(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 27 فروردین 1392 - شماره 20465

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
روساي جمهور ايران و بنين تاكيد كردند
ضرورت اصلاح ساختارهاي حاكم در مناسبات جهاني
در مكتب امام
واقعيت سينماي روشنفكرزده !
با برشمردن مشكلات و معايب كليات بودجه 29
اعضاي كميسيون تلفيق: كليات بودجه در صحن علني راي مي آورد
وزير كشور با حاكم ، نخست وزير و همتاي اماراتي خود ديدار و گفت و گو كرد
سردار سلامي:
رژيم صهيونيستي اشتباه كند فرمايشات رهبري عملي مي شود
دادستان تهران خبر داد
محكوميت مدعي انرژي درماني به 33 ماه حبس
نووستي:
دور تازه مذاكرات ايران و 1+5 به بعد از انتخابات ايران موكول مي شود
نادران: پيشنهادي براي افزايش
نرخ بنزين سهميه اي و آزاد مطرح نيست
در نامه هاي جداگانه به احمدي نژاد
لاريجاني 20 مصوبه دولت را خلاف قانون اعلام كرد
سخنگوي كميسيون قضايي پيش بيني كرد
كاهش زندانيان مهريه در سال 92


كوتاه از انتخابات

آغاز رايزني جبهه پيروان با جامعتين
«محسن كوهكن» اعلام كرد جبهه پيروان خط امام و رهبري به منظور حضورمنسجم و معرفي يك گزينه واحد در انتخابات رياست جمهوري رايزني هاي خود را با جامعتين آغاز كرده است.
مسئول انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به مطلب فوق افزود: اميدواريم در يك جمع بندي كامل بتوانيم با جامعتين در راستاي ورود به انتخابات رياست جمهوري به يك نتيجه كامل دست پيدا كنيم.
فعال شدن ستادهاي انتخاباتي «خدمتگزاران آباداني»
رييس ستاد تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت از تكميل پوشش فعاليت خدمتگزاران در تمامي استان هاي كشور خبر داد.
پرويز سروري در تشريح فعاليت هاي ستاد تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: مجموعه خدمتگزاران توانسته است تقريباً در تمامي استان ها فعال شود و در اين راستا درصدد هستيم تا علاوه بر استان ها فعاليت اين تشكل بر اساس برنامه هاي موجود به شهرستان ها نيز تسريع پيدا كند و در برخي از شهرستان ها نيز كارها با قوت بيشتري در حال انجام است .
رييس ستاد تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت درباره آخرين وضعيت كانديدهاي شوراها اين تشكل افزود:ما با گروه ها و مجموعه هاي تاثيرگذار در شوراها تعاملاتي را برقرار كرده ايم و به همين منظور با مهندس چمران كه از ابتداي شكل گيري اين تشكل حضور داشتند درحال صحبت و رايزني هستيم .
وي تصريح كرد: اقدامات و هماهنگي ها با جبهه پايداري، جبهه پيروان و شوراي ائتلاف براي پيشرفت آغاز و در حال انجام است و به توافقاتي هم در اين باره رسيده ايم .
سروري ادامه داد: همچنين در اين باره با مجموعه آقاي قاليباف نيز در حال مذاكره و ارتباط گيري هستيم و به زودي جلسات مشتركي نيز برگزار خواهيم كرد و اميدوار هستيم اين اقداماتي تا قبل از ثبت نام كانديداها صورت گيرد .
به احمدي نژاد رأي ندادم
محمدرضا باهنر با بيان اينكه من در انتخابات 88 به احمدي نژاد راي نداده ام، گفت : در سال 88 من در ميان نامزدهاي رياست جمهوري فرد اصلحي را نديدم، اما راي خود را به محسن رضايي دادم.
كانديداي ائتلاف 5گانه اصولگرايان در پاسخ سئوالي مبني بر اينكه شعار انتخاباتي شما چيست، اظهار كرد : من هيچ شعار انتخاباتي ندارم و اهل شعار نيستم و اعتقاد دارم، رئيس جمهوري كه شعار ندهد، در كارش جدي تر است .
دبير جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اينكه در سال 84 به خاطر اينكه رئيس ستاد انتخابات لاريجاني بودم، به احمدي نژاد راي ندادم و در سال 88 هم چون اصلحي نيافتم راي خود را به محسن رضايي دادم .
باهنر با بيان اينكه از همه اصولگرايان مي خواهم به يك نتيجه نهايي برسند، افزود: ما قبل از ثبت نام در ائتلاف پنج نفري خود براي يك كانديدا به نتيجه مي رسيم و راه ائتلاف براي اصولگرايان به جمع ما باز است .
وي با اشاره به اينكه اگر به اين نتيجه برسم كه ادامه حضور بنده به ضرر جبهه اصولگرايي باشد، كار را به بقيه مي سپارم، گفت: بدون ترديد انتخابات رياست جمهوري سه و يا چهار قطبي است .
انتخابات شوراها در شهر ري
فرماندار تهران اعلام كرد كه انتخابات شوراي شهر ري مستقل از تهران برگزار مي شود .
عيسي فرهادي در جريان بازديد از مراحل ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي در محل فرمانداري تهران اظهار داشت: تصميم قانون استقلال ري است، مگر اين كه غير اين موضوع تصويب شود، اما تا اين لحظه بر طبق قانون برگزاري انتخابات به صورت مستقل در ري مورد توجه است .
وي در ادامه با بيان اينكه بخش مركزي، كن و آفتاب و خود شهر تهران شامل تهران، تجريش و شميرانات جزء تهران محسوب مي شوند، تاكيد كرد كه طبق قانون انتخابات شوراهاي شهرستان ري بايد به طور مستقل برگزار شود .
فرهادي تاكيدكرد: در اولين روز ثبت نام از متقاضيان شوراهاي اسلامي شهر و روستا 155 نفر در تهران متقاضي نامزدي براي انتخابات شوراي شهر تهران شدند و به فرمانداري تهران مراجعه كردند.
فرماندار تهران خاطرنشان كرد: متقاضيان نامزدي شوراي شهر تا پايان وقت اداري اول ارديبشهت ماه فرصت دارند به فرمانداري ها و بخشداري ها مراجعه كنند .
اصلاح طلبان توانايي كادرسازي ندارند
عضو حزب اعتماد ملي با بيان اينكه اصلاح طلبان توانايي كادرسازي ندارند گفت: امكان موفقيت نامزدهاي جريان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري را زياد نمي دانم .
محمد جواد حق شناس در پاسخ به سوالي در مورد اينكه آيا شريعتمداري، كواكبيان و عارف از نامزدهاي جريان اصلاحات مي توانند در انتخابات موفقيتي كسب كنند؟ اظهار كرد: من امكان موفقيت اين افراد را زياد نمي دانم .
نايب رييس جبهه اصلاح طلبان در گفت و گو با ايسنا خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان توانايي كادرسازي ندارند و بين افراد شاخص آنها و ساير افراد فاصله زيادي وجود دارد و اين ضعف در كل مجموعه نيروهاي سياسي هم وجود دارد.
دعوت براي پيوستن به ائتلاف 5 نفره
منوچهر متكي عضو ائتلاف 5 نفره اصولگرايان در نامه اي از محسن رضايي براي پيوستن به ائتلاف متبوعش دعوت كرد.
منوچهر متكي نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هفته گذشته در ميان اعضاي اتحاديه هاي جامعه اسلامي دانشجويان سراسر كشور خبر از دعوت محسن رضايي براي پيوستن به ائتلاف اكثريت اصولگرايان داده بود .
اصلاح طلبان اجماع نمي كنند
يك فعال سياسي اصلاح طلب عمده ترين دليل براي عدم اجماع اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آتي را نبود تحليل مشترك بين اعضاي اين طيف دانست.
عباس عبدي درباره احتمال اجماع اصلاح طلبان در انتخابات آينده اظهاركرد: اكنون زمان اجماع اصلاح طلبان گذشته است و اينكه برخي كانديداتوري خود را در انتخابات موكول به عدم نامزد شدن فرد خاصي مي كنند، به خاطر نبود يك تحليل مشترك است .
اين فعال اصلاح طلب در گفت و گو با مهر افزود: در حال حاضر در بين اصلاح طلبان تحليل مشتركي درباره حضور در انتخابات وجود ندارد.
معتقد به ائتلاف همگاني
نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد به ائتلاف همه با هم معتقدم و ائتلاف جداگانه را سبب ايجاد تفرقه مي دانم در حالي كه در ائتلاف همه با هم به يك وحدت مي رسيم .
محسن رضايي در پاسخ به سئوالي درباره اينكه با توجه به اعلام يكي از اعضاي ائتلاف سه گانه مبني بر پيوستن يك نفر ديگر به جمع اين ائتلاف، اگر آن يك نفر شما باشيد چه تصميمي مي گيريد، اظهار داشت: من هيچ چيز را رد نكردم و اگر اين خواسته وجود داشته باشد با اعضاي ائتلاف مي نشينيم و صحبت مي كنيم .
 


