(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 آذر 1388- شماره 19519
 

كولاك شديد در آزادراه زنجان ـ قزوين
از نيمه آذرماه آغاز مي شود طرح زمستانه پليس راه كشور
بازپرس دادسراي ناحيه 19 خبر داد انهدام كارگاه ساخت شيشه در شرق تهران
كشاورز گنبدي با زكات محصول خود راه روستايش را شن ريزي كرد
ورود 2فروند بالگرد جديد به ناوگان امداد هوايي هلال احمر
هشدار وزارت بهداشت درباره فروش واكسن تقلبي آنفلوآنزاي نوع آ
برپايي 30 مركز عرضه بهداشتي دام در روز عيد قربان
در يك سانحه رانندگي قهرمان كونگ فو جهان جان خود را از دست داد
دادگاه روزنامه توس برگزار شد
از سوي دادگاه انقلاب نامه آزادي ابطحي با صدور وثيقه صادر شد
جيب بر سابقه دار اتوبوس هاي بي آرتي دستگير شد
كميته امداد وجوه خيرين براي عيد قربان را جمع آوري مي كند
صداي اذان در سوئيس پخش نمي شود
24 جايزه براي فيلمبردارشهيد محمد الدره
تدريس بانكداري اسلامي در دانشگاه پاريس
آنفلوآنزاي نوع آ جان 4 زائر را گرفت



كولاك شديد در آزادراه زنجان ـ قزوين

بارش شديد برف و كولاك در آزادراه زنجان-قزوين عبور و مرور را در اين محور كند كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، بارش برف كه از عصر شنبه در استان زنجان آغاز شده است به شدت در مناطق مختلف استان ادامه دارد.
مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان اظهارداشت: بارش برف به حدي است كه با وجود نمك پاشي هايي كه صورت مي گيرد عبور و مرور به كندي صورت مي گيرد.
احمد خليلي به حضور ماموران راهداري در محورهاي مواصلاتي استان اشاره كرد و گفت: مدير كل راه و ترابري استان و معاون وي در محورهاي مواصلاتي استان حضور داشته و بر بازگشايي محور نظارت دارند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر ماموران راهداري با ماشين آلات سنگين در حال بازگشايي آزادراه زنجان - قزوين هستند گفت: عبور و مرور در اين محور و به ويژه در كيلومتر 30 محور از طرف زنجان به كندي صورت مي گيرد.
مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان افزود: عبور و مرور در گردنه هاي استان نيز به كندي صورت مي گيرد.گفتني است بارش برف در شهر زنجان به شدت ادامه دارد و موجب مشكلاتي براي مردم در داخل شهر شده است.
همچنين گزارش خبرنگار كيهان از آوج حاكي است بارش 10 سانتي متر برف چهره اين شهر را زمستاني كرد.
برف و باران در قائم شهر
همچنين گزارش خبرنگار كيهان از قائم شهر نيز حاكي است تغيير ناگهاني جوي و بارش شديد باران توأم با تگرگ و وزش باد و طوفان موجب غافلگيري مردم و اختلال در رفت وآمدها و خسارات در اين شهرستان شد.
حجت الله مولايي رئيس اداره برنامه ريزي فرمانداري قائم شهر گفت: بارندگي هاي مستمر و سيل آساي شنبه شب و روز يكشنبه در استان مازندران باعث آبگرفتگي معابر و محلات و خيابان هاي شهر قائم شهر و روستاهاي اين شهرستان شد.
وي تخريب كامل دايت هاي سردهنه هاي رودخانه هاي حبيب الله رود و طولان دره، قطع درختان و تلف شدن 40 هزار قطعه مرغ يك واحد مرغداري را ديگر خسارات وارده سيلاب در قائم شهر ذكر كرد و گفت با بالا آمدن آب در زيرگذر پل كوچكسرا يك دستگاه سواري پرايد به قعر آب رفت.

