(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 22 اسفند  1391 - شماره 20452

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار پيشكسوتان و مدال آوران مسابقات جهاني تاكيد فرمودند
فراگير شدن ورزش همگاني نياز اساسي كشور
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
با محكوميت كشتار شيعيان پاكستان
احمدي نژاد: هدف مزدوران شكاف بين مذاهب اسلامي است
رئيس مجلس مصر:
نزديكي روابط تهران- قاهره عليه كشوري نيست
دانشجو در جمع روساي دانشگاه ها:
دانشگاه ستاد انتخاباتي نيست
استقبال روسيه و ژاپن
از تداوم گفت وگوها ميان ايران و 1+5
بافت بزرگترين تابلو فرش ايستاده جهان در تبريز
اعتراف هاآرتص:
حمله به ايران تبعات سنگيني براي تل آويو دارد
دبير شوراي عالي اطلاع رساني كشور مطرح كرد
اشراف كامل اطلاعاتي ايران در حوزه فضاي مجازي
تمديد مهلت ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و غيردولتي
هشدار سرلشكر رشيد به دشمنان:
در صورت خطاي راهبردي در محاسبه، يقينا شكست خواهيد خورد
آغاز ثبت نام كارشناسي ارشد رشته جديد تاريخ علوم پزشكي
خريد 50 ميليارد ريال كتاب براي مساجد كشور
تخفيف 6 سرويس پستي در ايام نوروز
با نام سردار شهيد شاطري
نخستين پل زيرقوسي شهري كشور در سمنان به بهره برداري رسيد
رئيس اتاق بازرگاني ايران:
درآمد دولت با افزايش ماليات محقق نمي شود
تشييع پيكر مطهر آيت الله موسوي لاري در شهر لار
نايب رئيس فراكسيون حمايت از توليد ملي:
واردات بي رويه در سال توليد ملي ظلم مضاعف است
دبيركميته كنترل ايدز بهزيستي خبر داد
افزايش دو برابري ابتلا به ايدز از طريق روابط جنسي
ظرفيت توليد فولاد در ذوب آهن اصفهان
به 6/3 ميليون تن در سال افزايش مي يابد
ماشين سازي تبريز قلب اروپا را نشانه رفت
در دهلران خفاش ها غار را به نام خود ثبت كردند
انتصاب


