(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 آذر 1388- شماره 19526
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: هدفمند كردن يارانه ها تحريم هاي دشمن را خنثي مي كند
نشست صميمانه مسئولان نظام در همايش شكرانه اتحاد
اعتراض 1600تن از سادات حوزه علميه قم به سوء استفاده از رنگ سبز
بازداشت 5 تبعه انگليس پس از ورود غيرقانوني به آب هاي كشور
مراسم وداع با شهداي گمنام در ساري برگزار شد
نماينده مجلس شوراي اسلامي: اغتشاشات بعد از انتخابات از پيش طراحي شده بود
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: هدفمند كردن يارانه ها در راستاي منافع ملي كشور است
فرمانده نيروي انتظامي : ميزان جرايم در بين اقوام كمتر است
وزير دفاع: انقلاب ما با شهادت تداوم يافت
اخبار ادبي و هنري
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: آمريكا ريشه اصلي بدرفتاري با شيعيان است



احمدي نژاد: هدفمند كردن يارانه ها تحريم هاي دشمن را خنثي مي كند

اعضاي كميته مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها با رئيس جمهور ديدار كردند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، در اين ديدار آقايان عزيزي، فرزين و ميرتاج الديني به نمايندگي از دولت و ابوترابي فرد، مصباحي مقدم، فرهنگي، عبداللهي و دلخوش به نمايندگي از مجلس شوراي اسلامي آخرين توافقات كميته مشترك قواي مجريه و مقننه را درباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها بيان كردند.
اعضاي كميته مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي از توافق براي ايجاد ساز و كار مستقل به منظور اجراي هدفمند كردن يارانه ها در قالب سازمان يا شركت دولتي خبر دادند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كميته مشترك دولت و مجلس، همچنين با اشاره به فضاسازي برخي افراد عليه طرح هدفمند كردن يارانه ها تاكيد كردند، اطلاع رساني بيشتر براي افزايش آگاهي مردم درباره نتايج و آثار مثبت لايحه هدفمند كردن يارانه ها ضروري است.
دكتر محمود احمدي نژاد نيز در اين جلسه با تاكيد بر اين كه دشمنان از عزم ملي ايران براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها عصباني هستند، تصريح كردند: هدفمند كردن يارانه ها، توطئه ها و تحريم هاي اقتصادي دشمنان از جمله تحريم بنزين را خنثي مي كند.
رئيس جمهور همچنين از تلاش هاي اعضاي كميته مشترك دولت و مجلس شوراي اسلامي در زمينه خدمت به مردم قدرداني كرد.

 



در سالگرد شهادت آيت الله مدرس صورت گرفت
 نشست صميمانه مسئولان نظام در همايش شكرانه اتحاد

