(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 - شماره 20471

سازمان ثبت احوال خبر داد
20 تا 24 سال موفق ترين سن ازدواج
تا آخر ماه ابلاغ مي شود
200 استاندارد خدمات درماني اجباري براي پزشكان
تخلف 22 ميليوني موتورسيكلت
متقاضيان وام ازدواج به بانك هاي ملت و صادرات مراجعه كنند
واژگوني اتوبوس در اراك 24 مجروح برجاي گذاشت
پل در حال ساخت بهشت زهرا فرو ريخت
تابستان 1/5 درجه گرمتر مي شود
حركت كند مسئولان شهري در بازيافت زباله
يك كشته و 5 مجروح در تصادف سمند با پرايد
با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت
جريمه ميلياردي براي شركت پخش لوازم بهداشتي
با تلاش محققان ايراني صورت گرفت
توليد پلاستيك هاي زودتجزيه پذير
حوادث كوتاه از كشور
آمار يك ماهه كشف خودروهاي سرقتي
پرستاران مبتلا به ايدز حامي ندارند
ماساژ چشم با چاقو!
پسري با سندروم جارو برقي!
اقدام جالب عروس خانم خبرنگار
جنايات فجيع طالبان
فرمان قتل مسلمانان از سوي اين راهب است!
   

سازمان ثبت احوال خبر داد
20 تا 24 سال موفق ترين سن ازدواج


مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال موفق ترين ازدواج ها را در سنين 20 تا 24سال دانست.
علي اكبر محزون در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينكه بيشترين ازدواج ها يعني حدود 85 درصد ازدواج ها براي مردان در سنين 20 تا 34 سالگي و براي زنان در سنين 15 تا 29 سالگي ثبت شده، به همين دليل آمارهاي اين گروه هاي سني مورد تجزيه و تحليل ويژه قرار گرفتند و از مهم ترين شاخص هاي مورد بررسي در اين تجزيه و تحليل، شاخص «نسبت تعداد طلاق به ازاي هر 100 ازدواج ثبت شده»، «درصد طلاق هاي ثبت شده در يك سال اول زندگي» و «درصد طلاق هاي ثبت شده در پنج سال اول زندگي» در گروه هاي سني مختلف است.
مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاكيد كرد: شاخص نسبت طلاق به ازدواج در گروه هاي سني مختلف نشان مي دهد با بالا رفتن سن ازدواج زوحين، تعداد طلاق به ازاي هر 100 ازدواج در مردان از 6/5 به 32 درصد و در خانم ها از 6 به 5/22 درصد افزايش يافته است.
به گفته وي، اين نسبت در مردان 20 تا 24 ساله 6/5 درصد، 25 تا 29 ساله 4/12درصد و 30 تا 34 ساله 32 درصد بوده و در زنان 15 تا 19 ساله 6 درصد، 20 تا 24 ساله 9/10 درصدو 25 تا 29 ساله 5/22 درصد است.
محزون دو شاخص ديگري كه مورد بررسي قرار گرفته را درصد طلاق در سال اول و پنج سال اول زندگي مشترك در گروه هاي سني مختلف زوجين عنوان كرد و گفت: مقادير اين شاخص ها در داده هاي ثبتي مربوط به استان تهران در سال هاي اخير نشان مي دهند كه با بالا رفتن سن ازدواج زوجين، درصد طلاق در سال اول زندگي در مردان از 1/4 به 7/12 درصد و در زنان از 5/4 به 5/10 درصد افزايش يافته است.

 

