(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 31 فروردین 1392 - شماره 20468

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همزمان با رژه باشكوه روز ارتش
 آخرين دستاوردهاي دفاعي كشور به نمايش درآمد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
بازتاب نمايش اقتدار نيروهاي مسلح
ديلي تلگراف : ايران به خودكفايي نظامي رسيده است
اخبار ادبي و هنري
در بيمارستان خاتم الانبياء صورت گرفت
عيادت رهبر انقلاب از آيت الله طاهري خرم آبادي و جمعي از والدين شهدا
قطعه اي از بهشت
45 ميليون تومان شهريه دكتري علوم انساني
توزيع حواله هاي ارزي غيربورسيه ها
سرلشكر صفوي : تربيت مديران در سطوح مختلف
از مهمترين نيازهاي امروز كشور است
اعتراف رژيم صهيونيستي
به اقدامات تروريستي عليه برنامه هسته اي ايران
كنفرانس بين المللي قضايي با حضور ايران
در پاكستان آغاز به كار كرد
ابراز همدردي وزارت خارجه ايران با بازماندگان حادثه تگزاس
راه اندازي مركز جامع پزشكي اعصاب و روان در قم
هفتمين همايش بين المللي تجارت الكترونيك
در جزيره كيش برگزار شد
استاندار سيستان و بلوچستان:
دعاي خير شهدا دليل كمترين تلفات زلزله 7/7 ريشتري سراوان بود
دوره تحصيل در هنرستان ها 3 ساله شد
به دستور بقايي
 فعاليت مجمع جانبازان و ايثارگران كيش غيرقانوني اعلام شد
قطار سريع السير تهران- شاهرود فردا به حركت درمي آيد
بيمارستان تخصصي صحرايي عسلويه امروز افتتاح مي شود
نماينده پارس آباد و بيله سوار در مجلس:
ساخت سدهاي متفاوت رود ارس را تهديد مي كند
فرمانده قرارگاه جنوب شرق:
ارتشيان اعتماد رهبري را با نقد جان پاسخ مي دهند
مقام اولي تيم كميكار دانشگاه صنعتي اروميه در مالزي
درآمد 13 ميليارد توماني صيد ماهي در بابلسر
توليد 20 انيميشن در شهر كوچك بردسكن


همزمان با رژه باشكوه روز ارتش

آخرين دستاوردهاي دفاعي كشور به نمايش درآمد

نيروهاي مسلح كشورمان همزمان با روز ارتش، با برگزاري آيين رژه توسط يگان هاي نمونه و رونمايي از دستاوردهاي پيشرفته دفاعي، اقتدار ايران اسلامي را به نمايش گذاشتند.
در مراسم روز ارتش كه به طور همزمان در سراسر كشور برگزار شد، دلاورمردان ارتش آمادگي و اقتدار خود براي مقابله با هر نوع تهديد و تجاوز احتمالي و پاسخ به هر نوع خطاي راهبردي دشمنان به نمايش گذاشتند.
مراسم روز ارتش در تهران با حضور رئيس جمهور كشورمان و مقامات ارشد لشكري و كشوري با رژه يگان هاي نمونه نيروهاي مسلح و رونمايي از دستاوردهاي دفاعي در جوار مرقد مطهر امام خميني(ره) برگزار شد.
بنابراين گزارش در جريان مراسم 29 فروردين (روز ارتش) رژه هوايي جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش در آسمان تهران برگزار شد.
در اين رژه جنگنده هاي آذرخش، صاعقه، سوخو 24، و ميگ 29 در دسته هاي سه تايي و جنگنده هاي اف 4 و اف 14 در دسته هاي پنج تايي شركت داشتند.
همچنين در اين رژه دو فروند جنگنده سوخو 24 اقدام به عمليات سوخت گيري هوايي كردند.
گفتني است، در رژه هوايي ارتش بالگردهاي جت رنجر 206، 214، كبري و شنوك در دسته هاي سه تايي در آسمان تهران پرواز كردند.
رونمايي از دستاوردهاي جديد دفاعي ارتش
همزمان با روز ارتش از ادوات و تجهيزات نظامي و ديگردستاوردهاي ارتش نيز رونمايي شد.
در رژه يگان هاي نمونه ارتش از جديدترين نسل پهپاد «حازم 3»، «مهاجر B» و «سرير» با قابليت هاي عملياتي و فني پيشرفته رونمايي شد.
امير «فرزاد اسماعيلي» فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) درباره پهپاد جديد سرير (H110) اظهار داشت: اين پهپاد ضد اشعه رادار است و كشف نمي شود و با برد بالا و طول عمر زياد است.
اسماعيلي تأكيد كرد: پهپاد سرير قابليت حمل و نصب دوربين و موشك هوا به هوا دارد و تاكنون ده ها فروند از آن توليد و بكارگيري شده است.
وي همچنين با اشاره به پهپاد «حازم 3» و «مهاجر B» گفت: اينها پرنده هاي شناسايي، عكسبرداري، رزمي، تاكتيكي و ميداني هستند كه با همكاري وزارت دفاع توليد، رونمايي و هم اكنون استفاده مي شود.
بنابراين گزارش در مراسم روز ارتش ادوات و تجهيزات نظامي ارتش از جمله تانك بهينه سازي شده ذوالفقار، صمصام، خودروهاي تهاجمي سمندر، موشك اندازهاي نازعات 10، فجر 3، فجر 5 و ديگر دستاوردهاي ارتش از جمله موشك اندازهاي ميثاق 2، اس 200 و سامانه هاي راداري بصير، شهاب و ثامن و همچنين سامانه شنود الكترونيكي صياد 40 به نمايش گذاشته شد.
رئيس جمهور: ملتي با ارتشي اسلامي
طعم تلخ شكست را نخواهد چشيد
«محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور اسلامي ايران در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران كه صبح پنج شنبه در جوار حرم مطهر امام(ره) برگزار شد با اشاره به اينكه اين روز براي گراميداشت دلاوري ها و فداكاري هاي نيروي زميني و ارتش قهرمان جمهوري اسلامي ايران است، گفت: امروز يك روز بزرگ و تاريخي و ماندگار در حيات ارتش جمهوري اسلامي و نقطه اي ماندگار و الگو براي همه ارتش هاي مستقل جهان است.
وي افزود: نوآوري و به روز بودن و تجهيز شدن به انواع آموزش ها منبع اصلي اقتدار براي نيروهاي مسلح است و حركت در مسير اهداف از پيش تعيين شده و منحرف نشدن از مسير اصلي آن را تضمين مي كند.
رئيس جمهور ادامه داد: ما خدا را سپاسگزاريم كه امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران تمام ويژگي هاي اسلامي را براي نشان دادن اقتدار ملي خود دارد. يك ارتش مؤمن، خودباور و عميقاً معتقد به توده هاي مردم كه در دل آنها جا دارد و همين مسئله سبب برتري آن مي شود. ارتشي كه تحت فرماندهي معظم كل قوا حركت مي كند و مأموريت هاي خود را انجام مي دهد.
احمدي نژاد گفت: ملتي كه چنين ارتشي را دارد هرگز طعم تلخ شكست و ذلت را نخواهد چشيد. ارتشي كه مؤمن، ايثارگر، عاشق و با توانمندي هاي گوناگون است و از استقلال و امنيت ملت براي يك حركت پرشتاب صيانت مي كند.
وي با اشاره به اينكه چنين ارتشي براي تأمين امنيت نياز است، گفت: ملت ايران در طول هزاران سال به دنبال صلح و امنيت در جهان بوده است و از نقاط حساس منطقه دفاع كرده است.
حضور مقامات ارشد نظامي
در جمع خبرنگاران
در حاشيه مراسم روز ارتش وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فرمانده كل ارتش، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، فرمانده نيروي دريايي و نيروي زميني با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح پنجشنبه در حاشيه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص تهديدات جديد رژيم صهيونيستي مبني بر حمله نظامي به ايران گفت: اين تهديدات بسيار بي ارزش هستند و ما آن را فاقد اهميت قلمداد مي كنيم.
وي افزود: به اعتقاد من بخشي از تهديدات رژيم صهيونيستي عمليات رواني است تا كشورهاي ديگر را در اعمال تحريم ها و نقشه هاي توطئه آميز عليه جمهوري اسلامي ايران وادار كنند و با انحراف افكار عمومي به اهداف سوء خود دست يابند.
وزير دفاع با بيان اين كه ما هر اقدام سوء ناچيز رژيم صهيونيستي را با بيشترين قدرت پاسخ مي دهيم، در خصوص تجهيزات جديد وزارت دفاع نيز گفت: ما در حوزه زيردريايي و بالگردهاي جديد و پرنده هاي بدون سرنشين به دستاوردهاي خوبي خواهيم رسيد.
وي همچنين از ساخت موشك هاي جديد كروز دريايي و بالستيك در وزارت دفاع خبر داد و گفت: ما براساس راهبردي كه تدوين شده است، به دستاوردهاي جديد خود دست خواهيم يافت.
وزير دفاع همچنين در ادامه از رونمايي جنگنده كوثر در آينده نزديك خبر داد و گفت: ما در بخش جنگنده هاي نيمه سنگين نيز ورود كرده ايم و انشاءالله در زمان مقرر نيز نتايج آن را اعلام خواهيم كرد.
بنابراين گزارش فرمانده كل ارتش نيز در حاشيه مراسم 29 فروردين با حضور در جمع خبرنگاران در واكنش به ادعاي اخير اسرائيل مبني بر اين كه اين رژيم مي تواند به تنهايي ايران را مورد هجوم قرار دهد، گفت: ارتش نيز به تنهايي مي تواند پاسخ اسرائيل را بدهد.
وي با بيان اين كه ارتش آمادگي كامل براي پاسخدهي به هر نوع تجاوزي را دارد، افزود: ما در پاسخ به هر تجاوزي اقدام متناسب با آن انجام خواهيم داد.
همچنين امير «احمدرضا پوردستان» در پايان مراسم رژه از رونمايي سه دستاورد جديد در روز شنبه (امروز) خبر داد و گفت: اين دستاوردها در حوزه هاي پدافند هوايي، مخابرات و شبيه سازهاست.
فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: اين دستاوردها حاصل ارتباط و همكاري عميق ارتش جمهوري اسلامي ايران با صنعت دفاعي و مجامع دانشگاهي است كه توانسته اند تجهيزات مورد نياز را منطبق با تهديدات توليد كنند و در اختيار نيروها قرار دهند و ارتش را به ارتشي مقتدر و آماده براي دفاع از كيان نظام مقدس اسلامي تبديل كنند.
وي اظهار داشت: اين رژه براي كشورهاي همسايه و دوست پيام صلح، دوستي و مودت دارد و آنهايي كه خيال خام تهديد و تجاوز در سر دارند، بدانند كه در اين مملكت سربازان ولايتمدار با هر تهديدي در همان ابتداي راه، مقابله و دشمن را از حركت خود پشيمان مي كنند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): چه بسا افرادي كه عالم بودند، ليكن چون انحراف داشتند و اصلاح نشده بودند وقتي وارد جامعه گرديدند بسياري را گمراه و منحرف ساختند.

