(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 اسفند  1391 - شماره 20454

سردار مومني خبر داد:
آغاز به كار گشت هاي ويژه ترافيك در بزرگراه ها
رئيس سازمان امداد و نجات:
ضربات صوتي ناشي از انفجار مواد محترقه بر سيستم عصبي زيان بار است
رئيس سازمان ثبت احوال:
نخستين اصل توسعه كشور تقويت قواي جمعيتي است
خدمات رساني شركت واحد
در آخرين پنج شنبه و جمعه سال
اجراي تعرفه هاي جديد پزشكي از اول فروردين
مديرعامل شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر خبر داد
ورود سرنگ هاي چيني استريل نشده به كشور
معاون اجتماعي پليس آگاهي:
فرهنگ زيباي سنت «همسايه باني» بايد احيا شود
مراكز ليست انتظار قطارهاي رجاء
سرقت الاغ و فروش گوشت آن به كبابي ها
كنترل نامحسوس و آماده باش
ستاد مديريت بحران در چهارشنبه آخر سال
پرش از ارتفاع 3 متري به داخل حياط
برگزاري اولين مانور تخصصي هنگام وقوع زلزله تهران
استعفاي قاضي سعودي در اعتراض به فساد
تصادف 100 خودرو در آلمان
فروش كالاهاي اسرائيلي با برچسب تحريم
آشنايي دانشجويان بريتانيايي با اسلام


سردار مومني خبر داد:

آغاز به كار گشت هاي ويژه ترافيك در بزرگراه ها

سرويس اجتماعي-
فرمانده راهور ناجا با اشاره به انتصاب فرمانده گشت هاي ويژه راهور از آغاز به كار اين گشت ها در آستانه نوروز 92 خبر داد.
سردار اسكندر مومني ديروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: گشت هاي ويژه براي اولين بار در سطح شهرها به كار گرفته مي شود.
وي افزود: وظيفه اين گشت ها كنترل ترافيك و برخورد با رانندگان در بزرگراه ها، آزادراه ها و خيابان هاي اصلي شهر است و اينكه 95 درصد از مردم درست رانندگي مي كنند و 5 درصد راننده حادثه ساز بخواهند جان همه را به خطر بيندازند براي ما قابل قبول نمي باشد.
سردار مومني در ادامه گفت: اين گشت ها در نيمي از استان هاي كشور فعال شدند و در نظر داريم تا اتمام نيمه اول سال تمام استان ها را به اين گشت ها مجهز كنيم.
فرمانده راهور ناجا تصريح كرد: همچنين خودروهاي تست سلامت رانندگان در ايام نوروز به تمام استان هاي كشور اختصاص يافته اند كه در رزمايش امروز عملكرد آنها تشريح خواهد شد.
سردار مومني گفت: خط قرمزهاي پليس در ايام نوروز نداشتن معاينه فني و همچنين تخلفات حادثه ساز است و همكاران ما حتما با اين تخلفات به صورت جدي برخورد خواهند كرد و راننده اي كه اقدام به تخلف حادثه ساز بكند خودروي او تا 72 ساعت توقيف مي شود.
وي در خصوص تردد خودروهاي سنگين گفت: رانندگان حمل ونقل عمومي در سال 91 در جلسات بازآموزي شركت كرده اند و اگر تخلف منجر به جرح يا فوت داشته باشند دفترچه آنها باطل و اگر تخلف حادثه ساز داشته باشند دفترچه آنها توقيف و به كلاس هاي بازآموزي فرستاده مي شوند.
افزايش نرخ جرايم رانندگي
هر سه سال يك بار
رئيس پليس راهور با بيان اينكه هر سه سال يك بار براساس قانون نرخ جرايم رانندگي افزايش مي يابد تصريح كرد: قانون مشخص كرده است جرايم رانندگي هر سه سال يك بار با توجه به نرخ تورم افزايش يابد.
افزايش هزار تيم گشتي در طرح نوروزي
مومني افزود: در طرح نوروزي امسال هزار تيم گشتي به نيروهاي راهور اضافه شده و 5 هزار نيروي كمكي نيز از ساير نيروهاي پليس اضافه مي شوند. طرح نوروزي حاصل كار جمعي تمامي پليس ها در نيروي انتظامي است.
كاهش 45 درصدي شماره گذاري خودروها
وي با اشاره به آخرين آمارهاي شماره گذاري خودروها تصريح كرد: در 11 ماهه نخست امسال 800 هزار خودروي نوشماره پلاك شده است كه 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است. در همين مدت 36 هزار خودروي وارداتي شماره گذاري شده اند كه نسبت به سال قبل دو درصد رشد داشته است اين در حالي است كه شماره گذاري موتورسيكلت 49 درصد و اسقاط خودروها نيز 30 درصد كاهش داشته است.
رئيس پليس راهور با اعلام اينكه در نوروز سال 90، يك هزار و 200 نفر كمتر كشته شدند، گفت: پيش بيني مي كنيم تعداد كشته هاي رانندگي امسال به كمتر از 19 هزار نفر برسد.
استانهاي ركورددار كاهش تلفات
مومني افزود: در سال 90 استان هاي خراسان رضوي، فارس، خوزستان، اصفهان و كردستان بيشترين كاهش كشته را داشته اند در حالي كه استان هاي آذربايجان غربي، خراسان شمال، كرمان، چهارمحال بختياري و مركزي داراي بيشترين افزايش تلفات بودند.
معرفي دستگاه هاي مقصر در تصادفات
به مراجع قضايي
وي با بيان اينكه در سال جاري 2 هزار و 239 مورد تصادف رخ داد كه دستگاه ها در آن مقصر بودند، اظهار داشت: دستگاه هاي مقصر در تصادفات به محاكم قضايي معرفي شدند.به گفته رئيس پليس راهور در طرح نوروزي سال جاري سرعت غيرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو عامل 80 درصد تصادفات نوروزي بود. امسال 30 درصد تصادفات نوروزي بين ساعت 16 تا 20 رخ داده است.
حذف نمرات فني
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي راهور ناجا مژده داد: رانندگاني كه نمرات منفي اخذ كرده اند در صورتي كه شش ماه هيچگونه نمره منفي دريافت نكنند، تخلفات قبلي و نمرات منفي آنها حذف مي شود.
 


