(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 14 فروردین 1392 - شماره 20457

طي 24 ساعت صورت گرفت
 130 تصادف در جاده هاي اصفهان
سانحه رانندگي در محور سبزوار- نيشابور جان 4نفر را گرفت
تلف شدن 140 رأس دام در حمله يك قلاده گرگ
جزييات تصادف تريلي ماك با مامور پليس راه و چند خودرو
با حضور موثر پليس- سازمان ها و مراكز خدماتي تأمين شد
 نظم، آرامش و آسايش مردم در تعطيلات نوروزي
آتش سوزي 7 لنج تجاري در بندرعباس
انفجار ديگ بخار در پارس آباد جان يك نفر را گرفت
جريمه 4هزار ميلياردي اصناف متخلف در تعطيلات نوروز
دستگيري كلاهبردار 850 ميليون ريالي در زنجان
با حضور شهردار تهران بوستان نوروز افتتاح شد
رشد 37 درصدي اقامت شبانه نوروز امسال در كشور
اخراج برنامه نويس مخالف شوخي هاي زننده
نشت خط لوله نفت در آمريكا
نگراني مسلمانان از گسترش ممنوعيت حجاب در فرانسه


طي 24 ساعت صورت گرفت

 130 تصادف در جاده هاي اصفهان

مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي استان اصفهان گفت: طي 24 ساعت در جاده هاي اين استان 130 تصادف رخ داده كه در اثر آنها 9 نفر جان خود را از دست داده اند.
غفور راستين ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: اين تصادفات طي روز دوشنبه رخ داد كه 99 مجروح به بيمارستان انتقال داده شدند. از سوي ديگر سرپرست مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: براثر حادثه واژگوني يك دستگاه خودروي سواري ال90 كه نيمه شب يكشنبه در جاده اصفهان-مباركه رخ داد دو نفر از سرنشينان در دم فوت و چهار نفر ديگر مجروح شدند.
مصطفي صادقيان افزود: جان باختگان مادر و فرزند 5 ساله اش بودند اما مجروحان اين حادثه 4 نفر هستند كه به بيمارستان منتقل شدند. به گفته وي، علت اين حادثه انحراف به چپ و خواب آلودگي راننده بوده است.
 


سانحه رانندگي در محور سبزوار- نيشابور جان 4نفر را گرفت

جانشين فرمانده نيروي انتظامي شهرستان فيروزه گفت: وقوع يك سانحه رانندگي در محور سبزوار- نيشابور واقع در حوزه استحفاظي اين شهرستان باعث كشته شدن چهار عضو يك خانواده شد.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ «محمد غلامزاده» افزود: در اين حادثه كه صبح 12 فروردين در كيلومتر 30 محور مزبور روي داد، يك دستگاه خودرو پرايد به علت توجه نكردن راننده به جلو، خستگي و خواب آلودگي با گاردريل قسمت چپ جاده برخورد كرد.وي گفت: شدت برخورد به حدي بود كه سه نفر از سرنشينان آن از جمله دو زن و يك مرد در دم فوت كردند و كودك دو ساله آنان نيز هنگام انتقال به بيمارستان جان باخت.
 


تلف شدن 140 رأس دام در حمله يك قلاده گرگ

بر اثر حمله گرگ به يك دامداري در بهشت آباد دشتكار شهرستان بردسير، 140 رأس دام تلف شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بردسير، با حمله يك قلاده گرگ به دامداري در بهشت آباد بخش دشتكار شهرستان بردسير، 140 رأس دام تلف شدند.
مالك دامداري اظهار داشت: شب 10 فروردين بر اثر حمله گرگ به دامداري، 140 رأس از گوسفندان تلف و 30 رأس نيز زخمي شدند.
حيدرآبادي خسارت وارده به دامداري را بيش از 600 ميليون ريال برآورد كرد و گفت: دام ها فاقد بيمه بودند.
طي پنج ماه گذشته اين دومين بار است كه گرگ ها به دامداري هاي شهرستان بردسير خسارت سنگين وارد كرده اند.

 


جزييات تصادف تريلي ماك با مامور پليس راه و چند خودرو

 جانشين پليس راه كشور آخرين جزئيات تصادف تريلي ماك با مامور پليس راه و چند خودرو را در استان كردستان تشريح كرد.
سرهنگ البرزي جانشين پليس راه كشور در خصوص اين حادثه گفت: ساعت 10 صبح نهم فروردين در محور بانه به سقز، كيلومتر 1 يك دستگاه تريلي ماك به علت نقص فني و بريدن ترمز با يك مامور پليس راه و چندين دستگاه خودرو اعم از پرايد، زانتيا، پيكان، ماكسيما، سواري تويوتا و وانت تويوتا برخورد مي كند.
وي افزود: در اين حادثه 3نفر از سرنشينان پرايد جان خود را از دست دادند و يك نفر مامور پليس راه و همچنين 4نفر از سرنشينان خودروهاي ديگر مجروح شدند.
 


