(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 آذر 1388- شماره 19519
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله نوري همداني: حبل الله همان ولايت فقيه است
ناگفته هاي عضو كميته 6 نفره مجلس از مذاكرات پس از انتخابات
جمعيت ايثارگران طي بيانيه اي اعلام كرد
تحريف واقعيات هدفمند كردن يارانه ها توسط مخالفان سياسي دولت و مجلس
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم: اعلام فهرست مراجع تقليد جديد صحت ندارد
باز بودن درهاي بهشت در فضاي حكومت اسلامي
بزرگداشت علامه طباطبايي(ره) برگزار شد درياد علامه عالم پرور
سردار نقدي: بسيجيان در جنگ فضاي مجازي خط شكني خواهند كرد
در اعترافات طراحان انفجارهاي بغداد عنوان شد عربستان سعودي عامل انفجارهاي خونين بغداد



آيت الله نوري همداني: حبل الله همان ولايت فقيه است

يكي از مراجع تقليد با اشاره به آيه «همه به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد» گفت: حبل الله همان ولايت فقيه و رهبري است.
به گزارش خبرگزاري رسا، آيت الله «حسين نوري همداني» در ديدار با جمعي از روحانيان و فرماندهان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي سراسر كشور با بيان اين مطلب تاكيد كرد: لازم است در مسير حفظ ولايت و رهبري حركت كنيم و از آنجايي كه دشمنان اسلام حريف ملت ايران نيستند و با اسلام نيز نمي توانند به مقابله برخيزند، رهبري را هدف قرار داده اند، بنابراين حفظ و حراست از رهبري بر همگان واجب است.
اين مرجع تقليد افزود: اكنون دشمنان اسلام در بين كفار «اسلام هراسي»، در بين كشورهاي خليج فارس، «ايران هراسي» و در بين برادران اهل سنت «شيعه هراسي» را ترويج مي دهند و با دروغ پردازي همچون حقوق بشر و مبارزه با تروريسم افكار ديگران را عليه ما تحريك مي كنند.
آيت الله نوري همداني ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب به دليل كينه اي كه از ملت ايران دارند همواره برخوردشان منافقانه است و عليه اين ملت گام برمي دارند.
وي خطاب به حضار بر كسب معارف اعتقادي، عبادي، اخلاقي، مدني، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، قضايي، جهادي و سياسي در راستاي حفظ و حراست از انقلاب اسلامي تاكيد كرد.
استاد درس خارج فقه حوزه علميه قم با اشاره به برگزاري رزمايش ولايت2، گفت: بايد از اين گونه رزمايش ها در كشور برگزار شود تا دشمن به عظمت و قدرت ايران پي ببرد.
آيت الله نوري همداني بر حراست از مرزهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور تاكيد كرد و گفت: لازم است مرزهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور را به درستي بشناسيم تا بتوانيم از اين مرزها در مقابل حملات دشمنان اسلام جلوگيري كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به آيه نفر «آيه 122سوره توبه» اشاره كرد و گفت: اسلام با هدايت و جهاد رشد كرده است و حركتي كه در قرآن مجيد داراي عظمت است به عنوان نفر يعني حركت و كوچ كردن به كار رفته است.
اين مرجع تقليد اضافه كرد: علما يعني كساني كه در راستاي تعليم و تعلم حركت مي كنند و جهادگران كه در راستاي دفاع از مرزهاي كشور اسلامي گام برمي دارند، مصداق اين آيه هستند.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر هوشياري، بصيرت، كسب آمادگي بدني و روحي تا مرز شهادت تاكيد كرد و اظهار داشت: وظيفه ما اقدام به وظيفه است نه نتيجه و اگر در اين مسير به شهادت برسيم و يا پيروز شويم، هر دو برايمان سبب عزت است.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه ميليون ها نفر در مملكت ايران عاشق شهادت هستند و بالاترين فضيلت در اسلام شهادت است با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) گفت: در اسلام از هر كاري بهتر، بهتري وجود دارد تا اين كه كسي در راه خدا كشته شود.
وي تصريح كرد: تشنگي، خستگي و گرسنگي براي مجاهدان در راه خدا اجر و مزد دارد و در هر جا كه قدم بگذارند و سبب خشم دشمنان اسلام شوند، عمل صالحي در ديوان اعمالشان ثبت مي شود.

 



