(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 19 فروردین 1392 - شماره 20459

آدم ربايان اسرائيلي 6 رهبر جهاد اسلامي را ربودند
مالكي: سلاح هاي اتمي اسرائيل
براي خاورميانه و جهان خطرناك است
نگراني از تقسيم اروپا به دو بخش فقير و غني بالا گرفت
فرستاده آمريكا در تركيه
براي تقويت جبهه تروريست ها عليه سوريه
آمريكا و كره شمالي در رينگ زورآزمايي
درگيري با نظاميان صهيونيست در نابلس و بيت المقدس
درگيري خونين ميان مخالفان و موافقان مرسي در شهرهاي مصر
نخست وزير جديد لبنان
براي تشكيل كابينه از حزب الله كمك خواست
با افزايش تنش در شبه جزيره كره
پنتاگون آزمايش موشكي خود را به تأخير انداخت
شيعيان بحرين در محل مساجد تخريب شده نماز خواندند
اعتصاب زندانيان گوانتانامو
هلاكت يك ديپلمات و 5 آمريكايي ديگر در جنوب و شرق افغانستان
تجمع اعتراضي در آمريكا عليه سياست جنگ طلبي اوباما
اعتراض مردمي در اسلامبول
عليه سياست ضد اسلامي الهام علي اف


آدم ربايان اسرائيلي 6 رهبر جهاد اسلامي را ربودند


نظاميان رژيم صهيونيستي شش نفر از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين در شهر الخليل واقع در كرانه باختري را ربودند.
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي رژيم اشغالگر روز گذشته به چند شهرك در الخليل يورش برده و پس از بازرسي منازل شش نفر از اعضاي جنبش جهاد اسلامي و رهبران آن را بازداشت كردند.در همين رابطه كميته دوستان اسرا در گزارشي اعلام كرد كه نظاميان صهيونيست طي يك هفته گذشته 77 فلسطيني را در قدس و كرانه باختري بازداشت كردند.جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه اعضاي اين جنبش با تجاوز دو سويه از سوي تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي مواجه است.اين جنبش رژيم صهيونيستي و دستگاه هاي امنيتي تشكيلات خودگردان را مسئول سلامت و جان رهبران بازداشتي جهاد اسلامي دانست.
 


مالكي: سلاح هاي اتمي اسرائيل

براي خاورميانه و جهان خطرناك است

نخست وزير عراق با انتقاد از سياست هاي منافقانه غرب در قبال سلاح هاي هسته اي، تسليحات اتمي اسرائيل را براي خاورميانه و جهان خطرناك خواند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «هم انديشي»، «نوري مالكي» ديروز به روزنامه مصري «الاهرام» گفت: چرا جامعه جهاني در قبال سلاح هاي هسته اي اسرائيل سكوت مي كند؟ امري كه وجدان ما و همه ملاحظات و معيارهايمان را در تنگنا قرار مي دهد. ما از جامعه بين المللي مي خواهيم ما را از شر سلاح هاي هسته اي اسرائيل نجات دهد. مالكي افزود: وجود اين سلاح ها در اين منطقه ملتهب، خطري براي تمام جهانيان است.
خبر ديگر از عراق اين كه انفجار در يك ستاد انتخاباتي در بعقوبه 25 شهيد و 60 مجروح برجاي گذاشت.
 


