(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 27 فروردین 1392 - شماره 20465

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امير پوردستان تشريح كرد
دستاوردها و برنامه هاي نيروي زميني ارتش
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
پاسخ سازمان انرژي اتمي به جوسازي برخي كشورهاي عربي
ايمني نيروگاه اتمي بوشهر در زلزله اخير به اثبات رسيد
از 28 فروردين تا 3 ارديبهشت در تالار انديشه
هفدهمين دوره مسابقات سراسري همخواني قرآن كريم
اذان و مديحه سرايي برگزار مي شود
سرلشكر سليماني:
8 سال دفاع مقدس، منشأ پيروزي در جنگ هاي غزه و لبنان شد
عضو پارلمان عراق: هيچ نشانه اي مبني بر وجود سلاح
در بازرسي هواپيماهاي ايراني يافت نشده است
دانشجويان 91-90 با مدرك علوم پزشكي تهران فارغ التحصيل مي شوند
آغاز برداشت گل گاو زبان در رودسر
پاسخ بان كي مون به نامه صالحي
 استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه غير قابل قبول است
جانباز بهاري به برادر شهيد خود پيوست
خاكسپاري 2 شهيد گمنام در فولاد مباركه اصفهان
آغاز عمليات اجرايي كارخانه فولاد در خمين
آغاز توليد پروتيلن خالص در پالايشگاه امام خميني شازند
مراسم اربعين درگذشت آيت الله سيدمجتبي موسوي لاري برگزار شد
نماينده مردم لنجان در مجلس:
ايران به رئيس جمهوري قانونمدار و برنامه محور نياز دارد
رئيس كميسيون ويژه توليد ملي خبر داد
ورود مجلس به بخشنامه واردات كالاهاي لوكس
دانش آموزان لاري موفق به ساخت فرش حساب شدند
آغاز كار آب گذاري كانال هاي كشاورزي گيلان
سي ام فروردين مردم اصفهان
زيبايي هاي آسمان را رصد مي كنند
استقرار ايستگاه هاي اندازه گيري فشار خون در نماز جمعه
شناورسازي 7 كشتي غرق شده در آب هاي هرمزگان
در كلات نادر استان خراسان رضوي اتفاق افتاد
كشته و مجروح شدن چوپانان ايراني به دست مرزبانان تركمنستان
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:
دشمنان نمي خواهند فضاي سياسي كشور آرام باشد


امير پوردستان تشريح كرد

دستاوردها و برنامه هاي نيروي زميني ارتش

فرمانده نيروي زميني ارتش همزمان با آغاز هفته ارتش به تشريح دستاوردهاي اين نيرو در سال گذشته و مجموعه برنامه هاي نيروي زميني ارتش در سال جاري پرداخت.
امير «احمدرضا پوردستان» فرمانده نيروي زميني ارتش در نشست خبري كه صبح ديروز به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، با اشاره به فعاليت هاي اين نيرو در سال گذشته گفت: مراقبت از مرزهاي غربي و جنوب غربي كشور، برخورد با گروه هاي تروريستي، قاچاقچيان و اشرار كه احيانا قصد ورود به كشور را داشتند؛ پشتيباني بالگردي از قرارگاه هاي ارتش و سپاه و از مرزهاي شرقي و غربي توسط بالگردهاي پشتيباني و تهاجمي، برخورد با گروهك هاي پژاك و جندالشيطان توسط هوانيروز بخشي از اقدامات نيروي زميني ارتش بوده است.
وي افزود: پاكسازي يك ميليون هكتار از اراضي آلوده به مين و مواد منفجره و تقديم 180 شهيد در اين راه از ديگر اقدامات نيروي زميني ارتش است.
پوردستان با اشاره به اجراي طرح جامع ساختاري ثامن الائمه نيروي زميني ارتش گفت: يكي از محورهاي اين طرح آمايش سرزميني است كه براساس آن بخش زيادي از پادگان هاي نيروي زميني جابجا مي شود.
وي تاكيد كرد: پادگان هاي مشهد، تبريز، اهواز، زاهدان و بيرجند در حال ساخت و بخشي از نيروها در آن مستقر شده اند و در حال فروش پادگان هاي قديم هستيم.
وي افزود: همچنين پادگان هاي جديد قائم شهر، نهبندان، بجنورد، زنجان و شيراز در حال ساخت هستند.
همچنين 4 پادگان در سيرجان، كهنوج، كرمان و ايلام در سال 92 جانمايي شد و احيانا تا پايان سال 92 و يا ابتداي 93 كار ساخت آنها آغاز مي شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: در تهران هم در سال گذشته سه پادگان قلعه مرغي، عباس آباد و شهيد اجاره دار تخليه شد و در سال 92 نيز پادگان آموزشگاه نظامي در خيابان پاسداران تهران تخليه و واگذار مي شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: در سال 91 شاهد رونمايي از نسل سوم تانك ذوالفقار كه مجهز به سيستم كنترل آتش و استابلايزر شده بود و همچنين نسل جديد تانك صمصام و سبلان بوديم.
وي افزود: در سال گذشته همچنين تفنگ تك تيرانداز شاهر با كاليبر 5/14 و برد سه كيلومتر را رونمايي كرديم و به تونل باد عمودي كه شبيه ساز چتر باز سقوط آزاد است، دست يافتيم. از طرف ديگر خودروي تاكتيكي دو و نيم تن نينوا با مقياس نظامي، توليد انواع شبيه ساز و اورهال 8 بالگرد را شاهد بوديم.
وي اعلام كرد: در سال 92 در 4 ست شبيه ساز بالگرد رونمايي مي شود.
پوردستان با بيان اينكه در سال 91 هشت مرحله رزمايش گسترده انجام شد، تاكيد كرد: آخرين رزمايش ما رزمايش موشكي بود كه با موفقيت انجام شد. موشك هايي كه در نيروي زميني استفاده مي شود براي هدف قرار دادن عقبه دشمن است و موشك هاي استراتژيك و برد بلند نيست و در اين رزمايش ها موشك هاي نازعات و فجر 5 كه توسط متخصصين داخلي بهينه سازي شده بودند، با برد، دقت و قدرت تخريب بالاتر شليك شدند.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص بالگرد ملي گفت: بالگرد ملي توسط صنايع پنها در وزارت دفاع در حال آماده شدن است. سه دستاورد مهم نيروي زميني در حوزه مخابرات شبيه ساز و پدافند هوايي در روز 29 فروردين رونمايي مي شود.
پوردستان در ادامه سخنانش اذعان كرد: اين نيرو 8 رزمايش تخصصي در سال 92 اجرا مي كند.
وي ادامه داد: در مرزها تهديدي احساس نمي كنيم و گروهك هايي مثل پژاك و جندالشيطان با توجه به آمادگي نيروهاي مسلح ما نمي توانند هيچ حركتي داشته باشند.
پوردستان با اشاره به برگزاري رژه 29 فروردين گفت: در اين روز شاهد رژه يگان هاي پياده، موتوري و در تهران رژه هوايي خواهيم بود كه متاسفانه تاكنون وضعيت هوايي تهران اجازه تمرين بالگردها و جنگنده ها را نداده و اميدواريم شرايط هوايي در روز رژه مساعد شود.
وي با اشاره به حماسه سياسي كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد، گفت: ارتش در سال حماسه سياسي بدون جانبداري از فرد خاصي به صورت صد در صدي در انتخابات شركت خواهد كرد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): نمي شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي كني قانون را قبول نداري. قانون تو را قبول ندارد.
 


