(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 20 اسفند  1391 - شماره 20450

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجمع مراجع تقليد و روحانيان حوزه هاي علميه قم و تهران
در اعتراض به فجايع تروريستي پاكستان
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
در نيويورك صورت گرفت
استقبال شركت كنندگان اجلاس مقام زن از بيانات امام و رهبري
آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري دارفاني را وداع گفت
پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت
حجت الاسلام سيدمجتبي موسوي لاري
آصفري خبر داد
 كميسيون امنيت ملي پيگير پاسخ سفير پاكستان درباره كشتار شيعيان
ايران تعرض صهيونيست ها به نمازگزاران مسجدالاقصي را محكوم كرد
درخواست آمريكا از ايران براي تعيين سرنوشت مأمور سابق اف بي آي
عضو ستاد انتخاباتي يكي از سران فتنه:
خاتمي به من گفت از اول هم تقلب را قبول نداشتم
نيروي زميني ارتش 3 نوع موشك جديد آزمايش مي كند
وزير امور خاجه تركيه:
هيچ كس نمي تواند ايران را ناديده بگيرد
دواتگري: گزارش حوادث قم قبل از سال جديد تقديم مي شود
انتقاد معلم پيشكسوت قرآن
از اظهارنظرهاي نسنجيده برخي مسئولان
بندر چند منظوره آستارا
به صورت آزمايشي وارد مدار بهره برداري شد
دادستان كل كشور در شيراز:
دشمن در آستانه انتخابات فتنه ديگري را رقم خواهد زد
ابوترابي فرد:
استخدام نيروهاي جديد در ماه هاي پاياني دولت اشتباه بود
كنگره بزرگداشت سيدجمال الدين اسدآبادي در زادگاهش برگزار شد
سد سفيدرود نيمه اول فروردين سرريز مي شود
بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد لنت ترمز
اهتزاز پرچم 70 متري ايران در سبزوار


تجمع مراجع تقليد و روحانيان حوزه هاي علميه قم و تهران

در اعتراض به فجايع تروريستي پاكستان

مراجع تقليد و روحانيان حوزه هاي علميه ديروز در تجمعي اعتراض خود را نسبت به فجايع تروريستي پاكستان اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، تجمع بزرگ اعتراض آميز حوزه هاي علميه با حضور گسترده مراجع تقليد، طلاب حوزه علميه و اقشار مختلف مردم نسبت به فجايع تروريستي و كشتار شيعيان مظلوم پاكستان ظهر ديروز در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در اين تجمع آيات عظام مكارم شيرازي، سبحاني، نوري همداني و نيز رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، برخي از نمايندگان ولي فقيه و ائمه جمعه سراسر كشور، نمايندگان مراجع تقليد، استاندار قم و ساير مسئولان اداري قم حضور داشتند.
تعداد زيادي از طلاب و روحانيان و اقشار مختلف مردم نيز در صحن اصلي مسجد اعظم و ساير بخش هاي حرم حضرت معصومه(س) حضور يافتند به طوري كه مسجد و فضاهاي اطراف آن كاملا مملو از جمعيت بود.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري، امام جمعه قم و مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور در اين تجمع اعتراض آميز با اشاره به عوامل اصلي اين گونه جنايات گفت: به تعبير قرآن دشمنان به دنبال انتقام گرفتن از مظلومان و مومنان به دليل ايمان، اسلام و پيروي از مكتب اهل بيت(ع) هستند؛ جرم شيعيان پاكستان به عقيده دشمنان محبت اهل بيت عصمت و طهارت(ع) است.
وي افزود: عامل اصلي اين گونه فجايع و همه دشمني ها عليه اسلام و مسلمانان، آمريكا و صهيونيست است اما امروز كساني كه نام مسلمان را يدك مي كشند در دام دشمنان گرفتار شده و در زمين آنها بازي مي كنند. وي در ادامه خطاب به اهل سنت تمام جهان گفت: شيعيان با شما هيچ دشمني ندارند بلكه استكبار جهاني و عوامل مزدور آنها دشمن هر دو مذهب بزرگ اسلامي هستند؛ ما آدرس دشمن واقعي مسلمانان را مي دانيم كه يا مستقيم حمله مي كنند يا اينكه با ايجاد تفرقه و از طريق عوامل خود سعي در كشتار شيعيان و مسلمانان دارند.
عوامل تروريستي چند روز قبل به وسيله بمب گذاري در مسير اتوبوس حامل شيعيان كراچي بيش از 45 نفر از آنها را كشته و تعدادي را مجروح كردند.
تجمع طلاب حوزه هاي علميه تهران
در اعتراض به كشتار شيعيان پاكستان
طلاب حوزه هاي علميه تهران در اعتراض به كشتار شيعيان پاكستان و به دعوت مراجع تقليد در مدرسه علميه مروي تجمع اعتراضي برپا كردند.
به گزارش خبرگزاري ها طلاب در اين تجمع كه به دعوت مراجع تقليد و رئيس مجلس خبرگان رهبري برگزار شد با شعارهايي از جمله مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس انزجار خود را از كشتار شيعيان پاكستان اعلام كردند.طلاب حوزه هاي علميه تهران در پايان تجمع خود با قرائت بيانيه اي خواستار محكوميت جهاني اين عمل شنيع و ضدبشري توسط مجامع بين المللي شدند.
طلاب در اين بيانيه با اشاره به سكوت مجامع بين المللي بر لزوم محكوميت جهاني و پيگيري حقوقي اين جنايت شنيع و اتحاد مسلمانان حول تعاليم اسلام ناب محمدي تاكيد كردند. همچنين در اين تجمع حجت الاسلام پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور طي سخناني با اشاره به مسئله تفرقه گفت: دشمنان مي دانند امروز امت اسلامي در حال كسب جايگاه و تثبيت موقعيت خود است از اين رو بايد آن را تضعيف كرد و بهترين راه اين است كه با دست خود به جان خود بيفتند. معاون سياسي جامعه روحانيت همچنين تاكيد كرد: بايد از جريان ناب كه در جبهه پيروان اهل بيت متجلي شده حمايت مادي و معنوي كنيم.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): ما اعتقادمان اين است كه بايد مسلمين با هم متحد بشوند و تودهني بزنند به آمريكا و بدانند كه مي توانند. ما دنبال اين نيستيم كه آمريكا براي ما كاري بكند. ما آمريكا را زير پا مي گذاريم.
 


