(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 31 فروردین 1392 - شماره 20468

تهران باراني مي شود
تا پايان شهريور امسال
 40 هزار مددجوي بهزيستي صاحبخانه مي شوند
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي:
تخلفات سرعتي در پايتخت در حال افزايش است
معاون فني عمراني شهرداري تهران خبر داد
 افتتاح ادامه بزرگراه امام علي(ع) در 45 روز آينده
رئيس و نايب رئيس كانون سردفتران انتخاب شدند
انتقاد 3 عضو برجسته شوراي شهر از پروژه بزرگراه
شهرداري بايد ضرر و زيان ساكنين بزرگراه امام علي(ع)را بپردازد
معاون سازمان جنگل ها:
تراز درياچه اروميه تا حد نرمال 4 متر فاصله دارد
صدور كارت هاي شهروندي با قابليت استفاده در كل كشور
محمودنژاد خبر داد
 انتظار نافرجام 7 ساله براي تشكيل شوراي عالي معلولان
قطع درختان چند ده ساله در خرم آباد
پيشكسوتان دندانپزشكي كشور تجليل شدند
در پي ممنوعيت تردد موتورسيكلت در جزيره صورت گرفت
قطع توزيع مطبوعات سراسري كشور در كيش
نيسان ترمز بريده 2 نفر را كشت
اختلاف بر سر محل چرا زن چوپان را قرباني كرد
قاضي منصف
انفجار در كلوپ شبانه
ساندويچ هاي سمي
نجات مادربزرگ 97 ساله!
عمليات جستجو در خرابه هاي انفجار تگزاس


تهران باراني مي شود

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي از ورود سامانه جديد بارشي از شمال غرب به كشور خبر داد و گفت: اين سامانه مناطق مختلف كشور را تحت تاثير قرار مي دهد به طوري كه امروز شاهد بارش باران در برخي نقاط از جمله تهران خواهيم بود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه سامانه جديد بارشي از سمت شمال غرب وارد كشور مي شود و تا اواخر هفته جاري در مناطق مختلف فعال خواهد بود، افزود: بر اين اساس در استانهاي واقع در شمال غرب، غرب و مركز بارش باران گاهي با رعد و برق، وزش باد، احتمالا تگرگ و سپس كاهش دما خواهيم داشت.
مديركل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي ادامه داد: اين شرايط فردا علاوه بر مناطق مزبور در استانهاي واقع در دامنه هاي زاگرس مركزي و دامنه هاي جنوبي البرز پايدار خواهد بود.
وي اضافه كرد: به تناوب، بارش باران گاهي با رعد و برق، تگرگ و وزش باد در استانهاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، زنجان ، قزوين، البرز و تهران از شدت بيشتري برخوردار است.
اميدوار شهري بيان داشت: از اين رو در برخي مناطق استان هاي اعلام شده، آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيرها پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: اين وضعيت روز يكشنبه در استان هاي گيلان و مازندران و از عصر اين روز در استان هاي گلستان و خراسان شمالي نيز رخ مي دهد.
اميدوار شهري خاطر نشان كرد: از عصر امروز سرعت وزش باد در استان هاي هرمزگان، كرمان و سيستان و بلوچستان افزايش مي يابد. از اين رو در برخي مناطق اين استان ها خسارت به تاسيسات يا كاهش كيفيت هوا بر اثر گرد و خاك دور از انتظار نيست.
 


