(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 24 اسفند  1391 - شماره 20454

حديث دشت عشق
ليگ برتر در ايستگاه سي ام
پرسپوليس به مس رسيد
حمله فولاد به جايگاه تراكتورسازي
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي مهرام در سومين ديدار فينال ليگ بسكتبال
احمدي نژاد در مراسم تجليل از قهرمانان كشتي:
اميدواريم پرچم ايران هر روز به اهتزاز درآيد
فدراسيون فوتبال مي داند و توجه نمي كند
فعاليت هاي خاص يك گروه دلالي!
پيكان بازي نخست رده بندي را برد
متين در يك قدمي قهرماني ليگ برتر واليبال
خواندني از ورزش ايران
هفته دوم دور برگشت يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
ميلان حساب مسي را نكرده بود


حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «صدرالله ملكان»
سرباز بسيجي

سرباز رشيد اسلام شهيد «صدرالله ملكان» در سال 1345 در روستاي فرنگ از پدري با صفا و مادري مهربان و در منطقه اي صد در صد محروم از امكانات اوليه متولد شد.او در كنار درس و مشق به پدرش در كشاورزي كمك مي كرد و از جمله افرادي بود كه عشق و علاقه اش به مسجد همگان را به اين صفاي معنوي دعوت مي كرد.
مادرش مي گويد قبل از موعد مقرر بخاطر حضور در جبهه و كمك به اسلام لباس مقدس سربازي پوشيد و عازم منطقه غرب كشور شد.او عاشق ولايت و رهبري بود كه همرزمانش مي گويند كسي جرات نداشت در حضورش عليه ولايت فقيه و آرمان شهدا كلمه اي حرف بزند.آري اين سرباز فداكار اسلام و تازه داماد هميشه باصفا با حضور يكساله اش خدمات شايسته اي به اسلام و مسلمين كرد و عليه دژخيمان عاشقانه جنگيد و سال 1365 در منطقه عملياتي مهران به آرزويش رسيد و عنوان تنها شهيد روستا را بنام خود به ثبت رساند.
 


ليگ برتر در ايستگاه سي ام

پرسپوليس به مس رسيد
حمله فولاد به جايگاه تراكتورسازي

هفته سي ام ليگ برتر فوتبال- جام خليج فارس- جمعه 25 اسفند با انجام سه ديدار آغاز مي شود.
هفته سي ام ليگ برتر فوتبال جمعه 25 اسفند با انجام سه ديدار در شهرهاي تهران، انزلي و شيراز آغاز مي شود. در مهم ترين ديدار اين روز فولاد در شيراز به مصاف فجر سپاسي مي رود. فولاد رده چهارمي كه اين روزها بهترين دوران فوتبالش را سپري مي كند، اكنون تنها سه امتياز با رده سوم جدول فاصله دارد و با توجه به رويارويي تراكتورسازي تبريز و سپاهان اين شانس را دارد كه با غلبه بر فجر سپاسي در پايان اين هفته رده سوم را از آن خود كند.
در انزلي ملوان به مصاف راه آهن مي رود. قوي سپيد انزلي كه برخلاف ابتداي فصل اين روزها با چند نتيجه نامطلوب به رده نهم سقوط كرده است فردا اين شانس را خواهد داشت كه با شكست راه آهن فاصله اش را با شاگردان دايي كمتر كند. از سوي ديگر راه آهن نيز با پيروزي برابر ملوان مي تواند ضمن افزايش اختلاف خود با تيم هاي پايين تر تا رده ششم بالا بيايد و پرسپوليس و مس را پشت سر بگذارد.
در آخرين ديدار روز جمعه پرسپوليس به مصاف مس كرمان مي رود. شاگردان يحيي گل محمدي كه هفته گذشته شكست تلخي را در خانه برابر راه آهن تجربه كردند، اين هفته در يك بازي خانگي ديگر با مس روبه رو مي شوند. پرسپوليس و مس هر دو با 42 امتياز سايه به سايه يكديگر در جدول پيش مي روند و رتبه هاي ششم و هفتم را بين يكديگر رد و بدل مي كنند. پرسپوليس كه ديگر روي كاغذ هم براي قهرماني شانسي ندارد، تنها مي تواند اميدوار باشد كه فولاد و نفت تهران در ادامه فصل امتياز از دست دهند تا اين تيم بتواند به رتبه چهارم صعود كند. هر چند اختلاف 10 امتيازي پرسوليس با فولاد رده چهارمي اين امر را نيز تا حدودي ناممكن كرده است. مس كرمان هم كه تنها به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به پرسپوليس، يك رده پايين تر قرار گرفته است، اين هفته فقط با هدف پيروزي برابر حريف نامدار خود و رسيدن به رتبه بالاتر تلاش مي كند. مس معمولاً در ورزشگاه آزادي برابر پرسپوليس نتايج خوبي كسب كرده است. ساير ديدارهاي اين هفته در روزهاي يكشنبه و دوشنبه 27 و 28 اسفند برگزار مي شوند.
برنامه ديدارهاي هفته سي ام ليگ برتر فوتبال به اين شرح است:
جمعه 25 اسفند
¤ فجر سپاسي- فولاد (ساعت 16) ¤ ملوان- راه آهن (ساعت 16) ¤ پرسپوليس- مس (ساعت 35:17)
يكشنبه 27 اسفند
¤ گهر - داماش (ساعت 16) ¤ نفت آبادان- سايپا (ساعت 16) ¤ ذوب آهن- پيكان (ساعت 16) ¤ صبا - آلومينيوم (ساعت 16)
دوشنبه 28 اسفند
¤ تراكتورسازي- سپاهان (ساعت 30:15) ¤ نفت تهران- استقلال (ساعت 30:15)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

