(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 27 فروردین 1392 - شماره 20465

فراخوان فارغ التحصيلان دانشگاه ها به سربازي
مخالفت ناجا با برگزاري جشن تجليل از خادمان سفرهاي نوروزي
كشف 114 هزار دلار قاچاق در نوروز 92
از ديروز آغاز به كار كرد
اجلاس روساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي
دستگيري قاتل فراري پس از17 سال
هشدار آموزش و پرورش
مجوز مدارس غيرهوشمند نمونه دولتي باطل مي شود
نصب ديوار صوتي براي 4 بزرگراه تهران
ديروز در بيمارستان امام حسين(ع) انجام شد
آغاز واگذاري بخش هاي بيمارستان هاي دولتي
200 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب هاي هرمز كشف شد
فروش بدون نسخه داروهاي كورتون دار مجاز نيست
حادثه در شهربازي ائل گلي تبريز
حوادث كوتاه از كشور
غذاهاي آماده و تغذيه ناسالم
عامل افزايش ناباروري در مردان
ورود سامانه جديد بارشي به كشور
خسارات آنفلوانزاي مرغي
مربي تروريست ها!
فرار مالياتي اوباما و زنش
گردن زدن تبعه سعودي


فراخوان فارغ التحصيلان دانشگاه ها به سربازي

سازمان وظيفه عمومي ناجا كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ اول ارديبهشت ماه سال 1392 هستند را براي اعزام به خدمت فراخواند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه تاريخ اعزام آنان اول ارديبهشت ماه سال 1392 است، موظفند روز يكشنبه مورخ اول ارديبهشت سال جاري در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح اعلام شده، حضور يابند.
گفتني است، آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نشده اند، مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس +10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن عمل كنند.
لازم به ذكر است، عدم حضور بموقع در زمان و محل هاي تعيين شده غيبت محسوب مي شود.
در اين اطلاعيه همچنين تأكيد شده است كه كليه مشمولان بايد اوراق مربوط به اعزام اعم از برگ آماده به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي، و... را هنگام مراجعه به محل اعزام، به همراه داشته باشند.
 


مخالفت ناجا با برگزاري جشن تجليل از خادمان سفرهاي نوروزي

فرمانده ناجا گفت: صرف مبالغ گزاف براي اجراي مراسم تجليل از خادمان سفرهاي نوروزي با حماسه اقتصادي منافات دارد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم با اعلام اينكه ناجا با برگزاري اين مراسم در اين سطح موافق نيست اعلام كرد: ابتدا لازم مي دانم از عنايت ويژه دولت به خادمان ستاد تسهيلات نوروزي تشكر و مجدداً از تمامي سازمان ها، نهادها، افراد و خانواده آنان كه در ايام نوروز متحمل زحمات زيادي شدند قدرداني كنم اما در خصوص مراسم مذكور با توجه به امكانات محدود خدماتي، بهداشتي و رفاهي ورزشگاه آزادي و همچنين حضور قشرهاي مختلف سني به نظر مي رسد مشكلات زيادي براي مسئولان ايجاد شود.
وي ادامه داد: از سوي ديگر اين نگراني وجود دارد كه برگزاري اين مراسم بهانه اي به دست گروه هاي رقيب سياسي براي ناسالم جلوه دادن روند انتخابات رياست جمهوري بدهد و پيامدهاي سياسي آن مي تواند آغازگر يك سري مسائل و مشكلات در فضاي انتخاباتي كشور شده و مطمئناً در تحقق شعار حماسه سياسي تأثير منفي خواهد داشت و اعتماد عمومي را خدشه دار مي كند.احمدي مقدم همچنين با بيان اينكه صرف مبالغ گزاف براي اجراي اين مراسم با حماسه اقتصادي منافات دارد، گفت: به همين دليل نيروي انتظامي با برگزاري اين مراسم در اين سطح موافق نبوده و پيشنهاد مي شود مانند سال هاي گذشته در يك سطح محدود از خادمان ستاد تسهيلات نوروزي قدرداني و صرفه جوئي حاصل از اين راه، صرف ارائه خدمات بيشتر در حوزه هاي مرتبط و خصوصاً پيشگيري از حوادث رانندگي شود.
 


