(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 - شماره 20471

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پايان بزرگراه با احتياط برانيد ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
راه كج (گفت و شنود)
نشست فني ايران و آژانس 31 ارديبهشت در وين
انديشكده نشنال اينترست بررسي كرد
ايران مي تواند جبهه جنگ را به فراتر از آمريكا و اسرائيل بكشاند
آيت الله كعبي: بيانات رهبري بهترين راه انتخاب فرد اصلح است
عضو كميسيون خبر داد
تصويب تك نرخي شدن ارز در كميسيون تلفيق
خاتمي منصرف شد
سايه جهانگيري بر سر روحاني و عارف (خبر ويژه)
از اردوكشي 30 هزار نفري
تا ولخرجي 15 ميليون نفري (خبر ويژه)
روباه پير دست به عصا شد! (خبر ويژه)
ضد حال سال 78 حسن روحاني به فتنه گران(خبر ويژه)
من هم رجل! (خبر ويژه)
فيروز آبادي تأكيد كرد
آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله با فتنه هاي احتمالي در انتخابات
   

پايان بزرگراه با احتياط برانيد ! (يادداشت روز)


سفرهاي استاني يكي از كارآمدترين برنامه هاي دولت نهم بود كه در ميان خدمات فراوان دوره اول رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد برجستگي و دستاوردهاي مثال زدني و تحول آفرين داشت. امروزه اما، اگرچه آقاي رئيس جمهور اعلام كرده است كه براي سرعت بخشيدن به پروژه هاي نيمه تمام و در ادامه خدمت رساني به مردم، عازم سفرهاي استاني شده است ولي آنچه در جريان سفرهاي اخير پررنگ تر از افتتاح اين طرح و آن پروژه به چشم مي خورد، هزينه كلان و نجومي از بيت المال براي تبليغ انتخاباتي به نفع نامزد احتمالي حلقه انحرافي و در همان حال، تنش آفريني و حاشيه سازي با حمله به دشمنان فرضي است و باز هم مثل هميشه، بي آن كه براي اثبات ادعاهاي خود هيچ سندي ارائه كند و يا از افراد و جرياناتي كه مدعي است در مسير خدمت رساني ايشان سنگ اندازي مي كنند، كمترين نام و نشان و مشخصاتي بر زبان آورد.
آقاي احمدي نژاد ادعا مي كند؛
«اگر طرح هدفمندي يارانه ها تا مرحله آخر انجام مي شد قرار بود كه هر فرد 250 هزارتومان يارانه نقدي دريافت كند كه متاسفانه با مخالفت رو به رو شد و گفتند با اين كار مردم را تنبل و پول را به بيكاران مي دهيد».
«اگر از جمعيت 75 ميليوني كشور 30 ميليون نفر آماده كار در اقتصاد فعال شوند و براي ساختن كشور كار كنند انقلابي اقتصادي برپا مي شود».
«مي گويند باهات برخورد مي كنيم!... شما عددي نيستيد در برابر ملت كه بخواهيد برخورد كنيد... اگر گوشه اي از پرونده شما را بالا ببريم ديگر جايي در بين ملت نخواهيد داشت»!
«برخي تصور مي كنند وقتي انقلاب ايجاد و جمهوري اسلامي برپا شد ديگر كاري نمانده و همه چيز تمام شده است، در حالي كه ما در ابتداي راه هستيم».
و ادعاهاي ديگري از اين دست كه درباره آن گفتني هايي هست؛
1- اظهارات يكسويه و ادعاي عدالت خواهي جناب احمدي نژاد در حالي است كه اين روزها تورم و گراني افسارگسيخته، امان بسياري از مردم و مخصوصاً اقشار مستضعف و كم درآمد جامعه را بريده است و ايشان اگر در ادعاي مردم دوستي خود صادق هستند- كه انشاءالله باشند- به عنوان رئيس قوه اجرائيه وظيفه دارند تمامي تلاش خود را براي مقابله با گراني و سامان دادن به شرايط اقتصادي كشور به كار گيرند و به جاي سخنراني هاي طولاني و يكسويه، براي مردم توضيح بدهند كه در اين زمينه چه اقدامي انجام داده اند؟!
آيا هزينه 50 ميليارد توماني از بيت المال و از كيسه مردم مظلوم و مستضعف براي تبليغات انتخاباتي آقاي مشايي در استاديوم آزادي را مي توان نمونه اي از عدالت خواهي آقاي رئيس جمهور تلقي كرد؟! اجبار كارمندان دولت براي حضور در اين مراسم و متوقف كردن وظايفي كه آنان در قبال ملت دارند و... كه جاي خود دارد و فعلاً بماند!
ممكن است آقاي احمدي نژاد ادعا كنند كه مراسم استاديوم آزادي براي تبليغ كانديداتوري آقاي مشايي نبوده و بفرمايند بهترين دليل آن كه ايشان در آن مراسم حضور نداشت! كه در پاسخ بايد گفت؛ آقاي رئيس جمهور! يعني حضرتعالي متوجه حضور مشايي در استاديوم نشده ايد؟! چه كسي در محوطه زير جايگاه به انتظار نشسته بود؟! و هنگامي كه برخلاف انتظارتان از مراسم استقبال نشد ترجيح داده شد كه آقاي مشايي آفتابي نشود؟! حالا بحث برسر اين بود كه با توجه به آنهمه تبليغات، غيبت مشايي چگونه قابل توجيه است؟! و آقاي ملك زاده توضيح داد كه بهتر است ايشان مخفيانه از استاديوم خارج شده و در مزار خانم عسل بديعي حضور يابد و خبر آن نيز منتشر شود تا غيبت وي سؤال برانگيز نباشد! و اين فقط يك نمونه كوچك! از هدر دادن بيت المال است و سؤال اين است كه آقاي رئيس جمهور با آن ادعاي غليظ عدالت خواهي- كه البته در دولت نهم واقعيت داشت- امروزه براي اقشار محروم و مستضعف جامعه كه در تورم و گراني افسارگسيخته دست و پا مي زنند چه پاسخي دارند؟!
2- آقاي احمدي نژاد اين ترجيع بند را تكرار مي كند كه «مي خواستيم با اجراي كامل طرح هدفمندي يارانه ها به هر نفر 250 هزار تومان بدهيم ولي نگذاشتند»! و به اين پرسش ها پاسخ نمي دهند كه قصد داشتيد اين مبلغ - در مجموع كلان- را از كدام منبع پرداخت كنيد؟ چه كساني مانع شدند؟ گفتني است اجراي فاز اول هدفمندي يارانه ها دستاوردهاي مهمي داشت كه صرفه جويي در استفاده از حامل هاي انرژي از جمله آنها بود. ولي مگر قرار نبود درآمد حاصل از هدفمندي به حمايت از توليد اختصاص يابد؟ دولت حضرتعالي در اين زمينه دست به چه اقدام قابل قبولي زد؟! تقريبا هيچ! و مگر شرط لازم و ضروري براي اجراي اين طرح، لزوم چاره جويي و مهار تورم نبود؟ آيا حضرتعالي تورم را مهار فرموديد؟ و يا هر از چندگاه به يك حاشيه سازي روي آورديد؟ قرار بود توزيع يارانه ها در ميان دهك هاي كم درآمد باشد ولي دولت محترم به توزيع ناعادلانه و مساوي در ميان همه دهك ها پرداخت- بنابراين نفرمائيد كه از اقشار ثروتمند گرفتيد و به اقشار مستضعف داديد!- از سوي ديگر، دولت در تأمين منابع يارانه هاي كنوني يعني هر نفر 45 هزار تومان با چالش هاي جدي روبرو بوده و هست تا آنجا كه سخن از كسري 20 هزار ميليارد توماني در ميان است و از سوي ديگر در شرايط كنوني وعده يارانه 250هزار توماني علاوه بر آن كه دور از واقعيت و فقط يك شعار دهن پركن است متضمن آزادسازي انفجارگونه قيمت بنزين و برق و گاز وآب و... نيز هست و اين به مفهوم تورم لجام گسيخته اي است كه يارانه 600هزار توماني هم از عهده آن برنمي آيد و تورمي 200درصدي به دنبال دارد. آيا جناب رئيس جمهور از اين واقعيات و محاسبات كارشناسانه خبر ندارند؟ اگر پاسخ منفي است كه تأسف بار است و اگر پاسخ مثبت باشد، بايد پرسيد چرا صادقانه با افكار عمومي برخورد نمي فرمائيد و با رويكرد انتخاباتي واقعيات را وارونه جلوه مي دهيد؟!
3- فرموده اند اگر جمعيت 30 ميليون نفري آماده به كار در اقتصاد فعال شوند، انقلابي اقتصادي برپا خواهد شد، كه سخن قابل قبولي است ولي سؤال اين است كه مگر اشتغال آفريني وظيفه دولت نيست؟ اگر هست- كه هست- دولت محترم در اين زمينه چه كرده است؟ و يا قرار بود چه بكنيد كه به قول حضرتعالي، عده اي مانع شده اند؟!
به عنوان مثال- و فقط يك نمونه- مگر همين آقاي مشايي ايران دوست! در حالي كه مردم كشورش به اشتغال آفريني نياز مبرم داشتند و جوانان متخصص و جوياي كار از بيكاري رنج مي بردند، در ارديبهشت ماه 87، براي ساخت 1000دستگاه ساختمان سرويس بهداشتي بين راهي با شركت اسپانيايي «گينجرو بونو» وارد مذاكره نشده بود. و باز هم، مگر همين آقا كه عقربه قطب نماي آقاي رئيس جمهور همه جا به سوي ايشان نشانه مي رود، ميلياردها تومان بيت المال را براي ساخت سالن هاي همايش كيش در اختيار چند ضد انقلاب فراري ساكن آمريكا نظير «يحيي فيوضي» و دخترش «پانته آ» قرار نداد و در مقابل اعتراض كيهان اعلام كردند كه آنها از ايرانيان عاشق كشورشان هستند! ولي آقاي فيوضي طي مصاحبه اي در آمريكا گفت «وطن من آمريكاست، نه ايران»! و ده ها نمونه ديگر...
4- آقاي رئيس جمهور مي فرمايند «برخي تصور مي كنند وقتي انقلاب ايجاد و جمهوري اسلامي برپا شد ديگر كاري نمانده است و همه چيز تمام شده است، در حالي كه ما در ابتداي راه هستيم»! ايشان باز هم مانند هميشه توضيح نمي دهند چه كسي چنين ادعايي كرده است؟! ولي براي اطلاع جناب رئيس جمهور لازم به يادآوري است كه اين ادعا نيز از سوي جناب مشايي مطرح شده - كه نوار صوتي و تصويري آن موجود است- ايشان مي فرمايند:
«در سال 1357 انقلاب كرديم تا انقلاب اسلامي را صادر كنيم اما من اينجا عرض مي كنم كه دوران اسلام گرايي به پايان رسيده است(!) معنايش اين نيست كه اسلام گرايي وجود ندارد يا رو به نضج نيست، نه، اسلام هست اما دوره اش به پايان رسيده است. اكنون دوره اسب سواري تمام شده، اما اسب هست و سوارش هم هست»!
خب! جناب رئيس جمهور حالا چه مي فرمائيد؟!
5- آقاي احمدي نژاد طي سخناني در هفتكل مي گويد «به من گفته اند كه اگر زياد حرف بزني پدر تو را درمي آوريم»! و پاسخ مي دهد «اگر گوشه اي از پرونده شما را بالا ببريم ديگر جايي در بين ملت نخواهيد داشت»! كه صرفنظر از ادبيات ناپسند ايشان باز هم بايد پرسيد؛
الف: چه كساني چنين ادعايي كرده اند؟ اگر ادعاي شما واقعي است- و با عرض پوزش- مانند ادعاي شما درباره ليست كذايي 300 نفره مفسدان اقتصادي كه هيچ وقت نشانه اي از آن نداديد، پوچ و بي پايه نيست، چرا نام و نشان آنها را اعلام نمي كنيد؟! ممكن است بفرماييد از آنها مي ترسيد! كه اولا؛ بايد گفت ايران عزيز به رئيس جمهور ترسو نيازي ندارد. و ثانيا؛ شما كه با حرارت مي فرماييد ملت توي دهن آنها خواهد زد، ديگر از چه مي ترسيد؟!
ب: جناب رئيس جمهور! باز هم با عرض پوزش، تجربه 34 ساله انقلاب به ما آموخته است اينگونه ادعاها معمولا از سوي كساني مطرح مي شود كه از افشاي برخي مسائل پشت پرده خود نگران هستند! البته، انشاءالله كه شما از آن دسته افراد نيستيد، اگرچه هويت افشا شده برخي از اطرافيان حضرتعالي و حمايت بي چون و چراي شما از آنها تا حدودي علت نگراني احتمالي شما را قابل فهم مي كند! ولي تقصير خودتان است كه به آنها چسبيده ايد!
ج: راستي اگر ادعاي شما واقعيت دارد، چرا از آن براي «گروكشي» استفاده مي كنيد؟! و مي فرماييد در صورتي كه آنها- يعني همان جريان مورد ادعاي شما- عليه جنابعالي كاري بكنند، شما هم پرده ها را بالا مي زنيد! اگر اسناد شما صحت دارد دليلي ندارد كه آن اسناد را پنهان نگه داريد! ملك شخصي شما كه نيست. متعلق به ملت است و بايد پيگيري شود. ولي خودداري شما از انتشار آن تنها دو علت مي تواند داشته باشد. اول؛ آن كه بلوف زده ايد و اين ادعا نيز چيزي شبيه ليست كذايي مفسدان اقتصادي است! و دوم اين كه از افشاگري متقابل آنها نگران هستيد! آيا دليل ديگري هم مي تواند وجود داشته باشد؟! خودتان بفرمائيد.
6- آقاي احمدي نژاد از فساد اقتصادي يك جريان و از جمله آشفته كردن بازار ارز از سوي آنان سخن گفته اند كه علاوه بر پرسش هاي فوق الذكر درباره چرايي خودداري ايشان از ارائه نام و نشان آنها، اين پرسش نيز مطرح است كه مگر همين جناب مشايي با متهم اول فساد كلان و 3 هزار ميليارد توماني بانكي دستكم دو ملاقات خصوصي در هتل لاله تهران نداشته است؟ چرا موضوع آن ملاقات ها را كه با ذكر سند در دادگاه مطرح شده است فاش نمي كنيد؟ چه كساني با تزريق مبالغ كلان ارز به بازار، باعث آشفتگي بازار ارز شدند و مابه التفاوت آن را به كدام كيسه ريختند و اندوختند؟! و ده ها چراي ديگر از همين دست كه بماند! و... آقاي رئيس جمهور در ماه هاي آخر مسئوليت خود دستاوردهايتان را ضايع نكنيد!