پاي درس علي (ع)

همكار خيانتكارت را
خوار و ذليل كن!
اميرالمومنين(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
از همكاران نزديكت سخت مراقبت كن! و اگر يكي از آنها دست به خيانت زد و گزارش جاسوسانت هم آن خيانت را تاييد كرد به همين مقدار گواهي، قناعت كرده او را با تازيانه كيفر كن و آنچه از اموال كه در اختيار دارد را از او پس بگير، سپس او را خوار و ذليل كن و خيانتكار بشمار و طوق بدنامي به گردنش بينداز.
نهج البلاغه
نامه 53
 


اخبار ادبي و هنري

حسيني، وزير ارشاد:
برگزاري جشنواره ها يك فرصت هستند!
جشنواره ها نبايد به صورت افراطي و نمايشي برگزار شود بلكه بايد در حوزه هاي مهم و منطقي جشنواره داشته باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري دستاوردهاي وزارت ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان در رابطه با جشنواره زدگي در وزارت ارشاد گفت: اينكه وزارت ارشاد فقط به برگزاري جشنواره نپردازد درست است ما هم سعي كرده ايم در جاهايي كه معقول و منطقي است بيشتر كار كنيم كارهاي فراواني هم انجام شده است و حمايت هايي از هنرمندان صورت مي گيرد.
سيدمحمد حسيني برگزاري جشنواره را فرصتي براي توليدات هنرمندان دانست و افزود: برگزاري جشنواره باعث شناسايي استعدادهاي جوان خواهد شد چنانكه وقتي فراخوان يك جشنواره منتشر مي شود رقابت مثبت بين همه افراد آغاز مي شود و در اين بين چهره هاي جديدي هم شناخته مي شوند.
وي با بيان اينكه اگر جشنواره ها برگزار نشوند خود هنرمندان اعتراض مي كنند تاكيد كرد: اينطور نيست كه با برگزاري يك جشنواره هزينه هدر برود بلكه جشنواره در ميان جامعه و هنرمندان شور و نشاط ايجاد مي كند.
حسيني، جشنواره قرآن، جشنواره خليج فارس و جشنواره مد و لباس را از جشنواره هاي خوب ارزيابي كرد و افزود: برگزاري اين جشنواره ها باعث مي شود تا هنرمندان ترغيب شوند تا در اين زمينه ها بيشتر فعاليت كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار كيهان در ارتباط با قوانين و ضوابط مميزي گفت: اين را قبول دارم كه در مميزي خط كشي دقيقي وجود ندارد و ممكن است اعمال سليقه شود مثلا يك فيلم را دو نفر مي بينند و نظرشان متفاوت است. يكي مي گويد بر تماشاگر تاثير مثبت دارد و يكي مي گويد تاثير منفي دارد. نظر يك كارشناس اين است كه قبح يك عمل خلافي را آشكار مي كند و ديگري مي گويد عادي سازي خلافكاري است اين اختلاف ديدگاه ها وجود دارد.
سيدمحمد حسيني خاطرنشان كرد: سعي مي كنيم در اين زمينه هم تا جايي كه ممكن هست قانون و ضوابط را مشخص كنيم. مثل ضوابط نشر كه پيشنهادش در شوراي انقلاب فرهنگي مطرح شد و به تصويب رسيد. مثل قانون مطبوعات كه سعي مي شود بر اساس مواد قانون اعمال نظر شود. تلاش مي كنيم كه مميزي هم در يك چارچوب باشد.
حسيني، در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش اعتبار سينمايي گفت: بودجه فيلم هاي فاخر در مجلس تصويب شد و مجري اين طرح بوديم و اين مصوبه مجلس بود كه بايد اجرا مي شد.
وزير ارشاد با انتقاد از برخي رسانه ها گفت: در سال گذشته 69 هزار عنوان كتاب مجوز دريافت كرده اند. اما مثلا در اين ميان 10 مورد كتاب اشكالاتي داشته اند يا داراي بحث هاي امنيتي، تحريك قوميتي و اعتقادي بوده اند ما اين تعداد را نگه داشتيم و براي تجديدنظر ارسال كرديم. اما اين 10 مورد كتاب گاهي چنان فضايي در رسانه ها ايجاد مي كنند كه افراد فكر مي كنند موضوع چقدر بزرگ و دشوار است، اين بزرگنمايي ها هميشه وجود دارد گاهي تيتري مثل: «سينما تعطيل است» منتشر مي شود. در حالي كه واقعيت چيز ديگري است.
وي همچنين در پاسخ به پرسشي در حوزه موسيقي گفت: به خوانندگاني كه با شبكه معاند جمهوري اسلامي همكاري مي كنند در داخل كشور مجوز فعاليت داده نخواهد شد.
گفتني است نمايشگاه دستاوردهاي وزارت ارشاد در دولت دهم از امروز به مدت يك هفته در محل تالار وحدت برگزار مي شود.
افشاگري مستندساز فلسطيني
درباره ناگفته هاي كشتار ديرياسين
يك كارگردان و مستندساز فلسطيني در يك فيلم مستند، اسناد تازه اي از بازماندگان آن جنايت را ارائه داده است.
به گزارش فارس به نقل از المنار، «ساهره درباس» كارگردان و مستندساز فلسطيني در فيلم جديدش با عنوان «روستا و كشتار ديرياسين» شهادت هاي زنده اي از بازماندگان آن جنايت را به تصوير كشيده است.
بنابراين گزارش، اين مستند كه اين روزها در تالار «جماعت سينما» در رام الله در حال اكران است، با معرفي روستاي ديرياسين در بالاي تلي به ارتفاع 800 متر از سطح دريا در غرب بيت المقدس آغاز مي شود و بيان مي كند كه اين روستا در سال 1948 و زمان آن فاجعه 750 نفر جمعيت داشته است. روستاي ديرياسين در آوريل 1948 و چندي پيش از اعلام تأسيس رژيم صهيونيستي مورد حمله سازمان هاي تروريستي صهيونيستي واقع شد و تاكنون ميزان شهداي اين جنايت نامشخص است و گفته شده 250 نفر در جنايت ديرياسين به شهادت رسيدند. ساهره درباس درباره اين مستند مي گويد: تلاش كردم خاطره هاي فلسطينيان را از طريق شاهدان نجات يافته از كشتار ديرياسين ثبت و ضبط كنم.
وي افزود: اين هفته را براي پخش اين فيلم انتخاب كردم چرا كه 65 سال از آن جنايت مي گذرد و اكنون رژيم صهيونيستي آن مكان را پس از طرد اهالي اش به يك تيمارستان تبديل كرده است.
بنابراين گزارش، در مستند «روستا و كشتار ديرياسين» پنج شاهد فلسطيني و دو اسرائيلي كه شاهد عيني آن جنايت بوده اند در برابر دوربين «ساهره درباس» نشسته اند.
اين شاهدان كه ميان 70 تا 90 سال سن دارند از كشتار كودكان و زنان و مردان سخن مي گويند كه از جمله آنها «محمد اسعد» 86 ساله است كه با اشاره به دست داشتن سه سازمان تروريستي «آرگون»، «اتسيا» و «آلبالماخ» در اين جنايت مي گويد: مي توانم اسم 95 نفر از كساني كه در جنايت ديرياسين به دست صهيونيست ها كشته شده اند را فهرست كنم.
بنابراين گزارش، «ساهره درباس» همچنين با اشاره به عدم دسترسي به برخي مستندات موجود در رژيم صهيونيستي مي گويد نتوانستم به تصاويري كه «شمراگابيلد» فيلمبردار اسرائيلي از آن جنايت تصويربرداري كرده، دست پيدا كنم. اما برخي شهادت هاي او كه پيشتر فيلمبرداري شده را به دست آوردم.
 