 


درپرتو وحي

مجازات شديد پخش كنندگان اخبار دروغ
قرآن عظيم:
اگر منافقان و بيماردلان و كساني كه اخبار دروغ و شايعات بي اساس در مدينه پخش مي كنند دست از كار خود برندارند، تو را بر ضد آنها مي شورانيم، سپس جز مدت كوتاهي نمي توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. و از همه جا طرد مي شوند و هر جا يافته شوند، گرفتار خواهند شد و به سختي به قتل خواهند رسيد. اين سنت خدا در اقوام گذشته است و براي سنت الهي هيچگونه تغيير نخواهي يافت. سوره احزاب -آيات 60 تا 62
 


بازتاب نمايش اقتدار نيروهاي مسلح

ديلي تلگراف : ايران به خودكفايي نظامي رسيده است

نمايش دستاوردهاي جديد دفاعي كشور در رژه روز ارتش، در رسانه هاي بين المللي بازتاب يافت.
روزنامه انگليسي ديلي تلگراف در گزارشي از مراسم 29 فروردين نوشت: ايران به مناسبت روز ملي ارتش يك رزمايش برگزار كرد كه در آن تجهيزات نظامي ارتش از جمله شامل جنگنده هوايي، موشك هاي بالستيك سجيل و پهپادهاي ساخت ايران در صفي هنگام رژه به نمايش درآمد.
به گزارش پايگاه شبكه خبر، ديلي تلگراف در ادامه نوشت: ايران توانسته با توليد تجهيزاتي مانند زيردريايي، موشك و جنگنده هاي هوايي به خودكفايي نظامي دست يابد. در اين رزمايش حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ايران به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه اگر خطا كند، با نابودي مواجه خواهد شد: «اسرائيل اگر خطا كند، از نقشه سياسي جهان محو خواهد شد».
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي كه به رژه روز ارتش جمهوري اسلامي ايران اختصاص داشت در تيتر گزارش خود اذعان كرد كه ايران تهديدات اسرائيل عليه برنامه هسته اي خود را چون «پارس كردن سگ» مي داند.
اين روزنامه صهيونيستي به نقل از فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران در خصوص رژيم صهيونيستي نوشته است« يك سگ كاري بيش از پارس كردن نمي تواند بكند و ما اعتقادي به اين تهديدات نداريم.»
به گزارش فارس هاآرتص تاكيد مي كند كه پاسخ ايران به تهديدات اسرائيل تمرينات نظامي، اعلام پيشرفت هاي تكنولوژيك در عرصه نظامي و صدور بيانيه هاي تهديد آميز بوده است.
رويترز نيز با ارائه گزارشي از مراسم روز ارتش در تهران نوشت: آيت الله سيدعلي خامنه اي كه به عنوان فرمانده كل قوا، اختيار نهايي نيروهاي مسلح را دارد، ماه گذشته اعلام كرد، اگر اسرائيل «كوچكترين اشتباهي مرتكب شود»، ايران، تل آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد.
رويترز اعلام كرد، تجهيزات جديدي كه در رژه رونمايي شد، شامل يك فروند پهپاد جنگنده رادارگريز به نام سرير و سامانه هاي دفاع هوايي ارتقا يافته بود كه نيروي هوايي ايران نيز تمرين سوخت گيري هوايي توسط جت هاي جنگنده سوخوي 24 را به نمايش گذاشت.
رويترز در پايان اعلام كرد: به نوشته كتاب مرجع توازن نظامي موسسه بين المللي مطالعات راهبردي براي سال دو هزار و سيزده، ايران برخوردار از پانصد و بيست و سه هزار نيروي مسلح فعال و سيصد و پنجاه هزار نيروي ذخيره است.
 