رئيس سازمان امداد و نجات:

ضربات صوتي ناشي از انفجار مواد محترقه بر سيستم عصبي زيان بار است

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با هشدار به استفاده كنندگان از مواد محترقه و آتش زا در چهارشنبه پايان سال، گفت: آسيب هاي ناشي از ترقه بازي و استفاده از مواد محترقه بر گوش و سيستم عصبي تاثير مخربي دارد به طوري كه روان فرد را متزلزل مي سازد.
«محمود مظفر» در گفت وگو با ايرنا، افزود: در صورتي كه صداي انفجار ناشي از مواد محترقه بلند باشد، ممكن است منجر به پارگي پرده گوش شود و آسيب جدي به سيستم شنوايي فرد وارد كند.
وي گفت: در اين گونه موارد چنانچه صداي بلند و ضايعات آن منجر به پارگي پرده گوش افراد شود بايد خيلي سريع روي گوش را پوشانده و فرد مصدوم را به نخستين مركز درماني انتقال داد زيرا در بعضي موارد اين آسيب ديدگي و پارگي خود به خود ترميم مي شود و گاهي اوقات نيز بسته بشدت آسيب ديدگي بايد جراحي صورت گيرد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: افراد مصدوم ناشي از انفجار مواد محترقه و آتش زا در صورتي كه بعد از صدمه ديدن از اين گونه مواد در ناحيه گوش احساس درد كردند، احتمال وجود جسم خارجي در گوش آنان وجود دارد كه توصيه مي شود هرگز آن را دست كاري نكرده و چيزي داخل گوش نكنند و بلافاصله به مراكز درماني مراجعه كنند.
مظفر صداهاي ناشي از ترقه زدن و انفجار مواد محترقه را براي سيستم شنوايي مضر دانست و تاكيد كرد: والدين فرزندان خود را از اين كار منع كنند و اجازه ندهند آنها با ايجاد آلودگي صوتي ناشي از انفجار ترقه و فشفشه و نظير آن دچار كاهش شنوايي شوند.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر توضيح داد: در مواردي كه ترقه كنار گوش منفجر شود، ممكن است به عصب شنوايي آسيب برسد و درست مانند خمپاره اي كه در جبهه منفجر شود و عصب گوش را صدمه بزند، همين ترقه كوچك هم مي تواند به همان اندازه خطرناك باشد.
وي تصريح كرد: عوارض صدمه و آسيب عصب گوش با سوت كشيدن و صداي گوش گاهي تا پايان عمر فرد را همراهي مي كند.
وي گفت: طبق گزارش هاي دريافتي و ثبت شده از گروه هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر در شب چهارشنبه پاياني سال و در ارزيابي مصدومان آسيب پوست در بين حادثه ديدگان شايع تر بوده كه اين آسيب ديدگي يا به صورت سوختگي و يا جراحات كوچك و بزرگ تا عمق پوست گزارش شده است.

