(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 27 فروردین 1392 - شماره 20465

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معلوم و مجهول انتخابات يازدهم (يادداشت روز)
دلمه (گفت و شنود)
هشدار شوراي نگهبان درباره استفاده انتخاباتي از امكانات دولتي
اعتراض چهره هاي سياسي و دانشجويان
به برگزاري ميتينگ انتخاباتي در استاديوم آزادي
كيهان و خوانندگان
نتانياهو: خطرات بي سابقه در كمين موجوديت اسرائيل است (خبر ويژه)
رشد تكان دهنده برده داري جديد در اروپا (خبر ويژه)
آينده نگري در نشان دادن سراب (خبر ويژه)
تشديد جنگ سني- شيعه راهبرد مصوب كنفرانس امنيتي اسرائيل (خبر ويژه)
سازمان سيا با پول عربستان جوجه اپوزيسيون پرورش مي دهد (خبر ويژه)


معلوم و مجهول انتخابات يازدهم (يادداشت روز)

هفتمين رئيس جمهور ايران 2 ماه ديگر با رأي ملت معلوم مي شود. اينكه كدام نامزد رئيس جمهور آينده خواهد بود، سؤال جذاب و مهمي است اما اين موضوع، تنها مجهول معادله انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيست. اين معادله مجهول هاي ديگري نيز در كنار برخي ابعاد معلوم آن دارد. در واقع مجموعه اي از پرسش ها و پاسخ هاست كه مي تواند به اين معادله شكل و شمايل متفاوت ببخشد؛ از جمله اينكه چه كساني نامزد مي شوند؟ صلاحيت كدام آنها تاييد مي شود؟ چه كساني با هم رقابت مي كنند و كدام طيف ها به ائتلاف مي رسند؟ گفتمان و برنامه هريك از رقبا يا طيف هاي رقيب چه خواهد بود؟ اين رقابت مهم در متن كدام فضاي سياسي- بين المللي شكل مي گيرد؟ و انتخاب و انتخابات مطلوب كدام است؟
1- تعداد فزاينده نامزدها (بالغ بر 20 نفر) كه هريك پاسخي به سؤال هاي معطوف به انتخابات و دولت آينده مي دهند، هرچند به گرم شدن فضاي انتخابات كمك مي رساند اما اين دغدغه را نيز با خود دارد كه پاسخ هاي درست و معطوف به حكمت و مصلحت و عقلانيت در شلوغي تبليغات طرفين گم شود. به تعبير امير مومنان «اذا ازدحم الجواب خفي الصواب. آن هنگام كه ازدحام جواب ها پديد آيد، امر درست پوشيده و پنهان مي ماند» (حكمت 240 نهج البلاغه). با اين تلقي بايد گفت كه ضرورت دارد نامزدهاي داراي سلايق نزديك، حتي المقدور پاسخ ها را يك كاسه كنند و مانع از حيرت و سردرگمي شوند. در عين حال همين كثرت نامزدها موجب شده تا سياست بازان قائل به گروگانگيري انتخابات و ناز ورزي و طلبكاري به حاشيه بيفتند.
2- برخي طيف هاي داراي كارنامه آلوده به جفا و خيانت چنين القا مي كنند كه امكان حضور آنها در انتخابات، شرط لازم براي تحقق حماسه سياسي است. دو طيف فتنه و انحراف با همين تلقي بود كه كوشيدند انتخابات نهمين دوره مجلس در اسفندماه 1390 را به ركود بكشانند اما شركت 65 درصدي مردم يكي از بالاترين ركوردهاي مشاركت در تاريخ 9 دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را رقم زد و اين در حالي است كه ميزان مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري هر مقطع زماني، معمولا بالاتر از انتخابات مجلس است. از سوي ديگر كارنامه دو طيف فتنه و انحراف در 4-3 سال گذشته نشان مي دهد كه اتفاقا عملكرد آنها در تناقض با حماسه سياسي ملت ايران براي هم آوردي جهادي در مقابل فشار و هجمه دشمن است. فتنه انگيزي فتنه گران در سال 88 و رفتارهاي خيانت بار حلقه انحرافي حاكي از آن است كه اين دو طيف نقش اول را در ملكوك كردن حماسه 40 ميليوني انتخابات 4 سال پيش داشته اند و بنابراين شرط الزامي خلق حماسه در انتخابات 24 خرداد 1392، پالايش فضا از تمام فتنه گران و منحرفان فارغ از تابلوهاي فريبنده آنهاست.
در واقع انتخابات، جشن بزرگ و مبارك ملي است و طيف هايي كه پيش از اين نشان داده اند مستعد تبديل اين دستاورد بزرگ انقلاب اسلامي به چالش امنيتي هستند، حق حضور در اين عرصه را ندارند. اين يكي از معلوم هاي معادله انتخابات است. همه سليقه ها مجازند بلكه مسئوليت دارند به رونق اين حركت ملي مدد رسانند اما آنها كه ضد كاركرد انتخابات و مباني قانوني قبل و بعد از آن عمل كرده اند، كمترين اهليت حضور در اين صحنه را ندارند. با همين منطق روشن است كه مقتداي انقلاب فرمودند «در انتخابات همه سليقه ها و جريان هاي معتقد به جمهوري اسلامي شركت كنند. اين هم حق همه است، هم وظيفه همه است» و در عين حال تذكر دادند «در مسئله انتخابات و غيرانتخابات، همه بايد تسليم رأي قانون باشند» و «بايد در انتخابات، افرادي حضور يابند كه داراي صلاحيت ها و حد و اندازه هاي لازم براي مسئوليت رياست جمهوري باشند. اعضاي شوراي نگهبان بايد همان گونه كه تا به حال براساس قانون عمل كرده اند، در انتخابات رياست جمهوري نيز در چارچوب قانون عمل كنند و در نهايت هر فردي كه براساس ضوابط قانوني از اين صافي عبور كرد، مي تواند وارد انتخابات شود».
3- اخلال در انتخابات و ممانعت از برگزاري يا كم رونق كردن آن، توقع راهبردي دشمن است. ثبات و اقتدار و پويايي و سرزندگي امروز ايران، خار چشم دشمن است. آنها از اين ثبات و اقتدار ايران از جمله پاي ميز مذاكرات ضربه خورده اند و اكنون نيز مترصد اخلال در اين سرمايه مهم ملت ايران هستند. اما اين آرزوي دشمن و برخي حلقه هاي قانون شكن و زياده خواه داخلي مجال بروز ندارد. يكي از بدترين شرايط كشور در سال 82 و در آستانه انتخابات مجلس بود. آن هنگام آمريكا و ناتو تازه افغانستان و عراق را در شرق و غرب ايران اشغال كرده و ايران را تهديد مي كردند. تندروهاي مجلس ششم مدتي پس از انتشار نامه موسوم به جام زهر و ضمن هماهنگي با اروپا و آمريكا كه انتخابات مجلس را مشروع نمي دانستند، دست به تحصن و استعفا زده بودند. در كنار آنها شماري از وزيران و استانداران دولت اصلاحات، تهديد به استعفا كردند و سرانجام رؤساي وقت مجلس و دولت در نامه اي خطاب به رهبر معظم انقلاب مدعي شدند كه با اين وضعيت امكان برگزاري انتخابات مجلس وجود ندارد.