تا آخر ماه ابلاغ مي شود
200 استاندارد خدمات درماني اجباري براي پزشكان


وزارت بهداشت تا آخر ارديبهشت ماه به منظور كاهش هزينه هاي اضافه مردم 200 راهنما و استاندارد خدمات درماني اجباري را به پزشكان كشور در بخش دولتي و غيردولتي ابلاغ مي كند.
حسن امامي رضوي، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اولويت هاي وزارت بهداشت در حوزه درمان در سال جديد كاملا مشخص است و از سوي وزير بهداشت به همه دانشگاه هاي علوم پزشكي و جامعه پزشكي كشور ابلاغ مي شود. سرفصل اين برنامه ها نيز شامل ارتقاي كيفيت خدمات درماني و عدالت در پرداخت هزينه هاي سلامت است.
وي افزود: بستر اجراي اين برنامه ها نيز پزشك خانواده و ابلاغ روش هاي جديد مديريت و نظارت بر خدمات درماني با همكاري بيمه ها و عملياتي كردن راهنماها و استانداردهاي خدمات باليني است.
معاون درمان وزير بهداشت ادامه داد: ارتقاي كيفيت خدمات بيمارستاني يكي از مباحث و اولويت هاي مهم وزارت بهداشت در سال جاري است كه در همين راستا واگذاري اختيارات مديريت و هزينه كردن درآمدهاي بخش هاي بيمارستاني به روساي بخش هاي بيمارستان هاي منتخب واگذار مي شود.
وي گفت: اين واگذاري اختيارات مديريتي از 6 بيمارستان منتخب تهران شروع مي شود و بعد از مدتي به بيمارستان هاي ساير شهرها نيز گسترش مي يابد.
امامي رضوي افزود: با اين كار اختيار هزينه كردن درآمدهاي بخش هاي بيمارستاني به خود روساي بخش ها واگذار مي شود. اين كار با توافق روساي بيمارستان ها و در جهت پاسخگو كردن روساي بخش هاي بيمارستاني انجام مي شود و در مسير اجراي ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه و مواد 13 و 14 قانون مديريت خدمات كشوري است و به هيچ وجه به معناي واگذاري بخش هاي بيمارستاني به بخش غيردولتي نيست.
معاون وزير بهداشت اضافه كرد: هدف از اجراي اين برنامه جديد افزايش كيفيت خدمات و بالا بردن رضايت مردم از خدمات بيمارستان هاي دولتي و در نهايت كاهش هزينه هاي درماني مردم است كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم از جيب خود مردم پرداخت مي شود و البته ذيحسابي بيمارستان ها حذف نخواهد شد.
وي گفت: برنامه جدي ديگر وزارت بهداشت در حوزه درمان اعلام استانداردها و راهنماهاي خدمات باليني است كه براساس ارزش گذاري خدمات و عدالت در پرداخت ها براي همه گروه هاي پزشكي انجام مي شود و در كنار اين استانداردها بسته پوشش خدمات بيمه با توجه به توان بيمه ها و قدرت مالي دولت تعريف مي شود.
معاون وزير بهداشت گفت: تاكنون 200 راهنماي باليني خدمات سلامت در وزارت بهداشت آماده شده كه تا آخر ارديبهشت ابلاغ مي شود و اجراي آن براي همه پزشكان در بخش دولتي و خصوصي اجباري خواهد شد، بيمه ها نيز بر حسن اجراي اين ضوابط نظارت مي كنند.

 

تخلف 22 ميليوني موتورسيكلت


رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از توقيف يك دستگاه موتورسيكلت با بدهي جريمه 22 ميليون ريالي خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي در اين رابطه افزود: در ساعت 30:7 روز يكشنبه عوامل راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اجراي طرح برخورد با تخلفات موتورسواران متخلف يك دستگاه موتورسيكلت را به دليل عدم استفاده راكب آن از كلاه ايمني متوقف كردند.
وي افزود: پس از استعلام پلاك اين موتورسيكلت مشخص شد كه موتورسيكلت مذكور كه توليد سال 91 بوده است، 22 ميليون ريال بدهي جريمه دارد.
رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به ايسنا گفت: بيشترين تخلفات ثبت شده براي اين موتورسيكلت عدم استفاده از كلاه ايمني توسط راكب و ترك نشين، عبور از چراغ قرمز و تردد در پياده رو بوده است.
وي تأكيد كرد: موتورسيكلت مذكور هم اكنون توقيف و به پاركينگ منتقل شده تا پس از پرداخت ديون معوقه نسبت به رفع توقيف آن اقدام شود.

 

متقاضيان وام ازدواج به بانك هاي ملت و صادرات مراجعه كنند


مديركل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان از آمادگي دو بانك صادرات و ملت در سراسر كشور براي پرداخت وام ازدواج به زوجين خبر داد.
مسعود اميني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سايت وام ازدواج هم اكنون باز و فعال است و از طريق دو بانك صادرات و ملت امكان پرداخت وام در سراسر كشور فراهم است.
وي افزود: مابقي بانك ها كه پيش از اين به پرداخت وام ازدواج مبادرت مي ورزند در سال گذشته صد درصد اعتبارات خود را پرداخت كردند و تنها بانك صادرات و بانك ملت در حال حاضر امكان پرداخت وام ازدواج به زوجين را دارند.مدير كل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در حال حاضر وام ازدواج از طريق اين 2 بانك پرداخت مي شود و اولويت پرداخت با زوج هايي است كه در سال 91 ثبت نام كرده اند.
مسعود اميني گفت: مديريت سايت پرداخت وام ازدواج با بانك مركزي است اما دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان پرداخت اين وام در كليه استان ها را بررسي مي كند.

