(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 31 فروردین 1392 - شماره 20468

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ضلع سوم و رئيس جمهور انقلابي (يادداشت روز)
ايستگاه (گفت و شنود)
رسانه هاي غربي مدعي شدند
توافق ايران و آژانس براي انجام دور ديگري از گفت وگوها
سفير ايران در سوريه:
مواضع علماي سوريه نقش مهمي در خنثي شدن توطئه ها دارد
آيت الله مصباح در دانشگاه تهران:
برخي از خواص درك درستي درباره نظام سياسي اسلام ندارند
كيهان و خوانندگان
سناتورها آمريكا را سيبل مي كنند؟! (خبر ويژه)
دموكراسي خواهي خنده دار آل سعود! (خبر ويژه)
تحريم يكسويه به جايي نمي رسد آمريكا با ايران مصالحه هسته اي كند (خبر ويژه)
تايم: انقلاب هاي خاورميانه ميدان جنگ نيابتي ايران با آمريكاست (خبر ويژه)
سيانيوز: اصلاح طلبان به دو علت نبايد نامزد معرفي كنند! (خبر ويژه)


ضلع سوم و رئيس جمهور انقلابي (يادداشت روز)

شايد در نگاه اول عجيب به نظر برسد ولي رصد و واكاوي رفتار و گفتار دشمن كه با شواهد و قرائن غيرقابل خدشه اي گره خورده است؛ نشان مي دهد كه دشمن بارها شكست خورده به انتخابات 24 خرداد 92، به عنوان ضلع سوم تحركات و ترفندهاي خود عليه نظام، پس از انتخابات سال 88 (رياست جمهوري دهم)، و سال 90 (مجلس نهم) است.
در سال 88 از مدتها قبل محرز بود كه دشمن و نظام سلطه تمام پتانسيل و توان خود را بكار گرفته است تا با استفاده از بزنگاه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، تضعيف ساختار نظام جمهوري اسلامي را نشانه برود.
كليد واژه «تقلب در انتخابات»! كه بصورت سازماندهي شده و پيش از موعد انتخابات بصورت گسترده اي پمپاژ مي شد به وضوح حكايت از آن داشت كه اتاق فكر كفر و جبهه استكبار تا پادوها و پياده نظام اين جبهه در داخل و خارج قصد دارند يك چالش بزرگ را رقم بزنند؛ «مقابله با جمهوريت نظام با ترفند تقلب در انتخابات»!
البته اين توطئه كه بايد آن را كودتاي قدرت هاي غربي عليه ايران اسلامي دانست در نهايت به نتيجه نرسيد و فتنه گران و مديريت بيروني فتنه طرفي نبستند.
سيلي محكم را مانند هميشه مردم به بدخواهان و معاندان نظام جمهوري اسلامي زدند و حماسه بزرگ 9 دي در سال 88، دشمن را در وضعيت آچمز قرار داد.
بساط فتنه گران و آشوب طلبان در حالي برچيده شد كه عصبانيت و عمق خصومت هاي دشمن هر روز بيشتر برملا مي گشت.
بعدها برخي مراكز مطالعاتي و رسانه هاي غربي، اطلاعاتي از تداركات و ساماندهي براي فتنه 88 به بيرون درز دادند كه آشكارا نشان مي داد علت عصبانيت فزاينده دشمنان جمهوري اسلامي پس از حماسه 9دي به چه خاطر بوده است.
جالب اينجاست كه يكسال پس از حماسه تاريخي 9 دي و شكست بزرگ جريان فتنه كه با مديريت بيروني، چالش در مشروعيت نظام را خواب ديده بودند؛ اين بار تلاش كردند تا از اين شكست و رسوايي بزرگ در انتخابات مجلس نهم انتقام بگيرند.
از همين روي اواخر سال 89 از قضا جرج سوروس كه به پدر انقلاب هاي مخملي شهره است و ردپاي او در فتنه 88 مشهود بود در فضاي رسانه اي آفتابي شد و شرط بندي كرد كه تا يك سال ديگر جمهوري اسلامي سقوط خواهد كرد!
سخنان سوروس با سي ان ان و وعده به سقوط جمهوري اسلامي تا يك سال ديگر، ناظر به انتخابات مجلس نهم در 12 اسفند سال 1390 بود.
راهبرد دشمن كه بخشي از آن از زبان جرج سوروس عليه ايران بيان شد نشان مي داد براي انتخابات نهمين دوره مجلس اين بار هدف تضعيف ساختارها و چالش در مشروعيت نظام نيست، چرا؟ چون دشمن هم فهميده بود ناكامي او در فتنه 88 ديگر اين توانايي را باقي نگذاشته كه اهداف و اغراض شان را در سطح حداكثري پيگيري و رهگيري نمايند.
بنابراين هر چند كسي مانند جرج سوروس به گزاف وعده توخالي سقوط نظام جمهوري اسلامي را رسانه اي مي كند ولي رفتار و گفتار دشمن ذيل يك راهبرد تعريف شده حكايت از آن داشت كه اين بار و در انتخابات اسفند 90، مي خواهند چالش در مشاركت به وجود بياورند.
البته اين «چالش» براي دشمني كه ضرب شست سنگيني از ملت ايران در سال 88 خورده بود بسيار حياتي و تاريخي ارزيابي مي شد.
به تعبير روشن تر؛ چالش در مشاركت انتخابات سال 90 پيامدهايي را براي دشمن به ارمغان مي آورد كه او فكر مي كرد مي تواند از اين دالان، وضعيتي را به وجود آورد كه حجم فشارها و تهديدها را عليه ايران به سقف برساند و در اين ميان برنامه هسته اي كشورمان را به «نقطه پايان» نزديك سازد.
اين نكته گفتني است كه از ابتداي سال 90 بحث تحريم ها و فشارهاي اقتصادي عليه ايران در دستور كار دشمن بود. در ادامه براي تأثيرگذاري بر انتخابات اسفند 90، سه قطعنامه تحريمي، هسته اي و حقوق بشري بر ضد كشورمان صادر شد.
به موازات اين تحركات و ترفندهاي دشمن، اين خط نيز دنبال شد تا القاء نمايد فضاي كشور كاملاً بحراني است و گويا در شرايط «شعب ابي طالب»! قرار داريم.
البته رهبر معظم انقلاب، سناريو و پروژه دشمن در ايجاد رخنه و ترديد در اراده مسئولان و همچنين مأيوس كردن مردم را سوزاندند و در بياناتي حكيمانه- 19 دي 90- خاطرنشان فرمودند؛ «مقامات غربي بارها تكرار كرده اند كه هدف از تحريم ها و فشارها بر ضد ايران، خسته و از صحنه خارج كردن مردم و وادار كردن مسئولان به تجديدنظر در محاسبات خود است. اما آنها اشتباه مي كنند و به هدف خود نخواهند رسيد زيرا اين روسياه هاي بدمحاسبه گر، تصور مي كنند نظام اسلامي در شرايط شعب ابي طالب است، در حالي كه ملت ايران، امروز در شرايط بدر و خيبر قرار دارد.» و در ادامه تأكيد فرمودند؛ «حضور مردم در اين انتخابات (انتخابات 12 اسفند 90) دشمن شكن خواهد بود.»
يادآور مي شود انتخابات مجلس نهم در اسفند سال 90 با مشاركت حداكثري -65 درصد- برگزار شد و دشمن يك بار ديگر پس از ناكامي بزرگ در فتنه 88، طعم شكست را چشيد و به تعبير رويترز؛ «مردم ايران ثابت كردند پيروز انتخابات هستند.»
اكنون بايد به صدر اين يادداشت بازگرديم كه چرا از نگاه دشمن، انتخابات 24 خرداد ضلع سوم تحركات دشمن و در ادامه دو انتخابات قبلي است! همانطور كه در بالا آمد دشمن در انتخابات سال 88، چالش در مشروعيت نظام را دنبال مي كرد كه شكست خورد و در انتخابات سال 90، چالش در مشاركت را نشانه گرفت ولي باز هم تيرش به سنگ خورد و طبيعي است كه از پا ننشيند و از آنجايي كه وظيفه دشمن، دشمني است و تدارك مي كند و دسيسه مي چيند اين بار با ترفندي ديگر به صحنه بيايد.
بنابراين شواهد و قرائن نشان مي دهد دشمن براي انتخابات در پيش روي كه كمتر از دو ماه ديگر برگزار خواهد شد؛ «چالش در كانديداها» را در دستور كار قرار داده است. چرا و چگونه؟
معادله پيچيده اي در پيش روي نيست. تجربه سال 88 به دشمن فهمانده كه نظام جمهوري اسلامي از ساختار بسيار محكم و با ضريب بالاي مقاومت مردمي برخوردار است و چالش در مشروعيت با هدف براندازي نظام تنها يك توهم و آرزوي دست نيافتني است.
در همين جا به عنوان نمونه بايد به پژوهش راهبردي مركز مطالعاتي سابان اشاره داشت كه پس از فتنه 88 نوشت؛ «احتمال وقوع براندازي در جمهوري اسلامي ممكن نيست.»
همچنين انتخابات سال 90 كه اولين انتخابات پس از فتنه 88 بود، به دشمن نشان داد كه پروژه چالش در مشاركت عملياتي نمي شود و مردم ايران با بصيرت مثال زدني و در سخت ترين شرايط، «تهديد»ها را به «فرصت»ها تبديل مي نمايند.
دشمن در شرايط كنوني از اينكه يكي از نامزدهاي سازشكار در انتخابات 92 پيروز شود نااميد است ولي تلاش مي كند، خط سازش را در پوشش خط عبور از مشكلات اقتصادي معرفي كند. خطي كه برخي از نامزدهاي مدعي اصلاحات با صراحت- و البته كندذهني- از آن سخن مي گويند. نهايت اميد دشمن آن است كه براي اين گفتمان فريبنده و انحرافي در ميان گفتمان هاي جاري راهي باز كند و شماري از نامزدهاي دست چندم را در اين پازل به بازي بگيرد.
و بالاخره بايد گفت اين راهبرد دشمن نيز، همچون دو سناريوي قبلي آنها در انتخابات سال 88 و سال 90 به شكست منتهي خواهد شد.
مشكل دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي اين است كه به تعبير فارين پاليسي؛ «ما نمي توانيم ايران را تحليل كنيم» و در اينجا به طور مشخص اشتباه استراتژيك دشمن اين است كه گمان مي كند مذاق مردم ايران عوض شده كه به كانديدايي با مختصات و ويژگي هاي غربي، سازشكارانه و سكولار روي بياورند. بدون ترديد آحاد ملت بزرگ ايران كه حماسه 9 دي را آفريدند و هر سال در 22 بهمن اجتماع عظيم ده ها ميليوني بر «خط مقاومت» تاكيد مي كنند؛ اكنون و در شرايط حساس منطقه اي و نضج نهضت بيداري اسلامي، نامزدي را به پاستور خواهند فرستاد كه در كامل ترين و موجزترين عبارت او «رئيس جمهور انقلابي» خواهد بود.
رئيس جمهوري كه به قول رهبر انقلاب نقاط قوت دولت فعلي را دارد و نقاط ضعف اين دولت را نداشته باشد و البته اين انتخاب بزرگ با بصيرت ملت ايران دور از انتظار نيست. ان شاءالله
حسام الدين برومند
 


ايستگاه (گفت و شنود)

گفت: در مراسم روز پنج شنبه استاديوم آزادي، آقاي ميم شركت نكرده بود.
گفتم: كلك مرغابي زده بودند. اول وانمود كردند كه قرار است شركت كند تا شركت كردن او تبديل به خبر شود و اسم طرف مطرح شود ولي بعدا شركت نكرد تا شركت نكردنش خبري شود!
گفت: احتمالا از فردا مي گويند؛ حالا ديديد كه مراسم به خاطر معرفي او نبود؟! و از اين طريق سعي مي كنند باز هم نام طرف را خبرساز كنند.
گفتم: چه عرض كنم؟! راننده اتوبوس به مسافري كه بدون بليط سوار شده بود گفت؛ لطفا بليط! و طرف گفت؛ من ايستگاه قبلي سوار شده بودم. راننده گفت؛ مرد حسابي! ما اصلا ايستگاه قبلي نگه نداشته بوديم و يارو با قيافه حق به جانب گفت؛ فلان فلان شده چرا نگه نداشتي؟ من مي خواستم سوار شوم!
 


