(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 20 فروردین 1392 - شماره 20460

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
احمدي نژاد در ديدار با استانداران:
هدف همه برنامه ها بايد پيشرفت كشورباشد و نه صرفاً عليه تحريم ها
در مكتب امام
بصيرت ،راه نجات از دام شياطين( 3 )
جنگ نرم ،خطرناكتر از بمب اتم
شكايت 20 نماينده از بنياد شهيد
معوقات ايثارگران را پرداخت كنيد
حداد عادل: جدي ترين رقيب اصولگرايان تفرقه است
بيانيه سازمان بسيج جامعه زنان كشور به بان كي مون
جلوي نسل كشي را بگيريد!
ميركاظمي:
اجراي فاز دوم هدفمندي در بودجه 92 مسكوت مي ماند
رئيس ديوان عدالت اداري
مردم و مسئولان به رفع مشكلات سياسي و اقتصادي اهتمام كنند
4100 نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي شركت كردند
حسين فدايي: جريان فتنه قصد دارد با تطهير خود بازگردد
يك تحليلگر آمريكايي:
منافقين سربازان آمريكا و اسرائيل براي جاسوسي از ايران هستند
ثبت نام در كاروان هاي حج تمتع امسال
از پنج شنبه آينده آغاز مي شود


كوتاه از انتخابات

لزوم وحدت نيروهاي
اصولگرا
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه امروز كساني كه حجت شرعي به حضور در انتخابات دارند، كم نيستند گفت: بايد طي راهكاري به ائتلاف و وحدت نيروهاي اصولگرا و ارزشي نزديك شد.
آيت الله محمد يزدي در ديدار با جمعي از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه با بيان اين كه انتخابات بدين دليل مهم است كه چهار سال آينده كشور در اختيار رئيس جمهور قرار خواهد گرفت، يادآور شد: موقعيت نظام جمهوري اسلامي در جهان، موقعيت خاص و ممتازي است كه در طول تاريخ اسلام هيچ گاه در اين موقعيت نبوده و اين كه به كجا خواهد رسيد بسيار مهمتر است.
رئيس جامعه مدرسين با تاكيد بر اين كه بايد بسيار هوشيار بود كه به دليل لزوم حضور اكثريت مردم در پاي صندوق هاي راي، به نتيجه آن كم توجهي شود، خاطرنشان كرد: بايد مراقب باشيم شخصي رئيس جمهور نشود كه هر روز درگيري و مشكل ايجاد كند.
خداحافظي با روساي جمهور سابق
و سلام به فرد جديد
دبير كل جبهه مردمي اصلاحات با بيان اينكه بايد از روساي جمهور سابق خداحافظي و به رئيس جمهور جديد كه از سوي مردم در 24 خرداد انتخاب مي شود سلام كرد، گفت: عدم كانديداتوري هاشمي رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوري قطعي شده است.
«حجت الاسلام زارع فومني»، با اشاره به فعاليت جبهه متبوعش در انتخابات رياست جمهوري، گفت: ما در بررسي هاي خود از 6 كانديدا به سه كانديدا رسيديم كه از بين اين سه نفر نامزد نهايي خود را انتخاب خواهيم كرد.
وي از نام بردن اسامي اين سه كانديدا خودداري كرد و در عين حال اظهار داشت: نشست خبري بنده اواخر ماه جاري برگزار مي شود و در آن نشست رسما نامزد جبهه مردمي اصلاحات را معرفي خواهم كرد.
وي خطاب به نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: به نامزدهايي كه در انتخابات گذشته حضور داشتند توصيه مي كنم در اين دوره ديگر داوطلب انتخابات نشوند و اين فضا را براي چهره هاي جديد فراهم كنند.
از سوي ديگر «ژاله فرامرزيان» رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از فعال شدن كميته استاني اين شورا با عضويت حزب اسلامي كار، انجمن اسلامي معلمان، مجمع نمايندگان ادوار، حزب جوانان و حزب همبستگي اسلامي خبر داد و خاطرنشان كرد: حكيمي پور نماينده حزب اراده ملت به عنوان دبير جديد شوراي هماهنگي انتخاب شد.
معرفي اعضاي ستاد انتخاباتي
گزينه مورد نظر هاشمي
قائم مقام ستاد انتخاباتي روحاني اعلام كرد رئيس مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام رسما اعضاي اصلي ستاد انتخاباتي اش را معرفي خواهد كرد.
اكبر تركان با اشاره به كانديداتوري حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: دكتر روحاني در صبح روز پاياني هفته جاري در تالار آدينه تهران، ورود خود به عرصه انتخابات رياست جمهوري را در قامت كانديدا به طور رسمي اعلام خواهد كرد.
همچنين بابك دربيكي مسئول روابط عمومي ستاد انتخاباتي روحاني در گفتگو با مهر اعلام كرد رياست ستاد انتخاباتي حسن روحاني برعهده محمدرضا نعمت زاده وزير صنايع و معادن دولت هاي اول و دوم هاشمي رفسنجاني است و اكبر تركان كه در دولت اول هاشمي به عنوان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و در دولت دوم به عنوان وزير راه و ترابري بود، قائم مقام ستاد انتخاباتي روحاني است.
وي افزود: محمدباقر نوبخت معاون پژوهش هاي اقتصادي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز سخنگوي ستاد مردمي انتخابات روحاني است و محمد سلطاني فر مدير گروه مطالعات رسانه اي مركز تحقيقات استراتژيك نيز رياست كميته تبليغات و رسانه ستاد انتخاباتي حسن روحاني را برعهده دارد.
گفتني است، پيش از اين غلامعلي دهقان سخنگوي حزب اعتدال و توسعه و حجت الاسلام محمدباقر ذاكري عضو حزب اعتماد ملي از حسن روحاني به عنوان گزينه هاشمي رفسنجاني در انتخابات آينده رياست جمهوري نام برده بودند.
ناطق نمي آيد
علي اكبر ناطق نوري اعلام كرد به هيچ وجه نامزد انتخابات رياست جمهوري نخواهد شد.
محمدحسين عبدالخالقي دبيركل جمعيت حاميان مردم در گفت وگو با تسنيم، از ديدار اعضاي شوراي مركزي تشكل سياسي متبوعش با علي اكبر ناطق نوري خبر داد و گفت: اين ديدار در دفتر وي صورت گرفت و ما بار ديگر از ناطق نوري براي كانديداتوري در عرصه انتخابات رياست جمهوري دعوت كرديم.
وي با بيان اينكه ناطق نوري درخواست ما براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را رد كرد، افزود: وي خطاب به اعضاي شوراي مركزي جمعيت حاميان مردم گفت: به هيچ وجه نامزد انتخابات نخواهم شد اما همچنان در خدمت نظام، انقلاب و رهبري هستم.
تمايل براي پيوستن
به «ائتلاف اكثريت اصولگرايان»
دبير ائتلاف 5گانه اصولگرايان از ابراز تمايل برخي كانديداي رياست جمهوري براي پيوستن به اين ائتلاف خبر داد.
حجت الاسلام محمدحسين موسي پور با بيان اينكه تاكنون تصميمي براي اضافه شدن كانديداهايي كه براي پيوستن به ائتلاف اكثريت تمايل دارند، اتخاذ نشده است، افزود: قرار است در جلسه شوراي مركزي ائتلاف كه متشكل از 5 نامزد هستند، درباره موافقت يا مخالفت با درخواست برخي كانديداها جهت پيوستن به ائتلاف تصميم گيري كنيم.
وي با اشاره به اينكه ائتلاف متبوعش مذاكره با تمام گروه هاي اصولگرا را مفيد مي داند، اظهار داشت: مذاكره ائتلاف ما با برخي گروه هاي اصولگرا آغاز شده است.

