(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 14 فروردین 1392 - شماره 20457

حديث دشت عشق
مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا
استقلال به جنگ الهلال و خستگي مي رود
اخبار كوتاه از فوتبال
شانس كرمي و نصر آزاداني براي مسابقات قهرماني جهان
چالش جديد فدراسيون كشتي در سال جديد!
بركناري ربطي و روي كار آمدن توپچي
پرسپوليس و تراكتورسازي سال را با پيروزي آغاز كردند
خواندني از ورزش ايران
با پيروزي ازبكستان و كره جنوبي
كار ايران براي صعود به جام جهاني سخت شد


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «رحمت الله سلطان آهي»
عشق مولاشان هوايي كرده بود
عاشقان را كربلايي كرده بود
شهيد «رحمت الله سلطان آهي»، در سال 1337 در خانواده اي متدين و مذهبي در آبعلي، از توابع شهرستان دماوند ديده به جهان گشود.
وي به پدر و مادر خود بسيار احترام مي گذاشت و به ديگران نيز كمك مي كرد. اين شهيد گرانقدر عاشق امام حسين(ع) بود و از ايشان الگو مي گرفت. او چندين بار توسط منافقين زخمي شد و در آخر در سال 1360 در محله نارمك تهران مورد حمله ناجوانمردانه گروهك منافقين قرار گرفته و از ناحيه شكم مجروح گرديد كه هنگام انتقال به بيمارستان به فيض عظيم شهادت نائل شد. امور ايثارگران نيروي انتظامي
 


مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا

استقلال به جنگ الهلال و خستگي مي رود

تيم فوتبال استقلال امشب در حالي در مرحله گروهي رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف الهلال مي رود كه هنوز از بار خستگي بازي 120 دقيقه اي مقابل سپاهان اصفهان رهايي نيافته است.
تيم فوتبال استقلال كه روز دوشنبه طبق اعلام رسانه هاي عربستاني با كارواني 80 نفره وارد رياض شده است، ابتداي هفته جاري در جدالي نفسگير و 120 دقيقه اي مقابل سپاهان در جام حذفي ايران شكست خورده است و بي ترديد بازيكنان اين تيم هنوز خستگي آن ديدار را در ساق هاي خود احساس مي كنند.
استقلال كه در حال حاضر با يك امتياز بيشتر نسبت به الهلال در صدر گروه D قرار دارد بيش از آنكه در انديشه كسب پيروزي در اين ديدار باشد با استراتژي تدافعي و چشم دوختن به ضد حملات گام به ميدان مي گذارد. امير قلعه نويي نيك مي داند كه مردان كليدي تيمش باتوجه به دو بازي مقابل تيم ملي كويت و سپاهان اصفهان در جام حذفي ايران، چقدر خسته اند.
فرهاد مجيدي كه در بازي با العين موفق شد يكي از گل هاي استقلال را به ثمر برساند در اين ديدار به دليل آسيب ديدگي از ناحيه كمر قادر به همراهي آبي پوشان نيست و اين موضوع مي تواند براي نماينده ايران نگران كننده باشد.
استقلال چهارشنبه امشب به مصاف يكي از پرافتخارترين تيم هاي آسيا مي رود. الهلال دو بار در سال هاي 1992 و 2000 به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا دست پيدا كرده، دو بار نايب قهرمان شده، دوبار در سال هاي 1997 و 2002 قهرمان جام برندگان آسيا شده و دو بار هم در سال هاي 1997 و 2000 قهرمان سوپرجام آسيا شده است.
«ياسر القحطاني» كه بازوبند كاپيتاني الهلال را در اين بازي به دست دارد، بازيكن خطرناك نماينده عربستان در اين ديدار به حساب مي آيد كه استقلالي ها بايد براي مهار اين بازيكن و «وسلي لوپز داسيلوا»، مهاجم برزيلي اين تيم، تدابير ويژه اي بيانديشند. استقلال هم به عنوان يكي از پرافتخارترين تيم هاي آسياست كه دو عنوان قهرماني ليگ قهرمانان آسيا در سال هاي 1970 و 1991، دو نايب قهرماني در سال هاي 1992 و 1999 و دو مقام سومي در سال هاي 1971 و 2002 به دست آورده است.
اين ديدار امشب ساعت 10:22 به وقت تهران در ورزشگاه «فيصل بن فهد» رياض برگزار خواهد شد. قضاوت اين ديدار برعهده «نواف شكرالله» از بحرين خواهد بود. ديگر ديدار اين گروه كه موسوم به گروه مرگ است را تيم هاي العين امارات و الريان قطر برگزار خواهند كرد.
قلعه نويي: جنگ اصلي
در ميانه ميدان است
سرمربي تيم فوتبال استقلال در كنفرانس مطبوعاتي قبل از ديدار مقابل الهلال گفت: تا به اينجا كه به عربستان آمديم 2 گله داريم اول اينكه 3 نفر در فرودگاه ما را اسير و خسته كردند و دوم اينكه از هتل تا به اينجا يك ساعت در راه بوديم. از رفتار الهلالي ها ناراحت هستم، الهلال باشگاه بزرگي است اما در عمل اين رفتار را از آنها نديديم . امير قلعه نويي افزود: شعاري در فوتبال وجود دارد به نام بازي جوانمردانه ولي ما از ديروز تا الان اين موضوع را نديديم. وي در مورد مسائل فني بازي گفت: اعتقاد دارم اين گروه مرگ است به اين خاطر كه از چهار تيم حاضر 3 تيم آنها توانستند قهرمان آسيا شوند، بازي فردا(امشب) فينال زودرس است، الهلال تيم بسيار خوب و قدرتمندي است. بازي هاي آنها را در ليگ و آسيا آناليز كرديم. شماره 24 اين تيم يكي از بهترين هاي آسيا است. جنگ اصلي دراين مسابقه در ميانه زمين است. ياسر القحطاني بازيكن الهلال از بهترين هاي عربستان است كه تجربه زيادي دارد. سال قبل او در العين بود كه امسال به الهلال بازگشته است. اگر ارتباط ميانه زمين و جناح چپ را قطع كنيم مي توانيم به يكي از اهدافمان كه گل نخوردن است، برسيم. الهلال نقاط ضعفي دارد كه اجازه بدهيد در اين ارتباط فعلا صحبتي نكنم. اميدوارم فردا (امشب) بازي انجام شود كه تمام تماشاگران و بيننده ها لذت ببرند و در توقع آسيا باشد .
 