ناگفته هاي عضو كميته 6 نفره مجلس از مذاكرات پس از انتخابات

يكي از اعضاي كميته شش نفره مجلس شوراي اسلامي در انتخابات رياست جمهوري با ارائه جزئياتي از ديدارهاي اين كميته با موسوي، هاشمي، كروبي و رضايي نكات مهمي را درباره انتخابات اخير و پرونده هاي مفاسد اقتصادي مطرح كرد.
به گزارش فارس، عليرضا زاكاني در نشست «فتنه و فرجام» كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) برگزار مي شد، برنامه هاي انجام شده در انتخابات رياست جمهوري را سناريويي از پيش تعيين شده خواند و خاطر نشان كرد: تمام اقدامات رخ داده در اين انتخابات از قبل برنامه ريزي شده بود و شاهد بوديم كه اين برنامه ها يكي يكي اجرا مي شد و حتي طرح مباحثي مانند دروغ و دروغ گويي نيز از ابتدا مورد نظر اين جريان بود.
وي ادامه داد: اين جريان از كانديداهاي مختلف استفاده كرد تا بتواند به هر شكلي از آراي احمدي نژاد كم كند و در نهايت يكي از گزينه هاي خود كه بعداً مشخص شد، موسوي است را به رياست جمهوري برساند.
موسوي حتي يك استدلال هم نداشت
زاكاني در ادامه به عملكرد گروه شش نفره مجلس براي بررسي حوادث مربوط به انتخابات اشاره كرد و گفت: اين گروه تركيبي از نادران، كاتوزيان، عباسپور، ابوترابي، كاظم جلالي و بنده بود كه با كروبي و رضايي،موسوي و همچنين 2بار با هاشمي رفسنجاني ديدار كرديم.
وي افزود: اولين ديدار ما با موسوي بود كه در سه شنبه بعد از انتخابات، يكساعت و نيم با وي صحبت كرديم. در آن جلسه جلالي به موسوي گفت كه تركيب اين هيئت كاملاً منصفانه است.نادران و زاكاني مخالف شما و حامي احمدي نژاد هستند. كاتوزيان مسئول ستاد اصولگرايان حامي شما بوده و عباسپور هم كه از حاميان شما است. فقط راي من كه ديپلمات هستم و همچنين راي ابوترابي مشخص نيست.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه موسوي در آن جلسه حتي يك كلمه حرف درست و حسابي نزد، خاطر نشان كرد: بنده هم در آن جلسه به موسوي گفتم كه ما در زمان تبليغات انتخابات به بسياري از استان ها سفر كرده و سخنراني كرديم كه تو راي نياوري. اما حالا مي گويم كه ما دشمن تو نيستيم. فقط تو را لايق رياست- جمهوري نمي دانستيم و اكنون نيز به دنبال حق هستيم و اگر مطلبي مستند داري، ارائه كن كه ما به دنبال آن برويم. اما دريغ از يك خط استدلال و سرخط كه ما به دنبال آن برويم.
هاشمي به دنبال راهي غير از شوراي نگهبان بود
وي با بيان اينكه در روز بعد از اين ديدار به ديدار هاشمي رفسنجاني رفتيم،يادآور شد: پس از آنكه ابوترابي به هاشمي گفت كه ديروز با موسوي صحبت كرده ايم،هاشمي اعلام كرد كه موسوي همه حرف هايش را به شما نگفته و پنهان كاري كرده است. چون فرداي انتخابات خاتمي،موسوي و سيدحسن خميني به من زنگ زده و ظهر همانروز به دفترم آمدند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: هاشمي در همان جلسه گفت كه موسوي جز به ابطال انتخابات قانع نيست و البته موارد ديگري را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد. البته هاشمي در همان جلسه گفت كه من به آنها اعلام كردم كه از مسير قانون حركت كنيد هر چند كه آنها مي گفتند كه شوراي نگهبان را قبول نداريم، نكته قابل توجه اين است كه قانوني كه هاشمي به آن اشاره مي كرد، يك شوراي حكميت غيراز شوراي نگهبان بود.
زاكاني در ادامه اين جلسه به بخش ديگري از سخنان هاشمي در آن ديدار اشاره كرد و گفت: هاشمي در آن جلسه چنين گفت كه شرايط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجويان به جاي روحانيت به گروه هاي مرجع جامعه تبديل شده اند، اين 5/3 ميليوني كه به خيابان آمده اند، به خانه هايشان برنمي گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته هاي آنها عمل كنيم.
وي با اشاره به برخي اظهارات جاسبي در ايام قبل از انتخابات مبني بر اينكه اگر موسوي از صندوق بيرون نيايد، در جامعه نافرماني مدني رخ خواهد داد، اظهار داشت: در كنار اين موارد بايد اظهارات همسر آقاي هاشمي در روز رأي گيري را نيز مد نظر قرار داد كه گفته بود اگر نتيجه انتخابات غير از موسوي باشد بايد به خيابانها ريخت.
نماينده مردم تهران گفت: البته هاشمي درخصوص نامه آتشين خود پيش از انتخابات كه خطاب به مقام معظم رهبري منتشر كرده بود، نيز در آن جلسه چنين گفت كه من ابتدا نامه را به آقا دادم اما بعد از 2 ساعت آن را رسانه اي كردم.
زاكاني با بيان اينكه اين جريان براي موفقيت و همچنين شكست در انتخابات برنامه داشت، يادآور شد: از چند هفته قبل از انتخابات آنها فهميده بودند كه در انتخابات موفق نمي شوند ولي برنامه آنها اين طور تنظيم شده بود كه اگر موفق شدند به بهانه پيروزي به خيابان آمده و گام به گام ولي فقيه را محدود كنند. اگر هم ناكام شدند باز هم مردم را به خيابان بريزند تا از نظام امتياز بگيرند.
رضايي حق نداشته اش را بخشيد
اين نماينده مردم تهران در ادامه همچنين به ديدارهاي گروه 6 نفره با هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: هاشمي در يكي از اين ديدارها گفت كه رضايي به من گفته كه رأي درست در اين انتخابات 32 ميليون است و 8 ميليون ديگر ساختگي است. روز بعد كه ما نزد رضايي رفتيم ابتدا اين موضوع را رد كرد ولي بعد در استدلال هايي كه ارائه مي كرد چنين برداشت كرديم كه اين موضوع را گفته است. وي اين طور استدلال مي كرد كه تا ساعت 5 بعدازظهر تنها 17 ميليون تعرفه مصرف شده و امكان ندارد كه بعد از اين ساعت 21 ميليون تعرفه مصرف شده باشد كه در اين ميان به برخي از موارد توجه نكرده بود و تنها نكته اميدواركننده در صحبت هاي رضايي اين بود كه اعلام كرد من با ساير كانديداها فرق دارم و اعتراضات خود را از مسير قانوني دنبال خواهم كرد.
وي در ادامه اين برنامه با بيان اينكه مقام معظم رهبري براي اعتمادسازي و حفظ تمام افراد در دايره نظام اقدامات بسياري انجام داده اند، خاطرنشان كرد: ايشان از هر ستاد 4 نفر را دعوت كردند كه اعتراضات خود را بيان كنند در همان جلسه باجناق ناطق نوري به نمايندگي از ستاد موسوي اعلام كرد كه از صندوق هاي رأي نتيجه اي غير از اين خارج نمي شد و دانش جعفري نيز در آن جلسه تندترين صحبت ها را مطرح كرد كه مثلا مقام معظم رهبري در سفر به كردستان از احمدي نژاد حمايت كرده است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: اين صحبت ها به حدي تند بود كه بنده بعداً به دانش جعفري گلايه كردم و او گفت كه چون ديگران صحبت هاي خود را مطرح نكردند، من تمام صحبت هاي آنها را گفتم.
زاكاني با بيان اينكه ما اميدوار بوديم كه رضايي مطالب خود را از طريق قانون پيگيري كند، اظهار داشت: قرار بر اين بود كه اعتراضات رضايي از طريق دانش جعفري به ما منتقل شود اما دانش جعفري جواب تلفن همراه خود را نمي داد و رضايي نيز در برنامه اي كه به صدا و سيما رفته بود، تمام اتهامات را دوباره مطرح كرد اما بعد از بازشماري آراء مشخص شد كه رأي آنها كمتر از ميزان اوليه بود و به همين دليل رضايي با تنظيم نامه اي حق نداشته خود را بخشيد.
كرباسچي به موسوي راي داد ولي باز هم پيش كروبي بود
وي در ادامه به ديدارهاي اين گروه 6 نفره با كروبي اشاره كرد و يادآور شد: در اين خصوص اولين نكته جالب اين بود كه كرباسچي كه مسئول ستاد كروبي در انتخابات بود، ولي در انتخابات به موسوي راي داده بود، در ديدار ما با كروبي همراه وي بود و اين نشان مي دهد كه اين جريان يك تقسيم كار انجام داده بود.