رسانه هاي غربي مدعي شدند

توافق ايران و آژانس براي انجام دور ديگري از گفت وگوها

رسانه هاي غربي در اقدامي هماهنگ با تكرار برخي ادعاهاي جديد عليه برنامه هسته اي كشورمان مدعي شدند كه ايران و آژانس براي از سرگيري مذاكرات به توافق رسيده اند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از دو ديپلمات غربي در وين در اين باره گزارش داد كه ايران و آژانس درباره برگزاري مذاكرات در نيمه ماه مه (25 ارديبهشت) با يكديگر توافق كرده اند.
براساس اين گزارش، ديپلمات هاي ياد شده كه روز پنجشنبه اين خبر را اعلام كردند به دليل آن كه از سوي آژانس مجاز به گفت وگو با رسانه ها نبودند از افشاي نامشان خودداري كردند.
اين خبرگزاري در عين حال به نقل از ديپلمات هاي مذكور مدعي شد: ايران نصب دستگاه هاي پيشرفته از تأسيسات غني سازي خود را سه برابر كرده و ظرف سه ماه به 600 دستگاه رسانده است.
آسوشيتدپرس افزود: اين دستگاه ها هنوز اورانيوم غني شده توليد نكرده اند و برخي ممكن است فقط به شكل نسبي نصب شده باشند.
آسوشيتدپرس اين اقدام را نشانه هايي از شكست تلاش هاي ديپلماتيك در متقاعد كردن ايران به محدود كردن برنامه غني سازي اورانيوم خواند و مدعي شد: اين اقدام همچنين نشان مي دهد ايران فناوري و مواد خام براي توليد انبوه سانتريفيوژهايي را دارد كه مي تواند با سرعتي بيش از سانتريفيوژهاي موجود به غني سازي بپردازند.
خبرگزاري رويترز نيز در اين باره گزارش داد: ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي ممكن است در ماه آينده ميلادي، گفت وگو درباره ابعاد بازرسي ها از تأسيسات هسته اي ايران و سايت نظامي پارچين را از سر گيرند.
بنابراين گزارش، يك منبع ديپلماتيك ضمن اعلام اين خبر گفته است كه هنوز تاريخي براي اين مذاكرات تعيين نشده است. رويترز اعلام كرده است مذاكرات احتمالي، دهمين دور مذاكرات ميان ايران و آژانس خواهد بود.
تحليلگران سياسي معتقدند كه پس از ناكامي غربي ها در مذاكرات آلماتي 2 براي تحميل خواسته هاي خود به ايران، دور ديگري از تشديد فشارها عليه كشورمان با فضاسازي رسانه ها و تكرار برخي ادعاها از سوي ديپلمات هاي ناشناس! عليه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران آغاز شده است.
كشورهاي غربي بارها با استناد به برخي اسناد و تصاوير جعلي و ساختگي، ايران را متهم به فعاليت هاي هسته اي در سايت نظامي پارچين كرده اند و به همين بهانه بارها خواستار بازديد از اين سايت شده اند؛ درخواستي كه فراتر از NPT و مسئوليت هاي آژانس است، با اين حال جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است براي اعتمادسازي بيشتر حاضر است اجازه بازرسي از اين سايت را صرفاً در چارچوبي مشخص بدهد تا از تكرار تجربه «مداليته سال 2007» خودداري شود.
تاريخي تعيين نشده است
از سوي ديگر، يك منبع نزديك به تيم مذاكره كننده هسته اي ايران به پرس تي وي گفته است كه بين ايران و آژانس توافقي بر سر زمان دور جديد مذاكرات حاصل نشده است .
به گزارش فارس به نقل از شينهوا، پرس تي وي در خبري اعلام كرد كه ايران خبر منتشر شده در برخي رسانه ها مبني بر حصول توافق با آژانس بر سر تاريخ دور جديدي مذاكرات ايران و آژانس را تكذيب كرده است. به گفته اين منبع خبري، صحبت هايي در اين خصوص با آژانس صورت گرفته ولي توافقي حاصل نشده است.
 


سفير ايران در سوريه:

مواضع علماي سوريه نقش مهمي در خنثي شدن توطئه ها دارد

سفير كشورمان در سوريه از مواضع مفتي و ساير علماي اهل سنت و نخبگان ديني اين كشور در زمينه خنثي كردن توطئه هاي دشمنان قدرداني كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه و آيت ا... سيدمجتبي حسيني نماينده رهبر انقلاب در سوريه با شيخ احمد بدرالدين حسون مفتي سوريه ديدار كردند.
محمدرضا رئوف شيباني ضمن تسليت به مناسبت شهادت علامه محمد رمضان البوطي از علماي مشهور سوريه و جهان اسلام بر ضرورت هوشياري ملت سوريه در برابر فتنه انگيزي دشمنان اسلام و محور مقاومت تاكيد كرد.
مفتي سوريه ضمن قدرداني از پشتيباني ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران از ملت ستمديده سوريه بر ضرورت خنثي كردن توطئه دشمنان اسلام در برهم زدن امنيت و استقرار آن كشور تاكيد كرد و آگاهي بخشي به مردم در جهت مقابله با هرگونه طايفه گري را از وظايف شخصيت هاي ديني و مذهبي كشورش دانست.
حسون همچنين اتحاد مسلمانان در چنين بحران هايي را ضروري خواند و به بيان تفاوت بين خلافت و امامت پرداخت و خلافت را امري دنيوي و امامت را موهبت الهي توصيف كرد.
نماينده رهبر انقلاب در سوريه هم در اين ديدار با ابراز خرسندي از آگاهي جهانيان نسبت به مظلوميت ملت سوريه، موقعيت كنوني اين كشور را مثبت ارزيابي كرد.
وي ادامه داد در حال حاضر مردم سوريه به خوبي صادق را از كاذب تشخيص مي دهند و به همين دليل به ياري خداوند متعال از اين بحران و تهاجم استكبار جهاني و تمامي ايادي آنها عبور خواهند كرد.
شيباني سفير ايران و نماينده مقام معظم رهبري در سوريه همچنين با حضور در منزل توفيق البوطي فرزند شهيد علامه محمدرمضان البوطي شهادت پدر و فرزندش را در عمليات تروريستي بمب گذاري در مسجدالايمان در جلسه تفسير قرآن تسليت گفتند.
سفير ايران در سوريه نيز در ديدار با فرزند علامه البوطي ضمن تقدير از خدمات ارزنده ايشان به جهان اسلام، مواضع وي را در قبال توطئه هاي دشمنان محور مقاومت به ويژه در جنگ 33 روزه لبنان و بحران اخير سوريه بسيار ارزنده توصيف كرد و اين مواضع را خنثي كننده ترفندهاي دشمنان دانست و گفت كه آثار آن را امروز مي توان به وضوح در صحنه سوريه و منطقه مشاهده كرد.
آيت الله حسيني نماينده مقام معظم رهبري در سوريه نيز با گراميداشت ياد و خاطره آن شهيد بر ادامه راه وي در كمك به اتحاد مسلمان و ترويج افكار و انديشه هاي او توسط فرزندان و شاگردان آن علامه تاكيد كرد.
گفتني است، در انفجار تروريستي دوم فروردين ماه امسال در مسجد الايمان شهر دمشق 42 نفر از نمازگزاران كشته و 84 نفر ديگر زخمي شدند كه علامه البوطي و نوه اش از جمله كشته شدگان اين اقدام تروريستي بودند.
 


آيت الله مصباح در دانشگاه تهران:

برخي از خواص درك درستي درباره نظام سياسي اسلام ندارند

آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان كرد برخي خواص كه مقاماتي نيز در كشور دارند، درك صحيحي از مدل نظام سياسي اسلام ندارند.
رئيس مؤسسه امام خميني(ره) با حضور در دانشگاه تهران در خصوص جايگاه ولايت و دولت در نظام اسلامي اظهار داشت: رابطه دولت و ولايت در اينجا از ديدگاه مباني اسلامي و فقهي مورد نظر است؛ در مقدمه مي گويم با اينكه 35 سال از انقلاب مي گذرد، در همه دنيا اين انقلاب به عنوان نظامي مبتني بر ولايت فقيه شناخته مي شود. اما هنوز هم مباحثي از ولايت فقيه وجود دارد كه براي خودي ها نيز روشن نشده است.
وي به انتخاب مستقيم رئيس جمهور از سوي مردم در كشورمان اشاره كرد و ادامه داد: مردم سقف اول مقام اجرايي را تعيين مي كنند و اين منطق جهاني همان دموكراسي است.
آيت الله مصباح يادآور شد: در اوايل انقلاب بعضي از شخصيت هاي مهم كه تريبون عمومي را نيز در اختيار داشتند معتقد بودند كه اسلام اصلاً سيستم اقتصادي ندارد و صرفاً احكامي در خصوص خمس و زكات دارد و اين خواص در حال حاضر نيز در كشور داراي مقاماتي هستند.
رئيس مؤسسه امام خميني گفت: آنها معتقد بودند نزديك ترين نظريه در نظام اقتصادي، نظريه سوسياليست است و به همين خاطر اوايل از اقتصاد سوسياليستي حمايت مي كردند و معتقد بودند اقتصاد كلان بايد به دست دولت باشد و اين افراد به اصطلاح از سياستمداران چپگرا بودند.
وي با بيان اينكه بعضي از شخصيت هاي روحاني نيز چنين گرايشاتي داشتند اما طولي نكشيد كه نظر آنها 180 درجه تغيير كرد، افزود: آنها بعد از مدتي به جاي سخنراني درباره سوسياليسم از كاپيتاليسم و اقتصاد آزاد سخن مي گفتند. از اين رو شاهديم آنچنان كه بايد مباني فكري نظام اسلامي براي همه از جمله برخي خواص در خصوص نظام حكومتي، سياسي و اقتصادي اسلام تعبير نشده است و بايد در صدد باشيم در اين زمينه راه حل عقل پسندي پيدا كنيم.
آيت الله مصباح با تأكيد بر اينكه نظام حكومتي اسلام يك نظام دگم نيست، تصريح كرد: يك مدل اصلي براي حكومت اسلام كه سعي دارد در درجه اول اين مدل را پياده كند، مدل حكومت معصوم است اما چون خداوند عالم به غيب و انسان ها آگاهي دارد، مي داند اين مدل تحقق نمي يابد و اگر محقق شود مدت كوتاهي دوام خواهد آورد و انسان براي هميشه زير بار اين مسئوليت نخواهد رفت.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: همانطور كه در مسائل فقهي بايد از مرجع تقليد اطاعت كرد، همانند اين مسئله درباب حكومت وجود دارد.
به گزارش فارس، رئيس مؤسسه امام خميني(ره) با تأكيد بر اينكه در زماني كه معصوم نيست، بايد از شبيه ترين به معصوم اطاعت كرد تا در دام شياطين نيفتاد، گفت: كسي كه حاكم نظام اسلامي است، اول بايد قانون را بداند و به آن عمل كند و هواي نفسش باعث نشود هر طور كه خواست به قانون عمل كند. از اين رو بايد از تقوا برخوردار باشد. هر چند همانند امام علي(ع) ديگر پيدا نمي شود. اما در زمان ما دو شبيه به حضرت علي(ع) وجود دارد و در واقع حجت بر ما تمام شده است.
آيت الله مصباح با بيان اينكه خداوند اين حق را به امام معصوم داده و آنها نيز اين حق را به كسي داده اند كه در حد اعلي از اين ويژگي ها برخوردار باشد، ادامه داد: امام(ره) فرموده اند كه رئيس جمهور منتخب مردم اگر از سوي ولايت فقيه نصب نشود طاغوت و اطاعت از او حرام است و اين امر مبناي فقهي دارد چرا كه هيچ انساني حق ندارد بر ديگري حكومت كند. بنابراين مشروعيت هرگونه فعاليت حكومتي مربوط به اذن ولي فقيه است كه مشروعيتش از سوي امام معصوم و مشروعيت آنها از سوي خداوند است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ به تروريست هاي از خدا بي خبر كه داعيه اسلام دارند بايد گفت اگر واقعا خداشناسيد به جنگ بزرگ ترين دشمنان خدا يعني اسرائيل غاصب برويد كه غده سرطاني در دنياي اسلام است و اگر توان نداريد ابتدا بخش اشغال شده سوريه توسط اين غده چركين را آزاد كنيد بعد به جنگ با مردم بينواي سوريه برويد!
7902---0919
¤ وزير خارجه سابق آمريكا به داشتن رابطه با القاعده اعتراف كرد و تشكيل اين گروه توسط آمريكا را يك اشتباه دانست. دولتمردان آمريكا هميشه اشتباه مي كنند و دادن دفتر به منافقين در آمريكا هم اشتباهي است كه در آينده سياسيون آمريكا را مجبور به توبه خواهد كرد!
نصيري از مشهد
¤ نسل هاي سوم و چهارم انقلاب جنايت منافقين را كه اوايل انقلاب مي كردند نديده اند كه چگونه يك كفاش را فقط به جرم داشتن محاسن به شهادت رساندند. شايسته است صداو سيما فيلم هاي آن زمان از جنايتها و خيانت هاي آنها را به نسل حاضر نشان دهند.
8847---0919
¤ شايسته است قوه قضائيه با استفاده از اخبار دستگاههاي امنيتي مسئول با ميتينگ هاي انتخاباتي زودرس و غيرقانوني به عنوان نماينده مدعي العموم برخورد كند و مانع از انجام آن شود.
علي مرداني
¤ در حالي كه مردم در چنبره گراني رنج مي برند و مديران اجرايي ناتوان از برنامه ريزي مناسب باعث مطرح شدن اظهارات دشمن شادكن در موضوع گراني ها شده اند، چطور برخي به خود اجازه مي دهند از خود تشكر كنند و نشان بي لياقتي را به لياقت تبديل كنند. البته قصد كم رنگ كردن اقدامات خوب را نداريم. بياييد منصفانه به دغدغه هاي مردم بپردازيم.
طالعي