با حضور موثر پليس- سازمان ها و مراكز خدماتي تأمين شد

نظم، آرامش و آسايش مردم در تعطيلات نوروزي

تعطيلات نوروزي و روز طبيعت به همت حضور مأموران راهور نيروي انتظامي و ساير سازمان هاي خدمات رساني در آرامش و سلامت كامل برگزار شد.
امسال نيروهاي راهور، انتظامي، هلال احمر و ساير سازمان ها به دنبال صحبت هاي رهبر معظم انقلاب مبني بر تأمين كامل سلامت و امنيت مردم در تعطيلات نوروزي و كاهش آمار تصادفات رانندگي بيش از پيش تلاش كردند تا با حضور پررنگ و ملزم كردن رانندگان به اجراي قوانين رانندگي به درخواست ايشان جامه عمل بپوشانند كه به حق در اين امر خوش درخشيدند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي ديروز پس از بازديد هوايي از شهر تهران و جاده هاي منتهي به پايتخت از توجه مردم به توصيه هاي پليس و مديريت سفرها به ويژه در دوره برگشت قدرداني كرد.
طبق اظهارات سردار رادان ديروز به همت مأموران نيروي انتظامي امنيت تفرجگاه ها، بوستانها و راههاي منتهي به اين نقاط به ويژه در تهران از وضعيت بسيار مطلوبي برخوردار بود.
به گفته وي: پليس در تفرجگاه ها و بوستانهاي بزرگ به صورت ثابت و در بوستانهاي كوچك به صورت گشتي براي تأمين امنيت هرچه بيشتر و رفاه حال شهروندان حضور داشتند. گفتني است علاوه بر حضور پليس در نقاط ياد شده دوربين هاي مستقر در مناطق مختلف نيز وضعيت را رصد مي كردند.
مردم به عملكرد پليس
در ايام نوروز نمره بدهند
سردار رادان همچنين از توزيع فرم هاي نظرسنجي در روز 13 فروردين بين مردم خبر داد و گفت: از مردم مي خواهيم تا نظرات خود را از عملكرد نيروي انتظامي در ايام نوروز در خصوص رفتار، گفتار و سرعت در انجام مأموريت ها اعلام كنند و ما براساس نمره اي كه مردم عزيزمان به ما مي دهند برنامه ريزي لازم را در سال 92 و سال هاي آتي خواهيم داشت.
حضور مأموران راهور
در تفرجگاه ها
مأموران راهور تهران بزرگ از ساعات اوليه ديروز در تفرجگاه هاي شهر تهران حضور يافتند. آنان تا پايان تخليه بار ترافيكي ديروز در محورهاي ورودي شهر تهران مشغول انجام وظيفه بودند.
بنابر اخبار رسيده مأموران پليس راهور ديروز در تمامي پارك ها و تفرجگاه هاي شهر تهران اعم از پارك هاي چيتگر، آبشار، خرگوش دره، ضلع شرقي و غربي ورزشگاه آزادي، توسكا، پارك آبي آزادگان، سرخه حصار، لويزان، محور امامزاده داوود و محور لواسان- فشم و ميگون مستقر شده بودند.
آماده سازي 2هزار بوستان
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از آماده سازي 2000 بوستان شهر و آماده باش كامل تمامي نيروهاي خدمات شهري در روز طبيعت خبر داد.
بنا بر اظهارات مجتبي عبداللهي براي روز طبيعت بوستان هاي جنگلي مجهز به سرويس هاي بهداشتي پورتال شدند و همچنين آب آشاميدني، اجاق هاي مخصوص پخت و پز و هيزم براي شهروندان در اين روز فراهم شده بود.
توزيع 10 تن كيسه زباله
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران نيز از توزيع 10 تن كيسه زباله در بوستان هاي تهران در روز طبيعت خبر داد.
به گفته محمد فياض در كنار توزيع كيسه هاي زباله در بوستان ها و ميان شهروندان براي جمع آوري پسماند توليد شده، كيسه هاي پارچه اي نيز در اختيار آن ها قرار گرفت. اين كيسه ها محتوي محصولات فرهنگي و آموزشي به ويژه براي كودكان و نوجوانان بود.
با هماهنگي مناطق 22گانه شهرداري نيز، در بوستان هاي بزرگ هر منطقه در اين روز، برنامه هاي شاد و ويژه اي از جمله اجراي نمايش با موضوع پسماند و اهميت تفكيك زباله تر از زباله خشك به اجرا درآمد.
آماده باش آتش نشانان
بنا بر گفته پايگاه خبري 125، آتش نشانان در روز 13 فروردين با استقرار بيش از 362 تيم عملياتي موقت و سيار در نقاط مختلف كلانشهر تهران آماده ارائه خدمات ايمني به شهروندان شدند.
سازمان آتش نشاني تهران به منظور افزايش ضريب ايمني و ارائه خدمات ايمني مطلوب و به موقع به شهروندان در روز سيزدهم فروردين علاوه بر آماده باش 100 ايستگاه آتش نشاني، در نقاط مختلف شهر در بيش از 362 نقطه اصلي و مهم نيز پايگاه هاي موقت و سيار مستقر شدند.
362 تيم عملياتي موقت و سيار با استقرار در ميادين، مراكز مهم شهر، خيابان ها و تقاطع هاي اصلي، پارك ها، بزرگراه ها و ديگر مناطق شهري از جمله مراكز فرهنگي و تفريحي، محدوده كلانشهر تهران را در پوشش ايمني خود قرار دادند.
تمهيدات مراكز اورژانس
در روز طبيعت
ديروز 2051 پايگاه اورژانس كشور شامل 797 پايگاه شهري، 1254 پايگاه جاده اي و 175 ايستگاه سلامت با حضور تكنسين هاي اورژانس 115 در آماده باش بسر بردند.
بنابر گزارش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي به منظور امدادرساني سريع تر، علاوه بر آماده باش كامل امداد هوايي (6فروند بالگرد امدادي) و امداد موتوري (52 دستگاه موتور لانس) اورژانس 115، تيم هاي امدادي از ساعت هشت صبح لغايت 20 در تفرجگاه ها، پارك ها و جنگل ها مستقر بودند.
به گزارش پايگاه خبري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، طالبيان افزود: تمام اورژانس هاي بيمارستان هاي سراسر كشور براي ارائه خدمات پزشكي مناسب به هم ميهنان طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته و دستورالعمل ارسالي در آماده باش كامل بسر بردند.
آماده باش 100 درصدي محيط بانان
ديروز ميزان كنترل و نظارت بر مناطق حفاظت شده مضاعف شد. تمامي محيط بانان براي كنترل هرچه بهتر محيط زيست 13 فروردين در آماده باش بودند.
