(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 15 فروردین 1392 - شماره 20456

حديث دشت عشق
هفته سي و يكم ليگ برتر فوتبال تحت تاثير تيم هاي در حال سقوط برگزار مي شود
نبردهاي حساس در پايين جدول شمارش معكوس براي 2 تيم
اخبار كوتاه از فوتبال
پرداخت 3 ميليارد تومان از بودجه المپيك لندن
تعويق بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي
شكست نمايندگان كشورمان و صدرنشيني عربستاني ها
در ليگ قهرمانان آسيا
نفرت ستاره رئال مادريد از اشغالگران قدس
رونالدو: پيراهنم را با صهيونيست هاي قاتل عوض نمي كنم
موفقيت هاي كشتي گير يك پا
گلايه هاي مرد نقره اي دو و ميداني از مسئولان ورزش
اساسنامه كميته ملي المپيك هنوز به IOC ارسال نشده است!


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «جمشيد شيخعلي»
گواراترين شهد باشد شهادت
شهيد «جمشيد شيخعلي» يكي از هزاران ستاره فروزاني است كه در شب تاريك درخشيد و نور اميد به جاماندگان بخشيد. در سال 1339 در دامان خانواده اي نجيب و متدين به دايره وجود قدم نهاد. او از دوستداران راستين اقامه نماز جماعت و قرائت قرآن كريم به شمار مي آمد. در دوران نوجواني در روستاهاي اطراف كلاس قرآن برگزار مي كرد و به ديگران قرآن مي آموخت. بسيار مهربان و از مكارم پسنديده اخلاقي و اعتقادي برخوردار بود. او به منظور ياري سپاهيان اسلام در دفاع از حريم ارزش هاي الهي لباس رزم بر تن پوشيد و به صف رزم آوران دلير جان بر كف پيوست. در عرصه نبرد با دشمن جز به كسب رضاي الهي نمي انديشيد. سرانجام در تاريخ 20/10/59 در آبادان مورد اصابت گلوله هاي دشمن قرار گرفت و شهد شيرين شهادت را نوشيد.
امور ايثارگران نيروي انتظامي

 


هفته سي و يكم ليگ برتر فوتبال تحت تاثير تيم هاي در حال سقوط برگزار مي شود نبردهاي حساس در پايين جدول شمارش معكوس براي 2 تيم

هفته سي و يكم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال در حالي ادامه مي يابد كه همه چيز تحت الشعاع تيم هاي نزديك به منطقه سقوط است.
هفته سي و يكم ليگ برتر در حالي از روز جمعه ادامه خواهد يافت كه پنج ديدار در اين روز انجام مي شود و در آنها فولاد بدنبال افزايش شانس سهميه آسيايي و آلومينيوم بدنبال كاهش شانس سقوط است.
آلومينيوم - ملوان
آلومينيوم كه هفته گذشته با شكست از صبا شانس حضورشان در ليگ برتر تا حدي كاهش يافت به دنبال سه امتياز بازي برابر ملوان است تا شايد با از دست دادن امتياز از سوي ذوب آهن بار ديگر در موقعيت پلي آف قرار بگيرند. شاگردان مظلومي كه هفت هفته پياپي موفق به پيروزي نشده اند برابر تيمي قرار مي گيرند كه شرايط آنها هم چندان خوب نيست، شاگردان احمدزاده نيز شش هفته پياپي است كه موفق به كسب سه امتياز نشده اند و براي ماندن قطعي در ليگ برتر تنها به سه امتياز نياز دارند.
مس - نفت آبادان
نفت آبادان كه در آخرين روزهاي سال 91 علي فيروزي را از سمت سرمربيگري اين تيم كنار گذاشت، در حالي به مصاف مس كرمان مي رود كه ذوب آهن با كسب يك امتياز و يا آلومينيوم با كسب سه امتياز اندك شانس اين تيم براي راهيابي به پلي اف را هم از بين مي برد و اين تيم اولين تيم سقوط كننده لقب خواهد گرفت. در طرف مقابل شاگردان لوكا بوناچيچ در 9 بازي اخيرشان شكست نخورده اند و بوناچيچ با پيروزي برابر نفت آبادان در يك قدمي پرسپوليس قرار خواهد گرفت و اين از خوش اقبالي بوناچيچ است كه نفت آبادان در فصل اخير هيچگاه خارج از خانه پيروز نشده است.
راه آهن - ذوب آهن
شاگردان علي دايي كه از ماندن در ليگ برتر خاطر جمع هستند در ادامه ليگ بازي هاي تشريفاتي اي را در پيش خواهند داشت اما در طرف مقابل ذوب آهن به سه امتياز اين ديدار بسيار نياز دارد تا هم در منطقه پلي اف باقي بماند و هم اميدوار به لغزش داماش و فجرسپاسي براي ماندن در ليگ برتر. ذوب آهن چهار بازي اخيرش را بدون شكست پشت سر گذاشته و همين امر مي تواند بر اعتماد به نفس شاگردان كاظمي موثر باشد.
سايپا - فجرسپاسي
تقوي كه هفته گذشته با برتري برابر نفت آبادان موجبات اخراج فيروزي را فراهم ساخت، با روحيه اي مضاعف برابر محمود ياوري قرار مي گيرد تا با گرفتن سه امتياز خيال خودش را از بابت ماندن در ليگ برتر راحت كند. در طرف مقابل محمود ياوري كه با ابراز نگراني از احتمال سقوط هرچند پايين تيمش به دسته پايين تر بر لزوم تلاش همه جانبه براي حفظ اين تيم در ليگ برتر خبر داده است.
فولاد - صباي قم
فولاد براي باقي ماندن در صدر جدول و نگاه داشتن شانس سهميه آسيايي بايد برابر صباي قم پيروز شود. از سويي ديگر صبايي ها كه با برد 9 نفره برابر آلومينيوم بعد از شش هفته بدون برد، با شارژ روحي بيشتري برابر فولاد حاضر مي شوند، مي دانند كه كار سختي برابر فولاد خواهند داشت. فولاد بيست و پنج هفته از آخرين شكست خانگي اش مي گذرد و همين امر به معناي قدرت دوچندان اين تيم در بازي هاي خانگي اش است.
تمام بازي ها به جز بازي فولاد - صبا (30:17) ساعت 17 برگزار مي شود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