 


احمدي نژاد در ديدار با استانداران:

هدف همه برنامه ها بايد پيشرفت كشورباشد و نه صرفاً عليه تحريم ها

رئيس جمهور در ابتداي سال جديد با اعضاي هيئت وزيران، استانداران و معاونين وزارتخانه ها و روساي سازمان ها ديدار كرد.
محمود احمدي نژاد طي سخناني در اين ديدار با تاكيد بر اينكه هدف تمام برنامه ريزي ها بايد پيشرفت كشور باشد نه صرفا عليه تحريم گفت: براي غلبه بر مشكلات بايد طرح هاي جديد و تحولي اجرا كنيم و نبايد موضع انفعالي داشته باشيم. رئيس جمهور خاطرنشان كرد: معتقدم دولت آينده حتما در طراز بالاتري از دولت نهم و دهم قرار خواهد داشت چرا كه انقلاب و ملت رو به كمال است و نشانه آن مطالباتي است كه امروز ملت ايران آن را مطرح مي كند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود به موضوع انتخابات اشاره كرد و گفت: انتخابات در جمهوري اسلامي يك ابزار سياسي در دست سياستمداران و قدرتمندان و نمايش دموكراسي و بازي سياسي نيست. انتخابات در ايران اصالت دارد و در اصول متعدد قانون اساسي به آن تصريح شده است كه اين كشور بايد با اتكا به اراده عمومي و مردم اداره شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: يك انتخابات پرشور همه مشكلات را برطرف خواهد كرد و انتخابات تبلور يك اراده و اتفاقي عظيم محسوب مي شود كه مي تواند همه معادلات را به نفع ملت تغيير دهد.
احمدي نژاد با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر حضور همه سلايق در انتخابات اظهار داشت: همانگونه كه رهبري عزيز تاكيد كردند بايد همه سلايق در انتخابات حضور داشته باشند تا ملت انتخاب خود را انجام دهد و تجربه هم نشان داده، انتخاب ملت هميشه بهترين بوده است. همه بايد تابع راي ملت بوده و هر كسي كه ملت انتخاب كرده را ياري و پشتيباني كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: همه بايد مراقب باشند و در جهت تشويق انگيزه هاي حضور و مشاركت بالاي مردم حركت كنند. احمدي نژاد مشكل اصلي اقتصاد كشور را نداشتن الگوي روشن توسعه دانست و گفت: برنامه ريزي توسعه غرب مبناي مادي داشته و براساس اسارت ملت ها بنا شده است از اين رو اكثر كشورهايي كه براساس اين برنامه ريزي حركت كرده اند امروز در پرتگاه قرار دارند. لذا ضرورت دارد نگاه و رويكرد توسعه اي و بومي خود را با اتكا به انديشه و منابع داخلي طراحي و اجرايي كنيم.
ديدار نوروزي با نمايندگان مجلس
رئيس جمهور همچنين يكشنبه شب با گروهي از نمايندگان مجلس به مناسبت سال جديد ديدار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري احمدي نژاد در اين ديدار گفت: تعهد مشترك ما خدمت به كشور، ارزش هاي الهي و حركت در خط ولايت و امامت بوده اين رمز موفقيت، ماندگاري و عزت است.
وي خاطرنشان كرد: اگرچه اقدامات روبنايي لازم و ضروري است و بايد دنبال شود ولي به تنهايي نمي تواند كشور را به مقصد برساند لذا بايد به موازات آن، طرح هاي اساسي و تحولي را پيگيري نمود كه اگر اين كارها انجام نشود هرچقدر هم تلاش كنيم باز هم مشكلات پابرجا خواهد ماند.
رئيس جمهوري گفت: توجه به مسائل اساسي و زيربنايي از مهمترين مباحثي است كه بايد دولت و مجلس آن را مورد توجه جدي قرار دهند.
وي تاكيد كرد: نبايد از ورود به مباحث زيربنايي و تحولي نگران بوده و هراسيد بلكه بايد شجاعانه به اين مباحث ورود پيدا كرده و در جهت رفع مسائل تلاش كرد و اين شدني است چرا كه ظرفيت هاي آن در كشور وجود دارد، البته اينها مواردي است كه دشمنان هرگز نمي خواهند كه ما در آن ورود پيدا كنيم.
دكتر احمدي نژاد گفت: اگرچه دشمن تحريم كرده است اما مي شود اين تحريم ها را آن چنان بي اثر كرد كه آنان در دنيا شرمنده شوند و شرط آن اين است كه چند تصميم بزرگ زيربنايي و شجاعانه اتخاذ كرده و به اجرا درآورد. گفتني است در اين ديدار دوساعته تعدادي از نمايندگان مجلس برخي از پيشنهادات و مطالبات حوزه هاي انتخاباتي خود را با رئيس جمهور در ميان گذاشتند.
آغاز دور چهارم سفرهاي استاني با سمنان
سمنان - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور و اعضاي دولت در چهارمين دور سفرهاي استاني خود پنجشنبه هفته جاري به استان سمنان سفر مي كنند.
مديركل روابط عمومي استانداري سمنان با اعلام اين خبر افزود: رئيس جمهور در اين سفر با مردم برخي شهرهاي استان ديدار خواهد داشت.
ايرج كارخايي اظهار داشت: هيئت دولت در اين سفر از طرحها و پروژه هاي انجام شده يا در حال اجرا بازديد مي كند و نواقص مصوبات سفرهاي سه گانه پيشين نيز بررسي و مرتفع خواهد شد و همچنين تعداد زيادي مسكن مهر به بهره برداري خواهد رسيد.
يكصدويكمين سفر استاني رئيس جمهور در حالي فردا به استان سمنان صورت مي گيرد كه از زمان يكصدمين سفر استاني احمدي نژاد در ارديبهشت 91 به استان خراسان رضوي، حدود يك سال مي گذرد.
 