مراسم روز مجلس ديروز با حضور شخصيت هاي لشكري و كشوري و غيبت بسياري از نمايندگان برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم علي لاريجاني نماينده قم در مجلس اظهار داشت: از جناب حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، آيت الله صادق لاريجاني رئيس قوه قضاييه و ديگر دوستاني كه از اين قوه تشريف آورده اند و همچنين آيت الله جنتي و آيت الله اميني و ساير عزيزاني كه دعوت ما را پذيرفتند و تشريف آوردند سپاسگزاري مي كنيم.
وي گفت: البته جناب آقاي احمدي نژاد و آيت الله هاشمي رفسنجاني تشريف نياوردند، از خداوند سلامت و صحت براي آنان آرزو مي كنيم و انشاءالله خداوند امور را اصلاح كند.
رئيس مجلس سپس به روح بلند قهرمان آزادي و نماد درخشندگي و فرزانگي، ماه مجلس آيت الله شهيد مدرس درود فرستاد و خاطرنشان كرد: مدرس پاك، راستگو و شجاع بود و بي شك از نتايج مجاهدت هاي مدرس، نظام مردم سالاري ديني ايران است كه مجلس شوراي اسلامي به عنوان خانه مدرس به داشتن چنين نمادي به خود مي بالد.
وي افزود: امروز همه نهادهاي حكومتي اعم از رهبري، رياست جمهوري و مجلس با راي مردم مستقر شده اند و مهمتر از همه براي هدايت نمودن امور در جهت منويات مردم و حفظ منافع ملي و مبارزه با ديكتاتوري در راس همه قوا، فقيه عادل و عالم در نظر گرفته شده است كه حوادث تلخ گذشته تكرار نشود.
نماينده قم در مجلس اظهار داشت: ولايت امري ركني است يعني جايگاهي است كه در دوران امام(ره) انقلاب و دفاع مقدس را به سرفرازي به پيروزي رساند و در زمان بني صدر كشور را از تروريسم نجات داد و در دوران رهبري مقام معظم رهبري عامل صلابت جمهوري اسلامي و بالا بردن تراز ايران در منطقه و جهان شد.
اظهارات رئيس قوه قضاييه
رئيس قوه قضائيه هم در مراسم روز مجلس با اشاره به بندهاي سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري گفت: در بند سوم اين سياست ها به مسئله پيشگيري از وقوع جرم اشاره شده كه تا اين زمان هيچ كار اجرايي براي اجراي اين بند از قانون پيدا نشده است، مسئله پيشگيري از جرم، مسئله اي نيست كه قوه قضائيه بتواند به تنهايي آن را محقق كند و ساير قوا بايد براي اين موضوع با قوه قضائيه همكاري لازم را داشته باشند.
صادقي لاريجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به بند 8 اين سياست ها اظهار داشت: ضرورت تامين بودجه لازم متناسب با وظايف و ماموريت هاي محوله در قوه قضائيه يكي از مشكلات فعلي اين قوه است، براي كارآمد كردن دستگاه قضايي در نيروي انساني ما به نيروي انساني بيشتري نيازمنديم، جذب قضات مجرب و نخبگان از حوزه ها و دانشگاه ها نياز به پيگيري و بودجه كافي دارد.
حاشيه ها
¤ غيبت تعداد زيادي از نمايندگان مجلس در مراسم روز مجلس باعث شد تا محسن كوهكن عضو هيئت رئيسه در خلال برنامه اعلام كند تعدادي از نمايندگان به همراه ابوترابي فرد براي حضور در مراسم سالگرد شهادت آيت الله مدرس به كاشمر و استان خراسان رضوي رفته اند.
البته وي نگفت چرا در يك روز و يك زمان دو مراسم جداگانه براي يك موضوع از سوي مجلس طراحي شده است.
¤ صادق لاريجاني در حين سخنراني سخنان خود را قطع كرد و با اشاره به تجمع تعدادي از نمايندگان در گوشه اي از صحن گفت آنجا يك مجلس خاص ديگري نيز تشكيل شده كه پس از اين نكته دو تن از نمايندگان استان تهران پس از شنيدن اين حرف اين جمع را ترك كردند.
¤ رونمايي از تمبر يادبود شهيد مدرس برنامه ديگر اين مراسم بود. اين تمبر توسط لاريجاني مهر و توسط چهره ها و شخصيت هاي حاضر در مراسم امضا شد.
¤ آخرين برنامه اين مراسم گرفتن عكس دسته جمعي بود كه با اعلام اين برنامه، تعدادي از نمايندگان مجلس به سرعت از جاي خود برخاسته و به طرف جايگاه هيئت رئيسه دويدند. اين عده از نمايندگان براي چند دقيقه اي كه تقريبا طولاني هم بود در جايگاه هيئت رئيسه ايستادند و حتي به رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه نيز جاي مناسبي ندادند تا در كنار آنان عكس يادگاري داشته باشند.

 



در آستانه عيد غدير خم
 اعتراض 1600تن از سادات حوزه علميه قم به سوء استفاده از رنگ سبز