اخبار ادبي و هنري

بزرگداشت «گلعلي بابايي»
توسط نويسندگان و رزمندگان
جمعي از نويسندگان ادبيات انقلاب اسلامي و رزمندگان دوران دفاع مقدس، تلاش هاي «گلعلي بابايي» نويسنده دفاع مقدس را گرامي داشتند.
نخستين نشست «عصرانه هاي ادبي» با هدف پاسداشت نويسندگان ادبيات انقلاب اسلامي با تجليل از گلعلي بابايي در خبرگزاري فارس برگزار شد.
در اين مراسم اميرحسين فردي (نويسنده)، رضا اسماعيلي (شاعر)، مهدي همت (فرزند شهيد ابراهيم همت فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله)، داوود كريمي (فرزند شهيد عباس كريمي فرمانده لشكر 27 محمد رسول الله)، اصغر نقي زاده (بازيگر سينما و تلويزيون)، حبيب والي زاده (تهيه كننده روايت فتح)، و جمع زيادي از روزنامه نگاران، رزمندگان و علاقه مندان اين نويسنده حضور داشتند.
گفتني است، گلعلي بابايي كتاب هايي چون «همپاي صاعقه» (كارنامه عملياتي لشكر 27 محمد رسول الله(ص))، «ضربت متقابل» (كارنامه عملياتي لشكر 27 محمد رسول الله(ص))، «سردار بي نشان» (براساس زندگي نامه سردار جاويدالاثر حاج احمد متوسليان)، «غوغاي غبار» (يادداشت هاي سفر حج) و... را نوشته است.
رسوايي اخلاقي
چهره مشهور تلويزيون دولتي انگليس
رسانه هاي انگليس روز جمعه از بازداشت و بازجويي از يكي از چهره هاي مشهور تلويزيوني اين كشور در ارتباط با سوءاستفاده هاي جنسي خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از اسكاي نيوز، «رالف هريس» اواخر ماه مارس (اوايل فروردين) توسط تيم ويژه پليس انگليس كه درباره سوءاستفاده هاي جنسي تحقيق مي كند، بازداشت و مورد بازجويي قرار گرفت.
پليس همچنين اخيرا خانه هريس را در منطقه بركشاير بازرسي كرده است. اين مجري سابق برنامه هاي تلويزيوني هم اكنون به قيد وثيقه آزاد است و بايد ماه آينده براي پاسخگويي به اتهامات خود در دادگاه حاضر شود.
هريس 82 ساله كه استراليايي الاصل است از حدود نيم قرن پيش در انگليس زندگي مي كند و 40 سال سابقه فعاليت در شبكه هاي مختلف تلويزيوني اين كشور از جمله «بي بي سي» و «آي تي وي» دارد.
پليس انگليس پاييز پارسال و پس از فاش شدن ابعاد گسترده فساد اخلاقي «جيمي ساويل» مجري مشهور «بي بي سي» تيم ويژه اي را با عنوان يوتري براي تحقيق در مورد سوءاستفاده هاي جنسي وي و ديگر چهره هاي سرشناس از كودكان، تشكيل داد كه بازرسان اين تيم ويژه پليس تاكنون 12نفر از جمله چند نفر از مجريان فعلي و سابق بي بي سي را بازداشت و مورد بازجويي قرار داده اند.
صيانت نام خليج فارس
از سوي هنرمندان
دبير سومين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس هدف از برگزاري اين جشنواره را صيانت از نام خليج فارس و تجليل از پديدآورندگان آثار هنري و فرهنگي عنوان كرد.
اميرزاده دبير سومين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس گفت: اين جشنواره با محوريت استان هرمزگان و به منظور صيانت از نام خليج فارس، تجليل از خالقان و پديدآورندگان آثار فرهنگي و هنري در حوزه خليج فارس، شناساندن چهره واقعي استعمارگران در منطقه خليج فارس، تجليل از پايداري و مرزباني مردم ايران اسلامي از خليج فارس، بزرگداشت شهداي خليج فارس و ارتقاي سطح تعاملات فرهنگي و هنري با كشورهاي همسايه و جهان شكل گرفت.
اميرزاده توضيح داد: امسال كه سومين دوره آن، در تاريخ سوم تا دهم ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد، تقريبا تمامي استان هاي سراسر كشور در قالب 36 فعاليت موضوعي به موضوع خليج فارس خواهند پرداخت.
سومين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري خليج فارس سوم تا دهم ارديبهشت سال 1392 در سراسر كشور و مراسم پاياني آن در استان هرمزگان برگزار مي شود.
آخرين بازمانده نسل سياه بازي
از دنيا رفت
سعدي افشار (سعدالله همت خواه) در سن 79 سالگي، به دليل كهولت سن و بيماري مزمن ريوي؛ دار فاني را وداع گفت.
سعدي افشار، تنها بازمانده نسل سياه باز نمايش ايران در حالي كه نمايش «فيس پوك» را در سينما تئاتر فردوسي روي صحنه داشت؛ ديروز جمعه 30 فروردين حوالي ساعت 12ظهر در منزل شخصي اش درگذشت.
 


در بيمارستان خاتم الانبياء صورت گرفت

عيادت رهبر انقلاب از آيت الله طاهري خرم آبادي و جمعي از والدين شهدا

رهبر معظم انقلاب با حضور در بيمارستان خاتم الانبياء تهران از آيت الله طاهري خرم آبادي عيادت كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر پنجشنبه با حضور در بيمارستان خاتم الانبياء از آيت الله طاهري خرم آبادي و جمعي از والدين شهدا كه در بخش مراقبتهاي ويژه اين بيمارستان بستري هستند، عيادت و براي سلامتي آنان دعا كردند.
 


