(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 23 اسفند 1391 - شماره 20453

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير ايران در فرانسه:
 100 بازرسي سرزده از تاسيسات هسته اي ايران بي سابقه است
وزير دفاع خبر داد
بهره برداري از ناوشكن جماران 2 در درياي خزر در آينده نزديك
درپرتو وحي
تقدير رئيس جمهور از 40 نخبه علم و فرهنگ
اخبار ادبي و هنري
انديشكده چتم هاوس:
تحريم ها كوچك ترين تأثيري بر برنامه هسته اي ايران نداشته است
هديه به خوانندگان
خالد البطش: ايران هرگز تسليم فشارها نخواهد شد
اجراي طرح نوروزي همياران بهزيستي در 14 استان
از سوي جمعيت هلال احمر انجام شد
توزيع 240هزار سبد عيدانه ميان نيازمندان
عكاس دزفولي مقام نخست جشنواره عكس آسيا را كسب كرد
طبس بار ديگر به دامان خراسان بازگشت
انتقال گاز به پاكستان موجب آباداني سيستان و بلوچستان خواهد شد
دو هزار مركز به طرح تلاوت نور در كشور افزوده شد
نيروگاه شهيد منتظري اصفهان به فناوري ساخت قطعات اورهال و والوها دست يافت
معاون استانداري: مجوز استخدام 2 هزار و 880 نفر در استان تهران صادر شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
كانون هاي مساجد بزرگترين شبكه فرهنگي در كشور هستند
مديركل پيشگيري وضعي قوه قضائيه:
سازمان پيشگيري از وقوع جرم تشكيل مي شود
نماينده جديد ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد رسما معارفه شد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: اعطاي تسهيلات بر مبناي 60درصد فروش لغو شد


سفير ايران در فرانسه:

 100 بازرسي سرزده از تاسيسات هسته اي ايران بي سابقه است

سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه گفت: ما عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي و عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي اتمي هستيم و تمام تعهدات مندرج در ان پي تي را رعايت كرده ايم.
علي آهني با تاكيد بر اين كه «ما دنبال انرژي هسته اي صلح آميز كه كاملا در چارچوب حق قانوني و مشروع ما است، هستيم» خاطرنشان كرد: از همين رو ما روي اين حق مشروع خود پافشاري داريم زيرا مردم ما بايد بتوانند از اين فناوري براي انرژي و همچنين در حوزه پزشكي نيز استفاده كنند. ما حسن نيت و شفافيت لازم را براي اثبات اين كه برنامه هسته اي ما داراي ابعاد نظامي نيست، به افكار عمومي نشان داديم.
وي ادامه داد: ما با جديت تمام با آژانس بين المللي انرژي اتمي و بازرسان آن همكاري داشتيم و تاكنون بيش از 7 هزار و 500 نفر روز از تاسيسات هسته اي ما بازديد كردند كه اين ميزان در بين اعضاي آژانس بي سابقه و منحصر به فرد مي باشد.
وي با يادآوري اين كه «در بين آن ها حدود 100 بازرسي سرزده نيز به چشم مي خورد كه بي سابقه است» اظهار كرد: اين امر نشان مي دهد كه ما كاملا شفاف هستيم و چيزي را پنهان نكرديم. ما برنامه خود را ادامه داديم و آمادگي خود را براي دستيابي به توافقي در مورد تضمين هاي لازم نسبت به اين كه برنامه هسته اي ما غيرنظامي است و غيرنظامي خواهد ماند، را اعلام كرديم اما در همان حال معتقديم كه بايد از تضمين هاي لازم براي اين كه بتوانيم برنامه هسته اي و غني سازي (اورانيوم) خود زير نظارت آژانس را داشته باشيم برخوردار باشيم اين واقعيت شرايطي است كه برنامه هسته اي ما دارد.
سفير ايران در فرانسه هم چنين درباره تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز در منطقه اي بسيار حساس و مهم است زيرا نيمي از انرژي مصرفي در جهان از اين تنگه مي گذرد. از همين رو تامين امنيت انرژي براي همه مهم است و اين قضيه براي كشورهاي اين منطقه از جمله ايران نيز مهم مي باشد. به همين دليل ما نسبت به امنيت اين منطقه حساس مي باشيم.
وي افزود: براساس تجاربي كه داريم ما معتقديم كه حضور نيروهاي خارجي در اين منطقه حساس به هيچ وجه به تضمين امنيت اين منطقه كمك نخواهد كرد. بايد امنيت اين منطقه به كشورهاي آن واگذار شود.
آهني در مورد پهپادهاي متجاوز آمريكايي اظهار داشت: فضاي هوايي ما تحت كنترل دقيق و نظارت نيروهاي هوايي كشور قرار دارد و اين مايه افتخار است. به همين دليل هم ما توانسته ايم پهپادهاي متجاوز را در اختيار بگيريم و اين امر نشان از هشياري نيروهاي ما دارد و ايران براي تضمين امنيت ملي كشور به نقش خود ادامه مي دهد. بي ترديد اطلاعات استخراج شده از اين پهپادها همچنين فناوري اين پهپادها مي تواند براي ما مفيد باشد.
 