در همان فضاي سخت و بي سابقه داخلي- خارجي بود كه مقتداي حكيم انقلاب اعلام كردند اجازه نمي دهند انتخابات حتي براي يك روز به تاخير بيفتد. آن روز بر روي عفونت گردن كلفتي سياسي و خودكامگي براي هميشه داغ نهاده شد. شرايط امروز انسجام و اقتدار حاكميت جمهوري اصلا قابل قياس با 10 سال پيش نيست و از اين حيث وسوسه به معارضه با انتخابات، در حكم خودزني سياسي خواهد بود. امروز بدنه دولت مانند مجلس پاي جمهوري اسلامي ايستاده است و حلقه هاي كم مايه اي مانند حلقه انحرافي كم مقدارتر از آن هستند كه حتي بتوانند از روي دست بازي فتنه گران بازي مشابهي ترتيب دهند. راه شامورتي بازي هايي مثل استعفا و گروگانگيري حق مردم (انتخابات) كلاً مسدود است، همچنان كه راه شامورتي بازي هايي نظير فتنه و بلواي سال 88 -به بركت حماسه نهم دي- بسته است.
4- نامزدها و گروه هاي حامي آنان نوعاً مي گويند از سر احساس تكليف و دلسوزي براي كشور و ملت به صحنه انتخابات مي آيند. صدق و كذب اين ادعا را چگونه مي توان بدست آورد؟ يك شاخص اين است كه بايد از اين طيف ها پرسيده شود چه قدر حاضريد در تراز كار همدلانه جمعي و تيمي- مبتني بر اصول كلان انقلاب و نظام اسلامي- وارد عرصه شويد و چه قدر آماده گذشت و ايثار هستيد؟ آيا اين تكليف صرفا در شخص شما و نامزد پيشنهادي تان متعين است يا اين كه احساس تكليف مهمتر، با ياري رساندن به اتحاد و الفت براي پيشبرد اهداف ملي و برداشتن موانع پيشرفت مصداق پيدا مي كند؟ اين مسئله درباره جبهه اصولگرايي پراهميت تر از ساير جريان هاي سياسي است. البته تجميع و ائتلاف نامزدها كه در حد خود امر دشواري است، بسيط ترين كارها در اين زمينه ارزيابي مي شود. موضوع مهمتر تجميع قلب ها و برنامه ها و فراهم كردن يك تيم همدل براي تشكيل دولت مطلوب و كارآمد در تراز دهه چهارم انقلاب و اقتضاي موقعيت چشمگير جمهوري اسلامي در فضاي بين المللي است. به يك معنا صرف فزوني نامزدها و گروه ها در ائتلاف كفايت نمي كند، اگر كه دل ها براي حركت جهادي مجتمع نباشد. به تعبير امير مومنان «لاغناء في كثره عددكم مع قلّه اجتماع قلوبكم».
5- رئيس جمهور قرار نيست يك سوپرمن يا فوق ستاره همه كاره و همه فن حريف و معجزه گر باشد. البته هرچه شرايط قانوني و اسلامي و انقلابي در نامزد برگزيده بيشتر باشد، مطلوب تر است اما توقع از نامزد و رئيس جمهور را بايد اصلاح كرد. رئيس جمهور در قانون اساسي بايد رجل سياسي و مذهبي مدير و مدبر باشد. با عنايت به تجارب 43 سال گذشته، رئيس جمهور به عنوان نفر دوم كشور ضمن آن كه بايد وفادارترين افراد به قانون اساسي و ولايت فقيه باشد، ضمنا بايد بتواند به مثابه يك مدير و مربي خوب، تيمي جامع و مانع از ظرفيت هاي انقلاب تشكيل دهد كه در آن تيم هر عضو براساس احساس مسئوليت جمعي و در چهارچوب برنامه هاي كلان كشور عمل مي كند. خودكامگي رئيس دولت نسبت به اعضاي كابينه يا آلت دستي وي در قبال گروه هاي حامي چنان كه در سه دوره سياسي گذشته بعضا شاهد بوده ايم، كشور را از منطق پيشرفت و عدالت دور مي سازد. معناي ديگر اين سخن آن است كه رئيس جمهور نه الزاما مهندس عمران و سردار سازندگي است، نه متولي تك تك دستگاه ها و نه نظريه پرداز و سياستگذار كلان كشور. او به مثابه يك مربي خوب بايد بتواند ياران هماهنگي را از ظرفيت هاي بزرگ ملي گرد آورد و به آنها شأنيت كارشناسي بدهد و مافوق همه آنها بر روند كلي حركت دولت نظارت كند.
از اين نظر مي توان از نگاه هاي فانتزي و قهرمان سالارانه و سوپرمني به نامزدها تنازل كرد و اصل همت را معطوف به همان كار تيمي و جمعي معطوف به گفتمان و برنامه كرد. نامزد مطلوب تر آن كسي است كه ضمن دافعه هاي اصولي قدرتمند، بيشتر اهل تعامل و تدبير جمعي باشد و در رأس كار بودن وي باعث الفت و انسجام مضاعف در حاكميت و عقبه اجتماعي اصولگرايان شود. آنچه در كنار اين امر، ضرورت دارد و به نظر مي رسد تا حدودي مغفول واقع شده، اولويت گفتمان بر اشخاص است. حتي اگر بهترين افراد نامزد شوند اما گفتمان اصولگرايي و ابهامات، سؤالات و شبهات عارض شده خوب تبيين نگردد، از وسعت موج اجتماعي كاسته خواهد شد. بدنه اجتماعي و نخبگان جبهه اصولگرا از همين حالا بايد براي حركت تبييني كلان- صرف نظر از كيستي نامزد مطلوب كه در جاي خود مهم است- بسيج شوند. اين امر، لازمه پيروزي اصولگرايان است و اقتضاي آن، تلقي جهادي نسبت به پيچ مهم تاريخ مي باشد؛ اگر نه به سنت تاريخ مي توان در نبرد پيروز، از تنگه غنيمت شبيخون خورد.
6- فضاي انتخابات از دو سو و توسط دو طيف به ظاهر مخالف در معرض هجوم نگرش هاي سياسي- اقتصادي عوام فريبانه (پوپوليستي) قرار دارد. دو طيف فتنه و انحراف مانند دو چرخ دنده معكوس در تعامل با يكديگر حركت مي كنند. آنها مشتركا كاستي هاي موجود را كه محصول بدعملي ساليان مديريت هريك از آنهاست پاي نظام و اصول انقلاب مي نويسند و متقابلا در باغ سبز نشان مي دهند و سراب را ترسيم مي كنند. از وعده پرداخت هاي نقدي تا ادعاي اين كه اگر ما سر كار آمده و با غرب كنار بياييم مملكت را گلستان مي كنيم و...همگي از يك آبشخور عوام فريبانه مشترك سرچشمه مي گيرد و جملگي سبد تهي دشمن را پر مي كند. واقعيت اين است كه اگر كشور امروز در كنار پيروزي و پيشرفت هاي خيره كننده، با چالش هايي مواجه است، اين چالش ها از يك سو محصول عافيت گزيني و غنيمت طلبي همين جريان هاي آفت زده و از طرف ديگر هزينه استقلال و عزت ملت ايران در برابر دشمنان تاريخي خود است. تنها كليد حقيقي موفقيت در اين ميدان، رويكرد ايثارگرانه جهادي است كه ضمن آن متوليان امر در برابر دشمن خم به ابرو نمي آورند و خطرپذيري را براي پيشرفت به جان مي خرند. لازمه چنين مجاهدتي البته ايثارگري و ترجيح مصالح ملي و آرمان هاي بزرگ بر روحيه غنيمت خواهي و «براي خودخواهي» است. اين روحيه مرتجعانه به وفور در طيف هاي مختلف فتنه و انحراف قابل مشاهده است. با اين وصف هر طيفي كه به جاي روحيه ايثار، منش استئثار و خودخواهي و خودكامگي را در كارنامه خويش به ثبت رسانده، فاقد كمترين صلاحيت براي حضور در ميدان انتخابات است.
محمد ايماني
 