 

واژگوني اتوبوس در اراك 24 مجروح برجاي گذاشت


اراك- خبرنگار كيهان:
واژگوني يك دستگاه اتوبوس در اراك 24 مجروح برجا گذاشت.
اين اتوبوس كه از همدان به سمت اراك در حال حركت بود، در كمربندي جنوبي اراك مقابل شهرك وليعصر واژگون شد. شرايط جوي نامناسب و ريزش باران و عدم توانايي راننده در كنترل خودرو و تخطي از سرعت مطمئنه، علت واژگوني خودرو اتوبوس اعلام شد.
گفتني است، مجروحان پس از مداوا از بيمارستان ترخيص شدند.

 

پل در حال ساخت بهشت زهرا فرو ريخت


سخنگوي سازمان بهشت زهراي تهران با تاييد خبر سقوط پل در حال ساخت سرلشكر شهيد صالحي در باب الشهداي بهشت زهرا(س) گفت: علت حادثه نقص فني جرثقيل و برخورد با ماشين پيمانكار بوده است.
سعيد خال در مورد حادثه سقوط پل در حال ساخت در مجموعه بهشت زهراي تهران گفت: قسمت فاز B2 كه آخرين قطعه عرشه است در حال نصب بود كه اين حادثه رخ داد. البته در بررسي هاي بعدي مشخص شد به علت نقص فني جرثقيل، اين عرشه با ماشين پيمانكار برخورد و سقوط كرد.خال با بيان اينكه هيچ آسيب جاني به كسي وارد نشده و فقط جرثقيل خسارت ديده است گفت: ساخت اين پل باعث تسهيل در عبور و مرور شهروندان به بهشت زهرا(س) مي شود.

 

تابستان 1/5 درجه گرمتر مي شود


كارشناس ارشد هواشناسي با بيان اينكه امسال تابستان گرمتري را تجربه خواهيم كرد، گفت: در ماه هاي خرداد، تير و مرداد دماي هوا در اكثر استان هاي كشور بين نيم تا 5/1 درجه نسبت به ميانگين طولاني مدت افزايش مي يابد.
محمد اصغري در گفت وگو با فارس افزود: براساس پيش بيني هاي انجام شده براي ماه هاي خرداد، تير و مرداد سال جاري، مشخص شد كه استان هاي گلستان، شمال سمنان، شمال خراسان شمالي، جنوب خوزستان، بوشهر، نيمه جنوبي كهگيلويه و بويراحمد، نيمه غربي آذربايجان غربي، غرب استان مازندران و تهران نسبت به حالت عادي (نسبت به ميانگين طولاني مدت) بيش از 5/1 درجه گرمتر خواهند بود.
كارشناس ارشد هواشناسي با بيان اينكه استان كرمان و نيمه شرقي سيستان و بلوچستان نيم درجه نسبت به شرايط عادي در اين ماه ها گرمتر خواهند بود، گفت: مابقي استان هاي بين نيم تا 5/1 درجه در ماه هاي مزبور گرمتر مي شود.وي همچنين پيش بيني كرد كه چهار پنجم سطح كشور از نظر ميزان بارش ها در ماه هاي خرداد، تير و مرداد در مقايسه با ميانگين شرايط بلندمدت، در شرايط بسيار مطلوبي قرار گيرند.
اصغري افزود: بر همين اساس پيش بيني مي شود ميزان بارندگي در استان هاي ايلام، شرق خوزستان، جنوب كرمانشاه، سمنان، تهران، شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالي در ماه هاي ياد شده در مقايسه با ميانگين طولاني مدت بين 80 تا 90 درصد افزايش يابد.
اين كارشناس هواشناسي خاطرنشان كرد: بارندگي در مابقي استان ها بين 90 تا 110 درصد نسبت به شرايط عادي بيشتر خواهد بود و در ماه هاي خرداد، تير و مرداد بيشتر از شرايط عادي بارندگي خواهيم داشت.