وزير دفاع خبر داد

بهره برداري از ناوشكن جماران 2 در درياي خزر در آينده نزديك

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ناوشكن جماران 2 پيشرفته كه مراحل طراحي و ساخت آن در صنايع دريايي وزارت دفاع انجام شده است، به زودي در درياي خزر به آب انداخته مي شود.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در ديدار اعضاي ستاد برگزاري جشنواره جوان سرباز كه قرار است مرحله نهايي آن در خرداد ماه سال 92 در مراسم ويژه اي برگزار و برگزيدگان جوان سرباز نيروهاي مسلح معرفي شوند، طي سخناني با اشاره به اهميت خدمت سربازي در افزايش و تحكيم اقتدار ملي و دفاع مؤثر و همه جانبه از كشور، گفت: جشنواره جوان سرباز براي تجليل از جوانان غيور و غيرتمندي است كه مخلصانه از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و كيان دين و ميهن پاسداري و حراست مي كنند.
وزير دفاع خدمت مقدس سربازي را استحكام بخش پيوند نيروهاي مسلح با مردم ذكر كرد و افزود: سربازان عزيز مهمترين نقش را در پيوند نيروهاي مسلح با مردم ايفاء مي كنند.
وزير دفاع با بيان اينكه به زودي شاهد به آب اندازي ناوشكن جماران 2 پيشرفته كه بدست متخصصان اقتدارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است در درياي خزر هستيم، تأكيد كرد: طراحي و ساخت انواع ماهواره و ماهواره بر، موشك، هواپيما، بالگرد، تانك، نفربر، مهمات، سامانه الكترونيكي، اپتيكي، مخابراتي و صدها محصول و دستاورد ارزشمند ديگر در مجموعه عظيم صنعتي وزارت دفاع مرهون روحيه بالا، نشاط، شادابي، نبوغ، خلاقيت و پشتكار سربازان نخبه، جوان متخصص و برومندي است كه درس خدمت، كار مولد و تلاش خستگي ناپذير، وفاداري و دفاع از دين و ميهن را در دوران پرافتخار سربازي آموخته اند.


درپرتو وحي

هم صلوات بفرستيد
و هم تسليم فرمان هاي پيامبرتان باشيد!
قرآن عظيم:
خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مي فرستند.
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
(شما هم) بر او درود بفرستيد و سلام كنيد و كاملا تسليم (دستورات الهي كه آورده است) باشيد.
سوره احزاب- آيه 56


تقدير رئيس جمهور از 40 نخبه علم و فرهنگ

رئيس جمهور در مراسم اعطاي جوايز ملي علامه طباطبايي و شهيد آويني از 32 نخبه و 8 چهره شاخص عرصه فرهنگ و هنر تقدير كرد.
محمود احمدي نژاد در همايش دومين دوره اعطاي جايزه مرحوم علامه طباطبايي و اولين دوره شهيد آويني كه ديروز در نهاد رياست جمهوري با حضور هنرمندان و استعدادهاي برتر هنري برگزار شد، اظهار داشت: انصافا سرعت سير تحول در كشور ما سرعت بسيار بالايي است البته اگر به صورت نقطه اي نگاه كنيم شايد نشود عظمت كار را لمس كنيم.
وي افزود: در يك نگاه عميق تاريخي به روشني درمي يابيم كه سرعت تحول در كشور ما در هر زمينه اي از جمله علمي، فرهنگي، انديشه و هنر بسيار بالا است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: البته اين به اين معني نيست كه نقد و بد عمل كردن در اين امور وجود ندارد لذا وقتي مي خواهيم حركت يك ملت را ارزيابي كنيم بايد حركت عمومي آن را ارزيابي كنيم.
وي اظهار داشت: به عنوان يك دانشجو و دانش آموز در بين شما استادان عرض مي كنم كه خدا عامل خالق انسان است و همه چيز و همه امور به او برمي گردد لذا همه كارها در نيت با انسان مفهوم پيدا مي كند لذا انسان بالاترين مخلوق خداست و تنها مخلوقي است كه در خلق او خدا به خود تبريك مي گويد.
رئيس جمهوري ادامه داد: شايد عيب از من باشد كه قدرناشناسي نكردم به هر حال كارهاي كشور در همه امور در حال انجام شدن است.
به گزارش خبرگزاري ها، احمدي نژاد تاكيد كرد: از كساني كه اين برنامه را ترتيب داده اند و در حال گسترش دادن آن هستند بسيار تشكر مي كنم لذا در آينده اين برنامه ها عميق تر و گسترده تر خواهد بود.
گفتني است در اين مراسم از 32 تن از اساتيد نخبه در زمينه علوم مختلف و 8 تن از چهره هاي شاخص عرصه فرهنگ و هنر تقدير شد.
پرداخت بلاعوض اعتبار 50 ميليوني براي اجراي طرح ها، پرداخت وام مسكن 80 ميليوني و بهره مندي از همه امتيازات بنياد ملي نخبگان از جمله بيمه تكميلي از جوايز اين دوره است.
همچنين اساتيد برگزيده مي توانند با هزينه بنياد دو تن از اساتيد خارج از كشور را به همكاري در پروژه هاي تحقيقاتي خود دعوت كند.
 


