(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 19 فروردین 1392 - شماره 20459

مهلت اعتبار آرم هاي طرح ترافيك روزانه تمديد شد
استفاده از توليدات 20 شركت ايراني
 در بيمارستان هاي اروپا
هفته گذشته رخ داد
 266 حادثه با 1113 مصدوم
در بيمارستان 15 خرداد انجام شد
 اولين عمل موفقيت آميز پيوند دست در خاورميانه
با راي ديوان عدالت اداري صورت گرفت
ابطال بخشنامه نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها
حسني خبر داد
اعزام 2400 دانش آموز نخبه قرآني به عمره مفرده
آتش سوزي در ميدان ولي عصر(عج)
نيروي انتظامي كشوربا انتشار بيانيه اي محكوم كرد
تحريم خارج از قاعده پليس فتا توسط اتحاديه اروپا و خزانه داري آمريكا
بدون نواخته شدن زنگ نمادين
هفته سلامت از ديروز در سادگي تمام آغاز شد
باران مدارس ابتدايي كهنوج را تعطيل كرد
كف زن بين المللي در كرج دستگير شد
تجهيز محيط بانان به تجهيزات دفاع شخصي
حوادث كوتاه از كشور
واريز يارانه داروي بيماران صعب العلاج به كارت هوشمند
برخورد با مالخران اولويت كاري پليس آگاهي
نشت آب هاي آلوده از نيروگاه فوكوشيما
لباس ضد تجاوز!
مقصر سانحه دلخراش جده
جسد كوهنورد ايراني در ارتفاعات روسيه
فرود اضطراري هواپيماي ايراني در قاهره


مهلت اعتبار آرم هاي طرح ترافيك روزانه تمديد شد

اعتبار آرم هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي سال91 تا 23فروردين تمديد شد.
وحيد نوروزي، مشاور معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: باتوجه به آمار به دست آمده، تاكنون 95درصد از متقاضيان طرح ترافيك، آرم طرح ترافيك سال92 خود را دريافت كرده اند و براين اساس تصميم گرفته شد تا اعتبار آرم هاي طرح ترافيك 91فاقد اعتبار اعلام شود.
وي تصريح كرد: درحال حاضر تنها 5درصد از آرم ها توزيع نشده است و دارندگان طرح مي توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الكترونيك آرم خود را دريافت كنند.
نوروزي ادامه داد: از روز 17فروردين ماه تنها دارندگان طرح ترافيك سال92 حق تردد در محدوده طرح را دارند و دارندگان آرم هاي سال91 درصورت ورود به محدوده طرح جريمه و خودروي آن ها متوقف مي شود.
وي خاطرنشان كرد: تنها دارندگان طرح ترافيك روزانه و هفتگي سال91 كه از پيش خريداري كرده اند، مي توانند تا پايان هفته از طرح هاي خود استفاده كنند و اين طرح ها استثنائا تا پايان اين هفته داراي اعتبار است.

 


استفاده از توليدات 20 شركت ايراني در بيمارستان هاي اروپا

رئيس هيئت مديره اتحاديه صادركنندگان تجهيزات پزشكي عنوان كرد: هم اكنون شركت هاي داخلي اقلام خود را به بيش از 70 كشور دنيا از روسيه گرفته تا آمريكاي جنوبي صادر مي كنند.
مهندس عبدالرضا يعقوب زاده درباره ميزان صادرات تجهيزات پزشكي توضيح داد: مطابق آمارهاي ثبت شده در سال 90، ميزان صادرات تجهيزات پزشكي بالغ بر 11ميليون دلار بود كه البته فاصله زيادي را تا شرايط ايده آل نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه ارزش ريالي اين ميزان از صادرات پتانسيل 5 شركت بزرگ و فعال داخلي ماست، اظهار كرد: به اين معنا كه هركدام از اين 5 شركت به تنهايي مي توانند بالاي 10ميليون دلار صادرات داشته باشند. البته پايين بودن اين آمار به علت عدم توانمندي يا پايين بودن امكانات تكنولوژيك نيست و حمايت گسترده تر دولت را براي توليد و صادرات مي طلبد.
يعقوب زاده افزود: توانمندي توليدكنندگان داخل به قدري بالاست كه به جرئت مي توان گفت بيش از 50درصد تجهيزات پزشكي را با كيفيت عالي توليد كرده و در اختيار تمام مراكز درماني و بيمارستانها قرار مي دهند.
وي با اشاره به اينكه بيش از 20شركت داخلي موفق به اخذ استانداردهاي بين المللي شده و دستگاه هاي شان در بيمارستان هاي اروپايي نصب مي شود، تصريح كرد: طي چند ماه اخير با مشكلاتي نظير محدوديت صادرات براي برخي اقلام روبرو شديم و به نظر مي رسد سرعت گيرهايي براي صادرات گذاشته اند كه روند كار را كند مي كند.
يعقوب زاده در ادامه خواستار حمايت دولت و ثبات نرخ ارز شد و گفت: وضعيت به گونه اي است كه برخي توليدكنندگان ما اقلام خود را به اسم كشورهاي ديگر به فروش مي رسانند كه خود نشان دهنده ضرورت حمايت از توليدكنندگان داخل و باور توانمندي هاي آنان است.گفتني است شانزدهمين نمايشگاه ايران هلث از 28 تا 31 ارديبهشت 92 در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
 


