(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 26 اسفند 1391 - شماره 20455

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
راه اندازي بزرگترين پالايشگاه كشور در شازند اراك
در مكتب امام
حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خميني از نگاه رهبر انقلاب
در همايش جبهه پيروان مطرح شد
اولين وزن كشي گروه هاي سياسي اصولگرا در ارديبهشت 92
در رزمايش نيروي زميني ارتش انجام شد
شليك موفقيت آميز موشك هاي نازعات و فجر 5
پنتاگون تعقيب پهپاد آمريكايي از سوي جنگنده ايراني را تاييد كرد
ناوشكن دماوند به آب انداخته شد
عقب نشيني دوباره كاخ سفيد
آمريكا معافيت 11 كشور از تحريم نفتي ايران را تمديد كرد
وزير خارجه الجزاير در ديدار امير عبداللهيان:
رهبري حكيمانه و پيشرفت هاي ايران مايه مباهات است
پيام رهبر انقلاب به كنگره بزرگداشت علامه طباطبايي يزدي
جوسازي رسانه هاي غربي درباره حمايت تهران از دمشق


كوتاه از انتخابات

2 نامزد اصولگرا كافي است
دبير كل جامعه روحانيت مبارز به اصولگرايان توصيه كرد كه با گذشت، براي رسيدن به اصلح ائتلاف كنند و حداكثر 2 نامزد داشته باشند .
آيت الله محمدرضا مهدوي كني با اشاره به اينكه اصولگرايان بايد بنشينند و احسن و اصلح را انتخاب كنند گفت: توصيه من اين است كه اصولگرايان ائتلاف كنند .
وي با تاكيد بر اينكه بهتر است اصولگرايان به يك و يا حداكثر 2نامزد برسند، افزود: براي اينكه اصولگرايان به نتيجه برسند، بايد برخي گذشت كنند .
به شرط «لاضرر» مي آيم
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين شرط حضور خود براي نامزدي در انتخابات را منوط به آن دانست كه به ضرر اصولگرايان نباشد .
« محمدرضا باهنر» در همايش انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: جبهه پيروان چند ماه پيش اجلاسي را مشابه اين اجلاس برگزار كرد و سخنران ويژه در آن جا آيت الله موحدي كرماني بودند كه گفتند اگر برخي احساس تكليف مي كنند و در صحنه حضور مي يابند لازم است كه عده اي ديگر نيز احساس تكليف شرعي كنند و نيايند و بنده نيز از جمله افرادي بودم كه احساس تكليف شرعي كردم كه در اين عرصه حضور نداشته باشم.
وي افزود: من به آنان گفتم كه با يك شرط حاضرم كانديداي انتخابات شوم و آن شرط اين است كه حضور من به ضرر اصولگرايان نباشد و ادامه حضورم نيز منجر به راي نياوردن اصولگرايان نشود .
باهنر با اشاره به انتخابات 92 خاطرنشان كرد: با توجه به مقتضيات سني و تخريب هايي كه در دوره قبل نسبت به آيت الله هاشمي وجود داشته است توصيه مي كنم كه ايشان در انتخابات آينده حضور نداشته باشند .
رئيس ستاد انتخابات تهران
مشخص شد
رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران براي انتخابات سال آينده مشخص شد .
به گزارش ايسنا، سعيد احمدي شهركي معاون سياسي - امنيتي فرماندار تهران با حكمي، رييس ستاد انتخابات شهرستان تهران براي انتخابات سال 92 شد .
ليست بازاريان براي انتخابات شوراها
دبير كل جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار اعلام كرد جامعه اتحاديه بازار و اصناف ليستي 41 نفره را براي انتخابات شوراهاي آتي به جبهه پيروان خط امام و رهبري پيشنهاد داده است .
احمد كريمي اصفهاني به تشريح برنامه هاي اين جامعه براي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا پرداخت و اظهار داشت: ليست كلي جامعه اتحاديه بازار و اصناف براي تمام تشكل ها فرستاده مي شود و تشكل هاي مختلف نيز كانديداي ديگر تشكل ها را مورد بازنگري قرار مي دهند و از بين آن 31 را انتخاب مي كنند .
ديدار انتخاباتي جبهه مردمي اصلاحات
اعضاي شوراي مركزي جبهه مردمي اصلاحات با محمد شريعتمداري ديدار كردند .
حجت الاسلام محمد زارع فومني دبير كل جبهه مردمي اصلاحات به ديدار اعضاي اين جبهه با محمد شريعتمداري وزير دولت اصلاحات و نامزد رياست جمهوري يازدهم اشاره كرد و اظهار داشت: پيرو ديدارهايي كه با كانديداهاي احتمالي رياست جمهوري يازدهم داريم، با محمد شريعتمداري نيز ديدار كرديم .
وي به فارس گفت: در اين نشست پيرامون مسائل مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي بحث هايي صورت گرفت و در اين نشست اعضاي شوراي مركزي كميته هاي مختلف و اعضاي شوراي راهبردي جبهه مردمي اصلاحات حضور داشتند .
نمره كي بالاتره؟
يك كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: بعضي از دوستان در تهران ائتلاف هايي درست كردند و به بنده گفتند شما بياييد در اين ائتلاف شركت كنيد اما من يك شرط گذاشته ام .
محسن رضايي با بيان اينكه براي شركت در ائتلاف يك شرط را بيان كردم، اظهاركرد: تعداد 400 نفر افراد نخبه، اقتصاددان، جامعه شناس، سياستمدار و اهل صنعت و كشاورزي جمع شوند و كانديداها برنامه هاي خود را براي آنها ارائه كنند و آنها به هر فردي كه نمره بيشتري از نظر كارآمدي دادند، آن فرد كانديدا شود و بقيه كانديداها در گروه آن نامزد باشند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: آقايان گفتند ما فكر مي كنيم و به شما مي گوييم و هنوز فكر مي كنند كه پاسخ بنده را بدهند.
انتقاد به رفتار شبه كارگزاراني دولت
سخنگوي جبهه پايداري اعلام كرد ما منتقد رفتار دولت دهم هستيم و انتقادات ما به رفتاري از دولت دهم است كه شبه كارگزاران سازندگي است .
كامران باقري لنكراني با اشاره به مواضع جبهه متبوعش اظهار كرد: ما به دنبال برگشت به دوران دوم خرداد و سازندگي نيستيم.
وي در پاسخ به سوالي پيرامون حوادث 22 بهمن قم و انتساب آن به جبهه پايداري گفت: ما انتقادات جدي به رفتار رئيس جمهور و رئيس مجلس در ماجراي يكشنبه سياه مجلس داريم،. در روز 22بهمن در قم اتفاقاتي افتاد كه مورد قبول ما نبود. اتفاقات قم خلاف شرع و خلاف قانون بود.
تشكيل كميته انتخاباتي بين جامعتين
عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد يك كميته مشترك انتخاباتي بين جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم تشكيل شده است .
حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي با اشاره به تلاش جامعتين براي وحدت اصولگرايان اظهار داشت: اين كميته مشترك مسائل انتخاباتي را در حوزه اصولگرايي دنبال مي كند .
وي با بيان اينكه تاكنون مصاديق كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري در جامعه روحانيت بررسي نشده است، گفت: جامعه روحانيت و جامعه مدرسين طبق وظيفه شرعي و ملي خودشان به صحنه مي آيند و براساس وصيت امام خميني (ره) كه تاكيد داشتند «از مسائل مهمي چون انتخابات نبايد بي تفاوت عبور كرد»، در عرصه انتخابات نقش آفريني مي كنند .


