(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 اسفند  1391 - شماره 20452

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
متهم رديف دوم پرونده كهريزك:
دستور بازداشت و اعزام به بازداشتگاه را شخصاً صادر كردم
در مكتب امام
سبك زندگي ؛ مهمترين دغدغه رهبر انقلاب - قسمت پاياني
معنا و مبناي سبك زندگي ديني
دادستان كل كشور مطرح كرد
كوتاهي بانك مركزي در پرونده فساد بزرگ بانكي
اسماعيل كوثري: جريان انحرافي از شعار ولايتمداري
در آستانه انتخابات سوءاستفاده مي كند
با حضور وزير ورزش انجام مي شود
آغاز اردوهاي راهيان نور و گردشگري هويتي جوانان
روستا آزاد: احمدي نژاد به دانشگاه شريف نمي آيد
رزمايش خاتم الانبياء(ص) به اهداف نهايي خود رسيد
مصباحي مقدم:
يارانه نقدي در سه ماهه اول تغيير نمي كند
آيت الله يزدي: اتفاقات مراسم تشييع چاوز در شأن رئيس جمهور نبود
باهنر خبر داد
درخواست فعالان اقتصادي براي تكرار شعار سال 91
توضيحات سخنگوي دولت
درباره گزارش عملكرد يكساله برنامه توسعه پنجم
با شكايت دولت قائم مقام خبرگزاري تسنيم بازداشت شد
روزنامه «مغرب» لغو امتياز شد


كوتاه از انتخابات

جامعتين به دنبال تقويت ائتلاف سه گانه
عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه برنامه جامعتين تقويت ائتلاف سه گانه است، گفت: كسانيكه زمينه راي آوري دارند و باملاك هاي تعيين شده همخواني دارند به اين ائتلاف اضافه شوند.
حجت الاسلام رضا آشتياني عراقي با اشاره به تلاش جامعتين براي ايجاد وحدت در جريان اصولگرايي به منظور جلوگيري از تكثر كانديداهاي اين جريان در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: جلساتي ميان جامعتين در اين خصوص برگزار شده و تقويت ائتلاف سه گانه در دستور كار آنان قرار دارد.
عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين با اشاره به جلسات اعضاي ائتلاف سه گانه با آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي، خاطرنشان كرد: در اين جلسات بر افزايش تعداد اعضاي ائتلاف سه گانه تاكيد شده و كسانيكه به اين ائتلاف اضافه مي شوند بايد هماهنگ با آن باشند و كسي كه به عنوان نامزد نهايي انتخاب شد به او كمك كرده و به نفع وي كنار بروند.
موسوي سال 84 به احمدي نژاد راي داد
وزير بازرگاني دولت اصلاحات اعلام كرد ميرحسين موسوي با تمام اعوان و انصارش در سال 84 به احمدي نژاد راي داد.
محمد شريعتمداري با اشاره به اينكه موسوي بهترين فرد براي رياست جمهوري در سال 84 را احمدي نژاد مي دانست، اظهار كرد: براي همين من مقابل وي بودم.
وي در گفت وگو با ايسنا افزود: موسوي و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال 84 به احمدي نژاد راي دادند و بعد از چهار سال راي شان عوض شد و شدند مثل جريان اصلاحات.
موتلفه تسليم خرد جمعي است
محمد نبي حبيبي با بيان اينكه در اكثر انتخابات ها مدل وحدت و ائتلاف در جريان اصولگرايي موفق بوده و در انتخابات آينده نيز نتيجه بخش خواهد بود، اظهار كرد: اجماع در انتخابات 92 ضروري است و موتلفه نيز تسليم اين خرد جمعي است.
دبيركل موتلفه، معرفي يك نامزد در جريان اصولگرايي را موجب افزايش توان رقابتي اصولگرايان در بين رقبا دانست و گفت: در انتخابات مجلس هشتم و نهم روش رسيدن به ائتلاف موفق بود، بنابراين در انتخابات يازدهم رياست جمهوري نيز با محوريت جامعتين ائتلاف صورت مي گيرد.
وي همچنين در واكنش به فعاليت هاي انتخاباتي دولت و گروه وابسته آن اذعان كرد: دولت حق ورود در رقابتهاي انتخاباتي را كه يك دخالت نامشروع به حساب مي آيد ندارد.
رايزني اصلاح طلبان
براي انتخابات شوراها
دبير جبهه اصلاح طلبان از رايزني با ساير احزاب اصلاح طلب براي ايجاد ائتلاف و ارائه ليست واحد در انتخابات شوراها خبر داد.
«مجيد بهمن زاده» با بيان اينكه جبهه اصلاح طلبان در حال تدوين برنامه اي براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا است، اظهار داشت: جبهه اصلاح طلبان تاكنون وارد بررسي مصاديق انتخابات شوراها نشده است.
دبير جبهه اصلاح طلبان كه چندي پيش با 18 تشكل سياسي اصلاح طلب اعلام موجوديت كرد، افزود: در حال تهيه و تنظيم راهبرد انتخاباتي هستيم.
1+2 يا 5+3
عضو جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد براي جامعتين بحث 1+2 يا 5+3 مدنظر نيست بلكه تمام نيروهاي اصولگرا كه خود را در معرض كانديداتوري گذاشته اند، با معيارهاي مدنظر تطبيق داده خواهند شد.
حجت الاسلام احمد سالك با بيان اينكه جامعه روحانيت مبارز براي بررسي نامزدهاي مطرح اقدام خواهد كرد، گفت: يك گروه كارشناسي در جامعه روحانيت مبارز مامور خواهد شد تا معيارهاي مدنظر جامعه روحانيت را با كانديداهاي مطرح تطبيق بدهند.
وي افزود: افرادي كه با معيارهاي جامعه روحانيت مبارز همخواني داشته باشند، قطعا از سوي جامعه روحانيت به عنوان نامزد اصلح به مردم معرفي خواهند شد.
سالك تاكيد كرد: ممكن است جامعه روحانيت مبارز به 4 يا 5 نامزد اصلح در انتخابات برسد.
تصميمي براي نامزدي
در انتخابات ندارم
اسحاق جهانگيري اعلام كرد فعلا هيچ برنامه و تصميمي براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري ندارم.
وزير صنايع و معادن دوران اصلاحات در پاسخ به اين سؤال كه آيا برنامه اي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري سال آينده داريد؟ گفت: خير؛ من فعلا هيچ برنامه اي در اين زمينه ندارم.
هيچ ارتباطي با دولت دهم
نداشته ام
عضو جبهه پايداري درباره انتشار اخباري مبني بر ادامه ارتباط وي با دولت دهم و جريان حاشيه اي آن اظهار داشت: من مدت هاست كه هيچگونه ارتباطي با دولت اعم از ديدار، جلسه، گفت و گو و... نداشته ام.
صادق محصولي با دروغ خواندن موضوع ارتباط اعضاي جبهه پايداري با دولت گفت: اينها همه دروغ و اتهاماتي است كه عده اي مطرح مي كنند.
عضو جبهه پايداري كه سابقه وزارت در دولت نهم را دارد، خاطرنشان كرد: عده اي نسبت هاي دروغي را به افراد منتسب مي كنند كه همواره جامعه و مردم و فضاي فرهنگ عمومي ما از اين دروغ گويي ها آسيب ديده است.
گفتني است، پيش از اين آقاتهراني دبيركل جبهه پايداري درباره ارتباط «محصولي» با اعضاي هيئت دولت و جريان حاشيه اي آن اظهار داشت: كساني كه ادعا مي كنند محصولي با دولت ارتباط دارد ادعاي خود را ثابت كنند.
 