دلمه (گفت و شنود)


گفت: سايت كلمه وابسته به سران فتنه كه از اروپا بارگزاري مي شود به نقل از خاتمي نوشته است«اگر صحنه را خالي كنيم، ظالمان عرصه را پر مي كنند»!
گفتم: مگر خاتمي جديدا هم با جرج سوروس، سرمايه دار يهودي آمريكايي تماس داشته است؟ چون توصيه سوروس به سران فتنه اين بود كه بايد در صحنه باشند تا بتوانند حضور مسلمانان انقلابي را تضعيف كنند!
گفت: يعني خاتمي خيال مي كند كه اگر در توصيه هاي ديكته شده جرج سوروس جاي عبارت «مسلمانان انقلابي» را با كلمه «ظالمان» عوض كند، كسي متوجه نمي شود كه ايشان از كجا دستور مي گيرد؟! و توصيه هاي چه كسي را تكرار مي كند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو از لپه بدش مي آمد، رفيقش در يك مهماني دلمه بادمجان برايش آورد. وقتي بادمجان را كنار زد و لپه درون دلمه را ديد با عصبانيت به رفيقش گفت؛ خيال كردي اگر پالتو تنش كني نمي شناسمش!
 


هشدار شوراي نگهبان درباره استفاده انتخاباتي از امكانات دولتي

سخنگوي شوراي نگهبان با تأكيد بر ممنوعيت قانون استفاده انتخاباتي از امكانات دولتي به كانديداها هشدار داد هرگونه رفتار آنها برخلاف اين قانون در بررسي صلاحيت ها تأثيرگذار خواهد بود.
عباسعلي كدخدايي در واكنش به درخواست برخي نمايندگان مجلس و جريانات سياسي و گروه هاي مردمي براي رسيدگي شوراي نگهبان به ميتينگ 100 هزار نفري دولت در استاديوم آزادي به فارس گفت كه ماده 68 قانون انتخابات بر ممنوعيت استفاده از امكانات دولتي به مفهوم عام آن تصريح دارد.
وي خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان با استناد به اين ماده قانوني رفتار برخي كانديداها را كه اقدامات شان در ماه هاي اخير مصداق تبليغات بوده، مورد بررسي قرار داده و آن را در بررسي صلاحيت ها لحاظ خواهد كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: براساس قانون، استفاده انتخاباتي از امكانات دولتي به هر شيوه و با هر وجهي ممنوع است و در اين خصوص تفاوتي بين كساني كه در نهادها و سازمان هاي اجرايي و دولتي به امكانات دسترسي دارند و كساني كه فاقد اين دسترسي هستند، وجود ندارد.
كدخدايي افزود: حضور در مكان هايي كه دولتي تلقي مي شوند هم طبق قانون ممنوع است و شوراي نگهبان قطعاً رفتارها و اقداماتي كه در گذشته توسط كانديداها در استفاده از امكانات دولتي صورت گرفته يا در آينده اتفاق مي افتد را در بررسي صلاحيت شان مدنظر قرار مي دهد.
وي بر همين اساس به كساني كه قرار است در انتخابات آتي كانديدا شوند، متذكر شد كه قانون را مبناي رفتار و اقدامات شان قرار داده و مطابق آن حركت كنند.
سخنگوي شوراي نگهبان درباره همكاري اين شورا با وزارت كشور در زمينه برگزاري انتخابات، اظهار داشت: شوراي نگهبان از آغاز فرايند انتخابات در راستاي وظيفه نظارتي خود جلسات كارشناسي با همكاران وزارت كشور دارد و مطابق قانون اقدامات آن وزارتخانه نيز تحت نظر شوراست.
كدخدايي افزود: روند برگزاري انتخابات زير نظر شوراست و به طور دقيق رصد مي شود و هر جا لازم باشد به افرادي كه از قانون تخطي كنند تذكر داده شود، شورا به وظيفه قانوني خود عمل مي كند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شوراي نگهبان در بررسي تخلف احتمالي استفاده از امكانات دولتي مستقيماً به كانديداها تذكر مي دهد يا از طريق وزارت كشور اقدام مي كند، گفت: آنچه در رابطه با وزارت كشور است، در جلسات مشترك بيان مي شود و سعي مي كنيم مباحث دوجانبه را در اين جلسات هماهنگ كنيم.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين تصريح كرد: وزارت كشور در عرصه انتخابات براساس ضوابط به وظايف قانوني خود عمل مي كند و شوراي نگهبان نيز با توجه به اختيارات قانوني هر جا احساس كند ضرورت دارد ورود كند، وظيفه خود را قاطعانه انجام مي دهد.
تذكر و پيگيري
سازمان بازرسي
از سوي ديگر؛ رئيس سازمان بازرسي كل كشور تأكيد كرد كه هزينه كردن از منابع دولتي براي فعاليت هاي انتخاباتي خلاف قانون است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران درباره برگزاري همايش 100 هزار نفري دولت در ورزشگاه آزادي اظهار داشت: در روز پنجشنبه همايشي از سوي دولت برگزار مي شود، با وجود اينكه من در اين روزها در مرخصي به سر مي برم، همكارانم در سازمان بازرسي سؤالاتي را به ميراث فرهنگي ارسال كرده اند.
پورمحمدي ادامه داد: در اين نامه درباره عوامل و هزينه هاي اين همايش سؤال شده و همچنين چند مورد قانوني نيز تذكر داده شده است لذا اگر در برگزاري اين همايش از منابع دولتي براي فعاليت هاي انتخاباتي هزينه شده باشد خلاف قانون است؛ همچنين اگر خبرنگاران بخواهند مي توانيم نامه سازمان بازرسي را در اختيار رسانه ها قرار دهيم.
 


