنيا وجود دارد.
ايشان هدف از بررسي صلاحيت كانديداها در انتخابات را عرضه افراد داراي شرايط لازم و متناسب با ميل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان كردند: بايد در انتخابات، افرادي حضور يابند كه داراي صلاحيت ها و حد و اندازه هاي لازم براي مسئوليت رياست جمهوري باشند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مسئوليت سنگين شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها، افزودند: اعضاي شوراي نگهبان بايد همان گونه كه تا به حال براساس قانون عمل كرده اند، در انتخابات رياست جمهوري نيز در چارچوب قانون عمل كنند و در نهايت هر فردي كه براساس ضوابط قانوني، از اين صافي عبور كرد، مي تواند وارد انتخابات شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر لزوم پرشور بودن انتخابات رياست جمهوري، خاطرنشان كردند: اميدواريم با عنايت پروردگار، منتخب مردم هم، فردي باشد كه مايه رضاي الهي باشد و مردم را به آرزوهاي بزرگ آنها از انقلاب اسلامي، نزديك كند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به موضوع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم نيز اشاره كردند و گفتند: برخي از اين مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم ها است و برخي هم مربوط به مديريت ها و سياست هاي اقتصادي است اما نكته مهم اين است كه اين مشكلات قابل حل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: من به مسئولان براي حل موضوع گراني توصيه موكد كرده ام و اكنون آنها بايد گزارش دهند كه چه كرده اند؟
ايشان تاكيد كردند: مسئولان بايد براي حل اين مشكلات، برنامه ريزي و تلاش كنند زيرا اين مشكلات قطعا قابل حل هستند.
رهبر انقلاب اسلامي برخي از چالش هاي پيش روي نظام اسلامي از جمله تحريم ها بويژه ممنوعيت واردات برخي كالاها را به نفع كشور دانستند و افزودند: نتيجه اين تحريم ها، بازگشت به خود و جوشش از درون است همانگونه كه در خصوص اورانيوم بيست درصد مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران، اتفاق افتاد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توليد راديو دارو در راكتور تحقيقاتي تهران و فشار غربي ها در خصوص اورانيوم بيست درصد به منظور تسليم شدن ايران در مقابل خواسته هاي آنها خاطرنشان كردند: دشمنان ملت ايران به دليل نشناختن ملت ايران و اشتباه هاي محاسباتي، در اين قضيه راه هاي پرپيچ و خم و عجيب و غريبي را پيشنهاد دادند كه احتمال رسيدن اورانيوم بيست درصد از اين راه ها، صفر بود و بر همين اساس نظام اسلامي زير بار اين پيشنهادها نرفت.
ايشان افزودند: آنها براي تحريك افكار عمومي دنيا و دوستان ايران، يك طراحي ديگر كردند و رئيس جمهور آمريكا از روساي جمهور تركيه و برزيل درخواست كرد وساطت كنند تا ايران يك راه حل ميانه اي را بپذيرد.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: من همان موقع به مسئولان گفتم كه پيگيري اين راه حل اشكالي ندارد اما بدانيد كه آمريكايي ها، آن را قبول نخواهند كرد و همانطور هم شد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: آمريكايي ها مي خواستند به افكار عمومي دنيا القا كنند كه ايران راه حل هاي منطقي را هم قبول نمي كند اما آنچه كه اتفاق افتاد، اثبات واقعيت مهم غيرمنطقي بودن خود آمريكايي ها بود.
ايشان از اين موضوع نتيجه گيري كردند، همانگونه كه تحريم، در قضيه اورانيوم 20درصد باعث شد تا متخصصان جوان كشور با اتكا به دانش و توانايي هاي خود به فناوري اورانيوم بيست درصد و تبديل آن به صفحه هاي سوخت دست يابند، در موارد ديگر نيز مي توان از فشارها، به نفع كشور استفاده كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در خصوص تحريم ها واقعيت ديگري را نيز بيان كردند.
ايشان افزودند: واقعيت اين است كه كشورهايي كه امروز ملت ايران را تحت تحريم قرار داده اند، خودشان گرفتار مشكلات اقتصادي به مراتب سخت تر، سنگين تر و غيرقابل حل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: آمريكا و اروپا اكنون، بين دو محظور قرار گرفته اند و در حال حركت به سمت استهلاك نيروي اقتصادي هستند.
ايشان افزودند: غربي ها علاوه بر مشكلات اقتصادي خود، گرفتار برخي مشكلات ناشي از تحريم ايران نيز شده اند، اين در حالي است كه آنها براي مشكلات خود راه حل ندارند اما ايران براي مشكلات اقتصادي خود راه حل دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود با تأكيد بر لزوم تقويت بيش از پيش روحيه اميد در ميان مردم، خاطرنشان كردند: اگر اعتقاد قلبي واقعي داشته باشيم كه همه امور به دست خداوند متعال است و او حاضر، ناظر، مجيب و سامع است، همه دغدغه ها و مشكلات برطرف خواهد شد، به خصوص كه نظام اسلامي داراي عزم راسخ، مردم خوب و با ايمان، اهداف روشن و راه معين است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك انتخاب مجدد آيت الله مهدوي كني به رياست مجلس خبرگان، به مباحث مطرح شده در نشست اخير خبرگان به ويژه مسائل مربوط به صدا و سيما اشاره كردند و افزودند: حساسيت نمايندگان مجلس خبرگان به مسائل مهم كشور و موضوعاتي همچون صدا و سيما بسيار مهم و لازم است و بايد ادامه پيدا كند.
ايشان سازمان صدا و سيما را يك مجموعه پيچيده فني هنري سياسي سازماني خواندند و خاطرنشان كردند: مسئولان صدا و سيما افرادي خوب، متدين و پايبند به ارزشها هستند اما توقعات و انتظارات نيز از صدا و سيما بسيار بالاتر است.
رهبر انقلاب اسلامي برآورده شدن انتظارات از صدا و سيما را منوط به نگاه بلندمدت مسئولان آن و پرهيز از نگاههاي مقطعي و كوتاه مدت دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين ياد و خاطره نمايندگان فقيد خبرگان از جمله آيت الله مشكيني، آيت الله ملك حسيني و آيت الله قره باغي را گرامي داشتند.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور اكثريت قريب به اتفاق اعضا و بررسي مسائل سياسي، فرهنگي و اقتصادي كشور در اجلاس مجلس خبرگان، از تشكيل كميته ويژه اي مطابق آيين نامه داخلي اين مجلس براي پيگيري مستمر برخي موضوعات اساسي كشور خبر داد.
همچنين آيت الله يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان گزارشي از نشست دو روزه مجلس خبرگان بيان كرد.
«تقدير و تشكر از ملت ايران براي حضور در صحنه هاي مختلف اعلام حمايت از انقلاب اسلامي به ويژه راهپيمايي باشكوه 22 بهمن امسال»، «تأكيد بر حضور حداكثري در انتخابات رياست جمهوري و كانديداتوري افراد داراي صلاحيت و در نهايت تشكيل دولت با ويژگي هايي نظير اهتمام به اقتصاد مقاومتي و داراي برنامه منسجم در حوزه مسائل فرهنگي»، «اظهار تأسف و محكوم كردن كشتار شيعيان در پاكستان»، «نقش برجسته و تعيين كننده ولي فقيه در عبور دادن كشور از بحرانها و ضرورت تبيين هر چه بيشتر اصل ولايت فقيه و بركات آن»، «ضرورت مقابله با مظاهر فساد فرهنگي» و «بحث مفصل با رئيس سازمان صدا و سيما و ارائه نقطه نظرات و شنيدن پاسخها» از جمله مسائلي بود كه نايب رئيس مجلس خبرگان در گزارش خود از آنها به عنوان مهمترين محورهاي سخنان، نطقها و مذاكرات اعضاي مجلس خبرگان در اجلاسيه اخير ياد كرد.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم علامه محمدتقي جعفري: اغلب انسان ها به خاطر عدم محاسبه در تمايلات و خواسته هاي خود، در دام هاي پولادين زندگي مي كنند و با تمام ساده لوحي يا رياكاري نامش را «زندگي آزادانه» مي گذارند.
 


