(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 14 فروردین 1392 - شماره 20457

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقامت ،كليدواژه پيروزي (يادداشت روز)
سؤال (گفت و شنود)
در پيام رهبر معظم انقلاب مطرح شد
سال92 سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي
نوبت باكو ! (نكته)
اقامت نوروزي 73 ميليون گردشگر در كشور
كيهان و خوانندگان
كدام ديوانه اين سنگ را به چاه انداخت؟! (خبر ويژه)
اصلاح طلبان در حال عبور از جنبش سبز
حاكميت كمترين امتيازي نداد (خبر ويژه)
آيا معناي اعتماد امام و رهبري ميدان دادن به ساختارشكنان است؟! (خبر ويژه)
موشكباران حيفا و تل آويو به توان 10 (خبر ويژه)
تملق خاتمي براي پدران معنوي منافقين (خبر ويژه)
آقاي تاج زاده را جمهوري اسلامي مديريت مي كند! (خبر ويژه)


استقامت ،كليدواژه پيروزي (يادداشت روز)

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي- دامت بركاته- در پيام نوروزي و سخنراني مشهد از يك طرف ترسيم دقيقي از شرايط و دستاوردهاي انقلاب و نظام اسلامي در طول سه دهه گذشته بود و از طرف ديگر مسير حركت انقلاب و دولت را در سالهاي آينده مشخص نمود از اين رو مجموعه آنچه در روزهاي اول فروردين 92 از سوي ايشان مطرح گرديد توجه و تحليل محافل داخلي و خارجي را در پيش داشت.
رهبر معظم انقلاب سال جاري را «سال حماسه سياسي و سال حماسه اقتصادي» نامگذاري كردند. حماسه سياسي ارتباط مستقيمي با انتخابات خرداد 92 دارد و از رويكرد نظام به مشاركت گسترده و فراگير و همگاني مردم خبر مي دهد از اين منظر حضرت امام خامنه اي-دامت بركاته- از لزوم حضور همه سليقه ها در انتخابات سخن گفتند با اين وصف يك بار ديگر كشور صحنه حضور بسيار گسترده مردم خواهد شد و همه دستگاه ها بايد به اين موضوع كمك كرده و سياست راهبردي خود را بر حضور همه توده ها و اقشار و سلايق قرار دهند حماسه اقتصادي هم از يك سو ارتباط معناداري با انتخابات و «دولت منتخب» دارد و از سوي ديگر ارتباط مشخصي با فضاهاي محدودكننده اي دارد كه از سوي دشمن در قالب تحريم و... عليه ملت ايران دنبال مي شود بر اين اساس مردم بايد دولتي را برگزينند كه توانايي حركت به سوي حماسه اقتصادي را داشته باشد و در قول و عمل توانايي و اعتقاد و پايبندي خود را به اين مسئله نشان داده باشد. دشمن در سال گذشته (2012) تلاش كرد تا با اعمال فشار سنگين، مردم و دولت ايران را منفعل گرداند مردم ايران با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن كه در پايان سال 2012 ميلادي برگزار شد، نشان دادند كه در مقابل توطئه دشمن از هوشمندي و استقامت زيادي برخوردارند. دولت نيز كم و بيش آمادگي خود را براي اداره كشور بر مبناي شرايط دشوار نشان داد ولي مسلما عليرغم اين مسئله، دشمن در سال جاري ميلادي نيز بر تداوم فشارهاي اقتصادي تاكيد خواهد نمود به اين دليل كه راه ديگري براي مواجهه با ملت و رهبري ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني مشهد ضمن مرور موفقيت هاي فراوان جمهوري اسلامي بر اين نكته تاكيد داشتند كه راه مستقيم و كم هزينه تر و «ميان بر» ملت ايران براي رسيدن به مقصد، تكيه بر توانايي هاي داخلي خويش و «خودكفايي» است. واقعيت اين است كه هيچ چيز به اندازه «خودكفايي در نيازهاي استراتژيك» اطمينان به آينده را فراهم نمي كند و دشمن را از دستيابي به مقصود پليد خود كه از بين بردن استقلال و الگو بودن جمهوري اسلامي است،مايوس نمي گرداند. امروز به نسبت 10 سال پيش اميد دشمن از به نتيجه رسيدن فشارها كمتر شده و در عالم واقع هم اگر تحريم هايي كه در سال 2012 عليه ملت ايران اعمال شد، در سال 1992 يا حتي 2002 اعمال مي شد، برون رفتن ايران از اين فشارها دشوارتر بود و مسلما برون رفتن ايران از فشارها در سال 2013 بسيار آسانتر از برون رفتن از فشارها در سال 2012 خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به مباحث مربوط به «مذاكره با آمريكا» اشاره داشتند. مذاكره موضوعي است كه اخيرا بعنوان يك «استراتژي» براي تسليم كردن ملت ايران دنبال مي شود و دقيقا به دليل برداشت عمومي كه در محيط داخلي ايران و محيط خارجي كشور ما از اصرار آمريكا به مذاكره وجود دارد، سخنگوي فارسي زبان كاخ سفيد آمريكا، بعد از سخنراني مشهد امام خامنه اي-دامت بركاته- اعلام كرد كه «ما در پي به تسليم واداشتن ايران نيستيم» اما واقعيت اول اين است كه آنان همواره در پي تسليم كردن ملت و دولت ايران بوده اند و هزاران سند كه تحريم هاي 33 سال اخير از جمله آنهاست، براي اثبات اين موضوع وجود دارد. واقعيت دوم اين است كه آنان تاكنون كمترين موفقيتي در به تسليم كشيدن نظام جمهوري اسلامي نداشته اند براي آنهم هزاران سند وجود دارد كه شركت دهها ميليوني مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن كه با شعار مرگ بر آمريكا توام بود، يكي از اين اسناد است.
رهبري در اين سخنراني فرمودند كه مذاكره نيازمند اعتماد است و حال آنكه ملت ايران هيچ اعتمادي به آمريكا ندارد و آمريكايي ها نيز بارها اعلام كرده اند كه به ايران اعتماد ندارند. رهبري يك پرسش ساده را مطرح كرده و مقامات آمريكايي را به پاسخ درباره آن فراخواندند: «وقتي كه ما با صراحت مي گوئيم از نظر شرعي ساخت سلاح هسته اي را حرام مي دانيم و شما باز هم مي گوئيد كه به نيات اتمي ايران اعتماد نداريد چطور از مذاكره حرف مي زنيد» در واقع و در عالم سياست، مذاكره براي مناقشه دنبال نمي شود بلكه مذاكره براي رفع مناقشه دنبال مي شود وقتي بر سر كلي ترين موضوع كه بايد پايه مباحث جزيي باشد توافق وجود ندارد و يك طرف، سخن طرف ديگر را با قاطعيت رد مي كند، مذاكره چه فايده اي دارد و آيا غير از اين است كه يك طرف نمي خواهد به «توافق» برسد بلكه مي خواهد موافقت طرف مقابل را براي كوتاه آمدن و پذيرفتن منطق خود كه منطق زور است، بدست آورد؟