 


رئيس سازمان ثبت احوال:

نخستين اصل توسعه كشور تقويت قواي جمعيتي است

رئيس سازمان ثبت احوال كشور نخستين اصل توسعه كشور را تقويت قواي جمعيتي دانست.
محمد ناظمي اردكاني در همايش جمعيت، تعالي و راهبردها با اشاره به مشكلات فعلي جمعيتي كشور گفت: در صورتي كه نسل جوان فعلي را در 10 سال آينده داشته باشيم تمام اين مشكلات حل خواهد شد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران با جمعيت بالاي 76 ميليون نفر 1 درصد از جمعيت 7 ميلياردي جهان، هجدهمين كشور در دنيا، دهمين كشور در آسيا و سومين كشور در منطقه از لحاظ جمعيت است.
ناظمي اردكاني با اشاره به اينكه تحولات اخير دركاهش ميزان باروري متاسفانه در كشور تاثيرگذار بوده است، گفت: رشد سالانه جمعيت در ايران حدود 3/1 دهم درصد و در جهان 1/1 دهم درصد است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور خاطرنشان كرد: نرخ رشد ايران در بين كشورهاي همسايه 7 و در جهان 14 تعيين شده است.
ناظمي اردكاني تاكيد كرد: بي توجهي به برخي از موضوعات موجب بروز مشكلات در اجتماع شده است.
وي با اشاره به اينكه از نظر نرخ باروري رتبه 25 را در سال 2010 داشته ايم گفت: اگر مي خواهيم به سمت توسعه گام برداريم نخستين اصل تقويت قواي جمعيتي است.
ناظمي اردكاني درباره فرصت ها و چالش هاي پيش رو در افزايش جمعيت، گفت: بايد به روشني دريابيم كه چالش هاي جمعيتي كشور كدام است و چگونه مي توان ميزان جمعيت را بصورت صحيح مديريت كنيم.
اردكاني به افزايش جمعيت سالمندان كشور در سال هاي آينده اشاره كرد و گفت: در سال 1405 جمعيت سالمندان به 4/7 و در سال 1425 به 18 درصد مي رسد و اين يعني از هر 5 نفر جمعيت يك نفر سالمند خواهد بود.
ناظمي اردكاني تاكيد كرد: بايد تغيير نگرش جمعيتي از كتاب هاي دبيرستان و دانشگاه ها آغاز شود و موضوع تك فرزندي را با ابزارهاي فرهنگي كمرنگ كنيم.گفتني است، همايش ملي جمعيت تعالي و راهبردها كه از دوشنبه در وزارت كشور آغاز و قرار است مسئله جمعيتي كشور در پنج محور مروري بر فرصت ها و چالش هاي جمعيتي ايران و آينده نگري ها، جابه جايي ها و توزيع فضايي جمعيت، كيفيت و سلامت جمعيت، جمعيت، خانواده و الگوي سبك زندگي و راهبردها مورد بررسي قرار گيرد.
در اين مراسم سامانه ثبت تغيير نشاني (كدپستي) كارت ملي رونمايي شد. دارندگان كارت هاي ملي مي توانند در صورت تغيير محل زندگي خود آدرس جديد را از طريق اين سامانه به سازمان ثبت احوال اعلام كنند.

 


خدمات رساني شركت واحد

در آخرين پنج شنبه و جمعه سال

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: به علت افزايش ميزان تقاضاي شهروندان جهت عزيمت به بهشت زهرا و حرم مطهر امام (ره) و زيارت اهل قبور در آخرين پنج شنبه و جمعه سال، اين شركت در روزهاي 24 و 25 اسفندماه اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه اي از ساعت 30/5 بامداد لغايت 21 در نقاط زير مي نمايد.
پايانه خاوران- ميدان خراسان- ميدان شوش- محمديه- ميدان راه آهن- فتحي- جليلي- پايانه شهيد سروري- نازي آباد- شهرك ولي عصر (عج)- تهرانسر- پايانه كاوه- فلكه دوم صادقيه- شهرري- دولت آباد- در شرقي بهشت زهرا «س» (گلدسته)- باقرشهر- فلكه دوم تهرانپارس- فلكه چهارم تهرانپارس و ميني سيتي.
بنابراين اطلاعيه جهت بازگشت شهرونداني كه به بهشت زهرا(س) عزيمت مي كنند، پيش بيني لازم به عمل آمده تا با استفاده از اتوبوس هاي شركت واحد مستقر در پاركينگ هاي بهشت زهرا(س) به مبادي اوليه بازگشت نمايند.