پاسخ سازمان انرژي اتمي به جوسازي برخي كشورهاي عربي

ايمني نيروگاه اتمي بوشهر در زلزله اخير به اثبات رسيد

معاون سازمان انرژي اتمي با تاكيد بر اين كه نيروگاه بوشهر با توان مقاومت در برابر زلزله اي به قدرت حداقل 8 ريشتر ساخته شده است، تبليغات سوء برخي كشورهاي عربي در مورد نگراني از ايمني اين نيروگاه را بي اساس دانست.
محمد احمديان در گفت وگو با العالم درباره تاثير زلزله استان بوشهر بر نيروگاه اتمي بوشهر، تصريح كرد: نيروگاه اتمي بوشهر با مقاومت در برابر زلزله اي «به قدرت حداقل 8 ريشتر و نزديك به محل نيروگاه» طراحي شده است، اما زلزله اي كه متاسفانه چند روز پيش در منطقه رخ داد، اولا مركز آن حدود صد كيلومتر با نيروگاه اتمي بوشهر فاصله داشت، ثانيا شدت اين زلزله حدود 6 ريشتر بود، طبيعي است كه اين زلزله هيچ مشكلي براي نيروگاه اتمي بوشهر ايجاد نكند.
احمديان درباره تبليغات سوء كشورهاي عربي حوزه جنوبي خليج فارس درباره ايمني نيروگاه بوشهر گفت: همانطور كه گفتم اين زلزله اولا شدت كمي در مقايسه با مقاومت نيروگاه داشته و ثانيا فاصله كانون زلزله با نيروگاه زياد بوده است، بنابراين نمي تواند يك امتحان قوي از قابليت هاي نيروگاه باشد، اما در حد خود نشان داد كه نيروگاه با مشكلي در برابر اين قبيل حوادث طبيعي روبرو نخواهد شد.
معاون رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، افزود: نيروگاه اتمي بوشهر براساس پيشرفته ترين و سختگيرانه ترين استانداردهاي بين المللي طراحي شده است. در تمام مراحل ساخت نيروگاه بر اعمال اين استانداردها نظارت قوي شده است و مركز «نظام ايمني» جمهوري اسلامي ايران كه تحت نظر آژانس بين المللي انرژي اتمي پايش مي شود بر ايمني نيروگاه نظارت داشته است.
احمديان همچنين درباره سامانه هاي ايمني خودكار نيروگاه بوشهر، گفت: در صورتي كه زلزله اي قوي رخ دهد، سيستم هايي در داخل نيروگاه وجود دارد كه نيروگاه را از مدار خارج مي كند و راكتور خاموش مي شود؛ آنگاه فرصت ايجاد مي شود تا كاركنان فني قسمت هاي مختلف را مورد بازرسي قرار دهند.
احمديان افزود: براي ايمني پرتويي نيروگاه حلقه هاي امنيتي متعددي در نظر گرفته شده است كه هركدام به دليلي اگر كار نكند، حلقه بعدي كار خواهد كرد و ايمني هسته اي نيروگاه را حفظ خواهد كرد.
احمديان در ادامه با اشاره به شايعات مطرح شده در برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس مبني بر دلايل انتخاب بوشهر براي احداث نيروگاه هسته اي، از جمله دوري آن از مراكز جمعيتي ايران، تاكيد كرد: كساني كه اين مطلب را مطرح مي كنند اگر جمعيتي را كه داخل ايران در اطراف اين نيروگاه زندگي مي كنند با جمعيت كشورهاي همسايه مقايسه كنند، خواهند ديد كه بسيار بيشتر است و اگر بخواهد اتفاقي براي اين نيروگاه بيفتد هموطنان ما بيشترين آسيب را خواهند ديد لذا اين مطلب غيرقابل پذيرش است.
از مهم ترين عوامل در طراحي نيروگاه حجم زياد آب است و ايران نسبتا كشور خشكي است و رودخانه هاي پر آب نداريم و به ناچار بايد از حاشيه درياهاي آزاد براي حمل و جابجايي تجهيزات سنگين نيروگاه كه با كشتي حمل مي شوند، استفاده شود و مناطق ساحلي مناطق مناسبي هستند.
اظهارات احمديان پاسخي به كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس است كه در نشست اضطراري اخير خود ضمن ابراز نگراني از وضعيت نيروگاه بوشهر از آژانس خواسته اند تا يك تيم ويژه براي بررسي خسارات زلزله به نيروگاه بوشهر اعزام كند.
حسين امير عبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه نيز در واكنش به نشست اضطراري كشورهاي خليج فارس مبني بر تهديدات احتمالي ناشي از تاسيسات هسته اي بوشهر اظهار داشت: نيروگاه بوشهر از بالاترين استانداردهاي فني و بين المللي برخوردار است و تمامي اقدامات و فعاليت هاي مربوط به اين نيروگاه با قوانين و كنوانسيون هاي بين المللي و به ويژه آژانس بين المللي انرژي اتمي تطبيق داشته و مورد تاكيد است.
همچنين معاون چرخه سوخت سازمان انرژي اتمي گفت: سوخت راكتور نيروگاه اتمي بوشهر توسط متخصصان منطقه هسته اي (UCF) اصفهان طراحي شده و آماده ساخت است.
محمد قنادي مراغه افزود: پس از موفقيت متخصصان منطقه هسته اي اصفهان در طراحي و ساخت سوخت راكتور تحقيقاتي تهران و راكتور IR40 اراك، طراحي سوخت راكتور بوشهر نيز توسط آنها انجام شده و بزودي ساخت آن آغاز مي شود.
 