 

افتتاح هشتمين كنفرانس بين المللي جمعيت هاي ملي صليب سرخ و هلال احمر

هشتمين كنفرانس بين المللي جمعيت هاي ملي صليب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا عصر روز يكشنبه به ميزباني تهران برگزار شد.
ابوالحسن فقيه، رئيس جمعيت هلال احمر ايران در اين همايش گفت: تقويت مديريت بحران و كاهش خطرپذيري حوادث و بلايا، ترويج و تقويت نقش و فعاليت هاي جوانان و داوطلبان و ترويج فرهنگ صلح و عدم خشونت از موضوعات كلي مورد بحث در هشتمين كنفرانس جمعيت هاي ملي صليب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (منا) است.
رئيس جمعيت هلال احمر اظهار داشت: با استفاده از سرمايه ارزشمند تجارب و دانش جمعيت هاي ملي در زمينه هاي ياد شده مساعدت هاي ارزشمند فدراسيون و كميته بين المللي صليب سرخ بدون شك منتهي به نتايج قطعي و سازنده خواهد شد.
در ادامه همايش تاداترو كونوئه، رئيس فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر با اشاره به اينكه بحران موجود در سوريه چالش هاي زيادي را ايجاد كرده، اظهار كرد: 2/1 ميليون نفر از مردم اين كشور به كشورهاي همسايه مانند تركيه و اردن پناهنده شدند كه صليب سرخ بايد در اين راستا به طور جدي وارد شود.
وي با اشاره به اينكه رسانه هاي جمعي نقش مؤثري را در آموزش مردم براي امدادرساني هنگام حوادث ايفا مي كنند، افزود: در ملاقات هايي كه طي چند سال اخير با رؤساي جمعيت هاي ملي كشورهاي منطقه داشته ام متوجه شدم كه امدادگران اين كشور از رسانه هاي جمعي براي اطلاع رساني و آموزش مردم به نحو احسن بهره مي برند.
كونوئه گفت: راهكارهايي براي بهبود فعاليت هاي بشردوستانه تصويب شده كه احتياج به مشاركت و پيگيري دائمي دارد تا ببينيم اين مصوبات درچه حدي اعمال شده است و اميدواريم تمامي جمعيت هاي ملي صليب سرخ و هلال احمر به عنوان مشاوران متبحر در اجراي هرچه بهتر وظايف مان به ميدان بيايند.
رئيس صليب سرخ ژاپن در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به تحولات اقتصادي و اجتماعي كه به سرعت در خاورميانه در حال رخ دادن است صليب سرخ و جمعيت هاي هلال احمر بايد راهبردهاي مثمر ثمري را براي قرن 21 اعمال كنند.
وي در انتها تصريح كرد: منطقه خاورميانه و شمال آفريقا داراي ظرفيت توانمند و نيروهاي داوطلب جواني است كه بايد از انرژي اين نيروي جوان براي پيش برد فعاليت هاي بشردوستانه بهره برد و با استفاده از اين نيرو فرهنگ صلح را در منطقه ارتقا دهيم.

 

حركت كند مسئولان شهري در بازيافت زباله


قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از توليد سالانه 1400 تن پلاستيك زيست تخريب پذير در كشور خبر داد.
علي محمد شاعري با اعلام اين خبر افزود: متاسفانه در زمينه تفكيك و بازيافت زباله پيشرفت چنداني نداشته ايم.
وي با اشاره به توليد سالانه 1400 تن پلاستيك زيست تخريب پذير در كشور افزود: اين در حاليست كه اين ميزان تا پيش از سال 85، درصد صفر بود.
شاعري با اشاره به امحاي 85 درصدي زباله هاي بيمارستاني در كل كشور اظهار كرد: با برنامه هايي كه در دست داريم تا پايان سال 92 اين ميزان به 100درصد خواهد رسيد.
وي از افتتاح طرح هاي فاضلاب شهري در استان هاي سمنان، گيلان، يزد، البرز و كهگيلويه و بويراحمد خبر داد و گفت: اين طرح ها با اعتبار 600 ميليارد ريالي به مناسبت روز زمين پاك به بهره برداري مي رسند.
شاعري افزود: همچنين در 10 كلانشهر تهران، اصفهان، شيراز، تبريز، اهواز، قزوين، كرج، مشهد و تمامي شهرهاي گلستان جشن پايان دفع سنتي زباله برگزار مي شود.
به گفته وي در حال حاضر 90درصد زباله شهرهاي كل كشور به صورت بهداشتي جمع آوري و حمل مي شود.
قائم مقام سازمان محيط زيست با اشاره به جمع آوري مكانيزه و اصولي 92 درصد پسماندهاي كل كشور تاكيد كرد: اين ميزان تا پايان سال به 100درصد خواهد رسيد.
شاعري راه اندازي سه مركز ملي پسماندهاي برقي و الكتريكي در سال 91 را يكي از اقدامات مهم در زمينه مديريت پسماند دانست و گفت: در سال 91 برنامه توانمندسازي مديريت پسماند كشور را در 50 درصد مناطق كشور به مرحله اجرا درآورده ايم كه از ديگر اقدامات مهم سازمان محيط زيست است.