اخبار ادبي و هنري

تشكر رئيس سازمان صداوسيما
از اعضاي مجلس خبرگان رهبري
رئيس سازمان صداوسيما در نامه اي به رئيس مجلس خبرگان رهبري از بررسي عملكرد و برنامه هاي صداسيما و ارائه نظرات عالمانه اعضاء تشكر كرد. متن نامه عزت الله ضرغامي به اين شرح است:
حضرت آيت الله مهدوي كني
رياست محترم مجلس خبرگان رهبري
سلام عليكم
احتراماً بر خود لازم مي دانم از عنايات جنابعالي، هيئت رئيسه و اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري در اختصاص 3 جلسه براي بحث و بررسي پيرامون تهديدات فرهنگي دشمن و عملكرد و برنامه هاي سازمان صداوسيما صميمانه تشكر كنم.
ارشادات و نظرهاي عالمانه و دلسوزانه اعضاي محترم بسيار مغتنم بود. همان گونه كه اظهار لطف و بيان رضايتمندي اعضا نيز مايه اميدواري و انگيزه مضاعف همكاران ما براي انجام وظايف الهي در اين شرايط خطير خواهد بود.
بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب بررسي مجدد انتظارات از رسانه ملي و برنامه ريزي جديد درازمدت براي رسيدن به رسانه اي ايده آل و مورد اقبال مردم در دستور كار افق رسانه قرار خواهد گرفت.
اميدواريم با برقراري ارتباط مستمر كارشناسي با اعضاي بزرگوار آن مجلس محترم، شاهد ارتقاء كيفي توليدات، اسلامي تر شدن آن و نزديكي بيشتر به آرمان هاي ترسيم شده از سوي رهبري معظم (مدظله العالي) باشيم.
اثر پويانمايي درباره
زندگي شهيد احمد كشوري رونمايي شد
اثر پويانمايي با موضوع زندگي شهيد احمد كشوري در هشتمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، انيميشن «رقص قاصدك ها» پنجشنبه 17 اسفند در سومين روز از هشتمين جشنواره بين المللي پويانمايي تهران، با حضور پسر شهيد كشوري، همرزم اين شهيد و برخي خانواده هاي شهيدان رونمايي شد.
اين انيميشن كه زندگي شهيد خلبان احمد كشوري را روايت مي كند به كارگرداني وحيد شاكري ساخته شده است و در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان براي علاقه مندان به نمايش درآمد. در اين مراسم علي كشوري فرزند شهيد خلبان احمد كشوري اظهار داشت: با اينكه در انيميشن ترسيم تصاوير واقعي كار بسيار سختي است اما در مجموع اين اثر تاثيرگذار و زيبا ساخته شده است. فرزند شهيد كشوري با اشاره به تاثيرگذارترين صحنه اين انيميشن تصريح كرد: كشيدن نقاشي توسط شهيد يكي از تاثيرگذارترين صحنه ها بوده و همچنين بهترين سكانس آن نيز، لحظه ترسيم مرگ مادر عراقي در اين اثر است. وي با اشاره به اينكه ساخت فيلم و مستند از زندگي شهيدان نياز به كار تحقيقاتي قبل از اجرا دارد، گفت: براي صحنه سازي يك اتفاق واقعي، بايد در تحقيقات قبل از كار، دقت بيشتري شده و تمام جهات مورد بررسي قرار گيرد.
جمال شورجه مطرح كرد
چرا عده اي از افزودن «جمهوري اسلامي»
به خانه سينما نگران هستند؟
جمال شورجه گفت: چه واهمه اي از آوردن نام و هويت ملي و ديني كه همان جمهوري اسلامي ايران است در اساسنامه خانه سينما وجود دارد؟ چرا اين همه احتراز به وجود آمده است چرا جمهوري اسلامي براي خانه سينما مثل جن و بسم الله است. جمال شورجه يكي از اعضاي هيئت هفت نفره اصلاح اساسنامه خانه سينما در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اساسا چرا بايد اين همه واهمه بين عده اي از اهالي روشنفكرنماي اپوزيسيون گراي سينما از دولتي و حكومتي بودن وجود داشته باشد و آن را عار و ننگ بدانند؟
طي ساليان دراز با اين حربه چماق از ناحيه همين افراد و قلم به مزدخورهاي معلوم الحال بر سر نيروهاي متعهد و ارزشي كشور فرو آمد. مگر اين ها زير چتر دولت فخيمه انگليس يا كاخ اليزه و اليزابت هستند؟ البته عده اي از همين شاه نشين ها تمام رگ و پي وجودشان، خانواده شان و ويلاهاي شمال و خانه هاي آنچناني شهرك غرب و دفاتر جردن به بالايشان از اين حكومت و نظام بالا رفته اما عار و ننگ دارند كه آثار آنها دولتي عنوان شود. قالب همين شاه نشين ها با دمپايي و كفش كتاني وارد سينما شدند حالا برويد به زندگي هايشان نگاه كنيد ببينيد سر به فلك مي كشد. آن وقت عده كثيري در همين سينما با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي دارند و به نان شب شان محتاج اند و چشم به راه رسيدن كمك هاي عيدانه دولت و كارت اعتباري 300 هزار توماني هستند.
كشف حجاب خدمتي به سبك رضاخان
يكي از بازيگران كه پس از خروج از كشور كشف حجاب كرد، مدتي است به تمجيد از رضا و محمدرضا پهلوي مي پردازد! فراهاني كه به تازگي در يك فيلم دست چندم نقش يك فاحشه را ايفا كرده، در يكي از شبكه هاي اجتماعي به تعريف و تمجيد از رضاخان پرداخته است. وي كه مجلات فرانسوي از او به عنوان مدلي براي تبليغات استفاده مي كنند از كشف حجاب و اجباري كردن كلاه پهلوي به عنوان خدمات مهم رضاخان ميرپنج ياد كرده است!
اين بازيگر كه پس از خروج از ايران به بازي در نقش هاي كم ارزش فيلم هاي غربي روي آورده است گويا تلاش مي كند براي كسب درآمد بيشتر توجه رضا پهلوي را به خود جلب كند!
37 كشور متقاضي حضور
در نمايشگاه بين المللي كتاب هستند
سرپرست معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه بخش بين الملل نمايشگاه پربار برگزار خواهد شد گفت: 37 كشور متقاضي حضور در اين رويداد فرهنگي هستند. علي اسماعيلي در گفت وگو با ايرنا درباره وضعيت نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و حضور ناشران داخلي و خارجي اظهار داشت: حضور دو هزار و500 ناشر داخلي در نمايشگاه تا روز سه شنبه- 15اسفند- قطعي شده است و پس از تكميل پرونده ها آمار نهايي اعلام خواهد شد، در شرايط فعلي حدود 15درصد از لحاظ تعداد ناشران شركت كننده در اين بخش رشد داشته ايم. رئيس بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از فراهم شدن مقدمات براي چيدمان غرفه ها خبر داد و افزود: جلسات مستمري با گمرك، شهرداري و مخابرات برگزار كرده و به نتايج خوبي رسيده ايم. بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ارديبهشت 92 برگزار مي شود.
 


