(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 18 فروردین 1392 - شماره 20458

تحليلگر عرب :
رفتار كشورهاي غربي در قبال حقوق بشر رياكارانه است
مالكي: برخي جناح هاي سياسي در عراق
 به تروريست ها كمك مي كنند
زد و خورد خياباني با پليس در پايتخت اسپانيا
تظاهرات همبستگي با شيعيان در خيابان هاي كراچي
بشار اسد: تجزيه سوريه همه خاورميانه را ناامن مي كند
بازديد كيم جونگ اون از پايگاه هاي موشكي كره شمالي
يورش پليس مكزيك به معلمان معترض
راهپيمايي ضد آل خليفه و آل سعود
در اعتراض به تخريب مساجد و حسينيه هاي بحرين
«تمام سلام» مامور تشكيل كابينه جديد لبنان شد
بيانيه علماي جهان اسلام در همبستگي با آيت الله نمر
توهين وبلاگ نويسان به اسلام خشم مردم بنگلادش را برانگيخت
موج تازه درگيري با نظاميان صهيونيست در سرزمين هاي اشغالي
چها رسوي پنج قا ره


تحليلگر عرب :

رفتار كشورهاي غربي در قبال حقوق بشر رياكارانه است

نويسنده و تحليلگر سياسي عرب اظهار داشت، سياست ها و رفتارهاي غرب در همه ابعاد به ويژه در زمينه موازين حقوق بشر منافقانه و متناقض است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، عزالدين موسي رئيس انجمن كمك هاي بشردوستانه فلسطين گفت، نه تنها در زمينه حقوق بشر بلكه در تمامي ابعاد سياسي ما شاهد رفتاري منافقانه، دوگانه و تبعيض آميز از كشورهاي غربي هستيم.
وي خاطرنشان كرد، برخي از كشورهاي عربي نيز دنباله رو سياست هاي رياكارانه و سلطه جويانه غرب هستند و در باتلاق تبعيت از غربي ها و آمريكايي ها فرو رفته اند و من به عنوان يك عرب از عملكرد اين رهبران خودفروخته شرم دارم.عزالدين موسي تاكيد كرد، دولتمردان غربي هميشه فرياد طرفداري از صلح سر مي دهند اما نظاميان اين كشورها در مناطق مختلف دنيا حضور نظامي دارند و در امور داخلي اين كشورها دخالت مي كنند.
 


مالكي: برخي جناح هاي سياسي در عراق

 به تروريست ها كمك مي كنند

نخست وزير عراق اعلام كرد برخي از جريان ها و چهره هاي سياسي در اين كشور از بيت المال و خودروهاي دولتي براي انجام حملات تروريستي استفاده مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «نوري مالكي» بدون آنكه از كسي و يا حزبي نام ببرد گفت، برخي از جناح هاي سياسي در عراق از بيت المال، خودروها و دارايي هاي دولت براي انجام عمليات تروريستي بهره مي گيرند. به نظر مي رسد كه منظور مالكي احتمالا رهبران فهرست «العراقيه» تحت رهبري «اياد علاوي» باشد. مالكي افزود: برخي از شركاي سياسي در منابر مختلف از فرقه گرايي دم مي زنند و ديگران را به كشتار و جنايت تحريك مي كنند. مالكي گفت: تا زماني كه اين شركاي سياسي از تروريسم حمايت مي كنند، امنيت در كشور برقرار نمي شود. طي حملات تازه تروريستي كه جمعه در عراق به وقوع پيوست، بيش از 10 نفر شهيد شدند.
 


زد و خورد خياباني با پليس در پايتخت اسپانيا

پليس اسپانيا با هجوم به صفوف معترضان به شرايط بد اقتصادي در مادريد، شماري از آنها را بازداشت كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس، ديروز صدها معترض در مجاورت منازل مقامات اين كشور در مادريد دست به تظاهرات زدند و خواستار تصويب قانوني در حمايت از اقشار ضعيف شدند. معترضان در شعارهاي خود از مجلس اسپانيا خواستند با تصويب قانون، جلوي تخليه و مصادره منازل به نفع بانك ها را بگيرند و در بازپرداخت بدهي هاي مردم به بانك ها تسهيلاتي را در نظر بگيرند. پليس ضدشورش با حمله به اين تظاهرات، شماري از معترضان را دستگير كرد. بر روي پلاكاردهاي معترضان نوشته شده است: «بله، ما مي توانيم».
 


