(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 28 اسفند 1391 - شماره 20457

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با حضور رئيس جمهور
ناوشكن جماران 2 در درياي خزر به آب انداخته شد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
رعايت مقررات و قوانين
تأمين امنيت سفر و تقدير از پليس راهنمايي
پيام تبريك احمدي نژاد
به مناسبت انتصاب رهبر كاتوليك هاي جهان
اجراي تست اعتياد و الكل از رانندگان در جاده ها
خدمات رساني 500 هزار نفر در جاده ها


با حضور رئيس جمهور

ناوشكن جماران 2 در درياي خزر به آب انداخته شد

ناوشكن جماران2 پس از حدود 6 سال كار و تلاش متخصصان صنعت دفاعي كشور، ديروز با حضور رئيس جمهور و جمعي از فرماندهان ارشد نظامي در بندرانزلي به آب انداخته شد.
ناوشكن جماران2 پس از حدود 6 سال كار و تلاش مضاعف متخصصان صنعت دفاعي در صنايع شهيد تمجيدي وزارت دفاع، با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان، سرلشكر سيدحسن فيروز آبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش و جمعي از فرماندهان و مسئولين كشور به آب انداخته شد.
در مراسم به آب اندازي ناوشكن جماران 2 پيشرفته، سردار وحيدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجراي تدابير فرمانده معظم كل قوا كه مسئله دفاع از مرزهاي دريايي را در درجه اول اهميت تعيين فرمودند، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح راهبرد ارتقاء توان دريايي نيروهاي مسلح را با جديت در دستور كار قرار داد و با توكل به خدا و تلاش فرزندان برومند و رشيد ملت ايران در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع بحمدالله موفقيت هاي بزرگي را كسب كرد.
وحيدي افزود: يكي از اين موفقيت ها و دستاوردهاي ارزشمند و خيره كننده طراحي و ساخت ناوشكن جماران 2 پيشرفته است كه با تلاش خستگي ناپذير مديران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرين وزارت دفاع و با همكاري ده ها شركت و مركز علمي و دانشگاهي به منصه ظهور رسيد.
وزير دفاع با بيان اينكه ناوشكن جماران پيشرفته، جلوه درخشان ديگري از خودباوري، خردمندي و خلاقيت جوانان برنادل اين مرز و بوم است تاكيد كرد: اين ناوشكن با هدف حراست و پاسداري از مرزهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران و پشتيباني از ماموريت هاي مقابله با قاچاق انسان، كالا و موادمخدر در شمال كشور ساخته شده است.
وحيدي، قابليت تدافعي، تهاجمي و رهگيري، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشك و رادارهاي تاكتيكي سطحي، هوايي و قابليت حمل بالگرد را از ويژگي هاي مهم ناوشكن جماران پيشرفته برشمرد و افزود: تجهيز به سامانه هاي جامع مديريت نبرد و جنگ الكترونيك از ديگر خصوصيات اين شناور به شمار مي رود.
وزير دفاع گفت: ناوشكن جماران پيشرفته كه حدود 100 متر طول و بيش از 1300 تن وزن دارد از كاربردي ترين ناوشكن هاي موجود دنيا است كه در آينده مي تواند در رديف تجهيزات صادراتي وزارت دفاع قرار گيرد.
وي افزود: اگر بنا بود اين ناوشكن رزمي-عملياتي از خارج خريداري شود، مي بايست بيش از 4 برابر هزينه مي شد.
وزير دفاع ادامه داد: مراحل تست هاي نهايي ناوشكن جماران پيشرفته ظرف دو تا سه ماه آينده انجام و در نيمه اول سال 92 به طور رسمي به ناوگان نيروي راهبردي دريايي ارتش جمهوري اسلامي الحاق خواهد شد.
مبارزه با تروريسم از وظايف ناوشكن ايراني
محمود احمدي نژاد در جريان مراسم به آب اندازي ناوشكن جماران 2 با تبريك ميلاد حضرت زينب(س) اظهار كرد: خدا را شاكرم از اينكه در يكي از بهترين روزهاي سال توفيق سفر به يكي از بهترين مناطق كشور و حضور در اين مراسم پرافتخار را عنايت فرمود.
وي با قدرداني از دست اندركاران و سازندگان ناوشكن به ويژه وزير دفاع، صنايع دريايي و... متذكر شد: همه كمك كرده و ارزيابي و طراحي كردند تا اين دستاورد بزرگ تقديم ملت ايران شد.
احمدي نژاد اذعان كرد: مهم تر از ساختن اين سامانه ها، روحيه ايمان و خودباوري است كه در اين صورت حد و مرزي براي پيشرفت وجود ندارد و ملت بايد روي پاي خود بايستد و زماني كه تمام جبهه ايمان با هم باشد شكست معنا ندارد.
وي با اشاره به اينكه مي خواستند روزي دانش هسته اي ايران را از بين ببرند، گفت: دانش هسته اي ايران همواره وجود دارد و همت و اراده و خودباوري در انديشه متخصصان اين سرزمين موج مي زند و اين رمز ماندگاري است.
رئيس جمهوري، حضور ناوشكن در درياي خزر را براي تقويت دوستي ها بر پايه امنيت براي همه و مقابله با افراط گرايي ها و كساني كه مي خواهند امنيت درياي خزر را به خطر بيندازند، ذكر كرد.
وي حضور ناوشكن جماران 2 در درياي خزر را براي مقابله با جريان قاچاق موادمخدر، تروريسم و ايجاد همدلي و صلح و دوستي بين ملت هاي حوزه درياي خزر ناميد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: تمام كشورهاي حوزه درياي خزر از پيشرفت هاي دفاعي ملت ايران خوشحال هستند و اين امر را گامي براي امنيت خود مي دانند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): شما براي اسلام قيام كرديد و پشتيبان شما اسلام است و كسي كه پشتيبان او قرآن و اسلام است، پيروز است.