نماينده مردم تهران همچنين به برخي اظهارات كروبي در آن ديدار اشاره كرد و گفت: كروبي هم بحث تقلب را مطرح كرد و مدعي شد كه در دوره قبل 3-4 ميليون راي داشته كه در اين دوره به 300 هزار تنزل يافته است. وي در اين خصوص چنين استدلال مي كرد كه در دوره گذشته در فلان صندوق بجنورد 200 راي داشته كه اين راي در اين دوره نيز تكرار شده اما در 700 صندوق ديگر تنها 400 راي كسب كرده است كه ما اعلام كرديم كه حاضريم همه 700 صندوق را بازشماري كنيم.
تبريك به رئيس جمهور منتخب را خط زده بودند
اين نماينده مجلس با بيان اينكه فتنه اخير شعبه هاي زيادي داشت و بسياري را دچار خود كرده بود، يادآور شد: در روزهاي بعد از انتخابات مي خواستند احكام اعضاي كميته 6 نفره مجلس را بنويسند، ابتدا اين حكم با تبريك انتخابات رياست جمهوري شروع مي شد ولي بعدا بنده ديدم كه اين تبريك را حذف كردند در همان زمان به كاتوزيان گفتم كه چرا اين كار را كرده ايد؟ كه وي گفت من اين كار را نكرده ام. يكي از نزديكان آقاي لاريجاني تبريك را خط زده است. بنده به آن فرد نيز تذكر داده و سوال پرسيدم كه چرا چنين كاري كرده اي كه او در پاسخ به من گفت كه در انتخابات تقلب شده است! البته جالب توجه است كه اين افراد در همان روزي كه حاميان موسوي به راهپيمايي در ميدان انقلاب تا ميدان آزادي آمده بودند در مجلس خوشحالي مي كردند.
ماجراي 50-50 را لاريجاني
به هاشمي گفته بود
زاكاني اضافه كرد: نكته ديگر اين است كه روز بعد از روز قدس، هاشمي رفسنجاني در جايي اعلام كرده بود كه جمعيت افراد در روز قدس 50-50 بوده است يعني نصف جمعيت حاضر را حاميان موسوي تشكيل داده بودند در حالي كه بالاترين تخمين ها از جمعيت 40-50 هزار نفري آنها خبر مي داد. البته بعدها مشخص شد كه اين نكته را لاريجاني به هاشمي رفسنجاني انتقال داده است.
وي در ادامه به ديدار سران سه قوه با مقام معظم رهبري اشاره كرد و يادآور شد: در آن ديدار مقام معظم رهبري در خصوص اين مسئله از لاريجاني سوال پرسيد كه لاريجاني آن را رد كرد، حضرت آقا نيز به وي گفت كه هاشمي گفته كه لاريجاني اين مسئله را به من منتقل كرده است كه لاريجاني هم در ادامه به توجيه اين مسئله پرداخت كه اين نشان مي دهد شرايط فتنه بسيار سخت بوده و بسياري را با خود درگير مي كند.
ديدار مهدي هاشمي رفسنجاني
با علما
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس همچنين به مواضع برخي از علما در حوادث اخير اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در ديداري نزد آقاي جوادي آملي رفته بوديم كه در انتهاي اين ديدار ايشان به ما گفت كه قبل از شما مهدي هاشمي پيش ما بود. يعني اين افراد همواره نزد علما مي روند و تلاش مي كنند اخبار را از نگاهي خاص و به نفع خود به علما منتقل كنند.
مشايي و رحيمي
از جنس انقلاب نيستند
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اين شرايط نهايتاً نظام يك پوسته جديد مي اندازد، گفت: در اين ميان ما بايد تلاش كنيم كه كمترين ريزش را داشته باشيم، يك روز شاهد بوديم كه چند صد هزار نفر به خيابان آمدند اما نظام با آنها مدارا كرد و خشونت هاي آن روز نيز از درون همان جريان آغاز شد. اما در ادامه كه روشنگري در دستور كار نظام جمهوري اسلامي قرار گرفت كار به جايي رسيد كه در 13 آبان نهايتاً جمعيت آنها به 6 تا 7 هزار نفر تقليل يافت.
زاكاني همچنين تصريح كرد: اين ريزش جمعيتي نشان مي دهد كه نظام جمهوري اسلامي در بخش امنيتي و مهار موفق بوده اما در بخش تبليغي بايد اذعان كنيم كه چندان موفق نبوديم و صدا و سيمايي كه از يك صندوق 800 تايي آن، 750 رأي موسوي خارج مي شود در اين زمان ضعيف عمل كرده است.
وي در ادامه با بيان اينكه افرادي مانند مشايي و رحيمي از جنس انقلاب نيستند اما شعارهاي انقلابي مي دهند تصريح كرد: آن چيزي كه مهم است اصول و اصولگرايي است كه بايد روي آن بايستيم و تلاش كنيم كه آگاهي جامعه را بالا ببريم، ما بايد تلاش كنيم كه در اين مسير خسته نشويم چون برطرف كردن اين فتنه اي كه در كشور ايجاد شد، زمان زيادي را مي طلبد.
عضو فراكسيون اصولگرايان در ادامه با اشاره به اشكالات مرتضوي دادستان سابق تهران خاطرنشان كرد: اكنون مشكل ما اين است كه مشايي تلاش كرده تا مرتضوي را به دولت ببرد و شاهديم كه همه چيز در حضور مشايي، رحيمي و مرتضوي با هم همخواني دارند.
زاكاني همچنين به ماجراي مرگ پزشك كهريزك نيز اشاره كرد و گفت: در آن خصوص ادعا مي كنند كه وي خودكشي كرده است، اما اصل ماجرا اين است كه اين پزشك خودش از متهمين بوده و جرمش هم رسيدگي نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعيت بازداشت شدگان بود.
وي افزود: به اتهامات اين پزشك نيز رسيدگي شده و برايش حكم 5 سال زندان صادر شده بود ولي با قرار كفالت آزاد بود كه با استفاده از همين فرصت خودكشي كرده است.
ادعاهاي كروبي
اصلاً صحت نداشت
زاكاني همچنين با اشاره به ادعاهاي واهي كروبي درباره بازداشت شده ها گفت: يكي از مواردي كه كروبي به آن استناد مي كرد خانمي بود كه ادعا مي كرد به پسرش تجاوز شده است، ما آن خانم رابه مجلس دعوت كرديم و وي در مجلس هم به ادعاي خود تأكيد داشت اما بعد از وي پسرش به نزد ما آمد و اعلام كرد كه مادرش مشكل رواني دارد.
وي افزود: نمونه ديگر يك خانم رزمي كار بود كه مي گفت به من تعرض شده است، ما نيز براي وي موارد تعرض را مطرح كرديم اما او همه مواردي را كه ما به آن اشاره كرده بوديم رد كرد و گفت منظور من اين بود كه دست من را گرفته و من رابه درون ماشين برده اند و جالب اينكه اين اتفاق زماني رخ داده بود كه وي در حال درگيري و زد و خورد با مأموران نيروي انتظامي بود.
دوم خردادي ها
به لاريجاني رأي دادند
زاكاني در ادامه با اشاره به انتخابات هيأت رئيسه مجلس گفت: در دور اخير دوم خردادي هاي مجلس عليرغم اعتراضاتي كه داشتند به لاريجاني رأي دادند، كواكبيان چندين بار به بنده گفت كه لاريجاني به ما قول هايي داده بود كه به آن عمل نكرد ولي با اين حال باز هم اين نمايندگان به لاريجاني رأي دادند چون در اين دوره چند نفر مانند عليخاني ناگهان به كميسيون هاي امنيت و بودجه مجلس اضافه شدند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اكنون لاريجاني رئيس قوه مقننه است و ما نيز ضمن انتقادات مطرح به ايشان بايد از وي در جهت اقدامات مثبت مجلس حمايت كنيم.
به پرونده پسران هاشمي
رسيدگي مي شود
اين نماينده مجلس در پاسخ به سأالي ديگر پيرامون مبارزه با مفاسد اقتصادي اظهار داشت: مفاسد اقتصادي واقعيت تلخ جامعه ما است. اكنون وضعيت به شكلي شده كه مبلغ يك پرونده، 2 هزار و 800 ميليارد تومان است در حالي كه پيش از اين مجموع پرونده هاي يكسال حدود 200 ميليارد تومان بود.
زاكاني با بيان اينكه اصل فساد اقتصادي وجود دارد اما بعضاً با آن مبارزه هاي غلط مي شود، ادامه داد: اين مبارزه غلط باعث زير سأال رفتن اصل ماجرا شده است، مقام معظم رهبري در پيام 8 ماده اي خود دقيقاً مشخص كرده اند كه در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي چه كاري بايد انجام شود اما در دوره قبل، رياست قوه قضائيه به فساد اكبر و فساد اصغر اعتقاد داشت و بيشتر نگران فرار سرمايه از كشور بود در حالي كه مقام معظم رهبري در پيام 8 ماده اي خود به اين مسئله هم اشاره كرده بود.
وي در پاسخ به سأال ديگري درخصوص تخلفات مالي فرزندان هاشمي نيز يادآور شد: پسران هاشمي بخصوص مهدي هاشمي پرونده هاي جدي از سالهاي دهه 70 دارند كه ان شاءالله به آنها نيز رسيدگي خواهد شد.