¤ چرا كساني كه در ابتداي مسئوليت فرياد عدالت سر مي دادند و واقعا هم جلوي اسرافكاري ها را مي گرفتند و از چيدن چند نوع ميوه در روي ميز جلسات جلوگيري مي كردند، حال خود گرفتار مسرفين شده اند؟ راستي هزينه ميلياردي غيرضرور در استاديوم آزادي از چه منبعي تامين مي شود؟ مي دانيد ما براي انتخاب شدن دكتر احمدي نژاد در آن سالها چه نذر و نيازي كرديم.
پورمحمد از يزد و 3305---0912
¤ سوالي كه مطرح است اين كه اين همه كانديدا آيا براي رضاي خدا نامزد انتخابات شده اند؟ كشورمان كه يك رئيس جمهور بيشتر نمي خواهد چطور اين همه افراد احساس تكليف كرده اند؟
يك پيام
¤ روز معلم را پيشاپيش به كليه معلمان دلسوز سراسر كشور تبريك مي گويم و اميدوارم شاد و خرم باشند خيلي دوستشان دارم.
9047---0913
¤ چرا براي لغو قرارداد ساخت فيلم لاله اقدامي صورت نگرفت؟ يعني در اين نظام برآمده از خون شهدا حرف دلسوزان خريدار ندارد؟ اين موضوع در حالي است كه برخي فيلمسازان داخلي هم از تخصيص ندادن بودجه براي فيلم خود گله مند هستند.
اسدا... بازيار
¤ با توجه به نامگذاري سال 92 متاسفانه كارخانه هاي لاستيك سازي و توليدكنندگان روغن ماشين ضعيف عمل كردند به گونه اي كه هم اكنون اتحاديه اتوبوس راني شهري كشور با داشتن صد سازمان اتوبوسراني، بيش از 28 هزار دستگاه اتوبوس و جابه جايي روزانه 22 ميليون مسافر بايد نيازهاي خود را از خارج تامين كند. از وزير محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست مساعدت و ارائه راهكار عملي را داريم.
محسن عرفان از اتحاديه سازمان اتوبوس راني شهري كشور
¤ 7 ماه پيش بورس شركت نفت تهران را واگذار كردند ولي بعد از چند روز نماد بسته شد. آيا نمي خواهند فكري به حال كساني كه احتياج به پول خود دارند بكنند؟
رضايي
¤ تعدادي از مربيان بهداشت آموزش و پرورش اصفهان از سال 82 تا 89 به صورت قراردادي سه ماهه مشغول به كار بوديم در آزموني كه سال 90 از سوي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در تمام استانها مربيان بهداشت حق شركت در آزمون را داشتند به جز استان اصفهان. هر چه از مبادي ذي ربط علت محروم شدن اين افراد را پي گيري نموديم نتيجه اي حاصل نشد. از وزير محترم درخواست مي شود براي رضاي خدا با توجه به وضعيت روحي، رواني به وجود آمده در اثر بيكار شدن مساعدت لازم را به عمل آورند.
جمعي از مربيان بهداشت اصفهان
¤ در تاريخ 28/6/91 طبق فراخوان دولت در خصوص طرح تعويض خودروهاي فرسوده اقدام به تحويل يك دستگاه خودرو رنو مدل 61 از طريق شركت ... وابسته به ستاد حمل و نقل و سوخت نموده ام. طبق قرارداد حداكثر ظرف 60 روز بايد خودرو جايگزين تحويل اينجانب مي شد. اما متاسفانه پس از گذشت 7 ماه امروز و فردا كردن و پرداخت 5 قسط از اقساط مربوطه شركت مذكور با قطع تلفن هايش از هرگونه پاسخ به مشتريان خودداري مي ورزد. از مسئولين تقاضاي رسيدگي به مشكلات مشتريان شركت مذكور را داريم.
يك شهروند و چندين تماس مشابه
¤ كساني كه در گزارش تلويزيوني به عنوان دليل لزوم عدم افزايش كرايه تاكسي مي گفتند كه بايد به مردم فكر كرد چرا به افزايش چندين درصدي قيمت خودرو، مواد غذايي، مسكن، تورم كمرشكن و... به مردم فكر نمي كنند؟
محمدحسن زاده راننده تاكسي
¤ علائم راهنمايي و رانندگي در مسير شهرهاي شمالي كشور به خصوص استان گيلان بسيار كم است. در ميادين اصلي براي اينكه مسير را اشتباه نرويم بايد از خودرو پياده شويم و آدرس را پرس و جو كنيم. در ضمن سرعت گيرها نيز غيراستاندارد است. لازم است با نظارت و سركشي نسبت به رفع معايب اقدام شود.
ابراهيم مهرباني از گنبدكاووس
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود فكري به حال نيروهاي قراردادي بكند. تا كي چشم انتظار تغيير عضويت بمانيم؟
6738---0914
¤ از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به بازسازي و ترميم و آسفالت حدود 10 كيلومتر جاده شاهرود به آزادشهر (20كيلومتري شاهرود) كه داراي دست اندازهاي زياد است اقدام نمايد. همچنين جاده گنبدكاووس به كلاله نيازمند زيرسازي و آسفالت است. حدود 5 كيلومتر از اين جاده به خياباني مي ماند كه شخم زده شده است.
يك پيام
¤ يك سال و نيم پيش از طريق اينترنت نامه اي به رئيس جمهور نوشتيم. هفته گذشته شهرداري شهرمان طي تماسي اعلام نمود كه نامه شما دريافت شده است وقتي به شهرداري مراجعه كرديم خيلي خوشحال بودم كه مشكلم حل شده است وقتي وارد شهرداري شدم با عصبانيت و تندي برخورد كردند كه به چه حقي نامه به رياست جمهوري نوشته ايد؟! آيا پس از يك سال و نيم انتظار نامه حل مشكل ما بايد باز خواست شويم؟!
گودرزي از بروجرد
¤ در سال 85 منزلي را به شخصي فروختيم طرف معامله در محضر دو سوم بدهي را با يك چك چهارده ميليوني تضمين شده بانك ملي تحويل ما داد پس از نقل و انتقال منزل و تحويل كليد به وي و مراجعه به بانك مشخص شد چك امضاي جعلي دارد و گويا با تباني يكي از كارمندان بانك اقدام به صدور چك جعلي شده است. با شكايت از وي و چندين نوبت مراجعه به دادگاه رأي به نفع متهم صادر شد. از سال 85 تا به حال هرچه پي گيري كرده ايم نتيجه اي حاصل نشده است. از دستگاه قضا و بانك مركزي درخواست مي شود مشكل ما را مرتفع نمايند. آقاي بهمني قول حل مشكل را دادند ولي خبري از حل آن نشد.
خانم صدري
 


