(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 اسفند  1391 - شماره 20454

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دو طيف از سلفي ها (يادداشت روز)
انگل (گفت و شنود)
احمدي نژاد در جمع خبرنگاران:
حركت ملت ايران رو به پيشرفت است
شوراي نگهبان مصوبه سه دوازدهم بودجه را به مجلس فرستاد
صالحي :
درسياست خارجي بايد خاكستري حركت كرد
ايران خواستار حضور فعال اعضاي عدم تعهد
در اجلاس خلع سلاح هسته اي شد
اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي
كيهان و خوانندگان
روايت كرباسچي از فتنه گر بازداشتي حاكميت حق داشت برخورد كند(خبر ويژه)
اصغر زاده: نامزد اصلاح طلبان رأي نمي آورد(خبر ويژه)
آمريكا قادر نيست چالش جديد مقابل ايران ايجاد كند (خبر ويژه)
حمله فتنه گران به عارف و روحاني با زبان خوش كنار برويد!(خبر ويژه)
نگراني رئيس رژيم كودك كش براي حقوق بشر و انتخابات در ايران(خبر ويژه)


دو طيف از سلفي ها (يادداشت روز)

در مورد «سلفي ها» در كشور ما سوءتفاهمات زيادي وجود دارد، اين سوءتفاهم از دايره و گستره آن تا مثبت يا منفي بودن آن گسترده است. از اين رو گاهي سلفي ها معادل «تندروهاي مذهبي» خوانده مي شوند و گاهي سلفي ها را هواداران ايجاد حكومت اسلامي مي خوانند در همان حال بعضي گمان كرده اند همه سلفي ها داراي افكار و روش هاي مشترك هستند اما واقعا نه مي توان الزاما سلفي را «راديكال» دانست و نه اين كه همه سلفي ها از يك نوع انديشه و روش تبعيت مي نمايند.
سلفي ها تقريبا در همه مذاهب و نحله هاي اسلامي و احيانا مسيحي، يهودي و... وجود دارند و بطور كلي به دو دسته تقسيم مي شوند، سلفي هاي معتقد به مباني، اصول و سنن ديني و سلفي هاي قشري و ظاهرگرا كه دين را ابزاري براي دستيابي به قدرت مي دانند. دسته اول در واقع در اعتراض به آنچه بعد از دوره «سلف صالح»- كه از نظر اين دسته از اهل سنت دوره حلقه اول صحابه مي باشد- روي داده و سبب كنار گذاشته شدن دين از متن حكومت و جامعه شده است، بر بازگشت به آن دوره تاكيد مي كنند، اما در عين حال اين دسته از افرادي كه سلفي خوانده شده اند، كمتر به آنچه طي قرون گذشته روي داده و مصالح و اولويت ها و روش ها را در مواردي تغيير داده است توجه كرده و علاوه بر آنكه مثل بقيه مسلمانان كه انجام حدود و فرايض را لازم مي دانند، نوعي دلبستگي غيرلازم به روش ها و رويكردها نيز دارند. به عنوان مثال جريان ترابي و المهدي در سودان و جريان بلحاج و مدني در الجزاير كه در دهه 1360 فعال بودند، از اين دسته اند. البته در كنار اين دسته گروه ها، افراد و جريانات ديگري وجود دارند كه به ميزاني كه به اصول و سنن ديني دلبستگي دارند، مقتضيات زمان را نيز مي شناسند طيف هاي مختلف اخوان المسلمين نوعا از اين دسته به حساب مي آيند.
دسته ديگر سلفي هايي هستند كه محور و مبناي حركت آنان «قدرت» است و براي رسيدن به اين مهم نوعا اصول اخلاقي اسلام را ناديده مي گيرند. طالبان و القاعده نمونه هايي از اين نحله محسوب مي شوند. نگرش اين گروه به دين نوعي نگرش ماكياوليستي و «اصالت قدرت» است از اين رو اين ها كاري به جنس مانع سر راهشان ندارند شيعه باشد يا سني، يك گروه قدرتمند باشد يا مردم عادي اگر «مانع» تلقي شدند، از ميان برمي دارند.
براين اساس امام خامنه اي در خطبه هاي نماز جمعه(14/11/90) اصل سلفيت را الزاما مردود نمي دانند و آنان را به دو گروه تقسيم مي نمايند و خطاب به سلفي ها مي فرمايند «سلفي گري اگر به معناي اصولگرايي در كتاب و سنت و وفاداري به ارزش هاي اصيل و مبارزه با خرافات و انحرافات و احياء شريعت و نفي غربزدگي باشد، همگي سلفي باشيد و اگر به معناي تعصب و تحجر و خشونت ميان اديان و مذاهب اسلامي ترجمه شود، با نوگرايي، سماحت و عقلانيت- كه اركان تفكر و تمدن اسلامي اند- سازگار نخواهد بود و خود باعث ترويج سكولاريزم و بي ديني خواهد شد.»
از يك منظر مي توان همه گروه هاي مذهبي سني را سلفي دانست چرا كه تقريبا همه آنان به نوعي خواستار اعاده مجد اوليه اسلام هستند و بر ايثار در اين راه تاكيد مي نمايند. با اين توضيح حزب عدالت و توسعه تركيه كه دين گرايي ليبراليزه شده را به تماشا گذاشته است هم سلفي به حساب مي آيد، اخواني هاي مصر نيز در اين زمره قرار مي گيرند و حتي جنبش هاي اسلام گرا در فلسطين نيز به اين انديشه منتسب مي باشند. پس چاره اي نداريم جز اينكه در تقسيم بندي، خطوط فصل و وصل اينها را مشخص نمائيم.
سلفي گري به اعتبار نفي غرب زدگي و تلاش براي احياء شريعت به انقلاب اسلامي ايران بسيار نزديك مي باشد اما بخش هايي از آنان به اعتبار قشري گرايي و عقل ستيزي در نقطه مقابل انقلاب اسلامي ايران به حساب مي آيند. از چهره هاي گذشته عرب، سيد قطب در زمره انديشمندان دسته اول و رشيدرضا در زمره انديشمندان سلفي دسته اول و دوم به حساب مي آيند. كما اينكه خيرت شاطر و ملا عمر در زمره انديشمندان سلفي دسته دوم به حساب مي آيند. اخوان تحت رهبري شاطر در مصر امروزه كم يا بيش همان نقش سيد قطب را دنبال مي نمايند.