 


اجراي تعرفه هاي جديد پزشكي از اول فروردين

تعرفه هاي جديد پزشكي با افزايش 18 درصد در بخش دولتي و افزايش 29 درصد دربخش خصوصي از اول فروردين ماه اجرا مي شود.
حسن امامي رضوي، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: كليات تعرفه هاي خدمات تشخيصي و درماني سال 92براي اولين بار قبل از شروع سال در شوراي عالي بيمه خدمات درماني تصويب شد و بايد در دولت نيز مصوب شود تا ابلاغ و اجرايي شوند.وي افزود: ميزان رشد متوسط تعرفه هاي خدمت تشخيصي و درماني بخش دولتي نسبت به تعرفه هاي امسال 18 درصد و در بخش خصوصي 29درصد رشد داشته است اما جزئيات آن واقعا هنوزنهايي نشده است و بنابراين فعلا نمي توانيم جزئيات اين تعرفه ها را اعلام كنيم.امامي اظهاركرد: بعد از نهايي شدن جزئيات تعرفه هاي پزشكي و تصويب آن دردولت تا قبل از پايان سال اين تعرفه ها ابلاغ و از اول فروردين اجرايي مي شوند.
گفتني است پيش از اين حسن طريقت منفرد، سرپرست آموزش وزارت بهداشت اعلام كرده بود كه تعديل تعرفه بين گروه هاي پردرآمد جامعه پزشكي و افراد كم درآمد اين گروه از جمله سياست هاي وزارت بهداشت در تدوين و تصويب تعرفه هاي جديد خدمات تشخيصي و درماني است.

 


مديرعامل شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر خبر داد

ورود سرنگ هاي چيني استريل نشده به كشور

مديرعامل شركت تجهيزات پزشكي هلال احمر گفت: وزارت بهداشت با وجود توليد سرنگهاي مرغوب در كشور، بي رويه مجوز واردات اين كالا را صادر مي كند و ما نمونه هايي از سرنگ هاي چيني استريل نشده را در بازار كشف كرده ايم.
محمد عليزاده در گفت وگو با فارس اظهار داشت: نمونه هايي از سرنگ چيني را از بازار گرفته ايم و با مطالعه در آزمايشگاه به اين نتيجه رسيديم كه اين سرنگ ها استريل نشده است در حالي كه روي آن نوشته «استريل شده».
وي افزود: 18 كارخانه در كشور سرنگ توليد مي كنند ولي وزارت بهداشت همچنان مجوز واردات اين محصول را مي دهد.
وي ادامه داد: بايد سعي كنيم تا حد امكان مواد اوليه تجهيزات پزشكي را هم در داخل توليد كنيم تا در صورت تحريم و وارد نشدن يك ماده خاص، توليد ملي و سلامت مردم به خطر نيفتد.
وي گفت: مثلا مي توان با نصف قيمت سرنگ را از خارج كشور تهيه كرد، اما اگر فقط براي چند روز به ما سرنگ ندهند سلامت مردم به مخاطره مي افتد پس بايد هميشه و به ويژه مواقع بحران سرنگ داخلي را توليد و دپو كنيم.عليزاده با اشاره به اينكه متاسفانه در برخي موارد كيفيت قرباني قيمت يك محصول مي شود، افزود: اكنون سرنگ هاي چيني با نصف قيمت مشابه ايراني در بازار عرضه مي شود و كسي به كيفيت آن توجه نمي كند. بيمار هنگام اضطرار فقط كيسه دارو و سرنگ را تحويل مي گيرد تا زودتر آن را تزريق كرده و بهبود يابد و كسي دقت نمي كند كه آيا درجه بندي سرنگ با سوزن آن استاندارد است.
وي گفت: در برخي سرنگ هاي چيني درجه بندي روي سرنگ دقيق نيست و حتي نمونه هايي از سرنگ چيني را از بازار گرفته و با مطالعه در آزمايشگاه به اين نتيجه رسيديم كه اين سرنگ ها استريل نشده است در حالي كه روي آن نوشته «استريل شده»

 


معاون اجتماعي پليس آگاهي:

فرهنگ زيباي سنت «همسايه باني» بايد احيا شود

معاون اجتماعي پليس آگاهي نيروي انتظامي ضمن توصيه به شهروندان در هنگام سفرهاي نوروزي گفت: بايد فرهنگ همسايه باني در كشور احيا شود.
سرهنگ حميد اندرز چمني گفت: شهروندان هنگام عزيمت به سفر همسايه هاي خود را از قصدشان مطلع كنند.
وي تاكيد كرد: ما بايد به دنبال رواج فرهنگ همسايه باني باشيم زيرا احياي اين فرهنگ كه در سنت هاي زيباي ايراني ريشه دارد در مهار سرقت منازل نيز موثر خواهد بود.
معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا از شهروندان خواست ضمن توجه به موارد ايمني هنگام پارك خودروها در مجاورت اقامتگاه ها يا اماكن زيارتي-تفريحي، همچنين از گذاشتن وسايل در داخل خودرو كه موجب تحريك سارقان مي شود، خودداري كنند.
وي اضافه كرد: خانواده ها توجه كنند، هنگام استفاده از كارگران خدماتي در منزل، افرادي را بكار گيرند كه نسبت به آنها شناخت كافي دارند و در زمان حضور كارگران در منزل از در اختيار گذاشتن كليدهاي منزل به آنها و در دسترس قرار دادن وسايل و اشياي قيمتي جدا خودداري كنند.
وي با بيان اينكه خانواده ها از بيان نكات و مسائل ريز زندگي خود در نزد كارگران خودداري كنند، افزود: افشاي اين مسائل موجب مي شود تا كارگر از آن به عنوان حربه اي عليه افراد خانواده استفاده كند.
اندرز چمني همچنين توصيه كرد: شهروندان طلا، جواهرات و وجوهات نقد خود را به بانك ها يا افراد مورد اطمينان بسپارند. خودداري از برپايي چادر به صورت انفرادي در اماكن خلوت از ديگر توصيه هاي معاون اجتماعي آگاهي ناجا است.
وي گفت: در صورتي كه افرادي با خودرو يا لباس شخصي تحت عنوان مامور خودروي شما را در سطح شهر و بزرگراه ها متوقف كردند تا شناسايي كامل به هيچ وجه تسليم خواسته هاي آن ها نشويد.
اندرز چمني افزود: شهروندان اطفال خود را به زيورآلات گرانقيمت مزين نكنند، آدرس و شماره تلفن خود و مرتبطين را به كودكان بسپارند و از قبول مواد غذايي و نوشيدني از افراد ناشناس خودداري كنند و مراقب افرادي كه تحت عنوان مامور قصد كنترل چك پول و اشياي خريداري شده را دارند، باشند.
اندرز چمني ادامه داد: هنگام استفاده از خودروهاي مسافربر شخصي، چهره راننده، سرنشينان و وسايل تزئيني خودرو را به خاطر بسپارند و چنانچه قبل از سوار شدن در صندلي عقب نشسته اند و هنگام سوار شدن يكي از افراد پياده شده و قصد دارند آنها را در بين خود قرار دهند، از سوار شدن خودداري كنند.

 


مراكز ليست انتظار قطارهاي رجاء

شركت رجاء به منظور ايجاد تسهيلات جديد و خدمات دهي حداكثري به متقاضيان سفر با قطارهاي مسافري رجاء مراكز ليست انتظار بليت قطارهاي اين شركت براي برخي ايام پيك نوروز 92 را معرفي كرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت حمل ونقل ريلي رجاء با برنامه ريزي انجام شده از سوي اين شركت و در راستاي خدمات رساني مطلوب و جلب رضايتمندي بيش تر هموطنان عزيز، براي تاريخ هاي 24 اسفند 91 لغايت 8 فروردين 92، ليست انتظار بليت قطارهاي رجاء از طريق برخي مراكز فروش، عرضه خواهد شد.
روابط عمومي رجاء همچنين اعلام كرد: آژانس هاي راه سعادت، روان سير، آتيه گشت و سير سحر افق از دفاتر فروش اطراف ايستگاه راه آهن تهران هستند كه از 24 اسفند لغايت 8 فروردين 92 اقدام به خدمات دهي به متقاضيان سفر با قطار به عنوان مراكز ليست انتظار مي كنند.
ليست انتظار بليت قطارهاي مسافري شركت حمل ونقل ريلي رجاء، از تاريخ 9 فروردين 92 همانند گذشته در ايستگاه راه آهن تهران اقدام به خدمات دهي به هموطنان گرامي خواهد كرد.
هموطنان گرامي براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص زمان كشيك دفاتر فروش بليت هاي ليست انتظار، نشاني دفاتر فروش و... مي توانند به صورت شبانه روزي با تلفن 1539 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي اين شركت به نشاني: www.raja.ir مراجعه كنند.
شماره پيامك 3000139 شركت رجاء نيز آماده دريافت نظرها، انتقادها و پيشنهادهاي متقاضيان خريد بليت و سفر با قطارهاي اين شركت مي باشد.
 