سفر 80 نفره تيمي كه مشكلات مالي دارد!
تيم فوتبال استقلال تهران در حالي شب گذشته سومين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا را برابر الهلال عربستان برگزار كرد كه با كارواني 80 نفره راهي عربستان شده بود. سفر به عربستان آن هم با 80 نفر در شرايطي است كه مسئولان اين باشگاه از ابتداي اين فصل مدعي بودند با مشكلات عديده مالي روبرو هستند. پيگيري هاي خبرنگار كيهان در اين خصوص حكايت از آن داشت كه تمام هزينه هاي استقلال در سفر به عربستان بر عهده تيم ميزبان بوده اما زماني كه استقلال با 80 نفر به عربستان سفر مي كند در آينده اي نزديك بايد ميزبان و تقبل كننده هزينه هاي همين تعداد عربستاني در تهران باشد! جالب اينكه اين تعداد همراه ( كه تقريبا در سفرهاي ورزشي چند سال اخير بي سابقه بوده ) تعجب عربستاني ها را نيز به دنبال داشت تا جايي كه روزنامه الاقتصاديه رياض گزارش داد تيم استقلال با كارواني پرتعداد به رياض آمده تا جايي كه مسئولان باشگاه الهلال مجبور شدند يك اتوبوس اضافه براي جابجايي نفرات اضافه كاروان استقلال تهيه كنند.
پيگيري اتفاقات بازي سپاهان از سوي فدراسيون فوتبال
هواداران تيم فوتبال سپاهان در جريان بازي اين تيم با الاهلي عربستان به خاطر شكست سنگين از حريف، عليه سازمان ليگ و مهدي تاج سرپرست اين سازمان شعارهاي تندي را مطرح كردند. در همين رابطه عليرضا عليپور رئيس كميته بازرسي و نظارت سازمان ليگ حرفه اي فوتبال ايران گفت: شعارهاي هواداران سپاهان در بازي با الاهلي عربستان را از قبل پيش بيني كرده بوديم و اين شعارها در موقع مقتضي پيگيري خواهد شد.
برتري بايرن مونيخ برابر يوونتوس و توقف بارسلونا
دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاري دو ديدار آغاز شد. در يكي از اين مسابقات بايرن مونيخ در زمين خود پذيراي يوونتوس بود و موفق شد حريف نامدار خود را با نتيجه 2 بر صفر شكست دهد. ديويد آلابا در دقيقه يك و توماس مولر در دقيقه 63 براي شاگردان هاينكس گلزني كردند تا بايرن با خيالي آسوده گام به ديدار برگشت بگذارد. در ديگر ديدار، پاري سن ژرمن فرانسه برابر ميهمان نامدار خود بارسلونا به تساوي 2 - 2 دست يافت. ليونل مسي در دقيقه 38 و ژاوي در دقيقه 89 از روي نقطه پنالتي براي بارسا كه پس از مدت ها تيتو ويلانووا را روي نيمكت خود مي ديد، گلزني كردند و زلاتان ابراهيموويچ در دقيقه 79 و بلز ماتودي در دقيقه 4+90 گل هاي پاري سن ژرمن را زدند تا همه چيز براي تعيين تيم صعود كننده به بازي برگشت در نيوكمپ كشيده شود. در ادامه اين مسابقات چهارشنبه شب، رئال مادريد ميزبان گالاتاسراي تركيه بود و مالاگاي اسپانيا به مصاف دورتموند آلمان رفت.
