(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 27 فروردین 1392 - شماره 20465

تروريست هاي القاعده در سومالي
غيرنظاميان را به خاك و خون كشيدند
افشاگري دولت اسماعيل هنيه
 123 جاسوس موساد در كشورهاي عربي فعالند
كره شمالي:
براي راه اندازي جنگي تمام عيار عليه آمريكا آمادگي داريم
جشن پيروزي «مادورو» در ونزوئلا
راه چاوز ماندگار شد
در يك نگاه (ونزوئلا)
تظاهرات در خيابان هاي عربستان
براي آزادي زندانيان سياسي
ادامه پيشروي ارتش سوريه
براي آزاد كردن شهرها و روستاها
مردم اسپانيا:
نظام پادشاهي فاسد است بايد تغيير كند
دادگاه قاهره حكم حبس مبارك را تأييدكرد
31 شهيد و 200 مجروح در انفجارهاي 10 شهر عراق
تظاهرات همبستگي در بحرين با يك چشم بسته


تروريست هاي القاعده در سومالي

 غيرنظاميان را به خاك و خون كشيدند

عمليات انتحاري 9 شبه نظامي در پايتخت سومالي 42 كشته و حداقل 58 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، 9 شبه نظامي يكشنبه به شيوه عناصر القاعده دادگاه اصلي شهر موگاديشو را هدف حمله انتحاري خود قرار دادند. اين مهاجمان كه عضو گروه «الشباب» بودند به مدت سه ساعت با نيروهاي دولتي درگير و بالاخره پس از كشتن 29 غيرنظامي، خود نيز كشته شدند. شمار مجروحان اين حادثه نيز 58 تن اعلام شده است.همزمان با اين درگيري، بمبي نيز در خيابان منتهي به فرودگاه موگاديشو منفجر شد و جان چهار نفر را گرفت.گروه «الشباب» كه يكي از گروه هاي نزديك به القاعده است، مدتي است كه با دولت مركزي در حال نبرد است. سومالي يكي از فقيرترين كشورهاي جهان بوده و بخش هايي از جمعيت اين كشور با گرسنگي و قحطي دست و پنجه نرم مي كنند.
 


افشاگري دولت اسماعيل هنيه

 123 جاسوس موساد در كشورهاي عربي فعالند

سرويس اطلاعاتي دولت منتخب فلسطين در نوار غزه هشدار داد به اطلاعاتي دست يافته است كه ثابت مي كند 123 جاسوس وابسته به موساد در 52 كشور عربي فعالند.
به گزارش واحد مركزي خبر، سرويس اطلاعاتي حماس اعلام كرد، در عمليات سايبري اخير عليه پايگاه هاي اينترنتي وابسته به سرويس هاي امنيتي اسرائيل يكي از هكرهاي عربي موفق شد به اسامي 123 جاسوس وابسته به موساد دست يابد كه در مراكز حساس كشورهاي عربي به ويژه مصر، عربستان و ليبي فعالند.اين سرويس اطلاعاتي افزود، به زودي اطلاعات لازم به طور رسمي در اختيار سرويس اطلاعاتي مصر قرار خواهدگرفت.اخيرا پايگاه هاي اينترنتي مختلف اسرائيل با هجوم گسترده هكرها مواجه شدند كه در اين ميان پايگاه هاي امنيتي وابسته به موساد و ديگر موسسات حساس اسرائيلي از هدف هايي بودند كه هكرها موفق شدند اطلاعات مفيدي را در اين پايگاه ها به دست آورند.
 


كره شمالي:

براي راه اندازي جنگي تمام عيار عليه آمريكا آمادگي داريم

كره شمالي ضمن انتقاد شديد از سياست واشنگتن در قبال بحران شبه جزيره كره اعلام كرد كه براي راه اندازي يك جنگ تمام عيار عليه آمريكا آمادگي دارد.
به گزارش پرس تي وي، كيم يونگ نام رئيس مجمع عالي خلق كره شمالي تاكيد كرد پيونگ يانگ نيروي هسته اي خود را از نظر كمي و كيفي گسترش مي دهد.
وي اين سخنان را در مراسم صدويكمين سالگرد تولد كيم ايل سونگ رهبر فقيد كره شمالي مطرح كرد.
وي نيروي دفاعي كره شمالي را شكست ناپذير خواند و افزود ما از آمادگي لازم براي راه اندازي جنگي تمام عيار عليه آمريكا را داريم.
اين سخنان پس از آن مطرح شد كه پيونگ يانگ پيشنهاد سئول براي حل و فصل تنش ها از طريق مذاكره را رد كرد و آن را شگرد تازه براي پنهان كردن سياست كره جنوبي دانست.
در اين حال جان كري وزير خارجه آمريكا نيز به كره شمالي پيشنهاد مذاكره داده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، جان كري در تركيه گفت در صورتي كه پيونگ يانگ به تعهدات بين المللي خود عمل كند، واشنگتن حاضر است با كره شمالي وارد گفت وگو شود.
به نظر ناظران سياسي منطقه، كري در سفر دوره اي خود به چين و ژاپن موفق نشده راه حلي را براي كاهش بحران شبه جزيره كره پيدا كند و به همين منظور پيشنهاد مذاكره با كره شمالي را مطرح كرده است.
كري كه از مذاكره با چين براي حل بحران نااميد شده گفته است كه ميانجيگري روسيه در مذاكره با كره شمالي مي تواند مفيد باشد.
 


جشن پيروزي «مادورو» در ونزوئلا

 راه چاوز ماندگار شد

به دنبال اعلام پيروزي نيكولاس مادورو در انتخابات رياست جمهوري روز يكشنبه ونزوئلا، ده ها هزار نفر از طرفداران وي به خيابان ها ريختند و ابراز شادماني كردند.
به گزارش خبرگزاري ها كميسيون انتخابات ونزوئلا، مادورو، كفيل رياست جمهوري و نامزد حزب حاكم سوسياليست را با كسب نزديك به 51د رصد آرا پيروز انتخابات رياست جمهوري اين كشور اعلام كرد.
براساس اين گزارش ها، مادورو با 8/50 درصد آرا در مقابل 1/49درصد، «هنريك كاپريلس» را شكست داد و حدود 300هزار رأي از رقيب خود بيشتر كسب كرد.
بلافاصله پس از اعلام اين خبر هزاران نفر از طرفداران مادورو با ريختن به خيابان هاي كاراكاس و تجمع مقابل كاخ رياست جمهوري پيروزي نامزد مورد حمايت خود را جشن گرفتند.
مادورو نيز با حضور در ميان طرفداران خود در مقابل كاخ رياست جمهوري پيروزي خود را عادلانه خواند و اعلام كرد كه راه چاوز را ادامه خواهد داد. وي از نامزد شكست خورده انتخابات نيز خواست كه به نتايج انتخابات احترام بگذارد.
مادورو با اشاره به اختلاف راي كم خود با كاپريلس نامزد بازنده انتخابات گفت: همان طور كه قبلا هم گفتم اگر با اختلاف يك راي برنده شوم، رئيس جمهور خواهم بود و اگر نيز با اختلاف آراي يك راي بازنده شوم، باز به نتيجه انتخابات احترام مي گذارم و آن را به رسميت مي شناسم. وي افزود: امروز نيز اعلام مي كنم با اختلاف راي اندك پيروز انتخابات شده ام و نامزد اپوزيسيون بايد به نتايج آراي مردم احترام بگذارد و آن را به رسميت بشناسد.
وي همچنين از مقامات نظامي و امنيتي ونزوئلا خواست كه با درايت از امنيت و آرامش كشور دفاع كنند.
كاپريلس رقيب مادورو پس از اعلام نتايج انتخابات با شركت در يك كنفرانس خبري اعلام كرد كه اين نتايج را به رسميت نمي شناسد. نامزد مورد حمايت غرب گفت: ما براساس شمارش آرايي كه خودمان انجام داده ايم، نتيجه اي متفاوت با نتيجه اعلام شده از سوي دولت داريم كاپريلس كه 6ماه پيش نيز از چاوز شكست خورده بود از شوراي ملي انتخابات خواست كه آرا بازشماري شود.
پس از اين مسئله طرفداران كاپريلس با برگزاري تظاهرات خواستار لغو نتيجه انتخابات شدند. در مقابل، مادورو طرفدارانش را به آرامش فراخواند و بازبيني در نتيجه انتخابات را پذيرفت.
بنابر گزارش رويترز وي تاكيد كرده كه انتخابات سالم بوده و مشكلي با بازبيني در شمارش آرا ندارد.
وزير دفاع و رئيس ستاد ارتش ونزوئلا نيز پس از تظاهرات طرفداران كاپريلس اعلام كردند كه اجازه ايجاد آشوب را نخواهند داد و با تمام توان از نتايج به دست آمده دفاع مي كنند.
رئيس جمهور جديد ونزوئلا قرار است روز جمعه هفته جاري به عنوان رئيس جمهوري جديد اين كشور سوگند ياد كند. وي تا سال 2019 بعنوان رئيس جمهور فعاليت خواهد داشت تا دوره 6ساله اي را كه چاوز شروع كرد و با مرگ او ناتمام ماند به پايان برساند.
مادورو كيست؟
«نيكولاس مادورو موريس» در 23 نوامبر سال 1962 متولد شد.
معاون سابق چاوز و رئيس جمهور كنوني ونزوئلا، يك راننده اتوبوس بود كه تمامي تلاش خود را به كار گرفت كه رهبر يك اتحاديه تجاري شود و در سال 2000 در مجمع ملي انتخاب شد و در دوران رياست جمهوري چاوز سمت هاي مختلفي را تجربه كرد و در نهايت در سال 2006 وزير خارجه اين كشور شد و به عنوان يكي از سياستمداران توانا در چرخه داخلي دولت چاوز معرفي شد.
وي از سال 2012 نيز به عنوان معاون چاوز از سوي وي معرفي شد. چاوز قبل از آخرين عمل جراحي بيماري سرطان خود كه منجر به فوت وي نيز شد از مردم ونزوئلا خواسته بود كه بعد از وي مادورو را به سمت رياست جمهوري چاوز انتخاب كنند.
پس از مرگ چاوز در سال 2013، مادورو رئيس جمهور موقت ونزوئلا شد و انتخابات ويژه اي در 14 آوريل (25فروردين ماه) براي انتخاب رئيس جمهور ونزوئلا برگزار شد و مادورو به اتفاق آراء به عنوان كانديداي حزب متحد سوسيال پيروز اين انتخابات شد.
 