 

يك كشته و 5 مجروح در تصادف سمند با پرايد


بر اثر تصادف يك دستگاه خودروي سمند با يك دستگاه خودروي پرايد در محور آمل به فريدونكنار يك نفر كشته و 5 تن ديگر مصدوم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران درباره اين سانحه گفت: تصادف، بامداد دوشنبه رخ داد و در اثر آن يك زن 35 ساله جان خود را از دست داد و 5 مصدوم ديگر به بيمارستان منتقل شدند. فرزاد بزرگي افزود: از مجموع 5 مصدوم اين سانحه 4 نفر سرنشين خودروي پرايد و يك نفر سرنشين خودروي سمند بودند.
به گفته برخي شاهدان، انحراف به چپ علت وقوع اين تصادف بوده است.

 

با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت
جريمه ميلياردي براي شركت پخش لوازم بهداشتي


با حكم تعزيرات حكومتي يك شركت پخش لوازم بهداشتي به پرداخت بيش از يك ميليارد و 662 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي آذربايجان شرقي اين شركت پخش كه خودسرانه به افزايش قيمت برخي اقلام از قبيل مايع دستشويي و شيشه پاك كن اقدام كرده بود، علت تخلف خود مبني بر افزايش قيمت را وجود تفاهم نامه با سازمان حمايت از مصرف كنندگان اعلام كرد.با روشن شدن وضعيت پرونده در شعبه تعزيرات حكومتي تبريز، مديرعامل شركت متخلف به پرداخت بيش از يك ميليارد و 662 ميليون ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.

 

با تلاش محققان ايراني صورت گرفت
توليد پلاستيك هاي زودتجزيه پذير


مدير دفتر آب و خاك سازمان حفاظت محيط زيست از توليد پلاستيك هاي زودتجزيه پذير در كشور خبر داد و گفت: استفاده از اين نوع پلاستيك ها همزمان با روز جهاني زمين پاك در كشور آغاز شد.
فرهاد پورسخا در گفت وگو با ايرنا افزود: پلاستيك ها يكي از پسماندهايي با ماندگاري زياد در طبيعت هستند. اين پسماندها 200 تا 300 سال در طبيعت باقي مي مانند و در اين مدت آسيب هاي جبران ناپذيري به آب و خاك وارد مي كنند.
وي ادامه داد: محققان ايراني با كمك علم و فناوري براي رفع مشكل پلاستيك ها در محيط زيست، تحقيقاتي را آغاز كردند كه نتيجه اين تحقيقات به توليد پلاستيك هاي زودتجزيه پذير يا زيست تجزيه پذير منجر شد. تمامي فرآيندهاي توليد اين محصول در داخل كشور و به همت محققان ايراني انجام مي شود.
پورسخا گفت: اين پلاستيك ها به جاي 200 تا 300 سال حدود 2 تا 3 سال در طبيعت باقي مي مانند. استاندارد ملي براي اين محصول با همكاري سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان تحقيقات استاندارد و ديگر نهادها و سازمان هاي ذيربط تهيه شد.
وي افزود: اين محصول پس از تهيه استاندارد ملي براي ورود به عرصه مصرف نيازمند ساز و كار اصولي بود كه كارگروه ملي پسماند، ضوابط استفاده از آن را براي مصرف كنندگان تهيه كرد و زمان مشخصي را براي جايگزيني پلاستيك هاي زود تجزيه پذير به جاي پلاستيك هاي قديمي در نظر گرفت.
مدير دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست ادامه داد: كارگروه ملي پسماند يك دوره سه ساله را براي اين جايگزيني در نظر گرفته است كه اين دوره به طور رسمي از امروز- دوشنبه- همزمان با روز جهاني زمين پاك در كشور آغاز مي شود. براي اين منظور شركت شير پگاه، شركت شهروند و سازمان ميادين ميوه و تره بار كه عموما ً به شكل گسترده در كشور كار بسته بندي انجام مي دهند استفاده از اين پلاستيك ها را به طور رسمي آغاز كرده اند.
وي خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد اين محصول زودتر از مدت تعيين شده سه ساله در بين صنايع و مردم توسعه يابد. براي توسعه اين فرايند يك سيستم تشويقي و يك سيستم تنبيهي در نظر گرفته شده است و صنايعي كه در مدت زمان تعيين شده موفق به اجراي اين طرح نشوند شامل جريمه و در موارد بالاتر تعطيلي و پلمب مي شوند.
مدير دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست افزود: براي استفاده راحت و تشخيص بهتر پلاستيك هاي زودتجزيه پذير از معمولي نشان هاي (لگوهاي) خاصي بر روي آنها تعبيه شده است.