 



جمعيت ايثارگران طي بيانيه اي اعلام كرد
تحريف واقعيات هدفمند كردن يارانه ها توسط مخالفان سياسي دولت و مجلس

كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران با اشاره به تحريف واقعيات توسط مخالفان سياسي دولت و مجلس تاكيد كرد: كساني كه با تصميم هاي اشتباه و ابهام آميز خود طي سال هاي 76 تا 83، مسبب بحران بنزين هستند امروز با وقاحت تمام از مواضع طلبكارانه نقادي مي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، كميته اقتصادي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانيه اي درخصوص مقايسه لايحه هدفمند كردن يارانه ها با ماده 3 برنامه چهارم توسعه نوشته است: در هفته هاي اخير و با بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها در مجلس شوراي اسلامي، برخي چهره ها و تريبونهاي مخالف دولت و مجلس، تصويب اين لايحه را به معني بازگشت به برنامه چهارم توسعه مي نمايانند و به خلاف چنين عنوان مي كنند كه افزايش تدريجي قيمت بنزين تا سال 1383، موفق بود و حذف ماده 3 برنامه چهارم توسعه (طرح مشهور به تثبيت قيمت ها) توسط مجلس هفتم باعث توقف آن روند شد و تصويب لايحه هدفمند كردن يارانه ها در واقع بازگشت به همان روند سابق است.
درباره اين ادعاي كاملاً خلاف، يادآوري چند نكته براي روشن شدن مسائل و تنوير افكارعمومي، ضروري است:
1-از سال 1372 تا سال 1383دولت در نوروز هر سال قيمت بنزين را به طور متوسط سالانه 14 درصد افزايش مي داد اما مصرف بنزين طي همين سالها از 31 ميليون ليتر در روز به 62ميليون ليتر در روز رسيد. در واقع سياست افزايش تدريجي و اندك قيمت بنزين طي سالهاي ياد شده نه فقط باعث كاهش مصرف بنزين نشد، بلكه يارانه اين كالا را هر سال بيشتر و بيشتر كرد. تداوم اين سياستهاي اشتباه در كنار تصميم ابهام آميز دولت سابق در عدم سرمايه گذاري براي ساخت پالايشگاه جديد از سال 1376 تا 1384، عملاً باعث ايجاد بحران كمبود بنزين و واردات فزاينده بنزين از اوايل دهه 80 شده است.
در واقع كساني كه به دليل تصميم هاي اشتباه و ابهام آميز خود طي سالهاي 1376 تا 1383،مسبب بحران بنزين هستند امروز بايد به وجدان خود و جامعه پاسخگو باشند؛ جالب اينكه الان با وقاحت تمام از مواضع طلبكارانه نقادي مي كنند.
2- ماده 3قانون برنامه چهارم توسعه مقرر مي كرد دولت از ابتداي سال 1384 مكلف است بنزين و ديگر فرآورده هاي نفتي را به قيمت آزاد (فوب خليج فارس) به مصرف كنندگان ايراني بفروشد.
نمايندگان مجلس هفتم با خطرناك تشخيص دادن اين تصميم كه چند برابر كردن ناگهاني قيمت همه حاملهاي انرژي فقدان زيرساخت هاي لازم و عدم پيش بيني و اقدامات لازم براي اجراي سياست هاي جبراني،شوك بي سابقه اي به اقتصاد ملي فرود مي آورد، با ارائه طرحي، يازده شركت بزرگ دولتي (از جمله شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي)را مكلف كردند به جاي افزايش قيمت محصولات و انداختن هزينه هاي غيرضروري و سوءتدبيرهاي خود به دوش مصرف كنندگان، در سال 1384 در هزينه هاي خود صرفه جويي كنند و براي افزايش قيمت محصولات خود در سال هاي بعد، با ارائه دلايل توجيهي از مجلس اجازه بگيرند و به سياستهاي غيرقيمتي اولويت دهند.
برخي مسئولان اين 11 شركت بزرگ دولتي به جاي صرفه جويي در ريخت و پاش ها و ارائه توجيه دوباره افزايش قيمت محصولات خود، به جوسازي پرداخته و از طريق رسانه هاي اجاره اي، عليه حذف ماده 3 برنامه چهارم توسعه شديداً جوسازي كرده و آن را نادرست معرفي كردند.
برخلاف آنچه كه چند روزنامه تحت حمايت شركت هاي ولخرج نشان مي دهند، اصلاح ماده 3 برنامه چهارم توسعه (مشهور به طرح تثبيت قيمت ها) نه تنها شكست نخورد بلكه باعث شد در سال 1384 نرخ تورم به پايين ترين سطح خود طي 18 سال گذشته برسد. در واقع عيدي وعده داده شده رئيس مجلس هفتم براي نوروز 1384، در مورد كاهش نرخ تورم واقعي بود و آمارهاي رسمي كاملاً آن را تاييد مي كنند.
3-كساني كه امروز با تخطئه اصلاح ماده 3 برنامه چهارم، لايحه هدفمند كردن يارانه ها را ادامه همان برنامه چهارم عنوان مي كنند، نبايد فراموش كنند كه ماده 3 برنامه چهارم، صرفاً و صريحاً از «حذف يارانه ها» سخن مي گفت اما لايحه هدفمند كردن يارانه ها با روش هاي مختلف قصد دارد يارانه ها را «هدفمند» كند و مقدمات اجرايي و قانوني آن را فراهم كرده است.