بنا بر گزارش اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران براي روز طبيعت تمهيداتي در نظر گرفته شد كه مي توان به تهيه و توزيع مقدار قابل توجهي نايلون با علائم سازمان محيط زيست در معابر پرجمعيت به خصوص در مناطق حفاظت شده همراه با بروشور و شناسنامه مناطق، اشاره كرد.
خدمات رساني شركت واحد
در روز طبيعت
شركت واحد اتوبوسراني تهران در روز طبيعت از ساعت 7 صبح اقدام به انتقال شهروندان از ميادين اصلي شهر به سمت بوستان هاي جنگلي سرخه حصار، بوستان ولايت، لويزان، توسكا و بوستان هاي بعثت، آزادگان، پامچال، شهيد رجايي، چيتگر، قائم، پرديسان، نصر، ارم، لاله، پليس، نياوران، جمشيديه و مكان زيارتي بهشت زهرا«س» نمود.
مترو تهران و حومه نيز سيزدهم فروردين در همه مسيرها همانند روزهاي تعطيل فعاليت داشت.
كاهش 7 درصدي تلفات رانندگي در تعطيلات نوروزي
رئيس پليس راهور گفت: علي رغم افزايش 10درصدي تردد در جاده ها ميزان تلفات رانندگي امسال 7درصد كاهش داشته است.
سردار اسكندر مومني ديروز در حاشيه بازديد از پاسگاه پليس تهران- قم اظهار كرد: امسال 20هزار تيم پليس راه با 40 هزار نيرو تا پايان تعطيلات و بازگشت تمامي مسافران در جاده ها مستقر خواهند بود.
وي با بيان اينكه طرح ترافيك و زوج و فرد تا روز 17 فروردين اجرا نمي شود، تاكيد كرد: به خاطر اين كه مردم راحت تر از سفر بازگردند طرح زوج و فرد و ترافيك از روز 17 فروردين در پايتخت اجرا مي شود.
رئيس پليس راهور از افزايش 10درصدي تردد خودروها در جاده هاي كشور خبر داد و افزود: با وجود اينكه ترددها 10درصد افزايش يافته است در 14 روز اول اجراي طرح نوروزي تلفات رانندگي 7درصد كاهش يافته است.
وي خستگي و خواب آلودگي، انحراف به چپ و سرعت غيرمجاز را سه علت اصلي وقوع حوادث دانست و افزود: بسياري از رانندگان كه بيش از هزار كيلومتر را از استان هاي جنوبي طي كرده اند متاسفانه به علت عدم استراحت كافي دچار خستگي و خواب آلودگي مي شوند. تنها در آزادراه تهران- قم سه تصادف منجر به فوت داشتيم كه 70درصد آنها ناشي از خستگي و خواب آلودگي بود.
مومني در پايان تاكيد كرد: پليس راهور براي موج آخر بازگشت مسافران برنامه ريزي گسترده اي را انجام داده است تا هموطنان در روزهاي پايان تعطيلات دچار حادثه نشوند.
اين مقام انتظامي همچنين خاطرنشان كرد: 38درصد تصادفات بر اثر واژگوني به وقوع پيوست كه 150 كشته در پي داشت.
وي يادآور شد: بيش از 75 درصد از تصادفات منجر به فوت ناشي از انحراف و تجاوز به چپ ، تخطي از سرعت مطمئنه و واژگوني ناشي از خواب آلودگي بود.
نجات 444 نفر
از ميان خودروهاي آسيب ديده
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد: از آغاز اجراي طرح ملي امداد و نجات نوروزي هلال احمر تاكنون 444 نفر از مسافران جاده هاي سراسر كشور با استفاده از وسايل و تجهيزات فني از ميان خودروهاي آسيب ديده نجات يافته اند.
احمدرضا شجيعي در گفت وگو با ايرنا گفت:
از زمان آغاز طرح ملي امداد و نجات نوروزي هلال احمر از 24 اسفند ماه و با تلاش شبانه روزي امدادگران و نجات گران مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي سراسر كشور چهار هزار و 171 عمليات امداد و نجات انجام شده است.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر توضيح داد: در حوادث ياد شده 84 هزار و 732 نفر از مسافران نوروزي دچار حادثه شده كه به 80 هزار و 346 نفر از آنان خدمات امدادي شامل امداد و كمك هاي اوليه، نجات فني و رهاسازي از ميان خودروهاي آسيب ديده ارائه شده است.
وي افزود: در عمليات هاي ياد شده دو هزار و 348 نفر از آنان به منظور دريافت خدمات تكميلي درماني به مراكز درماني منتقل و 23 هزار و 571 نفر ديگر از حادثه ديدگان از سوي امدادگران در محل وقوع حوادث درمان سرپايي شدند.
مظفر اظهار داشت: همچنين در اجرا و انجام طرح ملي امداد و نجات نوروزي سال جاري نيز 73 هزار و 486 نفر از مسافران نوروزي براي دريافت خدمات امداد و كمك اوليه، اسكان و تغذيه اضطراري به پست هاي امداد و نجات جاده اي هلال احمر مراجعه كرده اند كه 28هزار و 615 نفر از آنها از خدمات امداد و كمك هاي اوليه و 44 هزار و 871 نفر از آنان از خدمات اسكان و تغذيه اضطراري امدادگران بهره مند شده اند.شجيعي انجام 402 عمليات امداد و نجات هوايي براي انتقال مصدومان اورژانسي و بدحال با مدت زمان پروازي 295 ساعت و 30 دقيقه را از ديگر اقدامات نيروهاي امدادرسان هلال احمر در مدت ياد شده عنوان كرد.
اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: هم اكنون امدادگران و نجات گران جمعيت هلال احمر در تعطيلات نوروزي با 17 فروند بالگرد، 447 پايگاه ثابت و 772 پايگاه موقت و سيار در سراسر كشور، يكهزار و 150 دستگاه خودرو آمبولانس، 281 خودروي نجات، 110 دستگاه خودروي ويژه عملياتي، يكهزار و 61 دستگاه خودروي عملياتي، 11 دستگاه خودروي فرماندهي ارتباطات راديويي و 100 دستگاه موتورسيكلت آمبولانس در تعطيلات نوروزي جمعيت هلال احمر در سراسر كشور خدمات امداد و نجات را هنگام وقوع حوادث و سوانح احتمالي مديريت و پشتيباني مي كنند.
طرح امداد و نجات نوروزي سال 92 هلال احمر با بيش از يك هزار و 219 پايگاه امداد و نجات جاده اي كه از صبح پنجشنبه 24 اسفند آغاز شده تا 17 فروردين 92 ادامه خواهد داشت.