نگراني از تقسيم اروپا به دو بخش فقير و غني بالا گرفت

رئيس كميسيون اتحاديه اروپا در اظهاراتي كم سابقه نسبت به تقسيم اروپا به دو بخش فقير و ثروتمند هشدار داد.
«خوزه مانوئل باروسو»، رئيس كميسيون اتحاديه اروپا با اشاره به «بحران عميق اقتصادي» حاكم بر اروپا، نسبت به «فوران خشم مردم» و در نهايت «تقسيم اروپا به دو بخش شمالي ثروتمند و جنوبي فقير» هشدار داد.
آنطور كه خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه اتريشي «كورير» نوشته، «باروسو» در جريان كنفرانس مطبوعاتي پس از ديدار با مقامات اتريش، چنين هشدار كم سابقه اي را به زبان رانده است. اين مقام بلندپايه اروپايي كه با صدر اعظم اتريش در اين كنفرانس مطبوعاتي شركت كرده بود افزود: «بحران مالي شكاف بين شمال و جنوب اروپا را به شدت افزايش داده و اين امر جداً مرا نگران كرده است.»
وي از كشورهاي بدهكار اروپايي خواست مسئوليت بيشتري را براي ايجاد شايستگي رقابت اتحاديه، نظم بودجه و اصلاحات برعهده گيرند و همزمان كشورهاي ثروتمندتر نيز دست ياري خود را دراز كنند.«باروسو» همچنين تصريح كرد براي جلوگيري از عميق تر شدن شكاف ها بين اروپاي شمالي ثروتمند و اروپاي جنوبي فقير تنها يك نسخه وجود دارد و آن هم پايداري و رشد مالي و اقتصادي است.
گفتني است وضعيت بيكاري در اتحاديه اروپا بسيار فاجعه بار است. براساس آمار ارائه شده از سوي «يورو استات»، 27 ميليون نفر در اين اتحاديه بيكار هستند.
براي مبارزه با بيكاري بين سال هاي 2014 تا 2020 حدود شش ميليارد يورو پيش بيني شده است كه اين مبلغ به اعتقاد رئيس كميسيون اتحاديه اروپا يك ابزار و اساس خوب در اين راستا بوده اما مطمئناً براي برنامه هاي شغلي گسترده كافي نيست.
يادآور مي شود پيش از اين نيز بسياري از كارشناسان از سقوط منطقه پولي يورو و حتي اتحاديه اروپا سخن به ميان آورده اند. اوضاع در برخي از اين كشورها به حدي وخيم است كه باور اينگونه پيش بيني ها را زياد سخت نمي كند. تنها به عنوان يك نمونه مي توان از قبرس نام برد كه چندي پيش دولتمردان آن تصميم داشتند براي تأمين هزينه لازم براي اداره كشورشان 60 درصد از دارايي هاي مردم را از حساب هاي بانكي شان برداشت كنند! يا يونان كه سال گذشته تعدادي از جزاير خود را به قطر فروخت!
 


فرستاده آمريكا در تركيه

براي تقويت جبهه تروريست ها عليه سوريه

وزير خارجه آمريكا با هدف افزايش تحركات نظامي عليه سوريه مذاكرات خود را در آنكارا با مقامات تركيه آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، جان كري وزير خارجه آمريكا در ديدار با داود اوغلو وزير خارجه تركيه از آنكارا خواست تا سريعا به عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي بپردازد، مرزهاي خود را بر روي آوارگان سوري باز كند و حمايت تسليحاتي خود را از تروريست هاي سوري افزايش دهد.
وزير خارجه آمريكا همچنين تركيه را به بهبود روابط خود با عراق ترغيب كرد.
سفر جان كري به تركيه اولين مرحله از سفر 10 روزه او به اروپا و آسيا است و دو هفته پس از آن صورت مي گيرد كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با هدف آشتي مجدد ميان اسرائيل و تركيه به منطقه سفر كرد.
واشنگتن قصد دارد تا روند مذاكرات به اصطلاح صلح در خاورميانه را بار ديگر احيا كند. جان كري پس از سفر به اسرائيل براي شركت در اجلاس وزراي خارجه گروه 8 به لندن مي رود.
جان كري در سفر به تركيه با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز ديدار خواهد كرد. كري در اين سفر راه هاي تقويت جبهه تروريست ها در سوريه را با مقامات تركيه هماهنگ خواهد كرد.
اين سفر در حالي صورت مي گيرد كه ويتالي چوركين نماينده دايم روسيه در سازمان ملل خود را براي طرح پرسش هاي چالش برانگيز از اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل در امور سوريه آماده مي كند.
اين اقدام پس از آن صورت مي گيرد كه اتحاديه عرب كرسي سوريه در اين سازمان را به مخالفان دولت سوريه اعطا كرده است.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه در عمليات ارتش سوريه در حومه دمشق دست كم 30 تروريست كشته شدند.
ارتش سوريه همچنين عمليات گسترده اي در مناطق تل كردي، دوما، حرساتا و الثانويه اجرا كرد كه به كشته شدن دست كم 100نفر منجر شد.
يگان هاي ارتش سوريه با همكاري نيروي هوايي موفق شدند با حمله تروريست ها به پايگاه تيپ 17 ارتش در رقه مقابله كنند.
ساير رويدادها
¤ روسيه با صدور بيانيه اي سازمان ملل را به اتخاذ موضع غيرسازنده درباره مسئله استفاده احتمالي از سلاح هاي شيميايي در سوريه و نيز شكست در انجام تحقيقات شفاف در اين موضوع متهم كرد.
¤ رئيس حزب توحيد عربي لبنان گفت، توطئه ها عليه سوريه راه به جايي نمي برد.
 