پاي درس علي (ع)

والاترين دانش
بي ارزش ترين دانش، دانشي است كه
(فقط) بر سر زبان است.
و برترين علم:
علمي است كه در اعضاء و جوارح (و عمل عالم) آشكار است.
نهج البلاغه
حكمت 92
 


اخبار ادبي و هنري

دفاع بازيگر هاليوودي
از وجود صحنه هاي خشن در سينما
لئوناردو دي كاپريو، بازيگر هاليوودي كه در فيلم «جانگوي آزاد شده»، نقش برده داري خونخوار را بازي مي كند، در دفاع از وجود صحنه هاي خشن در فيلم هاي سينمايي برآمده و گفت: درد و رنج زودگذر است ولي فيلم ماندگار است.
به گزارش فارس، «لئوناردو دي كاپريو»، بازيگر برنده اسكار، كه در فيلم «جانگوي آزاد شده» ساخته «كوئنتين تارانتيو» نقش برده داري ظالم و خونخوار را بازي كرده ا ست، در دفاع از اين فيلم و به طور كلي وجود صحنه هاي خشن در سينما برآمده و گفت: وجود صحنه هاي خشن در فيلم هايي چون «جانگوي آزاد شده» مرا از بازي در چنين فيلم هايي كه هنري بزرگ در كارنامه كاري ام محسوب مي شوند، باز نخواهند داشت.
وجود صحنه هاي خشن در فيلم «جانگوي آزاد شده» چندي پيش در فضايي كه مردم به خاطر حوادث تيراندازي در مدارس آمريكا به شدت تحت تاثير قرار گرفته بودند، جنجال هاي زيادي به پا كرد، آنچنان كه مراسم فرش قرمز اين فيلم تا مدت ها به تعويق افتاد.
ادامه بحران در توليد فيلم لاله
در ادامه بحران ها و مشكلات توليد يك فيلم مسئله دار، يكي از عوامل سابق اين پروژه درباره امور مالي و ساخت اين فيلم مسائلي را مطرح كرد.
مدير فيلمبرداري سابق توليد فيلم سينمايي «لاله» كه از ادامه همكاري با اين پروژه استعفا داده است در برنامه تلويزيوني «هفت» از اهالي سينما خواست دلايل كليد نخوردن اين فيلم بعد از گذشت 10 ماه را جويا شوند.
عليرضا زرين دست، تصريح كرد: من مي خواهم بزرگان سينماي ما يك گزارش كار از اين پروژه بخواهند و اينكه چرا اين فيلم 10 ماه قبل كليد نخورده و يا اينكه چرا كسي نمي پرسد چهار ماه به زرين دست حقوق داديد و چرا پروژه همان چهار ماه قبل كليد نخورده است؟
اين فيلمبردار با اشاره به اينكه برخورد با افراد در اين پروژه در شأن هنرمندان نيست افزود: متاسفانه اين فيلم در طول يك سال گذشته هنوز نتوانسته كليد بخورد و من باز هم درخواست مي كنم كه اهالي سينماي ما گزارش كاري از اين پروژه درخواست كنند.
گفتني است، توليد فيلم «لاله» با موضوع حضور يك دختر ايراني در مسابقات رالي(!) در حالي به اسد الله (اسي) نيك نژاد سپرده شده است كه وي كارگرداني هيچ فيلمي را در كارنامه خود ندارد و تنها سابقه همكاري با چند فيلم مستهجن و سطح پايين هاليوودي را دارد. اين فيلم كه با اعتراض اقشار متدين و نمايندگان مجلس مواجه شده است، از ابتداي كليد خوردن با استعفاهاي سريالي عوامل توليد روبرو شد.
تجليل از سرشار، راستگو و وكيلي
در جشنواره مادران قصه گو
مراسم اختتاميه دومين جشنواره مادران قصه گو فردا با تجليل از حجت الاسلام محمدحسن راستگو، عذرا وكيلي و محمدرضا سرشار در سالن همايش هاي ميلاد نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود. در اين مراسم كه با حضور امير خوراكيان رئيس اين سازمان و جمعي از فعالان عرصه داستان نويسي و قصه گويي برگزار مي شود، از شش مادر قصه گوي برگزيده پايتخت در دو سطح مقدماتي و تخصصي تجليل خواهد شد. همچنين در اين مراسم از 24 نفر قصه گوي برگزيده از مناطق بيست ودوگانه تهران نيز تقدير مي شود.
در اين دوره از جشنواره مادران قصه گو بيش از پنج هزار مادر تهراني در كارگاه هاي مقدماتي قصه گويي و بيش از يك هزار مادر در كارگاه هاي تخصصي شركت كرده بودند كه در نهايت 48 نفر به مرحله نهايي داوري جشنواره راه يافتند.
ايستگاه هاي مطالعه در مكان هاي پرتردد راه اندازي مي شود
مدير كل كتابخانه هاي عمومي تهران از راه اندازي 16 ايستگاه مطالعه در كل سطح شهر تهران خبر داد.
اسفنديار مبتكر سرايي، مديركل كتابخانه هاي عمومي استان تهران در نشست خبري «طرح ملي ايستگاه مطالعه» ضمن اشاره به منويات مقام معظم رهبري در جهت دسترسي مردم به كتابخانه ها گفت: نهاد كتابخانه ها امسال در مكان هاي پرتردد مانند فرودگاه ها، راه آهن، ترمينال و مكان هاي پرتردد و شهرهاي بالاي 50 هزار نفر كتابخانه نصب كرده است. در اين نشست مهدي تاج الدين كارشناس ايستگاه مطالعه نيز گفت: طرح ايستگاه مطالعه از برنامه هاي سال جاري است كه به ارتقاي سرانه مطالعه كتاب و مطالعه مفيد و ترويج كتابخواني در راستاي منويات رهبر انقلاب مي پردازد.
تاج الدين با اشاره به 16 ايستگاه مطالعه افزود: كتاب ها را مردم از ايستگاه هاي مطالعه انتخاب مي كنند و بعد از 15 روز به ايستگاه هاي مطالعه سراسر كشور برمي گردانند. انتظار از مردم اين است كه در حفظ و نگهداري كتاب ها و تحويل به موقع آن اهتمام بورزند.
 