مذاكره با مربي خارجي در دوبي؟
سرپرست كميته فوتسال كه به همراه تيم ملي به روسيه سفر كرده بود، به دوبي رفت و به نظر مي رسد، در حال مذاكره با مربي بهتري نسبت به خسوس است. تيم ملي فوتسال ايران كه براي انجام دو بازي دوستانه به روسيه سفر كرده بود، صبح روز سه شنبه به ايران بازگشت. اين در حالي است كه رضا افتخاري با تيم ملي به ايران نيامد و به دوبي رفت. اين موضوع باعث شده تا شائبه مذاكره رئيس كميته فوتسال با مربي خارجي به وجود آيد. خسوس كاندلاس اسپانيايي كه مقابل روسيه به دو تساوي رسيد، پس از پايان اردو به كشورش بازگشت. اين احتمال مي رود كه افتخاري گزينه ديگري را براي سكان هدايت پرافتخارترين تيم فوتسال آسيا در نظر گرفته است.
گل محمدي: نه فهرست خريد داريم نه فهرست مازاد
يحيي گل محمدي مي گويد، هيچ ليست خريد يا مازاد به باشگاه براي فصل بعد نداده است. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تكذيب هرگونه ليست مازاد پرسپوليس براي فصل بعد اظهار كرد: همه شايعه ها را تكذيب مي كنم. هيچ دليلي ندارد كه اين قدر غيرحرفه اي ليست بازيكنان فصل بعد خود را اعلام كنيم. تازه اگر هم چنيني ليستي را داده باشم، در اختيار باشگاه است اما قسم مي خورم كه تا الان نه ليست خريد و نه مازادي را به باشگاه اعلام نكرده ام. دليلي ندارد كه در اين شرايط مهم كه پرسپوليس تازه به آرامشي رسيده است، به چنين كاري دست بزنيم، متاسفانه بعضي ها دوست دارند با اين كار آرامش تيم ما را بر هم بزنند. گل محمدي در ادامه گفت: از بازيكنان هم مي خواهم كه نسبت به اين مسائل بي اعتنا باشند؛ چرا كه به هيچ وجه صحت ندارد و همان طور كه گفتم نه ليست خريد داريم و نه ليست مازاد.
رويارويي اميد ايران و مراكش در قطر
تيم فوتبال ايران در بازي افتتاحيه جام «دوستي» قطر يكم فروردين 1392 به مصاف مراكش مي رود. جام «دوستي» قطر يكم فروردين با شركت چهار تيم ايران، تركيه قطر و مراكش آغاز خواهد شد. كميته برگزاري اين رقابت ها اعلام كرد كه در ديدار افتتاحيه پنج شنبه يكم فروردين تيم فوتبال اميد ايران در ورزشگاه «حمد» با مراكش ديدار خواهد كرد. بعد از يك روز استراحت دور دوم پيگيري خواهد شد كه تيم فوتبال اميد ايران با قطر مسابقه مي دهد. تيم ها بعد از يك روز استراحت دور سوم را هم آغاز خواهند كرد كه تيم ايران به مصاف تركيه مي رود اين بازي ها به صورت دوره اي است؛ به طوري كه هر تيمي كه امتيازهاي بيشتري را كسب كند، عنوان قهرماني را به دست خواهد آورد.