متهم رديف دوم پرونده كهريزك:

دستور بازداشت و اعزام به بازداشتگاه را شخصاً صادر كردم

جلسه سوم دادگاه قضات پرونده كهريزك به رياست قاضي مديرخراساني در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به صورت غيرعلني برگزار شد.
سومين جلسه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي كهريزك مانند دو جلسه قبلي به صورت غيرعلني و با حضور سه متهم پرونده، وكلا و خانواده هاي شكات برگزار شد. در اين جلسه، ادامه دفاعيات متهم رديف اول كه از جلسه دوم ناتمام مانده بود قرائت شد و در ادامه جلسه دادگاه متهم رديف دوم به دفاع از خود پرداخت.
داديار دادستاني سابق تهران قبل از آغاز سومين جلسه دادگاه قضات كهريزك در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شما هم ادعاي (س.م) مبني بر اينكه وي مرخصي بوده را تاييد مي كنيد، گفت: بله ولي من مرخصي نبودم و از ابتدا تا انتهاي حوادث حضور داشتم.
وي رسيدگي پرونده در دادگاه را رضايت بخش عنوان كرد و افزود: در مورد صلاحيت دادگاه اظهارنظر نمي كنم.
متهم رديف دوم پرونده در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چند صفحه دفاعيه آماده كرديد و چه كسي دستور بازداشت و اعزام به كهريزك را صادر كرده است، گفت: دفاعيه من 30 صفحه است و اعلام مي كنم كه به عنوان داديار دادستاني تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به كهريزك را صادر كرده ام و اين دستورات ارتباطي با دادستان سابق تهران نداشته و من شخصا انجام داده ام.
متهم رديف دوم پرونده همچنين پس از پايان سومين جلسه دادگاه قضات كهريزك تاكيد كرد كه بازداشتگاه كهريزك تحت نظارت سازمان زندان ها بوده و اين سازمان در انجام وظيفه خود مبني بر نظارت بر بازداشتگاه كهريزك مرتكب تخلف شده است. وي با بيان اينكه بازداشتگاه كهريزك دسته گل اصلاح طلب ها است گفت: بازداشتگاه كهريزك در زمان وزارت آقاي موسوي لاري و در دوره آقاي خاتمي تاسيس شده است.
«س.م» متهم رديف اول پرونده كهريزك نيز پس از جلسه رسيدگي به اتهامش در جمع خبرنگاران گفت: در اين جلسه با توجه به اينكه در جلسه قبلي نسبت به دو مورد اتهامي اول دفاعياتي را مطرح كرده بودم، دادگاه از من در رابطه با اتهام معاونت در قتل توضيح خواست كه من هم به طور مبسوط دفاعيات خود را مطرح كردم.
دادستان سابق تهران افزود: كوچك ترين اتهامي در رابطه با كهريزك متوجه قضات نيست. قضات مسئول رسيدگي به پرونده هستند و اگر به طور مثال قاضي تامين يا قرار مناسبي صادر كند و در مجموع در رابطه با رسيدگي به پرونده مي توانند مورد بازخواست قرار گيرند، وگرنه اينكه ماموري در 80 كيلومتر آن طرف تر از تهران مرتكب تخلفي شده باشد و قضاتي كه روح شان از اين موضوعات خبر نداشته، نمي توانند به اين مسائل پاسخگو باشند.
متهم رديف اول اين پرونده تصريح كرد: بازداشتگاه كهريزك در آن زمان يك بازداشتگاه رسمي و قانوني بود و اين ادعا درست نيست كه اين بازداشتگاه مربوط به اراذل و اوباش بوده است زيرا اصلا در قانون تعريفي از اراذل و اوباش نداريم لذا اينها فقط شعار و مطالب ژورناليستي هستند.
دادستان سابق تهران با بيان اينكه در اين جلسه دفاعيات كامل خود را در 20 بند و در 43 صفحه به دادگاه ارائه كردم، گفت: رئيس دادگاه نيز به من اجازه دادند تا نسخه اي از لايحه را به شكات بدهم تا آنها هم موارد ذكر شده در لايحه را بررسي كنند.
وي گفت: من صادقانه به دادگاه گفتم كه خودم هم از افرادي كه در بازداشتگاه كهريزك خودسرانه عمل كرده اند شاكي هستم زيرا آنها به واسطه اقدامات خودسرانه اين خسارت را به بار آورده اند و قضاتي كه در اين پرونده تعليق شده و زندگي شان دستخوش تغيير شده است بعد از خانواده هاي كشته شدگان كهريزك مهمترين زيان ديدگان هستند.
گفتني است، جلسه بعدي رسيدگي به اتهامات قضات پرونده كهريزك پس از تعطيلات نوروزي برگزار خواهد شد.
 


