(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 15 فروردین 1392 - شماره 20456

شاهزاده سعودي
خواستار برگزاري انتخابات پارلماني در كشورش شد
تل آويو:
حزب الله مي تواند اسرائيل را در جنگ جديد به لرزه در آورد
اعتراض دانشجويان مصري عليه شيخ الازهر بالا گرفت
بشار اسد: نبرد ما با دشمنان طولاني است
اعتراض گسترده در يمن و بحرين
عليه دخالت هاي عربستان سعودي
به نشانه اعتراض به طرح رياضت اقتصادي
مردم قبرس پرچم اتحاديه اروپا را آتش زدند
دولت موقت پاكستان رسماً آغاز به كار كرد
قتل عام 13دانش آموز مسلمان در ميانمار
فراخوان مقاومت فلسطين
براي دفاع از اسيران در زندان هاي اسرائيل
ابراز نگراني چين و سازمان ملل
از افزايش تنش ها در شبه جزيره كره
زد و خورد شديد دانشجويي در جنوب اردن


شاهزاده سعودي

خواستار برگزاري انتخابات پارلماني در كشورش شد

شاهزاده وليد بن طلال ميلياردر سعودي برگزاري انتخابات پارلماني مجلس شورا و گسترش اختيارات اين نهاد مشورتي را در خواست كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، شاهزاده وليد كه برادر زاده شاه سعودي است در مصاحبه اي كه سه شنبه شب از تعدادي از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد برگزاري انتخابات حتي به صورت جزئي و افزايش اختيارات مجلس شورا را كه زنان به تازگي توانسته اند براي نخستين بار در تاريخ اين پادشاهي به آن وارد شوند خواستار شد. ملك عبدالله درماه ژانويه 30زن را به عنوان اعضاي مجلس شورا كه 150 عضو دارد برگزيد، چرا كه مجلس شورا نهادي است كه حق قانونگذاري ندارد و به دادن مشورت به دولت در خصوص سياست هاي عمومي كشور بسنده مي كند. شاهزاده وليد همچنين از تحول منفي تغييرات سياسي در كشورهاي بهار عربي كه در آن سياست هاي دولت هاي جديد تمايلات ملت ها را براي آزادي و عدالت منعكس نمي كند ابراز تاسف كرد.
 


تل آويو:

حزب الله مي تواند اسرائيل را در جنگ جديد به لرزه در آورد

رژيم صهيونيستي اعتراف كرد حزب الله مي تواند در جنگ احتمالي آينده اسرائيل را به لرزه در آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «النهرين نت»، سرتيپ «كوبي باراك» فرمانده فني و لجستيك ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي اظهار داشت، در صورت آغاز جنگ جديد در لبنان موشك هاي حزب الله اسرائيل را به لرزه در خواهند آورد.وي افزود: در صورت وقوع جنگ جديد بايد به بهترين نحو ممكن آماده شويم در غير اين صورت از طرف حزب الله ضربه خواهيم خورد.كوبي باراك تأكيد كرد، اگر جنگ جديدي با حزب الله آغاز شود، روزانه 1200موشك به اسرائيل اصابت خواهد كرد. وي همچنين گفت: مراكز حساس و لجستيك ارتش اسرائيل از تير رس موشك هاي حزب الله در امان نخواهند بود و تل آويو بايد به هر صورت ممكن از اين مراكز نگهداري كند.
 