در مكتب امام

قدر روحانيت را بدانيد
جوانان روشنفكر دانشگاهها به روحانيت و روحانيون احترام بگذارند.
خداوند تعالي آنها را محترم شمرده و اهل بيت وحي، سفارش آنها را به ملت فرموده اند.
روحانيت قدرت بزرگي است كه با از دست دادن آن خداي نخواسته پايه هاي اسلام فرو مي ريزد و قدرت جبار دشمن بي معارض مي شود.
آئين انقلاب اسلامي - ص 267
 


بصيرت ،راه نجات از دام شياطين( 3 )

جنگ نرم ،خطرناكتر از بمب اتم

خوارج از ياران علي (ع) و طرفداران ايشان بودند كه در جنگ صفين با حيله عمرو عاص گفتند بين ما بايد قرآن حاكم باشد. اين كه هر چه قرآن مي گويد عمل كنيم، حرف بسيار خوبي است. همه همين را مي گويند. پيغمبر نيز آمده بود كه بگويد هر چه قرآن مي گويد عمل كنيد. اميرمؤمنان نيز قيام كرده بود و با دشمنان مي جنگيد براي اينكه به آنچه قرآن مي گويد عمل شود. اما دشمنان و خوارج از اين كار چيز ديگري را اراده مي كردند. آنان مي خواستند در جنگ شكست نخورند، اصحاب علي (ع) را فريب دهند و به صورتي كه به سودشان بود نتيجه گيري كنند. اميرمؤمنان فرمود: بجنگيد؛ قرآن ناطق منم، من به شما مي گويم بجنگيد، اينها حيله است، مي خواهند شما را فريب بدهند. اما آنان گفتند: « ن الحكم لاّ ل لّه (1)» ما حرف تو را قبول نداريم. حكم، حكم خداست. هر چه امام فرمود: من امام هستم، من قرآن ناطقم، من معني قرآن را مي دانم، آنان حكم خدا را در قرآن هاي سر نيزه مي ديدند. اميرالمؤمنين فرمود: »كلمه حق يراد ب ها باطل(2). حرف درستي است؛ حكم، حكم خداست، اما اينها مقصودشان حكم خدا نيست. به هرحال، آنها فريب خوردند و تسليم معاويه شدند و كار را به حكميت امثال ابوموسي كشاندند. آنان مي گفتند: چرا ما خون مسلمان ها را بريزيم؟ بياييد وحدت داشته باشيم! وحدت با چه كسي و بر سر چه؟ هر چه قرآن مي گويد. مگر علي عليه السلام قرآن را بلد نبود، مگر او خلاف قرآن عمل مي كرد؟ اينجاست كه شعاري را مطرح مي كنند كه خوش ظاهر و فريبنده باشد، ولي هدف از اين شعار يك امر باطلي است كه شيطان مي پسندد. اين بدترين نوع تبليغ و بدترين نوع سوءاستفاده از مفاهيم، كلمات و بيانات حق براي فريب دادن مردم است. اين سبك كار شيطان است. قرآن مي گويد: «يوح ي بعضهم لي بعض زخرف القول ». زخرف يعني زيور. زخرف القول ؛ يعني سخنان آراسته، زيور شده و خوش ظاهر كه كساني آنها را به قصد مطالبي كه خودشان اراده مي كنند به مردم القا مي كنند. در دنياي امروز بزرگ ترين عامل فساد همين مفاهيم و عباراتي است كه ظاهر فريبنده دارد و باطن غلط از آن اراده مي شود كه به اصطلاح به عنوان جنگ نرم شناخته مي شود. اين جنگ بسيار پيشرفته تر از جنگ اتمي است. در جنگ جهاني دوم، بمب اتم انداختند و صدها هزار نفر را يكجا كشتند. اين جنگ بسيار خطرناكي است و هم اكنون نيز اين تهديد وجود دارد. ولي خطرناك تر از اينها جنگ نرم است. جنگي كه با افكار مردم بازي مي كند، فكرها را منحرف مي كند و از الفاظ زيبا، معاني غلط و اهداف شيطاني اراده مي شود. اين بزرگ ترين شيوه اي است كه شيطان بعد از هزاران سال ياد گرفته و به مردم ياد مي دهد.
«بصيرت»چاره اي براي رهايي از شيطان
همواره كار شيطان اغواي مردم بوده است، اما شيوه هاي اغوا تفاوت مي كند. مردمي تحت تأثير اين گونه اغواها قرار مي گيرند كه خودشان پيشرفتي كرده و به حدي رسيده باشند كه اين گونه مفاهيم را درك كنند. حق و باطل در يك جامعه پيشرفته ، به درك و شناخت مفاهيم صحيح بستگي دارد. كاري كه در مقابل شگردهاي شيطاني انجام مي گيرد «بصيرت» نام دارد. بصيرت يعني انسان آنقدر قدرتمند شود كه فريب حرف هاي زيباي شياطين انس و جن را نخورد و بفهمد مقصود از اين سخنان چيست. امروز ما از يك سو در داخل كشور و از سوي ديگر در سطح بين المللي در مقابل كشورهاي ديگر و عمدتاً استكبار جهاني در مقام تهديد واقع شده ايم. كساني در داخل، توده هاي مردم را با الفاظ و شعارهاي خوب فريب مي دهند، براي اينكه بر آنها سوار بشوند و چندي بر كرسي قدرت بنشينند. دشمنان خارجي نيز همواره با تبليغات بي شمار و غلط از طريق راديوها، تلويزيون ها، ماهواره ها و سايت هاي تبليغاتي مردم را بمباران مي كنند. آنان سخناني با ظاهري فريبنده مطرح مي كنند و انتقادي كه در ظاهر به نظر مي رسد وارد است بيان مي كنند؛ اما مقصود آنها انتقاد نيست؛ بلكه هدفشان اين است كه عامل سازنده اي را از كار بيندازند تا مردم نتوانند از او بهره ببرند. ما بايد چشممان باز و بينا باشد و بفهميم اين حرف ها را براي چه مي زنند و نتيجه اش چيست؟