در مكتب امام

روز انحطاط و فاتحه خواني!
آن روزي كه دولت ما توجه به كاخ پيدا كرد، آن روز است كه بايد ما فاتحه دولت و ملت را بخوانيم.
آن روزي كه رئيس جمهور ما خداي نخواسته از آن خوي كوخ نشيني بيرون برود و به كاخ نشيني توجه بكند، آن روز است كه انحطاط براي خود و براي كساني كه با او تماس دارند پيدا مي شود.
آن روزي كه مجلسيان خوي كاخ نشيني پيدا كنند- خداي نخواسته- و از اين خوي ارزنده كوخ نشيني بيرون بروند، آن روز است كه ما براي اين كشور بايد فاتحه بخوانيم!
آئين انقلاب اسلامي - ص 367
 


سبك زندگي ؛ مهمترين دغدغه رهبر انقلاب - قسمت پاياني

معنا و مبناي سبك زندگي ديني

پيام فضلي نژاد
در تعريف سبك زندگي، نظريه هاي متفاوتي در ايران ابراز شده است كه به نظر نمي رسد توافق كاملي درباره آن وجود داشته باشد، اما رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب قطعا فتح باب خجسته اي براي پژوهشگران اين رشته محسوب مي گردد. قبل از ارزيابي نظريه هاي موجود، نياز به ارائه يك تعريف تئوريك مجمل از «سبك زندگي» وجود دارد كه ناظر بر تبيين رهبري معظم انقلاب باشد. سبك زندگي از «ماهيت كنش» و «محتواي خاص تعاملات» اشخاص بحث مي كند و بازتاب «كم و كيف نظام باورها و كنش هاي افراد» است. بنابراين، سبك زندگي مبين نيات، اغراض، معاني و تفاسير افراد در جريان «عمل روزمره» و «زندگي روزانه» است. با اين تعريف، سبك زندگي يك «علم ميان رشته اي» در منظومه معرفتي «علوم انساني» به شمار مي رود كه دايره اي متداخل با جامعه شناسي، روان شناسي، اقتصاد، علوم سياسي، مطالعات فرهنگي، مردم شناسي دارد. دلالت هاي مفهومي سبك زندگي بسيار متنوع است و مثلا از جنبه «دلالت سياسي» پاي پژوهشگران و صاحب نظران اين مفهوم به حيطه هاي فوق تخصصي مانند «روانشناسي سياسي» باز مي شود. در محافل آكادميك غرب مي توان از «آصف بيات» نويسنده كتاب «سياست هاي خياباني» به عنوان يكي از پژوهشگران سياسي سكولار نام برد كه در تحليل انقلاب مصر از مطالعه سبك زندگي بهره گرفت و به توصيف حركت اجتماعي تهي دستان و فرودستان در مصر پرداخت. در واقع، با مطالعه سبك هاي زندگي مي توان دلالت هاي سياسي رفتارهاي فردي- اجتماعي را بررسي كرد و حتي با كمك روانشناسي سياسي و نگاهي آينده پژوهانه گفت كه يك «قشر خاص» با يك «سبك زندگي معين» ممكن است در آينده چه كنش هاي سياسي اي را انجام دهد. البته سكولارها در مطالعه سبك زندگي با يك تحجر و قشري نگري دست به گريبان هستند، چون آنان بر مبناي ايدئولوژي سكولار، ساحت هاي وسيع انساني و اجتماعي مثله مي كنند و صرفا يك بعد مادي در ابعاد رفتارشناختي و روانشناختي را مي بينند.
از اين منظر، علم سبك زندگي به عنوان يكي از اركان علوم انساني نه تنها در پژوهش هاي سياسي كارآمد است، بلكه فراتر از اين سبك زندگي اساسا يك مقوله تعيين كننده در بررسي هاي كلان استراتژيك و مطالعات راهبردي به شمار مي رود. روشن است كه سبك زندگي را بايد يك رشته علمي پرنفوذ در تفكر معاصر دانست. از نگاه روش شناختي، در تبيين و توصيف سبك زندگي، از جزييات و عينيات بحث مي كنيم. يعني، با يك نگاه ميكروسكوپي و مينياتوري و جزيي نگر به بررسي واقعيت هاي پراكنده موجود در افراد و جامعه مي پردازيم؛ واقعيت هايي كه امكان سنجش تجربي و بررسي عيني داشته باشند. علم سبك زندگي كمك مي كند تا تفسيري واقع بينانه از الگوهاي موجود اجتماعي و فرهنگي و سياسي در جامعه داشته باشيم و به وسيله آن مي توان ديد كه در بطن ارزش هاي موجود چه مي گذرد. با مطالعه سبك زندگي است كه مي توان از هنجارهاي پنهان يك جامعه سردرآورد و هم شرايط اجتماعي- فرهنگي موجود آن جامعه را ارزيابي كرد و هم مسير تحولات پيش روي جامعه اي را فهميد. بر همين اساس، رهبر معظم انقلاب اسلامي آن را معيار قضاوت درباره يك تمدن دانستند.