اعتراض دانشجويان مصري عليه شيخ الازهر بالا گرفت

صدها تن از دانشجويان مصري با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، خواستار كناره گيري شيخ الازهر از سمت خود شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي مسموميت غذايي صدها تن از دانشجويان يكي از دانشگاه هاي الازهر، دانشجويان معترض روز چهارشنبه به مقر الازهر در قاهره يورش بردند و كناره گيري «احمد الطيب» شيخ الازهر را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» تعداد زيادي از دانشجويان با برگزاري تظاهرات و سر دادن شعارهايي، خيابان هاي اصلي در شرق قاهره را بستند و مجازات مسببان حادثه مسموميت غذايي را درخواست كردند.
دانشجويان معترض همچنين، با سر دادن شعارهايي خواستار بركناري «اسامه العبد» رئيس دانشگاه الازهر شدند و بر تشكيل يك كميته براي بررسي حادثه تأكيد كردند.
اين در حالي است كه آخرين آمار منتشره از سوي وزارت بهداشت مصر از مسموميت 570 تن از دانشجويان بر اثر خوردن غذاي فاسد در رستوران دانشگاه حكايت مي كند.
تلويزيون دولتي مصر نيز گزارش داد كه «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر براي عيادت از دانشجويان مسموم به بيمارستان «الدمر داش» رفت و از نزديك با بيماران بستري شده گفت وگو كرد.
در همين حال «عصام العريان» نايب رئيس حزب آزادي و عدالت (شاخه سياسي اخوان المسلمين) طي سخناني در پارلمان گفت: «احمد الطيب» شيخ الازهر مسئول سياسي حادثه مسموميت غذايي دانشجويان دانشگاه الازهر است و بايد پاسخگوي آن باشد.
اين مقام مصري بر ضرورت حل و فصل مشكلات دانشجويان تأكيد كرد و تسريع در اين امر را خواستار شد.
انتقاد از دخالت آمريكا
از سوي ديگر، آمريكا در ادامه مداخلات خود در مصر، اين بار آزادي بيان را بهانه قرار داد و از دولت اسلامگراي مرسي انتقاد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري «الجزيره»، «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه بازداشت «باسم يوسف» مجري طنزپرداز مصري و ديگر فعالان سياسي براي بازجويي حاكي از آن است كه محدوديت ها و قيد و بندها بر آزادي بيان در مصر در حال افزايش است!
نولاند همچنين تأكيد كرد كه «جان كري» وزير خارجه آمريكا در ديدار با مرسي كه در ماه مارس برگزار شد، مسئله حقوق بشر به ويژه آزادي مطبوعات را مطرح ساخت.
كري نيز روز دوشنبه گفت: آمريكا در برابر تحولات مصر، احساس نگراني مي كند. جماعت اخوان المسلمين مصر نيز در واكنش به مداخله آمريكا در امور داخلي مصر، با انتشار بيانيه اي به شدت از اظهارات مداخله جويانه مقام هاي آمريكايي انتقاد كرد.
«حزب عدالت و توسعه» كه شاخه سياسي اخوان المسلمين است با انتشار بيانيه اي اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا را محكوم و اعلام كرد كه دولت مرسي به حفظ آزادي بيان متعهد است.
در اين بيانيه آمده است: اظهارات نولاند دخالت آشكار در امور داخلي مصر است و بايد جلوي آن گرفته شود.
وزارت امور خارجه مصر نيز روز چهارشنبه با ارسال نامه اي به سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، خواستار عذرخواهي وي از اظهارات مداخله جويانه در امور داخلي مصر شد.

 