از 28 فروردين تا 3 ارديبهشت در تالار انديشه

 هفدهمين دوره مسابقات سراسري همخواني قرآن كريم
اذان و مديحه سرايي برگزار مي شود

هفدهمين دوره مسابقات سراسري همخواني قرآن كريم، اذان و مديحه سرايي و ابتهال از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران از 28 فروردين تا 3 ارديبهشت در تهران برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا محمدزاده رئيس اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق به جايگاه و اهميت اذان در جهان اسلام اشاره كرد و گفت: جهان اسلام از بدو ظهور اسلام و بعثت حضرت محمد(ص) بر اذان تأكيد ويژه اي داشته است تا جايي كه حضرت محمد(ص) بلال حبشي را به عنوان اولين مؤذن انتخاب كردند. ضمن اينكه در روايات هم بر اقامه اذان تأكيد فراواني شده است...
وي همچنين به حق و حقوق مؤذن و جايگاه معماري اسلامي مؤذنه در مساجد اشاره كرد و افزود: مراسم افتتاحيه با سخنراني حضرت آيت الله بوشهري رئيس حوزه علميه و آقاي حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
آقاي ولي الله ياراحمدي مدير مركز قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه هم در سخناني ضمن اعلام جزئيات بيشتر از هفدهمين دوره مسابقات همخواني قرآن، اذان، ابتهال و مديحه سرايي گفت: اين دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران به ميزباني سازمان اوقاف و امور خيريه استان تهران برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: بانوان حاضر در اين دوره از مسابقات در رشته هاي ابتهال و مديحه سرايي رقابت داشته و برادران نيز در رشته هاي اذان، ابتهال و مديحه سرايي با هم به رقابت مي پردازند.
مدير مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در هر يك از رشته هاي مرحله كشوري مسابقات اذان، ابتهال و مديحه سرايي يك برگزيده از هر استان حضور خواهد داشت تا رقابت هاي مرحله كشوري با حضور برگزيدگان استانها انجام شود.
يار احمدي با اشاره به اينكه اين مسابقات در تالار انديشه حوزه هنري برگزار خواهد شد به ذكر اهداف برپايي اين مسابقات هم پرداخت و گفت: كشف استعدادها و زمينه سازي براي رشد و ارتقا استعداد جوانان فعال در رشته هاي فوق، گسترش محافل قرآني در جامعه و توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص هنر بي نظير همخواني قرآن كريم از مهمترين اهداف برپايي مسابقات اذان، مديحه سرايي و ابتهال است.
وي گفت: 557 نفر در قالب گروههاي مختلفي از خواهران و برادران در اين دوره از مسابقات همخواني قرآن كريم، اذان و مديحه سرايي و ابتهال شركت با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
يار احمدي افزود: به نفرات اول تا پنجم اين دوره از مسابقات به ترتيب نفرات اول تا پنجم از 60 ميليون ريال تا 40 ميليون ريال وجه نقد پرداخت خواهد شد و نفرات اول و برتر هر گروه هم از يك جايزه معنوي كه شامل تشرف به حج تمتع مي باشد، تعلق مي گيرد. در بخش اذان و ابتهال هم به نفر اول 5/1 ميليون تومان وجه نقد پرداخت مي شود.
 


سرلشكر سليماني:

8 سال دفاع مقدس، منشأ پيروزي در جنگ هاي غزه و لبنان شد

فرمانده نيروي قدس سپاه، دفاع مقدس را به چشمه اي توصيف كرد كه منشأ همه رودهاي ديگري كه امروز آبشارهايي از آن مانند جنگ هاي 22 و 33 و 8 روزه ايجاد شده، همين چشمه مقدس است.
سرلشكر پاسدار قاسم سليماني ظهر ديروز در آيين يادواره شهداي غواص جنوب شرق كشور با تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: كاروان هاي راهيان نوري كه به جاهاي مختلف مي روند، آنچه بايد ببينند در اينجا است.
وي با بيان اينكه اساس اردوهاي راهيان نور، اين جلسه ها و يادواره ها تربيت يافتن است، افزود: براي شكل گيري تربيت واقعي بخشي جنبه تقدير دارد كه شهدا به آن نياز ندارند و بخش اساسي آن تربيت است كه ما به آن نياز داريم.
سليماني هدف از برگزاري از اين جلسه ها را تجليل، معرفي و تربيت ذكر و تصريح كرد: كاروان راهيان نور ارزشمند است، ديدن جبهه هاي جنگ عبرت آموز و زيارتگاهي ارزشمند و تاثيرگذار است.
وي با تاكيد بر بحث سيره شهدا ابراز داشت: آنان انسان هايي از جنس ما بودند كه به مقام برگزيده رسيدند، بنابراين بايد با كردار و گفتار آنان بيشتر آشنا شويم، زيرا شهدا خود مراكز نور بوده و خانواده هاي معظم آنان نيز همچون چراغي در شهر مي درخشند.
سليماني اثرگذارترين موضوع هاي جنگ را دو موضوع مديريت و معنويت خواند و بيان داشت: اين مهم بر موضوع هاي ديگر جنگ و تمام جنگ ها برتري داشت.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جبهه را به چشمه توصيف كرد و گفت: منشأ همه رودهاي ديگري كه امروز آبشارهاي ديگري از آن مانند جنگ هاي 22 و 33روزه و ... ايجاد كردند اين چشمه بوده و درك آن مهم است.
سليماني با بيان اينكه در باب مديريت شاهكار اساسي را امام راحل به كار برد، عنوان كرد: يكي از كارهاي بزرگ و مهمي كه ايشان انجام داد، سپردن اداره جنگ به جوانان بود، اما در كنار اين اعتماد ابتدا آنها را تربيت كرد.
سليماني جبهه را به نوعي تجلي تفكر امام خميني(ره) خواند و خاطرنشان كرد: امام در كنار اعتمادي كه ايجاد كرد، موجب دگرگوني بزرگي شد كه آن حاكم كردن تفكر بسيجي بود تا در مديريت داخلي جامعه به كار گرفته شود.
وي با بيان اينكه در پيروزي ها و شكست ها مسائل حاكم بر بيانات امام راحل هيچ تفاوتي نداشت، اظهار داشت: هنگام آزادسازي خرمشهر فرمودهد «خرمشهر را خدا آزاد كرد» و هنگام عدم موفقيت در عمليات بدر ايشان فرمودند «شما بايستيد كه ما ايستاده ايم»، نكته مهم آن تبعيت از مشيت خداوند بود.
سليماني تصريح كرد: امروزه كارهاي تربيتي و آموزشي مختلفي انجام مي گيرد، اما اثرگذاري دوران جنگ را ندارد، زيرا فضاي حاكم كاذب است در حالي كه شهدا و رزمندگان ما بسيار متواضع بودند.
وي افزود: در ابتداي كار غواصي، غواصان در هواي سرد با امكانات غيراستاندارد و آموزش ابتدايي و فشرده به اين كار مشغول شدند به گونه اي كه در عريض ترين نقطه اروندرود با سلاح و تجهيزات عبور مي كردند تا در جنگي نابرابر خط دشمن را بشكنند و زمينه را براي ورود نيروهاي ديگر فراهم كنند.
به گزارش فارس، سليماني با بيان اينكه فرمانده دوران جنگ فقط فرمانده نظامي نبود، بلكه مبلغ مذهبي بود، عنوان كرد: با اين نوع مديريت معنويت حاصل مي شد، و فرهنگي كه در جنگ ايجاد شد از اصطلاحات نظامي تا ديگر چيزها را تغيير داد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در ميان تمام جنگ ها به جز تعداد محدودي، از صدر اسلام تاكنون هيچ جنگي به اندازه جنگ تحميلي ما نمي تواند، افتخار و ادعا داشته باشد كه معرف مذهب خود است و اين مهم موجب افتخار است.
سليماني خاطرنشان كرد: بايد تلاش شود تا از اين صحنه ها و فرصت هايي كه به بهانه گم نشدن و دور نشدن از خط معنويت ها برگزار مي كنيم، حداكثر استفاده را ببريم.
 