دلايل زيادي براي عدم اعتماد ايران به دعوت لفظي آمريكا به مذاكره وجود دارد كه بخشي از آن به مباحث جاري ميان دو كشور برمي گردد كه به آن اشاره شد و بخشي از آن جنبه تاريخي دارد. رهبر انقلاب فرمودند آمريكايي ها گاهي وارد مذاكره با ايران بر سر موضوعي خاص شده اند و آنگاه كه روند مذاكرات را به نفع خويش ارزيابي نكرده اند، ميز مذاكره را ترك كرده اند و در مواردي هم به تعهدات خود پايبند نبوده اند.
در سال 2001 مذاكرات چند جانبه اي در رم پيرامون موضوع افغانستان برگزار شد كه آمريكا و ايران نيز به عنوان دو طرف اصلي اين مذاكرات در آن حضور داشتند و اصولا حضور بقيه كشورها در آن اهميتي نداشت. در نتيجه اين مذاكرات قرار شد ايران و آمريكا به ملت افغانستان كمك كنند تا دولت منتخب خويش را بر سر كار آورند و بقيه كشورها از جمله آمريكا و ايران هم به دولت جديد در استقرار نظم و امنيت و حل مشكلات اقتصادي كمك نمايند. حكومت طالبان با اقدام مشترك مجاهدين افغاني- موسوم به ائتلاف شمال يا ائتلاف هشت گانه- و يگان هاي هوايي آمريكا فرو پاشيد و در اين ميان نقش اصلي را مجاهدين افغاني كه متحد ايران بودند، بعهده داشتند. براساس توافق رم، آمريكا موظف بود كه اداره امور افغانستان را به دولت برآمده از آراء مردم واگذار نمايد و خود در اندازه اي كه دولت جديد مطالبه نمايد به كمك هاي امنيتي و اقتصادي بپردازد اما عملا اين اتفاق نيفتاد و از فرداي سقوط طالبان دخالت آمريكا در همه شئون افغانستان شروع شد و كار به جايي رسيد كه آمريكا عليرغم آنكه 13 سال از روي كار آمدن دولت جديد مي گذرد اما ضمن آنكه اقدامات سنگين نظامي شامل بمباران مناطق مسكوني مردم را بدون حتي خبر دادن به دولت قانوني افغانستان انجام مي دهد، از همان آغاز، در پشت صحنه با طيف هايي از طالبان كه شرارت هاي زيادي را عليه مردم به وجود آورده اند به مذاكره پرداختند و امروز رسما اعلام مي كنند كه بدون توافق با طالبان امنيت به افغانستان باز نمي گردد. بنابراين آمريكا در افغانستان به توافق رم وقعي نگذاشته و به تعهدات خويش پايبند نماند. اين در هر جاي ديگر مي تواند تكرار شود.
در سال 2007 آمريكا و ايران مذاكراتي را پيرامون عراق توافق كرده و در سه دور گفتگو شركت نمودند براساس مذاكرات دو جانبه بغداد كه با ميزباني وزارت خارجه عراق برگزار شد، آمريكايي ها متعهد شدند كه به دولت عراق در مبارزه با تروريزم و خشونت كمك نمايند اين كمك ها شامل موارد اطلاعاتي، لجستيكي و سياسي ديپلماتيك مي شد. آمريكايي ها تا سال 2011 كه نيروهاي خود را از عراق خارج كردند به توافقات بغداد- تا حدي- پايبند ماندند اما بلافاصله پس از آنكه آخرين نظامي آمريكا در پايان سال 2011 از عراق خارج شد، آمريكايي ها نه تنها توافق 2007 را فراموش كردند بلكه از آن پس، موج ترور كه به قرباني شدن هزاران عراقي از جمله در شهرهاي مذهبي كه پيش از اين از امنيت قابل قبولي برخوردار بودند را به عنوان دلايل بي كفايتي دولت عراق و لزوم كنار رفتن آن معرفي نمودند! امروز هم حمايت آمريكا از عوامل تروريستي نظير طارق الهاشمي و رافع العيساوي آشكارتر از آن است كه به بحث نياز داشته باشد. اين مذاكرات نيز يك سند است كه نشان مي دهد پايبندي آمريكا به تعهدات تا زماني است كه به نفع اهداف مستكبرانه آمريكا باشد و اين هم مي تواند در هر جاي ديگر تكرار شود.
رهبر معظم انقلاب در سخنراني مشهد خود ضمن آنكه بار ديگر به دست هاي چدني با روكش مخملي آمريكا اشاره كرده و با استناد به افزايش فشارها از سوي آمريكا بر درستي تحليل قبلي خود تاكيد كردند، فرمودند كه «رهبري مخالف مذاكره نيست». در واقع رهبري با مرور سابقه مذاكره با آمريكا به لحاظ عملي ثابت كردند كه اين درخواست آمريكا مبتني بر مذاكره واقعي نيست اما در عين حال با صراحت اشاره كردند كه مذاكره تنها در چارچوب ديدگاه و با رعايت اصول موردنظر رهبري امكان پذير است. اين در واقع از يك سو بي رغبتي ايران و بي اعتمادي رهبري و مردم به مذاكره با آمريكا را نشان داد و از سوي ديگر به نوعي بيانگر «تعليق به محال بودن مذاكره» بود. آمريكايي ها از اين موضع نگران شدند و سخنگوي كاخ سفيد تلاش كرد تا از رهبري ايران رفع نگراني كند. خود اين مسئله به اندازه كافي ثابت مي كند كه ما بايد مذاكره را به تحقق شرايط عادلانه و واقعي مشروط نمائيم اما تجربه ما مي گويد آمريكايي ها جز به تحقق اهداف خود نمي انديشند و به ميداني كه لازمه ورود به آن، دادن امتياز باشد، پاي نمي گذارند. آمريكا بيش از 10 سال است كه يك مناقشه سنگين و بي دليل را عليه ايران پيرامون برنامه هسته اي به راه انداخته و در اين راه از همه ظرفيت هاي خود بهره گرفته است حالا چگونه ممكن است بعد از 10-12 سال برگردد و بگويد توليد اورانيوم غني شده حق ايران است. آمريكا به مذاكراتي مي انديشد كه در آن ايران، آمريكا و چند كشور ديگر را با عنوان دروغين «جامعه بين الملل» بپذيرد و بگويد براي رفع نگراني جامعه بين المللي از حقوق مسلم خود چشم مي پوشد. مگر مذاكرات سعدآباد و سپس مذاكرات پاريس ميان ايران و تروئيكاي اروپايي بر اين مبنا نبود و مگر همين امروز آمريكا و انگليس و فرانسه به ما نمي گويند به مذاكرات سعدآباد و پاريس باز گرديد؟ پس راه ما استقامت بر سر حقوق خود است.
سعدالله زارعي
 


سؤال (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت ضد انقلابي خودنويس از عوامل زنداني فتنه 88 كه عليه نظام از زندان نامه و بيانيه صادر مي كنند، پرسيده است؛ اگر رژيم ديكتاتور است، شما چگونه مي توانيد آزادانه عليه رژيم بيانيه صادر كنيد؟!
گفت: خب! حرف حساب زده!
گفتم: همين سايت خطاب به آنها نوشته؛ مگر ما دو تا شاخ و يك جفت گوش بلند داريم كه باور كنيم شما بدون اجازه وزارت اطلاعات مي توانيد عليه رژيم نامه بنويسيد و بيانيه صادر كنيد و نامه و بيانيه را در بيرون منتشر كنيد؟!
گفت: چه معماي سختي پرسيده! حالا مي خواهند چه جوابي بدهند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو كه مال و منال شريك قبلي خودش رو بالا كشيده بود در پاسخ به اعتراض او با عصبانيت مي گفت؛ صد دفعه گفتم وقتي ميخواي با من صحبت كني، دهنت رو ببند!
 