روساي جمهور ايران و بنين تاكيد كردند

ضرورت اصلاح ساختارهاي حاكم در مناسبات جهاني

روساي جمهوري ايران و بنين بر ضرورت شكل گيري تلاش مشترك و همگاني براي اصلاح ساختارهاي حاكم در مناسبات جهاني و برقراري صلح، امنيت و عدالت در جهان تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد در ديدار «يولي يايلي» رئيس جمهور بنين توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي از جمله بنين را از اولويت هاي سياست هاي خارجي جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت:ايران و بنين روابط دوستانه و صميمي با يكديگر داشته و در يك جبهه قرار دارند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايران و بنين از ظرفيت هاي گوناگون در بخش هاي مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي برخوردار هستند، خاطر نشان كرد: فعال سازي هرچه بيشتر اين ظرفيت ها به نفع دو ملت و ملت هاي منطقه خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه ايران و بنين داراي اهداف و آرمان هاي مشتركي هستند، به نقش مهم و سازنده بنين در اين جنبش اشاره كرد و گفت: اعضاي جنبش عدم تعهد بايد با همكاري هاي نزديك و گسترده خود نقش اين جنبش را در مناسبات جهاني ارتقا داده و در مسير اصلاح مناسبات جهاني و در نتيجه پيشرفت و برپايي عدالت و برادري گام بردارد.
يولي يايلي رئيس جمهور بنين نيز در اين ديدار با اظهار خرسندي از سفر احمدي نژاد به بنين و اهميت حضور جمهوري اسلامي ايران در آفريقا گفت: ايران نگاه دوستانه و عميقي نسبت به قاره آفريقا دارد و مردم اين قاره نيز به جمهوري اسلامي ايران اعتماد دارند و بنين با چنين نگاهي به دنبال ايجاد روابط گسترده با ايران است.
وي همچنين با اشاره به رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد، گفت: ايران يك قدرت بزرگ و موثر است و مي تواند تاثير مهمي در اصلاح ساختارهاي يكسويه و برقراري صلح و ثبات داشته باشد.
همچنين در مراسم ضيافت شام رئيس جمهور بنين كه به افتخار حضور محمود احمد ي نژاد در اين كشور برگزار شد، رئيس جمهور بنين به پاس قدرداني از تلاش محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي كشورمان در برقراري صلح و عدالت در جهان و گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي با نگاه پيشرفت اين كشورها نشان عالي ملي بنين را به احمدي نژاد اعطا كرد.
در همين حال، روساي جمهوري ايران و بنين در نشست خبري مشتركي روابط دو كشور را رو به گسترش دانسته و بر استحكام و تعميق هرچه بيشتر مناسبات و همكاري هاي دو كشور در بخش هاي مختلف تاكيد كردند.
گفتني است، رئيس جمهور كشورمان در جمع دانشگاهيان دانشگاه ابومه كالا واي بنين نيز حضور يافت و به سخنراني پرداخت.
 


