(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 - شماره 20471

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در ديدار هيئت پارلماني ايران
بشار اسد : ملت و دولت سوريه قدردان جمهوري اسلامي است
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
تقدير رئيس جمهور از 50 مادر برگزيده در هفته زن
برگزاري مراسم ترحيم آيت الله رضواني در مدرسه عالي شهيد مطهري
ثبت نام در مدارس شبانه روزي حفظ نهج البلاغه در كاشان آغاز شد
وزير آموزش و پرورش: برنامه درسي اول دبيرستاني ها از سال تحصيلي جديد تغيير مي كند
با حضور وزير نيرو تقاطع غيرهمسطح سددز- انديمشك افتتاح شد
توضيحات سرتيپ كمالي درباره واژگوني اتوبوس حامل سربازان در همدان
هفته آينده برگزار مي شود
گردهمايي شاعران كشور در كرج
تحويل 30 واگن 6 محوره به فولاد مباركه
حضور چهره هاي شاخص بين المللي در كنگره راديولوژي
معاون اول رئيس جمهور در مراسم گراميداشت روز سعدي:سعدي مروج انديشه ائمه اطهار و پيامبر گرامي اسلام است
امام جمعه موقت ساري درگذشت
در مراسم روز زمين پاك اعلام شد
آموزش تفكيك پسماند خشك به 14 هزار دانش آموز شمال تهران
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: تغيير دولت ها در مسير هسته اي ايران خللي وارد نمي كند
احداث آبنماي طبقاتي در تقاطع هاي مهم پايتخت
بانوي ژاپني مسلمان شد
با توافق آذربايجان شرقي و سيونيك دام هاي ايران در مراتع ارمنستان تعليف مي شوند
در جلسه كميته نيروهاي مسلح سنا اذعان شد
تلاش آمريكا براي برافروزي فتنه در ايران
 
گفتگوي تلفني وزراي امور خارجه ايران و مصر  
آخرين وضعيت لايحه قانون مجازات اسلامي 
آيت الله مهدوي كني: سبك علمي و پژوهشي استاد مطهري را بايد در جامعه ترويج داد 
دبير شوراي اطلاع رساني دولت منصوب شد 
لفاظي هاي وزراي جنگ آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران 
2 فروند جنگنده F4 و بوئينگ 707 توسط متخصصين نهاجا اورهال شدند 
مقام روسي: توسعه مناسبات با ايران از اولويت هاي شوراي فدراسيون روسيه است 
جوكار خبر داد
هيئت حقيقت ياب حادثه جده منتظرصدور رواديد از سوي عربستان
 
در آستانه اجلاس وزاري خارجه اتحاديه اروپا وزير خارجه بريتانيا خواستار عدم اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران شد!  
   

هديه به خوانندگان


رهبر معظم انقلاب : گناه بزرگي كه برخي دست اندركاران فتنه ها در كشورانجام مي دهند ، اميدوار كردن دشمن است. دشمن را اميدوار مي كنند كه مي تواند منفذي در بين مردم ، در بين عوامل گوناگون و در بين مسئولان نظام باز كند.

 

در ديدار هيئت پارلماني ايران
بشار اسد : ملت و دولت سوريه قدردان جمهوري اسلامي است


هيئت پارلماني ايران در ادامه سفر به سوريه با بشاراسد رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
علاءالدين بروجردي در اين ملاقات ضمن تبريك سالروز استقلال سوريه و تحسين مقاومت ملت و دولت سوريه، اظهار كرد: باز نمودن جبهه جديد توسط آمريكا از طريق اردن از نشانه هاي شكست آمريكا در سرمايه گذاري دو ساله خود با طراحي همپيمانان منطقه اي اين كشور در سوريه است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: واقعيت اين است كه جنگ عليه سوريه تهديد صلح و ثبات در منطقه است و رژيم صهيونيستي و آمريكا بازنده واقعي اين جنگ نيابتي به ملت سوريه خواهند بود.
بروجردي در اين راستا تصريح كرد: جمع آوري دشمنان سوريه با عنوان غيرواقعي دوستان سوريه توسط برخي از كشورهاي منطقه آب در هاون كوبيدن است و كاهش شديد اين كشورها از 130 كشور به قريب 10 كشور نشان بارز شكست اين سياست در منطقه است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين ديدار ابراز اميدواري كرد: افرادي كه با توطئه و تشويق بيگانگان به ويژه آمريكا با سلاح، برادران و فرزندان خود را مي كشند با تغيير سياست جنگ يا مذاكره در پايان دادن به بحران و خنثي نمودن توطئه رژيم صهيونيستي نقش ملي خود را ايفا نمايند.
بروجردي در پايان ضمن تجليل از عالم شهيد دكتر بوطي، اظهار كرد: تفكرات شهيد دكتر بوطي كه خنثي كننده توطئه دشمنان سوريه است بايد هر چه بيشتر تقويت شود.
در ادامه اين ديدار بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، ضمن قدرداني از جمهوري اسلامي ايران و ابلاغ سلام گرم و مراتب احترام به مقام معظم رهبري و رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: من از كمك هاي اقتصادي ايران به سوريه صميمانه قدرداني مي نمايم و اعلام مي كنم دولت و ملت سوريه قدردان زحمات جمهوري اسلامي ايران هستند.
رئيس جمهور سوريه در اين ديدار تاكيد كرد: دولت در نجات ملت سوريه از توطئه طراحي شده توسط دشمنان اين ملت بسيار جدي است و همه توطئه ها را با قاطعيت خنثي خواهد نمود.
بشاراسد در ادامه افزود: شهادت علامه بوطي نه فقط براي ملت سوريه بلكه براي همه جهان اسلام يك ضايعه بود ولي بدون ترديد خون پاك اين شهيد موجب ترويج افكار متعالي وي و نزديك شدن مذاهب اسلامي به يكديگر خواهد شد.
رئيس جمهور سوريه از عنايت مقام معظم رهبري و نمايندگان ايشان در تجليل از اين شهيد بزرگوار قدرداني نمود.
بشار اسد ضمن تقدير از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي در شرايط كنوني، اين مواضع را در برقراري صلح و ثبات در منطقه بسيار موثر خواند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي همچنين در يك كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: معتقديم منطقي ترين زمينه ادامه حكومت بشاراسد تا سال 2014 و برگزاري انتخابات براي قضاوت ملت سوريه در مورد تعيين سرنوشت خود از طريق يك فرآيند آزاد است.
بروجردي اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام حمايت از طرح سياسي ارائه شده توسط آقاي بشار اسد معتقد است تنها راه خروج از بحران گفت وگوي ملي و تفاهم تمام قد طيف هاي جامعه است و با چنين روشي مي توان نسبت به آينده اين بحران از طريق مسالمت آميز اميدوار بود.
گفتني است هيئت پارلماني ايران در سفر به سوريه با رئيس جمهور، رئيس مجلس، وزير خارجه و نيز با رهبران برخي جريانات فلسطيني در اين كشور ديدار و گفت وگو كرده است.
مذاكرات چهارجانبه از سر گرفته مي شود
از سوي ديگر؛ حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه اعلام كرد به زودي مذاكرات چهارجانبه ايران، مصر، تركيه و عربستان درباره حل بحران سوريه از سرگرفته مي شود.
اين مقام ارشد وزارت امور خارجه در گفت وگو با ايرنا افزود: با توجه به اينكه شكست مداخلات امنيتي و نظامي خارجي در سوريه آشكار شده است، در سفر اخيرم به مصر موضوع ابتكار «محمد مرسي» رئيس جمهوري اين كشور در قبال سوريه مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد اين مذاكرات بين ايران، مصر، تركيه و عربستان سعودي ادامه يابد.
امير عبداللهيان تصريح كرد مقامات مصري به زودي تاريخ اين نشست را اعلام خواهند كرد.