تظاهرات همبستگي با شيعيان در خيابان هاي كراچي

صدها نفر در كراچي به حمايت از شيعيان تظاهرات و حملات تروريست ها عليه آنان در پاكستان را محكوم كردند.
به گزارش پرس تي وي، صدها نفر از مردم مسلمان پاكستان با برگزاري راهپيمايي در خيابان هاي كراچي، كشتار هدفمند شيعيان در اين كشور را محكوم كردند. تظاهركنندگان از دولت اسلام آباد خواستند با تروريسم مقابله و در مورد سرنوشت مفقودشدگان شيعه تحقيق كند. اين افراد به دست تروريست ها ربوده شده اند. به گفته گروه هاي حقوق بشر، طي سال 2012 بيش از 400 شيعه در پاكستان توسط تروريست هاي تندرو كشته شده اند.
درگيري در نوار قبايلي
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، درگيري هاي متقابل ميان نيروهاي ارتش و شبه نظاميان در شمال غرب پاكستان 18 كشته برجاي گذاشت. شمار كشته هاي نيروهاي دولتي چهار تن اعلام شد و بقيه كشته شدگان نيز از عناصر طالبان بودند. اعضاي طالبان محلي در حملات خود به شماري واحدهاي مسكوني و سه پايگاه دولتي آسيب هاي جدي رساندند.
حملات تروريستي در پاكستان در حالي صورت مي گيرد كه اين كشور خود را براي انتخابات پارلماني سراسري آماده مي كند. به گفته كارشناسان احتمال حملات تروريستي در روزهاي انتخابات زياد است.
 


بشار اسد: تجزيه سوريه همه خاورميانه را ناامن مي كند

رئيس جمهور سوريه درباره پيامدهاي تجزيه سوريه هشدار داد و گفت، بي ثباتي سوريه به كشورهاي همسايه و كشورهاي دورتر سرايت خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري ها، بشار اسد اظهار داشت، در صورتي كه بحران سوريه به مرحله تجزيه يا سلطه گروه هاي تروريستي برسد اين وضع نخست به صورت مستقيم كشورهاي همسايه و پس از آن به كشورهاي دورتر در خاورميانه منتقل خواهد شد.
وي افزود، كساني كه دنبال برهم زدن اوضاع سوريه هستند نخستين كساني هستند كه بهاي آن را خواهند پرداخت.
بشار اسد گفت، جنگ در سوريه يك جنگ داخلي نيست بلكه جنگي خارجي عليه سوريه است كه با نقشه منطقه ارتباط دارد.
رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، دمشق طي 10 سال گذشته تلاش كرد تا گذشته بد اعراب و ترك ها را پاك كند ولي اردوغان به دنبال بازگرداندن اين تاريخ است.
رئيس جمهور روسيه نيز طي اظهاراتي حمايت تسليحاتي از مخالفان سوريه را برخلاف قوانين بين المللي دانست.
ولاديمير پوتين با درخواست براي توقف حمايت تسليحاتي از مخالفان سوريه خواستار عمل به قانون بين المللي شد كه براساس آن دادن سلاح به گروه هاي تروريست ممنوع است.
وي از همه طرف هاي درگير در سوريه خواست فوراً به جنگ پايان دهند و پاي ميز مذاكره بنشينند.
پوتين گفت، كساني كه مي گويند بشار اسد در حال جنگ است به ياد داشته باشند كه اين مخالفان مسلح هستند كه مي جنگند.
وي تصريح كرد، روسيه خواهان غرق شدن سوريه در آشوبي نيست كه براي كشورهايي نظير ليبي، عراق و يمن اتفاق افتاد. از سوي ديگر، در حالي كه يگان توپخانه اي ارتش سوريه ده ها مركز تجمع افراد مسلح در مناطق مختلف حومه دمشق، ادلب و ديرالزور را هدف قرار داده و منهدم كرد ديگر يگان هاي ارتش سوريه عمليات گسترده اي را از شمال تا جنوب شهر حلب به اجرا گذاشتند.
يگان هاي توپخانه ارتش سوريه حملات خود عليه مراكز تجمع افراد مسلح در منطقه جوبر در دمشق را ادامه دادند كه در جريان آن ده ها فرد مسلح كشته و زخمي شدند.
در ادلب، دير الزور و مناطق ديگر نيز يگان هاي ارتش پناهگاه ها و كارگاه هاي بمب سازي و ذخيره مهمات شورشيان را هدف قرار دادند كه به كشته و زخمي شدن ده ها تن و انهدام كامل انبارهاي مهمات آنان منجر شد.
پياده نظام ارتش سوريه درگيري شديدي با تروريست ها در مناطق بيمارستان الكندي، النقارين، ريتان و مناطق ديگر پيدا كردند كه باعث كشته و زخمي شدن ده ها تن ديگر از تروريست ها شد.
ساير رويدادها
¤ تروريست هاي سوري با شليك خمپاره به كارخانه داروسازي در حومه شهر دمشق قسمتي از تأسيسات آن را ويران كردند.
¤ وزارت خارجه ايتاليا اعلام كرد چهار خبرنگار ايتاليايي در سوريه ربوده شدند.
¤ روسيه يك ميليون دلار كمك انسان دوستانه به سوريه ارسال كرد.
¤ تروريست ها در حملات خود به منطقه داريا در حومه دمشق خسارات سنگيني به حرم حضرت سكينه(س) وارد كردند.
 