تجديد ميثاق نمايندگان مجلس خبرگان با آرمان هاي امام

رئيس و اعضاي مجلس خبرگان با حضور در حرم مطهر امام خميني با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب تجديد ميثاق كردند.
حجت الاسلام حسن خميني و محمدعلي انصاري در بدو ورود آيت الله مهدوي كني به حرم مطهر امام(ره) از وي و ديگر اعضاي مجلس خبرگان استقبال كردند.
آيت الله مهدوي كني طي سخناني در جمع اعضاي خبرگان رهبري در حرم امام راحل اظهار داشت: مجلس خبرگان از يادگارهاي امام راحل است و ما موظف به حراست و حفظ اين مجلس هستيم.
وي با بيان اينكه جلسات مجلس خبرگان رهبري دو بار در طول سال برگزار مي شود، افزود: بعد از جلسات رسمي مجلس خبرگان رهبري اعضاي خبرگان كه مشتاق زيارت مرقد مطهر امام راحل هستند، با دو هدف به حرم امام(ره) مي آيند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: هدف اول زيارت است كه اعضاي خبرگان رهبري با امام راحل كه زنده كننده و حيات بخش ملت ايران بوده است، تجديد پيمان كنند.
وي افزود: هدف دوم حضور اعضاي مجلس خبرگان در حرم امام اين است كه ما تقاضا كنيم دعاي امام شامل حال ما شود تا بتوانيم در راستاي وظايف خود در مجلس خبرگان رهبري كه حراست، حفاظت و صيانت از رهبري است به درستي عمل كنيم و ان شاءالله همينطور است.
 


درپرتو وحي

پاداش و جزا وفق عمل است
قرآن كريم:
هر كس در محضر پروردگارش خطاكار حاضر شود، آتش دوزخ براي اوست؛ در آنجا، نه مي ميرد و نه زندگي مي كند.
و هر كس با ايمان نزد او آيد و اعمال صالح انجام داده باشد، چنين كساني درجات عالي دارند. باغهاي جاودان بهشت، كه نهرها از زير درختانش جاري است، در حالي كه هميشه در آن خواهند بود.
اين است پاداش كسي كه خود را پاك نمايد.
سوره طه
آيات 76-74
 


بازتاب بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در رسانه هاي جهان

سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاكرات هسته اي آلماتي در رسانه هاي جهان بازتاب داشت.
بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار خبرگان ملت بازتاب گسترده اي در رسانه هاي جهان داشت. اين رسانه ها به برجسته سازي فرمايشات مقام معظم رهبري درباره مذاكرات آلماتي پرداختند.
خبرگزاري رويترز با اشاره به اظهارات حضرت آيت الله خامنه اي نوشت: اولين واكنش رهبر ايران به مذاكرات آلماتي كه مقامات ايران نيز آن را مثبت اعلام كرده بودند اين بود كه اقدام 1+5 را نمي توان به عنوان يك امتياز هسته اي تلقي كرد و بايد منتظر دور دوم مذاكرات باشيم.
همچنين پايگاه اينترنتي آنتي وار، فرمايشات رهبر معظم انقلاب را به عدم خوش بيني رهبر ايران نسبت به مذاكرات اخير آلماتي تعبير كرد و به نقل از مقام معظم رهبري نوشت: قضاوت درباره نيات غرب تنها در دور بعدي مذاكرات ميسر است.
به گزارش ايسنا روزنامه ديلي استار نيز به بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري درباره مذاكرات آلماتي اشاره كرد و به نقل از ايشان نوشت كه غربي ها در اين دور از مذاكرات تنها بخشي از حقوق تهران را به رسميت شناخته و دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 در آلماتي مهم است.
همچنين خبرگزاري ترند آذربايجان به نقل از حضرت آيت الله خامنه اي نوشت: موضوع هسته اي تنها بخشي از مسائلي است كه ايران با آن روبرو است و اين مسئله قابل حل است. كشورهاي غربي هدفي درازمدت دارند مبني بر اينكه مردم را عليه نظام تحريك كنند.
اين خبرگزاري همچنين اضافه كرد: رهبر ايران با اشاره به مذاكرات آلماتي گفت كه 1+5 در اين دور مذاكرات اقدام مهمي انجام نداده است.
 