در مكتب امام

همه حق آزادي عقيده و بيان دارند
در جمهوري اسلامي، هر فردي از حق آزادي عقيده و بيان برخوردار خواهد بود.
ولكن هيچ فرد و يا گروه وابسته به قدرتهاي خارجي را اجازه خيانت نمي دهيم.
آئين انقلاب اسلامي - ص 385
 


واقعيت سينماي روشنفكرزده !

پژمان كريمي
به ياد مي آوريم، مهاجرت يك بازيگر زن سينماي ايران و شركت او در يك فيلم هاليوودي، هيجان و تحسين برخي را برانگيخت!
برخي بر استعداد و توانايي و شايستگي آن بازيگر تاكيد كردند و گفتند كه سينماي ايران مجالي براي آشكار شدن همه توان بازيگري آن هنرپيشه نبود و نيست! گفتند او با حضور در قله هاليوود، نام ايران را بلند آوازه كرده است.
برخي، نمي دانستند كه ملاك گزينش هاليوود، «هنر» صرف نيست. شايد تعدادي از آن «برخي» مي دانستند و تجاهل مي كردند و مي كنند!
آن بازيگر، قرباني شوربخت سناريوي «سپيدبرفي» است. او تبديل به مهره اي سياه شد تا با حضور در فضاي هاليوود، به سهم خود تصويري واژگونه از زن مسلمان ارائه دهد! مخاطب سينماي ايران را به ارزشهاي ليبرال فراخواند. حكايتگر دروغ خفقان در ميدان هنر و سينماي ما شود!
او نيز نقش خود را بخوبي ايفا كرد:
حضور در آثار مستهجن، همنوايي با خواننده افيون زده هتاك به ساحت قرآن كريم، آشكار شدن در مقام يك مدل برهنه! و گفتگوهايي ضدديني و ضدايراني.
برخي در كنار ما، در خانه ما، توطئه سياسي-فرهنگي دشمن را كه يك بخش آن فريب و جذب مهره هاي داخلي است، باور نكردند و نمي كنند! بي خبراند و يا خود را به بي خبري مي زنند. ساده لوحانه، انتخاب هاي بدخواهان را برآمده از نگاه حرفه اي قلمداد مي نمايند. در زمين دشمن بازي مي كنند بي آنكه خود بدانند! و يا بخواهند بدانند! و بدبختانه همين برخي خود را در زمينه فرهنگ صاحب كرامات و نظر مي دانند و صحنه گردان بعضي رسانه هاي سينمايي و غيرسينمايي هستند.
«عوام زدگي» بيماري صحنه فرهنگ ماست. هنگامي كه بخش نظرپرداز، بخش نقاد و ارزياب سينماي ما، وقتي سينماگر ما عوام زده است و در مواردي خود را نيز به بيماري خود «آگاهي» مي زند، چگونه مي توان اميد به درمان عوام زدگي داشت؟ غربزدگي و عوام زدگي، در ديروزمان، نقشه و سناريوي دشمن را خير و سبب ساز بالندگي دانست! اين جماعت تحسين فيلم هتاك نسبت به مردم ايران در اسكار صهيونيستي را هيجان زده فرياد زد! غرب زدگي و عوام زدگي به عنوان دو روي يك سكه، بلاي جان فرهنگ و سينماي ايران، بلاي ديكتاتوري را نيز به ارمغان آورده است.
ديكتاتورهاي فرهنگ و سينما، به ديگران مي تازند. مي گويند ديگراني كه تلاش مي كنند بر سينماي متعهد و پالايش سينما مشغول شوند، حكم به اخراج مي دهند؛ پس ديكتاتوراند اما همين عناصر به ظاهر متنفر از ديكتاتوري، مهلت نقد ديدگاههاي خود را برنمي تابند. كافي است فيلم محبوبشان را برنتابي تا آماج تهمتهاي رنگارنگ قرار بگيري. كافي است به نقد فيلم محبوبشان بنشيني تا بگويند بي سوادي، يكه تازي، عوامي، سطحي انديشي و...!
اينان كه هنوز در فتح همه سينما و مطبوعات و ساير رسانه ها، پيروزي نيافته اند، گستاخانه و آشكار ديكتاتوري مي كنند، حال تصور كنيد به گاه پيروزي و استيلا چه خواهند كرد؟!
هنوز از ياد نبرده ام در جشنواره سي ام فيلم فجر وقتي «قلاده هاي طلا» اكران شد، آن برخي و منتسبان به آنها، چه كرده اند؟
فيلم مدافع انقلاب را هدف اهانت و هو قرار دادند. مدافعان به اصطلاح سينه چاك آزادي، ديكتاتورانه فرياد مي زدند و ناسزا گويي مي كردند. چندي بعد بازيگر فيلم را وحشيانه هدف ضرب و شتم قرار دادند و همچنان تهديد كردند و مي كنند!
آن برخي، در نكوهش آميختگي هنر و سينما با مقوله سياست، داد سخن مي دهند اما در جاي خود، كاملا بر مبناي سليقه سياسي رفتار مي كنند البته از نوع بي بي سي پسندانه! «عوام زدگي و ديكتاتوري» سينماي ايران را پرحاشيه ساخته است.
گروه سازي مدعيان بازيگران و كارگردانان و تهيه كنندگان، ترور شخصيت آنهايي كه با «برخي» زاويه دارند، حمايت از سينماگران متخلف و سكولار، حاشيه هاي سينماي امروز ماست. با واقعيت بحران «عوام زدگي»، «سينماي ملي» دلخواهمان را چگونه مي توانيم ترسيم كنيم؟
 


