(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 26 اسفند 1391 - شماره 20455

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاي آزمون بهار(يادداشت روز)
بهاري ! (گفت و شنود)
بنياد مطالعات استراتژيك كارنگي:
تحريم ها و تهديدها كارساز نيست ايران امتياز نمي دهد
كيهان و خوانندگان
تداوم رويكرد متناقض كاخ سفيد اوباما :
به ديپلماسي پايبنديم اما همه گزينه ها روي ميز است !
قدرداني مردم بحرين از مواضع ولي امر مسلمين
پيام تبريك احمدي نژاد به رئيس جمهو جديد چين
سالنامه هايي با طعم انقراض اصلاح طلبان (خبر ويژه)
اوباما بلوف مي زند كه بلوف نمي زند! (خبر ويژه)
دم خروس و قسم حضرت عباس گروهك مجمع محققين (خبر ويژه)
نيويورك تايمز: اوباما براي تفريح به اسرائيل مي رود! (خبر ويژه)
گروه هاي اپوزيسيون در مشت وزارت اطلاعات دست و پا مي زنند (خبر ويژه)
لوموند: كشورهاي مختلف تحريم ايران را دور مي زنند (خبر ويژه)


پاي آزمون بهار(يادداشت روز)

سال ديگري از سال هاي آخرالزماني به سر آمد. پر از حادثه و تلاطم بود امسال، مثل همه سال هاي آخرالزماني. حكايت مردم خوب ما در اين ميان همان است كه گفت «گر سنگ هاي كينه اين نابرادران- ور بار جور اجنبيان، گرده ايم ما». در اين سال پر ماجرا از يك سو پنجه در پنجه دشمن داشتيم و از جانب ديگر، جفاي نابرادران را چشيديم و به جان خريديم. گريزي نيست كه اين تقدير مختار ماست. ما در همين كوره تلخ و شيرين حوادث آب ديده مي شويم تا مهيا شويم براي روز موعود. امام صادق عليه السلام فرمود «امر فرج اتفاق نخواهد افتاد مگر آن كه به خدا سوگند خوب و بد شما از هم جدا شود. نه، بلكه به خدا سوگند همه شما امتحان شويد. نه، بلكه به خدا سوگند تا آن زمان كه شقي شود آن كه اهل شقاوت است و به سعادت برسد آن كه اهل سعادت است».
بي گمان دشمنان كه در صلابت جمهوري اسلامي انگشت به دهان مانده اند بر حقانيت اين كلام امام صادق عليه السلام گواهي خواهند داد كه «مومن، محكم تر از پاره آهن است. همانا آهن هنگامي كه داخل آتش شود، نرم مي شود و مومن اگر كشته شود و برانگيخته شود و باز كشته شود، قلب او دگرگون نمي شود». پس از 15ماه وقفه، دشمنان ما 3بار در آغاز سال در اسلامبول و بغداد و مسكو پاي ميز مذاكره آمدند تا شايد جمهوري اسلامي پس از مصاف 10 ساله در برابر آنان زانو بزند. اما نمايندگان ملت ايران مستظهر به قدرت نمايي مردم در انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند 1391، اميد نمايندگان جبهه استكبار را نااميد كردند. پس از آن بود كه مذاكرات معلق شد و مثلث استكبار (امريكا و انگليس و اسرائيل) به صرافت افتادند با تعبيه تحريم هاي فلج كننده، ايران را از پا درآورند يا در جبهه جمهوري اسلامي اختلاف و تقابل ايجاد كنند. قريب 8ماه نهايت خباثت و عداوت خود را به كار بستند و هرچه تير در تركش تدبير داشتند انداختند. و در پايان سال مجددا پاي ميز مذاكره بازگشتند تا ديگر بار ما را تست بزنند. اما اين بار هم نمايندگان ايران از موقعيت شناسي و قدرت نمايي مردم خود در تظاهرات 22بهمن شارژ بودند و در تراز نمايندگي همين مردم ظاهر شدند چنان كه جبهه مقابل لااقل در لفظ مجبور شد چند قدم عقب بنشيند و برخي دعاوي تاريخ گذشته را به زبان نياورد. فشار سختي كه ملت ما با صلابت از سر گذراند، مقدمه رسيدن به روئين تني- چون آهن تفته و پتك خورده- و حكايت همان تعبير درست است كه مي گويد ضربه اي كه تو را نكشد، قدرتمند مي كند.
حد فاصل اين 4دور مذاكره ايران با گروه 1+5- كه خود نوعي ركورد درباره تعداد دفعات مذاكره در يك ظرف زماني كوتاه است- اتفاق جالب و قابل تأملي رخ داد. آمريكايي ها از يك سو مدام گفتند به زودي ايراني ها فلج مي شوند و درخواست مذاكره مي كنند. اما چون اين پيش بيني ها كمترين نسبتي با واقعيت پيدا نكرد، در ميانه سال و از طريق رسانه هاي خود به انتشار شايعات دست زدند مبني بر اينكه طرف ايراني كم آورده و هيئتي را براي مذاكره با مقامات آمريكا به قطر گسيل كرده است. گويا قحطي جا بود! اين شايعات نيز باعث تشفي خاطر مقامات آمريكايي و انگليسي نشد به نحوي كه از آذرماه به اين طرف همان ها سخناني گفتند كه به غايت معنادار بود. مقامات آمريكايي و برخي مقامات اروپايي نظير كاترين اشتون اين بار گفتند ايران بايد در مذاكرات كه از ژوئيه (خرداد) گذشته به تعليق درآمده انعطاف به خرج دهد. معناي مستتر در اين عبارت اين بود كه فشار خصمانه 8-7 ماه گذشته كارگر نشده و كمترين اثري از ضعف در جبهه ايران ديده نمي شود.
جمهوري اسلامي و ملت ايران در حالي اين جبهه جنگ اقتصادي، سياسي و رواني را اداره كرد كه شاهد تصاعد بحران ناكارآمدي و مشروعيت در برخي دولت هاي اروپايي و آمريكا بود. سال ميلادي 2012 كه مقارن سال 1391 ما سپري شد، به يك معنا نشانگر فرتوتي مضاعف غرب در حل بحران هاي داخلي خود از يك طرف و ناتواني در جهت دادن به تحولات بين المللي از طرف ديگر بود. جمهوري اسلامي در همين سال، اجلاس پر اهميت جنبش عدم تعهدها را با حضور مقامات 130 كشور جهان برگزار كرد كه ضمن آن بر حقوق مشروع جمهوري اسلامي ايران در چالش هسته اي پافشاري شد و در مقابل، عملكرد رژيم اشغالگر قدس مورد اعتراض اعضاي جنبش قرار گرفت. در همين سال، كشور كوچك و ستم ديده سوريه كه از او گمان مقاومت در برابر تعدي و خيانت همه جانبه نمي رفت، تبديل به ميدان آزمون و شكست آمريكا و متحدانش شد. در واقع امسال را بايد سال الحاق كامل سوريه به جبهه مقاومت اسلامي ارزيابي كرد، همچنان كه سبعيت و بي كفايتي جبهه آمريكا را به رخ كشيد.