راه اندازي بزرگترين پالايشگاه كشور در شازند اراك

اراك-خبرنگار كيهان:
با راه اندازي دو واحد «آر،اف، سي، سي» و «آر، سي، دي» در پالايشگاه امام خميني(ره) شازند استان مركزي، كشورمان به دانش بومي ساخت پالايشگاه دست يافت.
رئيس جمهور در آيين آغاز بهره برداري از بزرگترين مجتمع بنزين پالايشگاه امام خميني(ره) شازند كه وظيفه كاهش توليد نفت كوره و گوگود و افزايش كيفيت بنزين را داراست، با بيان مطلب فوق افزود: ديگر ايران در پالايشگاه سازي بي نياز است، يعني متخصصين ما خودشان مي توانند طراحي كنند، پالايشگاه را بسازند و تحويل بدهند و چقدر جالب است كه اين اتفاق در پالايشگاهي مي افتد كه به نام نامي امام رقم خورده است و اين نماد بريدن حلقه هاي وابستگي ايران از كشورهاي بيگانه است.
محمود احمدي نژاد اظهار داشت: با راه اندازي پالايشگاه ها و بومي كردن علم اكتشاف و استخراج جلوي بسياري از برون رفت عوايد حاصل از نفت گرفته شده است و اميدواريم تا چند سال آينده حتي از فروش نفت خام به كشورهاي خارجي نيز بي نياز شده و تمام اين نفت خام را در پالايشگاه كشور به فرآورده هاي پالايشگاهي و پتروشيمي تبديل كنيم.
وي با اشاره به اينكه اگر مصرف بنزين در كشور كنترل نمي شد هم اكنون مصرف اين فرآورده به 130ميليون ليتر در روز رسيده بود گفت: كشورهاي استعماري از اين كاهش مصرف و قطع وابستگي ما بسيار عصباني هستند.
رئيس جمهور در ادامه يادآور شد: نفت خام داراي ظرفيت هاي بسياري است كه مي توان با توكل به خدا و با اتكا به توانمندي هاي داخلي، حلقه هاي وابستگي به كشورهاي خارجي را يكي پس از ديگري بشكنيم.
وي در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اجراي طرح مسكن مهر در كشور اظهار داشت: با اجراي موفق اين طرح در ساخت 4 ميليون مسكن در 5 سال گذشته بسياري از كشورهاي نفت خيز آفريقا از ما براي ساخت مسكن كمك خواستند كه اين موضوع نشان دهنده تعهد، عشق و ايمان عمل صالح دولت و مسئولان كشور در ارتباط با خانه دار كردن مردم است. وزير نفت هم در اين مراسم بهره برداري گفت: امروز بزرگترين واحدهاي پالايشگاهي، با پيشرفته ترين استانداردها در كشور در حال ساخت و در سايه آن سرمايه عظيم انساني در حوزه فني صنعت نفت به كار گرفته شده است.
رستم قاسمي با اشاره به اينكه صنعت نفت كشور امروز توانسته به پيچيده ترين فنآوري ها دست يابد افزود: كشور در زمينه پالايش نفت به خودكفايي كامل رسيده و در اين باره در حال حاضر صادركننده نيز هست.
معاون وزير نفت هم، طرح و توسعه پالايشگاه امام خميني(ره) شازند را يكي از پيشرفته ترين و بزرگترين واحدهاي پالايشگاهي كشور و حتي خاورميانه دانست و گفت: در راه اندازي اين واحد سه هدف افزايش توليد، افزايش كيفيت و كاهش توليد نفت كوره مورد نظر بوده كه به تمامي اين اهداف رسيده ايم. عليرضا ضيغمي اظهار داشت: در اين واحد علاوه بر تحقق افزايش توليد بنزين از 8 به 16ميليون ليتر در روز توليد بنزين سوپر نيز روزانه از 2/1به 6/3 ميليون ليتر افزايش يافته است.
مجري طرح توسعه پالايشگاه شازند هم گفت: در حال حاضر واحد RCD به عنوان تامين كننده خوراك مجتمع RFCC به طور كامل راه اندازي شده و در مدار بهره برداري قرار گرفته است.
رشيد سيديان افزود: با راه اندازي واحد RCD حدود 93هزار بشكه ظرفيت جديد پالايشگاهي در كشور ايجاد شده است.
وي خاطرنشان كرد: هم اكنون خوراك مورد نياز مجتمع RFCC توسط واحد RCD توليد و در مخازن ذخيره سازي شده است و با بهره برداري از اين مجتمع عظيم امكان توليد پاك ترين بنزين جهان فراهم شده است.
اين مقام مسئول يادآور شد: با بهره برداري از اين طرح ظرفيت پالايش نفت كشور به 250 هزار بشكه در روز رسيد و پيش بيني مي شود به زودي با اجراي برخي از پروژه هاي تكميلي ظرفيت پالايش نفت در پالايشگاه شازند به 300 هزار بشكه در روز افزايش يابد.
وي با اشاره به كاهش گوگرد موجود در تركيب فرآورده هاي نفتي به 40 و 20 پي-پي-ام يادآور شد: با جداسازي گوگرد از تركيب فرآورده هاي نفتي ظرفيت توليد گوگرد در پالايشگاه شازند از 60 به 700 تن در روز افزايش مي يابد.
مجري طرح توسعه پالايشگاه شازند ادامه داد: كاهش و حذف تدريجي گوگرد از تركيب فرآورده هاي نفتي و افزايش توليد گوگرد از 60 تن فعلي به 700 تن در روز به جاي سوختن و ايجاد آلايندگي در آسمان كلان شهرهاي كشور، توليد سوخت انواع هواپيماها و بالگردها با آخرين استاندارد «ياتا» افزايش عدد اكتان و مديريت مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل از مهمترين دستاوردهاي اين پروژه جديد پالايشگاهي است.
 