عضو پارلمان عراق: هيچ نشانه اي مبني بر وجود سلاح

در بازرسي هواپيماهاي ايراني يافت نشده است

يكي از اعضاي كميسيون دفاع و امنيت پارلمان عراق تصريح كرد در بازرسي هواپيماهاي ايراني هيچگونه نشاني مبني بر وجود سلاح يافت نشده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنيوز عراق، «عباس البياتي» در گفت وگو با رسانه هاي عراق با اذعان به اينكه در هنگام بازرسي هواپيماهاي ايراني كه به سمت سوريه مي روند، هيچگونه نشانه اي مبتني بر وجود سلاح در اين هواپيماها ديده نشده افزود: بازرسي هواپيماها در جهت سياست بي طرفانه عراق به شمار مي رود.
بنابراين گزارش البياتي در ادامه با اشاره به اينكه روسيه در بندر طرطوس سوريه پايگاه دريايي داشته و توانايي تجهيز سوريه از طريق ناوگان دريايي اش را دارد افزود: كمك تسليحاتي به سوريه به انتقال هوايي نيازي ندارد.
 


دانشجويان 91-90 با مدرك علوم پزشكي تهران فارغ التحصيل مي شوند

در سومين جلسه كميته ماده 2 موضوع مصوبه شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي، پس از بحث و بررسي تصميماتي در هفت بند اتخاذ شد.
متن كامل مصوبات اين جلسه بدين شرح است:
- پيرو مصوبات قبلي تاكيد شد دانشجويان دوره 91-90 پذيرفته شده در دانشگاه علوم پزشكي تهران با مدرك تحصيلي دانشگاه علوم پزشكي تهران فارغ التحصيل مي شوند، البته در جهت تامين فضاهاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي ايران، موظف است امكانات لازم را در اختيار دانشگاه علوم پزشكي تهران قرار دهد.
-پيرو مصوبه 19 فروردين 92 كميته منتخب و به لحاظ اهميت موضوع مقرر شد معاونت توسعه مديريت و منابع دانشگاه كماكان به صورت مشترك تا تصويب رديف هاي بودجه اي و ابلاغ اعتبارات مربوطه انجام وظيفه كند و تغيير و تحول مديريتي در سطح معاون توسعه مديريت و مدير مالي دانشگاه وجود نداشته باشدو جريان منابع در حوزه هاي مختلف و واحدهاي عملياتي تابعه طبق روال گذشته تداوم يابد.
-به لحاظ اهميت تكريم دانشجويان و پرهيز از هرگونه اقدام غير شايسته تاكيد شد معاون دانشجويي-فرهنگي به صورت مشترك انجام وظيفه نمايد و خدمات فرهنگي رفاهي و خوابگاهي و هزينه تحصيلي كماكان طبق روال گذشته تداوم يابد.
-مقرر شد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تا اطلاع ثانوي و فراهم آوري تمهيدات لازم در دانشگاه علوم پزشكي ايران نسبت به ارائه خدمات، پرداخت حقوق و مزاياي مختلف پرسنلي و فضاهاي فيزيكي همكاري و مساعدت لازم را به عمل آورد.
-تمام تصميمات متخذه در رابطه با مديريت مصوبه 18 فروردين ماه 92 شوراي گسترش در رابطه با احياي دانشگاه علوم پزشكي ايران صرفا از طريق كميته منتخب و صورتجلسه تنظيمي و ابلاغيه هاي وزير بهداشت لازم الاجرا است.
-كارگروه هاي فرعي تخصصي (دانشجويي، آموزشي، پژوهشي، اداري مالي و بهداشتي درماني) ذيل كميته منتخب اصلي تشكيل شود و گزارشات و پيشنهادات لازم را به كميته اصلي جهت تصميم گيري ارسال كنند. مسئوليت تشكيل كارگروه به عهده معاونين مربوطه در وزارت است.
-مقرر شد دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و ايران ظرفيت هاي مورد نياز را با ذكر كد رشته محل تحصيل مجزا در رشته هاي مختلف حداكثر تا هفته آتي به معاونت آموزشي وزارت بهداشت اعلام كنند.
شايان ذكر است مصوبات اين جلسه به امضاي وزير بهداشت، معاون آموزشي، معاون توسعه مديريت و منابع، سرپرست هاي دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و ايران و رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي رسيده است.
 


آغاز برداشت گل گاو زبان در رودسر

رودسر- خبرنگار كيهان:
كار برداشت گل گاوزبان در منطقه اشكورات رودسر آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان رودسر با اعلام اين خبر اظهار داشت: كار برداشت گل گاوزبان همه ساله از نيمه دوم ارديبهشت ماه آغاز مي شود ولي امسال به علت مساعد بودن شرايط آب و هوا، كشاورزان يك ماه زودتر نسبت به سالهاي گذشته اقدام به برداشت اين محصول كرده اند.
مشتاق با بيان اينكه شهرستان رودسر بيش از 450 هزار هكتار زمين زيركشت گل گاوزبان دارد گفت: 4 هزار و 500 بهره بردار اين شهرستان در سال گذشته با برداشت 220 تن گل گاوزبان بيش از 17 ميليارد ريال درآمد كسب كردند.
وي اضافه كرد: هر كيلو گل گاوزبان دربازار به قيمت يك ميليون الي 12 ميليون ريال به فروش مي رسد.
گفتني است شهرستان رودسر مقام نخست توليد گل گاوزبان را در كشور دارد.
برپايه همين گزارش پيشگيري از بيماريهاي قلبي، عروقي و اعصاب و روان از جمله خواص درماني گل گاوزبان است.
 