روش تحليل (متدلوژي) در علوم انساني از عناصر كليدي تفكر است. چون داده ها و پيمايش و توصيف هاي «سبك زندگي مردم» مبناي تحليل هاي استراتژيك و قضاوت هاي كلان واقع مي شود، پس اين توصيفات بايد كاملا خالص و بي طرفانه و عيني باشد. در متدلوژي سبك زندگي، ما از جزييات به كليات حركت مي كنيم و مي توانيم با مطالعه سبك زندگي، نگاه آينده پژوهي مطلوب و كم خطايي را ترسيم سازيم. از اين رو، مطالعه سبك زندگي در ساختن رويكردهاي راهبردي و آينده پژوهي يك عامل ضروري است. اين را بايد گفت كه رشته و مفهوم سبك زندگي آن چنان فربه و عظيم است كه عده اي از متفكران مي گويند قابليت جانشيني براي واژگاني چون طبقه، قوميت، مليت و... را دارد. متاسفانه در ايران، بحث روش شناسي در علوم انساني با سيكل معيوب فكري و دانشگاهي اي مواجه بوده است تا جايي كه حتي مبناي بسياري از تحليل هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي و... را آلوده و پرخطا كرده است. اين نقيصه در بحث روش تحليل منحصر به موضوع سبك زندگي نيز نيست و عرصه هاي مختلفي را تحت تاثير قرار داده است. در طول 4 سال گذشته كوشيده شده تا مبادي روش شناختي علوم انساني نيز توسط جامعه دانشگاهي ما مورد تاملتو بازنگري قرار گيرد و اين حركت ايجابي- انتقادي را صرفا مديون رهنمودهاي حضرت آيت الله خامنه اي هستيم كه بر مبناي انديشه قدسي امام خميني(ره) آغاز شده است.
مبناي تحليل ما براي تدوين راهكار عينيت بخشيدن به سبك زندگي مشرقي- ديني، معرفت شناسي امام خميني(ره) است و رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد موكد دارند كه اين مكتب انقلابي بايد امتداد پيدا كند و كرده است. امام خميني(ره) در 4 آبان 1358 مي فرمايند «من فكر مي كردم كه اگر ما بتوانيم يك ديواري مثل ديوار چين بين شرق و غرب بكشيم، بين ممالك اسلامي و چه بكشيم، ديوار زميني و هوايي كه مملكت ما از دست آنها نجات پيدا كند، و ترقياتشان را هم ما عذرش را بخواهيم، به نفع ما بيشتر است. حتي آنهايي كه به اسم ترقي به ما مي دهند.» گرچه حضرت امام خود معتقد بودند كه اين كار ممكن نيست. اين مبناي تحليلي را رهبر انقلاب در سخنراني خود پيرامون «سبك زندگي» در خراسان شمالي ارائه دادند و فرمودند «ما براي ساختن اين بخش از تمدن نوين اسلامي، به شدت بايد از تقليد پرهيز كنيم؛ تقليد از آن كساني كه سعي دارند روش هاي زندگي و سبك و سلوك زندگي را به ملتها تحميل كنند. امروز مظهر كامل و تنها مظهر اين زورگويي و تحميل، تمدن غربي است... بعضي به مجرد اينكه اسم غرب و تمدن غرب و شيوه هاي غرب و توطئه غرب و دشمني غرب مي آيد، حمل مي كنند بر غرب ستيزي: آقا، شماها با غرب دشمنيد. نه، ما با غرب پدركشتگي آنچناني نداريم. البته پدركشتگي داريم، اما غرض نداريم.» از اين رو، در سبك زندگي آن جا كه پاي تقليد به ميان مي آيد بايد هراسان شد.
 


