(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 - شماره 20471

كرزاي افغانستان را گورستان آمريكايي ها دانست
ائتلاف طرفداران نوري مالكي پيشتاز انتخابات شوراهاي استاني عراق
به منظور سركوب بيشتر معترضان به آل خليفه
رژيم سعودي تجهيزات تازه نظامي به بحرين فرستاد
بشار اسد : مردم سوريه پيروز اين جنگ تحميلي هستند
فراسوي رويدادها
تجمع آمريكايي ها مقابل ساختمان بانك جهاني از وال استريت ماليات بگيريد نه مردم
تاجر ميلياردر رئيس جمهور پاراگوئه شد
عليه طرح هاي رياضتي برگزار شد
تظاهرات در اسپانيا ، اعتصاب در آلمان
مظنون انفجارها پس از 4 روز به هوش آمد
تازه ترين خبرها از پشت صحنه بمب گذاري هاي بوستون
سازمان ملل دولت ميانمار را مسئول قتل عام مسلمانان معرفي كرد
چها رسوي پنج قا ره
   

كرزاي افغانستان را گورستان آمريكايي ها دانست


رئيس جمهور افغانستان تلويحاً كشورش را گورستان ايالات متحده دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حامد كرزاي» در گفت وگو با يك شبكه تلويزيوني چين گفت: در نتيجه اشتباه خود ابرقدرت ها، افغانستان به گورستان آنان تبديل شده است. كرزاي با اين اظهارات خود، آمريكا را از هم اكنون در افغانستان مثل شوروي سابق شكست خورده دانست. اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه «جانان موسي زي» سخنگوي وزارت خارجه افغانستان در ارتباط با «پيمان امنيتي كابل- واشنگتن» گفت: هيچ عجله اي براي امضاي پيمان امنيتي با آمريكا وجود ندارد. چند روز قبل نيز كرزاي عين همين جمله را بر زبان آورده بود.آمريكا در چارچوب اين پيمان تلاش مي كند براي نظاميان خود حق مصونيت قضايي (كاپيتولاسيون) كسب كند، اما گروه هاي سياسي افغانستان به شدت با آن مخالفند.

 

ائتلاف طرفداران نوري مالكي پيشتاز انتخابات شوراهاي استاني عراق


براساس نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات شوراهاي استاني عراق «ائتلاف دولت قانون» از ديگر گروه ها و ائتلاف هاي سياسي جلوتر است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شبكه «الميادين» اعلام كرد، نتايج اوليه شمارش آرا در 12 استاني كه انتخابات شوراهاي استاني برگزار شد، از پيشتازي ائتلاف دولت قانون تحت رهبري «نوري مالكي» نخست وزير خبر مي دهد. نتايج قطعي و نهايي انتخابات 11 ارديبهشت اعلام خواهد شد.
پيش از اين و در روز نخست پس از انتخابات (يكشنبه) منابع خبري از پيشتازي ائتلاف «هموطن» تحت رهبري «سيدعمار حكيم» خبر داده بودند. به اعتقاد كارشناسان، در صورتي كه فهرست مالكي در انتخابات جاري پيروز شود، جايگاهش در مقابل مخالفان دولت مستحكم تر خواهد شد.

 

به منظور سركوب بيشتر معترضان به آل خليفه
رژيم سعودي تجهيزات تازه نظامي به بحرين فرستاد