 


درپرتو وحي

پروردگارا! عيدي مي خواهيم !
قرآن كريم:
عيسي بن مريم عرض كرد: خداوندا! پروردگارا!
از آسمان مائده اي براي ما بفرست؛ تا براي
اول و آخر ما عيدي باشد.
و نشانه اي از (لطف و محبت) تو و به ما روزي عطا فرما كه تو بهترين روزي دهندگاني
سوره مائده - آيه 114
 


اخبار ادبي و هنري

پادوهاي فتنه
در جشن زنان موسيقي
«موسسه فرهنگي هنري سرنا» با مديريت «نيكو يوسفي» در اولين سالگرد فعاليت خود جايزه «زنان موسيقي» خود را با حضور پادوهاي سرويس هاي جاسوسي ضدايراني و مبتذل سراها و با سكوت مسئولان فرهنگي در خانه هنرمندان برگزار كرد.
براساس گزارش فارس، جايزه «زنان موسيقي» درحالي با حضور چهره هاي هنري همچون نادر مشايخي و سيمين بهبهاني و پوشش رسانه هاي بيگانه در خانه هنرمندان تهران برگزار شد كه با گذشت نزديك به يك ماه از آن با هيچ واكنشي از سوي مسئولان فرهنگي كشور مواجه نشد. نادر مشايخي در جريان فتنه سال 88 و در راستاي تبليغات سرويس هاي امنيتي ضدايراني آهنگ «ندا آقاسلطان» را در آلمان اجرا كرده بود. اين بخشي از فعاليت هاي «نادر مشايخي» است كه با حضور در چنين رخدادهاي هنري تلاش دارد تا به فضاسازي هاي هدايت شده از سوي رسانه هاي بيگانه و بعضا همكاري با سفارت خانه كشورهاي اروپايي در تهران دوباره فعال شود.
در اين مراسم همچنين تنديس «قمرالملوك وزيري» به عنوان جايزه نخستين سال «زنان موسيقي» به «شيدا قرچه داغي» آهنگ ساز خارج نشين(كانادا) تعلق گرفت. پوشش كامل رسانه اي جايزه «زنان موسيقي» توسط سايت هاي بيگانه همچون «دويچه وله» نشان از ارتباط با بيگانگان و «هدايت فكري» آنان بود.
برگزاري مراسمي از اين دست در بي خبري مسئولان خانه هنرمندان، شهرداري، وزارت ارشادو مسئولين امر عجيب به نظر مي رسد.
در پايان اين سوال مطرح مي شود كه «خانه هنرمندان» چرا با برگزاري يادواره هاي هنري و حماسي همچون (آزادسازي خرمشهر) كه از سوي خانه موسيقي قرار بود در اين خانه برگزار شود موافقت و همكاري نكرد، پس چگونه با برگزاري چنين برنامه هايي و با پوشش رسانه هاي بيگانه موافقت كرده است.
هراس آل سعود از شبكه هاي تلويزيوني ايران
پخش برنامه هاي شبكه خبري العالم بر روي ماهواره «عرب ست» كه از سه روز پيش از سرگرفته شده بود، بار ديگر متوقف شد.
شركت ماهواره اي عرب ست كه در پي رايزني هاي مسئولان شبكه العالم، پخش برنامه هاي اين شبكه را بر روي ماهواره بدر-4 از سر گرفته بود، آن را براي چندمين بار متوقف كرد.