بشار اسد: نبرد ما با دشمنان طولاني است

رئيس جمهور سوريه ضمن تاكيد بر مقابله با طرح هاي غاصبانه آمريكا اعلام كرد نبرد ما با دشمنان طولاني است.
به گزارش روزنامه لبناني السفير بشار اسد در جمع نظاميان سوريه و پس از ديدار با هيئت نظامي بلندپايه اي كه اخيرا به كره شمالي سفر كرده بود گفت، اكنون براي همه روشن شده است كه هدف آمريكا مقابله با محور مقاومت يعني سوريه، ايران، كره شمالي و دوستانشان به طور جداگانه است تا از اين راه پيروزي را براي خود محقق كند.
وي افزود، دشمنان واقعي ما معلوم هستند و ما با طرح هاي غاصبانه آنها به ويژه آمريكا مقابله خواهيم كرد.
رئيس جمهور سوريه به دولت هاي هم پيمان تروريست ها هشدار داد و گفت آنان قبل از هر چيز بايد به شكست بينديشند.
وي تاكيد كرد، نبرد ما طولاني است و ما پايداريم و به سوي پيروزي مي رويم.
بشار اسد همچنين روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با رسانه هاي تركيه از جمله شبكه الوصال و روزنامه ايدينليك اظهار داشت: اردوغان در ريختن خون مردم سوريه دست دارد و وي از آغاز بحران سوريه تاكنون حتي يك كلمه راست نگفته است.
وي درباره ترور «محمد رمضان البوطي» رئيس اتحاديه علماي اسلامي بلاد شام نيز اظهار داشت، موضع اصولي علماي دين موجب شده فتنه طايفه اي در كشور خنثي شود.
وزير اطلاع رساني سوريه در اين باره اعلام كرد گفت وگوي مفصل رئيس جمهور سوريه با رسانه هاي تركيه متعاقبا منتشر خواهد شد.
از سوي ديگر «وائل حلقي» نخست وزير سوريه بار ديگر تاكيد كرد دولت سوريه آماده مذاكره با مخالفان داخلي، خارجي، شوراي هماهنگي و افراد مسلح به شرط خلع سلاح آنان است.
وي افزود، دولت در مسئله گفت وگو با همه مخالفان جدي و صادق است و تضمين هاي قضايي و امنيتي واقعي براي اطمينان خاطر از بازگشت مخالفان خارجي در صورت تمايل به مشاركت در گفت وگوها وجود دارد.
«ويتالي چوركين» نماينده روسيه در سازمان ملل متحد نيز با انتقاد از اقدام اتحاديه عرب براي واگذاري كرسي سوريه به سران مخالف دمشق تاكيد كرد، مسكو به هيچ وجه ماجراجويي و دست اندازي به كرسي سوريه در سازمان ملل متحد را تحمل نكرده و با آن مخالفت خواهد كرد.
اين در حالي است كه وزير خارجه فرانسه اعلام كرد كشورش به تجهيز مخالفان سوريه به سلاح هاي دفاعي مي انديشيد.
لوران فابيوس گفت، بايد ضمانت هاي كافي براي كمك تسليحاتي به مخالفان سوري فراهم شود.
از سوريه نيز خبر رسيده كه ارتش سوريه در جنگ با افراد مسلح در حومه دمشق به پيشرفت هاي بزرگي دست يافته است.يگان هاي ارتش سوريه همچنين به پيشروي خود به سوي محل استقرار افراد مسلح در محله هاي قديمي شهر حمص ادامه داده و موفق شدند تعداد زيادي از تروريست ها را به هلاكت برسانند.
منابع نظامي اعلام كردند محل هاي استقرار مخالفان در حمص با توجه به تصميم قاطعانه نظام سوريه براي پايان دادن به شورش هاي مسلحانه يكي پس از ديگري سقوط مي كند.
ساير رويدادها
¤ سازمان ملل اعلام كرد آماده است تا در صورت كسب تضمين امنيتي از سوي سوريه هيئت تحقيق درباره استفاده تروريست ها از سلاح هاي شيميايي را به اين كشور اعزام كند.
¤ دبيركل اتحاديه عرب در راستاي اجراي طرح اعطاي كرسي سوريه به مخالفان با رهبران ائتلاف مخالفان از جمله معاذالخطيب در قاهره پشت درهاي بسته ديدار كرد.
¤ رژيم صهيونيستي در واكنش به شليك چند خمپاره و تيراندازي به سمت گشتي هاي رژيم اشغالگر در بلندي هاي جولان اشغالي چند راكت به سمت خاك سوريه شليك كرد.
¤ نيروهاي القاعده در سوريه با حمله به مسجدالحسين در حلب سر روحاني اين مسجد را بريدند.
¤ ده ها اردني در اعتراض به اظهارات نمايندگان پارلمان اردن درباره آوارگان سوريه تظاهرات كردند.

 


اعتراض گسترده در يمن و بحرين

عليه دخالت هاي عربستان سعودي

مردم بحرين و يمن در اعتراض به دخالت رياض در امور داخلي اين كشور و اقدامات سركوبگرانه عربستان سعودي تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم صنعا پايتخت يمن روز گذشته در اعتراض به دخالت هاي رژيم آل سعود و اقدامات سركوبگرانه نظاميان اين رژيم عليه شهروندان يمني تظاهرات و در مقابل سفارت عربستان سعودي تجمع كردند.
مردم يمن با سر دادن شعار مردم يمن داراي عزت و كرامت هستند و زير بار دخالت هاي عربستان نمي روند، مداخله گري هاي رژيم آل سعود را محكوم كردند و از دولت يمن خواستند جلو اين دخالت ها را بگيرد. پس از اين تظاهرات دولت رياض تعدادي از كارگران يمني را اخراج كرد.
شركت كنندگان در اين تظاهرات بازداشت و اخراج شمار قابل توجهي از كارگران يمني از خاك عربستان را با مقاومت قبايل يمني در مناطق مرزي در برابر يورش نظاميان سعودي مرتبط دانستند.
يكي از نظاميان انقلابي يمن در اين باره گفت: پس از آن كه يمني ها در برابر تجاوز نيروهاي سعودي به خاك يمن از اراضي خود دفاع كردند آل سعود از كارگران يمني خواست خاك عربستان را ترك كنند.
معاون نخست وزير يمن نيز تاييد كرد اخراج هزاران يمني پس از صدور قانون جديد آغاز شده است.
مردم بحرين نيز در اعتراض به دخالت هاي نيروهاي آل سعود در اين كشور و اقدامات سركوبگرانه آنان نسبت به انقلابيون بحريني به خيابان ها ريختند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند انقلاب بحرين با سلاح سركوب نمي شود و مردم انقلابي بحرين هرگز تسليم نخواهند شد و عقب نشيني نخواهند كرد.
گفتني است رژيم آل خليفه با همدستي نيروهاي آل سعود درصدد سركوب انقلاب مردمي بحرين است كه به رغم اين تلاش ها تاكنون موفق نشده آتش اين انقلاب را خاموش كند.
 