 



از نيمه آذرماه آغاز مي شود طرح زمستانه پليس راه كشور

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از آغاز طرح زمستانه پليس راه كشور در نيمه آذرماه خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني ديروز با اشاره به اينكه در طرح زمستانه امسال، تمركز بر روي موضوع زنجير چرخ خودروهاست افزود: توصيه مي كنيم رانندگان در فصل زمستان حتي الامكان از سفرهاي غيرضروري پرهيز كنند.
وي خاطرنشان كرد: براساس ابلاغيه صورت گرفته از 15 آذرماه خودروهاي فاقد زنجير چرخ از تردد در جاده هاي كوهستاني حتي در روزهاي آفتابي نيز منع خواهند شد.
رئيس پليس راهورناجا از آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها از نيمه نخست دي ماه در شهر تهران خبر داد و گفت: مقدمات اين طرح و هماهنگي هاي لازم آن انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه حدود شش ميليون دستگاه موتورسيكلت در كشور وجود دارد، تصريح كرد: با اجراي طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها، پلاك اين دسته از وسايط نقليه به نام اشخاص ثبت شده و به اين ترتيب پيش بيني مي شود ميزان تخلفات اين دسته از وسايط نقليه به ميزان قابل توجهي كاهش يابد.
به گفته رئيس پليس راهور ناجا 30 درصد موتورسيكلت هاي كشور هم اكنون در تهران فعالند و مرحله اول اين طرح به صورت داوطلبانه خواهد بود و پس از آن موتورسيكلت ها براساس مدل فراخوان مي شوند.
سردار مأمني در ادامه نشست به موضوع جنجال برانگيز لايحه اخذ جرايم رانندگي اشاره كرد و گفت: آمارها نشان مي دهد 85 درصد مردم قوانين و مقررات رانندگي را رعايت مي كنند و لذا پليس هيچ علاقه اي ندارد به خاطر 15 درصد رانندگاني كه قوانين را رعايت نمي كنند تدابير بازدارنده كاهش يابد.
وي هدف كلي راهور ناجا را كاهش تلفات و ايجاد انضباط در آمد و شد عنوان كرد و گفت: متأسفانه قوانين فعلي رانندگي مربوط به دهه 50 است و حدود 8 سال قبل دولت لايحه جديدي را براي جرايم رانندگي به مجلس داد كه متأسفانه خروجي آن كه در كميسيون حقوقي مجلس به تصويب رسيد به هيچ عنوان بازدارنده نيست.
رئيس پليس راهور ناجا با تأكيد بر اينكه جرايم رانندگي به هيچ عنوان در سبد خانوارها قرار نمي گيرد گفت: اصل جريمه بر بازدارندگي است و پليس نيز علاقه اي به افزايش تعداد قبوض جريمه ندارد ولي زماني كه مبلغ جريمه اصلاً بازدارنده نيست تعداد قبوض جريمه افزايش مي يابد چرا كه تخلف براي متخلفان صرف مي كند!
وي با اشاره به اينكه در مجلس سقف و كف جرايم رانندگي 35 و 3 هزار تومان در نظر گرفته شده است خاطرنشان كرد: اين رقم پيشنهاد سال 75 دولت و مصوبه سال 80 هيأت وزيران بوده كه به هيچ عنوان در شرايط كنوني بازدارندگي ايجاد نمي كند.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در حال حاضر نيز هر سه سال براساس اين مصوبه 10 درصد بر نرخ جرايم رانندگي مي تواند افزوده شود، گفت: اين رقم نيز به هيچ عنوان بازدارنده نيست چرا كه با محاسبه ضريب تورم خواهيم ديد كه به هيچ عنوان جرايم، باز دارنده نيست. وي با اشاره به اينكه در لايحه جديد اگر راننده اي 50 امتياز منفي بگيرد يك ماه گواهينامه اش توقيف مي شود گفت: اين در حاليست كه اگر نيمي از اين امتيازات منفي به راننده اي اختصاص يابد بايد به وي اخطار كتبي داده شود. از سوي ديگر اگر راننده متخلف 4 ماه به هر دليلي توسط پليس متوقف نشود، تمام سوابق و امتيازات منفي آن پاك مي شود.
سردار مؤمني تأكيد كرد: اگر اين لايحه با شكل كنوني تصويب شود نمي تواند در كاهش كشته هاي تصادفات نقشي ايفا كند و تفاوتي با وضع كنوني به هيچ عنوان ندارد.
به گزارش ايسنا، وي در خصوص افزايش سقف پرداخت خسارات بيمه بدون كروكي پليس گفت: براساس توافق انجام شده با بيمه مركزي تمامي شركت هاي بيمه موظفند از اول آذرماه سال 88 تمامي تصادفات خسارتي را تا سقف 50 هزار تومان بدون كروكي پليس پرداخت كنند از سوي ديگر بيمه مركزي موظف شده است تا پايان امسال تصادفات خسارتي را تا سقف مصوب قانون يعني حدود يك ميليون و 300 هزار تومان بدون كروكي پليس پرداخت كند.
رئيس پليس راهور ناجا در خصوص معاينه فني خودروها نيز گفت: پليس به طور دائم بر معاينه فني خودروها نظارت دارد و با خودروهايي كه فاقد معاينه فني باشند براساس قانون برخورد مي كند.