بازديد كيم جونگ اون از پايگاه هاي موشكي كره شمالي

با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره و احتمال بروز جنگ هسته اي در اين منطقه رهبر كره شمالي از پايگاه هاي موشكي اين كشور بازديد كرد.
به گزارش خبرگزاري تلگراف ديروز تلويزيون دولتي كره شمالي گزارشي را همزمان با افزايش تنش ها در شبه جزيره كره پخش كرد كه طبق آن كيم جونگ اون همراه با ژنرال هاي ارشد نظامي در حال بازديد از سايت هاي موشكي اين كشور است.
در اين بازديد همچنين تجهيزات نظامي جديد كره شمالي به نمايش درآمد كه هواپيماهاي سبك توسط راكت هاي كره شمالي مورد هدف قرار گرفتند و سرنگون شدند.
آمريكا اعلام كرده است كه پهپادهاي خود را براي جاسوسي و زيرنظر گرفتن اقدامات نظامي كره شمالي در منطقه مستقر خواهد كرد.
همزمان جي كارني سخنگوي كاخ سفيد جمعه شب گفت: مقامات آمريكايي گزارش هايي مبني بر احتمال آزمايش موشكي قريب الوقوع در كره شمالي دريافت كرده اند و از چنين اقدامي متعجب نمي شوند.
تلويزيون دولتي ژاپن نيز اعلام كرد كره شمالي درخواست آمريكا را براي مذاكره مستقيم رد كرده است.
كرت كمپل ديپلمات سابق آمريكا در اين خصوص گفت: «گفته مي شود آمريكا حاضر نبوده است با كيم جونگ ايل رهبر سابق كره شمالي يا جانشين او كيم جونگ اون رهبر كنوني كره شمالي به گفت و گو بپردازد. اما من مي گويم كه اين سخن درست نيست. آمريكا با مشورت هايي كه با متحدان و دوستانش داشته، تلاش كرده است به صورت مستقيم با كره شمالي به تعامل بپردازد اما پيونگ يانگ اين درخواست را كلاً رد كرده است.»
اين گزارش حاكي است به دنبال تشديد تنش ها بين كره شمالي و آمريكا در نشستي كه روز جمعه در پيونگ يانگ برگزار شد، مقام هاي كره شمالي از ديپلمات هاي خارجي ساكن در اين كشور خواستند كه موضوع خروج از سفارت خانه هايشان در كره شمالي را مورد بررسي قرار دهند و هشدار دادند كه پس از 10آوريل سال جاري ميلادي(سه روز ديگر) امنيت آنها نمي تواند تضمين شود.
سخنگوي سازمان ملل در واكنش به اين اقدام كره شمالي گفت: اين سازمان برنامه اي براي خروج كاركنانش از كره شمالي ندارد و در حال بررسي هشدارهاي ناشي از افزايش تنش هاي هسته اي در شبه جزيره كره است.
«مارتين نسيركي»، در جريان سفر به دور اروپا گفت: كاركنان سازمان ملل همچنان در كره شمالي باقي مي مانند تا در خصوص كمك هاي بشردوستانه و فعاليت هاي توسعه طلبانه به اين كشور كمك كنند.
مقام هاي سازمان ملل اعلام كردند كه هم اكنون 36 كارمند بين المللي و 21 كارمند محلي در كره شمالي در آژانس هاي مختلف اين سازمان مشغول فعاليت هستند.
وزير خارجه روسيه نيز توضيح پيونگ يانگ درباره اعلام ضرب الاجل براي خروج ديپلمات هاي خارجي از اين كشور و عدم تضمين امنيت آنها را خواستار شد.
سرگي لاورف در جريان سفر به ازبكستان گفت: اين درخواست براي تمامي سفارتخانه ها در پيونگ يانگ ارسال شده و اكنون درصدد هستيم تا انگيزه اين درخواست كره شمالي را بررسي كنيم.
ده ها كشور در كره شمالي سفارتخانه دارند. «دنيس سامسونف»، سخنگوي سفارتخانه روسيه در كره شمالي به رسانه هاي روس گفت كه سفارت اين كشور به صورت عادي در حال فعاليت است.كره شمالي اعلام كرده است كه در صورت بروز جنگ، خاك آمريكا را با موشك هاي هسته اي خود هدف قرار خواهد داد.
 