اعتراض چهره هاي سياسي و دانشجويان

به برگزاري ميتينگ انتخاباتي در استاديوم آزادي

تعدادي از نمايندگان مجلس، فعالان سياسي و تشكل هاي دانشجويي نسبت به برگزاري جشن دولت در استاديوم آزادي واكنش نشان داده و آن را ميتينگي انتخاباتي توصيف كردند.
مراسم تجليل از خادمان سفرهاي نوروزي كشور هر سال در فضايي بسيار كوچك تر از استاديوم آزادي كه عمدتا سالن اجلاس سران يا مركز همايش هاي صدا و سيما بود با حضور رئيس جمهور برگزار مي شد اما امسال كه سال پاياني دولت است و چند ماه بيشتر تا زمان انتخابات رياست جمهوري باقي نمانده است سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام كرده است كه اين مراسم را تحت عنوان «جشن» در استاديوم 100 هزار نفري آزادي برگزار خواهد كرد.
در حالي كه اخبار غير رسمي حاكي از هزينه هاي سنگين براي برپايي اين جشن است، نكته قابل تامل ديگر، بنرهاي تبليغاتي اين جشن است كه از عنوان «لبيك يا خامنه اي» استفاده شده است و سالومه پوريامين، سرپرست روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز اعلام كرده است كه «اعضاي ستاد تسهيلات سفرهاي كشور با نداي لبيك يا خامنه اي تقدير مي شوند.»
نايب اول كميسيون اجتماعي مجلس درباره برپايي جشن 100 هزار نفري در استاديوم آزادي به بهانه تجليل از خادمان نوروزي مي گويد: چنين همايشي بدعت بسيار غلطي است آنچه مسئولان انجام مي دهند وظيفه شان است و قرار نيست ميلياردها تومان هزينه شود تا مسئولان از خودشان تشكر كنند بلكه بايد از مردم تشكر شود كه اين سوءمديريت ها را تحمل مي كنند مردم در شرايط اقتصادي كنوني اين گونه هزينه كردها را نمي پذيرند.
حسين طلا درباره استفاده از شعار «لبيك يا خامنه اي» در بنرهاي تبليغاتي اين جشن نيز مي گويد: در انتخابات امسال، همه شعار پيروي از ولايت را مي دهند اما نمي دانيم چقدر اين افراد به اين موضوع اعتقاد دارند.
به گزارش فارس، همچنين حجت الاسلام حميد رسايي، نماينده مردم تهران در مجلس در اين باره مي گويد: هرگونه سوءاستفاده از امكانات بيت المال براي اهداف سياسي، جناحي و انتخاباتي توسط هر كسي كه باشد خلاف قانون و شرع و با بازخورد منفي مردم همراه خواهد بود.
وي مي افزايد: تمام نشانه ها قرار از ميتينگ سياسي دارد و متاسفانه با منش سال هاي گذشته احمدي نژاد سازگاري ندارد، مردم از اين چيزها بدشان مي آيد اگر مردم در دو دولت قبل اقبالي به احمدي نژاد داشتند احساس كردند اين رفتارها صورت نمي گيرد و اگر ببينند همچون روساي جمهور قبلي از بيت المال براي منافعشان، استفاده مي كنند مردم بدشان مي آيد.
دستگاه ها برخورد كنند
مصطفي افضلي فرد عضو كميسيون اصل 90 مجلس در اين باره مي گويد: هر حركت و تبليغاتي كه بيان كننده نوعي تبليغ براي يك كانديداي خاص باشد غيرقانوني است و بايد جلوي آن گرفته شود اما اينكه افراد تحت عناوين مختلف اين كار را انجام مي دهند تغييري در اصل موضوع ايجاد نمي كند.
وي ادامه مي دهد: وقتي از ابتدا در بين مردم پيچيده است كه اين جشن براي يك كانديداي خاص رياست جمهوري است عوض كردن صورت مسئله يا تحت پوشش يك نام خاص اقدام كردن، ماهيت موضوع را عوض نمي كند و دستگاه ها بايد با اين موضوع برخورد كنند.
نيازي نيست
مجتبي رحماندوست نماينده مردم تهران در مجلس نيز تاكيد مي كند كه با اين گردهمايي مخالف است و اين جشن ابزاري براي تقويت جريان موجود است.
اين نماينده مردم تهران در مجلس به خبرنگار فارس مي گويد: برپايي چنين جشني نه نياز است و نه مشروع. و بدون شك از آن سوءاستفاده خواهد شد.
تذكر مي دهم
حسين آذين عضو كميسيون اصل 90 مجلس هم مي گويد: امروز متاسفانه منحرفان، منافقان و دشمنان انقلاب با اين چهره كه با نام ولايت دارند به ميدان مي آيند به دنبال اين هستند كه ظاهر را حفظ كنند. امروز شعارهاي توخالي با دروغ و نفاق آميخته شده است و دم از اسلام و ولايت مي زنند اما آميخته با كفر و نفاق هستند.
اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس تاكيد مي كند كه فردا (امروز) نسبت به استفاده از عنوان مقام معظم رهبري به منظور برپايي جشن استاديوم آزادي در مجلس تذكر خواهد داد.
مي خواهند فتنه
ايجاد كنند
حجت الاسلام شجوني عضو جامعه روحانيت مبارز نيز درباره استفاده از عنوان «لبيك يا خامنه اي» در بنرهاي تبليغاتي جشن استاديوم آزادي مي گويد: آنها به دنبال اين هستند كه با عنوان ولايت، فتنه را ايجاد كنند اما بزرگان در برابر اين اقدام سكوت نخواهند كرد.
بيراهه
حجت الاسلام بزرگواري نماينده چهار شهرستان كهگيلويه و بويراحمد در مجلس نيز در واكنش به اين موضوع گفت: اگر در اين روز كه به نام مراسمي ديگر برنامه ريزي شده بخواهند از كانديدايي خاص رونمايي كنند دولت يك قدم ديگر در بيراهه خواهد گذاشت كه خدا كند اين گونه نشود.
وي افزود: اولا اين كار در شأن دولت نيست چرا كه اصرار دولت براي بقاي خود نشان دهنده تفكري انحصاري بوده و در نظام اسلامي چنين تفكري جايگاه ندارد.
در شأن دولت نيست
سيدمحمد بياتيان نيز در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران برگزاري اين جشن را در شأن دولت جمهوري اسلامي ندانست.
رئيس مجمع نمايندگان استان كردستان خاطرنشان كرد: شركت هايي كه عنوان مي شود اسپانسر مالي اين همايش را برعهده گرفته اند به نوعي از بيت المال و از جيب مردم هزينه مي كنند.
بياتيان متذكر شد: برگزاري همايش 100 هزار نفري با رويكرد انتخاباتي و سياسي آن هم از بودجه بيت المال به لحاظ شرعي و قانوني خلاف است.
تلاش براي بقا در قدرت
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز با انتشار بيانيه اي ضمن انتقاد از برگزاري چنين جشني، از دستگاه هاي مربوط خواست اجازه ندهند اين مراسم با هزينه بيت المال برگزار شود.