دادستان كل كشور مطرح كرد

كوتاهي بانك مركزي در پرونده فساد بزرگ بانكي

دادستان كل كشور با بيان اينكه بانكها در وقوع فساد بزرگ بانكي 14 تخلف را مرتكب شدند تاكيد كرد اگر بانك مركزي به وظايف خود عمل مي كرد اين فساد رخ نمي داد و يا در اين حد نبود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي دستگاه قضا در نهمين نشست روساي پليس پيشگيري كشور با اشاره به فساد بزرگ بانكي در سال 90، اظهار كرد: فساد بزرگ بانكي در سال 90 به وقوع پيوست كه براي همه جاي تاسف و تاثر دارد اما با آن برخورد شد.
محسني اژه اي در ادامه تصريح كرد: درخصوص اين فساد، بانك شايد در 14 مورد تخلف داشته براي مثال اعتبارسنجي نكرده است، مدارك را درست مورد دقت قرار نداده است، بين بانك گشايش كننده LC و كارگزار ضوابط قانوني رعايت نشده است، نظارت دقيق لحاظ نشده است، مديرعامل بانك كه بايد بر شعبه و منطقه نظارت داشته باشد نظارت كافي نداشته است و بانك مركزي در راستاي وظايف و نظارت خود درست عمل نكرده است.
وي ادامه داد: در فساد بزرگ بانكي حتي ممكن است فرد قصد مجرمانه نداشته ولي فردي در مجلس كه قصد ناصحيح نداشته با آن فرد ديگر رابطه برقرار مي كند و آن فرد در مجلس از آن فرد ديگر نزد بانك پشتيباني مي كرده است.
دادستان كل كشور تاكيد كرد: در وقوع فساد بزرگ بانكي 4 دستگاه نقش مهمي داشتند. گمرك، اقتصاد و دارايي، بانكها و بانك مركزي اگر به وظايف خود به درستي عمل مي كردند اين فساد رخ نمي داد و يا در اين حد نبود. حالا با وقوع اين فساد اعتماد مردم ضربه خورده و اگر اقدامات موثري انجام ندهيم و اين جرم دوباره تكرار شود هيچ كاري انجام نداده ايم. وي خاطر نشان كرد: بايد با روابط ناصحيح و خارج از ضوابط نيز برخورد شود و اگر فردي مرتكب تخلفي شد با توجه به سوابق و خدمات با سهل انگاري صورت گرفته از سوي وي نيز برخورد شود.
همچنين سخنگوي قوه قضاييه در حاشيه همايش روساي پليس پيشگيري كشور در جمع خبرنگاران درخصوص آخرين وضعيت دادگاه كهريزك، اظهار كرد: اين پرونده روند طبيعي رسيدگي خود را طي مي كند و ايراداتي هم كه درباره دادگاه بيان شده، دادگاه خودش جواب مي دهد.
وي ادامه داد:اين يك روند طبيعي است كه اتهامات طبق روال تفهيم شود و متهمين نيز از خود دفاع كنند و پس از شنيدن شكايت شكات و شنيدن دفاعيات متهمين، دادگاه جمع بندي مي كند اما در حال حاضر دادگاه در حال شنيدن دفاعيات متهمين است و هر زماني كه جلسه ختم شود درباره آن اطلاع رساني خواهد شد.
محسني اژه اي در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري 92، خاطر نشان كرد: با مجموعه شواهد و قرائني كه شاهد آن هستيم، دشمن در جايي قرار دارد كه مي خواهد قبل از انتخابات برنامه اي براي ما داشته باشد. اينكه موفق مي شود يا خير را نمي دانيم اما اميدواريم دستگاه هاي مرتبط آگاه باشند چرا كه دشمن تلاش مي كند فتنه اي جديد به راه اندازد. البته اين فتنه با فتنه سال 88 فرق مي كند چرا كه با چهره نفاق به ميدان مي آيد كه در اين راستا وظيفه ما سخت تر است و بايد با ظرافت بيشتري با آن مقابله كنيم.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه در سفر اخير خود به اصفهان از فردي به عنوان سلطان پتروشيمي نام برديد، اين فرد چه كسي است؟ گفت: اينكه تعبير سلطان را به كار بردم به اين دليل بود كه شماها مي گفتيد سلطان پتروشيمي و آن تعبير شماها است. البته فردي به اين نام بازداشت شده كه از بيان جزييات اين پرونده معذورم.
به گزارش خبرگزاري ها سخنگوي قوه قضاييه درباره آخرين وضعيت پرونده فساد بزرگ بانكي نيز اظهار داشت: اجراي حكم افرادي كه در اين پرونده حكمشان قطعي شده بود آغاز شده و از طرف دادسرا فردي براي اين كار مشخص شده است. برخي از اين افراد به رد مال، جزاي نقدي و اعدام محكوم شدند كه اجراي هر بخش حكم به دليل اجرا نشدن بخش ديگر متوقف نمي شود.
 


اسماعيل كوثري: جريان انحرافي از شعار ولايتمداري

در آستانه انتخابات سوءاستفاده مي كند

عضو كميسيون امنيت ملي تأكيد كرد: جريان انحرافي قصد سوءاستفاده از شعار ولايتمداري در آستانه انتخابات سال آينده دارد.
اسماعيل كوثري در گفت و گو با مهر به دليل تمايل جريان انحرافي براي استفاده از شعار ولايت مداري اشاره كرد و گفت: جريان انحرافي مي دانند مردم به اين موضوع حساس هستند و از شدت ولايت مداري مردم آگاهي دارند لذا مي خواهند از ولايت مداري مردم سوءاستفاده كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: كسي كه دم از امام زمان(عج) مي زند با عوامل بيگانه چه كار دارد؟
نشست و برخاست با عوامل بيگانه براي چيست؟ رهبري، بيداري اسلامي را مطرح مي كنند آنگاه آنها دم از بيداري انساني مي زنند اين يعني انحراف.
وي تصريح كرد: بايد تأمل كنيم و ببينيم آنها در آينده چكار مي كنند البته هوشياري و بصيرت مردم باعث خواهد شد انحراف را به خوبي تشخيص دهند.
 