كشف 114 هزار دلار قاچاق در نوروز 92

114 هزار دلار قاچاق در ايام نوروز در فرودگاه هاي كشور كشف و ضبط شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسن مهري از كشف 9 كيلو و 500 گرم مواد مخدر در سطح فرودگاه هاي كشور در نوروز امسال خبر داد و گفت: بيش از 5 كيلوگرم اين كشفيات ترياك بود.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور با اشاره به كاهش 66 درصدي كشفيات مواد مخدر در مقايسه با سال گذشته، افزايش هزينه جرم، سختگيري ماموران پليس فرودگاه و كاهش حجم مسافران را از عوامل كاهش كشفيات مواد مخدر در ايام نوروز برشمرد.وي با اشاره به دستگيري سارق بار مسافر توسط پليس فرودگاه، تصريح كرد: در نوروز امسال، 114 هزار دلار قاچاق از مسافران در سطح فرودگاه هاي كشور كشف شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 46 درصد رشد داشته است.فرمانده پليس فرودگاه هاي كشور، ارزش ريالي كالاي قاچاق مكشوفه در نوروز امسال را 306 ميليون تومان عنوان كرد و افزود: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته 73 درصد افزايش داشته است.
 


از ديروز آغاز به كار كرد

اجلاس روساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي

نخستين اجلاس روساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي (OIC) به ميزباني سازمان ثبت احوال كشور به مدت سه روز از ديروز در تهران آغاز به كار كرد.
براساس اين گزارش؛ پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور برگزاري اجلاس اكو در سال گذشته در راستاي اهداف برنامه پنجم توسعه و به منظور گسترش روابط با كشورهاي منطقه به صورت دوجانبه و يا چندجانبه انجام شده و در همين راستا، امسال نيز اولين اجلاس روساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي برگزار مي شود.
گفتني است؛ در برگزاري اين اجلاس مركز آمار ايران، وزارت امور خارجه و دبيرخانه سسريك همكاري دارند و تبادل تجربيات به خصوص در زمينه دولت الكترونيك، صدور كارت هوشمند ملي و اسناد هويتي با كشورهاي عضو همكاري هاي اسلامي و ارزيابي وضعيت كشورهاي عضو اين سازمان در اين زمينه ها از اهداف اصلي برگزاري اين اجلاس مي باشد.
بنا به گزارش رسيده 25 كشور عضو سازمان همكاري اسلامي (OIC) در نشست تهران شركت كرده اند و كشورهايي كه نتوانسته اند حضور يابند با سفرا و نمايندگي هاي خود در اين اجلاس شركت كرده اند.
محمد ناظمي اردكاني در حاشيه برگزاري نخستين اجلاس روساي ثبت احوال كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي در مصاحبه با خبرنگاران، تشكيل شش كميته تخصصي را از مهمترين برنامه هاي اين اجلاس دانست و افزود: در اين مدت، تجربيات ارزنده جمهوري اسلامي ايران به روسا و كارشناسان ثبت احوال ساير كشورها انتقال مي يابد و ما هم از تجربيات اين كشورها حداكثر استفاده را خواهيم كرد.وي با بيان اينكه قرار است در اين اجلاس موضوع طراحي وب سايتي مشترك براي سازمان هاي ثبت احوال كشورهاي عضو OIC دنبال و تصويب شود، گفت: سال گذشته هم سايت مشابهي براي كشورهاي عضو اكو طراحي شد و به صورت مستمر تجربيات و نگرش هاي اين حوزه را منتقل مي كنيم.
وي با اشاره به اقدامات سازمان ثبت احوال براي نوين سازي اين مجموعه افزود: اقداماتي همچون راه اندازي پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور و صدور شناسنامه مبتني بر آن، اتصال آنلاين 80 دستگاه اجرايي به اين پايگاه و همينطور آرشيو الكترونيك اسناد در كنار برنامه هايي نظير صدور كارت هوشمند ملي در اين راستا دنبال مي شود. ناظمي اردكاني با اشاره به ثبت 596. درصد ولادت ها در مهلت قانوني افزود: 5/94 درصد آمار فوت نيز در مهلت قانوني مقرر ثبت مي شود و از اين نظر كشور اول منطقه محسوب مي شويم و بر اين اساس آمار ثبت احوال از دقت بالايي برخوردار است.
وي همچنين به ديگر اقدامات سازمان ثبت احوال در حوزه نوين سازي فرايندي، ساختاري و عملكردي اشاره كرد و افزود: اقداماتي نظير ثبت الكترونيكي وقايع ازدواج و طلاق نيز در دستور كار قرار دارد كه به زودي زمينه اين امر هم محقق خواهد شد. وي ابراز اميدواري كرد اجلاس تهران بتواند زمينه ساز هم افزايي ظرفيت ها و تجربيات سازمان هاي ثبت احوال كشورهاي عضو OIC باشد و به ارتقاي سطح حكومت داري اين كشورها بينجامد.
 