 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ بهترين و سريع ترين راه پيشرفت كشور و طي كردن مسيرهاي صعب العبور پيش روي، گوش جان سپردن به توصيه هاي رهبري و عمل كردن به آنهاست.
8847---0919
¤ در اهميت انقلاب اسلامي و خطري كه حضرت امام خميني(ره) براي آمريكا ايجاد كرد همين بس كه رئيس وقت سازمان سيا درباره انقلاب و حضرت امام گفت: «فكر نمي كرديم اين پيرمرد (امام خميني) تپه هاي خاموش را به آتش فشاني عظيم تبديل كند.»
7304---0914
¤آمريكا زماني با القاعده چنان دشمني دارد كه به بهانه برخورد با اين گروه به سرزمين هاي اسلامي تجاوز مي كند و خون عده بي شماري بي گناه را به زمين مي ريزد. ولي زماني ديگر از همين گروه سلفي عليه دولت سوريه حمايت بي اندازه مي كند و پول و سلاح در اختيار آنها قرار مي دهد. چنين سياستمداراني داعيه دار آقايي و الگودهي به جهان هم هستند!
7902---0919
¤ بعضي از شبكه هاي ماهواره اي مدام روي كاهش توليد و فروش نفت ايران صحبت و تفسير مي كنند بر فرض صحت اين مطلب ناخواسته به شكوفايي و اقتدار اقتصاد كشورمان با تكيه كم به فروش نفت اعتراف و اقرار كرده اند. كور شوند چشماني كه نمي توانند عزت و اقتدار ايران اسلامي را تماشا كنند.
6179---0918
¤ از وزيرمحترم راه و شهرسازي مي پرسم چرا پروژه هاي مسكن مهر شهرستان بهشهر استان مازندران پس از چهارسال هنوز تحويل نمي شود؟
0603---0935
¤ خانه هاي مسكن مهر شهرستان شاهرود بدون احتساب وام تا 70 ميليون تومان به فروش مي رسد. بي جهت نيست كه با اين همه ساخت مسكن باز جوانان دغدغه مسكن دارند و اين مشكل آنان حل نمي شود.
5527---0919
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود با اعزام بازرس ويژه براي بررسي درخواستهاي افرادي كه در مسكن مهر بنياد مسكن تهران ثبت نام نموده اند اقدام نمايد.
4832---0938
¤ بيش از يك سال است كه دو دهانه پل در روستاي جليسه شهرستان سياهكل در مسير جاده اصلي براثر رسوبات ناشي از سيلاب مسدود شده است و با هر بارندگي سيلاب از مسير منحرف و داخل روستا مي شود و به رغم قول مساعد مسئولين براي بازسازي پل متاسفانه اين مشكل همچنان به قوت خود باقي است. از مسئولين استان درخواست رسيدگي دارم.
زمانزاده از سياهكل
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود ساعت كاري كارمندان مجموعه فرهنگي كاخ موزه هاي تهران را اعلام نمايند. كار اين موزه ها صبح ساعت 30/8 شروع مي شود ولي متاسفانه انتهاي ساعت كاري مشخص نيست و به صورت روزانه تغيير مي يابد. چرا؟!
يك هموطن شاغل در موزه نياوران
¤ چرا مسئولين امر با مغازه داراني كه سدمعبر مي نمايند برخورد نمي كنند؟ در بسياري از معابر مردم به جاي پياده رو بايد از خيابان عبور نمايند چرا كه پياده روها توسط برخي مغازه داران متخلف اشغال شده است.
2470---0919
¤ در شهرستان كرمانشاه هيچ مسئولي پاسخگوي راكد گذاشتن عمليات مرمت بناي مقبره امامزاده ابراهيم در طاق بستان نيست. ساختمان حرم امامزاده در اثر اين بي توجهي تخريب شده و آسيب جدي ديده است.
0163---0918
¤ شعبه اول بازپرسي دادسراي ناحيه 31 تهران مدتي است كه قاضي ندارد و متاسفانه پرونده هاي مردم بلاتكليف رها شده و كسي پاسخگو نيست.
3202---0911
¤ با اينكه مجلس مرخصي زايمان خانم هاي كارمند را از 6 ماه به 9 ماه افزايش داده ولي مسئولين بيمه تامين اجتماعي از اين مصوبه پيروي نكرده و مي گويند به ما ابلاغ نشده است .
6545---0919
¤ پيگيري نمايندگان مجلس براي كاستن از تعطيلات كشور پيشكش، كاري كنند كه تعطيل بودن روز پنجشنبه بعضي از دستگاه ها لغو شود. بعضي از كارمندان و كاركنان هم كه روز پنجشنبه سر كار مي روند تا ظهر بيشتر سر كار نيستند.
3163---0911
¤ هنوز كارمندان و كارگران حقوق فروردين را دريافت نكرده اند شهرداري تهران به يكباره قيمت هر ترم كلاس زبان فرهنگسرا را 50 درصد افزايش داده است. اين گونه افزايش قيمت ها چطور با افزايش حقوق 20 تا 25 درصدي كارگران همخواني دارد؟!
فضلي
¤ در ميادين و خيابان هاي بسياري از شهرستان ها و شهرها تابلوهاي راهنما به تعداد كافي و مورد نياز مسافرين وجود ندارد از شهرداري ها خواسته شود اين نقص را برطرف كنند.
3649---0918
¤ از مسئولين شهرداري شهرستان قدس (قلعه حسن خان) خواهش مي كنم مانع ساخت آپارتمان هايي كه فاقد پاركينگ هستند شوند.
رستمي
¤ از مسئولين محترم استان آذربايجان غربي و مسئولين تامين اجتماعي درخواست مي شود براي بهبود وضعيت مستمري بگيران بازنشسته تمهيداتي بينديشند تا آنها بتوانند از حداقل زندگي برخوردار باشند. مردي پنجاه ودوساله و از كارافتاده هستم، با 5 فرزند بدون داشتن سرپناه با حقوق مستمري زندگي كردن واقعا فلج كننده است. وقتي مشكل را هم مطرح مي نماييم براي دريافت وام معرفي مي شويم كه اول مشكلات با ضامن شروع مي شود و نهايتا از دريافت وام بازمي مانيم.
يك هموطن از اروميه
¤ چندين سال است كه كيوسك مطبوعاتي پدرم در خيابان شريعتي تقاطع كلاهدوز قرار دارد. قبل از عيد برخي متوليان امور شهري از پدرم خواسته اند كه جاي كيوسك را عوض كند. از مسئولين امر انتظار دارم مانع اين تغيير و تحول شوند.
6291---0912
¤ 11 سال است كه يك حكم صادره از ديوان عدالت اداري در آموزش و پرورش بابلسر اجرا نشده است. چندين نامه به اجراي احكام شعبه يك نوشته ام ولي نتيجه اي نداشته شما بگوييد چه كار بايد بكنم.
2854---0910
 