بيداري اسلامي و تفسير شياطين!
به عنوان مثال، ما در دنياي امروز با حركتي به نام بيداري اسلامي روبه رو هستيم. اين را هر بچه اي هم فهميده كه در كشورهاي اسلامي حركتي پيدا شده است. نهضتي كه با ديكتاتورها مبارزه مي كنند و مي خواهند حكومت هاي جور را سرنگون كنند و حكومت هايي سالم و صالح سر كار بيايند. همه اين را مي فهمند، اما اولاً سوال مي شود كه عامل اين حركت چيست؟ ما براساس بينش خود و خوش بيني كه به وعده هايي كه در قرآن و روايات آمده است داريم، شواهدي در رفتار و كردار آنها مي بينيم كه مي گوييم اين حركت يك بيداري اسلامي است. مردم بيدار شده اند و مي فهمند آنچه به صلاح آنان است، اسلام است. آنان راه هاي مختلف را آزموده اند، سرشان به سنگ خورده و برگشته اند. اكنون مي خواهند اسلام را زنده كنند. شاهد آن نمازها و شعارهاي الله اكبر و معرفي اسلام به عنوان منبع قانون است. اما شيطان چيز ديگري تلقين مي كند. شيطان مي گويد: اين وقايع به بيداري اسلامي ربطي ندارد. ضمن اينكه عده اي مسلمان در مصر زندگي مي كنند، مسيحيان نيز در آنجا هستند. ليبرال ها هم در اين كشور به دنبال زندگي غربي هستند و كاري با اسلام ندارند؛ همچنانكه رؤساي احزاب آنها بصراحت با درج بند اسلامي شدن قانون اساسي جديد مخالفند. پس، اين حركت به هيچ روي اسلامي نيست و فقط يك حركت آزادي خواهانه اي است كه با هدف آزادي و رهايي از زير بار ديكتاتوري است. آزادي هم از نظر آنان آزادي غربي و ليبراليسم است.
بحرين و سوريه؛ عكس العمل هاي متفاوت!
همچنين در كشورهاي اسلامي ديگري نظير سوريه و بحرين نيز با عكس العمل هاي متفاوتي از سوي كشورهاي اروپايي و آمريكايي روبه رو هستيم. اخيراً شوراي همكاري خليج فارس براي تأييد حكومت آل خليفه تشكيل شد و همه آن را تأييد كردند. چه كسي است كه نداند در دنيا مظلوم ترين ملتي كه به جرم شيعه بودن در مقابل رفتار دولتش سركوب مي شود، ملت بحرين است. حكومتي كه فقط به نام سني مذهب است و ديني ندارند و از كشورهاي ديگر مهاجر غير شيعه مي پذيرند تا در آنجا جنسيت بحريني را تغيير بدهند. سني هايي كه مخصوصاً سلفي هستند، متعصب و ضد شيعه هستند، با هدف فراري دادن شيعيان به بحرين مي آيند. ضمن اينكه با اعمال فشار و بكارگيري گازهاي سمي شيعان را مي كشند و هيچ كدام از اين كشورهاي اسلامي و حتي كشورهاي عربي صدايشان در نمي آيد. اگر در ايران يك نفر براساس قانون اعدام شود، سروصداي كشورهاي جهان و سازمان هاي بين المللي، دنيا را پر مي كند كه حقوق بشر در ايران شكسته شده است؛ حال آنكه در بحرين چند سال است شب و روز، بزرگ و كوچك و زن و مرد را مورد حمله قرار مي دهند و هيچ كس هيچ حرفي نمي زند. البته اين به اصطلاح دوگانگي در مقابل حقوق بشر يك رسوايي آشكار است و همه عالم اين را مي فهمند؛ حتي خود آمريكايي ها نيز اعتراض هايي مي كنند. درباره حكومت سوريه نيز شيطان دست به كار شده است. شياطين مي گويند: اگر شما مي گوييد كه بايد عليه حكومت هاي ناصالح قيام كرد، پس چرا به حكومت سوريه كمك مي كنيد؟ حكومت سوريه هم يك حكومت اسلامي نيست و در عمل لائيك است. آنجا نيز مردم با شعارهاي اسلامي عليه اين حكومت قيام مي كنند. چرا شما از حكومت طرفداري مي كنيد؟ اين شبهه اي است كه همواره در روزنامه ها، مجلات، سايت ها و تلويزيون ها عليه ايران به كار مي برند. اين قضيه عيناً مثل قرآن به سر نيزه كردن عمرو عاص است.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته)
در جمع ناظران شوراي نگهبان - 8/10/1391
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1). انعام/57. (2). نهج البلاغه/ خ40
زلال بصيرت دردهه فاطميه روزهاي فرد منتشر مي شود.
 