دستگيري قاتل فراري پس از17 سال

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
قاتل فراري پس از 17 سال زندگي توأم با رعب و وحشت از دستگيري، توسط پليس در مخفيگاه اش بازداشت شد.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: اين فرد متهم است 17 سال قبل در روستاي وناب شهرستان سلسله در نزاع مسلحانه يك نفر را به قتل رسانده و متواري شده است.سرتيپ كاظم عليزاده گفت: متهم در روستاي عدل آباد شناسايي و دستگير شده و به جرم ارتكابي اقرار كرده است.
سرتيپ عليزاده افزود: مأموران پليس در اليگودرز نيز با همكاري يكي از دستگاه هاي امنيتي موفق به كشف 60 كيلو ترياك جاسازي شده در داخل يك دستگاه زانتيا شدند.فرمانده انتظامي لرستان گفت: در اين رابطه دو نفر دستگير و دو دستگاه خودرو متعلق به متهمان توقيف شد.
 


هشدار آموزش و پرورش

مجوز مدارس غيرهوشمند نمونه دولتي باطل مي شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به هشدارهاي داده شده به مديران مدارس نمونه دولتي از باطل شدن مجوز مدارسي كه تا پايان سال تحصيلي جاري اقدام به هوشمند شدن نكرده باشند خبر داد.
ابراهيم سحرخيز در گفت و گو با مهر تأكيد كرد: مدارس نمونه دولتي كه هوشمند نشوند به صورت مدارس عادي ادامه فعاليت خواهند داد.
وي يكي از برنامه هاي امسال اين معاونت را هوشمندسازي مدارس نمونه دولتي و هيئت امنايي دانست و تأكيد كرد: هوشمندسازي منجر به تشويق معلمان براي تدريس به روز مباحث علمي و پاسخگويي به مطالبات دانش آموزان مي شود و مدارس نمونه دولتي و يا هيئت امنايي كه با اين مجوز فعاليت مي كنند، بايد براساس تعهدات خود هوشمند شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش افزود: اين مدارس هزينه بيشتري به ازاي ارائه خدمات بهتر از جمله هوشمند سازي از والدين دريافت مي كنند، بنابراين در سال جديد تذكر لازم به تمام مدارس نمونه دولتي و هيئت امنايي داده شده كه در صورت عدم هوشمندسازي كلاس هاي درس، مجوزهاي آنها ابطال شده و بايد به عنوان مدارس دولتي به فعاليت خود ادامه دهند.
به گفته سحرخيز منظور از هوشمندسازي مدارس نمونه دولتي، تجهيز همه كلاس ها به رايانه، تأمين محتواي الكترونيكي براي دانش آموز و معلم است.
وي به تك نوبته كردن مدارس راهنمايي اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه از سال تحصيلي جديد مقطع اول متوسطه اول براساس نظام جديد آموزشي ايجاد مي شود، در تلاش هستيم تا همه مدارس راهنمايي را تك نوبته كنيم.
وي درباره تغيير محتواي كامل كتاب هاي زبان انگليسي و عربي گفت: با تصويب برنامه درسي ملي، تمامي كتاب ها بايد براساس اين سند و نقشه تدوين شود. كتاب هاي انگليسي و عربي نيز با همين رويكرد است. ضمن آنكه معتقدم در درس زبان انگليسي بيشتر تكيه بر گرامر بوده است، اما با تغيير محتوا، توجه به يادگيري در تمام بخش ها به ويژه مكالمه است.
 


نصب ديوار صوتي براي 4 بزرگراه تهران

مدير عامل شركت كنترل كيفيت هوا از نصب ديوار صوتي در چهار بزرگراه تهران خبر داد.
يوسف رشيدي گفت: تمام معابر اصلي تهران را از نظر آلودگي صوتي و نصب ديوار صوتي ارزيابي كرده ايم. بزرگراههايي كه امكان نصب آن وجود دارد شناسايي شده كه در اين مورد مي توان به بزرگراه هاي حكيم، يادگار امام(ره)، بخش هايي از بزرگراه هاي شهيد همت و صياد شيرازي اشاره كرد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران يادآور شد: نصب ديواره هاي صوتي اين بزرگراه ها با توجه به بودجه و امكانات، در سازمان حمل و نقل و ترافيك اولويت بندي شده و برحسب اين اولويت اجرا مي شود.
وي افزود: قبل از اينكه اين ديواره ها نصب شود، مدل سازي و شبيه سازي آن انجام مي شود تا اندازه و ارتفاع لازم مشخص و ميزان تأثير كاهش آلودگي صوتي ديواره سنجيده شود. بعد از نصب ديواره نيز نتايج اين اقدام ارزيابي شده و تغييرات لازم اعمال مي شود.به گفته رشيدي، اين ديواره ها موجب كاهش آلودگي صوتي تا حد 15 دسيبل مي شود كه ميزان مناسبي براي ايجاد آسايش شهروندان ساكن در نزديكي بزرگراه ها است.مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران تصريح كرد: بحث آلودگي صدا نيز در كنار آلودگي هوا مقوله مهم محسوب مي شود و بخشي از آرامش و سلامت جامعه به آلودگي صدا برمي گردد.
 