 

پاي درس علي (ع)


بي ارزشي دنياي آلوده
اميرالمومنين علي (ع) در دوره زمامداري در كوفه فرمودند:
به خداوند قسم!
اگر هفت اقليم را با آنچه در زير آسمانهاست به من بدهند تا خدا را نافرماني كنم كه پوست جوي را از مورچه اي ناروا بگيرم، چنين نخواهم كرد.
همانا اين دنياي آلوده شما نزد من از برگ جويده شده دهان ملخ پست تر است!
نهج البلاغه
خطبه 224

اخبار ادبي و هنري


مادران و همسران شهدا
فردا تكريم مي شوند
حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي فردا چهارشنبه چهارم ارديبهشت ميزبان نخستين همايش تكريم از مادران و همسران شهدا است.
اين همايش در تالار مهر حوزه هنري و با حضور جمعي از مادران و همسران شهدا و خانواده هاي ايثارگران برگزار خواهد شد. در اين همايش كه جمعي از مسئولان كشوري و لشگري حضور خواهند داشت، از مادران و همسران شهدا تجليل و به رسم يادبود هدايايي به آنها اهدا خواهد شد. همچنين در بخش جنبي اين همايش، بيش از 100 عنوان كتاب از خاطرات مادران و همسران شهدا در قالب نمايشگاهي برپا خواهد شد. اين همايش ساعت 16، برگزار مي شود.
شاعر مثنوي شهادت تجليل مي شود
قادر طهماسبي(فريد) مشهور به شاعر مثنوي شهادت از سوي هنرمندان و اهالي ادبيات تجليل مي شود.
در چهارمين مراسم از سلسله برنامه هاي «شب شاعر»، خانه سرود انقلاب اسلامي از مقام هنري و اخلاقي قادر طهماسبي، سراينده شعرهايي همچون «مثنوي شهادت» (سبكباران خراميدند و رفتند) و «كربلا در كربلا مي ماند اگر زينب نبود» تجليل خواهد كرد.
در اين مراسم كه امروز سه شنبه سوم ارديبهشت در نخلستان سازمان هنري رسانه اي اوج برگزار مي شود، يوسفعلي ميرشكاك، محمدعلي مؤدب، رضا اسماعيلي و تعداد ديگري از ياران طهماسبي سخنراني خواهند كرد. همچنين مستندي از زندگي قادر طهماسبي به نمايش در خواهد آمد.
افتتاح جامع ترين كتابخانه
تخصصي دفاع مقدس
جامع ترين كتابخانه تخصصي دفاع مقدس با 44 هزار نسخه كتاب و منابع غير كتابي 21 ارديبهشت سال جاري با حضور سردار سرلشگر پاسدار سيديحيي رحيم صفوي افتتاح مي شود.
به گزارش توانا، مسئولان باغ موزه دفاع مقدس به منظور ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت تلاش دارند تا جامع ترين «كتابخانه تخصصي دفاع مقدس كشور» را 21 ارديبهشت سال جاري در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح و راه اندازي كنند.
اين كتابخانه در مساحتي بالغ بر 070 متر مربع راه اندازي خواهد شد كه در بردارنده حدود 44 هزار نسخه كتاب و منابع غير كتابي در قالب بيش از 21 هزار عنوان است كه اين آثار در راستاي هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحميلي به نگارش در آمده اند.
در مراسم افتتاحيه اين كتابخانه جمعي از مسئولان بلندپايه لشگري و كشوري حضور خواهند داشت.
براساس اين گزارش، جامع ترين كتابخانه تخصصي دفاع مقدس 21 ارديبهشت از ساعت 71 تا 9 1 در سالن خليج فارس باغ موزه دفاع مقدس افتتاح مي شود.
يك هاليوودي بر اثر جنون درگذشت
«مارسل وركوتر»، متخصص جلوه هاي ويژه در هاليوود بر اثر عوارض جنون درگذشت.
به گزارش فارس، اگرچه حدود ده روز از مرگ «مارسل وركوتر»، متخصص جلوه هاي ويژه فيلم «جن گير» مي گذرد ولي خبر مرگ او عصر روز گذشته منتشر شد.
«وركوتر» كه سال 1973 فيلم ترسناك «جن گير» را در كارنامه كاري خود به ثبت رساند، 13آوريل در سن 87 سالگي در خانه اش در لس آنجلس درگذشت.
«دان» پسر «وركوتر» در مصاحبه با روزنامه لس آنجلس تايمز اعلام كرد كه پدرش بر اثر عوارض جنون درگذشته است.
كارشناسان غربي:
تحريم رسانه اي نشانه به بن بست رسيدن غرب در مقابل ايران است
كارشناسان غربي اذعان كردند: تشديد فضاي رسانه اي عليه ايران در آستانه انتخابات رياست جمهوري، ناشي از به بن بست رسيدن غرب در سياست هاي عنادورزانه خود با جمهوري اسلامي ايران هستند و نتيجه اي درپي نخواهد داشت.
فرانچسكو كندمي، كارشناس مسائل سياسي در گفت وگو با شبكه سحر گفت: كشورهاي غربي در حال آماده كردن يك جنگ رواني و اطلاعاتي براي انتخابات ماه خرداد (ژوئن) ايران هستند و هدف آنها منزوي كردن جريان آزاد اخبار و اطلاعات ايران است. به واقع غرب و كشورهاي سلطه گر غربي در يك بن بست اطلاعاتي گرفتار شده اند و علت اصلي اين موضوع هم پديده اينترنت و ماهواره است كه توازن اطلاعاتي را عليه اين كشورها برهم مي زند.
وي افزود: نكته قابل توجه اين است كه تلاش هاي غرب در راستاي به انزوا كشاندن ايران بي نتيجه مانده و رو به بن بست است. آنها با تمام تلاش هايي كه براي تحريم رسانه هاي ايران مانند پرس تي وي كردند نتوانستند طرفي ببندند و نه تنها از شمار مخاطبان اين رسانه ها كاسته نشد بلكه از طريق اينترنت بر مخاطبان اين رسانه ها نيز افزوده شد.
پل تاورنيه، دادستان فرانسوي نيز اشاره كرد: اگر هم اينكه تحريم هاي اتحاديه هاي اروپا و كشورهاي غربي ضد ايران حاكي از كدام سياست غرب است، بر همگان پوشيده باشد، اما آنچه بر همگان روشن است اين موضوع است كه اين تحريم ها براي به انزوا بردن ايران و پذيرش سلطه كشورهاي غربي كاملا بي فايده بوده و تاثيري بر جمهوري اسلامي نداشته است.
وي تاكيد كرد: تحريم هايي كه از طرف اتحاديه اروپا و متحدانش عليه ايران اعمال شده است برخلاف آزادي بيان است و برابر با نقض آشكار حقوق بشر در سطح جهان است.
تلفن همراهي ها هم جشنواره دار شدند
اولين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران با محوريت تلفن همراه برگزار مي شود.
دبير جشنواره فيلم و عكس همراه در نشست خبري اين جشنواره گفت: اين جشنواره در دو بخش اصلي و ويژه برگزار مي شود كه در بخش اصلي فيلم هاي ساخته شده با گوشي همراه به نمايش درمي آيد و در بخش ويژه فيلم هايي كه با موضوع تلفن همراه و كاركدهاي آن ساخته شده پخش مي شود.
فرجاد خوشبين با بيان اينكه مخاطبان اين جشنواره عموم مردم هستند افزود: آثار شركت يافته در اين جشنواره مربوط به كساني است كه توانسته اند با گوشي همراهشان خلاقيت به خرج دهند و آثار جالبي را خلق كنند.
وي با اشاره به استقبال مردمي از فراخوان اين جشنواره گفت: در دانشگاه هاي مختلف كارگاه هاي آموزشي را براي دانشجويان درنظر گرفتيم كه 5000 دانشجو در آن شركت كردند. از ابتدا با تنوع موضوعات مواجه شديم و به همين دليل بخش هاي مختلف مانند بخش هاي موضوعي همراه سفر، همراه دانشجو و ورزش از نگاه همراه در زمينه ورزش و گردشگري به جشنواره افزوده شد.
جشنواره فيلم و عكس همراه تهران از چهارم تا ششم ارديبهشت در پرديس سينمايي ملت برگزار مي شود.