به نشانه اعتراض به طرح رياضت اقتصادي

مردم قبرس پرچم اتحاديه اروپا را آتش زدند

مردم قبرس در نخستين واكنش به طرح جديد رياضتي دولت، پرچم اتحاديه اروپا را به آتش كشيدند.
به دنبال تصميم دولت نيكوزيا براي برداشت 60 درصد از پس اندازهاي مردم در بانك ها كه سر و صداي زيادي به پا كرده، روز سه شنبه صدها نفر از مردم قبرس با تجمع مقابل ساختمان پارلمان، پرچم اتحاديه اروپا را به نشانه اعتراض به آتش كشيدند.
به نوشته سايت شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» در اين تجمع كه با فراخوان جنبش مردمي «بيدارشو قبرس» برگزار شد، معترضان براي ساعاتي خيابان هاي منتهي به محل تجمع را مسدود كردند.
25 ماه مارس بود كه «نيكوزيا» توافقنامه موسوم به «نجات» را با هدف دريافت يك وام 10 ميليارد يورويي از اتحاديه اروپا امضا كرد. طبق اين توافقنامه دولتمردان قبرس بايد شش ميليارد يورو از محل اجراي سياست هاي رياضتي تأمين كنند. از همين رو اين كشور مجبور شد قانوني را به تصويب برساند كه براساس آن افرادي كه 100 هزار يورو در حساب هاي بانكي خود دارند، بايد 60 درصد آن رابه دولت بدهند. به عبارت ديگر دولت مي تواند بدون اجازه مردم، بيش از نيمي از پول آنها را از حساب هاي بانكي شان برداشت كند. انتشار چنين خبري باعث هجوم مردم اين كشور به بانك ها براي بستن حساب هايشان شده بود اما بانك ها نيز در اين ميان بيكار ننشسته به مدت دو هفته شعبه هاي خود را تعطيل كردند.
بحران اقتصادي قبرس به همين جا ختم نشد چرا كه روز سه شنبه گذشته (13 فروردين 92) وزير اقتصاد اين كشور مجبور به استعفا شد تا اين كشور اروپايي نيز بحران سياسي را تجربه كند.
از سوي ديگر وزير خارجه اين كشور نيز ضمن انتقاد از «سياست هاي ناكارآمد اتحاديه اروپا» در مواجهه با بحران اقتصادي تهديد كرده از منطقه پولي يورو خارج مي شود.
از ايتاليا كه حدود يك ماه است در بحران سياسي تشكيل كابينه به سر مي برد نيز خبر مي رسد، به دنبال ناتواني احزاب پيروز در انتخابات پارلماني براي تشكيل يك دولت ائتلافي ولو ضعيف، دولتمردان رايزني هاي تازه اي را با 10 كارشناس سياسي و اقتصادي براي يافتن يك راهكار آغاز كرده اند. در انتخابات فوريه ايتاليا هيچ يك از احزاب نتوانستند حد نصاب لازم براي تشكيل دولت را به دست آورند. اين احزاب حتي حاضر به ائتلاف با يكديگر نيستند و همين امر باعث پيچيده تر شدن اوضاع در اين كشور مهم اروپايي شده است!
اعتصاب در يونان
از يونان، ديگر كشور بحران زده اروپايي نيز خبر مي رسد، دور تازه اعتصاب هاي ضد دولتي بخش حمل و نقل ريلي و دريايي اين كشور را كاملاً فلج كرده است. شبكه تلويزيوني سي ان ان روز گذشته با اعلام اين خبر افزود: كارگران اين دو بخش در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي دولت اين اعتصاب فلج كننده را راه اندازي كرده اند.
 