 

حوادث كوتاه از كشور


تصادف تريلي با خودرو پژو
فارس- سوادكوه: در تصادفي كه شامگاه يكشنبه در جنب تونل شيرگاه به سمت اين شهر رخ داد، 4 نفر از سرنشينان پژو پارس زخمي شدند.
2 نفر از حادثه ديدگان از ناحيه ستون فقرات، دست و پا و گردن آسيب ديدند و وضعيت يكي از مصدومان وخيم گزارش شده است.
كشف سوخت قاچاق
ايرنا- قشم: افزون بر 60 هزار ليتر سوخت قاچاق از يك فروند لنج فايبرگلاس در آب هاي جزيره قشم كشف شد. اين لنج هنگام حركت به سمت آب هاي بين المللي در حوالي جزيره لارك از توابع اين شهرستان توقيف شد.
8 نفر از سرنشينان اين لنج به اتهام حمل اين محموله قاچاق دستگير شدند.
توفان در زاهدان
ايرنا- زاهدان: كارشناس اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاك شديد در زاهدان به 84 كيلومتر در ساعت رسيد.
«حسينعلي حسين آبادي» افزود: به همين دليل شعاع ديد در شهرهاي نصرت آباد، ميرجاوه و زاهدان به 500 متر كاهش يافته است.
وزش باد همراه با گرد و خاك به تناوب تا آخر هفته جاري ادامه دارد و درياي عمان نيز توفاني بوده و ارتفاع موج در آن به 2/5 متر رسيده است.
جريمه ميلياردي براي قاچاقچيان
فارس- اروميه: مأموران انتظامي آذربايجان غربي طي يك مورد بازرسي، مقادير قابل توجهي پوشاك قاچاق را كشف و پس از انجام مراحل قانوني، پرونده را براي رسيدگي به تعزيرات حكومتي ارسال كردند.
پس از بررسي پرونده در شعبه تعزيرات حكومتي استان، تخلف محرز تشخيص داده شد و متخلفان به پرداخت يك ميليارد و 150ميليون ريال جزاي نقدي و ضبط كالاهاي مكشوفه محكوم شدند.
كيف قاپ به دام افتاد
چناران- خبرنگار كيهان: فرد 23 ساله اي كه در شهرستان چناران با استفاده از يك دستگاه موتورسيكلت اقدام به كيف قاپي و سرقت مي كرد، توسط پليس شناسايي و در مخفيگاه خود دستگير شد. وسايل سرقتي موجود در نزد وي تحويل مالباخته ها شد.

 

آمار يك ماهه كشف خودروهاي سرقتي


آمار كشف خودروهاي مسروقه شهر و استان تهران طي يك ماه گذشته اعلام شد.
از تاريخ 26 اسفندماه سال گذشته تا 26 فروردين ماه سال جاري در مجموع 2946 دستگاه خودروي سواري مسروقه در استان تهران كشف شده كه از اين ميان 2055 دستگاه در حوزه استحفاظي تهران بزرگ و 891 دستگاه در استان هاي همجوار بوده است.
برهمين اساس طي اين مدت 2146 دستگاه خودروي سواري پرايد مسروقه در سطح استان تهران كشف شده كه از اين ميان 1515 دستگاه مربوط به سطح شهر تهران و مابقي مربوط به ديگر شهرهاي استان تهران است.
همچنين خودروي سواري پژو نيز به ترتيب با آمار كشف 233 دستگاه در تهران بزرگ و 88 دستگاه در ساير شهرهاي استان تهران رتبه دوم را در كشف خودروهاي مسروقه طي يك ماه گذشته به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايسنا، پس از پرايد و پژو، پيكان، خودروي نيسان و سواري بنز به ترتيب با 144، 74 و 43 مورد كشف شده در رتبه هاي سوم تا پنجم خودروهاي مسروقه داراي بيشترين آمار كشف قرار دارند.
بنابر آمار اعلام شده از سوي پليس، خودروهاي مزدا، سيتروئن، سايپا، سمند و تويوتا نيز به ترتيب با 32، 29، 29، 21 و 19 فقره در رتبه هاي بعدي آمار كشف خودروهاي مسروقه قرار دارند.
موضوع جالب توجه در آمار اعلام شده، تعداد پرايدهاي كشف شده در طول مدت مذكور در استان تهران است كه شمار آن از تعداد كل خودروهاي سرقتي مكشوفه در تهران بزرگ نيز بيشتر است.