يورش پليس مكزيك به معلمان معترض

تظاهرات معلمان معترض به اصلاحات آموزشي در مكزيك به درگيري با پليس انجاميد.
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها معلم مكزيكي جمعه در اعتراض به اصلاحات جديد آموزشي در اين كشور تظاهرات كردند. براساس اين اصلاحات، كنترل اتحاديه معلمان بر استخدام و اخراج معلمان كاهش مي يابد. معلمان معترض بزرگراه «مكزيكوسيتي» و «آكاپولكو» را به مدت چند ساعت مسدود كردند. در پي آن نيز صدها پليس براي گشودن مسير فوق وارد عمل شدند. معترضان از بمب هاي آتش زا، چماق و چوبدستي استفاده كردند و نيروهاي امنيتي نيز به گاز اشك آور متوسل شدند. در مورد شمار معلمان زخمي گزارشي نرسيده است، اما به گفته منابع دولتي، سه پليس طي اين زد و خورد زخمي شدند.
 


راهپيمايي ضد آل خليفه و آل سعود

در اعتراض به تخريب مساجد و حسينيه هاي بحرين

مردم بحرين در اعتراض به تخريب حسينيه ها و مساجد اين كشور توسط نيروهاي سعودي تظاهرات گسترده اي برگزار كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم بحرين روز جمعه در سالگرد آغاز تخريب مساجد و حسينيه ها توسط نيروهاي اشغالگر سعودي به خيابان ها ريختند.
اين تظاهرات در غرب شهر منامه برگزار شد و نيروهاي امنيتي رژيم بحرين با حمله به معترضان با گاز اشك آور و بمب صوتي اين تظاهرات را به خشونت كشاندند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي خشم خود را از اقدامات رژيم آل خليفه و آل سعود در نقض حقوق ديني مردم و توهين به اعتقادات و مقدسات آنها اعلام كردند.
مردم بحرين خواستار بازسازي مساجد و حسينيه ها شدند، از آغاز انقلاب بحرين تاكنون بيش از 38 مسجد به دست نيروهاي آل خليفه و نظاميان سعودي تخريب شده است.
مردم بحرين از دو سال قبل با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز خواستار تغيير نظام سياسي در كشور خود هستند كه اين مطالبه با سركوب رژيم آل خليفه همراه بوده است.
 