تذكر كميته انضباطي به قهرماني
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با تذكر رسمي به محسن قهرماني، گفت: بخاطر رفتار تند او در بازي پرسپوليس و راه آهن فعلا به او تذكر مي دهيم اما اگر تكرار شود برخورد ديگري خواهيم داشت. اسماعيل حسن زاده درباره برخورد كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با محسن قهرماني كه رفتار تندي در قضاوت مسابقه پرسپوليس و راه آهن داشت، اظهار كرد: اگرچه كميته انضباطي صلاحيت رسيدگي به رفتار اهانت آميز تمام عوامل فوتبال را دارد و از طرفي قهرماني هم در برخي از صحنه هاي آن مسابقه از جمله برخورد با بازيكن تيم راه آهن (بهشاد ياورزاده) رفتار اهانت آميزي داشت اما چون اين موضوع از سوي قهرماني سابقه نداشته است، كميته انضباطي فعلا به او تذكر مي دهد. وي افزود: به قهرماني تذكر مي دهيم كه به اعصابش مسلط باشد و سعي كند به عنوان داور و قاضي نظم و انضباط يك مسابقه، الگويي براي بازيكنان باشد، بي شك اگر چنين رفتاري از او تكرار شود، ديگر به تذكر بسنده نخواهيم كرد.
اسامي محرومان هفته سي ام ليگ برتر
سازمان ليگ اسامي محرومان هفته سي ام ليگ برتر را به اين شرح اعلام كرد: ¤استقلال: آرش برهاني¤ حنيف عمران زاده ¤سايپا: بابك لطيفي ¤سپاهان: محمدعلي احمدي، رسول خوروش (سرپرست) ¤صبا: مرتضي كاشي، رامين رضائيان ¤ تراكتورسازي: جواد كاظميان¤ قاسم دهنوي ¤ نفت آبادان: سيامك كوهنورد ¤راه آهن: بهشاد ياورزاده ¤ ملوان: محمد احمدزاده (سرمربي) ¤ آلومينيوم هرمزگان: امجدشكوه مقام ¤گهر: امين كيان فر
سال آينده ليگ 16 تيمي خواهد بود
سرپرست سازمان ليگ فوتبال ايران گفت: بازي استقلال و سپاهان در مرحله نيمه نهايي جام حذفي قطعا 10 فروردين برگزار مي شود. مهدي تاج در مورد برنامه ريزي سازمان ليگ گفت: برنامه هايمان را با قدرت و دقت ادامه مي دهيم و در اين راه ممكن است اين برنامه ها مطلوب عده اي نباشد اما چاره اي نداريم و بايد ليگ را در تاريخ 20 ارديبهشت به پايان برسانيم، وي افزود: برنامه اعلام شده قطعا انجام مي شود براي ليگ سال بعد تصويب شده تا با 16 تيم مسابقات را برگزار كنيم و كم و زياد كردن تيم ها در اختيار ما نيست، سرپرست سازمان ليگ در مورد زمان برگزاري مسابقه استقلال و سپاهان در جام حذفي و ناراحتي مسئولان سپاهان گفت: استقلال و سپاهان قطعا در تاريخ 10 فروردين به مصاف يكديگر مي روند.
 