ديروز در بيمارستان امام حسين(ع) انجام شد

آغاز واگذاري بخش هاي بيمارستان هاي دولتي

واگذاري بخش هاي بيمارستان هاي دولتي ديروز در بيمارستان امام حسين(ع) كليد خورد.
محمدحسن طريقت منفرد ديروز در مراسم بهره برداري از سامانه راهبري جراحي در بيمارستان امام حسين(ع) افزود: قرار است همه توان خود را بگذاريم تا با تجهيز بيمارستان ها به فناوري هاي جديد و استقلالي كه در شأن دانشمندان ماست برسيم.
وي در مورد واگذاري تصدي گري و اداره بخش هاي بيمارستاني به روساي آنها گفت: عنوان اين طرح واگذاري نيست مرا متهم مي كنند كه بخش دولتي را مي خواهيم واگذار كنيم اما يكي از ويژگي هايي كه به آن معتقد هستم اين است كه حرف في البداهه نمي زنم و مصلحتي صحبت نمي كنم از همه بهتر مي دانيد كه سه بار رئيس مركز بيمارستان امام حسين(ع) شده ام و مي خواستم اين طرح را اجرا كنم كه با عزل بنده صورت مسئله را پاك كردند.
وزير بهداشت تصريح كرد: بايد جايگاه كساني كه در كشور خدمت مي كنند را رعايت كنيم هر چه فرهيخته تر باشند جايگاه رفيع تري دارند و نظام بايد به آنها اعتماد بيشتري كند، اختيار بيشتري دهد تا مسئوليت بيشتري از آنها داشته باشند.
وزير بهداشت ادامه داد: پزشكان در بخش خود نه مي توانند تشويق و تنبيه كنند. نه جابجايي انجام دهند و نه فعاليت ها را تنظيم كنند پس تعلق و وابستگي به وجود نمي آيد علت اينكه پزشك دولتي در اولين فرصت به بخش خصوصي مي رود و امكانات موازي ايجاد مي كنند به دليل عدم وابستگي اش است.
طريقت منفرد افزود: هرچه اعتماد و اختيار است بايد براي افرادي باشد كه پاسخگوي بيمار هستند و كرامت بيمار را رعايت مي كنند و الا اگر اختيارات در دست من وزير باشد چطور مي توانم انتظارات مردم را برآورده كنم.
وي با بيان اينكه واگذاري تصدي گري به روساي بخش ها با خصوصي سازي متفاوت است گفت: در اين زمينه ما به مردم اعتماد مي كنيم اين در حالي است كه 80 درصد بيمارستان هاي كشور با پول مردم ساخته شده، دولتي است و بايد به صورت فعال در اختيار مردم باشد. اين مهمترين روش واگذاري مردم به مردم است.
وي گفت: يك تخت بيمارستاني 400 ميليون تومان هزينه دارد كه با بهره 20درصد رقم بالايي مي شود بنابراين در سيستم دولتي بايد تفكيك را قائل شويم تا اين اعتبارات كه امانت مردم است را به خوبي هزينه كنيم و اگر بخش خصوصي از اين هزينه ها منتفع مي شود، نوش جانش.
وزير بهداشت در مورد انتخاب بيمارستان امام حسين(ع) براي اجراي اين طرح گفت: افراد لايقي در اين بيمارستان فعاليت مي كنند كه اميدواريم هرچه زودتر تجهيزات مورد نياز آنها تأمين شود. هرچه داريم بايد در اين زمينه هزينه شود و حق مردم كم بضاعت كه در اين بيمارستان خدمات مي گيرند بايد به موقع به پزشكان آنها پرداخت شود.
 