حسين شريعتمداري

 

كيهان و خوانندگان


سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اين ايام بيشترين وظيفه بي نهايت خطير و سرنوشت ساز بين نهادها به عهده شوراي نگهبان است تا با تحقيق و تفحص ريشه اي و همه جانبه درباره كانديداهاي محترم، از انقلاب و دستاوردهاي 34 ساله آن حراست كند و به فرمايش رهبر كبير انقلاب كه فرمود من بين شما باشم و يا نباشم، نگذاريد اين انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد.
سليمان بلغار
¤ به عنوان يك ايراني و مسلمان مي گويم دشمن به انتخابات آينده ما طمع كرده است و سرنوشت انقلاب ما به آن بستگي دارد و اين رسيدن به سر پيچ تاريخي است اگر انتخابات عالي باشد به سلامت از اين پيچ تاريخي عبور مي كنيم.
علي فتحي
¤ كسب 24 مدال از سوي نخبگان ايراني در جشنواره ژنو باعث افتخار و اعتلاي جمهوري اسلامي ايران و خواري همه افرادي شد كه مسلمانان را همواره در زمينه هاي علمي و فناوري ناكارآمد مي دانند.
يك ايراني
¤ دامن زدن به مسائل ملي گرايي، باستان گرايي، تحت عناويني مثل مكتب ايراني و براي دشمني ايران با عربها كارهايي است كه صهيونيست ها براي تفرقه بين شيعه و سني از داخل ايران شكل مي دهند و براي اينكه اين جوش بخورد به سلفي ها مي گويند برادران اهل سنت را عليه شيعه تحريك كنند. هر دو بازي را صهيونيست ها درست مي كنند آنها هر دو طرف را داغ مي كنند تا درگيري را شكل بدهند. اين نقشه خطرناكي است و لذا بايد هوشيار باشيم و بهانه اي دست دشمن ندهيم و اختلاف شيعه و سني زياد نشود.
مسعود وحدتي
¤ چطور است كه يك ثانيه پس از انفجار در بوستون دوربين به سمت چپ حركت مي كند و سه چهار متر از سطح زمين بالا مي آيد و پرچم هاي كل كشورهاي دنيا را نشان مي دهد. اگر اين مطلب تروريستي است يعني كل دنيا با اين قضيه است. اين يك فتنه هاليوودي است.
يك شهروند
¤ امام حسن عسكري(ع) مي فرمايد، تمام بدي ها را در خانه اي نهاده اند و كليد قفل آن خانه دروغ گفتن است. كسي را متهم به دروغگويي نمي كنيم ولي دادن وعده هاي پوچ و تو خالي و توهمي كه هرگز رو ي تحقق به خود نخواهد ديد، با دروغ تفاوتي ندارد.
رضا كيان منش
¤ پس از 8 سال انتظار براي سفر حج تمتع، الان بايد هزينه اي سرسام آور براي اين سفر معنوي بپردازيم. مسئولان هيچ فكر كرده اند ما بايد اين هزينه را از كجا تامين كنيم.
يك متقاضي حج
¤ در پارك پرديسان مدخل ورودي از بزرگراه شهيد حكيم يك قهوه خانه با قليان فراوان و آتش و زغال بر پا شده است. من يك پزشك هستم كه براي پياده روي به اين پارك مي روم. اما متاسفانه بوي تند دود و آتش فضاي سالم پارك را كثيف و آلوده كرده است از مسئولان تقاضا داريم جلوي فعاليت اين قهوه خانه را بگيرند.
7921---0912
¤ وزارت علوم طبق مصوبه دانشگاه ها را موظف كرده است كه كلاسها تا 20 ارديبهشت داير و تا 30 خرداد آزمون ها را به پايان برساند در صورتي كه دانشگاه آزاد واحد دامغان تا 20 خرداد داير و آزمون ها را تا 20 تير اجرا مي كند. آزمون ها چند روز در ماه مبارك رمضان برگزار مي شود. از مسئولان تقاضا داريم نظارت بيشتري داشته باشند.
دانشجوي دانشگاه آزاد واحد دامغان
¤ از استاندار محترم خوزستان درخواست مي شود توجه ويژه اي به شهرستان باغملك نمايند تا محروميت از چهره اين شهر زدوده شود.
3875---0916
¤ از استاندار محترم هرمزگان درخواست مي شود به صورت غير محسوس از ادارات دولتي بازديد و بازرسي داشته باشند متاسفانه برخي ادارات پاسخ درستي به مشتريان نمي دهند و ارباب رجوع را به نظام و مسئولين بدبين مي كنند.
0897---0917
¤ با توجه به بيكاري زياد در لرستان از استاندار محترم و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي درخواست مي شود در زمينه اشتغال جوانان در قسمت هاي مختلف بيمارستان جديد التأسيس شهيد رحيمي و همت مضاعف نمايند.
3042---6091
¤ چرا مجلس ماليات بر خانه هاي خالي را تصويب نمي كند به خدا قسم توان پرداخت اجاره بهاي بالا را در سال جديد نداريم.
0087---6093
¤ مدتي است كه در شهرستان همدان با در اختيار گذاشتن دوچرخه براي خانم هاي بي توجه به شئونات اسلامي بي بندوباري و عمل منكر را در پارك هاي اين شهرستان عادي جلوه داده اند مي خواستم از باب نهي از منكر از طريق اين ستون به مسئولان امر تذكر بدهيد.
0556---8091
¤ بانك مركزي اعلام كرده تعداد چك هاي برگشتي چندين برابر سال هاي گذشته شده است. شايد در قضاوت سطحي مشكل از ناحيه صادركننده چك ديده شود ولي با عدم ثبات اقتصادي كشور چه بايد كرد؟ معلوم است كه مشكل چند برابر شدن بهاي اجناس و محصولات خودش را به نوعي بروز خواهد داد.
0561---2091
¤ حقوق كارمندان و كارگران شاغل در فرودگاه پيام كرج زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مبلغ 04 هزار تومان اضافه شده و اعلام كرده اند اين افزايش حقوق براساس مصوبه مجلس و ابلاغيه دولت مبني بر افزايش 52 درصدي حقوق كارمندان در سال جديد صورت گرفته ولي مشكل اين است كه در اجراي اين مصوبه تناسب 52 درصدي افزايش با ميزان حقوق كارمندان رعايت نشده است.
0828---2091