در يك نگاه (ونزوئلا)

نام: جمهوري فدرال ونزوئلا
پايتخت: كاراكاس
تاريخ استقلال: 5 ژوئيه 1811 از اسپانيا
جمعيت: 29 ميليون نفر
زبان رسمي: اسپانيولي
مذهب: كاتوليك
وضعيت اقتصادي: ونزوئلا پنجمين صادركننده نفت خام و سومين توليدكننده اوپك است و از نظر ذخاير گاز نيز رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص داده است. حدود 70درصد از درآمد ونزوئلا از نفت حاصل مي شود. در طول 14 سال گذشته چاوز بسياري از صنايع مهم اين كشور را ملي اعلام كرد و با اعمال سياست هاي حمايتي زمينه توزيع ثروت را ميان اقشار فقير ونزوئلا فراهم ساخت.
وضعيت سياسي: از سال 1999 كه چاوز در ونزوئلا به قدرت رسيد با اعلام سياست بوليواري و اعمال سياست هاي چپ گرايانه زمينه تقابل جدي اين كشور را با آمريكا در منطقه آمريكاي لاتين فراهم كرد.
با فراگير شدن جنبش سياسي اقتصادي چپ نو در اين منطقه آمريكا بسياري از منافع خود را از دست داد. مادورو اعلام كرده است كه راه چاوز را ادامه خواهد داد. در صورت تداوم سياست هاي گذشته بايد منتظر واگرايي بيشتر آمريكا و آمريكاي لاتين در سال هاي آينده بود.
 