هفته گذشته رخ داد

 266 حادثه با 1113 مصدوم

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور گفت: حوادث ويژه پرتلفات در هفته گذشته بيش از هزار و 113 مصدوم برجاي گذاشت.
دكتر محمد تقي طالبيان اظهار داشت: در هفته گذشته شاهد رخداد 266 حادثه ويژه در كشور بوديم كه منجر به اعزام 439 دستگاه آمبولانس و بيش از 850 تكنسين اورژانس پيش بيمارستاني به محل وقوع اين حوادث شد.
وي افزود: نيروهاي امدادي اورژانس 115 پس از ارائه خدمات پزشكي به مصدومان، 1113 نفر را جهت دريافت مراقبتهاي تخصصي بيشتر به مراكز درماني منتقل كردند.
برخورد سواري
با گاردريل
براثر برخورد شديد خودروي سواري با گاردريل در بزرگراه بعثت دو نفر مصدوم شدند.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني تهران، ناتواني راننده خودرو سواري در كنترل آن موجب برخورد شديد آن با گاردريل در بزرگراه بعثت شد.
آتش نشانان همزمان با ايمن سازي محل و جلوگيري از ايجاد حوادث احتمالي به ياري مصدومان حادثه شتافته و آنان را به كمك عوامل اورژانس حاضر در محل به آمبولانس اورژانس منتقل كردند.
نيروهاي عمليات آتش نشاني همچنين با قطع جريان برق خودرو از نشت شديد بنزين جلوگيري كرده و با ايمن سازي محل حادثه به ماموريت خود پايان دادند.
 


در بيمارستان 15 خرداد انجام شد

اولين عمل موفقيت آميز پيوند دست در خاورميانه

عمل موفقيت آميز اولين دست پيوندي با سرپرستي دكتر عبدالجليل كلانتر هرمزي، فوق تخصص جراحي پلاستيك و رئيس بيمارستان فوق تخصصي جراحي پلاستيك 15 خرداد انجام شد.
بنا بر گزارش رسيده، اين عمل در ساعت 5 صبح روز نهم اسفندماه در بيمارستان 15 خرداد انجام شد. در اين عمل جراحي دست مرد 24 ساله اي كه دچار مرگ مغزي شده بود به مرد ديگري كه دست راست خود را 6 سال پيش از دست داده بود، پيوند داده شد.
دكتر كلانتر هرمزي با تاكيد بر اينكه وضعيت بيمار بسيار مساعد است به مهر گفت: وضعيت خون رساني دست پيوند زده شده مطلوب است.
وي با بيان اينكه تشريح وضعيت عصبي دست زود است، خاطرنشان كرد: مشاهدات اوليه نشان مي دهد كه در وضعيت خوبي قرار دارد و دست پيوندي زنده است.
كلانتر هرمزي با بيان اينكه اين بيمار همچنان در بخش ايزوله بستري است، ادامه داد: در حال حاضر اين بيمار تحت دارو درماني براي تنظيم سيستم ايمني بدن قرار دارد.
دكتر مسعود ياوري، از جراحان اولين پيوند دست خاورميانه نيز وضعيت بيمار را مطلوب توصيف كرد و افزود: با توجه به اينكه اين عمل اولين عمل پيوند خاورميانه است از اين رو مراقبت هاي ويژه از اين بيمار بيشتر است از اين رو اين بيمار تا هفته آينده در بخش ايزوله بيمارستان نگهداري مي شود.
 