در نيويورك صورت گرفت

استقبال شركت كنندگان اجلاس مقام زن از بيانات امام و رهبري

عضو فراكسيون زنان مجلس گفت: در حاشيه اجلاس كنوانسيون مقام زن در سازمان ملل لوح هاي فشرده بيانات امام و رهبري در ارتباط با جايگاه زن به نمايندگان كشورها ارائه شد كه مورد استقبال قرار گرفت.
نيره اخوان بيطرف نماينده مردم اصفهان با اشاره به سفر نمايندگان فراكسيون زنان و خانواده مجلس به نيويورك براي شركت در اجلاس كنوانسيون مقام زن اظهار داشت: دو تن از اعضاي فراكسيون زنان مجلس(سكينه عمراني و نيره اخوان) و يك نفر از وزارت امور خارجه به نمايندگي از قوه مجريه براي شركت در اين اجلاس به نيويورك سفر كردند كه در اين سفر گزارشي از اقدامات جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كاهش خشونت عليه زنان در كشور، حوزه قانون گذاري و اجرا در جلسه كنوانسيون مقام زن ارائه شد كه در حوزه قانون گذاري، قانون حمايت از خانواده، لايحه مجازات اسلامي و... به عنوان نمونه مطرح شد كه در بحث مجازات اسلامي براي زنان قاضي زن در نظر گرفته شده است.
وي در گفت وگو با فارس افزود: در حاشيه اين اجلاس ديدار و گفت وگوهايي با نمايندگان ساير كشورها نيز انجام شد و در اين ديدارها لوحه هاي فشرده و بروشورهايي در ارتباط با جايگاه زن در ايران و سخنان امام خميني و رهبر معظم انقلاب در همين ارتباط به زبان انگليسي به نمايندگان ساير كشورها ارائه شد كه اين اقدام استقبال آنها را به همراه داشت.
 


آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري دارفاني را وداع گفت

آيت الله سيدمجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان دارفاني را وداع گفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از لار، آيت الله سيدمجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان صبح ديروز در بيمارستان امام رضا(ع) اين شهرستان دارفاني را وداع گفت.
به گزارش فارس، آيت الله سيدمجتبي موسوي لاري حدود 77 سال سن داشت و به علت بيماري كليوي و قلبي در بيمارستان بستري بود.
سيدمجتبي موسوي لاري در سال 1314 در شهر لار متولد شد.
تحصيلات ابتدايي و مقدمات علوم اسلامي را در اين شهر فرا گرفت و در سال 1332 براي ادامه تحصيلات علوم اسلامي راهي قم شد و در آنجا نزد اساتيد و علماي حوزه علميه تحصيلات خود را دنبال كرد.
از سال 1341 همكاري خود را با نوشتن يك سلسله مقالات اخلاقي اسلامي با مجله ديني و علمي «درس هايي از مكتب اسلام» آغاز كرد كه مجموعه اين مقالات به صورت كتابي با عنوان مشكلات اخلاقي و رواني چاپ و منتشر شد كه تا به حال متن فارسي آن براي چهاردهمين بار تجديد چاپ و به 10 زبان ترجمه شده است.
در سال 1342به علت بيماري مسافرتي به آلمان كرد و پس از چند ماه معالجه به ايران بازگشت و به تأليف كتابي به اسلام و سيماي تمدن غرب پرداخت.
در اين كتاب به بحث درباره ابعاد تمدن غرب و اسلام پرداخته شده و در مقايسه اي مستدل و دقيق برتري تمدن چند بعدي اسلام بر غرب به اثبات رسيده است.
در سال 1343 دفتر خيريه اي در شهر لار تأسيس كرد و براي تبليغات اسلامي و آشناكردن نوجوانان روستايي به مباني اسلام و كمك به قشر مستمند خدماتي از سوي دفتر آغاز شد و تا سال 1347 كار خود را دنبال كرد.
در سال 1357 به دعوت يكي از سازمان هاي اسلامي آمريكا و همچنين ادامه معالجات سفري به آن ديار كرد و با صاحب نظران در زمينه ضرورت نشر مسائل اعتقادي اسلام به زبان هاي خارجي به مشاوره و گفت و گو پرداخت.
سپس به انگلستان و فرانسه رفت و پس از بازگشت به نوشتن يك سلسله مقالات ايدئولوژي اسلامي در مجله سروش پرداخت.
مراسم تشييع پيكر اين عالم رباني فردا با حضور شخصيت هاي كشوري و لشكري در لارستان تشييع مي شود.
 


پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت

 حجت الاسلام سيدمجتبي موسوي لاري

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي عصر ديروز با صدور پيامي درگذشت عالم فرزانه و نويسنده مجاهد، حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيّدمجتبي موسوي لاري، نماينده ولي فقيه در لارستان را تسليت گفتند.
متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
خبر درگذشت روحاني عاليقدر و نويسنده مجاهد، مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيّد مجتبي موسوي لاري را با تأسف فراوان دريافت كردم.
خدمات اين عال م فرزانه و بزرگوار و ارزشمند به گسترش معارف اسلامي و مكتب اهل بيت عليهم السلام درسراسر جهان، در چند دهه اخير حقاً كم نظير است و هزاران انسان منصف و مشتاق، با هدايت نوشته هاي وي كه با چيرگي علمي و تبيين منطقي نوشته و در پنج قاره منتشر مي شد، به سر چشمه حقيقت دست يافته و اسلام را شناخته و بدان ايمان آورده اند.
اين عالم پارسا بي هيچ تظاهر و ادعا، يك تنه و بدون تكيه به اين و آن، عمر و توان خود را مصروف اين مجاهدت بزرگ كرد و پرداختن به وظيفه و كسب رضاي الهي را وجهه همت ساخت.
اين جانب درگذشت اين عالم با اخلاص را به مردم شريف لارستان و استان فارس و به همه ارادتمندان و شاگردان و بهره مندان از كتابهاي او و بويژه به خاندان مكرّم و بازماندگان معزّز ايشان تسليت ميگويم و رحمت و مغفرت الهي و علوّ درجات را براي ايشان از خداوند متعال مسألت ميكنم.
سيّدعلي خامنه اي
 


آصفري خبر داد

كميسيون امنيت ملي پيگير پاسخ سفير پاكستان درباره كشتار شيعيان

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت:موضوع كشتار شيعيان پاكستان صبح يكشنبه در جلسه هيئت رئيسه مجلس مطرح خواهد شد و از وزارت خارجه مي خواهيم كه تذكر لازم را از سفير پاكستان در تهران بخواهد.
محمدحسن آصفري با اشاره به كشتار وسيع شيعيان پاكستان توسط تروريست ها اظهار داشت:اين اقدام با حمايت آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي و با هدف ايجاد اختلاف بين مسلمانان گسترش پيدا كرده است و گروه هايي مانند القاعده و طالبان كه آلت دست آنان هستند با سوءاستفاده از عناوين اسلامي اين اقدامات فجيعانه را انجام مي دهند.
وي با تاكيد بر لزوم حمايت سريع و گسترده دولت هاي اسلامي از شيعيان پاكستان ادامه داد: دولت پاكستان بايد در زمينه علت عدم برخورد قاطع با اين اقدامات تروريستي پاسخگو باشد. چرا كه آنان به دنبال تشكيل يك حلقه تروريستي در كشورهاي مختلف منطقه هستند.
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي در گفت و گو با فارس تصريح كرد: قطعا اين موضوع صبح يكشنبه در جلسه هيئت رئيسه مجلس مطرح خواهد شد و از وزارت خارجه مي خواهيم كه تذكر لازم را از سفير پاكستان در تهران بخواهد و اگر اين اقدام موثر نبود، از ساير اختيارات خود استفاده خواهيم كرد.
 