تظاهرات در خيابان هاي عربستان

براي آزادي زندانيان سياسي

شماري از زنان و جوانان عربستاني در مكه و يك شهر ديگر عليه رژيم آل سعود تظاهرات كردند و خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، ديروز صدها زن عربستاني با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي مكه مكرمه آزادي زنان زنداني را خواستار شدند. معترضان در اين تظاهرات از دولت خواستند خانم «هليه القصير» كه از سه سال قبل تاكنون در زندان است را آزاد كنند. زنان تظاهركننده همچنين سكوت علماي عربستان در خصوص تعرض به زنان در زندان هاي سعودي را محكوم كردند.
جوانان عربستاني نيز در شهر «البريده» واقع در استان «القصيم» عربستان ضد آل سعود تظاهرات برگزار كردند. در اين تظاهرات نيز جوانان از مردم عربستان خواستند عليه رژيم آل سعود و در حمايت از زندانيان سياسي قيام كنند.
مقامات رياض ابتدا مدعي مي شدند كه هيچ زنداني سياسي در زندان هاي عربستان وجود ندارد. اما در پي فشارهاي مردمي، اخيراً سرلشكر «منصور التركي» سخنگوي وزارت كشور عربستان اعتراف كرد حدود 2800 زنداني سياسي در زندان هاي عربستان به سر مي برند. اين در حالي است كه نهادهاي مدافع حقوق بشر شمار زندانيان سياسي در زندان هاي عربستان را بيش از 30 هزار نفر اعلام مي كنند. در عربستان خانواده آل سعود كه خود از چهار طايفه تشكيل شده و بيش از 20 هزار نفر جمعيت دارد، بر اين كشور حاكم است و همه ثروت ها و منابع نفتي و غيرنفتي را متعلق به خود مي دانند.
 