 

تقدير رئيس جمهور از 50 مادر برگزيده در هفته زن


معاون امور خانواده مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: از 50 مادر نمونه در زمينه هاي مختلف همچون علمي، اجرايي و مادري، روز دوشنبه (9ارديبهشت) با حضور رئيس جمهور در تالار وحدت تقدير مي شود.
زهرا سجادي با اعلام اين خبر اظهار كرد: پايبندي به ولايت فقيه، نظام جمهوري اسلامي و كامل بودن حجاب از جمله اصول مشترك انتخاب اين زنان است.
وي از رونمايي فعاليت هاي مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري در زمينه تدوين اسناد ماده 230 و تحكيم و تعالي خانواده در مراسم روز مادر و هفته زن خبر داد و گفت: علاوه بر اين برنامه ها، از كتاب هاي جديد تاليف شده از سوي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، مانند كتاب الگوي مصرف زنان خانوار نوشته ليلا سادات زعفرانچي نيز رونمايي مي شود.
سجادي در پايان از افتتاح مركز رصد وضعيت زنان و خانواده در مراسم روز مادر و هفته زن خبر داد و اظهار كرد: در اين مراسم ضمن معرفي ساختار و تشكيلات مركز رصد وضعيت زنان و خانواده كه با همكاري دستگاه هايي مانند وزارت كشور و شوراي عالي انقلاب فرهنگي تشكيل شده است، شروع به كار اين مركز اعلام مي شود.

 

برگزاري مراسم ترحيم آيت الله رضواني در مدرسه عالي شهيد مطهري


مراسم ترحيم آيت الله غلامرضا رضواني از سوي شوراي نگهبان در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد .
به گزارش (ايسنا)، در اين مراسم علاوه بر آيت الله جنتي دبير و كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان و ساير اعضاي اين نهاد، آيت الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه، آيت الله محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري، آيت الله مهدوي كني رييس مجلس خبرگان، علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، آيت الله امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام والمسلمين مير تاج الديني، حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري، حجت الاسلام سيدرضا اكرمي، بادامچيان و تعدادي ديگر از مسئولان حضور داشتند.
در اين مراسم آيت الله كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران به ايراد سخن پرداخت.
پيكر اين عضو فقيد شوراي نگهبان روز يكشنبه در مسجد سيدعزيزالله بازار تهران تشييع و سپس براي خاكسپاري به قم منتقل شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله رضواني
با حضور مراجع تقليد
در مسجد اعظم قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت آيت الله غلامرضا رضواني با حضور مراجع تقليد، علما و جمعي از مسئولان كشوري و لشكري در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مراسم بزرگداشت آيت الله غلامرضا رضواني يكشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مراجع تقليد، علما، مسئولان كشوري و لشكري و جمعي از مردم قم در مسجد اعظم برگزار شد.
بنابراين گزارش، حضرات آيات نوري همداني، علوي گرگاني، شبيري زنجاني، جوادي آملي، جنتي، شاه آبادي، هاشمي شاهرودي، حسيني بوشهري، مقتدايي، خرازي، مؤمن، يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حجت الاسلام والمسلمين سعيدي متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س)، اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه، اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي، استاندار و جمعي از مسئولان استان در اين مراسم حضور داشتند.
همچنين در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدكاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران به سخنراني پرداخت.
گفتني است، مرحوم آيت الله غلامرضا رضواني از فقهاي شوراي نگهبان در سن83 سالگي در بيمارستاني در تهران دار فاني را وداع گفت.
مرحوم آيت الله رضواني از سال 1358 تا 1362 به عضويت شوراي نگهبان درآمد و پس از مدتي از سال 1368 تاكنون عضو اين شورا بود.
آيت الله رضواني در سال 1309 در خمين به دنيا آمد و پس از جد و جهد و تحصيل علوم حوزوي در مدارج عالي سال ها در حوزه هاي علميه نجف و تهران درس خارج تدريس كرد.
پيكر اين مرحوم عصر روز يك شنبه پس از تشييع در قم در جوار بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(ع) به خاك سپرده شد.

 

ثبت نام در مدارس شبانه روزي حفظ نهج البلاغه در كاشان آغاز شد


كاشان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل موسسه قرآني اميرالمومنين(ع) كاشان از آغاز ثبت نام در نخستين مدارس شبانه روزي حفظ يك ساله نهج البلاغه در اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي حسن زاده در جمع خبرنگاران گفت: علاقه مندان به معارف اهل بيت(ع) به ويژه حضرت علي(ع) از سراسر كشور از ابتداي ارديبهشت به مدت يك ماه مي توانند نسبت به ثبت نام در اين مدارس اقدام كنند كه مرحله مصاحبه و گزينش از ثبت نام كنندگان به مدت 10 روز از 15 تا 25 خرداد انجام مي شود.
وي افزود: بعد از پذيرش، دوره آزمايشي داوطلبان از ابتداي تيرماه به مدت يك ماه با حفظ روزانه دو جزء از نهج البلاغه آغاز مي شود و در پايان دوره آزمايشي، داوطلبان پس از شركت در آزمون كتبي و شفاهي در صورتي كه حد نصاب نمره را كسب كرده باشند به دوره يك ساله حفظ نهج البلاغه راه مي يابند.
به گفته وي، اخذ گواهينامه پايان دوره، تجليل از نفرات برتر و استعدادهاي درخشان دوره و اعطاي كمك هزينه سفر عمره مفرده و عتبات عاليات به نفرات برگزيده از مزاياي اين طرح است.
حسن زاده از تشكيل مدارس شبانه روزي حفظ يك ساله نهج البلاغه در كاشان خبر داد.