تا پايان شهريور امسال

 40 هزار مددجوي بهزيستي صاحبخانه مي شوند

قائم مقام مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور از واگذاري 40 هزار واحد مسكوني به مددجويان سازمان بهزيستي تا پايان شهريورماه خبر داد.
قائم مقام مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به افزايش 35 درصدي مشاركت هاي مردمي در سال 91 گفت: 40 هزار واحد مسكوني تا پايان شهريورماه امسال به مددجويان واگذار مي شود.
حسين بدخشان در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه در جشن توانمندسازي گروه هاي هدف كه نهم ارديبهشت ماه سال جاري برگزار مي شود، از 35 هزار واحد مسكوني كه به مددجويان واگذار شده از ساير واحدهاي در حال واگذاري نيز رونمايي مي شود.
وي علت تاخير در واگذاري 40 هزار واحد مسكوني آماده كه قرار است تا پايان تابستان به مددجويان تحويل شود را آماده نبودن زيرساخت هاي انرژي اين واحدها دانست.
ساخت مهمانسرا در مشهد
قائم مقام مشاركت هاي مردمي سازمان بهزيستي در ادامه از احداث مهمانسراي گروه هاي هدف تحت پوشش اين سازمان در شهر مشهد خبر داد و گفت: با احداث اين مهمانسرا ظرفيت پذيرايي از 36 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزيستي همانند زنان سرپرست خانوار، معلولان، ايتام و غيره به صورت رايگان ايجاد مي شود.
ساخت اين مهمانسرا در هفت طبقه با بيش از 400 تخت 24 ماه به طول مي انجامد.
بدخشان افزود: 1000 متر زمين رايگان در شهر مشهد توسط جامعه خيرين حامي معلولان در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است و در مورد پرداخت تمامي هزينه هاي ساخت و مسايل مختلف اين مهمانسرا توسط خيرين به تفاهم رسيده ايم.
سازمان بهزيستي 800 هزار مددجو تحت پوشش دارد كه مي توانند از اين مهمانسرا در سفرهاي زيارتي خود به مشهد مقدس به صورت رايگان استفاده كنند.
 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي:

تخلفات سرعتي در پايتخت در حال افزايش است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از افزايش تخلفات سرعتي و كاهش ورود به محدوده طرح ترافيك در پايتخت خبر داد.
سردار حسين رحيمي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به آمار ثبت شده توسط دوربين هاي سرعت سنج و ورود به محدوده طرح ترافيك گفت: خوشبختانه با نصب دوربين ها در خروجي هاي محدوده طرح ترافيك آمار ورود غيرمجاز به اين محدوده كاهش يافته است اما آمارها نشان مي دهد تخلفات سرعتي در پايتخت رو به افزايش است.
وي با تاكيد بر اينكه كل بزرگراه هاي پايتخت به دوربين هاي سرعت سنج مجهز هستند، از ادامه به كارگيري دوربين هاي سرعت سنج دستي در تهران خبر داد و افزود: به جهت آرام سازي تخلفات سرعتي در نقاط حادثه خيز و پرتخلف دوربين هاي سيار كنترل سرعت در سال جاري به كارگيري شده است.رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه متاسفانه هنوز برخي شهروندان بر اين باور نرسيده اند كه دوربين هاي سرعت سنج تهران نسبت به ثبت تخلفات سرعتي اقدام مي كنند، گفت: اين دوربين ها از نسل جديد بوده و در هنگام ثبت تخلف در شب فلاش نيز نمي زنند.
وي به كاهش سرعت در بزرگراه هاي شمالي - جنوبي تهران اشاره كرد و گفت: با توجه به حوادث رخ داده در اين بزرگراه ها حداكثر سرعت مجاز در لاين شمال به جنوب بزرگراه هاي شهيد باكري، شهيد صياد شيرازي، امام علي(ع)، يادگار امام(ره) و شيخ فضل الله نوري حداكثر 80 كيلومتر بر ساعت است كه بر اين اساس اطلاع رساني هاي لازم با نصب تابلو و بنرهاي مورد نياز در سطح شهر انجام شده و دوربين هاي اين بزرگراه ها نيز بر روي حداكثر سرعت 80 كيلومتر بر ساعت تنظيم شده است.
به گفته رئيس پليس راهور تهران در مسير جنوب به شمال اين بزرگراه ها و ساير بزرگراه هاي تهران نيز كما في السابق حد مجاز سرعت 100 كيلومتر بر ساعت بجز محل هايي كه حد مجاز سرعت با نصب تابلو كاهش يافته است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه 420 جلد گواهينامه رانندگي كه به 30 نمره منفي رسيده اند در سال گذشته اخذ شد، افزود: در عين حال آمارها نشان مي دهد بيشترين ضبط گواهينامه مربوط به منطقه 22 و بيشترين توقيف خودروهاي بالاي يك ميليون تومان بدهي جريمه مربوط به منطقه هفت بوده است.