اخبار كوتاه از فوتبال

مايلي كهن با استقلال آمد و با استقلال رفت!
كادر فني تيم فوتبال گهر دورود براي چندمين بار در اين فصل دچار تغيير و تحول شد.پس از بازي تيم فوتبال گهر دورود با تيم نوجوانان كه به تساوي 2-2 انجاميد، محمد مايلي كهن در اعتراض به فراهم نشدن شرايط موردنياز تيم، تمرينات را تعطيل كرد و از سمتش استعفا كرد.پس از اين اتفاق خروطي، مدير اجرايي باشگاه گهر با استعفاي مايلي كهن موافقت كرد و نادر فريادشيران كه يار غار مايلي كهن است به عنوان سرمربي جديد گهر انتخاب شد.اگر داود مهابادي كه گهر را به ليگ برتر آورد و در ابتدا شنيده مي شد كه سرمربي اين تيم در ليگ برتر خواهد بود را جزو مربيان اين فصل گهر به حساب نياوريم، فريادشيران پنجمين سرمربي اين فصل گهر در ليگ برتر است كه در نوع خودش براي تيم ليگ برتري نكته منفي به حساب مي آيد.نكته جالب توجه در رفت وآمد مايلي كهن اين است كه وي قبل از بازي گهر با استقلال در هفته چهاردهم هدايت تيم دورودي را به عهده گرفت و قبل از بازي برگشت اين دو تيم هم از هدايت گهر انصراف داد.
قهرماني مقتدرانه اميدهاي ايران در قطر
تيم فوتبال زير 22 سال ايران با اقتدار عنوان قهرماني تورنمنت چهارجانبه قطر را كسب كرد.
تيم اميد ايران كه در تورنمنت چهار جانبه قطر شركت كرده بود توانست با پيروزي مقابل تيم قدرتمند تركيه، قهرمان مسابقات جام صداقت قطر شود.تيم اميد كشورمان در آخرين ديدار خود در تورنمنت چهارجانبه قطر كه با حضور تيم هاي ايران، قطر، مراكش و تركيه برگزار شد توانست با گل هاي پيام صادقيان(دو گل) و محسن مسلمان، تيم اميد تركيه را با نتيجه 3بر2شكست داده و قهرمان تورنمنت شود.شاگردان منصوريان در اين تورنمنت هر سه ديدار خود را با پيروزي به پايان رساندند و با سه پيروزي و كسب 9 امتياز با رسيدن به قهرماني، جايزه 50 هزار دلاري اين مسابقات را هم از آن خود كردند.
ترابيان در كادر فني پرسپوليس
با تصميم سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، رضا ترابيان تا انتهاي فصل مربي قرمزپوشان شد. پس از جدايي وينگو بگوويچ از تيم بزرگسالان پرسپوليس، گل محمدي قصد داشت تا با استفاده از يكي از پيشكسوتان اين تيم كادر خود را تكميل كند. بالاخره پس از حرف و حديث هاي فراوان امروز يحيي گل محمدي در جمع بازيكنان، رضا ترابيان مهاجم و مدافع سابق پرسپوليسي ها را بعنوان دستيار خود تا انتهاي فصل معرفي كرد.گفتني است ترابيان از فردا رسماً كار خود را با قرمزپوشان آغاز خواهد كرد.
ناكامي استقلال و رسيدن سپاهان به فينال جام حذفي