آمريكا و كره شمالي در رينگ زورآزمايي

سبحان محقق
اكنون آمريكا و كره شمالي زورآزمايي خود را در وسط رينگ آغاز كرده اند و ديگران منتظرند كه اين دو با هم چه مي كنند.
كره شمالي مي گويد با سلاح هسته اي خاك آمريكا را مي زنم. آمريكا هم مي گويد اين تهديدات را جدي مي گيرم. ديگران هم از سر كنجكاوي و نگراني اين جريان را دنبال مي كنند.
در اين ماجرا اگر ضربه نخست تمام كننده باشد، شرايط جاري بغرنج تر مي شود چرا كه اين احتمال وجود دارد يك طرف دست به اقدام پيشگيرانه بزند. اما كره نمي تواند ضربه تمام كننده را به طرف مقابل وارد كند چون سلاح كافي و عقبه استراتژيك ندارد و همين قضيه باعث مي شود كه آمريكا پيشدستي نكند.
لذا، مطابق تئوري بازي ها، پيونگ يانگ نمي تواند به دنبال اجراي معادله همه يا هيچ (برد- باخت) باشد. به عبارت ديگر، بسيار بعيد به نظر مي رسد كه كره شمالي به ميل خود يك جنگ هسته اي را آغاز كند. آمريكايي ها نشان داده اند اگر شرايط مساعد باشد از هيچ جنايتي فروگذار نمي كنند و پس از ضربه اول مفروض كره، در ضربه دوم چيزي از اين كشور و تأسيسات حساس و حتي مراكز شهري آن باقي نمي گذارند.
از اين پس شايد كره شمالي مجبور شود به معادله «باخت- برد» تن بدهد. يعني از همين وضعيت كنوني كنار بكشد و از تهديدات دست بردارد. در اين صورت، هزينه اي كه پرداخت مي كند، حيثيتي است و در نزد جامعه جهاني به يك كشور بلوف زن مبدل مي شود.
هرچند كه اين هزينه زيادي نيست، ولي ممكن است كه كره همين هزينه را هم نپردازد و بخواهد به دنبال راه گريز ديگري باشد. اين راه مي تواند يك معادله «برد-برد» غيرمتقارن (مثلاً 20 امتياز براي پيونگ يانگ و 80 امتياز براي آمريكا) باشد. در چارچوب اين معادله، كره شمالي يك جنگ متعارف محدود، اما قابل كنترل و پيش بيني راه مي اندازد و با حداقل هزينه حيثيتي از اوضاع بغرنج موجود خارج مي شود. اما كره شمالي نمي تواند در مورد هر نوع جنگي كه آينده اش مبهم است، خطر كند و لذا، به اين جمعبندي مي رسيم كه احتمالاً طي روزهاي آينده بحران شبه جزيره كره فروكش كند و هيچ يك از طرفين بيش از اين جلو نروند.
 