در پيام رهبر معظم انقلاب مطرح شد

سال92 سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت آغاز سال 1392، با اشاره به حركت رو به جلوي ملت ايران در سال گذشته بويژه در مواجهه اقتصادي و سياسي با جهان استكبار، چشم انداز سال 92 را اميدوارانه و همراه با پيشرفت و تحرك و ورزيدگي و حضور جهادي ملت ايران در عرصه هاي سياسي و اقتصادي دانستند و تاكيد كردند: با اين نگاه، سال 92 را «سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» نامگذاري مي كنيم.
متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحيم
يا مقلّب القلوب و الأبصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علي حبيبتك سيّده نساء العالمين فاطمه بنت محمّد صلّي الله عليه و اله. اللّهمّ صلّ عليها و علي ابيها و بعلها و بنيها. اللّهمّ كن لوليّك الحجّه بن الحسن صلواتك عليه و علي ابائه في هذه السّاعه و في كلّ ساعه وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتّي تسكنه ارضك طوعا و تمتّعه فيها طويلا. اللّهمّ اعطه في نفسه و ذرّيّته و شيعته و رعيّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جميع اهل الدّنيا ما تقر به عينه و تسرّ به نفسه.
تبريك عرض مي كنم به همه هم ميهنان عزيزمان در سراسر كشور، و به همه ايرانيان در هر نقطه اي از جهان كه هستند، و به همه ملت هايي كه نوروز را گرامي مي دارند؛ مخصوصاً به ايثارگران عزيزمان، خانواده هاي شهدا، جانبازان و خانواده هايشان، و همه كساني كه در راه خدمت به نظام اسلامي و به كشور عزيزمان مشغول فعاليتند. اميدواريم خداوند متعال اين روز را و اين آغاز سال را براي ملت ما، براي همه مسلمانان عالم، مايه شادي و بهروزي و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤيد بدارد. به هم ميهنان عزيزمان عرض ميكنم توجه داشته باشند كه ايام فاطميه در اواسط روزهاي عيد است و تكريم و احترام اين ايام براي همه ما لازم است.
ساعت تحويل و هنگام تحويل، در حقيقت حد فاصلي است بين يك پايان و يك آغاز؛ پايان سال گذشته و آغاز سال نو. البته نگاه عمده ما بايد به طرف جلو باشد؛ سال نو را ببينيم، براي آن خودمان را آماده كنيم و برنامه ريزي كنيم؛ اما حتماً نگاه به پشت سر و راهي كه طي كرده ايم هم براي ما مفيد است، براي اينكه ببينيم چه كرده ايم، چگونه حركت كرده ايم، نتايج كار ما چه بوده است، و از آن درس بگيريم و تجربه بياموزيم.
سال 91 مثل همه سالها، سالي متنوع و داراي رنگ ها و نقش هاي گوناگون بود؛ شيريني هم داشت، تلخي هم داشت؛ پيروزي هم داشت، عقب ماندگي هم داشت. زندگي انسان ها در طول حيات، هميشه همين جور است؛ با كش و قوس ها همراه است، با فراز و نشيب ها همراه است؛ مهم اين است كه از نشيب ها خارج شويم ، خودمان را به اوج ها برسانيم .
آنچه كه در طول سال 91 از جنبه مواجهه ما با جهان استكبار آشكار و واضح بود، عبارت بود از سختگيري دشمنان بر ملت ايران و بر نظام جمهوري اسلامي. البته ظاهر قضيه، سختگيري دشمن بود؛ اما باطن قضيه، ورزيدگي ملت ايران و پيروزي او در ميدان هاي مختلف بود. آنچه كه دشمنان ما هدف گرفته بودند، صحنه ها و عرصه هاي مختلف بود؛ عمدتاً عرصه اقتصاد و عرصه سياست بود. در عرصه اقتصاد، گفتند و تصريح كردند كه ميخواهند ملت ايران را به وسيله تحريم فلج كنند؛ اما نتوانستند ملت ايران را فلج كنند و ما در ميدان هاي مختلف، به توفيق الهي و به فضل پروردگار، به پيشرفت هاي زيادي دست پيدا كرديم؛ كه تفصيل آنها براي ملت عزيزمان گفته شده است، گفته خواهد شد؛ من هم ان شاءالله در سخنراني روز اول فروردين، به شرط حيات، اجمالاً مطالبي عرض خواهم كرد.
در زمينه اقتصاد البته بر مردم فشار وارد آمد، مشكلاتي ايجاد شد؛ بخصوص كه اشكالاتي هم در داخل وجود داشت؛ برخي از كوتاهي ها و سهل انگاري ها انجام گرفت كه به نقشه هاي دشمن كمك كرد؛ ليكن در مجموع، حركت مجموعه نظام و مجموعه مردم، يك حركت رو به جلو بوده است و ان شاءالله آثار و نتايج اين ورزيدگي را در آينده خواهيم ديد.