با برشمردن مشكلات و معايب كليات بودجه 29

اعضاي كميسيون تلفيق: كليات بودجه در صحن علني راي مي آورد

در حالي كه بودجه 92 در كميسيون تلفيق با مخالفت نمايندگان مواجه و كليات آن رد شده است اعضاي اين كميسيون در گفت وگوهاي جداگانه اي پيش بيني كردند كليات بودجه در صحن علني راي بياورد.
احمد توكلي نماينده تهران و عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 92 در نشستي خبري اظهار داشت: پيش بيني مي كنم كه كليات لايحه بودجه در جلسه روز سه شنبه مجلس به تصويب برسد، چاره اي نيست جز آنكه ما مسير را طي كنيم ولي رد شدن كليات در تلفيق اين حسن را دارد كه توجهات به معايب بودجه معطوف مي شود.
وي با تشريح دلايل مخالفت كميسيون تلفيق با كليات لايحه بودجه 92 گفت: وضعيت اقتصادي كشور هم اكنون ركودي و تورمي است، هم تورم شديد است و هم ركود بالا است در حالي كه در چند سال اخير دوره وفور درآمد ارز و واردات بوده است.
وي افزود: ميزان واردات در طول اجراي برنامه سوم 27 ميليارد دلار بوده و در دو سال اخير اجراي قانون برنامه پنجم نيز 77 ميليارد و 800 ميليون دلار بوده است.
عضو كميسيون تلفيق بودجه 92 با بيان اينكه راه نجات از دوره هولناك تورم و بيكاري، سياست هاي صحيح اقتصاد كلان و مديريت عاقلانه و همراه با سلامت است، گفت: هدف ما بايد مهار تورم و راه اندازي توليد باشد كه اين امر نيازمند سياست مالي براي تعامل بودجه، سياست توليد، سياست بازرگاني، تثبيت نرخ ارز و كاهش نابرابري است.
نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه در فاز اول اجراي قانون يارانه ها درآمدي معادل 27 تا 30 هزار ميليارد تومان كسب شد، گفت: در لايحه بودجه 92 پيش بيني شده كه درآمدي معادل 120هزار ميليارد تومان از اجراي قانون يارانه ها حاصل شود و اين به معناي بالا رفتن قيمت هاست.
وي به صندوق توسعه ملي اشاره و تصريح كرد: از 171 ميليارد دلار ارز واريزي به حساب صندوق توسعه ملي تنها 16 ميليارد دلار به بخش خصوصي و تعاوني تخصيص يافته و بقيه را در بودجه صرف كردند و هم اكنون حساب 2/19ميليارد دلار تعهد ايفا نشده دارد؛ دولت در لايحه بودجه 92 پيش بيني كرده كه 40درصد از منابع صندوق توسعه ملي را براي بخش هاي مختلف هزينه كند بنابراين ما چطور مي توانيم با كليات اين لايحه موافقت كنيم؟
توكلي در جمع بندي از بودجه92 گفت: لايحه بودجه 92 تشديد غيرقابل تحمل ركود تورمي سالهاي اخير را در پي دارد و در مجموع قابل قبول نيست. بودجه 92 اولين بودجه اي است كه قرار است توسط مجلس نهم به تصويب برسد و البته اولين بودجه اي است كه دولت آينده آن را اجرا خواهد كرد بنابراين بايستي دقت لازم در اين زمينه انجام شود.
افزايش حقوق ها
ربطي به بودجه92 ندارد
توكلي مجددا با تاكيد بر اينكه پيش بيني مي كنم كليات بودجه در جلسه علني سه شنبه مجلس به تصويب برسد، در پاسخ به پرسشي درباره اظهارات اخير ممبيني معاون بودجه معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري كه گفته بود «اگر كليات بودجه به تصويب نرسد افزايش حقوق ها منتفي مي شود و احتمال ارائه بودجه سه دوازدهم ديگر وجود دارد» توضيح داد: دولت نمي تواند بودجه سه دوازدهم ديگري را به مجلس ارائه دهد. براي بودجه، حداكثر سه دوازدهم وجود دارد و نمي تواند تكرار شود و يا حداقل صراحتي در قانون وجود ندارد كه دولت مي تواند بودجه سه دوازدهم ديگري را ارائه دهد.
وي ادامه داد: افزايش حقوق ها اصلا ربطي به بودجه 92 ندارد، بلكه براساس بودجه سه دوازدهم بايد حقوق ها افزايش يابد و اين حرف مبناي درستي ندارد و بيشتر براي بيان نظرات است تا كليات بودجه در مجلس به تصويب برسد و نمايندگان با آن موافقت كنند.
يوسفيان ملا نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه اتكاي بودجه 92 به نفت كاهش يافته است اظهار داشت: بودجه در صحن علني راي خواهد آورد.
نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آخرين وضعيت بودجه در مجلس خاطرنشان كرد: بودجه 92 در كميسيون تلفيق رد شده است و براساس ماده 186 آيين نامه داخلي مجلس، وقتي بودجه رد شد تنها طرح هاي سه فوريتي در صحن علني قابل بررسي است.
وي با بيان اينكه بودجه سه شنبه هفته جاري [امروز] به صحن علني مجلس مي رود، افزود: نظر رئيس مجلس و نمايندگان اين است كه بودجه مورد قبول واقع شود.
يوسفيان تصريح كرد: با عدم تصويب بودجه عايدي نصيب كشور نمي شود و ضرر و زياني كه از اين طريق وارد مي شود را نبايد بيشتر كرد.
بودجه پيشنهادي
از مشكلات زيادي رنج مي برد
رئيس كميسيون تلفيق بودجه 92 نيز با اشاره به رد كليات لايحه بودجه در اين كميسيون پيش بيني كرد كه اين بودجه در صحن علني مجلس راي بياورد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: بودجه پيشنهادي دولت از مشكلات زيادي رنج مي برد. اين بودجه سقف ندارد و خلاف اصل 52 قانون اساسي است، ضمن اينكه بودجه همچنين با عدم شفافيت روبروست و منابع قابل توجهي به صورت ريالي و ارزي در احكام آمده و نه در جدول درآمدها و متن لايحه پيشنهادي دولت.
وي با بيان اينكه بودجه پيشنهادي دولت براي سال 92 انبساطي است، تصريح كرد: در حالي كه براساس گزارش معاونت برنامه ريزي، عملكرد بودجه 91، 107 هزار ميليارد تومان بوده است دولت براي سال 92، 192 هزار ميليارد تومان بودجه پيش بيني كرده و اين بيش از 80 درصد رشد ارقام و اعداد در بودجه 92 را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه در لايحه بودجه 92 هيچ عدد و رقمي براي حمايت از توليد پيش بيني نشده، تصريح كرد: سال گذشته به نام سال حمايت از توليد ملي و سال جاري به نام سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شدند و ما در پي حمايت از توليد هستيم اما در بودجه 92 هيچ عدد و رقمي كه به توليد و حمايت از توليد در شرايط ركودي كمك كند، مشاهده نمي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه كليات بودجه در كميسيون تلفيق راي نياورده بايد در جلسه علني مجلس مطرح شود. فرض ما اين است كه ما نمي توانيم در سال 92 بدون بودجه باشيم و به همين دليل بايد مديريت كنيم كه كليات در صحن علني راي بياورد، در اين صورت بودجه به تلفيق برگردانده مي شود تا به بحث هاي درآمدي رسيدگي شود.
مصباحي مقدم ادامه داد: اگر فرض را بر اين بگذاريم كه نمايندگان در صحن علني به كليات راي ندهند در اين صورت معنايش اين است كه لايحه بودجه به دولت برمي گردد و دولت بايد اصلاحات و تغييرات لازم را انجام دهد. البته از نظر زماني، زمان كافي براي رسيدگي به بودجه نداريم مگر اينكه دولت يك لايحه سه دوازدهم ديگر براي سه ماهه دوم سال 92 به مجلس ارائه كند كه فرصت لازم براي رسيدگي به بودجه را داشته باشيم.
وي درباره اينكه آيا آيين نامه داخلي مجلس براي بودجه سه دوازدهم دوم هم پيش بيني هايي دارد؟ افزود: ما در آيين نامه چيزي در اين رابطه نداريم اما ناگزير راه حل مان جز اين نيست. البته اگر كليات بودجه در صحن علني به تصويب نرسد دولت بايد لايحه مجددي بدهد و ما در زماني كه داريم، به آن رسيدگي كنيم اما اگر ديديم زمان نداريم سه دوازدهم دومي را از باب اضطرار بايد داشته باشيم كه بعد از پايان سه ماهه اول دست دولت از نظر داشتن بودجه براي سه ماهه دوم هم باز باشد.
مصباحي مقدم با پيش بيني اينكه كليات لايحه بودجه 92 در جلسه علني سه شنبه مجلس تصويب خواهد شد، گفت: همواره مخالفان و موافقان درباره اشكالاتي كه در لوايح بودجه است، صحبت كرده اند اما همواره هم گفته شده كه تصويب كليات به معناي قبول مفاد لايحه نيست بلكه به معناي ورود به بحث هاي درآمدي و هزينه اي است.
 