پيروزي مهرام در سومين ديدار فينال ليگ بسكتبال

مهرام در فينال سوم ليگ برتر بسكتبال، پتروشيمي را مغلوب كرد تا قهرمان ليگ در مسابقه هاي بعدي مشخص شود.
سومين فينال ليگ برتر بسكتبال بين مهرام مدافع عنوان قهرماني و پتروشيمي نايب قهرمان فصل گذشته روز گذشته در حالي در سالن بسكتبال آزادي برگزار شد كه پتروشيمي تنها يك برد ديگر نياز داشت تا به روند پنج ساله قهرماني هاي مهرام در ليگ برتر ايران پايان دهد اما مدافع عنوان قهرماني با حمايت تماشاگرانش توانست 106 بر 89 به پيروزي برسد و كار را به مسابقه چهارم بكشاند. نكته جالب توجه دقايق پاياني اين مسابقه اضطراب زياد همسر مهمد بچيروويچ بود كه از يك طرف تيم همسرش بود و در طرف ديگر تيم پسرش اما او از مهرام حمايت مي كرد. ديگر نكته جالب بازي اين بود كه ماهشهري ها به گونه اي عمل مي كردند كه گويا تنها جابر ابراهيم به دنبال برد است و ديگر بازيكنان پتروشيمي نمي خواهند برنده مسابقه شوند.
دقايق پاياني بازي نيز با برتري مهرام همراه بود و بالاخره مدافع عنوان قهرماني پس از چهار شكست پياپي در اين فصل برابر پتروشيمي توانست در فينال سوم حريف خود را 106 بر 89 مغلوب كند.فينال چهارم امروز در سالن آزادي تهران برگزار مي شود. فينال ليگ برتر به صورت سه از پنج برگزار مي شود.
 


احمدي نژاد در مراسم تجليل از قهرمانان كشتي:

اميدواريم پرچم ايران هر روز به اهتزاز درآيد

رئيس جمهور ايران در حاشيه نشست ديروز هيات دولت از قهرمانان جام جهاني كشتي آزاد و فرنگي 2013 تهران و برخي از مسئولان فدراسيون كشتي تجليل كرد.
در اين مراسم كه با حضور اعضاي هيات وزيران در محوطه ساختمان هيات دولت برگزار شد، قهرمانان كشتي و مربيان و مسئولان فدراسيون كشتي جوايز خود را از دست رئيس جمهور دريافت كردند. دكتر احمدي نژاد در سخناني با تشكر از قهرمانان و مسئولان فدراسيون كشتي گفت: امروز ورزش در ايران همچون ساير بخش ها در حال تعالي و ترقي است و در ساير بخش هاي ورزشي به خصوص در زمينه كشتي، قهرمانان عزيز كشورمان پي در پي افتخارآفريني مي كنند.
رئيس جمهور همچنين خاطرنشان كرد: اميدواريم به دست جوانان عزيز كشورمان پرچم ايران عزيز هر روز به اهتزاز درآمده و توانمندي و فرهنگ اين ملت به نمايش درآيد. وي خطاب به ورزشكاران تصريح كرد: شما ورزشكاران پيشگامان حركتي هستيد كه روحيه خودباوري، شجاعت، حركت و اميد را به ملت ايران مي دهيد.
در پايان اين مراسم قهرمانان كشتي با رئيس جمهور عكس يادگاري گرفتند.
 


فدراسيون فوتبال مي داند و توجه نمي كند

 فعاليت هاي خاص يك گروه دلالي!