امسال همچنين دولت مردمي حماس از جنگ 8 روزه رژيم صهيونيستي سربلند بيرون آمد و با موشك هاي فجر5 كه به تل آويو و هرتزليا شليك كرد- بنابر آخرين اعلام مقامات صهيونيست، 84 درصد اين موشك ها در سپر موشكي گنبد آهنين رخنه كرده و به هدف اصابت كردند- بر شكست ها و غافلگيري هاي رژيم صهيونيستي افزود. مدتي قبل از اين جنگ يكي از ده ها پهپاد شناسايي حزب الله به مدت 45 دقيقه و در عمق جنوب شرقي خاك فلسطين اشغالي اقدام به تصويربرداري از منطقه استراتژيك ديمونا كرده بود. همان زمان گفته شد حزب الله پس از بارها عمليات تجسسي موفقيت آميز هوايي، اين بار تعمداً پهپاد ايوب خود را در معرض شناسايي و اصابت قرار داد تا صهيونيست ها خود ندانسته اين خبر را منتشر كنند كه ديگر هيچ جاي آسمان فلسطين اشغالي براي آنها امن نيست. اكنون ديگر آمريكا و اسرائيل نمي توانند زمين و زمان جنگ را تعيين كنند. حق با اوباما بود كه گفت «جنگ با ايران نه بازي است و نه شوخي بردار است. سخن گفتن دراين باره، ورّاجي و پرگويي است. هرگاه اسم جنگ به ميان مي آيد، به سرعت هزينه هاي آن به ذهنم خطور مي كند». او راست مي گويد. از سال 2001 تا 2012 ميزان بدهي هاي آمريكا از 6هزار ميليارد دلار به 16 هزار ميليارد دلار رسيده و ديگر قابليت اتّساع ندارد. آنها هنر كنند و همين چند فرزند جنگ را بزرگ كنند.
در كشاكش اين رزم سخت اما پيروز، برخي همراهان قافله انقلاب هم بودند كه بي وفايي كردند و دشمن افسرده، از جفا و بي مبالاتي آنان روحيه گرفت. در حالي كه كشور در عبور از اين مرحله حساس نيازمند گذشت و همدلي و اتحاد براي اهداف متعالي بود، هم پوشاني و تعامل دو چرخ دنده به ظاهر معكوس «جريان فتنه» و «حلقه انحراف» منجر به اتفاقات دشمن شاد كني نظير اتفاق روز استيضاح وزيركار - با وجود نهي هاي مكرر رهبر حكيم انقلاب- شد. رد پاي هر دو گروه در اين اتفاقات غفلت آفرين و فاصله ساز كاملا پيداست، حال آن كه هر دو جريان نفاق زده مدعي دلسوزي و غمخواري براي كشور و ملتند! البته نقش آفرينان اين گروه ها همه به يك ميزان، فعال و كارگردان نيستند. برخي از آنها با يكي دو واسطه به عناصر نفوذي و وابسته وصل مي شوند و برخي ديگر چون زمامدار خويش نيستند و بر توسن تكبر و تعصب يا غضب (تعصب و لجاجت باطل) نشسته اند، به راحتي مديريت مي شوند. وجنات طيف اخير در دو گروه فتنه گر و انحرافي نشان مي دهد كه سال آينده نيز به ويژه به خاطر موسم پرالتهاب انتخابات، آماده سواري دادن و دوشيده شدن و حتي قرباني شدن (انتحارحيثيتي) هستند. كج فهمي و ريزش و زحمت افزايي هايي از اين دست، البته ملازم زندگي بشر است و روزگار آخرالزمان، آخرين غربال ها براي پيراستگي امت هاي مومن انجام مي شود.
سال ديگري از سال هاي آخرالزمان به سر مي آيد و بشارت بهار را با خود مي آورد. اما بايد براي بهار ساخت و ساخته شد. بايد ظرفيت بهاري پيدا كرد؛ اگر نه باران بهار- كه در لطافت طبعش خلاف نيست- جز خس در شوره زار نمي روياند. اين كلام پيامبر اعظم (ص) است: «مثال آنچه خداوند مرا از هدايت و علم برانگيخت، مثال باران فراوان است كه به زمين مي رسد. بخشي از زمين، پاكيزه و نرم و مستعد است، پس آب را مي پذيرد و انواع فراوان گياه و سبزه را مي روياند. و بخشي از زمين، سنگ سخت است كه آب را نگاه مي دارد و مردم از آن مي نوشند و آبياري و زراعت مي كنند و پاره اي از آن به زمين شوره زار مي رسد، نه آب را نگاه مي دارد و نه گياه مي روياند». اگر قرآن حكيم براي مومنان شفا و رحمت است اما جز بر زيانكاري ستمگران نمي افزايد، حتما قرآن ناطق مهدي موعود عج الله تعالي فرجه الشريف نيز كه ربيع الانام و بهار جان هاست، همين ويژگي را دارد. اگر مي خواهيم بدانيم نسبت ما با حضرت ولي عصر(عج) و بهار حقيقي كه با او مي آيد چگونه است، سزاوار است بسنجيم آيا از عهده آزمون ولايت فقيه سربلند بيرون آمده ايم يا نه.
با وجود همه كژتابي ها در اين آزمون، افق آينده روشن است. حكايت خوبان ملت ما در آخرالزمان، حكايت ياران صادق رسول خداست كه بر كافران سختگير و با يكديگر مهربانند «و مثال آنان در انجيل، مانند گياهي است كه جوانه هاي خود را مي روياند و آن را نيرومند مي سازد، سپس تنومند و استوار مي كند و همين كشاورزان را به شگفتي وامي دارد تا كافران را به غيظ آورد. خداوند به مومناني كه عمل صالح به جا آورند، وعده مغفرت و اجر بزرگ داده است»(فتح/29). ملت خوب ما اين ظرفيت را در خويش پديد آورد و از نهال انقلاب درختي تنومند ساخت. اقتدار امروز مملكت امام زمان(عج) در مسير بالندگي از صدقه سر انبوه مجاهدان گمنامي است كه مقتداي انقلاب درباره يكي از همان ها (مرحوم عبدالله والي) به شيوايي فرمود «بعضي ها هستند هر كاري مي خواهند بكنند قبل از اينكه كار انجام بگيرد، تابلويش را مي زنند مدت ها اين تابلو آنجاست، هيچ كاري هم انجام نگرفته. بعضي ها هم نه، كار را انجام مي دهند، هيچ تابلويي هم ندارد. كار مرحوم حاج عبدالله والي و شماها از اين نوع دوم است، يعني بي تابلو رفتيد و براي خدا كار واقعي كرديد، اينها خيلي با ارزش است. شما بدانيد اين جور كارهاي بي سروصدا و خاموش و خالصانه، نه فقط براي شما پيش خداي متعال درجه و مرتبه درست مي كند، بلكه در كل بناي جمهوري اسلامي اثر مي گذارد؛ مثل سيماني است كه در يك بنايي تزريق كنند و آن را مستحكم كنند. با انجام اين جور كارهاي مخلصانه، بناي جمهوري اسلامي مستحكم مي شود بدون اينكه كسي بفهمد».
مدعيان را بهل! بهار را خوبان گمنام ساخته اند؛ همان ها كه دلشان از پاره آهن استوارتر است. بهار اصلا در كش و قوس پارسايان بي ادعا با مدعيان بي عمل و خزان گرفته ساخته مي شود. بهار فصل رويش و سر كشيدن ياران آخرالزماني رسول خدا(ص) است، همان ها كه حضرتش شهادت داد، او را اما به رسالتش ايمان آورده اند.
محمد ايماني