 


آتش سوزي 7 لنج تجاري در بندرعباس

مديرعامل سازمان آتش نشاني بندرعباس گفت: هفت لنج تجاري در اسكله پشت شهر بندرعباس در آتش سوخت.
فرجام دانش در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در بندرعباس، ساعت آتش سوزي لنج هاي تجاري را هفت صبح دوشنبه اعلام كرد و اظهار داشت: در اين حادثه هيچگونه تلفات جاني نداشتيم و فقط تعدادي از شناورهاي صيادي ساخته شده از فايبرگلاس و چوب طعمه آتش شدند كه پس از اطفاي حريق كار لكه گيري نيز پايان يافت.
وي علت آتش سوزي را نامشخص اعلام و تأكيد كرد: كارشناسان اين سازمان در حال بررسي علت و يا علل آن هستند.
لنگرگاه اسكله پشت شهر مقابل بازار ماهي فروشان بندرعباس محل توقف لنج ها و قايق هاي صيادي شهر بندرعباس محسوب مي شود كه ظرفيت پهلوگيري بيش از 100 لنج را دارد.
تعدادي از كارگران لنج هاي صيادي به خبرنگار ايرنا گفتند: اين آتش سوزي از يك شناور آغاز و باتوجه به نزديك بودن ديگر لنج ها شعله هاي آتش به ديگر لنج ها نيز سرايت كرد.
شهر بندرعباس داراي دو اسكله صيادي و مسافربري است كه محل پهلوگيري ده ها قايق، لنج صيادي و حتي قايق هاي بزرگ مسافربري بين اين شهر و جزاير اطراف است.

 


انفجار ديگ بخار در پارس آباد جان يك نفر را گرفت

به دنبال انفجار شديد ديگ بخار در پارس آباد مغان در استان اردبيل 4 نفر از هموطنان مان كشته و يا مصدوم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در اين حادثه مهيب كه در پارس آباد رخ داد براثر انفجار ديگ بخار در يك مغازه خشكشويي يك نفر در دم جان سپرد و 3 نفر مصدوم اين حادثه به بيمارستان منتقل شدند.
در اين بي احتياطي كه صاحب مغازه خشكشويي انجام داده و سبب انفجار ديگ بخار شد علاوه بر تخريب كامل مغازه مورد نظر، شيشه ها و درب بسياري از مغازه هاي اطراف نيز تخريب و شكسته شد.
براساس همين گزارش به دنبال وقوع اين حادثه مأموران اورژانس در محل حاضر شده و مصدومان را به بيمارستان منتقل كردند كه حال يك تن از آنان وخيم گزارش شده است.