با راي ديوان عدالت اداري صورت گرفت

ابطال بخشنامه نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها

ديوان عدالت اداري بخشنامه مربوط به نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها را مغاير قانون اساسي دانست و آن را ابطال كرد.
به گزارش روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران براساس راي شماره 929 هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بخشنامه مربوط به نقل و انتقال فرزندان اعضاي هيئت علمي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كميته مطالعه و برنامه ريزي آزمون سراسري از مصاديق تبعيض ناروا مصرح در بند 9 اصل سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تشخيص داده و به استناد بند 1 ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري ابطال شد.
گفتني است هيئت عمومي ديوان براساس اين راي مصوبه شماره 44309/262765 در 27 اسفندماه 88 را باطل اعلام كرد و آن را به خاطر نحوه تنظيم بخشنامه اين تسهيلات كه مصوبه هيئت وزيران را نداشته است و تنها به امضاي وزراي علوم و بهداشت و درمان رسيده است مغاير با قانون دانست.
 


حسني خبر داد

 اعزام 2400 دانش آموز نخبه قرآني به عمره مفرده

معاون فعاليت هاي دانش آموزي سازمان دانش آموزي كشور از اعزام دو هزار و 400 نفر از دانش آموزان نخبه قرآني شامل؛ قاريان قرآن، حافظان قرآني و نخبگان تشكل هاي دانش آموزي به عمره مفرده خبر داد.
علي حسني، معاون فعاليت هاي دانش آموزي سازمان دانش آموزي كشور در گفت وگو با خبرگزاري بين المللي قرآن (ايكنا) از آغاز اعزام دانش آموزان به عمره مفرده از 13 فروردين ماه خبر داد و افزود: براي يازدهمين سال متوالي عمره دانش آموزي از 13 فروردين سال 92 آغاز شد كه تا 12ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
وي افزود: امسال در مجموع تعداد دو هزار و 400 نفر از دانش آموزان نخبه قرآني به اين سفر معنوي اعزام مي شوند.
حسني در خصوص نحوه گزينش و انتخاب عمره گزاران امسال گفت: دانش آموزان نخبه پس از طي مراحل ثبت نام، شركت در آزمون و مصاحبه حضوري انتخاب و در قالب 20 كاروان به سرزمين وحي اعزام مي شوند.
حسني ويژه برنامه «به نيابت از شهدا» را از مهمترين برنامه دانش آموزان در اين سفر دانست و افزود: اين ويژه برنامه كه توسط هر يك از كاروان هاي دانش آموزان در هتل محل استقرار برگزار مي شود، شامل بيان خاطرات دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان جبهه هاي حق عليه باطل است كه دانش آموزان بعد از مراسم نيز به زيارت خانه خدا رفته و هر يك به نيابت از يك شهيد، طواف مستحبي انجام مي دهد.
وي هدف از برگزاري اين برنامه را آشنايي و انس بيشتر دانش آموزان عمره گزار با فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت دانست و گفت: تاكنون 6 كاروان 240 نفري از استان هاي: البرز، قم، تبريز، اردبيل و اروميه به سرزمين وحي اعزام شده اند، و امروز نيز دانش آموزان از استان هاي تهران، قزوين و زنجان به عمره اعزام مي شوند.
 


آتش سوزي در ميدان ولي عصر(عج)

منبع گازوئيل كارگاه مترو واقع در ميدان ولي عصر(عج) روز گذشته آتش گرفت.
درپي اين حادثه، كه وحشت مردم و كسبه محل را باعث شد،پليس به فوريت محدوديت مقطعي آمد و شد برقرار كرد و خودروهاي آتش نشاني هم در اندك زماني خود را به ميدان رساندند و قبل از گسترش آتش آن را مهار كردند.
شكار مار يك متري
يك حلقه مار يك متري در حياط منزل مسكوني در خيابان ابوذر باعث رعب و وحشت اهالي منزل شد.
درپي تماس شهروندان با سامانه 125مبني بر مشاهده يك حلقه مار در منزلي مسكوني ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 65 به محل حادثه در خيابان ابوذر، خيابان برزو، كوچه سبوحي اعزام كرد.
در اين عمليات، آتش نشانان مار را با استفاده از تجهيزات نجات (مارگيري) صيد كرده و به نگراني ساكنين خاتمه داده و آرامش را به آنان بازگرداندند.
 