 

راه كج (گفت و شنود)


گفت: يكي از مسئولان گفته است «رد صلاحيت ها به دليل وجود انسان هاي كج فهم است كه هنوز هم وجود دارند»!
گفتم: خب! حرف حساب زده. اگر بعضي ها كه براي رياست جمهوري يا نمايندگي مجلس نامزد مي شوند، انسان هاي كج فهمي نباشند كه صلاحيت آنها رد نمي شود.
گفت: اي عوام! منظورش آن است كه انسان هاي كج فهم برخي از نامزدهاي انتخاباتي را رد صلاحيت مي كنند!
گفتم: شخصي در حال مناجات مي گفت؛ خدايا من كه هر كاري كردم و هرچه نصيحتم كردند به راه راست هدايت نشدم. تو خودت راه راست را به سوي من كج كن!

 

نشست فني ايران و آژانس 31 ارديبهشت در وين


نشست فني نمايندگان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي 31 ارديبهشت ماه در وين برگزار مي شود.
پيش از اين برخي رسانه ها به نقل از 2 ديپلمات غربي اعلام كرده بودند كه ايران و آژانس براي دور جديد مذاكرات توافق كرده اند و تاريخ آن را نيز ميانه ماه «مه» ذكر كرده بودند.
سرپرستي هيئت ايراني در اين مذاكرات برعهده علي اصغر سلطانيه و سرپرستي هيئت آژانس برعهده هرمان ناكارتس است.
خبرگزاري رويترز در اين باره گزارش داد: تاكنون مقامي از آژانس بين المللي انرژي اتمي نسبت به اين خبر واكنشي نشان نداده است.
در همين راستا و در پي استعفاي يك مقام ارشد آژانس بين المللي انرژي اتمي، مدير كل اين نهاد بر تغيير نكردن سياست هايش در قبال ايران تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، «يوكيا آمانو» مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز تصريح كرد كه استعفاي يك مقام ارشد اين آژانس كه مذاكرات با ايران را رهبري مي كرد، تغييري در سياست هاي آن در قبال ايران به وجود نخواهد آورد.
اين پيام آمانو دو روز بعد از استعفاي «رافائل گروسي» يكي از با نفوذترين مردان آژانس منتشر شده است.
برخي ديپلمات ها، استعفاي وي را نشانه وجود اختلافات شخصي و داخلي در بين رهبران و مديران آژانس دانسته اند.
«گيل تودور» سخنگوي آژانس نيز با تأييد خبر استعفاي گروسي گفت: رفتن وي تغييري در سياست هاي آژانس در قبال ايران ايجاد نخواهد كرد.

 

انديشكده نشنال اينترست بررسي كرد
ايران مي تواند جبهه جنگ را به فراتر از آمريكا و اسرائيل بكشاند


كارشناسان انديشكده آمريكايي نشنال اينترست طي نشستي به بررسي جوانب حمله احتمالي به ايران پرداخته و عواقب آن را مورد بحث قرار دادند.
در پي انتشار كتاب «جنگ با ايران: پيامدهاي سياسي، نظامي و اقتصادي»، به قلم يكي از كارشناسان انديشكده نشنال اينترست، نشستي با موضوع بررسي گزينه نظامي در قبال ايران، در اين انديشكده برگزار شد.
جئوفري كمپ، در جلسه رونمايي از كتاب جديد خود با عنوان «جنگ با ايران، پيامدهاي سياسي، نظامي و اقتصادي» كه با همراهي جان الن گاي نگاشته است تصريح كرد كه آمريكا نبايد پيامدهاي بسيار سنگين هسته اي شدن ايران را دست كم بگيرد، اما جنگ با ايران بسيار بدتر از در پيش گرفتن سياست بازدارندگي در قبال اين كشور است. علاوه بر اين دو نفر، در اين رويداد مايكل ايزنشتات از موسسه واشنگتن و سوزان ملوني از موسسه بروكينگز حضور داشتند كه در مورد پيامدهاي گسترده نظامي، سياسي و اقتصادي و ديگر مسائل مرتبط با آن به بحث و گفتگو نشستند. همچنين داو زاخيم، وايس چيرمن از مركز نشنال اينترست و يكي از معاونان پيشين وزير دفاع، هدايت اين نشست را عهده دار بود.
سوزان ملوني پيامدهاي اقتصادي منازعه نظامي با ايران و همچنين تاثيرات تحريم ها را مطرح و بررسي كرد. وي تاكيد كرد كه حمله نظامي به ايران بدون شك باعث مي شود ايران نسبت به اقتصادهاي همسايه خود در منطقه دست به اقدام تلافي جويانه بزند. ايران مي تواند حوزه هاي نفتي، تاسيسات صادراتي، ذخاير گازي يا ديگر زيرساخت هاي انرژي دولت هاي حاشيه خليج فارس را از پي محدود شدن توان صادراتي خود هدف قرار دهد. ايران به لحاظ اقتصادي منزوي نشده است و چنين اقداماتي ممكن است تاثير بسيار مهمي بر چين و هند داشته باشد چرا كه ايشان به شدت به جريان انرژي فسيلي خاورميانه وابسته هستند. به هر حال تمركز آمريكا بر اقتصاد ايران، محور تلاش هايي است كه ما براي جلوگيري از جنگ با استفاده از قدرت تحريم ها ترتيب داده ايم، هر چند كه اين اقدامات براي تاثيرگذاري نيازمند خلاقيت هر چه بيشتر هستند. ملوني خاطرنشان ساخت كه اقتصاد جهاني تنها در صورتي كه منابع انرژي جايگزيني در ديگر نقاط جهان يافت شود در برابر پيامدهاي اقتصادي جنگ با ايران از آسيب مصون خواهد بود.
به گزارش تسنيم، مايكل ايزنشتات به بررسي اين سناريو پرداخت كه اگر آمريكا بخواهد در برابر ايران هسته اي سياست بازدارندگي و نه جنگ افروزي را در پيش گيرد، چه پيامدهاي احتمالي خواهد داشت. در پيش گرفتن سياست بازدارندگي ممكن است تنش هاي منطقه اي را به درازا بكشاند، به مسابقه تسليحاتي دامن بزند، كنترل انتقال تسليحات ايران به دست بازيگران غير دولتي را ناممكن سازد، يا سناريوهاي ديگري رخ دهد. ايزنشتات پيش بيني كرد كه جنگ با ايران در كوتاه مدت آشكار خواهد بود اما پس از مدتي به سمت يك منازعه بلندمدت مخفيانه سوق پيدا مي كند. در مرحله اول جنگ هوايي و دريايي آمريكا و اسرائيل با ايران را شاهد خواهيم بود و در مرحله دوم استفاده از تيم هاي عمليات هاي ويژه در دستور كار قرار مي گيرد. واكنش هاي احتمالي ايران از اين قرار خواهد بود كه «جنگ هاي نيابتي» را افزايش خواهد داد؛ حملات خود را از طريق عواملي همچون حزب الله در سراسر افزايش مي دهد؛ صادرات نفت را متوقف خواهد كرد و قيمت ها را بالا مي برد؛ جنگ هوايي با اسرائيل و منازعه دريايي با آمريكا در خليج فارس را در دستور كار قرار مي دهد؛ و در نتيجه اين اقدامات شايد بتوان پيش بيني كرد كه ايران از دسترسي به بمب هسته اي بازماند. با اين حال ايزنشتات مدعي شد كه با در نظر گرفتن كاميابي ايران در اجراي سياست هاي منطقه اي خود، جنگ با اين كشور به احتمال زياد منجر آن خواهد شد كه ايران حملات خود را به شدت افزايش داده و حتي فراتر از حملات اسرائيل يا آمريكا ببرد و از اين طريق از حملات بيشتر در آينده جلوگيري كند. عمليات هاي تلافي جويانه ايشان اساسا به گستره حمله آمريكا/اسرائيل، خسارتي كه به تأسيسات هسته اي آن وارد مي شود و شمار تلفات آن، بستگي دارد.