بهاري ! (گفت و شنود)

گفت: روزنامه ايران، ارگان بادآورده «حلقه انحرافي» نوشته است منظور از «بهار» امام زمان (عج) است و «زنده باد بهار» يعني زنده باد حضرت صاحب الزمان(عج)؟!
گفتم: اگر اينطور است پس چرا به رئيس حلقه انحرافي مي گويند «بهاري بهاري بهاري»! يعني او- نستجيربالله- امام زمان است؟!
گفت: شايد منظورشان اين است كه او نايب حضرت است آنهم نايب سه قبضه! و هركس بخواهد تابع امام عصر- ارواحنا له الفداء- باشد بايد به رئيس حلقه انحرافي متوسل شود!
گفتم: امام زمان(عج) براي گسترش اسلام در جهان ظهور مي فرمايند ولي مشايي معتقد است كه دوران اسلامگرايي تمام شده همانطور كه دوران اسب سواري تمام شده است!
گفت: پس اين لاطائلات و چرت و پرت ها چيست كه پادوهاي حلقه انحرافي مي نويسند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! بالاخره بايد يك پرت و پلايي بگويند كه خودشان پرت و پلا نشوند!... يارو را به جرم اينكه ادعاي خدايي مي كرد، زنداني كرده بودند. رئيس زندان از او پرسيد؛ تو اگر خدايي، پس چرا در زندان هستي؟! و يارو گفت؛ خب! براي اين كه خدا همه جا هست!
 


بنياد مطالعات استراتژيك كارنگي:

تحريم ها و تهديدها كارساز نيست ايران امتياز نمي دهد

يك انديشكده غربي طي تحليلي با اذعان به ناكارآمدي تحريم ها عليه كشورمان تأكيد كرد كه مذاكره تنها راه حل براي مسئله هسته اي ايران است.
انديشكده كارنگي در ابتداي اين تحليل آورده است: با برگزاري دور جديد از مذاكرات ايران و گروه 1+5 كه در آن تنها بر ادامه مذاكرات توافق شد، منتقدان، «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا را متهم، به تأخير انداختن تاكتيك ها عليه ايران كردند. البته اگر مذاكرات آلماتي به نتايج اساسي هم مي رسيد منتقدان هم صدا همان انتقادات را دوباره مطرح مي كردند. اما آنچه كه به طرز محسوسي در همه اين انتقادات غايب است ارائه راهكار جديد در مذاكرات است.
كارنگي در ادامه نوشت: مطمئن باشيد كه انتقاد از مذاكرات چه در آمريكا و چه در اسرائيل، رجزخواني براي اين است كه تحريم ها بايد بيشتر شود. با اين وجود، تحريم و مذاكره راهكار اصلي اين موضوع نيست. اعتقاد بر اينكه تحريم ها بتواند جمهوري اسلامي ايران را به سراشيبي سقوط بيندازد ساده لوحي و كاملاً احمقانه است. اگر تحريم ها منجر به دستيابي به اهداف سياسي آمريكائي ها و جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي مي شد اهرمي كه آنها به وجود آوردند بايد براي رسيدن به نتيجه قابل قبول دوجانبه در مذاكرات مورد استفاده قرار مي گرفت.
در بخش ديگري از اين تحليل آمده است: رد مذاكره، به مثابه بحث براي حمله نظامي به ايران است كه برخي منتقدان مذاكرات به آن اذعان دارند. ديگران كه آلترناتيو جايگزين ندارند نيز به راحتي از اوباما به خاطر آن انتقاد مي كنند. با اين وجود حاميان اقدام نظامي عليه ايران جرأت چنداني براي ابراز آشكار عقايد خود ندارند. اين مسأله كاملاً قابل درك است. نه آمريكا و نه اسرائيل انگيزه اي براي يك جنگ ديگر در خاورميانه ندارند. در نتيجه جمع كردن حامي براي اقدام نظامي براي متقاعد كردن مخالفان داخلي براي توافق با ايران آسانتر از اين است كه صراحتاً از حمله هوايي صحبت كنند.
انديشكده كارنگي در ادامه با هشدار به هرگونه ماجراجويي عليه ايران نوشت به باور اغلب كارشناسان و تحليلگران منطقه اي، حمله نظامي هم ايران را تقويت مي كند و هم اراده اين كشور را براي دستيابي به سلاح هسته اي افزايش مي دهد. علاوه بر آن ايران مي تواند از اين حمله كه مورد تأييد شوراي امنيت سازمان ملل نيست استفاده كند و از معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي خارج شود و برنامه هسته اي خود را تعقيب كند.
در پايان اين تحليل تصريح شده است: واقع گرايانه ترين رويكرد در برابر ايران كه از وقوع يك فاجعه شبيه به آنچه كه در عراق اتفاق افتاد مذاكره و حل و فصل مسالمت آميز موضوع هسته اي ايران و اعمال يك رژيم بازرسي مناسب از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي است. برخلاف عراق، هدف آن بايد تضمين و نه حذف برنامه هسته اي ايران باشد. حتي با فشار تحريم ها هم هيچ تضميني وجود ندارد كه ايران با آن موافقت كند.
گفتني است بنياد كارنگي كه بيش از يك قرن از تأسيس آن مي گذرد، هم اكنون يكي از مراكز اصلي مطالعات بين المللي و راهبردي كاخ سفيد است كه مهم ترين كاركرد آن تبيين و مديريت سياست ها و راهبردهاي جهاني آمريكا مي باشد.
گفته مي شود كارنگي ارتباط بسيار نزديكي با مراكز مطالعاتي و سازمانهاي صهيونيستي از جمله «آيپك» داشته و حتي برخي پروژه تحقيقاتي را مشتركاً با آنها انجام مي دهد.
اين بنياد كه يكي از طراحان اصلي ايده «خاورميانه بزرگ» است، روي موضوعات مختلفي از جمله اسلام زدايي، ترويج سكولاريسم و مسائل ايران كار مي كند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ چرا وزير خارجه و دستگاه ديپلماسي كشورمان در برابر قتل عام شيعيان در پاكستان واكنشي درخور نشان نمي دهد؟ انتظار مي رود عكس العمل شايسته نسبت به اين حركات ددمنشانه و تروريستي از خود نشان دهند.
7248---0916
¤ اين روزها برخي مسئولين بناي ناسازگاري و مشكل تراشي براي مردم در پيش گرفته اند به اين اميد كه مردم دست از اسلام و روحانيت بردارند. از قول برادر دو شهيد به حضرت امام خامنه اي بفرماييد: تا جان در بدن داريم اجازه نخواهيم داد ثمره خون شهدا را عده اي تازه به دوران رسيده و رمال پايمال كنند، صبوري مي كنيم و منتظر اوامر معظم له در آمادگي صددرصد هستيم.
نصيري از مشهد مقدس
¤ كساني كه مدعي ظهور انسان كامل هستند بايد بدانند امروز در معرض امتحان الهي اند اگر امروز تابع ولايت بودند فردا مي توانند مدعي همراهي امام زمان(عج) را داشته باشند.
6091---0915
¤ وطن فروشان و اراذل و اوباش حقيرتر از آن هستند كه براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خطري محسوب شوند؟!
2470---0919
¤ اين ملت آگاه و مقاوم راه خود را پيدا كرده است. با سوءاستفاده از نام امام زمان(عج) هم نمي توان اين مردم را فريب داد. قابل توجه جرياناتي كه اين روزها از نام امام زمان قصد سوءاستفاده و بهره برداري سياسي دارد.
4760---0913
¤ از يادداشت روز اخير آقاي شريعتمداري با عنوان زنده باد كدام بهار واقعاً بهره مند شديم چرا كه در اين يادداشت پيام داده بود كه در اين شرايط گراني و تورم بالا در كشور مسئولين به ويژه رياست محترم جمهوري نمي بايستي به كارهاي حاشيه بپردازند.
9788---0914
¤ در سالي كه رو به پايان است يك عده دلهايي را شكستند. بعضي ديگر موفق شدند دلهايي را به دست بياورند بعضي گريه كردند عده اي توانستند بعضي ها را بخندانند و خوشحال سازند. به هر حال يك سال زندگي مطابق با ميل و آرزوي ما با خلاف آرزويي كه داشتيم هر چه بود سپري شد. اميدواريم روزها و سالي را كه در پيش روي داريم مطابق با آرزوي ما باشد. آرزوي همه ما ظهور حضرت مهدي (عج) است. اللهم عجل لوليك الفرج
2515---0914
¤ فتنه گراني كه كشور را به آشوب كشيدند و بسيجيان را به شهادت رساندند حالا به كمك ساكتين فتنه و با پشتيباني مافياي قدرت و ثروت، حزب الله را به چالش كشيده اند.
9005---0913
¤فروشگاه بزرگ هايپرسان واقع در خيابان فدائيان اسلام با كدام مجوز قانوني اقدام به ارسال پيامك تبليغي نوشابه پپسي روي گوشي تلفن همراه شهروندان مي كند؟
6526---0919
¤ مدت 5 ماه است كه طرح جابجايي كارمندان بانك... با هدف و منظور خاص شروع شده است. در اين طرح افراد بانكي داراي تخصص مالي و عمدتاً نيروهاي ارزشي را از مركز به شعبات جابجا كرده اند به طوري كه در داخل شعبه ها كارهاي معمولي به آنها سپرده اند. بايد دستگاه هاي امنيتي و بازرسي كشور كاملاً در جريان موضوع قرار بگيرند تا بتوانند جلوي سوءاستفاده هاي مالي احتمالي را سد كنند و غافلگير نشوند.
م- الف
¤ برخي از مسئولين واقعاً مردم را ساده گير آورده اند كه قيمت اتومبيل پرايد را كه خودرو عموم مردم ايران شده فقط 500 هزار تومان كاهش داده اند. به مسخره گرفتن مردم از اين بدتر نمي شود. متأسفانه خجالتي هم در كار نيست و بعضي از مسئولين واقعاً پوست كلفت شده اند.
محمدي
¤ حق اين مردم نيست كه با اين گراني كمرشكن يارانه هاي آنها دير پرداخت بشود. تا جايي كه با پايان يافتن سال دولت يك ماه در پرداخت يارانه بدهكار شده است. با اين وصف شعار عدالت محوري و مهرورزي از زبان رئيس جمهور نمي افتد چرا؟
1277---0919
¤ بخش قابل توجهي از اين گراني ها و تورم ناشي از حاشيه سازي هايي است كه برخي از دولتمردان بوجود مي آورند. مطبوعات به ويژه كيهان در اين مورد روشنگري بكنند ومردم را آگاه سازند.
3486---0913
¤ آنتن دهي همراه اول در روستاهاي شهرستان ارسنجان فارس خوب نيست پيشنهاد مي گردد به جاي تبليغات گسترده مقداري هم به حقوق مشتركين توجه بشود.
5670---0917
¤ بيش از 12هزار مشاور املاك در تهران وجود دارد. هر روز بر اين تعداد افزوده مي شود تصور بفرماييد با تعرفه هاي غيرقانوني كه براي كار خود تعريف كرده اند چه بر سر مسكن آورده و مي آوردند.
8949---0912
¤ مطلبي كه در گفت و شنود روزنامه با عنوان ديوار چاپ شده درد دل بسياري از هموطنان بود. بابت پرداختن به مشكلات و گرفتاري هاي مردم از شما كيهاني ها تقدير و تشكر مي كنم و خدا قوت مي گويم.
9820---0916
¤ هر روز متجاوز از 100 نفر دلال ارز جلوي بانك ملي شهرستان مشهد تجمع كرده و اقدام به خريد و فروش ارز مي كنند. جالب اينكه 90 درصد اين افراد مهاجر هستند. آيا مصيبت نيست كه اقتصاد كشور به دست عده اي دلال بيفتد و ما مردم ناراحتي بكشيم.
6091---0915
¤ مردم ما با گراني و تورم و... دست و پنجه نرم مي كنند و دولتمردان ما مشغول جشن نوروزند؟ با پول چه كسي؟!
6216---0912
¤ از آقاي رئيس جمهور سؤال شود طرح جابجايي فرودگاه مشهد به خارج از شهر به منظور رفع مشكل آلودگي هوا چه شد و به كجا انجاميد؟
8166---0915
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود فكري به حال جانبازان و مستمري بگيران بنياد شهيد و ايثارگران نمايند تا سبد كالا نيز به آنها تعلق بگيرد.
3966---0913
¤ از شركت ايران خودرو اتومبيل پژو پارس با تحويل 45 روزه پيش خريد كرده ام مدت يكماه از موعد تحويل خودرو گذشته با اينكه سند و كارت ماشين را گرفته ام ولي از خود خودرو خبري نيست از قرار معلوم مي خواهند اتومبيل توليد سال 91 را در سال 92 به اسم سال جديد تحويل مردم بدهند.
7594---0913
¤كرايه مسير درياي قشم به بندرعباس و بالعكس كه نيم ساعت بيشتر طول نمي كشد از 5 هزار تومان به 7500 تومان افزايش يافته است بعضي از ساكنين جزيره به دليل ضرورت كاري در طول هفته 3 تا 4 مرتبه بايد به بندر تردد داشته باشند. چه كسي بايد به فكر اين مشكل مردم محروم جزيره باشد؟
1395---0917
¤ كابل هاي تلفن و درب فاضلاب هاي شهر بابل شبها به سرقت مي رود از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
پاينده- بابل