پاسخ بان كي مون به نامه صالحي

استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه غير قابل قبول است

دبير كل سازمان ملل در پاسخ به نامه وزير امور خارجه كشورمان مبني بر ضرورت تحقيق درباره به كارگيري سلاح هاي شيميايي در سوريه، استفاده از سلاح هاي شيميايي را جرمي وحشتناك و غير قابل قبول خواند.
به دنبال ارسال نامه اي از سوي علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به بان كي مون دبيركل سازمان ملل در مورد ضرورت تحقيق درباره به كارگيري سلاح هاي شيميايي در سوريه كه به عنوان سند شوراي امنيت منتشر شد، دبيركل سازمان ملل متحد در پاسخ به صالحي ضمن تشكر از نامه وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرده است: بارها اعلام كرده ايم كه استفاده از سلاح هاي شيميايي جرم وحشتناك و غيرقابل قبولي است.
دبيركل سازمان ملل در نامه خود با اشاره به اينكه هدف انجام تحقيقات دستيابي به حقايق پيرامون اين ادعاها و ارائه گزارش به كشورهاي عضو است، ابراز اميدواري كرده است كه اين تحقيقات پيام قوي در حمايت از هنجارهاي بين المللي در ممنوعيت استفاده از سلاح هاي شيميايي را منعكس و تلاش هاي مشترك ما را تقويت كند كه نبايد هرگز از اين سلاح ها استفاده شود.
گروه هاي مسلح تروريستي در سوريه اخيرا در اقدامي جنايتكارانه با استفاده از سلاح هاي شيميايي جان تعدادي از مردم بي گناه اين كشور را گرفتند.
 


جانباز بهاري به برادر شهيد خود پيوست

همدان-خبرنگار كيهان:
«مرتضي وجداني وحيد» جانباز 70 درصد اهل شهر بهار به كاروان شهدا و برادر شهيدش«مجتبي» ملحق شد.
شهيد مرتضي وجداني وحيد متولد سال 1340 در شهر بهار بود. وي سال 1360 در عمليات پدافندي قراويز از ناحيه سر و صورت مجروح شد و پس از 32 سال جانبازي، تحمل سال ها درد و رنج ناشي از مجروحيت روز 24 فروردين ماه امسال به درجه رفيع شهادت رسيد.
پيكر پاك اين جانباز شهيد همزمان با سالروز شهادت بانوي دو عالم حضرت زهرا(س)، با حضور گسترده مردم مؤمن و انقلابي شهر بهار و پس از برگزاري مراسم عزاداري فاطمي تشييع و در بهشت شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
 


خاكسپاري 2 شهيد گمنام در فولاد مباركه اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
طي آيين باشكوهي پيكر پاك دو تن از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس در مجتمع فولاد مباركه تشييع و در معراج الشهداي اين كارخانه به خاك سپرده شد.
در آيين خاكسپاري اين دو شهيد گرانقدر كه مديران و كاركنان و همچنين مسئولان منطقه، استان و اقشار مختلف حضور داشتند، پس از سخنراني و مداحي در عزاي حضرت فاطمه الزهرا(س)، پيكر اين دو شهيد بر دوش كاركنان مجتمع فولاد مباركه تشييع و در معراج الشهدا به خاك سپرده شد.
 


آغاز عمليات اجرايي كارخانه فولاد در خمين

اراك- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي كارخانه فولاد خمين با سرمايه اوليه 5 هزار ميليارد ريال و ظرفيت توليد سالانه 800 هزار تن انواع ورق عريض با حضور استاندار مركزي در شهرستان خمين آغاز شد.
 


آغاز توليد پروتيلن خالص در پالايشگاه امام خميني شازند

اراك- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار توليد «پروتيلن» با خلوص 99 درصد در پالايشگاههاي كشور، در پالايشگاه امام خميني شازند استان مركزي آغاز شد.
شرايط توليد اين محصول پس از بهره برداري از طرح و توسعه پالايشگاه امام خميني، با حضور رئيس جمهور ميسر شد.
با ورود پالايشگاه استان مركزي به اين عرصه، توليد حدود 700 هزار تن پروتيلن در سال به 900 هزار تن افزايش يافته است.
ارزش هر تن پروتيلن خالص توليد شده در اين واحد پالايشگاهي بيش از دو هزار دلار است.
اولين محموله اين واحد پالايشگاهي به پتروشيمي بندر امام خميني حمل شد.
 


مراسم اربعين درگذشت آيت الله سيدمجتبي موسوي لاري برگزار شد

اوز- خبرنگار كيهان:
مراسم اربعين درگذشت آيت الله حاج سيد مجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان در مسجد جامع شهر قديم لار برگزار شد.
در اين مراسم كه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد آيت الله حسيني بوشهري و مردم اهل تشيع و تسنن و مسئولان اين شهرستان با قرائت فاتحه نسبت به اين عالم جليل القدر اداي احترام كردند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر نوربخش امام جمعه لار در اين مراسم، ضمن ياد از مؤسس مركز نشر معارف اسلامي گفت: مردم خطه جنوب هيچگاه ياد و خاطره اين خادم اسلام و مسلمين را فراموش نمي كنند.
گفتني است كه آيت الله سيد مجتبي موسوي لاري نماينده ولي فقيه در لارستان و از علماي بزرگ كشور روز شنبه 19 اسفند 91 در سن 77 سالگي در شهر لار دار فاني را وداع گفت.
 


نماينده مردم لنجان در مجلس:

ايران به رئيس جمهوري قانونمدار و برنامه محور نياز دارد

زرين شهر- خبرنگاركيهان:
امروز ايران به رئيس جمهوري برنامه محور و قانونمدار نيازمند است.
نماينده مردم لنجان با اظهار اين مطلب گفت: با حضور همه سلايق سياسي در انتخابات رياست جمهوري خردادماه حماسه سياسي خلق شده و كشور از وضعيت نامناسب فعلي رهايي خواهد يافت.
مجيد منصوري افزود: اگر فضاي انتخابات درست مديريت شود مردم در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به صورت گسترده شركت خواهند كرد.
وي گفت: همراهي و همدلي مسئولان و مردم حضور حداكثري مردم پاي صندوق هاي راي را به دنبال خواهد داشت.
منصوري افزود: نامزدها بايد با برنامه در رقابت هاي انتخاباتي حضور يابند كه در اين صورت مي توان نسبت به بهبود وضعيت معيشتي مردم و كاهش نرخ تورم، شكست تحريم ها، بهبود شرايط شغلي و تحقق برنامه هاي كلان نظام اميدوار شد.
 