وزير كشور با حاكم ، نخست وزير و همتاي اماراتي خود ديدار و گفت و گو كرد

جمهوري اسلامي ايران و امارات عربي متحده، خبر از تعيين نمايندگاني براي حل و پيگيري مسائل دو طرف دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور مصطفي محمدنجار وزير كشور پس از ديدار خود با وزير كشور امارات گفت: ايران و امارات دو كشور دوست، برادر، مسلمان و همسايه با روابط بسيار خوب در زمينه هاي اقتصادي، تجاري، سياسي و امنيتي هستند كه اين ارتباطات و مناسبات در همه زمينه ها روز به روز در حال گسترش است.
وي افزود: جلسه با وزير كشور امارات در مورد همكاريهاي امنيتي بود و توافق شد با تبادل اطلاعات و ارتباطات وسيع تر، امنيت بيشتري را در منطقه شاهد باشيم، همچنين توافق كرديم كه در موضوع تردد اتباع دو كشور، تسهيلات جديدتري بايد فراهم شود.
محمد نجار در ادامه گفت: براي بررسي و برطرف كردن مشكلات احتمالي در فرآيند همكاري ها هم نمايندگاني از طرفين معرفي شدند.
وي افزود: با توجه به زمينه هاي بسيار خوبي كه براي سرمايه گذاري در كشورمان وجود دارد، در مورد سرمايه گذاري هاي جديد و همكاري در زمينه هاي مختلف از جمله نفت، گاز و انرژي اعلام آمادگي شد.
وزير كشور همچنين مبارزه با مواد مخدر، همكاري هاي مرزي و درياباني، مبارزه با تروريسم و افراطي گري، قاچاق انسان و پول شويي را نيز از جمله مباحث مطرح شده در اين جلسه ذكر و تصريح كرد: امكان گسترش همكاري ها در اين موضوعات و ديگر مباحث امنيتي كه در حوزه كاري دو وزارت كشور قرار دارد وجود دارد.
«شيخ سيف بن زايد آل نهيان»، وزير كشور امارات هم در اين مصاحبه با ابراز خوشحالي از ديدار با همتاي ايراني خود گفت: ديدار بسيار خوب و گفتگوهايي با صراحت انجام شد.
وي افزود: براي برطرف كردن هر گونه چالش و فراهم كردن زمينه همكاري هايي بين دو كشور، تشكيل گروهي مورد توافق قرار گرفت تا مسائل را بررسي و با ايجاد زمينه هاي مثبت اين همكاري ها، توسعه بيشتر آنها را در آينده شاهد باشيم.
شيخ سيف بن زايد آل نهيان ضمن ابراز خرسندي از سفر وزير كشور جمهوري اسلامي ايران به امارات افزود: همكاري هاي دو وزارتخانه مي تواند در زمينه هاي ايجاد رفاه بيشتر و در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و نيز برطرف كردن همه موانع براي پيشرفت روابط و همكاري هاي صميمانه بين دو كشور همسايه موثر باشد.
وزير كشور پيش از اين ديدار، با شيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نخست وزير امارات متحده عربي و حاكم امارات دبي هم ديدار و گفتگو كرد.
 


سردار سلامي:

رژيم صهيونيستي اشتباه كند فرمايشات رهبري عملي مي شود

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد فرمايشات رهبري در روز اول نوروز متكي بر واقعيات قدرت دفاعي كشور بود و اگر اشتباهي از سوي رژيم صهيونيستي رخ دهد، فرمايشات رهبري عملي مي شود.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» در چهارمين جشنواره علمي باقرالعلوم(ع) با اشاره به مناقشه آمريكا و كره شمالي اظهار داشت: آمريكا مي خواهد نشان دهد كشورهايي مثل كره شمالي ظرفيت دانش هسته اي را ندارند و هنگامي به دانش هسته اي دست پيدا كنند آن را تبديل به سلاح كرده و از آن استفاده مي كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه «همه دستاورهاي بزرگ ما از درون مقاومت، ايستادگي و مجاهدت بدست آمده است،» خاطرنشان كرد: مقاومت براي ما سختي داشته است اما در كنار آن دستاوردهاي زيادي هم داشته است. ما به اين نتيجه رسيده ايم كه دشمن چيزي به ما آموزش نمي دهد.
سلامي با تاكيد بر شتاب كشور براي پيشرفت اظهار داشت: شتاب حركت كشور بيشتر از كشورهاي غربي است و اشتباه كودكانه است كه آنها فكر مي كنند با كشتن چند دانشمند مي توانند جريان عمومي يك جامعه را متوقف كنند.
به گزارش ايسنا، سلامي در حاشيه اين برنامه نيز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اين پرسش كه «آيا نيروهاي مسلح اين آمادگي را دارند كه در برابر حملات رژيم صهيونيستي مقابله به مثل كنند؟» گفت: فرمايشات رهبري در روز اول نوروز متكي بر واقعيات قدرت دفاعي كشور بود و اگر اشتباهي از سوي رژيم صهيونيستي رخ دهد، فرمايشات رهبري عملي مي شود.
وي در برابر پرسش ديگري درباره ريشه هاي مناقشات هسته اي كره شمالي اظهار داشت: آمريكا تبليغات رواني انجام مي دهد تا به دنيا ثابت كند كشورهايي در اين سطح نبايد انرژي هسته اي داشته باشند. اين سناريوي ساخته شده توسط آمريكاست.
گفتني است، سرتيپ پاسدار «سيدمحمد حجازي» معاون تحقيقات و آماد و پشتيباني ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در حاشيه جشنواره باقرالعلوم كه در بيمارستان بقيه الله برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال جاري مبني بر اينكه در صورت تجاوز دشمن، حيفا و تل آويو را با خاك يكسان خواهيم كرد، گفت: رهبر انقلاب از توانمندي هاي نيروهاي مسلح باخبر هستند و ما اين آمادگي را داريم كه در صورت حماقت دشمن اين فرمايش ايشان را در كمترين زمان ممكن عملي كنيم. حجازي همچنين در خصوص اينكه باز هم دشمنان از قرار گرفتن گزينه نظامي بر روي ميز براي مقابله با ايران حرف مي زنند، تصريح كرد: ديگر پايه هاي اين ميز را موريانه خورده است و اين حرف ها نيز نشانه انفعال دشمن است.
 