نيروي انتظامي كشوربا انتشار بيانيه اي محكوم كرد

تحريم خارج از قاعده پليس فتا توسط اتحاديه اروپا و خزانه داري آمريكا

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا، با انتشار بيانيه اي اقدام يك جانبه و خارج از قاعده اتحاديه اروپا و وزارت خزانه داري آمريكا در تحريم اين پليس را مغاير با حقوق و قوانين تصريح شده بين المللي در خصوص نقض آشكار حاكميت و دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي ايران دانست.
در بخشي از اين بيانيه ضمن محكوميت شديد اين اقدام بر پاسداشت امنيت مردم در بستر فضاي توليد و تبادل اطلاعات تاكيد شده و آمده است: پليس فتا تحريم هاي اخير را كه نشانه اي روشن از توانمندي، هوشمندي و قدرت تعهد و تخصص فرزندان شما ملت شريف در اين نهاد نوپا است، مدال افتخاري بزرگ بر سينه خود دانسته و اين تحريم ها را اقدام باطل و نشانه اي از ناتواني و شكست در پياده سازي توطئه هاي استكبار جهاني عليه ملت بزرگ، سر افراز و قدرتمند ايران اسلامي مي داند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: بر كسي پوشيده نيست كه ملت ايران در پس تحريم هاي غرب و استكبار جهاني، همواره عزت، بالندگي و سرافرازي كسب كرده است و در پي آن مقوله تأمين امنيت فضاي سايبري نيز از اين قاعده مستثني نيست.
در اين بيانيه تاكيد شده است :ما به عنوان سربازان و خادمان اسلام، ولايت و مردم عزيز و قدرشناسمان همچون گذشته بر سر پيمان خود ايستاده ايم و هيچ هدفي جز عزت، اقتدار، امنيت و آرامش مردم كشورمان نداريم .
شايد پليس فتا به زعم دشمنان تهديدي براي آنها محسوب گردد ولي حتما فرصتي براي ما محسوب مي شود كه با جانفشاني در جهت تأمين امنيت سايبري، پيشرفت و توسعه كشور عزيزمان تلاش و كوشش كنيم .
گفتني است،اتحاديه اروپا و وزارت خزانه داري ايالات متحده آمريكا در جديدترين اقدام خصمانه خود عليه مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران، پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا را در ليست تحريم هاي سياست زده خود قرار داده اند .

 


بدون نواخته شدن زنگ نمادين

هفته سلامت از ديروز در سادگي تمام آغاز شد

زنگ نمادين «سلامت» به علت مغايرت با مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مبني بر كاهش زنگ هاي نمادين در مدارس به صدا درنيامد.
در اين مراسم كه قرار بود ديروز با حضور وزراي بهداشت و درمان و آموزش و پرورش بدون نواخته شدن زنگ نمادين در مدرسه شهيد برهان مجرد برگزار شود اما هيچكدام از اين وزرا و حتي معاونان آنها نيز حضور نداشتند و برنامه در سادگي تمام برگزار شد.
براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش در طول سال تحصيلي فقط 3 زنگ خاص و به 5 مناسبت بزرگ ملي آغاز سال تحصيلي و گراميداشت دفاع مقدس در اول مهر، روز دانش آموز و استكبار ستيزي در 13 آبان و زنگ انقلاب اسلامي در 12 بهمن نواخته شود.
محمداسماعيل مطلق مديركل سلامت خانواده، جمعيت و مدارس تنها مسئول وزارت بهداشت حاضر در اين مراسم شاخص اميد به زندگي در قبل از پيروزي انقلاب را 54 سال دانست و گفت: اين شاخص هم اكنون به 74 سال رسيده است.
وي تاكيد كرد: طبق برنامه تا سال 1404 بايد حرف اول را در منطقه بزنيم به طوري كه شاخص اميد به زندگي بايد به بالاي 80 سال برسد.
مطلق افزود: اين مسئله با افزايش خود مراقبتي و مراقبت در منزل ميسر است و اين در حالي است كه شاخص فوت كودكان در قبل از انقلاب از هر هزار كودك 140 نفر بود ولي اكنون اين رقم به 15 كودك در هر هزار نفر كاهش پيدا كرده است.
سيدعلي يزديخواه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران هم در اين مراسم از فعاليت هاي 725 مربي بهداشت در مدارس تهران خبر داد و گفت: آموزش و پرورش در اين رابطه ضمن همكاري با وزارت بهداشت ده ها طرح مانند طرح مبارزه با پريكوزيس، فلوروتراپي، آهن ياري و بهداشت محيط مدارس به اجرا آورده است.
 