سناتورها آمريكا را سيبل مي كنند؟! (خبر ويژه)

79 نماينده دموكرات و جمهوري خواه سناي آمريكا به دنبال تصويب طرحي هستند كه دولت آمريكا را ملزم مي كند در صورت حمله اسرائيل به ايران، از نظر سياسي، اقتصادي و نظامي كنار اين كشور قرار گيرد.
در شصت و پنجمين سالگرد اشغال فلسطين، كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا طرحي تهيه كرده كه براساس آن اگر اسرائيل مجبور شود براي دفاع از خود دست به عمليات نظامي عليه ايران بزند، آمريكا موظف است از لحاظ سياسي، اقتصادي و نظامي به اسرائيل كمك كند.
به گزارش دويچه وله به نقل از جروزالم پست روبرت مندنز رئيس كميته روابط خارجي سناي آمريكا و سناتور ليندزي گراهام از حاميان اين طرح هستند كه توسط يك گروه 79 نفره از هر دو حزب جمهوريخواه و دموكرات تهيه شده است.
كميته روابط خارجي سنا در پيامي رسمي اعلام كرده: «اين كميته پيامي روشن و فوق العاده مهم براي همبستگي با اسرائيل عليه برنامه تهديدآميز اتمي ايران كه اسرائيل، آمريكا و امنيت جهاني را به خطر مي اندازد، ارسال كرده است.»
يادآور مي شود اسرائيل در دنيا به عنوان سگ زنجيري آمريكا تلقي مي شود و جمهوري اسلامي پيش از اين اعلام كرده بود كه خبط و خطاي كذايي رژيم صهيونيستي را پاي آمريكا مي نويسد و تلافي مي كند. اكنون طرح مورد نظر سناتورها، به موضع ايران سنديت مي بخشد. امضاي متقابل آن اين خواهد بود كه ايران تلافي حماقت رژيم صهيونيستي را بر سر نيروها و پايگاه هاي آمريكا در منطقه درمي آورد. در واقع سناي آمريكا در صورت تصويب چنان طرحي سند رسمي دست جمهوري اسلامي و مراجع بين المللي مي دهد كه واشنگتن مسئول رسمي تمام اقدامات رژيم صهيونيستي است و طبعا بايد هزينه هاي گزاف آن را نيز به جان بخرد؛ با اين فرض مثلا در صورت تكرار جنگ لبنان يا غزه، نيروها و مراكز آمريكايي نيز آماج حملات نيروهاي مقاومت در جهان خواهند بود.
 