 

وزير آموزش و پرورش: برنامه درسي اول دبيرستاني ها از سال تحصيلي جديد تغيير مي كند


وزير آموزش و پرورش جايگاه نظام تعليم و تربيت را در راس تصميمات كلان كشور دانست.
به گزارش ايسنا، حاجي بابايي در نشستي با 500 نفر از فرهنگيان شهر اهواز با اشاره به اينكه سند برنامه درسي ملي به عنوان يكي از زير نظام هاي سند تحول بنيادين در روزهاي گذشته رونمايي شد، افزود: اين سند نقشه راه كتاب هاي درسي، برنامه كلاسي و روش هاي تدريس را مشخص مي كند.
وي با بيان اينكه سند درسي ملي نقشه ياددهي و يادگيري است، افزود: بيش از 42 ماه براي تنظيم اين سند تلاش شده است.
حاجي بابايي با اشاره به اينكه كتب درسي بايد با هم ارتباط معنادار داشته باشد، ادامه داد: برنامه درسي سال اول دبيرستان در سال تحصيلي 93-92 مطابق سند درسي ملي تغيير خواهد كرد.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اقدامات تحولي در آموزش و پرورش شروع شده و موجب اتفاقات عظيمي در دستگاه تعليم و تربيت شده است، اظهار كرد: سند نظام رتبه بندي معلمان نيز در حال تدوين و تنظيم شدن است.
حاجي بابايي معنا و مفهوم مشترك اقدامات تحولي در دستگاه تعليم و تربيت را تغيير گفتمان و نگاه به آموزش و پرورش توصيف و تصريح كرد: در تمام دنيا دوره ابتدايي را مهم ترين دوره زندگي انسان مي دانند.
وي با اشاره به اينكه نظام آموزشي جديد براساس كار علمي و پژوهشي تدوين شده است، اضافه كرد: بدنبال مسيري بوديم كه از كلاس اول تا آخر دوره دبيرستان به صورت يكپارچه در آن تعريف شده باشد.
وزير آموزش و پروش با بيان اينكه در طول سه سال گذشته 25 هزار نفر در استان خوزستان تعيين وضعيت شده اند، خاطرنشان كرد: سال گذشته پركارترين سال كاري آموزش و پرورش بوده است.
وي با بيان اينكه 64 پرديس دانشگاهي فرهنگيان در كشور وجود دارد كه در اول بهمن ماه، 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگيان جذب كرده است، گفت: علاوه بر آن 31 هزار نفر از فرهنگيان سراسر كشور نيز براي ادامه تحصيل از مقطع كارداني به كارشناسي در دانشگاه فرهنگيان جذب شده اند. حاجي بابايي با تاكيد بر اينكه 40 سياست در سال تحصيلي 91 همزمان اجرايي شده ادامه داد: سنگين ترين پروژه هاي تاريخ آموزش و پرورش در سال 91 انجام شد.
وزير آموزش و پرورش، با بيان اينكه از تمام معلمان به خاطر همكاري خود براي اجراي سياست هاي تحولي تشكر مي كنم، خاطرنشان كرد: ميزان فهم و درك هر مسئول از مسائل به ميزان فهم و درك او از آموزش و پرورش است.

 

با حضور وزير نيرو تقاطع غيرهمسطح سددز- انديمشك افتتاح شد


انديمشك- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور وزير نيرو و مسئولين دستگاه هاي اجرايي شهرستان انديمشك تقاطع غيرهمسطح سه راهي سددز افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
در اين مراسم وزير نيرو در سخناني بهره برداري از اين طرح ها را در راستاي حل دغدغه هاي مردم بسيار مهم دانست و گفت: تلاش دولت در اين سالها همواره بر ايجاد بسترهاي لازم براي رفاه مردم بوده است.
مهندس مجيد نامجو افزود: خدمت به مردم بسيار ارزشمند است و ما افتخار مي كنيم كه خادم و خدمتگزار آنها باشيم.
تقاطع غيركمربندي انديمشك با ارتفاع حدود 6 متر داراي 384 متر طول، 23 متر عرض و با سازه بتوني در جاده كمربندي انديمشك احداث شده است.
اين پروژه با اعتباري افزون بر 30 ميلياردريال ساخته شده كه موجب كاسته شدن بار ترافيكي كمربندي منتهي به جاده سد دز و كاهش سوانح و افزايش ضريب ايمني و سهولت در تردد محور ترانزيت تهران- جنوب از جمله مزاياي آن است.

 

توضيحات سرتيپ كمالي درباره واژگوني اتوبوس حامل سربازان در همدان


در پي واژگوني اتوبوس حامل مشمولان خدمت سربازي كه اوايل هفته گذشته در همدان رخ داد، جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح ضمن ارائه توضيحاتي درباره آخرين وضعيت حادثه ديدگان از پيگيري ويژه اين حادثه توسط نيروي انتظامي خبر داد.
سرتيپ موسي كمالي در گفت و گو با (ايسنا)، در اين باره گفت: روز اول ارديبهشت ماه، اولين اعزام مشمولان داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم و بالاتر از آن در سراسر كشور انجام شد.
وي ادامه داد: متاسفانه در جريان يكي از اين اعزام ها كه از وظيفه عمومي همدان به پادگان مالك اشتر ناجا در حال انجام بود، اتوبوس حامل 38 تن از مشمولان واژگون شد.
كمالي با بيان اينكه در پي اين حادثه اغلب مشمولان به شكل سرپايي مداوا شدند گفت: اما يكي از اين افراد داراي وضعيت جسمي نامناسب است كه با هماهنگي هاي انجام شده به يكي از بيمارستان هاي مجهز در تهران منتقل مي شود.
وي با اشاره به تبصره 4 از ماده 5 قانون جديد خدمت وظيفه عمومي گفت: براساس اين قانون سربازان از زماني كه براي اعزام به يگان وظيفه عمومي مراجعه مي كنند سرباز نيروهاي مسلح محسوب شده و بيمه اند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه تمام هزينه هاي درمان و امور پزشكي اين افراد نيز براساس همين قانون بر عهده ستاد كل نيروهاي مسلح خواهد بود، تصريح كرد: در اين مورد نيز تمامي هزينه هاي مربوط به درمان اين مشمول نيز از سوي نيروي انتظامي انجام مي شود و مراحل آن در حال پيگيري است.
وي همچنين درباره تاريخ جديد اعزام اين افراد و تسهيلات در نظر گرفته شده براي آنان خاطرنشان كرد: آن دسته از مشمولان حادثه ديده كه به شكل سرپايي مداوا شده اند و داوطلب اعزام به خدمت هستند مي توانند مراجعه و به خدمت سربازي اعزام شوند.
كمالي افزود: اما آن دسته از افرادي كه مصدوم شده و يا شوكي به آنان وارد شده تا اول تيرماه سال جاري فرصت دارند تا خود را براي اعزام به خدمت سربازي معرفي كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين با اشاره به وضعيت مصدومي كه وضعيت جسماني وي نامناسب است، نيز گفت: پيگيري هاي لازم براي بهبود كامل اين فرد انجام شده اما با اين وجود اگر مصدوميت وي به گونه اي باشد كه نتواند خدمت خود را انجام دهد، پرونده وي در كميسيون پزشكي بررسي و در صورت تاييد علاوه بر اعطاي معافيت، وي به عنوان مستمري بگير نيروهاي مسلح نيز محسوب خواهد شد.
وي در پايان گفت: پيگيري هاي لازم در صورت مشخص شدن مقصر يا مقصران اين حادثه از سوي نيروي انتظامي و دستگاه هاي مربوطه انجام خواهد شد.