باران مدارس ابتدايي كهنوج را تعطيل كرد

بارش باران در كهنوج سبب آبگرفتگي معابر و تعطيلي مدارس ابتدايي در اين شهرستان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كهنوج، بارش باران چند روز اخير در شهرستان كهنوج حدود 30ميلي متر گزارش شده و شدت بارندگي و آب گرفتگي معابر، يكشنبه مدارس ابتدايي اين شهرستان را در دو نوبت صبح و عصر به تعطيلي كشاند.
فرماندار كهنوج گفت: بارش باران هيچ خسارتي درپي نداشته و موجب خوشحالي كشاورزان اين شهرستان شده است. عباس اطميناني افزود: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي اين بارندگي تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. به گفته فرماندار كهنوج آبگرفتگي در معابر اين شهرستان جزيي بوده است.

 


كف زن بين المللي در كرج دستگير شد

فرمانده انتظامي كرج از دستگيري پيرمرد كف زن خبر داد كه با شگردهاي ويژه در كشورهاي اروپايي و ايران اقدام به كف زني از شهروندان و مشتريان بانك ها مي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از پايگاه خبري پليس البرز، عبدالرضا خيرخواهان اظهار داشت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر وقوع تعدادي كف زني در برخي از بانك ها موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود: با بررسي هاي تكميلي مشخص شد پيرمردي با مراجعه به بانك ها و نشان دادن حركات ترحم برانگيز اقدام به كف زني از مشتريان بانك ها مي كرد.
خيرخواهان تصريح كرد: اين سارق 48 ساله با اقدامات خاص پليسي دستگير و به چند فقره سرقت در بانك هاي تهران و كرج اعتراف كرد.
وي گفت: متهم علاوه بر اين داراي سوابق متعدد كيفري در كشورهاي اروپايي است و به زبان هاي مختلف دنيا از قبيل انگليسي، استانبولي و... مسلط است.
فرمانده انتظامي شهرستان كرج اضافه كرد: اين فرد مدتي قبل نيز با استفاده از پاسپورت جعلي قصد خروج از كشور را داشت كه با ذكاوت مأموران دستگير شد.
خيرخواهان در پايان با اشاره به اينكه تعدادي از مالباختگان اين پرونده شناسايي شده اند از مشتريان بانك ها خواست تا هوشيار باشند و فريب برخي افراد را كه با مظلوم نمايي اهداف شومي را در ذهن مي پرورانند نخورند و پول هاي نقد خود را در اختيار افراد بيگانه قرار ندهند.
 


تجهيز محيط بانان به تجهيزات دفاع شخصي

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست از تجهيز محيط بانان به شوكر، افشانه و دستبند در سال 92 خبر داد.
سرهنگ حميدرضا خيلدار در گفت وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: عدم تسلط كافي بر روي سلاح يكي از مشكلات محيط بانان است وي افزود: يكي از اولويت هاي يگان حفاظت محيط زيست آموزش تيراندازي و سلاح شناسي براي محيط بانان است كه به همين منظور محيط بانان علاوه بر گذراندن كلاس هاي اسلحه شناسي دوبار در سال آموزش تيراندازي مي بينند.