اخبار ادبي و هنري

رد پاي آرگو در وزارت ارشاد تكذيب شد
يكي از مديران وزارت ارشاد ادعاي يك خبرگزاري روسي و برخي رسانه هاي داخلي را مبني بر همكاري اين وزارتخانه با يك سينماگر آمريكايي را تكذيب كرد.
سرپرست اداره كل رسانه هاي خارجي معاونت امور مطبوعاتي وزارت ارشاد گفت: هيچ سابقه اي مبني بر اينكه جرج كلوني مجوز فعاليت عكاسي و فيلمبرداري در ايران گرفته باشد وجود ندارد. محمدناصر حقيقت تاكيد كرد: اين سينماگر آمريكايي تاكنون نه درخواست صدور مجوزي براي عكاسي و تصويربرداري به اداره كل رسانه هاي خارجي داده است و نه توسط اين اداره كل مجوزي براي فعاليت نامبرده در ايران صادر شده است.
گفتني است خبرگزاري روسي «ريانووستي» با اعلام خبر حضور جرج كلوني در ايران با هدف عكاسي و فيلمبرداري از سفارت سابق آمريكايي، براي ساخت فيلم آرگو خبر داده و مدعي همراهي و هماهنگي وزارت ارشاد با اين سينماگر شده بود.
اسكار سياسي و بي خبري جريان انحرافي!
يكي از مجلات نزديك به جريان انحرافي در شماره اسفند خود به تجليل و تمجيد از جشنواره ضدايراني اسكار پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان مجله سينمايي دنياي تصوير در شماره ياد شده بدون اشاره به محتواي ضدايراني فيلم آرگو و جهت گيري سياسي اسكار در اعطاء جايزه به اين فيلم، گزارش مفصلي از اين جشنواره آمريكايي ارائه كرده است.
عكس روي جلد اين مجله نيز به يكي از بازيگران دريافت كننده جايزه اسكار اختصاص يافته اين در حالي است كه پس از افتضاح سياسي اسكار در اعطا جايزه به يك فيلم كم ارزش ضدايراني بسياري از منتقدان خارجي نيز در برابر آن موضع گرفته اند.
گفتني است مديرمسئول اين مجله مجري جشن هنرمندان بود كه هفته گذشته توسط گردانندگان جريان انحرافي برگزار شد.
هنرمند شهيد سوريه نشان افتخار گرفت
بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه به خانواده «ياسين بقوش»، هنرمند تئاتر اين كشور كه چندي پيش از سوي مخالفان دولت كشته شد، نشان افتخار و لياقت اعطا مي كند.
اين نشان به پاس فعاليت هاي درخشان اين بازيگر سرشناس در حوزه هنر و كمدي در سوريه و جهان عرب به خانواده اين هنرمند اعطا مي شود.
به گزارش ايسنا به نقل از الجزيره، «ياسين بقوش» از حدود 40 سال پيش فعاليت هنري خود را همراه با جمعي از بزرگان كمدي سوريه آغاز كرد. او ده ها كار كمدي تلويزيوني و سينمايي دارد و در تمام آنها به عنوان نقش اصلي شخصيت «ياسين» كه فردي ساده لوح است را اجرا كرد. او در چند تئاتر كمدي در دمشق نيز به ايفاي نقش پرداخته است.
تروريست هاي وهابي سوريه وي را داخل خودروي شخصي اش بسته و سپس با شليك موشك آر پي جي وي را به قتل رساندند.
 


انديشكده چتم هاوس:

تحريم ها كوچك ترين تأثيري بر برنامه هسته اي ايران نداشته است

كارشناسان انديشكده انگليسي چتم هاوس در نشستي با عنوان «ايران و شش كشور؛ مذاكرات هسته اي در سال 2013» ضمن تأكيد بر ضرورت اعتمادسازي ميان ايران و غرب، اذعان كردند كه تحريم ها هيچ تأثيري بر روند برنامه هسته اي ايران نداشته است.
در اين نشست تأكيد شد كه كاهش تحريم ها نقش مهمي در رسيدن به توافق با ايران بازي مي كنند. تحريم ها اندك تأثيري در خارج كردن برنامه هسته اي كشور از مسير پيشرفت نداشته اند و بر نخبگان سياسي كشور نيز تأثير منفي به همراه نداشته اند.با اين حال از نظر آمريكا فرصت براي برداشتن تحريم ها از ايران به عنوان بخشي از توافق با اين كشور، به خاطر محدوديت هاي اعمالي از سوي كنگره بر رئيس جمهور، محدود است. صرف نظر از تمايلات خود باراك اوباما در رسيدن به توافق، اين محدوديت هاي اعمالي كنگره دست مذاكره كنندگان آمريكايي براي ارايه يك پيشنهاد قابل تحقق را بسته است.
بخاطر مشكلاتي كه آمريكا در رفع سريع تحريم ها عليه ايران دارد، شركت كنندگان اينگونه مطرح كردند كه لازم است اتحاديه اروپا در زمان مناسب ارايه مصالحه بر سر تحريم هاي اعمالي خود بر ايران مدنظر قرار دهد.
اتفاق نظر در اين ميزگرد اين بود كه اتحاديه اروپا در كاهش تنش ها نقش كليدي دارد تنها به خاطر اين واقعيت كه ايران رابطه اي طولاني ديپلماتيك با اعضاي اين اتحاديه داشته و ديوار بي اعتمادي ميان ايران و اروپا به اندازه بي اعتمادي ميان ايران و آمريكا بلند نيست.
يكي از تحليلگران در اين ميزگرد عنوان كرد كه تحريم ها ايران را به سوي آسيا سوق داده و در حالي كه آمريكا بخاطر كنگره در اقدام براي رفع تحريم ها محدوديت دارد، اتحاديه اروپا مي تواند ابتكار رفع تحريم ها را در دست گيرد.
يكي ديگر از شركت كنندگان نيز گفت به خاطر قوانيني كه در آمريكا وضع شده و عليه هر كشوري كه با نهادهاي ايراني داد و ستد مي كنند، تحريم اعمال مي كند، از اين رو اروپايي ها نيز در رفع تحريم ها با محدوديت هايي مواجه هستند.
به گزارش فارس يكي از اصلي ترين موضوعاتي كه در اين ميزگرد مطرح شد اين بود كه اعتمادسازي ميان ايران و غرب بايد در اولويت باشد اما يكي از طرفين بالاجبار بايد ابتكار عمل را در دست گيرد و تضمين هاي مهم و كافي را ارايه كند تا بتواند ضمن تقويت اعتماد در طرف مقابل، اقدام متقابل آن طرف را نيز مورد تشويق قرار دهد.
يكي از نكات مطرح شده در بحث اعتمادسازي اين بود كه سيگنال ها و پيام هاي مثبت ارسالي دو طرف بايد كاملاً روشن و واضح باشند تا بتوانند ميان ايران و گروه 1+5 اعتماد ايجاد كنند. در اين رابطه به پيامي اشاره شد كه اوباما در نوروز سال 1388 ارسال كرد. بنا بر نظر شركت كنندگان اين پيام از اين جهت دردسرساز شد كه به خوبي و روشني مقاصد و نيات آمريكا را به ايران منتقل نكرد و به همين دليل از سوي آيت الله خامنه اي، رهبري ايران رد شد.
بنابر نظر شركت كنندگان يك توافق هسته اي با ايران مي تواند بخشي از يك بسته بزرگتر باشد كه در آن ايران پروتكل الحاقي را اجرا كند و به سؤالاتي كه درباره ابعاد نظامي اين برنامه وجود دارند پاسخ داده و غني سازي اورانيوم را در حد 5 درصد نگه دارد و ذخاير اورانيوم غني شده خود را محدود سازد ولي در ازاي اين اقدامات حق غني سازي اورانيوم اين كشور به رسميت شناخته شده و كاهش قابل ملاحظه اي در تحريم ها صورت گيرد. اما هنوز معلوم نيست كه انعطاف لازم در اين باره در طرف مذاكره وجود دارد يا خير.
در ادامه مباحث اين ميزگرد، به تأثيراتي كه سياست داخلي ايران بر اين روند دارد، پرداخته شد و يكي از شركت كنندگان چنين مطرح كرد كه با وجود برخي اختلاف نظرها در ايران روند تصميم گيري در اين كشور همچنان كارايي خود را دارد و اين آيت الله [العظمي] خامنه اي، رهبر عالي ايران است كه حرف آخر را در هر توافقي خواهد زد كه ميان ايران و غرب صورت مي گيرد.
انديشكده آمريكايي «هوور» نيز در مقاله اي با انتقاد از سياست هاي كاخ سفيد در قبال برنامه هسته اي ايران نوشت: آمريكا مي داند درباره برنامه هسته اي ايران در اشتباه است و ايراني ها هم اين را به خوبي مي دانند.
در بخشي از اين مقاله آمده است: تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران هم ديگر كارساز نيست و تقريباً تصويب قطعنامه جديد عليه ايران ممكن نيست. چين و روسيه بعد از تصويب آخرين قطعنامه عليه ايران در بيانيه اي اعلام كردند كه اين آخرين قطعنامه اي است كه از آن حمايت مي كنند. از سوي ديگر ايران از حمايت سياسي چين و روسيه برخوردار است و بسياري از كشورها از جمله چين، هند، ژاپن، كره جنوبي كه خريداران اصلي نفت ايران هستند از تحريم ها معاف هستند. بنابراين در درازمدت تجارت با آنها ادامه مي يابد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): اگر ما از نظر فكري مستقل باشيم، آنها- دشمنان- چگونه مي توانند به ما ضربه بزنند؟ تنها مي توانند از داخل خود ما به ما ضربه بزنند؛ در داخل فردي را درست كنند- كما اينكه مي بينيد درست كرده اند- و بعد توسط او هرچه مي خواهند انجام بدهند.


خالد البطش: ايران هرگز تسليم فشارها نخواهد شد

يكي از رهبران جنبش جهاد اسلامي گفت كه هدف غرب از فشار و تهديد كردن ايران، خارج كردن اين كشور از دايره خصومت با رژيم صهيونيستي است.
«خالد البطش» در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: غرب مي خواهد با خارج كردن جمهوري اسلامي ايران از معادله درگيري با رژيم صهيونيستي در دايره هم پيمانان غيرمخالف سياست هاي كاخ سفيد قرار گيرد، امري كه نقش ايران را در داخل مرزهاي خود محصور خواهد كرد و از آنجا كه ايران از تمايلات غرب نافرماني مي كند، آمريكا امروز به اين دليل و نيز به خاطر حمايت هاي ايران از قضيه فلسطين و مواضع ضد اسرائيلي ايران و دستاوردهاي علمي و فناوري آن را مجازات مي كند.
البطش از ايران خواست تا به مسير تحقق برنامه هاي علمي مختلف به سرعت ادامه دهد زيرا اين امر منبع قدرت نه فقط براي ملت ايران بلكه براي همه ملت هاست و اظهارات خصمانه عليه ايران ادامه خواهد داشت زيرا غرب نمي خواهد جمهوري اسلامي يك كشور هسته اي خواه صلح آميز و يا نظامي باشد و غرب (آمريكا و اروپا) نمي خواهند كسي غير از آنها تكنولوژي صنايع هسته اي و يا تكنولوژي ماهواره اي و يا هرگونه توانايي علمي ديگر را كه به استقلال كشورها منجر مي شود، در اختيار داشته باشد.
وي افزود: ايران سعي دارد يك كشور مستقل و خودكفا باشد و غرب هرگز اين را نمي پذيرد و به اظهارات خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران براي جدايي آن از محيط عربي و اسلامي ادامه خواهد داد.