 


جريمه 4هزار ميلياردي اصناف متخلف در تعطيلات نوروز

رئيس ستاد مركزي طرح نظارتي و كشيك هاي نوروزي سازمان تعزيرات حكومتي كشور از جريمه چهار هزار و 880ميليارد و 19ميليون و 218 هزار ريالي اصناف متخلف در حوزه هاي مختلف در تعطيلات نوروز 92 خبر داد.
عليرضا جواهري با بيان اينكه طرح كشيك نوروزي تعزيرات حكومتي از 15 اسفند ماه سال 91 آغاز و تا 20 فروردين امسال ادامه خواهد داشت، افزود: در اين مدت 46هزار و 91 مورد بازرسي از اصناف مختلف در سطح كشور صورت گرفت كه اين امر منجر به تشكيل حدود 25هزار پرونده تعزيراتي براي متخلفان شده است.
وي مجموع پرونده هاي تشكيل شده در گشت هاي سيار و شعب تعزيرات را 52هزار و 931فقره عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 46هزار و991 فقره مربوط به گروه كالا و خدمات، پنج هزار و 325فقره مربوط به بهداشت و درمان و 610فقره در رابطه با قاچاق كالا و ارز بوده است.
جواهري، عدم درج قيمت با 22هزار و 516فقره و گرانفروشي با 15هزار و240فقره بيشترين تخلفات صورت گرفته از سوي اصناف در ايام نوروز سال جاري عنوان كرد.
رييس ستاد مركزي طرح نظارتي و كشيك هاي نوروزي سازمان تعزيرات حكومتي درباره بازرسي از هتل ها، مهمانسراها و اماكن تاريخي، گفت: در اين مدت براي 45هتل، يكصد و 22 مهمانسرا و مهمانپذير، 89مركز اقامتي، يكصد و 22 شركت خدمات مسافرتي، 21 موزه و اماكن تاريخي، يكصد و 51 رستوران و مجتمع هاي خدمات رفاهي بين شهري به دليل تخلف، پرونده تعزيراتي تشكيل شده است.
جريمه يكي از ميادين
ميوه و تره بار
معاون تعزيرات حكومتي استان تهران نيز از جريمه نقدي 300ميليون ريالي يكي از ميادين ميوه و تره بار تهران به علت عرضه قارچ از شبكه خبر داد.بزرگمهر صادقي با بيان اينكه عوامل تعزيرات حكومتي در ايام تعطيلات نوروز در مكان هايي همچون پايانه هاي مسافربري و ميادين ميوه و تره بار مستقر هستند، افزود: ضمن بازرسي هاي مستمر، در صورت دريافت گزارشات از مردم، به سرعت با متخلفين برخورد مي شود.اين مقام مسئول در تعزيرات حكومتي استان تهران با بيان كشيك هاي نوروزي تعزيرات استان از چند روز قبل از آغاز تعطيلات نوروزي آغاز و تا 20فروردين ماه جاري ادامه خواهد داشت، گفت: بازرسي هاي روز جاري به بررسي واحدهاي عرضه كالا و خدمات در مكان هايي همچون رستوران هاي بين شهري، پايانه هاي مسافربري و ميادين ميوه و تره بار اختصاص دارد.
صادقي تاكيد كرد: با توجه به اينكه بيشتر تذكرات لازم به اصناف مختلف داده شده، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي اصناف بشدت و با قاطعيت با متخلفان برخورد مي شود.
معاون تعزيرات حكومتي استان تهران با بيان اينكه شش تيم كشيك نوروزي در سطح شهر تهران فعال هستند، گفت: بازاي هر شهرستان نيز يك تيم كشيك نوروزي فعاليت دارد و بر نحوه عرضه كالا و خدمات در ايام تعطيلات نظارت مي كند.
صادقي افزود: البته گشت هاي سيار تعزيرات نيز باستثناي كشيك هاي نوروزي، به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت يا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بر روي نحوه عرضه كالاها و خدمات در اين ايام نظارت دارند.اين مقام مسئول در تعزيرات حكومتي استان تهران، گرانفروشي را بيشترين تخلف اصناف از ابتداي تعطيلات نوروزي سال 92 تاكنون عنوان كرد.
 