 


حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 43 سارق حرفه اي
اراك- خبرنگاركيهان: در اجراي طرح هاي عملياتي و پليسي در استان مركزي 43 سارق شناسايي و دستگير شدند. رئيس پليس آگاهي استان مركزي گفت: با اجراي طرح هاي مختلف عملياتي و پليسي در 48 ساعت گذشته اين سارقان دستگير شدند و در اين ارتباط به 69فقره سرقت اعتراف كردند. سارقان پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
بازداشت اعضاي باند جعل حواله هاي دامي
روابط عمومي اداره كل اطلاعات لرستان از متلاشي شدن يك باند جعل حواله و توزيع غيرقانوني نهادهاي دامي در اين استان خبر داد. به گزارش ايرنا باند مذكور با پرداخت يك ميليارد و 500 ميليون ريال رشوه به كاركنان امور دام، نهاده هاي دامي را توسط دلالان در بازار آزاد عرضه و از اين طريق 50 تا 60ميليارد ريال مال نامشروع را به دست آوردند.
عامل انتشار عكس هاي مستهجن به دام افتاد
سمنان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي استان سمنان گفت: فردي كه در اقدامي مجرمانه تصاوير مستهجن را در صفحه خود در فيس بوك منتشر مي كرد، شناسايي و دستگير شد. اين فرد 29ساله تعداد زيادي عكس با محتواي غيراخلاقي را كه از يك سايت دانلود كرده و سپس در فيس بوك منتشر مي كرد، با هماهنگي پليس فتا دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
3 شكارچي متخلف دستگيرشدند
ماموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان مانه و سملقان موفق شدند سه شكارچي متخلف را دستگير كنند. به گزارش فارس از متخلفان يك قبضه سلاح و اجزاي بدن دو راس قوچ و ميش وحشي و آهو كشف و متهمان به همراه پرونده تشكيل شده تحويل مقامات قضايي شدند.
زلزله 2/4 ريشتري در خورموج
زمين لرزه اي به بزرگي 2/4 ريشتر شهر خورموج مركز شهرستان دشتي در استان بوشهر را لرزاند. به گزارش فارس زمان اين زمين لرزه ساعت 04/9 دقيقه صبح روز يكشنبه 18 فروردين اعلام شد. تاكنون خسارت جاني و مالي گزارش نشده است و خسارت هاي احتمالي در دست بررسي است.
 


واريز يارانه داروي بيماران صعب العلاج به كارت هوشمند

معاون پارلمان وزارت بهداشت گفت: يارانه دارويي امسال افزايش مي يابد اما شكل توزيع آن تغيير مي كند و از طريق كارت هوشمند در اختيار بيماران صعب العلاج قرار مي گيرد.
سيدرمضان محسن پور با اعلام اين خبر اظهار كرد: در لايحه بودجه امسال نيز شاهد هيچ نوع تحول و تغيير اساسي در بودجه بخش سلامت نيستيم البته بودجه همه دستگاه هاي دولتي به علت مشكلات تحريم انقباضي بسته شده و نسبت به سال گذشته كاهش دارد. بودجه وزارت بهداشت نيز به همين تناسب قطعا نسبت به سال گذشته با كاهش مواجه مي شود.
معاون وزير بهداشت افزود: وزارت بهداشت يكي از دستگاه هاي مهم دولت است و باتوجه به مشكلات تحريم و بودجه انقباضي، ما نيز در وزارت بهداشت به ناچار بايد كاهش بودجه را تحمل كنيم و اين آمادگي را در مراكز بهداشتي و درماني تقويت كنيم كه با كاهش بودجه بهترين خدمات را به مردم ارائه كنند.
معاون پارلماني وزير بهداشت در پاسخ به پرسش فارس كه آيا تغيير در ميزان و نحوه توزيع يارانه دارو در سال جاري خواهيم داشت يا نه گفت: قرار است مابه التفاوت نرخ ارز دارو با ارز مرجع در يك رديف اعتباري جداگانه در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد و مديريت اين اعتبار در اختيار سازمان غذا و دارو باشد.
وي افزود: بر اين اساس قرار است مديريت توزيع يارانه دارو و اين اعتبار جديد براي بيماران صعب العلاج به اين صورت تغيير كند كه كارت هوشمند جديدي براي توزيع يارانه دارو براي اين بيماران صادر شود و از اين طريق يارانه دارو مستقيم به بيماران صعب العلاج از جمله بيماران سرطاني تعلق گيرد.
 