با سفر به ونزوئلا

احمدي نژاد در مراسم تشييع چاوز شركت كرد

رئيس جمهور با سفر به ونزوئلا در مراسم تشييع هوگو چاوز شركت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري احمدي نژاد در فرودگاه كاراكاس فقدان هوگو چاوز را به ملت ونزوئلا و همه ملت هاي آمريكاي لاتين تسليت گفته و با اعلام همبستگي با اين ملت ها اظهار داشت: البته چاوز هرگز نخواهد مرد و روح و انديشه او در دل و جان ملت ها زنده است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: از دست دادن اين مرد بزرگ كه دوست صميمي همه ملت ها بود، براي من غم سنگيني است و مانند از دست دادن برادري مهربان، شجاع و حكيم مي باشد.
احمدي نژاد اضافه كرد: هوگو چاوز براي من يك شخصيت بسيار عزيز و برادري بسيار ارزشمند بود.
رئيس جمهور با اعلام همدردي و همبستگي با ملت ونزوئلا و تمامي ملت هاي آمريكاي لاتين اظهار داشت: با هم عهد مي بنديم تلاش كنيم كه همه آرزوهاي آن مرد بزرگ محقق شود.
وي خاطرنشان كرد: مطمئن هستم مردم ونزوئلا با ايماني عميق و اراده اي راسخ راه آن مرد بزرگ تاريخ ساز را ادامه خواهند داد و بي ترديد ملت ها و رهبران انقلابي آمريكاي لاتين نيز راه و روش چاوز را تا آخر ادامه خواهند داد.
 


آيت الله موحدي كرماني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

عصبانيت دشمن نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي است

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پيروزي ها و توفيقات انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف گفت: قبل از انقلاب اين توفيقات غير قابل تصور بود و اين سراسيمگي و عصبانيت دشمن نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي است.
به گزارش فارس، آيت الله محمدعلي موحدي كرماني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با دعوت خود و نمازگزاران به تقوا، به تبيين و تحليل مناسبت هاي هفته اخير پرداخت.
وي يكي از اين مناسبت ها را ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار سخنان مهمي را ايراد كردند كه توصيه مي كنم تمام بيانات اين ديدار را به دقت مورد توجه و عمل قرار دهيد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بخشي از سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي اين مجلس تصريح كرد: ايمان به اسلام، عزم راسخ، تكيه به مردم و حفظ و تقويت روحيه اميد از عوامل اصلي حركت رو به جلو و استمرار براي رسيدن به موفقيت هاي بزرگ و عبور از موانع مقطعي از سوي مقام معظم رهبري عنوان شد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حفظ و تقويت روحيه اميد از ديگر نكاتي بود كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفت؛ ايشان تأكيد كردند بايد دائماً در كوره اميد دميده شود كه نشانه هاي آن فراوان است.
آيت الله موحدي كرماني افزود: استمرار موفقيت هاي روز افزون ملت ايران، عظمت كنوني ملت ايران در دنياي اسلام، تسلط گفتمان ديني در كشور، پيشرفت هاي وسيع علمي و فناوري، نفوذ سياسي بين المللي نظام اسلامي از دستاوردهاي شگرفي است كه بايد به عنوان نشانه هاي اميد شناخت.
وي ادامه داد: قبل از انقلاب يا در ابتداي پيروزي اين توفيقات غير قابل تصور بود؛ همچنين سراسيمگي و عصبانيت دشمن نشان دهنده پيشرفت نظام اسلامي است.
«مقام معظم رهبري فرمودند من به مسئولان براي حل مشكل گراني توصيه مؤكد كردم و منتظر اين هستم كه گزارش دهند چه كرده اند».
امام جمعه موقت تهران گفت: نتيجه تحريم ها بازگشت به خود و جوشش از درون است؛ همان گونه كه در مورد اورانيوم 20 درصد كه مورد نياز بود اتفاق افتاد.
آيت الله موحدي كرماني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن سال جديد، گفت: انتظار مي رود ملت فهيم ايران از اسراف خودداري كنند و با توجه به مصادف بودن ايام فروردين با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اين ايام رنگ و بوي ابراز ارادت به اهل بيت بگيرد.
وي در مورد مناسبت چهارشنبه سوري نيز تصريح كرد: ما اينقدر در ايران مفاخر داريم كه به آنها افتخار مي كنيم و ارزش هاي ايراني زياد است؛ من فكر نمي كنم نيازي باشد براي چنين مراسمي ادعاي افتخار كنيم كه محصولي غير از كور شدن و احياناً نابود شدن ندارد.
آيت الله موحدي كرماني همچنين در خطبه اول به اهميت تقوا اشاره كرد و اظهار داشت: تقوا انسان را از خطر شيطان حفظ مي كند و به آدمي مصونيت مي بخشد و او را بيمه مي كند.
وي افزود: انسان ها بايد در جامعه، معاشرت ها، فضاي كسب و كار و مديريت هاي خود تقوا را به كار گيرند و اين تقواست كه حافظ انسان در لغزش ها و جلوگيري از گناه است.
آيت الله موحدي كرماني اين جمله كه انسان به طور مطلق اشرف مخلوقات است را مردود دانست و تصريح كرد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است اما اگر عبد نباشد، پست تر از او در عالم هستي وجود ندارد.
وي در همين رابطه به آيه اي از قرآن كريم اشاره و خاطرنشان كرد: در قرآن آمده كه بدترين جنبنده ها روي زمين انسان هايي هستند كه نه مي شنوند، نه سخن مي گويند و نه فكر مي كنند.
 


سياري خبر داد

ناو گروه ارتش به زودي راهي اقيانوس اطلس مي شود

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تأييد خبر بازگشت ناو گروه 24 ارتش از بندر چين، از حضور مقتدرانه ايران در اقيانوس اطلس در آينده اي نزديك خبر داد.
دريادار «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه همايش «دفاع ملي دفاع همه جانبه» در جمع خبرنگاران از بازگشت ناو گروه 24 ارتش جمهوري اسلامي ايران (خارك و سبلان) از بندر ژان ژيانگ چين خبر داد و گفت: در مدت حضور در چين تمرينات خوبي انجام گرفت و روز پنجشنبه اين ناو گروه بندرچين را به مقصد مالاكا ترك مي كند.
وي اظهار داشت: ما در اقيانوس آرام حضور داريم و پس از بازگشت از چين به سمت تنگه مالاكا خواهيم رفت و سپس در بندر كلمبو پهلو خواهيم گرفت.
فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه افزود: حضور در آب هاي آزاد متعلق به همه ملت هاست و ما انشاءالله تصميم داريم در اقيانوس اطلس نيز حضور پيدا كنيم.
امير سياري همچنين تأكيد كرد: حضور در آب هاي آزاد به معناي ارتقاء توان نيروها و آمادگي نيروها است.
 