اجراي طرح نوروزي همياران بهزيستي در 14 استان

طرح همياران بهزيستي ويژه نوروز سال 92 با هدف پيشگيري از تصادفات جاده اي و كاهش معلوليت ها در 14 استان كشور اجرا مي شود.
دكتر همايون هاشمي ديروز در مراسم امضاي تفاهم نامه چهارجانبه طرح همياران بهزيستي با پليس و حمل و نقل جاده اي كشور در اين رابطه گفت: اين طرح در استان هاي گيلان، اردبيل، مازندران، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، سمنان، گلستان، كرمان، خراسان رضوي و فارس به اجرا درمي آيد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور با بيان اينكه طرح همياران بهزيستي از 28 اسفندماه جاري در مبادي ورودي شهرها و استان هاي ياد شده آغاز مي شود، گفت: اين طرح تا 15 فروردين ماه سال 92 ويژه مسافران نوروزي اجرا خواهد شد.
هاشمي ادامه داد: بيش از 70 هزار عضو فعال همياران سلامت در سراسر كشور به همراه انجمن معلولان و انجمن ضايعه نخاعي كشور، سازمان بهزيستي را در اجراي اين طرح ياري مي كنند.
 


از سوي جمعيت هلال احمر انجام شد

توزيع 240هزار سبد عيدانه ميان نيازمندان

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از توزيع 240 هزار سبد عيدانه داوطلبان و خيرين هلال احمر بين نيازمندان و افراد كم برخوردار سراسر كشور خبرداد.
«فرحناز رافع» ديروز اظهارداشت: يكي از كارهاي ما در سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اين است كه با كمك افراد خير، مهرورز و داوطلب، ميزان مشاركت هاي مردمي را در فعاليت هاي اجتماعي براي حمايت از افراد محروم و نيازمند سازماندهي كرده، افزايش داده و هدايت كنيم.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر ادامه داد: با بررسي هاي انجام شده و نيازسنجي هاي صورت گرفته در جامعه احساس كرديم در جوامع كم برخوردار مشكلاتي عديده در مورد معيشت و درماني افراد محروم و نيازمند وجود دارد و در شب عيد براساس تعاليم اسلامي كه بايد نياز ديگران را برنياز خود مقدم بدانيم اقدام به جمع آوري كمك هاي مردمي و خيرين نوعدوست و مهرورز ايران اسلامي در قالب طرح ملي فرشتگان رحمت كرديم.
رافع همچنين اضافه كرد: امسال داوطلبان، خيرين و هنرمنداني كه با سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر همكاري مي كنند لحظه تحويل سال 92 را در كنار زلزله زدگان استان هاي آذربايجان شرقي و خراسان جنوبي كه اعضاي خانواده خود را در اين زلزله از دست دادند، خواهند بود.
 


عكاس دزفولي مقام نخست جشنواره عكس آسيا را كسب كرد

مسئول انجمن عكاسان جوان ايران، از كسب رتبه نخست جشنواره عكس 2013 آسيا، توسط «حامد مجدي» عكاس جوان دزفولي خبر داد.
امير اميري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين عكاس خوش ذوق در بخش عكاسي نجوم كه اخيرا در كشور ژاپن برگزار شد، اين مقام را كسب كرد.
وي گفت: كسب مقام نخست جشنواره جهاني آلمان با موضوع «طبيعت شهري در يك نگاه» در خرداد سال 91 و مقام نخست جشنواره عكس متروي تهران با موضوع «محرم» در سال 90 از ديگر مقام هاي كسب شده توسط اين عكاسي دزفولي است.


طبس بار ديگر به دامان خراسان بازگشت

يزد- خبرنگار كيهان:
شهرستان طبس پس از مدت ها كش و قوس جدا شد و بار ديگر به خراسان جنوبي پيوست.
معاون سياسي امنيتي استانداري يزد ضمن تاييد مطلب فوق، افزود: هيات دولت انتزاع شهرستان طبس از استان يزد و الحاق آن به خراسان جنوبي را تصويب كرده و اين مصوبه را به وزارت كشور ابلاغ نمود.
غلامحسين دشتي افزود: همچنين در اين مصوبه خواستار ارتقاي فرمانداري اين شهرستان به فرمانداري ويژه شده است.
وي گفت: در سال هاي اخير، برخي نخبگان و خواص و برخي از مسئولين و مردم اين شهرستان خواستار انتزاع از استان يزد و الحاق به خراسان جنوبي بودند كه با توجه به مسافت 270 كيلومتري طبس تا مركز خراسان جنوبي نسبت به مسافت 350 كيلومتري آن تا مركز استان يزد، اين امر با مصوبه دولت تحقق يافت.
دشتي خاطرنشان كرد: شهرستان طبس، بزرگترين شهرستان كشور با ظرفيت هاي فراوان است و استان يزد به درخواست مردم و مصوبه دولت در خصوص انتزاع آن از اين استان احترام مي گذارد.
 


