(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 26 اسفند 1391 - شماره 20455

حديث دشت عشق
آغاز هفته سي ام با تقسيم امتيازات در 3 بازي
توقف فولاد ، يك امتياز شيرين مس پرسپوليس سال را با تساوي به پايان رساند
ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا به پاري سن ژرمن خورد يوونتوس به بايرن مونيخ
متين ورامين دوم شد، پيكان سوم قهرماني كاله مازندران در ليگ برتر واليبال
علاقه مندي رونالدو به يادگيري قرآن مجيد
پس از جلسه با سرمربي پرسپوليس قطعي شد
فينال جام حذفي خداحافظي مهدوي كيا با دنياي فوتبال
دومين برد مهرام كار را به بازي پنجم كشيد
رونمايي از قهرمان ليگ برتر بسكتبال
معاون وزارت ورزش و جوانان: روحيه پهلواني در ورزش كمرنگ و ماديات پررنگ شده است


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «فريبرز معافي»به بهانه يك تركش!
شهيد «فريبرز معافي» در سال 1345 در تهران در خانواده اي مومن چشم به جهان گشود. در اوايل انقلاب در تهران در تمام راهپيمايي ها شركت مي نمود و شب ها به كمك دوستانش در كميته و سپاه كارهاي انقلابي مي كرد. در مسائل دين و اسلام بسيار كنجكاو بود و به علت پايين بودن سنش از رفتنش به جبهه مانع مي شدند. او توانست در سال 1360 به جنگ حق عليه باطل برود. يك بار در جبهه از ناحيه پا مجروح شده بود. او طوري برخورد مي كرد كه كسي چيزي نفهمد تا از رفتن مجدد او به جنگ جلوگيري نكنند. در تاريخ هفتم آذرماه سال 1361 در سومار چند تن از بعثي ها را به اسارت گرفت. او با اصرار، دوباره به خط مقدم بازگشت و با يك تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد. خطاب به پدر و مادرش گفت: برايم گريه نكنيد زيرا من از علي اكبر حسين عزيزتر نيستم. امور ايثارگران نيروي انتظامي
 