ادامه پيشروي ارتش سوريه

براي آزاد كردن شهرها و روستاها

ارتش سوريه در ادامه پيروزي هاي خود چهار روستا و دو پادگان نظامي را از وجود عناصر مسلح پاكسازي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، يگان هاي ارتش سوريه موفق شدند روز گذشته چهار روستا در منطقه القامشلي واقع در استان حسكه در شمال شرق اين كشور را از عناصر مسلح پاكسازي و اين روستاها را مناطق امن اعلام كنند.
شورشيان مسلح براي سرپوش گذاشتن بر شكست خود مدعي شدند كه به صورت تاكتيكي از اين روستاها عقب نشيني كرده اند.
در اين عمليات شمار زيادي از تروريست ها به هلاكت رسيده يا مجروح شدند.
يگان هاي ارتش سوريه همچنين از چندين محور وارد روستاي بابولين شدند و درگيري ها با عناصر مسلح را آغاز كردند كه در اين درگيري ها تعدادي از افراد مسلح كشته و زخمي شدند.
نيروهاي ارتش در اين درگيري ها مقادير زيادي مهمات و سلاح كه در دست تروريست ها بود، به غنيمت گرفتند و تعدادي از عناصر مسلح را هم بازداشت كردند.
پايگاه خبري العالم نيز گزارش داد كه نيروهاي ارتش سوريه همچنين موفق شدند دو پادگان بزرگ در استان ادلب واقع در شمال غرب سوريه را از محاصره عناصر مسلح تروريست خارج كنند.
سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه اعلام كرد: نيروهاي دولتي سوريه موفق شدند گروه هاي مسلحي را كه از چند ماه پيش اين دو پايگاه بزرگ را محاصره كرده بودند، سركوب كنند.
اين در حالي است كه تروريست ها براي جبران شكست هاي پي درپي خود از ارتش سوريه اقدام به حمله خمپاره اي به شهروندان سوري كردند كه در اين حمله چهار نفر كشته و 25 تن ديگر مجروح شدند.
در اين حمله تروريستي كه در منطقه الكراج در حي النسيم واقع در حومه دمشق رخ داد سه خمپاره به يك اتوبوس شليك شد و تعدادي از مسافران كشته يا مجروح شدند.
عناصر مسلح تحت حمايت خارج همچنين روز يكشنبه با بمب گذاري در شهر حلب در شمال اين كشور سه روزنامه نگار را كشته و 18 تن ديگر را زخمي كردند.
شادي حلده گزارشگر كانال تلويزيوني حلب و دو تصويربردار اين تلويزيون در جريان اين بمب گذاري تروريستي جان خود را از دست دادند.
از سوي ديگر وائل الحلقي نخست وزير سوريه بار ديگر خواستار مشاركت همه در گفت وگوهاي ملي شد.
وي تاكيد كرد، مردم سوريه بايد براي برقراري مجدد امنيت و ثبات در كشور و كنار گذاشتن خشونت و كينه تلاش كنند.
نخست وزير سوريه گفت، استفاده از سلاح هيچ نتيجه اي جز ويراني سوريه به دنبال نخواهد داشت.
از سوي ديگر، يك منبع آگاه سوري در وزارت دادگستري اين كشور اعلام كرد اين وزارتخانه در حال آماده كردن پيش نويس عفو عمومي است.
اين منبع افزود: از جمله جناياتي كه حكم مذكور شامل آنها خواهد شد مي توان به تخطي از قانون و نيز بخشي از جرايم كيفري به ويژه در خصوص حوادث اخير سوريه اشاره كرد.
بنا به گفته اين منبع، مقام هاي دادگستري به زودي شماري از كساني را كه در حوادث اخير سوريه دست داشتند اما در كشتار مردم اين كشور دخالتي نداشتند، آزاد مي كند.
فعال حقوق بشر: «ارتش آزاد سوريه» عامل سيااست
يك تحليلگر سياسي گفت: تروريست هاي گروه موسوم به «ارتش آزاد سوريه» از زيرمجموعه هاي سازمان سيا هستند كه به علت موضع ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي سوريه، با هدف ويراني اين كشور تشكيل شده است.
به گزارش واحد مركزي خبربه نقل ازپايگاه اينترنتي«پرس تي وي» ،«رندي شورت» فعال حقوق بشر در مصاحبه با اين شبكه تاكيد كرد: نيروهاي موسوم به ارتش آزاد سوريه تحت كنترل سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) قرار دارند و به علت مقاومت دمشق در برابر آمريكا و اسرائيل درصدد ويراني سوريه هستند .
وي افزود: اسرائيل و آمريكا به نام ارتش آزاد سوريه در حال اجراي عمليات تروريستي «پرچم دروغين» در سوريه هستند.
شورت خاطرنشان كرد: آن ها در اين كشور در حال تخريب يك جامعه مستحكم اسلامي هستند كه خود را به عنوان رهبر و پيشواي مبارزه با «افراط گرايي صهيونيسم» نشان داده است و از طرف ديگر نيز آن ها مي خواهند مردم سوريه را نيز مجازات كنند. مردمي كه با حمله آمريكا به عراق مخالفت كردند، به مقاومت ياري رساندند و لبنان را از تبديل شدن به مستعمره اسرائيل حفظ كردند.
برپايه اين گزارش، اين تحليلگرسياسي افزود: اقدام هايي كه نيروهاي ارتش آزاد سوريه در دو سال گذشته مرتكب شدند نشان مي دهد كه اين گروه به سرنوشت مردم سوريه اهميتي نمي دهد چرا كه در غير اين صورت آن ها غيرنظاميان را نمي كشتند و زيرساخت هاي سوريه را ويران نمي كردند.
وي تاكيد كرد: طبق اعلام سازمان اطلاعات آلمان، 95درصد از شورشياني كه داخل سوريه به سر مي برند از شهروندان اين كشور نيستند.
شورت در ادامه افزود: اين كه گفته شود اين افراد به آزادي مردم سوريه اهميت مي دهند نوعي (عمليات) پرچم دروغين است. اگر اين طور بود آن ها مردم سوريه را نمي كشتند و اجساد آنان را پس از اعدام در يوتيوب قرار نمي دادند. تصاويري كه من حتي نمي توانم نگاهي به آن ها بيندازم. چنين افرادي چطور مي توانند براي مردم سوريه اهميتي قائل شوند؟
رندي شورت همچنين خاطرنشان كرد: ارتش آزاد سوريه از حمايت وهابي هاي سعودي برخوردار است كه اساسا با امپرياليسم وصهيونيستم، اروپايي و آمريكايي همكاري مي كنند تا «نژادپرستي و اسلام هراسي» را در سراسر جهان گسترش دهند .
 