دعوت ميزبان جام جهاني از تيم فوتبال نوجوانان
امارات، ميزبان جام جهاني نوجوانان از تيم ايران براي انجام دو بازي دوستانه دعوت به عمل آورد. دوستي سرمربي نوجوانان با تاييد اين خبر گفت: امارات كه خودش ميزبان جام جهاني است از ما دعوت كرده كه به براي انجام دو بازي دوستانه به اين كشور برويم كه بايد ببينيم اوضاع چطور خواهد شد و اميدواريم كه اين اتفاق رخ بدهد. با توجه به اينكه درجام جهاني با كشورهاي آمريكاي لاتين، آفريقايي و اروپايي روبرو مي شويم بايد براي شبيه سازي با اين حريفان هم بازي كنيم.
سفر داور ايراني به برزيل
سمينار داوران وسط كانديداي قضاوت در جام جهاني 2014 برزيل 4 تا 10 خرداد 92 در ريودوژانيرو برزيل برگزار خواهد شد. در اين سمينار 52 داور از نقاط مختلف جهان حضور دارند و از آسيا 7 داور به اين سمينار خواهند رفت. از ايران عليرضا فغاني، از امارات علي حامد البداوي، از عربستان خالد ابراهيم القدمي، از ازبكستان روشن ايرماتوف؛ از ژاپن يويچي نيشي مورا، از بحرين نواف عبدالله غايت شكرالله و از استراليا بنيامين جان ويليامز در سمينار داوران جام جهاني حضور پيدا خواهند كرد.
قلعه نويي: فوتبال ايران ديگر ستاره ندارد
سرمربي آبي پوشان پايتخت در گفت وگويي كه با روزنامه الشرق عربستان داشت، درباره موضوعات جالبي سخن گفت. قلعه نويي با انتقاد از نحوه برگزاري ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: جدول زمان بندي بازي ها به نفع باشگاه هاي شرق و به ضرر باشگاه هاي غرب آسياست. در توجيه اين ادعاي خود هم بايد بگويم كه به عنوان مثال ليگ ايران و عربستان چند هفته بعد به پايان مي رسد؛ اين در حالي است كه ليگ قهرمانان آسيا ادامه دارد و تازه در مرحله گروهي است. مطمئنا چنين مسئله اي تيم هاي غرب آسيايي را خسته مي كند و در نتايج آنها تاثير مي گذارد. به همين خاطر است كه اغلب مي بينيم كه فيناليست ها يا از كره جنوبي هستند يا از ژاپن. سرمربي استقلال در پايان از افول ستاره ها در فوتبال ايران و عربستان ابراز تاسف و نگراني كرد و گفت: در گذشته در فوتبال عربستان ستاره هايي چون سامي الجابر، يوسف الثنايان و ماجد عبدالله و همچنين در ايران ستاره هايي چون علي دايي و خداداد عزيزي بازي مي كردند اما الان هيچ ستاره معروفي در اين دو كشور وجود ندارد و دليل آن به ضعف زيرساخت ها و عدم توجه به فوتبال پايه برمي گردد.