امام جمعه قم:

علماي اسلام بايد فضا را از دست تكفيري ها و افراطيون خارج كنند


امام جمعه قم با اشاره به كشتار وحشيانه مردم مظلوم در پاكستان و برخي ديگر از كشورهاي اسلامي گفت: علماي اسلام اعم از شيعه و سني با برگزاري نشست ها و گفت و گو با هم، فضا را از دست تكفيري ها و افراطيون خارج كنند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحمد سعيدي» در خطبه هاي نمازجمعه قم خاطرنشان كرد: تشديد فشارها و كشتارها نشان از توطئه هاي خطرناك دشمنان عليه مسلمانان دارد و اگر فضا به دست افراطيون بيفتد نتيجه كار از اين بدتر خواهد شد.
وي ادامه داد: دولت هاي اسلامي به خصوص دولت پاكستان بايد نسبت به شناسايي عوامل اين جنايات بشري، به وظيفه خود عمل كنند.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته اي نيز گفت: غربي ها از روي ناچاري بخشي از حقوق مسلم جمهوري اسلامي را به رسميت شناختند و ما نيز هميشه در مذاكره با غربي ها با ديده ترديد به آنها نگاه مي كنيم چرا كه آنها اهل حيله و مكر هستند.
امام جمعه قم گفت: دشمنان با تحريم و فشارها دنبال قرار دادن مردم در مقابل نظام بودند ولي در 22 بهمن مردم با حضور حماسي خود، نقشه آنان را خنثي كردند.
سعيدي همچنين با اشاره به ديدار اعضاي مجلس خبرگان رهبري با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان مهمي در اين ديدار بيان فرمودند كه همه بايد در مسير عمل به آنها حركت كنيم.
وي، با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت رفع مشكلات گراني خواستار تلاش بيش از پيش مسئولان در اين زمينه شد.
خطيب جمعه قم با اشاره به در پيش بودن ايام عيد نوروز امسال نيز گفت: پنجم فروردين سال جاري ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و امت ولايي ما بايد حرمت اين بانوي بزرگ اسلام را حفظ كنند.
سعيدي در ادامه افزود: مردم با توجه به گراني هاي فزاينده، نبايد اقشار ضعيف و محروم جامعه را فراموش كنند.
وي همچنين از خانواده ها خواست در چهارشنبه پايان سال مراقب فرزندان خود باشند تا مبادا با دست زدن به اقدامات خرافي، براي خود و ديگران مشكل ايجاد كنند.
 


پايان جشنواره تئاتر، سرود

 و تواشيح سپاه پاسداران با معرفي برترين ها

سمنان-خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره تئاتر، سرود و تواشيح سپاه پاسداران 19 استان كشور يادبود شهيد سرتيپ شاطري با معرفي برترين ها به كار خود در سمنان پايان داد.
معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه استان سمنان گفت: با اعلام راي هيئت داوران گروه هاي برتر در سه بخش سرود، تواشيح و تئاتر بدين شرح اعلام شد: در بخش تواشيح مقام اول تا چهارم را گروه تواشيح سپاه الغدير يزد، انصار المهدي زنجان، ثارالله كرمان و سپاه تهران به خود اختصاص داده و موفق به كسب ديپلم افتخار و تنديس جشنواره شدند.
سرهنگ پاسدار عليرضا رجبي با بيان اينكه هيئت داوران در بخش سرود هيچ گروهي را حائز كسب رتبه برتر ندانسته گفت: بدين ترتيب گروه سپاه انصار المهدي زنجان، سپاه كربلا مازندران و فجر استان مازندران عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
وي اظهار داشت: توسط هيئت داوران كسب ديپلم افتخار و تنديس جشنواره در بخش تئاتر نيز بدين شرح اعلام شد: از ميان بروشورهاي منتشر شده بروشور آقاي سجاد شاهرخي فر براي نمايشنامه شناسنامه چهار محال و بختياري، طراحي لباس احمد روحاني نمايشنامه «شاخه هاي زيتون» از شهرستان ابهر و موسيقي نمايش «خدايا ايمان بده» به عنوان برترين هاي جشنواره معرفي شدند.
رجبي افزود: در بخش بازيگري بازيگر زن برتر جشنواره لادن محمدي نمايش «خدايا ايمان بده» و بازيگران برتر مرد نيز به ترتيب محمد كاوئي از گروه نمايش «كل يوم عاشورا» از سپاه استان البرز، حسين سلطانعليان از گروه نمايشي «برگزين» از سپاه استان سمنان و حسين بهزادي فر از گروه تئاتر «كل يوم عاشورا» از سپاه استان البرز موفق به كسب ديپلم افتخار و تنديس جشنواره در اين بخش شدند.
معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان بيان داشت: در بخش كارگرداني تئاتر نيز محمد كاوئي نمايش «كل يوم عاشورا» از سپاه استان البرز، علي فغفوري«خدايا ايمان بده» و محمد نوروزيان و عليرضا ابوالقاسمي از گروه نمايشي «برگزين» عناوين اول تا سوم اين بخش را به خود اختصاص دادند.
همچنين نمايش «كل يوم عاشورا» نوشته عباس هاديان از البرز و «شاخه هاي زيتون» نوشته الماس پويامنش از سپاه ناحيه ابهر با عنوان متون برگزيده جشنواره معرفي شدند و نمايش «كل يوم عاشورا» با عنوان نمايش برگزيده جشنواره شناخته شد.گفتني است، دومين جشنواره كشوري تئاتر، سرود و تواشيح با حضور هنرمندان پاسدار 19 استان در روزهاي 15 و 16 اسفند ماه در سمنان به رقابت پرداختند.
 