آغاز هفته سي ام با تقسيم امتيازات در 3 بازي

توقف فولاد ، يك امتياز شيرين مس پرسپوليس سال را با تساوي به پايان رساند

سرويس ورزشي-
هفته سي ام رقابت هاي ليگ برتر با رقم خوردن 3 تساوي آغاز شد.
رقابت هاي هفته سي ام ليگ برتر از روز گذشته با برگزاري سه بازي آغاز شد . در شيراز تيم فولاد خوزستان در حالي كه نيمه نخست ديدار برابر فجرسپاسي را با برتري يك بر صفر به پايان برده بود در نيمه دوم ابتدا يك بازيكن خود را به خاطر دريافت كارت قرمز از دست داد و پس از آن هم با دريافت گل اندوخته نيمه نخست را نيز هدر داد. شاگردان فركي با اين تساوي 53 امتيازي شدند و در رده چهارم جدول رده بندي باقي ماندند. فجرسپاسي نيز با 37 امتياز در رده دهم جدول رده بندي ايستاد.
در انزلي نيز جدال دو تيم ملوان و راه آهن گلي در بر نداشت. مهمترين اتفاق اين ديدار در دقيقه 60 رقم خورد كه در اين لحظه فرزاد آشوبي يك ضربه پنالتي را از دست داد تا دست شاگردان دايي از رسيدن به يك برد ارزشمند خارج از خانه كوتاه بماند. راه آهن با اين تساوي 46 امتياز شد و موقتا جاي پرسپوليس را در رده ششم جدول گرفت.
توقف پرسپوليس در تهران
اما در آخرين بازي ديروز تيم هاي فوتبال پرسپوليس و مس كرمان در ورزشگاه آزادي به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان شاگردان يحيي گل محمدي نتوانستند از پيروزي 2 بر يك خود محافظت كنند و در ثانيه هاي پاياني گل تساوي را دريافت كردند تا بازي با تساوي 2 بر 2 به پايان برسد.. در اين ديدار كه در حضور كمتر از 15 هزار تماشاگر و به قضاوت يدالله جهانبازي برگزار شد، پرسپوليس در نيمه اول توسط ماركو پروويچ(10) به گل نخست دست پيدا كرد اما رضا عنايتي مهاجم كهنه كار مس كرمان(17) بازي را به تساوي كشاند تا كار شاگردان گل محمدي براي نيمه دوم سخت شود. اما در همان دقيقه اول شروع نيمه دوم ميثم نقي زاده(46) سرخپوشان را از حريف كرماني پيش انداخت. در ادامه اين بازي هر دو تيم براي رسيدن به گل تلاش زيادي را از خود نشان دادند كه در اين بين سهم مسي ها بيشتر از همتايان تهراني بود. پرسپوليسي ها هم در ضد حملات چند موقعيت براي گلزني داشتند اما نتوانستند از اين موقعيت ها به خوبي استفاده كنند تا اينكه در وقت هاي اضافه و تنها چند ثانيه مانده به پايان اين ديدار احمد حسن زاده(93) گل تساوي را به ثمر رساند. در نهايت اين ديدار با تساوي به پايان رسيد تا پرسپوليس 43 امتيازي شود و به رده ششم جدول رده بندي برگردد. مس كرمان هم با 43 امتياز در رده هفتم قرار گرفت. تيم علي دايي هم با همين تعداد امتياز در رده هشتم جاي گرفتند.
برنامه ديدارهاي هفته سي ام
ساير ديدارهاي اين هفته در روزهاي يكشنبه و دوشنبه 27 و 28 اسفند برگزار مي شود كه برنامه آن به اين شرح است:
يكشنبه 27 اسفند
¤ گهر - داماش(ساعت 16)¤ نفت آبادان - سايپا(ساعت 16)¤ ذوب آهن - پيكان(ساعت 16)¤ صبا - آلومينيوم( ساعت 16 )
دوشنبه 28 اسفند
¤ تراكتورسازي - سپاهان(ساعت 30:15)¤ نفت تهران - استقلال(ساعت 30:15).
 


ليگ قهرمانان اروپا بارسلونا به پاري سن ژرمن خورد يوونتوس به بايرن مونيخ

قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا عصر ديروز در شهر نيون سوئيس انجام شد كه در حساس ترين جدال بايرن مونيخ رو در روي يوونتوس و بارسلونا مقابل پاري سن ژرمن قرار مي گيرد.
بازي هاي دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا روزهاط 13 و 14 فروردين 1392 و بازي هاي دور برگشت 20 و 21 فروردين 1392 برگزار خواهند شد. قرعه كشي دور نيمه نهايي هم 12 آوريل در نيون سوئيس برگزار مي شود و چهار تيم راه يافته حريفان خود را خواهند شناخت. بازي هاي دور رفت اين مرحله هم قرار است، 23 و 24 آوريل و بازي هاي برگشت 30 آوريل و اول ماه مه برگزار شود. ديدار فينال هم 25 ماه مه در ورزشگاه ويمبلي لندن برگزار مي شود.
نكته جالب در مورد رقابت هاي اين فصل اين است كه بعد از 17 فصل براي نخستين بار هيچ تيم انگليسي در مرحله يك چهارم نهايي حضور ندارد اين در حالي است كه مالاگا براي اولين بار در طول تاريخ 108 ساله خود در ليگ قهرمانان حضور پيدا مي كند و به جمع 8 تيم برتر اين رقابتها هم راه پيدا مي كند. براساس قرعه كشي انجام شده 8 تيم حاضر در اين مرحله طبق برنامه زير به مصاف هم خواهند رفت:
¤ مالاگا- دورتموند ¤ رئال مادريد- گالاتاسراي
¤ پاري سن ژرمن- بارسلونا ¤ بايرن مونيخ- يوونتوس
چلسي به مصاف رابين كازان مي رود
پس از قرعه كشي ليگ قهرمانان اروپا نوبت به مراسم قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي ليگ اروپا شد كه در حساس ترين جدال فنرباغچه با لاتزيو روبرو خواهند شد.
بازي هاي دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ اروپا 15 فروردين و بازي هاي دور برگشت 22 فروردين 1392 برگزار خواهند شد. نكته جالب در مورد رقابتهاي اين فصل اين است كه اين براي نخستين بار در طول تاريخ رقابتهاي ليگ اروپا و همچنين جام يوفا است كه سه تيم انگليسي به مرحله يك چهارم نهايي راه پيدا مي كنند. از طرف ديگر رابين كازان تنها تيمي است كه تا به حال در جمع 8 تيم پاياني رقابتهاي ليگ اروپا و يا جام يوفا حضور نداشته است. رابين كازان عليرضا حقيقي دروازه بان ملي پوش ايراني را در اختيار دارد. براساس قرعه كشي انجام شده 8 تيم حاضر در اين مرحله طبق برنامه زير به مصاف هم خواهند رفت:
¤ چلسي - روبين كازان ¤ تاتنهام- بازل
¤ فنرباغچه- لاتزيو ¤ بنفيكا- نيوكاسل