«تمام سلام» مامور تشكيل كابينه جديد لبنان شد

رئيس جمهور لبنان «تمام سلام» را به طور رسمي مامور تشكيل كابينه جديد لبنان كرد.
به گزارش خبرگراري فارس، «تمام سلام» پس از نشست سه جانبه بين نبيه بري رئيس پارلمان لبنان، ميشل سليمان رئيس جمهور و نمايندگان پارلمان در كاخ بعبدا به عنوان نخست وزير جديد لبنان مامور تشكيل كابينه شد.
124نماينده پارلمان لبنان به انتخاب تمام سلام به عنوان نخست وزير راي مثبت دادند. وي ازسياستمداران ميانه رو در ائتلاف گروه 14 مارس است.او حتي قبل از رايزني ها كه از ظهر جمعه توسط رئيس جمهور لبنان آغاز و تا ديروز ادامه داشت، بيشترين تأييدها را براي تصدي رياست دولت جديد به دست آورده بود.
تمام سلام پنج شنبه گذشته به عنوان نامزد ائتلاف گروه 14 مارس معرفي شده بود. وليد جنبلاط رهبر دروزي ها نيز گزينه ديگر بود.
سلام همچنين از حمايت گروه 8 مارس برخوردار است. از برجسته ترين گروه هايي كه از نامزدي تمام سلام براي رياست دولت جديد لبنان حمايت كردند، حزب الله و نيز تشكل تغيير و اصلاح به رهبري ميشل عون نماينده مسيحي و نيز جنبش امل به رياست نبيه بري رئيس مجلس است.
نبيه بري نيز انتخاب تمام سلام را فرصتي مناسب براي از بين بردن تنش ها ميان لبناني ها و صفحه اي جديد براي نجات لبنان از وضعيت كنوني دانست.
اولين اظهار نظر
تمام سلام در اولين سخنان خود پس از انتخابش براي تشكيل كابينه اعلام كرد كه به هيچ جناحي وعده همسويي نداده و تنها براساس منافع ملي لبنان عمل خواهد كرد.
وي با تشكر از نمايندگاني كه به وي راي مثبت دادند، افزود: دموكراسي هويت لبنان است.
تمام سلام تاكيد كرد كه سمت جديد را با التزام به قانون اساسي، عمل در راستاي منافع ملي و با همكاري تمام گروه هاي سياسي پذيرفته است.
مامور تشكيل كابينه جديد لبنان با اشاره به شرايط حساس در مرحله كنوني، از رايزني بين دولت با رهبران ديگر گروه هاي سياسي براي تعيين اولويت هاي پيش رو خبر داد.
وي تاكيد كرد كه رويكرد ملي بايد واحد باشد و در اين زمينه بايد به سرعت توافق شود.تمام سلام تصريح كرد: بايد درباره قانون انتخابات نيز به سرعت توافق شود كه در آن عدالت براي همه مردم، طايفه ها و مناطق رعايت شود.
وي با تاكيد بر اينكه به موافقتنامه طائف و قانون اساسي لبنان پايبند است، افزود: اعتقاد دارم كه بايد لبنان از وضعيت تنش سياسي كه در سطح امنيتي انعكاس يافته عبور كند.
وي در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگاران تصريح كرد كه به هيچ گروه يا جناحي ملتزم نيست و تنها بر اساس منافع ملي عمل خواهد كرد.