دستگيري كلاهبردار 850 ميليون ريالي در زنجان

رئيس پليس آگاهي زنجان از دستگيري يك نفر كلاهبردار حرفه اي و سابقه دار در اين استان خبر داد.
مصطفي طلوعي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با شكايت 7 نفر از شهروندان زنجاني مبني بر كلاهبرداري صورت گرفته از آنها، پيگيري موضوع در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفته و تحقيقات در اين زمينه آغاز شد.
اين مسئول ادامه داد: با بررسي هاي اوليه مشخص شد، متهم به نام «ي-ك» 28 ساله از طريق صدور چك هاي بي محل و فروش اقساطي خودرو از اين افراد كلاهبرداري كرده و متواري شده است.
رئيس پليس آگاهي زنجان تصريح كرد: با تحقيقات به عمل آمده مأموران پليس آگاهي دريافتند كه متهم سابقه دار بوده و به صورت موقت از زندان آزاد شده و قصد دارد برادر زنداني خود را در اصفهان با ضمانت آزاد كند.
وي افزود: با اطلاعات به دست آمده دستور دستگيري متهم صادر شده و مأموران پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي راهي اين استان شدند و با حضور در محل دريافتند كه متهم در آنجا حضور نداشته و در استان تهران ساكن است.
طلوعي خاطرنشان كرد: مأموران پس از سير مراحل قانوني به استان تهران اعزام و متهم را دستگير كردند.
اين مسئول اذعان داشت: متهم به پليس آگاهي منتقل شد و در بازجويي هاي اوليه به عمل آمده با ارائه دلايل و مدارك به كلاهبرداري اعتراف كرد.
 


با حضور شهردار تهران بوستان نوروز افتتاح شد

مراسم افتتاح بوستان نوروز دوشنبه شب با حضور شهردار تهران برگزار شد.
در اين مراسم محمدباقر قاليباف گفت: توفيق داريم دو مجموعه بزرگ را افتتاح كنيم؛ يكي بوستان نوروز در مجموعه تپه هاي عباس آباد و ديگري پارك جنگلي تلو كه در واقع يك هزار هكتار جنگل است كه آماده بهره برداري شده است. انشاءالله كه در روز طبيعت مردم تهران بتوانند از آنها استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه در غرب تهران مجموعه چيتگر و شرق تهران مجموعه سرخه حصار را داشتيم، گفت: در شمال شرقي تهران بالاي اتوبان شهيد بابايي در حاشيه سد مجموعه هزار هكتاري تلو آماده شده است تا مردم هر زمان كه خواستند در يك محيط طبيعي به دور از زندگي پر از ترافيك و استرس اوقات خوشي را داشته باشند و بتوانند از آن بهره ببرند.
قاليباف با تشكر از مردم كه از فضاهاي سبز و محيط زيست شهر تهران به خوبي مراقبت مي كنند، افزود: دقت مردم در حفظ و نگهداري اگر بيشتر از مجموعه مديران شهرداري نباشد مطمئنم كمتر نيست.
شهردار تهران با اشاره به اينكه قرار بود مجموعه اراضي عباس آباد براي احداث تمامي ادارات دولتي و وزارتخانه ها اختصاص يابد، اظهار داشت: بنا بود همه اين تپه ها تا بزرگراه شهيد حقاني به ساختمان هاي دولتي اختصاص يابد، اما مقام معظم رهبري تاكيد كردند اين تپه ها تمامي سرمايه اي است كه براي شهر تهران باقي مانده است، نبايد در اين زمين ها ساخت و ساز صورت بگيرد.
وي افزود: بعدا در طرح جامع و تفصيلي آمد كه اراضي عباس آباد بايد به عنوان يك مجتمع بزرگ فرهنگي، مذهبي، تفريحي و ورزشي براي شهر تهران باشد. اگر عنايت حضرت آقا نبود مطمئنا اينجا را تماما ساختمان فرا گرفته بود و چنين فرصتي از شهر تهران گرفته مي شد. جا دارد به عنوان يك خدمتگزار از ديد باز ايشان تشكر كنم. ما هم به سهم خودمان تلاش كرديم اين منطقه را براساس تدابير ايشان آماده كنيم.
شهردار پايتخت با بيان اينكه بخش غربي اراضي عباس آباد يك مجموعه تفريحي، آماده شده است، گفت: بخش شرقي با يك پل زيبا كه بيش از سه سال طراحي اش زمان برد، به بخش شرقي متصل مي شود كه بهترين محل ديد شهر تهران هست. باغ موزه دفاع مقدس، باغ هنر، باغ كتاب و مجموعه امكانات فرهنگي در بخش شرقي براي استفاده مردم احداث شده اند. در بخش جنوبي نيز مجموعه مذهبي است كه متشكل از مجموعه مصلي است كه طراحي اش به گونه اي است كه به عنوان يك قطب فرهنگي در كشور، هرگونه فعاليت فرهنگي و مذهبي در مقياس كشورهاي اسلامي را مي تواند، پوشش دهد.
 