رژيم عربستان سعودي به منظور سركوب تظاهرات مردمي بحرين تسليحات و تانك هاي بيشتري را به اين كشور ارسال كرد.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، فعالان بحريني اعلام كردند تانك ها و خودروهاي نظامي عربستان سعودي روز يكشنبه از پل اصلي كه دو كشور را به يكديگر متصل مي كند عبور كرده و وارد بحرين شده اند.
فعالان بحريني همچنين تاكيد كردند طي روزهاي اخير همزمان با برگزاري مسابقات فرمول يك رژيم آل خليفه بر شدت سركوبگري خود افزوده است و با بيشترين امكانات و تجهيزات با تظاهرات مسالمت آميز مردم مقابله مي كند.
در تنش هاي ماه گذشته صدها نفر مجروح شده اند و همچنين بيش از 200 نفر از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده اند.
عربستان سعودي از ابتداي انقلاب مردمي در اين كشور نيروهاي امنيتي و تجهيزات خود را براي كمك به آل خليفه براي سركوب انقلابيون به بحرين اعزام كرده است.از سوي ديگر در پي ادامه بحران و تظاهرات مردمي در بحرين كه به انزواي اين كشور منجر شده است سلمان بن حمد آل خليفه وليعهد بحرين مدعي شد برگزاري مسابقات فرمول يك تلاشي براي ارتباط با جهان خارج بوده است.
روز گذشته مسابقات اتومبيلراني فرمول يك در شرايطي به پايان رسيد كه خبرگزاري رويترز از اين مسابقات با عنوان ميدان جنگ ياد كرد.به گزارش رويترز درگيري مردم با نيروهاي امنيتي آل خليفه در اطراف پيست اتومبيلراني باعث شد كه اين مسابقات به صحنه جنگ تبديل شود.همسر نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر بحرين نيز از وخامت جسماني همسرش در زندان هاي رژيم بحرين خبر داد و گفت، مسئولان زندان از ارائه خدمات لازم پزشكي مناسب به همسرش خودداري مي كنند.

 