اوايل سال آينده آب سرشاخه هاي دز به قم مي رسد

مديرعامل شركت منطقه اي استان قم از تأمين آب آشاميدني قم از سرشاخه هاي دز در اوايل سال 92 خبر داد.
سيدحسن رضوي در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اشاره به ميزان پيشرفت سد كبار اظهار كرد: انفجارات سرريز اين سد انجام شده و احداث سازه آن ظرف شش ماه آينده به پايان مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: يك ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار براي سد كبار اختصاص پيدا كرده و اعتباري به ميزان يك ميليارد تومان براي احداث سرريز بايد اختصاص پيدا كند.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان قم با بيان اينكه 60 ميليارد تومان اوراق مشاركت در پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم به فروش رسيد گفت: 32 ميليارد تومان دولت در دي ماه سال جاري به اين پروژه اختصاص داد و پيش بيني مي شود كه به جز سد كوچري ديگر سازه هاي پروژه تا پايان سال 91 آماده خواهد شد.
وي به ميزان پيشرفت سد كوچري اشاره كرد و افزود: سد كوچري 55 درصد پيشرفت داشته و مهر ماه سال 92 به پايان مي رسد.
رضوي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه پروژه سد كوچري به پايان نرسيده آبگيري سرشاخه هاي دز با استفاده از سد 15 خرداد و گلپايگان صورت مي گيرد تا تأمين آب آشاميدني قم در اوايل سال 92 به صورت كامل از طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز انجام شود.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين پروژه 5 هزار متر در ثانيه آب آشاميدني مصرفي استان تأمين مي شود كه اين امر در ارتقاي چشمگير كيفيت آب آشاميدني تأثيرگذار است.
وي خاطرنشان كرد: وعده هايي داده شده تا اعتبارات انتقال آب از بند عليخان به دشت مسيله از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري تأمين شود.
 


امروز در اعتراض به كشتار مسلمانان پاكستان انجام مي شود

تجمع علما و طلاب در مسجد اعظم قم

جامعه مدرسين حوزه علميه قم، شوراي عالي و مركز مديريت حوزه هاي علميه، كشتار مسلمانان در پاكستان را محكوم كردند.
جامعه مدرسين، شوراي عالي و مركز مديريت حوزه هاي علميه در پي كشتار مسلمانان در پاكستان با صدور اطلاعيه اي، اين حوادث خونبار را محكوم كردند.
در اين اطلاعيه آمده است، فجايع خونبار پاكستان و كشتار بي رحمانه شيعيان مظلوم اين كشور، دل هر آزاده اي را به درد مي آورد. گروه هاي سلفي و وهابي هر روز، مسلمانان بسياري را به خاك و خون مي كشند، فرزندان بسياري هر روز يتيم مي شوند و مادران و پدران بسياري، داغدار فرزندان عزيز خود مي گردند. صداي شيون خانواده هاي داغدار، ناخودآگاه اشك را بر گونه هاي انسان روان مي سازد. اين فجايع در برابر چشمان كساني اتفاق مي افتد كه سال هاست بر طبل حقوق بشر مي كوبند!
اين اطلاعيه مي افزايد: فراموش نكنيم كه اختلافات فرقه اي و غفلت از حقوق برادري اسلامي و تكفير و تفسيق يكديگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چيزي است كه آمريكا و انگليس هزينه هاي فراواني را صرف آن ساخته اند. ابراز نگراني مراجع معظم تقليد و علماي اعلام «دامت بركاتهم» و هشدار آنان نسبت به عواقب اين فجايع نيز حكايت از حساسيت اين موضوع و لزوم پيگيري جدي آن دارد.
در بخشي ديگر از اين اطلاعيه آمده است: نهادهاي حوزوي ضمن محكوميت حوادث خونبار پاكستان و تسليت به خانواده هاي داغدار و بازماندگان آن، خواستار پيگيري جدي اين موضوع- بويژه از سوي دولت پاكستان- و محاكمه عاملان آن مي باشد.
لذا به همين مناسبت تمامي دروس حوزه هاي علميه روز شنبه (امروز) تعطيل و تجمع اعتراض آميزي نسبت به اين فجايع خونبار راس ساعت 10صبح در مسجد اعظم برگزار و از كليه علماي اعلام، اساتيد، فضلا و طلاب براي شركت در تجمع دعوت بعمل مي آيد.
 


آيت الله جوادي آملي كشتار شيعيان پاكستان را محكوم كرد

آيت الله عبدالله جوادي آملي كشتار شيعيان مظلوم پاكستان را محكوم كرد.
به گزارش ايرنا، وي روز پنجشنبه در ديدار اعضاي كميسيون هاي فرهنگي و اجتماعي شوراهاي اسلامي شهرهاي كشور و معاونان فرهنگي و اجتماعي شهرداري و مراكز استان ها افزود: دعا مي كنيم امنيت شيعيان پاكستان تامين شود و طالبان و سلفي ها كه عليه آشنا شمشير كشيده و لشكركشي كرده اند هدايت شوند.
وي در ادامه به تاثيرات مخرب گناه در انسان اشاره كرد و گفت: طبق سخنان حضرت علي(ع) كساني كه گناه مي كنند در واقع با سرپيچي از دستورات خدا به جنگ با خدا رفته اند.
وي اضافه كرد: كساني كه امنيت مردم را به مخاطره مي كشند محارب بوده و كساني كه امنيت اقتصادي مردم را بهم مي ريزند گناهكار هستند، گناه، خطري است كه انسان ها را تهديد مي كند و اين خطر اگر درمان نشود بعيد است انسان در خطرات مرگ با ايمان بميرد.
 


رئيس سازمان بسيج مستضعفان:

 پيشنهاد مذاكره مضحك است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در رزمايش 15 هزار نفري بسيجيان استان يزد گفت: پيشنهاد مذاكره آمريكا در شرايطي كه خصمانه ترين تحريم ها را عليه ايران به كار گرفته، مضحك و خنده آور است.
به گزارش خبرگزاري فارس سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدي پيش از ظهر جمعه در رزمايش 15 هزار نفري بسيجيان استان يزد با بيان اينكه آمادگي همه جانبه در برابر تهاجم اقتصادي، تحريم ها و فشارهاي دشمن از پيام هاي اصلي اين رزمايش به دشمن است، افزود: دشمنان بايد بدانند كه ملت ايران در قبال اين تهديدات محكم ايستاده اند.
ملت ايران فريب قرآن هاي بالاي نيزه و شعارهاي دروغ صلح طلبانه آمريكا را نمي خورد و قرار نيست با اين عوام فريبي ها از حقوق خود صرف نظر كند.
وي افزود: دشمنان ايران بدانند كه بايد از اين درس هايي كه ملت ايران در طول اين 34 سال داده اند عبرت بگيرند و تحريم ها و توطئه هاي خود را كمك كنند چرا كه ما محكم تر از گذشته ايستاده ايم.
نقدي اضافه كرد: آمريكاي جنايتكار، حيله گرانه از مذاكره و سازش با ايران دم مي زند در حالي كه هيچگاه در طول تاريخ روابطي به اين حد خصمانه از خود بر عليه اين كشور اسلامي نشان نداده است.
وي تصريح كرد: خصومت هاي آمريكا به اوج خود رسيده و حتي به رشته هاي ورزشي نيز سرايت كرده است كه اين رفتارها نمي تواند نشان از تمايل براي مذاكره باشد.
نقدي در ادامه با بيان اينكه رزمندگان با شعار انقلاب اسلامي به ميدان آمدند و در دفاع مقدس افتخار آفريني كردند، گفت: 347 هزار بسيجي در اين خطه جمع شده اند تا آمادگي از اين ميراث به جا مانده از 4 هزار و 100 شهيد استان را نشان دهند.
 