در عرصه سياست، از يك جهت همت آنها اين بود كه ملت ايران را منزوي كنند، از جهت ديگر ملت ايران را دچار دودلي و ترديد كنند؛ همت آنها را كوتاه و ضعيف كنند. درست عكس اين عمل شد؛ در واقع عكس اين اتفاق افتاد. در زمينه انزواي ملت ايران، نه فقط نتوانستند سياست هاي بين المللي و منطقي ما را محدود كنند، بلكه حتّي نمونه هايي از قبيل اجلاس جنبش غير متعهدها با حضور تعداد كثيري از سران و مسئولان كشورهاي جهان در تهران تشكيل شد و عكس آنچه را كه دشمنان ما مي خواستند، رقم زد و نشان داد كه جمهوري اسلامي نه فقط منزوي نيست، بلكه در دنيا با چشم تكريم و احترام به جمهوري اسلامي و به ايران اسلامي و به ملت عزيز ما نگريسته مي شود.
در زمينه مسائل داخلي، مردم عزيز ما در آنجائي كه امكان و موقعيت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بيست و دوم بهمن سال 91 ــ آنچه را كه لازمه حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سال هاي ديگر پرشورتر و متراكم تر در صحنه حاضر شدند. يك نمونه ديگر هم حضور مردم خراسان شمالي در بحبوحه تحريم ها بود، كه نمونه و مستوره اي از وضعيت و روحيه ملت ايران را نشان مي داد نسبت به نظام اسلامي و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان. كارهاي بزرگي هم بحمدالله در طول سال انجام گرفته است؛ تلاش هاي علمي، كارهاي زيربنائي، تحرك فراوان مسئولين و مردم. زمينه ها براي حركت رو به جلو و ان شاءالله جهش، فراهم شده است؛ هم در زمينه اقتصاد، هم در زمينه سياست، و هم در همه زمينه هاي حياتي ديگر.
سال 92 برابر چشم انداز اميدوارانه اي كه به لطف پروردگار و همت مردم مسلمان براي ما ترسيم شده است، سال پيشرفت و تحرك و ورزيدگي ملت ايران خواهد بود؛ نه به اين معنا كه دشمني دشمنان كاسته خواهد شد، بلكه به اين معنا كه آمادگي ملت ايران بيشتر و حضور او مؤثرتر و سازندگي آينده اين ملت به دست خودشان و با همت با كفايت خودشان ان شاءالله بهتر و اميدبخش تر خواهد شد.
البته آنچه را كه ما در سال 92 در پيش رو داريم، باز عمدتاً در دو عرصه مهم اقتصاد و سياست است. در عرصه اقتصاد، به توليد ملي بايد توجه شود؛ همچنان كه در شعار سال گذشته بود. البته كارهائي هم انجام گرفت؛ منتها ترويج توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، يك مسئله بلندمدت است؛ در يك سال به سرانجام نمي رسد. خوشبختانه در نيمه دوم سال 91 سياست هاي توليد ملي تصويب شد و ابلاغ شد ــ يعني در واقع اين كار ريل گذاري شد ــ كه بر اساس آن، مجلس و دولت مي توانند برنامه ريزي كنند و حركت خوبي را آغاز كنند و ان شاءالله با همت بلند و با پشتكار پيش بروند.
در زمينه امور سياسي، كار بزرگ سال 92، انتخابات رياست جمهوري است؛ كه در واقع مقدرات اجرايي و سياسي، و به يك معنا مقدرات عمومي كشور را براي چهار سال آينده برنامه ريزي مي كند. ان شاءالله مردم با حضور خودشان در اين ميدان هم خواهند توانست آينده نيكي را براي كشور و براي خودشان رقم بزنند. البته لازم است هم در زمينه اقتصاد، هم در زمينه سياست، حضور مردم حضور جهادي باشد. با حماسه و با شور بايد وارد شد، با همت بلند و نگاه اميدوارانه بايد وارد شد، با دل پر اميد و پر نشاط بايد وارد ميدان ها شد و با حماسه آفريني بايد به اهداف خود رسيد.
با اين نگاه، سال 92 را به عنوان «سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» نامگذاري مي كنيم و اميدواريم به فضل پروردگار، حماسه اقتصادي و حماسه سياسي در اين سال به دست مردم عزيزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پيدا كند.
به اميد توجهات پروردگار و دعاي حضرت بقيه الله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهيدان عزيز.
و السّلام عليكم و رحمه الله و بركاته
 