دولت موقت پاكستان رسماً آغاز به كار كرد

دولت موقت پاكستان پس از اداي سوگند مقابل رئيس جمهور، مسئوليت اداره اين كشور را بر عهده گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مير هزارخان كهوسو» نخست وزير موقت پاكستان به همراه 14 وزير كابينه اش ديروز مقابل «آصف علي زرداري» سوگند ياد كردند و مسئوليت دو ماهه اداره كشور را بر عهده گرفتند.
نظام پاكستان پارلماني است. اواخر اسفند گذشته پس از پايان دوره قانوني مجلس اين كشور، دوره دولت «راجا پرويز اشرف» هم به پايان رسيد.
طبق قانون اساسي پاكستان تا زمان برگزاري انتخابات مجلس، دولت و مجلس اين كشور منحل شده و دولت موقت مسئوليت امور كشور را بر عهده خواهد گرفت. وظيفه اصلي دولت موقت برگزاري انتخابات است.
انتخابات سراسري پارلماني پاكستان 21 ارديبهشت به طور همزمان در مناطق مختلف اين كشور برگزار مي شود و هر حزبي كه بتواند بيشترين كرسي را از آن خود كند، مبادرت به تشكيل كابينه جديد خواهد كرد.
بازگشت به شريعت
براساس يك نظرسنجي، بيش از نيمي از جوانان پاكستاني معتقدند دموكراسي منفعتي براي كشورشان نداشته است و حدود 40درصد از آنها نيز شريعت اسلامي را بهترين شيوه حكومت در اين كشور مي دانند. اين نظرسنجي را نهادي به نام «شوراي انگليس» منتشر كرده است. طبق اين نظرسنجي همچنين 96درصد مردم پاكستان مسيري را كه كشورشان در آن قرار دارد نادرست دانسته اند و حدود يك سوم هم گفته اند كه حكومت نظامي را بر دموكراسي ترجيح مي دهند.
خبر ديگر اينكه، «مولانا فضل الرحمن» رهبر حزب «جمعيت علماي اسلام» (شاخه فضل الرحمن) با «سيدساجد علي نقوي» رهبر شيعيان پاكستان ملاقات كرد.
اين ديدار با هدف اتحاد شيعه و سني براي شركت در فعاليت هاي انتخاباتي صورت گرفت.
بازگشت مشرف
«پرويز مشرف» رئيس جمهور سابق پاكستان كه پيش از اين در خارج از اين كشور به سر مي برد، هفته گذشته به پاكستان بازگشت، مشرف تمايل به فعاليت سياسي مجدد دارد.
وي متهم است كه در حادثه ترور «بي نظير بو تو» نخست وزير مقتول پاكستان نقش داشته و به همين خاطر تحت تعقيب دادگاه بوده است. دادگاه هاي پاكستان هنوز (طي روزهاي اخير) در مورد مشرف اقدامي نكرده اند.
 


قتل عام 13دانش آموز مسلمان در ميانمار

ده ها هزار نفر از مسلمانان ميانمار با شركت در مراسم تشييع جنازه 13دانش آموز مسلمان خواستار توقف خشونت ها عليه مسلمانان شدند.
«يانگون»، پايتخت ميانمار روز سه شنبه شاهد مشاركت گسترده مسلمانان در تشييع جنازه 13كودك مسلمان بود كه در جريان آتش سوزي يك پرورشگاه جان باخته اند.
روز دوشنبه بود كه خبر رسيد به دنبال وقوع آتش سوزي در يك پرورشگاه مسلمانان اين كودكان زنده زنده سوختند! حادثه اي كه به اعتقاد برخي ناظران سياسي مي تواند از سوي بودائيان تندرو صورت گرفته باشد. مسلمانان ميانمار در جريان تشييع جنازه كودكان خود از دولت اين كشور خواستند جلو خشونت ها را بگيرد.
مسلمانان ميانمار طي ماه هاي گذشته به شدت از سوي بودائيان تندرو و با حمايت حاكمان نظامي اين كشور سركوب و قتل عام مي شوند. وقتي از مقامات اين كشور علت رسيدگي نكردن به چنين جناياتي پرسيده شد آنها «مهاجر بودن مسلمانان» را دليل اين بي توجهي اعلام كردند!
بودائيان نژادپرست و تندروي ميانمار در ميان سكوت مجامع بين المللي خانه ها و مساجد مسلمانان را نيز بارها و بارها آتش زده اند!
 