با حضور وزير ورزش انجام مي شود

آغاز اردوهاي راهيان نور و گردشگري هويتي جوانان

مديركل طرح هاي ملي جوانان گفت: اردوهاي راهيان نور و گردشگري هويتي جوانان سه شنبه 22 اسفندماه با حضور وزير ورزش و جوانان در استان البرز آغاز مي شود.
وحيد موسي زاده مديركل طرح هاي ملي جوانان گفت: اردوهاي راهيان نور چندين سال است كه در كشور بوسيله ستاد راهيان نور انجام مي شود و وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد در حيطه وظيفه خود و با هماهنگي ستاد راهيان نور، جوانان كشور را از همه اقشار وارد اين عرصه كند.
وي تصريح كرد: اين طرح با استفاده از ظرفيت سمن هاي هر استان اجرا مي شود و نظارت و هماهنگي آن به عهده ادارات كل استاني وزارتخانه است.
مديركل طرح هاي ملي جوانان گفت: بخش اعظم هزينه ها به عهده وزارت ورزش و جوانان است و بخش بسيار جزيي آن از شركت كننده در اردو تامين مي گردد.
وي با بيان اين كه اردوهاي گردشگري هويتي جوانان، همزمان با اردوهاي راهيان نور آغاز مي شوند افزود: هدف از اردوهاي گردشگري هويتي آشنايي جوانان با توانمندي ها و دستاوردهاي بومي و ملي ايران اسلامي است و اينكه خود جوان بتواند از نزديك آن را مشاهده كند.
موسي زاده ادامه داد: در اين اردوها خيلي به دنبال گردشگري تفريحي نيستيم و قصد داريم كارهاي عظيم و برجسته اي كه در حوزه هاي علمي، صنعتي، عمراني به دست دانشمندان و متخصصان ايراني انجام شده، به رويت جوانان برسد و جوان به چيزي كه تا حدودي از آن فاصله گرفته يعني خودباوري برسد. در حقيقت فلسفه نامگذاري گردشگري هويتي هم به همين منظور است.
موسي زاده ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال اين است كه اين طرح تمام جوان ها را شامل شود يعني گروه هدف ما 20 ميليون جوان ايراني است و اين امر بايد براساس فراخوان عمومي در استان ها صورت پذيرد كه جوانان گوناگون با نگرش ها و نگاه هاي گوناگون حضور پيدا كنند.
 


روستا آزاد: احمدي نژاد به دانشگاه شريف نمي آيد

رئيس دانشگاه صنعتي شريف گفت: رئيس جمهور مختار است در هر مكاني كه صلاح مي داند حضور يابد ولي بعيد مي دانم كه به دانشگاه شريف بيايد.
رضا روستاآزاد با بيان اينكه اطلاعي از برنامه هاي كاري رئيس جمهور ندارم، گفت: بعيد مي دانم احمدي نژاد به دانشگاه شريف بيايد.
وي به فارس گفت: رئيس جمهور در فكر آمدن به دانشگاه شريف است و به عنوان شخص اول دولت نيز مختار است كه در هر مكاني كه صلاح مي داند حضور يابد و اگر قصد حضور در دانشگاه صنعتي شريف را داشته باشد از آمدن ايشان استقبال مي كنيم ولي بعيد مي دانم برنامه اي براي حضور در دانشگاه شريف داشته باشد.
رئيس دانشگاه صنعتي شريف با بيان اينكه شايعه شده است احمدي نژاد روز دوشنبه در دانشگاه شريف حضور مي يابد، افزود: شايعه شده بود كه رئيس جمهور ديروز در دانشگاه شريف حضور مي يابد ولي اين مسئله انجام نشد و با توجه به افتتاح خط لوله نفت ايران و پاكستان و حضور احمدي نژاد در مراسم افتتاحيه حضور احمدي نژاد در دانشگاه شريف منتفي است.
 


رزمايش خاتم الانبياء(ص) به اهداف نهايي خود رسيد


معاون عمليات نيروي زميني ارتش از دستيابي به تمامي اهداف رزمايش خاتم الانبياء(ص) خبر داد.
امير سرتيپ سيدعلي محرابي معاون عمليات نيروي زميني با اشاره به برگزاري مطلوب مراحل طي شده اين رزمايش طي روزهاي گذشته اظهار داشت: در ادامه اين رزمايش، يكشنبه شب يگان هاي عمل كننده در عمليات شبانه موفق عمل كردند و با آفند شبانه موفق به پاكسازي منطقه از وجود دشمن فرضي شدند.
فرمانده رزمايش خاتم الانبيا(ص) نيروي زميني ارتش به استفاده از سيستم هاي كنترلي، مخابراتي، جنگ الكترونيك و عمليات رواني در اين رزمايش اشاره و تصريح كرد: همه نوع امكاناتي كه در اين نوع عمليات هاي ناهمطراز مورد نياز بوده است با ايجاد موقعيت هاي دشوار مورد ارزيابي قرار گرفت و خوشبختانه در نهايت نيروهاي عمل كننده از اين آزمون سربلند بيرون آمدند.
به گفته معاون عمليات نيروي زميني ارتش، رزمايش خاتم الانبياء روز گذشته پايان يافت. وي تصريح كرد: رزمايش به اهداف نهايي خود دست پيدا كرده است.
 