 

آيت الله كعبي: بيانات رهبري بهترين راه انتخاب فرد اصلح است


عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد رهبر انقلاب فرمودند رئيس جمهور بعدي بايد نقاط قوت دولت هاي گذشته را داشته باشد و از نقاط ضعف آنها برحذر باشد كه همين بيانات راه را براي انتخاب رئيس جمهور آسان مي كند.
آيت الله عباس كعبي در يادواره شهداي مدرسه علميه حقاني بابيان اينكه تشخيص حقيقت از سوي شهداي روحاني به درستي صورت گرفت اظهار كرد: اين شهدا بسيار لحظه شناس و فداكار بودند و همين ويژگي ها بايد ما را در خلق حماسه سياسي و اقتصادي راهنمايي كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري هم عرصه لحظه شناسي و ايثارگري است عنوان داشت: شايد برخي جريان هاي اصولگرايي به اين نتيجه برسند كه رقابت در ميان خود آنها است و شايد هم اين طرز فكر صحيح نباشد زيرا گروه هاي اصلاح طلب هم امكان پيروزي دارند و اصولگرايان بايد توجه بيشتري داشته باشند.
عضوجامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اصلاح طلبان به تقلب در انتخابات گذشته اعتراض داشتند؛ سؤال اينجاست كه اگر به اين مسئله اعتقاد دارند چرا امروز براي حضور در صحنه وارد عمل شده اند؟ گروه هاي مخالف داراي اتاق فكري هستند كه با خارج از كشور ارتباط دارد و سران و ليدرهاي فتنه در داخل و خارج براي انتخابات پيش رو طرح هايي ارائه دادند.
وي با اشاره به تلاش برخي گروه ها براي ايجاد اجماعي با وجهه ملي بيان داشت: هدف آنها اين است كه شوراي نگهبان نتواند صلاحيتشان را رد كند به همين دليل جريان و حلقه انحراف را بزرگ كرده اند تا ثابت كنند گفتمان انقلاب از همان آغاز اشتباه بوده است.
كعبي با تأكيد بر صحيح بودن گفتمان انقلاب گفت: برخي افراد كه به دنبال نمايندگي اين جريان بودند دچار انحراف شدند در حالي كه گروه هاي اصلاح طلب مي خواهند اشتباه بودن گفتمان انقلاب را ترويج كنند و هدفشان هم تخطئه اصل انقلاب، نظام و رهبري است.
به گزارش فارس، عضو مجلس خبرگان رهبري اصلح را فردي واجد بهترين ويژگي ها دانست و افزود: طلاب نبايد به دنبال صالح مقبول باشند يا اينكه ائتلاف ها نظرشان را جلب كند؛ آنها بايد اصلح را بشناسند و معيارهاي انتخاب اصلح را براي مردم تبيين كنند؛ رهبر انقلاب فرمودند رئيس جمهور بعدي بايد نقاط قوت دولت هاي گذشته را داشته باشد و از نقاط ضعف آن ها برحذر باشد كه همين بيانات راه را براي انتخاب رئيس جمهور بعدي آسان مي كند.

 

عضو كميسيون خبر داد
تصويب تك نرخي شدن ارز در كميسيون تلفيق


كميسيون تلفيق در نشست ديروز خود ارز تك نرخي را تصويب كرد و بر اين اساس مقرر شد كه از اين پس ارز با يك نرخ واحد فروخته شود.
حسينعلي حاجي دليگاني عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه 92 در گفت وگو با تسنيم با اشاره به جلسه صبح دوشنبه اين كميسيون اظهار داشت: در جزء اول بند 3 لايحه بودجه 92، 15 ميليارد دلار پيش بيني شد تا در صنعت نفت سرمايه گذاري شود و بتوانيم سهم توليد را حفظ كنيم و خصوصا از منابع مشتركي كه با كشورهاي ديگر داريم، سهم خود را برداشت كنيم.
وي افزود: همچنين مقرر شد 8/6 ميليارد دلار براساس چيزي كه در لايحه دولت آمده، تصويب شود و 3/1 ميليارد دلار نيز براساس محاسبه ارزش نفت براساس قانون 91 بدست بياوريم و مابقي آن كه حدود 7 ميليارد دلار است به وزارت نفت اجازه داده شد تا از مازاد بر ارزش قيمت هر بشكه كه 95 دلار پيش بيني شده و از افزايش توليد و فروش و صادرات نفت، به دست بياوريم البته اين ميزان بعد از كسب سهم صندوق توسعه تعيين شد.
حاجي دليگاني ادامه داد: نكته مهم ديگري كه روز دوشنبه مصوب شد، فروش ارز بر اساس «نرخ واحد» بود و بنا شد توسط دولت براي اختصاص به كالاهاي گوناگون انجام شود، يعني نرخ ارز در محاسبات بودجه براساس نرخ واحد مديريت شده باشد كه اين توسط كميته اي در دولت شامل معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي، بانك مركزي، وزير اقتصاد و وزير نفت در هر مقطعي تعيين خواهد شد يعني ارز در كشور با دو نرخ فروخته نمي شود بلكه هميشه يك نرخي خواهيم بود.