در مكتب امام

هيچ كس حق ندارد به حكومت ظالمان رضايت بدهد
هيچ مسلمي حق ندارد كه رضايت بدهد به حكومت ظالمي ولو يك ساعت.
و همه ما مكلفيم كه اين حكومت هايي كه روي كار آمده اند و بر خلاف موازين الهي و موازين قانوني (حتي قانوني خودشان) هستند، همه ما مكلفيم كه با آنها مبارزه بكنيم.
هر كس به هر مقدار كه مي تواند بايد با آنها معارضه و مبارزه بكند و هيچ عذري (براي مبارزه نكردن با ظالمان) پذيرفته نيست!
صحيفه نور ج 3 ـ ص 48
 


حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خميني از نگاه رهبر انقلاب

سيداحمد خميني فرزند بزرگوار امام امت از شخصيت هايي است كه وجوه زندگي اش كم تر مورد توجه قرار گرفته است او كه «امين امام» بود به گواه بسياري از نزديكانش در مقابل نظرات امام اطاعت كامل داشت. متن حاضر بخشي است از مصاحبه با رهبرمعظم انقلاب كه در آن ايشان از شخصيت سيداحمد خميني و ويژگي هاي او مي گويند اين مصاحبه در تاريخ 11/3/1374 توسط حجت الاسلام مسيح بروجردي نوه حضرت امام با رهبرانقلاب انجام شده است.
حضرت آقا درباره مرحوم حاج سيد احمد آقا مي فرمايند؛ حاج احمدآقا عنصر قابل و لايقي بودند. اولا ايشان خيلي باهوش بودند. به نظر من در بين خصوصيات ذاتي و صفاتي كه در يك انسان، برجسته است، اگر بخواهيم يكي را براي حاج احمدآقا از همه برجسته تر حساب كنيم، آن هوش ايشان بود. بسيار مرد باهوش و تيز و زيركي بودند. بعضي از صفات خوب امام را هم من در ايشان ديدم. مثلا آدم بي رودربايستي اي بودند. امام نيز همين گونه بودند. مرحوم حاج آقا مصطفي نيز همين گونه بودند. من با ايشان هم از نزديك معاشرت و رفاقت داشتم. جاهايي كه لازم بود اصلا هيچ رودربايستي نداشتند. ايشان يك حالت صراحت خوبي را البته در مواردي -نمي گويم در همه جا- داشتند كه تعبير درستش همان رودربايستي نداشتن است. ايشان مرد عاقلي محسوب مي شدند. به شدت به امام عشق مي ورزيدند و علاقه مند ايشان بودند. علاوه بر اين، از بن دندان به اين انقلاب اعتقاد داشتند و براي همين هم بود كه آن هوش سرشار در خدمت انقلاب و امام به كار مي رفت. اصل براي ايشان، همينها بود. من بعدا ديدم در وصيتنامه شان هم همين را تصريح كرده اند. اين راست است. اين را من خودم ديدم كه براي ايشان در درجه اول، امام و انقلاب مطرح بود. رفاقتها، دوستيها، جبهه ها، باندها و گروهها، هيچ مطرح نبود. اين، جهات بسيار خوبي بود كه ايشان داشتند. علاوه بر اين، ايشان هم در قم و هم در نجف درس خوانده بودند. من از خصوصيات و ميزان معلومات ايشان مطلع نيستم. علت هم اين است كه در اين چند سال بعد از انقلاب كه ما با ايشان ارتباطات كاري مختلفي داشتيم، بحث علمي مطرح نشد تا من بتوانم بفهمم ايشان در چه حدي بودند. اما مي دانم كه ايشان درس خوانده بودند. خيال مي كنم خود ايشان يك وقت به من گفتند كه من در نجف «مكاسب» درس مي گفتم. خوب؛ اين يك سطح علمي خوبي است. به هر حال ايشان شخصيت ارزنده اي بودند. انصافا شخصيت مفيد و باارزشي بودند.
آن نكته اي كه شما اشاره كرديد، شايد الان جايش باشد بگويم. من در پيام تسليت ايشان هم نوشتم. ايشان واقعا در كنار امام عنصري لازم و بي بديل بودند. هيچ كس ديگر در كنار امام نمي توانست اين نقش را ايفا كند؛ به خاطر اين كه خبر دادن به امام، كار آساني نبود. گاهي خبر تلخي بود كه كسي بايد به امام مي داد. نه فقط خبرهايي مانند مرگ و مير؛ بلكه حوادثي بود، اشكالاتي بود در دولت، در مسئولان و در اشخاص كه بايد يك نفر به امام منتقل مي كرد. همه كس نمي توانست اين كار را بكند؛ چون ممكن بود بعضي منتقل كنند؛ بعد امام ندانند كه اينها خودشان جزو چه گروه و باندي هستند و اين خبر چقدر اتقان دارد. فردي بايد اين كار را انجام مي داد كه به امام نزديك مي بود و اين فرد حاج احمد آقا بودند.
ايشان، هم در انتقال خبرها و هم در انتقال نظرات امام به بيرون- چه به بنده و دو سه نفر ديگر كه مسئولان سطح بالاي نظام بوديم و چه به مردم يا بعضي ديگر از مسئولان- تبحر خاصي داشتند و نظرات امام را خوب منعكس مي كردند. همچنين در موارد متعددي به امام مشورت مي دادند. امام هم آدمي نبودند كه تحت تأثير عواطف قرار گيرند و مساله پدر و فرزندي تأثير ناروايي در ايشان داشته باشد. از مشورت حاج احمد آقا استفاده بهينه را مي كردند. يعني چنين نبود كه هرچه حاج احمدآقا مي گويند، گوش كنند؛ بلكه مواردي اتفاق افتاد كه امام نظري داشتند و شايد خود ما هم خيال مي كرديم اين نظر را حاج احمد آقا به ايشان منعكس كرده اند. بعد خداي متعال مسائل را طوري پيش مي آورد كه مي فهميديم نظر امام در اين مورد چيزي ديگر است و نظر حاج احمدآقا به جز اين بوده است. حتي در يك مورد، نظري از قول امام براي من نقل شد. من، هم تعجب كردم كه چطور امام اين نظر را بايد بدهند و هم آن را قبول نداشتم؛ ولي هم حاج احمد آقا و هم آقاي هاشمي بر آن نظر مصّر بودند و چون به عنوان نظر امام نقل شده بود، جلسه اي برگزار كرديم كه تصميم گيري كنيم. امر بسيار مهمي بود. من گفتم بايد خدمت امام برويم و ببينيم ايشان چه مي گويند. چون احتمال دادم شايد بعضي از حواشي و واقعيات را امام درست ندانند. خدمت امام رفتيم و آن جا بعد از آن كه حرفها مطرح شد، من ديدم امام به همان نظري كه بنده داشتم گرايش پيدا كردند. در آن لحظه فوري اين مطلب به ذهن رسيد كه پس چگونه حاج احمدآقا از امام چيز ديگري نقل كردند؟ حاج احمدآقا ملتفت شدند كه اين جا، جاي توجه به چنين گماني است. فوري جلو همه ما با امام روبه رو كردند و گفتند: آقا! من صبح پيش شما آمدم، شما اين گونه نگفتيد؟ آن وقت جزئيات را گفتند. امام تأملي كردند و گفتند: بله؛ همين گونه است. يعني معلوم شد كه حاج احمد آقا در معرض اين بودند كه گاهي در تبدّل نظر با رأي امام متبدّل شوند. مي خواهم اين را عرض كنم كه حرفهاي امام، مشورتهاي حاج احمدآقا نبود. امام از حاج احمد آقا هم استفاده مي كردند. حاج احمدآقا در موارد متعددي، نظرات پخته خوبي را به امام منعكس كرده بودند. البته گاهي چيزهايي هم مي گفتند كه امام قبول نمي كردند. ما خودمان اين را در قضيه جنگ، در قضاياي سياست خارجي و در موارد متعدد ديگر ديده بوديم كه نظر امام يك چيز بود، نظر حاج احمدآقا به كلي چيز ديگري بود. همان طور كه گفتم، ايشان مشاوري امين براي امام بودند. امام هم زماني جمله اي با اين مضمون گفتند كه احمد هيچ چيزي را به من نسبت نمي دهد كه من نگفته باشم. اين گواهي امام بسيار باارزش و مهم است. همين گونه هم بود. ما هم تا آن مقداري كه ديديم، همين را حس كرديم.
 