قطعه اي از بهشت

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي (مد ظله العالي)، روايتي از حضور رهبر انقلاب در بخش آي.سي.يوي والدين شهدا در بيمارستان خاتم الأنبياء به قلم دكتر پيرحسين كوليوند مدير بيمارستان خاتم الأنبياء مي خوانيد كه در ادامه مي آيد :
ساعت شش و نيم عصر پنج شنبه بود كه مطلع شديم حضرت آيت الله خامنه اي سرزده و بدون اطلاع قبلي به بيمارستان خاتم الأنبياء تشريف آورده اند. ايشان در بخش آي.سي.يو حضور يافتند و در ابتدا با حضرت آيت الله طاهري خرم آبادي ملاقات كردند. سپس به عيادت بيماراني كه در بخش آي.سي.يوي ويژه والدين شهدا بستري بودند رفتند و با آنها گفت وگو كردند. در نهايت مجدداً دقايقي از آيت الله طاهري عيادت كردند و با دعاي خير براي كاركنان و پرستاران و ديگر عوامل، بيمارستان را ترك كردند .
عيادت از آيت الله طاهري خرم آبادي
وقتي كه حضرت آقا تشريف آوردند آيت الله طاهري هوشياريشان خيلي بالا نبود و در ابتدا متوجه حضور رهبر انقلاب نشدند. آقا آمدند كنار تخت و دست نوازش به سر و صورت آقاي طاهري كشيدند و سلام كردند. دو فرزند آيت الله طاهري خرم آبادي هم در بيمارستان حضور داشتند و در مورد وضعيت آقاي طاهري با رهبر انقلاب صحبت كردند. حضرت آقا از فرزند آقاي طاهري پرسيدند چند روز است كه ايشان به اين وضعيت هستند و چطور شد كه اين اتفاق افتاد. آقازاده آقاي طاهري هم از وضعيت درماني پدرشان گزارش مختصري ارائه كرد. بعد از اينكه رهبر انقلاب چند دقيقه اي در كنار تخت آيت الله طاهري با فرزندان ايشان صحبت كردند فرمودند كه ما يك سري هم به بقيه بيماراني كه در اين بخش بستري هستند ميزنيم و دوباره برميگرديم اينجا. و بعد از اينكه حضرت آقا به ديدار والدين شهداي بستري در آي.سي.يو رفتند و سپس دوباره به بالاي سر آيت الله طاهري بازگشتند، آقاي طاهري كاملا چشم هايشان را باز كرده بودند و متوجه حضور حضرت آقا شدند. آقا هم دوباره سلام و احوال پرسي كرده و براي ايشان آرزوي شفا نمودند .
ماجراي تأسيس آي.سي.يو ويژه والدين شهدا
سه سال پيش بود كه حدود نيمه شب پدر شهيدي را به اورژانس آوردند كه به تخت خالي احتياج داشت و بايد در بخش مراقبت هاي ويژه بستري مي شد. اما ما حتي تخت عادي خالي هم نداشتيم. با همكارانم در ديگر بيمارستان ها تماس گرفتم و بالاخره يك جاي خالي در آي.سي.يوي يكي از بيمارستانها هماهنگ شد. به آنها گفتم كه شما به فلان بيمارستان برويد و فردا كه در اينجا تخت آي.سي.يو خالي شد من هماهنگ ميكنم كه با آمبولانس به اين بيمارستان بياييد .
فردا صبح تخت خالي شد و من تماس گرفتم كه آن پدر شهيد عزيز برگردد ولي با خبر شدم كه متاسفانه به رحمت خدا رفته است. اين ماجرا ما را تحت تاثير قرار داد. در آن زمان در اين طبقه آي.سي.يو فعلي قرار بود كه تالار همايش ساخته شود. اين تصميم را تغيير داديم و بنا گذاشتيم يك بخش مراقبت هاي ويژه مجهز ايجاد كنيم و فقط و فقط آن را به والدين شهدا اختصاص دهيم .
ما مديون اين بزرگواران هستيم و حتي اگر جانمان را هم بگذاريم در اين زمينه كم گذاشته ايم و نبايد اين ها دغدغه هاي اين چنيني داشته باشند؛ لذا ما به سرعت اين بخش را ايجاد و از نظر تجهيزات، فضا، پرسنل و پزشك بهترين ها را انتخاب كرديم و الحمدلله جواب هم گرفتيم. روز ولادت حضرت رسول اعظم صلوات الله عليه وآله هم اين بخش افتتاح شد .
هم اكنون اين بخش يكي از بزرگترين بخش هاي آي.سي.يو يا مراقبت هاي ويژه منطقه است و از نظر تجهيزات و امكانات و نوع بيماران، كه همه خانواده شهيد هستند تقريبا در منطقه منحصر به فرد است و اميدواريم اين نوع خدمت رساني به والدين شهدا، الگويي شود براي ديگر مراكز خدمات درماني در سطح كشور.
من حس ميكنم اين آي.سي.يو به خاطر حضور اين همه پدر و مادر شهيد قطعه اي از بهشت است .
ملاقات با والدين شهدا
روز پنج شنبه، سي و سه نفر از والدين شهدا در اين بخش مراقبتهاي ويژه مغزي بستري بودند كه حضرت آقا در كنار تخت تك تك اين عزيزان حاضر شدند و با آنها ملاقات كردند. به دليل مشكلات مغزي اين بيماران، عده اي از آنها بي هوش بودند و آنهايي كه تقريبا بيدار بودند با حضرت آقا گفتگوي مختصري انجام مي دادند. حضرت آقا دست نوازش به سر اين عزيزان مي كشيدند و ياد و خاطره شهدايشان را گرامي مي داشتند و دعا مي كردند كه »انشاالله خداوند، شهيد شما را با پيغمبر صلوات الله عليه وآله محشور كند«. برخي از بيماراني هم كه به دليل قرارداشتن دستگاه تنفس مصنوعي در دهانشان نمي توانستند صحبت كنند، با اشاره، به سخنان رهبر انقلاب پاسخ مي دادند.
وقتي پرستاران هر تخت بيماري را معرفي مي كردند و حضرت آقا متوجه مي شدند كه آن بيمار دو شهيد در راه خدا تقديم كرده است با محبت بيشتري با آنها احوال پرسي مي كردند و لحظات بيشتري در كنار آنها بودند.
يكي از بيماران، پدر دو شهيد بود كه از حضرت آقا بسيار تشكر كرد و خوشامد گفت. اشك شوق از چشمانش جاري شده بود و عرض كرد »آقاي خامنه اي من رو دعا كنيد«. حضرت آقا هم فرمودند كه ما شما رو دعا ميكنيم، شما هم ما رو دعا كنيد.
ارائه گزارش به رهبر انقلاب درباره وضعيت بيمارستان و رؤيايي درباره شهدادر هنگام ملاقات گزارش كوتاهي از وضعيت رسيدگي به والدين شهدا در آي.سي.يو، وضعيت تخصصي بيمارستان و فعاليت هاي جانبي فرهنگي براي بيماران را خدمت رهبر انقلاب ارائه كردم .
به ايشان عرض كردم كه من قبل ازعيد داشتم از آي.سي.يوي والدين شهدا بازديد مي كردم، ديدم كه همكاران دارند يكي از والدين شهدا را حمام مي كنند (پرستاران عزيز اين بيماران را هر دو - سه روز يك بار حمام مي كنند). وقتي اين صحنه را ديدم خيلي خوشحال شدم كه پرستاران ما اين گونه مؤمنانه وظايفشان را انجام مي دهند. شب خواب ديدم كه دارم بخش را بازديد مي كنم در حالي كه شهدا كنار تخت والدين شان ايستاده اند و نظاره گر زحمت پرستارانند. طوري به ما نگاه مي كردند كه انگار هم ديگر را مي شناختيم. ما با شهدا سلام و احوالپرسي كرديم و آنها هم با ما مصافحه كردند و دست دادند طوري كه در همان عالم رويا، گرماي دستشان را حس مي كرديم. يكي از اين شهدايي كه كنار تخت ايستاده بود رو كرد به من و گفت دستتان درد نكند، شما خيلي زحمت ما را مي كشيد. بنده وقتي اين رويا و زحمات پرستاران متعهد بيمارستان را خدمت آقا تعريف كردم، ايشان فرمودند »خوش به سعادت شما، واقعيت هم همين است«. بعد هم پرستاران را چندبار دعا كردند .
توفيق بزرگ
« خداوند شما را موفق بدارد. خدمت به اين عزيزاني كه اينجا هستند توفيق بزرگي است از سوي خدا»؛ رهبر انقلاب اين دو جمله را هنگامي كه ملاقاتشان از والدين شهدا و آيت الله طاهري خرم آبادي به پايان رسيد، خطاب به مسئولان بيمارستان كه آنجا حضور داشتند، فرمودند و حوالي غروب بود كه بيمارستان را ترك كردند .
 