اما اگر بخواهيم به اين سوال پاسخ دهيم كه آيا بايد بيشتر از لائيك هاي هوادار ايران در جهان عرب حمايت كرد و يا از مذهبي هايي كه سني و از فقه ناهمخوان با شيعه برخوردار هستند؟ اين سوال ساده و در عين حال پاسخ به آن دشوار است. واقعيت اين است كه لائيك ها هيچگاه نمي توانند متحد يك انقلاب عميقا ديني به حساب آيند آنان ممكن است بصورت تاكتيكي و موردي در كنار ما قرار بگيرند و كمكي بكنند و كمك هايي بگيرند ولي دست آخر بخصوص در «اهداف راهبردي» كنار ما نمي مانند كما اينكه تاكنون نمانده اند. البته ما در سياست جاري خود نبايد لائيك ها را ناديده گرفته و از ظرفيت هاي آنان در حوزه سياست خارجي كمك نگيريم در ميان لائيك ها هم گروه هاي مبارز با سابقه اي طولاني وجود دارند كه بايد مورد توجه قرار بگيرند اما بايد بدانيم كه آنان در اصلي ترين وظيفه ما در حوزه سياست خارجي كه- مثل هر كشوري- گسترش نفوذ و منافع ملي و حاكميت اسلام است، با ما همراه نخواهند شد.
اما نيروهاي هوادار حاكميت ارزش ها و احكام اسلامي، طبيعي ترين متحدهاي ما در محيط خارجي به حساب مي آيند و مي توان با آنان به «اتحاد راهبردي» رسيد و البته بايد اين را بدانيم كه ميان ما و آنان در مورد اهداف، نيات و عملكرد سوءتفاهم ها و نيز اختلافاتي وجود دارد كه تا درباره اين ها نتوانيم به توافق برسيم، به اتحاد راهبردي نخواهيم رسيد. البته اين سوء تفاهمات فقط ميان جمهوري اسلامي و اسلام گرايان سني نيست، ميان بقيه طوايف هم هست. بعنوان مثال زيديه و اسماعيليه دو گرايش از شيعه و پاره تن شيعيان به حساب مي آيند و به عبارتي مي توان آنان را «يتيمان آل محمد-ص-» يعني كساني كه از خانه پدري خود دور افتاده اند، خواند. اما آيا هم اينك حوزه هاي علمي و ساير مراكز مذهبي ما با علما و مراكز مذهبي زيديان و اسماعيليان مراوده كافي دارند و يا اين دو گروه از شيعه به اندازه اي كه بايد به كانون هاي شيعي در قم، نجف و... متصل هستند؟
نبايد ترديدي در اين موضوع داشته باشيم كه بخش اعظم آنان كه در جهان اسلام سلفي خوانده مي شوند و بخصوص غرب و رژيم هاي وابسته به آن در منطقه سعي در به تقابل كشاندن آنان با ايران و جنبش بيداري اسلامي دارند، متحد طبيعي ما به حساب مي آيند. ما در اساس و بنيان هاي ديني با آنان اختلاف عميقي نداريم و البته دنبال اين هم نيستيم كه اختلافات عقيدتي خود را با آنان حل و فصل كنيم اين اختلافات در طول بيش از هزار سال بوده و ممكن است هزار سال ديگر هم بماند. ما مي توانيم با آن دسته از سلفي هايي كه ريختن خون مسلمانان را حرام مي دانند كه اكثر آنان چنين اعتقادي دارند همكاري كنيم. ما مي توانيم با آن دسته از سلفي هايي كه براي از ميان برداشتن سيطره غرب تلاش مي كنند، همكاري كنيم. ما مي توانيم با اين سلفي ها براي آزادي فلسطين و دهها مقوله مشترك ديگر همكاري نماييم. اما البته گروه هاي ديگري هم هستند كه درست يا غلط سلفي خوانده مي شوند نظير «القاعده» و «وهابي ها» كه به هيچ وجه ما نمي توانيم با آنان در يك صف بايستيم. اين گروه هاي تكفيري كه فقط دشمن شيعيان نيستند بلكه در بسياري از موارد با اهل سنت نيز در ستيز مي باشند، جز فساد در ميان مسلمين كاري نمي كنند و اقدامات آنان جز به نفع دشمنان اسلام تمام نمي شود. جالب اين است كه اين تكفيري ها در سوريه بنام بازگرداندن مجد شام در دوران بني اميه، خون مسلمانان شيعه و سني را مي ريزند اما به سوي رژيم صهيونيستي كه سرزمين هاي مقدس اسلام را به وحشيانه ترين وجه اشغال كرده و 70 سال است كه شعله هاي خشم را در دل مومنين برافروخته، يك گلوله شليك نمي كنند.
سلفي ها داراي آبشخور واحدي نيستند و در هر كشور با كشور ديگر تفاوت دارند و نقطه كانوني هم براي پيوستگي و تغذيه ندارند از اين رو حكايت آنان در هر نقطه اي تا حد زيادي با نقطه ديگر تفاوت مي نمايد بر اين اساس ما نمي توانيم با يك ادبيات و استفاده از واژه مشترك «سلفي» درباره آنان سخن بگوييم. غرب البته تلاش مي كند تا از اين «مشترك لفظي» استفاده كند و در نهايت هر نحله اسلام گرا را با استفاده از اين واژه- كه در تبليغات استكباري مترادف قتل و انفجار و بي رحمي شده- از ميدان بدر كنند و به روند اسلام گرايي لطمه بزنند. البته اين تلاشي است كه با بيداري و هوشمندي از بين مي رود.
سعدالله زارعي
 


انگل (گفت و شنود)

گفت: يك هفته نامه آمريكايي از گروه هاي اپوزيسيون با عنوان «انگل هاي بي خاصيت و بيماري زا» ياد كرده است.
گفتم: حرف حساب زده.
گفت: نوشته است؛ آنها از پول ماليات دهندگان آمريكايي و اروپايي ارتزاق مي كنند ولي تاكنون در عرصه مقابله با حكومت ديني ايران هيچ دستاوردي نداشته اند.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: نوشته است اپوزيسيون ايران مرده است و حمايت دولتمردان آمريكا و اروپا از آنها تعجب آور است.
گفتم: يارو كنار ساحل نشسته و پشت سر هم مي گفت؛ آفرين! دمت گرم! اي ول!... پرسيدند داري چه كسي را تشويق مي كني؟ گفت؛ رفيقم را تشويق مي كنم، يك ساعته رفته زير آب نفس بگيره هنوز بيرون نيومده! اي ول به اين نفس!
 