نتانياهو: خطرات بي سابقه در كمين موجوديت اسرائيل است (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي در سالگرد تاسيس اين رژيم گفت خطراتي به مراتب بزرگ تر از گذشته، اسرائيل را تهديد مي كند.
نتانياهو در آستانه شصت و پنجمين سالروز آغاز اشغال فلسطين گفته است: از زمان تأسيس اسرائيل در سال 1948 ما با خطرات و جنگ هايي روبه رو بوده ايم اما ابعاد و اهميت خطرات براي موجوديت اين كشور در مقطع زماني كنوني، جدي تر از گذشته است و خطراتي بزرگ تر از قبل در كمين موجوديت اسرائيل مي باشد.
رژيم صهيونيستي پس از عقب نشيني فضاحت بار از جنوب لبنان و باريكه غزه در سال هاي 2000 و 2005 ميلادي، سه شكست بزرگ را در جريان جنگ هاي 33 روزه، 22روزه و 8 روزه متحمل شد و اكنون با بحران چند لايه امنيتي، سياسي و اقتصادي روبرو است و پنجه نرم مي كند. آخرين گزارش 16 نهاد اطلاعاتي آمريكا كه بخش هايي از آن شهريورماه سال گذشته توسط فارين پاليسي منتشر شد، از خاورميانه بدون اسرائيل در آينده خبر داده و تصريح كرده كه وجود اسرائيل مناسبات آمريكا با 56 كشور اسلامي و يك و ميليارد و دويست ميليون نفر مسلمان را تحت الشعاع خود قرار داده است. اين گزارش اسرائيل را براي منافع ملي آمريكا زيانبار ارزيابي كرده است.
به دنبال تكرار تهديدهاي گزاف سران رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران، رهبرمعظم انقلاب ضمن بيانات صريح در مشهدمقدس، از رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن كوچك كه به چشم نمي آيد ياد كرده و فرمودند اگر غلطي از اين رژيم سر بزند، تل آويو و حيفا را با خاك يكسان مي كنيم.
 


رشد تكان دهنده برده داري جديد در اروپا (خبر ويژه)