45 ميليون تومان شهريه دكتري علوم انساني

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي اعلام كرد: شهريه دانشجويان دوره دكتري علوم انساني دانشگاه علامه طباطبايي 45 ميليون تومان است كه دانشجويان در 6 ترم به صورت اقساط پرداخت خواهند كرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين شريعتي در گفتگو با مهر گفت: دانشجويان دكتراي شهريه پرداز پرديس دانشگاه علامه طباطبايي از طريق آزمون سازمان سنجش در پرديس نيمه حضوري اين دانشگاه پذيرش مي شوند.
وي ادامه داد: امكان دارد در رشته هايي ظرفيت ها تكميل نشود كه براي پذيرش در اين رشته ها هم اگر بخواهيم دانشجو غير از آزمون سنجش پذيرش كنيم براي آن هم سازوكاري ترتيب داده و آزمون برگزار خواهيم كرد.
رئيس دانشگاه علامه طباطبايي افزود: شهريه دانشجويان دوره دكتري علوم انساني دانشگاه علامه طباطبايي 45 ميليون تومان است كه دانشجويان در 6 ترم و به صورت اقساط پرداخت خواهند كرد.
وي در مورد اينكه آيا به اين دانشجويان وام تعلق مي گيرد هم گفت: اگر وزارت علوم اعلام كند كه به اين دانشجويان وام ارائه مي دهد تعلق خواهد گرفت ولي در اين زمينه مطلبي عنوان نشده است و تضميني وجود ندارد.
رئيس دانشگاه علامه عنوان كرد: دوره دكتري دانشگاه علامه با كيفيت برگزار مي شود و تمام استادان آن استاديار به بالا هستند.
 


توزيع حواله هاي ارزي غيربورسيه ها

معاون بورس وزارت علوم از آغاز توزيع حواله هاي ارزي غيربورسيه ها از ديروز خبر داد.
حسن مسلمي ناييني در گفت وگو با مهر، اضافه كرد: 3 هزار و 325 تقاضاي صدور حواله ارزي براي دانشجويان با هزينه شخصي شاغل به تحصيل در خارج از كشور در سايت اعزام با هزينه شخصي ثبت شده است.
وي ادامه داد:پس از بررسي با درخواست 2 هزار و 511 يعني 76 درصد تقاضا موافقت و حواله هاي آنها صادر شد.
به گفته معاون بورس وزارت علوم با 814 درخواست يعني 24درصد از تقاضاها به علت نقص پرونده موافقت به عمل نيامد.
مسلمي خاطرنشان كرد كه حواله هاي ارزي صادر شده به 11شهر در سطح كشور و 15موسسه در تهران ارسال و تا چهار روز كاري آينده توزيع مي شود.
 


سرلشكر صفوي : تربيت مديران در سطوح مختلف

از مهمترين نيازهاي امروز كشور است

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا تاكيد كرد تربيت مديران در سطوح مختلف از مهمترين نيازهاي امروز كشور است .
سرلشكر پاسدار رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در مراسم نكوداشت دكتر حافظ نيا كه در محل خانه انديشمندان علوم انساني برگزار شد،گفت: انجمن ژئوپلتيك ايران مفتخر است كه با كمك خانه انديشمندان و تعدادي از دانشگاه ها، سازمان ها و نهادها مراسم نكوداشت براي استاد و دانشمند مومن، شجاع و خردمندي همچون استاد دكتر حافظ نيا برگزار مي كند .
رئيس انجمن ژئوپلتيك ايران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نياز هاي امروز كشورمان، اظهار كرد: بزرگترين ضعف ما طي اين 34 سال كه از انقلاب مي گذرد، ضعف در تربيت نيروي انساني خردمند، عاقل، مردم دار، مردم يار و متعهدي كه بتواند ظرفيت هاي انساني و طبيعي كشورمان را بشناسد و از اين معدن عظيم استخراج كند و اين كشور بزرگ و ملت كهن، اين انقلاب اسلامي و مردم نجيب و صبور ايران را به مرحله پيشرفت و عدالت در سطح منطقه و آسيا برساند، است .
صفوي افزود: اساتيد بزرگوار، دانشجويان و پژوهشگران ارزشمند ما براي مديريت و اداره كشور عزيزمان و براي رسيدن به پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامي و رسيدن به قدرت اول منطقه غرب آسيا تا سال 1404 و رفاه و آسايش ملت عزيزمان و عبور از شرايط فعلي نامطلوب اقتصادي و سياسي و خلق يك حماسه سياسي و اقتصادي كه شعار محوري مقام معظم رهبري است، احتياج به ساختن انسان هاي كمال يافته و مطلوب و تربيت نيروي انساني عالم، عاقل و خوش اخلاق داريم .
وي ادامه داد: اين تربيت مديران به عهده دانشگاه ها گذاشته شده بود؛ آيا شما فكر مي كنيد دانشگاه هاي ما در تربيت اين چنين انسان هايي كه ارزشمدار و عاقل باشند و به خرد دسته جمعي اعتقاد داشته باشند و خود محور و خود راي نباشند، توانسته اند به اين مهم برسند؟ اين مهم بزرگترين وظيفه وزارتخانه هاي علوم، بهداشت و ساير مراكز آموزش عالي و اساتيد بزرگوار اين مراكز است .
به گزارش فارس، رئيس انجمن ژئوپلتيك ايران گفت: از نظر من دكتر حافظ نيا انساني مومن و خردمند و انقلابي و فكور است كه دانش علوم جغرافيا را درك كرده و در تربيت انسانها و كادر مديران براي اين كشور كار كرده است. وي از نظر من يك دانشمند است، اين اساتيد بزرگوار هستند كه مديران آينده اين كشور را در سطوح مختلف تعليم مي دهند و تربيت مي كنند.
وي افزود: نكوداشت انسان هاي برجسته و مومن كه به اهداف اين ملت ايمان دارند، مردم، كشور و منطقه را مي شناسند و در جهت خدمت به مردم، دين و فرهنگ اين مردم كه فرهنگ اسلامي است خدمت مي كنند، از حركت هاي ارزشمند و لازم است .
 


اعتراف رژيم صهيونيستي

 به اقدامات تروريستي عليه برنامه هسته اي ايران

نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي به توسل اين رژيم به اقدامات تروريستي عليه ايران و البته ناموفق بودن آنها اذعان كرده است .
«ايهود اولمرت» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي در مصاحبه با روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» ضمن اذعان به اقدامات مخفيانه رژيم اسرائيل عليه برنامه هسته اي ايران به شكست اين رژ يم براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران اعتراف كرد .
وي در اين خصوص گفت: اسرائيل سالها براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران كارهاي مخفيانه زيادي كرده است، اما آمريكا بايد هدايت و رهبري ممانعت از هسته اي شدن ايران را در اختيار بگيرد.
اولمرت با تاكيد براهميت نقش آمريكا در متوقف كردن برنامه هسته اي ايران در عين حال به پيامدهاي ناگوار ماجراجويي نظامي عليه ايران اعتراف كرد و گفت: اين كار بايد انجام شود، ما با تمام احترامي كه به توان نظامي خودمان داريم، اما نبايد فراموش كنيم كه اقدام هماهنگ با آمريكا و اروپا كار را براي توقف برنامه هسته اي ايران آسان تر خواهد كرد.
گفتني است، در سال هاي گذشته شماري از دانشمندان هسته اي كشورمان در اقدامات تروريستي به دست عوامل رژيم صهيونيستي و سرويس هاي غربي به شهادت رسيده اند، با اين حال برنامه هسته اي صلح آميز كشورمان با قدرت و با تكيه بر توانمنديهاي داخلي و تلاشهاي گسترده دانشمندان و نخبگان كشورمان در حال پيشرفت است.
 