دادستان تهران خبر داد

محكوميت مدعي انرژي درماني به 33 ماه حبس

دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور حكم 33 ماه حبس و جزاي نقدي براي فردي كه مدعي انرژي درماني است، خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 3 ونك اظهار داشت: سال 91 سالي پر تلاش براي جمهوري اسلامي و از سوي ديگر در اين سال توطئه دشمنان ما بويژه آمريكا بيش از پيش شدت گرفت كه با تدبير مسئولان كشور، مقاومت مردم و الطاف خداوند پيروزي نهايي از آن كشور ما بود.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: انتخابات مي تواند پرشور و گسترده برگزار شود به شرطي كه كانديداها از سياه نمايي كشور خودداري كنند، نقد منصفانه انجام دهند و گزارشات خلاف واقع را منتشر نكنند و دستگاه قضايي نيز براي پاسداري و حمايت از قانون آمادگي كامل را دارد.
دادستان تهران از برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي و زمين خواران در سال 92 خبر داد و گفت: همچون سال گذشته، جرائم اقتصادي بويژه زمين خواري مورد توجه ما خواهد بود.
جعفري دولت آبادي با اشاره به محكوميت متهمي كه مدعي انرژي درماني بود، خاطرنشان كرد: در پرونده فرد مدعي انرژي درماني، پس از چهار بار برگزاري دادگاه، پرونده به تجديدنظر رفت و فرد تبرئه شد. وي افزود: با توجه به اين كه نمايندگان دادستاني در جلسات محاكمه اين فرد حضور نداشتند، دادستاني به اين حكم اعتراض كرد.
دادستان تهران با بيان اين كه «اين پرونده قدمتي 10 ساله داشت» گفت: پس از پيگيري پرونده در يكي دو سال اخير مجددا جلسه محاكمه برگزار و اين فرد به 33 ماه حبس و جزاي نقدي محكوم شد.
 


نووستي:

دور تازه مذاكرات ايران و 1+5 به بعد از انتخابات ايران موكول مي شود

خبرگزاري نووستي در گزارشي كه به قلم سرگئي ايوانف، منتشر كرد به مذاكرات ايران و 1+5 پرداخته و نوشت: به نظر مي رسد تلاش براي دور تازه اي از مذاكرات به بعد از انتخابات رياست جمهوري ژوئن در اين كشور موكول شود.
بر اساس گزارش خبرگزاري نووستي، در حالي كه جمهوري اسلامي با تركيبي تغيير يافته نسبت به يك ماه و نيم پيش، بار ديگر پاي به مذاكرات هسته اي با شش كشور در آلماتي، قزاقستان گذاشته بود، هيچ اقدام عملي در جهت حل اين بحران صورت نگرفت.
تهران و گروه «1+5» متشكل از روسيه، آمريكا، انگليس، فرانسه، چين و آلمان چندين بار رو در روي هم پشت ميزمذاكرات نشسته اند، اما «فاصله» بين ديدگاه هاي دو طرف بنا به گفته كاترين اشتون و سعيد جليلي آن قدر زياد است كه تاكنون هيچ نتيجه اي از دل اين گفت وگوها بيرون نيامده است. مذاكرات اخير نيز در حالي پايان يافت كه دو طرف بر سر هيچ زمان و مكاني براي انجام دور آتي گفت وگوها توافق نكردند.
نويسنده اين گزارش افزود: در مذاكرات آلماتي كه در روزهاي 27 و 28 فوريه سال جاري ميلادي بين دو طرف برگزار شد، گروه »1+5» بسته پيشنهادي را كه در مذاكرات ژوئن سال گذشته ميلادي به ايران ارائه كرده بود، با مقداري تغيير در جزييات آن بار ديگر به تيم نمايندگان اين كشور ارائه كرد. براساس اين پيشنهاد، تهران در صورتي كه غني سازي اورانيوم 20 درصدي را تعليق مي كرد و در همكاري بيش تر با آژانس بين المللي انرژي اتمي اجازه نصب دوربين هايي را در سايت غني سازي «فردو» مي داد، تحريم هاي صادرات محصولات پتروشيمي و مبادله طلا و فلزات گران بها عليه آن برداشته مي شد.
به گزارش ايسنا، براين اساس، ايران هم چنين بايد تاسيسات فردو را در وضعيت »پايين تري از لحاظ آمادگي« قرار مي داد و ذخيره اورانيوم با غناي بالاي خود را يا به صورت اكسيد اورانيوم (U3O8) در مي آورد يا اين كه آن را به خارج از كشور منتقل مي كرد. قرار شد دو طرف بعد از يك دور مذاكرات كارشناسي در شهر استانبول تركيه، بار ديگر به آلماتي بازگردند تا ايران به اين بسته پيشنهادي پاسخ دهد.
اين گزارش حاكي است: تهران در عوض در مذاكرات 5 و 6 آوريل يك برنامه عملياتي را براي پيشنهاداتي كه در مذاكرات سال گذشته مسكو ارائه كرده بود، بيان داشت. اين برنامه عملياتي در حالي كه بسيار جامع و تفصيلي است، ولي طيف گسترده اي از مسائل از برنامه هسته اي جمهوري اسلامي تا بحران سوريه را در بر مي گيرد.
 