 



بازپرس دادسراي ناحيه 19 خبر داد انهدام كارگاه ساخت شيشه در شرق تهران

بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 19 تهران از انهدام يك كارگاه ساخت شيشه خبر داد.
ابوالحسن رضايي در تشريح اين پرونده اظهار داشت: ماموران با وصول گزارش اوليه اي مبني بر راه اندازي يك كارگاه ساخت شيشه در اطرف ميدان نبوت تهران وارد اين كارگاه شدند.
وي با بيان اين كه در اين راستا يك نفر بازداشت و از وي 7 گرم شيره ترياك، شش گرم شيشه و لوازم استفاده از آنها كشف شد، گفت: طبق روال از اين متهم تحقيقات لازم به عمل آمد كه در اين راستا سه نفر ديگر به همراه 250 گرم شيشه دستگير و در مرحله بعدي سه نفر ديگر به همراه 500 گرم شيشه دستگير شدند و كارگاه ساخت شيشه در شرق تهران متلاشي شد و از آنجا 535 گرم مواد مشكوك به كوكائين كشف شد.
بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 19 تهران، با بيان اين كه هفت متهم بازداشت شده با صدور قرار وثيقه روانه زندان شده اند، گفت: مواد كشف شده به اداره پذيرش موادمخدر استان تهران و اداره تشخيص هويت ناجا و وسايل و تجهيزات مواد اوليه ساخت مواد روانگردان به معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مربوطه تحويل شده است.
رضايي با تاكيد بر اين كه اين كارگاه ساخت شيشه با تلاش كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي شناسايي و ايادي توزيع كننده آن بازداشت شده اند، گفت: تحقيقات لازم در اين خصوص در شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 19 تهران ادامه دارد.

 



كشاورز گنبدي با زكات محصول خود راه روستايش را شن ريزي كرد

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
كشاورز روستاي سرتپه از توابع بخش مركزي شهرستان گنبدكاووس با پول زكات محصول زراعي خود، راه روستا را شن ريزي كرد.
اين كشاورز گنبدي كه حاجي ساراتي نام دارد پيرامون اين عمل خود گفت: زكات محصول كشاورزي سال جاري اينجانب مبلغ 25 ميليون و 300 هزار ريال بود كه تصميم گرفتم اين مبلغ را صرف شن ريزي راه روستاي خود كنم كه يكي از مصارف زكات است.
وي با بيان اينكه مراتب اين كار را به ستاد احياي زكات شهرستان گنبدكاووس گزارش كرده ام افزود: اين اقدام را با هدف رضاي خدا و تشويق و ترغيب ديگر كشاورزان براي انجام كارهاي عام المنفعه در روستاي خود يا مناطق محروم ديگر انجام دادم.

 



ورود 2فروند بالگرد جديد به ناوگان امداد هوايي هلال احمر

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اضافه شدن 2 فروند بالگرد جديد به ناوگان امداد هوايي اين جمعيت خبر داد.
احمد اسفندياري اظهار داشت: سازمان امداد و نجات هلال احمر درحال حاضر داراي 12 فروند بالگرد امداد هوايي در 9 قطب كشور است.
وي افزود: با اضافه شدن 2بالگرد مذكور به سازمان امداد و نجات هلال احمر پشتيباني امداد هوايي اين سازمان با دارا بودن 14 فروند بالگرد افزايش خواهد يافت.
اسفندياري حمل مصدومان و همچنين انتقال محموله هاي امدادي توسط بالگرد امدادي را بسيار دركاهش زمان تاثيرگذار دانست و گفت: اين بالگردها توانايي پرواز درمناطق كوهستاني و دريايي را با بدترين وضعيت مكاني دارند.
به گزارش فارس وي استان هاي داراي بالگرد هوايي را شامل تهران، فارس، تبريز، مازندران، كرمانشاه، خوزستان، همدان، مشهد، و كرمان عنوان كرد.

 



هشدار وزارت بهداشت درباره فروش واكسن تقلبي آنفلوآنزاي نوع آ

در پي اقدام برخي از افراد سودجو در فروش واكسن تقلبي آنفلوآنزاي نوع A، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: تاكنون هيچ واكسني كه مورد تاييد اين وزارتخانه باشد، وارد كشور نشده است و تا يك ماه ديگر واكسن آنفلوآنزاي نوع A وارد كشور مي شود.
در اين اطلاعيه با تاكيد بر اين مطلب كه هيچ مركزي حق ارائه واكسن، بدون مجوز وزارت بهداشت را ندارد، آمده است: «تيم هاي بازرسي وزارت بهداشت مستقر در دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور در بازرسي هاي روزانه خود در صورت مواجهه با فروش واكسن تحت عنوان آنفلوآنزاي نوع A با متخلفان برخورد قانوني خواهند كرد.»