200 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب هاي هرمز كشف شد

قشم- خبرنگاركيهان:
طي عمليات مشترك درياباني و ناوتيپ سپاه جزيره قشم 200 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل در حوالي جزيره هرمز كشف و ضبط شد.
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم گفت: در اين عمليات مشترك دو فروند لنج حامل سوخت قاچاق متوقف و 21 نفر متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
سرهنگ عبدالله لشگري افزود؛ قاچاقچيان هنگام فرار از دست ماموران 100 هزار ليتر سوخت را به دريا ريختند و از قاچاقچيان نيز تعداد 20 دستگاه موتور پمپ كشف و ضبط شد.
وي اظهار داشت؛ در عملياتي ديگر كه در حوالي جزيره لارك انجام شد سه فروند قايق حامل 83 راس از احشام به ارزش 136 ميليون ريال كشف و 5 متهم در اين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
 


فروش بدون نسخه داروهاي كورتون دار مجاز نيست

رئيس انجمن علمي جراحان ارتوپدي ايران با تأكيد بر اينكه فروش بدون نسخه داروهاي استروئيدي و كورتون دار بدون نسخه مجاز نيست و عوارض بالايي دارد، هشدار داد: مصرف خودسرانه اين داروها مي تواند برتمامي دستگاههاي بدن از جمله سيستم گوارشي، كليوي، گردش خون و همچنين سيستم ايمني تأثيرات سوئي بر جاي بگذارد.
به گزارش روابط عمومي انجمن، دكتر سيد تقي نوربخش، درباره فروش و تبليغات غيرمجاز داروها در حيطه درمان بيماريهاي استخوان و مفاصل به بند 3 ماده 3 قانون تشكيل سازمان نظام پزشكي پيرامون تبليغات حوزه سلامت و تصويب آيين نامه هايي براي اين نوع از تبليغات اشاره كرد و گفت: در عين حال كه اطلاع رساني به مردم براي آگاهي از روشهاي مختلف درمان و داروها ضروري است، اما تبليغ نابجا و بدون مجوز كه باعث آسيب رسيدن به سلامتي بيمار شود، ممنوعيت دارد.
عضو شوراي عالي نظام پزشكي افزود: به عنوان مثال ممكن است دارويي براي رفع يك عارضه در يك بيمار مناسب باشد، اما براي بيمار ديگر با توجه به شرايط متفاوتي كه دارند، كارايي نداشته و مضر باشد و علاوه بر لطمات غيرقابل جبران، هزينه هاي نابجا را نيز بر بيمار تحميل كند.
دكتر سيد تقي نوربخش با بيان اينكه از لحاظ علمي تبليغات در عرصه پزشكي همانند ساير حوزه ها نيست گفت: تبليغات در حوزه سلامت ممكن است باعث گمراهي بيمار شود، به همين خاطر در تمام دنيا ضوابط و مقرراتي در خصوص چگونگي انجام آن وجود دارد و همه ملزم به رعايت آن هستند، بنابراين هر شخصي كه بخواهد تبليغ كند، بايد مجوز بگيرد.
رئيس انجمن علمي جراحان ارتوپدي ايران با تأكيد بر اينكه هيچ پزشكي نمي تواند دارويي را به فروش برساند و يا خودش آن را مستقيماً تبليغ كند گفت: داروها دو دسته هستند، يا داروهايي هستند كه حتماً بايد با نسخه تحويل داده شوند، يا O.T.C هستند و نسخه نمي خواهند كه در قوانين تعريف شده است و داروهاي زيادي را در برنمي گيرد.
 


حادثه در شهربازي ائل گلي تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
در جريان حادثه شهربازي ائل گلي تبريز 2مرد جوان از ناحيه ستون فقرات و كمر مصدوم و راهي بيمارستان شدند.
براساس گزارش دريافتي، اين حادثه ناگوار هنگام استفاده از دستگاه «سقوط آزاد» روي داده است.
مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي با تأييد مصدوميت اين 2نفر از انتقال آن ها به بيمارستان امام رضا(ع) تبريز خبرداد و افزود: كارشناسان هنوز درباره علت اين حادثه اظهارنظر نكرده اند.
با اين حال ناظر سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تبريز گفت: قطع برق علت اين حادثه بوده است.
قادر علي پور پرويزيان افزود: با قطع برق دستگاه سقوط آباد، در هنگام استفاده از آن و بازگشت برق به شبكه هاي اين دستگاه، كفه هاي حامل استفاده كنندگان با سرعت زياد به طرف پايين سقوط كردند و كفه ها با سطح سيماني در پايين دستگاه برخورد كردند و باتوجه به سرعت تصادم، 2شهروند مذكور، دچار مصدوميت شدند.
گفته مي شود دو مرد جوان 26 و 33ساله باجناق بودند و حادثه ساعت 37/21دقيقه و روز يكشنبه اتفاق افتاده است. تداوم حوادث مشابه در شهربازي ائل گلي تبريز موجب نارضايتي و اعتراض مردم شده است.
 