سرقت الاغ و فروش گوشت آن به كبابي ها

دو سارق احشام كه با سرقت الاغ، گوشت آن را براي تهيه كوبيده به رستوران هاي بين راهي مي دادند، دستگير شدند.
ظهر سه شنبه بيست و دوم اسفند ماه سال جاري فردي سراسيمه به كلانتري 176 حسن آباد مراجعه و عنوان داشت ساعاتي پيش هنگام سركشي از محل نگهداري احشام صاحب كارم مشاهده كردم كه سه راس الاغ به سرقت رفته است.
مأموران در بررسي هاي خود متوجه شدند يكي از قصابي هاي محل اقدام به فروش گوشت الاغ مي كند كه بلافاصله وارد عمل شده و مالك قصابي را در حالي كه مشغول خرد كردن الاغ ذبح شده بود، دستگير و به كلانتري انتقال دادند.
با انتقال متهم وي مورد بازجويي قرار گرفت طي بازجويي هاي انجام شده مرد قصاب با اعتراف به فروش گوشت الاغ گفت: ساعتي پيش دو جوان به نام هاي «محمد» و «محرم» الاغ ذبح شده اي را در حاليكه پشت يك وانت گذاشته بودند براي فروش به مغازه آوردند و گفتند كه دو الاغ زنده ديگر دارند كه در صورت تمايل براي خريد با آنها تماس بگيرم.
مأموران با گرفتن مشخصات متهمان و شناسايي مخفيگاه دزدان در يك عمليات غافلگيرانه موفق شدند آنها را دستگير كنند. در بازرسي از مخفيگاه آنها دو الاغ شاكي كه سارقان فرصت ذبح آن را پيدا نكرده بودند، نيز كشف شد.
مأموران متهمان را براي تكميل پرونده و تحقيقات بيشتر به كلانتري انتقال داده و تحت بازجويي هاي پليس قرار دادند كه در خلال تحقيقات فني مشخص شد متهمان از سارقان احشام در منطقه حسن آباد قم هستند كه با پرسه زني هاي شبانه خود اقدام به سرقت احشام به خصوص الاغ از طويله روستاييان كرده و پس از ذبح، گوشت الاغ را به قصابي فروخته و قصاب نيز پس از چرخ كردن گوشت، آن را به برخي از رستوران هاي بين راهي فاقد مجوز اتحاديه اصناف و تأييد فعاليت وزارت بهداشت جهت مخلوط كردن و درست كردن كباب كوبيده به فروش مي رساند.
با اعترافات صريح متهمان مبني بر سرقت احشام و فعاليت غيرقانوني مبني بر فروش گوشت الاغ پرونده اي در اين رابطه تشكيل و در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.
 


كنترل نامحسوس و آماده باش

ستاد مديريت بحران در چهارشنبه آخر سال

جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران منطقه 19، از آماده باش مديريت بحران منطقه 19 در چهار شنبه آخر سال خبر داد.
عليزاده به باشگاه خبرنگاران گفت: آماده باش سازمان هاي برون سازماني و درون سازماني مديريت بحران، آتش نشاني، اورژانس، نيروي انتظامي، راهور، سركلانتري هفتم فاتب، گشت ها و اكيپ هاي ويژه در ستاد مديريت بحران در سه شنبه آخر سال از اقدامات ستاد مديريت بحران منطقه 19 براي رفاه حال مردم است.
وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: اين طرح با اجراي عمليات جمع آوري مخازن زباله ها در سطح محلات سيزده گانه منطقه 19 يك روز قبل از آغاز مراسم چهارشنبه سوري، يعني روز دوشنبه 28 اسفندماه، آغاز به كار خواهد كرد.
عليزاده با اشاره به اقدامات ديگر در اجراي طرح آماده باش ستاد مديريت بحران منطقه 19 گفت: طرح آماده باش چهارشنبه سوري ستاد مديريت بحران با تشكيل حداقل دو گروه دوام در محلات سيزده گانه منطقه 19، استقرار و حضور فرماندهان گروه هاي دوام و نمايندگان ارگانهاي برون سازماني در پايگاه ويژه مديريت بحران، اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: با گزارش اكيپ ها و گشت هاي موتوري در محلات سيزده گانه منطقه 19، از محلات و وسايل پرخطر و آسيب زا، فراخوان سازمان مديريت بحران و پيشگيري از حوادث غيرمترقبه، كنترل نامحسوس محلات و خيابانها، عمليات امداد و نجات ستاد مديريت بحران منطقه 19 آغاز مي شود.
 