تيم فوتبال سپاهان با شكست استقلال در ضربات پنالتي موفق شد به فينال مسابقات جام حذفي فوتبال برسد. آبي پوشان تهراني اميدوار بودند با پيروزي برابر زردپوشان اصفهاني خود را براي رويارويي با پرسپوليس در فينال آماده كنند اما در ضيافت پنالتي ها عملكرد خوبي نداشتند و اين فرصت را از دست دادند. تيم هاي استقلال و سپاهان در چارچوب مرحله نيمه نهايي مسابقات جام حذفي روز 10 فروردين و مقابل ديدگان بيش از 65 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه اين بازي پس از 120 دقيقه با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد. محمدرضا خلعتبري در دقيقه 43 گل سپاهان را به ثمر رساند و فرزاد حاتمي در دقيقه 64 براي استقلال گلزني كرد.اين بازي در نهايت به ضربات پنالتي كشيد و تيم سپاهان موفق شد در ضربات پنالتي با حساب 5 بر 4 حريفش را شكست دهد تا در مجموع با برتري 6 بر 5 مقابل حريف آبي پوش، به عنوان اولين تيم به فينال جام حذفي راه يابد. جباري، ساموئل، عباس محمدرضايي و جواد نكونام ضربات پنالتي استقلال را وارد دروازه سپاهان كردند. اميرحسين صادقي، مهدي رحمتي و فرزاد حاتمي سه پنالتي استقلال را از دست دادند.براي سپاهاني ها هم بولكو، اميد ابراهيمي، احسان حاج صفي، محمدرضا خلعتبري و سوشاك در ضربات پنالتي گلزني كردند. احمد جمشيديان و ايران نژاد هم پنالتي هاي سپاهان را به گل تبديل نكردند.خسرو حيدري از تيم استقلال با دريافت كارت زرد دوم و فرشيد طالبي با دريافت كارت قرمز مستقيم از تيم هاي استقلال و سپاهان از زمين مسابقه اخراج شده بودند.تيم سپاهان در ديدار فينال اين مسابقات به مصاف برنده ديدار داماش گيلان با پرسپوليس مي رود، ديداري كه روز شانزدهم فروردين ماه در ورزشگاه عضدي رشت برگزار خواهد شد.
توقف ايران برابر كويت
تيم ملي ايران در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا برابر كويت به تساوي يك بر يك رسيد.در اين بازي كه روز ششم فروردين در كويت برگزار شدمسعود شجاعي در دقيقه 45 براي ايران گلزني كردوكويت در دقيقه 75 از روي نقطه پنالتي گل مساوي را به ثمر رساند.همچنين رضا قوچان نژاد نيز در وقت هاي تلف شده نيمه اول يك گل ديگر زد كه كمك داور آن را آفسايد اعلام كرد.دانيال داوري دروازه بان دورگه اي كه به تيم ملي ايران دعوت شده در اين بازي نيمكت نشين بود و رحمان احمدي در درون دروازه قرار گرفت.داور كره اي در اين بازي به احسان حاج صفي، آندرانيك تيموريان، مهرداد پولادي و مسعود شجاعي از ايران كارت زرد نشان داد.در ديگر بازي اين گروه لبنان با نتيجه 5 بر2 تايلند را از پيش روي برداشت. با نتايجي كه در دور دوم بازي هاي اين گروه رقم خورد ايران چهار امتيازي شد و به علت تفاضل گل بهتر نسبت به كويت در صدر جدول قرار گرفت و لبناني ها نيز با سه امتياز در رده سوم قرار گرفتند. تيم ملي تايلند نيز بدون امتياز در همان رده چهارم باقي ماند.
 