برده داري جديد و تجارت انسان در اتحاديه اروپا رو به گسترش است.
دويچه وله در گزارشي به نقل از روزنامه دي ولت نوشت: رشد تكان دهنده خريد و فروش انسان در اروپا تكان دهنده و هشدار دهنده است. طبق اين پژوهش، بر شمار قربانيان افزوده و از تعداد محكومان كاسته شده است.
اين گزارش خاطرنشان مي كند: در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مدام بر شمار كساني كه به عنوان روسپي، كارگر اجباري يا گداي خردسال مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند، افزوده مي شود. اين نتيجه نخستين پژوهش گسترده اتحاديه اروپا درباره تجارت انسان در اين قاره است كه وبسايت روزنامه آلماتي «دي ولت» در گزارشي «اختصاصي» به آن پرداخته است.
كميسر سياست داخلي اتحاديه اروپا، سسيليا مالم اشتروم، نتايج پژوهش اتحاديه اروپا را طي گزارشي عرضه خواهد كرد. طبق اين پژوهش، رقم رسمي قربانيان تجارت انسان در فاصله سال هاي 2008 تا 2010 حدود 18 درصد افزايش يافته و از 6309 نفر به 9528 نفر در سال رسيده است.
پژوهش اتحاديه اروپا بيانگر آن است كه كشورهاي عضو اين اتحاديه نتوانسته اند بر مشكل جرايم سازمان يافته فائق آيند. شمار عاملان تجارت انسان كه محكوم شده اند، در فاصله سال هاي 2008 تا 2010 به ميزان 13 درصد كاهش يافته و از 1534 نفر به 1339 نفر رسيده است. در آلمان حتي شمار محكومان به حدود 15 درصد (از 155 نفر به 131 نفر) رسيده است.
طبق پژوهش اتحاديه اروپا، از سال 2008 تا سال 2010 در اروپا در مجموع نام 23623 قرباني تجارت انسان به طور رسمي ثبت شده است. 68 درصد قربانيان زن بوده اند و 12 درصد دختر، 17 درصد مرد و 3 درصد پسر.
دو تن از هر 3 قرباني وادار به روسپي گري شده اند و ديگران مجبور به كار اجباري (25 درصد)، گدايي و بزهكاري شده اند يا وادار شده اند عضوي از بدن خود را با عمل جراحي در اختيار سوداگران انسان بگذارند.
بيشتر قربانيان (61 درصد) از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا هستند پس از آن، بيشترين قربانيان از آفريقا(14درصد)، آسيا (6درصد) و آمريكاي لاتين (5درصد) مي آيند.
كميسيون اتحاديه اروپا در پژوهش خود تاكيد مي كند كه اين آمار تنها «قله كوه يخ» را نشان مي دهد.
 


آينده نگري در نشان دادن سراب (خبر ويژه)

ارگان گروهك ملي-مذهبي در پاريس اعلام كرد دعوت از خاتمي براي نامزدي انتخابات، نشان دادن سراب است و پس از مدتي اپوزيسيون را نااميدتر از گذشته خواهد كرد.
سايت اين گروهك كه توسط شماري از اعضاي فراري آن به پاريس اداره مي شود، در تحليلي نوشت: زمزمه آمدن يا نيامدن خاتمي، ساختن ساختمان يك سراب است. مردي بر لب دريا نشسته بود، ظرفي پر از ماست را با شتاب در آب دريا مي آميخت يكي گفت: چه مي كني؟ گفت دوغ مي سازم. گفت يك دريا آب و يك ظرف ماست!؟ مگر شدنيست؟ مرد نگاهي پر تامل كرد و گفت مي دانم كه نمي شود اما اگر بشود چه مي شود. ماجراي ما و خاتمي نيز چنين است. آرزوست كه نامزد شود و پايداري كند و مطالبات گذشته از جمله آزادي افراد زنداني را بخواهد اما اينها فقط آرزوست و شدني نخواهد بود.
سايت ملي-مذهبي مي افزايد: تاريخ آقاي خاتمي نشان داده كه او مرد لحظه هاي سخت نيست. او از لحاظ شخصيتي اهل مقاومت و مداومت نيست. مخصوصا وقتي كه مواجه با حريفي قدر قدرت باشد. اپوزيسيون بايد متوجه اين نكته باشد كه در عين تبيين استراتژي، موجب نااميدي هر چه عميق تر هواداران خود نشود. وقتي همه اميد را پشت خاتمي بسيج كنيم و او نيز عقب بكشد آن وقت افرادي مي مانند خسته و اين بار نااميدتر.
در پايان اين مطلب آمده است: نه خاتمي مي تواند پا به عرصه بگذارد و نه هاشمي. كنش منتهي به شكست تقدير آنهاست.
 


تشديد جنگ سني- شيعه راهبرد مصوب كنفرانس امنيتي اسرائيل (خبر ويژه)