 

خاتمي منصرف شد
سايه جهانگيري بر سر روحاني و عارف (خبر ويژه)


«در آخرين جلسه اصلاح طلبان، خاتمي اعلام كرد اگر اتفاق خاصي نيفتد كانديدا نخواهد شد.»
پايگاه اينترنتي انتخاب كه از حاميان خاتمي است ضمن انتشار خبر فوق نوشت: در حالي كه پيشتر از افزايش تمايل خاتمي براي كانديداتوري خبر داده بوديم، خبرنگار ما كسب اطلاع كرد، پس از وقوع برخي اتفاقات مانند فيلتر شدن سايت كمپين دعوت از خاتمي و برخي نگراني هاي او از احتمال رد صلاحيتش، وي به نتيجه رسيده كه براي انتخابات آتي، كانديدا نشود.
براساس اين گزارش خاتمي در عين حال گفته كه احتمالاً به صورت رسمي اعلام خواهد كرد كه او نيز «مانند بقيه، تنها يك راي دارد و آن يك راي نيز متعلق به كسي است كه اصلاح طلبان بر آن اجماع مي كنند.»
انتخاب افزود: بنابر شنيده هاي موثق، نظر خاتمي و چهره هاي اصلاح طلب بر روي جهانگيري متمركز است. همچنين شنيده شده كه محمدعلي نجفي نامزد احتمالي اصلاح طلبان نيز از حضور در عرصه انتخابات به عنوان كانديدا، منصرف شده و قرار است او رئيس ستاد انتخاباتي اصلاح طلبان شود.
انتخاب مي نويسد: بيان اين نظرات از سوي خاتمي باعث ناراحتي محمدرضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمي شده است.
خبرنگار «انتخاب» در اين مورد كسب اطلاع كرده كه عارف در اعتراض به عدم اجماع بر وي، نامه تندي به خاتمي نوشته كه متقابلاً رئيس جمهور سابق ايران، پاسخي مشابه به او داده است.
در همين حال به گزارش مهر، محمدرضا عارف كه مدتي است اعلام نامزدي كرده در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا شما حاضر هستيد براي حضور خاتمي در انتخابات تلاش كنيد و آيا تاكنون هيچ تلاشي كرده ايد گفت: فكر مي كنم اين سؤال را با عملكردم جواب داده ام. من به شخصه مخالف آمدن رؤساي جمهور سابق هستم و فكر مي كنم اگر كسي بيايد كه بتواند از پتانسيل رئيس جمهورهاي سابق استفاده كند اين بهتر است.
عارف در عين حال گفت: الان خاتمي اگر تصميم بگيرد در انتخابات حضور يابد با توجه به قول و قراري كه گذاشته ايم امكانات و ستادم را در اختيار خاتمي مي گذارم.
از سوي ديگر حسن روحاني در پاسخ به اين سؤال كه نظر شما در مورد ايده آقاي هاشمي مبني بر شكل گيري ائتلاف 1+2 با حضور شما، آقايان خاتمي، جهانگيري چيست، گفت: من از اين موضوع خبر ندارم و كسي با من صحبت نكرده است.
روحاني در پاسخ به اين سؤال كه آيا در صورت حضور آقاي خاتمي و هاشمي به حضور خود ادامه مي دهيد، گفت: من بارها گفته ام قبل از اينكه اعلام حضور كنم با آقايان هاشمي و خاتمي صحبت كرده ام و آنها گفته اند كه كانديدا نمي شوند.
يادآور مي شود دفتر خاتمي پس از چند روز متن سخنان خاتمي را كه روايت مختلفي از آن منتشر شده بود، منتشر كرد. خاتمي در اين سخنان ضمن بحراني خواندن شرايط گفته است: ما نمي توانيم توقع داشته باشيم كسي[ براي رياست جمهوري] بيايد كه با جمهوري مخالف است و در جمهوري اسلامي قانون اساسي مبناست.
او همچنين گفته است: اگر رويكردهايي كه منجر به وضع فعلي شده عوض شود مي شود كار كرد كه متأسفانه هنوز نشاني از آن نمي بينم. من هم شخصاًبايد تصميم بگيرم، ولي مطمئن باشيد كه از اتخاذ هر تصميمي كه موجب افزايش هزينه براي ملت شود اجتناب خواهم كرد.
بايد به سويي رفت كه با كمترين هزينه بيشترين انعطاف پديد آيد و از فضاي سوءظن و حذف و امنيتي بيرون بياييم، ولي آيا مي گذارند كسي كه چنين مي انديشد و چنين برنامه هايي دارد بيايد؟ در انتخابات گذشته گفته شد زندانيان آزاد شوند و حصرها برداشته شود و فضاي امنيتي به فضاي باز سياسي در چارچوب قانون اساسي مبدل شود و زمينه انتخابات سالم و آزاد فراهم آيد. اين طور تلقي شد كه اينها شرط شركت در انتخابات است، حالا مي گويم براي انتخابات شرط نبايد گذاشت، ولي بايد مطمئن باشيم كه آنچه گفته شد نتيجه يك انتخابات است و كسي كه مي آيد بايد توان تحقق آن نتيجه را داشته باشد.

 

از اردوكشي 30 هزار نفري
تا ولخرجي 15 ميليون نفري (خبر ويژه)