 

هفته آينده برگزار مي شود
گردهمايي شاعران كشور در كرج


كرج- خبرنگاركيهان:
با برگزاري عصر شعر فاطمي، شاعران بزرگ كشور گرد هم مي آيند.
سرپرست معاونت فرهنگي و مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز با اشاره به برگزاري عصر شعر فاطمي در هشتم ارديبهشت ماه گفت: در اين گردهمايي شاعران برجسته اي همچون صابر خراساني، حجت الاسلام والمسلمين جعفري، مهدي رحيمي، محمد سهرابي، مهدي مرداني، كاظم بهمني، مجيد معارف وند و... در كنار شاعران استان البرز حضور خواهند داشت.
حسين زودبين اظهار داشت: در اين مراسم هر يك از شاعران در مدح و منقبت حضرت فاطمه زهرا(س) شعر خواهند سرود.
به گفته وي، گردهمايي عصر شعر فاطمي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار مي شود.

 

تحويل 30 واگن 6 محوره به فولاد مباركه


اراك-خبرنگار كيهان:
30 دستگاه واگن شش محوره از 400 واگن مورد قرارداد كه توسط مهندسان و متخصصان داخلي در واگن پارس اراك ساخته شده بود، تحويل فولاد مباركه اصفهان شد. اين واگن ها مجهز به قلاب اتوماتيك و ضربه گير است كه مي تواند 90 تن مواد معدني را حمل كند.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران در آئين تحويل واگن ها در اراك گفت: واگن پارس اراك سرآمد هفت كارخانه سازنده تجهيزات ريلي در كشور است. صاحب محمدي در مورد افزايش قرارداد و ساخت واگن در كارخانه واگن پارس اراك اظهار داشت: علاوه بر ساخت 400 واگن در قالب قرارداد قبلي، يك توافق اوليه صورت گرفت براي اينكه ساخت واگن هاي باري را به 600 واگن افزايش دهيم.
وي از پيگيري براي جذب 600 ميليون يورو تسهيلات براي ساخت بيش از پنج هزار واگن و نزديك شدن به برنامه توسعه ريلي كشور خبر داد و گفت: 20 هزار واگن باري را ما پيش بيني كرده ايم، تا براساس افق توسعه به اضافه 2500 واگن مسافري داشته باشيم. صاحب محمدي يادآور شد: در حال حاضر روي خط بيش از 22 هزار واگن باري و حدود دو هزار واگن مسافري فعال هستند.

 

حضور چهره هاي شاخص بين المللي در كنگره راديولوژي


بيست و نهمين كنگره راديولوژي ايران با حضور متخصصان اين رشته در داخل كشور و نيز چهره هاي برجسته بين المللي از سراسر جهان 24 تا 27 ارديبهشت ماه امسال در محل هتل المپيك تهران برپا مي شود.
دكتر عبدالرسول صداقت دبير كنگره گفت: اين كنگره كه با هدف آشنايي راديولوژيست ها با تازه هاي اين رشته و تبادل اطلاعات و تجربيات متخصصان داخل و خارج كشور برگزار مي شود دستاوردهاي نوين رشته راديولوژي را به غير از راديولوژيست ها به متخصصان ساير رشته هاي مرتبط از قبيل مغز و اعصاب، زنان، آنكولوژيست ها، كودكان و... معرفي خواهد كرد.
وي ادامه داد: تصويربرداري زنان و زايمان از جمله مباحث اين كنگره را تشكيل مي دهد كه موضوعات آن در دو بخش شامل بيماري هاي پستان و مسائل مرتبط با بارداري و بيماري هاي رحم و تخمدان به متخصصان ارايه خواهد شد.
به گفته دكتر صداقت از ديگر مباحث اين كنگره مي توان به تصويربرداري از كودكان، تصويربرداري اختصاصي سر و گردن، مغز و اعصاب و نيز نقش راديولوژي مداخله اي در درمان بيماري ها اشاره كرد.
وي همچنين از برپايي بيش از 25 كارگاه تخصصي همزمان با برپايي اين كنگره خبر داد و اظهار داشت: برخي از اين كارگاه ها از جمله كارگاه PET-CT توسط دكتر بيژن بيژن از آمريكا اداره خواهد شد.
دبير بيست و نهمين كنگره راديولوژي ايران گفت: در كنگره امسال، ميهماناني از كشورهاي آمريكا، كانادا، هلند، ايتاليا، تركيه و عراق حضور خواهند داشت.
وي افزود: امسال با وجود تحريم عليه شركت هاي خارجي به ويژه شركت هاي تجهيزات پزشكي و دارويي، اين شركت ها از نمايشگاه تجهيزات راديولوژي كه همزمان با برپايي اين كنگره برگزار مي شود، استقبال خوبي كرده اند.
دكتر صداقت ادامه داد: در اين نمايشگاه روش هاي جايگزين فيلم در راديولوژي ارايه خواهد شد.

 

معاون اول رئيس جمهور در مراسم گراميداشت روز سعدي:سعدي مروج انديشه ائمه اطهار و پيامبر گرامي اسلام است


شيراز- خبرنگاركيهان:
مراسم گراميداشت يادروز سعدي با حضور مسئولان كشوري و سفرا و ميهمانان داخلي و خارجي در آرامگاه اين شاعر نامي در شيراز برگزار شد.
معاون اول رئيس جمهور در اين ماسم گفت: شعر و نثر سعدي بر تارك فرهنگ ما مي درخشد. او معلمي است كه كلام نافذش به مخاطب درس زندگي و اخلاق مي دهد و هر عبارتش از پس هزاران تجربه و آزمايش به دست آمده است. محمدرضا رحيمي گفت: سعدي در تعالي ادب و هنر ايران و رشد كرامت انساني نقش بسزايي داشته و خواهد داشت. وي افزود: سعدي شيرازي مروج انديشه ائمه اطهار و پيامبر گرامي اسلام است.
«حسين صادقي عابدين» استاندار فارس نيز در اين مراسم گفت: به عقيده سعدي پژوهان شعر و نثر سعدي ويژگي هايي دارد كه هر علاقه مند به ادب و زبان فارسي خود را مديون سعدي مي داند. در پايان اين مراسم از چند كتاب پيرامون شخصيت و آثار سعدي رونمايي شد.

 

امام جمعه موقت ساري درگذشت


امام جمعه موقت ساري در اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، حجت الاسلام والمسلمين حسن تائبي ساعت يك بامداد دوشنبه در اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
حجت الاسلام والمسلمين حسن تائبي متولد 1318 بود كه 30 سال به عنوان امام جمعه موقت ساري فعاليت مي كرد.
وي عضو جامعه روحانيت ساري و نيز از مبارزان قبل از انقلاب بود.
پيكر حجت الاسلام والمسلمين تائبي امروز ساعت 10 صبح از مسجد جامع ساري به سمت امامزاده يحيي تشييع مي شود.

 

در مراسم روز زمين پاك اعلام شد
آموزش تفكيك پسماند خشك به 14 هزار دانش آموز شمال تهران


بيش از 14 هزار و 500 دانش آموز مدارس شمال تهران در سال گذشته تحت آموزش طرح تفكيك پسماند خشك از مبدأ قرار گرفتند.
مهدي جمشيديان مسئول اداره بازيافت و تبديل مواد شهرداري منطقه يك در مراسم روز زمين پاك با اعلام اين خبر گفت: در سال گذشته آموزشگران طرح تفكيك پسماندهاي خشك به بيش از 75 هزار خانوار و 170 مدرسه آموزش چهره به چهره دادند و با توزيع بروشورهاي آموزشي بين دانش آموزان و شهروندان مطالب لازم را گفتند.
جمشيديان افزود: در برنامه امسال نيز 250 مدرسه ديگر تحت آموزش قرار مي گيرند تا اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود.
گفتني است، مراسم روز زمين پاك با حضور بيش از يك هزار دانش آموز در محوطه موزه دارآباد برگزار شد .