حوادث كوتاه از كشور

شناسايي محموله قاچاق
اراك - خبرنگار كيهان:محموله كالاي قاچاق به ارزش تقريبي يك ميليارد و 500 ميليون ريال در محور دليجان - اصفهان از يك دستگاه كاميون كشف و ضبط شد.
خودرو حامل كالاي قاچاق توقيف و راننده آن پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل شد.
توقيف گوشت فاسد
فارس - رفسنجان: رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان رفسنجان گفت: طي 568 مورد بازديد صورت گرفته در ايام نوروز از مراكز عرضه فرآورده هاي دامي اين شهرستان، 800 كيلو انواع گوشت غيرقابل مصرف ضبط شد.
طرح تشديد نظارت از 26 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا 13 فروردين ماه جاري ادامه داشت.
كشف يك تن موادمخدر
ايرنا - بندرعباس: ماموران انتظامي شهرستان ميناب با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي از ورود 2 دستگاه خودرو حامل موادمخدر به شهرستان مطلع شدند و پس از تعقيب و گريز و درگيري مسلحانه با قاچاقچيان، خودروها را متوقف و در بازرسي بعمل آمده 400 كيلوگرم ترياك، 393 كيلو و 200 گرم حشيش و 2 قبضه اسلحه غيرمجاز را كشف كردند.در عملياتي ديگر ماموران انتظامي شهرستان رودان حين كنترل خودروهاي عبوري به 2 دستگاه خودرو سواري مشكوك شدند كه پس از متوقف كردن اين وسايل، در بازرسي از آنها 8 كيلو و 950 گرم هروئين و 20 كيلو و700 گرم ترياك كشف و در اين راستا 7 نفر را دستگير كردند.
همچنين در همين مدت ماموران انتظامي شهرستان هاي بندر لنگه و جاسك هم به ترتيب مقدار 10 كيلو و 500 گرم و 14 كيلو و 400 گرم ماده مخدر از نوع ترياك كشف و 3 نفر را دستگير كردند.
كشف مشروبات الكلي
اصفهان - خبرنگار كيهان: بازرسان معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در بازرسي از يك منزل مسكوني در اصفهان بيش از يك هزار و 200 ليتر الكل و مشروبات الكلي، 200 عدد قرص و آمپول سقط جنين، 150 عده قرص متادون، 2 كارتن شربت متادون و مقادير زيادي داروهاي قاچاق كشف و ضبط كردند.
براساس اين گزارش، متهم پرونده با دستور قضايي توسط ماموران انتظامي دستگير و بازداشت شد.
 