در آستانه عيد غدير خم 1600نفر از سادات حوزه علميه قم در حمايت از ولايت و محكوميت جريان فتنه بيانيه اي صادر كردند.
در اين بيانيه سادات حوزه علميه قم تاكيد كردند: به عهدشكنان و فتنه گران توصيه مي كنيم كه پوستين نفاق و دورويي را از تن بيرون كنند و به خط نوراني و اصيل امام بازگردند. به آموزه هاي قرآن رجوع كنند تا دريابند كه نور ولايت الهي آينده تاريخ را رقم خواهد زد و در اين بين، نصيب باطل، تنها جولاني چند روزه است.
به گزارش رسا، در اين بيانيه آمده است: معرفت به اهل بيت عصمت(ع) شاه بيت انديشه شيعي است. ثمره اين معرفت، مودت و محبتي عميق است كه در جان شيعيان ريشه دوانيده است. اين مردم رنگ سبز را به عنوان نماد اين دلدادگي و شوريدگي برگزيده و در طول حيات فرهنگي خود، همواره به ديده تقدس به آن نگريسته اند. شال سبز سادات، پرچم ها و آذين بندي هاي سبز مساجد و حرم امام و امام زادگان جلوه هايي از اين نگاه در فرهنگ شيعه است.
اين تقدس متعلق به همه دلدادگان و عاشقان اهل بيت(ع) نه تنها در ايران، بلكه در سرتاسر عالم است و نبايد در حصار تنگ دعواهاي جناحي و گروهي محدود شود.
در اين بيانيه تصريح شده است: در انتخابات اخير، برخي از گروه هاي سياسي با تمسك به اين رنگ در عرصه رقابت حاضر شدند و بخشي از مردم هم در چارچوب نظام و انقلاب به آنها تمايل نشان دادند و در كنار بخش هاي ديگري از مردم الگوي بي نظيري از مردم سالاري ديني را به نمايش گذاشتند. اما پس از انتخابات، متاسفانه سران اين گروه ها از متن مردم جدا شده و دست در دست بدخواهان خارجي، سلطنت طلبان، منافقان و مطرودين امام و انقلاب، جبهه شكننده اي را در تقابل با انديشه سبز ولايت ايجاد كرده و صحنه هايي را آفريدند كه دل ارادتمندان به امام راحل(ره) را دردمند ساخت.
اين بيانيه افزوده است؛ در نظر آگاهان، وقوع چنين حوادثي دور از انتظار نبود. برخي از اين جريانات در سال هاي نه چندان دور صراحتا پيامبر اكرم(ص) را خشونت طلب و شهادت امام حسين(ع) را محصول اين خشونت ناميدند، به ساحت مقدس فاطمه زهرا(س) جسارت كردند، زيارت جامعه كبيره را غلوآميز خواندند و نام امام خميني(ره) را به موزه ها سپردند و اينك در پس تقدس رنگ سبز و نام امام پنهان شده و انديشه سبز او و ميراث برجاي مانده از او را مورد هجمه قرار دادند.
اين اتفاق چندان هم تازه نيست. در صدر اسلام نيز گروهي در تقابل با جريان سبز نبوي و علوي به مسجد ضرار پناه بردند و قرآن ها را بر سر نيزه ها برافراشتند.
در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است: آيا هجمه نظري و علمي به انديشه ولايت فقيه متهم كردن نظام و انقلاب، تعرض به قانون اساسي و زيرپا نهادن ساختارهاي قانوني، حذف شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، سردادن شعارهاي نه غزه نه لبنان و جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي زير سؤال بردن تسخير لانه جاسوسي و عذرخواهي كردن از آمريكا، احياي مطرودين امام و پناه بردن به آنان، تقابل آشكار با انديشه خميني كبير نيست؟
همچنين در اين بيانيه تاكيد شده است: ما سادات حوزه علميه قم، به عنوان بخشي از جامعه بزرگ روحانيت، ضمن اظهار برائت از مكر و حيله جريان نفاق، اعلام مي كنيم همچنان به عهدي كه با خميني كبير بسته ايم وفاداريم و انديشه تابناكش را با جان و دل پاس مي داريم.
ولايت فقيه را ميراث جاويد آن بزرگمرد و جلوه اي از ولايت الهي مي دانيم كه در امتداد ولايت سبز نبوي و علوي است و در آستانه عيد سعيد غدير، بيعت خود را با خلف صالح خميني، خامنه اي عزيز تازه مي كنيم.

 