در همايش جبهه پيروان مطرح شد

اولين وزن كشي گروه هاي سياسي اصولگرا در ارديبهشت 92

همايش سراسري جبهه پيروان خط امام و رهبري با حضور شخصيت هاي سياسي از گروه هاي مختلف اصولگرا برگزار شد.
«محمدنبي حبيبي» دبيركل حزب موتلفه در اين همايش كه با عنوان «نگاه به آينده» در مجتمع فرهنگي آموزشي رفاه برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پيروان خط امام و رهبري به طرف يك ائتلاف بزرگ در حال حركت است كه داراي دايره وسيعي است و همه اصولگرايان واقعي در آن جاي دارد؛ ما از ورود آنها به اين دايره استقبال مي كنيم تا براساس آن با رقبا با قدرت بيشتري به رقابت پرداخته شود.
وي با بيان اينكه معتقديم اين ائتلاف بزرگ اصولگرايي با محوريت روحانيت مي تواند كارساز باشد گفت: روحانيت به طور مشخص جامعتين هستند و اگر اين دايره با محوريت روحانيت وسط ميدان باشد براي رسيدن به يك نامزد واحد احتمال بيشتري وجود دارد.
دبيركل موتلفه خاطرنشان كرد: نگاه ما به روحانيت فقط مربوط به مسئله انتخابات نيست و ما پاي روحانيت هستيم ولو اينكه شكست بخوريم؛ اصولگرايي منهاي روحانيت يك اصولگرايي من درآوردي است.
در ادامه اين همايش «حبيب الله عسگراولادي» دبيركل جبهه پيروان با تاكيد بر اين كه انتخاب احسن ماموريت ماست، اظهار كرد: ما بايد در مجموعه خود، مجموعه تشكل هاي موجود در ائتلاف اصولگرايان و در مواضعي كه با قطب هاي مختلف در انتخابات آينده كه حداقل سه و حداكثر 4 يا 5 قطب هستند، بحث انتخاب احسن را مورد توجه قرار دهيم.
وي افزود: وظيفه ما در شرايط فعلي اين است كه زير خيمه جامعتين، اصولگرايان را در يك ائتلاف بزرگ براي انتخابات وارد عمل كنيم.
اسدالله بادامچيان، رئيس ستاد انتخابات شوراهاي اسلامي نيز طي سخناني در همايش سراسري جبهه پيروان خط امام و رهبري، اظهار داشت: فهرست موردنظر تشكل هاي حاضر در جبهه پيروان درباره انتخابات شوراها اخذ شده و اين فهرست در اختيار همه تشكل هاي عضو جبهه و همراه قرار داده شده است. وي خاطرنشان كرد: تصميم بر اين است كه در تهران به يك فهرست واحد برسيم كه از همه نيروهاي اصولگرا با همه سلايق در آن حضور داشته باشند.
همچنين «منوچهر متكي» يكي از نامزدهاي جبهه پيروان براي انتخابات رياست جمهوري در اين همايش با اشاره به موضوع ائتلاف در انتخابات اظهار كرد: كساني كه وارد اين جريان مي شوند با عزم جدي بايد وارد شوند؛ در جلساتي كه داشتيم تفاهم كرديم كه تا ارديبهشت اين حركت پرشور و پرنشاط توسط نامزدها جلو رود؛ در ارديبهشت اولين وزن كشي ها در اردوگاه هاي سياسي صورت مي گيرد و كساني كه در حوزه اصولگرايي در ارديبهشت ماه وضعيت مناسب تري دارند در آن زمان بحث ائتلاف را براساس واقعيت هاي ميداني در دستور كار قرار مي دهيم.
به گزارش فارس، همايش جبهه پيروان خط امام و رهبري با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است؛ آمريكا و صهيونيست ها براي انتخابات 92 به خيال خام خود روياهاي به مراتب سنگين تر از فتنه 88 را تدارك ديده اند و با هجمه رسانه اي از ماه ها قبل براي اين نيت شوم، خود را آماده مي كنند و در چنين فضايي جبهه به همه نامزدها و طرفداران آنها و فعالان سياسي توصيه اكيد دارد از هرگونه اقدام و حرفي كه بازي در زمين دشمن تلقي مي شود خودداري كنند.
گفتني است، در اين همايش يك روزه «محمدرضا باهنر»، «يحيي آل اسحاق» و «محسن كوهكن» نيز به ايراد سخنان خود در موضوع انتخابات رياست جمهوري در سال آينده پرداختند.
 