پخش شبكه العالم بر روي عرب ست، نخستين بار در بهمن88 و در پي نشست وزراي اطلاع رساني عرب در قاهره، متوقف شده بود. به نظر مي رسد اطلاع رساني شفاف شبكه خبري العالم در مورد وقايع جهان عرب، به ويژه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، براي حكام اين منطقه ناخوشايند و غيرقابل تحمل است. پخش شبكه هاي ماهواره اي از روي ماهواره هاي موجود براساس قراردادهاي قانوني انجام مي شود و قطع آنها در كنوانسيونهاي بين المللي غيرقانوني اعلام شده است.
چندي قبل در همايش اعلام همبستگي با شبكه هاي تلويزيوني تحريم شده ايراني كه در بغداد برگزار شد، جمعي از روزنامه نگاران، مسئولان شبكه هاي تلويزيوني، نمايندگان مجلس و فعالان حقوق بشر، قطع پخش شبكه هاي ايراني از جمله پرس تي وي، العالم، الكوثر، سحر و جام جم را از روي ماهواره هاي يوتل ست، هاتبرد، نيل ست و عرب ست محكوم كرده بودند.
شركت كنندگان در اين همايش همچنين از سازمان هاي بين المللي حقوق بشر و حامي رسانه ها خواسته بودند با آنها در محكوم كردن اين اقدام سياسي غرب هم صدا شوند.
 


رعايت مقررات و قوانين

تأمين امنيت سفر و تقدير از پليس راهنمايي

تعطيلات نوروز و اوقات فراغت بهترين فرصت براي سفر است. با افزايش سفر در تعطيلات نوروزي حجم ترافيك و تردد خودروهاي شخصي و متاسفانه وقوع سوانح رانندگي در جاده ها و شهرها افزايش مي يابد.
مردم انتظار دارند پس از يك سال تلاش با ايجاد شرايط ترافيكي مطلوب از سوي ماموران راهنمايي و رانندگي و خدمات رساني ساير سازمانهاي وابسته، تعطيلات فرحبخشي را پشت سر بگذارند.
همانگونه كه رهبرمعظم انقلاب در ديدار جمعي از دست اندركاران سفرها و خدمات نوروزي فرمودند: همه دستگاه هاي مسئول بايد تلاش كنند تا سوانح سفرهاي نوروزي به حداقل ممكن برسد. ايشان حوادث سفرهاي نوروزي را يكي از دغدغه هاي نگران كننده در اين ايام خواندند و خاطر نشان كردند: تمام دستگاه هاي موثر در سفرها و مسئولان حفظ انضباط جاده اي بايد تلاش خود را براي به حداقل رساندن اين حوادث به كار گيرند.
رهبر معظم انقلاب از مردم و مسافران هم درخواست كردند تا بيش از پيش مقررات و قوانين را رعايت كنند تا خداي نكرده در اين ايام شادي، براي آنان تلخكامي به وجود نيايد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي همچنين از خانواده هاي عوامل دست اندركار سفرهاي نوروزي كه در اين ايام تعطيلات، شاهد دوري نزديكان خود هستند، تشكر فراوان كردند.
ايشان فرمودند: اميدوارم ايام عيد و تعطيلات نوروز به همه مردم ايران خوش بگذرد و مردم اين ايام را با شادي و شيريني سپري كنند.