بشار اسد : مردم سوريه پيروز اين جنگ تحميلي هستند


بشار اسد گفت، سوريه اكنون با اتباع 23 كشور در حال مبارزه است و مردم ما سرانجام در اين جنگ تحميلي پيروز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس جمهور سوريه در ديدار با هيئتي از احزاب و شخصيت هاي ملي لبنان اظهار داشت، جنگ با آنچه كه ارتش آزاد خوانده مي شود عملاً به پايان رسيده و ما در حال حاضر با گروه القاعده و اتباع 23 كشور در حال مبارزه هستيم.
وي تأكيد كرد، به يمن ايستادگي هاي ملت سوريه و حمايت آنها از ارتش شجاع خود در اين جنگ تحميلي پيروز خواهيم شد.
بشار اسد گفت، ديگر هيچ فرصتي براي سازش با گروه هاي تروريست تكفيري وجود ندارد و سوريه با اراده در برابر همه اشكال تروريسم ايستادگي مي كند.
رئيس جمهور سوريه تصريح كرد، درگيري هاي سوريه درگيري هايي بسيار طولاني است اما با اقدامات ارتش و پيروزي هاي به دست آمده در روزهاي اخير اعلام مي كنم كه پيروزي نزديك است.
بشار اسد همچنين تأكيد كرد، جامعه سوريه در حال حاضر بيشترين همبستگي را از لحاظ عقيدتي و ملي در رويارويي با چالش هاي موجود دارد. رئيس جمهور سوريه درباره نقش و موضع روسيه در معادلات سوريه گفت، ميان ما و روسيه هيچ علاقه ويژه و يا پشت پرده وجود ندارد و علت اينكه روسيه از سوريه دفاع مي كند اين است كه معتقد است دفاع از دمشق دفاع از موضع مسكو و منافع آن است، اگر طرحي براي دخالت در سوريه از سوي شوراي امنيت مطرح شود روسيه بار ديگر آن را وتو مي كند. وي افزود، برخي گمان مي كنند سرنوشت بحران سوريه به نتيجه كنفرانس احتمالي ميان ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه و باراك اوباما، همتاي آمريكايي وي بستگي دارد اما بايد بگويم كه سوريه با قدرتش بر اين نشست تأثير خواهد گذاشت. ما منتظر نمي مانيم كه اين نشست بر سرنوشت سوريه تأثير بگذارد. اين ما هستيم كه بر آنها تأثير مي گذاريم و اجازه نمي دهيم آنها براي سوريه تصميم بگيرند.
رئيس جمهور سوريه درباره نقش قطر در تحولات سوريه گفت، قطر همچنان به دخالت آشكار در سوريه ادامه مي دهد و دلارهاي هنگفتي را براي اين مسئله خرج مي كند و كشورهايي را هدف قرار مي دهد كه تاريخ و هويت عربي دارند.
به گزارش ايسنا، رئيس جمهور سوريه درباره نقش اتحاديه عرب نيز گفت: اتحاديه عرب تشكيلاتي است كه هيچ چشم اندازي برايش در آينده وجود ندارد چرا كه اساساً اتحاديه عرب در خدمت انگليس است و جز يك بار آن هم در دوران جمال عبدالناصر، رئيس جمهور اسبق مصر به نقش خود در دفاع از كشورهاي عربي عمل نكرد.
وي افزود: عربستان در حال حاضر از اختلاف در دولت اين كشور و خانواده حاكم رنج مي برد لذا تصور نمي كنم عربستان در آينده نقش چشم گير و بزرگي در جهان عرب داشته باشد.
اسد درباره نقش آمريكا در بحران سوريه نيز گفت: آمريكايي ها از آغاز بحران سوريه عليه ما فعاليت مي كردند ولي هيچ گزينه اي براي ارائه ندارند و در نهايت نيز هر كسي كه پيروز شود با آن گروه همراه خواهند بود.
اسد همچنين تأكيد كرد: چيزي كه در حال حاضر كشورهاي عربي شاهد آن هستند تأكيدي است بر نياز به افكار و طرح هايي براي وحدت بيشتر در جامعه و بايد اعلام كنم كه سوريه و لبنان همواره نقشي منحصر به فرد در ايجاد و تقويت چنين افكاري به ويژه از طريق احزاب ملي و عربي داشته اند و اين مسئله در گسترش و تقويت احساسات قومي عربي نقش چشمگيري داشته است.
وي تأكيد كرد: ما امروز بيش از هر زمان ديگري نياز داريم تا از اين نقش براي رويارويي با تلاش ها در تقسيم منطقه خاورميانه و تفرقه هايي كه با آن رو به رو هستيم استفاده كنيم.
رئيس جمهور سوريه گفت، سوريه و لبنان قادرند طرح هاي مشترك خارجي را خنثي و با جنگ هاي رواني كه عليه كشورهاي منطقه به راه مي اندازند مقابله كنند.
وي درباره موضع اروپا نسبت به سوريه نيز گفت: موضع اروپا در اين باره بسيار متزلزل و ناپايدار است.اسد درباره نخست وزير تركيه تصريح كرد: اردوغان به اخوان المسلمين چشم دوخته و به آنها اميد بسته است؛ اگر كسي از گشاده رويي سوريه در مقابل تركيه در گذشته انتقاد كند به او مي گوييم كه همين گشاده رويي بود كه اردوغان را در داخل كشورش با شكست روبه رو كرد و افكار عمومي تركيه را با ما همراه كرده است.
هيئت لبناني نيز در اين ديدار ضمن تقدير از موضع سوريه در قبال فشارهاي خارجي تأكيد كرد دمشق همواره مركز مقاومت باقي خواهد ماند.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه سربازان ارتش سوريه در درگيري شديد با تروريست ها موفق شدند تلفات سنگيني به آنان وارد كنند.
نيروهاي ارتش با حمله به عناصر مسلح در حمص، درعا، حماه، حلب، عين الشعب و ديگر مناطق تعداد زيادي از نيروهاي آنان را از پا درآوردند و مقادير زيادي مهمات، مسلسل، خمپاره انداز را كشف و ضبط كردند.
انفجار انتحاري در دمشق
يك خودروي حامل سوخت كه به وسيله يك عضو جبهه النصره هدايت مي شد در شمال دمشق منفحر شد و دست كم 9 شهروند سوري كشته شدند .
به گزارش فارس ديروز يك خودروي حامل سوخت در منطقه «مليحه» در شمال دمشق كه توسط تروريستي انتحاري هدايت مي شد منفجر شد. گزارش هاي اوليه حاكي از كشته شدن 9 تن از شهروندان و نظاميان ارتش سوريه است. جبهه النصره مسئوليت اين انفجار را به عهده گرفت.
خمپاره هاي تروريست ها نيز به منطقه علوي نشين «عش الورور» در ميدان «الفرن» در نزديكي دمشق اصابت كرد كه تنها خسارت هاي مادي به همراه داشت.
از سوي ديگر چهار شهروند سوري در پي اصابت خمپاره هاي تروريست ها به منطقه «ضاحيه الاسد» در ريف دمشق كشته شدند.
يك خمپاره ديگر نيز به نزديكي مدرسه الشرعيه اصابت كرد كه تنها خسارت هاي مادي به همراه داشت.ساكنان اين منطقه از حاميان حكومت سوريه هستند.
ساير رويدادها
¤ يك مقام ارشد حزب الله با اشاره به تجاوز گروه هاي تروريستي به لبنان مسئوليت كامل اين تجاوزها را برعهده اتحاديه عرب دانست.
¤ پيروزي هاي ارتش سوريه نزديك مرز لبنان مردم را خوشحال كرد و از ارتش به خاطر شكست دادن تروريست ها قدرداني كردند.
¤ تعدادي از عناصر تروريستي اهل چچن با ربودن غيرنظاميان سوريه تهديد كردند كه آنها را مجازات خواهند كرد.