 


معاون فني عمراني شهرداري تهران خبر داد

افتتاح ادامه بزرگراه امام علي(ع) در 45 روز آينده

معاون فني عمراني شهرداري تهران با اشاره به شمارش معكوس براي بهره برداري از بزرگراه امام علي(ع) گفت: پيش بيني مي شود تا 45 روز آينده اين پروژه به بهره برداري برسد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مازيار حسيني در حاشيه بازديد اعضاي شوراي شهر تهران از ادامه بزرگراه امام علي(از خيابان مدني تا صالح آباد) اظهار داشت: از مرداد سال 90 ادامه پروژه بزرگراه امام علي(ع) در دستور كار شهرداري قرار گرفت.
وي گفت: بزرگراه امام علي(ع) از ابتداي خيابان مدني آغاز و از مسيرهاي مختلف عبور و در نهايت به بزرگراه صالح آباد (بهشت زهرا) خواهد رسيد.
معاون فني عمراني شهرداري تهران درباره مسير كلي بزرگراه امام علي(ع) خاطرنشان كرد: مسير كلي اين بزرگراه از دارآباد تا بهشت زهرا حدود 36 كيلومتر است اما مسير در نظر گرفته شده كه در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد، حدود 25 كيلومتر است كه از خيابان مدني تا بهشت زهرا است.
وي افزود: در ادامه ساخت بزرگراه امام علي(ع) با مشكلات اساسي از جمله تملك زمين هايي در مسير مواجه بوديم كه با همكاري مناطق، اين مشكلات برطرف شد.
معاون فني عمراني شهرداري تهران تصريح كرد: كار بسيار بزرگي در مناطق 7، 8، 13، 14، 15 و 20 انجام شد و بيش از 7 هزار واحد مسكوني در ادامه بزرگراه امام علي(ع) تملك شد.
وي افزود: يكي از اهداف در نظر گرفته شده براي ادامه بزرگراه امام علي(ع) از سوي شهرداري اين بود كه زندگي شرقي و غربي مردم در اولويت قرار گيرد.
حسيني ادامه داد: 8 لاين در بزرگراه امام علي(ع) در نظر گرفته شده است كه دو لاين آن مسير ويژه بي آرتي است.
معاون فني عمراني شهرداري تهران خاطرنشان كرد: بيش از 250 هزار تن آسفالت در پروژه امام علي(ع) استفاده خواهد شد كه در نوع خود بي سابقه است.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود در 45 روز آينده بزرگراه امام علي(ع) به بهره برداري برسد كه در اين خصوص شهرداري تهران به طور شبانه روز فعاليت خود را انجام مي دهد.
معاون فني عمراني شهرداري تهران تصريح كرد: در ادامه بزرگراه امام علي(ع) يكي از بزرگترين پل هاي رمپي جهتي تهران در خاوران احداث شده كه اين پل نيز در نوع خود بي سابقه است.
معاون فني عمراني شهرداري تهران گفت: در حال حاضر بيش از 95 تا 96 درصد كار اجرايي پروژه انجام شده است كه در حال حاضر كارهاي آسفالت كاري و روشنايي از طريق پيمانكاران انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در مسير بزرگراه امام علي(ع) بيش از 480 كيلومتر معارض ضبط شد كه اين موضوع نيز بسيار قابل توجه و مهم است و اين در حالي است كه حجم خاكبرداري در بزرگراه امام علي(ع) بيش از 60 درصد از آمار اوليه بيشتر بوده است.

 


رئيس و نايب رئيس كانون سردفتران انتخاب شدند

در نخستين جلسه چهارمين دوره هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران، محمدرضا دشتي اردكاني براي سومين بار به عنوان رئيس هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران انتخاب شد.
نخستين جلسه از چهارمين دوره هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران در محل اين كانون برگزار شد. در اين جلسه قرار بود اعضاي هيئت مديره رئيس هيئت مديره را انتخاب كنند كه پس از پايان راي گيري محمدرضا دشتي اردكاني از سوي هيات مديره براي تصدي اين مسئوليت انتخاب شد.
در ادامه جلسه مسلم آقاصفري به عنوان نايب رئيس بيشترين راي را كسب كرد كه آقاصفري علي رغم كسب اتفاق آراء جهت تصدي اين سمت، از اين مسئوليت استعفا و با راي گيري مجدد، احمدعلي سيروس به عنوان نايب رئيس هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران انتخاب شد.
همچنين در اين جلسه، محمد عظيميان به عنوان خزانه دار و محمد گودرزي به عنوان دبير هيات مديره انتخاب شدند.
براساس تفويض اختيار رئيس قوه قضاييه، ابلاغ هيات مديره دوره چهارم، از سوي احمد تويسركاني معاون قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، صادر و اعضاي هيات مديره كانون در جلسه مورخ 26 فروردين با حضور روساي كانون ها و جوامع سردفتري كشور معارفه و ابلاغ خود را دريافت داشتند.
 