تخمين بلاوجه حجت الاسلام ذوالنور درباره ميزان راي اسفنديار رحيم مشايي موجب شگفتي شد.
وي در نشست با اساتيد بسيجي شيراز ضمن اشاره به ريزش گسترده آراي اصلاح طلبان پس از فتنه سال 88 و قيام نهم دي گفته است: به زيباكلام گفتم همان احمدي نژادي كه ما خود به او نقد داريم اگر رئيس دفترش بيايد 15 ميليون راي خواهد داشت؛ آن وقت چطور در جريان شما چند نفر وجود ندارند كه اگر خاتمي نيايد فاتحه اين جريان خوانده است.
به گزارش شبكه خبر دانشجو اين فعال سياسي همچنين گفت: جريان حاميان دولت نيز به عنوان قطب بعدي اين انتخابات قرار دارد. آنها با ميتينگ انتخاباتي و كاملا تبليغاتي و با هزينه اي بالاي 50 ميليارد تومان عملا وارد انتخابات شده اند و جريان انحرافي قائم به شخص است. راي متشخص اين جريان مشايي است و انتصاب وي به سمت هاي بين المللي براي تعريف وي به عنوان رجل سياسي بوده است.
آقاي ذوالنور توضيح نداده كه براساس كدام مبنا و در حالي كه حلقه انحرافي كمترين عقبه اجتماعي ندارد، اقدام به تخمين زدن آراي آقاي مشايي كرده؛ هر چند كه شايد طرف گفت و گوي آقاي زيباكلام بودن در اين زمينه بي تاثير نبوده است. آقاي ذوالنور البته به درستي گفته اند كه كساني با هزينه هاي هنگفت و صدور برخي احكام، درصدد رجل سياسي ساختن از مشايي- كه فعلا فاقد اين عنوان و جايگاه است- مي باشند، بنابراين در همين فضا بزرگ نمايي نامبرده نيز در دستور كار مشترك فتنه گران و حلقه انحرافي قرار دارد و تعجب از اين است كه چگونه آقاي ذوالنور غفلت كرده و سخني فاقد مبنا درباره ميزان آراي آقاي مشايي گفته كه با ذوق زدگي قابل فهم تبديل به تيتر صفحه اول روزنامه زنجيره اي شرق شده - و لابد ايضاً باعث ذوق مرگي اعضاي حلقه انحراف بشود!- همچنين مي توان پرسيد در حالي كه عناصر ساختارشكني چون معين و كروبي و... با يك عقبه گسترده سياسي در انتخابات مختلف نتوانستند از چند صد هزار تا نهايتا دو سه ميليون راي كسب كنند، جناب ذوالنور با چه برآوردي چنان تهمتي! به آقاي مشايي زده است؟ اگر هم صحبت توزيع پول باشد كه آقاي كروبي با همه سوابقش پيشمرگ همچو تله اي شد وناكام ماند. اما اگر بحث انتقال آراي احمدي نژاد به مشايي باشد قطعاً شعار ساده زيستي دولت با رد پاي امثال آقاي مشايي در ريخت و پاش هاي بيت المال تنافر و تضاد دارد.
اما صرف نظر از فقدان كمترين شرايط در آقاي مشايي در زمينه رجليت سياسي و مذهبي، مدير و مدبر بودن و حسن سابقه و امانت و تقوا (شرايط نامزدها در اصل 115 قانون اساسي)، ماجراي پنج شنبه گذشته استاديوم آزادي وزن كشي واقعي جريان حامي آقاي مشايي بود كه از يك اردوكشي اعلام شده يكصدهزار نفري - بنابر اعلام قبلي آقاي ملك زاده- آن هم با به صحنه آوردن كارمندان از ارگان ها و شهرهاي مختلف سراسر كشور، جمعيتي كمتر از 30 هزار نفر به اين استاديوم آمدند و در ميانه راه نيز موضوع توزيع ناهار و ساندويچ و بلاتكليفي موضوع پذيرايي از حضار، همان جمعيت نصفه و نيمه را به خارج از ورزشگاه پراكنده كرد. بنابراين عجيب نبود آقاي زنده باد بهار از جوار استاديوم راه خود را به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) كج كند!
با اين اوصاف بايد محاسبه كرد كه حتي اگر اين 30 هزار نفر را پايگاه اجتماعي جريان مذكور فرض كنيم كه خيلي از آنها قطعا نيستند بايد اين رقم را 500 برابر كنيم تا به هر طريقي هست رقم 15 ميليون نفر را جفت و جور كرده باشيم!
به نظر مي رسد تحليل گران مسائل سياسي بايد دقت بيشتري در ارائه تحليل و تخمين هاي سياسي لحاظ كنند تا در امر تحليل نقض غرض نكرده باشند.

 

روباه پير دست به عصا شد! (خبر ويژه)


وزير خارجه رژيم انگليس مانند همتاي آمريكايي خود با تشديد تحريم ها در آستانه انتخابات ايران مخالفت كرد.
پيش از اين جان كري وزير خارجه آمريكا در نشست كميته روابط خارجي سنا از اعضاي كنگره خواسته بود در آستانه انتخابات ايران خويشتندار باشند و با درك اهميت موفقيت زماني، تشديد تحريم ها را به بعد از انتخابات رياست جمهوري موكول كنند.
ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس نيز ضمن مخالفت با تصويب تحريم در زمان فعلي در همين زمينه گفت اتحاديه اروپا هم اكنون بايد به جاي فكر كردن براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، بر اجراي تحريم هاي اعمال شده عليه اين كشور متمركز شود.
وزير خارجه بريتانيا اضافه كرد: فشارهاي اقتصادي عليه ايران به لطف تحريم هاي گسترده سال گذشته عليه بانك ها و صنايع ايران، رو به افزايش است. هنوز زمان تا تحريم هاي جديد، باقي مانده است. بايد از سطح فشارهاي كنوني تحريم ها عليه ايران، حفاظت كنيم و پيشنهاد تحريم هاي جديدي را مطرح نكنيم.
مقامات آمريكايي و انگليسي نگران تشديد احساسات ضد آمريكايي- ضد انگليسي مردم ايران و تأثير آن در افزايش ميزان مشاركت مردم در انتخابات خرداد ماه هستند. اين در حالي است كه انزجار از شيطان بزرگ و روباه پير در كشورمان به ويژه طي يك سال اخير با مشاهده سبعيت دشمنان شدت يافته است.
دولت انگليس از عوامل اصلي كارشكني در مذاكرات هسته اي 10 سال گذشته و از حاميان عمليات خرابكارانه، اقدامات تروريستي و اعمال تحريم هاي اقتصادي است.

 

ضد حال سال 78 حسن روحاني به فتنه گران(خبر ويژه)