فراخوان مقاومت فلسطين

براي دفاع از اسيران در زندان هاي اسرائيل

در پي شهادت يك اسير فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي موجي از تظاهرات و ناآرامي ها در زندان هاي اين رژيم و شهرهاي فلسطيني آغاز شد كه تاكنون ده ها زخمي بر جاي گذاشته است و همزمان جنبش مقاومت مردم را به دفاع از اسيران فراخواند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي شهادت مسيره ابوحمديه اسير 64 ساله فلسطيني كه در يكي از زندان هاي رژيم صهيونيستي دوران اسارت خود را مي گذراند موجي از خشونت، اعتراض و اعتصاب در زندان هاي رژيم صهيونيستي آغاز شد كه در نتيجه درگيري با زندانبانان تاكنون بيش از 50 نفر از اسيران فلسطيني مجروح شده اند.
اسيران فلسطيني خشمگين در برخي از زندان هاي رژيم صهيونيستي درهاي اصلي را به آتش كشيدند و در محوطه زندان تجمع كرده و با زندانبانان درگير شدند كه نيروهاي اسرائيلي با پرتاب گازهاي خفه كننده تعدادي از اسيران فلسطيني را مجروح كردند.
در شهرهاي الخليل، نابلس و برخي ديگر از روستاهاي كرانه باختري نيز فلسطيني ها با نظاميان صهيونيست درگير شدند.
جوانان خشمگين فلسطيني در پي اعلام خبر شهادت ابوحمديه به پايگاه هاي ارتش رژيم صهيونيستي در منطقه خيابان الشلاله و دروازه تل الرميده حمله بردند.
نظاميان صهيونيست جوانان معترض فلسطيني را با شليك گلوله هاي جنگي و گاز اشك آور متفرق كردند كه منابع بيمارستاني از زخمي شدن 40 فلسطيني در اين درگيري ها خبر دادند.
شاهدان عيني گفتند كه نظاميان اسرائيلي از ديوار منازل فلسطيني ها بالا رفته و به درون خانه هاي آنان گازهاي خفه كننده و سمي شليك مي كردند.
در همين رابطه جنبش ها و گروه هاي فلسطيني فلسطينيان را به انتفاضه سوم عليه رژيم صهيونيستي فراخواندند.
جنبش حماس ملت فلسطين را به انجام گسترده ترين خيزش براي حمايت از اسيران فلسطيني فراخواند و تاكيد كرد كه دشمن صهيونيستي به خاطر جناياتش پشيمان خواهد شد.
سامي ابوزهري سخنگوي حماس از مقامات قاهره و تمامي طرف هاي عربي و بين المللي خواست تا در راستاي پايان بخشيدن به جنايات رژيم اشغالگر قدس عليه اسيران به وظايف خود عمل كنند.
وي تاكيد كرد، شهادت ابوحمديه نشانگر ميزان زورگويي و درنده خويي رژيم اشغالگر قدس است.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز رژيم صهيونيستي را مسئول شهادت ابوحمديه دانست و مردم فلسطين را به انتفاضه براي انتقام خون اين شهيد فراخواند.
گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس نيز اعلام كرد كه انتقام خون شهيد مسيره ابوحمديه را خواهد گرفت.
اين در حالي است كه وزير امور اسيران و آزادگان فلسطيني نيز اعلام كرد تمام اسيران فلسطيني تصميم گرفته اند به مدت سه روز اعتصاب غذا كنند و اين اعتصاب غذا در تمام زندان هاي رژيم صهيونيستي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
از سوي ديگر مقاومت اسلامي فلسطين در پاسخ به شهادت ابوحمديه موشك و خمپاره به سوي شهرك هاي صهيونيست نشين شليك كرد.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با تاييد اصابت اين موشك و خمپاره هاي مبارزان فلسطيني نوشت، با شليك موشك به سوي شهرك هاي اسرائيلي آژير خطر به صدا درآمد و اسرائيلي ها به سوي پناهگاه رفتند.
دبيركل سازمان همكاري اسلامي نيز تل آويو را مسئول اصلي شهادت اسير فلسطيني دانست.
از ديگر اخبار فلسطين اينكه با گذشت چندين ماه از امضاي توافقنامه آتش بس ميان گروه هاي مقاومت و رژيم صهيونيستي، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با نقض آتش بس به نوار غزه حمله كردند.
 