 

فراسوي رويدادها


امتحان زبان مادري براي كانديداي قرقيز!
در قرقيزستان، براي اين كه رئيس جمهور شوي بايد حتما زبان مادري ات را خوب بداني. اين تصميم خيلي هم منطقي است، اما نه ديگر آنقدر كه مجبور شوي امتحان زبان بدهي!
در آخرين انتخابات رياست جمهوري قرقيزستان، 65 كانديداي شركت كننده مجبور شدند امتحان زبان بدهند تا معلوم شود چقدر زبان مادري شان را مي دانند! حالا، «كوريه انترناسيونال» فرانسوي كه اين خبر را از «نزاويسيمايا گازتا» نقل كرده، از خودش مي پرسد: «آيا كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري به زبان قرقيزي صحبت نمي كنند؟»
واقعيت اين است كه، نخير! چرا كه، در اين جمهوري سابق شوروي، بزرگانش زبان روسي را خوب بلدند، اما براي صحبت كردن به زبان محلي كلي مشكل دارند! مثلا، مي گويند در 26 مه 2009، «قربان بيك باقي اف» (رئيس جمهور شكست خورده) با 207 كلمه قرقيزي كه مي دانست كلي همه را متعجب كرد، چون كه قبل از او رئيس جمهورها هيچ كدام بيشتر از 130 تا 140 كلمه قرقيزي بلد نبودند! و بد نيست بدانيد كه، امتحان زبان كانديداها آنقدر مهم است كه حتي از تلويزيون كشور به طور مستقيم پخش مي شود.
مي گويند از مجموع كانديداهاي انتخابات اخير قرقيزستان فقط 16 نفرشان تحت حمايت حزب و يا جنبشي بودند، و از بين بقيه هم خيلي ها بيكار بودند! هر كانديدا هم براي آن كه بتواند در انتخابات شركت كند به 30 هزار امضا از طرف حاميانش احتياج دارد، و بايد 100 هزار «سوم» (معادل 2000 يورو) هم بپردازد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 

تجمع آمريكايي ها مقابل ساختمان بانك جهاني از وال استريت ماليات بگيريد نه مردم


هزاران نفر از مردم آمريكا در اعتراض به وجود تبعيض در سيستم دريافت ماليات مقابل ساختمان بانك جهاني و صندوق بين المللي پول در واشنگتن تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران نفر از مردم و پرستاران آمريكايي در اعتراض به پرداخت نشدن ماليات از سوي بنگاه هاي مالي وال استريت مقابل ساختمان بانك جهاني و صندوق بين المللي پول تظاهرات كردند.
معترضان فرياد مي زدند: از «وال استريت» ماليات بگيريد نه از مردم عادي.
براساس اين گزارش پرستاران آمريكايي همچنين اعلام كردند بسياري از بانك هاي وال استريت و شركت هاي تابعه در دريافت سود «ركورد» مي زنند در حالي كه برخي اقشار جامعه آمريكا از بيكاري و طرح كاهش هزينه هاي دولتي (سياست هاي رياضت اقتصادي) رنج مي برند.
در اين تجمع اعتراضي كه با عنوان «ماليات رابين هودي» برگزار شد مرم از سراسر منطقه و كشور خود را به واشنگتن رسانده بودند.
برخي گزارش ها حاكي است پرستاران در حال سازماندهي تظاهرات ديگري با همين عنوان هستند.