مصباحي مقدم:

يارانه نقدي در سه ماهه اول تغيير نمي كند

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: يارانه نقدي همچنان 45 هزار و 500 تومان پرداخت خواهد شد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: طبق لايحه بودجه سه دوازدهم، يارانه نقدي در سه ماه اول سال 92 بايد 45 هزار و 500 تومان به ازاي هر نفر باشد طبيعتاً در سه ماه سال 92 هيچ گونه افزايش پرداخت نخواهيم داشت.
وي همچنين توضيح داد: با توجه به نهايي نشدن بررسي هاي بودجه 92 قرار شده است موضوع افزايش يارانه هاي نقدي و قيمت ها در سال آينده مورد بحث و بررسي قرار گيرد. طبيعتاً هنوز نمي توان در مورد اجراي فاز دوم هدفمندي در سال آينده نظر داد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تأكيد كرد: قانون هدفمند كردن يارانه در سه ماه اول سال 92 همچون سه ماه اول سال جاري اجرايي خواهد شد و هيچ چيزي تغيير نخواهد كرد. البته اين موضوع در بودجه كل كشور مورد رسيدگي قرار مي گيرد تا در نوع توافقات براي اجراي فاز دوم بحث و بررسي انجام شود.
مصباحي مقدم همچنين در مورد كسري پنهان در بودجه 92 گفت: موضوع كسري بودجه رسيدگي مي شود تا ميزان آن مشخص شود؛ هنوز مبلغي مشخص نيست.
 


آيت الله يزدي: اتفاقات مراسم تشييع چاوز در شأن رئيس جمهور نبود

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اتفاقات مراسم تشييع چاوز در شأن يك رئيس جمهور كشور اسلامي نبود.
آيت الله محمد يزدي استاد برجسته حوزه علميه قم در ابتداي درس خارج فقه خود با اشاره به نصيحت مشفقانه از طرف جامعه مدرسين به رئيس جمهور در ارتباط با پيام تسليت به مناسبت درگذشت هوگو چاوز اظهار كرد: در اين نصيحت آمده بود كه معلومات شما نسبت به برخي مسائل مذهبي محدود است و در اين مسائل نبايد دخالت صورت گيرد.
وي افزود: اين خواسته اي بود كه اعضاي جامعه مدرسين نسبت به انجام آن تصميم گيري كرده بودند و پيشنهادات ديگري هم مطرح بود و سرانجام اين نصيحت مشفقانه در قالب مصاحبه اي صورت گرفت.
استاد برجسته حوزه علميه قم با بيان اينكه امروز از جانب خودم و به عنوان يك طلبه و مسلمان تذكري برادرانه مي خواهم بدهم، گفت: رئيس جمهور كشوري مسلمان و 75 ميليوني كه مورد توجه و احترام دنيا قرار گرفته بايد عزت نظام و موقعيت خود را در نظر بگيرد.
وي ادامه داد: به يقين تعبير «شهيد» خلاف بوده و با فرهنگ اسلامي نمي خواند؛ اين تعبير بدون دليل صورت گرفته و پس از آن هم مسخره بازي هايي در مراسم درگذشت انجام شد.
آيت الله يزدي خطاب به احمدي نژاد گفت: اگر مقام معظم رهبري بر تابوت يك فرمانده شهيد عالي مقام و با ارزش نظام اسلامي بوسه مي زند، ديگر نبايد اين گونه باشد كه بر تابوت چنين انساني بوسه بزنند؛ عرف ديپلماتيك و روابط بين الملل اگر ايجاب مي كرد كه در مراسم شركت كنيد، ديگر اينگونه اقدامات معنايي ندارد.
استاد برجسته حوزه علميه قم، برخورد احمدي نژاد با مادر هوگوچاوز را مورد توجه قرارداد و افزود: من كاري به شرع، حلال و حرام و جايز و غيرجايز بودن آن ندارم كه آن فرد پيرزن است؛ اين توجيهات را كاري ندارم، اما عزت يك رئيس جمهور را بايد حفظ كرد. شما رئيس جمهور يك كشوراسلامي هستيد، دست زدن و بغل كردن در يك مراسم رسمي چه معنايي دارد؟ اين وضع بسيار بدي است.
آيت الله يزدي با اشاره به توجيهات صورت گرفته توسط معاون رئيس جمهور پس از اين عمل گفت: آقاي ميرتاج الديني كه در عكس و فيلم هم بوده، من به او هم نصيحت مي كنم، شما كه يك عمامه به سر هستيد و لباس روحانيت بر تن كرده ايد، چرا اين كار را مي كنيد؟ اگر براي ارشاد و هدايت رئيس جمهور رفته ايد، بايد همين كار را انجام دهيد نه اينكه كاري كه صورت گرفته را تكذيب كنيد.
به گزارش فارس وي ادامه داد: نبايد توجيه گر اينگونه كارهاي نامناسب بود كه در شأن يك رئيس جمهور كشور اسلامي نيست. اين تذكر را از طرف خودم دادم و مي خواهم اين تذكر به گوش رئيس جمهور برسد، اميدواريم خداوند همه ما را از شرّ نفس حفظ كند.
 