در رزمايش نيروي زميني ارتش انجام شد

شليك موفقيت آميز موشك هاي نازعات و فجر 5

در رزمايش موشكي نيروي زميني ارتش كه با رمز يا علي ابن موسي الرضا و با حضور فرمانده اين نيرو برگزار شد، موشك هاي نازعات و فجر 5 با موفقيت شليك شد.
در اين رزمايش كه در منطقه عمومي رزمايش و در كاشان برگزار شد، يگان هاي موشكي و راكت انداز به مرور آخرين تاكتيك هاي دفاعي و موشكي را تمرين كردند.
در مرحله آغازين رزمايش موشكي نيروي زميني ارتش كه روز پنجشنبه انجام شد، موشك هاي نازعات 10 و فجر 5 با موفقيت شليك شدند.
فجر 5 يك راكت توپخانه اي 333 ميلي متري و دوربرد و از نوع راكت انداز چندتايي متحرك است؛ حداكثر برد فجر 5 به 75 كيلومتر مي رسد. همچنين موشك نازعات 10 يك موشك بالستيك ميان برد است.
رزمايش موشكي نيروي زميني با هدف تست سامانه هاي پيشرفته موشكي در منطقه عمومي اصفهان (كاشان) آغاز شده است.
اين رزمايش به منظور نمايش اقتدار نيروهاي مسلح، عملياتي كردن آموزش هاي نظامي، افزايش مهارت هاي فردي و يگاني و آمادگي رزمي يگان هاي موشكي و راكت انداز با استفاده از امكانات و مقدورات نيروي زميني ارتش انجام شده است. گفتني است موشك هاي شليك شده در اين رزمايش، توسط متخصصان نيروي زميني ارتش ساخته شده اند.
در آخرين رزمايش نيروي زميني ارتش در سال جاري آخرين دستاوردها و سامانه هاي پيشرفته موشكي و صنايع دفاعي مورد ارزيابي قرار گرفته و با موفقيت آزمايش شد.
در همين حال، امير «احمد رضا پوردستان» فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه رزمايش موشكي اين نيرو كه صبح پنج شنبه با شليك راكت هاي نازعات 10 و فجر 5 در منطقه مركزي كشور (كاشان) برگزار شد، با تأكيد بر اينكه يك نيروي نظامي بايد در تمام شرايط آمادگي خود را حفظ كرده و به فرموده فرمانده معظم كل قوا هميشه خود را در سنگر ببيند، گفت: اگر نيروهاي مسلح يك ملت آماده باشند، در اين صورت دشمن خيال خام تجاوز را در سرش راه نداده و ملت نيز احساس آرامش و امنيت مي كنند.
وي كه در جمع مسئولان و برگزار كنندگا ن رزمايش موشكي صحبت مي كرد، با اشاره به شليك موفقيت آميز انواع راكتهاي نازعات و فجر در اين رزمايش، تصريح كرد: امروز جلوه اي از اقتدار و قابليت هاي دفاعي را در حوزه موشكي نزاجا شاهد بوديم و من از زبان فرمانده محترم كل ارتش و منصوب «حضرت آقا» از همه شما تشكر كرده و دست شما را مي بوسم.
فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: امروز برگ زرين ديگري در كارنامه اين نيرو اضافه شد؛ نيرويي كه تا 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن از مرزهاي كشور دفاع كرد و امروز نشان داد كه دست بلندش مي تواند عقبه دشمن را تهديد كند.
پوردستان ضمن تشكر از صنعت دفاعي كشور براي ساخت و ارتقاء سامانه هاي دفاعي و موشكي، گفت: اين رزمايش همچنين مبنايي بود تا راكتهاي نازعات و فجر را ارتقا دهيم.
وي ادامه داد: خدا را شاكريم كه در كشوري زندگي مي كنيم كه رهبري فرزانه و حكيم، ملتي صبور و متخصصاني در صنعت دفاعي دارد كه فاصله زماني ايده تا محصول را به كمترين زمان كاهش داده اند.
از سوي ديگر؛ فرمانده رزمايش ثامن الحجج(ع) نيروي زميني ارتش در گفت وگو با مهر اظهار داشت: از صبح پنجشنبه با اعزام ديده بان هاي موشكي توسط بالگردها در فاصله 140 كيلومتري محل رزمايش اصابت موشك ها به اهداف را مورد كنترل قرار داديم و براساس گزارش ها تمامي موشك ها به اهداف اصابت كرده و پرتاب ها موفقيت آميز بوده است البته اين موضوع توسط ارزيابان، ارزيابي دقيقي خواهد شد.
امير «سيدعلي محرابي» معاون عمليات نيروي زميني ارتش با تأكيد بر اينكه پيام رزمايش ثامن الحجج(ع) به همسايگان صلح، دوستي و امنيت براي منطقه است عنوان كرد: بالا بردن توان دفاعي كشور و به دنبال آن نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران كه برحسب وظايف ذاتي انجام مي شود يكي از مهمترين اهداف و پيام هاي اين رزمايش است.
گفتني است، اين رزمايش يك روزه كه به همت رزمندگان لشكر 840 موشكي كاشان در منطقه عمومي رزمايش مرنجاب كاشان، برگزار شد، روز پنجشنبه با حصول به نتايج مورد نظر به كار خود پايان داد.