ايران تأييد كرد
بازداشت 5 تبعه انگليس پس از ورود غيرقانوني به آب هاي كشور

سرويس سياسي-
5 تبعه انگليس در حال ورود غيرقانوني به آب هاي ايران، توسط نيروي دريايي سپاه پاسداران متوقف و بازداشت شدند.
وزارت امور خارجه انگليس در همين رابطه اعلام كرد: پنج تبعه اين كشور كه ادعا شده سوار بر يك قايق مسابقه بوده اند به علت ورود غيرقانوني به آب هاي سرزميني ايران، در تاريخ 25 نوامبر(4آذر) دستگير شدند.
وزارت خارجه انگليس در بيانيه خود با اذعان به ورود غيرقانوني اتباع خود به آب هاي ايران در عين حال ادعا كرد كه اين قايق ممكن است ناآگاهانه به داخل آب هاي اين كشور منحرف شده باشد.
منابع دولتي انگليس نام اين پنج نفر را اولي اسميت، سم بوشر، لوك پورتر، اوليور يانگ و ديو بلومر اعلام كردند.
نقض مكرر مرزهاي آبي و خاكي ايران از سوي اتباع برخي كشورها البته موضوعي است كه گذر بي تفاوت از كنار آن ساده انگارانه مي نمايد. در اين ميان مي توان به دستگيري سه كوهنورد آمريكايي در حال ورود غيرقانوني به مرز ايران، در گذشته اي نه چندان دور اشاره داشت كه پرونده آنها هنوز در دست بررسي است و مقام هاي ايراني علائمي درباره سوءنيت آنها در دست دارند.
ورود غيرقانوني ملوانان انگليسي براي چندمين بار به آب هاي ايران البته در حالي است كه اين كشور در سال 2007 و در جريان بازداشت 15 ملوان تبعه خود كتبا در خصوص عدم تكرار چنين وقايعي تعهد داده بود كه با اين وجود، رويداد اخير به جز نقض آشكار اين تعهد، معناي ديگري نخواهد داشت.
«عليرضا تنگسيري» فرمانده منطقه يكم نيروي دريايي سپاه هم با بيان اين كه سپاه تسلط كاملي بر آب هاي خليج فارس دارد گفت: انگليسي هاي متجاوز توسط نيروي دريايي سپاه دستگير شده اند.
وزير خارجه انگليس البته اعلام كرد كه اين پنج ملوان در سلامت و امنيت به سر مي برند و به خانواده هاي آنها نيز اطلاع داده شده است.
مقامات انگليسي همچنين ادعا كرده اند كه اين قايق از انگليس عازم دوبي بوده كه توسط نيروهاي ايران متوقف شده است.
عادي سازي اين اقدام اتباع انگليسي از سوي رسانه هاي غربي، كه مقامات اين كشور نيز بر غيرقانوني بودن آن اذعان كرده اند اما وجه ديگر اين ماجراست.
«برنار اوركاد» مسئول تحقيقات در موسسه ملي مطالعات راهبردي در گفت وگو با شبكه فرانس 24 با بي اهميت جلوه دادن اين رويداد عنوان كرد: ايران به دنبال جنجال آفريني است.
اين در حالي است كه مقامات جمهوري اسلامي پس از يك هفته از اين واقعه آن هم به علت جنجال آفريني وزارت خارجه انگليس اقدام به انتشار خبر اين دستگيري نمودند.
فايننشال تايمز نيز در همين زمينه اعلام كرد: پنج تبعه انگليسي سرنشين يك قايق مسابقه كه به طور تصادفي وارد آب هاي ايران شده بودند دستگير شدند.
نيويورك تايمز هم در راستاي هدف عادي سازي اين اقدام خبر داد كه اين قايق به طور اتفاقي وارد آب هاي ايران شد.

 



مراسم وداع با شهداي گمنام در ساري برگزار شد

ساري- خبرنگاركيهان
مراسم معنوي وداع با دو تن از شهداي گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمعي از مسئولان استاني و مردم شهرساري در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي اين شهر برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر نقويان استاد دانشگاه و مبلغ حوزه دين دوشنبه شب در اين مراسم گفت: شهدا مي خواهند دانشگاه ها را به رسالت اصلي خود كه تربيت انساني است، رهنمون كنند و بدانيم كه در اين راه بايد از دو بال علم و دانش و تخصص و همچنين تقوي و پرهيزكاري استفاده كنيم.
وي افزود: آحاد مردم بخصوص جوانان مي توانند با الگو گرفتن از شهدا به سمت تعالي و سعادت حركت كنند.
نقويان، نقش رهبر انقلاب را در هدايت انقلاب اسلامي بي بديل دانست و اظهار داشت: ايشان طي سال ها، همواره كشور را از خطرات و ترفندهاي دشمنان حفظ كرده اند.
وي ادامه داد: امروزه برخي افراد بذر نااميدي را در دل و جان مردم مي پاشند و دشمنان اسلام نيز از اين زمينه به وجود آمده، بهره برداري مي كنند.
وي افزود: جوانان و دانشجويان افق ديد خود را وسعت بخشند، همان طور كه شهدا بندها و تمايلات دنيوي را گسستند و به اوج تعالي و سعادت بشري رسيدند، اميدواريم ما را در اين راه خطير هدايت و راهنمايي كنند.
نقويان اضافه كرد: زنان اين مرز و بوم بخصوص بانوان روستايي توانستند فرزنداني تربيت كنند كه در دوران هشت سال دفاع مقدس از آب و خاك كشور دفاع كردند و موجب اقتدار، سربلندي و عزت ايران اسلامي شدند.
گفتني است مراسم تشييع پيكرهاي شهداي گمنام ديروز ساعت 9 صبح از مقابل مسجد جامع ساري به سمت دانشگاه برگزار شد. دو شهيد گمنام كه دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري افتخار ميزباني آنها را خواهند داشت، در عمليات والفجر 6 به خيل شهدا پيوستند.