دموكراسي خواهي خنده دار آل سعود! (خبر ويژه)

همكار مشترك راديو فردا و راديو فرانسه مي گويد ايران و عراق براي ارسال محموله نظامي به سوريه توافق كرده اند كه بغداد از هواپيماهاي خالي از محموله بازرسي كند.
پيش از اين آمريكا با طرح اين مسئله كه احتمال دارد ايران از طريق عراق به سوريه سلاح بفرستد، خواستار بازرسي هواپيماهاي ايراني در بغداد شده بود. اين موضع گيري غلط انداز و اغواگرانه براي زوم كردن افكار عمومي روي ايران در حالي است كه سوريه به واسطه كمك هاي كلان رژيم هايي نظير آمريكا، انگليس، فرانسه، عربستان، قطر و... به تروريست ها و گروه هاي مسلح وارداتي تبديل به زرادخانه بزرگ تسليحات و مهمات شده است. با اين وصف حتي اگر ايران اقدام به ارسال سلاح به سوريه نيز مي كرد، نمي توانست مورد انتقاد آمريكا واقع شود ضمن آن كه ارسال سلاح براي دولت يك كشور اقدامي كاملاً قانوني است ولي ارسال سلاح براي تروريست ها و به منظور مقابله با يك دولت قانوني، فقط در قاب جنايت قابل ارزيابي است.
صرف نظر از اصل اين موضوع كه نوعي فرار به جلو و نعل وارونه است رضا-ت همكار مشترك راديو فرانسه و راديو فردا در تحليلي، خواسته آمريكا از دولت عراق را كه متحد جمهوري اسلامي است به استهزا گرفته و نوشت: دشوار نيست كه ايران پيش از انجام پرواز هواپيماهاي باري خود به مقصد سوريه، بغداد را از نوع محموله آنها مطلع ساخته و از اين راه دست دولت مالكي را براي انجام بازرسي هاي ظاهراً تصادفي باز بگذارد. به اين ترتيب هم ايران به ادامه ارسال محموله هاي نظامي در بين پروازهاي باري بر فراز عراق قادر گرديده و هم بغداد مي تواند نظارت مورد درخواست آمريكا را در جهت بازرسي از پروازهاي مشكوك هواپيماهاي باري ايران به موقع اجرا بگذارد.
وي مي افزايد: مسير هوايي ايران به سوريه از راه عراق كوتاه ترين خط پرواز از تهران به دمشق است. كشيدن خط لوله گاز طبيعي از ايران به سوريه نيز در همين مسير مستقيم انجام مي شود. با توجه به نزديكي مناسبات تهران با دولت مالكي از يك سو و از سوي ديگر تمايل دولت شيعي عراق براي پيشگيري از روي كارآمدن يك دولت معارض در سوريه، بغداد از تمام توان خود براي قرار گرفتن در كنار جمهوري اسلامي و كمك به رژيم اسد استفاده مي كند.
گفتني است جان كري وزير خارجه آمريكا چندي پيش با سفر به بغداد خواستار جلوگيري از كمك هاي ايران به سوريه شده بود. اين در حالي است كه سوريه از يك ارتش قوي و مسلح به انواع تسليحات برخوردار است و آنچه شكست معارضين تحت حمايت آمريكا، اتحاديه اروپا و اسرائيل و كشورهاي عربستان و قطر را در پي داشته است، اراده مردم سوريه براي مقابله با يك توطئه استكباري و شناخت آنان از ماهيت معارضين و حاميان آنها بوده است. امروزه در ميان مردم سوريه، ادعاي دموكراسي خواهي آل سعود به يك «جوك» تبديل شده كه در ميان مردم، دهان به دهان و با تمسخر نقل مي شود.
 


تحريم يكسويه به جايي نمي رسد آمريكا با ايران مصالحه هسته اي كند (خبر ويژه)

36 مقام سابق آمريكايي در گزارش 84 صفحه اي اعلام كردند فشار تحريم ها به بن بست خورده و آمريكا بايد با يك همكاري قابل اثبات با ايران، به يك معامله هسته اي دست بزند.
اين گزارش كه در قالب گزارش جديد «پروژه ايران» تهيه شده، تاكيد مي كند دولت باراك اوباما بايد در تلاش براي به دست آمدن نتيجه رضايت بخش بر سر برنامه هاي هسته اي ايران، تاكيد بيشتري بر ديپلماسي داشته باشد.
دست كم 36 مقام نظامي، ديپلماتيك و اطلاعاتي آمريكا از اين گزارش حمايت كرده و خواستار توازن مجدد استراتژي دو سويه آمريكا در قبال تهران شده اند.
به گزارش ديپلماسي ايراني، به نقل از جيم لوب مي نويسد: بنابراين گزارش كه تازه ترين گزارش «پروژه ايران» است توصيه هاي مشخصي براي كاهش تنش ها بر سر برنامه هاي هسته اي ايران و فراهم آوردن زمينه مناسب براي مذاكرات دارد. از جمله اينكه؛ از طريق فشار، اقدامات زيادي صورت گرفته اما نتيجه آن پايين تر از سطح توقع ها بوده و اين پيامد ناخواسته ريسك هايي را ايجاد كرده است. اين در حالي است كه گزارش هاي پيشين پروژه ايران بيشتر بر هزينه ها و فايده هاي اعمال تحريم ها و اقدام نظامي عليه ايران متمركز بود.
در اين گزارش 84 صفحه اي آمده است: شايد فشارها اقتصاد ايران را ضعيف كرده باشد يا روند توسعه برنامه هاي هسته اي جمهوري اسلامي را كندتر كرده باشد، اما دستاوردي نظير يك مصالحه يا كاهش نفوذ منطقه اي ايران به همراه نداشته است. علاوه بر اين، روند فشارها، مقاومت ايران در برابر آن را افزايش داده، فضاي داخلي را سنگين تر كرده و به تنش هاي منطقه اي نيز دامن زده است.
اين گزارش به امضاي شماري از چهره هاي سرشناس سياست خارجي از جمله برژينسكي، مشاور امنيت ملي سابق، ريچارد لوگار، مقام سابق سنا، و توماس پيكرينگ رسيده كه يكي از اعضاي اصلي پروژه ايران به شمار مي رود. گزارش اينگونه برآورد مي كند كه تقويت روند ديپلماتيك شامل تعهد به تعديل تحريم ها در مقابل همكاري قابل اثبات ايران مي تواند به بن بست خاتمه داده و به يك معامله هسته اي منجر شود.
اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه ترديدها در مورد آينده مذاكرات هسته اي گروه 1+5 با ايران با توجه به بي نتيجه ماندن مذاكرات اخير در آلماتي، رو به افزايش است.اين در شرايطي است كه عدم پيشرفت در مذاكرات، با پيشرفت هاي ايران در نصب سانتريفيوژهاي پيشرفته تر در تاسيسات هسته اي نطنز و فردو همراه بوده است.
گزارش مورد اشاره خواستار توازن و تعادل ميان فشار و ديپلماسي به جاي فشار و تحريم يك سويه شده است.
 