مردم اسپانيا:

نظام پادشاهي فاسد است بايد تغيير كند

هزاران نفر از مردم مادريد با ريختن به خيابان ها، پايان نظام پادشاهي در كشورشان را فرياد زدند.
سرانجام فساد مالي خاندان پادشاه اسپانيا كار دست پادشاه اين كشور بحران زده اروپايي داد. شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داد هزاران نفر از مردم مادريد روز يكشنبه با ريختن به خيابان ها خواستار «پايان نظام پادشاهي» در اين كشور شدند.
اين واقعه نادر پس از آن روي مي دهد كه چند ماهي است انتشار اخبار رسوايي هاي مالي شخص پادشاه، داماد و دختر وي نقل محافل خبري اين كشور شده است.
اسپانيا يكي از كشورهاي بحران زده اروپايي است كه دولتمردان آن براي رهايي از مشكلات عميق اقتصادي سال هاست اجراي سياست هاي سنگين رياضتي را در دستور كار خود قرار داده اند.
مردم اسپانيا كه از زمان آغاز بحران اقتصادي شديد ترين سياست هاي رياضتي را به شكل افزايش ماليات، اخراج نيروهاي كاري، توقف استخدام در مراكز دولتي و... تحمل مي كنند، ديگر تحمل فسادهاي كلان مالي از سوي حاكمان خود را ندارند بنابراين با مشاركت در اين تظاهرات اعلام كردند ديگر نظام پادشاهي نمي خواهند و به جاي آن خواستار روي كار آمدن جمهوري سوم بدون پادشاه هستند، چندي پيش داماد پادشاه اسپانيا متهم به كلاهبرداري و بالا كشيدن اموال دولتي شد. اتهامي كه پس از مدتي پاي دختر پادشاه را هم به ماجرا كشاند. دادگاه اسپانيا دختر پادشاه را به اتهام همكاري با شوهرش براي بازجويي فراخواند.
به نوشته سايت شبكه تلويزيوني الجزيره، افشاي فساد مالي پادشاهي اسپانيا طي هفته هاي گذشته به شدت محبوبيت «خوان كارلوس» پادشاه را در افكار عمومي اين كشور كاهش داده است. اين تظاهرات در مركز مادريد و همزمان با هشتادودومين سالگرد تاسيس نخستين جمهوري دموكراتيك اسپانيا برگزار شد. جمهوري كه سال ها پيش با كودتاي ارتش سرنگون شد.
حاصل اين كودتا نيز وقوع يك جنگ شهري و برپايي يك حكومت نظامي ديكتاتوري به رهبري ژنرال «فرانسيسكو فرانكو» بود. ژنرال «فرانكو» سپس با انتخاب «خوان كارلوس» به عنوان جانشين خود زمينه پادشاهي وي پس از مرگ خود در سال 1975 را فراهم كرد!
اما آنچه اكنون پايه هاي پادشاهي اسپانيا را تهديد مي كند، فساد مالي خاندان پادشاه 75 ساله اين كشور است كه نخستين جرقه آن در تظاهرات روز يكشنبه عملا زده شد! شخص پادشاه متهم است مبلغ كلاني كه به وي به ارث رسيده را در بانك هاي سوئيس به طور مخفيانه نگهداري مي كند در حالي كه ماليات آن را نداده است!
به اعتقاد ناظران سياسي، اعتراض ها عليه «نظام پادشاهي» اسپانيا به دليل وجود بحران عميق اقتصادي حساسيت خاص خود را خواهد داشت. با توجه به اينكه اين بحران تقريباً تمام كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را فرا گرفته از آلمان قدرتمند گرفته تا قبرس فقير هيچ بعيد نيست كه اعتراض ها در ساير كشورها نيز به همين نقطه ختم شود. به عبارت ديگر برخي كشورهاي اروپايي از جمله انگليس و بلژيك نيز همچون اسپانيا داراي نظام سلطنتي هستند. همه اين كشورها نيز به نوعي دچار بحران مالي و اقتصادي اند و سابقه اعتراض به نظام سلطنتي نيز دارند. بنابراين مي توان پيش بيني كرد اين اعتراض ها تحت تأثير بحران مالي كه به قول سي ان ان روز به روز بدتر مي شود، به اعتراض هاي عليه نظام سلطنتي هم منتهي شود.
مشاركت ملكه انگليس در مراسم تشييع جنازه «مارگارت تاچر» كه مرگ وي باعث شادي هزاران نفر از قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي در اين كشور شده، خود به نوعي نشان دهنده وجود اختلافات بين مردم و ملكه است.
نكته مهم در اين بين هزينه سنگين برگزاري اين مراسم است كه هزاران تن از مردم معترض را از شهرهاي مختلف اين كشور به لندن كشانده است.
حضور گسترده مخالفان نظام سلطنتي در بلفاست نيز مؤيد وجود پتانسيل هاي ضدسلطنتي در انگليس است. بايد اذعان كرد اجراي سياست هاي رياضتي اقتصادي در اينگونه كشورها چنين گروه هاي معترضي را نسبت به اهداف خود مصمم تر مي كند.
بحران در كرواسي
در حالي كه كمتر از 3 ماه به عضويت كرواسي به اتحاديه اروپا زمان باقي مانده است، نتايج انتخابات پارلماني اروپا در اين كشور نشان مي دهد، مردم هيچ تمايلي به عضويت كشورشان در اين اتحاديه ندارند.
آنطور كه رسانه هاي بين المللي اعلام كرده اند، مردم كرواسي كه براي اولين بار در انتخابات پارلمان اروپا شركت كردند، از اين انتخابات استقبال خوبي به عمل نياورده اند، سواي از نتايج اين انتخابات كه حزب حاكم در آن متحمل شكست سختي شده، آنچه باعث نگراني رهبران اين كشور شده اين است كه تنها 20 درصد واجدين شرايط در اين انتخابات شركت كرده اند!
از آلمان، قوي ترين عضو منطقه پولي يورو نيز خبر مي رسد، در آستانه انتخابات پارلماني حزبي روي كار آمده كه شعار خود را «خارج شدن آلمان از منطقه يورو» قرار داده است. نام اين حزب نيز «مخالفان يورو» است!
 