نادران: پيشنهادي براي افزايش

 نرخ بنزين سهميه اي و آزاد مطرح نيست

نائب رئيس كميسيون تلفيق مجلس گفت: تا حال حاضر طرحي مبني بر افزايش قيمت حامل هاي انرژي چون بنزين و گازوئيل مطرح نبوده است.
الياس نادران در واكنش به برخي خبرها در مورد طرح پيشنهادي كميسيون برنامه و بودجه مجلس مبني بر افزايش 200 و 300 توماني قيمت بنزين هاي آزاد و سهميه اي با تأكيد بر اينكه تا حال حاضر از سوي نمايندگان مجلس طرحي در راستاي افزايش قيمت بنزين و گازوئيل مطرح نشده است اظهار داشت: طرحي با اين مضمون مطرح نشده است و شايد هم من از آن بي خبر باشم.
وي در گفت وگو با تسنيم همچنين در مواجهه با اين موضوع كه گويا اين طرح در كميسيون تلفيق هم مطرح بوده و قرار شده در صورتي كه فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها اجرايي نشود، نمايندگان درباره افزايش قيمت ها تصميم گيري كنند، گفت: كميسيون تلفيق مأموريت واحدي دارد و آن هم بررسي و چكش كاري بودجه است و با توجه به اينكه لايحه از سوي دولت دير به مجلس رسيد بعيد مي دانم خارج از بحث كليات وقتي براي بررسي موضوعات ديگر بماند.
جعفري قادري سخنگوي كميسيون تلفيق هفته گذشته در اين باره گفته بود، در كميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشنهادي مطرح شد تا اگر مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها اجرايي نشد، تغييري در قيمت حامل هاي انرژي داشته باشيم تا نرخ بنزين سهميه اي از 400 تومان به 700 تومان و نرخ بنزين آزاد از 700 تومان به 900 تومان افزايش يابد.
 


در نامه هاي جداگانه به احمدي نژاد

لاريجاني 20 مصوبه دولت را خلاف قانون اعلام كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در نامه هايي جداگانه به رئيس جمهور 20 مصوبه دولت را خلاف قانون اساسي عنوان كرد.
در نامه علي لاريجاني به احمدي نژاد تشكيل شوراي عالي هماهنگي حمل و نقل و ايمني كشور، مصوبه دولت درباره رسيدگي به تخلفات اداري قوه مجريه، تشكيل شهرستان سرخه، كاهش دستگاه هاي اعتبارات ملي اجرايي و تشكيل مركز امور حقوقي بين المللي خلاف قانون اساسي اعلام شده است.
موظف كردن كاركنان به گذراندن درس آشنايي با قانون اساسي، مهلت شش ماهه به كارخانجات چاي بابت انتقال ديون و تعهدات به بانك هاي عامل و تامين كسري سهم دولت توسط بانك كشاورزي نيز از ديگر مصوبات دولت است كه در نامه هاي لاريجاني به خلاف قانون اساسي بودن آنها اشاره شده است.
 


سخنگوي كميسيون قضايي پيش بيني كرد

كاهش زندانيان مهريه در سال 92

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس كاهش 90 درصدي زندانيان مهريه در سال 92 را پيش بيني كرد.
محمد علي اسفناني در گفت وگو با فارس، گفت: خوشبختانه لايحه حمايت از خانواده پس از بررسي هاي مختلف تصويب و با دستور رئيس مجلس ابلاغ شد.
وي افزود: با اجراي اين قانون طي چند روز آينده به مرور شاهد كاهش زندانيان مهريه خواهيم بود.
نماينده مردم فريدن در ادامه با اشاره به لايحه نحوه اجراي محكوميت هاي مالي، گفت: با تصويب اين لايحه و اجراي هم زمان آن با قانون حمايت از خانواده شاهد كاهش 90 درصدي زندانيان مهريه در سال 92خواهيم بود. وي در خصوص لايحه قانون مجازات اسلامي، تصريح كرد: اين لايحه همچنان در شوراي نگهبان است اما طي چند روز آتي نتايج بررسي شوراي نگهبان در خصوص اين لايحه نيز اعلام مي شود.
اسفناني خاطرنشان كرد: بررسي لوايح مربوط به آيين دادرسي جرائم نيروهاي مسلح و جرائم رايانه اي در دستور كار كميسيون قضايي قرار دارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10