پرش از ارتفاع 3 متري به داخل حياط

يك خودروي سواري به علت ناتواني راننده در كنترل آن از داخل پاركينگ به داخل حياط سقوط كرد.
به گزارش سازمان آتش نشاني، يك خودروي سواري به رانندگي يك زن 35 ساله پس از عدم كنترل آن توسط راننده از ارتفاع سه متري به داخل حياط سقوط كرد و در حالت عمودي متوقف شد. اين حادثه در خيابان كارگر شمالي، خيابان زره پوش رخ داد.
راننده از اين حادثه جان سالم به در برد.
 


برگزاري اولين مانور تخصصي هنگام وقوع زلزله تهران

اولين مانور تخصصي ترياژ و تخليه در منطقه يوسف آباد امين آباد با پيش بيني زلزله اي با 66. ريشتر برگزار شد.
محمد طالبيان رئيس اورژانس كشور درخصوص اين مانور تخصصي اظهار داشت: زماني كه حادثه اي رخ مي دهد با انجام مانورهاي تخصصي مي توانيم شدت حادثه را سطح بندي كنيم و از اين طريق درمان سريع و انتقال به موقع را داشته باشيم.
وي ادامه داد: در اين مانور تخصصي ترياژ، براساس اولويت بندي و برچسب هاي رنگي كه به افراد حادثه ديده نصب شده درمان آغاز مي شود. به اين ترتيب كه ابتدا اولويت اول با رنگ قرمز و سپس زرد است و حادثه ديدگان با رنگ سبز سرپايي درمان مي شوند.
طالبيان بر همكاري بين گروهي در مواقع بحران و زلزله در شهر تهران تاكيد كرد و افزود: اين مانور تخصصي با همكاري دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران، سپاه، ارتش، نيروي انتظامي، شهرداري تهران و شركت نفت برگزار شده تا مشكلات پيش روي حوادث را به شكل نمادين برطرف كنيم.
رئيس اورژانس كشور به فارس گفت: اگر حادثه اي رخ داد بايد از قبل با انجام مانورهاي تخصصي هميشه به صورت آماده باش باشيم و بدانيم در فرآيندهاي اجرايي چه مشكلاتي وجود دارد تا در نشست هاي بعدي آنها را برطرف كنيم.
 


استعفاي قاضي سعودي در اعتراض به فساد

 
به گزارش پايگاه اينترنتي البديل، قاضي نايف بن علي القفاري معاون دبيركل هيئت عمومي و معاون رئيس اداره تحقيقات و مطالعات دادگاه عالي سعودي استعفاي خود را به علت فساد محيط قضايي و وضعيت ناگوار قضايي عربستان تقديم عبدالله بن عبدالعزيز شاه سعودي كرد.
القفاري در نامه طولاني خود كه چند نسخه از آن را از جمله براي سلمان بن عبدالعزيز وليعهد، مقرن بن عبدالعزيز معاون دوم و شوراي عالي قضايي و عبدالعزيز آل الشيخ مفتي سعودي ارسال كرد، گفت: پرونده بازداشت شدگان طولاني شده است و نزديك است كه عربستان را ويران كند.
وي در اين نامه به پرونده فساد كه شهروندان سعودي از آن رنج مي برند، به طور كامل پرداخته است.
اين قاضي همچنين حمله شديدي به محمد العيسي وزير دادگستري سعودي كرد و وي را در نزد اكثر قضات به خاطر مديريت ناكارآمد و رفتارش، فردي بسيار منفور دانست.
اين قاضي با اشاره به افزايش نارضايتي مردم و رشد سريع پديده رشوه و ساير پديده هاي مشابه افزود: با توجه به وضعيت ناگوار قضايي و عملكرد نااميد كننده مسئولان ارشد دادگستري برآن شدم كه از دستگاه قضايي كناره گيري كنم.
 


تصادف 100 خودرو در آلمان

بر اثر تصادف زنجيره اي در شمال فرانكفورت در آلمان دهها نفر زخمي شدند.
اين تصادف زنجيره اي در بزرگراه A45 در منطقه ميونزنبورگ در شمال فرانكفورت و به علت بارش برف سنگين و لغزنده بودن سطح بزرگراه روي داد كه بر اثر آن صدخودرو با هم برخورد كردند كه دهها نفر مجروح برجا گذاشت. بر اثر اين حادثه هر دو مسير رفت و برگشت بزرگراه براي ساعتها بسته و عبور و مرور مختل شد. يان كررو راننده يك خودرو ون كه دچار تصادف شد گفت: همه چيز به سرعت اتفاق افتاد. بارش برف سنگين جاده را پوشاند و ديد را خيلي كم كرد به طوري كه رانندگان نمي توانستند روبروي خود را ببينند و در نتيجه همه به يكباره ترمز كردند و تصادف روي داد. گفتني است بارش برف سنگين در بيشتر كشورهاي شمال غرب اروپا سبب يخبندان و كندي رفت و آمد در جاده ها و بزرگراه ها شده است. بارش سنگين برف همچنين سبب بسته شدن فرودگاه فرانكفورت و حركت قطارهاي يورو استار در تونل مانش متوقف شد. نيروهاي ارتش فرانسه هم براي پاكسازي جاده ها از برف فراخوانده شدند.
 