پنتاگون تعقيب پهپاد آمريكايي از سوي جنگنده ايراني را تاييد كرد

وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: ايران يك پهپاد آمريكايي را در آسمان خليج فارس شناسايي كرده و تحت تعقيب قرار داده است.
به گزارش فارس، سي ان ان در خبري مدعي شده بود كه جنگنده ايراني در خليج فارس يك پهپاد آمريكايي را هدف قرار داده است، همچنين اشاره اي به حضور جنگنده هاي آمريكايي نشده بود، اما «جورج ليتل» سخنگوي وزارت دفاع آمريكا گفته است كه دو جنگنده آمريكايي نيز اين پهپاد را همراهي مي كرده اند. به گفته وي اين حادثه روز سه شنبه هفته گذشته رخ داده است. وي نوع جنگنده ايراني را نيز اف-4 اعلام كرده و ضمنا مدل پهپاد آمريكايي كه سي ان ان آن را پريديتور اعلام كرد، تاييد كرده است.
سه مقام آمريكايي كه نامشان فاش نشده است جزئيات اين حادثه را تاييد كرده اند. اين مقامات گفته اند كه پهپاد آمريكايي از نوع «پريديتور» است. اين نوع پهپاد از جمله هواپيماهاي بدون سرنشين جنگي و مسلح آمريكا است.
در ادامه اين گزارش آمده است؛ يك مقام آمريكايي كه از جزئيات اين حادثه مطلع است، مدعي شده كه اين هواپيما در آسمان بين المللي بر فراز آب هاي درياي عمان در حال پرواز بوده كه رادارهاي ايراني آن را شناسايي كرده اند. بنا بر اين گزارش ايران پس از شناسايي اين پهپاد، يك فروند هواپيماي سرنشين دار را به تعقيب آن فرستاده است.
هواپيماي ايراني سپس به پهپاد آمريكايي نزديك شده و بر فراز آن قرار گرفته است. سي ان ان گزارش داده است كه پهپاد آمريكايي پس از نزديك شدن هواپيماي ايراني به سرعت منطقه را ترك كرده است. در اين رويارويي هيچ شليكي رخ نداده است.
اين مقام آمريكايي در مصاحبه خود نسبت به چنين برخوردهايي ابراز نگراني كرده و گفته است كه اين موارد مي تواند ناخواسته به بروز خصومت منجر شود. وي اضافه كرده است: آن ها قبلا هم اين كار را كرده بودند. ما كاملا آماده ايم تا از هواپيماي خود دفاع كنيم. ما كاملا در فضاي بين المللي بوديم.
گفتني است، هفته گذشته ارتش جمهوري اسلامي هم از شناسايي يك فروند هواپيماي رادارگريز جاسوسي آمريكا در نزديكي مرزهاي ايران خبر داده بود. در آن مورد هواپيماي آمريكايي ها از نوع «يو-2» سرنشين دار كه با هشدار نيروهاي پدافندي جمهوري اسلامي از مرزهاي ايران دور شده بود.
 


ناوشكن دماوند به آب انداخته شد

رئيس سازمان تحقيقات صنعتي و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش گفت: ناوشكن جمهوري اسلامي به نام «دماوند» (جماران2) كه در كلاس موج طراحي و ساخته شده است، به آب انداخته شد.
امير دريادار «علي غلامزاده» در گفت وگو با ايرنا گفت: پس از به آب اندازي دماوند بلافاصله اين ناوشكن وارد فاز آزمايشات اوليه خواهد شد.
وي با بيان اينكه تمامي تجهيزات مورد نياز كه در داخل توليد شده، بر روي اين ناوشكن نصب شده است، تصريح كرد: طي چند ماه آينده و با كار شبانه روزي مي توانيم اين ناوشكن را عملياتي كرده و براي ماموريت به آب هاي آزاد اعزام كنيم. مسئول پروژه موج با تاكيد بر اينكه تست ها و آزمايش هايي كه در ناوشكن دماوند انجام خواهد شد، بسيار سخت، دقيق و وقت گير خواهد بود، تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم كه در نيمه اول امسال اين ناوشكن به ناوگان دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق شود.