رشد 37 درصدي اقامت شبانه نوروز امسال در كشور

رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور گفت: از آغاز تعطيلات نوروزي تاكنون 64 ميليون اقامت شبانه مسافر ثبت شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.
«منوچهر جهانيان» در حاشيه بازديد از اقدامات ستاد تسهيلات سفرهاي استان مركزي گفت: معرفي صنايع دستي، آداب و سنن و جاذبه ها، ظرفيت ها و توانمندني هاي مناطق مختلف استان هاي كشور در قالب جشنواره صداي ملي بهار از عوامل مهم اين افزايش بوده است.
وي گفت: در اين مدت 28 ميليون نفر از موزه ها، كاخ موزه ها و مجموعه هاي فرهنگي و تاريخي كشور بازديد كرده اند كه اين ميزان نيز رشد 39 درصدي را نسبت به سال گذشته نشان مي دهد.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور در گفت وگو با ايرنا افزود: برگزاري برنامه هاي فرهنگي و آموزشي نيز موجب رشد 37 درصدي سفر و ماندگاري مسافر به مناطق ناشناخته و كمتر شناخته شده است.
جهانيان با اشاره به كنترل دقيق قيمت مراكز اقامتي و هتل هاي كشور گفت: براي ايام نوروز و به منظور رفاه بيشتر گردشگران، نرخ مراكز اقامتي و تأسيسات گردشگري كشور با 10 تا 25 درصد تخفيف براي استفاده مردم در نظر گرفته شد.وي افزود: نوروز امسال، نظارت ويژه و مستمري بر فعاليت اماكن و تأسيسات اقامتي، رفاهي و تفريحي كشور به منظور تأمين رفاه و آسايش گردشگران انجام شده است.
جهانيان متذكر شد: در اين مدت 67 مركز اقامتي و دفاتر خدمات مسافرتي به دليل انجام تخلف در ارائه خدمات به مردم لغو امتياز و پروانه كسب شده اند.
رئيس ستاد تسهيلات نوروزي گفت: در ايام نوروز امسال بيشترين حجم سفرهاي نوروزي به استانهاي خراسان رضوي، مازندران، فارس، اصفهان، بوشهر و هرمزگان صورت گرفته است.
وي همچنين به توزيع سفر به ديگر نقاط كشور اشاره كرد و گفت: در ايام سالجاري ما شاهد توزيع سفر به استانهايي مانند لرستان، كرمان، يزد، كردستان، كرمانشاه و آذربايجان شرقي و اردبيل بوديم.
جهانيان به بيشترين بازديد از اماكن تاريخي كشور اشاره كرد و گفت: به طور شاخص در ايام نوروز سال جاري ما روزانه شاهد بازديد 50 هزار نفر از اماكن تاريخي حافظيه و تخت جمشيد فارس بوديم.
 


اخراج برنامه نويس مخالف شوخي هاي زننده

يك برنامه نويس زن پس از انتقاد از گروهي از همكاران مردش به علت شوخي هاي زننده جنسي، شغل خود در اين شركت را از دست داد.
به گزارش واشنگتن پست ماجرا از آنجا آغاز شد كه اين زن برنامه نويس كه در يك كنفرانس برنامه نويسي رايانه اي حضور يافته بود از شوخي ها و لطيفه هاي جنسي زننده تعدادي مرد برنامه نويس در حين گفتگوهايشان در اين كنفرانس آزرده خاطر مي شود.
وي سپس در وبلاگ خود مطالبي در مورد نابرابري جنسيتي و فرهنگ نامناسب حاكم در ميان شركت هاي فناوري فعال در سيليكون ولي آمريكا در قبال زنان منتشر مي كند. همچنين او مطلبي را در اين زمينه همراه با عكسي از دو مرد در حساب كاربري خود در توييتر منتشر مي كند.
سازمان دهندگان اين كنفرانس موسوم به 2013 PyCon پس از اطلاع از اين مسأله با «آدريا ريچاردز» و مردان ياد شده تماس گرفته و آنها نيز بابت رفتار نامناسب خود عذرخواهي مي كنند.
اما مدير شركت SendGrid كه آدريا ريچاردز را در آن كار مي كند، معتقد است روش برخورد اين زن با مشكل ياد شده و انتشار عمومي مطالب در مورد آن، كار درستي نبوده و به همين علت كارمند خود را اخراج مي كند. وي در وبلاگ خود علت اين تصميم را انتشار تصاوير افراد متخلف و عمومي كردن مشكل دانسته كه به كسب و كار Send Grid لطمه زده است.
يكي از مرداني كه عكسش توسط ريچاردز منتشر شده بود نيز شغلش را در شركت محل كارش به نام Play Haven از دست داده است. علت اين تصميم احترام به ارزش هاي رفتاري عنوان شده است، اما با فرد دوم برخوردي صورت نگرفته است.
 