كنفرانس بين المللي قضايي با حضور ايران

در پاكستان آغاز به كار كرد

كنفرانس بين المللي قضايي با حضور هياتي بلند پايه از قوه قضاييه جمهوري اسلامي ايران روز جمعه در محل ديوان عالي پاكستان در اسلام آباد آغار به كار كرد.
به گزارش ايرنا، هيات عالي قضايي جمهوري اسلامي ايران به رياست حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد مرتضوي مقدم معاون اول دادستان كل كشور به دعوت رياست ديوان عالي پاكستان براي شركت در كنفرانس بين المللي قضايي روز گذشته وارد اسلام آباد شد.
حسين ذبحي معاون قضايي دادستان كل كشور و محمد رضا صارمي از اعضاي ديوان عالي كشورمان در اين همايش شركت دارند.
نقش قوه قضاييه در جهان در حال توسعه، حاكميت قانون و صلح بين المللي، تروريسم و پولشويي، دعاوي حقوق سياسي، آموزش قضايي، حل و فصل اختلافات خارج از دادگاه و همچنين جرائم رايانه اي از جمله موضوعاتي است كه مقرر شده در اين كنفرانس مورد بررسي قرار گيرد. قاضي افتخار محمد چودري رييس ديوان عالي پاكستان و سرپرست كميسيون عدالت و كميته قضايي ملي اين كشور اين همايش را با حضور ميهمانان خارجي افتتاح كرد .
در اين همايش بين المللي سه روزه قضات ارشد دادگاه هاي فدرال، دادگاه شريعت و قضايي و دادگاه هاي عالي ده كشور خارجي شركت كرده اند.
هدف از برگزاري سالانه كنفرانس بين المللي قضايي تعامل بيشتر بخش هاي قضايي و به اشتراك گذاشتن تجربيات راهبردي براي رسيدگي به مشكلات سيستم دادرسي و قضايي در ميان كشورهاي شركت كننده اعلام شده است.
 


ابراز همدردي وزارت خارجه ايران با بازماندگان حادثه تگزاس

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان مراتب تاسف و تاثر شديد خود را از وقوع انفجار در كارخانه كودسازي واكو ايالت تگزاس كه منجر به كشته و مجروح شدن تعداد زيادي از مردم شد اعلام داشت.
رامين مهمانپرست با اظهار تسليت به مردم آمريكا و ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين حادثه، براي همه مجروحان به ويژه كودكان مصدوم آرزوي سلامتي و بهبودي كرد.
 


راه اندازي مركز جامع پزشكي اعصاب و روان در قم

طي مراسمي، مركز جامع اعصاب و روان باور قم كه با هدف ارائه خدمات در زمينه هاي روانپزشكي راه اندازي شده است با حضور مسئولان استاني افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم رئيس سازمان نظام پزشكي قم طي سخناني با اشاره به اينكه در سال هاي اخير بيماري هاي رواني در جامعه رو به فزوني بوده است اظهار كرد: با وجود گسترش بيماري هاي رواني در سال هاي اخير هنوز مركزي كه بتواند به صورت تخصصي در زمينه هاي روانپزشكي فعاليت كند وجود نداشته است.
محمدرضا قديري با اشاره به اينكه خلأ وجود يك مركز تخصصي كه در زمينه هاي روانپزشكي فعاليت كند احساس مي شد بيان داشت: با راه اندازي اين مركز تا حدي اين خلأ رفع خواهد شد.
رئيس مركز جامع اعصاب و روان نيز با اشاره به اينكه بخشي از ناهنجاري هاي اجتماعي مي تواند منشأ رواني داشته باشد اضافه كرد: عدم آگاهي، كم اهميت دانستن بيماري، مشكلات مالي، عدم دسترسي به درمان مناسب و نگراني از انگ بيماري از عواملي است كه سبب شده است تا افراد به بيماري هاي روان و اعصاب توجه كافي نداشته باشند.
عباس شهيدي با بيان اينكه طبق بررسي ها و آمارها بخشي از افراد هر جامعه اي دچار اختلالات روان پزشكي هستند بيان داشت: در راه اندازي اين مركز جمعي از روان پزشكان، روان شناسان و استادان مطرح استاني و كشوري مشاركت و همكاري داشته اند.
 


هفتمين همايش بين المللي تجارت الكترونيك

در جزيره كيش برگزار شد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
هفتمين همايش بين المللي تجارت الكترونيك در تاريخ 28 فروردين به مدت دو روز با همكاري دانشگاه هاي اصفهان و پرديس بين الملل دانشگاه صنعتي شريف در كيش برگزار شد.
اين همايش با حضور 300 نفر از تجار و بازرگانان، دانشجويان و مهماناني از مالزي در جزيره كيش برگزار شد.
رئيس شوراي سياستگذاري كنفرانس تجارت الكترونيك در حاشيه اين همايش به رتبه اول علمي ايران در منطقه اشاره كرد و گفت: ايران در خاورميانه در زمينه توليد علم رتبه اول را از آن خود كرده است و چهار ميليون و 400 هزار دانشجو در دانشگاههاي سراسر كشور تحصيل مي كنند كه از اين تعداد 12 درصد در دوره هاي تحصيلات تكميلي راه مي يابند كه در توليد علم نقش بسزايي دارند.
سرهنگ نيك نفس معاون پليس فتاي كشور نيز در اين همايش به شناسايي يك ميليون و 300 هزار جرم مرتبط با فضاي سايبري در جهان اشاره كرد و گفت: 47 درصد اين جرايم به مسايل مالي و اقتصادي مربوط مي شود كه مهمترين جرايم برداشت غيرمجاز از حسابهاي بانكي است.
 


استاندار سيستان و بلوچستان:

دعاي خير شهدا دليل كمترين تلفات زلزله 7/7 ريشتري سراوان بود

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: لطف الهي و دعاي خير شهدا و استقبال پرشور و تكريم مردم استان به پيكر مطهر شهداي گمنام مهمترين دليل كاهش چشمگير تلفات جاني و خسارات مادي زلزله بزرگ 7/7 ريشتري در استان بود.
به گزارش ايرنا، «حاتم ناروئي» پنج شنبه شب در نشست ستاد حوادث سيستان و بلوچستان به منظور جمع بندي وضع زلزله سراوان، سوران و خاش افزود: زلزله شهرستان سراوان در دنيا بي سابقه بود زيرا زمين لرزه اي با اين قدرت بايد نه تنها سراوان و سوران، بلكه تمام استان را زير و رو و با خاك يكسان مي كرد، اما به لطف و عنايت پروردگار، دعاها و نمازهاي شبانه مردم مومن و خداجوي استان و مهمتر از همه حضور پيكر مطهر شهداي گمنام و تكريم قابل توجه مردم استان به ساحت مقدس آنان، موجب شد كمترين تلفات و خسارات را داشته باشد.
مردم سيستان و بلوچستان در سالروز شهادت يگانه دخت نبي مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) ميزبان چهار شهيد گمنام بودند.
نماينده عالي دولت در سيستان و بلوچستان با بيان اينكه زلزله، حادثه اي است كه بايد به نحو شايسته مديريت شود، افزود: خوشبختانه زلزله 7/7 ريشتري روز سه شنبه استان به خوبي مديريت شد.
ناروئي ادامه داد: در حوادث غيرمترقبه عجله و شتاب، مشكل ساز مي شود، بايد با تدبير و انديشه اين قبيل حوادث را مديريت كرد.
وي با تقدير از دستگاه هاي مختلف بويژه نيروهاي امدادي و ساير ادارات و سازمان هاي دست اندركار و فعال در منطقه حادثه ديده، گفت: امنيت و آرامش از لحظات نخست حادثه با حضور نيروها و دستگاه هاي امدادرسان و نيروهاي انتظامي، امنيتي، سپاه و بسيج در مناطق زلزله زده برقرار بود و هيچ مشكل خاصي بوجود نيامده است.
استاندار سيستان و بلوچستان خاطرنشان كرد: رئيس جمهوري، معاون اول رياست جمهوري، مجلس، وزارت كشور و ساير مسئولان كشوري از لحظات نخست حادثه در تماس با استاندار در جريان امور قرار گرفتند و بر كمك رساني از ساير استان ها و اعزام نيرو و امكانات تاكيد كردند.
وي با تقدير از رسانه هاي ارتباط جمعي استان تصريح كرد: اطلاع رساني به موقع و صحيح توسط مسئولان دست اندركار و رسانه هاي ارتباط جمعي موجب شد تا شايعات و جوسازي هايي كه از سوي رسانه هاي بيگانه در حال شكل گيري بود، خنثي شود.
به گزارش ايرنا، زلزله 7/7 ريشتري روز سه شنبه و 10 پس لرزه آن تاكنون، تنها يك كشته و 12 زخمي بر جاي گذاشت كه سه نفر آنان بستري و بقيه به صورت سرپايي درمان و مرخص شدند.
 