درگيري با نظاميان صهيونيست در نابلس و بيت المقدس

مردم فلسطين در اعتراض به رفتار ضد انساني صهيونيست ها با زندانيان فلسطيني در نابلس و بيت المقدس تحصن كردند و با نيروهاي اسرائيلي درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان فلسطيني با برگزاري تجمع و تحصن در بيت المقدس و نابلس بار ديگر خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.فلسطيني ها تصاوير اسيران فلسطيني را با خود حمل مي كردند و از مجامع بين المللي و حقوق بشري خواستند كه وضعيت زندان هاي اسرائيلي را مورد بررسي قرار دهند و جلوي جنايات رژيم صهيونيستي را بگيرند.اين در حالي است كه نيروهاي اسرائيلي با پرتاب گازهاي اشك آور و بمب هاي صوتي به سوي معترضان با آنان درگير شدند و تعدادي از جوانان را مجروح ساختند.جوانان فلسطيني نيز با آتش زدن لاستيك و پرتاب سنگ و شيشه از خود دفاع كردند.بيش از 4500 فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند كه بسياري از آنان بدون هرگونه تفهيم اتهام زنداني شده اند. تعدادي از اين اسيران به اعتصاب غذاهاي نامحدود دست زده اند كه با شرايط وخيم جسماني رو به رو هستند و رژيم صهيونيستي براي آزادي اين زندانيان و شرايط درماني آنان هيچ اقدامي انجام نداده است.مسيره ابوحمديه فلسطيني 64 ساله نيز كه به سرطان حنجره مبتلا بود به علت سهل انگاري رژيم صهيونيستي و نبودن مراقبت هاي لازم پزشكي جان باخت. مرگ اين اسير فلسطيني اعتراض گسترده ضد اسرائيلي را به دنبال داشت كه همچنان ادامه دارد.
ساير رويدادها
¤ روزنامه معاريو از تصميم سنديكاي معلمان ايرلندي براي تحريم آكادميك رژيم صهيونيستي خبر داد.
¤ دستگاه هاي اطلاعاتي جنبش حماس چند جاسوس غربي را در غزه دستگير كردند.
¤ يك منبع رسمي فاش كرد كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به منظور از سرگيري مذاكرات صلح با يكي از مقامات ارشد رژيم صهيونيستي محرمانه ديدار و گفت و گو كرد.
 


درگيري خونين ميان مخالفان و موافقان مرسي در شهرهاي مصر

استان هاي مختلف مصر بارديگر دستخوش ناآرامي و درگيري هاي خونين بين موافقان و مخالفان دولت اسلامگراي اين كشور شد.
هزاران نفر از مخالفان دولت اسلامگراي «محمد مرسي»، رئيس جمهور مصر روز شنبه به دعوت جنبش جوانان 6 آوريل در استان هاي قاهره، سوهاج، اسكندريه و چندين شهر و استان ديگر تظاهرات كردند و خواستار كناره گيري «مرسي» شدند. در همين رابطه خبرگزاري «ايسنا» به نقل از شبكه تلويزيوني «الجزيره» نوشت: آشوب طلبان در همين رابطه همزمان با سر دادن شعارهايي عليه دولت انقلابي مصر و اخوان المسلمين با طرفداران «مرسي» به شدت درگير شدند. شدت اين درگيري ها در برخي مناطق به حدي بود كه به كشته شدن 5 نفر و جراحت 20 تن منجر شد.
وزارت كشور مصر با صدور بيانيه اي اعلام كرد، آشوب طلبان سعي داشتند به ساختمان دادگستري مصر و چند مركز دولتي ديگر وارد شوند كه پليس ضد شورش وارد معركه شد و درگيري هاي نسبتا شديدي بين طرفين به وقوع پيوست.
گزارش هايي نيز از وقوع درگيري بين مسلمانان و قبطي ها در شهر «الخصوص» منتشر شده است كه در جريان اين درگيري ها نيز شماري كشته و مجروح شده اند. در بخشي از گزارش الجزيره آمده: «طرفداران جنبش 6 آوريل به مدت نيم ساعت سازمان بورس مصر در قاهره را محاصره كرده و گروهي از آنها نيز به سمت كاخ رياست جمهوري حركت كردند. احزاب «الدستور» و «مصر القويه» نيز در اين تظاهرات ضد دولتي مشاركت داشتند. پايگاه خبري «اليوم السابع» اما از وقوع درگيري هاي شديد بين نيروهاي امنيتي مصر و معترضان مقابل ديوان عالي اين كشور خبر داد. براساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن معترضاني كه اقدام به آتش زدن دفتر دادستان كل كرده بودند، مجبور به استفاده از گاز اشك آور شد.
گفتني است، پس از انقلاب 25 ژانويه 2011 كه باعث سقوط دولت دست نشانده حسني مبارك و روي كار آمدن دولت اسلامگراي «محمد مرسي» شد، مصر شاهد توطئه هاي مختلف از سوي گروه هاي متمايل به غرب بوده است. اين توطئه ها كه بيشتر به شكل ايجاد ناامني و اختلافات مذهبي دنبال مي شود، تاكنون نتوانسته به اهداف مطلوب خود برسد.
براساس گزارش هاي منتشر شده، جرقه اين دور از ناآرامي هاي مصر پس از آن زده شد كه خبرهايي منتشر شد مبني بر اينكه گروهي اقدام به كشيدن تصاوير صليب بر روي ديوارهاي مساجد در برخي از شهرهاي اين كشور كرده اند، تا بدين ترتيب حساسيت هاي مذهبي را در اين كشور برانگيخته و به اهداف سياسي خود برسند. به اعتقاد ناظران سياسي اينگونه اقدامات برخلاف آنچه رسانه هاي غربي اعلام مي كنند، مي تواند از سوي دست هاي پنهان و با هدف ايجاد مانع در رسيدن انقلاب مصر به اهدافش باشد. رژيم صهيونيستي شايد بزرگترين بازنده انقلاب اسلامي مصر باشد، بنابراين مي توان پرسيد چه كساني به جز گردانندگان اين رژيم از بروز اينگونه ناآرامي هاي خونين سود مي برند؟
 