دادگاه قاهره حكم حبس مبارك را تأييدكرد

تلويزيون دولتي مصر صدور هرگونه حكم براي آزادي مبارك را تكذيب كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، درپي انتشاراخباري مبني برتبرئه و آزادي ديكتاتورسابق مصراززندان،منابع خبري ازجمله تلويزيون دولتي مصر وشبكه العربيه ديروزدر خبري فوري اعلام كردند كه «حسني مبارك» همچنان در زندان باقي خواهد ماند .
العربيه گزارش داد مبارك به دليل اتهامات ديگر كه اختلاس و فساد مالي از آن جمله است، از زندان آزاد نخواهد شد .
اين در حالي است كه تلويزيون مصرنيز لحظاتي بعد صدور هرگونه حكم براي آزادي مبارك را تكذيب كرد .
قرار بود روز شنبه جلسه محاكمه مجدد مبارك برگزار شود و طي آن دادستاني ادله جديدي مبني بر دست داشتن مبارك در قتل انقلابيون ارائه نمايد اما قاضي دادگاه از برگزاري جلسه انصراف داد .
گفتني است رسانه هاي خبري گزارش داده بودند كه دادگاه جنايي جنوب قاهره امروز پس از رسيدگي به درخواست آزادي مبارك با آزادي وي از زندان پس از گذشت 2 سال حبس موقت به اتهام قتل انقلابيون در جريان انقلاب 25 ژانويه، موافقت كرد .
 