يك وبسايت فعال در فتنه سبز به نقل از برخي روزنامه نگاران اصلاح طلب نوشت هدف اصلاح طلبان پيروزي در انتخابات نيست بلكه دنبال عادي سازي اوضاع براي اين جريان به حاشيه افتاده پس از حوادث سال 88 است.
راديو زمانه به نقل از يك «اصلاح طلب سكولار» نوشت: هدف پيروزي در انتخابات نيست به عقيده من، ما اصلاح طلبان در اين انتخابات شانسي براي پيروزي نداريم، اگر اجازه ورود چهره هاي اصلي اصلاحات را مي دادند وضعيت فرق مي كرد اما ريسك آمدن افرادي مانند آقاي هاشمي و خاتمي بالاست. آقاي خاتمي آخرين برگ برنده جريان اصلاحات است. اگر ايشان رد صلاحيت شود اصولگرايان فرصت پيدا مي كنند تا كل جريان اصلاحات را حذف كنند.»
اين فرد در ادامه گفته است: «ما مي دانيم آقاي روحاني مشخصه هاي حداقلي اصلاح طلبي را ندارد. هدف، جمع شدن و بازسازي دوباره بدنه اصلاح طلبان است. انتخابات بهانه اي براي ورود دوباره گفتمان اصلاح طلبي به عرصه عمومي سياست است. ماجراي انتخابات 88 بايد در جايي تمام شود. پافشاري بيشتر بر انتخابات قبلي به معناي در حاشيه ماندن و حذف جريان اصلاحات است.»
به باور وي «روحاني تأييد شخص رهبري را دارد و ديد چهره هاي قديمي نظام به ايشان مثبت است. هر كس از اصلاح طلبان كه بعد از حوادث 88 به صورت آشكارا يا تلويحي متهم به مسائلي شده است با فعاليت در چهارچوب قانون و در ستاد آقاي روحاني اين فرصت را از چهره ها و رسانه هاي جريان اصولگرا براي تخريب خود مي گيرد و خود را از حواشي آن اتفاقات خارج مي كند.»
راديو زمانه به نقل از اين اصلاح طلب مي نويسد: متأسفانه بدنه سياسي و اجتماعي اصلاحات دوپاره شده است. به عنوان يك اصلاح طلب كه معتقد به پرهيز از انقلاب به هر قيمت ممكن است، بايد بگويم ايرادي به آقاي روحاني وارد نيست. اين اتفاق در هر صورت مي افتاد. تنها آمدن آقاي خاتمي مي توانست از دو پاره شدن نيروهاي اصلاحات جلوگيري كند. عده اي از دوستان ما معتقد هستند كه تا زماني كه فعاليت احزاب اصلاح طلب ممنوع باشد و آقاي موسوي و كروبي در حصر به سر مي برند، شركت در انتخابات بي معني و بي نتيجه است. ما معتقد هستيم از هر روزنه اي بايد براي بهبود اوضاع كشور استفاده كرد. به هر حال در جريان حوادث 1388 اتفاقاتي خارج از عرف، شرع و قانون به وقوع پيوسته است كه اصلاح طلبان بايد نسبت به آن وقايع تكليف خود را روشن كنند.
اين گزارش در ادامه از قول يك روزنامه نگار ديگر شاغل در يكي از روزنامه هاي سراسري خاطرنشان مي كند: آقاي خاتمي نمي خواهد كانديدا شود چون مي ترسد كه رد صلاحيت بشود. رد صلاحيت آقاي خاتمي يعني تمام شدن تاريخ مصرف او در جمهوري اسلامي. خاتمي مي خواهد باز هم صبر كند تا شايد در دوره بهتري بتواند دوباره به جمع خودي هاي نظام اضافه شود. آقاي هاشمي وضعيت بدتري از آقاي خاتمي دارد. به نظر من خاتمي مي داند كجا ايستاده است و تقريباً مي داند چه مي خواهد. شعار همه جريان هاي اصولگرا در بعد اقتصادي، مقابله با خاندان هاشمي است.
راديو زمانه با وجود اشاره به حمايت طيفي از اصلاح طلبان و از جمله فرزندان هاشمي از نامزدي حسن روحاني، بخشي از اظهارات روحاني در مراسم 23 تير 1378 را منتشر كرده است. راهپيمايي 23 تير با حضور حماسي ملت پاياني بر فتنه 18 تير بود. حسن روحاني در سخنراني آن راهپيمايي مي گويد: «افرادي كه اتوبوس و اموال عمومي را آتش مي زنند، آنها كه ماشين بيت المال را آتش مي زنند و حتي اتومبيل شخصي افراد را از بين مي برند... بي ترديد اين افراد دشمن مردم ايران و ارزش هاي اين مرز و بوم هستند، اين اوباش حتي به مساجد هم تعرض كردند. ادامه اين وضع براي نظام ما كشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود. ديروز نسبت به اين عناصر دستور قاطع داده شد، ديروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حركت اين عناصر فرصت طلب، هر كجا كه باشد با شدت و با قاطعيت برخورد شود و سركوب شوند مردم ما شاهد خواهند بود كه از امروز نيروي انتظامي، نيروي قهرمان بسيج حاضر در صحنه، با اين عناصر فرصت طلب و آشوبگر- اگر جرأت ادامه حركت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند كرد... آن عاملي كه امروز ملت ما را متحد كرده است و پيوند ناگسستني در ملت ما ايجاد كرده است، اسلام و [اسلاميت نظام] است و مظهر اين اسلاميت، رهبري و مقام ولايت است... مسئله ولايت مظهر اقتدار ملي ما است...».

 

من هم رجل! (خبر ويژه)


زنگ تفريح محافل ضدانقلاب نيز مي خواهد سري در ميان سرها درآورده و اعلام داوطلبي براي انتخابات رياست جمهوري كند.
پس از «هوشنگ-الف» كه شايعه نام نويسي خود را در برخي رسانه هاي مخالف مطرح كرده بود، «قاسم-ش.س» نيز به سايت خودنويس خبر داده كه با اعلام كمپين شجاعت ايران (!) كانديدا مي شود. وي سال 88 نيز 50 درصد مشكل را حل كرده و خود را به عنوان نامزد معرفي كرده بود. نامبرده پيش از اين مدتي در بازداشت بود اما بعدها با وقوف مقامات ذي ربط مبني بر اينكه فرد ياد شده دنبال خود مسئله سازي است و زيادي به خود بها مي دهد، ديگر جدي گرفته نشد.
خودنويس مدعي شده كه آقاي [ش.س] اخيرا با خاتمي ديدار كرده و خاتمي به او گفته كه نامزد نخواهد شد.

 

فيروز آبادي تأكيد كرد
آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله با فتنه هاي احتمالي در انتخابات


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان از آمادگي نيروهاي مسلح براي مشاركت در جهت تحقق حماسه سياسي و مقابله با هرگونه فتنه احتمالي در انتخابات پيش رو خبر داد.
سرلشكر «سيد حسن فيروزآبادي» در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به در پيش بودن انتخابات آمادگي نيروهاي مسلح براي مشاركت در اين امر و مقابله با فتنه هاي احتمالي چگونه است، اظهار كرد: بالاخره نيروهاي مسلح ما نيروهايي مجرب هستند كه يك بار فتنه 88 را تجربه كرده و با جزئيات و چگونگي مقابله با اين نوع خطرات آشنا هستند.
وي در گفت و گو با «مهر» تأكيد كرد: نيروي مسلح سياسي نيست كه تجزيه و تحليل سياسي داشته باشد و يا موضوع را واگذار كند به زمان حادثه؛ نيروهاي مسلح ما موظف هستند كه طرح ريزي، آمادگي و پايش داشته باشند و نسبت به نقاطي كه ممكن است از آنجا اتفاقي بيفتد ديده باني كنند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه خوشبختانه در حال حاضر نيروهاي مسلح در ارتباط با طرح ريزي، آمادگي، پايش و ديده باني در امر انتخابات آمادگي لازم را دارند، تصريح كرد: نيروهاي مسلح هم اكنون مشغول بررسي اوضاع براي مشاركت جدي در انتخابات در جهت تحقق حماسه سياسي هستند.
سرلشكر فيروزآبادي در عين حال ادامه داد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران همچنين با رصد اوضاع آمادگي مقابله با هر گونه فتنه و شرايطي همچون سال 88 را دارند.


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10