شانس كرمي و نصر آزاداني براي مسابقات قهرماني جهان

فدراسيون تكواندو اسامي تكواندوكاران حاضر در اردوي تيم ملي را براي حضور در مسابقات قهرماني جهان و بازيهاي كشورهاي اسلامي به صورت تفكيك شده اعلام كرد.
با اعلام اسامي اين دو تيم به نظر مي رسد فدراسيون تكواندو تمام توان خود را معطوف به موفقيت در مسابقات قهرماني جهان نموده است. رقابتهاي تكواندو در بازيهاي كشورهاي اسلامي در شش وزن از ميان هشت وزن قانوني برگزار مي شود كه دو وزن چهارم و هفتم حذف شد تا ساير تكواندوكاران مد نظر براي اين مسابقات در شش وزن باقي مانده به اين رقابتها اعزام شوند. با حذف وزن هفتم از تركيب تيم اعزامي به بازيهاي كشورهاي اسلامي، يوسف كرمي كه گفته مي شد براي حضور در بازيهاي كشورهاي اسلامي مد نظر كادر فني است، اين شانس را دارد كه براي حضور در رقابت هاي قهرماني جهان تلاش كند. بنابر اعلام كادر فني و پس از حضور تيم ملي در تورنمنت بين المللي اسپانيا كه 14 الي 15 ارديبهشت ماه در شهر «آلي كانته» برگزار مي شود، سه هوگوپوش از تركيب تيم اعزامي به بازي هاي كشورهاي اسلامي و چهار تكواندوكار از تيم ملي حاضر در رقابتهاي قهرماني جهان خط خواهند خورد. بازيهاي كشورهاي اسلامي 17 الي 28 خرداد ماه به ميزباني كشور اندونزي و مسابقات قهرماني جهان 25 الي 30 تير ماه در مكزيك برگزار مي شود. تكواندوكاران اعزامي به بازيهاي كشورهاي اسلامي: علي شاكري، سيد احسان نقيب زاده، هادي مستعان، مجيد رجبي، بهنام بيات، اميد عميدي، پوريا عرفانيان، مرتضي شيري و پيام قبادي. تكواندوكاران اعزامي به مسابقات قهرماني جهان مكزيك: ابراهيم مرداني، ميثم باقري، ياسين اكبر نتاج، محمد خمسه، عباس شيخي، بهنام اسبقي، علي نصر آزاداني، مسعود حجي زواره، محمد امامي، مهدي خدابخشي، يوسف كرمي و سجاد مرداني.
 


چالش جديد فدراسيون كشتي در سال جديد!

بركناري ربطي و روي كار آمدن توپچي

سرپرست فدراسيون كشتي طي حكمي عارف ربطي را از سمت دبير فدراسيون عزل و وي را به عنوان مشاور در هيات رئيسه فدراسيون كشتي منصوب كرد تا اين فدراسيون پرحاشيه سال جديد را با چالشي جديد آغاز كند.
هنوز چند روز از آغاز سال 92 نگذشته بود كه حجت الله خطيب طي حكمي عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي را از سمت خود بركنار و وي را به عنوان مشاور در هيات رئيسه فدراسيون كشتي منصوب كرد. وي همچنان با حكمي ديگر محمدرضا توپچي كه رئيس كميته پيشكسوتان فدراسيون كشتي بود را به عنوان دبير جديد فدراسيون معرفي كرد.
ربطي: ابلاغم را پاره كردم
عارف ربطي پس از اعلام حكم بركناري اش از سمت دبيراي فدراسيون كشتي، گفت: من پس از ديدن حكم خطيب، آن را پاره كردم و به درون سطل آشغال انداختم.
دبيربركنار شده فدراسيون كشتي در اين رابطه اظهار كرد: نمي دانم در ذهن خطيب چه مي گذرد؟ فدراسيون كشتي ديگر جايگاه قبلي خود را ندارد و سرپرست اين فدراسيون نيز در جايگاهي نيست كه براي من ابلاغ بركناري بزند. من بطور قانوني در مجموع عمومي فدراسيون كشتي با راي اكثريت اعضا به عنوان دبير فدراسيون انتخاب شدم و سپس حكم دبيري من را بالاترين فرد ورزش كشور صادر نموده است. كسي كه خودش مدت هاست از دوره سرپرستي اش گذشته است، چه طور مي تواند براي من حكم بركناري صادر كند؟! وي افزود: چون اين حكم را قبول نداشتم، پس از دريافت آن، اين حكم را پاره كردم و به درون سطل آشغال ريختم.
ربطي با بيان اينكه از روزهاي پاياني سال گذشته تاكنون در فدراسيون به دنبال برطرف كردن مشكلات كاركنان فدراسيون كشتي است، اظهار كرد: خود آقاي خطيب تعطيلات را با انبوهي از كارهاي باقي مانده، در گرجستان گذرانده است و ما هنوز با انبوه مشكلات در فدراسيون دست و پنجه نرم مي كنيم. من چسبيده به پست دبيري فدراسيون كشتي نيستم و اگر اين حكم از طرف مجمع عمومي فدراسيون و يا سجادي رئيس مجمع و يا شخص وزير ورزش بود، از اين دستور اطاعت مي كردم ولي چون حكم خطيب غيرقانوني است، من آن را قبول ندارم و همچنان در پستم فعاليت خواهم كرد.
دبير بركنار شده فدراسيون كشتي در پايان گفت: فدراسيون كشتي و دبيركلي آن ارث پدرم نيست كه بخواهم براي حفظ آن اين گونه برخورد كنم ولي از اين پس در مقابل اين رفتارها و كارهاي غيرقانوني ساكت نخواهم نشست و با آن برخورد خواهم كرد. به هرحال بايد معلوم شود بودجه فدراسيون كه بايد صرف پرداخت حقوق كاركنان، كشتي گيران و... شود، چرا از جيب برخي آقايان سردر مي آورد؟!
 