 



برپايي 30 مركز عرضه بهداشتي دام در روز عيد قربان

30 جايگاه ثابت و موقت عرضه دام با نظارت 120دامپزشك در 22 منطقه شهرداري تهران همزمان با روز عرفه و عيد سعيد قربان به عرضه بهداشتي دام مي پردازند.
به گزارش ايرنا، حسين صفايي روز يكشنبه با اعلام اين خبر افزود: از حدود يك ماه پيش ستاد عرضه بهداشتي دام با عنوان «طرح جهادي عرضه بهداشتي دام» در شهرداري تهران تشكيل و دستگاههاي مختلفي همچون اداره كل دامپزشكي استان تهران و معاونت خدمات شهري و معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و مناطق 22گانه شهرداري در آن حضور يافتند.
وي با بيان اينكه جايگاههاي عرضه بهداشتي دام در فضايي حدود 50 هزار مترمربع، امكان ذبح شرعي دام را نيز دارند، افزود: پيش بيني مي شود بيش از 45 هزار راس دام در مراكز درنظر گرفته شده شهرداري تهران عرضه شود كه از اين ميزان حدود 15 هزار راس نيز در محل هاي مورد نظر ذبح خواهد شد.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران با اشاره به اينكه هدف از ايجاد اين جايگاه ها رفاه شهروندان، افزايش سلامت جامعه، زيبايي و بهداشت شهر و عرضه و ذبح بهداشتي دام است، تاكيد كرد: امسال در تمامي جايگاهها، محل ذبح دام (قربانگاه) نيز درنظر گرفته شده تا مشكلات ذبح دام در اين روز به حداقل برسد.
وي گفت: در هر جايگاه حداقل 3 دكتر دامپزشك حضور خواهند داشت و به بررسي سلامت دام هاي عرضه شده خواهند پرداخت.
صفايي درباره قيمت دام هاي عرضه شده در مراكز شهرداري تهران خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه نرخ عرضه دام به طور روزانه تعيين مي شود از هم اكنون نمي توان نرخ دقيقي را براي عرضه دام در روز عيد سعيد قربان اعلام كرد.
وي در عين حال گفت: نرخ كنوني عرضه دام در سه مركز ثابت عرضه دام شهرداري تهران به ازاي هر كيلوگرم دام زنده 52 هزار و500 ريال است.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران به فعاليت هاي فرهنگي درنظر گرفته شده به مناسبت اين روز اشاره كرد و گفت: شهرداري تهران در تمام 30 جايگاه عرضه دام، غرفه هاي فرهنگي راه اندازي كرده است.
وي با اشاره به ايجاد سيستم صوتي و تصويري در تمامي جايگاههاي عرضه دام گفت: برپايي ايستگاههاي نقاشي كودكان و جنگ هاي شادي در برخي مناطق شهر تهران از ديگر فعاليت هاي درنظر گرفته شده در عيد سعيد قربان است.
وي همچنين گفت: سامانه عرضه تلفني دام شهرداري تهران در روز عيد سعيد قربان غيرفعال بوده و شهروندان تنها با مراجعه به مراكز اعلام شده مي توانند دام زنده بهداشتي تهيه كنند.