 

پرستاران مبتلا به ايدز حامي ندارند


رئيس سازمان نظام پرستاري با اشاره به ارائه طرح «حمايت از پرستاران آسيب ديده شغلي» به دولت در پاييز سال گذشته، بر ضرورت تصويب و اجراي آن تأكيد و عنوان كرد: اجراي اين طرح را در سال جديد به طور جدي پيگيري خواهيم كرد.
محمد ميرزابيگي درباره لزوم حمايت از پرستاران آسيب ديده شغلي توضيح داد: متأسفانه پرستاراني را داريم كه به علت ارتباط با ترشحات آلوده برخي بيماران، دچار ايدز، هپاتيت و بيماري هاي وحشتناك ديگري مي شوند، اما از هيچ حمايتي برخوردار نيستند. اين در حالي است كه ديه نقص عضو به يك كارگر ساختماني هم كه از بلندي سقوط مي كند و دچار قطع نخاع مي شود تعلق مي گيرد.
ميرزابيگي افزود: علاوه بر اين، هزينه هاي تأمين دارو براي اين افراد سرسام آور است.
رئيس سازمان نظام پرستاري در پاسخ به اينكه آيا قصور خود پرستاران در انتقال بيماري دخيل نيست؟ اظهار كرد: خير اين گونه نيست. بسيار پيش مي آيد بيماري را با دست يا پاي شكسته و زخم باز به اورژانس مي آورند، پرستار هم بر حسب وظيفه خود، پروانه وار به سمت بيمار مي رود و به امور وي رسيدگي مي كند. ممكن است در اين حين، ترشحات خون بدن بيمار به صورت پرستار بپاشد و چند روز بعد مشخص شود بيمار مبتلا به ايدز، هپاتيت و مانند آن بوده است. پرستار هم ديگر گرفتار شده و هيچ كاري از دستش برنمي آيد.
وي ادامه داد: اينكه پرستار در يك موقعيت اورژانسي يا شرايط عادي، سريعاً ماسك بزند، دستكش به دست كند يا پوتين بپوشد، امكان پذير نيست. ضمن آنكه استفاده از وسايل محافظتي براي مردم ما هم خوشايند نيست و ارتباطشان را با پرستار قطع مي كنند.
رئيس سازمان نظام پرستاري با بيان اينكه ارائه آمار دقيق از ميزان مبتلايان به اين بيماري ها كار دشواري است، گفت: يك علت اين امر آن است كه برخي از اين پرستاران مبتلا، به قدري محجوب هستند كه نمي خواهند از جامعه طرد شوند، بنابراين بيماري خود را به هيچ وجه اعلام نمي كنند.
وي تأكيد كرد: هدف از ارائه اين طرح اين بود كه حداقل دارو براي اين پرستاران رايگان باشد، ديه به آن ها تعلق بگيرد و يا درجه جانبازي به آن ها اعطا شود. به هر حال پرستاران جهادگونه كار مي كنند و اين اتفاق در حين خدمت به بيمار برايشان افتاده است.

 

ماساژ چشم با چاقو!


اگر چشم هايتان خسته هستند و نياز به استراحت دارند، مي توانيد يك روش چيني كه البته خيلي خطرناك است، را امتحان كنيد!
ماساژ چشم با چاقو در منطقه سيچوان رواج دارد. مراحل كار در يك آرايشگاه مردانه انجام مي شود و آرايشگر با چاقوهاي تيز كره چشم را طوري ماساژ مي دهد كه حتي خراشي روي كره چشم ايجاد نمي شود.به گفته صاحب اين آرايشگاه سابقه تميز كردن و ماساژ چشم با چاقو به چين باستان برمي گردد. آنان معتقد بودند دلايل پزشكي در اين كار نهفته است كه از جمله آن شفاف شدن و ديد بهتر چشم است.

 

پسري با سندروم جارو برقي!