¤ در حالي كه قرار است شنبه 26 اسفند يارانه «بهمن ماه» واريز شود، اعلام مي كنند يارانه «اسفند»! آيا يك ماه يارانه مردم به اين وسيله حذف مي شود؟!
چندين تماس تلفني
 


تداوم رويكرد متناقض كاخ سفيد اوباما :

به ديپلماسي پايبنديم اما همه گزينه ها روي ميز است !

رئيس جمهور آمريكا در حالي بار ديگر مدعي اتخاذ رويكرد ديپلماسي و مذاكره در قبال برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران شد كه همزمان براي خوش خدمتي به صهيونيست ها اعلام كرد هم گزينه ها عليه ايران روي ميز است!
«باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا پنج شنبه شب در مصاحبه با كانال 2 تلويزيون اسرائيل گفت: راه حل ديپلماتيك براي حل مسئله برنامه هسته اي ايران راهكار با دوام تري است.
وي كه قرار است هفته آينده به فلسطين اشغالي سفر كند، در مصاحبه خود گفت كه همكاري تنگاتنگي با اسرائيل دارد.
وي اضافه كرد كه آمريكا در قبال جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي موضعي «كاملاً روشن» داشته است.
رئيس جمهور آمريكا در اين صحبت ها بار ديگر تكرار كرد كه «پنجره ديپلماسي براي هميشه باز نيست» و مدعي شد: فكر مي كنيم كه يكسال يا در همين حدود طول مي كشد تا ايران بتواند واقعاً يك سلاح هسته اي بسازد، اما واضح است كه نمي خواهيم كار به آنجا برسد.
اوباما در ادامه مدعي شد كه تحريم ها «تأثير قابل توجهي» بر اقتصاد ايران داشته، اما هنوز به تغيير اساسي موضع ايران منجر نشده است. وي بار ديگر راه حل ديپلماتيك را پايدارتر دانست اما گفت كه هنوز «همه گزينه ها روي ميز است».
رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه خود برخلاف گزارش هاي اخير مراكز اطلاعاتي كاخ سفيد از جمله «مؤسسه امنيت جديد آمريكا» بار ديگر دستيابي ايران به سلاح هسته اي را موجب آغاز رقابت خطرناك تسليحاتي در منطقه دانست. وي گفت كه رسيدن ايران به سلاح هسته اي خط قرمز دولت آمريكا است.
وي در مورد مقايسه هايي كه ميان ايران و كره شمالي انجام مي شود هم گفت: اين مقايسه ها درست نيست. اوباما گفت ايران پتانسيل بالايي براي بازگشت به جامعه بين الملل دارد.
بحث اختلاف ميان مقامات كاخ سفيد و تل آويو بخش ديگري از مصاحبه اوباما با شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي بود كه وي در اين باره گفت: اختلافاتي ميان نظرات و سياست ها هست، اما اين اختلافات نهايتاً به تفاهم ختم مي شود. وي افزود: نكته اصلي اين است كه امنيت اسرائيل در اولويت اول قرار گيرد.
اوباما با بيان اينكه دولت آمريكا در حال حاضر ميانه روتر و كابينه اسرائيل محافظه كارتر است، رابطه خود با نتانياهو را «جدي و رسمي» و گاهاً «رك و صريح» توصيف كرد.
اذعان رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي به ناكارآمدي تحريم ها عليه ايران
رئيس دستگاه اطلاعات نظامي اسرائيل اذعان كرد ايراني ها به طرزي هوشمندانه با فشارهاي داخلي و خارجي برخورد مي كنند و تحريم ها نتوانسته در سياست هاي هسته اي آن ها تغييري ايجاد كند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست»، ژنرال «عاويو كوچاوي» با اشاره به تحريم هاي اقتصادي كه عليه ايران وضع شده، گفت: اين تحريم ها بر اقتصاد ايران تأثير گذشته و در حال اثرگذاري بر تصميم گيري هاي ايران است، اما با اين وجود «هنوز نتوانسته موجب تغيير سياست هاي آن ها شود.»
كوچاوي كه در نشستي در «هرتزيليا» صحبت مي كرد، افزود: ما عقيده داريم كه ايران به گسترش برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و هوشمندانه با فشارهاي داخلي و خارجي برخورد مي كند. نظام ايران بر اين باور است كه احتمال حمله نظامي اندك است.
وي همچنين مدعي شد كه ايران مي خواهد به توان ساخت بمب اتم دست يابد، تا در صورت نياز به سرعت به سمت ساخت آن پيش رود. وي البته متذكر شد كه برآوردهاي اطلاعاتي نشان مي دهد كه ايران هنوز تصميم به ساخت بمب اتم نگرفته است.
 