نوبت باكو ! (نكته)

اين نوشته در پي انتقاد به وزارت امور خارجه كشورمان نيست و براين باور است كه احضار سفير جمهوري آذربايجان و ابلاغ اعتراض شديداللحن جمهوري اسلامي ايران به او، يكي از وظايف و مسئوليت هاي تعريف شده وزارت امور خارجه است ولي انتظار آن بوده و هست كه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان درك عميق تري از شرايط داشته باشند و هيچ «فرصتي» از جمله ماجراي همايش اخير در جمهوري آذربايجان را «تهديد» تلقي نكنند.
روز دهم فروردين ماه- 30 مارس- از سوي حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! همايشي با عنوان «فرداي آذربايجان جنوبي» در سالن اجتماعات يكي از هتل هاي باكو برگزار شد. در اين همايش كه علاوه بر تعدادي از اعضاي اين حزب برخي از مقامات و شخصيت هاي سابق جمهوري آذربايجان نيز حضور داشتند، ادعاهاي سخيف و كودكانه اي عليه حاكميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران مطرح شده بود و احضار سفير جمهوري آذربايجان از سوي معاون محترم آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه كشورمان در اعتراض به برپايي اين همايش صورت پذيرفته بود. ايشان درباره علت احضار سفير جمهوري آذربايجان گفته است «در حالي كه جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش كرده است روابط دو كشور در مسير پيوندهاي عميق دو ملت تداوم يابد، انجام اينگونه اقدامات مي تواند آسيب جدي به روند مثبت و رو به توسعه روابط فيمابين وارد كند»... اين سكه اما، روي ديگري هم دارد كه نبايد از نگاه مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان ناديده گرفته شود. بخوانيد؛
1- جمهوري آذربايجان نزديك به 10 ميليون نفر جمعيت دارد كه اكثريت نزديك به تمامي آنها مسلمان و شيعه هستند و پيوندهاي عميق فرهنگي و عقيدتي با مردم آذربايجان ايران دارند. مردم اين كشور اگرچه سال هاي متمادي تحت سلطه شوروي سابق بوده اند ولي علي رغم تلاش و برنامه ريزي گسترده حزب كمونيست شوروي از عقايد ديني و فرهنگ و سنت هاي آذري خود دست نكشيدند. آنها بعد از فروپاشي شوروي سابق خواستار بازگشت به فرهنگ و عقايد خود بودند و از آن هنگام تاكنون ايران اسلامي را قبله آمال خود مي دانند. شواهد موجود و رصدهاي پيوسته كمترين ترديدي باقي نمي گذارند كه مردم جمهوري آذربايجان، خود را عضو جدا شده اي از ايران اسلامي تلقي مي كنند و تلاش فراوان و برنامه ريزي گسترده صهيونيست ها كه بعد از فروپاشي شوروي در جمهوري آذربايجان نفوذ قابل توجهي يافته اند، تاكنون نه فقط موفق به تغيير اين ديدگاه در مردم شريف جمهوري آذربايجان نشده است بلكه دشمني و جنايات وحشيانه صهيونيست ها عليه ملت هاي مسلمان ، اشتياق مردم جمهوري آذربايجان را به پيوند با ايران اسلامي شتاب بيشتري داده است. همايش مورد اشاره يكي از دهها و صدها اقدام مشترك صهيونيست ها و برخي از دولتمردان جمهوري آذربايجان براي مقابله با احساس همبستگي مردم آن خطه با ايران اسلامي و پيشگيري از فوران اين احساس عميق ديني و فرهنگي است. برپايه شواهد موجود تأسيس حزب موسوم به «جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي»! يك اقدام ناشيانه از نوع «فرار به جلو» است كه به منظور پيشگيري از خواسته مردم جمهوري آذربايجان براي الحاق به ايران اسلامي و يا تشكيل يك نظام اسلامي مشابه ايران، سازماندهي شده و تاكنون نيز كمترين موفقيتي نداشته است. گفتني است «وفاقلي زاده» مشاور سابق رئيس جمهوري آذربايجان در دوران رياست جمهوري حيدر علي اف سفرهاي چندباره خود به اسرائيل و رايزني با مقامات رژيم صهيونيستي را پنهان نمي كند. او به همراه نمايندگاني از احزاب «جبهه خلق» و «آزادي و مساوات» از جمله برپا كنندگان و شركت كنندگان در همايش مورد اشاره بوده اند.
2- براي شناخت روحيات و بينش و فرهنگ مردم جمهوري آذربايجان مي توان نيم نگاهي به مردم مسلمان، غيور و پاكباخته آذربايجان خودمان انداخت. مردمي كه پايداري و فداكاري آنها در دفاع از انقلاب اسلامي و حضور هميشگي آنان در حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مثال زدني و كم نظير است. مردمي كه در تمامي فراز و نشيب ها و روزهاي حادثه- از جمله در مقابله با رژيم طاغوت و در جريان جنگ تحميلي- از امام راحل(ره) و خلف حاضر او به يك اشاره بوده است و از آنها در دفاع از انقلاب و ميهن اسلامي، به سر دويدن.
3- شركت كنندگان اندك و كم شمار همايش ياد شده، اگرچه عليه تماميت ارضي ايران اسلامي ياوه سرايي كرده اند ولي اين فقط ظاهر ماجراست و در پشت اين ظاهر ساختگي شور و اشتياق وصف ناشدني مردم مسلمان جمهوري آذربايجان براي الحاق به جمهوري اسلامي ايران موج مي زند و اگر چنين نيست- كه هست- اينهمه تلاش حزب صهيونيستي جبهه آزادي ملي آذربايجان جنوبي! براي چيست؟! اين ماجرا و دهها ماجراي مشابه ديگر كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه مردم در جمهوري آذربايجان از حضور و نفوذ آشكار و پنهان صهيونيست ها در آن مرز و بوم به تنگ آمده اند. و اين دقيقاً همان پيامي است كه بايستي مسئولان محترم سياست خارجي كشورمان دريافت كنند و در پي آن براي نجات مردم جمهوري آذربايجان دست به كار شوند. چگونه؟! بخوانيد؛
4- مسئولان محترم كشورمان مي توانند به دولت جمهوري آذربايجان پيشنهاد كنند كه الحاق جمهوري آذربايجان به آذربايجان ايران را در ميان مردم آن كشور به رفراندوم بگذارند. اين ابتدايي ترين گام در تحقق دموكراسي و مردم سالاري است. نتيجه اما، از هم اكنون به آساني و با قاطعيت قابل پيش بيني است و يا، خواسته واقعي آنان براي تشكيل يك نظام اسلامي شبيه جمهوري اسلامي ايران را از طريق يك رفراندوم با دو گزينه «آري» و «نه» جويا شوند. آنچه در ميان مردم شريف جمهوري آذربايجان جريان دارد به وضوح نشان مي دهد كه آنها در گام اول خواستار الحاق به ايران اسلامي هستند و اولويت دوم را در تشكيل يك نظام اسلامي با ساختاري برگرفته از ساختار جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
5- چند سال قبل در يادداشتي با عنوان «آوازهاي كوچه باغي» ضمن ارائه اسنادي حاكي از خيانت رژيم آمريكايي شاه در جدا كردن بحرين از ميهن اسلامي به شواهد و قرائن معتبري اشاره كرديم كه نشانه نفرت عميق مردم بحرين از حكومت دست نشانده آل خليفه و اشتياق آنان براي بازگشت به وطن اصلي يعني ايران اسلامي بود. در آن هنگام، مفتي هاي درباري آل خليفه و آل سعود فتواي قتل نگارنده را صادر كردند و رسانه هاي غربي و عبري و عربي درباره پيوند عميق مردم بحرين با آل خليفه گفتند و نوشتند ولي امروزه شاهد انقلاب اسلامي مردم بحرين براي سرنگوني رژيم آل خليفه هستيم. اكنون نيز همه شواهد و اسناد موجود حكايت از آن دارد كه روزهاي فوران شور آميخته به شعور مردم شريف جمهوري آذربايجان نزديك است و احزاب صهيونيست ساخته آن سامان چاره اي جز نقل مكان به تل آويو نخواهند داشت.
حسين شريعتمداري
 