غذاهاي آماده و تغذيه ناسالم

عامل افزايش ناباروري در مردان

رئيس مركز تحقيقات سلولي صارم گفت: تغيير سبك زندگي طي سال هاي اخير و گسترش مصرف غذاهاي آماده (فست فود) و به طور كلي تغذيه ناسالم يكي از دلايل آسيب به توان توليد مثلي مردان جوان و افزايش ناباروري در ميان آنان است.
دكتر ابوطالب صارمي با اعلام اين مطلب افزود: يافته هاي پژوهش هاي انجام شده، نشان مي دهد، مواد غذايي ناسالم سبب آسيب به اسپرم ها (سلول هاي جنسي مردانه) در مردان سالم شده، كيفيت توليد مثل آنان را نسبت به مرداني كه از غذاهاي سالم مصرف مي كنند، نامطلوب كرده است.وي ادامه مي دهد: نتايج يافته هاي پژوهشي نشان مي دهد، مصرف چربي هاي ترانس (چربي هاي غير اشباعي) علاوه بر خطر ابتلا به بيماري هاي عروق كرونر (عروق قلب) سهم زيادي در آسيب رساني به توان توليد مثلي مردان جوان دارد.
گفتني است، روغن هاي فرآوري شده كه براي بهبود طعم غذاهاي آماده از آن استفاده مي شود، عمدتاً ارزان قيمت و داراي چربي هاي ترانس هستند.
از سوي ديگر شواهد علمي نشان مي دهد، استرس هاي محيطي، تأمين هزينه زندگي و كار در دو شيفت، باعث سرد مزاجي در مردان ايراني شده كه اين مسأله بر باروري آنان تأثير منفي بر جاي گذاشته است. چندي پيش نتايج يك پژوهش انجام شده در كشور نشان داد، آمار ناباروري در كشور حدود 20 درصد و بيش از استانداردهاي جهاني (12 تا 15 درصد) است.
دكتر صارمي به غير از مصرف غذاهاي آماده از انواع آلاينده هاي محيطي كه ناشي از زندگي شهرنشيني است، نام برد و تصريح كرد: آلاينده هاي محيطي مانند آلودگي هوا، آب، مواد شيميايي و در محيط هاي شغلي و زندگي، پرتوها و تشعشعات محيطي، همه و همه سبب شده كه نه تنها حجم كه كيفيت اسپرم ها نيز كاهش يابد كه اين عوامل تأثير نامطلوبي بر ناباروري برجاي گذاشته است.
وي خاطرنشان ساخت: با توسعه دانش پزشكي در زمينه درمان ناباروري به كمك شيوه هاي جديد از قبيل آي يو آي، آي وي اف، ميكرواينجكشن و ديگر روش ها به طور طبيعي مي بايست، شاهد كم شدن آمار ناباروري باشيم، اما به دليل رشد و توسعه شهرنشيني و تغيير سبك زندگي از سوي ديگر شاهد افزايش ناباروري از سوي مردان هستيم كه انتظار مي رود با تغيير سبك زندگي، اقدام براي صاحب فرزند شدن در سنين جواني (قبل از 35 سالگي براي زنان) و مراجعه به هنگام به پزشك متخصص در صورت تأخير در بارداري بتوان تا حد زيادي شانس بارداري و باروري را افزايش داد.
 


ورود سامانه جديد بارشي به كشور

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي از ورود سامانه جديد بارشي از شمال غرب به كشور خبر داد و گفت: بارش هاي پراكنده در پايتخت ادامه خواهد داشت و نيمه شمالي كشور نيز تا پايان اين هفته باراني است.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس، افزود: بارش ها در استان هاي گيلان، مازندران و قسمت هايي از استان گلستان و سمنان و همچنين خراسان رضوي ادامه خواهد داشت.
اميدوار شهري از ورود سامانه جديد بارشي به كشور خبر داد و گفت: اين سامانه از شمال غرب وارد كشور مي شود و شمال غرب و جنوب غرب كشور را تحت تاثير قرار مي دهد.وي اضافه كرد: به سبب ورود اين سامانه امروز شاهد بارش پراكنده باران در كلانشهر تهران خواهيم بود.
اميدوار شهري گفت: در پي ورود سامانه جديد بارشي به كشور تغييرات محسوسي در دماي هوا در مناطق مختلف مشاهده نخواهد شد به طوري كه تغييرات دماي هوا در حد 3 درجه سانتيگراد خواهد بود.
 


خسارات آنفلوانزاي مرغي

نگراني از شيوع بيماري مرگبار آنفلوانزاي مرغي در چين خسارات سنگين اقتصادي به صنعت توليد گوشت مرغ اين كشور وارد كرده است.
به گزارش ايرنا، مطبوعات از جمله روزنامه «مردم» ارگان حزب حاكم چين روز دوشنبه نوشتند كه در خلال يك هفته پس از افزايش موارد ابتلا به بيماري در شرق اين كشور، ميزان خسارت صنعت توليد ماكيان به يك ميليارد و 620 ميليون دلار رسيده است.
اين تنها خسارت مستقيم اقتصادي است زيرا ضايعات ناشي از بيماري و شيوع آن به مراتب سنگين تر است.
روزنامه «گلوبال تايمز» نيز در مطلبي آورده كه مصرف كنندگان در خصوص خريد گوشت مرغ بي رغبتي نشان مي دهند.
بسياري از رستوران ها در چين ديگر گوشت مرغ در دستور غذايي خود ندارند و بهاي مرغ نيز در حال كاهش است.
بهاي مرغ تا يك هفته پيش در فروشگاه هاي چين هر كيلو نزديك به دو دلار بود، اما اكنون در هر كيلوگرم به نيم دلار رسيده است.
در همين حال خبرگزاري شين هوا گزارش داد كه يك پسر بچه چهار ساله در شهر پكن پايتخت چين به اين ويروس آلوده شده است.
اين دومين مورد از ابتلا به آنفلوانزاي مرغي است كه در پايتخت 20 ميليون نفري چين به طور رسمي گزارش و تأييد مي شود.
اين كودك همسايه دختر هفت ساله اي است كه چند روز پيش به دليل ابتلا به بيماري آنفلوانزاي مرغي در پكن بستري شد.
از ميان 60 نفر مبتلا به اين بيماري كه اكثراً از اهالي استان هاي شرقي چين هستند، 13 نفر جانشان را از دست داده اند.
تازه ترين گمانه زني ها نيز از علت انتشار ويروس آنفلوانزاي مرغي در چين حاكي است كه مرگ يك هزار خوك در شهر شانگهاي و آلوده شدن آب منطقه و استفاده پرندگان از آن باعث انتشار ويروس شده است.در برخي گزارش ها آمده كه دامداران لاشه خوك هاي مرده را در شانگهاي به آب انداخته اند و به دنبال آن پرندگان از آن خورده اند.
 