برخورد با مالخران اولويت كاري پليس آگاهي

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، برخورد با مالخران را يكي از اولويت هاي اين معاونت در سال جديد اعلام كرد.
سرهنگ فريدون خالقي فرد، در اين رابطه افزود: در بحث مبارزه با سرقت، شناسايي، دستگيري و كنترل فعاليت مالخران، يكي از موضوعات بسيار مهم است.
وي با بيان اينكه مالخران موجب افزايش انگيزه و رغبت سارقان به ارتكاب اعمال مجرمانه مي شوند، گفت: شناسايي، دستگيري و كنترل مالخرها مي تواند در كاهش وقوعات و افزايش كشفيات اين جرم اثرگذار باشد.معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه شناسنامه دار كردن تنها مختص به مالخرها نيست، گفت: همه افرادي كه در مقوله سرقت دستگير مي شوند، نسبت به وارد كردن مشخصات آنها به بانك هاي اطلاعاتي اقدام شده و فعاليت آنها با هماهنگي دستگاه قضايي رصد مي شود.
به گزارش ايسنا، پيش از اين خالقي فرد عنوان كرده بود كه در 11 ماه سال گذشته (91) ميزان دستگيري ها نسبت به مدت مشابه سال قبلش حدود 78. درصد افزايش داشته است كه از اين ميان 82. درصد دستگيرشدگان، مالخران بودند.
 


نشت آب هاي آلوده از نيروگاه فوكوشيما

مقامات كارخانه برق توكيو در گزارش جديدي اعلام كردند: حدود 120 تن آب آلوده به مواد راديواكتيو از نيروگاه فوكوشيما نشت كرده است.
آنها اظهار داشتند كه اين ميزان آب حاوي آلودگي راديواكتيو از يك مخزن ذخيره در نيروگاه اتمي فوكوشيماست كه براثر سونامي از كار افتاده، نشت كرده و سبب آلودگي زمين هاي اطراف شده است.
اين كارخانه قصد دارد طي دو هفته آينده 13 هزار متر مكعب آب باقي مانده در اين منبع را به يك مجراي ديگر منتقل كند.
يكي از مقامات اين كارخانه كه نامش فاش نشد طي مصاحبه اي اعلام كرد: آب هاي نشت شده از منبع، 800 متر از ساحل فاصله دارد و به همين دليل احتمال نمي رود كه آب آلوده به دريا برسد اما اين شركت اعلام نكرد چه مدت منبع فوق در حال نشت بوده است.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، مسئولان كارخانه برق توكيو اعلام كردند: در يكي از راكتورها توانايي خنك كردن ميله هاي سوخت راديواكتيو به مدت سه ساعت آسيب ديد كه اين دومين نقص در سيستم چرخه آب خنك كننده طي سه هفته اخير بوده است.
 


لباس ضد تجاوز!

پس از حادثه جنجال برانگيز و دلخراش مرگ دختر دانشجوي هندي كه در پي تجاوز گروهي در دسامبر سال گذشته ميلادي (2012) در دهلي نو، پايتخت هندوستان رخ داد، وسايل شخصي بسياري براي حفاظت و مراقبت از زنان در برابر تجاوزات وحشيانه طراحي شد اما هيچ يك به اندازه «پوشاك ضدتجاوز» عجيب نبودند.
به گزارش ايسنا، سه دانشجوي مهندسي دانشگاه «تاميل نادو» در هندوستان يك پوشاك محافظ در برابر تجاوز جنسي طراحي كردند كه مي تواند شوك الكتريكي با قدرت 3800 كيلوولت به بدن مهاجم وارد كند و نيروي حاصل از اين شوك با قدرت يك باتوم برقي برابري مي كند.اين لباس همچنين به يك دستگاه ردياب جي پي اس مجهز
است كه مي تواند موقعيت مكاني صاحب آن را نشان دهد. همچنين پوشاك محافظ مي تواند هنگام مورد تجاوز واقع شدن، پيامك هشدار به پليس و خانواده صاحب آن ارسال كند.در پشت اين لباس نيز يك عايق محافظ براي حفاظت از صاحب آن در مقابل برق گرفتگي وجود دارد.به گزارش يسكاوري، اين لباس داراي چندين حسگر و صفحه مدار است كه وقتي اين حسگرها متوجه اعمال نيروي غيرمعمول شوند، فرد مهاجم را 82 بار دچار شوك الكتريكي مي كنند.
 