انتقال گاز به پاكستان موجب آباداني سيستان و بلوچستان خواهد شد

يك نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح انتقال گاز ايران به پاكستان تاثير بسزايي در عمران و آباداني اين استان پهناور خواهد داشت.
«يعقوب جدگال» روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: احداث اين خط لوله علاوه بر توليد اشتغال مستقيم باعث ايجاد بسترهاي لازم توسعه صادرات و واردات از طريق سيستان و بلوچستان به پاكستان خواهد شد كه اين خود زمينه ساز امنيت، توسعه و رفاه هر چه بيشتر مردم اين خطه از كشورمان مي شود.
به گفته وي، انتقال گاز به عنوان خوراك كارخانه هاي پتروشيمي از عسلويه به چابهار باعث خواهد شد با توجه به نزديكي به بازارهاي جهاني، احداث كارخانه هاي پايين دستي و بالادستي پتروشيمي در اين شهرستان به عنوان هاب سوم پتروشيمي كشور شتاب بيشتري به خود گيرد.
نماينده مردم شهرستان هاي چابهار، نيكشهر و كنارك در مجلس شوراي اسلامي، احداث خط لوله صلح و به تبع آن احداث واحدها و كارخانه هاي بزرگ پتروشيمي از نظر پدافند غيرعامل و افزايش امنيت در مناطق مرزي شرق ايران را از ديگر ثمرات اين طرح فراملي عنوان كرد.
اين نماينده مجلس اظهار اميدواري كرد: با رسيدن خط لوله صلح به شهرها و روستاهاي سيستان و بلوچستان همزمان با تكميل اين پروژه، گازرساني به شهرها و روستاهاي منطقه در دستور كار قرار گيرد كه توجه به اين موضوع باعث همراهي و دلگرمي بيشتر مردم منطقه خواهد شد.
وي با بيان اينكه آغاز عمليات اجرايي خط لوله صلح در پاكستان با وجود مخالفت استكبار جهاني آغاز شده، گفت: اجرايي شدن اين پروژه روابط صميمانه دو كشور مسلمان و برادر را بيش از پيش گسترش دهد تا نمونه اي از همكاري براي كشورهاي منطقه در راستاي توجه به منافع ملي دولت ها و ملت ها باشد.
 


دو هزار مركز به طرح تلاوت نور در كشور افزوده شد

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: با افزوده شدن دو هزار مركز به طرح تلاوت نور، شمار اين مراكز به 28 هزار مركز افزايش يافت.
«محمدرضا جعفري» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: توجه به آموزش قرآن در زمينه هاي مختلف ترجمه، تلاوت، مفاهيم و تفسير و تقويت طرح تلاوت نور امسال محور برنامه ها بوده است.
وي با بيان اينكه با محوريت مساجد، امسال برنامه هاي متعدد آموزشي توسط كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در كشور اجرا شده است اظهار داشت: در دوره هاي آموزشي مداوم 250 هزار نفر و در دوره هاي مقطعي و كوتاه مدت قريب 500 هزار نفر از برنامه هاي آموزشي كانون هاي مساجد بهره مند شده اند.
وي آشنايي با جنگ نرم، اقتصاد كارآفريني و توليد ملي، ارتباط با مسجد، مخاطب شناسي، آشنايي بامديريت مسجد، توانمندسازي بچه هاي مسجد، استفاده از هنر در ترويج دين و... را از محورهاي آموزشي در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد برشمرد.
معاون ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: در كشور 18 هزار و 200 كانون فعال است كه از اين تعداد قريب شش هزار كانون در مساجد فعاليت دارند.
 


نيروگاه شهيد منتظري اصفهان به فناوري ساخت قطعات اورهال و والوها دست يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل نيروگاه شهيد محمد منتظري اصفهان از ساخت صددرصد قطعات اورهال و والوهاي ساخته شده در اين نيروگاه خبر داد.
سيدمحسن افتخاري در نشستي با خبرنگاران اضافه كرد: بيش از 10 ميليون دلار با ساخت قطعات مذكور صرفه جويي ارزي شده است.
وي با اعلام اينكه والوهاي ساخت كشورهاي خارجي كارآيي هاي لازم را براساس مدت زمان عمرش نداشت، گفت: تعداد زيادي والوهاي ساخت كشورهاي خارجي در اين نيروگاه وجود دارد كه قابل مصرف نيستند اين در حاليست كه والوهاي ساخت داخل نصب شده به خوبي كار مي كند و نياز به تعويض ندارد.
وي با بيان اينكه هم اكنون تعداد قطعات توليد شده در اين نيروگاه بي شمار است، اضافه كرد: وارد كردن بسياري از اين قطعات به دليل تحريم ها امكانپذير نبود اما با توليد آن در داخل موفق به قطع وابستگي به كشورهاي خارجي شده ايم.
افتخاري گفت: امروز 100 درصد قطعات اورهال در تمام بخش هاي نيروگاه ساخت داخلي است كه علاوه بر صرفه جويي ارزي، توليدات داخلي اين نيروگاه، قطع وابستگي خارجي و ايجاد اشتغال، تسهيل در برنامه ريزي براي نگهداري و تعميرات نيروگاه را به همراه دارد.
وي اضافه كرد: ايران تنها كشوري است كه در ميان كشورهاي در حال توسعه داراي والوهاي فشار قوي است و اين تكنولوژي در حال حاضر در اختيار 5 كشور جهان است.
 