 



نماينده مجلس شوراي اسلامي: اغتشاشات بعد از انتخابات از پيش طراحي شده بود

اروميه- خبرنگاركيهان
اغتشاشات بعد از انتخابات سناريوي از پيش طراحي شده بود تا در صورت شكست تحقق يابد.
عليرضا زاكاني عضو فراكسيون اصولگراي مجلس شوراي اسلامي در جمع اعضاي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اروميه و در مسجد منتظر اين شهر افزود: شرايط فعلي، شرايط پيچيده اي است كه از آغاز انقلاب اسلامي تاكنون چنين شرايطي پيش نيامده و رهبر انقلاب آن را يك فتنه ياد كرده اند.
زاكاني با اشاره به فرمايشات حضرت علي(ع) اظهار داشت: آغاز فتنه از پيروي از هواي نفس و بدعت گذاري در احكام به وجود مي آيد.
وي در عين حال افزود: فتنه مانند گردبادي است كه وقتي از شهري عبور مي كند بعضي سالم مي مانند و بعضي نابود مي شوند.
وي تاكيد كرد: در انتخابات اخير اقدامات رخ داده از قبل برنامه ريزي شده بود و يك به يك اجرا مي شد و اين در حالي بود كه شب قبل از انتخابات پيام هاي تبريك براي موسوي ارسال مي شد و او شب قبل از انتخابات خود را به عنوان رئيس جمهور معرفي كرد اما پس از مشخص شدن بخشي از نتايج موضوع تقلب مطرح شد.
زاكاني خاطرنشان كرد: آنها مي دانستند موفق نمي شوند لذا ناكامي خود را بهانه كردند تا مردم را به خيابان بياورند.
زاكاني با تاكيد بر نقش رهبري در كاهش اتفاقات بعد از انتخابات گفت: هر روز كه مي گذرد ارزش و جايگاه ولي فقيه در نظام جمهوري اسلامي ايران بيشتر از گذشته احساس مي شود.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: هدفمند كردن يارانه ها در راستاي منافع ملي كشور است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر برنامه هدفمندكردن يارانه ها محقق شود در راستاي منافع ملي بوده و يك طرح بزرگ است.
به گزارش خبرگزاري فارس از گناباد، حجت الاسلام والمسلمين محمد ابوترابي فرد دوشنبه شب در جمع مردم گناباد افزود: پول موجود در كشور بايد به گونه ديگري به مردم تزريق شود تا يك تحول بزرگ در جامعه انجام شود.
وي با بيان اينكه هرچه دقيق تر عمل كنيم خطاي ما كمتر است، گفت: اگر اين طرح اجرا شود يك انقلاب بزرگ اقتصادي در كشور ايجاد مي شود. همچنين وي در جمع طلاب و روحانيون حوزه علميه امام رضا(ع) گناباد افزود: آرمان دشمنان نظام اين است كه رابطه مردم با نظام قطع شود و راي مردم سرنوشت ساز نباشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين نظام را بايد ارتقا بخشيد و اركانش را استحكام داد، خاطرنشان كرد: هر قدمي كه براي افزايش كارايي اين نظام برداشته شود قدم بلندي براي اقتدار اسلام است.
ابوترابي فرد تاكيد كرد: امروز سرنوشت مسلمانان جهان با اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران گره خورده است و كوچكترين تحول، ضعف و قدرت در نظام جمهوري اسلامي وضعيت مسلمانان جهان را تحت تاثير قرار خواهد داد.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر بصيرت نباشد انسان عنصر موثر و مفيدي نيست، تصريح كرد: بصيرت ثمره اصلاح نفس است و هرچه قدر اين اصلاح عالي تر باشد، بصيرت بيشتر افزايش پيدا مي كند.

 