تايم: انقلاب هاي خاورميانه ميدان جنگ نيابتي ايران با آمريكاست (خبر ويژه)

يك مجله آمريكايي مواضع آمريكا در قبال تحولات خاورميانه را متناقض توصيف كرد.
هفته نامه تايم با اشاره به ادعاي آمريكا مبني بر حمايت از تغييرخواهي و انقلاب هاي منطقه خاورميانه نوشت: موضوعي كه اين مسئله را متناقض و پيچيده مي كند، اين است كه اوباما مخالفتي با سركوب فريادهاي دموكراسي خواهان در يمن و بحرين ندارد.
تايم افزود: آمريكا از خلوت ها حاكم بر اين كشورها حمايت مي كند و تصورش بر اين است كه ايران جنبش هاي مردمي را در كشورهاي منطقه تقويت مي كند.
تايم تصريح كرد: انقلاب در كشورهاي عربي كه از سال 2011 آغاز شده ميدان جنگ نيابتي ايران با آمريكاست. اين نبرد همچنان ادامه خواهد داشت.
 


سيانيوز: اصلاح طلبان به دو علت نبايد نامزد معرفي كنند! (خبر ويژه)

«اصلاح طلبان در 4 سال اخير با بحران هويت روبرو شده اند. آنها كه همان خط امامي ها و چپ هاي سابق اند از روز اول انقلاب هم در پي جاه و مقام به اين درگاه آمده بودند».
سايت گويا نيوز كه رابطه خود با سازمان «سيا» را انكار نمي كند و به همين علت در ميان اپوزيسيون به «سيانيوز» شهرت دارد. با طرح اين سوال كه «اصلاح طلبان مي خواهند چه بكنند»؟ نوشته است «وقتي امروزه از اصلاح طلبان سخن مي گوئيم، دقيقا نمي دانيم منظورمان چيست؟ و از كدام جبهه با كدام هويت حرف مي زنيم» گويانيوز با دعوت از جبهه اصلاحات براي شفاف سازي مواضع و اعلام هويت واقعي خود به سوابق آنها اشاره كرده و با توجه به تغيير مواضع 180 درجه اي آنان طي سه دهه گذشته و همراهي جبهه اصلاحات با اپوزيسيون نظام در جريان انتخابات 88- بخوانيد فتنه آمريكايي اسرائيلي 88- مي پرسد؛ مگر چه اتفاق جديدي افتاده است كه در پي معرفي نامزد براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم هستيد؟! گويانيوز با تقدير از فعاليت براندازانه اصلاح طلبان كه همراه با ساير گروههاي اپوزيسيون نظام صورت گرفته بود، از آنان مي خواهد كه با معرفي نامزد انتخاباتي، هويت واقعي خود را كه در فتنه 88 آشكار كرده بودند، پنهان نكنند و مي نويسد اكنون سوال افراطيون اصولگرا(!) از اصلاح طلبان اين است كه اگر اصلاح طلب هستيد چرا با اپوزيسيون نظام هم پيمان شده بوديد؟
گويانيوز در ادامه به بحران هويت و سرگرداني اصلاح طلبان پرداخته و بعد از اشاره به چند نمونه كه نشانه شفاف نبودن هويت آنهاست مي نويسد؛
«حالا مجموعه اين مشكلات باعث شده است كه اصلاح طلبان نتوانند براي انتخابات رياست جمهوري آينده تصميم بگيرند. آنها كنار ماندن و به كار مدني قانع شدن را هم، نه مطلوب مي دانند و نه كاري است كه اساسا در آن تجربه اي داشته باشند. گواه اين ادعا هم نقدهايي است كه هر از چند گاهي به دوران اصلاحات وارد مي كنند و مي گويند اي كاش در آن دوران به جاي آن كه تخم اصلاحات را در ساختار سياسي بكاريم در ميان جامعه و مردم مي كاشتيم»!
گويانيوز در پايان به انتقاد از ادعاي اصلاح طلبان درباره محبوبيت خاتمي پرداخته و مي نويسد؛ آن دوران سپري شده و خاتمي در افكار عمومي جايگاه سال 76 خود را از دست داده است و با طرح دوباره اين سوال كه «اصلاح طلبان مي خواهند چه كنند»؟ و مي پرسد؛ «اگر رژيم حتي به اندازه يك دهم آنچه ادعا مي كند به برانداز بودن اصلاح طلبان اعتقاد داشته باشد آيا مي تواند اجازه بدهد كه دوباره آش همان آش و كاسه همان كاسه باشد»؟ و به اصلاح طلبان توصيه مي كند كه به همان موضع «اپوزيسيون نظام» كه در سال 88 داشتند، بازگردند.
گفتني است گروههاي اپوزيسيون و مخصوصا گروهها و جرياناتي كه مانند «گويانيوز» مواضع آنها مي تواند موضع سازمان هاي اطلاعاتي بيگانه باشد، تلاش اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات را عمدتاً از دو جهت به زيان اپوزيسيون مي دانند اول آنكه شركت آنان در انتخابات، ادعاي قبلي اصحاب فتنه و حاميان بيروني آنها درباره تقلب در انتخابات را بي اساس نشان داده، و نفي مي كند و دوم اينكه معتقدند: با توجه به اين واقعيت كه اصلاح طلبان فاقد پايگاه اجتماعي و مردمي هستند، نامزد معرفي شده از سوي آنان با اقبال مردم روبرو نمي شود و از اين روي، ادعاي اصلاح طلبان درباره برخورداري از پايگاه مردمي در اين وزن كشي به شدت رنگ مي بازد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10