 



نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم: اعلام فهرست مراجع تقليد جديد صحت ندارد

نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تكذيب اعلام ليست مراجع از سوي اين نهاد حوزوي از نحوه اطلاع رساني برخي رسانه ها در اين زمينه انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت الله «مرتضي مقتدايي» گفت: چهارشنبه شب گذشته در نشست ماهانه مجمع طلاب و فضلاي قمي كه در حسينيه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي «ره» برگزار شد، بنا بود بعد از نماز مغرب و عشا در اين مجمع صحبت كنيم، بعد از پايان سخنراني تعداد زيادي از طلاب دور من جمع شدند و سوالاتي كه معمولا شخصي و خصوصي بود مي پرسيدند.
وي ادامه داد: يكي درباره تقليد و مرجعيت مي پرسيد و يكي از اعلميت مراجعي كه جامعه مدرسين در ليستي اعلام كرده سوال مي كرد و سوالات مختلف ديگري راجع به حوزه مديريت مدارس طلاب و اشكالاتي كه راجع به كلاس هاي درس و سوالات متعدد ديگري كه داشتند مي پرسيدند و من در حالي كه از جلسه خارج مي شدم و آقايان طلبه دور من را احاطه كرده بودند پاسخ مي دادم.
مدير حوزه هاي علميه گفت: ظاهرا يكي از سوالات راجع به اين بود كه آيا جامعه مدرسين بنا دارد راجع به مراجع جديد ليستي بدهد كه جواب دادم نه خير، بنا نيست كه ليست جديد داده شود و تاكيد كردم توضيحات بيشتر را از دفتر جامعه بگيريد.
آيت الله مقتدايي گفت: بعدا به من اطلاع دادند كه شما مصاحبه كرديد كه جامعه مدرسين بنا دارد ليست جديدي بدهد و تعدادي از مراجع را اضافه كند. من گفتم اصلا مصاحبه نكردم بعد كشف شد كه يكي از اين افرادي كه در جمع طلاب سوال مي كرد، خبرنگار بوده است.
وي با ابراز تاسف از نحوه اطلاع رساني در برخي رسانه ها اظهار داشت: جداً نسبت به اين گونه انعكاس مصاحبه اعتراض شديد داريم، زيرا كسي كه مي خواهد مصاحبه كند بايد خود را معرفي كند و بگويد از كدام رسانه است و سوال را طرح كند و اگر اين فرد ابراز مي كرد كه مي خواهم مصاحبه كنم قطعا رد مي كردم، چون بعد از آن جلسه، جلسه ديگري داشتم و فرصت خيلي كوتاه بود و مي خواستم به آن جلسه برسم.
آيت الله مقتدايي گفت: البته طلاب در حال خروج سوالاتي كردند كه خيلي مختصر و كوتاه جواب آنها را مي دادم و بناي مصاحبه نبود بنابراين اگر اين آقا، خبرنگار بوده و سوال را با هدف انتشار در رسانه هاپرسيده، جداً قابل خدشه است و سابقه ندارد و معروف نيست كسي مخفيانه بيايد و بدون اطلاع و معرفي لابه لاي افرادي كه دارند سوالات شخصي و طلبگي مي پرسند، چنين سوالي كند.
وي افزود: حتي در جواب اين فرد گفتم، توضيح بيشتر را از دفتر جامعه مدرسين بگيريد و تا جايي كه من اطلاع دارم چنين چيزي نيست و متاثر شدم از اينكه شنيدم در رسانه ها به گونه ديگري منعكس شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: بعد از فوت مرحوم آيت الله گلپايگاني و سپس مرحوم آيت الله اراكي، سوالات متعددي از سراسر كشور و حتي خارج از كشور راجع به مرجع تقليد از جامعه مدرسين مي شد كه چه بايد كرد و از چه كسي تقليد كنيم. سوالات متراكم بود و اعضاي جامعه مدرسين در سال 1373 طي اطلاعيه اي افرادي را به عنوان مراجع بزرگوار جامع الشرايط كه تقليد از آنان بلامانع است معرفي كرد.
آيت الله مقتدايي گفت: براي اينكه جلوي سوالات گوناگون گرفته شود، در جلسات متعدد جامعه مدرسين ليستي هفت نفره از مراجعي كه جامع الشرايط بودند و تقليد از آنها جايز بود، اعلام شد و به مدت كوتاهي بعد از آن به نظرشان آمد كه دو نفر ديگر يعني آيت الله سيستاني و آيت الله صافي گلپايگاني جامع الشرايط براي تقليد هستند و چنانچه افرادي از جامعه مدرسين در اين زمينه سوال مي كردند، اسامي اين دو مرجع تقليد نيز مطرح مي شد.