رهبر انقلاب در ديدار پيشكسوتان و مدال آوران مسابقات جهاني تاكيد فرمودند

فراگير شدن ورزش همگاني نياز اساسي كشور

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از پيشكسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته هاي ورزشي در مسابقات جهاني و بازيهاي المپيك و پارالمپيك 2012، قهرمانان و پهلوانان ورزشي كشور را سفيران هويت، تشخص، عزم راسخ، هوش بالا، ايمان و پايبندي به شريعت ملت ايران دانستند و تاكيد كردند: ورزشكاران قهرمان همانند قله اي هستند كه زمينه ساز حركت آحاد مردم به ويژه استعدادهاي جوان، به سمت قله ها مي باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، با تاكيد بر اينكه دستيابي به سكوهاي قهرماني ورزشي، بدون همت و اراده محكم و هوش بالا، امكان پذير نيست، افزودند: قهرمانان مظهر توانايي هاي يك ملت هستند و به همين علت، اعتماد به نفس و اعتماد ملي مردم را افزايش مي دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور ورزشكاران در ميدانهاي بين المللي با حفظ اخلاق و روحيه جوانمردي و رعايت جوانب شرعي را تبليغ جهاني ارزش ها و صفات برجسته يك ملت خواندند و افزودند: يكي از اين موارد، حضور بانوان و دختران ورزشكار با رعايت حجاب شرعي، در ميدان هاي بين المللي است كه اقدامي فوق العاده و بسيار مهم و با ارزش است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به موارد متعدد از قتل، تعرض و تهديد رسمي زنان مسلمان محجبه در اروپا، خاطرنشان كردند: در چنين شرايطي هنگامي كه يك زن مسلمان ايراني و داراي حجاب، بر سكوي قهرماني مي ايستد و همه را وادار به تكريم مي كند، كار باعظمتي انجام شده است.
بايد قدردان زنان ورزشكار با حجاب بود
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: همه بايد قلبا، قدردان زنان ورزشكاري باشند كه با حجاب و متانت و وقار در ميدان هاي بين المللي ورزشي حاضر مي شوند.
ايشان نمونه ديگري از پيام رساني ورزشكاران را، موفقيت هاي ورزشي جانبازان و معلولان دانستند و تاكيد كردند: ايستادن يك ورزشكار جانباز يا معلول بر سكوي قهرماني دنيا با همه سختي ها و آسيب هاي جسمي، نشان از عزم و اراده قوي آن ورزشكار و همچنين همت بالا و تشخص يك ملت است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: پيام هاي تشكر من از موفقيت هاي بين المللي ورزشكاران، نشأت گرفته از احساس صادقانه و حقيقي است كه معتقد است ورزشكاران با كسب مقام قهرماني، در واقع به ملت و كشور خود خدمت مي كنند و پيام هاي عزم و اراده، ايستادگي و ايمان ملت ايران را به جهانيان مي رسانند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ورزشكاران قهرماني كه در ميدان هاي بين المللي شعائر ديني و معنوي را زنده نگه مي دارند، افزودند: از همه ورزشكاراني كه در ميدان هاي ورزشي، نام ائمه عليهم السلام را بر زبان مي آورند و يا سجده مي كنند و يا دست به دعا برمي دارند و يا پس از فتح قله ها اذان مي گويند و همچنين همه زنان ورزشكاري كه عفاف ديني را رعايت مي كنند، صميمانه تشكر مي كنم.
ايشان اين تشكر را به دليل برجسته شدن معنويات در دنيايي كه جوانان به سمت بي ايماني و لاابالي گري سوق داده مي شوند، دانستند و خاطرنشان كردند: به همين دليل ورزشكاران بايد قدر خود را بدانند و در جهت حفظ و تقويت صفات پهلواني و جوانمردي و روحيه معنوي تلاش كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به انصراف ورزشكاران جوان ايراني از مسابقه با ورزشكاران رژيم صهيونيستي افزودند: اين اقدام، بسيار با ارزش و تلاشي بسيار مهم و حساس در مقابله با رژيم غاصب صهيونيستي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به ايجاد زمينه بروز استعدادهاي جوانان در عرصه هاي مختلف، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي افزودند: پيشرفت ها و موفقيت هاي جوانان ايراني در رشته هاي ورزشي نشانگر آن است كه ظرفيت و استعداد جوانان در رشته هاي گوناگون بسيار بالا است و بايد براي تربيت اين استعدادها و پرورش آنها به سمت قهرماني، سرمايه گذاري شود.
حضرت آيت الله خامنه اي توانايي ها و استعدادهاي بالاي جوان ايراني را در زمينه هاي مختلف علمي، فناوري و تحقيقاتي، يك حقيقت انكارناپذير خواندند و تاكيد كردند: تاريخ ايران اسلامي نيز گواه همين موضوع است و ظهور چهره ها و شخصيت هاي برجسته اي همچون ابن سينا، زكرياي رازي، فارابي، سعدي و حافظ نشان دهنده وجود استعدادهاي متراكم در اين منطقه از دنيا است.
ترويج ورزش همگاني
ايشان يكي از وظايف مهم قهرمانان ورزشي را ترويج ورزش همگاني ميان آحاد مردم به ويژه جوانان برشمردند و افزودند: يكي از نيازهاي اساسي كشور، فراگير شدن ورزش همگاني ميان مردم است.
رهبر انقلاب اسلامي ورزش قهرماني را موتور محرك ورزش همگاني دانستند و با تاكيد بر لزوم توجه بيش از پيش به ورزش همگاني، خاطرنشان كردند: پيشرفت يك كشور منوط به نيروي انساني سالم، عالم، با همت و ديندار است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: يكي از نتايج فراگير شدن ورزش همگاني در ميان مردم، حل بسياري از مشكلات اخلاقي جامعه همچون اعتياد است.
ايشان موضوع اخلاق در ورزش را، موضوعي بسيار مهم دانستند و تاكيد كردند: خوشبختانه جامعه ورزشي ما، سالم است اما هنگامي كه يك جوان ورزشكار بر روي امواج تبليغ و توجه جهاني قرار مي گيرد، خطر اخلاقي او را بشدت تهديد مي كند و بايد از خود، مراقبت كند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: از جمله ويژگي هاي اخلاقي لازم براي يك ورزشكار، مغرور نشدن، مردمي و جوانمرد ماندن، با مردم بودن و براي مردم دل سوزاندن است كه بايد ورزشكاران براي حفظ و تقويت اين روحيات تلاش كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: يك قهرمان ورزشي در بعد فردي نيز بدليل اعتماد به نفس بالا، قاعدتا بايد از صفات ناپسندي همچون چاپلوسي و تملق، دروغگويي و دورويي به دور باشد.
گلايه از تخريب فضاي ورزش كشور
ايشان با اظهار گلايه از تلاش برخي، براي تخريب فضاي ورزشي كشور از طريق ترويج تهمت، دروغ، نزاع و تخريب افراد تاكيد كردند: متاسفانه سهم رسانه هاي ورزشي در اين كار خلاف كم نيست و من در اين خصوص هشدار مي دهم.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: برخي رسانه هاي ورزشي با بزرگنمايي موضوعات كوچك و ايجاد فضاي دعوا، تلاش مي كنند تا افراد مصاحبه كننده را به سمت حرف هاي تند و ناسزاگويي سوق دهند كه اين كار نادرستي است و بايد نقطه مقابل آن در رسانه ها تقويت شود.
ضرورت اولويت بندي رشته هاي ورزشي كشور
حضرت آيت الله خامنه اي مسئولان ورزشي كشور را به اولويت بندي رشته هاي ورزشي توصيه و تاكيد كردند: بايد برخي رشته ها كه در داخل داراي ريشه تاريخي و تجربه كافي است، مورد اهتمام و سرمايه گذاري بيشتري قرار گيرد.
ايشان يكي ديگر از مسائل بسيار ضروري در ورزش كشور را علمي كردن ورزشي دانستند و خاطرنشان كردند: بايد بر روي قواعد علمي رشته هاي ورزشي و تحقيقات علمي در اين خصوص، توجه ويژه اي شود و فقط به تحقيقات علمي خارجي اكتفا نشود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: وقتي متخصصان و صاحب نظران جوان ما توانايي دستيابي به موفقيت هاي بزرگ و خيره كننده در حوزه هاي پيچيده علمي را دارند، قطعا در عرصه ورزش نيز توانايي تحقيقات علمي و ارائه نظريه هاي نو را خواهند داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان خطاب به قهرمانان و پيشكسوتان گفتند: شما نور چشم ملت ايران هستيد و اميدوارم همواره اينگونه باشيد.
نقطه نظرات 6 ورزشكار و مدال آور
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب، 6 نفر از ورزشكاران و مدال آوران و پيشكسوتان، نقطه نظرات و پيشنهادهاي خود را در خصوص مسائل ورزش كشور بيان كردند.
آقاي «حميد سوريان» صاحب مدال طلاي المپيك و دارنده 5 مدال جهاني در رشته كشتي فرنگي، بر تشكيل آكادمي هاي علمي براي رشته هاي ورزشي تاكيد كرد و با يادآوري علاقه تعداد قابل توجهي از خانواده ها به تشويق فرزندانشان در خصوص دنبال كردن ورزش قهرماني، نگراني آنها از آتيه فرزندان و به ويژه مسئله اشتغال را مورد اشاره قرار داد و خواستار تسريع در اجراي قانون استخدام قهرمانان شد.
آقاي «حسن گرامي» كوهنورد و سرپرست نخستين تيم صعودكننده به بلندترين ديواره دنيا بنام برج هاي «ترانگو» در پاكستان، گزارشي از موفقيت هاي مهم كوهنوردان ايراني از جمله طنين بانگ اذان بر فراز قله هاي مهم جهان بيان كرد.
«مه لقا جان بزرگي» عضو تيم ملي تيراندازي در مسابقات المپيك 2012 با اشاره به حضور مقتدرانه زنان ورزشكار ايراني در عرصه هاي بين المللي و با رعايت حجاب اسلامي گفت: اين حضور تاثير بسيار زيادي در ورزشكاران زن مسلمان از ديگر كشورها دارد.
وي خواستار توجه بيش از پيش به زيرساخت هاي ورزشي مربوط به بانوان و مكان هاي ورزشي ويژه آنان شد.
احسان لشكري دارنده مدال المپيك 2012 و قهرمان جهان در كشتي آزاد اظهار اميدواري كرد كه با همت مسئولان ورزش كشور، جلوي حذف رشته پرافتخار كشتي در رقابت هاي المپيك گرفته شود.
جليل باقري جدي، جانباز 70درصد و قهرمان بازي هاي پارالمپيك در پرتاب وزنه، بر مناسب سازي معابر و سيستم حمل و نقل عمومي براي ترغيب جانبازان و معلولان به انجام فعاليت هاي ورزشي تاكيد كرد.
حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري و پيشكسوت اين رشته نيز ضرورت تقويت پايگاه هاي استعداديابي براي پيشرفت ورزش كشور را مهم دانست.
وي همچنين بر لزوم نگاه اصولي به ورزش و پرهيز از نگاه هاي غيرحرفه اي و سياست هاي چندگانه، تاكيد كرد.
همچنين آقاي عباسي وزير ورزش و جوانان با ارائه گزارشي از دستاوردها و موفقيت هاي ورزش كشور در مسابقات جهاني، المپيك، پارالمپيك و بازي هاي آسيايي، خاطرنشان كرد: درخشان ترين موفقيت هاي تاريخ ورزش كشور در سال 91 رقم خورد.
وي همچنين گزارشي از اقدامات و برنامه ريزي هاي وزارت ورزش و جوانان براي توسعه زيرساخت هاي ورزشي كشور ارائه كرد.
در پايان اين ديدار ورزشكاران و مدال آوران رشته هاي مختلف ورزشي در فضايي صميمانه و از نزديك با رهبر معظم انقلاب اسلامي گفتگو كردند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه مناسب و مورد نياز، اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر شود و آن كاري را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام دهد.
 


پاي درس علي (ع)

همه بايد مراقب «سم مهلك»
اطرافيان چاپلوس باشند!
اميرالمؤمنين علي(ع) درباره نقش چاپلوسان در ايجاد غرور مسئولين و... فرموده اند:
چه بسا كساني كه با ستايش ديگران (از آنها مغرور شده و خود شيفته گرديده و) فريب خورده اند!
نهج البلاغه -حكمت 262
 