 


پيام تبريك احمدي نژاد

به مناسبت انتصاب رهبر كاتوليك هاي جهان

رئيس جمهور كشورمان در پيامي به پاپ فرانسيس اول، انتخاب وي را به عنوان رهبر كاتوليك هاي جهان، تبريك گفت.
محمود احمدي نژاد در اين پيام با اشاره به اصلاح ساختارهاي ناعادلانه بين المللي و بحران هاي اقتصادي و سياسي خاطرنشان كرد:
اين مهم، جز با مساعي مشترك و مشاركت همگاني در مديريت جهاني و براساس آموزه هاي رفيع و اشتراكات فراوان اديان ابراهيمي از جمله صلح، آزادي، پاكي، عدالت، نوع دوستي و رفاه و هم چنين رفع تبعيض و ستم محقق نخواهد گرديد.
وي با تأكيد بر نقش رسالت مشترك پيامبران الهي در دعوت به توحيد و برقراري عدالت تأكيد كرد: با ابراز اميدواري به برقراري صلح و عدالت در جهان و احترام متقابل به كرامت همه انسان ها توسط كليه كشورها و دولت ها، از خداوند متعال، موفقيت و سلامتي جناب عالي و سربلندي تمامي آحاد بشر را مسألت دارم.
 


اجراي تست اعتياد و الكل از رانندگان در جاده ها

جانشين راهور نيروي انتظامي گفت: پليس راه اختيار دارد به منظور جلوگيري از تصادفات و سوانح، از رانندگان تست اعتياد و الكل بگيرد.
سردار «موسي اميري» ديروز در مراسم واگذاري و شروع به كار گشت هاي ويژه تست سلامت رانندگان با بيان اينكه يكي از اهداف راهور كنترل تصادفات و كاهش سوانح و تلفات انساني است، اظهار داشت: برنامه هاي مختلفي براي جلوگيري از تصادفات در دستور كار است لذا حوادث را پايش مي كنيم تا عوامل تصادفات پيدا شده و اقدامات لازم براي پيشگيري از حوادث آتي صورت گيرد.
وي افزود: قانونگذار در قانون جديد رانندگي 171 تخلف را احصا كرده و براي آنها مجازات نقدي، نمره منفي، ضبط و ابطال گواهي نامه و معرفي به مراجع قضايي را در نظر گرفته است.
اين مقام راهور يادآور شد: اكنون براي مصرف مواد مخدر و الكل در حين رانندگي بيشترين مجازات در قانون پيش بيني شده است.
سردار اميري تاكيد كرد: 10 نمره منفي به خودروهاي شخصي و 20 نمره منفي به خودروهاي عمومي كه رانندگان آنها مست و تست اعتياد آنان مثبت باشد، تعلق مي گيرد.
وي ادامه داد: در صورتي كه راننده مست با سرعت 75 كيلومتر ساعت در حال حركت باشد در مقايسه با راننده سالم 11 برابر بيشتر مي تواند حادثه آفرين باشد.
اين مقام راهور اضافه كرد: تست الكل در يك مرحله و تست اعتياد در دو مرحله از رانندگان گرفته مي شود.
سردار اميري با بيان اينكه بيشترين توجه تست اعتياد به خواب آلودگي است، تصريح كرد: در نوروز سال جاري 898 فقره تصادف فوتي و جرحي ناشي از خواب آلودگي داشتيم.
وي ادامه داد: در 11 ماهه امسال 22 هزار تست اعتياد از رانندگان مختلف گرفته شد و 12 هزار راننده مورد تست الكل قرار گرفتند كه از مجموعه اين آمار شش درصد آزمايشات مثبت بود.
جانشين راهور نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: 41 دستگاه ون با ويژگي هاي خاص براي تست اعتياد به استان هاي مختلف اعزام مي شوند تا در اختيار پليس راه و ترافيك شهري قرار گيرند.
سردار اميري افزود: براساس بند ب ماده 100 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، در صورتي كه مامور تشخيص دهد كه راننده مواد مصرف كرده مجاز است تست هاي لازم را صورت دهد.
وي گفت: كساني كه راننده بخش عمومي هستند و ثابت شود مواد يا الكل مصرف كرده اند دفترچه آنان باطل و ديگر قادر به ادامه كار نبوده و امتياز رانندگي براي هميشه از آنان سلب مي شود.
سردار اميري ادامه داد: براساس اين قانون افرادي كه در حين رانندگي مواد مخدر و الكل مصرف كرده باشند با200هزار تومان جريمه، ضبط گواهي نامه به مدت شش ماه و معرفي راننده به مراجع قضايي مواجه خواهند شد.
 