نخست وزير جديد كيست؟
تمام صائب سلام سياستمدار لبناني متولد دسامبر سال 1945 ميلادي و فرزند نخست وزير اسبق لبنان «صائب سلام» است كه به عنوان چهل و نهمين نخست وزير لبنان پس از استعفاي «نجيب ميقاتي» از اين منصب روز شنبه شش آوريل 2013 به اين سمت منصوب شد.
نخست وزير جديد 68 سال دارد. او در انتخابات پارلماني سال 1996 لبنان موفق به راهيابي به پارلمان لبنان شد. اما طي انتخابات سال 2000 موفق به راهيابي به پارلمان لبنان نشد و در انتخابات پارلماني سال 2005 نيز شركت نكرد.
در انتخابات پارلماني سال 2009 ميلادي ضمن ائتلاف با «سعد الحريري»، نخست وزير اسبق لبنان موفق شد به پارلمان راه پيدا كند.
پس از استعفاي نجيب ميقاتي و انحلال كابينه وي، گروه 14 مارس و جبهه مبارزه ملي به عنوان جبهه نماينده «وليد جنبلاط» درباره معرفي تمام سلام اتفاق نظر حاصل شد تا وي به عنوان نخست وزير جديد لبنان معرفي و مامور تشكيل كابينه جديد شود.
مناصب وزارتي
درباره پست هاي وزارتي تمام سلام بايد گفت كه وي در 11 ژوئيه 2008 در دولت «فؤاد سنيوره» حضورداشت و در دوره رياست جمهوري «ميشل سليمان» به وزارت فرهنگ لبنان منصوب شد كه تا 9 نوامبر 2009 در اين پست اداي وظيفه مي كرد.
شبكه تلويزيوني بي بي سي عربي درباره انتخاب تمام سلام اعلام كرد كه وي شخصيتي توافقي در لبنان است و خبرنگار اين شبكه در بيروت درباره توافق گروه 14 مارس براي انتخاب تمام سلام به عنوان نخست وزير جديد لبنان و سياست هاي دولت جديد گفت: به نظر مي رسد كه همه گروه هاي سياسي لبنان درباره تمام سلام در سمت نخست وزيري به توافق رسيده اند و وي مكلف خواهد شد، دولت جديدي را در اين مرحله انتقالي تشكيل دهد.
اين شبكه افزود: ماموريت اصلي تمام سلام نظارت بر انتخابات پارلماني اين كشور است كه قرار است، ژوئن آينده برگزار شود، ولي تاكنون توافقي درباره قانون جديد انتخابات بين گروه ها و جريان هاي سياسي لبناني حاصل نشده است.
بر اين اساس انتظار مي رود، تمام سلام با چالش هاي سختي روبه رو باشد كه مهمترين چالش در اين راه تشكيل دولت وحدت ملي است. تمام سلام در حال حاضر نماينده پارلمان لبنان است. او در ميان سني ها از مشروعيتي قابل توجه برخوردار است و به لحاظ شخصيتي نيز فردي ميانه رو به شمار مي ايد كه اين موضوع مي تواند توافق گروه ها و جريان هاي سياسي مختلف لبناني را در پي داشته باشد.
تمام سلام در مواضع خود بر حمايت از مقاومت براي مقابله با اشغالگري دشمن صهيونيستي تاكيد كرده و گفته است: ما در مقابله با اشغالگري بدون هيچ ملاحظه اي همراه با مقاومت هستيم.