شكايت 20 نماينده از بنياد شهيد

معوقات ايثارگران را پرداخت كنيد

رييس كميسيون اصل 90 با تاييد خبر شكايت 20 نفر از نمايندگان مجلس از بنياد شهيد، علت اين شكايت را مطالبات معوق ايثارگران و تخلفات مالي عنوان كرد.
علي پورمختار در گفت وگو با ايسنا گفت: نمايندگان شكايت كننده به كميسيون اصل 90 معتقدند بنياد شهيد در ايفاي حقوق خانواده هاي شهدا و ايثارگران و بازنشستگان اين بنياد تعلل كرده و مطالبات آنان را پرداخت نمي كند.
نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ، بي توجهي مديران بنياد شهيد به دوره درمان ايثارگران و خانواده هاي آنان را از ديگر محورهاي شكايت 20 نماينده مجلس برشمرد.
وي مسائل مالي بنياد شهيد را از ديگر محورهاي شكايت نمايندگان عنوان كرد و افزود: تخلفات مالي و وضعيت بانك دي از ديگر مواردي است كه نمايندگان شاكي خواهان رسيدگي به آنها هستند.
رييس كميسيون اصل 90 قانون اساسي از نوشتن نامه به نمايندگان شاكي براي ارايه مدارك، مستندات و مصاديق خبر داد و افزود: در قالب نامه اي از نمايندگان شاكي خواسته ام مدارك، مصاديق و مستنداتشان را به كميسيون اصل 90 تسليم كنند تا پس از بررسي موضوع، از مديران بنياد شهيد براي حضور در جلسه مشترك با نمايندگان شكايت كننده دعوت كرده تا موضوع روشن تر شود.
پورمختار از درخواستش براي معرفي سه نماينده براي شركت در جلسات مشترك كميسيون اصل 90 و بنياد شهيد سخن گفت.
نماينده بهار و كبودرآهنگ يادآور شد: پس از بررسي همه جانبه محورهاي شكايت در صورت ضرورت موضوع در قالب گزارش به اطلاع هيات رييسه مجلس و صحن علني خواهد رسيد، اگر تخلف مسئولان بنياد شهيد اثبات شود، متخلفان براي رسيدگي به قوه قضاييه معرفي مي شوند.
وي نسبت به زمان ارايه گزارش نهايي كميسيون متبوعش به هيات رييسه مجلس ابراز بي اطلاعي كرد.
 


حداد عادل: جدي ترين رقيب اصولگرايان تفرقه است

عضو ائتلاف سه نفره اصولگرايان با بيان اين كه تفرقه، جدي ترين رقيب اصولگرايان است، گفت: اصولگرايان تلاش خواهند كرد كه با تعقل و رعايت تقواي بيشتر، از شكست اصولگرايان بوسيله تفرقه جلوگيري كنند.
غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش مكانيزم نظرسنجي در وحدت اصولگرايان اظهار كرد: بالاخره مي توان دستگاهي كه نظرسنجي آن تا حدودي قابل اعتماد باشد را يافت، اما بايد همه به نتايج نظرسنجي تمكين كنند. وي با بيان اين كه نظرسنجي و پذيرفتن نتيجه مباحثي متفاوت از يكديگرند، ادامه داد: من به هر ساز و كاري كه در ائتلاف پيشرفت براي رسيدن به وحدت تصويب شود پايبند خواهم بود و نظرسنجي نيز مي تواند يكي از آنها باشد.
حداد عادل با بيان اينكه در ائتلاف سه نفره به سمت شفاف شدن ساز و كار پيش مي رويم، گفت: بعيد است كه شيخوخيت براي تعيين نامزد نهايي وارد ساز و كار ائتلاف پيشرفت شود.
اين نماينده مردم در مجلس نهم با بيان اين كه در صورت عدم استفاده از مكانيزم نظرسنجي، ممكن است اعضاي اين ائتلاف بين خود تصميم بگيرند، افزود: تاكنون هيچ مكانيزمي نهايي نشده اما نظرسنجي موثر و مهم است.
وي با بيان اينكه مهم تمكين و پذيرش نتيجه نظرسنجي و عدم در پيش گرفتن تفرقه توسط اصولگرايان است تاكيد كرد: بزرگترين دشمن اصولگرايان تفرقه است كه بايد از آن جلوگيري كرد.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه تصميم نهايي در ائتلاف سه گانه قبل يا بعد از ثبت نام نامزدها گرفته مي شود؟ گفت: اين موضوع نيز از مسائل در حال بررسي است.
حداد عادل درباره اظهارات اخير محمدرضا باهنر مبني بر اينكه ائتلاف سه نفره در را به روي ديگر نامزدهاي اصولگرا بسته است، تصريح كرد: ائتلاف پذيراي اصولگراياني است كه در نظرسنجي ها راي قابل توجهي داشته باشند. وي با بيان اينكه تفرقه، جدي ترين رقيب اصولگرايان است كه با تعقل و تقوا مي توان با آن مبارزه كرد، گفت: اصولگرايان تلاش خواهند كرد كه با تعقل و رعايت تقواي بيشتر، از شكست اصولگرايان بوسيله تفرقه جلوگيري كنند. عضو ائتلاف سه نفره اصولگرايان با اشاره به اين كه كانديداهاي اصولگرا براي حضور در ائتلاف پيشرفت حداقل بايد 10 درصد راي را داشته باشند ادامه داد: براي مثال اگر 20 كانديداي اصولگرا با نيم يا 1 درصد راي وارد ائتلاف سه نفره شوند، رسيدن به وحدت سخت خواهد بود.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت و گو با خانه ملت، در پاسخ به اين سؤال كه آيا ائتلاف سه گانه در فكر پيوستن به ائتلاف 5 نفره است يا خير؟ گفت: منتظر عكس اين موضوع هستيم كه اگر كسي در ائتلاف 5 نفره يا غير از آن راي قابل توجهي داشت به ائتلاف 3 نفره بيپوندد.
 