انتقاد 3 عضو برجسته شوراي شهر از پروژه بزرگراه

شهرداري بايد ضرر و زيان ساكنين بزرگراه امام علي(ع)را بپردازد

سه عضو برجسته شوراي اسلامي شهر تهران از نحوه پيشرفت پروژه بزرگراه امام علي(ع) انتقاد كردند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در جريان بازديد از پروژه بزرگراه امام علي(ع) گفت: از نظر طراحي اين پروژه دقيقا منطبق با نقطه نظرات شوراي شهر نبود زيرا شوراي شهر ترجيح مي داد كه بزرگراه در تمام طول مسير به صورت طبقاتي و در تراز صفر و منهاي يك احداث شود تا اين پروژه تبعات اجتماعي منفي نداشته باشد.
چمران در ادامه با بيان اينكه مراجعات مردمي فراواني بابت تملك 7000 واحد مسكوني معارض بزرگراه به شوراي شهر صورت مي گيرد، افزود: اغلب مواردي كه شورا بررسي كرده، شهرداري تهران املاك را به قيمت روز خريداري كرده است اما در پرداخت ها تاخير وجود دارد كه اين مسئله برخي از شهروندان را با مشكل مواجه كرده است.
بيادي: شهرداري فكر آينده پروژه را نكرده است
مهندس حسن بيادي نايب رئيس اين شورا نيز ضمن تاييد اظهارات مهندس چمران تصريح كرد: شهرداري بايد فكر آينده پروژه را هم مي كرد و ظرفيت آن را به گونه اي پيش بيني مي كرد كه تا ساليان دراز نياز تهران را برطرف كند تا همچون بزرگراه هاي صدر و همت پس از گذشت چند سال به دنبال طبقاتي كردن آن ها نباشيم.
شكيب: شهرداري بايد آسيب ديدگان
اين پروژه را راضي كند
دكتر خسرو شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران هم با اشاره به متضرر شدن شماري از شهروندان در جريان تملك املاك معارض بزرگراه امام علي(ع)، پيشنهاد داد كه شهرداري تهران ضرر و زيان اين افراد را كه در هيجانات بازار مسكن، ناچار به فروش ملك خود شدند، جبران كند.
وي از چگونگي تملك املاك معارض اين پروژه ابراز نارضايتي كرد و گفت: انتظار اين بود كه در جريان بازديد شوراي شهر، مسئول تملك اين املاك هم حضور داشته باشد و گزارشي دراين باره ارائه كند.
شكيب با اشاره به اينكه 7000 واحد مسكوني در جريان ساخت اين بزرگراه تملك شده است، گفت: در حقيقت بزرگراه امام علي(ع) معارض واحدهاي مسكوني اين منطقه بود و مردم پيش از آن در خانه هاي خود بدون مشكل زندگي مي كردند اما با اجرايي شدن ساخت ادامه بزرگراه، ناچار به تحمل مشكلات و فروش ملك خود به شهرداري شدند و در جريان اين تملك آسيب ديدند.رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران پيشنهاد داد كه شهرداري كميته اي تشكيل دهد و بررسي كند كه مالكان خانه هاي مسكوني بزرگراه امام علي(ع)، در نهايت چه كردند و آيا موفق به خريد ملك جايگزين مناسبي شده اند يا نه؟ و اگر آسيب ديده اند شهرداري بايد در اين زمينه بازنگري كند.وي تاكيد كرد: لذت اجراي اين پروژه بزرگ زماني بيشتر مي شود كه هيچ يك از شهروندان در جريان ساخت و بهره برداري از آن، آسيب نبينند.

 


معاون سازمان جنگل ها:

تراز درياچه اروميه تا حد نرمال 4 متر فاصله دارد

معاون آبخيزداري سازمان جنگل ها با اشاره به اظهارات برخي مسئولان مبني بر افزايش نيم متري سطح آب درياچه اروميه، افزود: با وجود اين بايد 5/3 تا 4 متر ديگر به عمق اين درياچه افزوده شود تا به حد نرمال رسيد.
پرويز گرشاسبي در گفت وگو با ايسنا افزود: با توجه به بارندگي هايي كه امسال صورت گرفته، مي توان گفت كه وضعيت درياچه اروميه رو به بهبود است.
وي با تاكيد بر لزوم اجراي طرح هاي آبخيزداري براي بهبود وضعيت درياچه اروميه، افزود: در مقايسه با باروري ابرها و انتقال آب، اجراي طرح هاي آبخيزداري، اقدامي بسيار ساده و مردمي است كه نتيجه بخش بودن آن در جهان ثابت شده است.
معاون آبخيزداري سازمان جنگل ها با بيان اينكه درياچه اروميه شش ميليون هكتار مساحت دارد، افزود: از آنجا كه در هر هكتار از اين حوضه مي توان 370 متر مكعب آب توليد كرد، با يك حساب ساده در مي يابيم كه با اجراي عمليات ساده آبخيزداري و توليد مقدار بسيار زيادي آب مي توان شرايط درياچه اروميه را تا حد زيادي بهبود بخشيد.
به گفته وي، تاكنون بر روي سه ميليون هكتار از مساحت حوضه آبخيز درياچه اروميه مطالعه و بر روي يك ميليون هكتار نيز عمليات آبخيزداري صورت گرفته است.گرشاسبي با اشاره به قابليت پايين خاك هاي سطحي حوضه آبخيز درياچه اروميه براي جذب آب، تاكيد كرد: به ويژه در حوضه شمال شرق تبريز و شمال درياچه اروميه جذب آب در خاك بسيار پايين بوده و باران به سرعت تبخير مي شود كه با تقويت فرآيند نفوذ مي توان تا حد زيادي از اين مسئله جلوگيري كرد.
وي با اشاره به تدوين طرح مديريت جامع حوضه هاي آبخيز درياچه اروميه تاكيد كرد: اين طرح با همكاري دانشگاه گرگان در حال تدوين است.
 


صدور كارت هاي شهروندي با قابليت استفاده در كل كشور

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهر تهران گفت: با چند بانك بزرگ و مديريت كلان شهرهاي كشور به توافق رسيده ايم كه نسل سوم كارت هاي شهروندي به زودي در تمامي شهرهاي كشور قابليت استفاده داشته باشند.
حجت الله بهروز در گفت و گو با مهر با اشاره به اين كه كارت هاي شهروندي بايد توسط بانك ها پذيرفته شود و آن را با عنوان يك كارت بانكي بپذيرند گفت:اين هماهنگي بين بانك هاي بزرگ انجام شده است.
وي با اشاره به اين كه يكي از ويژگي هاي كارت هاي شهروندي نسل سوم قابليت استفاده آن ها در تمامي شهرها است گفت: ما نمي خواهيم تنها شعار داشتن كارت شهروندي را بدهيم بنابراين اين كارت ها نبايد تنها در تهران كاربردي باشند.
بهروز با بيان اين كه براي استفاده سراسري از اين كارت با كلان شهرها به تفاهم رسيده ايم گفت: در حال حاضر كارت هاي اعتباري هر شهر تنها در شهر خودشان قابليت استفاده را دارند. در حال حاضر در توافقي كه با اسلامشهر كرده ايم كارت هاي اعتباري تهران در اين شهر نيز قابليت استفاده دارند.

 


محمودنژاد خبر داد

انتظار نافرجام 7 ساله براي تشكيل شوراي عالي معلولان

شوراي عالي معلولان به رغم قول 7 سال پيش رئيس جمهور در سال 86 هنوز تشكيل نشده است.
علي همت محمودنژاد عضو هيئت مديره جهاني معلولان در مراسم افتتاح جشنواره علي اكبر(ع) كه با حضور 3 هزار معلول در پارك هنرمندان برگزار شد، افزود: اشتغال، مسكن و ازدواج سه مشكل اصلي معلولان در كشور است. مسئولان در بخش هاي مختلف توجه ويژه اي را به رفع مشكلات و موانع معلولان در جامعه داشته باشند و علاوه بر توجه هاي عاطفي موانع اقتصادي و مشكلات آنها را نيز برطرف كنند.
به گفته وي، به رغم وعده هاي داده شده از سوي مسئولان از جمله رئيس جمهور و رئيس سازمان بهزيستي برخي از اين وعده ها در حد حرف بوده است كه اميدواريم در سال جاري و تا پايان دولت دهم مسئولان به اين وعده هاي داده شده عمل كنند.
وي افزود: عدم تشكيل شوراي عالي معلولان علي رغم دستور رئيس جمهور در سال 85، يكي از خواسته هاي معلولان است كه اميدواريم طي ماه هاي باقي مانده از دولت اين شورا تشكيل شود.
عضو هيات مديره جامعه جهاني معلولان در مورد جشنواره علي اكبر ويژه معلولان نيز گفت: در اين جشنواره قصد داريم با اطلاع رساني گسترده جوانان موفق با توانايي خاص را از دل روستاهاي محروم و دور دست شناسايي و در نهايت در مرحله پاياني اين جشنواره شركت كنند.
رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان ايران تاكيد كرد: روزانه بيش از 110 نفر به تعداد معلولان كشور اضافه مي شود و اين در حالي است كه مستمري دريافتي معلولان 40 هزار تومان است كه اگر آن را تقسيم بر يك ماه كنيم اين افراد كمتر از 40 سنت روزانه مستمري دريافت مي كنند.
 