اقامت نوروزي 73 ميليون گردشگر در كشور

رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور از اقامت 73ميليون و 764 هزار و 587 نفر گردشگر در سراسر كشور از 28 اسفند تا 12 فروردين خبر داد.
منوچهر جهانيان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طبق آمار جمع بندي شده در ستاد تسهيلات سفرهاي كشور از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 12 فروردين ماه امسال 73 ميليون و 764 هزار و 587 نفر گردشگر در استانهاي سراسر كشور اقامت داشته اند.
وي افزود: مقايسه اين آمار با مدت مشابه در سال گذشته، رشد 34 درصدي را نشان مي دهد.
جهانيان در طول ايام نوروز، استانهايي كه بيشترين ميزان اقامت شبانه گردشگران را داشته اند به ترتيب، مازندران، خراسان رضوي، هرمزگان، فارس و اصفهان اعلام كرد.
معاون گردشگري كشور درباره آمار اقامت مسافران در روز دوازدهم فروردين ماه نيز گفت: در اين روز 4 ميليون و 506 هزار و 947 نفر اقامت شب، ثبت شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، رشد 5/29 درصدي را نشان مي دهد.
جهانيان درباره آمار بازديد از موزه ها و كاخ موزه ها در روز دوازدهم فروردين ماه نيز اظهار داشت: در اين روز به مناسبت روز جمهوري اسلامي، تمام موزه هاي سراسر كشور «رايگان» بود به همين دليل آمارها تنها از 3جاذبه شاخص هر استان، جمع آوري شد كه در مجموع 3 ميليون و 677 هزار و 165 نفر از اين موزه ها بازديد كردند.
وي افزود: آمار بازديد از موزه ها در روز دوازدهم فروردين، رشد 100 درصدي در مقايسه با سال گذشته را نشان مي دهد.
رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي كشور درباره بازديد از نمايشگاه ها و جشنواره ها در اين روز هم گفت: يك ميليون و 351 هزار و 120 نفر از نمايشگاه ها و جشنواره هاي سراسر كشور بازديد كردند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ براي بنده و خيلي ها سؤال است كه چرا وهابي ها فقط بر عليه شيعيان فتواي قتل و كشتار صادر مي كنند و با امپرياليسم و صهيونيسم كاري ندارند.
9915-0914
¤ از مواضع اصولي و مقتدرانه آقاي جليلي در دفاع از ملت ايران در مذاكرات ايشان در سال 91 تشكر مي كنيم و از ايشان نهايت حمايت خود را اعلام مي كنيم.
قاسمي
¤ بخاطر مقالات روشنگرانه كيهان نهايت تشكر خود را بدين ترتيب اعلام مي كنم و اميدوارم در سال جديد اين مطالب روشنگرانه خود را بيش از پيش در روزنامه درج كنيد.
يك شهروند
¤ توقف خودروها در حاشيه بزرگراه شهيد حقاني اول خيابان نفت با وجود نصب تابلو توقف ممنوع رفته رفته به يك معضل تبديل شده است و احتمال وقوع سانحه رانندگي در اين مسير وجود دارد ضرورت دارد مسئولان نيروي انتظامي نظارت بيشتري بر اين مسئله داشته باشند.
يك شهروند تهراني
¤ از دولت محترم به خاطر برپايي نمايشگاه ها كه با زحمات طاقت فرسا ايجاد نموده اند تقدير و تشكر مي شود. واقعا علي رغم تورم و گراني و تحريم نعمت هاي خداوندي به وفور يافت مي شد بيائيم بنده شاكر باشيم و از اسراف بپرهيزيم.
لطفي و طلوعي
¤ بيش از يك سال است كه براي احداث پل در فلكه پنجم فرديس اين فلكه مسدود است و اين پل 40 درصد هم پيشرفت نداشته و كارگران آن را نيمه كاره رها كرده اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
فواد كاسب
¤ لجاجت خودروسازان در برابر ملت و مجلس و دولت نيازمند برخورد جدي مراجع قضايي و بركناري مديران خاطي و خارج شدن اين صنعت از انحصار است. ورود خودروهاي استاندارد و ارزان و كم مصرف هندي و چيني از جمله آنهاست.
همداني
¤ ورق گردش ايام با آخرين روز خود بسته و شروع ديگري را آغاز خواهد كرد و اين تحول انسان را وامي دارد تا مروري به گذشته كرده تا با تجربه هاي به دست آمده ايام پيش رو را آسانتر و مقبول تر از قبل طي كند هر چند حوادث پيش رو خبر نمي دهد. اين تغيير و تحول در طول سي و چند سال از عمر مبارك انقلاب اسلامي جهت ها را ارزشي و سمت و سو را خدايي كرده و چه خوبست مسئولين ميزان را آدرس هاي الهي قرار داده البته به شرط آن كه سليقه فردي را دخيل ندانند و فقط ملاك احكام قرآن و سيره رسول گرامي اسلام و اهل بيت او باشد.
محمودي
¤ تخفيف 500 هزار تومان در قيمت پرايد و با پيش فروش سكه با 10 درصد تخفيف همه نوعي توهين به شعور مردم ايران محسوب مي شود كه برخي از مسئولين دانسته يا ندانسته به عمد يا به سهو مرتكب مي شوند و نسبت به عواقب كار خود بي توجه هستند.
0767-0912
¤ برخي اتوبوس هاي بين شهري براي نماز صبح به عمد و يا به سهو توقف نمي كنند از مسئولين مربوطه تقاضاي پيگيري دارم.
4218-0912
¤ در دانشگاه تربيت معلم(دانشگاه خوارزمي) براي كارشناسي ارشد آزمون دادم و مبلغ 60 هزار تومان هزينه كردم. اگر از اول مي دانستم كه شهريه آن 4 ميليون تومان است از اول ثبت نام نمي كردم و مجبور به هزينه ثبت نام نمي شدم. خلاصه اين اشتباه براي بنده 60 هزار تومان هزينه داشت.
4361-0912
¤ وقتي عمده وجه خودرو پيش فروش شده بصورت پيش پرداخت دريافت مي شود افزايش قيمت خودرو شرعا نبايد به وجه باقي مانده اضافه شود ولي شركت ايران خودرو با زير پا گذاشتن شرع و قانون تمام پيش فروش هاي خود را مشمول افزايش قيمت كرده است چرا؟
8166-0915
¤ در سال 80 اقدام به خريد دو قطعه زمين در شهرك وائين شهريار كردم. در سال 86 متوجه شدم فرد ثالثي اين زمين ها را به افراد ديگر فروخته براي استرداد حق خويش اقدام به شكايت در دادگستري شهريار كردم ولي متأسفانه با گذشت چندين سال هنوز هيچ نتيجه اي نداشته است.
كريم اسدي
¤ از زماني كه كانتينر به عنوان حمل كننده كالاهاي تجاري وارد حلقه تجارت جهاني شد به صورت عاملي پوشاننده كالاهاي صادرات و واردات عمل كرد و متاسفانه بسياري از شركتهاي داخلي با نام هاي ملي مبادرت به واردات كالاهاي حتي مونتاژ شده مي كنند و در داخل اين كانتينرها در شركتها باز مي شود و كالاها را مونتاژ مي كنند و به جاي كالاي ملي وارد مي كنند جا دارد بازرسان بازرگاني نظارتي دقيق تر به كار شركتها داشته باشند.
كاشاني
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني
احتراما، با عنايت به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 15/12/1391، با عنوان «توقف بيش از حد اتوبوس ها در ابتداي خط» به آگاهي مي رساند: توقف غيرمتعارف اتوبوس هاي شاغل در مبدا و مقصد خطوط تندرو (BRT) منطقي به نظر نمي رسد و به طور ميانگين سرفاصله حركت اتوبوس ها از مبدا در روزهاي عادي كمتر از يك دقيقه و در روزهاي تعطيل نيز حداكثر سه دقيقه مي باشد كه در همين رابطه در صورت مشاهده يا اعلام شماره اتوبوس، تاريخ و ساعت به سامانه 1888 اعلام تا پيگيري هاي لازم صورت پذيرد.
مضافا به اين كه انجام اين مهم در ساير خطوط نيز در دستور كار عوامل گشت قرار دارد.
 


كدام ديوانه اين سنگ را به چاه انداخت؟! (خبر ويژه)