ايران تعرض صهيونيست ها به نمازگزاران مسجدالاقصي را محكوم كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تعرض روز جمعه نظاميان صهيونيست به نمازگزاران مسجدالاقصي كه منجر به مجروح شدن تعداد زيادي از آنها شد را شديدا محكوم كرد.
رامين مهمان پرست با اشاره به جنايات صهيونيستها در سرزمين هاي اشغالي فلسطين از نهادهاي منطقه اي و بين المللي و به ويژه حقوق بشري خواست نسبت به اقدامات تجاوزكارانه و هتك حرمت رو به تزايد صهيونيست ها عليه مقدسات اسلامي واكنش جدي نشان دهند.
سخنگوي وزارت خارجه افزود: بي ترديد برخورد ضعيف جامعه بين الملل با اينگونه تجاوزات از جمله هتك حرمت نمازگزاران و جسارت به ساحت قرآن كريم در مسجد الاقصي موجب گستاخي بيشتر صهيونيست ها شده كه نمونه اي از آن را در تجاوز امروز شاهد بوديم.
فلسطين، مسئله اصلي جهان اسلام
همچنين معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه با محكوم كردن تجاوز رژيم صهيونيستي در حمله به نمازگزاران مسجدالاقصي گفت: انتظار مي رود اتحاديه عرب به موضوع اصلي جهان اسلام يعني فلسطين توجه داشته باشد.
حسين اميرعبداللهيان با انتقاد مجدد از تداوم تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب افزود: اگر اتحاديه عرب يك صدم اقداماتي را كه عليه مردم مقاوم سوريه انجام داده است در قبال حملات، تجاوزات و شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي اتخاذ مي كرد، امروز وضع جهان عرب بگونه ديگري بود.
 


درخواست آمريكا از ايران براي تعيين سرنوشت مأمور سابق اف بي آي

آمريكا بار ديگر از ايران خواست براي تعيين سرنوشت كارمند سابق اف بي آي با اين كشور همكاري كند.
ايالات متحده در سالروز مفقود شدن مأمور سابق اف بي آي در سفر به ايران بار ديگر از ايران خواسته نهايت همكاري را براي يافتن وي داشته باشد.
«جي كارني»، سخنگوي كاخ سفيد ديروز و در سالروز مفقود شدن «رابرت لوينسون»، بازنشسته سازمان اف بي آي، يافتن وي را از اولويت هاي دولت آمريكا اعلام كرده است.
كارني با بيان اينكه دولت ايران پيشتر از همكاري براي يافتن اين تبعه آمريكا خبر داده بود خواستار تحقق اين كمك ها شد.
به گزارش تسنيم به نقل از العربيه، جان كري، وزير خارجه آمريكا همچنين در ديدار با خانواده لوينسون از تأكيد دولت اوباما براي يافتن وي خبر داده بود.
اف بي آي نيز پاداش يك ميليون دلاري در ازاي اطلاعاتي از لوينسون كه به بازگشت وي به وطن منجر شود اختصاص داده است.
اين در حالي است كه دولت ايران ضمن رد هر گونه اطلاعاتي از حضور لوينسون در ايران، نهايت همكاري خود را در يافتن وي انجام داده و اين مسئله را از اولويت هاي ايران برشمرده است. در آخرين جوابيه اي كه دولت ايران به اين مسئله داده آمده است: «دولت ايران حتي المقدور به خانواده مأمور سابق اف بي آي، آقاي لوينسون، براي يافتن وي مساعدت كرده و امكان سفر و اقامت خانواده وي را به ايران فراهم كرده است.»
در اين جوابيه تصريح شده است: «نتيجه تحقيقات به عمل آمده نشان مي دهد كه آقاي لوينسون در ايران نيست و كوچكترين مدرك يا قرينه اي كه مؤيد حضور وي در ايران باشد، يافت نگرديده است. لازم به ذكر است يافتن مأمور اف بي آي كه به يك منطقه آزاد ايران سفر كرده بود، از نظر دولت ايران نيز داراي اهميت بسياري است؛ چرا كه در اين صورت، دولت آمريكا بايد توضيح دهد كه چرا مأمور مذكور اف بي آي را به ايران اعزام كرده است و هدف از مأموريت وي چه بوده است؟»
گفتني است، دولت آمريكا مدعي شده است لوينسون 6 سال پيش در سفر به ايران در جزيره كيش مفقود و گروگان گرفته شده است. در سال 2008 تصويري از لوينسون با لباس زندانيان گوانتانامو منتشر شد با پلاكاردي در دست كه بر روي آن نوشته شده بود «چرا به من كمك نمي كنيد».
 


عضو ستاد انتخاباتي يكي از سران فتنه:

خاتمي به من گفت از اول هم تقلب را قبول نداشتم

يكي از اعضاي ستاد انتخاباتي وابسته به سران فتنه اذعان داشت: اين را همه مي دانند، من بعد از انتخابات با آقاي خاتمي صحبت كردم آقاي خاتمي مي گويد من از اول هم قائل به تقلب نبودم بلكه تخلف را قبول دارم.
به گزارش جهان، «ايمان ملكا» دبير اسبق انجمن اسلامي دانشگاه تهران در مصاحبه با خبرنامه دانشجويان ايران به صحبت خود با سيدمحمد خاتمي بعد از انتخابات 88 اشاره كرده و گفته است: «اين را همه مي دانند، من بعد از انتخابات با آقاي خاتمي صحبت كردم آقاي خاتمي مي گويد من از اول هم قائل به تقلب نبودم بلكه تخلف را قبول دارم.»
وي همچنين مدعي شده كه «من مخالف قضيه تقلب و فتنه و همه اين قضايا بودم. بعد از قضيه افطاري رئيس جمهور مگر بنده صراحتا نگفتم؟»
نقل قول ملكا از خاتمي در حالي مطرح شده كه خاتمي و ديگر سران فتنه تاكنون حاضر به اعلام برائت رسمي از فتنه 88 و اتهام زني به نظام نشده اند.
گفتني است «ايمان ملكا» كه در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 88 به عنوان قائم مقام ستاد دانشجويي در ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي فعاليت مي كرد، اخيرا به عنوان معاون سردبير روزنامه ايران منصوب شده است.
 