قدرداني مردم بحرين از مواضع ولي امر مسلمين

جنبش 14 فوريه بحرين در بيانيه اي از مواضع مدبرانه ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در دفاع از حقوق مشروع ملت بحرين تجليل كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است، جنبش 14 فوريه از مواضع رهبر كبير جمهوري اسلامي ايران و ولي امر مسلمين آيت الله خامنه اي به خاطر دفاع از حق ملت بحرين در مطالبه آزادي و عدالت قدرداني كرد و گفت: اگر مواضع بي بديل آيت الله خامنه اي در دفاع از ملت بحرين نبود نيروهاي آل سعود و مزدوران آل خليفه و شبه نظاميان وابسته به آنها جناياتي بس سنگين تر عليه مردم بحرين مرتكب مي شدند.
جنبش 14 فوريه ادعاي وزراي كشور كشورهاي عربي در جريان نشست اخير خود در رياض درباره حمايت ايران از انقلابيون بحرين را محكوم كرد و گفت: اين ادعاهاي نخ نماي كشورهاي عربي پس از انقلاب هاي عربي در تونس، مصر، يمن و بحرين بيشتر شده است.
جنبش 14 فوريه بحرين تاكيد كرد: وزراي كشورهاي عربي وزراي تروريسم و صادركنندگان تروريسم به بحرين، يمن، مصر و تونس و به خصوص كشور مقاوم سوريه هستند. جمهوري اسلامي ايران در امور داخلي بحرين دخالت نمي كند در حالي كه عربستان مهد تروريست پروري است و دولت قطر نيز خود حامي تروريسم و ريخته شدن خون مردم بحرين، يمن و سوريه براي اجراي طرح هاي آمريكا، غرب، انگليس و رژيم صهيونيستي است.
در اين بيانيه آمده است: آنچه كه در سوريه در برابر چشم جهانيان جريان دارد و اينكه قطر كاميون كاميون سلاح و بمب به اين كشور مي فرستد تا عليه ملت سوريه مرتكب نسل كشي و جنايت جنگي شوند و نظام بشار اسد را سرنگون كنند خود نمونه كامل تروريسم بين المللي است كه تحت نظارت سازمان ملل، شوراي امنيت و اتحاديه عرب صورت مي گيرد.
در پايان اين بيانيه آمده است: ملت بحرين كه با قدرت در اعتصاب عمومي ديروز شركت داشت به نافرماني مدني و اعتصاب سراسري ادامه مي دهد و در دسته هاي هزاران نفري به سوي ميدان شهدا اللولوه سابق خواهند رفت تا بگويند تا تحقق حقوق مشروع خود و خروج نيروهاي اشغالگر سعودي ساكت نخواهند نشست.
 


پيام تبريك احمدي نژاد به رئيس جمهو جديد چين

رئيس جمهور كشورمان طي پيامي به «شي جين پينگ» انتخاب وي را به عنوان رئيس جمهور جديد جمهوري خلق چين تبريك گفت.
در اين پيام محمود احمدي نژاد با اشاره به سابقه دوستي دو ملت چين و ايران خاطرنشان كرد:امروز نيز كه جامعه بشري به مفاهيم بلندي چون صداقت، دوستي، امنيت و همكاري نيازمند است، مسئوليت دو ملت بزرگ براي استقرار اين مفاهيم انساني مضاعف و بسيار روشن است.
وي در بخشي ديگر با تأكيد بر مشاركت همگاني در مديريت بين المللي ابراز داشت: اميدوارم در دوره جديد مسئوليت جناب عالي استمرار روابط حسنه و دوستانه ميان دو كشور در سطوح دوجانبه، منطقه اي و بين المللي و در راستاي منافع دو ملت ايران و چين و ارتقا و استقرار صلح و امنيت پايدار جهاني را بيش از پيش شاهد باشيم.همچنين، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در پيامي انتخاب «لي كه چيانگ» به عنوان نخست وزير جديد جمهوري خلق چين را تبريك گفت.


سالنامه هايي با طعم انقراض اصلاح طلبان (خبر ويژه)

پشت پرده ويژه نامه هاي اجاره اي با محوريت هاشمي چيست؟ همه ساله روزهاي آخر اسفند ماه، بازار ويژه نامه هاي نوروزي روزنامه ها گرم است اما آنچه بيش از هميشه در ويژه نامه هاي امسال به چشم مي آيد، حجم قابل توجه پرداختن روزنامه هاي نزديك به فتنه گران به «هاشمي رفسنجاني» است.
به گزارش رجا، روزنامه اعتماد با انتشار عكس ايام جواني هاشمي رفسنجاني و همسرش و عنوان «منتشر نشده هاي يك خاندان» به روي دكه هاي روزنامه فروشي رفته است. در اين ويژه نامه دست نوشته هايي نيز از خانم عفت مرعشي همسر آقاي هاشمي منتشر شده است. روزنامه شرق نيز با اختصاص دادن عكس روي جلد ويژه نامه خود به هاشمي رفسنجاني، به گفتگو با وي پرداخته است. در بخش ديگري از اين ويژه نامه نيز با فاطمه هاشمي رفسنجاني گفتگو شده است.
رجانيوز مي افزايد: توجه غيرطبيعي و ناشيانه اين رسانه ها به كسي كه طي سالهاي گذشته وي را «عاليجناب سرخپوش» مي ناميدند، نشان مي دهد انزواي سياسي- اجتماعي اين جريان در ميان توده هاي مردم تا چه اندازه پيش رفته است.
در همين باره توجه به اظهارات محمدعلي ابطحي رئيس دفتر محمد خاتمي درباره نوع برخورد اصلاح طلبان با هاشمي رفسنجاني در شهريور ماه سال 86 در گفتگو با سايت جهان نيوز راهگشاست: «من آقاي هاشمي را نه اصلاح طلب مي دانم نه اصولگرا. آقاي هاشمي يك مبنايي دارد كه براساس آن عمل مي كند و هر جا منافعش در آن مبنا اصولگرايي باشد از اصولگراها حمايت مي كند و هر جا منافعش اصلاح طلبي باشد از اصلاح طلب ها حمايت مي كند. آقاي هاشمي هيچ وقت محور اصلاحات نبوده... اين يك سياست عمگرايانه است كه اصلاح طلب ها الان از آقاي هاشمي حمايت مي كنند و من كاملاً با اين نوع سياست عملگرايي موافقم و معتقدم در مقطع كنوني نبايد هيچ اصلاح طلبي با آقاي هاشمي برخورد تقابلي داشته باشد. در سياست هيچ چيزي آرماني نيست. ممكن است در حوزه سياست كسي آرماني حرف بزند اما همين آرماني حرف زدن ها يكي از وسايل پيشرفت كار اين فرد است نه واقعيت اعتقاداتش! به همين دليل من عملگرايي را خيلي ترجيح مي دهم...»
 