اخبار ادبي و هنري

منشور هنر از ديدگاه رهبر انقلاب تدوين مي شود
رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره مردمي فيلم عمار خبر داد: منشور هنر از ديدگاه رهبر انقلاب تدوين مي شود.
وحيد جليلي، در همايش اكران كننده هاي مردمي جشنواره فيلم عمار با اشاره به تدوين «منشور هنر از نگاه مقام معظم رهبري» در دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي گفت: هنر مطلوب در جمهوري اسلامي سه محور اساسي دارد كه عبارتند از گسترش كمي، ارتقاء كيفي و جهت گيري ارزشي، ما معتقديم كه هنر بايد در جامعه انقلابي و اسلامي گسترش كمي پيدا كند؛ چه در بعد توليدات هنري و چه در بعد مصرف و استفاده از آثار هنري بايد همه گير شود.
وي همچنين مولفه هاي جهت گيري ارزشي در دو حوزه آثار هنري و جريان هاي هنري را تشريح و نسبت به آثار و جريان هاي شبه ديني و شبه انقلابي هشدار داد: وي ايمان، آرمان و اميد را سه مولفه و معيار اصلي هنر انقلاب اسلامي برشمرد كه توجه همزمان به اين سه موجب جلوگيري از لغزش خواهد شد.
عرضه كتاب هاي «ضد وحدت»
در نمايشگاه كتاب تهران ممنوع است
مدير كميته نظارت محتوايي نمايشگاه كتاب تهران درباره كتاب هايي كه عرضه آن ها در نمايشگاه ممنوع است، توضيح داد.
مجيد حميدزاده، مدير كميته نظارت محتوايي بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در گفت وگو با مهر، درباره ضوابط ناظر بر فعاليت اين كميته گفت: امكان ندارد كتاب هايي كه اجازه عرضه در نمايشگاه را دارند، جمع آوري شوند؛ مگر اينكه مثلا در يك اثر كه نكته اي درباره يك قوم خاص گفته شده و اثر هم داراي مجوز است و لذا ناشر مي تواند آن را در كتابفروشي خودش يا در فروشگاه هاي ديگر عرضه كند، اما نه در نمايشگاه.
مدير كميته نظارت محتوايي نمايشگاه كتاب تهران افزود: اثري كه بخواهد وحدت ملي را بر هم بزند يا دعواي بين اقوام ايجاد كند و يا هتك حيثيت افراد بكند و يا مسائلي از اين قبيل، اجازه عرضه در نمايشگاه را ندارد و اگر عرضه شود، از نمايشگاه جمع آوري خواهد شد و فرقي هم نمي كند ناشر اين كتاب ايراني باشد يا خارجي.
حميدزاده همچنين در پاسخ به اين سوال كه «با توجه به نزديكي نمايشگاه كتاب تهران با ايام انتخابات رياست جمهوري، چنانچه آثاري له يا عليه هر كدام از نامزدهاي اين انتخابات در نمايشگاه عرضه شود، نحوه مواجهه شما در كميته نظارت محتوايي با اين مسئله چگونه است؟» تاكيد كرد: تصميم در اين باره در شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران گرفته مي شود و كميته نظارت محتوايي تنها مجري مصوبات شوراي سياستگذاري در اين زمينه است.
وي در عين حال گفت: عرضه كتاب هايي كه تا يك حد مجاز براي نامزدها تبليغ مي كنند و مغايرتي با ضوابط نشر و ضوابط نمايشگاه ندارند و تبليغات در اين مورد در حدي كسي كه بخواهد ايده هاي خودش را تبليغ كند، موردي ندارد اما اگر كسي بخواهد نامزدي را تخريب كند، امكانش در نمايشگاه وجود ندارد.
وكيل فرانسوي شكايت ايران از هاليوود را پيگيري مي كند
«ايزابل كوتان پير» وكيل فرانسوي كه به دفاع از حقوق فلسطينيان شهرت دارد براي تقبل پرونده شكايت ايران از هاليوود به تهران آمد.
به گزارش فارس، پس از تصويرسازي هاي غير واقعي و تحريف هاي متعدد هاليوود در سال هاي اخير عليه ايران، «ايزابل كوتان پير» وكيل بين المللي به تهران آمد تا مسئوليت پرونده شكايت حقوقي عليه فيلم هاي غوغا سالارانه هاليوود را برعهده بگيرد. وي كه يك فعال ضدصهيونيست است و مجله Contre nuit A متعلق به اوست در سال هايي كه روژه گارودي تحت فشارهاي زياد بود از وي با جديت دفاع كرد. وي به دعوت «همايش بين المللي شعبده هاليوود» به تهران آمده است و شب گذشته نيز در سينما فلسطين براي اولين بار راجع به ابعاد اين پرونده حقوقي سخن گفت.
در همين حال، دفاتر اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل در بيانيه اي نسبت به تصميم وكيل فرانسوي «ايزابل كوتان پير» در پي گيري شكايت ايران از هاليوود، اعلام حمايت كردند.
در قسمتي از اين بيانيه كه به زبان انگليسي نيز ترجمه شده آمده است: انتخاب فيلم ضد ايراني «آرگو» در سال 2013 يك حمله تبليغاتي عليه ملت من از يك سو تمامي بشر دوستان عالم از سوي ديگر است كه با اولين سطور منشور ملل متحد، بند(3) از ماده 1 آن، كنوانسيون حفاظت از ميراث فرهنگي معنوي و بسياري از اسناد بين المللي ديگر مغاير است.
گاردين: فيلم برنده اسكار
مملو از اشتباهات احمقانه است!
نشريه انگليسي «گاردين» در مقاله اي، به بررسي فيلم «آرگو» پرداخته و آن را مملو از اشتباهات احمقانه معرفي كرده است.
به گزارش رجانيوز، نويسنده گاردين، مواردي را كه در فيلم «بن افلك» مورد تحريف واقع شده، اين گونه روايت مي كند: «اول اينكه، آرگو توسط كسي ساخته شده كه تا به حال هيچ وقت در ايران نبوده و هرگز در ايران براي لحظه اي هم زندگي نكرده است. فيلم در تركيه ساخته شده و تلاش شده تا فضا شبيه ايران بازسازي شود. اين مسئله وقتي نمايان مي شود كه اشتباهات احمقانه اي را در فيلم مي بينيم. مثلا «توني مندز» در پايان مكالمه با يكي از ايرانيان، مي گويد سلام! در حالي كه سلام در زبان فارسي در ابتداي مكالمه بيان مي شود، نه در پايان مكالمه و براي خداحافظي. دومين مسئله، سياه و سفيد بودن اين فيلم درباره مردم ايران است. آرگو نشان مي دهد كه ايراني ها مردماني زشت، فقير، كثيف، بداخلاق و با خشونت هستند؛ چيزي كه حتي نام شوخي هم نمي توان بر آن گذاشت و صراحتا يك كاريكاتور مسخره از مردم يك كشور است؛ چيزي كه همه فيلم هاي آمريكايي درباره ايران، آن را به نمايش مي گذارند. اما اصلي ترين نكته فيلم، نگاه غيرمنطقي و خنده دار آن به مردم ايران است. آرگو به سبك آمريكايي شبيه اين مي ماند كه ايراني هايي كه تاكنون هيچ وقت حضور در خاك آمريكا را تجربه نكرده اند، فيلمي درباره ماجراي كشتار دانش آموزان در مدرسه كلمباين آمريكا بسازند و با استناد به اين جنايت، همه مردم آمريكا را وحشي و با خشونت معرفي كنند. البته از اين بگذريم كه ماجراي جنايت كلمباين و خشونت نهادينه شده در جامعه آمريكايي تفاوت آشكاري با ماهيت واكنش انقلابي انقلابيون ايراني به دخالت هاي ايالات متحده در امور اين كشور كه نهايتا منجر به تسخير سفارت آمريكا در تهران شد، دارد.»
گاردين در پايان مقاله خود تاكيد مي كند كه تماشاي اين فيلم براي يك ايراني، سخت و دشوار است؛ چرا كه اثري از ايراني واقعي در اين فيلم نيست و ايراني كه آرگو به نمايش مي گذارد، بيشتر ايران ايده آل رسانه هاي آمريكايي است تا ايراني كه در واقعيت وجود دارد.
 


با محكوميت كشتار شيعيان پاكستان

احمدي نژاد: هدف مزدوران شكاف بين مذاهب اسلامي است

احمدي نژاد طي پيامي فاجعه دردناك كشتار بيرحمانه مسلمانان بي گناه در پاكستان را محكوم كرد.
رئيس جمهور در اين پيام با اشاره به واقعه كشتار بيرحمانه مسلمانان بيگناه در پاكستان به دست مزدوران صهيونيست و استكبار جهاني تاكيد كرد بي ترديد چنين حركت هاي ددمنشانه كه ريشه در اسلام ستيزي و تفرقه افكني در صفوف بهم پيوسته امت اسلامي دارد، برآمده از ذهنيت متحجر و مغاير با روح معنويت، اخلاق و جوانمردي كساني است كه با زير پا گذاشتن همه اصول انساني درصدد تحقق اهداف شوم خود هستند. يقينا اين اقدامات بي حاصل، همچون لكه ننگي بر تارك تاريخ بشريت، براي هميشه باقي خواهند ماند.
وي خاطرنشان كرد: مع الاسف اين مزدوران خبيث كه دست خائن و تجاوزگر خود را از آستين ايمان دروغين بيرون آورده و با تشبث به ترور و وحشت و در نهايت رذالت و دنائت، دست به كشتار بيرحمانه شيعيان اين كشور زده اند، هدفي جز ايجاد شكاف بين مذاهب اسلامي و تضعيف روحيه دوستي و برادري ميان آنان ندارند.
 