رئيس كميسيون ويژه توليد ملي خبر داد

ورود مجلس به بخشنامه واردات كالاهاي لوكس

رئيس كميسيون ويژه توليد ملي مجلس با اشاره به بخشنامه دولت در مورد صدور مجوز ترخيص كالاهاي لوكس وارداتي تا پايان فروردين ماه، گفت: اين بخشنامه در كميسيون صنايع مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
حميدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرگزاري فارس اظهار داشت: مهر ماه سال گذشته دولت ثبت سفارش كالاهاي اولويت دهم را ممنوع كرد، زيرا اكثر اين كالاها توسط صنعتگران داخلي ساخته مي شوند و دليلي براي خروج ارز از كشور وجود ندارد.
وي افزود: قرار بود اين مصوبه تا بهتر شدن شرايط ارز و به خصوص وضعيت توليدكنندگان حفظ شود، اما اين روزها صدور بخشنامه دولت مبني بر ترخيص كالاهاي لوكس تا پايان فروردين ماه تأمل برانگيز است.
فولادگر با بيان اينكه مجوز واردات كالاهاي اولويت دهم، نقض غرض مصوبه دولت و در حقيقت به ضرر توليدكنندگان است، تصريح كرد: دولت بايد به قوانين خود پايبند باشد و بر اين اساس، تدوين بخشنامه براي واردات كالاهاي لوكس خلاف قانون است.
رئيس كميسيون ويژه توليد ملي مجلس با اشاره به بخشنامه جديد دولت، گفت: براساس بخشنامه جديد دولت، ثبت سفارش تمام كالاهاي مشمول اولويت 10 كه تا پايان بهمن 91 وارد گمرك شده و براي آنها قبض انبار معتبر صادر شده باشد، با رعايت ضوابط و ساير مقررات حداكثر تا پايان فروردين 92 از محل ارز متقاضي بلامانع است.
به گفته وي، اين مصوبه نشان مي دهد كه واردكنندگان كالاهاي لوكس بدون هيچ مشكلي مي توانند كالاي خود را وارد كنند.
وي با اشاره به اينكه صدور اين بخشنامه به ضرر توليدكنندگان است و باعث خروج سرمايه هاي كشور مي شود، افزود: گفته شده اين كالاها با ارز منشأ خارجي وارد شده اند كه بايد اين موضوع مشخص شود كه منظور از ارز منشأ خارجي چيست و آيا منشأ تمام كالاها كه قرار است ترخيص شوند، ارز خارجي است؟
فولادگر ادامه داد: زماني كه كالاها وارد بازار شود و مردم آن را خريداري كنند در حقيقت اين پول به دست واردكنندگان مي رسد و در نهايت، ضمن خروج سرمايه هاي ملي، تحت تأثير قرار گرفتن اشتغال زايي و متضرر شدن توليدكنندگان را به همراه دارد.
وي تصريح كرد: درست است كه برخي از مردم به دنبال خريد كالاهاي لوكس هستند، اما تعداد اين گروه بسيار محدود است و با تعريف شرايط، قطعاً آنها نيز با دولت همراه خواهند شد و سطح توقعات خود را با برندهاي ملي هماهنگ مي كنند.
وي با بيان اينكه سطح كيفي توليدات داخلي نسبت به گذشته بسيار بهبود يافته است و خيلي از آنها از برندهاي خارجي با كيفيت تر هستند، گفت: كالاهاي خارجي با تبليغات دروغين و گسترده خود مردم را به سمت خود جذب مي كنند اما بعضاً مشكلات فني متعددي دارند.
رئيس كميسيون ويژه توليد ملي مجلس افزود: اگر ميزان تبليغات كالاهاي داخلي افزايش يابد و مردم با پتانسيل و شرايط توليد بنگاه هاي صنعتي آشنا شوند، ميزان فروش كالاهاي خارجي كاهش مي يابد.
وي تأكيد كرد: امسال يكي از اهداف نمايندگان مجلس، حمايت از توليدكنندگان داخلي است تا شعار حماسه اقتصادي عملياتي شود.
وي با تأكيد بر اينكه تضاد در تصميم گيري ها در سال جاري بايد به صفر برسد، تصريح كرد: توليدكنندگان زماني مي توانند براي مقابله با شرايط مختلف به خصوص تحريم برنامه ريزي كنند كه قوانين باثبات و پايدار باشد.
وي گفت: دولت به جاي صدور بخشنامه هاي ضد توليد مي تواند براي خروج بنگاه هاي صنعتي از بحران و تأمين سرمايه در گردش آنها برنامه ريزي كند.
فولادگر تأكيد كرد: دولت بايد شرايطي را فراهم كند تا توليدكنندگان به مصوبه ها و قوانين اعتماد داشته باشند و آنها به آينده صنعت خوش بين شوند كه اين امر ضمن افزايش توليد، باعث رشد سرمايه گذاري ها خواهد شد.
ارز مرجع حذف نمي شود
بانك مركزي از پرداخت مابه التفاوت ريالي قيمت ارز مرجع با ارز به قيمت مبادله اي به دستگاه ها و واردكنندگان خبر داد.
يك مقام آگاه در بانك مركزي در گفت وگو با فارس ضمن بيان اين مطلب گفت: پيشنهادي كه از سوي دولت و بانك مركزي در مجلس مطرح شد و نمايندگان نيز مخالفت خاصي با آن نداشتند، ناظر بر حذف ارز مرجع نيست.
وي ادامه داد: نكته مهم در اين پيشنهاد اين است كه ارز مرجع حذف نمي شود و مبناي پرداخت ريالي به واردكنندگان قرار خواهد گرفت كه كالاي ثبت سفارش شده توسط آنان مشمول دريافت ارز مي شود.
اين مقام مطلع افزود: در پيشنهادي ديده شده است كه كالاهايي كه واردات آنها توسط دستگاه هاي دولتي صورت مي گيرد يا كالاهايي كه در اولويت هاي يك و دو قرار دارند و بايد ارز به قيمت مرجع دريافت كنند در صورت موافقت مجلس از اين پس معادل ريالي ما به التفاوت ارز مرجع با ارز به قيمت مبادله اي يا ارز به قيمتي كه تعيين خواهد شد را دريافت مي كنند.
وي در واكنش به احتمالاتي كه در مورد افزايش قيمت ها در صورت حذف ارز مرجع مطرح مي شود، گفت: باز هم تأكيد مي كنم در اين طرح در واقع ارز مرجع حذف نخواهد شد يا قيمت ارز مرجع در حد قيمت هاي مبادله اي افزايش نمي يابد تنها تفاوتي كه اعمال مي شود اين است كه ارز به قيمت مرجع در اختيار واردكنندگان قرار داده نخواهد شد اما معادل ريالي اختلاف قيمت مرجع با قيمت تعيين شده پرداخت مي شود.
اين مقام مطلع افزود: در صورت تصويب اين پيشنهاد علتي براي افزايش قيمت كالاهاي وارداتي نخواهد بود بنابراين دغدغه هايي كه مطرح شده است، موضوعيت ندارد.
 


دانش آموزان لاري موفق به ساخت فرش حساب شدند

اوز- خبرنگار كيهان:
فاطمه رنجبر و آسيه عباسيان دانش آموزان سال سوم رياضي و فيزيك دبيرستان فرزانگان لار موفق به طراحي و ساخت فرش حساب شدند.
فرش حساب فرشي است كه با تعبيه برد و شاسي و «LCD» ماشين حساب در زير آن و طراحي فرش به اعداد از صفر تا 9 و علامت چهار عمل اصلي، كودك در منزل مي تواند بر روي فرش اطاقش محاسبات ساده رياضي را بياموزد. اين طرح كه توسط فاطمه رنجبر و آسيه عباسيان براي گروه سني دبستان آماده شده فرشي به قطر يك متر با صفحه نمايش 10*2 سانتي متر است كه از سوي دانشگاه صنعتي شريف پذيرفته شده و از بين 30 طرح گروه مقطع متوسطه كشوري به مقام سوم رسيده و دانش آموزان ابداع كننده موفق به دريافت جايزه يك ميليون ريالي و لوح تقدير شدند. هزينه ساخت اين طرح 25 هزار تومان و در كمتر از 1 ماه انجام شده است. اين طرح از سوي دانشگاه صنعتي شريف در شرف ثبت رديف اختراعات است.
 