متين ورامين دوم شد، پيكان سوم قهرماني كاله مازندران در ليگ برتر واليبال

تيم كاله با برتري سه بر صفر برابر متين ورامين به عنوان قهرماني ليگ برتر واليبال دست يافت.
ديدار برگشت مرحله نهايي ليگ برتر واليبال از ساعت 17 ديروز بين كاله مازندران و متين ورامين برگزار شد. كاله كه در بازي رفت سه بر يك مغلوب شده بود، در ديدار برگشت سه بر صفر و با نتايج 25-23، 32-30 و 25-23 به برتري رسيد تا قهرمان شود. پيش از اين ديدار پيكان توانست 3 بر 2 مقابل سايپاي البرز به برتري دست يابد و مقام سومي اين دوره از مسابقات را از آن خود كند. پيكان در گيم هاي اول، چهارم و پنجم با نتايج (26-24)، (25-21) و (15-13) به برتري رسيد و سايپا نيز در گيم هاي دوم و سوم با نتايج (25-21)، (25-23) پيروز شد. متين حتي اگر دو ست از اين مسابقه را مي برد قهرمان مي شد.
پيكان سوم شد
دومين ديدار مرحله رده بندي رقابت هاي ليگ برتر واليبال بين دو تيم پيكان تهران و سايپاي البرز برگزار شد كه در پايان اين ديدار شاگردان پيمان اكبري در تيم پيكان تهران موفق شدند با نتيجه 3 بر صفر حريف خود را شكست داده و به عنوان سومي اين رقابت ها دست پيدا كنند . گيم نخست اين ديدار با نتيجه 26 بر 24 به سود پيكان به اتمام رسيد. در گيم دوم اين بازي سايپا با ارائه يك بازي زيبا و حساب شده 25 بر 21 مقابل حريف خود به برتري دست يافت تا ديدار يك ـ يك مساوي شود. شاگردان نفرزاده در ست سوم ديدار هم 25 بر 23 مقابل پيكان به برتري دست يافتند تا بازي 2 بر يك شود اما گيم چهارم اين بازي را پيكاني ها با نتيجه 25 بر 21 بردند تا تكليف برنده اين ديدار به ست پنجم كشيده شود. ست پاياني اين ديدار هم با نتيجه 15 بر 13 به سود نماينده تهران به اتمام رسيد تا اين ديدار با نتيجه 3 بر 2 به سود شاگردان پيمان اكبري در تيم پيكان خاتمه يابد . ديدار نخست دو تيم با نتيجه 3 بر صفر به سود تيم پيكان به اتمام رسيده بود. با توجه به پيروزي ديروز پيكان و نتيجه 3 بر صفر مسابقه نخست شاگردان پيمان اكبري براي دومين دوره پياپي در رده سوم ليگ برتر واليبال قرار گرفتند .