رئيس مجلس مصر:

نزديكي روابط تهران- قاهره عليه كشوري نيست

رئيس مجلس شوراي مصر گفت: نزديكي روابط ميان تهران- قاهره هرگز به ضرر منافع كشورهاي حوزه خليج فارس نخواهد بود.
به گزارش روزنامه الوفد، احمد فهمي درباره آنچه كه بحران در روابط مصر با كشورهاي حوزه خليج فارس خوانده شد، بيان كرد كه اين روابط بحراني نيست.
او ادامه داد: كشورهاي حوزه خليج فارس شركا و برادران ما هستند و ما همواره به آنها مي گوييم كه امنيت خليج (فارس) خط قرمز ما است و امنيت مصر هم امنيت خليج (فارس) است.
فهمي گفت: نزديكي در روابط تهران- قاهره هرگز به ضرر امنيت خليج (فارس) نخواهد بود.
 


دانشجو در جمع روساي دانشگاه ها:

دانشگاه ستاد انتخاباتي نيست

وزير علوم فعاليت دانشجويان در ستاد انتخاباتي كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان را بلااشكال دانست و در عين حال تاكيد كرد: دانشگاه ستاد انتخاباتي نيست.
كامران دانشجو وزير علوم در نشست روساي دانشگاه هاي مادر كشور در دانشگاه خواجه نصير گفت: دانشجو و دانشگاهي بايد در انتخابات فعال باشد و روساي دانشگاه ها بايد شرايط لازم براي فعاليت جامعه دانشگاهي را فراهم كند اما بايد فعاليت ها در راستاي شرايط و ضوابط قانوني باشد.
وي با بيان اينكه دانشجو و استاد حق دارد در ستاد كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان فعاليت كنند، بيان داشت: هيچ كس حق ندارد درباره فعاليت دانشجويان و استادان در ستاد كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان معترض شود.
وزيرعلوم خاطرنشان كرد: اعمال سليقه در اين حوزه ممنوع است، اما اعلام مي كنم كه دانشگاه ستاد انتخاباتي نيست و هيچ كس حق ندارد دانشگاه را با ستاد انتخاباتي اشتباه بگيرد.
دانشجو خاطرنشان كرد: دانشگاه محل ميتينگ انتخاباتي نيست بلكه دانشگاه محل تضارب انديشه ها، صحبت هاي علمي و منطقي است. دانشجو بيان داشت: روساي دانشگاه ها بايد روح اميد در دانشگاهيان را زنده نگه دارند، اما فعاليت ها بايد در چارچوب ضوابط و مقررات باشد.
وزيرعلوم با بيان اينكه مسئولين دانشگاهي كشور بايد سعه صدر داشته باشند، خاطرنشان كرد: بايد موضوع حفظ دانشگاه از دخالت خارج از دانشگاه مورد توجه قرار گيرد و نبايد روساي دانشگاه ها اجازه دهند كسي از بيرون دانشگاه را مديريت كند. وي اضافه كرد: هركسي مي خواهد در دانشگاه حضور يابد قدمش بر روي چشم ماست، اما بايد روابط و شرايط قانوني حفظ شود.
وزير علوم اضافه كرد: هركسي در درون دانشگاه صحبت مي كند بايد فاصله خود با دشمن را به صورت شفاف مشخص كند.
 


استقبال روسيه و ژاپن

از تداوم گفت وگوها ميان ايران و 1+5

كشورهاي روسيه و ژاپن با مثبت ارزيابي كردن مذاكرات اخير ايران و گروه 1+5 در آلماتي قزاقستان خواستار تداوم اين گفت وگوها شدند.
به گزارش روزنامه اينترنتي روسي «وزگلياد» ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: اميدواريم نشست و گفت وگوهاي آتي ايران و گروه 1+5 درباره مساله هسته اي اين كشور بدون نتيجه نباشد و طرفين بتوانند در نتيجه آن مواضع خود را نزديك تر كنند.
نشست كارشناسان فني گروه 1+5 با ايران در روز 30 فروردين ماه 92 مصادف با 18 ماه مارس در استانبول و همچنين نشست آتي مذاكرات در روزهاي 16 و 17 ارديبهشت ماه 92 مصادف با 5 و 6 ماه آوريل در آلماتي برگزار مي شود.
وي با تاكيد بر موضع كشورش درباره برنامه هسته اي ايران تصريح كرد: روسيه حق ايران براي توسعه برنامه هسته اي غيرنظامي از جمله حق غني سازي اورانيوم براي توليد سوخت هسته اي را به رسميت مي شناسد.
وي در همين حال بر ضرورت رفع مسايل و ابهامات در برنامه هسته اي ايران و كنترل آژانس بين المللي انرژي اتمي بر فعاليت هاي ايران در اين عرصه تاكيد كرد.
وي افزود: روسيه تمام تلاش هاي ممكن و مساعي لازم را براي كمك به حل و فصل وضعيت پيرامون برنامه هسته اي ايران به عمل مي آورد.
مقام روس در همين حال با انتقاد از تحريم هاي يكجانبه غرب به سركردگي آمريكا درباره ايران گفت: كارايي تلاش هاي جامعه جهاني براي حل مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران با اعمال تحريم هاي يكجانبه درباره اين كشور مخدوش مي شود.
«آكيتاكا سايكي» معاون سياسي وزير امور خارجه ژاپن كه براي برگزاري بيست و سومين دور كميته مشورت هاي سياسي ايران و ژاپن به تهران سفر كرده است، پس از ديدار با وزير امور خارجه كشورمان، خواستار تداوم گفت وگوها ميان ايران و 1+5 شد.
معاون وزير خارجه ژاپن با بيان اينكه ژاپن همواره استمرار اين گفت وگوها را توصيه مي كند، ابراز اميدواري كرد كه اين گفت وگوها سازنده و راهگشا بوده و باعث ايجاد اعتماد در بين دو طرف شود.
 


بافت بزرگترين تابلو فرش ايستاده جهان در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
همزمان با افتتاح طرح توسعه موزه فرش شهرداري تبريز، بزرگترين تابلو فرش ايستاده جهان رونمايي شد.
در اين مراسم كه آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز نيز حضور داشت، بزرگترين تابلو فرش جهان، در موزه شهر تبريز، به نمايش عموم گذاشته شد.
اين تابلو فرش 3 تن وزن دارد و با 11ميليون گره تركي در رج شمار50، در مدت 16ماه بافته شده است.
30درصد اين اثر، ابريشم و بقيه پشم و اندازه آن 7در 20/5متر است.
تصاوير امام خميني و رهبر معظم انقلاب، در درب هاي چپ و راست اين اثر زيبا و نفيس، ديده مي شود.
همچنين تصاوير شهيد ثقه الاسلام تبريزي، ستارخان، شيخ محمد خياباني، ميرزاحسن رشديه، باقرخان، باغچه بان، سيدعلي آقا قاضي، علامه طباطبايي، علامه عبدالحسين اميني، علامه جعفري، شهيدان آيت الله شهيد مدني و آيت الله قاضي طباطبايي، مهدي باكري و حسن شفيع زاده به همراه پروين اعتصامي و محمدحسين شهريار، در اين اثر نقش بسته است.
 