قطع درختان چند ده ساله در خرم آباد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
قطع درختان دهها ساله در خرم آباد موجب نارضايتي مردم شد.
به دنبال قطع تنه چند اصله درخت چنار در خيابان معلم خرم آباد تعدادي از شهروندان با مراجعه به دفتر روزنامه كيهان به اين اقدام اعتراض كردند.
آنان گفتند: در اين خيابان كه به دليل ساخت و سازهاي غيراصولي، فاقد پياده رو مناسب است، مالك يك ساختمان تنه تعداد چند اصله درخت چنار را صبح چهارشنبه به منظور ساخت و ساز بنا قطع كرده است.
مراجعان افزودند: با توجه به اهميت درخت و عدم وجود پياده رو مناسب در اين خيابان جاي شگفتي است كه مسئولان ذيربط اقدام اساسي براي حفظ اشجار و وجود پياده رو مناسب براي تردد مردم به عمل نمي آورند.همين گزارش حاكي است جلالوند شهردار منطقه 2 خرم آباد گفت: شهرداري با قطع درختان مخالفت كرده و به مدت 2 سال پرونده شكايت در مرجع قضايي تحت رسيدگي بود كه متاسفانه به دليل اينكه قانون در اين گونه موارد از ما حمايت نمي كند حكم قطع سرشاخه ها را دريافت كرده است.
وي گفت: مالك ساختمان مذكور حق قطع تنه درختان را نداشته است.
 


پيشكسوتان دندانپزشكي كشور تجليل شدند

جمعي از دندانپزشكان باسابقه و پيشكسوتان رشته هاي مختلف دندانپزشكي با حضور جمعي از مسئولان انجمن دندانپزشكي ايران تجليل شدند.
در آيين تجليل از دندانپزشكان پيشكسوت كه پنج شنبه گذشته به مناسبت فرا رسيدن روز دندانپزشك برگزار شد، حدود 10 نفر از دندانپزشكان در رشته هاي مختلف مانند ترميمي، جراحي فك و دهان تنديس يادبود جامعه دندانپزشكي ايران را دريافت كردند.
همچنين در اين مراسم كه دكتر «عليرضا زالي» قائم مقام سازمان نظام پزشكي كل كشور، نيز حضور داشت، از دكتر «غلامرضا غزنوي»، از دندانپزشكان قديمي ايران و همچنين رئيس سابق هيئت مديره انجمن دندانپزشكي ايران تقدير به عمل آمد.
اين گزارش مي افزايد: رئيس هيئت مديره انجمن دندانپزشكي ايران به عنوان يكي از قديمي ترين دندانپزشكان ايران در اين مراسم، دليل تاخير در گراميداشت روز دندانپزشك را ايام فاطميه و شهادت حضرت زهرا(س) عنوان كرد و گفت: هر يك از اين دندانپزشكان كه مورد تقدير قرار گرفتند، به عنوان نماينده يك انجمن تخصصي از رشته هاي مختلف دندانپزشكي به ما معرفي شدند.
به گفته دكتر «بيژن اخوان آذري»، انجمن دندانپزشكي در طول سال هاي فعاليت خود توانسته زير مجموعه هايي را در قالب انجمن هاي تخصصي در داندنپزشكي به منظور انجام كارهاي بيشتر در اين رشته، راه اندازي كند.
 


در پي ممنوعيت تردد موتورسيكلت در جزيره صورت گرفت

 قطع توزيع مطبوعات سراسري كشور در كيش

خبرنگار كيهان- جزيره كيش:
تصويب ممنوعيت تردد موتورسيكلت توسط شوراي ترافيك كيش و به اجرا گذاشتن آن در سال 1392 باعث قطع توزيع مطبوعات در جزيره كيش شد.
بيش از 95 درصد از مطبوعات سراسري كشور در روزهاي هفدهم، هجدهم و نوزدهم فروردين در انبار شركت هواپيمايي كيش اير جمع و باطل شد
از سويي ديگر جزيره كيش با جمعيتي 30 هزار نفري يك كيوسك مطبوعاتي ندارد. ممنوعيت تردد موتورسيكلت در كيش در سال 1392 مهمترين عامل عدم ارسال و قطع توزيع مطبوعات در جزيره كيش است.توزيع كنندگان با ارسال نامه اي به دفتر امام جمعه كيش خواستار حل اين مشكل در جزيره كيش شدند.
 