با نزديك شدن به روزهاي پاياني رقابت هاي ليگ برتر و ليگ دسته اول، فعاليت يكي از گروه هاي خاص دلالي فوتبال گسترده تر شده است.
با نزديك شدن به روزهاي پاياني رقابت هاي ليگ برتر و دسته اول فوتبال كشورمان، فعاليت گروهي كه از آنها با عنوان «دلالان فوتبال» ياد مي شود، دامنه گسترده تري گرفته است. خبرهاي دريافتي خبرنگار كيهان حكايت از آن دارد كه اين گروه فعاليت رسمي و جدي خود را از ابتداي فصل آغاز كرده است؛ فعاليتي غيرقانوني كه بسياري از دست اندركاران فوتبال نيز از جريان تحركات آنها اطلاع دارند.كار اين گروه تحت فشار قراردادن باشگاه ها و دريافت رقمي هنگفت از آنها براي همكاري دوجانبه است. گروه دلالي فوق ضمن برقراري ارتباط با برخي باشگاه هاي ليگ دسته اولي و بعضا ليگ برتري اين موضوع را يادآور مي شوند كه مي توانند در زمينه چيدمان داوري و خريدن بازيكنان تيم حريف اقداماتي را انجام دهند تا در نهايت نتايج به نفع تيم هاي طرف قراردادشان رقم بخورد. جالب اينكه پيشنهادات اين گروه مورد موافقت تعداد معدودي از باشگاه ها قرار گرفته و هم اكنون نيز از تيم هاي به ظاهر موفق به حساب مي آيند!جالب است بدانيم سرشاخه اصلي اين گروه را يكي از كمك داوران بازنشسته و يكي از مربيان محلي فوتبال كه خود را خبرنگار ورزشي معرفي مي كند، تشكيل مي دهند.
داور بازنشسته مورد نظر هم اكنون به عنوان مشاور با برخي از دانشگاه ها ارتباط دارد و مدعي است نفوذ قابل توجه اي در دپارتمان داوري دارد و مي تواند روي گزينش داوران اعمال نفوذ كند.از سوي ديگر شخصي كه از او تحت عنوان مربي فوتبال يا يكي از خبرنگاران ورزشي ياد مي كنند، در مذاكرات مدعي مي شود كه آنقدر ارتباطاتش با برخي از بازيكنان حريف صميمي است كه مي تواند از آنها در جهت تامين منافع خود استفاده كند!برخي مديران باشگاه هاي فوتبال كه اين اطلاعات را در اختيار كيهان قرار دادند، مدعي هستند پيش از اين موضوع را با يكي، دو تن از مسئولان فدراسيون فوتبال در ميان گذاشتند اما شاهد هيچ گونه برخوردي با اين گروه دلالي نبودند!
 