گفتني است، نشاني جايگاههاي عرضه دام در شهر تهران به قرار زير است:
منطقه 1: ازگل، جنب ميدان ميوه و تره بار ازگل
منطقه 2: بلوار فرحزادي، ميدان بوستان، نبش خيابان طاهرخاني
منطقه 3: بزرگراه نيايش، خيابان سئول، ضلع جنوب شرق، تقاطع خيابان رشيد ياسمين
منطقه 4: جايگاه ثابت در تهرانپارس، حكيميه، خيابان تابا، جنب كارخانه آزمايش قرار دارد و جايگاههاي موقت اين منطقه در خيابان فرجام، ابتداي خيابان سراج و همچنين خيابان هنگام، ضلع شمال شرقي، تقاطع 35 متري استقلال واقع شده است.
منطقه 5: خيابان تعاون، ضلع غرب، خيابان مقابل خيابان شهيد شربياني
منطقه 6: شهرك والفجر، پايين خيابان ايران شناسي
منطقه 7: ميدان سبلان، نبش خيابان سبلان شمالي و همچنين خيابان شهيد مدني غربي، تقاطع فتاحي منش
منطقه 8: خيابان گلبرگ غربي، بعد از خيابان كرمان، نرسيده به 16متري اول، ضلع شمالي خيابان (داخل ايستگاه خدمات شهري)
منطقه 9: بزرگراه فتح، بعد از خيابان شهيد فراهاني واشقاني
منطقه 10: خيابان شهيد رنجبر، زمين ورزشي فنس كشي شده، بين خيابان حسام الدين و خيابان شهيد عابديني نوري
منطقه 11: نواب، ابتداي خيابان شيخ محمدي، زير پل حق شناس
منطقه 12: ميدان شوش، ابتداي خيابان ري، خيابان انبار گندم، ميدان ميوه و تره بار گل گندم
منطقه 13: جايگاه موقت در ضلع شرقي تقاطع بزرگراه امام علي(ع)، تقاطع خيابان مرتجاعي، زمين ورزشي و جايگاه ديگري نيز در انتهاي خيابان مهربار، داخل محوطه ميدان ميوه و تره بار پيروزي ايجاد خواهد شد.
منطقه 14: اتوبان شهيد محلاتي،41متري شهيد شاه آبادي، بعد از تقاطع خيابان خسروي، ابتداي ورودي تولد دوباره، زمين فوتبال
منطقه 15: جايگاه ثابت واقع در بزرگراه امام رضا(ع) گردنه تنباكويي، نرسيده به ميدان گل امام رضا(ع) و جايگاه موقت نيز در زمين باير واقع در شهرزاد (خيابان بروجردي)، روبروي خيابان ابراهيمي
منطقه 16: خيابان خزانه بخارايي، خيابان محقق، خيابان شهيد عراقي، زمين فوتبال
منطقه 17: خيابان زمزم، نبش كوچه هفتم، پلاك 391، داخل گاراژ
منطقه 18: جايگاه ثابت در بزرگراه آزادگان پايين تر از احمدآباد مستوفي، جنب پارك آزادشهر و جايگاه موقت در بلوار معلم، ابتداي خيابان رضايي، جنب زمين فوتبال
منطقه 19: اتوبان شهيد تندگويان، خيابان ميعاد جنوبي، خيابان آموزگار، تقاطع قيانوري و عبدل آباد، تقاطع ورزش، روبروي مركز معاينه فني خودرو
منطقه 20: خيابان شهيد غيوري، ضلع جنوب غربي ميدان شهيد بروجردي و سيزده آبان، ضلع غربي ميدان شهيد خالقي
منطقه21: تهرانسر، بلوار ياس، تقاطع خيابان شهيد دستغيب
منطقه 22: ضلع شرقي ميدان اميركبير، داخل اداره بازيافت منطقه22