 

تاجر ميلياردر رئيس جمهور پاراگوئه شد


تاجر ثروتمند از حزب كلرادو كه به سلطان تنباكو معروف است به عنوان رئيس جمهور جديد پاراگوئه انتخاب شد.
به گزارش ايسنا «هوراسيوكارتز» 56 ساله تاجر ميلياردر پاراگوئه اي در انتخابات رياست جمهوري روز يكشنبه اين كشور با كسب 46 درصد آرا توانست «افرين الگره» از حزب ليبرال را كه 37 درصد آرا را كسب كرد، شكست دهد و پيروز اين كارزار انتخاباتي شود.
قرار است «هوراسيو كارتز» از 15 اوت (24 مرداد) به مدت پنج سال زمام امور كشور پاراگوئه را به دست بگيرد.
مقامات انتخاباتي اعلام كردند تنها 5/3 ميليون تن از مردم پاراگوئه واجد شرايط رأي دادن بودند و كمتر از 70 درصد آن ها در اين انتخابات شركت كردند.
در اين انتخابات علاوه بر رئيس جمهور و معاون رياست جمهوري، 45 سناتور، 80 عضو پارلمان و 17 فرماندار نيز انتخاب شدند.
انتخابات رياست جمهوري در پاراگوئه به دنبال استيضاح فرناندز لوگو رئيس جمهور قبلي از سوي پارلمان اين كشور برگزار شد.
كارتز رئيس جمهور منتخب در سال 1989 به اتهام فساد مالي و پولشويي به زندان افتاده بود. وي كنترل زنجيره بزرگ شركت هاي خصوصي از جمله توليد سيگار و بانك را برعهده دارد.
جمهوري پاراگوئه در آمريكاي جنوبي قرار دارد و نزديك به هفت ميليون جمعيت آن است. همسايگان اين كشور، آرژانتين، برزيل و بوليوي هستند.

 

عليه طرح هاي رياضتي برگزار شد
تظاهرات در اسپانيا ، اعتصاب در آلمان


اعتصاب و تظاهرات عليه سياست هاي رياضتي و اوضاع اقتصادي اسپانيا و آلمان را فرا گرفت.
ده ها هزار نفر از مردم «مادريد» روز يكشنبه با برپايي تظاهرات گسترده ضد دولتي خواستار توقف فوري طرح «خصوصي سازي» بيمارستان ها و مراكز درماني اين شهر شدند.
«بهداشت و سلامتي فروشي نيست» يكي از شعارهاي شركت كنندگان در اين تظاهرات بود كه با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت اين كشور سر داده شد.
معترضان همچنين تهديد كردند تا زماني كه دولت برنامه خود براي «فروش بيمارستان ها و مراكز درماني» را متوقف نكند، اعتراض ها ادامه خواهد داشت.
دولت اسپانيا تصميم دارد براي رهايي از مشكل كمبود بودجه شش بيمارستان و 27 مركز درماني مادريد را به بخش خصوصي واگذار كند. نتيجه اين اقدام حذف خدمات ارزان قيمت و رايگان اين مراكز و تشديد فشارهاي اقتصادي به مردمي است كه سال هاست شاهد اجراي سياست هاي رنگارنگ اقتصادي در كشورشان هستند. «بركناري شماري از مقامات دولتي» يكي ديگر از درخواست هاي مردم بحران زده اسپانيا بود. برخي رسانه ها شمار شركت كنندگان در اين تظاهرات را 70 هزار نفر اعلام كرده اند.
آغاز اعتصاب گسترده كاركنان بزرگترين شركت هواپيمايي اروپا يعني لوفت هانزا نيز خطوط هوايي اين شركت آلماني را كاملا فلج كرده است.
هفته نامه آلماني اشپيگل در اين باره نوشت: كاركنان خطوط هوايي لوفت هانزا از صبح روز دوشنبه طبق وعده اعلام شده در اعتراض به «شرايط نامساعد كاري» اعتصاب خود را آغاز كرده اند.
يكي از سخنگويان اتحاديه كاري «وردي» در اين باره گفت: از حدود ساعت چهار صبح كاركنان و خدمه فرودگاه «اشتوتگارت» دست از كار كشيدند و در حال حاضر در اين فرودگاه عمليات پرواز انجام نمي شود. در «فرانكفورت» نيز اوضاع به همين شكل است و ترمينال ها تقريبا خالي از مسافر هستند.
گزارش هايي نيز از پيوستن كاركنان فني اين شركت هواپيمايي به جمع اعتصابيون منتشر شده است.
به گزارش فارس، روز گذشته تعداد اندكي از پروازهاي لوفت هانزا برگزار شد چرا كه از مجموع 1720 پرواز اين شركت، فقط 32 پرواز انجام شد. در ماه مارس نيز هزاران تن از كاركنان اين شركت در فرانكفورت و هامبورگ در اعتراض به شرايط كاري دست از كار كشيده بودند كه به اخلال گسترده در پروازهاي آلمان منجر شد.