معاون استانداري: مجوز استخدام 2 هزار و 880 نفر در استان تهران صادر شد

شهر قدس - خبرنگار كيهان:
براساس طرح مهرآفرين مجوز استخدام دو هزار و 880 نفر در استان تهران صادر شد.
معاون منابع انساني استانداري تهران با بيان اين مطلب در نشست شوراي اداري شهر قدس افزود: اين افراد جذب ادارات، سازمان ها و نهادهاي دولتي خواهند شد. وي با اشاره به اينكه اصلاح ساختار استانداري تهران و فرمانداري هاي تابعه در حال اجراست، اظهار داشت: افزايش پست هاي سازماني و منطبق شدن وظايف با مسئوليت ها از جمله مزاياي طرح مهرآفرين است.
ابراهيمي انتقاد سازنده را ارزشمندترين هديه براي مديران دانست و گفت: انتقاد و ارائه راهكار مناسب مي تواند شرايط را براي برطرف كردن مشكلات و ارائه خدمات بهتر به مردم فراهم كند. وي در پايان قانونگرايي و رعايت حقوق مردم را از شاخص هاي وظيفه شناسي و رشد جامعه دانست.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

كانون هاي مساجد بزرگترين شبكه فرهنگي در كشور هستند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كانون هاي مساجد بزرگترين شبكه فرهنگي در كشور هستند.
به گزارش ايرنا از اروميه، سيدمحمد حسيني روز دوشنبه در همايش فعالان مساجد آذربايجان غربي كه به مناسبت بيستمين سالگرد تاسيس كانون هاي مساجد كشور برگزار شد افزود: جايي كه 15 هزار پايگاه فرهنگي هنري در مساجد و محلات فعال هستند زمينه ارتقاي سطح فرهنگي ديني مذهبي بيش از پيش فراهم مي شود.
وي اظهار كرد: در سال هاي اخير گام هاي بلندي در راستاي توسعه كمي و كيفي مساجد استان برداشته شده كه افزايش كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد از 25 كانون به 472 كانون نشان دهنده اين رشد و توسعه در آذربايجان غربي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كانون هاي فرهنگي هنري بايد در جذب جوانان به مساجد كوشا باشند چرا كه مساجد پايگاه هاي عبادت و معرفت هستند.
وي اظهار كرد: مساجد از همان ابتداي تاسيس پناهگاه و مرجع مردم بوده اند و در دوران انقلاب اسلامي نيز مساجد با تربيت نيروهاي انساني متعهد و متدين و ساماندهي آنها و ايجاد انسجام و اتحاد در بين آنها زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي شدند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آذربايجان غربي افزود: قدرت و صلابت مساجد آذربايجان غربي در دوران دفاع مقدس بيش از پيش آشكار شد و مساجد به پايگاهي براي مردم در دفاع از طوفان ها تبديل شد.
حسيني گفت: بناي كانون ها بايد جذب جوانان و اجراي برنامه هاي متعدد علمي فرهنگي هنري ديني و قرآني باشد تا بتواند استعدادهاي جوانان و نوجوانان مسجدي را هدايت كنند.
وي ادامه داد: پيوند نوجوان و جوان با مسجد و ارتباط مستمر فعاليت هاي ديني را در نوجوان شكل مي دهد و او را در راستاي اهداف نظام جمهوري اسلامي تربيت مي كند و از جذب آنها در فرقه ها و عرفان هاي نوظهور جلوگيري مي كند.
حسيني اضافه كرد: مسئولان كانون ها بايد ظرفيت خود را بالا ببرند و با سعه صدر با مراجعان مسجدي برخورد كنند.
حسيني از مديران كانون ها خواست در جذب كمك هاي خيران در پيشبرد اهداف خود تلاش كنند.
وي اضافه كرد: بايد نيروهاي نخبه هر محله را در مساجد جمع آوري كنيم و روي آنها سرمايه گذاري اساسي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در صورت بي اعتنايي به مساجد بايد نگران عواقب آن نيز بود چرا كه اين بي اعتنايي شكست و ناكامي به دنبال دارد.
رئيس ستاد عالي نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد نيز در اين آيين گفت: درخت كانون هاي فرهنگي هنري مساجد تا دورترين نقاط مرزي ايران اسلامي ريشه دوانده است.
حجت الاسلام حميدرضا ارباب سليماني افزود: در راس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد روحانيون قرار گرفته اند و اين كانون ها تقويت بنيه اسلام را به دنبال دارد.
 


مديركل پيشگيري وضعي قوه قضائيه:

سازمان پيشگيري از وقوع جرم تشكيل مي شود

مديركل پيشگيري وضعي معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه، از تشكيل سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور خبر داد.
احمد رفيعي دوشنبه شب در مراسم آغاز به كار مركز داوري اتاق بازرگاني سنندج كه با حضور جمعي از مسئولان در سالن پيامبر اعظم استانداري كردستان برگزار شد، با اشاره به اين كه قوه قضائيه براي انجام وظايف خود نياز به ساختارهايي دارد اظهار كرد: در بند يك اصل 158 قانون اساسي يكي از وظايف رئيس قوه قضائيه ايجاد تشكيلات لازم در دادگستري ها به تناسب مسئوليت هاي اين قوه در اصل 156 قانون اساسي است.
وي خاطرنشان كرد: در همين راستا و در عمل به بند 5 اصل 156 قانون اساسي، لايحه پيشگيري از وقوع جرم به مجلس ارائه شد.
مديركل پيشگيري وضعي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه در گفت وگو با فارس با اشاره به مطرح شدن لايحه پيشگيري از وقوع جرم در مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك اين لايحه در مجلس به تصويب برسد.
به گفته رفيعي، يكي از مهم ترين نقاط قوت اين لايحه تشكيل شوراي عالي پيشگيري از وقوع جرم به رياست رئيس قوه قضائيه و نمايندگان قوه مجريه و مقننه است.
وي اضافه كرد: ارتقاي نظم حقوقي در جامعه راهبردهاي مختلفي دارد كه توسعه و تقويت فرهنگ داوري درجامعه از جمله راهكارهاي تحقق اين مهم است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر احصاي ظرفيت هاي داوري تاكيد كرد و گفت: داوري تنها زماني مي تواند جايگاه خود را پيدا كند كه به صورت قانوني و سازماني باشد.
مديركل پيشگيري وضعي معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه گفت: با توجه به بزرگ شدن جامعه شهري نياز به وجود مراكز داوري براي رفع مشكلات مردم بيش از گذشته ديده شده و اين مراكز در استان هاي مختلف در حال شكل گيري است.
رفيعي در پايان به تاثيرات راه اندازي اين مراكز اشاره كرد و گفت: كاهش در هزينه رسيدگي به اختلافات، كاهش ميزان ورود پرونده ها به دادگستري و نظارت ضابط مند بر داوري ها از جمله تاثيرات راه اندازي اين مراكز است.


نماينده جديد ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد رسما معارفه شد

طي مراسمي نماينده جديد ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد رسما معارفه شد.
اين مراسم با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي و امام جمعه شهركرد برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه كه اقشار مختلف مردم حضور داشتند با حكم رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمين سيدشرف الدين ملك حسيني رسما به عنوان نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد معرفي شد.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب در نشست شوراي اداري استان نيز گفت: نماينده ولي فقيه در هر استان آينه تمام نماي رهبري است كه مردم با اتصال به آن به ولايت متصل مي شوند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز با قدرداني از رهبر معظم انقلاب به دليل حسن انتصاب حجت الاسلام سيد شرف الدين ملك حسيني به عنوان نماينده جديد ولي فقيه در اين استان اظهار كرد: اين انتخاب شايسته از سوي آن رهبر فرزانه خواست همه مردم استان و مسئولان به خصوص امام جمعه محترم شهر ياسوج بود.
در اين جلسه نماينده جديد ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد با تقدير از حسن اعتماد رهبر انقلاب نسبت به وي، گفت: خدمت صادقانه به مردم توفيق الهي است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدشرف الدين ملك حسيني در جمع خبرنگاران افزود: تحقق منويات رهبر معظم انقلاب براي خدمت صادقانه به مردم و پيشبرد اهداف نظام يك تكليف شرعي و همگاني است.
وي خود را خدمتگزار مردم خواند و تلاش براي خدمت بيش از پيش به مردم، كمك به عمران و آباداني استان را از اولويت هاي برنامه كاري خود بيان كرد.
وي وحدت و همدلي حول محور ولايت را موجب اقتدار و عزت نظام اسلامي دانست و خاطرنشان كرد با تمسك به ولايت فقيه نظام اسلامي در جهان روز به روز پوياتر و بانشاط تر خواهد شد.
 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: اعطاي تسهيلات بر مبناي 60درصد فروش لغو شد

معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بانك ها نبايد در اجراي مصوبات ستاد تسهيل، تعلل و تاخيري داشته باشند بلكه ضرورت دارد در پرداختي هاي خود اقدامات اساسي انجام دهند.
محسن صالحي نيا عصر دوشنبه در جلسه ستاد تسهيل اردبيل اظهار داشت: براي حمايت از توليد آيين نامه ها و مصوباتي كه به بانك ها ابلاغ مي شود، اعتبار اجرايي دارند و سيستم بانك بايستي نسبت به اجرايي كردن آنها اقدام كنند.
وي با اشاره به آيين نامه شوراي پول و اعتبار در مورد اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي تصريح كرد: شوراي پول و اعتبار آيين نامه اعطاي تسهيلات بر مبناي 60درصد فروش سال گذشته به واحدهاي توليدي را لغو كرد.
صالحي نيا خاطرنشان كرد: اين موضوع به بانك هاي عامل كشور ابلاغ شده و اينكه چرا در استان اردبيل اجرايي نشده بايد سيستم بانكي پاسخگو باشد.
وي افزود: ما در شرايط فعلي قادر مي باشيم با منابع پيش بيني شده و مصوبات اخير به پويايي توليد كمك قابل توجهي كنيم.
معاون وزير صنعت، معدن در ادامه سخنان خود از پرداخت تسهيلات ويژه براي كارخانه اتوبوس سازي اردبيل و ديگر طرح هاي معرفي شده در حدود 160 واحد اشاره كرد و افزود: قرار شد براي كارخانه خودروسازي سبلان به ظرفيت توليد 150 دستگاه تسهيلات سرمايه در گردش با نرخ ارز مبادله اي پرداخت شود.
در اين جلسه اعضاي كارگروه كميته تسهيل كشوري به 250 پرونده واحدهاي توليدي و صنعتي مشكل دار رسيدگي كردند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10