 


بيانيه علماي جهان اسلام در همبستگي با آيت الله نمر

تعدادي از شخصيت هاي مذهبي و علماي جهان اسلام درخواست دادستاني رژيم سعودي مبني بر صدور حكم اعدام براي آيت الله نمر روحاني شيعه عربستاني كه در بند رژيم سعودي به سر مي برد را جنايت و توهيني بزرگ به مسلمانان و اسلام دانستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، بسياري از شخصيت هاي ديني و علما و روحانيون جهان اسلام درخواست دادستاني رژيم سعودي مبني بر اجراي حكم اعدام عليه آيت الله نمر كه از 8 ژوئيه سال گذشته تاكنون در بند رژيم سعودي به سر مي برد را جنايت و توهيني بزرگ به مسلمانان و اسلام دانسته و تاكيد كردند كه مگر جرم آيت الله نمر چه بوده است؟
«جعفر العلوي»، يكي از رهبران جريان «عمل اسلامي» بحرين در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس ضمن اعلام همبستگي با آيت الله نمر و تمام بازداشت شدگان عربستاني آيت الله نمر را «زبان بر حق و صادقي توصيف كرد كه از حق و حقوق شهروندان عرب مسلمان در بحرين و عربستان سعودي حمايت مي كرد.»
العلوي در ادامه تاكيد كرد كه تلاش رژيم سعودي براي در تنگنا قرار دادن و تحت فشار گذاشتن آيت الله نمر و بازداشت و معرفي وي به دادگاه در راستاي ساكت كردن صداي صادق و بر حق وي و سركوب قيام مردمي در شبه جزيره عربي صورت مي گيرد.
همچنين جنبش «جوانان امت انقلابي» عربستان خواستار اعلام همبستگي بيش از پيش با علما و روحانيون و شخصيت هاي مذهبي در بند رژيم سعودي به ويژه آيت الله نمر و علامه شيخ العامر شد.
همچنين شيخ «محمد الحسين»، روحاني عربستاني و رئيس كميته دفاع از حقوق بشر در عربستان سعودي درخواست دادستاني رژيم سعودي براي صدور حكم اعدام عليه شيخ نمر را اقدامي خطرناك در تاريخ كشور عربستان و جنايتي بزرگ در حق علم و علما و روحانيون و توهيني بزرگ به مسلمانان و اسلام دانست كه ماهيت زشت و كريه رژيم حاكم بر عربستان را برملا مي كند. رژيمي كه مدعي اجراي شريعت و پرچمدار اسلام در منطقه و جهان است.
دفتر «شهيد صدر» در كربلاي معلي اين درخواست دادستاني رژيم سعودي را محكوم كرد و در بيانيه اي تاكيد كرد كه «درخواست دادستاني رژيم سعودي براي صدور حكم اعدام براي آيت الله نمر اقدامي عجيب از سوي حكومت سعودي در حق پيروان اهل بيت نيست.»
اين بيانيه در ادامه از جامعه بين المللي و سازمان هاي مدافع حقوق بشر خواست موضع قاطعي در قبال اين حملات ددمنشانه غيرانساني اتخاذ كنند، چون بي ترديد اين اقدامات برافروخته شدن آتش فتنه هاي داخلي در عربستان را به دنبال خواهد داشت، آتشي كه در صورت برافروخته شدن امكان خاموش كردن آن وجود ندارد.
جمعيت العمل الاسلامي(امل) بحرين نيز در بيانيه اي با آيت الله نمر اعلام همبستگي كرد.
اين در حالي است كه شيخ «عبدالامير قبلان»، نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان عراق خواستار توقف حكم اعدام آيت الله نمر شد و همچنين «صدرالدين القبانچي»، امام جمعه نجف اشرف درخواست دادستاني رژيم سعودي را گرفتار شدن اين رژيم در اقدامي خطرناك توصيف كرد.
آيت الله نمر، روحاني شيعه برجسته عربستاني ششم فروردين براي اولين بار از زمان بازداشت در تابستان سال گذشته ميلادي در دادگاه كيفري ويژه رسيدگي به پرونده هاي تروريستي در شهر رياض، پايتخت عربستان حاضر شد.
نماينده دادستاني رژيم اتهامات چندي را به آيت الله نمر وارد كرد كه بارزترين آنها «تلاش براي فتنه انگيزي در القطيف، جلب دخالت خارجي و حمايت از شورش در بحرين» بود. دادستاني رژيم سعودي از دادگاه خواسته بود تا مجازات محاربه با خدا را عليه آيت الله نمر 55 ساله اجرا و براي وي حكم اعدام صادر كند.
 


توهين وبلاگ نويسان به اسلام خشم مردم بنگلادش را برانگيخت

صدها هزار نفر از مردم بنگلادش با برگزاري يك راهپيمايي طولاني و گسترده خواستار اعدام وبلاگ نويسان ملحد به علت اهانت به اسلام شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه، صدها هزار نفر روز گذشته به سمت داكا پايتخت بنگلادش حركت كردند و با برگزاري يك راهپيمايي اعتراض آميز خواستار اعدام وبلاگ نويسان ملحد شدند.
در اين تجمع اعتراض آميز اسلامگراها فرياد مي زدند، الله اكبر، وبلاگ نويس ملحد را اعدام كنيد، به هيچ كس اجازه توهين به دين و پيامبر محبوب خود را نخواهيم داد. براي اسلام مبارزه خواهيم كرد.
سال هاست برخي از ملحدان در شبكه هاي اجتماعي به دين اسلام اهانت مي كنند كه اين امر موجي از اعتراض ها را به دنبال داشته است.
 