بيانيه سازمان بسيج جامعه زنان كشور به بان كي مون

جلوي نسل كشي را بگيريد!

سازمان بسيج جامعه زنان كشور در بيانيه اي خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد خواستار جلوگيري از نسل كشي و قتل عام كودكان افغاني شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: در حالي كه زنان و كودكان افغان در نبود شوهر و پدرانشان چشم اميد به كمك هاي جهاني دارند، نيروهاي ناتو مدعي برقراري عدالت و صلح جهاني، سفير مرگشان شده اند.
جاي تعجب بيشتر از مجامعي است كه خود ادعاي حمايت از مظلومان را دارند و در برابر ظلم آشكار ظالمين زمانه سكوت پيشه كرده اند. شما كه رئيس سازمان داعيه دار صلح جهاني هستيد، شما را چه شده كه در برابر كشتار آشكار مسلمان زبان به كام گرفته ايد و چشمانتان كور شده است؟
چشم بيناي حقوق بشر به كجا دوخته شده كه در چهار سال گذشته، كشته شدن 110 كودك افغان در اثر حملات هوايي نيروهاي ناتو در افغانستان را نديده است؟ صداي مجروح شدن هزاران كودك افغان را نشنيده و رخسار خيس مادران داغدار و چهره زرد كودكان يتيم را نمي بينيد؟
آيا گناه اين مردمان، زنان و كودكان بحرين، فلسطين، غزه، ميانمار، مسلمان بودن است؟ خب طور ديگري به اين فاجعه نگاه كنيد. فطرت انساني را بيدار كرده و بعنوان انسان هايي آزاده از چنين اعمال ضد انساني برائت بجوييد و به آن اعتراض نماييد. ما از اعضاي سازمان ملل به ويژه شخص شما مي خواهيم جلوي اينگونه نسل كشي ها و جنايت و آدمكشي ها را بگيريد. چرا كه بي تفاوتي در برابر اينگونه اعمال تروريستي سرانجام به جايي خواهد كشيد كه نه تنها صلح و امنيتي در جهان ايجاد نخواهد كرد بلكه باعث ايجاد فاصله بين ملت ها و دولت ها شده و مسير صلح و آرامش را خدشه دارتر خواهد كرد.
 


ميركاظمي:

اجراي فاز دوم هدفمندي در بودجه 92 مسكوت مي ماند

رئيس كميسيون انرژي با اشاره به اينكه اجراي فاز دوم هدفمندي در لايحه بودجه 92 مسكوت گذاشته خواهد شد گفت: اگر شرايط اقتصادي فراهم شود دولت يازدهم مي تواند پيشنهاد اصلاح بودجه به مجلس ارائه كند.
مسعود ميركاظمي رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، درخصوص نحوه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سال جاري و تدوين آن در لايحه بودجه 92، گفت: پيشنهاد بيشتر نمايندگان اين است كه تا مهيا شدن شرايط كلان اقتصادي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اجرا نشود.
وي با بيان اينكه اجراي فاز دوم هدفمندي در شرايط فعلي خوب نيست، به تسنيم گفت: قرار بر اين بود كه با اجراي فاز دوم هدفمندي به صورت پلكاني قيمت حامل هاي انرژي به قيمت بين المللي نزديك شود. اما متاسفانه علي رغم ويژگي هاي خوبي كه در اجراي مرحله اول مانند كاهش مصرف و بهينه كردن آن داشتيم ولي ميزان يارانه اي كه امروز داده مي شود به مراتب بيشتر از شروع هدفمندي يارانه هاست.
رئيس كميسيون انرژي مجلس خاطر نشان كرد: اگر قرار است كه با اجراي فاز دوم هدفمندي ميزان يارانه هاي پرداختي بيشتر شود، قاعدتا به نفع مردم نيست. لذا نظر مجلس اين است كه بعد از بهبود شرايط اقتصادي اين طرح اجرا شود.
ميركاظمي تاكيد كرد: كسي نمي تواند اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها را تعطيل كند، اما مي توان آن را به تعويق انداخت تا شرايط اقتصادي فراهم شود.
وي ادامه داد: اگر قرار باشد در بودجه 92 دلار روي يك عدد مشخصي بسته شود و با اجراي طرح قيمت آن به هم بريزد، در زمينه اقتصادي عقبگرد خواهيم داشت و اين براي كشور بد است.
رئيس كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينكه اجراي فاز دوم هدفمندي در لايحه بودجه 92 مسكوت گذاشته خواهد شد، گفت: اجراي فاز دوم تا نيمه دوم سال مسكوت مي ماند و اگر شرايط اقتصادي فراهم شود دولت يازدهم مي تواند پيشنهادي به مجلس ارائه كند و عدد آن را در بودجه اصلاح كند.
ميركاظمي با بيان اينكه اغلب نمايندگان معتقدند كه اجراي فاز دوم بايد در دولت آينده پيگيري شود، گفت: كشور بايد ثبات سيستم هاي پولي و ارزي داشته باشد، اما هم اكنون مديريت قوي بر مباحث پولي و ارزي نمي بينيم.
 