پرسپوليس و تراكتورسازي سال را با پيروزي آغاز كردند

تيم هاي فوتبال تراكتورسازي و پرسپوليس با پيروزي در هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر موقعيت خود را در جدول رده بندي تثبيت كردند.
هفته سي و يكم مسابقات فوتبال ليگ برتر ايران از روز هشتم فروردين ماه با برتري دو بر يك تراكتورسازي برابر داماش گيلان آغاز شد. در اين ديدار كه در رشت برگزار شد تيم تراكتورسازي با دو گل مسعود ابراهيم زاده و سيدمهدي سيدصالحي در دقايق 19 و 27 برابر تك گل دقيقه 65 عليرضا جهانبخش توانست ميزبانش را شكست دهد و سه امتياز ارزشمند خارج از خانه را به دست آورد.
در ديگر بازي اين هفته تيم هاي فوتبال پرسپوليس و پيكان روز 11 فروردين از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه اين بازي در نهايت با نتيجه 2 بر يك به سود پرسپوليس به پايان رسيد. كيوان وحداني در دقيقه 59 براي پيكان گلزني كرد و دو گل پرسپوليس توسط كريم انصاري فرد و محمد نوري در دقايق 73 و 78 به ثمر رسيد.
پس از بازي سرد دو تيم در نيمه اول، در نيمه دوم پيكان اين شانس را داشت كه با وجود ارائه بازي ضعيف، در دقيقه 59 توسط كيوان وحداني به گل برسد. بعد از اين گل يحيي گل محمدي دست به تعويض زد و علي كريمي و هادي نوروزي را به جاي خانزاده و پروويچ وارد زمين كرد. با حضور كريمي و نوروزي دامنه فشار پرسپوليس افزايش يافت و پيكان براي دقايقي به لاك دفاعي فرو رفت. حملات پرسپوليس در نهايت جواب داد و سرخپوشان ابتدا توسط كريم انصاري فرد و سپس توسط محمد نوري به گل هاي اول و دوم رسيدند تا باخت را با پيروزي عوض كنند. پرسپوليس در مسابقه برابر پيكان جلال حسيني، حسين ماهيني، مهرداد پولادي ، رضا حقيقي و غلامرضا رضايي را در اختيار نداشت.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ با پيشنهاد رسول خادم مدير فني تيم هاي ملي كشتي منصور برزگر، ابراهيم جوادپور(جوادي)، عليرضا سليماني، علي بيات و عسكري محمديان به عنوان اعضاي گروه مشاوران امور فني كشتي آزاد در تمامي سطوح سني (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) معرفي شدند.
¤ براساس تصميم فدراسيون جهاني و موافقت فدراسيون هاي واليبال ايران و آلمان با توجه به اينكه مرحله نهايي در كشور آرژانتين برگزار مي شود، به علت بعد مسافت ايران و آرژانتين، ديدار تيم هاي ايران و آلمان كه قرار بود 21 و 23تيرماه برگزار شود، 21 و 22 تيرماه در سالن دوازده هزار نفري آزادي برگزار خواهد شد.
¤ عظيم قيچي ساز كوهنورد ايراني به منظور صعود به پنجمين قله مرتفع جهان كه به «هيولاي سياه» مشهور است، بامداد روز 7فروردين ايران را به مقصد نپال ترك كرد. براساس برآورد زماني و در صورت شرايط مساعد جوي، صعود «قيچي ساز» به پنجمين قله مرتفع جهان موسوم به «هيولاي سياه» حدود 55 روز به طول خواهد انجاميد.
¤ پس از اينكه فدراسيون هاي واليبال بلغارستان و آرژانتين از تيم ملي واليبال ايران براي برگزاري چند ديدار تداركاتي و شركت در تورنمنت دوستانه دعوت به عمل آوردند، فدراسيون واليبال برزيل نيز با ارسال نامه اي رسمي از تيم ملي واليبال براي برگزاري چند ديدار دوستانه رسما دعوت كرد. بدين ترتيب براساس برنامه اعلام شده، مردان واليبال ايران پس از شركت در ليگ جهاني واليبال و پيش از آغاز رقابت هاي قهرماني مردان آسيا در امارات، 26 مرداد تا 4 شهريورماه سال جاري (1392) به منظور شركت در دو تورنمنت دوستانه به آرژانتين سفر مي كنند و سپس براي انجام سه ديدار دوستانه با تيم ملي برزيل در تاريخ هاي 6، 7 و 8 شهريور به اين كشور سفر خواهند كرد.
 