 


پرداخت 3 ميليارد تومان از بودجه المپيك لندن

3 ميليارد تومان از محل بودجه ويژه بازيهاي المپيك 2012 لندن به كميته ملي المپيك پرداخت شد.
در حالي كه قرار بود پس از توافق مسئولان كميته ملي المپيك و معاونت راهبردي رياست جمهوري، مبلغ 5 ميليارد تومان از 12 ميليارد تومان باقي مانده از بودجه ويژه المپيك به حساب كميته ملي المپيك واريز شود،3 ميليارد تومان از آن بودجه به كميته المپيك اختصاص يافت. اين اعتبار پس از گذشت چندماه از بازيهاي المپيك در روزهاي پاياني سال 91 در اختيار كميته ملي المپيك قرار گرفت.با توجه به اهميت بازي هاي المپيك 2012 لندن قرار بود 30 ميليارد تومان در قالب كمك به ورزش اختصاص يابد كه از اين ميان 18 ميليارد تومان پيش از بازيها تخصيص يافت و با گذشت ماه ها از پايان اين رقابتها به تازگي 3 ميليارد ديگر از 12 ميليارد تومان باقي مانده به حساب كميته ملي المپيك واريز شده است.
 


تعويق بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي

بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي كه قرار بود خرداد برگزار شود به تعويق افتاد.
در حالي كه قرار بود سومين دوره بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي 16 تا 27 خرداد به ميزباني اندونزي برگزار شود، طبق اعلام مسئولان برگزاري بازي ها به زمان ديگري موكول شد. كميته برگزار كننده بازي ها در نامه اي به كميته ملي المپيك ايران اعلام كرده كه به دليل مشكلات مالي و آماده نشدن تجهيزات براي ميزباني اين رقابت ها، اندونزي آمادگي لازم را ندارد و به همين دليل بازي هاي اسلامي در زمان ديگري برگزار خواهد شد. در اين نامه، كميته برگزاري مسابقات مهر ماه را زمان جديد براي ميزباني اين رويداد پيشنهاد داده، اما هنوز زمان قطعي برگزاري اين رقابت ها مشخص نيست.بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي در رشته هاي تيروكمان، دووميداني، بدمينتون، ورزش هاي آبي، شناي فين، فوتبال، ژيمناستيك، كاراته، پنكاك سيلات، تكواندو، واليبال، وزنه برداري، سپك تاكرا، ووشو، صخره نوردي، قايقراني و بسكتبال برگزار خواهد شد. قرار است ايران به دليل بالا رفتن نرخ ارز و دلار تنها در رشته هايي كه شانس كسب مدال طلا وجود دارد، حضور پيدا كند. بر اين اساس كاروان ايران در رشته هاي دووميداني (پرتاب ها)، كاراته، تكواندو، واليبال، وزنه برداري ، ووشو و ژيمناستيك در اين رويداد شركت خواهد داشت.در بخش بانوان نيز هيات اجرايي كميته ملي المپيك تصميم گرفته ورزشكاراني كه شانس نشان نقره و برنز را دارند به بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي اعزام شوند.
 


شكست نمايندگان كشورمان و صدرنشيني عربستاني ها

در ليگ قهرمانان آسيا

هفته سوم از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا در حالي با شكست نمايندگان ايران در غرب و نمايندگان ژاپن در شرق آسيا پيگيري شد كه تيم هاي الشباب و الاهلي عربستان، اف سي سئول كره جنوبي و بنيادكار ازبكستان صدرنشينان گروه خود لقب گرفتند.
روز نخست از هفته سوم مرحله گروهي يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا كه پايان دور رفت اين مسابقات محسوب مي شود، سه شنبه با برگزاري 8 ديدار پيگيري شد كه طي آن تيم هاي ايراني سپاهان و تراكتورسازي مقابل حريفان خود شكست خوردند تا در جدول رده بندي گروه خود يك پله سقوط كنند. سپاهان در اصفهان با نتيجه عجيب 4 بر 2 مغلوب الاهلي عربستان شد و با توجه به پيروزي تيم الغرافه با همين نتيجه در زمين النصر امارات، شاگردان كرانچار به رده سوم گروه C سقوط كردند. اما تراكتورسازي هم در گروه A و در جنگ صدرنشيني، مقابل الشباب تن به شكست يك بر صفر داد تا صدر گروه را به اين تيم عربستاني واگذار و خود به رده دوم سقوط كند.

 


نفرت ستاره رئال مادريد از اشغالگران قدس

رونالدو: پيراهنم را با صهيونيست هاي قاتل عوض نمي كنم

ستاره رئال مادريد در اظهارنظري بازيكنان رژيم صهيونيستي را «قاتل» ناميد.
تيم ملي فوتبال پرتغال هفته گذشته در رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل با تساوي 3 - 3 برابر رژيم اشغالگر قدس متوقف شد، اين در حالي بود كه كريستيانو رونالدو، كاپيتان پرتغال با واكنش خوب هواداران فوتبال در سرزمين هاي اشغالي مواجه نشد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه با بلندكردن عكس هايي از مسي اعتراض خود را به ستاره پرتغالي كهكشاني ها نشان دادند. بازيكنان حريف هم بارها و بارها كريستيانو رونالدو را نقش بر زمين كردند تا خشم خود را از اين ستاره پرتغالي ابراز كنند.
رونالدو نيز پس از پايان بازي حاضر نشد، پيراهن خودرا با بازيكنان حريف عوض كند كه اين با واكنش رسانه هاي رژيم اشغالگر قدس همراه شد. به گزارش خبرگزاري ايسنا او در گفت وگويي كه با آژانس خبرگزاري «رم» آذربايجان داشت، به حمايت از تصميم خود پرداخت و سخناني جنجالي را بر زبان آورد. ستاره رئال مادريد اين گونه خشم خود را از رژيم اشغالگر قدس بر زبان آورد: «تماشاگران اسرائيلي براي من منفورترين تماشاگران به شمار مي آيند. نمي توانم آنها را تحمل كنم. من پيراهن خود را با افراد قاتل عوض نخواهم كرد.»
 