رئيس ديوان عدالت اداري

مردم و مسئولان به رفع مشكلات سياسي و اقتصادي اهتمام كنند

رييس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه مردم و مسوولان بويژه مسوولان عالي كشور با لحاظ قرار دادن فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر حماسه سياسي و حماسه اقتصادي تاكيد كرد : مردم و مسوولان به رفع مشكلات سياسي و اقتصادي اهتمام كنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري،در ارتباط با حماسه سياسي گفت: ما بايد به حل چالش هايي بپردازيم كه در مسايل سياسي جامعه بويژه طي سال هاي اخير با آن مواجه بوده ايم. وي افزود : بحث انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز از موارد مهم در اين ارتباط طي سال جاري است.
منتظري با بيان اينكه بخش بسيار مهمي از سخنان رهبر معظم انقلاب كه كمتر مورد توجه قرار گرفت، بحث ويژگي هاي رييس جمهور آتي بوده است، افزود: ايشان براي انتخاب رييس جمهور - نقل به مضمون - فرمودند كه رييس جمهور بايد كسي باشد كه نقاط ضعف رييس جمهور فعلي و گذشتگان را نداشته و نقاط قوت رييس جمهور فعلي و گذشتگان را داشته باشد و آن را در خود تقويت كند.
وي درباره تعيين راهبرد حماسه اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب نيز اذعان داشت: متاسفانه به دلايل مختلف كشور اين روزها با چالش اقتصادي مواجه است. البته بخشي از اين مشكلات ناشي از اقتصاد جهاني است، بخشي نيز به مشكلات داخلي برمي گردد و بخشي هم مربوط به برخي سوء مديريت هايي است كه مسوولان اقتصادي دارند.
وي راه برون رفت از اين چالش اقتصادي را كار جهادي دانست و گفت:اين همان است كه مقام معظم رهبري از آن به حماسه اقتصادي ياد كرده اند. به گزارش روابط عمومي ديوان عدالت اداري ، در پايان منتظري از همكاران قضايي خود خواست تا ضمن تلاش براي بالابردن آمار رسيدگي به پرونده هاي موجود بويژه پرونده هايي كه در نوبت انتظار رسيدگي در هيات عمومي است، تلاش كنند تا ضمن رعايت نوبت، مواردي كه جنبه فراگيري بيشتري دارد در اولويت رسيدگي قرار گيرد.
 


4100 نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي شركت كردند

فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از شركت 4100 نفر در اردوهاي راهيان نور دريايي خبر داد.
سردار علي رزمجو در گفت و گو با خبرنگاران گفت:حماسه نبرد مستقيم رزمندگان بوشهري با نيروهاي آمريكايي درآب هاي خليج فارس درقالب فيلمنامه تهيه و تدوين شده است .
به گزارش ايرنا رزمجو گفت:هم اينك كار تصويربرداري آن از سوي مركز فيلم سازي شاهد آغاز شده است.
وي بيان داشت:25 سال پيش در رزمي نابرابر شهيدان نادرمهدوي، بيژن گرد، مجيد مباركي، غلامحسين توسلي، خداداد آبسالان، مهدي محمدي ها، نصرالله شفيعي و اسحاق دارا در نبرد مستقيم با آمريكايي ها در خليج فارس درس ايثار و از خود گذشتگي را در عمل به منصه ظهور رساندند.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه اظهاركرد:اين شهدا درمهر سال 66 با قايق هاي تندرو در حال گشت زني در اطراف جزيره فارسي بودند كه مورد حمله نيروهاي آمريكايي قرار گرفتند و با مقاومتي تحسين برانگيز پاسخي قاطع به متجاوزان دادند.
رزمجو در بخش ديگري از مطالب خود گفت:يكي از اقدام هاي مهم كه براي تبيين ايثارگري رزمندگان در دريا انجام شده است ، راه اندازي راهيان نور دريايي است و امسال استان بوشهر براي سومين سال در ايام نوروز ميزبان نخبگان قشرهاي مختلف در قالب اين كاروان ها بود.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه افزود:اين حركت معنوي با هدف ترويج و نشر فرهنگ عزت آفرين دوران دفاع مقدس و همچنين آشنا كردن مردم به ويژه جوانان با حماسه آفريني و نبردهاي دريايي رزمندگان انجام مي شود.
وي ادامه داد:در راهيان نور دريايي امسال چهارهزارو 100 نفر شركت كردند كه از اين شمار دوهزارو 400 نفر به جزيره خارك اعزام شدند و مابقي متعلق به گشت هاي دريايي است.
رزمجو اضافه كرد:همچنين چهار شناور ترابري و پشتيباني در قالب 43 مورد اعزام به دريا شركت كنندگان در راهيان نور دريايي استان بوشهر را جابه جا كردند.
وي گفت:افزون بر مردم بومي استان بوشهر از استان هاي قم، مركزي، كهگيلويه و بويراحمد، آذربايجان غربي، يزد، كرمان و اصفهان امسال دانشجويان ، استادان دانشگاه، طلاب، فرهنگيان و كانون هاي فرهنگي شركت كردند.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه افزود: براي ايمن سازي سفرهاي راهيان نور دريايي تيم هاي غواصي، پزشكي و ناجي غريق نيز به همراه كاروان ها حضور داشتند.
 