علاقه مندي رونالدو به يادگيري قرآن مجيد

هافبك آلماني رئال مادريد از علاقه كريستيانو رونالدو به يادگيري قرآن كريم خبر داد.
شبكه تلويزيوني رئال مادريد عربي به نقل از سايت اسلامي «باكسبانجام» اندونزي خبر داد كه مسوت اوزيل به هنگام تنها شدن با رونالدو براي او قرآن تلاوت مي كند و ستاره پرتغالي رئال مادريد به دقت گوش مي كند و اين كار را دوست دارد. اين سايت اندونزيايي به نقل از اوزيل نوشت: وقتي كه با رونالدو تنها مي شوم براي او قرآن مي خوانم و او از اين كار من استقبال مي كند. رونالدو همواره از من مي خواهد كه چگونگي خواندن قرآن را به او ياد دهم. الان او مي تواند بعضي از حروف را از هم تشخيص دهد. او سوره «فاتحه» را بيشتر از ديگر سوره ها دوست دارد.
 


پس از جلسه با سرمربي پرسپوليس قطعي شد

فينال جام حذفي خداحافظي مهدوي كيا با دنياي فوتبال

كاپيتان پرافتخار تيم فوتبال پرسپوليس كه چند سال پيش از بازي در تيم ملي فوتبال ايران نيز كناره گيري كرده بود، پس از نشستي كه با سرمربي پرسپوليس داشت، تصميم به خداحافظي از فوتبال گرفت.
مهدي مهدوي كيا كه در اكثر نظرسنجي هاي سال 91 به عنوان بازيكن و مرد اخلاق ورزش و فوتبال ايران انتخاب شده است، روز پنجشنبه هفته گذشته و قبل از اعلام فهرست 18 نفره پرسپوليس براي ديدار با مس كرمان در نشستي با يحيي گل محمدي شركت كرد و پس از اين نشست بود كه تصميم گرفت از دنياي فوتبال خداحافظي كند. براساس مشورتي كه مهدوي كيا با گل محمدي داشت مقرر شد وي تا پايان رقابت هاي اين فصل ليگ برتر كنار سرخپوشان در تمرينات و اردوها حضور داشته باشد و در صورتي كه تيم پرسپوليس به ديدار فينال جام حذفي راه پيدا كرد دقايقي براي اين تيم به ميدان برود و براي هميشه كفش هايش را آويزان كند.
مهدوي كيا در نيم فصل اول از تأثيرگذارترين بازيكنان پرسپوليس بود اما به خاطر مصدوميتي كه از ناحيه كمر نصيبش شد مدتها از ميادين دور شد و پس از به دست آوردن سلامتي اش ديگر راه به تركيب اصلي پيدا نكرد. با اين حال او علي رغم نيمكت نشيني طولاني هيچگاه لب به اعتراض نگشود.
مخالفت با تصميم كاپيتان
مدير عامل باشگاه پرسپوليس در خصوص خداحافظي مهدوي كيا از فوتبال گفت: با جدايي مهدوي كيا و خداحافظي اش مخالف هستم و با او صحبت مي كنم در كنار پرسپوليس بماند.
محمد رويانيان گفت: اتفاقاً گل محمدي در جلسه روز پنجشنبه از مهدوي كيا درخواست كرده فصل بعد به عنوان مربي و بزرگتر بازيكنان در تيم باشد و به سرمربي تيم كمك كند. بنابراين بنده هرگز نمي گذارم مهدوي كيا در اين مقطع از فصل خداحافظي كند و جدايي اش به گونه اي باشد كه شأن اين بازيكن پرافتخار و با اخلاق حفظ نشود.
 