اعتراف هاآرتص:

حمله به ايران تبعات سنگيني براي تل آويو دارد

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در مقاله اي با اشاره به جنون نتانياهو براي جنگ با ايران، اين حمله را داراي تبعاتي سنگين براي تل آويو توصيف كرد.
به نوشته اين روزنامه، «امير اورن» در مقاله خود اشاره مي كند كه نتانياهو جنون خود را در مورد انجام حمله عليه جمهوري اسلامي ايران حفظ كرده است و در اين باره مي افزايد «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي هنوز هم علاقه خود به اين مسئله را حفظ كرده است و به رهبران غربي مي گويد «نگوئيد كه شما هم مثل من نگران نيستيد». نتانياهو در اين باره با چانه زني با اوباما مشغول است. آمريكا و كشورهاي غربي معتقدند كه براي تصميم گيري در مورد اقدامي عليه ايران نتانياهو مي بايستي منازعه رژيم صهيونيستي با فلسطينيان را به سرانجام برساند و آن را حل نمايد در حالي كه نتانياهو به اين مسئله باور ندارد و دائماً از واژه «جنگ» استفاده مي كند.»
نويسنده اذعان مي كند كه ادعاهاي اخير «ياموس آدلين» فرمانده پيشين اطلاعات نظامي ارتش رژيم صهيونيستي در مورد ياوه سرايي هايش پيرامون حمله احتمالي عليه تأسيسات هسته اي كشورمان توهمي بيش نبوده و مي افزايد «بايستي اشاره كرد كه ادعاهاي اخير يادلين در اين باره كه گفته بود حمله عليه تأسيسات هسته اي ايران يك شبه خواهد بود و به جنگي طولاني مدت تبديل نخواهد شد صرفاً يك توهم بوده است. بايستي به يادلين خاطرنشان كرد كه تأسيسات هسته اي ايران و وضعيت آن كشور همانند عراق 32 سال پيش نيست. اگر رژيم صهيونيستي به رآكتور اتمي «اوسيراك» حمله كرد و آن را نابود و با پاسخ متقابل عراق مواجه نشد بدان خاطر بود كه در آن زمان صدام حسين در حال جنگ عليه ايران بود.» وي در ادامه مي افزايد «نتانياهو بايستي بداند كه در صورت حمله به ايران خود و اسرائيل را براي هفته ها و ماهها درگير جنگ خواهد كرد.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نويسنده در ادامه مقاله اذعان مي كند كه دولت آمريكا مايل به قرارگيري در كنار رژيم صهيونيستي براي آغاز تجاوزي احتمالي عليه جمهوري اسلامي ايران نيست و در ادامه مي افزايد «اكنون در زماني هستيم كه پنتاگون بدليل كاهش بودجه و هزينه هاي دولتي در آمريكا بايستي بسيار حساب شده در مورد موقعيت نظامي خود عمل نمايد. افكار عمومي آمريكا نيز خواهان پيشگيري از تكرار جنگ آن كشور عليه كشوري ديگر هستند. در اين ميان رژيم صهيونيستي هنوز با فلسطينيان مشكل دارد و خواهان رفع اين مسئله نيست.»
وي در ادامه مدعي مي شود كه آمريكا موافق با تندروي هاي رژيم صهيونيستي نيست و بيشتر مايل است با رژيم صهيونيستي اي «ميانه رو» كه خواهان حل منازعه با فلسطينيان است ارتباط داشته باشد و نه با رژيمي كه تندرو و خواهان جنگ با ساير كشورهاست.
تهديدهاي بي پايه
از سوي ديگر، روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» نوشت: تهديدهاي نظامي آمريكا و اسرائيل عليه ايران در جريان مذاكرات دو طرف از حيث قوانين بين المللي فاقد ارزش و اعتبار است و هر توافقي كه با فشار، اكراه و زور حاصل شود، باطل است.
در ادامه اين گزارش ضمن نقد و بررسي تهديدهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران از لحاظ اعتبار حقوقي آمده است: هفته گذشته «جو بايدن» معاون رئيس جمهوري آمريكا در كنفرانس سالانه كميته امور عمومي آمريكا- اسرائيل موسوم به «آيپك» اعلام كرد كه باراك اوباما در ارتباط با استفاده از نيروي زور براي خنثي كردن اميال هسته اي ايران لاف نمي زند.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل هم در همين اجلاس خواستار :يك تهديد نظامي قابل اتكا و شفاف» عليه تهران شد با اين ادعا كه تحريم ها به تنهايي ايران را وادار به حضور در ميز مذاكرات نخواهد كرد.
اين روزنامه در ادامه نوشت: جالب است كه اين تهديدها در برهه اي مطرح مي شود كه دور اخير گفت وگوهاي ايران در آلماتي قزاقستان مثبت ارزيابي شده است و بر مبناي بسياري از ارزيابي ها، «نقطه عطف» در مذاكرات شمرده مي شود. در هر مذاكره اي تهديد عليه يكي از طرف هاي مذاكره كننده به خصوص آن هم در برهه اي كه گفت وگوها در مسير صحيح خود به جريان افتاده است، فارغ از همه الزامات اخلاقي و سياسي، داراي حداقل دو اشكال حقوقي است كه در نقطه كور آمريكا قرار دارد:
نخست آنكه تهديد استفاده از نيروي زور «عليه يك كشور عضو سازمان ملل طبق قوانين بين الملل غيرقانوني و ناقض ماده 2 منشور سازمان ملل است كه بي هيچ ابهامي تأكيد كرده است كه «همه كشورهاي عضو سازمان ملل از تهديد كردن و يا توسل به زور در روابط بين الملل اجتناب ورزند.»
عبارت «تهديد» كه در اين ماده به آن اشاره شده است، اشاره دارد به اينكه كشوري حق ندارد كه با هدف ارعاب كشوري ديگر به منظور تغيير دادن سياست هايش متوسل به خشونت شود.
 


دبير شوراي عالي اطلاع رساني كشور مطرح كرد

اشراف كامل اطلاعاتي ايران در حوزه فضاي مجازي

دبير شوراي عالي اطلاع رساني كشور گفت: امروز اشراف اطلاعاتي كامل روي فضاي مجازي در كشور وجود دارد
حجت الاسلام حميد شهرياري عصر ديروز در نخستين گردهمايي مديران و فعالان عرصه مجازي لرستان گفت: استفاده از فضاي مجازي فرصت مناسبي براي گسترش پيام انقلاب اسلامي در دنيا را فراهم كرده و بيداري اسلامي با تاثيرپذيري از اين انقلاب و رهبري هاي امام راحل و مقام معظم رهبري درحال حركت است.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني و عضو شوراي عالي فضاي مجازي كشور گفت: به علت كمبود بودجه اختصاص يافته به حوزه فضاي مجازي خيلي كارها صورت نمي گيرد. وي افزود: در بودجه سال جديد تنها يك ميليارد تومان اعتبار به شوراي عالي فضاي مجازي اختصاص يافت .
شهرياري ناكافي بودن توليدات با محتواي بومي، نداشتن موتور جستجوي ملي، نداشتن پست الكترونيك ملي و شبكه اجتماعي ملي را از ديگر ضعف هاي فضاي مجازي كشور دانست و يادآور شد: متاسفانه به خاطر همين ضعف ها سرورهاي خارجي بهتر از ما مي دانند كه در مغز جوانان ما چه مي گذرد.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني و عضو شوراي عالي فضاي مجازي كشور گفت: افزايش اشراف و قدرت فني وزارت اطلاعات روي اينترنت در كشور از جمله نقاط قوت ما در فضاي مجازي است.
به گزارش فارس وي افزود: راه اندازي ايميل ملي با امنيت تضمين شده و ايجاد مركز رسانه هاي ديجيتال، دادسراي ويژه رايانه و پليس فتا با 65 درصد كشف جرائم در اين عرصه، از ديگر موفقيت ها و توانمندي هاي كشور در حوزه سايبري است.
 