عقب نشيني دوباره كاخ سفيد

آمريكا معافيت 11 كشور از تحريم نفتي ايران را تمديد كرد

واشنگتن براي سومين دوره متوالي، 10 كشور اروپايي و ژاپن را از تحريم هاي نفتي ايران معاف كرد.
«جان كري» وزير خارجه آمريكا، اعلام كرد واشنگتن براي يك دوره 180 روزه ديگر براي ژاپن و 10 كشور اروپايي در مورد خريد نفت ايران معافيت قائل شده است.
آمريكا كه در چارچوب ادامه سياست هاي ضدايراني تحريم هاي يكجانبه اي عليه جمهوري اسلامي وضع كرده است، با استفاده ابزاري از اتحاديه اروپا و برخي كشورهاي عربي توليدكننده نفت درصدد تحريم فراگير صادرات نفتي جمهوري اسلامي برآمد، ولي اين اقدامات مغاير با مقررات بين المللي، مقاومت بازارهاي جهاني و نارضايتي آشكار مشتريان را برانگيخته است، به گونه اي كه مجبور به اعلام معافيت مكرر در اين زمينه شده است.
تحميل تحريم هايي كه توسط آمريكا بر ضد ايران طراحي شده براساس اتهام هاي بي اساس واشنگتن و متحدانش مبني بر تلاش جمهوري اسلامي ايران براي پيگيري اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته اي است.
اين براي سومين بار است كه آمريكا مجبور مي شود شماري از كشورها را از تحريم خريد نفت ايران معاف كند.
بلژيك، چك، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، هلند، لهستان، اسپانيا و بريتانيا 10 كشوري هستند كه مشمول معافيت آمريكا شده اند.
افزايش صادرات ايران
در همين حال بي بي سي در گزارشي به نقل از آژانس بين المللي انرژي از افزايش صادرات نفتي ايران علي رغم تحريم ها خبر داد.
آژانس بين المللي انرژي كه اعضاي آن را 28 كشور عضو سازمان توسعه و همكاريهاي اقتصادي به علاوه 6 كشور ديگر تشكيل مي دهند در گزارش ماهانه خود صادرات نفت ايران را در فوريه 28/1ميليون (يك ميليون و دويست و هشتاد هزار) بشكه در روز تخمين زده در حالي كه ماه قبل از آن (ژانويه)، صادرات نفت ايران روزانه 13/1 ميليون (يك ميليون و يكصد و سي هزار) بشكه بوده است، كه اين به معناي 13 درصد افزايش است.
در گزارش آژانس بين المللي انرژي آمده است: «تنها چيزي كه روشن است اين است كه بن بست فعلي بين ايران و غرب [در مذاكرات هسته اي] نمي تواند دوام داشته باشد».
به گزارش بي بي سي اين در حالي است كه گزارشي در واشنگتن منتشر شد كه افزايش فشار نفتي بر ايران را در درازمدت مقدور نمي داند.
گزارش موسسه «تامين آينده انرژي آمريكا» مي گويد در دهه گذشته ناتواني كشورهاي توليد كننده نفت در تامين نفت بيشتر باعث شد تا بازار نفت نتواند از نفت ايران صرف نظر كند.
اين گزارش در عين حال تاكيد مي كند كه فرصت تحريم نفتي ايران دائمي نيست و اينكه بازار نفت بتواند از نفت ايران صرف نظر كند «بدون آنكه تغيير قابل ملاحظه اي در قيمت نفت ايجاد شود» تا نيمه سال 2014 بيشتر دوام نخواهد داشت.
در همين حال منابع خبري اعلام كردند قيمت نفت ايران با يك دلار افزايش به بيش از 112 دلار در هر بشكه رسيد.
 


وزير خارجه الجزاير در ديدار امير عبداللهيان:

رهبري حكيمانه و پيشرفت هاي ايران مايه مباهات است

معاون وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با مراد مدلسي وزير خارجه الجزاير پيرامون مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه به ويژه اوضاع فلسطين، سوريه، بحرين و موضوع صلح آميز هسته اي ايران رايزني و تبادل نظر كرد.
حسين اميرعبداللهيان با اشاره به جايگاه مهم الجزاير در منطقه و جهان اسلام، روابط دو كشور را ممتاز خواند.
وي در عين حال خاطر نشان كرد كه حجم تبادل تجاري دو كشور متناسب با ظرفيت هاي فراوان موجود در تهران و الجزاير نيست.
وي مواضع بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير را در جهان عرب در قبال تحولات فلسطين و سوريه خردمندانه خواند و درك صحيح مقامات الجزاير را نسبت به اهداف دشمنان محور مقاومت در هدف قرار دادن سوريه مورد تمجيد قرار داد.
امير عبداللهيان با تاكيد بر «ضرورت همكاري منطقه اي و بين المللي به منظور توقف فوري خشونت در سوريه» اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران، همانند الجزاير راهكار سياسي و گفت وگوي فراگير را تنها راه حل بحران سوريه مي داند. متاسفانه برخي از اطراف درگير در بحران سوريه هرگونه مذاكره را براي حل مشكلات موجود نفي مي كنند و عملا به ترويج خشونت مي پردازند و آشكارا از سوي برخي كشورها مورد حمايت قرار مي گيرند.
وي افزود: سوريه با موفقيت از بحران امنيتي عبور كرده و اندك تروريست هاي باقيمانده در حاشيه برخي مناطق نيز نفس هاي آخر را مي كشند. تهران و الجزاير از مردم فهيم سوريه و طرح سياسي مبتني بر توقف خشونت، گفت وگوي ملي واقعي بين حكومت و آحاد مردم و رسيدن به ميثاق ملي و همچنين تلاش هاي اخضر ابراهيمي نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور سوريه حمايت مي كنند.
وي با محكوميت اقدام اخير گروگانگيري در الجزاير و تحولات كشور مالي، بر سياست اصولي جمهوري اسلامي در قبال صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي تاكيد و ضمن محكوميت افراط گرايي، خشونت و تروريسم، نسبت به مداخله خارجي در امور داخلي كشورها هشدار داد.
در اين ديدار اميرعبداللهيان آخرين تحولات مذاكرات هسته اي صلح آميز را تبيين و از مواضع حمايتي الجزاير تقدير كرد.
وي اوضاع بحرين را بحراني خواند و ضمن رد هرگونه مداخله در امور داخلي اين كشور بر پايان دادن به اقدامات نظامي و اهتمام جدي بر گفت وگوي موثر ملي و توجه به مطالبات مردم تاكيد كرد.
مراد مدلسي وزير خارجه الجزاير نيز با تاكيد بر روابط حسنه موجود فيمابين دو كشور و توسعه آن، بر اهميت وحدت كشورهاي منطقه و جهان اسلام در قبال تهديدات مشترك تاكيد كرد و افزود: رهبري حكيمانه و پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران مايه مباهات است.
مدلسي با تشكر از مواضع تهران در قبال حادثه تروريستي و آدم ربايي در الجزاير گفت: خشونت و افراط گرايي در خاورميانه و شمال آفريقا مانع تحقق اهداف متعالي اسلام است.
وزير خارجه الجزاير با تمجيد از مواضع تهران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و نقش مهم سوريه در منطقه افزود: مواضع تهران و الجزاير در قبال سوريه مشترك و مبتني بر راهكار سياسي و گفت وگوي ملي است.
مدلسي ضمن حمايت از حق جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورها در برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي، و مثبت خواندن مذاكرات اخير تهران و 1+5 آمادگي الجزاير را براي برگزاري گفت وگوها در اين كشور اعلام و از پيشرفت دريافت اخبار پيشرفت اوليه در روند گفت وگوهاي اخير آلماتي ابراز خرسندي كرد.
 