دومين برد مهرام كار را به بازي پنجم كشيد

رونمايي از قهرمان ليگ برتر بسكتبال

تيم بسكتبال مهرام با برتري مقابل تيم بسكتبال پتروشيمي به دومين برد خود مقابل اين تيم دست يافت تا تكليف تيم قهرمان عصر امروز در پنجمين بازي فينال مشخص شود.
چهارمين بازي فينال ليگ برتر بسكتبال عصر روز پنجشنبه گذشته بين تيمهاي بسكتبال مهرام و پتروشيمي در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار شد كه در پايان اين شاگردان مهمت بچيرويچ بودند كه موفق شدند اين ديدار را با نتيجه نزديك 85 بر 83 به سود خود به پايان برسانند تا تكليف قهرمان اين دوره از رقابتهاي ليگ برتر بسكتبال به بازي پنجم دو تيم كشيده شود. كوارتر اول اين ديدار با برتري 24 بر 13 تيم پتروشيمي به پايان رسيد اما در كوارتر دوم مهرامي ها يك بازي هجومي را دستور كار خود قرار دادند تا اين كوارتر را با نتيجه 25 بر 11 به سود خود به پايان رساندند. در كوارتر سوم هر دو تيم بازي نزديك و پاياپايي را به معرض نمايش گذاشتند تا در نهايت اين تيم پتروشيمي باشد كه دوباره پيش افتاده و اين كوارتر را با حساب 24 بر 23 به سود خود تمام كند. در كوارتر چهارم هر دو تيم يك بازي پاياپاي را ارائه كردند كه تيم برتر ميدان در هر لحظه جابه جا مي شد و در نهايت دو تيم به تساوي 24 بر 24 در اين كوارتر رضايت دادند. البته در مجموعه چهارم كوارتر اين بازي، اين تيم مهرام بود كه به برتري نزديك 85 بر 83 مقابل تيم پتروشيمي رسيد تا در 4 بازي فينالي كه برگزار شد، سهم هر يك از دو تيم دو برد باشد. بنابراين دو تيم براي معرفي قهرمان ليگ برتر بسكتبال عصر امروز (شنبه) در آخرين بازي فينال دوباره در برابر يكديگر صف آرايي خواهند كرد.


معاون وزارت ورزش و جوانان: روحيه پهلواني در ورزش كمرنگ و ماديات پررنگ شده است

خبرنگار كيهان- همدان:
معاون توسعه ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان، گفت: روحيه پهلواني امروزه در ورزش كمرنگ شده است.
حميد سجادي در مراسم تجليل از قهرمانان و مدال آوران ورزشي استان همدان افزود: در حال حاضر شاهد اين هستيم كه جايگاه كسوت و روحيه پهلواني در ورزش مقداري كمرنگ شده و در مقابل، ماديات پررنگ تر مي شود.
وي ادامه داد: توجه به اخلاق و كسوت و مباني فرهنگي و نيز پشتوانه سازي، مهمترين نيازهاي روز ورزش كشور به شمار مي رود.
وي يادآور شد: با وجود توسعه پايگاه هاي استعداديابي و قهرماني رشته هاي مختلف در استان هاي كشور و ورود افراد با استعداد و پرورش قهرمانان، هم اكنون در خروجي قهرماني موانعي وجود دارد كه بايد برطرف شود.
سجادي در ادامه با اشاره به ديدار قهرمانان ورزشي كشور با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهنمودهاي مقام معظم رهبري نقطه عطفي را در ورزش كشور رقم زد كه دغدغه همه پيشكسوتان و بزرگان ورزش بود.
وي تاكيد كرد: تمامي سفارشات ايشان در بخش هاي مختلف علمي، اخلاقي، قهرماني و همگاني، در نشست هاي وزارت ورزش و جوانان به ويژه شوراي معاونان به اجرا گذاشته خواهد شد.
در پايان، 500 نفر از مدال آوران و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي استان مورد تجليل قرار گرفتند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10