 



در يك سانحه رانندگي قهرمان كونگ فو جهان جان خود را از دست داد

اصفهان- خبرنگار ورزشي كيهان:
در يك سانحه رانندگي در آزادراه كاشان- تهران، قهرمان كونگ فو جهان جان باخت و قهرمان دو 3 هزار متر آسيا نيز به شدت مصدوم شد.
«مسعود مقدم» قهرمان مونتاي (كونگ فو) جهان در حاليكه به اتفاق مهدي زماني قهرمان دو، سه هزار متر آسيا و يكي از دوستانش از اصفهان عازم تهران بود، در آزادراه كاشان به تهران دچار سانحه رانندگي شد و به اتفاق دوست خود جان خود را از دست دادند.در اين حادثه نيز مهدي زماني قهرمان سه هزار متر با مانع آسيا و مربي تيم موسسه فرهنگي، ورزشي پيام اصفهان به شدت آسيب ديد و راهي بيمارستان شد.
زماني، قهرمان دو استقامت و نيمه استقامت ايران و آسيا نيز است.

 



دادگاه روزنامه توس برگزار شد

جلسه رسيدگي به اتهامات محمدصادق جوادي حصار مديرمسئول روزنامه توقيف شده «توس»، صبح ديروز در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در ابتداي جلسه رسيدگي رئيس شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران، اتهامات مديرمسئول روزنامه توقيف شده توس را انتشار نشريه توس به جاي نشريه توقيف شده جامعه، انتشار مطالب خلاف عفت عمومي موضوع شكايت معاون وقت رئيس كل دادگستري استان تهران، طرح مطالب توهين آميز نسبت به مقام شامخ بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران موضوع شكايت هيئت نظارت بر مطبوعات، نشر اكاذيب و افترا موضوع شكايت نيروي انتظامي نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي موضوع شكايت دانشگاه آزاد، چاپ مطالب خلاف واقع و افترا موضوع شكايت موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي و توهين موضوع شكايت دو شاكي خصوصي عنوان كرد.
در ادامه جلسه، مديرمسئول روزنامه توقيف شده توس به ارايه دفاعيات از خود پرداخت.
رئيس شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران پس از استماع دفاعيات مديرمسئول و وكيل مدافع روزنامه توقيف شده توس، ختم جلسه رسيدگي را اعلام كرد.
گفتني است هيئت منصفه مطبوعات پس از برگزاري جلسه دادگاه نظر خود را اعلام كرد.
¤ در مورد انتشار روزنامه توس به جاي روزنامه توقيف شده جامعه، توس، مديرمسئول اين روزنامه را با اتفاق آراء مجرم دانست.
¤ در مورد نشر مطالب توهين آميز نسبت به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران هيات منصفه مطبوعات با اتفاق آرا متهم را مجرم دانست. ¤ در خصوص شكايت ناجا، هيات منصفه مطبوعات با اكثريت آراء متهم را مجرم دانست.
¤ در مورد شكايت آقاي محسن رحيمي، بابت توهين به شهيد لاجوردي، هيات منصفه مطبوعات با اتفاق آرا متهم را مجرم دانست.
در خاتمه شايان ذكر است، هيات منصفه مطبوعات با اتفاق آرا متهم را مستحق تخفيف در مجازات ندانست.

 



از سوي دادگاه انقلاب نامه آزادي ابطحي با صدور وثيقه صادر شد

با صدور وثيقه 7 ميليارد ريالي براي محمدعلي ابطحي، نامه آزادي وي صادر شد.
رئيس محاكم انقلاب در اين رابطه اظهارداشت: جلسه دادگاه محمدعلي ابطحي در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد و با توجه به اخذ آخرين دفاع از وي، وثيقه 7 ميليارد ريالي براي وي صادر شد كه پس از توديع اين وثيقه، نامه آزادي وي صادر شد.
وي با بيان اين كه ابطحي به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و فعاليت تبليغي به شش سال حبس تعزيري محكوم شده است، گفت: اين راي قابل تجديدنظر خواهي است و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال مي شود.
به گزارش ايسنا رئيس محاكم انقلاب همچنين اعلام كرد كه بخش مربوط به در اختيار داشتن اسناد محرمانه در دادگاه انقلاب مفتوح است.

 



جيب بر سابقه دار اتوبوس هاي بي آرتي دستگير شد

جيب بر سابقه دار اتوبوس هاي بي آرتي توسط كارآگاهان دستگير شد.
به علت انجام سرقت هاي مكرر از شهروندان در داخل اتوبوس هاي بي آرتي اكيپي از كارآگاهان اداره هفدهم تحقيقات خود را درباره شناسايي سارق يا سارقان داخل اتوبوس آغاز كردند.
با آغاز مراقبت هاي نامحسوس از ايستگاه هاي اتوبوس BRT، مراقبت نامحسوس از مجرمان سابقه دار زن در زمينه جيب بري و سرقت نيز به طور همزمان اجرا شد كه طي آن كارآگاهان به فردي به نام «مريم» (38ساله) مشكوك شدند.
با افزايش توجهات كارآگاهان به فعاليت هاي اين متهمه، با شناسايي مخفيگاه وي در جنوب شهر تهران، كليه ترددهاي وي به ويژه رفت وآمدهاي وي به داخل اتوبوس هاي شركت واحد و به طور ويژه اتوبوس هاي BRT تحت مراقبت نامحسوس كارآگاهان قرار گرفت.
با مراقبت هاي به عمل آمده از مجرم سابقه دار پليس مشخص شد كه در غالب زمان هاي حضور اين مجرم در اتوبوس هاي BRT تعدادي از شهروندان از سرقت اموال همراه خود خبر داده اند.
با شناسايي مالباختگان و انتقال آن ها به اداره هفدهم، مالباختگان تصوير ارائه شده از متهم را مورد شناسايي قرار داده و غالب آن ها در اظهارات خود به اين نكته مشترك اشاره كردند كه «اين زن در داخل اتوبوس در كنار ما قرار داشت و بعضاً با ما نيز شروع به صحبت كردن مي كرد و در خلال صحبت هاي خود درباره موضوعاتي از قبيل شلوغي اتوبوس ها و تنگ بودن محل ايستادن مسافران شكايت مي كرد.»
سرهنگ قزلباش در ادامه اين خبر افزود: با توجه به اقدامات پليسي كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تاكنون بيش از 10 مالباخته درباره اين پرونده مورد شناسايي قرار گرفته كه ارزش تقريبي اموال سرقت شده از اين تعداد مالباخته، در حدود دو ميليون تومان برآورد شده است.
معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهمه از سوي بازپرس شعبه 11 دادسراي ناحيه شش تهران براي شناسايي توسط ساير مالباختگان احتمالي صادر شده است.