موج تازه درگيري با نظاميان صهيونيست در سرزمين هاي اشغالي

بر اثر درگيري ميان نظاميان رژيم صهيونيستي و معترضان فلسطيني در شرق بيت المقدس و كرانه باختري 35 فلسطيني مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، اعتراضات فلسطيني هاي ساكن كرانه باختري نسبت به رفتار زندانبانان رژيم صهيونيستي كه به شهادت ميسره ابوحمديه اسير 64 ساله فلسطيني منجر شد همچنان ادامه دارد و بر اثر درگيري هايي كه روز جمعه در شرق بيت المقدس روي داد 35 فلسطيني مجروح شدند.
پليس رژيم صهيونيستي به منظور جلوگيري از تظاهرات فلسطينيان در بيت المقدس و شهرهاي ديگر كرانه باختري نيروي كمكي مستقر كرد كه همين مسئله موجب درگيري بين نيروهاي نظامي و فلسطيني هاي معترض شد.
پليس رژيم صهيونيستي همچنين از ورود افراد بالاي 50 سال به صحن مسجدالاقصي جلوگيري كرد كه باعث اعتراض فلسطيني ها شد.
طي روزهاي اخير اعتراضات مردمي در كرانه باختري افزايش يافته و جريان ها و گروه هاي سياسي فلسطيني مردم را به شروع انتفاضه دعوت كرده اند.
جنبش هاي حماس، جهاد اسلامي و فتح نيز ضمن هشدار به رژيم صهيونيستي درباره گرفتن انتقام از رژيم صهيونيستي از مردم خواستند در قبال جنايات اين رژيم اشغالگر سكوت نكنند.
در همين رابطه مديركل مركز فلسطيني اسير از تصميم و تلاش رژيم صهيونيستي براي كشتن اسيران بيمار فلسطيني خبر داد.
وي افزود، رژيم صهيونيستي مصمم به قتل همه اسيران فلسطيني است و ما از سازمان هاي بين المللي درخواست كرده ايم كه براي آزاد كردن اسيران بيمار فلسطيني كه در بند صهيونيست ها هستند تلاش كنند زيرا خطر مرگ همه اسيران بيمار را تهديد مي كند.
از سوي ديگر جنبش حماس در پاسخ به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اظهار داشت، اين جنبش هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت.
موج تازه درگيري ها در سرزمين هاي اشغالي خبر از انتفاضه تازه مي دهد كه در صورت شروع مي تواند ضربات سنگيني به پايه هاي رژيم صهيونيستي وارد آورد.
 


چها رسوي پنج قا ره

تجديد مناسبات اسرائيل و تركيه
در پي عذرخواهي رژيم صهيونيستي از تركيه به خاطر كشته شدن 9 تن از سرنشينان ترك كشتي كمك رسان مرمره به دست نظاميان صهيونيست كه در ارديبهشت 1389 اتفاق افتاده بود، دو كشور قصد دارند روابط خود را از سر بگيرند و تل آويو حتي سفير خود را در آنكارا مشخص كرده است. لغو محاصره غزه يكي از شروط آنكارا براي از سرگيري مناسبات بوده و ظاهرا اكنون ناديده گرفته شده است.
ژنرال دمپسي در كابل
ژنرال «مارتين دمپسي» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا با هدف ديدار با فرماندهان آمريكايي در افغانستان به كابل رفت.
آمريكا به بهانه مبارزه با تروريسم و مقابله با توليد موادمخدر به افغانستان لشكركشي كرده است. اين در حالي است كه اكنون اوضاع امنيتي در افغانستان به مراتب بدتر شده و توليد موادمخدر نيز در مقايسه با سال 2001 به 40 برابر رسيده است.
تظاهرات ضد فرانسوي در نيجر
حدود 2000 تن از دانشجويان دانشگاه هاي «نيامي» پايتخت نيجر با راهپيمايي در خيابان هاي اين شهر، عليه فرانسه شعار دادند و خواستار تعطيلي يك شركت فرانسوي در معادن اورانيوم شمال نيجر شده اند. به گفته تظاهركنندگان، مالكان شركت فرانسوي «آروا» سود ناچيزي را از جانب توليدات اين معادن به دولت نيامي مي دهند و بخش اعظم سود را خود به جيب مي زنند.
تكذيب حماس
جنبش حماس ادعاي هفته نامه انگليسي «تايمز» در مورد آموزش عناصر گروهك موسوم به «ارتش آزاد سوريه» به دست شاخه نظامي حماس را تكذيب كرد. «عزت الرشق» عضو دفتر سياسي حماس در اين رابطه اعلام كرد كه اين جنبش در منازعات جاري سوريه دخالت نمي كند.
بوي تعفن به خاطر اعتصاب
اعتصاب رفتگران شهر «بيل آلبا» در شمال اسپانيا باعث شده است كه بوي تعفن زباله ها كل اين شهر را فرا بگيرد. از روزي كه رفتگران دست از كار كشيده اند تاكنون 19 روز مي گذرد و طي اين مدت بيش از 220 تن زباله روي هم انباشته شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10