حسين فدايي: جريان فتنه قصد دارد با تطهير خود بازگردد

دبير كل جمعيت ايثارگران با بيان اينكه دشمنان پس از سال 88 در صدد ترميم نقاط ضعف خود برآمدند و به يقين با قدرت بيشتري در انتخابات 92 حضور خواهند داشت، تاكيد كرد جريان فتنه قصد دارد با تطهير خود در انتخابات جاري حضور داشته باشد.
حسين فدايي در نشست بررسي حضور اصولگرايان و جريان شناسي انتخابات 92 كه در مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد اظهار كرد: دولت سازندگي با تفكر اقتصاد ليبرالي وارد صحنه شد و سعي داشت الگوهاي مصرف شده دست چندم غربي را، براي اداره كشور به كار گيرد و به آن افتخار كرد، و در عين حال حزب اللهي ها را به دليل مخالفت با اين انديشه حذف كرد.
دبير كل جمعيت ايثارگران با بيان اينكه مباني دولت اصلاحات هم ليبرالي بود گفت: دولت هاي سازندگي و اصلاحات 16 سال دست به دست هم دادند و دل مردم را خون كردند اما رهبري مدام تذكرات ارزشمندي را ارائه مي فرمودند، و به همين دليل به تدريج مردم به اين نتيجه رسيدند كه بايد گفتمان انقلاب و ارزش هاي امام را بار ديگر زنده سازند.
فدايي با اشاره به اينكه اتحاديه اي از همه جريانات مسئله دار با انقلاب، در سال 84 جزو حاميان هاشمي بودند، خاطرنشان كرد: همين مسئله يكي از عوامل انتخاب احمدي نژاد توسط مردم بود؛ احياي گفتمان انقلاب اسلامي يا همان اصولگرايي تاثير فراواني در اين ميان داشت و شخص خاصي مد نظر مردم نبوده و نيست؛ برخي افراد اين حقيقت را فراموش كرده و گمان مي كنند راي بالاي مردم در واقع متعلق به خود آنهاست.
دبير كل جمعيت ايثارگران افزود: احمدي نژاد توانست در آن زمان خود را با گفتمان انقلاب كه خواسته اصلي مردم بود هماهنگ كند؛ اشتباه قاليباف همين بود كه خود را به طور كامل با اين مسئله هماهنگ نكرد.
وي با اشاره به شرايط كنوني كشور بيان داشت: در انتخابات جاري با سه انديشه رو به رو خواهيم شد؛ نخست گفتماني كه جريان سلطه از آن حمايت مي كند و هر كس كه ولايت فقيه را تضعيف كند پشتيباني خواهد شد، گفتمان دوم هم مربوط به جريان فتنه است كه قصد دارند براي تطهير و بازگشت خود بگويند شرايط همان گونه است كه آنها قبلا مي گفتند و گفتمان سوم هم از سوي جريان انحرافي دنبال مي شود كه مي گويند ما قصد كار كردن داريم اما نمي گذارند و هر سه گروه مصداق هايي براي طرح خود دارند. فدايي تصريح كرد: در يك آسيب شناسي كلان، بزرگ ترين سرمايه و فرصت براي نظام سلطه در مقابله با جمهوري اسلامي، اختلاف در ميان اردوگاه حق است.
دبير كل جمعيت ايثارگران با بيان اينكه بزرگ ترين نقطه قوت انقلاب هم تكيه بر اسلام، رهبري و وحدت داخلي است، عنوان داشت: اين سه مهم همواره عامل پيروزي ملت ايران بوده اند و هرگاه ترك شده اند به انقلاب آسيب وارد شده است. وي با تاكيد بر ظرفيت سازي از طريق وحدت ميان مومنان اضافه كرد: سود اختلاف ميان حق طلبان به جيب فتنه گران، انحرافي ها و سلطه طلبان خواهد رفت.
فدايي ادامه داد: دشمنان انقلاب پس از سال 88 به دنبال ترميم نقاط ضعف خود برآمدند و به يقين با قدرت بيشتري در صحنه انتخابات 92 حضور خواهند داشت.
به گزارش فارس، دبير كل جمعيت ايثارگران در ادامه سخنان خود درخصوص مبارزه با فساد اقتصادي اظهار كرد: نمي توان با دستمال چرك آينه را پاك كرد و به همين ترتيب براي مبارزه با اختلاس بايد پشتوانه اجرايي قوي داشت و ساز و كار لازم را به كار بست؛ نمي توان گفت هر كس با ما نيست بر ماست بلكه به كارگيري نيروهاي كارآمد حتي اگر بر ما باشند لازم است. وي در پاسخ به سوالي درخصوص كانديداهاي مورد نظر جمعيت ايثارگران گفت: جمعيت ايثارگران بيانيه اي رسمي منتشر كرده و آقايان جليلي، زاكاني و حداد عادل را براي رياست جمهوري پيشنهاد داده است.
 


يك تحليلگر آمريكايي:

منافقين سربازان آمريكا و اسرائيل براي جاسوسي از ايران هستند

يك تحليلگر سياسي آمريكايي با اشاره به آمار 17000 شهيد ترور در ايران گفت كه عليرغم اينكه بيشترين تهديدات و تحريكات متوجه ايران بوده، اين كشور خويشتن داري زيادي از خود نشان داده است.
جيم دين كه از مديران پايگاه تحليلي وترنز تودي است در مقاله اي كه در وب سايت پرس تي وي منتشر شد، نوشت: ما همه اميدواريم كه مذاكرات ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 به نتيجه برسد؛ ولي من بيش از پيش مطمئن هستم كه دليل اينكه ايران در كانون توجه قرار گرفته اين است كه توجه همگان از تهديد واقعي در منطقه برداشته شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)دين افزود: آمريكا از مجاهدين خلق (منافقين) در كشتار 17000 نفر از ايرانيان حمايت كرد ولي آمريكايي ها از اين آمار و حمايت دولتشان از اين گروه تروريستي چيزي نمي دانند؛ ولي در مقابل يك نفر اسرائيلي در جنگ اخير غزه كشته مي شود و در آمريكا همه از آن باخبر مي شوند.
اين نويسنده آمريكايي ادامه داد: درست است كه قسمتي از اين كشتارهاي مجاهدين خلق زماني رخ داد كه تحت حمايت صدام حسين بودند ولي زمانيكه آمريكا كنترل آنها را بدست گرفت به آنها اجازه ادامه فعاليت در پايگاه هايشان را داد. وي همچنين منافقين را تنها سربازان در دسترس خواند كه آمريكا و اسرائيل در جهت جاسوسي و بي ثبات سازي ايران از آنها استفاده مي كنند.
 


ثبت نام در كاروان هاي حج تمتع امسال

از پنج شنبه آينده آغاز مي شود

ثبت نام از دارندگان اسناد سپرده گذاري حج تمتع از 8صبح روز پنجشنبه 29 فروردين 1392 براي تمامي استانها بجز استانهاي تهران، قم، البرز، قزوين آغاز مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه رهبر معظم انقلاب، ثبت نام از دارندگان اسناد سپرده گذاري حج تمتع كه تا تاريخ 20 آبان ماه سال 84 در يكي از شعب بانك ملي وديعه گذاري كرده اند، از 8صبح روز پنجشنبه 29 فروردين 1392 براي تمامي استانها بجز استانهاي تهران، قم، البرز، قزوين آغازخواهد شد و ثبت نام در كاروانهاي استان هاي مذكور از 8 صبح روز جمعه 30 فروردين 1392 انجام مي گيرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10