 



كميته امداد وجوه خيرين براي عيد قربان را جمع آوري مي كند

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: وجوه قرباني گوسفند از سوي افراد خير و نيكوكار در روز عيد اضحي براي اهدا به محرومان از سوي پايگاههاي اين كميته جمع آوري خواهد شد.
كميته امداد امام خميني«ره» با اختصاص پايگاه هايي در سطح شهرها بويژه در اطراف محل هاي برگزاري نماز عيدقربان، وجوه نقدي مربوط به ذبح گوسفند خيران را دريافت كرده و گوسفند مورد نياز براي قرباني در روز عيدقربان را با استفاده از وجوه اهدايي تهيه و ذبح و گوشت آماده آن را در اختيار نيازمندان قرار مي دهد.
كميته امداد امام خميني(ره)، در اين اطلاعيه از هموطنان نوع دوست كه قصد دارند در روز عيد قربان ذبح گوسفند داشته باشند، اما قادر به پرداخت كل هزينه آن نمي باشند نيز خواسته تا با پرداخت هر ميزان از وجوه مورد نياز به پايگاه هاي اين نهاد در سراسر كشور و يا از طريق دستگاه هاي خودپرداز بانك ملي و بانك كشاورزي در اين امر خداپسندانه شركت كنند.
بر پايه اين گزارش در سال گذشته مردم نيكوكار ايران، بيش از هشت ميليارد و 500 ميليون ريال به امر خداپسندانه اختصاص دادند.

 



صداي اذان در سوئيس پخش نمي شود

درحالي كه كشور سوئيس آماده برگزاري همه پرسي براي ساخت مناره مساجد مسلمانان مي شود، رئيس جمهور اين كشور اظهار داشت: حتي اگر ساخت مناره ها ممنوع نشود، صداي اذان شنيده نخواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از العربيه، هانس رودلف مرز رئيس جمهور سوئيس كه كشورش آماده برگزاري همه پرسي درمورد ساخت مناره مساجد در 29 نوامبر مي شود، ضمن درخواست از مردم سوئيس براي مخالفت با اين ممنوعيت، بر ضرورت حق عبادت مسلمانان و وجود مناره در اين كشور تأكيد كرد.وي گفت: كليسا، كنيسه و يا مسجد، هر ديني معماري خاص خود را دارد و نبود چنين ممنوعيت هايي بيانگر تكثرگرايي و تضمين آزادي اديان در جامعه سوئيس خواهد بود.بنابراين گزارش، وي در ادامه افزود: حتي اگر ساخت مناره در سوئيس آزاد باشد، صداي مؤذنان در اين كشور هرگز شنيده نخواهد شد!

 



24 جايزه براي فيلمبردارشهيد محمد الدره

فيلمبردار لحظه شهادت محمد الدره كودك فلسطيني، از سوي شبكه آمريكايي «سي ان ان» برنده جايزه بهترين پوشش خبري براي جنگ غزه شد.
به گزارش سي ان ان، «طلال ابورحمه»، كه با تصوير خود از شهادت يك كودك فلسطيني باعث بوجود آمدن انتفاضه دوم در فلسطين شد تاكنون 23 جايزه را به خود اختصاص داده است.اين جايزه كه به پاس پوشش خبري مناسب در مناطق جنگي به خبرنگاران و فيلمبرداران اهدا مي شود «روري بيك» نام دارد. اين فيلمبردار فلسطيني كه به دليل سكونت در شهر غزه براي دريافت جايزه خود با ممانعت اسرائيلي ها و مشكلات فراواني مواجه شده بود، گفت: مانند ساير فلسطيني ها در غزه تحت محاصره اسرائيل زندگي مي كنم و هنگامي كه سي ان ان مرا براي دريافت اين جايزه نامزد كرد، وعده داد كه براي خروج از غزه و دريافت آن در لندن كمك كند و از اينجا بود كه سفري ديگر با مشكلات فراوان برايم آغاز شد. طلال ابورحمه كه عاقبت با وساطت شبكه خبري سي ان ان توانست از غزه خارج شود و جايزه خود را به دست بياورد متذكر شد: دريافت اين جايزه نشان داد كه من روزنامه نگار حرفه اي و بي طرفي هستم و به همين مناسبت تاكنون 23 جايزه را دريافت كرده ام كه اغلب آنها درمورد حادثه محمدالدره بوده است و دريافت جايزه روري بيك مرا از اينكه فقط فيلمبردار آن صحنه بوده ام خارج مي كند.وي سخت ترين دوران زندگي خود را هنگامي مي داند كه مشغول فيلمبرداري از يك تانك اسرائيلي بود كه خانه اش را در تاريكي شب هدف قرار داده بود و ناگهان با فرياد همكارش متوجه اين موضوع شد.ابورحمه گفت: در اين لحظه بود كه معني ترس را فهميدم كه اگر در آن خانواده ام كشته شده بود، من در اين دنيا، تنهاي تنها مي ماندم.وي در حال حاضر باCNN و يكي از شبكه هاي انگليسي همكاري مي كند.