 

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس: تغيير دولت ها در مسير هسته اي ايران خللي وارد نمي كند


رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: حقوق هسته اي سياست راهبردي و دائمي جمهوري اسلامي ايران است كه خطوط آن توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده و با تغيير دولت ها در مسير پيشرفت آن هيچگونه خللي ايجاد نخواهد شد.
علاءالدين بروجردي ديروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اينكه پرونده انرژي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران هيچگونه ارتباطي با انتخابات در پيش رو ندارد، اظهار كرد: سران مذاكره كننده به خصوص آمريكايي ها بايد بدانند مقوله هسته اي ايران و انتخابات دو موضوع جدا از هم است.
وي افزود: آمريكايي ها و سران مذاكره كننده اگر بخواهند در مورد پرونده انرژي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران با توجه به اتفاقات در انتخابات پيش رو تصميم گيري كنند بايد بدانند در محاسبات خود غلط فكر كرده اند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: ما به آمريكايي ها و سران مذاكره كننده توصيه مي كنيم دنبال چنين محاسبه غلطي براي حل مسئله انرژي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران نباشند. وي ادامه داد: روند مذاكرات بايد براي هر دو طرف مذاكره كننده داراي تعامل و پيشرفت باشد.
اين نماينده مجلس گفت: خانم اشتون مسئول سياست خارجي اروپا قرار است بعد از مشورت با وزيران امور خارجه سران كشورهاي مذاكره كننده در اروپا پاسخ نهايي مذاكرات را به دكتر جليلي ابلاغ كند. وي تاكيد كرد: طرف هاي مذاكره كننده بايد به وعده ها و قول و قرارهايي كه در موضوع پرونده انرژي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران داده اند، احترام بگذارند.

 

احداث آبنماي طبقاتي در تقاطع هاي مهم پايتخت


معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 8 از احداث سه آبنماي طبقاتي در تقاطع هاي مهم شرق تهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 8 حميدرضا فرخي گفت: در سه محل پرتردد؛ سه آبنماي سنگي با طراحي ويژه و مساحت كوچك جانمايي مي شود. كه نشاط و طراوات عابران را در پي خواهد داشت.
فرخي با بيان اين كه آبنماهاي اين منطقه با توجه به استانداردهاي روز طراحي و احداث مي شود، اظهار داشت: اين آبنماها در سه راه تهرانپارس، بزرگراه رسالت (تقاطع شهيد مدني) و خيابان جانبازان (تقاطع كرمان) احداث مي شود.
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 8، با اشاره به تأثير فضاهاي سبز شهري در آرامش بصري شهروندان تصريح كرد: بازپيرايي فضاهاي سبز سطح محدوده از ديگر اقدامات انجام شده اين معاونت است.

 

بانوي ژاپني مسلمان شد


رشت-خبرنگار كيهان:
بانوي 29 ساله ژاپني با حضور در دفتر امام جمعه لاهيجان و خواندن شهادتين به دين مبين اسلام مشرف شد.
«فوماكو ناگاشي» بانوي 29 ساله ژاپني كه داراي مدرك دكتراي داروسازي است پس از مشرف شدن به دين اسلام نام فاطمه را براي خود برگزيد. به گفته حجت الاسلام والمسلمين صرفي پور امام جمعه لاهيجان اين بانوي ژاپني از طريق يك خانواده لاهيجاني مقيم ژاپن و از طريق مقاله و تحقيق با دين مبين اسلام آشنا شده است.

 

با توافق آذربايجان شرقي و سيونيك دام هاي ايران در مراتع ارمنستان تعليف مي شوند


تبريز- خبرنگار كيهان:
با توافق ايران و ارمنستان 50 هزار دام آذربايجان شرقي براي تعليف به مراتع استان سيونيك انتقال مي يابند.
مديركل عشايري آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: در مرحله اول، اين انتقال از خردادماه به مدت 6 ماه آغاز مي شود و 10هزار رأس دام به همراه چوپانان به ارمنستان منتقل مي شوند.
محمدحسن آل هاشم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هر گله را 5 نفر چوپان همراهي خواهند كرد و كليه نيازها و هزينه هاي چوپانان و دام ها توسط طرف ارمني تامين خواهد شد.
انتقال 50 هزار رأس دام به ارمنستان براي استفاده از اراضي سرسبز آن كشور در پي توافق حاصله ميان مقامات آذربايجان شرقي و استان سيونيك صورت مي گيرد و شامل يك دوره 5 ساله خواهد بود.

 

در جلسه كميته نيروهاي مسلح سنا اذعان شد
تلاش آمريكا براي برافروزي فتنه در ايران


رؤساي سازمان هاي اطلاعات ملي و دفاعي آمريكا در جلسه كميته نيروهاي مسلح سنا اعتراف كردند كه كاخ سفيد در تلاش براي برافروزي فتنه هاي جديد در ايران است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، اين ارزيابي آنها كه دقيقاً مانند گزارش ماه گذشته شان در سنا بود، شامل گزارش طبقه بندي نشده كلاپر مي باشد كه در آن آمده است: ايران در تلاش براي افزايش توانمندي هاي صلح آميز هسته اي است و برنامه نظامي در پيش ندارد.
كلاپر همچنين در اين گزارش آورده است: توسعه زيرساخت هاي هسته اي اين كشور هيچ نشانه اي از برنامه تسليحات هسته اي اين كشور ندارد.
وي بار ديگر با رد اين ادعا كه ايران كشوري غيرمنطقي است، تأكيد كرد تصميم هاي هسته اي ايران با ذكاوت تمام اتخاذ مي شود. همچنين موضع نظامي ايران دفاعي است نه تهاجمي و براساس استراتژي اين كشور براي جلوگيري از تهاجم به اين كشور و در صورت لزوم تلافي آن است.
كلاپر همچنين پس از ارائه گزارش آماده شده خود در پاسخ به سؤال اعضاي سنا اعتراف كرد: تحريم هاي شديدي كه بر ايران اعمال شده است هيچ تأثيري بر اين كشور نداشته و هدف آنها برانگيختن فتنه و آشوب در ايران بوده است.
وي در پاسخ به سؤال آنگوس كينگ نماينده ايالت مين درباره تأثير تحريم ها بر ايران توضيح داد: تحريم ها يك تاكتيك عمده (و به طور افتضاح آميز بي نتيجه) بوده است.
در نشست كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا با جيمز كلاپر هيچ اشاره اي به گزارش ها درباره غني سازي اورانيوم نشده است.
«ليندسي گراهام» سناتور كاروليناي جنوبي كه بيشتر زمان خود را صرف حمايت از ماجراجويي هاي نظامي جديد آمريكا در خاورميانه مي كند، نيز در اين جلسه حضور داشت.
كمي پيش از پايان اين نشست كلاپر مدعي شد به طور كلي مي توان گفت آمريكا و اسرائيل درباره مسائل مربوط به ايران مواضعي مشابه دارند.