احمدي نژاد در جمع خبرنگاران:

حركت ملت ايران رو به پيشرفت است

رئيس جمهور در حاشيه جلسه هيئت دولت در مورد تحريم ها عليه ايران گفت: ملت ايران هميشه پيروز بوده و حركت ملت ايران رو به پيشرفت است.
محمود احمدي نژاد در حاشيه جلسه هيئت دولت با بيان اين مطلب، درباره سفر خود به اراك گفت: براي افتتاح چندين پروژه پنجشنبه به اراك سفر خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه سازمان حمايت از مصرف كنندگان با توجه به تاكيدي كه شما داشتيد، مصوبه شوراي رقابت را پيگيري و عملياتي نكرده است، اظهار داشت: دولت سيستم پيگيري دارد و اين مسائل را پيگيري مي كند.
وي همچنين در مورد برخي از مباحث در ارتباط با بودجه گفت: ما بودجه را اجرا مي كنيم و در واقع قانون را اجرا مي كنيم.
احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوالي در مورد بحث تحريم هاي عليه ايران، يادآور شد: ملت ايران هميشه پيروز و عظيم بوده و حركت ملت ايران رو به پيشرفت است.
وي با اشاره به سابقه چند هزار ساله ايران، تاكيد كرد: ايران از تمام موانع عبور مي كند.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه چه چيزي براي مردم داريد؟ گفت: چه خبر بهتر و زيباتر از اين كه بهار دارد مي رسد، دوران غم و غصه مي رود و ان شاءالله سال آينده براي تمام ملت سالي پر از خوبي و موفقيت باشد.
احمدي نژاد در ادامه خطاب به خبرنگاران حاضر و ملت ايران گفت: ان شاءالله هميشه شاد باشيد و در زندگي موفق باشيد.
وي تصريح كرد: سال آينده سالي بسيار عالي و پرافتخار خواهد بود.

 


شوراي نگهبان مصوبه سه دوازدهم بودجه را به مجلس فرستاد

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد اين شورا مصوبه سه دوازدهم بودجه 92 را به مجلس بازگرداند.
عباسعلي كدخدايي گفت: پس از دريافت مصوبه سه دوازدهم بودجه سال 1392 آن را مورد بحث و بررسي قرار داديم و با وجود ايرادي به اين مصوبه آن را به مجلس عودت داديم.
كدخدايي در گفت وگو با فارس، با اشاره به مصوبه بودجه 3 دوازدهم سال 92 در مجلس كه در جلسه ديروز شوراي نگهبان بررسي شده است، گفت: نظر به اين كه طبق اصل 119 قانون اساسي انتخاب رئيس جمهور جديد بايد حداقل يكماه پيش از پايان دوره رياست جمهوري قبلي انجام شده باشد، عمده كارهاي مربوط به انتخابات در 3 ماه نخست سال 1392 بايد انجام و هزينه هاي آن پرداخت گردد. وي ادامه داد: از طرفي سال گذشته انتخابات به اين صورت برگزار نشده است، بنابراين بايد هزينه هاي انتخابات در 3 ماه اول در رديف مربوطه منظور شود، و الا مغاير قانون اساسي است. گفتني است كدخدايي پيش از اين نيز در انتقاد به بودجه سه دوازدهم 92 گفته بود: با اين مصوبه شوراي نگهبان نمي تواند وظايف نظارتي خود را انجام دهد.
هزينه هاي برگزاري انتخابات را در بودجه مي گنجانيم
يك عضو هيئت رئيسه با اشاره به عودت مصوبه سه دوازدهم بودجه سال 1392 مجلس از سوي شوراي نگهبان گفت: در جلسه يكشنبه هفته آينده مجلس بودجه سه دوازدهم را مجددا اصلاح مي كنيم.
محمد دهقان در گفت وگو با ايسنا گفت: ايراد شوراي نگهبان مربوط به هزينه هاي برگزاري انتخابات سال آينده بود. دهقان افزود: با توجه به اينكه در سال آينده دو انتخابات به صورت همزمان برگزار خواهد شد، هزينه هاي اين دو انتخابات بايد در بودجه ديده شود. اين مسئله در بودجه سه ماهه اول سال 91 كه عينا به عنوان بودجه سه دوازدهم براي سال آينده تصويب شده، ديده نشده است. اين عضو هيئت رئيسه مجلس، با بيان اين كه مجلس در جلسه علني يكشنبه هفته آينده پيشنهادي را براي برطرف كردن ايراد وارد شده از سوي شوراي نگهبان به قانون بودجه سه دوازدهم سال آينده ارائه خواهد داد، گفت: احتمالا با تصويب پيشنهاد و اختصاص رديف بودجه هايي براي تامين هزينه هاي انتخابات، ايراد شورا به بودجه سه دوازدهم سال آينده برطرف خواهد شد.
 


صالحي :