نيروي زميني ارتش 3 نوع موشك جديد آزمايش مي كند

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش از آزمايش سه موشك جديد توسط اين نيرو در آينده اي نزديك خبر داد.
امير «كيومرث حيدري» جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به برنامه ريزي اين نيرو براي برگزاري يك رزمايش موشكي گفت: اين رزمايش در صورت تصويب ستاد كل نيروهاي مسلح، قبل از پايان سال جاري انجام خواهد شد.
حيدري به فارس گفت: در اين رزمايش بخش هايي از يگان موشكي نيروي زميني ارتش در سطح گسترده اي به انجام تاكتيك هاي رزمي و عملياتي خواهند پرداخت.
وي با اشاره به اضافه شدن موشك هاي جديد به يگان هاي رزمي نيروي زميني ارتش، خاطرنشان كرد: اين موشك ها تست هاي آزمايشگاهي را پشت سر گذشته و در اين رزمايش تست عملياتي و صحرايي مي شوند.
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه در نظر داريم در رزمايش موشكي نزاجا سه نوع موشك جديد را آزمايش كنيم، افزود: اين موشكها در صورتي كه نمره قبولي بگيرند، وارد چرخه دفاعي نيروي زميني مي شوند.
رزمايش موشكي نزاجا در صورت تصويب، در مركز كشور برگزار خواهد شد.
 


وزير امور خاجه تركيه:

هيچ كس نمي تواند ايران را ناديده بگيرد

احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه گفت: هيچ كس نمي تواند ايران را از نظر دور بدارد و اين كشور را ناديده بگيرد.
وزير امور خارجه تركيه كه براي شركت در نشست «دوستان يمن» به لندن سفر كرده بود ، درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران گفت: از ماه نوامبر سال 2010 تا ماه مه 2011 براي امضاي قرارداد مبادله سوخت هسته اي با ايران، هشت بار به تهران سفر داشته ام.
وزير امور خارجه تركيه افزود: اين قرارداد فرصت خوبي براي پايان به مناقشات غرب با برنامه هاي هسته اي ايران بود و قراردادي كه امضاء شده بود تنها متني است كه تاكنون براي حل مسئله هسته اي ايران به امضاء رسيده است و ما معتقديم كه متن اين قرارداد مي تواند هنوز هم اجرايي شود.
داود اوغلو گفت: ما به كمك هاي خود براي حل مسئله هسته اي ايران ادامه خواهيم داد، چرا كه اعتقاد داريم كه حل نشدن اين مسئله به زيان منطقه و جامعه بين الملل است.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري تركيه وي با اشاره به مذاكرات كارشناسان ايران و گروه 1+5 در استانبول در روزهاي آتي گفت: موضع تركيه در مورد مسئله هسته اي مشخص است. ما خواستار قدرتهاي نظامي هسته اي در منطقه نيستيم ولي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حق همه كشورهاست.
 


دواتگري: گزارش حوادث قم قبل از سال جديد تقديم مي شود

عضو كميته پيگيري حوادث 22 بهمن قم گفت: گزارش كميته پيگيري قبل از سال جديد تقديم كميسيون امنيت ملي مي شود.
مهدي دواتگري نماينده مراغه در گفت وگو با فارس اظهار داشت: كميته پيگيري حوادث 22 بهمن قم اين هفته جلساتي براي جمع بندي گزارش خود تشكيل مي دهد.
وي همچنين يادآور شد: به احتمال زياد گزارش كميته پيگيري حوادث 22 بهمن قم قبل از سال جديد تقديم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس مي شود.
 


انتقاد معلم پيشكسوت قرآن

از اظهارنظرهاي نسنجيده برخي مسئولان

معلم پيشكسوت قرآن كريم برخي رفتارها و صحبت هاي نسنجيده مسئولان كشور را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي شامگاه جمعه در ديدار جمعي از فعالان عرصه قرآن و مسجد استان كردستان به مناسبت سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور طي سخناني در مجتمع فرهنگي هنري شهرستان سنندج از انجام برخي كارهاي غلط به شدت گلايه كرد و گفت: چرا بايد براي «فوت» رئيس جمهور ونزوئلا از عنوان شهيد استفاده كرد.
قرائتي نمونه اين موضوع را در اقدام به تهيه قرآن 10 ميليارد توماني ذكر كرد و افزود: اينكه مي خواهند قرآني با اين قيمت و با ورق هايي از چوب و هر آيه را با استفاده از يك نوع چوب خاص تنها براي ثبت در سازمان جهاني يونسكو بسازند نشان از وجود اشكال در مديريت است.
وي يكي ديگر از اشكالات مديران را عدم استفاده از اسلام شناسان واقعي در انجام كارها عنوان و با اشاره به تاكيد احاديث مبني بر لزوم توجه و برخورداري از شناخت و معرفت اظهار كرد: بايد با مشاوره گرفتن از افراد با تقوا و بصير تمهيدات لازم به منظور هزينه كرد صحيح منابع و بودجه در جاي خود را فراهم آورد.
اين مسئول همچنين با انتقاد از برخي اقدامات و به نام كار هنري و فرهنگي، هنر واقعي را در توجه به نماز و تلاش براي برپايي آن عنوان و خاطرنشان كرد: آنهايي كه بودجه را صرف مساجد نمي كنند بايد از عمل خود توبه كنند.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با تاكيد بر اينكه خداوند هنرمند بوده و هنر واقعي را در نماز تعبيه كرده است وجود صدها نكته در آن از جمله عدالت، موسيقي نماز، نظم، انتخابات، آزادي، كمك و احترام به فقرا، ورزش به دليل حركات ركوع و سجود، توجه به ازدواج، نشاط و آيين همسرداري و موارد مختلف ديگر را مصداق اين صحبت هاي خود عنوان كرد.
وي محور كار فرهنگي مسلمان را قرآن دانست و با تاكيد بر وجود تمام مسائل دنيوي و اخروي انسان در اين كتاب آسماني گفت: حتي ساده ترين كلمات قرآن نيز مملو از نكات ريز و درشت براي زندگي آدمي است.
قرائتي با بيان اينكه صحبت هاي مسئولان را هم بايد با قرآن سنجيد اظهار كرد: حتي امام صادق(ع) بر اين مسئله تاكيد دارد كه اگر سخنان ايشان منطبق با اين كتاب نبود مسلمانان از آن پيروي نكنند.
وي با تاكيد بر اينكه كسي كه با قرآن نباشد راه كج را خواهد رفت تصريح كرد: حتي اگر بالاترين مقام هم اين كار را انجام دهد سرنگون مي شود.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به اينكه اخلاق و اقتصاد هم بايد با همين كتاب خدا سنجيده و قياس شود خاطرنشان كرد: بسياري از مسائل از مدار صحيح خود خارج شده كه دليل آن سپردن كارها به افراد نااهل است.
 