نخست وزير جديد لبنان

براي تشكيل كابينه از حزب الله كمك خواست

نخست وزير جديد لبنان از دبير كل حزب الله براي تشكيل دولت جديد در اين كشور درخواست كمك كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، تمام سلام كه با رأي قاطع پارلمان نخست وزير جديد لبنان شده مسئوليت سيد حسن نصرالله در لبنان را مهم و بزرگ ارزيابي كرد و از وي درخواست كمك كرد.
وي حزب الله را جزو ساختارهاي اصلي تركيب سياسي دولت لبنان خواند و تأكيد كرد اين موضوع را نمي توان ناديده گرفت.
124 عضو از مجموع 128 عضو پارلمان لبنان با رأي موافق، «تمام سلام» را به نخست وزيري برگزيدند.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت، گفت: براي استقبال از هر اقدامي در جهت تفاهم و استفاده از هر فرصتي كه به حفظ ثبات و آرامش كشور كمك كند، تمام سلام را به عنوان نخست وزير كشور برگزيديم.
گروه 8 مارس لبنان نيز پس از تماس و مشورت هاي لازم، با رد درخواست عربستان براي انتخاب «اشرف ريفي» براي نخست وزيري، تمام سلام را به عنوان نامزد خود معرفي كرد.
تمام سلام پس از انتصاب به اين سمت اظهار داشت كه مأموريت دولتش بعد از تشكيل كابينه، فعاليت در چارچوب ملي و قانون خواهد بود. ميشل سليمان تمام سلام 68 ساله را مأمور تشكيل كابينه كرده است.
وي همچنين در نخستين موضع گيري خود نسبت به تحولات سوريه گفت كه موضع وي همراهي با مردم سوريه و آزادي اين ملت و حاكميت آن و قدرت و اقتدار اين ملت است. وي در عين حال تاكيد كرد كه لبنان بايد از اين بحران و درگيري دور باشد.
 