نيسان ترمز بريده 2 نفر را كشت

بار زياد، شيب تند و بريدن ترمز يك دستگاه نيسان باعث مرگ 2 نفر شد.
به گزارش خبرنگار ما، راننده نيسان كه بار بيش از حد مجاز شن از شهرك صدف حمل مي كرد، در ميانه راه ترمز بريد و با سرعت زياد در انتهاي خيابان شيبدار نخل پس از برخورد با چند خودروي پارك شده يك عابر را زير گرفت و در ادامه حركت پس از برخورد با كانكس شهرداري متوقف شد.
بنا به اين گزارش عابر مصدوم در دم جان سپرد و راننده نيسان نيز كه به شدت مجروح شده بود، بعد از انتقال به مركز درماني فوت كرد.
لازم به ذكر است با حضور به موقع ماموران كلانتري 164 قائم و هماهنگي فوري با اورژانس و آتش نشاني محل ايمن سازي و بازگشايي شد.
 


اختلاف بر سر محل چرا زن چوپان را قرباني كرد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مرد روستايي به خاطر اختلاف نظر بر سر محل چراي گله به ضرب گلوله همسرش را كه چوپاني دام ها را به عهده داشت به قتل رساند.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: مرد 58 ساله اي در روستاي قبله از توابع شهرستان كوهدشت در اعتراف به قتل همسرش، گفت: همسرش چوپاني گله را به عهده داشته و به علت اينكه گوسفندان را به مكان ديگري غير از آنچه نظر وي بوده برده و لذا بين آنان مشاجره لفظي در گرفت و به ضرب گلوله كلاشينكف او را به قتل رسانده است.
سرتيپ كاظم عليزاده افزود: مجروح حادثه بر اثر شدت جراحات وارده جان سپرد و متهم به قتل بازداشت شده است.
فرمانده انتظامي لرستان افزود: جسد مردي حدود 45 ساله از كارمندان بنياد شهيد در حالي كه بر اثر اصابت سه گلوله بر سرش به قتل رسيده بود در كمرسياه خرم آباد پيدا شد.
 


قاضي منصف

يك قاضي آمريكايي پس از به صدا درآمدن زنگ گوشي همراهش در جلسه دادگاه خود را به پرداخت جريمه محكوم كرد.
«ريموند» قاضي دادگاه ايالت «ميشيگان» آمريكا پس از آنكه صداي زنگ گوشي همراهش در جلسه دادگاه بلند شد، گفت: او بهانه اي را از هيچ كس قبول نمي كند حتي اگر آن فرد خودش باشد و بايد جريمه اين تخلف را بپردازد.
«ريموند» همچنين گفت: به صدا درآمدن زنگ تلفن همراه در طول جلسه دادگاه باعث اختلال در روند آن مي شود به همين دليل خود را به پرداخت 25 دلار جريمه محكوم كردم.
اين قاضي دادگاه اظهار داشت: به تازگي تلفن همراه خود را خريده بودم، از اينرو با طرز كار آن آشنا نبودم اما اين تنها يك بهانه است و قابل قبول نيست.
به گزارش ايسنا اين قاضي پس از اتمام جلسه دادگاه مبلغ جريمه را پرداخت.
 


انفجار در كلوپ شبانه

انفجار در يك كلوپ شبانه در بغداد 27 كشته و بيش از 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع امنيتي و پزشكي بغداد اعلام كردند كه در انفجار يك كلوپ شبانه در منطقه «العامريه» در غرب بغداد 27 تن كشته و بيش از 50 تن ديگر زخمي شدند.
يك منبع وزارت كشور عراق گفت اين انفجار كه در منطقه سني نشين بغداد صورت گرفته براثر انفجار يك بمب دستي بوده است.
منابع پزشكي گفتند اجساد سه كودك و يك زن در ميان قربانيان بوده است.
اين كلوپ شبانه پنجشنبه شب ها بسيار شلوغ است و انفجار در ساعت 22 پنجشنبه به وقت محلي اتفاق افتاد.
 