فروش كالاهاي اسرائيلي با برچسب تحريم

درحالي كه مخالفت با اقدامات ضدانساني رژيم صهيونيستي نزد افكار عمومي جهان روند فزاينده اي به خود گرفته است، هلند با ترفندي تازه در راستاي همدردي ظاهري با مردم فلسطين و در واقع حفظ مناسبات با هم پيمان ديرين صهيونيستي، به فروش كالاهاي اسرائيلي اين بار اما با برچسب تحريم اقدام مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «france-palestine»، دولت هلند از فروشگاه هاي زنجيره اي خود خواست كالاهاي رژيم صهيونيستي را برچسب گذاري كند تا شناسايي و تحريم اين كالاها از اين طريق با سهولت بيشتري صورت پذيرد!
با وجود اين كه واردات كالاهاي صهيونيستي در هلند، آزاد است، اين اقدام موجب خواهد شد تا مشتريان بتوانند با خواند برچسب روي اجناس، درمورد آن ها اطلاعات بيشتري كسب كرده و خودشان درباره خريد يا عدم خريد يك جنس تصميم گيري كنند.
به اين ترتيب قرار است از اين پس، روي كالاهاي صهيونيستي اعم از ميوه و سبزيجات، نوشيدني، عسل، روغن زيتون، ماهي، گوشت، مرغ، تخم مرغ و وسايل آرايشي به جاي برچسب «ساخت اسرائيل»، برچسب «ساخت شهرك هاي صهيونيستي» نصب شده و كالاهاي توليد شده در سرزمين هايي كه هم اكنون فلسطيني ها در آن سكونت دارند، نيز با برچسب جداگانه اي به فروش برسند.
هلند در واقع با اين ترفند همچنان خود را دوست و هم پيمان هميشگي رژيم غاصب اسرائيل دانسته، گرچه در ظاهر با غم ملت فلسطين زير يوغ رژيم صهيونيستي ابراز همدردي كرده است.
 


آشنايي دانشجويان بريتانيايي با اسلام

دانشجويان مسلمان دانشگاه «نيوكسل» انگليس با برپايي هفته آشنايي با اسلام، تلاش مي كنند كه دين اسلام را به دانشجويان اين دانشگاه بشناسانند و سوء تعبيرات را در مورد اين دين و پيروان آن بزدايند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «Onislam ، سسامانتا مك گرگور»، دانشجوي غيرمسلمان دانشگاه نيوكسل ديروز، 21اسفند، با شركت در برنامه هفته آشنايي با اسلام، گفت: مردم در مورد اسلام نگرش هاي اشتباهي دارند، ديدگاه من نسبت به اسلام امروز با شركت در اين برنامه كاملا تغيير كرد.
سازمان دهندگان هفته آشنايي با اسلام در دانشگاه نيوكسل مي گويند: اين هفته با هدف از بين بردن موانع و دعوت كردن مردم براي صحبت كردن در مورد اسلام و كشف اسلام حقيقي برگزار شده است.
«احمد گاتناش»، از سازمان دهندگان اين برنامه مي گويد: اين گفته با هدف از بين بردن تصورات كليشه اي نادرست در مورد مسلمانان كه از سوي رسانه ها در اذهان مردم شكل گرفته است، راه اندازي شده است.
«چالش حجاب» يكي از برنامه هايي است كه در طول اين هفته در دانشگاه نيوكسل برگزار مي شود و در آن دانشجويان غيرمسلمان به مدت يك روز حجاب بر سر مي گذارند.
مك گرگور كه يك روز كامل حجاب بر سرگذاشت، اظهار كرد: پس از بر سر گذاشتن متوجه شدم كه همه به صورت ناخوشايندي به من خيره مي شدند. دلم مي خواست بگويم: به من زل نزنيد. من كار اشتباهي نكرده ام.وي افزود: من از ايده استفاده از حجاب بسيار لذت بردم، زيرا بسيار زيبا است كه يك زن مسلمان فقط به همسر خود اجازه ديدن موهايش را مي دهد.ديگر دانشجويان غيرمسلمان اين دانشگاه عنوان كردند كه تجربه كردن حجاب، ديدگاه آنان را نسبت به اين مسئله به كلي عوض كرد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10