درسياست خارجي بايد خاكستري حركت كرد

وزير امور خارجه كشورمان سال آينده را سال خوبي در زمينه كاهش و رفع تحريم ها دانست.
«علي اكبر صالحي» روز گذشته پس از پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه خبر خوب شما در عرصه ديپلماسي چيست؟ اظهار داشت: هرچه ما سخن مي گوييم، ديگران نظرهاي متفاوتي را مطرح مي كنند. به عنوان نمونه ما در جايي گفتيم كه سال آينده سال بسيار خوبي خواهد بود كه برخي ها گفتند، چرا گفتيد سال خوبي خواهد بود؟ آيا اين درست است كه بگوييم وضع خراب است؟
وزير امور خارجه افزود: بنابراين وقتي مي گوييم سال خوبي است، براساس داده هايي كه داريم آن را مطرح مي كنيم و الا اگر غير آن باشد، اعتبار خود را زير سوال مي بريم.
وي با يادآوري حضور باشكوه مردم در راهپيمايي 22بهمن امسال اظهار داشت: همان طور كه ملت بزرگ ما در راهپيمايي 22بهمن، نشان دادند به رغم مشكلات كه بين اصل نظام و يكسري گرفتاري هايي كه بخشي از آن ناشي از اعمال تحريم هاست و بخش ديگر كوتاهي خودمان، تفكيك قائل هستند و اين علاقه مندي ملت به باورها و پايبندي به نظام را نشان مي دهد.
صالحي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه برخي رسانه هاي خارجي خبر از اعمال تحريم هاي مجدد عليه كشورمان را مي دهند، گفت: در روزنامه ها و جرايد، خبرهاي متفاوتي درباره تحريم ها مطرح مي شود از جمله اينكه اتحاديه اروپا معتقد است بطور جدي در تحريم ها عليه ايران تجديدنظر شود و آمريكايي ها نيز به رغم فشارهايي كه به هم پيمانان خود وارد مي كنند، در حال كنار گذاشتن فشارها هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي افزود: در عالم سياست، اين طور نيست كه همه مسائل را بخواهند به طور شفاف مطرح كنند. بايد در سياست، خاكستري حركت كرد كه هميشه براي عقب نشيني امكانات فراهم باشد و پل هاي پشت سر خراب نشود.
رئيس دستگاه ديپلماسي تصريح كرد: نبايد خيلي صحبت هاي رسانه ها مبناي قضاوت باشد چرا كه دستگاه هاي ديپلماسي كشورها نمي توانند تمام فعاليت را به صورت علني مطرح كنند؛ فعاليت دستگاه هاي ديپلماسي شبيه دستگاه هاي امنيتي كشورهاست و نمي تواند همه اطلاعات را بدهند تا اينكه به نتيجه برسد.
صالحي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه يك نكته مثبت و نيز يك نكته منفي رئيس جمهوري را چه مي دانيد؟ تصريح كرد: سعه صدر، تواضع و صبوري جزو ويژگي هاي مثبت آقاي احمدي نژاد است.
وزير امور خارجه افزود: استواري احمدي نژاد در اعتقاداتشان يكي از نكاتي است كه به سختي مي توان نظر و عقيده ايشان را درباره يك موضوعي تغيير داد.
همچنين رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: طي دو سه سال اخير فشار تحريم ها بيشتر شده و به دنبال به تسليم كشاندن مردم ما هستند اما در اين شرايط هم كشور ما مسير خود را طي مي كند كه اگر خيلي كشورها جاي ما بودند، نمي توانستند. اسفنديار مشايي در پاسخ به سوالي در خصوص ممنوعيت افزايش يارانه ها و همچنين توزيع سهام عدالت قبل از انتخابات 92 اظهار داشت: قبل از اينكه مجلس اقدامي كند نمي خواهم قضاوت كنم.
 


ايران خواستار حضور فعال اعضاي عدم تعهد

در اجلاس خلع سلاح هسته اي شد

رئيس مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد از كشورهاي عضو اين جنبش در سازمان ملل درخواست كرد، در اجلاس خلع سلاح هسته اي سال آينده در بالاترين سطح ممكن حضور داشته باشند.
نماينده ايران در سازمان ملل و رئيس مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد با ارسال نامه اي به اعضاي اين جنبش ضمن يادآوري تصويب قطعنامه سازمان ملل در زمينه خلع سلاح كه با ابتكار جنبش عدم تعهد در سال جاري به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل رسيد، تصريح كرد: براساس اين قطعنامه قرار است اجلاس عالي رتبه يكروزه اي در شهريورماه سال 1392 در جهت حركت به سمت خلع سلاح كامل هسته اي برگزار شود.
محمد خزاعي با اشاره به اينكه موضوع محو سلاح هاي هسته اي يكي از اهداف جنبش عدم تعهد از زمان تأسيس آن بوده است، اهميت اجلاس خلع سلاح هسته اي و ضرورت حضور همه اعضاي جنبش عدم تعهد در بالاترين سطح ممكن در اين اجلاس را مورد تأكيد قرار داد.
ارسال اين نامه از سوي سفير و نماينده دائم كشورمان، دومين اقدام جمهوري اسلامي ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در جهت هماهنگي و تبيين مواضع اين جنبش در زمينه خلع سلاح هسته اي مي باشد.
هفته گذشته جلسه فوق العاده و مشورتي اعضاي جنبش عدم تعهد در نيويورك به رياست محمد خزاعي رئيس مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد براي بحث و بررسي مواضع اين جنبش در اجلاس مقدماتي كنفرانس بازنگري معاهده منع اشاعه سلاح هاي هسته اي (ان پي تي) برگزار شد.
در اين جلسه سفير و نماينده دائم كشورمان با تبيين خط مشي جنبش عدم تعهد نسبت به خلع سلاح تأكيد كرد: خلع سلاح هسته اي مهمترين اولويت جنبش عدم تعهد در زمينه خلع سلاح است و كشورهاي عضو جنبش خواهان اقدامات جدي در زمينه خلع سلاح هسته اي هستند.
جمهوري اسلامي ايران يكي از كشورهاي پيشقدم در سطح سازمان ملل در مسئله خلع سلاح هسته اي است.
 


اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت الله جنتي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران مراسم اين هفته نماز جمعه از ساعت 11 آغاز و با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين مصباحي مقدم رياست كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي ادامه خواهد يافت. در پايان مراسم نيز نماز جمعه به امامت آيت الله جنتي اقامه خواهد شد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ هرگز به غيرجانان ما جان نمي فروشيم
جان مي دهيم اما جانان نمي فروشيم
دشمن اگر ببخشد كاخ سفيد خود را
يك تار موي رهبر بر آن نمي فروشيم
2215---0912
¤ يكي مي گفت با اين همه گراني و فشار بازهم پاي آرمان هاي انقلاب ايستاده اي؟ گفتم در مكتب امام حسين(ع) ممكن است زماني برسد كه آب را هم به روي ما تحريم كنند پس هنوز آغاز راه هستيم. چون ياران حسين تا آخرين نفس پاي دين و رهبري خواهيم ايستاد.
7921---0912
¤ رسول اكرم(ص) فرموده اند: هركس در انجام حاجات برادر ديني اش بكوشد مثل آن است كه هزار سال خداوند را در حالي كه روزها روزه بوده و شب ها به نماز ايستاده عبادت كرده باشد. (بحارالانوار جلد 71 ص 315)
6263---0938
¤ آيا آقاي رئيس جمهور حرف مشايي را مبني بر پايان اسلام گرايي تأييد مي كند؟ اگر پاسخ مثبت است چرا ايشان را مؤمن مي داند؟!
5614---2190
¤ ملت آگاه مصر بدانند عامل اصلي ناآرامي ها در كشورشان عواملي چون عمروموسي و البرادعي مي باشند كه آمريكا سالها بر روي اينگونه افراد سرمايه گذاري كرده است و اينها بايد در دادگاه انقلاب محاكمه شوند نه افراد ساده و فريب خورده.
غلامرضا عوني
¤ مدتي است كه براي تهيه چادر مشكي به بازار مي روم و با قيمت هاي سرسام آور مواجه مي شوم بر من يقين شد كه پشت گراني چادر مشكي كه نماد عفت و حجاب برتر زن ايراني است نقشه اي نهفته است.
7440---0912
¤ خودروسازان با اين همه جار و جنجال و جلساتي كه داشتند فقط 500 هزار تومان از قيمت پرايد 8 ميليوني كه به 18 ميليون رسيد كم كردند، و الان كه ماشين را تحويل مي دهند ضبط را از روي آن برداشته و در قبال آن 100 هزار تومان پول مي خواهند؟ آيا اين دهن كجي به ملت نيست؟ چرا جلوي اجحاف ها گرفته نمي شود؟
يك شهروند
¤ دود گراني خودرو در درجه اول به چشم خودروسازان خواهد رفت چرا كه با كاهش قدرت خريد مردم، محصولاتشان روي دستشان باد مي كند .
8166---0915
¤ در پي دستور دولت به خودروسازان مبني بر كاهش قيمت خودرو متأسفانه اين دو شركت زير بار كاهش نرفتند لذا مي طلبد مردم شريف با تحريم نخريدن شرايطي را براي اين دو شركت فراهم كنند كه با التماس از مردم تقاضاي خريد كنند. سزاي گرانفروشي نخريدن است.
0160---0912
¤ از مردم متدين و غيرتمند و تصميم ساز ايران مي خواهم با نخريدن اجناس غيرضروري و گران به ويژه نيازهاي با اولويت دوم مثل خودرو مشت محكمي بر دهان گرانفروشان پول پرست بزنند.
2191---0917
¤ نظارت دولت و بازرسان بر قيمت ها بسيار ضعيف است مي طلبد مسئولين جدي تر وارد عمل شوند.
5162---0939
¤ وزير آموزش و پرورش روزهاي پنجشنبه طول سال تحصيلي را تعطيل كرد كه دانش آموزان در كنار خانواده باشند الان هم از چند روز مانده به عيد، مدارس را تعطيل كرده اند از طرف ديگر هيچ مدرسه اي حق دادن پيك به دانش آموزان را ندارد. از اول خرداد هم تعطيلات تابستاني مدرسه ها شروع مي شود با اين وصف دانش آموزان در طول سال به جاي اينكه در مدرسه باشند در كنار خانواده خويش هستند مسئولان آموزش و پرورش به اين موضوع رسيدگي كنند.
روحي پور از فرهنگيان كشور
¤ متاسفانه اظهارنظر رئيس شوراي عالي كار درباره نرخ تورم و افزايش دستمزد، درباره اين پرسش كه «چرا دستمزد طبق نرخ رسمي بانك مركزي كه تورم را 31 درصد اعلام كرده، تعيين نشده است؟» عنوان كرد: قانون به ما نگفته است كه بياييد به ميزان تورم، نرخ دستمزد را مشخص كنيد بلكه گفته است بياييد براساس تورم، يك افزايش دستمزد داشته باشيد. چرا مسئولين باتوجه به تورم موجود جامعه دستمزدها را اضافه نمي كنند؟
فضلعلي از تهران
¤ با اين وضع گراني و فشاري كه به معيشت مردم وارد شده و همچنين بازي هاي سبك و اعصاب خوردكني كه هر روز توليد مي شود جا دارد رسانه ملي كشور برنامه هاي متنوع براي آرامش خاطر مردم تهيه و پخش كند بلكه ملت قدري تسكين پيدا كنند.
سلطاني
¤ ما به آيين رسول الله(ص) پيامبر گرامي اسلام دست برادري اهل سنت را با صميميت و به گرمي مي فشاريم اما اطلاق لفظ روحاني را براي رهبران وهابي كه مأموريت نابودي دين اسلام را دارند روا نمي دانيم نبايد كشتار اهل سنت در ابتداي شكل گيري حكومت آل سعود در عربستان و محروميتشان در اين كشور فراموش شود.
3355---0936
¤ صداوسيما همانگونه كه با تهيه و پخش برنامه 90 به بررسي فوتبال هفته مي پردازد مشابه چنين برنامه اي براي كاهش دغدغه مردم در رابطه با مسائل اقتصادي با دعوت از دولتي ها و مجلسي ها داشته باشد.
3419---0915
¤ خودروسازان در توجيه افزايش سرسام آور قيمت خودرو از افزايش هزينه ها سخن مي گويند چرا از چندين برابر شدن درآمدشان در اين مدت حرف نمي زنند.
8281---0917
¤ دكتر داروساز هستم و با اطلاع عرض مي كنم اكثر داروهاي داخلي كشور در چند ماهه اخير از 30 تا 100 درصد افزايش قيمت داشته اند چرا مديريت و كنترل در بخش دارو رها شده است.
2826---0913
¤ بنويسيد پخش برنامه كلاه قرمزي از يك شبكه همزمان با شروع سريال عبرت آموز كلاه پهلوي در شبكه ديگر سيما چه معنا و مفهومي دارد؟
9494---0935
¤ اگر قيمت خودرو به نرخ چندماه قبل برنگردد تمام تلاش ها و زحمت هاي كشيده شده دولت در چند سال گذشته پايمال خواهد شد و خاطره تلخي در اذهان باقي مي ماند.
6275---0913
¤ بابت راه اندازي ستون جديد با عنوان كوتاه از انتخابات از شما تشكر مي كنيم.
7961---0939
¤ جاده بوئين زهرا به خرمدشت دو طرفه است ولي از آنجا كه جاده اي پرتردد مي باشد تصادف در آن زياد صورت مي گيرد. از مسئولين امر تقاضا داريم يا فكر تعريض اين جاده باشند يا اين جاده را يك طرفه بكنند.
7687---0913
¤ مسكن مهر خود را در ماهدشت تحويل گرفته ام و مدت 7 ماه است كه قسط آن را نيز پرداخت مي كنيم با اين حال اجازه بردن وسايل به ما نمي دهند مي گويند افزايش قيمت خورده و بايد مبلغ 7 ميليون تومان پرداخت بكنيم. لطفا رسيدگي شود.
1667---0919
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان تهران
«در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 2/12/91 درخصوص قطع آب مكرر در فاز 4 پرديس به اطلاع مي رساند، قطع آب مكرر در شهرجديد پرديس به منظور انجام تعميرات بر روي شبكه توزيع و اصلاح خطوط انتقال آب بوده است. هم چنين يادآور مي شود اين مسئله با اطلاع رساني قبلي به مشتركان صورت پذيرفته است.»
 