 



باز بودن درهاي بهشت در فضاي حكومت اسلامي

دعاي عرفه يك زمينه اي براي نهضت عاشوراست. برخي از دعاها براي جبران گذشته است كه انسان سيّئات گذشته را با دعا ترميم كند. برخي از دعاها آنقدر سطحش بالاست و گوهرش عميق است كه هم گذشته را ترميم مي كند، و هم آينده را مي سازد.
سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب (ع) مهم ترين عنصر محوري دعاي عرفه را در اوائل آن دعا ياد كرده است؛ و آن آموختن نحوه سپاسگزاري است كه ما خدا را چگونه شكر بكنيم، و در قبال چه نعمت شكر بكنيم. انسان در برابر هر نعمتي موظف به سپاسگزاري است؛ كه فرمود : ما ب كم م ن ن عمه فم ن الله (1). برخي ها روي نعمت هاي مادي، خدا را مي ستايند، و برخي ها روي نعمت هاي معنوي؛ و جامع نعمت هاي مادي و نعمت معنوي، حكومت ديني و نظام ديني است. اگر حكومت ديني در يك جامعه اي مستقر شد؛ هم مواهب معنوي براي آن ملّت ميسّر است، هم مواهب مادي.
شكر به دنيا آمدن درعصر ظهور اسلام
وجود مبارك سالار شهيدان (ع) اين عاشورا را با آن دعاها شروع كرده؛ و طوري دعاي عرفه اثر گذاشت كه دعاي عرفه سيّد السّاجدين، امام سجاد (ع) هم از اين موهبت تهي نيست ! عنصر محوري دعاي عرفه امام سجاد را همان عنصر محوري دعاي عرفه حسين بن علي(ع) تشكيل مي دهد و آن اين است كه به خدا عرض مي كند : خدايا ! من سپاسگزارم كه مرا قبلاً به دنيا نياوردي. و اگر من در عصر جاهليّت به دنيا آمده بودم، و خداي ناكرده بت پرست يا دو گانه پرست زندگي مي كردم و مي مردم، چه مي شد ؟! ترا شاكرم كه مرا به دنيا نياوردي؛ اينقدر صبر كردي تا عصر جاهليّت به عصر علم و تمدّن اسلامي تبديل بشود؛ وحي اي بيايد، الهامي بيايد، حجاز را روشن بكند، جاهليّت را از بين ببرد، پيامبري مبعوث بشود، و زمينه ظهور حكومت اسلامي تشكيل بشود؛ در چنين فضائي مرا به دنيا آوردي، كه من در فضاي دين نفس مي كشم.
بازبودن درهاي بهشت درفضاي حكومت اسلامي
آنها كه قبل از انقلاب اسلامي زنده بودند؛ گرچه معذورند، ولي مأجور نيستند ! آنها كه آدم خوبي بودند، گناهي هم نكردند، لكن دستشان از انقلاب اسلامي كوتاه بود؛ از اين مائده و مأدبه الهي محرومند. جوانهائي كه قبلاً به دنيا آمدند و در همان دوران طاغوت رخت بر بستند، از بسياري از فيوضات محرومند. ما كه به لطف الهي در فضاي حكومت اسلامي نفس مي كشيم؛ درهاي بهشت به روي ما باز است، درهاي جهنّم بسته است؛ مثل ماه مبارك رمضان.
الآن اگر كسي بخواهد جزء رهبان ليل و اسد ب النّهار (2) باشد، يعني راهب شب باشد و شير روز؛ براي او كاملاً ميسّر است. فضا آماده است، دولت و ملّت در خدمت اويند. و اگر خداي ناكرده بخواهد راه جهنّم را طي كند، فضا مناسب نيست؛ دولت و ملّت با او مخالف است. الآن درهاي جهنّم بسته است؛ مگر كسي با فشار و قهر و تقلّب در جهنّم را باز كند ! و درهاي بهشت به روي مردم باز است، و بهشت رفتن بسيار آسان است.
محوريت علمي ايران اسلامي پس از پيروزي انقلاب
بسياري از مسائل قبل از انقلاب مطرح نبود، بعد از انقلاب مطرح شد. يك وقت گفته مي شد كه : اطلبوا الع لم و لو ب الصّين (3)، الآن حرف جهان اين است : اطلبوا الع لم و لو ب قم. بيش از 50 كشور در قم طلبه دارند.آن روزگار گذشت كه چين و امثال چين محور تمدّن بود، الآن مدار تمدّن، ايران اسلامي شد. اين نيست، مگر به بركت همان مطلبي كه حسين بن علي (ع) در آغاز دعاي عرفه دارد !
او عرض مي كند : خدايا ! تو را شاكرم كه در فضاي حكومت ديني و نظام اسلامي مرا به دنيا آوردي، و من از اين نظام برخوردارم. اين به منزله واس طه الع قد دعاي عرفه است، كه در پيشاني اين دعا اين جمله ها مي درخشد. و وجود مبارك امام سجاد هم همين راه را طي كرده است؛ دعاي عرفه را اصولاً براي ترغيب مردم به حكومت اسلامي خوانده است. در دعاي نوراني وجود مبارك امام سجاد به عنوان دعاي عرفه، همين مطلب كاملاً مي تابد.
راههاي بهره مندي بيشتر از معارف دعاي عرفه
پيشنهاد ما به شما برادران بزرگوار كه عهده دار برگزاري هر چه باشكوهتر اين مراسم هستيد، اين است كه اوّلاً يك ترجمه خوبي از اين دعاي عرفه در اختيار نسل جوان قرار بگيرد. و ثانياً خواندن اين دعا آميخته با هيچ چيزديگر نباشد ! همانطوري كه يك مداح يا روضه خوان در اثناء ذكر مصيبت، اگر دعا بخواند ناهماهنگ است؛ در اثناء دعا هم اگر كسي بخواهد مداحي كند، ناهماهنگ است. بگذاريد دعا، دعا باشد؛ و مداحي، مداحي ! مداحي را يا قبل انجام بدهيد، يا بعد انجام بدهيد؛ دعا را بگذاريد خالصاً دعا باشد. و خيلي طولاني نباشد كه افرادي مثل ما نتوانند شركت كنند. هر كسي بتواند در اين مائده الهي حضور پيدا كند، و خسته نشود؛ با آهنگ خوب هم بخوانند.
البتّه اگر اشعار دلپذيري كه نّ م ن الشّ عر ل ح كمه(4) و به منزله ترجمه بخشي از فرازهاي اين دعاست، خوانده بشود، بي اثر نيست ! چون در حقيقت،معناو تفسير و ترجمه و شرح دعاست و بيگانه نيست.
ضرورت كار محققانه و عميق در اسناد و مدارك دعاي عرفه
يكي از كارهائي كه يا سازمان تبليغات، يا بخش هاي فرهنگي ديگربايد اين رسالت را به عهده بگيرند اين است كه : هم سند اين دعا را و هم آن بخش افزوده اي را كه مرحوم ابن طاوس ذكر كرده است به طور عميق بررسي كنند، چون برخي ها در نشر اين دعا فقط تا آن قسمتي كه مرحوم مجلسي (رض) نقل كرده است، بسنده مي كنند؛ آن مقداري كه بسيار پر فروغ است و از بركات ابن طاوس (رض) است، آن را كمتر بازگو مي كنند. سند آن بخش هائي كه ابن طاوس اضافه كرده است، آن را هم بررسي كنند كه متقن باشد و معلوم شودكه اين ذيل هم مثل صدر، مسند است.
كارائي فوق العاده « انگيزه » در برابر ( انديشه ) براي تحوّل
در جان انسان
مطلب ديگري كه درباره دعاست، اين كه : وقتي حوزه هاي علميه تعطيل شد، وقتي جبهه ها به كام آنها و به نام آنها (امويان)پايان پذيرفت؛ تنها راه، راه عاطفه بود و عقل عملي. تا زمان خود پيغمبر (ص) و علي بن أبيطالب (ع) و بخشي از زمان امام مجتبي (ع)،هر دو راه باز بود؛ هم راه عقل نظر، هم راه عقل عمل. يعني هم مردم را با انديشه هاي علمي، با معارف اسلامي آشنا مي كردند، و هم با انگيزه هاي دلپذير. كاري كه از انگيزه ساخته است، از انديشه ساخته نيست.
الآن شما مي بينيد بسياري از ماها ممكن است مقتل سالار شهيدان، حسين بن علي (ع) را مطالعه بكنيم با سندهاي معتبر؛ امّا اشكي از چشمان ما جاري نشود. امّا همين كه مداح دهان باز كرد، با يك آهنگ خوبي عرض ادب مي كند؛ اشك ها جاري مي شود. اين اشك در اختيار علم نيست، در اختيار انديشه نيست؛ در اختيار انگيزه است، در اختيار جاذبه است، در اختيار عاطفه است.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در ديدار با مسئولين اداري استان قم و برگزار كنندگان مراسم دعاي عرفه ـ قم ؛ مؤسسه تحقيقاتي اسراء ـ 30 / 11 / 1380
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نحل / 53 (2) الكافي / 2 / 232
(3) وسائل الشيعه / 27 / 27 (4) من لا يحضره الفقيه / 4 / 379
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود

 



بزرگداشت علامه طباطبايي(ره) برگزار شد درياد علامه عالم پرور

سرويس فرهنگ و معارف -
بزرگداشت صاحب تفسير شريف الميزان علامه محمد حسين طباطبايي با حضور خانواده هاي مرحوم علامه طباطبايي و آيت الله قدوسي و جمعي از اصحاب انديشه شامگاه شنبه در فرهنگسراي ابن سينا برگزار شد تا گوشه هايي ديگر از سرچشمه هاي حكمت و معرفت علامه طباطبايي براي مردم بازگو شود.
بنابراين گزارش در اين نشست كه با سخنراني فرزند ارشد علامه طباطبايي و ذكر فضائي و مصائب علامه طباطبايي در طول حيات نوراني و تحصيل علم و تهذيب آغاز شد؛ اساتيد فلسفه از جمله غلامحسين ابراهيمي ديناني، رضا داوري اردكاني، حجت الاسلام دكتر احمد احمدي، حجت الاسلام مصطفي محقق داماد و آيت الله محمدعلي گرامي شاگرد مرحوم علامه طباطبايي حضور داشتند و هر يك به بيان زاويه اي از زندگاني پربركت علامه طباطبايي پرداختند.
حكيم زمان
رضا داوري اردكاني، رئيس فرهنگستان علوم در اين مراسم تصريح كرد: اگر ما مرحوم طباطبايي را علامه خطاب مي كنيم به خاطر احترام نيست بلكه او به واقع يك مرد حكيم اخلاقي، ديني و موجب معنويت زمان خود بود و هست.
اين استاد فلسفه غرب با اشاره به اين كه ما دو علم داريم كه يكي جيبي و كيفي است و ديگري علم تحقق ما است، افزود: علامه طباطبايي داراي علم تحقق بود كه موجب تعالي علم بشريت مي شد.
داوري اردكاني ادامه داد: استقامت و عاشقي از ويژگي مهم علامه بود و به همين دليل ترس از چيزي نداشت و فلسفه، حكمت، معرفت و دين را يك جا در خود داشت.
داوري گفت: علامه مثل تمام فيلسوفان ديگر ما ملاصدرايي است اما وي ملاصدرايي خاصي بود. وي در پايان با اشاره به اينكه علامه طباطبايي جمع تمام حكمت و نظر فلسفي بود، خاطرنشان كرد: ملاصدرا جمع عقل و نقل را نشان مي دهد اما علامه اين جمع را بسيار ساده فهم مطرح مي كند كه وقتي به زندگي او نگاه مي كنيم مي بينيم نظر و عمل با هم جمع شده است كه از ابداعات زيبايي اين انديشمند بزرگ اسلامي و ايراني است.
مكتب اعتدال
در ادامه اين نشست حجت الاسلام مصطفي محقق داماد نيز با بيان اينكه علامه طباطبايي معتقد بود مكتب اسلامي مكتب اعتدال است كه در كنار آن مكتب انبياء وجود دارد، افزود: علامه مي گويد قرآن مكتب جديدتري دارد كه آن حب است يعني محبت محور گوهر اخلاق اسلامي است كه اين جديدترين ابداع علامه طباطبايي است. وي اظهار داشت: نظر علامه طباطبايي بر اين است كه گوهر اصيل تربيت اسلامي محبت و عشق به خداوند است كه اين عشق به خدا بشر را تربيت مي كند و مي سازد.
آزاد انديشي علامه
آيت الله محمدعلي گرامي نيز با اشاره به اينكه در زماني كه علامه طباطبايي به قم مشرف شد دروس تفسير و فلسفه كمرنگ بود، گفت: علامه طباطبايي شروع به برپايي كلاس هاي تفسير و فلسفه كرد اما با توجه به اعتراض هايي كه از بيرون قم شروع شد و فشارهايي كه به مرحوم آيت الله بروجردي مي آوردند، مجبور شد كلاس تدريس اسفار را تبديل به تدريس شفا ابن سينا كند.
وي تصريح كرد: اين استقامت20 سال به طول انجاميد و علامه طباطبايي سال ها جلسات خصوصي و عمومي تفسير و فلسفه را برگزار كرد. گرامي گفت: علامه طباطبايي از آزادانديشي بسيار بالايي برخوردار بود و هر گونه انتقاد را با حسن نيت مي پذيرفت.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: در حالي كه برخي از اساتيد، حتي اجازه اظهار نظر به شاگردان را نمي دادند ، علامه طباطبايي براي تربيت شاگردان خود ميدان بحث را باز كرده بود و يكي از مهمترين دلايل پرورش شاگرداني برجسته، همين بود.
تلاقي شرق و غرب
دكتر غلامحسين ابراهيمي ديناني در اين مراسم با اشاره به درك والاي مرحوم علامه از روح زمانه خود، گفت: به نظر من شناختن زمان مهمترين مسئله بشر است. علامه طباطبايي انديشمندترين و متفكرترين عالم زمان خود بوده و از نظر آزادانديشي بالاتر از بقيه بوده است. علامه وقتي وارد حوزه عليمه قم شد دروس فقه و اصول را تدريس مي كرد كه در اين زمينه ها هم از هيچ فقيهي كمتر نبود. وي سپس تفسير را شروع كرد كه امري متداول در قم نبود. ديناني تصريح كرد: علاوه بر جلسات خصوصي شبانه در قم، ايشان جلساتي نيز در تهران و در منزل مرحوم ذوالمجد طباطبايي داشتند كه هانري كربن نيز در اين جلسات حضور به هم مي رساند و مي توان اين جلسات را به تلاقي تفكر شرق و غرب تعبير كرد.