اوباما بلوف مي زند كه بلوف نمي زند! (خبر ويژه)

يك نشريه آمريكايي ادعاي اوباما مبني بر اين كه در مقابل ايران همه گزينه ها روي ميز است و او بلوف نمي زند را خلاف واقع شمرده و نوشت: اوباما بلوف مي زند كه بلوف نمي زند.
نشريه نيشن در تحليلي به قلم رابرت دريفوس و فرارو با اشاره به سخنان جو بايدن مبني بر اين كه اوباما در مورد استفاده از گزينه نظامي و حمله به ايران در صورت عدم توافق در برنامه هسته اي بلوف نمي زند، مي نويسد همين تاكيد بيانگر غلوآميز بودن موضع اوباما و بلوف زدن وي است.
به گزارش فرارو به نقل از نشريه نيشن، دريفوس در اين گزارش مي نويسد: در شرايطي كه مذاكرات در مورد برنامه هسته اي ايران همچنان ادامه دارد، احتمال اين كه آمريكا امسال يا سال هاي بعد به ايران حمله كند، صفر است. با اين حال اگر ايران مذاكرات را متوقف كند، روند حركت براي توليد بمب را تسريع كند و حتي تسليحات كوچكي به سبك كره شمالي را نيز توليد كند، باز هم احتمال اين كه ايالات متحده به ايران حمله كند بسيار اندك است. (شرايط امروز كره شمالي مي تواند دليلي بر اين مدعا باشد.)
بايدن در چهارم مارس طي نشست آيپك گفت: «رئيس جمهور ايالات متحده نمي تواند بلوف بزند، و بلوف نمي زند. باراك اوباما بلوف نمي زند.» ترجمه سخنان جو بايدن اين است: اوباما بلوف مي زند.
نيشن مي افزايد: ايران معناي سخنان بايدن را دريافته است، نومحافظه كاران و وال استريت ژورنال نيز همينطور. اين نشريه آمريكايي در سرمقاله آخر هفته خود با تاسف نوشت «طي يك سال اخير صحبت هايي از اين دست، از سوي دولت بسيار شنيده ايم و شايد مقامات در اين زمينه به جد سخن گفته اند. اما آنچه بايدن و رئيسش به دنبال آن هستند، در آيپك نيست بلكه در تهران است. و تاكنون مقامات ايران به گونه اي رفتار كرده اند كه نشان مي دهد آنها نيز سخنان اوباما را به واقع يك بلوف تلقي مي كنند.»
وال استريت ژورنال به درستي اشاره مي كند كه آمريكا به دليل مشكلات اقتصادي و كاهش بودجه، يك ناو هواپيمابر و نه دو ناو را در خليج فارس نگه مي دارد و ايران به خوبي از اين امر آگاه است. اگر اوباما واقعا بلوف نمي زند، بايد قدرت نظامي خود در منطقه را افزايش مي داديم و موضع خود بر سر ميز چانه زني را سخت تر مي كرديم. اما زماني كه ما دقيقا برخلاف اين عمل مي كنيم، به ايران مي گوييم كه دولت در نهايت در حال بلوف زدن است. بر ايران پوشيده نيست كه آمريكا در حال كاهش حضور نيروي دريايي خود در خليج فارس بوده و دو ناو هواپيمابر خود را به يك عدد كاهش مي دهد.


دم خروس و قسم حضرت عباس گروهك مجمع محققين (خبر ويژه)

يك گروه فعال و سرخورده در فتنه سال 88 از هاشمي و خاتمي خواست در انتخابات سال آينده نامزد شوند.
به گزارش جرس، گروه موسوم به مجمع محققين و مدرسين در نامه اي نوشت: با احترام به همه بزرگواراني كه تاكنون براي نامزدي اعلام آمادگي كرده يا در فرآيند آن قرار گرفته اند، از همه نخبگان و فرهيختگان جامعه، از حوزه هاي علميه، دانشگاهيان، مديران اجرايي، صنعتگران، بازاريان، و همه احزاب و گروه ها مي خواهد كه با دعوت از چهره هاي توانمند و خدوم، مانند حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، يا هر سياستمدار شناخته شده و كارداني كه بتواند موافقت اكثريت قاطع ملت را جلب و نيروهاي توانمند را براي فعاليت به ميدان آورد، حجت را بر آنان تمام كنند.
اين گروه مدعي شد:بايد توجه داشت كه سهل انگاري در اين امر، موجب مي شود تأثير خون پربهاي شهيدان، زحمات طاقت فرساي ايثارگران، تلاش مجاهدان و خون دل ها و رنج هاي كساني كه براي آزادي و آبادي ايران اسلامي تلاش كرده اند كم شود.
تظاهر به احترام گذاشتن براي خون پربهاي شهيدان و زحمت طاقت فرساي ايثارگران ايران اسلامي در حالي است كه اين گروهك در حوادث 3 سال پيش به دنبال ايجاد فتنه سياسي و مذهبي در قم بود و برخي وابستگان آن در آشوب ها مشاركت داشتند و در همين آشوب ها بود كه عليه نظام و اسلام و انقلاب علني ترين هتاكي ها صورت گرفت.
يادآور مي شود عليرضا محجوب نماينده اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرگزاري آريا، نامزدي هاشمي و خاتمي در انتخابات رياست جمهوري را امري محال دانست و گفت: آقايان هاشمي و خاتمي به صورت حضوري به ما گفته اند در انتخابات كانديدا نخواهند شد. بنابراين وقتي اين دو شخصيت كانديداتوري خود را رد مي كنند ما نمي توانيم به گونه اي ديگر سخن بگوييم.
 


نيويورك تايمز: اوباما براي تفريح به اسرائيل مي رود! (خبر ويژه)

«آمريكا به مسئله فلسطين بي علاقه است و به عنوان گردشگر به اسرائيل مي رود.»
اين تحليل را توماس فريدمن روزنامه نگار يهودي در روزنامه نيويورك تايمز عنوان كرد و نوشت: اين واقعيت كه باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور برنامه اي براي مسئله فلسطين اعلام نكرده است معلول بي علاقگي هيئت حاكمه آمريكا به مسئله فلسطين است.
به گزارش خبرگزاري قدس فريدمن تصريح كرد: اتفاق خاصي در سفر اوباما به سرزمين هاي اشغالي رخ نخواهد داد، نه فقط براي اين كه اوباما قادر به ارائه برنامه خاصي نيست، بلكه اولويت هاي سياست خارجي آمريكا درباره مسئله فلسطين تغيير كرده است. مسئله فلسطين براي هيئت حاكمه آمريكا بي سر و صدا از مسئله اي ضروري به مسئله اي تفريحي تبديل شده و مانند هر مسئله تفريحي ديگر نظير دوختن لباس يا ساختن ماكت هواپيما، هر وقت حالش را دارند به آن مي پردازند و هر وقت ندارند بي خيال آن مي شوند.
فريدمن افزود: اوباما در اولين دوره رياست جمهوري خود به اين مسئله پرداخت و وقتي با مشكلات پيش رو مواجه شد، بي خيال اين مسئله تفريحي شد.
فريدمن افزود: حل مسئله فلسطين شايد براي تثبيت خاورميانه لازم باشد اما كافي نيست. مسئله تشكيل كشور فلسطين اكنون تكثير شده و سوريه، ليبي و مصر هم به آن اضافه شده و همين امر از فوريت مسئله فلسطين براي هيئت حاكمه آمريكا كاسته است. با توجه به وضعيت موجود، اوباما نخستين رئيس جمهور آمريكاست كه به عنوان يك گردشگر از اسرائيل ديدار مي كند.
همزمان روزنامه صهيونيستي جروزالم پست با اشاره به سفر اوباما به فلسطين اشغالي نوشت: به محض ورود اوباما قرار است او ديداري يك ساعته از سامانه ضدموشكي گنبدآهنين داشته باشد، نمادگرايي شروع مي شود. اين سامانه كه يك سرمايه گذاري مشترك ميان آمريكا و اسرائيل است مخصوصاً براي بازديد اوباما در فرودگاه مستقر كرده اند. ارزش نمادين گنبدآهنين كه با پول آمريكا و فناوري اسرائيل ساخته شده است كاملاً روشن است. مشاركت عميق، همكاري خلل ناپذير، و همه چيزهايي كه اوباما مي خواهد در اين سفر مورد تأكيد قرار دهد.
رئيس جمهور آمريكا، كه اغلب از وي انتقاد مي شود به اندازه كافي عشق و محبت خود را به اسرائيل نشان نداده است، با عكس هايي كه از او هنگام بازديد از سامانه گنبد آهنين گرفته مي شود به اسرائيل يادآوري خواهد كرد كه وي آنگونه كه بايد، از اسرائيل حمايت مي كند و تأمين امنيت اسرائيل و حفظ برتري نظامي كيفي آن براي او اهميت دارد.
 