روايت كرباسچي از فتنه گر بازداشتي حاكميت حق داشت برخورد كند(خبر ويژه)

دبيركل كارگزاران، تندروها را باعث ضربه خوردن اصلاح طلبان و بدگمان شدن متدينين و حاكميت نسبت به اين جريان مي داند.
غلامحسين كرباسچي كه برخلاف تصميم حزب كارگزاران حاضر نشد از موسوي حمايت كند و به ستاد كروبي پيوست در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد گفته است: ديروز يك جواني را ديدم كه معلوم بود جوان تند و احساسي بود كه در ستاد مهندس موسوي هم خيلي نقش فعالي داشت و بعدش هم زندان رفته بود و بعد هم حكم تعليق مفصلي گرفته بود. خيلي تصادفي هم او را ديدم و گپي زديم. ديدم خيلي جالب است كه او مي گويد چند نوع اصلاح طلبي داريم. اصلاح طلب منفعل، اصلاح طلب معتدل و اصلاح طلب تندرو و خيلي جالب بود كه اين جوان مي گفت به نظر من اصلاح طلب معتدل در حال حاضر مي تواند فعال باشد. يعني حتي بچه هاي تند افراطي هم به اين نتيجه رسيدند و اين مسئله را بايد به فال نيك گرفت.
خبرنگار اعتماد از كرباسچي مي پرسد «كليد واژه هايي نظير حاكميت دوگانه و نظير آن كه اصلاح طلبان به كار بردند اين تلقي را در نهادهاي حاكميتي ايجاد كرد كه آنها صراحتاً خواستار تغيير ساختاري هستند كه نظام بر پايه آن بنا شده است. اين مواضع باعث شد اعتماد بخش مهمي از نظام نسبت به آنها از بين برود. اگر خود را جاي طرف مقابل بگذاريد حاضريد دوباره به اين جريان اعتماد كنيد؟» و كرباسچي گفت: من در زندان كه بودم با برخي از اين آقايان بوديم. دفترچه اي داشتم كه حرف هاي آنان را مي نوشتم و بسيار متأثر مي شدم بعداً كه آقاي خاتمي گفت هر 9 روز يك بحران درست كردند من دست نوشته اي كه در آن كلمات اين دوستان جناح چپ را نوشته بودم نگاه كردم. ديدم كه هر 9 روز خود اينها يك كلمه جديد در فرهنگ سياسي اختراع مي كردند كه الان همان كلمات عليه خودشان به كار گرفته مي شود يعني نوعي بدآموزي ماندگاري درست كردند كه هركس به قدرت رسيد از آن عليه منتقدين و مخالفانش استفاده كند. وقتي امثال آقاي گنجي كه هزينه هم دادند اصطلاحاتي نظيري عاليجناب سرخپوش و سياهپوش را باب كردند عليه شخصيت هايي تخريب صورت گرفت كه در زمان خود ما مجبور شدند به آن شخصيت ها برگردند. يعني جايي را خراب كردند كه روزي مي خواستند زير آن بنشينند.
وي مي افزايد: همين چندي قبل رفته بوديم بازديد آقاي زيدآبادي. اگر چه او عضو ادوار دفتر تحكيم وحدت است و همه او را به عنوان يك چهره افراطي مي شناسند اما من ايشان را جزو منطقي ترين و معتدل ترين آدم هاي كشور مي دانم. يك مطلب مهمي را ايشان مطرح كرد كه تفكر خيلي مهمي است اگر به آن توجه شود. آقاي زيدآبادي مي گفت كه من در دوره زندان مي نشستم و فكر مي كردم طرف مقابل ما اگر جاي ما بودند چگونه درباره ما فكر مي كردند. او مي گفت سوابق و شاكله فكري افراد را هم در نظر بگيريد. مثلاً روحاني اي كه همه چيزش از اسلام و روحانيت است و همه منطقش بايد با مباني ديني سازگار باشد و ايده حاكميت دين و قرآن را بايد در سطح جهان مدنظر داشته و دارد و به انقلابيوني مانند اقبال لاهوري، ابوالعلاي مودودي و سيدقطب مصر و عبده داشته است و همه اينها علاقه مند به اين مسئله بودند كه يك روزي حاكميت دين و قرآن را حكمفرما بكنند و حالا يك امكاني فراهم شده و اقتداري به وجود آمده است بايد در جهت اعتلاي حكومت دين حركت كند و در اين ميان اگر ببينند كه يك عده اي در حال ضربه زدن به اين دين هستند يا به نوعي در اين كار كه تبليغ حكومت ديني است مشكل تراشي و مشكل سازي مي كنند چه بايد بكنند؟ اين نگاه خيلي مهم است.
يادآور مي شود چند روز پيش نيز احمد پورنجاتي عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم با انتقاد از تندروهاي عبداله نوري، به روزنامه بهار گفته بود: آقاي عبداله نوري زماني كه دفاعياتش را براي روزنامه خرداد مي نوشت به من گفت اين دفاعيات را بخوان، به آقاي نوري گفتم شما بايد الان تصميم بگيريد. اين چيزي كه نوشته ايد به عنوان دفاعيات براي روزنامه خرداد مفهومش اين است كه خداحافظ حاكميت و اگر يك مقدار بخواهيم بدبينانه تر برخورد كنيم خداحافظ انقلاب! تصميمات را بايد درست بگيريم نمي شود آن طوري تصميم بگيريم و قبلش در بازنگري قانون اساسي از ولايت مطلقه دفاع كنيم يا در دوره چهارم مجلس را برگزار كنيم بعدها گارد اصلاح طلبي ويژه بگيريم. من در دفتر رهبري بودم از آقاي نوري تجليل مي شد كه چه مرد مدبري است بعد يك دفعه آقاي نوري رسيده به اين جا. اين است كه ته ماجرا مردم مي گويند اين رفتارها اصالت ندارد و فقط براي رسيدن به قدرت است. مردم بايد دلشان پاك شود كه هدف كنش اصلاح طلبان كسب قدرت نيست.