 

گفتگوي تلفني وزراي امور خارجه ايران و مصر


علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان با محمد كامل عمرو همتاي مصري خود ، تلفني گفتگو كرد.
در اين گفتگوي تلفني كه وزراي امور خارجه دو كشور تحولات مهم منطقه اي و بين المللي و مسائل مورد علاقه مشترك از جمله بحران سوريه را مورد بحث و بررسي قرار دادند ، مقرر گرديد نشست بعدي كشورهاي عضو ابتكار مرسي در خصوص بحران سوريه ، در آينده نزديك در سطح وزراي امور خارجه برگزار شود. به گزارش مهر، طرفين همچنين با اشاره به اهميت و ضرورت توقف هر چه سريعتر خشونتها در سوريه ، تمسك به راه حل سياسي و فرآيند گفتگو را به عنوان مناسب ترين شيوه براي حل و فصل بحران مورد تاكيد قرار دادند.

 

آخرين وضعيت لايحه قانون مجازات اسلامي


سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح كرد در جلسه كميسيون، قانون مجازات اسلامي كه شوراي نگهبان به آن ايراد وارد كرده بود مورد بررسي قرار گرفته و ايرادات آن رفع و دوباره به شوراي نگهبان ارجاع داده شد.
محمد علي اسفناني اظهار داشت: در جلسه كميسيون قضايي و حقوقي خانه ملت براي بررسي قانون مجازات اسلامي يكي از حقوقدانان شوراي نگهبان نيز حضور داشت.
اسفناني همچنين تصريح كرد: لايحه نحوه اجراي «محكوميت هاي مالي» به جز 2 ماده از آن كه ملغي شد، تصويب و بررسي نهايي در جلسه آينده اين كميسيون صورت مي گيرد.
سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار كرد: ادامه اين جلسه روز سه شنبه برگزار خواهد شد و طي آن طرح ممنوعيت به كارگيري سلاح هاي سرد، «مبارزه با جرائم خشونت آميز» مورد بررسي قرار مي گيرد.

 

آيت الله مهدوي كني: سبك علمي و پژوهشي استاد مطهري را بايد در جامعه ترويج داد


رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سعه صدر شهيد مطهري خاطر نشان كرد، سبك علمي، تربيتي و پرورشي و پژوهشي استاد مطهري بايد بيش از گذشته در جامعه ترويج شود.
آيت الله مهدوي كني در ديدار اعضاي ستاد بزرگداشت شهيد مطهري در دانشگاه امام صادق(ع) افزود: تشكيل ستاد بزرگداشت شهيد مرتضي مطهري، براي بقاي كارها و راه آن شهيد لازم بود.
وي اظهار داشت: در زماني كه در حوزه علميه تغيير و تحول به اعتقاد جناحي كفر بود يا مقبول واقع نمي شد و روش سنتي مطلوب حوزه بود، شهيد مطهري يا كساني كه همفكر ايشان بودند، معتقد به ايجاد تحول بودند.
مهدوي كني گفت: البته شهيد مطهري نمي گفت محتوا را تغيير بدهيم اما تصور بعضي اين گونه بود كه ايشان مي گويد محتوا را تغيير دهيم بنابراين بعضي مراجع نيز موضع گيري مي كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، وي تصريح كرد: البته سياست به معنايي كه امروز مي گويند نبود، يك سياست فرهنگي، ديني و انقلابي بود كه امام همه آن ها را با هم پيگيري مي كرد و مرحوم شهيد مطهري يكي از اركان همين حركت بود.
مهدوي كني افزود: مطهري و بسياري از روحانيان ديگري كه به دانشگاه آمدند محول بودند نه متحول شونده كه خودشان از دانشگاه رنگ بگيرند.
رئيس دانشگاه امام صادق(ع) تاكيد كرد: روحيه طلبگي، فقاهت و روحانيت را بايد حفظ كرد و نبايد وقتي دانشگاه تاسيس مي كنيم از روش هاي غربي متاثر شويم.
وي گفت: كساني كه در مقام تربيت جوانها هستند بايد خيلي دقت كنند كه دستاوردهاي 1400 ساله عالم تشيع را به يكباره به عده اي كه خوب نمي فهمند يا از غربي ها متاثر شده اند، بسپارند.
مهدوي كني با تاكيد بر تعليم و تربيت جوانان گفت: برگزاري همايش ها براي زنده نگه داشتن فكر خوب است اما نبايد به آن اصالت داد و به آن دلخوش كرد بلكه بايد از آن به عنوان ابزاري براي آماده كردن محيط براي پژوهش و تربيت جوانها استفاده كرد، زيرا چيزي ماندگار است كه به صورت علمي در دلها جا بگيرد كه آن هم نياز به مقدمات و مطالعه دارد.
وي در ادامه اظهار داشت: گرچه مطالب شهيد مطهري خوب و ماندگار است اما نبايد فكر كرد كه مطالب ايشان كافي است زيرا ما امروز با پرسش هايي روبرو هستيم كه در زمان وي مطرح نبود.
شهيد مطهري نظريه پرداز بزرگ
بيداري اسلامي بود
رئيس ستاد برگزاري سالگرد شهادت استاد مطهري ديروز در نشست خبري با رسانه ها، اهداف برگزاري سي و چهارمين سالگرد شهادت شهيد مطهري را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان مهندس جعفري جلوه هدف از برگزاري اين مراسم را ترويج انديشه ها و آثار استاد شهيد مرتضي مطهري بيان كرد و افزود شعار اصلي ما: شهيد مطهري، تحكيم اقتصاد و دانش مسلمين است و شعارهاي فرعي نيز شهيد مطهري و تمدن اسلامي و شهيد مطهري و وحدت جهان اسلام مي باشد.
وي افزود: استاد شهيد مطهري نظريه پرداز بزرگ بيداري اسلامي بود و به تعبير رهبر انقلاب، ايدئولوگ انقلاب اسلامي بود.
هم اكنون نيز انديشه هاي اين متفكر بزرگ، پيشتاز انديشه هاي اسلامي مي باشد.
وي درباره كارهاي انجام شده اظهار داشت: اقدامات خوبي براي ترويج انديشه هاي استاد شهيد مطهري انجام شده است تا با آثار او ايران اسلامي راهي به سوي تحكيم علم و اقتصاد و توسعه بيابد.
وي درباره تمدن سازي اسلامي با نگرش به آثار شهيد مطهري ادامه داد: علل افول تمدن اسلامي در آثار اين متفكر بزرگ بيان شده است و تمدن آينده اسلامي را نيز مي توان براساس انديشه هاي او بنا كرد.
جعفري جلوه برنامه هاي ستاد بزرگداشت را به شرح زير اعلام كرد:
- برگزاري همايش هاي شهيد مطهري و سبك زندگي در ادارات و نهادها
- فعاليت غرفه بنياد در نمايشگاه بين المللي كتاب
- رونمايي از سايت جامع شهيد مطهري
- برگزاري جشنواره گل واژه هاي مطهر
رئيس ستاد بزرگداشت شهيد مطهري در پاسخ به پرسش خبرنگار كيهان كه پرسيد: به فرموده امام، آثار شهيد مطهري بدون استثنا مفيد است، شما براي فرهنگ سازي اين آثار در بين مردم و خصوصا سلوك و منش عالي استاد در بين روحانيت چه كرده ايد و چه سازوكاري براي انجام اين كار درنظر گرفته ايد؟گفت: اين كار ماموريت اين ستاد نيست و ما فقط براي بزرگداشت شهادت ايشان برنامه ريزي مي كنيم. اما مسئوليت ترويج انديشه ها، منش و روش استاد شهيد برعهده فعالان ديگري است. مثلا بنياد شهيد مطهري برنامه هايي براي اين كار دارد. انتشارات صدرا نيز در اين خصوص كارهايي كرده است.