دوره تحصيل در هنرستان ها 3 ساله شد

رئيس آموزش و پرورش آمل گفت: دوره متوسطه در هنرستان ها سه ساله شده و دانش آموزان از سال اول وارد هنرستان مي شوند.
نخستين نشست هماهنگي مديران شهرستان آمل با حضور مدير آموزش و پرورش آمل، مديران مدارس متوسطه و مجتمع هاي آموزشي پرورشي برگزار شد.
اكبر لطفي با اشاره به فعاليت 3 هزار و 872 كارگاه صنعتي در آمل تصريح داشت: هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار و دانش بهترين جايگاه تربيت نيروي ماهر با توجه به نياز صنعت است. لطفي با اشاره به سه ساله شدن دوره تحصيلي در هنرستان ها افزود: در سال تحصيلي آينده دانش آموزان با گرايش فني و حرفه اي از سال اول متوسطه وارد هنرستان ها مي شوند.
 


به دستور بقايي

فعاليت مجمع جانبازان و ايثارگران كيش غيرقانوني اعلام شد

كيش- خبرنگاركيهان:
فعاليت مجمع جانبازان و ايثارگران در جزيره كيش غيرقانوني اعلام شد.
سازمان منطقه آزاد كيش در واكنش به سايت هايي كه درباره خدمات رساني به خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران در كيش راه اندازي شده است اعلام كرد هرگونه فعاليت در اين خصوص با اخذ مجوز رسمي و قانوني از سوي اين سازمان و با هماهنگي با بنياد شهيد و امور ايثارگران و جانبازان و موافقت آن نهاد امكان پذير خواهد بود و فعاليت افرادي كه فاقد مجوز در اين زمينه هستند غيرقانوني و ممنوع است. براساس گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش و بنا به دستور و تاكيد حميد بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور، فعاليت مجمع جانبازان و ايثارگران كيش غيرقانوني اعلام شده است.
 


قطار سريع السير تهران- شاهرود فردا به حركت درمي آيد

شاهرود- خبرنگاركيهان:
قطار سريع السير تهران- شاهرود فردا به حركت درمي آيد.
مديركل راه آهن شاهرود با اعلام اين خبر گفت: اين قطار از اول ارديبهشت ماه حركت خود را آغاز مي كند و مسير تهران تا شاهرود را 2 ساعت كمتر طي خواهد كرد.
محمد صادق برزنوني گفت: از شهرهاي سمنان و شاهرود به مقصد مشهد و تهران قطارهايي اختصاص يافته است. وي افزود: قطار دوطبقه مبله با امكانات مناسب مانند تلويزيون و با سرعتي بالاتر از قطارهاي فعلي از اول ارديبهشت ماه مسير شاهرود تا تهران را به مدت 5/4 ساعت طي مي كند.
 


بيمارستان تخصصي صحرايي عسلويه امروز افتتاح مي شود

فرمانده سپاه عسلويه گفت: بيمارستان تخصصي صحرايي عسلويه امروز افتتاح مي شود.
خليل رفعتي در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلويه اظهار داشت: سپاه و بسيج از ابتداي شكل گيري تاكنون در مسير رشد و بالندگي حركت كرده و بخش عظيمي از موفقيت هاي نظام مرهون بسيجيان است. وي افزود: سپاه علاوه بر حضور بي نظير در دوران دفاع مقدس، در سازندگي و عمران و آباداني كشور نيز نقش آفرين بوده و اين روند هم اكنون نيز تداوم دارد.
فرمانده سپاه عسلويه خاطرنشان كرد: سپاه در ارائه خدمات عام المنفعه به مردم نيز عملكرد مطلوبي داشته و اين امر رضايت خاطر مردم را فراهم كرده است.
رفعتي تصريح كرد: راه اندازي بيمارستان صحرايي در روستاهاي عسلويه از اقدامات ارزشمندي است كه با همكاري سپاه عسلويه و شركت سپانير و با تلاش مسئولان شهرستان عسلويه محقق مي شود.
اين مسئول با بيان اينكه بيمارستان تخصصي صحرايي عسلويه امروز افتتاح مي شود گفت: بيش از 150 پزشك و كادر درماني در اين بيمارستان فعال هستند. وي با اشاره به اينكه اين بيمارستان در منطقه چاه مبارك مستقر است متذكر شد: اين بيمارستان از امروز به مدت پنج روز خدمات رايگان درماني به مردم استان بوشهر ارائه مي دهد. فرمانده سپاه عسلويه ابراز داشت: بيش از 20 پزشك متخصص و پنج فوق تخصص در اين بيمارستان مستقر هستند و اميدوار هستيم كيفيت بالايي داشته باشد.
 


نماينده پارس آباد و بيله سوار در مجلس:

ساخت سدهاي متفاوت رود ارس را تهديد مي كند

ساخت سدهاي مختلف بر روي رود ارس بر نگراني ها افزوده و اين منابع آبي را با چالش جدي روبه رو ساخته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در خانه ملت در جريان بازديد از طرح هاي توسعه حاشيه ارس در پارس آباد اظهار داشت: كشورهاي همسايه ما با ساخت سدهاي مختلف در كناره و داخل رود ارس سبب شدند تا اين منبع ارزشمند آبي با چالش و خطرات جدي روبه رو شود كه نبايد در اين زمينه آسيب هاي احتمالي را ناديده گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين حبيب برومند تصريح كرد: اگر براي پرآب نگه داشتن ارس تلاش نشود ممكن است اين رودخانه به عاقبت درياچه اروميه اي تبديل شود كه زماني از زيبايي هاي منطقه آذربايجان بوده است.
وي خاطرنشان كرد: اين قصور و كم كاري ها از سوي برخي از استان هاي همجوار نيز تكرار شده به طوري كه آذربايجان شرقي با برداشت غير از حق و حقوق خود سبب مي شوند تا برخي از اراضي ما دچار مشكلات و نارسايي شوند. نماينده پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود و در ديدار با مسئولان شهر اصلاندوز بيان كرد: تبديل اين بخش به شهرستان كه به عنوان يك مطالبه جدي مطرح است همچنان در اولويت ما است.
برومند به صحنه حماسه سياسي به عنوان صحنه دلدادگي ملت ايران به نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: انتخابات 24 خرداد صحنه اي از حماسه عظيم سياسي و دلدادگي ملت ايران را به دنيا نشان مي دهد و ما بيش از هر زمان ديگر قادر مي باشيم عزت و سرفرازي خودمان را به نمايش بگذاريم.
اين نماينده مجلس انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و شوراها را عرصه خودنمايي دموكراسي ديني و ارزشي توصيف كرد و افزود: مردم مسلمانان و با بصيرت كشورمان با اطاعت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب قطعا نقشه دشمن را خنثي و روز به روز بستر عزت افزايي كشورمان را فراهم مي كنند.
 