با افزايش تنش در شبه جزيره كره

پنتاگون آزمايش موشكي خود را به تأخير انداخت

آمريكا آزمايش موشكي خود را كه قرار بود هفته آينده انجام شود به خاطر آنچه جلوگيري از سوءبرداشت كره شمالي عنوان كرده به تأخير انداخت.
به گزارش فارس، آمريكا اعلام كرده اين كشور آزمايش يك فروند موشك بين قاره اي بالستيك خود را براي جلوگيري از برداشت اشتباه كره شمالي به تأخير انداخت.
يك مقام وزارت دفاع آمريكا كه نخواسته نامش فاش شود ضمن اعلام اين خبر گفته واشنگتن مايل است از هرگونه «سوءبرداشت يا اشتباه محاسباتي» كره شمالي جلوگيري كند. قرار بود اين آزمايش موشكي هفته آينده در كاليفرنيا انجام شود.
اين خبر در حالي منتشر شده كه پيونگ يانگ هفته گذشته آمريكا را به حمله اتمي تهديد كرده بود.
برخي گزارش ها نيز در روزهاي اخير حاكي از آن بوده است كه كره شمالي دو موشك با برد متوسط خود را به تأسيساتي زيرزميني در سواحل شرقي اين كشور منتقل كرده و آنها را در حالت آماده باش براي حمله به پايگاه نظامي آمريكا در «گوام» قرار داده است.
آمريكا از مدت ها پيش براي آزمايش موشك قاره پيماي «مينوتمن3» از پايگاه هوايي «وندربرگ» در ايالت كاليفرنياي اين كشور برنامه ريزي كرده بود؛ اما اكنون اين مقام پنتاگون گفته است آمريكا تصميم گرفته است اين آزمايش موشكي را لغو كند.
سخنگوي دبيركل سازمان ملل نيز اعلام كرد، بان كي مون قرار است ظرف چند روز آينده براي گفت و گو با رئيس جمهور آمريكا در خصوص وضعيت شبه جزيره كره به كاخ سفيد برود.
در بيانيه سخنگوي دبيركل سازمان ملل آمده است: بان كي مون قرار است روز پنجشنبه 11 آوريل(22 فروردين) با باراك اوباما در خصوص تنش در شبه جزيره كره و ديگر موضوعات مهم بين المللي ديدار و گفت و گو كند.
 


شيعيان بحرين در محل مساجد تخريب شده نماز خواندند

سرويس خارجي-
مردم بحرين با برگزاري نماز جماعت بر ويرانه هاي مساجد مخالفت خود را با اقدامات توهين آميز نيروهاي اشغالگر سعودي نسبت به تخريب اماكن مقدس بحريني ها ابراز كردند.
مردم بحرين در اعتراض به اقدام توهين آميز نيروهاي آل خليفه و آل سعود در تخريب مساجد و حسينيه ها بر ويرانه هاي اين اماكن مقدس نماز به جاي آوردند و تاكيد كردند از مواضع انقلابي خود دست نخواهند كشيد.
بحريني ها خواستار بازسازي مساجد و حسينيه ها شدند و از كشورهاي عربي و اسلامي خواستند اقدامات توهين آميز رژيم هاي بحرين و عربستان سعودي نسبت به ارزش هاي اسلامي و اماكن مقدس مسلمانان را متوقف كنند. از سوي ديگر نيروهاي رژيم بحرين با حمله به تظاهركنندگان در جزيره ستره تعدادي از آنها را با شليك گلوله ساچمه اي و گاز اشك آور زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الوسط چاپ بحرين، نيروهاي ضد شورش رژيم بحرين به تظاهرات ضد سلطنتي جوانان در جزيره ستره يورش برده و با شليك گلوله ساچمه اي و گاز اشك آور تعدادي از جوانان كم سن و سال را مجروح كردند.
اين حوادث در حالي صورت گرفت كه مديركل اداره پليس استان مركزي بحرين تظاهرات مسالمت آميز جوانان را حمله تروريستي به مركز پليس ستره توصيف كرد.
همچنين يازدهمين جلسه گفت وگوها در بحرين روز گذشته در حالي برگزار شد كه احزاب و جمعيت هاي مخالف بر بيهودگي اين گفت وگوها تاكيد كردند.
سخنگوي جمعيت الوفاق بحرين در اين باره گفت، احزاب و جمعيت هاي مخالف هرگز از خواسته ها و مواضع روشن و مشروع خود چشم پوشي نخواهند كرد و درخواست آل خليفه براي گفت وگو تلاش براي انحراف انقلاب از مسير اصلي آن است.