دامن زدن به جنگ سني با شيعه و حمايت اسرائيل از بلوك عربي در مقابل ايران، در كنفرانس امنيتي هرتزليا تصويب شده است.
روزنامه السفير ضمن انتشار اين خبر نوشت: اسرائيل مي كوشد در دامن زدن به اين فتنه انگيزي جنگ ردپايي از خود بر جاي نگذارد اما شاهد از غيب رسيد. سيزدهمين كنفرانس هرتزليا كه معمولا به مسائل استراتژيك اسرائيل مي پردازد اواخر ماه مارس (اسفند سال گذشته) برگزار شد و از جمله مسائلي كه در آن مطرح شد، تلاش براي عميق تر كردن بحران سني و شيعه در خاورميانه براي حفظ امنيت اسرائيل بود.
در بخشي از كنفرانس ذكر شد: «ضروري است كه تنش ميان سني و شيعه از طريق تشكيل محوري سني در منطقه، عميق تر شود كه اين محور نيز مي تواند با شركت كشورهاي عربي خليج[فارس]، مصر، تركيه و اردن تشكيل شود.»
همچنين تصريح شد «محور مزبور، هم پيمان اسرائيل و آمريكا خواهد بود و در مقابل محور شر به رهبري ايران به عنوان يك محور شيعي ايستادگي مي كند.»
روزنامه السفير مي افزايد: روشن است كه كنفرانس هرتزليا كه يكي از مهم ترين كنفرانس هاي برگزار شده در اسرائيل با شركت مهمان هاي آمريكايي و اروپايي است، مسائل استراتژيك و سياسي را بررسي مي كند تا اسرائيل و هم پيمانانش ظرف سال آينده، براساس آن حركت كنند. اين دور از كنفراس مزبور تلاش داشت به اسرائيل و دوستانش يادآور شود كه اين كشور مي تواند از بحران سني و شيعه به سود خودش و به خصوص در مواجهه با ايران استفاده كند. متفكران و استراتژيست هاي اسرائيل بر اين باور هستند كه تل آويو تاكنون كار قابل توجهي در اين زمينه انجام نداده و بهترين بستر براي مقابله با خطر ايران را فراموش كرده است.
در كنفرانس هرتزليا همچنين عنوان شد: «در شرايطي كه احتمال تجزيه سوريه روز به روز بيشتر و نزديك تر به حقيقت شده است، كشورهاي غربي و هم پيمانان منطقه اي آنها به خصوص تركيه، اردن و اسرائيل بايد با يكديگر هماهنگي كنند.»
در ادامه گزارش السفير آمده است: حاضران در كنفرانس امنيتي هرتزليا تاكيد كردند كه بايد شعله فتنه سني و شيعه زيادتر شود. به همين دليل در بيانيه پاياني خود آوردند كه «اسرائيل جايگزيني براي خروج از فضاي استراتژيك پر تنش پيرامون خود دارد و اين تنها از طريق همكاري با هم پيمانانش در منطقه ميسر مي شود. نقش اسرائيل در مذاكرات بين المللي و منطقه اي در مورد سوريه بسيار مهم است و تنها در صورتي فضا به سود اسرائيل خواهد شد كه منطقه به دو محور صلح و شر تقسيم شود.»
السفير خاطرنشان كرد: براساس بيانيه پاياني، محور صلح؛ محوري شامل مصر، تركيه و پادشاهي هاي عربي است كه به اسرائيل نزديك بوده و با آمريكا هم پيمان هستند. هدف اين محور مانند سابق اين نيست كه چگونه روند صلح عرب ها و اسرائيل را پيش ببرد؛ بلكه قرار است مشاركت فعال اسرائيل در ترسيم آينده منطقه را تسهيل كند. و در عين حال از طريق هم پيماني با محور سني، از تبديل ايران به يك قدرت نظامي هسته اي جلوگيري كند.
اين روزنامه مي نويسد: اگر به نتيجه كنفرانس هرتزليا نگاه كنيم، متوجه مي شويم كه عملا يك محور سني مذهب در مقابل يك محور شامل ايران و سوريه و در كنار آنها حزب الله شكل گرفته است. همزمان تحركات اعتراض آميز در مصر نيز نسبت به احتمال بهبود روابط قاهره و تهران شروع شد و برخي گفتند كه عربستان در برانگيختن اين اعتراض ها نقش داشته است. از جمله شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ، مفتي كل عربستان طي فتوايي اعلام كرد كه «مسلمانان بايد جلوي شيعه ها كه عقيده اسلامي را هدف قرار داده اند، بگيرند.» آل شيخ، مسلمانان را تشويق مي كند كه در مقابل شيعه ها به عنوان يك مذهب باطل ايستادگي كنند و همين فتوا بود كه سلفي هاي مصر را به تظاهرات عليه ايران برانگيخت.
اين حمله تبليغاتي به نقطه اي رسيده كه تشيع دشمن شماره يك معرفي شده و ناگهان چشم باز كنيم و ببينيم كه اسرائيل هم پيمان كشورهاي عربي شده، آن هم در مقابل ايران!
السفير در عين حال تاكيد كرده است: با اين حال بسياري در كشورهاي عربي هستند كه باور دارند ايران خطري براي كشورهاي عربي يا اسلامي نزديك يا دور نيست و هيچ سابقه اي براي اين خطر در گذشته يا حال وجود ندارد. درست است كه برخي نويسندگان در مصر با اين نوا، همراهي كرده و ايران را براي عرب ها خطري بزرگ تر از اسرائيل تصور مي كنند، اما گروه قابل توجهي به اين تبليغات پاسخ داده و آنها را مسخره كرده اند. همين چندي قبل بود كه عربستان و دوستان مصري اش مدعي شدند كه قايقي با پرچم توگو، از ايران سلاح حمل مي كرده و در درياي سرخ توقيف شده است.
دامنه اين شايعه آن قدر بالا گرفت تا در نهايت ارتش مصر به صدا درآمده و اعلام كرد كه قايق سلاح حمل نمي كرده و متعلق به ايران نيز نبوده است.
السفير در پايان نوشت، با اينكه اسرائيل تلاش دارد تا مصر و ديگر كشورهاي عربي را در نبردش با تهران به حاشيه كشانده و در قدم بعدي آنها را وارد صف خود كند، اما بسيار دور از انتظار است كه مصر در زمره ياران اسرائيل براي مبارزه با ايران در آيد و ايران نيز به نوبه خود نشان داده كه قدم به عقب نمي گذارد. فتنه بزرگ ميان عرب ها و ايران نمي تواند مصر جديد را وارد دايره خود كرده و در عميق شدن شكاف كشورهاي عربي با ايران تاثير بگذارد.

 


سازمان سيا با پول عربستان جوجه اپوزيسيون پرورش مي دهد (خبر ويژه)

رژيم هاي عربستان و قطر كمك هاي چند ده ميليون دلاري در اختيار گروه هاي مخالف ايران از جمله سازمان تروريستي منافقين قرار داده اند.
پايگاه خبري نهرين نت با انتشار اين خبر نوشت: افسران سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و فرانسه كارشناس امور ايران، اتاق عملياتي با مشاركت كادر برخي گروه هاي ضدايراني با هدف اجراي فعاليت هاي در جهت بي ثباتي و ناامني در ايران و اختلال در انتخابات، تشكيل دادند.
براساس اين گزارش افسران سازمان اطلاعات آمريكا با نظارت «جان سانو» افسر اطلاعات و مدير عمليات محرمانه توانستند مبلغ 45 ميليون دلار را از كشورهاي عربستان، قطر و امارات با هدف پوشش فعاليت ها و اقدامات تبليغاتي، سياسي و امنيتي عليه ايران جمع آوري كنند و در خدمت مخالفان قرار دهند.
اين برنامه شامل فعاليت هاي رسانه اي و سياسي براي اجراي عمليات خرابكارانه و ترور شخصيت ها مي باشد.
نهرين نت اعلام كرد: محور فعاليت اتاق عمليات به توصيه و سفارش افسران اطلاعاتي ويژه امور ايران، حمله تبليغاتي عليه انتخابات و ايجاد احساس منفي در نزد ايراني ها و القاي تقلب مي باشد آنان همچنين راهنمايي هايي به رسانه هاي جمعي غربي و به خصوص راديو و تلويزيون بي بي سي و صداي آمريكا كرده و به ديگر كانال هاي عربي وابسته به سازمان اطلاعات عربستان مانند شبكه العربيه و الجزيره و شبكه الشرقيه نيز براي انجام حملات رسانه اي و ايجاد ترديد نسبت به صحت انتخابات رياست جمهوري آينده در ايران و ترديد نسبت به سالم بودن آن سفارش كرده اند.
اخيرا طيفي از سلطنت طلبان به كمك بودجه عربستان و مشورت اطلاعاتي انگليسي ها، شبكه تلويزيوني موسوم به ايران فردا را در لندن راه اندازي كردند. پيش از آن و در سطوح مختلف، برخي عناصر مسئله دار نظير مهاجراني و نوري زاده و «محمد-خ» را در مقاطع مختلف از جمله قبل و بعد از فتنه و آشوب سال 88 به بازي گرفتند و اين عده ملاقات هايي با مقامات سعودي در رياض و برخي پايتخت هاي اروپايي داشته اند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10