پيام رهبر انقلاب به كنگره بزرگداشت علامه طباطبايي يزدي

رهبر معظم انقلاب در پيامي خطاب به كنگره بزرگداشت علامه سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي، صاحب كتاب عروه بر تحقيق در مباني فقهي ايشان تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام به كنگره بزرگداشت علامه آيت الله سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي، صاحب كتاب عروه، با اشاره به ضرورت بررسي شاكله فكري مرحوم سيدكاظم طباطبايي يزدي، بر شناساندن و معرفي جهات مختلف شخصيتي ايشان براي افكار عمومي تاكيد كردند.
در اين پيام كه صبح روز پنجشنبه از سوي حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري قرائت شد، رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به جامعيت شخصيت آيت الله سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي شخصيت اين فقيه بزرگ را از سه جنبه «علمي»، «معنوي» و «آمادگي براي جهاد» برجسته و ممتاز خواندند و افزودند: لازم است تحقيق در مباني فقهي سيدكاظم طباطبايي تعميق يابد.
بايد قدردان سرمايه هاي علمي باشيم
در همين حال، رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب ضرورت قدرشناسي از شخصيت هاي علمي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد ابعاد مختلف شخصيت صاحب عروه به جامعه معرفي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني روز پنج شنبه در حاشيه برگزاري كنگره صاحب عروه كه در مركز فقهي ائمه اطهار برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران به جايگاه علمي مرحوم سيد يزدي اشاره كرد و گفت: صاحب عروه با تكيه به اين مرتبه علمي ارزشمند آثار بسياري را به يادگار گذاشت كه مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه شخصيت صاحب عروه آن گونه كه بايد به جامعه معرفي نشده است، بيان كرد: برگزاري كنگره و همايش در راستاي معرفي صاحب عروه اقدامي ارزشمند و تاثيرگذار در راستاي معرفي خدمات ايشان به تشيع است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه علما سرمايه هايي ارزشمند براي جامعه اسلامي به شمار مي روند و بايد قدر اين سرمايه هاي ارزشمند را دانست بيان كرد: آيت الله سيدكاظم طباطبايي يزدي از جمله اين شخصيت هاي ارزنده و ارزشمند است كه بايد به مردم معرفي شوند.
وي تصريح كرد: كشورهاي خارجي بر روي مسائلي كه ارزشي ندارد تبليغات گسترده اي دارند و ما نبايد از گنجينه هاي ارزشمندي كه داريم غافل شويم.
 


جوسازي رسانه هاي غربي درباره حمايت تهران از دمشق

علي رغم اعلام صريح انگليس و فرانسه مبني بر كمك تسليحاتي به تروريست هاي سوري، رسانه هاي غربي مدعي كمك نظامي ايران و حزب الله به دولت بشاراسد شدند.
خبرگزاري رويترز به نقل از ديپلمات هاي غربي مدعي شد كه ايران در ماه هاي اخير حمايت نظامي از بشاراسد، رئيس جمهور سوريه را به نحو قابل توجهي افزايش داده است.
اين خبرگزاري به نقل از مقامات غربي كه خواستند نام شان فاش نشود مدعي شد كه سلاح هاي ايران همچنان از عراق وارد سوريه مي شود ولي مسيرهاي ديگري مانند تركيه و لبنان نيز مورد استفاده قرار گرفته است.
يك ديپلمات غربي مدعي شد: ايران واقعا درحال افزايش حمايت از دولت سوريه است. آن ها حمايت خود را در سه، چهار ماه گذشته از طريق حريم هوايي عراق و اكنون از طريق كاميون ها افزايش داده اند و عراق اين مسئله را كاملا ناديده گرفته است.
روزنامه گاردين نيز به نقل از رئيس اطلاعات جاسوسي نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شد كه ايران و حزب الله يك نيروي 50 هزار نفري در سوريه ساخته اند تا به افزايش طول عمر دولت اسد كمك كنند و در صورت سقوط آن نفوذشان را در آن جا حفظ كنند.
اويو كوچاوي رئيس اطلاعات جاسوسي نظامي رژيم صهيونيستي مدعي شد كه ايران قصد دارد تعداد اين ارتش مردمي سوريه را دو برابر كند و مدعي شد كه آن ها تحت آموزش حزب الله قرار دارند و بودجه شان توسط تهران تامين مي شود.
اين اولين باري نيست كه مقامات و رسانه هاي غربي ايران را به حمايت نظامي از دولت سوريه متهم مي كنند.
به گزارش ايسنا اين جوسازي ها عليه ايران درحالي دنبال مي شود كه وزير امور خارجه فرانسه اعلام كرد كه كشورش و انگليس قادرند در صورتي كه ممنوعيت كمك تسليحاتي به مخالفان سوريه لغو نشود همچنان به مخالفان سوريه سلاح بدهند.
لوران فابيوس در گفت وگو با راديو فرانس اينفو، اعلام كرد: ما اين مسئله را به طور مداوم با انگليس بررسي مي كنيم و موضع گيري يكساني در قبال آن داريم.
وي درباره اين كه آيا پاريس پيشنهاد لندن را تائيد مي كند، گفت: لندن مي تواند از چارچوب ممنوعيت كمك تسليحاتي به مخالفان سوريه خارج شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10