ساندويچ هاي سمي

25 كارگر يك كارخانه در آلمان به دنبال خوردن ساندويچ هاي اهدايي مسموم روانه بيمارستان شدند.
اين ساندويچ هاي مسموم در پشت در كارخانه «مولر تكنولوژي» آلمان قرار داده شده بودند و روي آن برچسبي با عنوان تشكر چسبانده شده بود.ظاهر اين ساندويچ ها سالم به نظر مي رسيد در نتيجه كارگران بدون اينكه ترديدي به خود راه دهند آنها را خوردند. اما اندكي بعد متوجه وجود مرگ موش در ميان سوسيس ها و پنيرهاي داخل آن شدند.
بنا به گزارش خبرگزاري «لاتين پست»، با وجود اينكه در هيچ يك از كارگران نشانه اي از مسموميت مشاهده نشد، اما تمامي 25 كارگري كه اين ساندويچ ها را خورده بودند روانه بيمارستان شدند.
پزشك بيمارستان گفت: ميزان مرگ موشي كه كارگران خورده اند مرگ آور نيست ولي با اين حال پيشگيري بهتر از درمان است.
پليس هيچگونه سرنخي از فرستنده ساندويچ هاي سمي در دست ندارد و برچسب روي ساندويچ ها هم بسيار بدخط و مبهم است.
 


نجات مادربزرگ 97 ساله!

مادربزرگ 97 ساله اكرايني به طرز معجزه آسايي نجات يافت.
«آنجلا آرتيوموا» در حال تميز كردن پنجره خانه بود كه به بيرون پرت شد اما شانس آورد و هنگام سقوط پايش به كمپرسور كولر گازي گير كرد.
اين حادثه در «ريون» اكراين رخ داد و مادربزرگ قصه ما تلاش كرد تا خود را مديريت كند و پايش را طوري نگه دارد تا به پايين سقوط نكند. همسايه ها كه شاهد ماجرا بودند. به آتش نشاني زنگ زدند و بلافاصله با ورود مأموران امداد او را در ارتفاع 10 متري نجات دادند.
 


عمليات جستجو در خرابه هاي انفجار تگزاس

مقام هاي محلي تگزاس مي گويند همه امكانات را براي جستجو و يافتن اجساد احتمالي در خرابه هاي ناشي از انفجار مهيب كارخانه كود شيميايي تگزاس به كار گرفته اند و تلاش دارند سرنوشت چند آتش نشان را كه در جريان عمليات نجات ناپديد شده اند، مشخص كنند.
به گزارش ايرنا، مقام هاي محلي تگزاس مي گويند چند آتش نشان در جريان عمليات نجات ناپديد شده اند و تلاش ها براي يافتن آنها ادامه دارد.
از سوي ديگر مقام هاي امنيتي آمريكا مي گويند كه انفجار كارخانه كود شيميايي تگزاس تروريستي نبوده و احتمالاً ناشي از جمع شدن گازهاي كود شيميايي در اين كارخانه بوده است.با اين وجود، تحقيقات جنايي براي يافتن دلايل قطعي اين حادثه هنوز در جريان است.
از سوي ديگر شبكه سي ان ان روز پنجشنبه گزارش داد كه گازهاي سمي ناشي از انفجار منطقه را در برگرفته و جان امدادگران و ساكنان محلي را تهديد مي كند.هنوز آمار دقيقي از ميزان تلفات اين انفجار گزارش نشده است؛ اما نگراني جدي از افزايش تلفات وجود دارد.
براساس آمار اوليه تعداد كشته ها 15 نفر و تعداد زخمي ها 170 نفر برآورد شده كه حال 20 نفر از آنان وخيم گزارش شده است.
گفتني است، اين انفجار ساعت 8 شب چهارشنبه در 130 كيلومتري جنوب دالاس و در كارخانه توليد كود شيميايي «واكو» ايالت تگزاس آمريكا رخ داد. شدت انفجار به اندازه يك زلزله 1/2 ريشتري تا شعاع 70 كيلومتري خانه هاي اطراف محل انفجار را به لرزه درآورد. در پي اين انفجار شعله هاي آتش به آسمان بلند شد و جرقه هاي آتش بر فراز شهر «وست» فرود آمد و 2800 شهروند اين شهر را وحشت زده كرد.
به گفته پليس تگزاس در پي اين انفجار 75 منزل مسكوني ويران شدند و شعله هاي آتش بيش از نيمي از شهر را فرا گرفت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10