خدمات رساني 500 هزار نفر در جاده ها

سردار اسكندر مومني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در همين رابطه از بسيج 40 هزار نفري نيروهاي راهنمايي و رانندگي و بهره گيري از يكصد هزار بازرس نامحسوس و 30 فروند بالگرد طي ايام نوروز در جاده هاي كشور خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را براي كاهش هر چه بيشتر آمار سوانح رانندگي اين ايام به كار مي بريم.
سردار مومني مهم ترين شاخصه هاي مورد نظر پليس براي تغيير را افزايش ايمني خودرو، افزايش ايمني راه ها و معابر، توسعه نجات و امداد، كاهش خودروهاي فرسوده و توسعه خدمات بيمه عنوان كرد و گفت: تنها با تكيه بر جريمه و توقيف خودرو نمي توان نظم و امنيت را در جاده ها حاكم كرد بلكه در اين زمينه به همكاري دستگاه ها و مشاركت تنگاتنگ مردمي نيازمنديم.
وي اظهار كرد: امسال براي خدمت رساني به مردم ظرفيت هاي جديدي به امكانات پيشين اضافه شده است. از جمله ساز و كارهايي چون گشت ويژه كنترلي كه براي نخستين بار راه اندازي شده تا با اختيارات كافي با اندك تخلفات رانندگان برخورد شود. گفتني است تمامي اين تلاش ها و از خودگذشتگي هاي ماموران راهور و ساير سازمان هاي امدادي براي بهبود وضعيت راهها و حفظ جان مسافران تنها با اجراي صحيح مقررات راهنمايي و رانندگي، ارتقاي ايمني خودرو، ايجاد آرامش و آسودگي خاطر در سفرهاي نوروزي و خودداري از سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ از سوي تمامي رانندگان امكان پذير است.
يك تخلف به ظاهر كوچك مي تواند حوادث، خسارات مالي و صدمات و تلفات جاني جبران ناپذيري را در پي داشته باشد.
و اين نكته نيز گفتني است كه تلاش گسترده مسئولان راهور و مأموران راهنمايي و رانندگي براي ايمن سازي سفرها شايسته قدرداني است و مردم مي توانند با رعايت مقررات كه خواسته آنان است مراتب قدرداني خود از خدمات آنها را ابراز كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10