فرمانده نيروي انتظامي : ميزان جرايم در بين اقوام كمتر است

اروميه- خبرنگار كيهان:
اينكه برخي اقوام را خشن معرفي مي كنند تفكري است كه از بيرون تزريق شده و بررسي ها نشان مي دهد ميزان بزه و جرايم در ميان اقوام كمتر است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور در آئين اختتاميه اولين همايش ملي قوميت، همگرايي ملي و امنيت پايدار افزود: امروز مفهوم امنيت در جهان دچار تحول شده و با شكسته شدن ساختارهاي جوامع، ابزار تهديد نيز تغيير كرده و سطح خسارت بسيار گسترش يافته است.
سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم ايجاد جنگ رواني در فضاي مجازي و استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ساختارشكنانه را از مصاديق اين رويكردها دانست و افزود: گسترش اطلاعات و كاهش فاصله ها موجب نفوذ بيشتر ناامني ها شده است.
وي با اشاره به رشد ناسيوناليسم خصوصاً بعد از فروپاشي ابرقدرت شرق و در قالب هاي فرهنگي و شامل فرقه گرايي و اختلافات فكري گفت: در كشورهايي كه عناصر وحدت بخش و همگرايي تضعيف شده واگرايي رشد مي يابد.
فرمانده نيروي انتظامي كشور افزود: ايجاد نفاق و تفرقه را غرب در گذشته عليه قدرت شرق به كار گرفت اما امروز كشور ما را هدف گرفته اند.
احمدي مقدم تاريخ سياسي واحد را از عوامل وحدت بخش نام برد و گفت: اينكه قوميت فرصت است قرآن كريم قوميت را فرصت مي داند تا در نظام آفرينش هر قومي جلوه اي از زيبايي خلقت باشد و وجود تفاوت نيز مي تواند عامل قوام بخش شود.
وي با اشاره به شيطنت غربي ها خصوصاً انگليس در ترسيم مرزهاي بين كشورها با هدف ايجاد فتنه و آشوب تاكيد كرد كه اگر سياست هاي توسعه اي در كشور متوازن شود حتي احساس واگرايي نيز از بين مي رود، اتفاقات گذشته نشان مي دهند احساس تبعيض و نيز تحريك خارجي از عوامل تهديدكننده امنيت هستند.
احمدي مقدم گفت: با تجارب گذشته مي دانيم ساز و كار امنيت در هر منطقه نهفته است و به دست خود مردم تامين مي شود و عقلاي هر قوم به ايجاد امنيت كمك مي كنند.
وي با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: بيشترين و پررنگ ترين حضور در دفاع از ايران را اقوام در كارنامه خود دارند و اقوام هميشه از مرزهاي كشور دفاع كرده اند، زماني مشكل پيش آمده است كه از ميزان مشاركت كاسته شده است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: بيش از دو سوم عوامل گروهك پژاك خارجي هستند در قاچاق مرزي نيز عده اي غير سود مي برند و تعدادي محلي باربر هستند، وقتي يك گروه بي دين در قلعه بابك مشروب خواري مي كند نبايد به نام قوم آذري بنويسيم.
وي اظهار كرد: بايد امنيت را دوباره تعريف كنيم و از اجتماعي كردن مسايل امنيتي استقبال نماييم و در مناطق قومي نيز امنيت را اجتماعي تعريف كنيم كمك كنيم مرزنشينان مرزبان باشند و اقوام احساس حقارت و محروميت يا حاشيه نشيني نكنند، اگر ابهامات را كنار بزنيم ميزان مشاركت پذيري و مشاركت جويي بيشتر مي شود.
احمدي مقدم در پايان متذكر شد: براي تحقق همگرايي ملي بايد عناصر وحدت بخش را تقويت كنيم ايراني بودن، مسلمان بودن و انقلاب اسلامي عناصر وحدت آفرين كشور ما هستند.
احمدي مقدم در گفتگو با خبرنگاران در اروميه نيز گفت: وظايف سنگين نيروي انتظامي در استان هاي مرزي ايجاب مي كند در اين استان ها فرماندهي مرزباني ايجاد و به مرزها توجه ويژه شود لذا تا پايان سال جاري در همه استان هاي مرزي كشور «فرماندهي مرزباني» ايجاد مي كنيم.
وي با قدرداني از پشتيباني و درك صحيح از مسائل توسط استاندار آذربايجان غربي، از آمادگي نيروي انتظامي و براي همكاري با استانداري ها جهت رونق اقتصادي در مناطق مرزي و افزايش توان معيشتي مرزنشينان خبر داد و در اين باره افزود: سياست تنوع كالايي استان كردستان قابل تسري در آذربايجان غربي نيز است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به ايجاد ساختارهاي مورد نياز و حرفه اي كردن امور و نيز توجه به منزلت و معيشت نيروي انتظامي در برنامه چهارم توسعه يادآور شد: در برنامه پنجم توسعه، اجتماعي كردن مسايل امنيتي، اغنا و همراه سازي را در پيش روي داريم و براي ارتقاي شاخص هاي امنيتي و ترويج نظم و قانون گرايي تلاش خواهيم كرد.
سردار احمدي مقدم با اشاره به حمايت دشمنان از اقدامات تروريستي با هدف ايجاد اختلاف بين اقوام و مذاهب گفت: پاكستاني ها قول داده اند عوامل دستگير شده را تحويل بدهند.
وي در اين گفتگو با اشاره به مطلوب بودن روند انسداد مرزها افزود: عقب ماندگي هاي تاريخي در يك برنامه قابل جبران نيست هر چند در برنامه چهارم اقدامات راضي كننده انجام داده ايم.
سردار احمدي مقدم در ادامه اظهار كرد: در برنامه پنجم توسعه براي كنترل مرزها 30 هزار ميليارد ريال اعتبار خواسته ايم و اين رقم تنها از محل صرفه جويي از قاچاق سوخت قابل جبران است.