 


اصغر زاده: نامزد اصلاح طلبان رأي نمي آورد(خبر ويژه)

ابراهيم اصغرزاده معتقد است اصلاح طلبان در 8 سال گذشته دائماً نق زدند و مي دانند كه كانديداي آنها در انتخابات رأي نخواهد آورد.
وي در مصاحبه با روزنامه اجاره اي آرمان روابط عمومي، گفته است «خطاي محاسبه اصلاح طلبان همه چيز را در پايان دوره حاكميت 8 ساله آنها مورد تأثير قرار داد».
دبيركل سابق حزب همبستگي گفته است: در اثر كم دقتي و ندانم كاري شرايطي به وجود آمد كه در سال 84 كانديداي اصلاح طلبان كه مورد تأييد اكثر گروه هاي اصلاح طلب بود نفر پنجم شد.
وي درباره عملكرد 8 ساله گذشته اصلاح طلبان معتقد است: آنها دائم نق زدند. وقتشان به جاي سازمان دهي و بازسازي انديشه اصلاح طلبانه صرف گله گذاري هاي بيهوده شد. الان هم فكر مي كنم اگر در انتخابات سال 92 اسير، چه كنم، چه كنم بشويم فرصت را از دست خواهيم داد. در فضاي قطبي و راديكاليزه چيزي عايد ما و كشور نخواهد شد.
اصغرزاده تصريح كرد: اصلاح طلبان به خوبي دريافته اند كه به راحتي قادر به بسيج راي دهندگان و پيروزي آسان نخواهند شد. مي دانيم در انتخاباتي شركت نمي كنيم كه كانديداي ما راي بياورد و رئيس جمهور اصلاح طلب بر سر كار بيايد. شايد از فضاي انتخاباتي بتوانيم براي جبران مافات و بازسازي گفتماني خودمان و نيروهايمان استفاده كنيم.
 


آمريكا قادر نيست چالش جديد مقابل ايران ايجاد كند (خبر ويژه)

«آمريكا در پرونده هسته اي ايران نمي خواهد به بن بست برسد».
روزنامه، الشرق الاوسط در اين باره نوشت: كنفرانس مطبوعاتي وزراي خارجه عربستان و آمريكا كه هفته گذشته در رياض برگزار شد، نكات عجيبي داشت. وزير خارجه عربستان بسيار روشن و واضح سخن گفت، در حالي كه همتاي آمريكايي اش- اگر نگوييم با ترديد زياد- بسيار پيچيده و مبهم حرف زد. فيصل گفت كه سياست مذاكره با ايران در مورد پرونده هسته اي باعث خواهد شد تا سرانجام ايراني ها به بمب اتمي دست پيدا كنند(!).
اين روزنامه سعودي مي افزايد: آمريكايي ها واقعا در پرونده هسته اي ايران چه مي خواهند؟ مايل هستند در پرونده سوريه چه اتفاقاتي بيفتد و چه چيزهايي رخ ندهد؟ سال ها مذاكره هسته اي با ايران و يك سال و نيم فكر كردن در پرونده سوريه ما را به اين نتيجه مي رساند كه طرح سوال از آمريكا در مورد اين دو پرونده ديگر صحيح نيست؛ بلكه واقعيتي ديگر وجود دارد. آمريكاي اوباما ديگر نمي خواهد در هيچ تنشي در خاورميانه وارد شود كه در نهايت راه مجبور شود به شكل مستقيم يا حتي غيرمستقيم دخالت نظامي كند. آنها در افغانستان و عراق اين دخالت را تجربه كرده و نتيجه اش براي منافع و هيبت آمريكا بسيار دردناك بود.
در ادامه اين يادداشت آمده است: ايران مناطق نفوذ جديدي در خاورميانه به دست آورده و اهرم هاي نويني براي مذاكره در اختيار دارد. دو موضوع وجود دارد كه آمريكاي اوباما مدعي تحقق آنهاست؛ امنيت بيشتر براي آمريكا و دستيابي به راه حل هايي در خاورميانه بدون بروز جنگ. همين دو نكته است كه باعث قدرت موضعگيري ايران شده است. آمريكا حتي براي خارج كردن نيروهايش از عراق به ايران نياز داشت. با توجه به اين نكته ايران نيز شروع به گسترش نفوذش در عراق و سوريه و لبنان كرده و جبهه هاي جديدي را نيز در يمن و بحرين باز كرد و همزمان فعاليت هسته اي خود را نيز افزايش داد. در مرحله پس از خروج آمريكايي ها از عراق، ايران از گسترش نفوذ خود در مناطق سنتي دست كشيده و شروع به ايجاد قدم گاه هايي جديد كرد. ايراني ها در واقع مطمئن هستند كه تا افقي غيرقابل مشاهده، قادر به پيشروي هستند. در پرونده هسته اي، آمريكا ديگر قادر به عبور از روسيه نيست.
تحليلگر الشرق الاوسط معتقد است: آمريكايي ها در حقيقت مشغول اغواي ايراني ها هستند و نه تهديد اين كشور، تا به «سال هاي استقرار و امنيت» بازگردند. در پرونده هسته اي؛ حداكثر كاري كه مي كنند، نگاه داشتن محاصره اقتصادي و در پرونده سوريه، عدم كمك به انقلابيون است تا به ايراني ها بهانه تعرض به اسرائيل از طريق موشك هاي حزب الله را ندهند.
 