فرمانده قرارگاه جنوب شرق:

ارتشيان اعتماد رهبري را با نقد جان پاسخ مي دهند

فرمانده قرارگاه عملياتي جنوب شرق ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ارتشيان به عنوان پيشگام دفاع از عزت اسلامي و غرور ايراني جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و تلاش مي كنند اعتماد رهبري را با نقد جان و جواني پاسخ دهند.
سرتيپ نادر عليدوست روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت روز ارتش جمهوري اسلامي ايران در كرمان افزود: ارتش به عنوان شمشيري آبديده و ذوالفقاري برنده در مقابل تمامي دشمنان ايستادگي مي كند.
وي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي ايران براي بازدارندگي استكبار جهاني و بيگانگان دوشادوش ساير نيروهاي مسلح به خوبي ايستاده است.
فرمانده قرارگاه عملياتي جنوب شرق ارتش ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با به روز كردن سياستهاي دفاعي خود همگام با سياستهاي دفاعي ساير نيروهاي مسلح توانسته دست ابرقدرتها را از انقلاب، مملكت و نظام اسلامي كوتاه كند.
عليدوست گفت: امروز اقتدار، شجاعت، خودكفايي و ولايتمداري نيروهاي مسلح باعث شده تا دشمنان از نيروي بازدارندگي آن در حيرت باشند.
وي افزود: در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نيروهاي مسلح استقلال كامل دفاعي خود را اعلام مي كنند لذا در ايران تمامي تجهيزات مورد نياز با تكيه بر توان نيروهاي متخصص، جوان و شهادت طلب بومي شده و نيازي به بيگانگان نداريم.
معاون سياسي امنيتي استانداري كرمان نيز در اين مراسم گفت: امروز تن ژنرالهاي آمريكايي در خليج فارس يا هر جاي جهان از قدرت يك سرباز جمهوري اسلامي ايران به لرزه درمي آيد.
جواد كمالي افزود: ارتش ايران به دليل بهره گيري از آموزه هاي هشت سال دوران دفاع مقدس ارتشي باتجربه است.
وي ادامه داد: اكنون ارتش ايران اسلامي با همت، حميت، وحدت، ابتكار و خلاقيت و تلاش نيروهاي خود به توان نخست رزمي منطقه خاورميانه تبديل شده است.
 


مقام اولي تيم كميكار دانشگاه صنعتي اروميه در مالزي

اروميه- خبرنگار كيهان:
تيم كميكار (ماشين شيميايي) ثامن دانشگاه صنعتي اروميه مقام اول مسابقات بين المللي مالزي را كسب كرد.
اين مسابقات با حضور 35 تيم از كشورهاي مختلف در 2 بخش پوستر و عملكرد در مالزي برگزار شد كه در مجموع 2 بخش تيم ثامن دانشگاه صنعتي اروميه مقام اول و جايزه ويژه اين رقابت ها را كسب كرد. هدف از اين رقابت ها، نمايش عملكرد ماشين هاي شيميايي به وسيله سوخت پاك مي باشد كه بايد به صورت هوشمند كنترل شود.
اين رقابت ها هر ساله در سطح بين المللي بين دانشجويان مهندسي شيمي دنيا برگزار مي شود و تيم ثامن دانشگاه اروميه در سال 2012 نيز در سنگاپور موفق به كسب مقام سوم رقابت هاي آسيا و اقيانوسيه شده بود. اين موفقيت مقارن با روز ملي فناوري هسته اي بود و اعضاي تيم در حركتي نمادين پيراهن مزين به عكس شهداي هسته اي را بر تن كردند.
 


درآمد 13 ميليارد توماني صيد ماهي در بابلسر

رئيس اداره شيلات بابلسر و فريدونكنار گفت: نزديك به يك هزار و 200 تن ماهي از نوع استخواني به ارزش 13 ميليارد تومان در بابلسر صيد شد.
بهروز عمراني در گفت وگو با خبرنگار فارس در فريدونكنار با بيان اينكه قيمت ماهي امسال بين 10 تا 12 هزار تومان بوده است، ميانگين درآمد حاصل از آن را بيش از 13 ميليارد و 200 ميليون تومان اعلام كرد.
رئيس شيلات بابلسر و فريدونكنار از صيد يك هزار و 200 تني ماهيان استخواني در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين صيد شامل انواع ماهيان سفيد، كفال و... بوده كه در فصل صيد 91-92 در حوزه شيلات بابلسر از 20 مهر 91 تا 23 فروردين 92 صورت گرفته است.
وي با اشاره به فعاليت هاي صيادي در حوزه اين شهرستان گفت: 16 شركت تعاوني پره در حوزه شيلات بابلسر فعاليت مي كنند كه اين تعاوني ها از شهرهاي لارين جويبار تا رستمرود نور را پوشش مي دهند.
عمراني با بيان اينكه فصل صيد ماهيان استخواني هرسال از 20 مهر آغاز و تا 15 فروردين سال بعد ادامه دارد، تصريح كرد: امسال با توجه به حد نصاب نرسيدن صيد ماهي، تقاضاي صيادان و شروع نشدن زمان تخم ريزي ماهيان، كميسيون مديريت صيد فصل صيد 91-92 را هشت روز تمديد كرد كه اين زمان تا 23 فروردين ادامه داشت.
وي با اشاره به فعاليت آبزي پروري در حوزه شيلات بابلسر خاطر نشان كرد: در قسمت توليد و پرورش ماهي در آب بندان ها، مزارع و ماهيان سرد آبي و خاوياري، 5 هزار و 70 تن ماهي در سال 91 توليد شد كه حدود 25 تن از آن را ماهيان خاوياري تشكيل داده بود.
اين مسئول ادامه داد: در اين بخش حدود 422 نفر در سال 91 به اشتغال مشغول بودند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: سه واحد پرورش ماهيان زينتي نيز در اين حوزه مشغول به كار هستند كه حاصل آن توليد حدود 200 هزار قطعه ماهي زينتي در سال گذشته بوده است.
 


توليد 20 انيميشن در شهر كوچك بردسكن

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بردسكن از توليد 20 انيميشن براي نخستين بار در بردسكن توسط انجمن فيلم و عكس اين شهرستان خبر داد.
حسن مدرس مقدم در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسكن اظهار كرد: جلسات نقد برنامه هاي نمايش مورد استقبال قرار گرفته است و اين جلسات به طور مرتب پس از اجراي هر برنامه اي با شركت كارشناسان مورد بررسي و نقد قرار مي گيرد.
وي توليد 20 انيميشين براي نخستين بار در بردسكن توسط انجمن فيلم و عكس اين شهرستان را مورد اشاره قرار داد و افزود: تهيه اين توليدات منجر به فعاليت و جسارت بيشتر هنرمندان بردسكن جهت حضور فعال در عرصه توليدات استاني و حتي كشوري شده است.
مدرس انجمن هاي نمايش، فيلم و عكس، انجمن ادبي، هنرهاي تجسمي و انجمن علوم قرآني را از جمله انجمن هاي فعال اين اداره دانست و گفت: در سال گذشته هر يك از اين انجمن ها در سطح استان به گونه اي درخشيدند و به دنبال اين هستيم كه امسال با فعاليت گسترده تر از گذشته، اين انجمن ها فعاليت داشته باشند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10