سندروم ويليام يك مشكل ژنتيكي است كه موجب علاقه افراطي به يك چيز مي شود.
«لين» پسري 9 ساله است كه علاقه عجيبي به جاروبرقي دارد و به همين دليل پزشكان مي گويند دچار سندروم جاروبرقي شده است.
بزرگترين تفريح «لين» جارو كردن خانه و آرزويش داشتن همه جاروبرقي هاي دنياست.او علاقه زيادي به جمع كردن جاروبرقي هاي يك مارك مشخص دارد به همين سبب والدينش را وادار كرده 17 جاروبرقي برايش بخرند ولي هنوز راضي نيست و دلش جاروبرقي هاي بيشتري مي خواهد.
پدر لين مي گويد جايزه خريد آمدن و درس خواندن او تنها 15 دقيقه بازي در فروشگاه هاي جاروبرقي است.
در اين فروشگاه ها او مي تواند كاملاً خود را خالي كند.
اين بيماري در دنيا در ميان هر 10 هزار نفر ديده شده است. اين بيماري «سندروم ويليام » نام دارد و كاملاً ژنتيكي است. از اين رو درمان قطعي ندارد.

 

اقدام جالب عروس خانم خبرنگار


گزارشگر تلويزيون چين كه روز عروسي اش مصادف با زلزله استان سيچوان شده بود، با لباس عروسي به محل كارش رفت.
عروس خانم گزارشگر به جاي اينكه وحشت زده بشود يا خودش را گم كند، سر صحنه رفت و از وقوع زمين لرزه لحظه به لحظه گزارش داد.ويدئو تهيه گزارشي اين عروس خانم در شبكه هاي اجتماعي چين بسيار پرطرفدار شده و كاربران روحيه حرفه اي او را تحسين كرده اند.

 

جنايات فجيع طالبان


طالبان دو روز پيش در جنايتي تازه اعضاي بدن دو نگهبان افغان را قطع كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع پليس افغانستان اعلام كردند؛ اعضاي طالبان دست راست و پاي چپ دو نگهبان را كه در استان هرات مسئوليت امنيت نيروهاي بين المللي را به عهده داشتند، قطع كرده اند.يكي از قربانيان اعلام كرد ما به عنوان نگهبان كار مي كرديم. چند روز پيش طالبان ما را ربودند و از ما خواستند شركتي را كه در آنجا كار مي كنيم، منفجر كنيم و براي اين كار به ما پول خواهند داد اما ما خواسته آنها را رد كرديم.
اين قرباني افزود: آنها ما را به دادگاه خود بردند و دادگاه طالبان نيز دستور داد دست و پاي ما بريده شود.

 

فرمان قتل مسلمانان از سوي اين راهب است!


خشونت ها و جنايات عليه اقليت مسلمان در كشور بودايي ميانمار در حالي همچنان ادامه دارد كه مقياس كوچكتر آن در ديگر كشور بودايي آسياي جنوب شرقي يعني سريلانكا در حال انجام است كه يكي از مهمترين مقصران آن راهبان بودايي هستند.
«ويراتو» راهب مشهور ميانماري است كه با استفاده از نفوذ و جايگاه خود در ميان بوداييان اين كشور، فرمان آزار و شكنجه مسلمانان ميانماري را صادر كرده است. اين راهب 45 ساله برمه اي كه در خانقاهي در شهر ماندلي ميانمار زندگي مي كند، با تهيه فيلم در قالب لوح فشرده و نيز برنامه هايي براي رسانه هاي اجتماعي، تعصبات خود عليه مسلمانان را در ميان بودائيان تسري مي دهد.
اين راهب بودايي كه اولين بار در سال 2001 در جريان موجي از تعصبات ضد اسلامي در ميانمار قد علم كرد و به جرم تحريك خشونت به 25 سال زندان محكوم شد، در سال 2012 در جريان آزادسازي زندانيان سياسي از سوي سازمان عفو عمومي ميانمار، از زندان آزاد شد و اكنون پا را فراتر گذاشته و خود را «بن لادن برمه» مي نامد.
وي از زمان آزادي، يكي از رهبران اصلي كمپين عليه مسلمانان بوده است.ويراتو به تازگي در مصاحبه با روزنامه گاردين اعلام كرد كه هيچ ابا و شرمي از بيان عقايد خود عليه مسلمانان ندارد و آنان را مسبب بروز خشونت در كشور ميانمار مي داند. وي گفت: هر كاري كه عليه مسلمانان اين كشور انجام مي شود در پاسخ به اقدامات خود آنها است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10