 



وزير دفاع: انقلاب ما با شهادت تداوم يافت

وزير دفاع در كنگره 290 شهيد شهر چهاردانگه گفت: انقلاب ما با شهادت شهيدان حيات يافته و تا ابد دوام خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از اسلامشهر، سرتيپ «احمد وحيدي» وزير دفاع دولت دهم در جمع حاضران در دومين كنگره 290 شهيد بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر كه در محل مصلاي نمازجمعه اين شهر برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: شهدا عصاره خوبي ها و فضيلت ها هستند و شهادت اوج قله اي است كه همه انسان هاي آزاده تلاش مي كنند به آن برسند و با از خودگذشتگي و ايثار و گام برداشتن در راه خداوند متعال دست يابي به شهادت امكان پذير مي باشد. اين مقام مسئول اظهار داشت: در جامعه اي كه ولايت فقيه، رهبري و هدايت جامعه را برعهده دارد و شهادت با رهبري ولايت فقيه معنا پيدا كرده، نمي شود شهيد را از ولايت فقيه و مكتب ولايت جدا كرد و شهيد را قبول كرد و مخالف ولي فقيه بود و اين دروغ بزرگي است كه از شهيد صحبت به ميان آورده شود و مخالف ولايت فقيه باشيم. وي افزود: ملت ما رمز پيروزي را شهادت مي دانند و همين رمز شهادت است كه موجب ترس دشمنان است و دنيا از آن وحشت دارد و امروز همه كشورهايي كه دم از آزادگي و آزادي مي زنند به جمهوري اسلامي ايران تكيه كرده اند و جمهوري اسلامي در عالم الهام بخش شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