ابراز نگراني چين و سازمان ملل

از افزايش تنش ها در شبه جزيره كره

دبير كل سازمان ملل و وزارت امور خارجه چين از تشديد تنش ها در شبه جزيره كره ابراز نگراني كردند.
به گزارش فارس «بان كي مون» ضمن انتقاد از بالا گرفتن تنش ها در شبه جزيره كره خواستار گفت وگو و تعامل براي حل و فصل بحران شد.
خبرگزاري رويترز گزارش داد «بان كي مون» كه براي يك ديدار رسمي به كشور «آندورا» سفر كرده است در كنفرانسي خبري گفت: «تهديدهاي هسته اي، بازيچه نيستند. گفت وگوهاي خشن و ژست هاي نظامي تنها به اقدامات تلافي جويانه منجر خواهد شد و به فضاي ترس و بي ثباتي دامن خواهد زد.»
دبير كل سازمان ملل گفت: «اوضاع بايد آرام شود، زيرا اين وضعيت كه عدم تعامل آن را وخيم تر كرده است مي تواند وارد مسيري شود كه هيچ كس مايل به گام گذاشتن در آن نيست.»
وي ادامه داد: اطمينان دارم هيچ كس به خاطر مخالفت با نظام سياسي يا سياست خارجي كره شمالي نيت حمله به اين كشور را ندارد.
هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين نيز در پي مسدود شدن منطقه اقتصادي مشترك بين دو كره با اعلام نگراني شديد كشورش از وضعيت موجود ابراز اميدواري كرد كه دو كره اختلافات خود را با گفت وگو برطرف كنند.
كره شمالي در جديدترين اقدام خود در راستاي پاسخگويي به اقدامات تحريك آميز سئول و واشنگتن، ورود كارگران كره جنوبي را به يك منطقه اقتصادي بين دو كره ممنوع اعلام كرد كه انتظار مي رود اين اقدام دور جديدي از تنش ها را به دنبال داشته باشد.
روز دوشنبه سخنگوي پنتاگون اعلام كرد كشورش دومين ناوشكن خود مجهز به موشك هاي هدايت شونده را در غرب اقيانوس آرام مستقر كرده است پيش از آن نيز آمريكا جنگنده هاي استراتژيك رادارگريز بي 2 خود را در يك پايگاه نظامي در كره جنوبي مستقر كرده بود كه با واكنش تند پيونگ يانگ مواجه شد.
 


زد و خورد شديد دانشجويي در جنوب اردن

بر اثر درگيري ميان دانشجويان دانشگاه موته در جنوب اردن يك دانشجو جان خود را از دست داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، «فاخر دعاس» هماهنگ كننده كميته ملي حقوق دانشجويان دانشگاه موته در استان الكرك اردن اظهار داشت، در پي انتخابات اتحاديه دانشجويان اين دانشگاه زد و خوردها ميان دانشجويان عشيره الحماديه و الكركيه روي داد كه به كشته شدن يك دانشجو و زخمي شدن 6 تن ديگر منجر شد.
وي افزود، حال برخي از مجروحان وخيم است و احتمال بالا رفتن آمار تلفات وجود دارد.
مدير اداره امنيت استان الكرك نيز گفت، به دليل نبود پشتيباني امنيتي، تيم هاي دفاع شهري در استان الكرك نتوانستند مجروحان اين حادثه را به بيمارستان منتقل كنند.
نيروهاي امنيتي اردن براي متفرق كردن طرف هاي درگير از گاز اشك آور استفاده كردند كه بر اثر آن چند تن از دانشجويان دچار خفگي شدند.
بر طبق اين گزارش درگيري ها به دانشكده كشاورزي اين شهر نيز كشيده شد كه در محوطه آن دانشگاه نيز تيراندازي متقابل صورت گرفت.
از سوي ديگر كاركنان وزارت آب و آبياري اردن در اعتراض به افزايش نيافتن حقوق خود آب پنج استان اين كشور را قطع كردند.
 


(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10