 



سردار نقدي: بسيجيان در جنگ فضاي مجازي خط شكني خواهند كرد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تأكيد بر ساماندهي قوي در حوزه فضاي مجازي تأكيد كرد كه بسيجيان در جنگ فضاي مجازي خط شكني خواهند كرد.
سردار محمدرضا نقدي در اولين همايش فناوري اطلاعات بسيج كه با حضور سردار همداني برگزار شد، اظهار داشت: اهميت فناوري اطلاعات در بخش جنگ نرم بر همه آشكار است و بايد به راهكارها در اين خصوص پرداخت.
به گزارش فارس، نقدي اظهار داشت: هدف ما اين است كه يك بسيج ده ها ميليون نفري داشته باشيم و افراد را در صحنه انقلاب به صورت فعال نگه داريم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه بايد ساماندهي قوي در حوزه فضاي مجازي صورت گيرد، گفت: فضايي كه دشمنان ما آن را درست كردند، سخت افزاري است كه براي پيروزي عليه ما استفاده خواهد شد.
نقدي با اشاره به دشمنان ايران و اسلام تصريح كرد: آنها مغز افزار و پيامي كه مبتني بر فطرت آدمي باشد، ندارند لذا خيلي زود در اين عرصه شكست خواهند خورد.
وي با اشاره به قطع پخش شبكه هاي العالم و المنار در برخي از كشورها گفت: سيستم عامل همه انسان ها فطرت است و پيامي كه روي سيستم عامل بشر مي نشيند سريع تمام اين شبكه را دربرمي گيرد و آن پيام اسلام است.
نقدي افزود: ما در مغز افزار محتوا و پيام بسيار قوي و مأثر هستيم ولي خيلي كم به توانمندي هايمان در انتقال اين پيام توجه كرديم و بايد با حضور در اين عرصه به جايي برسيم كه آنها فيلترگذاري سايت ها را شروع كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به رژيم سلطنتي انگلستان اظهار داشت: در قرن بيست و يكم رژيم سلطنتي انگلستان يك رژيم پادشاهي است و يك نظام برده داري در آن حكومت مي كند و آنها با اين نظام مي خواهند نظام ما را زير سؤال ببرند.
نقدي در ادامه خاطرنشان كرد: بايد از شبكه اينترنت براي انتقال پيام هايمان استفاده كنيم.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به فضاي مجازي و اينترنت خاطرنشان كرد: صحنه را كه دشمنان در آن جولان مي دهند با بسيج خط شكن فتح خواهيم كرد، بسيج در جبهه خط شكن بود و در جنگ فضاي مجازي هم بسيجيان خط شكني خواهند كرد و ما از آنها حمايت مي كنيم.
گفتني است؛ در اين همايش سايت فناوري اطلاعات بسيج افتتاح شد.

 



در اعترافات طراحان انفجارهاي بغداد عنوان شد عربستان سعودي عامل انفجارهاي خونين بغداد

اعترافات طراحان انفجارهاي اخير مقابل وزارت دادگستري و ساختمان شوراي استان در بغداد نشان مي دهد، يكي از عوامل انتحاري اين جنايت تبعه سعودي بوده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، «قاسم عطا »، سرتيپ عراقي روز گذشته طي كنفرانسي مطبوعاتي در شهر بغداد پس از پخش فيلم اعترافات برخي عوامل انفجارهاي انتحاري اعلام كرد: نيروهاي امنيتي توانسته اند طراحان و ناظران عمليات انتحاري كه روز يكشنبه 25 اكتبر (سوم آبان ماه) در بغداد انجام شد را دستگير كنند.
به گفته اين مقام نظامي عراقي، طراحان اين عمليات 3 تروريست وابسته به حزب بعث منحله عراق هستند كه همگي اهل شهر «التاجي» مي باشند.
براساس اعترافات اين سه بعثي، يكي از عاملان حمله انتحاري«ابونشران»، نام داشته كه تبعه سعودي بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14