گروه هاي اپوزيسيون در مشت وزارت اطلاعات دست و پا مي زنند (خبر ويژه)

يك رسانه وابسته به گروهك ضدانقلاب، سلطنت طلبان را گروهي در چنگال وزارت اطلاعات توصيف كرد.
ايران گلوبال با اشاره به حضور رضا ربع پهلوي در نشست ترتيب داده شده از سوي امير عباس فخر آور نوشت: به دنبال سخنراني اخير رضا پهلوي در محفل نفوذي تابلودار و رسواي جمهوري اسلامي (عباس فخرآور) و تاكيد چندباره شاهزاده مبني بر عضويت برخي از ديپلمات هاي سابق در سوپر شوراي شاهنشاهي، سيلي از انتقادات و حملات جديد روانه رضا پهلوي شد كه چگونه ممكن است كساني كه زماني در تعقيب آزادي خواهان و تشكيل گروه هاي سركوبگر نقش عمده اي را داشته اند به يكباره مدحي وار، پهلوي تر از رضا پهلوي و آزاديخواه تر از هر آزاديخواه ديگر تصميم به سرنگوني رژيمي گرفته اند كه از گوشت تا پوست و استخوان وابسته بدان هستند!
ايران گلوبال مي افزايد: اين افراد به ظاهر بريده كه حتي يك سيلي از رژيم نخورده اند چنان به مبارزه اشتياق نشان مي دهند كه موجب تعجب مبارزان حقيقي و عزيز از دست داده شده اند... اكنون گروه هاي مستاصل و درمانده سلطنت طلبان بعد از 34 سال بي برنامگي و دريوزگي سياسي در چنگال طرح امنيتي و اطلاعاتي گرفتار شده اند و وزارت اطلاعات تا آنجا به اين گروه هاي درمانده نفوذ كرده كه شاهزاده متوهم را نيز مجاب به همكاري كرده اند.
نويسنده با اشاره به سوابق اين نفوذي ها مي نويسد: به خاطر دارم زماني كه نوري زاده و شهرام همايون سردار مدحي را كه 20 سال در خدمت جمهوري اسلامي بود، در بوق و كرنا تبليغ و به عنوان اپوزيسيون برانداز جا انداخته بودند، تنها صداي اعتراضي كه از همان ابتدا به مطرح كردن مدحي بلند شد، صداي اعتراض ضعيف و بي رمق همين راقم سطور بود، اما آن زمان به اين صداي اعتراض آنقدر تاختند كه در بين هياهوهاي جنبش خيالي «جمع ياران» و ارتش 50هزار نفري مدحي، محو و نابود شد و مدحي آنچه را بايد نمي كرد، كرد و به ريش نداشته ما هم با تكيه به آن صندلي معروف در تهران تا توانست خنديد.
ايران گلوبال در پايان نوشت: برخي جريان مدحي را صرفا يك طرح خام و پيش پا افتاده موردي قلمداد كردند، اما ديديم كه آن صندلي به جز مدحي، شاهد جلوس كنندگان ديگر نيز بود و خواهد بود و همه قرائن و شواهد نيز مويد تلاش دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي براي بي آبرو كردن اپوزيسيون خارج از كشور مي باشد. به عبارت ديگر جمهوري اسلامي به جاي قتل فيزيكي، قتل ماهيتي و شخصيتي مي كند. پروژه مسخره سوپر شوراي شاهزاده نيز بخش كوچكي از عمليات (مدحيسم) براي بي آبرو كردن مخالفان جمهوري اسلامي در خارج از كشور مي باشد و رضا پهلوي خواسته يا ناخواسته در حال كمك به اين پروسه اطلاعات و امنيتي «مدحيسم» مي باشد.
 


لوموند: كشورهاي مختلف تحريم ايران را دور مي زنند (خبر ويژه)

ايران با تغيير دادن نقشه هاي اتحاد استراتژيك در منطقه به پيروزي هاي تازه دست مي يابد.
روزنامه فرانسوي لوموند با انتشار اين تحليل، نوشت: آسيا صحنه كارزار انرژي خواهد بود. توافق براي احداث خط لوله و انتقال گاز ايران به پاكستان، نقشه اتحادهاي استراتژيك منطقه را تغيير مي دهد. در مبارزه اي كه ميان غرب و ايران به وجود آمده ايران توانست، با امضاي توافق ساختن شاه لوله گاز با كشور همسايه پاكستان، در يك نبرد پيروز شود.
لوموند افزود: هدف غرب اين است كه با تحريم ها يا ايران را ناچار به چشم پوشي از برنامه اتمي خود كند و يا اين كه اقتصاد اين كشور را وادار به سركشي نمايد.
اين روزنامه فرانسوي تصريح كرد: تضمين چنداني براي موفقيت غرب در جنگ تحريم ها وجود ندارد چرا كه ايرانيان رابطه اي ميان برنامه اتمي اين كشور و بحران اقتصادي برقرار نمي كنند. از سوي ديگر تحريم هاي در نظر گرفته شده توسط همه كشورها اعمال نمي شود. از جمله پاكستان كه تصميم گرفت از آنها سرپيچي كند اين كار پاكستان ممكن است به ديگران هم كه با اين تحريم ها موافق نيستند، سرايت كند.
«مينا سينگ روي»، كارشناس آسياي ميانه در «انستيتوي مطالعات دفاعي» در دهلي نو مي گويد: گرچه نكات مبهمي در اين طرح وجود دارد اما اين پروژه بيش از آن كه خطوط استراتژيكي تازه اي در منطقه ترسيم كند، يك شگرد روانشناسانه از سوي ايران است و اعتبار منطقه اي اين كشور را استحكام مي بخشد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10