آغاز كار آب گذاري كانال هاي كشاورزي گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
با سر ريز شدن آب سد سفيد رود كار آب گذاري كانال هاي كشاورزي گيلان آغاز شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: آب سد سفيدرود تا پايان فصل برداشت برنج در كانالهاي كشاورزي رها مي شود تا 180 هزار هكتار از شاليزارهاي گيلان را سيراب كند.
آقابيگي با اشاره به اينكه آب سد سفيدرود به عنوان تنها سد مخزني گيلان از 15 فروردين سرريز شده است گفت: در حال حاضر ذخيره آب سد سفيدرود حدود يك ميليارد و 100 ميليون متر مكعب و خروجي آن نيز 110 متر مكعب برثانيه است.
 


سي ام فروردين مردم اصفهان

زيبايي هاي آسمان را رصد مي كنند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به همت مركز نجوم اديب شهرداري، مردم اصفهان جمعه هفته جاري زيبايي هاي آسمان را در ميدان امام رصد مي كنند.
منجمان و علاقه مندان به نجوم در اصفهان روز جمعه به استقبال اين روز مي روند و زيبايي هاي آسمان را در ميدان امام رصد مي كنند.
مدير مركز نجوم اديب شهرداري اصفهان در اين باره گفت: تلسكوپ هاي اين مركز به ميدان امام ارسال مي شود تا مردم و علاقه مندان به نجوم به ويژه جوانان بتوانند زيبايي هاي آسمان را به خوبي مشاهده كنند.
حسين مزروعي افزود: اين برنامه ويژه از ساعت 17 روز جمعه آغاز و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.
وي اضافه كرد: از ديگر برنامه هاي در دست اجرا در روز نجوم، غرفه هاي ويژه نمايشگاهي و رصد آسمان در ميدان امام اصفهان است.
 


استقرار ايستگاه هاي اندازه گيري فشار خون در نماز جمعه

مسئول بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ از استقرار چهار ايستگاه اندازه گيري فشار خون در نماز جمعه تهران براي اندازه گيري فشار خون و ارائه مشاوره پزشكي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي دكتر سيد نظام الدين طباطبايي مسئول بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ، با اشاره به هفته سلامت امسال كه با شعار «فشار خون را جدي بگيريم» برگزار مي شود، گفت: سازمان بسيج جامعه پزشكي با مشاركت معاونت درمان وزارت بهداشت و نيز بسيج كاركنان دانشگاه علوم پزشكي تهران اقدام به داير كردن ايستگاه فشار خون در نماز جمعه كرده است.
وي با بيان اينكه چهار ايستگاه اندازه گيري فشار خون براي اندازه گيري فشار خون نمازگزاران داير شده است افزود: در اين ايستگاه ها علاوه بر اندازه گيري فشار خون مشاوره پزشكي نيز ارائه شد.
مسئول بسيج جامعه پزشكي تهران بزرگ ادامه داد: بيش از 16 تيم پزشكي و تعدادي پرستار در اين برنامه كه به مناسبت هفته سلامت برنامه ريزي شده بود حضور داشتند.
وي در پايان با بيان اينكه با ارائه آموزش به عموم مردم مي توان توجهات را به فشار خون جلب نمود خاطرنشان كرد: براي پيشگيري از بيماريهاي بسياري از جمله بيماريهاي كليوي، قلبي عروقي و... بايد فشار خون جدي گرفته شود.
 


شناورسازي 7 كشتي غرق شده در آب هاي هرمزگان

سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، گفت: «شناورسازي» هفت شناور غرق شده در مسيرهاي پر رفت و آمد دريايي استان، برنامه ريزي شده و در دستور كار متخصصان قرار گرفت.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، سيدعلي استيري افزود: عمليات شناورسازي به منظور افزايش ايمني سفرهاي دريايي در استان اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه شناورهاي غرق شده در عمق 60 متري دريا هستند، گفت: اين شناورها بيشتر در مسير اسكله هاي بهمن قشم و چارك بندرلنگه، غرق شده اند كه 50 متخصص داخلي در 45 روز آنها را از اعماق دريا بيرون مي كشند.
سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، افزود: براي بيرون كشيدن اين شناورها 200 ميليارد ريال هزينه مي شود.
استيري، گفت: اين شناورها بر اثر طوفان دريايي، رعايت نكردن موارد ايمني و حفظ نكردن تعادل غرق شده بوده اند.
 


در كلات نادر استان خراسان رضوي اتفاق افتاد

كشته و مجروح شدن چوپانان ايراني به دست مرزبانان تركمنستان

كلات نادر- خبرنگار كيهان:
بر اثر تيراندازي سربازان تركمن در مرز تركمنستان با كلات نادر در استان خراسان رضوي، تاكنون 3 چوپان كشته و يك نفر نيز مجروح شده اند.
به گزارش خبرنگار ما، بر اثر عدم وجود حريم مرزي مناسب در مرز ايران و تركمنستان در شهر كلات نادر، چوپان هايي كه بر بازگرداندن احشام خود كه در اثر غفلت يا خواب ماندن به خارج از محدوده مرزي رفته است، اقدام مي كنند با تيراندازي سربازان تركمن مواجه شده و تاكنون 3 نفر به نام هاي قربانعلي صابري، كشوري و رسول بهشتيان كشته شده و از سرنوشت رجب قرباني كه به همراه رسول بهشتيان بوده و مجروح شده اطلاعي در دست نيست.
لازم به ذكر است اين موارد تنها مربوط به مرز تركمنستان در شهر كلات بوده و گزارش ها از رخ دادن موارد بيشتري در مرز مذكور در شهرهاي درگز و سرخس دارد.
چوپانان منطقه در مصاحبه با خبرنگار ما، معضل فوق الذكر را ناشي از نبودن حريم مرزي مناسب در خاك ايران دانسته و افزودند: وقتي چوپان براي خارج كردن احشام خود به سمت مرز مي رود، ناخواسته وارد حريم مرزي تركمنستان شده و اين حوادث رخ مي دهد.
 


نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:

دشمنان نمي خواهند فضاي سياسي كشور آرام باشد

كرج-خبرنگار كيهان:
دشمنان ايران نمي خواهند فضاي سياسي كشور آرام و بدون تنش باشد.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: دشمنان ايران نمي خواهند انتخابات آينده ايران در فضايي آرام و به دور از تنش برگزار شود و به همين دليل با استفاده از رسانه هاي تحت اختيار خود، هجمه سنگيني را عليه ايران به راه انداخته است.
عزيز اكبريان اظهار داشت: در اين شرايط، حفظ وحدت و حركت در مسير ولايت مهمترين وظيفه اي است كه بر عهده ملت ايران و مسئولان در رده هاي مختلف قرار دارد.
وي افزود: در اين شرايط بايد هوشيار باشيم و اجازه ندهيم كه دشمنان از غفلت ما سوءاستفاده كنند و دسيسه هاي خود را پيش ببرند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10