بندر چند منظوره آستارا

به صورت آزمايشي وارد مدار بهره برداري شد

بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستين بندر بخش خصوصي كشور با صدور مجوز مرز دريايي ديروز به صورت آزمايشي وارد مدار بهره برداري عملياتي شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در جريان اين آيين كه با حضور «عطاءالله صدر» مدير عامل شركت بنادر و كشتيراني كشور و مقام هاي استاني و شهرستاني و سفير برونئي برگزار شد، يك فروند كشتي باري حامل سه هزار و 600 تن گندم و بار كانتينري از بندر اوكتائو قزاقستان در اين بندر پهلوگيري كرد و به اين ترتيب بندر آستارا به صورت آزمايشي وارد مدار بهره برداري عملياتي شد.
اين بندر در اواخر ماه جاري با حضور معاون اول رئيس جمهور و ديگر مقام هاي كشوري و استاني به صورت رسمي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
بندر چند منظوره آستارا، نزديك ترين و مقرون به صرفه ترين مسير و حلقه اتصال تجارت و ترانزيت كالا بين سه قاره آسيا، آفريقا و اروپاست.
اين بندر نزديك ترين مسير در كريدور شمال- جنوب براي ترانزيت و حمل كالا بين آسيا و اروپاست.
با عملياتي شدن اين بندر، اقتصادي ترين و نزديك ترين مسير براي انتقال مازاد مواد نفتي و به خصوص غلات توليد شده در كشورهاي روسيه و قزاقستان به مقصد كشورهاي آفريقايي گشوده مي شود.
با همين هدف قرار است يك واحد سيلوي 50 هزار تني در محوطه بندر چند منظوره آستارا به منظور تخليه و بارگيري غلات به مقصد كشورهاي آفريقايي احداث شود.
ذخيره موقت غلات با توجه به ساخت يك سيلوي 50 هزار تني در بندر چند منظوره آستارا از جمله ويژگي هاي كاربردي اين بندرگاه مهم محسوب مي شود كه براي اين امر اقدامات عملي آغاز شده است.
با بهره برداري از اين واحد بندري، تمامي استان هاي شمال غربي كشور و كشورهاي حاشيه خزر و همچنين كشورهاي تركيه، ارمنستان و عراق مي توانند با كوتاهترين مسير به بازارهاي خود دست پيدا كنند.
با آغاز به كار اين بندر علاوه بر اشتغالزايي مستقيم براي 250 نفر، براي دو هزار نفر ديگر نيز به طور غيرمستقيم اشتغال ايجاد مي شود.
بندر چند منظوره آستارا براي تخليه و بارگيري كشتي هاي دو هزار تني پيش بيني شده است و پس از تكميل پذيراي همزمان 5 كشتي در پنج اسكله اختصاصي خواهد بود.
ميزان سرمايه گذاري انجام شده براي اين طرح بندري بالغ بر 400 ميليارد ريال اعلام شده است.
 


دادستان كل كشور در شيراز:

دشمن در آستانه انتخابات فتنه ديگري را رقم خواهد زد

شيراز- خبرنگاركيهان:
دادستان كل كشور در همايش دادستان هاي سراسر كشور گفت: دشمن در آستانه انتخابات با چهره جديد، فتنه ديگري را رقم خواهد زد.
حجت الاسلام والمسلمين اژه اي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال آينده گفت: اين انتخابات بسيار مهم و حساس است و همه مسئولان قضايي كشور بايد به آن نگاه ويژه داشته باشند.
وي همه مسئولان كشور را به حفظ وحدت و انسجام فرا خواند و اظهار داشت: توصيه رهبر معظم انقلاب اين است كه تا زمان برگزاري انتخابات حداكثر آرامش در كشور حفظ شود و اين موضوعي است كه دادستان ها بايد با نگاه ويژه بيشترين تلاش را براي حفظ آرامش در كشور انجام دهند.
اژه اي گفت: دادستان ها بايد در همه جاي كشور مراقب باشند كه در آستانه انتخابات دشمن با نگاه مزورانه وارد عرصه شده و اين چهره مزورانه فتنه جديدي را رقم خواهد زد.
وي افزود دشمن به دنبال اين است كه بين مسئولان تفرقه ايجاد كند.
وي ادامه داد: از جمله ويژگي هاي چهره مزورانه دشمن اين است كه از يك طرف موضوع مذاكره را پيش مي كشد و از مذاكره مستقيم حرف مي زند و در همان وقت بر فشار تحريم ها مي افزايد و فشارهاي اقتصادي را بر مردم فزوني مي بخشد.
وي گفت: همه گراني ها را نبايد متوجه توطئه دشمن و تحريم دانست و بايد اين فشار اقتصادي را كه بر مردم وارد مي شود با تدبير و مديريت حل كرد.
وي تصريح كرد: سال آينده بدون ترديد فشارهاي دشمنان بر ما بيشتر خواهد شد اما دشمنان اين را بدانند كه ما از تحريم و فشار هراسي نداريم و راه دور زدن تحريم ها را يافته ايم.
اژه اي درباره لزوم ارجاع خاوري به كشور از سوي پليس اينترپل هم گفت: ما از پليس بين المللي درخواست ارجاع وي را كرده ايم و اين موضوع را همچنان پيگيري مي كنيم و اينترپل هم پذيرفته است كه او را تحويل ايران دهد.
وي ادامه داد: اين موضوع امتحاني براي اينترپل و جامعه جهاني مدعي مبارزه با پولشويي است زيرا اگر آنها اين فرد را تحويل ايران ندهند نشان داده اند كه ادعايشان در زمينه مبارزه با پولشويي، شعاري بيش نيست.
دادستان كشور بيان كرد: اتهام خاوري، مصداق روشن پولشويي و فساد مالي است و ما انتظار داريم كه هرچه زودتر او را تحويل ايران دهند.
وي در ارتباط با دستگيري فردي كه در زمينه صنايع پتروشيمي مرتكب تخلف شده است گفت: اين فرد دستگير و كيفرخواست براي او صادر شده است و اطلاع رساني بيشتر را موكول به بعد مي كنيم.
سخنگوي قوه قضاييه درباره علني يا غيرعلني برگزار شدن دادگاه سعيد مرتضوي گفت: در اين زمينه قاضي تصميم مي گيرد و براساس تشخيص قاضي، علني يا غيرعلني بودن دادگاه ترتيب مي يابد. اين فرد هيچگاه خودش يا خانواده اش تقاضاي علني بودن دادگاه را نكرده اند لذا تصميم نهايي در اين زمينه را قاضي مي گيرد.
 