 

مظنون انفجارها پس از 4 روز به هوش آمد
تازه ترين خبرها از پشت صحنه بمب گذاري هاي بوستون


انتشار برخي خبرها در رسانه هاي مختلف از «احتمال دست داشتن دولت آمريكا» در حوادث بوستون خبر مي دهد.
پس از حدود يك هفته از انفجارهاي خونين بوستون و جنجال رسانه هاي مختلف داخلي و خارجي درباره مظنونان چچني تبار اين حادثه تروريستي گزارش هايي از به دست آمدن تصاويري جديد منتشر شده كه در صورت صحت، احتمال دست داشتن دولت آمريكا در اين حادثه را تقويت مي كند.
در همين رابطه سايت باشگاه خبرنگاران با انتشار گزارشي با عنوان «عكس هايي كه اف بي اي نمي خواهد ببيند» به ماجراي هك شدن حساب هاي كاربري شبكه تلويزيوني «سي بي اس» و انتشار تصاوير جديدي از حادثه بوستون پرداخته است.
براساس اين گزارش، يك گروه از فعالان اينترنتي با هك كردن حساب هاي كاربري اين شبكه تلويزيوني آمريكايي در توئيتر، به انتشار عكس هايي از دو مظنون ديگر كه گويا اف.بي.آي علاقه اي به انتشار آنها نداشته، كرده است.
در اين تصاوير دو مرد با كوله پشتي در صحنه (محل برگزاري مسابقات ماراتن) حضور دارند كه نشانه هاي خاصي مثل كلاه با آرم گروه بلك واتر، هدفون هاي مخصوص و... دارند.
اين فعالان اينترنتي پس از برشمردن دلايلي قابل توجه نتيجه گرفته اند علائمي كه باعث تبديل شدن برادران «سارنايف» به مظنونان اصلي اين حادثه شده، در اين دو فرد كه به احتمال قريب به يقين جزو نيروهاي امنيتي آمريكا هستند نيز وجود دارد. به عبارت ديگر دولت آمريكا را متهم به دست داشتن در بمب گذاري هاي بوستون كرده اند.
يادآور مي شود درباره انفجارهاي تروريستي 11سپتامبر نيز چنين اظهارنظرهايي اعلام شده است.
خبر ديگر اينكه پليس آمريكا اعلام كرد مظنون دوم انفجارهاي ماراتن بوستون به هوش آمده است و با «نوشتن» به سؤالات بازجوها پاسخ مي دهد.
روزنامه «ديلي ميل» به نقل از پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) نوشت «جوهر سارنايف» مظنون 19 ساله انفجارهاي تروريستي بوستون كه به شدت مجروح شده است روز گذشته به هوش آمد اما قادر به تكلم نيست. براساس اين گزارش «سارنايف» در نخستين اظهارات خود كه روي كاغذ آورده به بازجوها گفته است، پيش از دستگير شدن لباس خود را درآورده تا پليس به بهانه اينكه وي مسلح است به وي شليك نكند! گزارش و تصاوير زيادي نيز در رسانه هاي محلي آمريكا منتشسر شده كه نشان مي دهد اين جوان چچني تبار هنگام دستگيري مسلح نبوده است. اين در حالي است كه منابع امنيتي آمريكا در توجيه شليك 40 گلوله به متهم گزارش داده اند كه وي هنگام دستگيري كمربند انفجاري به همراه داشت.
ناظران سياسي مي گويند كه پليس با شليك 40 گلوله قصد داشته با كشتن او از افشاي پشت پرده ماجراي بمب گذاري بوستون جلوگيري كند.
آخرين گزارش ها حاكي است يكي از گلوله هاي پليس به گلوي اين نوجوان اصابت كرده و همين امر باعث شده وي نتواند تكلم كند.
گفتني است «جوهر سارنايف» و برادرش «تيمور لنگ» كه به دست پليس آمريكا كشته شد، مظنون به انجام حملات تروريستي دوشنبه گذشته بوستون هستند. روز دوشنبه گذشته در جريان برگزاري دوي ماراتن انفجار دو بمب به كشته شدن سه نفر و جراحت 176 نفر منجر شد. اما با وجود اينكه هنوز جرم «سارنايف» ثابت نشده است، شمار نسبتاً زيادي از سناتورها و دادستان هاي آمريكايي خواستار اعدام وي شده اند.
در اين بين رسانه ها و برخي سياستمداران آمريكايي نيز بيكار ننشسته و تلاش هايي را براي ارتباط دادن اين دو شهروند آمريكايي چچني تبار به آنچه «اسلامگرايان تندرو» مي نامند، آغاز كرده اند. اظهارات پليس آمريكا مبني بر «داشتن اعتقادات تند اسلامي» نيز به اين تلاش ها دامن زده است. اما براساس مصاحبه اي كه «راشاتودي» با اقوام و نزديكان برادران «سارنايف» انجام داده، اين دو به هيچ وجه داراي گرايشات تند مذهبي نبوده اند. در اين بين پدر و مادر برادران «سارنايف» نيز معتقدند فرزندان آنها قرباني توطئه اف.بي.آي شده اند.