نخست وزير ايتاليا: مي خواهم نويسندگان ضدمافيا را خفه كنم
«سيلويو برلوسكوني» نخست وزير ايتاليا اعلام كرد كه مي خواهد نويسندگان فيلم ها و كتاب هاي ضد مافيايي را خفه كند. برلوسكوني از اتهاماتي عصباني است كه وي را به عنوان هم پيمان با مافيا معرفي مي كند.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران به نقل از خبرگزاري سوييس، اين سياستمدار ايتاليايي از نويسندگان آثار ضدمافيايي همچون نويسنده مجموعه تلويزيوني موفق «اختاپوس» به دليل خدشه وارد كردن به وجهه و حيثيت كشور ايتاليا در سطح جهان انتقاد كرد.
«برلوسكوني» در جلسه حزب جوانان در اولبيا گفت: اگر من متوجه شوم كه نويسنده اين مجموعه تلويزيوني چه كسي است، سوگند ياد مي كنم او را خفه مي كنم.
اكبر عبدي بستري شد
اكبر عبدي بازيگر با سابقه سينما، تلويزيون و تئاتر كشورمان به دليل مصدوميت از ناحيه پا در بيمارستان بستري شد.
به گزارش مهر، اكبر عبدي كه اين روزها مشغول بازي در فيلم سينمايي «شرط اول» به كارگرداني مسعود اطيابي است براثر سانحه اي سر صحنه فيلمبرداري اين فيلم، دچار مصدوميت از ناحيه پا شد و هم اكنون در بيمارستان بستري است.
چاپ چهارم كتاب حزب خلق مسلمان
كتاب «حزب خلق مسلمان ايران، از ظهور تا سقوط» به چاپ چهارم رسيد.
اين كتاب، جلد سي و پنجم مجموعه كتاب هاي نيمه پنهان، محصول دفتر پژوهش هاي كيهان است كه به قلم اصغر حيدري، به بررسي تاريخچه و عملكرد حزب خلق مسلمان براساس اسناد و مدارك مي پردازد.
كتاب «حزب خلق مسلمان ايران» از ظهور تا سقوط از طريق كتابفروشي مأسسه كيهان در خيابان انقلاب، روبروي دانشگاه تهران و يا تماس با دفتر فروش اين انتشارات قابل دريافت است.
انتشار كتاب داستان هاي شهر جنگي احمدزاده در فرانسه
ترجمه كتاب «داستانهاي شهر جنگي» نوشته حبيب احمدزاده توسط كريستف بالايي مترجم فرانسوي رو به پايان است و مترجم اين اثر در نظر دارد ترجمه كتاب را در تعطيلات كريسمس به پايان رساند.
به گزارش مهر، كريستف بالايي با بيان اين كه نسخه فارسي اين كتاب توسط يكي از دوستان به دستم رسيد گفت: به محض خواندن كتاب «داستانهاي شهر جنگي» تصميم به ترجمه آن گرفتم چرا كه داراي نگاه ويژه به جنگ است.
گفتني است، كتاب «داستان هاي شهر جنگي» پيش از اين توسط پال اسپراكمن مترجم آمريكايي به زبان انگليسي ترجمه شده و منتظر انتشار در كشور آمريكاست.
تجهيز هيئت ها در هفتمين نمايشگاه عطر سيب
هفتمين نمايشگاه عطر سيب در آستانه فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و توسط مأسسه هاتف شهر از 02 تا 72 آذر در فرهنگسراي خاوران برپا مي شود.
هفتمين نمايشگاه عطر سيب با هدف تجهيز هيأت ها، حسينيه ها و مساجد شهر تهران و عرضه و فروش محصولات فرهنگي هنري مرتبط با ايام سوگواري شامل اقلام فرهنگي، مواد خوراكي، فرش، اقلام صوتي و تصويري برگزار خواهد شد.
افتتاح سينماي چهار بعدي برج آزادي
سينماي چهاربعدي مركز فرهنگي هنري انقلاب اسلامي (برج آزادي) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.
مهدي مسعود شاهي طراح پروژه سينماي چهار بعدي در اين مراسم با بيان اين مطلب كه سينماي چهار بعدي برج آزادي يكي از جديدترين مولتي ويژن ها در دنيا محسوب مي شود گفت: از اين جنس سينما در شكل محدودي موجود است.
به گزارش فارس، وي در ادامه افزود: اين سينما قابليت آن را دارد كه فيلم هاي توليد شده داخلي را از جمله فيلم هاي دفاع مقدسي به نمايش درآورد و ما مي توانيم با توجه به كدي كه وجود دارد آن را روي فيلم مورد نظر تنظيم كنيم. اين تكنولوژي به طور كامل خريداري نشده و در بخش هاي مختلف با تجهيزات داخلي آداپته شده است.
عصر شعر وحدت و پايداري در اربعين شهيد شوشتري
عصر شعر با موضوع وحدت و پايداري، همزمان با چهلمين روز شهادت شهيد نورعلي شوشتري، ديروز توسط مجمع دانشجويان حزب الله دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
در اين عصر شعر كه «درنگ در رنگ ها» نام داشت، يوسفعلي ميرشكاك، قادر طهماسبي، اميد مهدي نژاد، مصطفي محدثي خراساني، حسين اسرافيلي، محمد مهدي سيار و... شعر خواندند و سردار قاآني و جعفر جهروتي زاده روايتگري كردند.

 



نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: آمريكا ريشه اصلي بدرفتاري با شيعيان است

تبريز- خبرنگار كيهان:
در كشورهايي مانند پاكستان، يمن و عربستان سعودي شيعيان كشته مي شوند و ريشه همه بدرفتاري ها با شيعيان در منطقه، آمريكا است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در نشست اعضاي «شوراي سياست گذاري بنياد بين المللي غدير» در تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: خصومتي كه آمريكا با تفكر شيعي دارد با هيچ فرقه اي ندارد.
امام جمعه تبريز يادآور شد: شيعه، هيچ وقت تن به ذلت نمي دهد و روزي مي رسد كه پرچم حكومت ولايي در دنيا، به اهتزاز درآيد.
رئيس بنياد بين المللي غدير در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: تشكيل بنياد غدير براي دفاع از تشيع در جهان ضروري بود و بايد براي اشاعه فرهنگ اسلامي تلاش كرد.
وي افزود: ولايت فقيه، استمرار ولايت معصوم و قلب و روح اسلام ناب محمدي است و به همين دليل، امروز مورد هجوم رسانه هاي استكباري واقع شده است.
وي خواستار تبيين جايگاه ولايت فقيه در مناسبت هاي اسلامي و انقلابي شد و بر ضرورت برنامه ريزي در قبال رسانه هاي بيگانه با هدف دفاع از تشيع، تأكيد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14