 


اعتصاب زندانيان گوانتانامو

علي رغم آمارهاي گذشته مبني بر اعتصاب غذاي بيش از يكصد نفر از زندانيان زندان گوانتانامو، آماري رسمي منتشر شده مبني بر آن كه 41 نفر از زندانيان اين زندان اعتصاب غذا كرده اند.
به گزارش شبكه «راشا تودي»، سخنگوي زندان گوانتانامو اعلام كرد كه 41 نفر از زندانيان هم اكنون در دسته بندي اعتصاب كنندگان غذا قرار گرفته اند كه البته هيچ يك از آنها راهي بيمارستان نشده اند.
آمار و ارقام رسمي نشان مي دهد كه اين تعداد اعتصاب كنندگان از روز پنج شنبه تاكنون افزايش داشته اند و بسياري از افرادي كه اعتصاب غذا كرده اند، 9 وعده غذايي را گرسنه ماندند.
براساس اين گزارش، دو نفر از زندانياني كه به دليل كم آبي بدنشان راهي بيمارستان شده بودند، هم اكنون مرخص شده اند و 11 نفر ديگر نيز به زور مقامات زندان مجبور شدند اعتصاب غذاي خود را بشكنند.
بيست و دوم اسفندماه، وكلاي زندانيان زندان «گوانتانامو» اعلام كردند كه تمامي زندانيان به جز تعداد معدودي از آنها در اعتراض به گرفتن قرآن هاي آنها اعتصاب غذا كردند.
علي رغم اين آمار و ارقام رسمي، زندانيان و وكلاي آنها مدتهاست اعلام مي كنند كه 130 نفر از 166 زنداني زندان گوانتانامو به اعتصاب غذا پرداختند.مركز حقوق قانوني (CCR) در نامه اي در ماه مارس به ارتش آمريكا نوشت: از ششم فوريه 2013، مقامات زندان وسايل شخصي زندانيان را ضبط و ورزش آنها را بدون دليل محدود كردند.
مقامات آمريكا مختصرا ادعاي زندانيان را رد كرده اند. گفتني است، از 166 زنداني گوانتانامو كه از 23 كشور مختلف هستند، تنها 9 زنداني به طور رسمي متهم شناخته شدند و يا متهم به يك جرم كيفري هستند.
 


هلاكت يك ديپلمات و 5 آمريكايي ديگر در جنوب و شرق افغانستان

شش آمريكايي كه يكي از آنها ديپلمات بود طي دو عمليات جداگانه در جنوب و شرق افغانستان كشته شدند.
به گزار پرس تي وي، يك شبه نظامي با انجام عمليات انتحاري در استان «زابل» افغانستان، سه نظامي آمريكايي و دو غيرنظامي اين كشور اشغالگر را كشت. در اين عمليات يك پزشك افغان نيز جان خود را از دست داد و علاوه بر آن، 9 نفر ديگر از جمله شماري آمريكايي زخمي شدند.
به اعتراف آمريكايي ها دست كم يك نفر از آمريكايي هاي كشته شده در اين حادثه ديپلمات بوده است. «جان كري» وزيرخارجه آمريكا مرگ ديپلمات فوق را تاييد كرد. طالبان مسئوليت اين عمليات را برعهده گرفت. شبه نظاميان همچنين با انجام عملياتي در شرق افغانستان يك آمريكايي ديگر را به هلاكت رساندند. منابع آمريكايي در مورد اين عمليات و هويت فرد كشته شده توضيحات بيشتري ندادند. طي سه ماه گذشته 24 نظامي آمريكايي در افغانستان به هلاكت رسيده اند.
افزايش تلفات نيروهاي اشغالگر در افغانستان، اعتراضات گسترده اي را در آمريكا و كشورهاي همپيمان آن به وجود آورده است. بسياري از اين كشورها مجبور شدند نيروهاي خود را از افغانستان خارج كنند و آخرين مورد آن خروج نيروهاي نيوزيلندي بود كه چند روز پيش اتفاق افتاد.
كشته شدن 10كودك
در حمله هوايي ناتو
به گزارش فارس ديروز مقامات دولتي افغانستان از كشته شدن 10 كودك در حمله هوايي نيروهاي ناتو در شرق اين كشور خبر دادند .
در اين حمله يك خانه كاملا روي سر ساكنين ويران شده است و 6 نفر نيز مجروح شدند.
حملات هوايي ناتو به مناطق مسكوني افغانستان تا كنون هزاران كشته و مجروح غير نظامي به جا گذاشته است كه شمار زيادي از اين قربانيان زن و كودك هستند اكثر اين حملات توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا انجام مي گيرد. ايالات متحده در حال حاضر 7000 پهپاد در منطقه خاورميانه مستقر كرده است.
 