مربي تروريست ها!

«زبيده الميقي»، يكي از فرماندهان سابق ارتش سوريه است كه با خيانت به كشورش به گروه تروريستي «ارتش آزاد سوريه» پيوسته است.
وي اولين زني بود كه رسماً خروج خود از ارتش سوريه را اعلام كرد و به صف تروريست ها پيوست.الميقي اهل «بلندي هاي جولان» است و در بخش آموزش ارتش سوريه در شهر «ببيلا» در جنوب دمشق خدمت كرده است. اين شهر اكنون يكي از نقاط درگيري تروريست ها با ارتش سوريه است.
به گفته وي، هنگامي كه تروريست ها بخشي از شهر ببيلا را در دست گرفتند، وي از موقعيت استفاده كرد و با مراجعه به ايست بازرسي تروريست ها به آنها گفت كه قصد دارد به آنها ملحق شود.
«خالد»، يكي از تروريست هاي شهر ببيلا درباره الحاق زبيده به شورشي ها گفت: وقتي كه وي به ما نزديك شد، همگي بهت زده و مشكوك بوديم. درباره وي تحقيق كرديم و مطمئن شديم كه درست مي گويد.
الميقي بعد از فرار از ارتش سوريه به گروه تروريستي «جندالله»، يكي از شاخه هاي القاعده در سوريه ملحق شد و سپس به تركيه گريخت.
وي پس از فرار به تركيه به يك كمپ آموزش تروريست ها رفت و در آنجا به تربيت آنها پرداخت. فرمانده سابق ارتش سوريه در اين رابطه گفت: بيشتر وقت خود را در كمپي نظامي به آموزش نظاميان مي پردازم و به آنها آموزش مي دهم چطور اسلحه را پر كرده و از آن استفاده كنند.
 


فرار مالياتي اوباما و زنش

ديلي ميل فاش كرد كه «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا و همسرش در سال گذشته ميلادي ميزان ماليات كمتري نسبت به ساير شهروندان آمريكايي پرداخت كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل، در ادامه اين گزارش آمده است كه ميزان مالياتي فدرال پرداختي در سال 2012 ميلادي در حدود 4/18 درصد بوده است در حالي كه ساير خانواده هاي آمريكايي در سال گذشته ميلادي هر يك به ميزان 6/20 درصد ماليات پرداخت كرده بودند.
در ادامه اين گزارش آمده است كه اوباما و همسرش ميشل در سال گذشته ميلادي 214/112 دلار از درآمد سالانه 611/608 ميليون دلاري را به عنوان ماليات فدرال پرداخت كرده اند كه كمتر از ميزان ماليات پرداختي از سوي ساير شهروندان آمريكايي بوده و يك فرار مالياتي آشكار محسوب مي شود.
همچنين در ادامه اين گزارش آمده است كه اقبال عمومي نسبت به كتاب هاي نوشته اوباما از جمله كتاب «روياهاي پدرم» نيز كاهش يافته و ميزان فروش آن از يك ميليون و 400 هزار دلار در سال 2010 ميلادي به 259 هزار دلار در سال 2012 ميلادي كاهش يافته است.
 


گردن زدن تبعه سعودي

خبرگزاري رسمي عربستان سعودي اعلام كرد يك تبعه اين كشور كه به جرم قتل به اعدام محكوم شده بود، يكشنبه با شمشير گردن زده شد.
با اعدام اين تبعه سعودي، شمار اعدام ها در عربستان از آغاز سال به 34 تن رسيد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رياض، سال گذشته 76 تن در عربستان سعودي گردن زده شدند.
عربستان سعودي يكي از نادر كشورها در جهان است كه اين تعداد محكوم به مرگ را در اين سال اعدام كرده است.
تجاوز، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر از جرايمي هستند كه براساس قوانين عربستان سعودي مجازات آن اعدام تعيين شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10