مدير كل تدوين قوانين قوه قضائيه:

قانون جديد مجازات اسلامي آماده ابلاغ است

مدير كل تدوين قوانين قوه قضائيه گفت: قانون جديد مجازات اسلامي آماده ابلاغ است.
به گزارش ايرنا، «جواد طهماسبي» روز پنج شنبه در نشست تخصصي «بررسي آخرين تحولات قانون مجازات اسلامي» در قم افزود: اين قانون كه در زمان حاضر از سوي شوراي نگهبان در حال بررسي است، در 736 ماده تهيه شده است.
وي اضافه كرد: بخش كليات آن شامل 216 ماده و بخش حدود، قصاص و ديات نيز شامل 141 ماده است كه اين بخش سرانجام به 74 ماده تبديل شد.
وي گفت: در بخش قصاص 90 ماده به 160 ماده افزايش يافته و نظرات پيشنهادي و مشورتي در طول 20 سال (از زمان تدوين قانون قبلي تاكنون)، به مواد آن افزوده و بخش ديات نيز از 204 ماده به 286 ماده تبديل شده است.
طهماسبي ادامه داد: بخش كليات اين لايحه در معاونت حقوقي قوه قضائيه و بخش قصاص و ديات آن در مركز تحقيق و پژوهش هاي قم تهيه و تدوين شده است.
عضو هيات علمي گروه حقوق پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي نيز در اين نشست گفت: قانون مجازات اسلامي جديد داراي برخي اشكالات نگارشي است و برخي مواد آن طولاني و با عبارات سنگين است.
«حسينعلي باي» افزود: برخي ايرادهاي شكلي در اين قانون و برخي تداخل و اختلاف نظرها در باب ديات آن نيز وجود دارد كه نيازمند بررسي بيشتر است.
مدير گروه جزاي دايره المعارف فقه اهل بيت(ع) نيز با بيان اينكه قانون فعلي ما متاثر از كتاب هاي فقهي است، افزود: بايد به مباحث قانون جزا نگاهي قاعده مند داشت.
«مسعود امامي» خواستار رفع برخي ابهامات و توجه به علم و آگاهي در مباحث حقوقي مرتبط با قانون جديد مجازات اسلامي شد.
اين نشست با هدف بررسي كليات قانون جديد مجازات اسلامي از سوي مركز تحقيقات اسلامي مجلس در قم برگزار شد.
 


استاندار: آب خط انتقالي به روي مردم يزد باز شد

استاندار يزد از وصل شدن آب خط انتقالي يزد خبر داد و گفت: خط آب انتقالي از پنج شنبه بار ديگر به روي مردم يزد باز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدرضا فلاح زاده در فرودگاه يزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مرمت و بازسازي ايستگاه پمپاژ شماره 4 خط اول انتقال آب به يزد، آب به سمت مخزن سنگاوي جاري شده و حركت آن به سمت مخزن شحنه يزد در حال پيگيري است.
وي عنوان كرد: با پر شدن مخزن شحنه، آب خط انتقالي از روز پنج شنبه دوباره به روي مردم يزد گشوده شد و مردم از اين حق قانوني خود بهره مند شدند.
فلاح زاده از تلاش ويژه و پيگيري وزراي كشور، اطلاعات و نيرو، مسئولان استان اصفهان و پيگيري هاي مسئولان استان يزد و عنايت ويژه رهبري و رئيس جمهور براي بازگرداندن آب به يزد قدرداني كرد.
وي از مردم اصفهان نيز قدرداني كرد و گفت: دولت مصوباتي داشته تا مشكلات كشاورزان و مردم مناطق شرق اصفهان كه از خشكسالي آسيب ديده اند نيز حل شود.
فلاح زاده اعلام كرد: آحاد مردم و خواص استان اصفهان مي دانند آبي كه به استان يزد تعلق گرفته از آب انتقالي زاگرس مركزي، كانال كوهرنگ 1 و 2، چشمه لنگان و آب سيلابي است كه پشت سد ذخيره مي شود و از حق آبه مردم شهرهاي اصفهان نيست.
وي عنوان كرد: مقدار اين آب بالغ بر 600 ميليون متر مكعب است و به طور متوسط سالانه 55 ميليون متر مكعب آن به يزد منتقل مي شود.
فلاح زاده از مردم يزد نيز خواست تا همچون گذشته در مصرف آب صرفه جويي كنند.
طي 14 روزي كه آب انتقالي به يزد قطع شده بود، مردم اين ديار از منابع داخلي خود كه در بسياري از موارد، داراي طعم و مزه شور بوده است استفاده مي كردند.
 