تمديد مهلت ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و غيردولتي

رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان از تمديد مهلت ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي تا 28 اسفند امسال خبر داد.
مهري سويزي، رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت وگو با فارس گفت: ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي از 5 اسفند آغاز شده بود و تا 23 اسفند ادامه داشت كه زمان ثبت نام در اين آزمون تا 28 اسفند ماه تمديد شد.
وي افزود: آزمون ورودي مدارس متوسطه استعدادهاي درخشان و دبيرستان هاي فني و حرفه اي نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 19 ارديبهشت ماه 92 و آزمون ورودي مدارس راهنمايي استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 20 ارديبهشت ماه 91 به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
 


هشدار سرلشكر رشيد به دشمنان:

در صورت خطاي راهبردي در محاسبه، يقينا شكست خواهيد خورد

جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: دشمنان مولفه هاي قدرت ما را درك كرده اند و چنانچه در محاسبه دچار خطاي راهبردي شوند، يقينا شكست خواهند خورد.
سردار سرلشگر پاسدار «غلامعلي رشيد» در جمع نخبگان نيروهاي مسلح و كارشناسان حوزه هاي دفاعي، نظامي و امنيتي افزود: مفهوم دفاع گرچه پيش از اين براساس آموزه هاي ديني-انقلابي و در ذهنيت تاريخي-سياسي و اعتقادي ملت ايران و ادبيات منتشر شده وجود داشت، اما در چند دهه اخير و بويژه با تجاوز ارتش بعثي عراق به ايران، تصوير جديد خود را بازيافت.
سرلشگر رشيد اظهار داشت: بعدها با توجه به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ملت ايران، مفهوم دفاع در چارچوب بازدارندگي، دستخوش تداوم و تغيير شد.
وي با برشماري تجارب ناشي از هشت سال دفاع مقدس و تبيين مفهومي دفاع همه جانبه و الزامات آن برابر حملات دشمن در جنگ احتمالي آينده، گفت: دفاع همه جانبه در جنگ با عراق، پيش از آن كه در چارچوب بسيج تمام منابع و مولفه هاي قدرت باشد، براساس حضور داوطلبانه مردمي با انگيزه هاي ديني و اعتقادي و شهادت طلبانه شكل گرفت.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح خاطر نشان كرد: بدين ترتيب، تمامي كمبودها را در يك جنگ كاملا نابرابر، با تكيه بر انگيزه هاي ديني و انقلابي جبران مي نمود و دشمن را شكست داد.
سرلشگر رشيد، پيرامون مشخصه و ماهيت جنگ احتمالي آينده، گفت: مشخصه و ماهيت جنگ احتمالي آينده از نظر اهداف و مولفه هاي قدرت نظامي با جنگ گذشته متفاوت خواهد بود و بايد مفهوم دفاع و الزامات دفاع همه جانبه با توجه به ماهيت جنگ احتمالي آينده مورد توجه قرار گيرد.
سرلشگر رشيد در ادامه با اشاره به فرمايش فرمانده معظم كل قوا كه فرموده اند «ما عناصر قدرت فراواني داريم اينها را بايد روز به روز افزايش دهيم»، گفت: دشمنان در طي سه دهه گذشته، مولفه هاي قدرت ما را درك كرده اند و با توجه به موقعيت ژئوپليتيك بي نظير ايران اسلامي، چنانچه در محاسبه دچار خطاي راهبردي شوند، يقينا شكست خواهند خورد.
 


آغاز ثبت نام كارشناسي ارشد رشته جديد تاريخ علوم پزشكي

ثبت نام رشته جديد تاريخ علوم پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد از طريق سايت مركز سنجش پزشكي آغاز شد.
به گزارش سايت اطلاع رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (وبدا) داوطلبان مي توانند تا 23 اسفندماه جاري با مراجعه به سايت مركز سنجش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir براي ثبت نام در اين رشته اقدام كنند.
رشته تاريخ علوم پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد به تازگي راه اندازي شده است.
 


خريد 50 ميليارد ريال كتاب براي مساجد كشور

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور از خريداري و تحويل 50 ميليارد ريال كتاب به كتابخانه هاي مساجد كشور در سال جاري خبر داد.
مرتضي طاهريان در جمع خبرنگاران در كاشان اظهار داشت: ستاد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همه ساله به طور متوسط بيش از 40 ميليارد ريال كتاب براي كتابخانه هاي مساجد كشور خريداري مي كند كه تحويل مراكز مربوطه در مساجد مي شود. وي افزود: هم اكنون بالغ بر 14 ميليون جلد كتاب در كتابخانه هاي مساجد كشور موجود است و بيش از 800 هزار نفر عضو كتابخانه هاي مساجد هستند.
وي همچنين اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور را حدود 2 ميليون نفر اعلام كرد و گفت: بيش از 10 هزار كانون فرهنگي و هنري مساجد كشور داراي كتابخانه هستند.
وي با اشاره به اينكه 720 كانون فرهنگي تخصصي در كشور فعاليت دارند ابراز داشت: حدود يك هزار و 200 هسته پژوهشي نيز در كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور فعال هستند.
طاهريان فعاليت يك هزار نشريه تجربي در مساجد و اجراي گروه هاي سرود، تئاتر و ساير برنامه هاي فرهنگي را از جمله برنامه هاي متنوع كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور اعلام كرد.
وي در ادامه از برگزاري ششمين جشنواره نشريات تجربي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور خبر داد و گفت: ششمين جشنواره نشريات تجربي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور ارديبهشت ماه سال آينده در يكي از شهرهاي استان فارس برگزار مي شود.
 


تخفيف 6 سرويس پستي در ايام نوروز

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل پست استان اصفهان از تخفيف 6 سرويس پستي در ايام نوروز به هموطنان در كشور خبر داد.
«سيد سعيد رجالي» در نشستي با خبرنگاران گفت: اين تخفيفات براي نخستين بار از دهم اسفند ماه آغاز شده كه بين 10 تا 30 درصد است.
وي افزود: اين تخفيف در سرويس ويژه، پيشتاز، پست تبليغ تا 10درصد و در سرويس هاي كارت پستال، صندوق شخصي و راهنما تا 30 درصد است.
مديركل پست استان اصفهان با اعلام اينكه واحدهاي پستي در ايام نوروز فعال هستند اضافه كرد: در ايام نوروز دفتر پست ميدان تاريخي امام اصفهان خدمات پستي را به مسافران نوروزي ارائه مي دهد.
 


با نام سردار شهيد شاطري

نخستين پل زيرقوسي شهري كشور در سمنان به بهره برداري رسيد

سمنان- خبرنگار كيهان:
نخستين پل زيرقوسي درون شهري كشور با نام شهيد سردار شاطري در سمنان به بهره برداري رسيد.
مديرعامل سازمان عمران شهرداري سمنان اعتبار احداث اين پل را هشت و نيم ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: عمليات ساخت اين پل از فروردين ماه سال جاري آغاز شده بود.
علي اكبر باغبان افزود: طول اين پل 450 متر و ارتفاع آن در بالاترين نقطه 12 متر است.
وي اظهار داشت: اين پل داراي دو باند رفت و برگشت است كه عرض ناخالص هر باند 5/9 متر مي باشد. مديرعامل سازمان عمران شهرداري سمنان دليل نامگذاري اين پل به نام سردار شهيد شاطري را مصادف بودن روزهاي پاياني ساخت آن با ايام شهادت آن شهيد عزيز و نيز درخواست هاي مردم و مسئولين اعلام كرد و گفت: پس از اين درخواست ها شوراي اسلامي نيز در مصوبه اي اين نامگذاري را رسماً تأييد كرد.
گفتني است سردار شهيد شاطري نماينده ايران در ستاد بازسازي لبنان و مسئول بازسازي جنوب لبنان بهمن ماه گذشته در حين بازگشت از سوريه به سمت لبنان مورد حمله مزدوران رژيم صهيونيستي قرار گرفت و به شهادت رسيد.
پيكر آن شهيد پس از انتقال به ايران در 27 بهمن ماه گذشته در زادگاهش سمنان به خاك سپرده شد.
وي مبتكر ساخت طرح هاي عمراني فراواني در جنوب لبنان بود و در اقدامي جالب پاركي تفريحي به نام ايران در كنار مرزهاي رژيم صهيونيستي احداث كرد.