موفقيت هاي كشتي گير يك پا

يك كشتي گير معلول با وجود اين كه مادرزاد با يك پا به دنيا آمده، در مسابقات دانشگاهي آمريكا موفقيت هاي زيادي به دست آورد تا ثابت كند با ممارست هر كاري شدني است.
آنتوني روبلز با وجود اين كه تنها با يك پا به دنيا آمد از بچگي و از سن سه سالگي از پوشيدن پاي مصنوعي اجتناب كرد. با اين وجود روبلز بدنش را با روش هاي تمريني مختلف قوي كرد. او از زماني كه تمرين يكي از پسرعموهاي بزرگ تر خود را تماشا مي كرد، جذب ورزش كشتي شد. روبلز در اولين مسابقه كشتي مدرسه اش پنج برد و هشت باخت داشت تا در رقابت هاي شهر »مسا« از آريزونا آخر شود. اما رابلز نااميد نشد و با تمرين هاي مستمر توانست چگونه ايستادن و راه مبارزه كردن را با پيدا كردن مركز ثقل بدنش براي دفاع در برابر حملات رقبا را ياد بگيرد. او تا جايي پيش رفت كه در دبيرستان »مسا« ركورد 96 برد و بدون شكست را از خود به جاي گذاشت و رقابت هاي دانشگاهي اش را با 129 برد و 15 باخت به پايان برد. اين كشتي گير يك پا هم رديف ورزشكاران معلول سرشناسي همچون جيم آبوت (بازيكن بيسبال، كه يك دست داشت)، كيسي مارتين (گلف باز معلول)، اوسكار پيستوريوس (دونده بدون پا) ، فالدير چاهباري (بوكسوري با يك چشم) و ديو استيونس (بازيكن بيسبال بدون پا) قرار گرفت.
 


گلايه هاي مرد نقره اي دو و ميداني از مسئولان ورزش

دارنده مدال نقره بازي هاي المپيك 2012 لندن گفت: با توجه به شرايط موجود در هيچ رقابت ملي و انفرادي از جمله بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي و قهرماني آسيا شركت نخواهم كرد.
احسان حدادي، دارنده مدال نقره بازي هاي المپيك 2012 لندن با گلايه و انتقاد شديد از مسئولان ورزش كشور ادامه داد: تمام هزينه هاي اين سفر با خودم بوده است و تا زماني كه تمام پول هايم پرداخت نشود در هيچ كداميك از رقابت هاي ملي شركت نمي كنم. اگر هم در آمريكا مشغول تمرين هستم تنها بخاطر باشگاه پرسپوليس است وگرنه در هيچ رقابت ملي و انفرادي از جمله بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي و قهرماني آسيا شركت نخواهم كرد.
 


اساسنامه كميته ملي المپيك هنوز به IOC ارسال نشده است!

با وجود سپري شدن دو هفته از سال 92 هنوز اساسنامه كميته ملي المپيك به IOC ارسال نشده است.
پس از برگزاري نشست هم انديشي كميته ملي المپيك قرارشد كارگروهي اساسنامه اصلاح شده كميته ملي المپيك را بررسي و سه روز بعد از نشست مذكور آن را به IOC ارسال كنند.البته در شرايطي كه قرار بود در آخرين روزهاي سال 91 اساسنامه اصلاح شده كميته ملي المپيك به IOC ارسال شود اما شنيده ها حاكي از آن است كه با وجود سپري شدن دو هفته از سال 92 هنوز اساسنامه مد نظر به كميته بين المللي المپيك ارسال نشده است. برهمين اساس، مسئولان كميته ملي المپيك در نظر دارند اوايل هفته آينده اساسنامه را ارسال كنند. تا زماني كه اساسنامه كميته ملي المپيك ايران مورد اصلاح و تاييد IOC قرار نگيرد، كميته ملي المپيك ايران نمي تواند مجمع عمومي و انتخاباتي برگزار كند.
 


(صفحه(11(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10