تجمع اعتراضي در آمريكا عليه سياست جنگ طلبي اوباما

مردم سن ديگو در اعتراض به سياست هاي جنگ طلبانه اوباما و كشتار غيرنظاميان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا تظاهرات كردند.
ده ها نفر از كهنه سربازان شهر «سن ديگو» آمريكا روز شنبه در اعتراض به «كشتار غيرنظاميان» توسط هواپيماهاي بدون سرنشين كشورشان به خيابان ها ريختند.«لس آنجلس تايمز» در اين باره نوشت، معترضان همچنين استفاده دولت اوباما از اين هواپيماها براي جاسوسي از شهروندان آمريكايي را نيز محكوم كردند.روي دست نوشته هاي معترضان و در كنار تصاوير هواپيماهاي بدون سرنشين نوشته شده بود: هواپيماهاي ما كودكان را هم مي كشند. در اين تظاهرات علاوه بر كهنه سربازان، شماري از گروه هاي اجتماعي نيز شركت كرده بودند.رهبر يكي از اين گروه ها در گفت و گو با لس آنجلس تايمز گفت: «سن ديگو مركز ساخت چنين سلاح هاي مرگباري است، سلاح هايي كه مردم بي گناه را مي كشد تا تنفر جهاني از كشور ما افزايش يابد... آنها (دولتمردان آمريكايي) حتي مردم آمريكا را هم با كنترل از راه دور مي كشند.»
براساس اين گزارش در اين شهر 71 هزار نفر براي ساخت سلاح هاي جنگي مشغول كار هستند. ايالات متحده آمريكا سال هاست به بهانه مبارزه با «تروريسم» هزاران نفر از غيرنظاميان را در كشورهاي مختلف جهان با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين قتل عام مي كند. طي روزهاي گذشته شهرهاي ديگر اين كشور نيز شاهد برپايي تظاهرات مشابهي بود.
 


اعتراض مردمي در اسلامبول

عليه سياست ضد اسلامي الهام علي اف

صدها نفر در اسلامبول تركيه با برگزاري تظاهرات، سياست هاي ضداسلامي رئيس جمهوري آذربايجان را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز صدها نفر از مردم تركيه با انجام راهپيمايي در اسلامبول، با زندانيان حجاب در جمهوري آذربايجان اعلام همبستگي كردند. در اين تظاهرات شعارهايي عليه «الهام علي اف» رئيس جمهور آذربايجان سر داده شد. تظاهركنندگان از علي اف خواستند كساني كه به خاطر حجاب زنداني شده اند را آزاد كند. شماري از نهادهاي غيردولتي اسلامگراي تركيه نيز دست به تشكيل كميته همبستگي با اسراي حجاب در جمهوري آذربايجان زدند.تظاهرات كنندگان با حمل پلاكاردهايي در حمايت از آن دسته از شهروندان جمهوري آذربايجان از جمله «حاجي عبدل سليمان اف» رهبر طرفداران حجاب اسلامي در اين جمهوري، كه در زندان هاي رژيم الهام علي اف به سر مي برند، نسبت به سياست هاي رئيس جمهور آذربايجان در مخالفت با حجاب اسلامي و همراهي وي با سياست هاي رژيم صهيونيستي اعتراض كردند.تظاهركنندگان ضمن اجتماع مقابل كنسولگري دولت باكو در اسلامبول بيانيه اي صادر كردند.در اين بيانيه تأكيد شد در پس پرده همه اين مظالم در جمهوري آذربايجان، رژيم غاصب اسرائيل و طرح هاي شيطاني اين رژيم قرار دارد و رژيم ديكتاتوري الهام علي اف شخصيت هاي محترم جمهوري آذربايجان را به زندان انداخته و تحت شديدترين شكنجه ها قرار داده و از اين منظر علي اف هيچ فرقي با رژيم مبارك و رژيم اسرائيل ندارد.ديروز در اسلامبول تظاهراتي نيز عليه سازمان ناتو و در دخالت هاي اين سازمان در تركيه انجام شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10