 


رئيس اتاق بازرگاني ايران:

 درآمد دولت با افزايش ماليات محقق نمي شود

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران گفت: ما در شرايطي نيستيم كه بخواهيم درآمد دولت را با دريافت ماليات هاي سنگين و افزايش فشارهاي مالياتي بدون ايجاد رونق در بنگاه ها ايجاد كنيم.
محمد نهاونديان در بيستمين جلسه هيئت نمايندگان اتاق ايران درباره اهم اقدامات انجام شده توسط اتاق ايران و تحليل مسائل اقتصادي كشور با بيان اينكه بخش خصوصي با توجه به نگراني هايي كه درباره رفتارهاي رانت جويانه دارد خواستار توقف موقتي واگذاري هاي اصل 44 شده است بيان كرد: امسال بخش خصوصي وظيفه خود در رابطه با اقتصاد مقاومتي را انجام داده است.
وي با اشاره به مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار گفت: التهابات ارزي لطمه بزرگي به فضاي اعتماد در رابطه بين فعالان اقتصادي و بانك ها، بانك ها و بانك مركزي ايجاد كرده كه ابهامات و سردرگمي هايي را به وجود آورده است.
او با بيان اينكه اين مصوبه حاوي 70 تا 80 درصد پيشنهادهاي اتاق بوده است گفت: ما اجراي قطعي، جدي و فوري اين بخش نامه را از مجموعه سيستم بانكي خواستاريم زيرا اگر نتوانيم قراردادهاي قبلي را محترم بشماريم، قراردادهايي كه امروز نيز منعقد مي شود نمي تواند محترم واقع شود.
نهاونديان با تأكيد بر اين كه اگر اين مصوبه اجرا نشود بايد اقدام حقوقي صورت گيرد اظهار كرد: اتاق از همه ظرفيت هاي قانوني خود براي اجراي جدي مصوبات كشور استفاده مي كند.
رئيس اتاق ايران با اشاره به توافق نامه شش بندي بين صادركنندگان و سازمان توسعه تجارت با تأكيد بر اينكه اين توافق نامه براساس نظر كارگروه صادرات تشكيل شد بيان كرد: اين گونه توافق نامه ها براي تحقق و اجرايي شدن است و ما بايد در شرايط فعلي درآمدهاي ارزي كه لازمه تداوم صادرات غيرنفتي است را فراهم كنيم.
وي درباره بودجه سال آينده اظهار كرد: نگاه ايجاد رونق در شرايط كنوني اقتصاد كشور با ركود تورمي همراه است و بايد بر نگاه اداره بنگاه ها فائق باشد.
او با بيان اين كه ما شاهد رشد 2/67 درصدي هزينه ها در بودجه 92 نسبت به بودجه 91 هستيم، بيان كرد: ما در شرايطي نيستيم كه بخواهيم درآمد دولت را با دريافت ماليات هاي سنگين و افزايش فشارهاي مالياتي بدون رونق بنگاه ها ايجاد كنيم.
نهاونديان در پايان با تأكيد بر اين كه شعار «حمايت از كار و سرمايه ايراني» و تلاش براي توليد ايراني تا تحقق كامل آن بايد ادامه يابد اظهار كرد: اميدواريم سال آينده مقام معظم رهبري هر طور كه صلاح مي دانند به توليد ملي تا تحقق كامل آن نظر داشته باشند.
 


تشييع پيكر مطهر آيت الله موسوي لاري در شهر لار

پيكر مطهر آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان روز دوشنبه با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئيس مجلس شوراي اسلامي، مسئولان استاني و علماي اهل تشيع و تسنن در شهر لار تشييع و به خاك سپرده شد.
در اين آيين كه نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، استاندار فارس، علما و روحانيان اهل تسنن و تشيع و جمع كثيري از مردم شهرستان هاي لارستان، خنج و گراش شركت داشتند، پيكر مطهر آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري از محل ورزشگاه تختي شهر لار تشييع شد.
به گزارش ايرنا در اين آيين آيت الله سيد موسي شبيري زنجاني يكي از مراجع عظام تقليد بر پيكر مطهر اين عالم وارسته نماز اقامه كرد و سپس پيكر اين پژوهشگر حوزه دين و اخلاق در ميان حزن و اندوه شركت كنندگان در اين مراسم در كتابخانه شخصي وي در جوار گلزار شهداي لار به خاك سپرده شد.
آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان كه از مدت ها پيش به دليل بيماري تحت درمان پزشك بود، 19 اسفند در سن 77 سالگي دعوت حق را لبيك گفت.

 


نايب رئيس فراكسيون حمايت از توليد ملي:

واردات بي رويه در سال توليد ملي ظلم مضاعف است

نايب رئيس فراكسيون حمايت از توليد ملي گفت: واردات بي رويه در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ظلمي مضاعف و آسيبي جدي در حمايت از اين جبهه ارزشمند است.
جليل جعفري بنه خلخال در همايش «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» در خلخال اظهار داشت: در سالي كه از طرف مقام معظم رهبري به سال «توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني» نامگذاري شده است، مجلس شوراي اسلامي در راستاي عملياتي كردن اين امر مهم، اقدام به تشكيل كميسيون ويژه توليد ملي و فراكسيوني با همين نام كرده است.
وي ادامه داد: در سالي كه به لحاظ اقتصادي و مسايل بين المللي سال مهم و تأثيرگذاري براي كشور است توليد با مشكلات متعددي روبه رو است كه اين مشكلات مي تواند در صورت تداوم، ضربه مهلك به توليد داخلي وارد كند.
جعفري بنه از جمله اين مشكلات را افزايش قيمت حامل هاي انرژي ناشي از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، افزايش دستمزدها به تبع افزايش قيمت ها و تورم موجود و گاه بدون كنترل اعلام كرد.
نماينده مردم خلخال و كوثر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس بيان داشت: افزايش قيمت مواد اوليه مورد نياز كارخانجات و واحدهاي توليدي، نرخ بالاي تسهيلات بانكي و نوسانات ارزي از ديگر مشكلات حوزه توليد است. وي با انتقاد از پايين بودن بهره وري واحدهاي توليدي و صنعتي و ضرورت به روز كردن امكانات و ماشين آلات كهنه و فرسوده در اين عرصه با دستيابي به فناوري هاي جديد اضافه كرد: اين امر به همراه فاصله داشتن با استانداردهاي جهاني سبب شده تا عرصه توليد با چالش ها و مشكلات عديده اي روبه رو شود.
جعفري بنه همچنين از واردات بي رويه ساليان گذشته و همچنين محور بودن سياست هاي دولت با هدف پايين آوردن نرخ توليد به تبع واردات زياد را از ديگر آسيب ها در اين حوزه اعلام كرد.
نايب رئيس فراكسيون حمايت از توليد ملي يادآور شد: مجموع اين عوامل سبب شده تا توليد با آسيب هاي جدي رو به رو و واحدهاي توليدي با مشكل نقدينگي روبه رو شوند كه به تبع همين مشكلات امكان بازپرداخت اقساط براي بسياري از توليدكنندگان دشوار است.
وي گفت: توليد با چالش هاي اساسي روبه رو شده كه اين امر منجر به كاهش توليد يا تعطيلي برخي از كارخانه ها شده و تنها واحدي كه بدهكار نبودند، توانسته اند سر پا مانده و ادامه فعاليت دهند.
رئيس فراكسيون رفاه و تأمين اجتماعي مجلس گفت: ضرورت اصلاح نظام بانكي و كاهش نرخ سود از بابت ارائه تسهيلات به بخش توليد را ضروري اعلام كرد و اظهار داشت: در كنار آن اصلاح نظام بيمه اي، مالياتي، اصلاح مقررات گمركي و ارائه مشوق هاي لازم به صادركنندگان با هدف حمايت از توليد داخلي، مهم به نظر مي رسد.
 