نشت خط لوله نفت در آمريكا

به دنبال نشت هزاران بشكه نفت خام از يك خط لوله نفتي كه به آلودگي در بخش هاي بزرگي از ايالت آركانزاس آمريكا انجاميده است، مقام هاي اين ايالت دستور تخليه دهها خانه را صادر كردند.
به گزارش ايرنا ميزان آلودگي ناشي از نفت خام در منطقه به حدي بوده كه مقام ها در اين ايالت ناگزير شده اند چند محله و دهها خانه مسكوني را تخليه نمايند.
شركت نفتي اكسون موبايل با اذعان به نشت هزاران گالن نفت در آركانزاس اعلام كرده است كه تلاش مي كند همه آثار آن را پاكسازي نمايد.بنا به گزارش شبكه سي بي اس، مردم منطقه به دليل بوي آزاردهنده و آسيب زيست محيطي ناشي از نشت نفت از خط لوله انتقال نفت خام سنگين كانادا بسيار عصباني هستند.
اين خط لوله روزانه 90 هزار بشكه نفت را از كانادا به خاك آمريكا منتقل مي كند.
علت نشت نفت هنوز مشخص نيست؛ اما به نگراني كنشگران زيست محيطي در آمريكا درباره طرح ساخت خط لوله كيستون ايكس.ال براي انتقال نفت كانادا به آمريكا دامن زده است.
در صورت ساخت، خط لوله كيستون ايكس.ال قرار است نفت خام توليدي كانادا را به جنوب آمريكا رسانده تا در پالايشگاهي در ايالت تگزاس تصفيه شود.با توجه به آلودگي هاي بالاي ناشي از توليد نفت خام ماسه اي در كانادا، اتحاديه اروپا اين نوع نفت خام را مخرب براي محيط زيست توصيف كرده است و بسياري از طرفداران محيط زيست در آمريكا نيز به همين دليل، با ساخت خط لوله كيستون ايكس.ال مخالفند.شركت هاي نفتي در آمريكا كه نفوذ گسترده در دولت و كنگره دارند، انتقادهاي فعالان محيط زيست را رد كرده و مي گويند با ساخت اين خط لوله 20 هزار شغل جديد در اين كشور ايجاد خواهد شد.
در هفته هاي اخير شهرهاي آمريكا شاهد برگزاري راهپيمايي هاي بزرگ در مخالفت با ساخت خط لوله كيستون ايكس.ال بوده است.
 


نگراني مسلمانان از گسترش ممنوعيت حجاب در فرانسه

در حالي كه رئيس جمهوري فرانسه در اظهارات جديد خود اعلام كرده كه خواهان گسترش ممنوعيت پوشيدن نمادهاي مذهبي است، جامعه مسلمانان فرانسه نگراني خود را از گسترش محدوديت ها عليه خود ابراز كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اظهارات فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه پس از مناقشه اي در خصوص راي يك دادگاه فرانسوي مطرح مي شوند.
اخيرا دادگاهي در فرانسه حكم داده بود كه يك شركت ارائه خدمات نگهداري از كودكان يكي از پرستاران زن خود را به دليل پوشيدن روسري «ناعادلانه» اخراج كرده است.
ساميه كدور، يك زن مسلمان فرانسوي به دليل انتخاب پوشيدن روسري از تلاش براي به دست آوردن يك شغل دولتي در فرانسه نااميد شده است. اين در حالي است كه با اظهارنظرهاي جديد فرانسوا اولاند به زودي ممكن است وي حتي نتواند در بخش خصوصي نيز شغلي پيدا كند.در حالي كه روز يكشنبه گذشته مسيحيان فرانسه عيد پاك را جشن گرفتند، ساميه كدور در نشست سالانه مسلمانان فرانسه در شهر لوبورگه در شمال پاريس حضور پيدا كرد.
اين كنفرانس به عنوان بزرگترين تجمع سالانه مسلمانان در اروپا شناخته مي شود و سال گذشته ميلادي با حضور 160 هزار مسلمان برگزار شد و انتظار مي رفت كه كنفرانس امسال نيز حتي با تعداد بيشتري برگزار شود. اين كنفرانس وارد سي امين سال خود شده و روز دوشنبه به پايان رسيد.
براساس قانون فرانسه پوشيدن نمادهاي برجسته مذهبي از سوي كارمندان دولت اين كشور نظير روسري، عرقچين يهوديان و يا صليب هاي بزرگ ممنوع شده است. دو سال پيش فرانسه پوشيدن روبنده را در اماكن عمومي از سوي مسلمانان ممنوع كرد.
رهبران نشست مسلمانان فرانسه اظهار داشتند كه اين كشور در پذيرفتن مسلمانان پيشرفت داشته و نسبت به 30 سال پيش امروز زنان مسلماني كه روسري مي پوشند ديگر با كنجكاوي، سوءظن و يا بداخلاقي روبه رو نمي شوند.
با وجود اين بسياري از مسلمانان و حتي برخي يهوديان و مسيحيان كاتوليك نگران هستند كه تاكيد فرانسه بر ارزش هاي سكولار ناعادلانه توانايي آنها در ابراز اعتقادات مذهبي خود را محدود كند.
ساميه كدور 26 ساله كه يكي از فعالان مسلمان شهر لوهاور است، اظهار داشت: اسلام در فرانسه تبديل به يك ابزار سياسي شده است. هر زمان كه يك نزاع داخلي سياسي وجود دارد، اسلام بازيچه قرار مي گيرد.پس از آنكه در ماه مارس دادگاه استيناف فرانسه راي داد كه يك شركت ارائه خدمات نگهداري از كودكان در بخش خصوصي كه بودجه دولتي دريافت مي كند ناعادلانه يكي از كاركنان مسلمان خود را به دليل پوشيدن روسري اخراج كرده واكنش هاي سياسي زيادي مطرح شد.راست گراهاي افراطي فرانسه به شدت از اين تصميم انتقاد كرده و حتي وزير كشور فرانسه نيز نسبت به آن اظهار تاسف كرد.
فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه در يك مصاحبه تلويزيوني به اين مناقشه پرداخت و گفت كه بايد محدوديت هاي جديدي عليه پوشيدن روسري از سوي مسلمانان اعمال شود.
 


(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10