با پيروزي ازبكستان و كره جنوبي

كار ايران براي صعود به جام جهاني سخت شد

با پيروزي تيم هاي ملي فوتبال ازبكستان و كره جنوبي در هفته هفتم از مرحله نهايي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل كار ايران براي صعود سخت تر از گذشته شد.
هفته هفتم از مرحله نهايي انتخابي مسابقات فوتبال جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا، روز ششم فروردين ماه با برگزاري دو ديدار از گروه A پيگيري شد كه طي آن تيم فوتبال ازبكستان موفق شد ميهمانش لبنان را با يك گل شكست داده و صدرنشيني اش را در اين گروه حفظ كند.
در اين مسابقه كه با قضاوت عبدالمالك بشير و در ورزشگاه جار برگزار شد، سرور جباروف در دقيقه 63 گل برتري تيم ازبكستان را به ثمر رساند تا اين تيم با 6 بازي و يك بازي بيشتر از كره جنوبي، با 11 امتياز مجدداً صدرنشين گروه A لقب بگيرد.
در ديگر بازي گروه اول دو تيم قطر و كره جنوبي در ورزشگاه سئول به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان تيم ملي كره جنوبي با نتيجه دو بر يك تيم ملي قطر را شكست داد. در نيمه نخست اين ديدار بازي با نتيجه صفر بر صفر به پايان رسيد ولي در دقيقه 60 اين ديدار لي كيون هو موفق شد گل نخست مسابقه را به ثمر برساند اما اين پايان كار نبود و تنها 4 دقيقه بعد خلفان ابراهيم توانست گل مساوي اين مسابقه را به ثمر برساند. در ادامه بازيكنان قطر با تمام قدرت دفاع كردند اما در دقيقه آخر وقتهاي اضافي و در دقيقه 97 تيم ملي كره جنوبي موفق شد توسط هون ميت گل دوم و پيروزي بخش را به ثمر برساند تا اين بازي با نتيجه دو بر يك به سود كره به پايان برسد. تيم هاي فوتبال كره جنوبي و ازبكستان به ترتيب با پيروزي برابر قطر و لبنان، شانس خود را براي صعود مستقيم از اين گروه به جام جهاني افزايش دادند، نتايجي كه به ضرر تيم ملي ايران بود. هر چند شاگردان كي روش 3 ديدار مهم ديگر پيش رو دارند و بايد براي جبران ناكامي ها و بدست آوردن شانس صعود مستقيم به جام جهاني از اين گروه، در آن سه بازي به پيروزي دست يابند. ادامه رقابت هاي مقدماتي جام جهاني برزيل در گروه اول، روز چهاردهم خرداد خواهد بود و طي آن تيم ملي ايران در دوحه به مصاف قطر مي رود و لبنان ميزبان كره جنوبي خواهد بود.
 


(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10