 

سازمان ملل دولت ميانمار را مسئول قتل عام مسلمانان معرفي كرد


سازمان ديدبان حقوق بشر سازمان ملل دولت ميانمار را به پاكسازي اقليت مسلمان در اين كشور متهم كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سازمان ديدبان حقوق بشر طي گزارشي اعلام كرد، اقليت مسلمان ايالت «روهنگينا» (ميانمار) در معرض اقدامات ضدبشري از جمله كشتار و كوچ اجباري قرار دارد. اين گزارش مي افزايد: مقامات ميانمار و شماري از رهبران گروه ها و راهبان بودايي حملاتي را عليه روستاهاي مسلمان طي ماه اكتبر گذشته (10مهر تا 10آبان) سازماندهي كردند و اين حملات با پشتيباني نيروهاي امنيتي انجام شده است.
ديدبان حقوق بشر مي افزايد: دولت ميانمار از كمك رساني به مردم روهنگينا و جلوگيري از جابه جايي آنها، حملات نژادپرستانه اي را عليه اقليت مسلمان اين كشور ترتيب داده است كه هنوز هم ادامه دارد.
تاكنون 125هزار مسلمان ميانمار از محل زندگي خود گريخته و در اردوگاه هاي آوارگان زندگي مي كنند. به گفته سازمان ديدبان حقوق بشر، اين آوارگان از كمك هاي امدادي محروم هستند و اجازه بازگشت به منازل خود را نيز ندارند.
طبق گزارش فوق، براساس مدارك مستند، چهار گور جمعي مسلمانان در ميانمار وجود دارد كه نيروهاي امنيتي محل اين گورها را مخفي نگه داشته اند.
شمار اقليت مسلمان روهنگينا به 800 هزار نفر مي رسد و سازمان ملل آنها را آسيب پذيرترين اقليت در جهان اعلام كرده است.
حملات بودايي ها در سال 2012، جان 180 مسلمان را گرفت و 13 هزار نفر از آنها را آواره كرد. اين خشونت اكنون ابعاد جديدي گرفته است؛ به عنوان مثال، طي ماه مارس گذشته (11اسفند 1391 تا 11 فروردين 1392) 43 مسلمان به دست بودايي ها كشته شده و صدها خانه نيز در آتش سوخته است.