31 شهيد و 200 مجروح در انفجارهاي 10 شهر عراق

تروريست ها با انفجار خودروهاي بمب گذاري شده در 10 شهر عراق بيش از 30 نفر را به شهادت رساندند و حداقل 200 تن ديگر را مجروح كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تروريست هاي فعال در عراق ديروز در بغداد و شهرهاي شمالي كركوك، طوزخورماتو، تكريت، سامرا، ترميه، نصيريه، بعقوبه، الخالص و شهر غربي فلوجه دست به انفجار بمب زدند. در شهرهاي بغداد و كركوك هركدام شش خودروي بمب گذاري شده منفجر شدند. اين انفجارها كه به طور همزمان رخ دادند، قوميت هاي مختلف را هدف قرار دادند و لذا، احتمال مي رود كه بعثي ها در پشت اين عمليات قرار داشته باشند هرچند كه عناصر القاعده نيز جزو متهمان اين حملات تروريستي هستند. شمار كل شهداي ديروز عراق 31 نفر و مجروحان نيز 200 تن اعلام شد. حال شماري از مجروحان نيز وخيم اعلام شده است.يكي از ورودي هاي فرودگاه بغداد از جمله مكان هاي انفجار خودروهاي بمب گذاري شده بود و همين امر باعث شد كه مسئولان دولت بغداد اين فرودگاه را تعطيل كنند.
حملات تروريستي عراق در شرايطي رخ داد كه اين كشور نخستين انتخابات پس از پايان اشغال (2011) را آغاز كرده بود؛ يكشنبه گذشته انتخابات شوراهاي محلي با راي گرفتن از نظاميان آغاز شده بود و قرار است پايان هفته جاري در سراسر عراق از مردم راي گيري شود.
تروريست هاي مخالف دولت عراق و حاميان خارجي آنها مثل عربستان، قطر و تركيه، از اين واهمه دارند كه برگزاري انتخابات، قدرت را در عراق نهادينه كند و به همين خاطر، احتمال تكرار انفجارهاي ديروز در روزهاي آتي نيز وجود دارد.
اظهارات مالكي
«نوري مالكي» نخست وزير عراق در كنفرانس روسا و شيوخ عشاير و شخصيت هاي سياسي اين كشور گفت، تشكيل دولت ائتلافي متشكل از اكثريت گروه هاي سياسي كليد خروج از بحران سياسي كنوني است.
وي افزود، هدف از وحدت ملي ايجاد انسجام بين مردم عراق براي ايجاد عراقي امن و باثبات است. مالكي تاكيد كرد: مسيحي و مسلمان و سني و شيعه در برابر قانون با يكديگر برابرند. وي افزود: اكثريت سياسي از كساني تشكيل مي شود كه به عراق واحد و هويت ملي واحد ايمان دارند و مي خواهند كشور خود را ارتقا دهند و هيچ مشكلي نيست كه بقيه در جايگاه مخالفان دولت باشند، زيرا مخالفان در اين شرايط يك عامل قوت براي دولت به شمار مي روند. نبايد به مخالفت ها و مخالفان بدبين بود. البته مخالفت هايي كه بر پايه هاي درست بنا شده باشد نه اين كه مبتني بر توطئه و كارشكني باشد. نخست وزير عراق خطر تجزيه را هولناك ترين خطري دانست كه عراق را تهديد مي كند و افزود: اگر در برابر طرفداران تقسيم مقاومت نكنيم عراق به خطر مي افتد.
 


تظاهرات همبستگي در بحرين با يك چشم بسته

دانش آموزان بحريني در اعتراض به حملات سركوبگرانه نيروهاي آل خليفه به يك كودك بحريني كه يك چشم خود را از دست داد يكي از چشم هاي خود را بستند و عليه آل خليفه به خيابان ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري ها، مناطق مختلف بحرين روز گذشته نيز همچون روزهاي قبل صحنه تظاهرات گسترده مردمي عليه آل خليفه و اتومبيلراني فرمول يك بود.
در اين تظاهرات دانش آموزان بحريني در حالي كه يك چشم خود را بسته بودند با كودكي كه در جريان سركوب هاي ماموران آل خليفه يك چشم خود را از دست داده اعلام همبستگي كرده و خواستار مجازات عاملان اين جنايت شدند.
اين تظاهرات با عنوان «دموكراسي حق ماست» صورت گرفت و انقلابيون نسبت به برگزاري مسابقات اتومبيلراني در شرايطي كه نيروهاي آل خليفه به سركوب مردم مي پردازند اعتراض كردند.
انقلابيون از مجامع بين المللي خواستند تا مسابقات فرمول يك را تحريم كنند.
همچنين سازمان ديدبان حقوق بشر بازداشت هاي خودسرانه فعالان سياسي بحرين را كه همزمان با نزديك شدن به زمان برگزاري مسابقات فرمول يك انجام مي شود محكوم كرد.
مرگ قصاب بحرين
از سوي ديگر ايان استوارت هندرسون مديركل سابق دستگاه امنيت و مشاور وزير كشور بحرين و مسئول شكنجه معترضان بحريني طي دهه هاي اخير روز يكشنبه در منامه پايتخت بحرين مرد.
اين شكنجه گر انگليسي به قصاب بحرين شهرت داشت و انتقادات از وي حتي موجب شد كه دولت انگليس در سال 2000 تحقيقاتي را درباره نقش وي در سركوب مخالفان رژيم بحرين آغاز كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10