دبيركميته كنترل ايدز بهزيستي خبر داد

افزايش دو برابري ابتلا به ايدز از طريق روابط جنسي

دبير كميته پيشگيري و كنترل ايدز بهزيستي تعداد افراد مبتلا به ايدز از طريق روابط جنسي پرخطر را دو برابر گذشته عنوان كرد و گفت: اكنون در موج سوم بيماري ايدز قرار داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس، مجيد رضازاده در همايش «مشاركت محلي در حمايت هاي اجتماعي و رواني از افرادي كه با اچ.آي.وي زندگي مي كنند» در سالن همايش هاي بهزيستي گيلان، اظهار داشت: وضعيت شيوع بيماري ايدز در كشور حساس است.
وي سياست هاي مبارزه با موادمخدر و افراد معتاد در دهه 70 را سخت گيرانه خواند و گفت: اين سياست ها موجب گسترش افسارگسيخته شيوع اين بيماري در كشور شد.
اين مسئول، آمار رسمي مبتلايان به بيماري ايدز در ايران را بيش از 25 هزار نفر برشمرد و افزود: اگر سياست هاي گذشته ادامه مي يافت اكنون آمار ابتلا به ايدز در ايران ده ها برابر تعداد كنوني بود.
رضازاده با بيان اينكه در سال هاي اخير شتاب شيوع بيماري ايدز در ايران كاهش يافته است، تصريح كرد: ايران به عنوان بهترين نمونه براي مقابله با بيماري ايدز در بين كشورهاي منطقه مطرح شده است.
وي تعداد افراد مبتلا به ايدز از طريق روابط جنسي پرخطر را دو برابر گذشته عنوان كرد و گفت: اكنون در موج سوم بيماري ايدز قرار داريم.
دبير كميته پيشگيري و كنترل ايدز بهزيستي كشور اضافه كرد: تعداد تولد كودكان ناشي از روابط جنسي پرخطر در سال هاي اخير چهار برابر شده است.
وي با تاكيد بر ضرورت اهميت توجه به پيشگيري مثبت بيماري ايدز، افزود: پيشگيري مثبت يعني تغيير رويكرد پيشگيري از افراد سالم به كساني كه منتقل كننده ويروس ايدز هستند.
رضازاده با اشاره به اينكه افراد مبتلا به ايدز به صورت بالقوه قادر به انتقال اين بيماري به ديگران هستند، يادآور شد: افراد مبتلا به ايدز بايد از حق زندگي انساني بهره مند شوند.
وي با بيان اينكه از اوايل دهه 80 ايجاد مراكز كاهش آسيب ايدز در كشور شكل گرفت، خاطرنشان كرد: در اين راستا، چندي پيش هجدهمين باشگاه مثبت كشور در گيلان افتتاح شده است.
 


ظرفيت توليد فولاد در ذوب آهن اصفهان

به 6/3 ميليون تن در سال افزايش مي يابد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: با بازسازي و راه اندازي كوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان مجموع ظرفيت نهايي ذوب آهن به 6/3 ميليون تن فولاد در سال افزايش مي يابد.
اردشير سعدمحمدي با بيان اينكه كوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان در حال حاضر به دست متخصصان داخلي در حال بازسازي و توسعه است، افزود: با تكميل و راه اندازي اين كوره در مجموع ظرفيت نهايي ذوب آهن به 6/3 ميليون تن فولاد در سال مي رسد كه با الحاق فولاد چهار محال و بختياري، توليد ذوب آهن بالغ بر 5 ميليون تن در سال خواهد رسيد.
وي در نشست با خبرنگاران با اشاره به راه اندازي كارخانه كك سازي و دو طرح نيروگاهي با ظرفيت 110 مگاوات در ارديبهشت ماه سال 92 در ذوب آهن اصفهان گفت: بزرگترين كارخانه كك سازي خاورميانه با ظرفيت توليد 900 هزار تن در ذوب آهن مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به توليد 16 ميليون تن فولاد در سال در حال حاضر افزود: ايران ظرفيت زيادي براي رسيدن به توليد بيشتر فولاد را دارد.
سعدمحمدي از فروش بلوك 56 درصدي ذوب آهن اصفهان به بخش خصوصي در روز 23 اسفند ماه جاري و همچنين انعقاد تفاهم نامه اي با راه آهن جمهوري اسلامي ايران در خصوص توليد ريل در كشور خبر داد و يادآور شد: براساس اين تفاهم نامه كه سالانه 150هزار تن ريل آهن شركت راه آهن را توليد خواهيم كرد علاوه بر آن براي خطوط ريلي مترو نيز ريل توليد خواهيم كرد.
 


ماشين سازي تبريز قلب اروپا را نشانه رفت

مديرعامل ماشين سازي تبريز از ارسال محموله اي به ارزش 653 هزار يورو از اين كارخانه به اتريش خبر داد.
علي اكبر اصل خادم ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار كرد: ارزش ريالي هفتمين محموله ارسالي از ماشين سازي تبريز 25 ميليارد برآورد مي شود.
وي انواع ماشين هاي فرز، تراش را از ماشين آلاتي عنوان كرد كه در اين محموله به اتريش صادر مي شود و شامل 48 دستگاه است.
خادم با گله از روشن نشدن موقعيت ماشين سازي از لحاظ واگذاري به بخش خصوصي از سوي سازمان گسترش خواستار مشخص شدن اين امر به منظور رفع مشكلات پيش روي مجموعه تحت مديريتش شد.
اين فعال عرصه صنعت كشور نيز از افزايش سرسام آور هزينه مواداوليه مورد نياز صنايع ابراز نارضايتي كرد و گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به سختي توانسته ايم دوام آوريم.
در حال حاضر 850 نفر در گروه صنعتي ماشين سازي تبريز مشغول به كار بوده، بيش از 2 هزار قطعه ساز كشور در بخش هاي مختلف با اين مجموعه همكاري دارند و بيش از 22 نوع محصول در انواع مختلف از جمله ماشين هاي تراشكاري، فرزكاري، مته، سنگزني، سنتر، CNC، ابزار تيز كني، فرز نيمه سنگين، سنتر عمودي، سنتر افقي و ماشين هاي سوراخكاري در آن توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.
گروه صنعتي ماشين سازي براساس موافقت نامه همكاري هاي فني و اقتصادي دولت هاي ايران و چكسلواكي سابق با هدف توليد انواع ماشين افزار، كمپرسورهاي صنعتي، پمپ آب، الكترو موتور، ليفتراك، انواع موتورهاي ديزلي و ماشين آلات نساجي منعقد و... به مرحله اجرا گذاشته شد و از سال 51 اين طرح عظيم به بهره برداري رسيد.
 


در دهلران خفاش ها غار را به نام خود ثبت كردند

دهلران - خبرنگار كيهان:
يك غار در دهلران به نام خفاش به ثبت رسيد.
اين غار كه يكي از پديده هاي طبيعي و نادر كشور به شمار مي رود، حدود 265 متر طول دارد و با چهار دهليز بيش از 30 هزار خفاش را در خود جاي داده و به همين علت به «غار خفاش» مشهور و در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
خفاش هايي كه در اين غار زندگي مي كنند، اغلب از گونه دم موشي هستند به همين لحاظ غار خفاش از نوع غارهاي كمياب در خاورميانه محسوب مي شود.
به گزارش خبرنگار ما غار خفاش در 3 كيلومتري شمال شرقي شهر د هلران مشرف به دره و چشمه هاي آب گرم قرار دارد و هر ساله پذيراي گردشگران از نقاط مختلف كشور است.
 


انتصاب

سمنان- خبرنگار كيهان: استاندار سمنان با صدور حكمي مهندس حسن مسلمي را به رياست كار گروه انرژي شوراي پدافند غيرعامل استان سمنان منصوب كرد.
درچه- خبرنگار كيهان: مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان طي حكمي مرتضي شاه نظري را به رياست اداره ورزش و جوانان درچه منصوب كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10