باهنر خبر داد

درخواست فعالان اقتصادي براي تكرار شعار سال 91

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي از درخواست فعالان اقتصادي از رهبر انقلاب براي تكرار شعار سال 91 در سال آينده به دليل عدم توفيق در مسائل اقتصادي در سال جاري خبر داد.
محمدرضا باهنر اظهار داشت: در سال 91 اتفاقات زيادي در مسائل اقتصادي كشور رخ داد كه متأسفانه اثرات منفي به همراه داشت.
وي به «مهر» گفت: در مجموع در سال 91 توفيقي در شعار سال توليد ملي و استفاده از كار و سرمايه ايراني نداشتيم، به همين دليل برخي از فعالان اقتصادي از جمله اتاق بازرگاني و صنايع و معادن رسماً از مقام معظم رهبري درخواست كردند اين شعار براي سال 92 تكرار شود تا سياست هاي مدنظر را دنبال كنيم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: البته حضرت آقا 4 سال اخير عموماً شعارهاي اقتصادي براي سال ها انتخاب كردند و امسال هم بايد منتظر بمانيم و ببينيم سال آينده چه نامگذاري خواهد شد.
باهنر گفت: بايد با دنبال كردن سياست هاي اقتصادي مناسب سرمايه گذاري ها را بهبود ببخشيم.
وي درباره اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها نيز گفت: تا مرحله اول هدفمندي را آسيب شناسي نكنيم، مجلس به اجراي مرحله دوم هدفمندي راي نمي دهد و بايد در اين زمينه در بررسي بودجه 92 با احتياط عمل كنيم.
 


توضيحات سخنگوي دولت

درباره گزارش عملكرد يكساله برنامه توسعه پنجم

سخنگوي دولت درباره ارائه گزارش عملكرد يكساله برنامه توسعه پنجم گفت: آقاي رئيس جمهور يك ماه قبل از ارائه بودجه، گزارش جامعي ارائه داده بود اما با اين عنوان نبود.
غلامحسين الهام در پاسخ به اين پرسش كه «چرا گزارش عملكرد يكساله اجراي برنامه توسعه پنجم همراه با بودجه سال 92 به مجلس ارائه نشده است؟»، اظهاركرد: آقاي رئيس جمهور گزارش جامعي از وضعيت اقتصادي و مرتبط با برنامه ها ارائه داده بود كه به اين عنوان نبود اما موضوعش همان گزارش اقتصادي جامعي بود كه با بودجه ارائه مي شود.
وي افزود: نمايندگان مجلس نيز به نقد و بررسي اين گزارش پرداختند؛ البته هنوز فرصت براي ارائه گزارشات اقتصادي وجود دارد.
سخنگوي دولت در پاسخ به اين پرسش كه «با توجه به اين كه 10 روز تا پايان سال فرصت مانده، آيا اين گزارش ها تا پايان سال ارائه خواهد شد؟»، گفت: همه عمر كه در اين 10 روز تمام نمي شود.
 


با شكايت دولت قائم مقام خبرگزاري تسنيم بازداشت شد

عباس درويش توانگر قائم مقام خبرگزاري تسنيم با شكايت دولت بازداشت شد.
عباس درويش توانگر در پي شكايت دولت و احضار به دادسراي فرهنگ و رسانه پس از چندين ساعت بازجويي بازداشت شده است.
هنوز از دليل و يا دلايل بازداشت اين فعال رسانه اي منتقد دولت و موضوع شكايت از وي اطلاعي در دست نيست.
به گزارش مهر، عباس درويش توانگر هم اكنون قائم مقام خبرگزاري تسنيم است.
 


روزنامه «مغرب» لغو امتياز شد


روزنامه مغرب از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات به استناد مواد (6) و (27) قانون مطبوعات لغو امتياز شده است.
هيئت نظارت بر مطبوعات ، امتياز روزنامه «مغرب» را به دليل نقض حدود قانوني مطبوعات لغو كرد.
اين لغو امتياز به استناد مواد (6) و (27) قانون مطبوعات صورت گرفته است.همچنين تبصره (2) ماده (6) قانون مطبوعات تصريح دارد نشريات در صورت ارتكاب جرائم مندرج در اين ماده، مشمول ماده 698 قانون مجازات اسلامي و در صورت اصرار بر آن موجب اشد مجازات و لغو پروانه مي شوند.
ماده (27) قانون مطبوعات نيز ناظر بر تخلف توهين به سران و مقامات نظام است كه ظاهراً شمول آن بر «مغرب» ناشي از انتشار مطلبي تحت عنوان «ادب مرد به ز دولت اوست» در صفحه 2 شماره دهم اين روزنامه است.
اين مطلب توسط عليرضا آقايي راد دبير سياسي روزنامه مغرب به رشته تحرير در آمده و موجب بازداشت او و محمدمهدي امامي ناصري (مديرمسئول) شده بود. اميرموسي كاظمي سردبير «مغرب» در گفت وگو با فارس از ابلاغ اين حكم به مدير مسئول روزنامه متبوعش خبر داد و گفت كه موضوع در دست پيگيري است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10