ابوترابي فرد:

استخدام نيروهاي جديد در ماه هاي پاياني دولت اشتباه بود

نايب رئيس مجلس گفت: استخدام نيروهاي جديد در ماه هاي پاياني دولت كار اشتباهي است و دولت با كدام پول مي خواهد حقوق اين افراد را پرداخت كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابي فرد در مراسم هيئت اميرالمومنين(ع) در حسينيه امامزاده يحيي با بيان اينكه نعمت همدلي، صفا و دوستي در بين نمايندگان مردم همدان وجود دارد، اظهار داشت: مردم با حمايت خود نمايندگان را در راستاي انجام وظايف پشتيباني كنند.
وي ادامه داد: در نظام اسلامي يك فقيه عادل، اسلام شناس و مقتدر و متواضع در مقابل خدا و بندگان خدا، و مقاوم و سرسخت در برابر دشمنان خدا وجود دارد كه رهبري جهان اسلام را در دست دارد، نتيجه عمل صالح مردم ايران است و اگر عمل صالح مردم نبود نعمت رهبري صالح هم نبود.
ابوترابي فرد افزود: شكل گيري نظام اسلامي و انتخاب مسئولان و نمايندگان صالح نتيجه عمل صالح مردم است و اين ها نعمات بزرگي هستند كه خدا به مردم ايران عطا كرده است.
وي در سخنان خود به تحريم هاي غرب عليه ايران اشاره كرد و گفت: تمام بانك هاي دنيا سرمايه هاي خود را به روي ما بستند و از فروش نفت ما جلوگيري كردند تا جايي كه اگر نفتي هم صادر شد پول آن به كشور وارد نشود و به قول خودشان دنبال تحريم فلج كننده بودند.
ابوترابي فرد افزود: تحريم نقش موثري در اصلاح رفتارهاي اقتصادي ما دارد و در رفتارهاي اقتصادي ما اشكالات كليدي وجود دارد كه تحريم اين فرصت را ايجاد كرد كه اين رفتارها را اصلاح كنيم.
وي تصريح كرد: ايران در 100 سال گذشته فقط از نفت تغذيه مي كرد كه اقتصاد را بيمار كرده و در بودجه سال 91 كه 100 هزار ميليارد تومان است، فقط 5 هزار ميليارد تومان براي امور عمراني تعلق گرفت و بقيه صرف هزينه هاي جاري شد و اين بسيار بد و همان بيماري اقتصادي است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: استخدام نيروهاي جديد در ماه هاي پاياني دولت كار اشتباهي است و دولت با كدام پول مي خواهد حقوق اين افراد را پرداخت كند.
وي اضافه كرد: در جامعه مشكلات و سختي ها وجود دارد اما بايد تحمل كرد و مردم به عنوان بازوي قدرتمند نظام با نشاط، ايمان و انگيزه در خدمت نظام اسلامي و پشتوانه انقلاب و رهبري حركت كنند.
ابوترابي فرد در پايان گفت: اميدوارم همه ما شاكر نعمت اسلام، انقلاب و رهبري باشيم با تحمل سختي ها در انتخابات پيش روي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي به افرادي صالح رأي دهيم.
 


كنگره بزرگداشت سيدجمال الدين اسدآبادي در زادگاهش برگزار شد

همدان- خبرنگار كيهان:
كنگره بزرگداشت مصلح و بيدارگر جهان اسلام، سيدجمال الدين اسدآبادي با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در اسدآباد زادگاه وي برگزار شد.
در اين كنگره علي لاريجاني با تجليل از شخصيت نادر و كم نظير سيدجمال، به بيان برخي اهداف و برنامه هاي وي براي جهان اسلام پرداخت و گفت: به اعتقاد سيدجمال، وجود سلاطين مستبد، نفوذ استعمار، ثروت گرايي و تجمل، پرداختن به خرافات و وجود تفرقه، مهمترين مشكلات جهان اسلام به شمار مي رود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت: امروز در عالم سياست بين الملل به علت عدم وجود امانت، اعتماد نيز موجود نبوده و متأسفانه موضوعاتي كه به سياست، اصالت مي دهد از آن گرفته شده و جنگ قدرت جايگزين آن شده است.
وي اظهار داشت: در همين راستا، غربي ها كه مي دانند ايران سلاح هسته اي ندارد و در پي توليد آن نيست، اساس ادعاهاي خود را عليه ما همين سلاح قرار داده اند اما مشكل شان اين است كه به گمان آنها، رشد علمي بالا در حد كشورهايي مانند ايران نبوده و دستيابي جمهوري اسلامي به قدرت علمي، توازن منطقه را به هم مي ريزد.
لاريجاني تأكيد كرد: به غربي ها اخطار مي دهم كه از نجابت ملت ايران سوءاستفاده نكرده و ما را عصباني نكنند، حال ديگر خود مي دانند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر ايران امروز به يك قدرت در منطقه تبديل شده و روي مرز علم و دانش در حال حركت است، بي شك با تأكيدات رهبري و نشأت گرفته از انديشه هاي بلند سيدجمال الدين بوده و كشور ما مفتخر است كه افكار وي را به عنوان يك ايده حكومتي پي مي گيرد.
وي يادآور شد: البته در اين مسير، كشور با برخي چالش ها از جمله دغل كاريهاي سياستمداران آمريكا مواجه است كه از طرفي بر ادامه تحريم ها و تأثير آن بر ملت و از سوي ديگر بر مذاكره مستقيم اصرار دارند، يعني در واقعيت پشت صحنه، حرفي را مي زنند و در رسانه ها طور ديگري منعكس مي شود.
وي تصريح كرد: البته روشن بيني رهبري در اين باره، باعث تصميم گيري درست جهت مسئله مذاكره با آمريكا شد. رئيس مجلس شوراي اسلامي پيروي از راه امام(ره) و مرجعيت شيعه را عامل رسيدن ايران به شرايط اقتدار علمي و سياسي در منطقه دانست و گفت: فردي كه مي خواهد به عنوان يك اسلام شناس نظر بدهد و حرف بزند، بايد همين راه را برود و با تلاش و مجاهدت به اسلام شناسي برسد و چنين فردي ديگر حرف هاي سطحي نخواهد زد.
 


سد سفيدرود نيمه اول فروردين سرريز مي شود

رشت-خبرنگار كيهان:
90 درصد حجم سد سفيدرود آبگيري شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: در حالي كه حدود يك ماه به آغاز فصل زراعي جديد مانده، 940 ميليون متر مكعب معادل 90 درصد گنجايش سد سفيدرود آبگيري شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزايش داشته است.
سيف اله آقابيگي علت افزايش آبگيري سد سفيدرود را كنترل مناسب ورودي و خروجي آب سد و آورد مناسب از حوزه سد سفيدرود دانست و افزود: پيش بيني مي شود آب سد سفيدرود نيمه اول فروردين ماه سرريز شود كه با سرريز شدن آب اين سد، آب گذاري كانالهاي كشاورزي در گيلان 15 تا 20 درصد زودتر از سال قبل آغاز مي شود. گفتني است سد سفيدرود آب مورد نياز 180 هزار هكتار از 238 هزار هكتار شاليزار گيلان را تامين مي كند.
 


بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد لنت ترمز

اراك-خبرنگار كيهان:
دشمنان ،صنعت ايران به خصوص صنعت خودروسازي را نشانه گرفته و متأسفانه برخي دوستان ناآگاه در داخل كشور هم آب به آسياب دشمن مي ريزند.
عضو هيئت مديره انجمن قطعه سازان كشور كه در آيين بهره برداري از بزرگترين كارخانه توليد لنت ترمز در مامونيه استان مركزي سخن مي گفت با بيان مطلب فوق اضافه كرد: صنعت خودروسازي با 60 نوع تكنولوژي و با بيش از يك ميليون اشتغال سر و كار دارد.
محمدرضا نجفي منش افزود: اين صنعت با تكنولوژي متوسط و بالا كار انجام مي دهد و صنعتي است كه مي تواند به صنايع ديگر كمك كند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر با وجود نيروي انساني و متخصص و متعهد و كارخانجات توليد فعال قطعه ساز، انگيزه صادرات براي بازارهاي هدف وجود دارد، اما با موانعي كه امسال ايجاد شده كار را سخت كرده است، و در اين جا مي گويم «مرا به خير تو اميد نيست، شر مرسان».
نجفي منش ادامه داد: برخي از دست اندركاران آگاهانه يا ناآگاهانه موانعي را سر راه ما گذاشتند، در رابطه با صنعت ما بايد با دنيا رقابت كنيم، اما در نظر داشته باشيد اين داستان مثل اين مي ماند كه دو تا دونده هستند، پاي يكي از آنها را چند تا وزنه 10 كيلويي بسته اند و مي گويند بدو و از آن كسي كه سبك است جلو بزن، اين عملاً شدني نيست و منطقي هم به نظر نمي رسد.
اين فعال صنعت قطعه سازي گفت: ما توانمند هستيم، ايراني واقعاً از هوش و ذكاوت بالايي برخوردار است و هيچ چيز از دنيا كم نداريم، بلكه از آنان جلو خواهيم زد به شرط اينكه موانعي را كه امسال سر راه گذاشتند بردارند. سال گذشته با تمام مشكلاتي كه داشتيم كارمان را انجام داديم.
عضو هيئت مديره قطعه سازان كشور افزود: امسال قانوني گذاشتند كه هر شركتي كه يك چك برگشتي دارد و يا اقساط آن عقب مانده باشد، ديگر از صحنه كار بايد حذف شود! در حالي كه آن شركت دارد كارش را بخوبي انجام مي دهد و يكسري مجموعه صنعتي ديگر به آن شركت وابسته است، اين در حالي است كه شركت مي تواند با مذاكره مشكلات خود را با بانك ها حل كند. من نمي گويم خطا كار را نبايد جلويش را گرفت، اما آنكه به خوبي دارد كار مي كند و بدون تقصير است، موانع تراشي واقعاً انصاف نيست، چون اينگونه جريانات مستقيماً به صنعت لطمه مي زند و در پي آن چالش براي اقتصاد است.
وي در بخش ديگر سخنان خود گفت: در حال حاضر نرخ ارز چند برابر شده است، من جزء طرفداران واقعي شدن نرخ ارز بوده و هستم اما موقعي كه انجام شد بايد بيايند تسهيلات به وجود بياورند. ما قبلاً با 10درصد موادي را مي توانستيم بخريم تا گشايش شود، الان گفتند صددرصد، به آن هم بسنده نكردند، 30 تا 35درصد هم اضافه بياوريد، يعني نقدينگي كه مورد نياز يك واحد توليدي براي گشايش آن است، 28 برابر شده، ببينيد براي آن واحد توليدي چه اتفاقي مي افتد، يك مرتبه مجبور مي شود 28 برابر نقدينگي بدهد.
نجفي منش خاطرنشان كرد: در اين ارتباط در صنعت همه چيز در همه شرايط مهيا است، اما به خاطر مشكل نقدينگي، كه عمدتاً ناشي از همين سياست هاي غلط بوده، واحدها ديگر توان حركت ندارند، متأسفانه خيلي از واحدهاي صنعتي با همين سياست نيروهاي شان را از دست دادند، برخي هم كارشان به تعطيلي كشيده است، اين مهم بايد به عنوان هشدار به مسئولين منتقل شود.
وي اظهار داشت: اگر كسي بيايد، اين فرمول را حل كند واقعاً جايزه اقتصاد نوبل بايد به او بدهند، كه يك واحد صنعتي كار عادي اش را دارد انجام مي دهد و دولت مي آيد و مي گويد، تقريباً 28 برابر بده و توليد قبل را هم انجام بدهيد. لذا اين روند موجب ركود در كار شده است.
در اين آيين، بزرگترين كارخانه شركت اتحاد لنت ترمز پيشرو صنعت در ايران، سازنده و توليدكننده لنت ترمز وابسته به گروه صنعتي اتحاد تحت ليسانس شركت «سانگ شين برك» كره جنوبي در زميني به مساحت 50 هزار مترمربع و زير بناي 17 هزار مترمربع به ظرفيت رسمي سالانه 2 ميليون لنت با سرمايه گذاري صددرصد خصوصي 800 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم استاندار استان مركزي هم حضور داشت.
 


اهتزاز پرچم 70 متري ايران در سبزوار

سبزوار- خبرنگار كيهان:
پرچم 70 متري ايران بر فراز پارك فرهنگي، زيارتي و گردشگري شهداي گمنام سبزوار به اهتزاز درآمد.
مدير طرح و برنامه شهرداري سبزوار با بيان اين مطلب افزود: اين روزها از هر سمتي از شهر كه نگاه مي كنيد، پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را مي بينيد كه بالاتر از هر سازه اي قد برافراشته و به اهتزاز درآمده است.
مهندس مرتضي احمدي پرچم ايران را نماد سرافرازي و غرور ملي ايرانيان بيان كرد و گفت: پس از نصب برج پرچم در پارك شهداي گمنام در زميني به مساحت يك هكتار، پرچم 70 متري كه از جنس پارچه مقاوم پلي استر و داراي ابعاد 3 متر در 5 متر مي باشد نيز بر فراز پارك شهداي گمنام سبزوار برافراشته شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10