آمريكا بعد از خطاي استراتژيك دخالت نظامي در افغانستان و عراق، اكنون با هزينه هاي هنگفت خروج نيروها از افغانستان مواجه است.
ارتش آمريكا مي گويد عمليات خروج نظاميان آمريكايي از افغانستان 5 تا 6 ميليارد دلار هزينه خواهد داشت. به گفته يك ژنرال آمريكايي اين عمليات «يكي از بزرگترين چالش ها» در تاريخ عمليات هاي حمل و نقل نظامي است.
به گزارش دويچه وله ژنرال استيون شاپيرو، مسئول امور بازگرداندن نيروهاي آمريكايي از افغانستان، خروج 68 هزار سرباز آمريكايي را كه در حال حاضر در افغانستان به سر مي برند، با توجه به «دامنه و پيچيدگي» اين اقدام «يكي از بزرگترين چالش ها در تاريخ عمليات هاي حمل و نقل نظامي» خوانده است. اين ژنرال ارتش آمريكا گفته است كه حدود 100 هزار كانتينر و 25 هزار خودروي نظامي آمريكا در افغانستان مستقر هستند. بخش بزرگي از نيرو و تجهيزات ارتش آمريكا تا پايان سال 2014 از افغانستان خارج خواهند شد و تنها بخش كوچكي از اين تجهيزات در اختيار نيروهاي امنيتي افغان قرار داده مي شود.
عمليات خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان از آغاز سال 2012 آغاز شده اما به گفته ژنرال شاپيرو هزينه اين عمليات به طور مداوم از نو تخمين زده و ارزيابي مي شود. در حال حاضر ارتش آمريكا هزينه كامل اين عمليات را 5 تا 6 ميليارد دلار برآورد كرده است.
به دليل موقعيت جغرافيايي افغانستان و عدم دسترسي اين كشور به آب هاي آزاد، نيروها و تجهيزات ارتش آمريكا بايستي از راه هاي زميني يا هوايي از خاك افغانستان خارج شوند كه به گفته ژنرال شاپيرو همين امر عمده ترين مشكل بر سر راه عمليات خروج از افغانستان است.
يادآور مي شود بحران مالي آمريكا از اواسط دولت بوش سير صعودي گرفت و دولت وي به خاطر هزينه هاي سنگين جنگ افغانستان و عراق، حدود 5 هزار ميليارد دلار بر كسري بودجه اين كشور افزوده شد.
ظاهرا حكايت كشدار گرفتاري هاي آمريكا در افغانستان، همان ماجراي انداختن سنگي در چاه از سوي يك ديوانه و به دردسر افتادن ده ها عاقل است.
 


اصلاح طلبان در حال عبور از جنبش سبز

حاكميت كمترين امتيازي نداد (خبر ويژه)

«اصلاح طلبان با عقب نشيني از شرط گذاري ها و علاقمندي به شركت در انتخابات، در حال عبور از جنبش سبز هستند.»
پايگاه ضدانقلابي اخبار روز نوشت: اصلاح طلبان با زير پاگذاشتن كليه مطالبات، هيچ راهي جز گفت و گو و سازش با هسته اصلي قدرت و بازي در زمين حاكميت ترسيم نمي كنند. اين ياس آور است تا 6ماه پيش كسي نمي توانست باور كند كه بخش قابل توجهي از اصلاح طلبان در ايران شامل «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات»، و عده ديگري از آنان در خارج كشور، بدون آن كه هيچ كدام از پيش شرط هاي آنان توسط حاكميت قبول شود، و يا به عبارت ديگر، بدون دريافت كوچكترين امتياز دست به دامن حاكميت شود و به جنبش سبز پشت كنند.
اين سايت اينترنتي همچنين نوشت: قاعده تا پيش از اين چنين بوده كه هر چه به انتخابات نزديك تر مي شده ايم، خواست هاي اصلاح طلبان كوچكتر مي شده است. آن ها با توپ پر آغاز مي كردند و با نزديك شدن انتخابات، به تدريج به بادكنكي خالي از باد تبديل شده و مشوق شركت بي قيد و شرط در هر انتخابات نيز مي شده اند. مواضع اخير مصطفي تاج زاده از سرسخت ترين اصلاح طلبان، هشداري است كه اين قاعده اين بار هم مي تواند توليد و تكرار شود.
اخبار روز با اشاره به فتنه 88 نوشت: حكومت با حساسيت نسبت به اين وضعيت از ابتدا سياست روشني را در برابر اصلاح طلبان قرار داد. شركت آن ها در انتخابات را به تبري از جنبش سبز و رهبران دربند آن و در ملايم ترين حالت قطع هرگونه رابطه با اين جنبش مشروط كرد به ميزان آمادگي كه حكومت براي پذيرش اصلاح طلبان در انتخابات نشان مي دهد، درخواست هايي نظير آزادي زندانيان سياسي و دفاع از موسوي و كروبي و پافشاري روي شعارهاي كلان تري نظير انتخابات آزاد، كم رنگ تر مي شود. اين نهايت بي خردي است.
 


آيا معناي اعتماد امام و رهبري ميدان دادن به ساختارشكنان است؟! (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني به توجيه نامه فتنه انگيزانه خود در سال 88 پرداخت. وي به بهانه عملكرد حلقه انحرافي، اقدام جفاكارانه خود در سال 1388 را توجيه كرد.
وي كه با دست اندركاران سايت شخصي خود سخن مي گفت، ضمن مشابه دانستن دو نامه خود در سال هاي 59 و 88 به امام و رهبري گفت: مهم ترين انگيزه ام در نگارش اين دو نامه، اطمينانم از ميزان اعتماد امام و رهبري به خودم بود و امروز مشابه فحواي نامه سال 59 شاهد آن هستيم كه پيش بيني هاي نامه سال 88 نيز قدم به قدم از سوي جريان انحرافي فعلي در حال وقوع است.
وي خطاب به دست اندركاران سايت خود، گفت: توفيق روشي كه شما در تبيين زواياي تاريخي نامه 88 در مقابل حجم وسيعي از تخريبها بدست آورد، نشان از آن دارد كه در سخت ترين شرايط نيز مي شود با روشنگري دقيق در مقابل غبار شانتاژها ايستاد.
به گزارش وب سايت هاشمي، وي همچنين در ديدار شماري از زندانيان سياسي قبل از انقلاب گفته است: همواره گفته ام راهكار عبور از وضع كنوني دو اقدام اساسي همدلي داخلي و همزيستي جهاني است و راهكارم براي خروج كشور از وضعيت كنوني، همان راه سازندگي است.
هاشمي در اظهارات خود هيچ توضيحي درباره گستاخ شدن گروهك هاي ضد انقلاب از نامه سال 88 وي كه منجر به آشوبگري خياباني، ساختارشكني و هتاكي اوباش عليه امام حسين(ع)، جمهوري اسلامي، امام و رهبري شد نداده است. جالب اينكه حلقه انحرافي نيز چند ماه پيش مانند هاشمي به القاي فقدان آزادي انتخابات پرداخت و در حوزه سياست خارجي نيز خواستار سازش و مذاكرات يكسويه شده اي كه اجراي آن در دهه 70 منجر به صدور حكم بازداشت هاشمي از سوي دادگاه آلماني و خروج متكبرانه سفراي اروپايي از ايران شده بود.
با اين اوصاف آنچه هاشمي بايد توضيح داده و عذر بياورد زمينه چيني مواضع وي در سال 88 از جمله نامه بدون سلام كذايي - براي گروهك هاي ضد انقلاب و تكرار هتاكي هاي گروهك هاي حامي بني صدر در سال 59 و 60 است.
اغلب گروهك هايي كه آن روز مقابل نظام بودند اين بار هم جبهه هاشمي شده بودند و با عنايت به خروجي اين همراهي كه هجمه به اركان انقلاب و اسلام بود، معلوم مي شود كه آقاي هاشمي به سوي آنها غلتيده و نه برعكس. بنابراين خيانت هاي حلقه انحرافي كه مشابه خيانت هاي برخي حاميان هاشمي (كارگزاران و اصلاح طلبان تندرو) مي باشد، نمي تواند توجيهي براي نگارش آن نامه مسموم تلقي شود.
اما درباره تكرار سياست هاي دوره سازندگي نيز هاشمي اذعان مي كند حرف تازه اي براي گفتن ندارد و از مواضعي حمايت مي كند كه در سال هاي 84 و 88 پاسخ خود را از مردم گرفت.
 