صدور يك ميليون كارت اهداي عضو در كشور

رئيس واحد پيوند دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از صدور يك ميليون كارت اهداي عضو در كشور خبر داد.
دكتر كتايون نجفي زاده در آستانه روز جهاني كليه (24 اسفند) كه در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره فرهنگ سازي اهداي اعضا پس از مرگ مغزي، گفت: تعداد يك در ميليون اهداي عضو در ايران رقم بسيار پاييني بود، اما اين موضوع از سرعت رشد خوبي برخوردار بوده است.
به گفته وي هم اكنون ميزان اهداي عضو به 7/5 ميليون رسيده است.
رئيس واحد پيوند دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اظهار كرد: ايران كشوري است كه ايثار جزو فرهنگ مردم آن است. با وجود بالا بودن تصادفات و آمار مرگ مغزي در كشور، لازم است براي اهداي عضو، فرهنگ سازي شود. برآورد شده كه سالانه به طور متوسط 3000 تا 6000 مرگ مغزي در كشور رخ مي دهد.
وي افزود: سال به سال بر ميزان اهداكنندگان عضو در كشور افزوده مي شود، به طوري كه سال 91 حدود 220 اهداي عضو داشته ايم. با بهترين مراقبت ها، حداقل مي توان فرد مرگ مغزي را تا دو هفته حفظ كرد. بنابراين لازم است فرد مبتلا به مرگ مغزي سريع شناسايي و اقدامات لازم نيز براي وي انجام شود. در اين زمينه بازرسان شناسايي مرگ مغزي را فعال كرده ايم كه از زمان فعال شدن اين بازرسان، شناسايي مرگ مغزي ها، سه برابر شده است.
رئيس واحد پيوند دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه سال گذشته 32 درصد خانواده هاي مرگ مغزي رضايت به اهداي عضو دادند، گفت: بدون تغيير روند فعاليت هاي فرهنگي و از طريق تخصصي كردن صحبت با خانواده ها و همچنين استفاده از روان شناسان و هماهنگ كننده هاي دوره ديده، توانستيم آمار رضايت گيري را به 77 و حتي تا 90 درصد برسانيم.
64 هزار بيمار نارسايي كليوي حاد در كشور
معاون و مشاور اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت با بيان اينكه در كل كشور حدود 46 هزار بيمار نارسايي كليوي حاد داريم، ادامه داد: حدود 23 هزار و 200 بيمار همودياليزي و 18 هزار و 500 بيمار پيوند كليه در كشور زندگي مي كنند. 51 بخش دياليز صفاقي و 453 بخش همودياليز و همچنين 4200 ماشين دياليز در كشور فعال اند.
دكتر محقق، نسبت بيمار به دستگاه دياليز را در كشور حدود 3/5 عنوان كرد و گفت: اين آمار مناسبي براي كشور نيست. ايده آل آن است كه نسبت بيمار به دستگاه، حدود چهار باشد. لازم است با كنترل بيماري هاي كليوي و همچنين توسعه بخش هاي دياليز، كمك شود تا اين آمارها به يكديگر نزديك شوند.
وي با اشاره به فعاليت حدود 33 بخش پيوند كليه در كشور، گفت: در سال جاري حدود 2500 پيوند كليه در كشور انجام شد. سالانه براي هر بيمار همودياليز حدود 18 ميليون تومان هزينه مي شود. اما يك بيمار پيوند كليه به طور متوسط سالانه نيازمند هزينه هشت ميليون توماني است.
محقق با بيان اينكه معاونت درمان وزارت بهداشت 20 ميليارد تومان سوبسيد براي فيلترهاي دياليز پرداخت كرده است، ادامه داد: اگر اين بيماري مديريت مي شد، مي توانستيم چنين هزينه اي را در جاي ديگر صرف كنيم تا كاهش سهم مردم در پرداخت هزينه ها را شاهد باشيم.
معاون و مشاور اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: فرهنگ اهداي كليه و حفاظت از آن بايد آموزش داده شود. بايد اين فرهنگ سازي انجام شود كه در صورت مرگ و سالم بودن ارگان ها، اهداي اعضا صورت گيرد. متأسفانه در بيشتر موارد مرگ مغزي، براي اهداي اعضا مشكل داريم. اگر نيروي انتظامي در پشت گواهينامه ها درج كند كه فرد موافق اهداي عضو است، كار اهداي عضو از مرگ مغزي راحت تر صورت مي گيرد.
 


تشييع پيكر شهيد صادق محمد علي پور در شوشتر

پيكر شهيد صادق محمد علي پور پيش از ظهر پنج شنبه در شوشتر تشييع و در قطعه جانبازان و رزمندگان اين شهر به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شوشتر، شهيد صادق محمد علي پور كه از ناحيه شكم، اعصاب و روان و شيميايي جراحات هشت سال دفاع مقدس را سال ها با خود همراه داشت، شامگاه چهارشنبه در بيمارستان خاتم الانبياء شوشتر پس از دو هفته بستري ديده از جهان فرو بست و به ياران بي سنگرش پيوست.
شهيد محمد علي پور از اعضاي فعال جهاد سازندگي شهرستان شوشتر و در بخش مهندسي پشتيباني جنگ در جبهه هاي حق عليه باطل حضوري فعال داشت.
وي با استشمام گازهاي شيميايي در جبهه هاي حق عليه باطل جانبازي شيميايي، پنج درصد جانبازي اعصاب و روان و به دليل اصابت تركش در شكم نيز داراي درجه جانبازي بود كه پس از تحمل يك دوره بيماري و بستري در بيمارستان شوشتر ديده از جهان بست و به ابديت پيوست.
پيش از ظهر پنج شنبه پيكر اين شهيد بزرگ ميان اشك و آه همرزمانش پس از تشييع باشكوه در قطعه جانبازان و رزمندگان شهرستان شوشتر به خاك سپرده شد.
 


براي نخستين بار در كشور

فاضلاب شهرهاي اطراف مجتمع فولاد مباركه به آب صنعتي تبديل مي شود

اصفهان-خبرنگار كيهان:
مديرعامل فولاد مباركه اصفهان از انعقاد تفاهم نامه طرح جمع آوري و تبديل فاضلاب شهرهاي اطراف اين مجتمع با وزارت نيرو جهت تبديل به آب صنعتي خبر داد.
«محمدمسعود سميعي نژاد» در نشستي با خبرنگاران با اشاره به طرح هاي زيست محيطي مهم در فولاد مباركه گفت: بيش از 10 طرح زيست محيطي امسال در برنامه توسعه فولاد مباركه قرار گرفته كه تاكنون افزون بر 6 طرح زيست محيطي افتتاح شده است.
وي با اعلام اينكه تاكنون 70 ميليارد تومان سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه زيست محيطي در فولاد مباركه صورت پذيرفته و افزون بر 300 ميليارد تومان طرح زيست محيطي جديد آغاز شده است، از طرح جمع آوري و تبديل فاضلاب شهري به آب صنعتي در اين مجتمع خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه اي با وزارت نيرو و در راستاي استفاده بهينه از پس آبها در جهت صرفه جويي از آب زاينده رود اين طرح بزرگ براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.
مديرعامل فولاد مباركه با بيان اينكه يكي از طرح هاي بزرگ انجام شده طرح جمع آوري فاضلاب شهرهاي مباركه و زرين شهر و تبديل آن به آب صنعتي در كشور محسوب مي شود، افزود: اين طرح براي استان زيرساختي است و در راستاي هدف گذاري از منابع آب از دو سال پيش مطالعات آن شروع شده است.
وي گفت: براساس اين طرح، فاضلاب شهرهاي اطراف مجتمع فولاد مباركه توسط خطوط احداث شده جمع آوري و تبديل به آب صنعتي مي شود و در مدار توليد قرار خواهد گرفت.
سميعي نژاد اضافه كرد: براي اجراي اين طرح بيش از 200 ميليارد تومان سرمايه گذاري شده و طي مدت 3 سال عمليات اجرايي آن تكميل مي شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10