 



تدريس بانكداري اسلامي در دانشگاه پاريس

يكي از دانشگاههاي پاريس كه از جمله بزرگترين دانشگاههاي اروپا در رشته هاي مالي و اقتصادي و مديريتي محسوب مي شود آموزش نظام بانكداري اسلامي را در مقطع كارشناسي ارشد آغاز كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، اجراي اين طرح با افزايش توجه بخش بانكي فرانسه به معاملاتي كه مطابق با شريعت اسلامي صورت مي گيرد آغاز شده است.براي نخستين بار در فرانسه، دانشگاه «دوفين» آموزش دادن به گروهي از دانشجويان را به منظور دريافت مدرك كارشناسي ارشد در رشته بانكداري اسلامي آغاز كرد. در اين دوره هاي آموزشي، فقه معاملات و تعريف منصفانه از اصطلاحات شريعت اسلامي به دانشجويان تدريس خواهد شد.
دانشگاه دوفين همچنين قصد دارد در صورت موفقيت آميز بودن اين طرح، در مراحل بعدي فعاليت خود را در زمينه آموزش بانكداري اسلامي ارتقاء و روابط خود را با بانكهاي اسلامي توسعه دهد.
اكثر دانشجويان شركت كننده در اين دوره هاي آموزشي، با انگيزه هاي شخصي و به اين علت كه آينده خوبي براي بانكداري اسلامي در فرانسه پيش بيني مي كردند در اين دوره ها شركت كرده اند.
آرئودي پرسيون از مسئولان مالي فرانسه مي گويد: در فرانسه هشت ميليون مسلمان زندگي مي كنند و طبيعي است به بانكداري اسلامي كه در سطح بين المللي در حال توسعه است توجه بيشتري نشان داده شود.علاوه بر اين، برگزاركنندگان اين دوره هاي آموزشي اميدوارند وجود پسوند «اسلامي» موجب برطرف شدن حساسيت ها و سوءظن ها و سوءتفاهم به اسلام و مسلمانان شود و دورنماي بهتري براي ادغام مسلمان در فرانسه از دروازه دانشگاهها فراهم سازد.

 



آنفلوآنزاي نوع آ جان 4 زائر را گرفت

وزارت بهداشت عربستان سعودي از مرگ چهار نفر از حجاج بيت الله الحرام براثر ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري شبكه الجزيره، وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه گذشته اعلام كرد كه چهار نفر از حجاج خارجي در مكه مكرمه و مدينه منوره براثر ابتلا به بيماري آنفلوآنزاي نوع A جان خود را از دست داده اند.اين وزارتخانه با اعلام اين خبر تأكيد كرد كه هر چهار نفر اقدامات ايمني اعلام شده از سوي عربستان از جمله تزريق واكسن آنفلوآنزاي نوع A را رعايت نكرده بودند.سخنگوي وزارت بهداشت عربستان گفت كه اين چهار زاير از كشورهاي سودان، مغرب، نيجريه و هند هستند و سه نفر از آنها در مدينه و يك نفر ديگر در مكه به اين ويروس مبتلا شده اند.
وزارت بهداشت عربستان همچنين اعلام كرد كه تعداد مبتلايان به بيماري آنفلوآنزاي نوع A همچنان 20 نفر است كه حال چهار نفر از اين افراد وخيم است، 12 نفر از آنها نيز در آستانه بهبودي قرار دارند.نزديك به 3 ميليون حاجي امسال در مراسم حج شركت خواهند داشت كه دو و نيم ميليون نفر از اين افراد را زايران خارجي تشكيل مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14