 

دبير شوراي اطلاع رساني دولت منصوب شد


غلامحسين الهام در حكمي عباس زارع نژاد را به عنوان دبير جديد شوراي اطلاع رساني دولت منصوب كرد.
با حكم سخنگوي دولت، «عباس زارع نژاد» جايگزين «سيدضياءالدين نورالديني» در شوراي اطلاع رساني دولت شد.
سيدضياءالدين نورالديني از دي ماه 89 با حكم رئيس دفتر رئيس جمهوري و رئيس شوراي اطلاع رساني دولت به عنوان دبير اين شورا منصوب شده بود.
عباس زارع نژاد پيش از اين مشاور وزير و مديركل روابط عمومي وزارت بهداشت بود.

 

لفاظي هاي وزراي جنگ آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران


وزير دفاع آمريكا در تازه ترين ادعاهاي خود در سرزمين هاي اشغالي اظهار داشت اجازه دستيابي سلاح هسته اي به ايران را نخواهيم داد.
به گزارش رويترز، «چاك هيگل» وزير دفاع آمريكا ديروز و در تازه ترين اظهارات خود با نمودار كردن تأثير لابي صهيونيست بر خود مدعي شد اجازه دستيابي ايران به سلاح هسته اي را نخواهيم داد.
وي همچنين با تأكيد بر همكاري اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي از كمك 64 ميليارد دلاري اين كشور به رژيم صهيونيستي براي سامانه گنبد آهنين خبر داد.
وزير دفاع آمريكا با اشاره به اينكه طرح هاي زيادي براي تعامل با سوريه در دست داريم افزود به كارگيري سلاح شيميايي در اين كشور براي ما خط قرمز محسوب مي شود.
در همين حال «موشه يعلون» وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد از تمامي شيوه ها براي جلوگيري ايران از پيشرفت هسته اي بايد استفاده كرد.
وي در ادامه گزافه گويي هاي خود اظهار داشت: اسرائيل تجهيزات لازم براي مقابله با تهديد ايران را در اختيار دارد.
گفتني است؛ يعلون همچنين به تجاوز هوايي اين رژيم به مركز تحقيقاتي در حومه دمشق اذعان كرد و مدعي شد براي جلوگيري از ورود سلاح به اين كشور اجرا شده است.

 

2 فروند جنگنده F4 و بوئينگ 707 توسط متخصصين نهاجا اورهال شدند


يك فروند هواپيماي F4 و يك فروند بوئينگ 707 توسط متخصصين نيروي هوايي ارتش اورهال (بازسازي اساسي) شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ارتش، متخصصان پيشكسوت و جوان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران عمليات اورهال (بازسازي اساسي) يك فروند هواپيماي F4 و يك فروند بوئينگ 707 را به پايان رساندند.
متخصصان نيروي هوايي ارتش با صرف 17 هزار نفر ساعت كار طي مدت دو سال عمليات اورهال هواپيماي شكاري F4 را به پايان رساندند. همچنين عمليات اورهال هواپيماي باربري بوئينگ 707 نيز با صرف 80 هزار نفرساعت كار طي 18 ماه در پايگاه هوايي مهر آباد به اتمام رسيد.اين دو هواپيما پس از انجام آزمايش هاي لازم به ناوگان هوايي ارتش پيوستند.

 

مقام روسي: توسعه مناسبات با ايران از اولويت هاي شوراي فدراسيون روسيه است


نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه، توسعه مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي به ويژه روابط پارلماني با جمهوري اسلامي ايران را از اولويت هاي اين شورا دانست.
«الياس اوماخانوف» كه به ايران سفر كرده است با «مهدي سنايي» رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو كرد.
وي ضمن اظهار خرسندي از سفر به تهران گفت: گسترش همكاري هاي منطقه اي مي تواند به اجرايي كردن توافقات ميان روسيه و ايران كمك فراواني كند.
نايب رئيس شوراي فدراسيون روسيه با بيان اين كه ايران كشوري برخوردار از فرهنگ و تمدني غني است، افزود: ايرانيان همواره ايستادگي خود را در برابر مصائب و مشكلات ناشي از تحريم هاي ناعادلانه قدرت هاي زورگو نشان داده اند.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس، اوماخانوف همچنين خواستار حمايت هرچه بيشتر مجلس شوراي اسلامي ايران از فرآيند همكاري هاي سياسي، اقتصادي و تجاري ميان دو كشور شد.
«مهدي سنايي» رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و روسيه نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت بسط و تعميق مناسبات في مابين در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي بين دو كشور گفت: ظرفيت هاي فراواني در دو كشور براي توسعه هرچه بيشتر سطح مراودات وجود دارد كه بايد با رايزني هاي مستمر آن را اجرايي كرد.
وي افزود: گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و روسيه از هرگونه رويكرد جهت گسترش ارتباطات ميان مجالس دو كشور حمايت مي كند.

 

جوكار خبر داد
هيئت حقيقت ياب حادثه جده منتظرصدور رواديد از سوي عربستان


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: اعضاي كميته حقيقت ياب در مورد حادثه جده همچنان منتظر صدور رواديد از سوي سفارت عربستان هستند و تاكنون اقدامات لازم از سوي سفارت انجام نشده است.
محمدصالح جوكار عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: اعضاي كميته حقيقت ياب حادثه فرودگاه جده عربستان همچنان منتظر صدور رواديد از سوي سفارت عربستان هستند و تاكنون رواديد براي آنها از سوي سفارت عربستان صادر نشده است.
وي به فارس گفت: در اين كميته سه نفره، يك نفر به عنوان نماينده مجلس شوراي اسلامي و دو نفر از وزارت امور خارجه عضويت دارند كه قرار است تا به منظور بررسي علل حادثه فرودگاه جده عربستان كه در آن چند نفر از زائران ايراني توسط كاميون عربستاني زير گرفته شده و برخي از آنان كشته شده بودند به عربستان سفر داشته باشند.

 

در آستانه اجلاس وزاري خارجه اتحاديه اروپا وزير خارجه بريتانيا خواستار عدم اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران شد!


ويليام هيگ مي گويد كه اتحاديه اروپا بهتر است به جاي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، بر اجراي همين تحريم هاي فعلي تمركز كند.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، «ويليام هيگ»، وزير امور خارجه بريتانيا، اظهار داشت كه اتحاديه اروپا بهتر است به جاي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، بر اجراي همين تحريم هاي فعلي تمركز كند.
وي تصريح كرد: «ما بايد فشار تحريم ها را حفظ كنيم نه اينكه تحريم هاي جديد اعمال كنيم.»
وزير خارجه بريتانيا اين سخنان را در آستانه ديدار وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ اظهار داشته است.
به ادعاي هيگ، فشار اقتصادي اروپا بر ايران در حال افزايش بوده و براي اعمال تحريم هاي جديدتر بايد همچنان صبر كرد.
جان كري، وزير امور خارجه ايالات متحده نيز چند روز پيش از سناتورهاي آمريكايي خواسته بود كه فعلا صبر كرده و تا انتخابات رياست جمهوري ايران تحريم جديدي عليه ايران اعمال نكنند.
تحليلگران سياسي معتقدند كه هدف اصلي مقامات غربي از گرفتن ژست مذاكره و مخالفت با تشديد تحريم ها عليه ايران ، همزمان با تمايل خط سازش در كشور براي مذاكره با آمريكا همسويي اين دوجريان براي بهره برداري از فضاي انتخابات در ايران است .
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10