موشكباران حيفا و تل آويو به توان 10 (خبر ويژه)

«حزب الله اين بار ده برابر جنگ 33 روزه به سوي سرزمينهاي اشغالي موشك شليك خواهد كرد».
ايال آيزنبرگ فرمانده جبهه داخلي رژيم صهيونيستي با اذعان چند برابر شدن توان نظامي حزب الله لبنان تأكيد كرد در صورت بروز جنگي ديگر بين مقاومت لبنان و اين رژيم، حزب الله اين بار ده برابر جنگ 33روزه به سوي سرزمينهاي اشغالي موشك شليك خواهد كرد.
به گزارش پايگاه خبري فلسطين اليوم، آيزنبرگ در مصاحبه با روزنامه هاآرتص تأكيد كرد: حزب الله امروز توان شليك خمپاره هاي موشكي به سوي نقاط مركزي با حجمي ده برابر جنگ قبلي و با كلاهكهائي سنگين تر و دقيق تر دارا مي باشد.
وي با ابراز نگراني زيادي از افزايش توان نظامي حزب الله طي سالهاي اخير تأكيد كرد: شرايط براي مقامات و جامعه اسراييل بدون شك در صورتي كه جنگ ديگري با حزب الله رخ دهد، بسيار سخت خواهد بود.
اين مقام صهيونيستي با بيان اينكه اين پيشرفتها براي رژيم صهيونيستي يك مسئله دراماتيك مي باشد، گفت: دشمنان اسراييل در سالهاي اخير به سياست جنگهاي فرسايشي با تل آويو روي آورده اند.
آيزنبرگ همچنين اذعان كرد: حزب الله لبنان بكارگيري خمپاره هاي موشكي را بدليل هزينه هاي پايين و تأثيرات بالاي آن در ايجاد ضرر و زيان براي رژيم صهيونيستي يكي از سلاحهاي مورد علاقه خود مي داند.
حزب الله لبنان حتي پيش از سال 2006 توان شليك مقادير زياد موشكي بالغ بر 500 موشك در روز به سوي مناطق مركزي سرزمينهاي اشغالي از جمله غوش دان را دارا بود.
فرمانده جبهه داخلي رژيم صهيونيستي همچنين در ادامه با بيان اينكه حزب الله موشكهائي به وزن 300 و 880 كيلوگرم در اختيار دارد، تصريح كرد: جنگ با حزب الله روزهاي سختي براي اسرائيل صهيونيستي در پي خواهد داشت.
 


تملق خاتمي براي پدران معنوي منافقين (خبر ويژه)

سيدمحمد خاتمي به بهانه صدور پيام تسليت، به تجليل از سران گروهك نهضت آزادي پرداخت.
به دنبال درگذشت احمد صدر سيدجوادي وزير كشور دولت موقت، خاتمي در پيامي نوشت «گرامي باد ياد و نام بزرگ مرد ايران و آزادگي و شجاعت جناب آقاي دكتر صدر حاج سيدجوادي» و در ادامه نوشت «[او] پس از پيروزي انقلاب در كنار شخصيت والاقدر، حضرت آقاي مهندس بازرگان- كه روانش شاد باد- در خدمت به جمهوري اسلامي و پاسداشت حق و حرمت مردم بود؛ رويه اي كه تا آخر عمر آن را ادامه داد».
اين تمجيد در سران گروهك نهضت آزادي در حالي است كه حضرت امام منافقين را فرزندان معنوي مهندس بازرگان دانسته و درباره دوره صدارت اين گروهك نيز تصريح كرد كه اگر سركار مي ماندند سيلي يي به اسلام و ايران مي زدند كه تا قرن ها سربلند نمي كرد.
سران نهضت آزادي از جمله ابراهيم يزدي به هنگام تدارك فتنه سال 88 و پس از آن بارها از خاتمي به عنوان لولاي الحاق گروه هاي مختلف اپوزيسيون به هم ياد كردند. خاتمي بعدها از برخي تندروي هاي خود نسبت به نهضت آزادي در اوايل انقلاب عذرخواهي كرد.
خاتمي هر از چند گاه يك بار ادعاي وفاداري به خط امام و نگراني براي ارزشهاي انقلاب و جمهوري اسلامي را مطرح مي كند.

 


آقاي تاج زاده را جمهوري اسلامي مديريت مي كند! (خبر ويژه)

يك سايت اينترنتي وابسته به ضدانقلاب، نسبت به آزادي فعاليت تاج زاده و ارسال نامه به خارج از زندان ابراز تعجب كرد.
وب سايت خودنويس نوشت: يكي از بارزترين مولفه هاي فعاليت سياسي برخي زندانيان، ارسال پيام هايي از درون سلول در شرايطي است كه از بيرون خبر ندارند!
براي نويسنده اين سؤال جدي سرجاي خود باقي است كه افرادي نظير آقا مصطفي تاج زاده، چگونه مي توانند از مسائل روز آگاه باشند، بي آنكه سايت ها و رسانه هاي مختلف را بررسي كنند؟ شبكه هاي تلويزيوني و ماهواره اي را ببينند؟
در ادامه اين مطلب آمده است: سايت هايي كه پيام هاي اين افراد زنداني را منتشر مي كنند بي آنكه شرايط اين دوستان را كاملا توضيح دهند، بايد بررسي كنند كه چنين معجزه اي چگونه واقع شده است!
نويسنده خودنويس تصريح كرد: البته سؤال بنده به هيچ وجه ربطي به سؤال هاي رسانه هاي حاكميت ندارد، اما مايل هستم بدانم كه اطلاعات به روز يك زنداني سياسي كه اغلب درون سلول انفرادي است، چگونه «به روز» مي شود و چگونه مي تواند اين همه به بيرون نامه نگاري كند!
علت حساسيت و مشكوك شدن رسانه هاي ضدانقلاب نسبت به فعاليت هاي تاج زاده از اين جهت است كه در بحبوحه آشوبگري فتنه گران، ويدئوي اظهارات وي در زندان و خطاب به برخي دوستانش نظير رمضان زاده و صفايي فراهاني منتشر شد كه تاكيد مي كرد: براي بنده كه تجربه انتخابات رو دارم مي دونم كه در انتخابات تقلب نشده. ممكنه كه يك ميليون عقب جلو شده باشه ولي ما نتيجه انتخابات را باختيم؛ حالا به جاي 25 ميليون و 14 ميليون، شايد 24 ميليون و 15 ميليون مثلا [نسبت آراي احمدي نژاد و موسوي ] ولي انتخابات را باختيم».
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10