 

چها رسوي پنج قا ره


شورش پليس ضد شورش!
در پي به غارت رفتن خودروها و تجهيزات نيروهاي پليس و ضد شورش سودان در منطقه دارفور، خود اين نيروها دست به شورش زدند! وزارت كشور سودان خبر شورش نيروهاي يكي از يگان هاي ويژه پليس در منطقه غرب دارفور را تاييد كرده است.
سلفي هاي مصري عازم كاخ سفيد
روزنامه مصري «الشروق» اعلام كرد، يك هيئت از رهبران سلفي مصر با هدف ديدار و گفت و گو با مقامات آمريكايي به زودي عازم كاخ سفيد مي شوند. سلفي هاي مصري با وهابيون سعودي پيوندهاي نزديكي دارند.
دموكراسي شكست خورده در پاكستان
روزنامه «جنگ» پاكستان طي تحليلي نوشت، مدل دموكراسي غربي در پاكستان شكست خورده است. جنگ افزود: در پاكستان به بهانه دموكراسي اتفاقاتي افتاده كه مردم را نسبت به اين نظام بدبين كرده است. در اين نظام يك فرد خلافكار مي تواند از طريق فساد مالي به اهداف خود برسد.
چشم طمع سعودي ها به يمن
علي رغم امضاي پيمان «جده» ميان عربستان و يمن (دوران علي عبدالله صالح)، سعودي ها باز هم چشم طمع بيشتري به خاك يمن دارند. اخيراً تلويزيون عربستان تصوير نقشه اي را به نمايش گذاشته كه مناطق جديدي از يمن به عنوان بخشي از خاك عربستان دانسته شده است. هواپيماهاي عربستاني نيز ديروز حريم هوايي يمن را نقض كردند.
گوانتانامو بايد تعطيل شود
روزنامه انگليسي «گاردين» نوشت، آمريكا كساني را در گوانتانامو زنداني كرده است كه هيچ جرمي مرتكب نشده اند و اين لكه ننگي در سابقه حقوق بشري ايالات متحده به شمار مي رود. اين روزنامه خواستار تعطيلي زندان گوانتانامو شد.
185كشته در نيجريه
مقامات نيجريه اعلام كردند، درگيري ميان نيروهاي ارتش و شبه نظاميان در شمال شرق نيجريه 185 كشته به دنبال داشت. اين مقامات به طور دقيق نگفتند كه چه تعداد از اينها نظامي و يا شورشي هستند.
شوراي امنيت محكوم كرد
شوراي امنيت سازمان ملل حمله شورشيان مسلح به مراكز استقرار نيروهاي اين سازمان در دارفور را به شدت محكوم كرد. در اين حمله يك سرباز كلاه آبي (سازمان ملل) كشته شد و دو نفر ديگر زخمي شدند.
آماده شدن براي نبرد آتي
جنبش جهاد اسلامي فلسطين اعلام كرد، اين جنبش در حال آماده سازي خود براي يك نبرد ديگر با رژيم صهيونيستي است. «خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامي با اعلام خبر بالا، افزود: ما از تمام گروه هاي ديگر فلسطيني نيز مي خواهيم براي رويارويي قريب الوقوع با اسرائيل آماده باشند.
كالاهاي صهيونيستي
شماري از وزراي خارجه اتحاديه اروپا خواستار نصب برچسب روي كالاهاي توليدي شهرك نشينان صهيونيست و جلوگيري از فروش آنها در اروپا شدند. قبلاً «كاترين اشتون» كميسر سياست خارجي اتحاديه اروپا اين طرح را پيشنهاد كرده بود.
بحرين و سكوت غرب
در حالي كه رسانه هاي غربي و عربي خبرهاي مربوط به سركوب مردم بحرين به دست رژيم آل خليفه را پوشش نمي دهند، فيلم سازان مستقل سعي دارند فيلم هاي مستندي را در مورد نقض گسترده حقوق بشر توسط مزدوران آل خليفه تهيه كنند.
نارضايتي كرملين از آمريكا
مشاور رياست جمهوري روسيه اعلام كرد پيشنهادات جديد رئيس جمهور آمريكا در مورد سپر موشكي نظر روسيه را تأمين نمي كند. اين مقام روس اين را هم گفت كه كارشناسان روسيه پيشنهاد آمريكا در مورد سپر موشكي در اروپا را به طور دقيق بررسي مي كنند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10