حمله فتنه گران به عارف و روحاني با زبان خوش كنار برويد!(خبر ويژه)

افراطيون آلوده به فتنه سبز، ترور شخصيت چهره هايي مانند محمدرضا عارف و حسن روحاني را شدت بخشيدند.
ترور چهره هايي از اين دست- نزديك به اصلاح طلبان و از اعضاي ارشد دولت اصلاحات- ابتدا از سوي رسانه هاي فتنه گران در خارج كشور نظير كلمه و جرس و دانشجونيوز و راديو فردا كليد زده شد كه علناً از اصلاح طلباني كه پا به ميدان انتخابات مي گذارند به عنوان «اصلاح طلب بدلي»، «تحريك شده و آلت دست نيروهاي امنيتي»، «ساخت و پاخت كرده با حاكميت»! و... ياد كردند. عارف معاون اول دولت اصلاحات و حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در آن دولت بودند و هدف از اين هجمه ها وادار كردن آنها به اتخاذ مواضع راديكال يا خارج شدن از ميدان رقابت انتخاباتي و تمكين به پدرخوانده هاي فتنه سبز بود.
در تداوم اين تحركات، سايت بازتاب كه به عنوان شعبه كلمه و جرس در داخل كار مي كند، ضمن حمله به عارف و روحاني، آنها را آدم هاي رده 2 براي ضايع كردن خاتمي و هاشمي كه بخشي از سناريوي مهندسي شده براي انتخابات هستند» معرفي كرد. بازتاب مي نويسد: براساس سناريوي مهندسي شده براي انتخابات، به هاشمي و خاتمي و احمدي نژاد يا نيروي اصلي آنها اجازه نامزدي داده نخواهد شد اما از چهره هاي رده دوم و سوم آنها براي حضور در صحنه و پرشور كردن فضاي انتخابات استفاده مي شود. گفته مي شود[!؟] تركيب طراحي شده در واحد مهندسي برادران، حضور مثلث روحاني، عارف و نيكزاد در برابر اصولگرايان است و با توجه به اين كه اين سه كانديدا، جذابيت شخصيتي و كاريزماتيكي نداشته و شكست آنان با آرايي در حد نيم تا دو و نيم ميليون نفر قابل پيش بيني است، شكست اين سه چهره مي تواند شكستي سنگين براي چهره هاي اصلي يعني هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد مقابل اصولگرايان محسوب گردد. در تقسيم كار انجام شده در تيم مهندسي انتخابات، روحاني به عنوان سمبل هاشمي، عارف به عنوان سمبل خاتمي و نيكزاد نماينده احمدي نژاد محسوب شده و آراي احتمالاً پايين اين سه چهره، زمينه لازم براي از دور خارج كردن هميشگي سه چهره اصلي را فراهم مي آورد.
بازتاب ضمناً عارف و روحاني را تهديد كرد كه اين بازي را تا آخر ادامه ندهند و كنار بكشند.
گفتني است برخي گردانندگان «بازتاب امروز»، همكاران اخراجي سايت اوليه بازتاب (وابسته به محسن رضايي) هستند كه تا مدت ها تظاهر به اصولگرايي مي كردند اما به تدريج در فتنه سبز هويت اصلي آنها لو رفت و دو ماه پيش به ملاقات خاتمي رفته اند و از وي خواستند در انتخابات نامزد شود.
 


نگراني رئيس رژيم كودك كش براي حقوق بشر و انتخابات در ايران(خبر ويژه)

رئيس رژيم كودك كش صهيونيستي گراهاي لازم براي دشمني با ايران را به اروپايي ها داد.
شيمون پرز كه در پارلمان اروپا سخن مي گفت با بيان اين سخن گزافه كه «ايران همه كشورها را تهديد مي كند»، به گزافه گويي ديگري پرداخت و مدعي شد اگر ايران اعلام كرده كه دين، توليد و استفاده سلاح اتمي را ممنوع كرده، در اين صورت چرا موشك هايي مي سازد كه توانايي حمل كلاهك هسته اي را داشته باشد؟»! وي در اين استدلال سست توضيح نداده كه توليد موشك هاي دوربرد مثلا براي زدن تل آويو يا ديمونا چه ربط جبري به بمب اتمي دارد و از ساخت موشك دوربرد با كدام مباني عقلي و منطقي مي توان استدلال كرد كه كشور سازنده، به دنبال ساخت بمب اتمي است؟!
رئيس رژيم نامشروع و اشغالگر صهيونيستي در ادامه سخنانش هدف از اتهام پراكني و ادعاي نقض حقوق بشر توسط جمهوري اسلامي را لو داده و گفت: بايد موارد نقض حقوق بشر توسط دولت ايران محكوم شود تا قدرت مخالفان را براي به پا خاستن در برابر رژيم تقويت كند.
پرز كه پيشتر ضمن حمايت از آشوبگري سال 88 گفته بود جنگ با ايران از درون مرزهاي اين كشور و توسط مخالفان آغاز مي شود، مي گويد: غرب بايد رويكرد حمايتي از مخالفان كه تاثير فوق العاده عليه اتحاد جماهير شوروي داشت، اتخاذ كند و مخالفان را به مبارزه تشويق كند.
وي همچنين به انتخابات رياست جمهوري پيش روي ايران اشاره كرد و گفت: روحانيون نبايد اجازه داشته باشند كه در نتيجه انتخابات تقلب كنند و تلاش مردم را براي تعيين سرنوشت خودشان از بين ببرند. خانم ها و آقايان اقدامات شما به مخالفان ايران نشان مي دهد كه جهان به آنها پشت نكرده است.
مواضع حقوق بشري! پرز همزمان با خيمه شب بازي احمد شهيد گزارشگر شوراي حقوق بشر ابراز شده و هماهنگي كامل دشمنان ملت ايران در اين زمينه را آشكار مي كند.
پرز همچنين از اروپا خواست جنبش مقاومت حزب الله را كه حيثيت ارتش صهيونيستي را در جنگ 33 روزه نابود كرد، در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دهد. وي مي گويد: آنها جنبش نيستند. موشك گرد مي آورند و از پرتاب آن خوشحال مي شوند. حزب الله دولتي در داخل دولت لبنان و ارتش خصوصي جدا از ارتش لبنان است. آنها را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دهيد و ما و خود را نجات دهيد(!)

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10