مقصر سانحه دلخراش جده

هواپيمايي غيرنظامي عربستان اعلام كرد شركت «السعوديه» مسئول كشته و زخمي شدن 4 عمره گزار ايراني در فرودگاه جده است.
به گزارش روزنامه الوطن، هواپيمايي غيرنظامي عربستان، شركت خدمات زميني در هواپيمايي السعوديه را مسئول حادثه دلخراش پنجشنبه 15 فروردين در فرودگاه بين المللي جده دانست كه براثر سهل انگاري مسئولان فرودگاه، 2 عمره گزار ايراني جان خود را از دست دادند و 4 نفر ديگر هم زخمي شدند.
هواپيمايي غيرنظامي عربستان اعلام كرده است: شركت هواپيمايي السعوديه مسئول اين حادثه است زيرا ماشين خدماتي كه به سالن حجاج برخورد كرد متعلق به آن بوده است.
«خالد الخيبري» سخنگوي رسمي هواپيمايي غيرنظامي عربستان درباره علت وقوع اين حادثه گفت: هواپيمايي غير نظامي عربستان در بيانيه اي اعلام كرد ماشين خدماتي كه سبب بروز اين حادثه شد متعلق به يكي از شركت هاي فعال در فرودگاه بود كه آن شركت، شركت خدمات زميني هواپيمايي السعوديه است.
وي اعلام كرد: دلايل وقوع اين حادثه را بايد از اين شركت پرسيد.
اين در حالي است كه «عبدالله مشبب الاجهر» معاون مدير روابط عمومي السعوديه تنها به اين جمله بسنده كرده كه اين موضوع مربوط به فرودگاه است كه مسئوليت آن را برعهده دارد.
 


جسد كوهنورد ايراني در ارتفاعات روسيه

پس از دو هفته تلاش اكيپ هاي امداد و نجات پيكر كوهنورد مفقود شده ايراني به همراه كوهنوردي از لهستان در ارتفاعات البروس پيدا شد.
به گزارش ايرنا، وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه اعلام كرد: جسد يكي از دو كوهنورد ناپديد شده در جريان پرواز شناسايي هواپيماي اين وزارتخانه در قله البروس واقع در منطقه قفقاز شمالي پيدا شد.
برپايه اين گزارش، «علي عتابي سرعين» كوهنورد ايراني و «پاول گوستسنسكي» كوهنورد لهستاني اواخر اسفند ماه سال گذشته در كوه هاي البروس در منطقه قفقاز روسيه ناپديد شدند و از آن زمان جست وجو براي پيدا كردن آنها ادامه داشت.
در گزارش وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه اضافه شده است: جسد كوهنورد لهستاني نيز در جريان عمليات جستجوي يك گروه امدادرساني وزارت موقعيت هاي اضطراري روسيه پيدا شد.
گفتني است، در جريان اقدامات براي جست وجوي اين دو كوهنورد 24 نفر اعضاي گروه امدادرساني شركت داشتند.
قله البروس با ارتفاع حدود 5500 متر بلندترين قله اروپا محسوب مي شود و همه ساله كوهنوردان زيادي از كشورهاي اروپايي و نيز ايراني براي صعود به آن به روسيه سفر مي كنند.
 


فرود اضطراري هواپيماي ايراني در قاهره

رسانه هاي مصري از فرود اضطراري هواپيماي حامل مسافران ايراني در فرودگاه قاهره خبر دادند.
بنا بر گزارش پايگاه خبري الدستور مصر، هواپيماي مسافربري شركت «اير ممفيس» كه از تهران عازم فرودگاه «برج العرب» بود به طور اضطراري در فرودگاه قاهره فرود آمد.
بنابراين گزارش، اين فرود اضطراري به دليل اوضاع نامساعد جوي فرودگاه «برج العرب» روي داد.
هفت ايراني كه خانواده معاون كاردار ايران در مصر هستند مسافرين هواپيما بودند.
شركت هواپيمايي ايرممفيس متعلق به يك تاجر مصري است كه به انتقال گردشگران ايراني به مصر مي پردازد.
اولين پرواز 48 گردشگر ايراني اين شركت روز چهارشنبه گذشته انجام شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10