پيكان بازي نخست رده بندي را برد

متين در يك قدمي قهرماني ليگ برتر واليبال

اولين ديدار مرحله نهايي ليگ برتر واليبال با برتري تيم متين ورامين خاتمه يافت.
اولين ديدار مرحله نهايي ليگ برتر واليبال از ساعت 17 ديروز با ديدار تيم هاي متين ورامين و كاله آغاز شد. تيم هاي متين و كاله در حالي مقابل يكديگر صف آرايي كردند كه توانسته بودند در مرحله قبل با برتري مشابه 2 بر يك مقابل تيم هاي سايپا و پيكان به ديدار فينال راه يابند. اين ديدار كه در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي برگزار شد سرانجام با نتيجه 3 بر يك به سود شاگردان مصطفي كارخانه خاتمه يافت. متين گيم هاي دوم، سوم و چهارم اين ديدار را به ترتيب با نتايج 25 بر 21 ، 31 بر 29 و 25 بر 23 به سود خود خاتمه داد و فقط گيم اول را با نتيجه 25 بر 21 به كاله واگذار كرد تا در اولين ديدار به برتري دست يابد. اين ديدار در حالي به اتمام رسيد كه بازيكنان دو تيم در گيم چهارم با يكديگر درگير شدند. اين درگيري با وساطت مسئولان حاضر در سالن خاتمه يافت. بازي برگشت تيم ها روز جمعه 25 اسفند ماه در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود. طبق اعلام سازمان ليگ اين مرحله تنها با انجام دو بازي پيگيري مي شود و در صورتي كه پس از برگزاري دو مسابقه، ست ها و امتيازات برابر باشد، بلافاصله ست طلايي 15 امتيازي مقام هاي اول تا چهارم را مشخص مي كند.
برتري پيكان در ديدار رده بندي
اما در مرحله رده بندي تيم هاي واليبال پيكان و سايپا به مصاف يكديگر رفتند. در نخستين بازي از اين مرحله پيكان موفق شد با درخشش امير حسيني و مهدي بازارگرد با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25 - 20 ، 25- 20 ، 25 - 23 حريف خود را شكست دهد. بدين ترتيب پيكاني ها يك گام به كسب عنوان سومي نزديك شدند. پيكان فصل قبل نيز به مقام سومي ليگ برتر واليبال دست يافته بود.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا سليماني، رئيس كميته داوران فدراسيون هندبال از سمت خود كناره گيري كرد. او ديروز رسما استعفاي خود را به رئيس فدراسيون هندبال داد. هفته گذشته نيز مي آبادي مدير تيم هاي ملي هندبال در دفاع از هندبال اصفهان استعفا داده بود.
¤ در نخستين روز از رقابت هاي مواد جاده سي و سومين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا، مهدي عباداللهي ركابزن ملي پوش ايران در ماده تايم تريل انفرادي بر سكوي سوم آسيا ايستاد و نخستين گردن آويز تيم ملي دوچرخه سواري ايران را در مواد جاده به ارمغان آورد.
¤ هفته چهارم از دور رفت رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي- جام خليج هميشه فارس- امروز (پنجشنبه) با برگزاري يك ديدار بين تيم هاي هيئت كشتي فارس و هيئت كشتي خوزستان در شيراز آغاز مي شود. در ديگر ديدار اين هفته صباي قم دوشنبه 28 اسفند ماه ميزبان فولاد ماهان سپاهان اصفهان است. اين هفته تيم پرسپوليس تهران استراحت دارد.
¤ پس از دعوت برادران عالميان توسط كنفدراسيون آسيا (ATTU) براي شركت در رقابت هاي كاپ آسيا، ندا شهسواري هم به جمع شركت كنندگان اين رقابت ها پيوست. بيست و ششمين دوره رقابت هاي كاپ آسيا 23 تا 25 فروردين 92 در هنگ كنگ برگزار خواهد شد كه تنها سهميه بانوان منطقه آسياي ميانه براي شركت در اين رقابت ها از سوي افشين بديعي نايب رئيس كنفدراسيون آسيا به ندا شهسواري نخستين بانوي المپيكي تاريخ تنيس روي ميز ايران داده شد.
 


هفته دوم دور برگشت يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

ميلان حساب مسي را نكرده بود

ليونل مسي آبي- اناري ها را در ليگ قهرمانان نگه داشت.
هفته دوم دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با دو ديدار در بارسلونا و گلزن كرشن آغاز شد. بارسلونا و گالاتاسراي در اين دو مسابقه توانستند خود را به جمع هشت تيم پاياني اين رقابت ها برسانند.
در نيوكمپ بارسا ميزان ميلان بود و در نهايت حريف ايتاليايي خود را با گل هاي ليونل مسي (5 ، 40)، داويد ويا(55) و جوردي آلبا (93) چهار بر صفر شكست داد تا شكست دو بر صفر بازي رفت را جبران كرده و همچنان در ليگ قهرمانان اروپا باقي بماند. گالاتاسراي نيز در ديگر ديدار همزمان در آلمان جشن صعودش را به دور بعد برپا كرد و همسفر بارسا شد. آلتينتوپ (37)، ييلماز (42) و اوموت بولوت (90) با گلزني در ورزشگاه ولتنيز آره نا راه صعود مردان فاتح تريم را به دور بعد هموار كردند. اين بازي در نهايت با پيروزي سه بر دوي گالاتاسراي به پايان رسيد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10